Kreeg zelf een beetje het idee: Israel is leading the way.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja.
Echt heelveel vertrouwen heb ik er niet in.
Oh god... denk je? Dat zou wel echt vreselijk zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat dit wel het moment is waarop de echte oorlog gaat uitbreken.
In de Telegraaf staat een wat minder gekleurd profiel van Nasrallah. Achter een betaalmuur maar de handige user zal die wel kunnen omzeilen.quote:
Hoeveel stoere trailers van hun mannelijke leger gaan er nog komen?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oh god... denk je? Dat zou wel echt vreselijk zijn.
Elke dag meerdere 'maar nu zijn we echt boos' speeches van Iran en Hezbollah kan de mensheid niet aan denk ik.
Dat denk je al maanden man, nu weten we het welquote:Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
Doen ze al een tijdje.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:19 schreef Ali_boo het volgende:
Ze schijten nu al in hun broek![]()
[ x ]
Ik meen toch echt dat deze ellende begon omdat Israel op het punt stond de relatie met haar Soennitische buren te normaliseren. Daags voor dat heugdelijke feit werd het 7 oktober en kwamen die (Sjiitische) marionetten van Iran in beweging.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Netanyahu doet het ook vooral om de stemmen, zou er daadwerkelijk geen bedreiging meer zijn, verliest hij snel ... en dus zie je zijn politiek erop gericht zijn dat hij snel genoeg een nieuwe bedreiging zal helpen creëren (zoals zijn politiek er daadwerkelijk heel gericht op was Hamas sterker te maken in de Palestijnse gebieden, toen daar een regering zat die aanstuurde op onderhandelingen en een goede band met de Amerikanen had).
Ook Hezbollah werd in Libanon juist grootgemaakt mede doordat de Israeli’s met hen deals sloten... initieel was het een van vele milities, maar waar Israël de andere groepen verdreef, kon Hezbollah juist sterker worden dankzij dat machtsvacuüm, waarin ze konden instappen ook dankzij het Israëlische leger in zuid-Libanon.
Wil je weten hoe ze vanuit de Israëlische militaire inlichtingendiensten denken over Netanyahu, dus exact diegenen die die tegen-aanslagen op terroristen die tegen Israël zijn ook uitvoeren (ook wat deze denken als ze een aanval uitvoeren en er zijn ook burgerslachtoffers) kan ik je The Gatekeepers als documentaire aanraden...
Al wat ouder, uit 2008 maar wat betreft Netanyahu’s handelen zeer voorspellend en ook dat de oorlog en crisis steeds verder zou escaleren, grotendeels omdat de politiek niks te winnen heeft aan echte vrede, dat zou de aandacht verleggen naar economische thema’s en corruptie/fraude waarop Netanyahu altijd snel verliest.
Netanyahu heeft uit machtsbehoud deze tegenstand nodig, en daarom blijven die ook in stand gehouden worden.
Ook nu zullen Israëlische Havik-politici een situatie ongetwijfeld veroorzaken dat er geen onderhandelingen komen met een partij die bereid is voor een structurele vrede, en in tegendeel toekijken hoe er meerdere strijdende partijen komen waarbij meestal de meest agressieve en gewelddadige groep (met financiële steun uit Iran of de Golfstaten) opkomt, die uiteindelijk ook weer Israël als grootste vijand proclameert.
Het is ook een welbewuste angst van deze Havikken in Israël, dat een vrede met zijn Arabische buren, door de snelle bevolkingsgroei daar, voor Israël een grotere bedreiging vormt, dan een voortdurende oorlogsdreiging (die Israël met zn militaire overmacht redelijk makkelijk kan winnen en de sterk bevolkte gebieden dan kan platbombarderen en de bevolking daar oproept te migreren)
In Libanon zelf zullen heel, heel veel mensen ook staan te juichen als Hezbollah in de geschiedenisboeken verdwijnt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik meen toch echt dat deze ellende begon omdat Israel op het punt stond de relatie met haar Soennitische buren te normaliseren. Daags voor dat heugdelijke feit werd het 7 oktober en kwamen die (Sjiitische) marionetten van Iran in beweging.
Er zal zeker enige mate van opportunisme bij zitten aan de kant van Netanyahu, maar ik geloof geen enkel moment dat de Egyptenaren, Saoedi's en Jordaniërs niet stiekem meejuichen bij elke Sjiiet die in het paradijs belandt. Ze zijn ook angstvallig stil en de formele verontwaardiging is merkwaardig afwezig. Dat helpt zeker mee.
Hartstikke vervelend natuurlijk voor zo'n kind, maar die en haar familie zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Typerend ook weer dat de kopstukken van Hezbollah zich dus verschuilden in een drukke wijk tussen burgers.quote:
Correct.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Libanon zelf zullen heel, heel veel mensen ook staan te juichen als Hezbollah in de geschiedenisboeken verdwijnt.
Het is welbeschouwd een enorme kans voor Libanon als Hezbollah daar in puin valt cq haar macht verliest.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Libanon zelf zullen heel, heel veel mensen ook staan te juichen als Hezbollah in de geschiedenisboeken verdwijnt.
Het is niet on-interessant om die kant op te kijken, en het zal absoluut allemaal een factor zijn, maar het is slechts een deel-motief.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:23 schreef AgLarrr het volgende:
Er zal zeker enige mate van opportunisme bij zitten aan de kant van Netanyahu,
Zie het probleem niet met de omschrijving charismatisch en sluw. Het is niet dat er staat dat die man voor de wereldvrede was met alle soorten, kleuren en maten vredig naast elkaar. Weet Visegrad al dat Hitler nog steeds als een charismatisch leider wordt geschetst?quote:
Hamas nog springlevend?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Liefjens, ik ben niet vies van een complottheorietje hier en daar.
Maar eigenlijk is het toch ongeloofwaardig dat Israël in ruim een week de top van Hezbollah uitschakelt en Hamas blijkbaar nog springlevend is? Na bijna een jaar!
Is/was Hezbollah de zwakste schakel daar in het gebied?
Met wie moet Israël oorlog voeren? Hezbollah is gedecimeerd en heeft enkel nog een paar onderknuppels en loopjongens op de loonlijst staan en Iran schijt inmiddels zeven kleuren stront van angst.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
Jazeker, het is heel interessant hoe de politiek zich daar ontwikkelt de komende maanden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is welbeschouwd een enorme kans voor Libanon als Hezbollah daar in puin valt cq haar macht verliest.
Nou Sinwar zit er nog. Of heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas nog springlevend?
Wie heeft je dat wijsgemaakt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet ook dat de 7 oktober aanval vanuit de Israëlische militaire inlichtingendiensten vrijwel exact voorzien was maar dat die geen gehoor bij de politiek kreeg?quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik meen toch echt dat deze ellende begon omdat Israel op het punt stond de relatie met haar Soennitische buren te normaliseren. Daags voor dat heugdelijke feit werd het 7 oktober en kwamen die (Sjiitische) marionetten van Iran in beweging.
Er zal zeker enige mate van opportunisme bij zitten aan de kant van Netanyahu, maar ik geloof geen enkel moment dat de Egyptenaren, Saoedi's en Jordaniërs niet stiekem meejuichen bij elke Sjiiet die in het paradijs belandt. Ze zijn ook angstvallig stil en de formele verontwaardiging is merkwaardig afwezig. Dat helpt zeker mee.
Hoezo? Hezbollah vertrouwde om de een of andere reden hun telefoons niet meer en dus moesten ze wel bij elkaar komen. Dat maakt het een stuk makkelijker om ze in in één keer uit te schakelen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Liefjens, ik ben niet vies van een complottheorietje hier en daar.
Maar eigenlijk is het toch ongeloofwaardig dat Israël in ruim een week de top van Hezbollah uitschakelt en Hamas blijkbaar nog springlevend is? Na bijna een jaar!
Is/was Hezbollah de zwakste schakel daar in het gebied?
quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nou Sinwar zit er nog. Of heb ik iets gemist?
Het falen om de gegijzelden vrij te krijgen is ook wel een dingetje.
Met letterlijk militaire preciezie (raar woord, schrijf ik het wel goed?![]()
) is Hezbollah in no-time uitgeschakeld.
Er zijn toch geruchten dat hij ook zijn laatste sigaret gerookt heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom geven ze dat bij de overige leiders trouwens zo snel toe dat ze gedood zijn? Vaak lees je een uur na een explosie al dat hamas of hezb zegt dat ze 'insert naam' te pakken hebben
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Gisteren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:47 schreef Haags het volgende:
Wanneer is die begrafenis van die Nasr'allah'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |