Was ik maandag al van plan om te doenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt misschien beter even je auto voltanken. Ofzo.
Denk dat ik dat morgen maar even ga doen.
Daar ben ik nog te fit voor.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:24 schreef Ploplap het volgende:
We rijden toch tegenwoordig allemaal ElEctrisch!?!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boodschappen die niet meer te betalen zijnquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:31 schreef Digi2 het volgende:
Meer dan 20% van de aardolie wordt vervoert via de straat van Hormoez. De aardolieprijs kan supersnel naar meer dan $300 per vat doorschieten. Reken bij een aanval op iraans olieinstallaties op benzineptijzen van 6 tot 8 euro per liter.
Goed voor de lijn. Eindelijk dat buikje kwijt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Boodschappen die niet meer te betalen zijn
Lekker dan
Niets mis met mijn lijn jaquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Goed voor de lijn. Eindelijk dat buikje kwijt.
Voorruit omdat jij het bentquote:
Ik hoop dat het gebeurt omdat de afhankelijkheid van aardolie dan nog sneller dan nu zal worden gereduceerd. Ook kan het overgewicht tegengaan als levensmiddelen veel duurder worden. Na de vorige oliecrisis heeft men veel kerncentrales gebouwd om af te geraken van oliegestookte elektracentrales. Toen volgde een aardolieprijs crash naar circa $10 per vat vanwege grote vraaguitvalquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Boodschappen die niet meer te betalen zijn
Lekker dan
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Voorruit omdat jij het bent![]()
[ afbeelding ]
Lijkt me handiger als de overstap naar duurzame energie geleidelijk gebeurtquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het gebeurt omdat de afhankelijkheid van aardolie dan nog sneller dan nu zal worden gereduceerd. Ook kan het overgewicht tegengaan als levensmiddelen veel duurder worden. Na de vorige oliecrisis heeft men veel kerncentrales gebouwd om af te geraken van oliegestookte elektracentrales. Toen volgde een aardolieprijs crash naar circa $10 per vat vanwege grote vraaguitval
Iran heeft dit jaar al drie maal een kernmacht met ballistische raketten bestookt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:40 schreef Ali_boo het volgende:
Interessante analyse van de afgelopen weekend
[ x ]
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Daar heb ik er afgelopen week al genoeg van gezien
Kan ook een Kamikazi actie zijn geweestquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iran heeft dit jaar al drie maal een kernmacht met ballistische raketten bestookt.
Balls of steel.
Het zou me nieteens verbazen als die Britten dit hier in de karaokebar vol overgave meezingenquote:
Vanwege de "gratis" geld politiek van de grote centrale banken zoals de ECB en Fed is dat ernstig vertraagt (zombifiatie van economien). Een shoktherapie gaat uitkomst bieden om hieraan een einde te maken. Let op de goudprijs als dit verder escaleert.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lijkt me handiger als de overstap naar duurzame energie geleidelijk gebeurt
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Israel en de Palestijnen zijn nu al meer dan 75 jaar in oorlog. Dat is reden voor een feestje.
Met raketijsjes en zure bommen. Laat maar zien hoe Israelische bevolking samen kan leven met Palestijnse bevolking.
En hoeveel munitieopslag en hooggeplaatste Israeli's zijn daarbij uitgeschakeld?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iran heeft dit jaar al drie maal een kernmacht met ballistische raketten bestookt.
Balls of steel.
De VS zijn op dit moment weinig kwetsbaar voor extreme aardolieprijsstijgingen omdat zij zelfs aardolie exporteren. De VS heeft daarnaast een wetgeving waarbij het de export kan verbieden van aardolie en dan vrijwel zelfvoorzienend is. De kans dat de VS meer $100 per vat gaat betalen acht ik vrijwel nihil, Europa heeft die luxe niet.quote:
IDF issues evacuation orders in areas of Beirut’s southern suburb ahead of imminent strikesquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:13 schreef ACT-F het volgende:
Het schijnt dat er nu aanvallen zijn rond Beiroet.
alsnog haalt Amerika veel grondstoffen uit Israel. Maar ook machines, kunststoffen en rubber.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De VS zijn op dit moment weinig kwetsbaar voor extreme aardolieprijsstijgingen omdat zij zelfs aardolie exporteren. De VS heeft daarnaast een wetgeving waarbij het de export kan verbieden van aardolie en dan vrijwel zelfvoorzienend is. De kans dat de VS meer $100 per vat gaat betalen acht ik vrijwel nihil, Europa heeft die luxe niet.
Of BNW.quote:
Bewust. De pijn voor Isral wordt opgeschaald.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:59 schreef havanagila het volgende:
En hoeveel munitieopslag en hooggeplaatste Israeli's zijn daarbij uitgeschakeld?
Beiroet hoort in dit topicquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:46 schreef ACT-F het volgende:
De atmosfeer staat op ontploffen in Beiroet:
[ afbeelding ]
[ x ]
Nog meer reeksen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Bewust. De pijn voor Isral wordt opgeschaald.
[..]
Beiroet hoort in dit topic
NWS / Hezbollah - Isral #15 Iranfail
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wat ongelofelijk slecht is dit zeg, wat een amateur die gozerquote:
Breaking news! Hang on guys, the camera is moving!!! This is un-credible!quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:31 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Wat ongelofelijk slecht is dit zeg, wat een amateur die gozer
Mwah, ik vermoed dat hij er ondertussen een goede boterham mee verdiendquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:31 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Wat ongelofelijk slecht is dit zeg, wat een amateur die gozer
Steve is intussen gewoon pure cult. Heerlijk om op de achtergrond weg te kijken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mwah, ik vermoed dat hij er ondertussen een goede boterham mee verdiend
quote:Iran's limping energy sector in the crosshairs of potential Israeli attacks
As Iran faces a serious energy crisis, Israel's potential retaliation could reportedly target oil refineries or export terminals, turning the country's struggling energy sector into a prolonged disaster.
This summer, Iran faced a 20,000-megawatt electricity deficit, equivalent to 25% of the country's electricity demand. Unlike previous years, Iran experienced a gas shortage alongside the electricity deficit. As a result, the consumption of fuel oil (mazut) in Iran's power plants doubled, and diesel consumption increased by 80%.
https://www.iranintl.com/en/202410063021
Meen je dat echt, of is dit weer "mijn geloof is superieur en zal de wereld overnemen" gelul?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
[..]
Beiroet hoort in dit topic
NWS / Hezbollah - Isral #15 Iranfail
Hoe krijgen ze dat voor elkaar met eigen gas en olievelden?quote:
Daar sta ik ook van te kijken. Gebrekkig onderhoud?quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze dat voor elkaar met eigen gas en olievelden?
Ik had verwacht dat ze slimmer waren dan Venezuela.quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar sta ik ook van te kijken. Gebrekkig onderhoud?
Vermoedelijk spelen corruptie en braindrain een rol.quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar sta ik ook van te kijken. Gebrekkig onderhoud?
quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze dat voor elkaar met eigen gas en olievelden?
quote:The roots of Iran's energy crisis run deep, with years of underinvestment and systemic mismanagement at the heart of the problem. The halt in investment in the electricity sector, coupled with stagnation in the development of new power plants and an aging, deteriorating grid, has resulted in a significant electricity shortage. The country now faces a crippling 14,000-megawatt deficit, leaving ordinary citizens to bear the brunt of prolonged blackouts and extreme heat.
https://www.iranintl.com/en/202408153195
quote:Iran offers bounties to stop crypto mining amid severe power shortage
https://www.iranintl.com/en/202408135616
"So far, more than 230,000 illegal cryptocurrency mining devices with a power consumption capacity of 800 to 900 megawatts have been discovered. Their electricity consumption is equivalent to that of the Markazi Province," Rajabi noted. "Providing this amount of electricity would require the construction of a 1,300-megawatt power plant."
quote:Meanwhile, extremely low energy prices, subsidized by the government, encourage persistent increase in consumption.
https://www.iranintl.com/en/202407106586
Zelfde als gisterquote:Op maandag 7 oktober 2024 13:53 schreef Ali_boo het volgende:
Wat gaat er vandaag gebeuren?
[ afbeelding ]
Jij bent meer van de 'nothing ever happens kamp', duidelijkquote:
Dit is Libanonquote:
gebeurt vanalles maar echt NWS kun je het allang niet meer noemenquote:Op maandag 7 oktober 2024 17:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jij bent meer van de 'nothing ever happens kamp', duidelijk
Israeli media: 60 rockets were fired from southern Lebanon towards Israel in the last 90 minutesquote:
quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Israeli media: 60 rockets were fired from southern Lebanon towards Israel in the last 90 minutes
Past het dan wel hier in deze reeks?quote:
Het is toch ook een grote hoop, Isral tegen Iran en proxiesquote:Op maandag 7 oktober 2024 17:16 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Past het dan wel hier in deze reeks?
We hebben een aparte topic voor al die andere conflicten
Niet dat ik je inzet verder niet waardeer maar word behoorlijk onoverzichtelijk als we alles op een hoop gooien
Hezbollah is ook een proxy toch?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Het is toch ook een grote hoop, Isral tegen Iran en proxies
Kosher Inc vind ik wel wat hebbenquote:Op maandag 7 oktober 2024 17:20 schreef Akathisia het volgende:
De helft van nws topics gaan over antisemitisme in Europa/VS, de andere helft bestaat uit Israel vs "...".-topics. Misschien is het tijd voor een Isral-subforum.
Soon Akathisia, soon*quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:28 schreef Akathisia het volgende:
Als imminent binnen twee dagen is, en het twee dagen geleden al imminent was, wat moet ik dan aanhouden als het vandaag weer of nog steeds (?) imminent is?
Hebben mensen in de landen die je noemt ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid; mogen machtshebbers die hun eigen volk onderdrukken ook in kaart gebracht worden of is alles - inclusief de systematische onderdrukking van vrouwen, homo's en ongelovigen - nu ook al de schuld van Zion? De Taliban was minder Taliban geweest zonder 'ons'? De denkbeelden in Saudi-Arabi, Iran, Syri, Irak over voornoemde groepen: ook allemaal de schuld van 'ons'? Het gelazer in Jemen? Soedan? Komt allemaal door 'ons'?quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:30 schreef egayalS het volgende:
Na het porren in de ellende van de regio of het nou Irak, Syri, Afghanistan of nu dmv onze steun aan Israels ambities vragen we ons vervolgens af, waarom komen al deze mensen nou deze kant op?
[ x ]
Isral is duidelijk, gijzelaars terug. Zijn ze nu al een jaar, en daarna lullen ze verder.quote:
quote:Mystery deepens over whereabouts of absent IRGC general
https://www.iranintl.com/en/202410076136
The top commander of Iran's military operations abroad has not been seen in days and several stilted official allusions to him on Monday further fueled speculation about his whereabouts and the possibility of his death at Israeli hands.
Stiekeme overloper?quote:
quote:
Zou dit fake news zijn?quote:Fars News Agency reported on Monday citing and quoting the deputy of IRGC Quds Force that Iranian commander Esmail Qaani "is in good health and continues his work".
However, the deputy commander of the Quds Force didn't reveal more information about the health of Esmail Qaani not if he was injured in the Israeli strike in Beirut last Friday.
Furthermore, the source didn't even reveal the place where Qaani is now wether he is still in Beirut, Lebanon nor if he was moved back to Tehran.
Kan best dat ook hij dood is maar dat ze de schijn ophouden om de moed er nog een beetje in te houden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:54 schreef heywoodu het volgende:
Maar was zo'n figuur voor die aanval dan continu in beeld overal, dat hij nu vermist wordt? Ik bedoel, als het opperhoofd van de Strijdkrachten een paar dagen afwezig is schrik ik niet
Ik stap dan gewoon over van m'n Leopard naar m'n Abrams.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoezo eigenlijk vergeet niet te tanken? Als je tank leeg is door de aankomende crisis dan rij je toch gewoon door op je tweede tank?
Inderdaad, waarom laat men ieder islamitisch land links liggen om vervolgens naar het kwade boze westen te komen. Dat zijn toch de schuldigen achter alle oorlogen en onrecht. Niet Saddam, Assad, Hezbollah en IS...quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:30 schreef egayalS het volgende:
Na het porren in de ellende van de regio of het nou Irak, Syri, Afghanistan of nu dmv onze steun aan Israels ambities vragen we ons vervolgens af, waarom komen al deze mensen nou deze kant op?
[ x ]
Nee, hij was constant op de achtergrond itt z'n voorganger Qassem Soleimani. Die Qaani leeft hardcore in de schaduwen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:54 schreef heywoodu het volgende:
Maar was zo'n figuur voor die aanval dan continu in beeld overal, dat hij nu vermist wordt? Ik bedoel, als het opperhoofd van de Strijdkrachten een paar dagen afwezig is schrik ik niet
Dat zou een goede zaak zijn als IRAN een jaar of 1000 de jodenhaat kan stoppenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 06:26 schreef Aether het volgende:
US and Arab states reportedly in talks with Iran for ceasefire on all war fronts
https://www.timesofisrael(...)e-on-all-war-fronts/
was die Qaani niet een mossad man stiekem, dat ie nu gewoon in Israel zit ??quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, hij was constant op de achtergrond itt z'n voorganger Qassem Soleimani. Die Qaani leeft hardcore in de schaduwen.
Die duikt straks op als de nieuwe, Isral-vriendelijke president.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was die Qaani niet een mossad man stiekem, dat ie nu gewoon in Israel zit ??
Ze gaan dus een soort van pieper actie uitvoeren en zooi laten exploderen wat al jaren geleden gerigged isquote:
En dat moet dan iets zijn wat tussen nu en de trigger niet te achterhalen valt of iets wat valt onder wat je niet tijdelijk niet kan gebruiken?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:04 schreef ach het volgende:
[..]
Ze gaan dus een soort van pieper actie uitvoeren en zooi laten exploderen wat al jaren geleden gerigged is
Ik denk dat ze doelgericht via de rioleringen een kadootje door de toiletten sturen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:59 schreef MaximumRush het volgende:
Zoals ik het lees hebben ze in de ruimte lasers rondvliegen waarmee ze heel precies gamma straling af zullen vuren op kopstukken van het Iraanse regime. Binnen nu en 5 jaar zijn ze allemaal overleden aan kanker, en geen moment dat ze door hebben gehad dat het door Isral kwam.
Of een onnoemelijke hoeveelheid spionnen op belangrijke plekken/functies. Of een backdoor op vitale infrastructuur of defensie systemen. Dat zijn wel een beetje de Isral/Mossad specialiteiten.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En dat moet dan iets zijn wat tussen nu en de trigger niet te achterhalen valt of iets wat valt onder wat je tijdelijk niet kan gebruiken?
quote:Saudi Crown Prince meets with Iranian foreign minister in Riyadh
https://www.timesofisrael(...)-minister-in-riyadh/
Speaking earlier, a senior Iranian official said Araqchi would discuss bilateral issues and efforts to secure a ceasefire in Lebanon and Gaza on his visit, adding that he will also visit Qatar later in the day.
Earlier this week, Tehran told Gulf Arab states it would be “unacceptable” if they allowed the use of their airspace or military bases against Iran and warned that any such move would draw a response, a senior Iranian official said.
quote:Iran MPs call for nuclear deterrence amid tensions with Israel
https://www.iranintl.com/en/202410096036
Thirty-nine Iranian lawmakers have called on Iran's Supreme National Security Council to review the country's defense doctrine and consider adopting nuclear weapons as the risk of escalation with Israel continues to grow.
The MPs argue that Iran's supreme leader Ali Khamenei can reconsider his religious ban on nuclear weapons on the grounds that the circumstances have changed.
Ik zou dat ook doen als ik Iran was. Wat is hier gek aan? Als ze een kernwapen weten te bemachtigen is het land veilig. Die pariteit ontstaat altijd tussen kernwapenstaten.quote:
quote:Rift widens in Iranian opposition over likely Israeli attack
https://www.iranintl.com/en/202410112761
The prospect of an Israeli attack on Iran has sparked new tensions within Iran’s opposition. Over 360 leftists, woke activists, and former Islamist/religious-nationalist figures have issued a statement titled "No to war, no to the Islamic Republic."
quote:Iran is nervous about potential Israeli strikes on its nuclear facilities and is now using its controversial atomic program as leverage to send a message - not to the Israelis but rather to the United States, a Middle East security expert says.
Alex Vatanka, founding Director of the Iran Program at the Middle East Institute, appeared on this week's Eye for Iran.
What the Islamic government in Tehran fears most is an attack on its nuclear infrastructure - its main accomplishment during 45 years of rule - Vatanka said.
Play
The Iranian government is likely pressuring the American administration to rein in Israeli actions to prevent any attack on their nuclear sites, following the October 1 Iranian missile barrage, he said.
CNN is reporting that Iran is nervous and has engaged in diplomatic efforts with Mideast countries to try and reduce the magnitude of Israel's response to its ballistic missile attack earlier this month.
On Friday, Iran's president Masoud Pezeshkian met with Russia's Vladmir Putin, who called for a new 'world order' of Russian allies. Last week, Iran met with Saudi's Foreign Minister. Israeli's Channel 12 news reported that the United States and Arab nations were conducting secret backchannel negotiations with Iran aimed at reaching a comprehensive regional ceasefire. The US denies those claims.
CNN cited sources familiar with the matter, alleged that Tehran is anxious about whether the US can convince Israel to reduce the scale of their response.
This week a group of more than three dozen lawmakers in Iran have called for the country to pursue nuclear weapons. The unprecedented openness of Iranian officials and media discussing the possibility of a nuclear bomb—something unthinkable just a few years ago.
This all goes back to Iran's fear and growing uncertainty, Vatanka told the Eye for Iran Podcast.
"It indicates one important fear that the regime has as Iran is waiting to see what Israel will do in terms of its retaliation," said Vatanka.
"The message is to the United States: If you don't stop Israel, we're going to weaponize. Don't push us. And by pushing us means don't target our nuclear facilities. Remember, this is a nuclear program, it's about a quarter century old. It's about billions of dollars in investment," he added.
The Iranians view Israel as being dependent on the United States, according to Vatanka.
The question now...will Israel heed to calls from the Biden administration, which is urging Israel to take a 'proportionate' response? The US, and Iran's oil-rich Arab neighbors, are also advising Israel not to strike Iran's nuclear and oil facilities.
Just how Israel's government will react - especially in light of reports of tensions between Biden and Netanyahu surface, is yet to be determined. For the first time in two months, Biden and Netanyahu spoke on Wednesday in a phone conversation that focused on Israel’s plans to retaliate against Iran.
"I have no way of knowing what Netanyahu is going to do. They are going for the kill, if you will. They're trying to take out all their big enemies out there, what is Hamas, Hezbollah, and the mothership in Iran. Can Israel do this all on its own, alone?" asked Vatanka.
What capabilities does Hezbollah have left?
Iran's potential fears compounded by the fact that Iran's crown jewel of proxies, Hezbollah, has been significantly weakened by Israel. It's leader Hassan Nasrallah and anyone who tried to replace him were assassinated by Israel, according to Prime Minister Benjamin Netanyahu.
Last month, a series of pager and walkie-talkie explosions allegedly belonging to Hezbollah operatives set off simultaneously in Lebanon in an unprecedented attack of communications devices.
With Iran losing its biggest deterrence factor, Vatanka, said Iran can no longer hide, after orchestrating a multi-front campaign against Israeli - without sacrificing themselves.
He said Iran's Supreme Leader Ali Khamenei, on one hand says he doesn't want war with Israel, but also refuses to give up and empowers groups like Hamas and Hezbollah to continue striking Israel, while calling for the destruction of the Jewish State.
"That is when you, as the cliche goes, want to fight Israel to the last Arab," said Vatanka.
But Israel is now poised to take the fight onto Iranian soil, telling the authorities in power that they can no longer conceal themselves behind "disposable" Arab proxies.
To find out more on where this is all headed as the Mideast spirals out of control, watch the full episode of Eye for Iran on YouTube, or listen on Castbox, Spotify, Apple or Amazon.
https://www.iranintl.com/en/202410118490
quote:
Klopt. Die zien hun zwakte. Ze boden al aan wat raketten te koppen en het dan een gelijkspel te noemen. Maar daar heeft Isral geen zin meer in. Iran kan/durft dus ook geen raketaanval meer te doen omdat de vorige mislukt is en ze ook wel snappen dat Isral dan nog veel harder terug zal slaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:49 schreef Zoddie het volgende:
Dit lange wachten zal voor Iran's top wel erg moeilijk zijn, die durven geen telefoon meer op te nemen, broodrooster meer aan te zetten, auto meer te starten.
Voornamelijk militaire doelen idd als ik de berichten moet gelovenquote:
Vrijdagavond bitte. Mooier begin van het weekend kan niet. Gaan we popcorn inslaan?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Voornamelijk militaire doelen idd als ik de berichten moet geloven
[ x ]
Heb een fles whiskey klaarstaan, speciaal voor deze gelegenheidquote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:19 schreef Haags het volgende:
[..]
Vrijdagavond bitte. Mooier begin van het weekend kan niet. Gaan we popcorn inslaan?
Een raketje. (Van Ola)quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heb een fles whiskey klaarstaan, speciaal voor deze gelegenheid
Nu nog kijken welke snack gepast hierbij past
Deze moest ik hardop om lachen, bedankt.quote:
Ik zal kijken of ze groene ijsjes hebbenquote:
Ja precies.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom zouden ze vantevoren gaan waarschuwen?
Waarom niet? Dat legt het openbare leven lam. Dat hebben dictators niet zo graag.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom zouden ze vantevoren gaan waarschuwen?
Die aanval van Isral komt vlak voor de Amerikaanse verkiezingen. Dus nog even geduld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:48 schreef Ali_boo het volgende:
Het is weekend, ik ben er klaar voor![]()
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Interessant. Maar wat is 'vlak voor?' Een enkele dag?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Die aanval van Isral komt vlak voor de Amerikaanse verkiezingen. Dus nog even geduld.
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Die aanval van Isral komt vlak voor de Amerikaanse verkiezingen. Dus nog even geduld.
Begin november toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Wss met opzet gelekt? Of is daarom de aanval steeds uitgesteld?quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:35 schreef Mr.Silencer het volgende:
Onderzoek in VS naar gelekte Isralische plannen voor aanval op Iran
[ x ]
Tuurlijk vantevoren aangeven dat je een paar raketjes die richting opstuurt, wat een farce zeg. Zo krijg je nooit dat vreselijke regime daar weg.quote:
Ik las het eigenlijk zo dat ze vanuit Iran, dus een inside job, een grote aanval zouden uitvoeren...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 06:06 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Tuurlijk vantevoren aangeven dat je een paar raketjes die richting opstuurt, wat een farce zeg. Zo krijg je nooit dat vreselijke regime daar weg.
Daar zullen ze zich vast veel van aantrekkenquote:
Duidelijk imminent nu.quote:
Ik zat al vol spanning mee te lezen!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wel even @:heywoodu taggen, vind die vast leuk
Hey buddy
Waarom zou je nu nog naar Iran willen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:15 schreef Haags het volgende:
Kennis van me zou zondag a.s. naar Iran vliegen met een maatje. Maar heeft ook vandaag te horen gekregen dat zijn vlucht niet doorgaat.
Het is een prima land hoor, vooral in de steden. Oud collega van mij was ook Iraans. Haar familie leeft daar best wel in luxe.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom zou je nu nog naar Iran willen?
Heeft familie daar, gaat ieder jaar rond deze periode.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom zou je nu nog naar Iran willen?
Dat begrijp ik, maar NU? Met het vooruitzicht van een aanval van Isral en wat de gevolgen daarvan zijn?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is een prima land hoor, vooral in de steden. Oud collega van mij was ook Iraans. Haar familie leeft daar best wel in luxe.
Naja, als toerist zou ik het niet doen, maar stel ik had daar familie dan had ik het nog wel overwegen. Het is een vreselijk groot land met 80 miljoen inwoners. Ik acht de kans zo onwaarschijnlijk klein dat jij net zou worden geraakt.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar NU? Met het vooruitzicht van een aanval van Isral en wat de gevolgen daarvan zijn?
Ik ging echt even niet.
Dit vind ik nog het meest interessante. Je ziet de partijen WO3 zich gewoon aftekenen. Kort gezegd : het Westen tegen de BRICS.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:53 schreef Aether het volgende:
Xi pledges to boost Iran ties in talks with Pezeshkian
https://www.timesofisrael(...)lks-with-pezeshkian/
Dit verkleint natuurlijk ook de kans dat Iran een normaal regime krijgt als die haatbaard een keer dood gaat. Misschien komen er dan wel Chinese en Russische "verkiezingswaarnemers".quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 06:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit vind ik nog het meest interessante. Je ziet de partijen WO3 zich gewoon aftekenen. Kort gezegd : het Westen tegen de BRICS.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 06:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit vind ik nog het meest interessante. Je ziet de partijen WO3 zich gewoon aftekenen. Kort gezegd : het Westen tegen de BRICS.
Nee joh, die Chinezen willen gewoon Iraanse olie. Liefst goedkoper dan Russische olie.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 06:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Valt me nou weer van je tegen dat je de hele aanval gemist hebt. Ik had live updates verwacht van je.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:15 schreef Ali_boo het volgende:
Moet dat nou zo vroeg in de ochtend
[ x ]
Nou ja, dat lijkt me wel. Meer dan 100 vliegtuigen, allerlei F35's en dergelijken, dat is wel een tikkeltje groter dan die paar halfgare raketten van Iranquote:
Tijdens het voetbal was ook niet goedquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:15 schreef Ali_boo het volgende:
Moet dat nou zo vroeg in de ochtend
[ x ]
Het begon 3 uur in de ochtend ofzoquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Valt me nou weer van je tegen dat je de hele aanval gemist hebt. Ik had live updates verwacht van je.
Intussen is het allemaal voorbij alweer.
Laat me beelden zien van de grootste aanval ooitquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat lijkt me wel. Meer dan 100 vliegtuigen, allerlei F35's en dergelijken, dat is wel een tikkeltje groter dan die paar halfgare raketten van Iran
Omdat je daar beelden van zag, omdat de aanval op een modern land was en er dus veel beelden beschikbaar waren. Ik denk dat we allemaal wel aan kunnen nemen dat Isral 'iets' meer heeft geraakt vannacht dan Iran die avond. Kom op, een meute F35's en dergelijken tegen een paar brakke Iraanse raketten..quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het begon 3 uur in de ochtend ofzo
Lag toen al te pitten
Heb weinig gemist, de Isralische aanval stelde echt niets voor
[..]
Laat me beelden zien van de grootste aanval ooit
Vond de aanval van Iran een stuk indrukwekkender eerlijk gezegd
Ja joh, wij zouden ook niets doen als er 200 raketten op ons afgevuurd werden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:53 schreef halfway het volgende:
Die Joden willen helemaal geen vrede, man wat vallen mij die tegen.
Van de leiders in die hele regio wil niemand dat joh. Het Iraanse en Isralische regime nog wel het minst van allemaal.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:53 schreef halfway het volgende:
Ja maar hun doen het ook Mimimi. Holbewonersquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja joh, wij zouden ook niets doen als er 200 raketten op ons afgevuurd werden.
Scheve vergelijking. Iran is een dictatuur, maar is verder niet te vergelijken met Noord Koreaquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat je daar beelden van zag, omdat de aanval op een modern land was en er dus veel beelden beschikbaar waren. Ik denk dat we allemaal wel aan kunnen nemen dat Isral 'iets' meer heeft geraakt vannacht dan Iran die avond. Kom op, een meute F35's en dergelijken tegen een paar brakke Iraanse raketten..
De kans dat we uitgebreide beelden van schade uit Iran gaan zien is sowieso een stuk kleiner natuurlijk. Je zou bij Zuid-Korea ook meer beelden hebben dan uit Noord-Korea, als die over en weer zouden schieten, betekent niet dat de Noord-Koreanen meer voor elkaar hebben gekregen.
Goed nieuws voor Oekrane.quote:
Maar Iran pleurde gewoon alles de kant van Isral op, misschien iets meer gericht op militaire doelen, maar zo goed konden ze dat nou ook weer niet richten. Isral zal toch wel 95%, zo niet meer, op puur militaire doelen gericht hebben en die hebben 'iets' meer geavanceerde apparatuur om dat dan ook te raken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:57 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Scheve vergelijking. Iran is een dictatuur, maar is verder niet te vergelijken met Noord Korea
Iran heeft gewoon internet en sociale media
Zie deze beelden
[ x ]
Dat is nu de grote vraag. Ik denk niet dat het afweergeschut veel heeft tegengehouden (want dit waren raketten door vliegtuigen afgevuurd) maar er zijn nog geen beelden van schade.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees op nu.nl dat het afweergeschut van Iran veel heeft tegengehouden. Is er berhaupt wel schade?
Vind het allemaal erg ongeloofwaardig sorryquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar Iran pleurde gewoon alles de kant van Isral op, misschien iets meer gericht op militaire doelen, maar zo goed konden ze dat nou ook weer niet richten. Isral zal toch wel 95%, zo niet meer, op puur militaire doelen gericht hebben en die hebben 'iets' meer geavanceerde apparatuur om dat dan ook te raken.
En dan ga je natuurlijk niet heel veel beelden krijgen van verwoeste Iraanse militaire installaties, dat gaat het regime niet zo even naar buiten brengen ofzo.
Klopt, via een Nederlandse minister.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The Guardian meldt nu ook dat Iran vooraf op de hoogte was gesteld zie ik nu.
Israel warned Iran ahead of strikes – report
Israel sent a message to Iran on Friday ahead of its retaliatory airstrikes warning the Iranians not to respond, Axios has reported, citing three sources
Dat kan. Ik geloof toch eerder dat een modern land meer schade aan kan richten met moderne apparatuur dan een derdewereldland met brakke zooi, maar primaquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vind het allemaal erg ongeloofwaardig sorry
Het lijkt mij voor een land ook veel kwalijker als je vijand in staat is dit vanaf 1600km met vliegtuigen te doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is nu de grote vraag. Ik denk niet dat het afweergeschut veel heeft tegengehouden (want dit waren raketten door vliegtuigen afgevuurd) maar er zijn nog geen beelden van schade.
Ik denk dat Iran zelf ook geen beelden van schade gaat vrijgeven dus wachten op burgers die dingen fotograferen en satelliet beelden.
Maanden?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan. Ik geloof toch eerder dat een modern land meer schade aan kan richten met moderne apparatuur dan een derdewereldland met brakke zooi, maar prima
We zullen de komende maanden vanzelf wel het een en ander horen.
Mocht niet van Sleepy Joe.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:12 schreef AFA2022 het volgende:
Ja hier zal het regime van Iran van wakker liggen, paar raketje afschieten voor de buhne. Dit was de kans om Iran zijn kernambitie's aan gorten te schieten.
Hahahahaha.quote:
Snap het wel hoor. Een groter conflict in de regio zit niemand op het wachten.quote:
Ik wel, dat is de ultieme driver om nog sneller fossiele brandstoffen en de afhankelijkheid daarvan terug te dringen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En een gevolg zal zeker zijn dat de olieprijzen gigantisch stijgen. Daar ziet ik niet op te wachten, jij wel?
quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:16 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Maanden?
Iran heeft meerdere malen aangegeven dat ze flink zullen terugslaan mocht Isral aanvallen
Ja leuk, maar dat lijkt me niet de goede manier. Dan wordt alles alsnog vreselijk duur.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik wel, dat is de ultieme driver om nog sneller fossiele brandstoffen en de afhankelijkheid daarvan terug te dringen.
NWS / Vraag naar zonnepanelen, warmtepompen en isolatie daalt hard
Het is de juiste manier, imo hangen mensen graag in hun comfort zone en soms is een trap onder hun hol de juiste manier om de zaken werkelijk op orde te krijgen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat lijkt me niet de goede manier. Dan wordt alles alsnog vreselijk duur.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:53 schreef halfway het volgende:
Ben het er wel mee eens eigenlijk.quote:
Israel heeft de wet van Moore aan zijn kant wat betreft technologische vooruitgang en die is exponentieel. De tijd doet zijn werk voor hen, waarom dan nog grote risico's aangaanquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:11 schreef Nyamuk het volgende:
Nou was dit het
Isral is echt afgezwakt. Ze durven niet verder te gaan dan symbolische aanvallen. Snap ik ook wel Iran is een stuk enger dan Hamas of Hezbollah.
Hoe doet de tijd haar werk voor Isral. Ze staan elke maand steeds gesoleerderquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Israel heeft de wet van Moore aan zijn kant wat betreft technologische vooruitgang en die is exponentieel. De tijd doet zijn werk voor hen, waarom dan nog grote risico's aangaan
Blijf dat vooral denken jonguh.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:11 schreef Nyamuk het volgende:
Nou was dit het
Isral is echt afgezwakt. Ze durven niet verder te gaan dan symbolische aanvallen. Snap ik ook wel Iran is een stuk enger dan Hamas of Hezbollah.
Ze hebben het steeds over een existentile dreiging enzo. Pak dan ff door.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Israel heeft de wet van Moore aan zijn kant wat betreft technologische vooruitgang en die is exponentieel. De tijd doet zijn werk voor hen, waarom dan nog grote risico's aangaan
Technologisch niet, de EU wil vrijwel hun volledige luchtverdedings wapenpakket aankopen om maar iets te noemen. Een handelsboycot vanuit het westen c.s. is er niet, dus hoezo gesoleerd. Ze kunnen zelfs bompagers verkopen aan Hezbollahquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:19 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hoe doet de tijd haar werk voor Isral. Ze staan elke maand steeds gesoleerder
Omdat het eigenlijk ook geen existentile dreiging is. Voor beide partijen niet. Vergeet niet dat Bibi al jaren, nee, decennia roept dat Iran slechts maanden verwijderd is van het maken van een atoombom.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze hebben het steeds over een existentile dreiging enzo. Pak dan ff door.
Ben ook wel teleurgesteld.
Bibi heeft er natuurlijk alle politieke belangen bij. Omgekeerd geldt dat voor de Ayatollahs. Kortom, ze hebben elkaar keihard nodig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het eigenlijk ook geen existentile dreiging is. Voor beide partijen niet. Vergeet niet dat Bibi al jaren, nee, decennia roept dat Iran slechts maanden verwijderd is van het maken van een atoombom.
Iran geeft trouwens nu aan niet wraak te zullen nemen om deze aanval, dus het is voorlopig klaar
Israel kan zich nu ook weer focussen op Hezbollah.
Aanval was zo groot en verwoestend dat ze bewijs moeten vervalsenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:15 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens eigenlijk.
Ik had hier vl meer van verwacht (en een beetje gehoopt). Minimaal dat Khamenei uit z'n sloffen werd geschoten.
Als Iran gewoon even FOK! gelezen had, dan wisten ze een maand geleden al dat Isral zou aanvallen. Hoe traag is die geheime dienst daar wel niet?!quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The Guardian meldt nu ook dat Iran vooraf op de hoogte was gesteld zie ik nu.
Israel warned Iran ahead of strikes – report
Israel sent a message to Iran on Friday ahead of its retaliatory airstrikes warning the Iranians not to respond, Axios has reported, citing three sources
Hezbollah = Iran. Hamas = Iran. Milities in Syri en Assad = Iran. Houthi's = Iran. 7 oktober = Iran. Iran is best wel vervelend voor Isral.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het eigenlijk ook geen existentile dreiging is. Voor beide partijen niet. Vergeet niet dat Bibi al jaren, nee, decennia roept dat Iran slechts maanden verwijderd is van het maken van een atoombom.
Iran geeft trouwens nu aan niet wraak te zullen nemen om deze aanval, dus het is voorlopig klaar
Israel kan zich nu ook weer focussen op Hezbollah.
Niemand zit ergens op te wachten. De grote vraag is of we ons meer problemen op de hals halen door nu in te grijpen of te wachten totdat Iran machtiger groeit en een atoombom heeft, al dan niet met Russische/Chinese/NK hulp.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap het wel hoor. Een groter conflict in de regio zit niemand op het wachten.
Denk dat al een grondoorlog moet worden begonnen tegen Iran als ze echt moeten worden aangepakt.
En een gevolg zal zeker zijn dat de olieprijzen gigantisch stijgen. Daar ziet ik niet op te wachten, jij wel?
Met een atoombom die lomp is ga je weinig/niets meer uitrichten binnen 10 jaar. Het ding zal nimmer doel treffen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand zit ergens op te wachten. De grote vraag is of we ons meer problemen op de hals halen door nu in te grijpen of te wachten totdat Iran machtiger groeit en een atoombom heeft, al dan niet met Russische/Chinese/NK hulp.
Hahah denk aan mij straksquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Blijf dat vooral denken jonguh.
Hahah denk aan mij straksquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Blijf dat vooral denken jonguh.
Je bedoelt dat geweldige luchtverdedigingspakket wat zo hard werkte de afgelopen keer?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Technologisch niet, de EU wil vrijwel hun volledige luchtverdedings wapenpakket aankopen om maar iets te noemen. Een handelsboycot vanuit het westen c.s. is er niet, dus hoezo gesoleerd. Ze kunnen zelfs bompagers verkopen aan Hezbollah
De succesrate weten wij niet exact, maar wel dat er geen doden vielen bij de laatste Iraanse raket aanval. Na deze aanvallen leren ze ook weer zwakten te herkennen in de verdediging en daarop reageert men ook weer met verbeteringen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:53 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hahah denk aan mij straks
[..]
Je bedoelt dat geweldige luchtverdedigingspakket wat zo hard werkte de afgelopen keer?
Goed verhaal kerel.
Hun luchtverdediging is blijkbaar abominabel en het verschil in technologie met Israel zal steeds verder toenemen. Kwantiteit is een kwaliteit op zichzelf, maar iets in kwantiteit produceren, opslaan en vervoeren heeft zo zijn zwakten als je het niet kan verdedigenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:55 schreef ach het volgende:
Iran heeft ook een goede Iran dome zo te zien
Ik denk dat Amerika dit niet wil en dat Isral in deze naar Amerika luistertquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze hebben het steeds over een existentile dreiging enzo. Pak dan ff door.
Ben ook wel teleurgesteld.
BNW. Het westen heeft ook atoombommen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand zit ergens op te wachten. De grote vraag is of we ons meer problemen op de hals halen door nu in te grijpen of te wachten totdat Iran machtiger groeit en een atoombom heeft, al dan niet met Russische/Chinese/NK hulp.
Of doe er even een Engelse vertaling bij. Zoals hier ook is gedaan. Niks mis mee dus.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:05 schreef halfway het volgende:
[..]
Engels oke, maar flikker op met die onleesbare taal!
Ja, raar h, als men een land beschiet dat er dan een vergeldingsactie komt. Het is fantastisch om te zien dat 'die Joden' (om jouw woorden te gebruiken) zichzelf verdedigen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:53 schreef halfway het volgende:
Isral wil graag vrede, vandaar dat het ook de Palestijnen meermaals een eigen staat heeft aangeboden. Daarnaast zit Isral ook helemaal niet te wachten op een conflict met Iran. Waarom je dus stelt dat het regime de regering van Isral geen vrede zou willen is niet duidelijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 08:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Van de leiders in die hele regio wil niemand dat joh. Het Iraanse en Isralische regime nog wel het minst van allemaal.
Nee hoor, Iran is hier het enige problematische land. Voor de Iraanse Revolutie in 1977, had Isral namelijk prima banden met Iran. Meer dan genoeg Iranirs zijn ook pro-Isral.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
Hoop bullshit en propaganda. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Het zijn twee landen die elkaar verdienen in ieder geval.
Inderdaad, Isral wil graag vrede maar dit gaat moeilijk als men telkens opnieuw worden aangevallen door Iran of n van diens proxies. En als je denkt dat dit anders zou zitten, probeer je standpunt dan op een goede manier te onderbouwen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Isral wil graag vrede?![]()
![]()
![]()
Come on, voer die discussie in godsnaam niet nu ook weer hier.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De succesrate weten wij niet exact, maar wel dat er geen doden vielen bij de laatste Iraanse raket aanval. Na deze aanvallen leren ze ook weer zwakten te herkennen in de verdediging en daarop reageert men ook weer met verbeteringen.
Heb je ook betrouwbaarder bronnen zoals bijv het ISW?quote:
geen enkel bewijs natuurlijkquote:
Er zullen nog wel meer beelden volgen. Het is nog vers.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Heb je ook betrouwbaarder bronnen zoals bijv het ISW?
Vooral private satellietbeelden kunnen hopelijk een indicatie geven. Duurt meestal even voordat die beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
geen enkel bewijs natuurlijk
Hoewel israel ook geen bewijst geeft (nog) van kapotte gebouwen, dus het is afwachten
Wat zien we hier? Mohamed die een doosje vuurwerk afsteekt? Dit is toch geen AA?quote:
Vooral vanwege de olieprijs is het moment goed gekozen, een paniekaanval op de termijnmarkten blijft zo waarschijnlijk uit. Wel jammer voor mijn goudjequote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso was deze aanval wel goed getimed om het minst mogelijke aandacht te krijgen.
Vrijdagavond in de VS / nacht in Europa. Beurzen de komende twee dagen gesloten dus ook geen artikelen over aandeel/grondstof duikelt/stijgt na aanval, etc.
En ook neem ik aan in Iran zelf veel mensen die in bed lagen en niet aan het werk waren in die fabrieken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso was deze aanval wel goed getimed om het minst mogelijke aandacht te krijgen.
Vrijdagavond in de VS / nacht in Europa. Beurzen de komende twee dagen gesloten dus ook geen artikelen over aandeel/grondstof duikelt/stijgt na aanval, etc.
Nieuwssites/reddit kwamen eigenlijk pas op gang toen de aanval al lang en breed voorbij was.
Ik vermoed vooral een show voor de eigen inwoners, hetzelfde zagen we tijdens de 1e golfoorlog in Irak.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat zien we hier? Mohamed die een doosje vuurwerk afsteekt? Dit is toch geen AA?Laat staan onderscheppingen
Nu weet ik wel dat Iran vermoedelijk de S300 en S400 heeft, maar dat is niet wat we hier zien
Nou, dat valt ook wel mee hoor. De livestreams zaten er tijdens de aanval al direct bovenop. Ook alle headlines van de grote nieuwssites gingen direct op 'LIVE attack on Iran!'quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwssites/reddit kwamen eigenlijk pas op gang toen de aanval al lang en breed voorbij was.
Iran zit nu ook redelijk klem omdat een tegenaanval zo vlak voor de verkiezingen vooral Trump in de kaart speelt. Een mogelijke tegenaanval van Iran komt dan ook na de verkiezingen vermoed ik mits Harris wint, als Trump wint zullen ze zich nog wel 2X bedenkenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En ook neem ik aan in Iran zelf veel mensen die in bed lagen en niet aan het werk waren in die fabrieken.
Ben wel benieuwd hoe het verder gaat lopen als Trump president wordt en als hij Isral zoals hij zegt laat doen wat ze denken te moeten doen.
Klopt. De kans op een verkeersongeval is vele malen groterquote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, als toerist zou ik het niet doen, maar stel ik had daar familie dan had ik het nog wel overwegen. Het is een vreselijk groot land met 80 miljoen inwoners. Ik acht de kans zo onwaarschijnlijk klein dat jij net zou worden geraakt.
Correct. Een overwinning van Harris zou alles behalve goed nieuws zijn voor deze regio.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Iran zit nu ook redelijk klem omdat een tegenaanval zo vlak voor de verkiezingen vooral Trump in de kaart speelt. Een mogelijke tegenaanval van Iran komt dan ook na de verkiezingen vermoed ik mits Harris wint, als Trump wint zullen ze zich nog wel 2X bedenken
Trump geef je wat spiegeltjes en glimmende kralen en je kan 'm alles wijsmaken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Iran zit nu ook redelijk klem omdat een tegenaanval zo vlak voor de verkiezingen vooral Trump in de kaart speelt. Een mogelijke tegenaanval van Iran komt dan ook na de verkiezingen vermoed ik mits Harris wint, als Trump wint zullen ze zich nog wel 2X bedenken
Natuurlijk. Maar we wisten allemaal gewoon niet wat er nu zou gebeuren en voor hetzelfde geld kom je dan vast te zitten in een land vol onrust.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. De kans op een verkeersongeval is vele malen groter
Onmogelijk te zeggen van die afstand maar ik vind de tekst een stuk minder geloofwaardig dan de beelden zelf, dat lijkt idd gewoon afweervuurquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat zien we hier? Mohamed die een doosje vuurwerk afsteekt? Dit is toch geen AA?Laat staan onderscheppingen
Nu weet ik wel dat Iran vermoedelijk de S300 en S400 heeft, maar dat is niet wat we hier zien
Wat zagen we tijdens de eerste Golfoorlog in Irak?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vermoed vooral een show voor de eigen inwoners, hetzelfde zagen we tijdens de 1e golfoorlog in Irak.
Een hoop luchtafweervuur maar weinig kruisraketten en vliegtuigen die werden neergehaald. Was tijdens de 2e golfoorlog trouwens ook niet veel anders, maar daar is makkelijker beeldmateriaal van te vinden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat zagen we tijdens de eerste Golfoorlog in Irak?
Slimme zet. Luid en duidelijk genoeg om het een legitieme vergelding te noemen, minimaal genoeg om het als mislukt af te kunnen doen. Voor alle politieke zeiden wat wils.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kloptquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar we wisten allemaal gewoon niet wat er nu zou gebeuren en voor hetzelfde geld kom je dan vast te zitten in een land vol onrust.
Lijkt me ook geen pretje.
Dat zal de bedoeling wel zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Slimme zet. Luid en duidelijk genoeg om het een legitieme vergelding te noemen, minimaal genoeg om het als mislukt af te kunnen doen. Voor alle politieke zeiden wat wils.
Als Iran slim is doen ze het af met "zie ze gefaald hebben" en blijven ze hierna rustig. Doen ze dat niet dan zal een volgende retalliation wel meer voeten in de aarde hebben.
Wen er maar alvast aan, die onrust is ook ons voorland zoals de kaarten nu op tafel liggenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar we wisten allemaal gewoon niet wat er nu zou gebeuren en voor hetzelfde geld kom je dan vast te zitten in een land vol onrust.
Lijkt me ook geen pretje.
Is dat dezelfde Trump die trots naast Kim Youn-un handjes liep te schudden en nu met Xi loopt te flirten? Zou me niets verbazen dat mocht hij de verkiezingen winnen, hij straks naast Ali Khamenei selfies staat te maken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Was Trump niet degene die recent Israel opriep om de nucleaire industrie van Iran te vernietigenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:07 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Is dat dezelfde Trump die trots naast Kim Youn-un handjes liep te schudden en nu met Xi loopt te flirten? Zou me niets verbazen dat mocht hij de verkiezingen winnen, hij straks naast Ali Khamenei selfies staat te maken.
Jij hebt geen idee wat jij ziet. Dat is helder.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap dat jij een Iraanse bril op hebt, maar dit 'anti-air' op de filmpjes koop je over 2 maanden legaal bij je lokale tuincentrumquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:17 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee wat jij ziet. Dat is helder.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap dat jij een Iraanse bril op hebt, maar dit 'anti-air' op de filmpjes koop je over 2 maanden legaal bij je lokale tuincentrum![]()
Overigens wat ik al eerder zei. Iran heeft had vermoedelijk S400 systemen, maar dat is dit zeer zeker niet!
Dat zou voor mij financieel wel een grote meevaller zijn geweest,quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:34 schreef Haags het volgende:
Al met al toch een matig aanvalletje van Isral. Had grootser verwacht.
Niemand heeft het over dat het S300 of S400 systemen zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap dat jij een Iraanse bril op hebt, maar dit 'anti-air' op de filmpjes koop je over 2 maanden legaal bij je lokale tuincentrum![]()
Overigens wat ik al eerder zei. Iran heeft vermoedelijk S300 en S400 systemen, maar dat is dit zeer zeker niet!
Dat zou mij wel verbazen. Trump is getikt maar met Israel zet hij in op maximaal support. Hij maakte in 2017 de controversile beslissing om Jerusalem als hoofdstad van Isral te erkennen en daar de Amerikaanse ambassade naar toe te verplaatsen. In 2019 erkende hij, Amerika, als eerste en in strijd met international recht de golan hoogte tot israelische grondgebied. Trump zei recent nog dat hij cindt dat Isral de Palestijnen veel harder moet aanpakken. Het is niet voor niks dat Isral het liefste Trump als president ziet, dan krijgt het land in zijn strijd carte blanchequote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:07 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Is dat dezelfde Trump die trots naast Kim Youn-un handjes liep te schudden en nu met Xi loopt te flirten? Zou me niets verbazen dat mocht hij de verkiezingen winnen, hij straks naast Ali Khamenei selfies staat te maken.
Jawel want dit was een reactie van Israel op de Iraanse aanval. Iran had Israel niet moeten aanvallen wegens de dood van een stel terroristen. Daar begon deze laatste barrage mee.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:03 schreef Ali_boo het volgende:
Zo werkt het natuurlijk niet he![]()
[ x ]
Dit riedeltje kun je ongeveer 400 keer herhalen tot je ongeveer ergens in de jaren 50 van de vorige eeuw zitquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Jawel want dit was een reactie van Israel op de Iraanse aanval. Iran had Israel niet moeten aanvallen wegens de dood van een stel terroristen. Daar begon deze laatste barrage mee.
Wellicht maar goed voor mijn nachtrustquote:
Zo werkt het natuurlijk wl. Iran is immers begonnen, Isral heeft een kleine vergelding uitgevoerd. Het is nu aan Iran om zich verder koest te houden en anders moeten Isral en de VS maar eens tezamen een enorme vergeldingsactie uitvoeren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:03 schreef Ali_boo het volgende:
Zo werkt het natuurlijk niet he![]()
[ x ]
Het is bij de meeste oorlogen (zo ook hier) vrij makkelijk om vast te stellen wie er begon.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit riedeltje kun je ongeveer 400 keer herhalen tot je ongeveer ergens in de jaren 50 van de vorige eeuw zit
En zelfs dan weet je nog niet eens zeker wie met wat begon. Ik niet iig
Ja, want bij Isral is alles gerechtvaardigd. Wij mogen alles.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:20 schreef HowardRoark het volgende:
Zo werkt het natuurlijk wl. Iran is immers begonnen, Isral heeft een kleine vergelding uitgevoerd. Het is nu aan Iran om zich verder koest te houden en anders moeten Isral en de VS maar eens tezamen een enorme vergeldingsactie uitvoeren.
Dat zeg ik niet, maar als Iran begint, dan mag Isral inderdaad een vergeldingsactie uitvoeren. Iran is een land op 2000 kilometer afstand en het is al een gotspe dat zij zich hier berhaupt direct mee gaan bemoeien.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, want bij Isral is alles gerechtvaardigd. Wij mogen alles.![]()
Het is gewoon actie reactie tot in den treure.
Zo kun je oneindig doorgaan terug de tijd in. Isral doet iets, Iran doet iets, Isral doet iets, Iran doet iets, etc. Je kan net zo goed zeggen dat Isral begonnen is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar als Iran begint, dan mag Isral inderdaad een vergeldingsactie uitvoeren. Iran is een land op 2000 kilometer afstand en het is al een gotspe dat zij zich hier berhaupt direct mee gaan bemoeien.
Oja het is zo simpel. Even uitschrijven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar als Iran begint, dan mag Isral inderdaad een vergeldingsactie uitvoeren. Iran is een land op 2000 kilometer afstand en het is al een gotspe dat zij zich hier berhaupt direct mee gaan bemoeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |