abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215115587
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is net een politicus.
Hij houdt zijn land wel staande in deze ellende.
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:02:38 #252
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215115589
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik denk dat hij door omstandigheden in deze situatie gedwongen is maar daarbinnen nu zowel politiek als opportunistisch handelt.
Precies, het is zelden of of. Het is vrijwel altijd en en.
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:03:14 #253
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215115592
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Je weet ook dat de 7 oktober aanval vanuit de Israëlische militaire inlichtingendiensten vrijwel exact voorzien was maar dat die geen gehoor bij de politiek kreeg?
Ik weet nog steeds niet goed wat ik daar nou van moet geloven en vinden. Misschien naief, maar ik wens te geloven dat zelfs haviken niet bereid zijn op zo'n koelbloedige manier eigen mensen te offeren ten behoeve van dit conflict. Hoewel terwijl ik het typ me realiseer dat het misschien wel precies zo gegaan is.

Maar ik zou denken dat regionale stabiliteit cq een alliantie met de Saoedi's te prefereren viel boven een regionale oorlog (zonder hun steun). Maar goed, misschien niet - ik overzie de Israëlische veiligheidssituatie niet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:06:27 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215115613
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:03 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik weet nog steeds niet goed wat ik daar nou van moet geloven en vinden. Misschien naief, maar ik wens te geloven dat zelfs haviken niet bereid zijn op zo'n koelbloedige manier eigen mensen te offeren ten behoeve van dit conflict. Hoewel terwijl ik het typ me realiseer dat het misschien wel precies zo gegaan is.

Maar ik zou denken dat regionale stabiliteit cq een alliantie met de Saoedi's te prefereren viel boven een regionale oorlog (zonder hun steun). Maar goed, misschien niet - ik overzie de Israëlische veiligheidssituatie niet.
Ze wisten ook geen precieze datum en je kunt niet 365 dagen per jaar in opperste paraatheid zijn. Bovendien riep iedereen al jaren dat de grote aanval nu echt komt.

Hanlon zei het al: "Schrijf nooit kwaadwilligheid toe aan iets dat adequaat verklaard kan worden door nalatigheid, onwetendheid of incompetentie."
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215115619
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:38 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Met wie moet Israël oorlog voeren? Hezbollah is gedecimeerd en heeft enkel nog een paar onderknuppels en loopjongens op de loonlijst staan en Iran schijt inmiddels zeven kleuren stront van angst.
Israël kon/kan zonder serieuze weerstand haar gang gaan. Of het allemaal terecht is doet er voor mij niet toe nu, maar de existentiële crisis waar Israël het altijd over heeft kun je in ieder geval wel met paar kilo zout nemen.
pi_215115625
quote:

[..]

Dit! Vooral het dikgedrukte.

Het is een smerig spel daar.

Gelukkig wonen wij, behalve @oblo en @HannahVrede, allemaal in het veilige Nederland.
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:09:19 #257
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215115632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Israël kon/kan zonder serieuze weerstand haar gang gaan. Of het allemaal terecht is doet er voor mij niet toe nu, maar de existentiële crisis waar Israël het altijd over heeft kun je in ieder geval wel met paar kilo zout nemen.
Nouja, het regende al een jaar raketten in Noord-Israel en ~60k burgers is daar al een tijdje op de vlucht. Daar hoor je verder niets van o.a. omdat ze niet in het puin en de blubber hoeven te zitten, maar toch aardig existentieel lijkt me.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:10:02 #258
6484 ExTec
pi_215115638
quote:
Ik neem dat prima aan.

Het zal niet de eerste keer zijn dat militairen/veiligheids-functionarissen gewoon overruled worden door de politiek.

Relevant voorbeeld is dat de US Navy gisteren naar eigen zeggen "complexe drone aanvallen" op 2 schepen af heeft moeten weren, van de houthi's.

En het amerikaanse politieke speelveld heeft genoeg actoren die gewoon zeggen: dit blijft niet goed gaan, ga die gasten eens structureel aanpakken.

Maar in het witte huis 'weten ze het beter'.

Dus er zijn genoeg motivaties te bedenken waarom daar niet op geacteerd werd. Ideologisch, opportunistisch, naïviteit. Kies maar.
pi_215115744
:B

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:23:34 #260
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215115752
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:22 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
_O-
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215115759
"Mijn -door jou gehandicapte- broertje gaat zorgen dat je spijt krijgt!"

Het zal je grote broer maar zijn :+

Trouwens, Hezbollah of Lebanon?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:24:56 #262
6484 ExTec
pi_215115764
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ja, het grappige is, is dat 'de andere kant', de zelf opgelegde beheersing, mbt wapengekletter is gaan beschouwen als de norm, zo is het nu eenmaal, want, dat kan niet anders(?), ongetwijfeld gesterkt door de in het westen demonstrerende hamas/hezbollah meisjes, alsof die er daadwerkelijk toe doen ofzo :')

Totdat de wekker ging, en we kunnen aanschouwen want het echt betekent als ze ophouden met lief doen, en die andere kant ineens mag genieten van het volledige gewicht van hun militaire macht.

Dan blijkt het ineens allemaal heel rap over te zijn.
pi_215115778
quote:

[ x ]
Libanon nog wel.
pi_215115830
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Dit ziet er wel heel geacteerd uit
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:36:01 #265
38496 Perrin
pi_215115834
quote:

[ x ]
Zei hij vanuit zijn bunker diep onder de grond. Wat een held.
pi_215115846
quote:

[ x ]
23.00 uur is bedtijd!
Dus beter voor die tijd of morgen.
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:41:19 #267
38496 Perrin
pi_215115859
Wordt tijd dat de Libanezen leren duidelijk te zijn tegen Iraanse inmenging.
twitter
pi_215115864
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik neem dat prima aan.

Het zal niet de eerste keer zijn dat militairen/veiligheids-functionarissen gewoon overruled worden door de politiek.

Relevant voorbeeld is dat de US Navy gisteren naar eigen zeggen "complexe drone aanvallen" op 2 schepen af heeft moeten weren, van de houthi's.

En het amerikaanse politieke speelveld heeft genoeg actoren die gewoon zeggen: dit blijft niet goed gaan, ga die gasten eens structureel aanpakken.

Maar in het witte huis 'weten ze het beter'.

Dus er zijn genoeg motivaties te bedenken waarom daar niet op geacteerd werd. Ideologisch, opportunistisch, naïviteit. Kies maar.
Het huidige Israëlische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering. Netanyahu vond al die waarschuwingen maar vervelend want het paste niet in het narratief dat Hamas geen gevaar meer was en de regering zich dus kon concentreren op de Westelijke Jordaanoever en het slopen van de democratie. Dat die man niet is afgetreden op 8 oktober is een gotspe.

Vervolgens was die aanval wel een uitgelezen kans om de terreurgroepen keihard aan te pakken. Cynisch.
Incelfrikandel
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:43:20 #269
38496 Perrin
pi_215115873
Libanezen durven nu wél.
twitter
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:45:25 #270
38496 Perrin
pi_215115894
Vertrouwen in God is goed, vertrouwen in een bunker beter.
twitter
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:45:57 #271
6484 ExTec
pi_215115899
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het huidige Israëlische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering. Netanyahu vond al die waarschuwingen maar vervelend want het paste niet in het narratief dat Hamas geen gevaar meer was en de regering zich dus kon concentreren op de westbank en het slopen van de democratie. Dat die man niet is afgetreden op 8 oktober is een gotspe.

Vervolgens was die aanval wel een uitgelezen kans om de terreurgroepen keihard aan te pakken. Cynisch.
Je kiest dus: ideologisch, opportunistisch.

Denk dat dat wel redelijk klopt, ook.
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:46:31 #272
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215115904
quote:

[ x ]
_O- _O- _O- _O- sterke reactie
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215115912
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het huidige Israëlische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering.
Wel grappig dat Thierry vrijwel de enige is die zich tegen de cynische oorlogen, veelal ten gunste van Israël, heeft uitgesproken waar de ''normale regeringen'' blindelings landen overhoop hebben gegooid.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215115935
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:45 schreef Perrin het volgende:
Vertrouwen in God is goed, vertrouwen in een bunker beter.[ x ]
Assad mag toch eerst wat mij betreft.
Incelfrikandel
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:57:28 #275
6484 ExTec
pi_215115975
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Assad mag toch eerst wat mij betreft.
1 down, 3 to go.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')