abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:09:59 #211
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215115057
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 10:20 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Hopelijk wel ja.

Echt heelveel vertrouwen heb ik er niet in.
Kreeg zelf een beetje het idee: Israel is leading the way.

Want van de laffe honden in het witte huis hoef je idd niks te verwachten.

Maar goed; iran destabiliseren voorbij het breekpunt zou aan israel ook wel besteed zijn.
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:11:46 #212
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215115106
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat dit wel het moment is waarop de echte oorlog gaat uitbreken.
Oh god... denk je? Dat zou wel echt vreselijk zijn.

Elke dag meerdere 'maar nu zijn we echt boos' speeches van Iran en Hezbollah kan de mensheid niet aan denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215115114
twitter
pi_215115239
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215115251
Ze schijten nu al in hun broek :D

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215115256
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
In de Telegraaf staat een wat minder gekleurd profiel van Nasrallah. Achter een betaalmuur maar de handige user zal die wel kunnen omzeilen.
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:21:51 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215115268
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Oh god... denk je? Dat zou wel echt vreselijk zijn.

Elke dag meerdere 'maar nu zijn we echt boos' speeches van Iran en Hezbollah kan de mensheid niet aan denk ik.
Hoeveel stoere trailers van hun mannelijke leger gaan er nog komen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 11:22:09 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215115274
quote:
Dat denk je al maanden man, nu weten we het wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215115281
Israëlische humor:

🇮🇱
pi_215115284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:19 schreef Ali_boo het volgende:
Ze schijten nu al in hun broek :D

[ x ]
Doen ze al een tijdje. :)

Niet handig met die witte gewaden van ze...
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:23:52 #221
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215115286
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Netanyahu doet het ook vooral om de stemmen, zou er daadwerkelijk geen bedreiging meer zijn, verliest hij snel ... en dus zie je zijn politiek erop gericht zijn dat hij snel genoeg een nieuwe bedreiging zal helpen creëren (zoals zijn politiek er daadwerkelijk heel gericht op was Hamas sterker te maken in de Palestijnse gebieden, toen daar een regering zat die aanstuurde op onderhandelingen en een goede band met de Amerikanen had).
Ook Hezbollah werd in Libanon juist grootgemaakt mede doordat de Israeli’s met hen deals sloten... initieel was het een van vele milities, maar waar Israël de andere groepen verdreef, kon Hezbollah juist sterker worden dankzij dat machtsvacuüm, waarin ze konden instappen ook dankzij het Israëlische leger in zuid-Libanon.

Wil je weten hoe ze vanuit de Israëlische militaire inlichtingendiensten denken over Netanyahu, dus exact diegenen die die tegen-aanslagen op terroristen die tegen Israël zijn ook uitvoeren (ook wat deze denken als ze een aanval uitvoeren en er zijn ook burgerslachtoffers) kan ik je The Gatekeepers als documentaire aanraden...
Al wat ouder, uit 2008 maar wat betreft Netanyahu’s handelen zeer voorspellend en ook dat de oorlog en crisis steeds verder zou escaleren, grotendeels omdat de politiek niks te winnen heeft aan echte vrede, dat zou de aandacht verleggen naar economische thema’s en corruptie/fraude waarop Netanyahu altijd snel verliest.

Netanyahu heeft uit machtsbehoud deze tegenstand nodig, en daarom blijven die ook in stand gehouden worden.

Ook nu zullen Israëlische Havik-politici een situatie ongetwijfeld veroorzaken dat er geen onderhandelingen komen met een partij die bereid is voor een structurele vrede, en in tegendeel toekijken hoe er meerdere strijdende partijen komen waarbij meestal de meest agressieve en gewelddadige groep (met financiële steun uit Iran of de Golfstaten) opkomt, die uiteindelijk ook weer Israël als grootste vijand proclameert.

Het is ook een welbewuste angst van deze Havikken in Israël, dat een vrede met zijn Arabische buren, door de snelle bevolkingsgroei daar, voor Israël een grotere bedreiging vormt, dan een voortdurende oorlogsdreiging (die Israël met zn militaire overmacht redelijk makkelijk kan winnen en de sterk bevolkte gebieden dan kan platbombarderen en de bevolking daar oproept te migreren)
Ik meen toch echt dat deze ellende begon omdat Israel op het punt stond de relatie met haar Soennitische buren te normaliseren. Daags voor dat heugdelijke feit werd het 7 oktober en kwamen die (Sjiitische) marionetten van Iran in beweging.

Er zal zeker enige mate van opportunisme bij zitten aan de kant van Netanyahu, maar ik geloof geen enkel moment dat de Egyptenaren, Saoedi's en Jordaniërs niet stiekem meejuichen bij elke Sjiiet die in het paradijs belandt. Ze zijn ook angstvallig stil en de formele verontwaardiging is merkwaardig afwezig. Dat helpt zeker mee.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215115304
pi_215115323
quote:
Gelukkig hebben we de foto's nog :7
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:29:06 #224
38496 Perrin
pi_215115328
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:23 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik meen toch echt dat deze ellende begon omdat Israel op het punt stond de relatie met haar Soennitische buren te normaliseren. Daags voor dat heugdelijke feit werd het 7 oktober en kwamen die (Sjiitische) marionetten van Iran in beweging.

Er zal zeker enige mate van opportunisme bij zitten aan de kant van Netanyahu, maar ik geloof geen enkel moment dat de Egyptenaren, Saoedi's en Jordaniërs niet stiekem meejuichen bij elke Sjiiet die in het paradijs belandt. Ze zijn ook angstvallig stil en de formele verontwaardiging is merkwaardig afwezig. Dat helpt zeker mee.
In Libanon zelf zullen heel, heel veel mensen ook staan te juichen als Hezbollah in de geschiedenisboeken verdwijnt.
pi_215115350
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Hartstikke vervelend natuurlijk voor zo'n kind, maar die en haar familie zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Typerend ook weer dat de kopstukken van Hezbollah zich dus verschuilden in een drukke wijk tussen burgers.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
In Libanon zelf zullen heel, heel veel mensen ook staan te juichen als Hezbollah in de geschiedenisboeken verdwijnt.
Correct.

Dit wordt door helaas veel Westerse mainstream media genegeerd, die hebben vooral oog voor het scheppen van een beeld hoe Hezbollah een politieke partij is met eigenlijk een normale electoraat. Maar de aanwezigheid van zulke politieke partijen terreurgroeperingen is een blok aan het been van Libanon dat ooit een grotendeels Christelijk land. Heel veel Libanezen zitten dan ook totaal niet te wachten op Hezbollah en diens bondgenoten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:33:21 #226
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215115351
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is welbeschouwd een enorme kans voor Libanon als Hezbollah daar in puin valt cq haar macht verliest.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:34:43 #227
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215115364
quote:
Er zal zeker enige mate van opportunisme bij zitten aan de kant van Netanyahu,
Het is niet on-interessant om die kant op te kijken, en het zal absoluut allemaal een factor zijn, maar het is slechts een deel-motief.

Bibi kan heus daadwerkelijk een calculerende rat zijn die extern theater nodig heeft om van andere dingen af te leiden, maar tegelijkertijd ook oprecht dingen doen die in het belang van de veiligheidssituatie van israel zijn.

Het reduceren tot, of 1 factor eleveren tot de reden heeft een hoog wappie gehalte.
pi_215115369
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Zie het probleem niet met de omschrijving charismatisch en sluw. Het is niet dat er staat dat die man voor de wereldvrede was met alle soorten, kleuren en maten vredig naast elkaar. Weet Visegrad al dat Hitler nog steeds als een charismatisch leider wordt geschetst? :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_215115373
Liefjens, ik ben niet vies van een complottheorietje hier en daar.

Maar eigenlijk is het toch ongeloofwaardig dat Israël in ruim een week de top van Hezbollah uitschakelt en Hamas blijkbaar nog springlevend is? Na bijna een jaar!

Is/was Hezbollah de zwakste schakel daar in het gebied?
pi_215115378
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:36 schreef mascara-klodder het volgende:

Maar eigenlijk is het toch ongeloofwaardig dat Israël in ruim een week de top van Hezbollah uitschakelt en Hamas blijkbaar nog springlevend is? Na bijna een jaar!

Hamas nog springlevend? :?

Wie heeft je dat wijsgemaakt? :D
Intolerant voor intolerantie
pi_215115391
quote:
Met wie moet Israël oorlog voeren? Hezbollah is gedecimeerd en heeft enkel nog een paar onderknuppels en loopjongens op de loonlijst staan en Iran schijt inmiddels zeven kleuren stront van angst.
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:39:39 #232
38496 Perrin
pi_215115401
Nog een paar Hezbollanen onderscheppen die met de staart tussen de benen proberen te vluchten naar buurlanden.
twitter
pi_215115412
Geweldig zeg. Geheel Hezbollah is inmiddels onthoofd. Benieuwd of Hamas next is.
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:40:58 #234
38496 Perrin
pi_215115415
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het is welbeschouwd een enorme kans voor Libanon als Hezbollah daar in puin valt cq haar macht verliest.
Jazeker, het is heel interessant hoe de politiek zich daar ontwikkelt de komende maanden.
pi_215115427
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hamas nog springlevend? :?

Wie heeft je dat wijsgemaakt? :D
Nou Sinwar zit er nog. Of heb ik iets gemist?

Het falen om de gegijzelden vrij te krijgen is ook wel een dingetje.

Met letterlijk militaire preciezie (raar woord, schrijf ik het wel goed? :@ :') ) is Hezbollah in no-time uitgeschakeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215115428
quote:

[..]

Je weet ook dat de 7 oktober aanval vanuit de Israëlische militaire inlichtingendiensten vrijwel exact voorzien was maar dat die geen gehoor bij de politiek kreeg?

Hamas had op dat moment historisch lage ondersteuning bij de Palestijnse bevolking ... Havikken aan beide zijdes voelen zich bedreigt door vredesvooruitzichten en dan is het altijd makkelijk _iets_ te doen dat die vrede kapot maakt en de Havikken aan beide zijde meer macht laat claimen.

Maar ook al winnen ze de oorlog, een vooruitziender einde van de oorlog bedreigt hen ook ... en dus is het slimmer vervolgens de volgende vijand op te bouwen... wat je ook telkens in de Israëlische geschiedenis, maar ook specifiek in het calcul van een machtspoliticus als Netanyahu in het bijzonder ziet

Nogmaals ik refereerde eerder aan de documentaire The Gatekeepers, waar de zittende directeur van de militaire inlichtingendienst Shin Bet in 2008 (Yuval Diskin, https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yuval_Diskin ) bijna letterlijk dat Netanyahu aanwreef en ook voorspelde wat volgens hem zowel in Libanon als de Palestijnse gebieden met Hezbollah en Hamas zou gebeuren... groepen die zelf uiteindelijk ook dankzij Israëlische indirecte steun zich konden doorzetten tegen andere milities die voorheen voor de Israeli’s Als hun ‘grootste vijand’ werden gezien .
De betreffende directeur moest wegens die documentaire van Netanyahu terugtreden, maar zijn analyse is volgens mij extreem sterk, en doet ook vooral zorgen wat de Israëlische politiek nu gaat doen

[ Bericht 19% gewijzigd door RM-rf op 28-09-2024 11:52:18 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215115472
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:36 schreef mascara-klodder het volgende:

Hoezo? Hezbollah vertrouwde om de een of andere reden hun telefoons niet meer en dus moesten ze wel bij elkaar komen. Dat maakt het een stuk makkelijker om ze in in één keer uit te schakelen.
pi_215115479
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:41 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Nou Sinwar zit er nog. Of heb ik iets gemist?

Het falen om de gegijzelden vrij te krijgen is ook wel een dingetje.

Met letterlijk militaire preciezie (raar woord, schrijf ik het wel goed? :@ :') ) is Hezbollah in no-time uitgeschakeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn toch geruchten dat hij ook zijn laatste sigaret gerookt heeft?

Waarom geven ze dat bij de overige leiders trouwens zo snel toe dat ze gedood zijn? Vaak lees je een uur na een explosie al dat hamas of hezb zegt dat ze 'insert naam' te pakken hebben :?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_215115484
Wanneer is die begrafenis van die Nasr'allah'? Lijkt me ook een mooi moment voor een bom op al z'n fans.
Zonder wrijving geen glans
pi_215115497
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:47 schreef Haags het volgende:
Wanneer is die begrafenis van die Nasr'allah'?
Gisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')