quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Winnen is heel goed mogelijk, dat bewijzen de onderontwikkelde fundibende's van Afghanistan die alle battles hebben verloren maar de oorlog hebben gewonnen. Die oorlog begon ook op 7 oktober btw.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:58 schreef Akathisia het volgende:
Heavy is wat we eerder op de avond zagen. En als je écht heavy wil zien, moet je de Amerikanen gewoon duidelijk maken hoe de vork in de steel zit. Tot dat moment zal het een lachwekkende aangelegenheid blijven, die zaak van de Coalitie Tegen de Zionist. Je kan niet een incapabele, onderontwikkelde fundibende zijn én denken dat je het gaat winnen van Israël.
quote:‼️ Aan de inwoners van de zuidelijke buitenwijken van Beiroet:
⭕️ Al-Laylaki-wijk, Munir Shadid-gebouw en aangrenzende gebouwen zoals weergegeven op de kaart
⭕️ Al-Hadath-district, Sheet Building en aangrenzende gebouwen zoals weergegeven op de kaart
⭕️ Al Hadath-district, complex Al Salam-gebouw en aangrenzende gebouwen zoals weergegeven op de kaart
🔴 U bevindt zich in de buurt van Hezbollah-belangen en voor uw veiligheid en de veiligheid van uw dierbaren bent u verplicht de gebouwen onmiddellijk te evacueren en op een afstand van niet minder dan 500 meter uit de buurt te blijven.
Die hebben gewoon battles gewonnen anders en als je denkt dat dat een onderontwikkelde fundibende was heb je niet opgeletquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:14 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Winnen is heel goed mogelijk, dat bewijzen de onderontwikkelde fundibende's van Afghanistan die alle battles hebben verloren maar de oorlog hebben gewonnen. Die oorlog begon ook op 7 oktober btw.
Result: Taliban victory [ 7 October 2001 – 30 August 2021 (19 years, 10 months, 3 weeks and 2 days)]
https://en.wikipedia.org/wiki/War_in_Afghanistan_(2001%E2%80%932021)
quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:14 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Winnen is heel goed mogelijk, dat bewijzen de onderontwikkelde fundibende's van Afghanistan die alle battles hebben verloren maar de oorlog hebben gewonnen. Die oorlog begon ook op 7 oktober btw.
Result: Taliban victory [ 7 October 2001 – 30 August 2021 (19 years, 10 months, 3 weeks and 2 days)]
https://en.wikipedia.org/wiki/War_in_Afghanistan_(2001%E2%80%932021)
quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je hoeft mij er niet van te overtuigen dat de islam de hele wereld zal veroveren.
IDF says 65 rockets fired from Lebanon in the past hour; Safed woman lightly hurt from impact
Adviser to Iranian supreme leader: ‘Every martyred resistance leader will be replaced’
The Times of Israel
Niemand heeft daar de ballen nog voor.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:19 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Het kost waarschijnlijk wat moeite om iemand te vinden die een verklaring kan opstellen.
Je hoeft mij er niet van te overtuigen dat de islam de hele wereld zal veroveren.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:22 schreef sp3c het volgende:
Die hebben gewoon battles gewonnen anders en als je denkt dat dat een onderontwikkelde fundibende was heb je niet opgelet
Ik kan dat doen. In plat Delfts natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:19 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Het kost waarschijnlijk wat moeite om iemand te vinden die een verklaring kan opstellen.
Nee joh, 9/11 was lomp. Dit is finesse.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik vergelijk deze aanslag wel een beetje met 9/11
Gewoonweg briljant. En mooi klote.
Ook dat was finesse hoor. Het is niet alsof jij en ik een Boeing gaan besturen man.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:24 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee joh, 9/11 was lomp. Dit is finesse.
Hoi Klodder en welterusten!quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ook dat was finesse hoor. Het is niet alsof jij en ik een Boeing gaan besturen man.
Heb sowieso al het geduld niet om op te letten
Dit dus.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:28 schreef Ulx het volgende:
Heel het kader van Hezbollah wegvagen voordat je ook maar één soldaat over de grens hebt gestuurd.
Ik had in topic #2 al gezegd dat er tv’s gaan ontploffenquote:
Vreemde reactiequote:Op vrijdag 27 september 2024 22:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je hoeft mij er niet van te overtuigen dat de islam de hele wereld zal veroveren.
IDF says 65 rockets fired from Lebanon in the past hour; Safed woman lightly hurt from impact
Adviser to Iranian supreme leader: ‘Every martyred resistance leader will be replaced’
The Times of Israel
Ze zijn 20 jaar lang hun land kwijt geweest zonder dat het duidelijk was wat het eigenlijke doel van de Amerikanen überhaupt was. Het was ook geen oorlog. Het was een bezetting, met fluwelen handschoenen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die hebben gewoon battles gewonnen anders en als je denkt dat dat een onderontwikkelde fundibende was heb je niet opgelet
Same actors, so makes sense.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik vergelijk deze aanslag wel een beetje met 9/11
Gewoonweg briljant. En mooi klote.
Nee, hij begon over onderontwikkelde fundibende, en ik ging mee met zijn woorden.quote:
Als je Amerika, Israël en de moslimshit gelijkstelt wel ja.quote:
Whehe, maar ''de islam'' gaat de wereld veroverenquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:32 schreef Triggershott het volgende:
IS is blij dat joden en sjiieten elkaar afmaken.
[ x ]
Nu nog een bom op Assadquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:41 schreef oblo het volgende:
In Syrie delen ze al zoetigheid uit op straat, die hopen dat nasrallah dood is
https://mobile.mako.co.il(...)er=SharedChatMessage
9/11 was geen inside job, maar een outside jobquote:
Je hebt nog gelijk ookquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:41 schreef oblo het volgende:
osh el bulbulquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:41 schreef oblo het volgende:
Behalve dat de inside, al outside is.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:47 schreef Triggershott het volgende:
[..]
9/11 was geen inside job, maar een outside job
Voor de geïnteresseerden, hier mijn spreekbeurt over 9/11 toen ik nog een jonge domme scholier was
27 november 2001
https://www.scholieren.co(...)allen-op-afghanistan
Dikzak gespotquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
osh el bulbulDie lekkernijen die ze daar serveren zijn echt te lekker.
De full scale war:quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:41 schreef Ali_boo het volgende:
Ben het zowaar eens met de Russen![]()
[ x ]
Haha scherp. Bulbul is trouwens penis in het Hebreeuws.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
osh el bulbulDie lekkernijen die ze daar serveren zijn echt te lekker.
GEnoCidE1111!!!!!quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:51 schreef damsco het volgende:
Ben benieuwd naar de analyse van @:bianconeri mocht Nasrallah nu dood onder een ingestort gebouw liggen door toedoen van Israël.
Je bedoelt de vele burgerdoden?quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:51 schreef damsco het volgende:
Ben benieuwd naar de analyse van @:bianconeri mocht Nasrallah nu dood onder een ingestort gebouw liggen door toedoen van Israël.
Doelbewust hele woonwijken platgooien kun je wel die richten op sturen idd.quote:
Dat zijn die Soenni matties van Triggershot, Jaish ul-Adlquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:51 schreef Ali_boo het volgende:
![]()
Iranian media confirms the killing of a high-ranking Iranian military commander in the Balochistan province of Iran a short while ago.
[ x ]
@damsco wat heb je gedaanquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je bedoelt de vele burgerdoden?
Eh nee. Heel het leiderschap is weggevaagd.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nog meer statements (we zijn boos) van hezbollah.
God hebbe hun ziel.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
@:damsco wat heb je gedaan
Nasrallah was een arts en journalist en hij werd vermoord in een school. En hij was zwanger.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:51 schreef damsco het volgende:
Het is je vergevenquote:
Ja in het arabischquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Betekent denk ik nest van de nachtegaal
quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nasrallah was een arts en journalist en hij werd vermoord in een school. En hij was zwanger.
Arme triggershotquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zijn die Soenni matties van Triggershot, Jaish ul-Adl
Lol, niet mijn 'matties', maar als Israël de Iraanse moellah's pijn wil doen, dan dienen ze de minderheden in Iran als boots on the ground in te zetten terwijl zij hen luchtsteun geven. Koerden, Balochi's, Azeri's en Arabieren. Ze hebben allemaal al gewapende verzetsgroeperingen binnen Iran die alleen wat buitenlandse hulp nodig hebben.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:53 schreef Perrin het volgende:
Dat zijn die Soenni matties van Triggershot, Jaish ul-Adl
Heerlijke reacties ook.quote:
Hopelijk zijn alle mensen straks vrij.quote:
Vind je dat we vrouwen dat recht af moeten pakken?quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh wacht het was andersom. Je mag jezelf bedekken van GroenLinks.
Israël zou een stuk veiliger zijn als de macht van de Sjiieten in Iran is gebroken iig. Win-win zou je zeggen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Lol, niet mijn 'matties', maar als Israël de Iraanse moellah's pijn wil doen, dan dienen ze de minderheden in Iran als boots on the ground in te zetten terwijl zij hen luchtsteun geven. Koerden, Balochi's, Azeri's en Arabieren. Ze hebben allemaal al gewapende verzetsgroeperingen binnen Iran die alleen wat buitenlandse hulp nodig hebben.
Libanon moet gewoon weer christelijk wordenquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hopelijk zijn alle mensen straks vrij.
Libanon heb ik goede hoop voor. De Palestijnen wat minder.
Moeten ze de snoepjes weer inleveren als het niet waar blijkt te zijn?quote:
2000 pond dacht ik maar een kniesoor die daar op letquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:06 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
2.000.0000 kg bom zal wel een voudje zijn.
Nu ook bevestigd door Iraanse media, maw lijkt me sterkquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Moeten ze de snoepjes weer inleveren als het niet waar blijkt te zijn?
Als hij nog in leven was geweest had je het wel al geweten. De IDF staat klaar om zijn voetvolk uit het zuiden te trappen, die wil je geen extra stress geven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Moeten ze de snoepjes weer inleveren als het niet waar blijkt te zijn?
Door de enorme drukgolf van de bom-explosie veranderen je interne organen in appelmoes.quote:
Deze analysequote:Op vrijdag 27 september 2024 22:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of gewoon geen geloof/Hezbollah meer.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Libanon moet gewoon weer christelijk worden
Dan valt alles weer op zijn plaats
Ach, je laat jezelf wel weer kennen zeg.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
@:damsco wat heb je gedaan
En Israel moet bevrijdt worden van alle terroristen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Of gewoon geen geloof/Hezbollah meer.
Klinkt voor ons vrij makkelijk maar deze mensen hebben nog een lange weg te gaan.
Ik ga het niet meer meemaken.
Jij laat jezelf nu heel erg kennen. Dikke doei.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach, je laat jezelf wel weer kennen zeg.
Beetje lachen en trollen omdat er in een ander land vele burgerdoden gevallen zijn.
Wat een sneu zielig figuur zeg
"Burgerdoden"quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach, je laat jezelf wel weer kennen zeg.
Beetje lachen en trollen omdat er in een ander land vele burgerdoden gevallen zijn.
Wat een sneu zielig figuur zeg
Kleuters die door de zionisten gegenocideerd worden in de speelzalen/munitiedepots.quote:
lolquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kleuters die door de zionisten gegenocideerd worden in de speelzalen/munitiedepots.
quote:Residents of the following buildings in the Hadath neighborhood --building complex "Al Salam", "Laylaki"" neighborhood, building "Monir Shadid," and in the "Elhadad" neighborhood, building "Sheit"--must move as far away from the buildings as possible before the strike.
In a short time, we will attack the weapons stored beneath the buildings. The explosion, because of the missiles, may damage the structures and could potentially cause them to collapse.
Valt me ook op dat onze huis-Jehova geen greintje humor heeft. Zou lachen verboden zijn bij Jehova's?quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Nasrallah dood en ik ben blijkbaar een extremist.
Door iemand die een Jehova is.
Dat hadden ze toch ookal eerder kunnen doen?quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:31 schreef Perrin het volgende:
Jezus die drie gebouwen gaan er zo ook echt nog aan.
[..]
[ x ]
Jawel, met veeel meer slachtoffers als gevolg. Nu geven ze alle bewoners boven en rondom die opslagen de kans tenminste hun leven te redden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat hadden ze toch ookal eerder kunnen doen?
Nee. De Nasra moest eerst. En burgers krijgen wat rentijd dankzij inzet van de pr-afdeling.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat hadden ze toch ookal eerder kunnen doen?
Ik heb jarenlang met een Jehova gehad. Humor is er ver te zoekenquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Valt me ook op dat onze huis-Jehova geen greintje humor heeft. Zou lachen verboden zijn bij Jehova's?
Wat een verdrietig leven daar.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jawel, met veeel meer slachtoffers als gevolg. Nu geven ze alle bewoners boven en rondom die opslagen de kans tenminste hun leven te redden.
Ja best lullig als je een zuurverdiend huisje hebt boven een Hezbollah-wapenopslagplaats.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat een verdrietig leven daar.
Lastig. Lastig.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja best lullig als je een zuurverdiend huisje hebt boven een Hezbollah-wapenopslagplaats.
Je bent echt VIESMAD dat er weer wat Hezbollah leden zijn opgeblazen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En Israel moet bevrijdt worden van alle terroristen.
Gaat ook niet snel gebeuren.
Pas dan zal die regio vrede kennen.
Mogen Jehova's voetbalfan zijn?quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Door iemand die een Jehova is.
Lijkt me vrijwel onmogelijk gezien de impact van de bomquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hopelijk geen burgerdoden.
Dit is toch behoorlijk triest dan, Ali?quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:57 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lijkt me vrijwel onmogelijk gezien de impact van de bom
Oorlog is vreselijk iddquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit is toch behoorlijk triest dan, Ali?
Blaffende honden bijten nietquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:56 schreef Ali_boo het volgende:
Iranian TV now: Iran is in a state of war, and we are currently living in the midst of it
[ x ]
Ik lig alquote:Op zaterdag 28 september 2024 00:03 schreef Ali_boo het volgende:
Ik geef het nog 10 min en dan ga ik pitten
[ x ]
Sta echt op het punt van instortenquote:Op zaterdag 28 september 2024 00:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik lig al
Respect dat je het nog zolang hebt volgehouden
Ik ga met je mee. Alleen nog even de Buren Van De Brandweer luisterenquote:Op zaterdag 28 september 2024 00:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Sta echt op het punt van instorten
Moet je zeker doenquote:Op zaterdag 28 september 2024 00:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ga met je mee. Alleen nog even de Buren Van De Brandweer luisteren
quote:Israel says it killed Hezbollah missile unit commander
The Israeli military announced it had killed Muhammad Ali Ismail, the commander of Hezbollah's missile unit, along with his deputy, Hossein Ahmed Ismail, in southern Lebanon.
https://www.iranintl.com/en/liveblog/Israel%20strike%20hezbollah
Ja en als jij nu ook voortaan je klep houdt wordt t hier ook lekker rustig.quote:Op zaterdag 28 september 2024 03:56 schreef mascara-klodder het volgende:helemaal rustig
[..]
Dus nu is echt alles dood?
Gewoon oud en moe helaasquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je piloot bent
Ghehe, dat genocide geneuzel zegt ook weer een hoop, die pro Hamas en Hezbollah mensen zijn in alle opzichten doodeng en compleet debiel.quote:
Nee, de ontploffingen overstemden alles.quote:Op zaterdag 28 september 2024 07:33 schreef Scorpie het volgende:
Dat waren een paar grote klappen vannacht.
gehoord?
Dat is alvast 1 van de Nasrallah’squote:Op zaterdag 28 september 2024 08:13 schreef Aether het volgende:
Zainab Nasrallah, daughter of Hezbollah leader, reportedly killed in Beirut strike
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-822125
Als lid van de doodscultus heeft ze gekregen waar ze naar verlangde.quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:13 schreef Aether het volgende:
Zainab Nasrallah, daughter of Hezbollah leader, reportedly killed in Beirut strike
met een risico nog hogerop te komenquote:Op zaterdag 28 september 2024 08:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen met ambitie binnen Hezbollah om hogerop te komen kunnen nu hun kans grijpen.
Preciesquote:Op zaterdag 28 september 2024 08:24 schreef mschol het volgende:
[..]
met een risico nog hogerop te komen
Die moeten wel ook echte liefhebbers van het martelaarschap zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen met ambitie binnen Hezbollah om hogerop te komen kunnen nu hun kans grijpen.
Comment van een reaguurder op Geenstijl.quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:13 schreef Aether het volgende:
quote:Tjemig die dochter in die baal vodden. Zo’n hele familie verdwijnt gewoon vanwege haat en religie. Staat symbool voor die hele Arabische ellende in dat soort landen voor mij.
Haatdragend, respect eisen en geen humor laat staan zelfspot, heel hard pratend, zeg maar schreeuwend, in een verschrikkelijke lelijk klinkende taal
Dit alles staat het verste af van mijn idee over het leven van de mens en de natuur. En je zou als landje omringd zijn door die staten uit de hel. En dan ook nog zien dat de westerse landen waarvan je dacht dat je op een zelfde verlicht post-middeleeuws level zat, geestelijk weer aan het dementeren zijn.
Ik denk het wel. Zeker tot aan de Litani.quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou Israel Libanon ook nog gaan binnen vallen?
Idd. Dan is je een korte tijd op deze mooie aarde gegund en dan maken die aanbidders van de dood er zo'n afschuwelijke haatdragende tijd van.quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Comment van een reaguurder op Geenstijl.
[..]
Wanneer je je eigen pieper krijgt weet je dat je het écht gemaakt hebt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Nou bianconeri had gisteren wel een totale meltdown anders.quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:48 schreef Pleun2011 het volgende:
De islamitische users zijn wat stilletjes valt me op. Dat heb ik ook soms als mijn favoriete clubje een pak slaag heeft gekregen. Dan vermijd ik een dagje het internet
quote:Reaction in Tehran to Israel's massive bombing in Beirut remains low-key
https://www.iranintl.com/en/liveblog/Israel%20strike%20hezbollah
As Israeli attacks on Hezbollah targets in Lebanon continued into Saturday, the Iranian government limited itself to a few standard announcements, harshly criticizing Israel and to an extent the United States. As of 9:00 am local time in Tehran there has been no statement by Supreme Leader Ali Khamenei. Government-controlled newspapers and websites reported on events in Lebanon with a relatively subdued tone.
Ja, Iran is erachter gekomen dat er maar bar weinig meer staat tussen hen en Israël nu de proxy legertjes worden opgerold waar ze bij staan.quote:
Er zullen nog wel een paar kekke animatiefilmpjes worden uitgebracht.quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, Iran is erachter gekomen dat er maar bar weinig meer staat tussen hen en Israël nu de proxy legertjes worden opgerold waar ze bij staan.
Klopt..die kan je doorgaans samenvatten met 1 woord: 'genocide'quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou bianconeri had gisteren wel een totale meltdown anders.
Hij begon gisteren echt over “Israël bombardeert burgerdoelen”, doelend op het HQ van Hezbollahquote:Op zaterdag 28 september 2024 09:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt..die kan je doorgaans samenvatten met 1 woord: 'genocide'
Over de mensen die in landen als Syrië, Soedan en Congo worden onderdrukt en vermoord hoor je haar gek genoeg nooit.quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:36 schreef Toine51 het volgende:
Dikke <Nope> Asha neemt het graag op voor terroristen..
https://x.com/ashatenbroeke
Nog even en ze draagt een hoofddoekje. Een i erbij en Aisha is geboren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:36 schreef Toine51 het volgende:
Dikke <Nope> Asha neemt het graag op voor terroristen..
https://x.com/ashatenbroeke
De VS staat daar nog tussen. Het zou mooi zijn wanneer de regimes van Rusland, China, noord Korea en Iran in elkaar zouden storten en de bevolking het voor het zeggen krijgt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, Iran is erachter gekomen dat er maar bar weinig meer staat tussen hen en Israël nu de proxy legertjes worden opgerold waar ze bij staan.
Hoe staat het met de genocide op Christenen in Nigeria?quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over de mensen die in landen als Syrië, Soedan en Congo worden onderdrukt en vermoord hoor je haar gek genoeg nooit.
Maar ja, daar valt ook helemaal niet tegen Israël of het Boze Westen aan te schoppen door Asha en haar clubje van selectieve verontwaardiging.
De agenda van haar en en het clubje rondom haar is iig wel erg duidelijk.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe staat het met de genocide op Christenen in Nigeria?
Over selectieve verontwaardiging gesproken, we doen het allemaal
Geweldig nieuws, nu hopen dat met het oprollen van steeds meer van die terreurgroepen er een nieuwe vrede komt.quote:
lolquote:Op zaterdag 28 september 2024 10:17 schreef Perrin het volgende:
De piloot van een vrachtje wapentuig bedacht zich op het laatste moment.
[ x ]
Hopelijk wel ja.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geweldig nieuws, nu hopen dat met het oprollen van steeds meer van die terreurgroepen er een nieuwe vrede komt.
Uit dat lijstje is Iran het enige land waarvan ik nog een beetje hoop heb dat de bevolking met het regime kan afrekenen. Rusland, China en Noord-Korea zullen altijd schurkenstaten blijven.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De VS staat daar nog tussen. Het zou mooi zijn wanneer de regimes van Rusland, China, noord Korea en Iran in elkaar zouden storten en de bevolking het voor het zeggen krijgt.
Zelfde geldt voor het midden oosten maar die hebben we nog onder de duim.
Mja, meestal geven ze wel snel een teken van leven als ze er nog zijn. Ik acht de kans vrij groot dat Nasrallah is omgekomen.quote:
Mooi. En het moest ook wel, we zagen de ingestorte flatgebouwen en IDF kwam zelfs met het nieuws dat ze verwachten dat er 300 mensen omgekomen waren. IDF laat zich zeer zelden uit over aantallen inclusief burgersquote:
quote:nassrallah rallah rallah rallah gallah gallah gallah ballah ballahh ballah jallah jallah jallah shmallah shmallah shmallah
Ik vind het altijd wel bewonderingswaardig, hoe ze die vliegtuigen operationeel weten te houden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:17 schreef Perrin het volgende:
De piloot van een vrachtje wapentuig bedacht zich op het laatste moment.
[ x ]
Zijn ze nu dan klaar daar in Beiroet?quote:
Daar was ik bijquote:Op zaterdag 28 september 2024 10:48 schreef superniger het volgende:
Wollah, daar gaat weer een leider van Hezbollah.
Tussen wie en wie?quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat dit wel het moment is waarop de echte oorlog gaat uitbreken.
quote:
quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
Israël, Hezbollah en alle proxies in het midden oosten.quote:
Netanyahu doet het ook vooral om de stemmen, zou er daadwerkelijk geen bedreiging meer zijn, verliest hij snel ... en dus zie je zijn politiek erop gericht zijn dat hij snel genoeg een nieuwe bedreiging zal helpen creëren (zoals zijn politiek er daadwerkelijk heel gericht op was Hamas sterker te maken in de Palestijnse gebieden, toen daar een regering zat die aanstuurde op onderhandelingen en een goede band met de Amerikanen had).quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:28 schreef oblo het volgende:
Niemand heeft het erover hoe geniaal Netanyahu dit gespeeld heeft. Dit laat duidelijk zien waarom Netanyahu nog steeds aan de macht is. Het is een sluwe politicus die als de beste kan liegen en bedriegen.
Hij lokte Nasrallah uit zijn hol met als lokaas een staakt-het-vuren en zijn afwezigheid in Israel en speech in de VN. Hij bespeelde de Amerikanen tot het laatste moment. En boem.
Het zou mij niets verbazen als Netanyahu weer omhoog schiet in de peilingen in Israel de komende weken.
Kreeg zelf een beetje het idee: Israel is leading the way.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja.
Echt heelveel vertrouwen heb ik er niet in.
Oh god... denk je? Dat zou wel echt vreselijk zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
In de Telegraaf staat een wat minder gekleurd profiel van Nasrallah. Achter een betaalmuur maar de handige user zal die wel kunnen omzeilen.quote:
Hoeveel stoere trailers van hun mannelijke leger gaan er nog komen?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oh god... denk je? Dat zou wel echt vreselijk zijn.
Elke dag meerdere 'maar nu zijn we echt boos' speeches van Iran en Hezbollah kan de mensheid niet aan denk ik.
Dat denk je al maanden man, nu weten we het welquote:Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
Doen ze al een tijdje.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:19 schreef Ali_boo het volgende:
Ze schijten nu al in hun broek![]()
[ x ]
Ik meen toch echt dat deze ellende begon omdat Israel op het punt stond de relatie met haar Soennitische buren te normaliseren. Daags voor dat heugdelijke feit werd het 7 oktober en kwamen die (Sjiitische) marionetten van Iran in beweging.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Netanyahu doet het ook vooral om de stemmen, zou er daadwerkelijk geen bedreiging meer zijn, verliest hij snel ... en dus zie je zijn politiek erop gericht zijn dat hij snel genoeg een nieuwe bedreiging zal helpen creëren (zoals zijn politiek er daadwerkelijk heel gericht op was Hamas sterker te maken in de Palestijnse gebieden, toen daar een regering zat die aanstuurde op onderhandelingen en een goede band met de Amerikanen had).
Ook Hezbollah werd in Libanon juist grootgemaakt mede doordat de Israeli’s met hen deals sloten... initieel was het een van vele milities, maar waar Israël de andere groepen verdreef, kon Hezbollah juist sterker worden dankzij dat machtsvacuüm, waarin ze konden instappen ook dankzij het Israëlische leger in zuid-Libanon.
Wil je weten hoe ze vanuit de Israëlische militaire inlichtingendiensten denken over Netanyahu, dus exact diegenen die die tegen-aanslagen op terroristen die tegen Israël zijn ook uitvoeren (ook wat deze denken als ze een aanval uitvoeren en er zijn ook burgerslachtoffers) kan ik je The Gatekeepers als documentaire aanraden...
Al wat ouder, uit 2008 maar wat betreft Netanyahu’s handelen zeer voorspellend en ook dat de oorlog en crisis steeds verder zou escaleren, grotendeels omdat de politiek niks te winnen heeft aan echte vrede, dat zou de aandacht verleggen naar economische thema’s en corruptie/fraude waarop Netanyahu altijd snel verliest.
Netanyahu heeft uit machtsbehoud deze tegenstand nodig, en daarom blijven die ook in stand gehouden worden.
Ook nu zullen Israëlische Havik-politici een situatie ongetwijfeld veroorzaken dat er geen onderhandelingen komen met een partij die bereid is voor een structurele vrede, en in tegendeel toekijken hoe er meerdere strijdende partijen komen waarbij meestal de meest agressieve en gewelddadige groep (met financiële steun uit Iran of de Golfstaten) opkomt, die uiteindelijk ook weer Israël als grootste vijand proclameert.
Het is ook een welbewuste angst van deze Havikken in Israël, dat een vrede met zijn Arabische buren, door de snelle bevolkingsgroei daar, voor Israël een grotere bedreiging vormt, dan een voortdurende oorlogsdreiging (die Israël met zn militaire overmacht redelijk makkelijk kan winnen en de sterk bevolkte gebieden dan kan platbombarderen en de bevolking daar oproept te migreren)
In Libanon zelf zullen heel, heel veel mensen ook staan te juichen als Hezbollah in de geschiedenisboeken verdwijnt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik meen toch echt dat deze ellende begon omdat Israel op het punt stond de relatie met haar Soennitische buren te normaliseren. Daags voor dat heugdelijke feit werd het 7 oktober en kwamen die (Sjiitische) marionetten van Iran in beweging.
Er zal zeker enige mate van opportunisme bij zitten aan de kant van Netanyahu, maar ik geloof geen enkel moment dat de Egyptenaren, Saoedi's en Jordaniërs niet stiekem meejuichen bij elke Sjiiet die in het paradijs belandt. Ze zijn ook angstvallig stil en de formele verontwaardiging is merkwaardig afwezig. Dat helpt zeker mee.
Hartstikke vervelend natuurlijk voor zo'n kind, maar die en haar familie zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Typerend ook weer dat de kopstukken van Hezbollah zich dus verschuilden in een drukke wijk tussen burgers.quote:
Correct.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Libanon zelf zullen heel, heel veel mensen ook staan te juichen als Hezbollah in de geschiedenisboeken verdwijnt.
Het is welbeschouwd een enorme kans voor Libanon als Hezbollah daar in puin valt cq haar macht verliest.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Libanon zelf zullen heel, heel veel mensen ook staan te juichen als Hezbollah in de geschiedenisboeken verdwijnt.
Het is niet on-interessant om die kant op te kijken, en het zal absoluut allemaal een factor zijn, maar het is slechts een deel-motief.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:23 schreef AgLarrr het volgende:
Er zal zeker enige mate van opportunisme bij zitten aan de kant van Netanyahu,
Zie het probleem niet met de omschrijving charismatisch en sluw. Het is niet dat er staat dat die man voor de wereldvrede was met alle soorten, kleuren en maten vredig naast elkaar. Weet Visegrad al dat Hitler nog steeds als een charismatisch leider wordt geschetst?quote:
Hamas nog springlevend?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Liefjens, ik ben niet vies van een complottheorietje hier en daar.
Maar eigenlijk is het toch ongeloofwaardig dat Israël in ruim een week de top van Hezbollah uitschakelt en Hamas blijkbaar nog springlevend is? Na bijna een jaar!
Is/was Hezbollah de zwakste schakel daar in het gebied?
Met wie moet Israël oorlog voeren? Hezbollah is gedecimeerd en heeft enkel nog een paar onderknuppels en loopjongens op de loonlijst staan en Iran schijt inmiddels zeven kleuren stront van angst.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
Jazeker, het is heel interessant hoe de politiek zich daar ontwikkelt de komende maanden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is welbeschouwd een enorme kans voor Libanon als Hezbollah daar in puin valt cq haar macht verliest.
Nou Sinwar zit er nog. Of heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas nog springlevend?
Wie heeft je dat wijsgemaakt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet ook dat de 7 oktober aanval vanuit de Israëlische militaire inlichtingendiensten vrijwel exact voorzien was maar dat die geen gehoor bij de politiek kreeg?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik meen toch echt dat deze ellende begon omdat Israel op het punt stond de relatie met haar Soennitische buren te normaliseren. Daags voor dat heugdelijke feit werd het 7 oktober en kwamen die (Sjiitische) marionetten van Iran in beweging.
Er zal zeker enige mate van opportunisme bij zitten aan de kant van Netanyahu, maar ik geloof geen enkel moment dat de Egyptenaren, Saoedi's en Jordaniërs niet stiekem meejuichen bij elke Sjiiet die in het paradijs belandt. Ze zijn ook angstvallig stil en de formele verontwaardiging is merkwaardig afwezig. Dat helpt zeker mee.
Hoezo? Hezbollah vertrouwde om de een of andere reden hun telefoons niet meer en dus moesten ze wel bij elkaar komen. Dat maakt het een stuk makkelijker om ze in in één keer uit te schakelen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Maar eigenlijk is het toch ongeloofwaardig dat Israël in ruim een week de top van Hezbollah uitschakelt en Hamas blijkbaar nog springlevend is? Na bijna een jaar!
quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nou Sinwar zit er nog. Of heb ik iets gemist?
Het falen om de gegijzelden vrij te krijgen is ook wel een dingetje.
Met letterlijk militaire preciezie (raar woord, schrijf ik het wel goed?![]()
) is Hezbollah in no-time uitgeschakeld.
Er zijn toch geruchten dat hij ook zijn laatste sigaret gerookt heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom geven ze dat bij de overige leiders trouwens zo snel toe dat ze gedood zijn? Vaak lees je een uur na een explosie al dat hamas of hezb zegt dat ze 'insert naam' te pakken hebben
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Gisteren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:47 schreef Haags het volgende:
Wanneer is die begrafenis van die Nasr'allah'?
Je hebt het tegen meneer disco he?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:38 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Met wie moet Israël oorlog voeren? Hezbollah is gedecimeerd en heeft enkel nog een paar onderknuppels en loopjongens op de loonlijst staan en Iran schijt inmiddels zeven kleuren stront van angst.
Blijkbaar wel. Dat schetst bij mij ook wel verbazing, want na 2000 en 2006 leek Hezbollah behoorlijk competent, maar blijkbaar heeft Israël hele goede inlichtingen weten te verzamelen over Hezbollah, wat bij Hamas niet helemaal is gelukt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:36 schreef mascara-klodder het volgende:
quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nou Sinwar zit er nog. Of heb ik iets gemist?
Het falen om de gegijzelden vrij te krijgen is ook wel een dingetje.
Met letterlijk militaire preciezie (raar woord, schrijf ik het wel goed?![]()
) is Hezbollah in no-time uitgeschakeld.
Hoeven we hem niet voor in handen te hebben. Doen we gewoon remote.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CONTEXT! NUANCE!quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoeven we hem niet voor in handen te hebben. Doen we gewoon remote.
Dit klinkt logisch. Dank!quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Dat schetst bij mij ook wel verbazing, want na 2000 en 2006 leek Hezbollah behoorlijk competent, maar blijkbaar heeft Israël hele goede inlichtingen weten te verzamelen over Hezbollah, wat bij Hamas niet helemaal is gelukt.
Ik denk dat hij door omstandigheden in deze situatie gedwongen is maar daarbinnen nu zowel politiek als opportunistisch handelt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is niet on-interessant om die kant op te kijken, en het zal absoluut allemaal een factor zijn, maar het is slechts een deel-motief.
Bibi kan heus daadwerkelijk een calculerende rat zijn die extern theater nodig heeft om van andere dingen af te leiden, maar tegelijkertijd ook oprecht dingen doen die in het belang van de veiligheidssituatie van israel zijn.
Het reduceren tot, of 1 factor eleveren tot de reden heeft een hoog wappie gehalte.
Het is net een politicus.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik denk dat hij door omstandigheden in deze situatie gedwongen is maar daarbinnen nu zowel politiek als opportunistisch handelt.
Precies, het is zelden of of. Het is vrijwel altijd en en.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik denk dat hij door omstandigheden in deze situatie gedwongen is maar daarbinnen nu zowel politiek als opportunistisch handelt.
Ik weet nog steeds niet goed wat ik daar nou van moet geloven en vinden. Misschien naief, maar ik wens te geloven dat zelfs haviken niet bereid zijn op zo'n koelbloedige manier eigen mensen te offeren ten behoeve van dit conflict. Hoewel terwijl ik het typ me realiseer dat het misschien wel precies zo gegaan is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je weet ook dat de 7 oktober aanval vanuit de Israëlische militaire inlichtingendiensten vrijwel exact voorzien was maar dat die geen gehoor bij de politiek kreeg?
Ze wisten ook geen precieze datum en je kunt niet 365 dagen per jaar in opperste paraatheid zijn. Bovendien riep iedereen al jaren dat de grote aanval nu echt komt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet goed wat ik daar nou van moet geloven en vinden. Misschien naief, maar ik wens te geloven dat zelfs haviken niet bereid zijn op zo'n koelbloedige manier eigen mensen te offeren ten behoeve van dit conflict. Hoewel terwijl ik het typ me realiseer dat het misschien wel precies zo gegaan is.
Maar ik zou denken dat regionale stabiliteit cq een alliantie met de Saoedi's te prefereren viel boven een regionale oorlog (zonder hun steun). Maar goed, misschien niet - ik overzie de Israëlische veiligheidssituatie niet.
Israël kon/kan zonder serieuze weerstand haar gang gaan. Of het allemaal terecht is doet er voor mij niet toe nu, maar de existentiële crisis waar Israël het altijd over heeft kun je in ieder geval wel met paar kilo zout nemen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:38 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Met wie moet Israël oorlog voeren? Hezbollah is gedecimeerd en heeft enkel nog een paar onderknuppels en loopjongens op de loonlijst staan en Iran schijt inmiddels zeven kleuren stront van angst.
Dit! Vooral het dikgedrukte.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet goed wat ik daar nou van moet geloven en vinden. Misschien naief, maar ik wens te geloven dat zelfs haviken niet bereid zijn op zo'n koelbloedige manier eigen mensen te offeren ten behoeve van dit conflict. Hoewel terwijl ik het typ me realiseer dat het misschien wel precies zo gegaan is.
Maar ik zou denken dat regionale stabiliteit cq een alliantie met de Saoedi's te prefereren viel boven een regionale oorlog (zonder hun steun). Maar goed, misschien niet - ik overzie de Israëlische veiligheidssituatie niet.
Nouja, het regende al een jaar raketten in Noord-Israel en ~60k burgers is daar al een tijdje op de vlucht. Daar hoor je verder niets van o.a. omdat ze niet in het puin en de blubber hoeven te zitten, maar toch aardig existentieel lijkt me.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Israël kon/kan zonder serieuze weerstand haar gang gaan. Of het allemaal terecht is doet er voor mij niet toe nu, maar de existentiële crisis waar Israël het altijd over heeft kun je in ieder geval wel met paar kilo zout nemen.
Ik neem dat prima aan.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:03 schreef AgLarrr het volgende:
Ja, het grappige is, is dat 'de andere kant', de zelf opgelegde beheersing, mbt wapengekletter is gaan beschouwen als de norm, zo is het nu eenmaal, want, dat kan niet anders(?), ongetwijfeld gesterkt door de in het westen demonstrerende hamas/hezbollah meisjes, alsof die er daadwerkelijk toe doen ofzoquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Israël kon/kan zonder serieuze weerstand haar gang gaan. Of het allemaal terecht is doet er voor mij niet toe nu, maar de existentiële crisis waar Israël het altijd over heeft kun je in ieder geval wel met paar kilo zout nemen.
Zei hij vanuit zijn bunker diep onder de grond. Wat een held.quote:
Het huidige Israëlische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering. Netanyahu vond al die waarschuwingen maar vervelend want het paste niet in het narratief dat Hamas geen gevaar meer was en de regering zich dus kon concentreren op de Westelijke Jordaanoever en het slopen van de democratie. Dat die man niet is afgetreden op 8 oktober is een gotspe.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem dat prima aan.
Het zal niet de eerste keer zijn dat militairen/veiligheids-functionarissen gewoon overruled worden door de politiek.
Relevant voorbeeld is dat de US Navy gisteren naar eigen zeggen "complexe drone aanvallen" op 2 schepen af heeft moeten weren, van de houthi's.
En het amerikaanse politieke speelveld heeft genoeg actoren die gewoon zeggen: dit blijft niet goed gaan, ga die gasten eens structureel aanpakken.
Maar in het witte huis 'weten ze het beter'.
Dus er zijn genoeg motivaties te bedenken waarom daar niet op geacteerd werd. Ideologisch, opportunistisch, naïviteit. Kies maar.
Je kiest dus: ideologisch, opportunistisch.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het huidige Israëlische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering. Netanyahu vond al die waarschuwingen maar vervelend want het paste niet in het narratief dat Hamas geen gevaar meer was en de regering zich dus kon concentreren op de westbank en het slopen van de democratie. Dat die man niet is afgetreden op 8 oktober is een gotspe.
Vervolgens was die aanval wel een uitgelezen kans om de terreurgroepen keihard aan te pakken. Cynisch.
Wel grappig dat Thierry vrijwel de enige is die zich tegen de cynische oorlogen, veelal ten gunste van Israël, heeft uitgesproken waar de ''normale regeringen'' blindelings landen overhoop hebben gegooid.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het huidige Israëlische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering.
Assad mag toch eerst wat mij betreft.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:45 schreef Perrin het volgende:
Vertrouwen in God is goed, vertrouwen in een bunker beter.[ x ]
1 down, 3 to go.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Assad mag toch eerst wat mij betreft.
Ik heb inderdaad begrepen dat FvD de laatste jaren wat minder pro-Israël is geworden, maar ze zaten jarenlang op één lijn met de SGP en de PVV.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wel grappig dat Thierry vrijwel de enige is die zich tegen de cynische oorlogen, veelal ten gunste van Israël, heeft uitgesproken waar de ''normale regeringen'' blindelings landen overhoop hebben gegooid.
Hij is dood, maar volgens Thierry waren hij en Servië groot slachtoffer van een complot van de NAVO.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik dacht dat Milosovic dood was/is?
Of zit hij nog steeds op Scheveningen vast?
Ah zo. Heb me nooit in Thierry verdiept verder. Ooit eens een youtubefilmpje gezien waar hij als een Hitler te keer ging. Was er gelijk klaar mee.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hij is dood, maar volgens Thierry waren hij en Servië groot slachtoffer van een complot van de NAVO.
Thierry laat vooral de mening van zijn broodheren horen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wel grappig dat Thierry vrijwel de enige is die zich tegen de cynische oorlogen, veelal ten gunste van Israël, heeft uitgesproken waar de ''normale regeringen'' blindelings landen overhoop hebben gegooid.
Jinping en de Kim dynastie mogen wat mij betreft ook wel hetzelfde lot ondergaan als de Romanov dynastie of Ceaușescu.quote:
Het komt Netanyahu sowieso goed uit, maar je gaat te kort door de bocht hier. Er is al een jaar lang conflict en dreiging van Hezbollah en al een jaar lang is er druk op Netanyahu en de coalitie vanuit het volk, de oppositie en het defensieapparaat om die dreiging weg te nemen. Toen het duidelijk werd dat er geen diplomatieke oplossing mogelijk was met Hezbollah werd er met brede instemming gekozen voor escalatie. En nu is het juist het leger dat aanstuurt op doordrukken en escaleren, nu Hezbollah verzwakt is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Netanyahu doet het ook vooral om de stemmen, zou er daadwerkelijk geen bedreiging meer zijn, verliest hij snel ... en dus zie je zijn politiek erop gericht zijn dat hij snel genoeg een nieuwe bedreiging zal helpen creëren (zoals zijn politiek er daadwerkelijk heel gericht op was Hamas sterker te maken in de Palestijnse gebieden, toen daar een regering zat die aanstuurde op onderhandelingen en een goede band met de Amerikanen had).
Welke deal heeft Israel met Hezbollah gesloten?quote:Ook Hezbollah werd in Libanon juist grootgemaakt mede doordat de Israeli’s met hen deals sloten... initieel was het een van vele milities, maar waar Israël de andere groepen verdreef, kon Hezbollah juist sterker worden dankzij dat machtsvacuüm, waarin ze konden instappen ook dankzij het Israëlische leger in zuid-Libanon.
Ja ik heb die docu gezien, ik kan hem ook aanraden aan iedereen.quote:Wil je weten hoe ze vanuit de Israëlische militaire inlichtingendiensten denken over Netanyahu, dus exact diegenen die die tegen-aanslagen op terroristen die tegen Israël zijn ook uitvoeren (ook wat deze denken als ze een aanval uitvoeren en er zijn ook burgerslachtoffers) kan ik je The Gatekeepers als documentaire aanraden...
Al wat ouder, uit 2008 maar wat betreft Netanyahu’s handelen zeer voorspellend en ook dat de oorlog en crisis steeds verder zou escaleren, grotendeels omdat de politiek niks te winnen heeft aan echte vrede, dat zou de aandacht verleggen naar economische thema’s en corruptie/fraude waarop Netanyahu altijd snel verliest.
Er is geen partij in Libanon die structurele vrede kan garanderen voor Israel. De macht en invloed van Iran en Hezbollah in Libanon is daarvoor te groot.quote:Netanyahu heeft uit machtsbehoud deze tegenstand nodig, en daarom blijven die ook in stand gehouden worden.
Ook nu zullen Israëlische Havik-politici een situatie ongetwijfeld veroorzaken dat er geen onderhandelingen komen met een partij die bereid is voor een structurele vrede, en in tegendeel toekijken hoe er meerdere strijdende partijen komen waarbij meestal de meest agressieve en gewelddadige groep (met financiële steun uit Iran of de Golfstaten) opkomt, die uiteindelijk ook weer Israël als grootste vijand proclameert.
Hangt ervan af. Netanyahu, Smotrich en Ben Gvir dromen van normalisatie met de Golfstaten zodat iedereen de Palestijnen kan vergeten. Daarom zijn ze ook voor een deal met voorwaarde dat Israel geen concessies doet in de West Bank.quote:Het is ook een welbewuste angst van deze Havikken in Israël, dat een vrede met zijn Arabische buren, door de snelle bevolkingsgroei daar, voor Israël een grotere bedreiging vormt, dan een voortdurende oorlogsdreiging (die Israël met zn militaire overmacht redelijk makkelijk kan winnen en de sterk bevolkte gebieden dan kan platbombarderen en de bevolking daar oproept te migreren)
Voorzitter xi gaat vanzelf wel, ik denk niet dat een externe partij daar iets aan hoeft te doen, en kim is gewoon niet relevant.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Jinping en de Kim dynastie mogen wat mij betreft ook wel hetzelfde lot ondergaan als de Romanov dynastie of Ceaușescu.
Als die gasten kloten hebben dan ruimen ze het zuiden op voordat de Israeli's het voor ze doen. Zijn ze weer baas in eigen huis.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:41 schreef Perrin het volgende:
Wordt tijd dat de Libanezen leren duidelijk te zijn tegen Iraanse inmenging.
[ x ]
Eens. Voordat de aanhangers van mohammed libanon kwamen vergallen, had het de bijnaam "het parijs van het midden oosten".quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:36 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als die gasten kloten hebben dan ruimen ze het zuiden op voordat de Israeli's het voor ze doen. Zijn ze weer baas in eigen huis.
https://www.bbc.com/news/live/c981g8mrl8ltquote:Hezbollah confirms death of leader Hassan Nasrallah after Israeli strikes on Beirut
een extra advies om die documentaire over de Shin Bet goed te kijken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:03 schreef AgLarrr het volgende:
Jihad, the Paralympics editionquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:24 schreef Akathisia het volgende:
"Mijn -door jou gehandicapte- broertje gaat zorgen dat je spijt krijgt!"
Het zal je grote broer maar zijn
Trouwens, Hezbollah of Lebanon?
Veel loze worden, weinig daden. Ik begin een patroon te ontdekkenquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zei hij vanuit zijn bunker diep onder de grond. Wat een held.
Vandaag en vandaag alleen mag het best iets uitlopen, aangezien het weekend isquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
23.00 uur is bedtijd!
Dus beter voor die tijd of morgen.
Dat hebben ze ook gedaan. Dit staat bekend als de Libanese burgeroorlog en die hebben ze verloren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:41 schreef Perrin het volgende:
Wordt tijd dat de Libanezen leren duidelijk te zijn tegen Iraanse inmenging.
[ x ]
Heel erg mooi.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:42 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)aelische-aanval.html
Hezbollah bevestigt het nu ook
Dit is inderdaad een docu die het bekijken meer dan waard is, al is het maar om het beeld van een eendimensionaal land bij te stellen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een extra advies om die documentaire over de Shin Bet goed te kijken.
deze beschrijft exact de visie van de militairen die het beleid uitvoeren (het zijn letterlijk hun eigen woorden via persoonlijke interviews met de bevelhebbers van de Shin Bet), die aanslagen op terrorristen plannen en op het moment dat de kans is het besluit nemen die terrorist te doden, en ook hun afwegingen over burgerslachtoffers, en hoe ze erover achteraf denken (en heel eerlijk geven ze ook toe hoe dat hen achtervolgt)
Uiteindelijk geven ze ook aan dat met hun handelingen er geen vrede zal komen: Een van de shin bet directeuren geeft ook letterlijk aan dat hij uiteindelijk precies hetzelfde denkt en doet, als Hezbollah- of Hamas-commandanten...
De verantwoordelijkheid te handelen ligt bij de politiek, maar daar zijn ook leiders aan de macht die helemaal geen voordeel zouden heben als er vrede komt en wier machtspositie gebouwt is op het voortduren van juist die problemen die hen bij het volk populair maken, namelijk dat ze zo keihard terugslaan tegen vijanden, waarvan iedereen ook best wet dat diezelfde vijanden bewust opgebouwd zijn door eerdere Israelische politiek (zowel Hamas als Hezbollah hebben enorm geprofiteerd van de politiek van de Israelische regering die daarmee poogde andere politieke bewegingen onder de palestijnen kleiner te maken... vremd genoeg waren die andere bewegingen meer op vrede en stabiliteit gericht dan de bewegingen waarmee politiek Israel wel deals sloot )
De top van Hamas zit in Saudie Arabie, Abu Dhabi of Dubai ergens veilig voor Israelische bombardementen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:36 schreef mascara-klodder het volgende:
I know.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:16 schreef Gia het volgende:
[..]
De top van Hamas zit in Saudie Arabie, Abu Dhabi of Dubai ergens veilig voor Israelische bombardementen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |