Precies, het is zelden of of. Het is vrijwel altijd en en.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik denk dat hij door omstandigheden in deze situatie gedwongen is maar daarbinnen nu zowel politiek als opportunistisch handelt.
Ik weet nog steeds niet goed wat ik daar nou van moet geloven en vinden. Misschien naief, maar ik wens te geloven dat zelfs haviken niet bereid zijn op zo'n koelbloedige manier eigen mensen te offeren ten behoeve van dit conflict. Hoewel terwijl ik het typ me realiseer dat het misschien wel precies zo gegaan is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je weet ook dat de 7 oktober aanval vanuit de Israëlische militaire inlichtingendiensten vrijwel exact voorzien was maar dat die geen gehoor bij de politiek kreeg?
Ze wisten ook geen precieze datum en je kunt niet 365 dagen per jaar in opperste paraatheid zijn. Bovendien riep iedereen al jaren dat de grote aanval nu echt komt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet goed wat ik daar nou van moet geloven en vinden. Misschien naief, maar ik wens te geloven dat zelfs haviken niet bereid zijn op zo'n koelbloedige manier eigen mensen te offeren ten behoeve van dit conflict. Hoewel terwijl ik het typ me realiseer dat het misschien wel precies zo gegaan is.
Maar ik zou denken dat regionale stabiliteit cq een alliantie met de Saoedi's te prefereren viel boven een regionale oorlog (zonder hun steun). Maar goed, misschien niet - ik overzie de Israëlische veiligheidssituatie niet.
Israël kon/kan zonder serieuze weerstand haar gang gaan. Of het allemaal terecht is doet er voor mij niet toe nu, maar de existentiële crisis waar Israël het altijd over heeft kun je in ieder geval wel met paar kilo zout nemen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:38 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Met wie moet Israël oorlog voeren? Hezbollah is gedecimeerd en heeft enkel nog een paar onderknuppels en loopjongens op de loonlijst staan en Iran schijt inmiddels zeven kleuren stront van angst.
Dit! Vooral het dikgedrukte.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet goed wat ik daar nou van moet geloven en vinden. Misschien naief, maar ik wens te geloven dat zelfs haviken niet bereid zijn op zo'n koelbloedige manier eigen mensen te offeren ten behoeve van dit conflict. Hoewel terwijl ik het typ me realiseer dat het misschien wel precies zo gegaan is.
Maar ik zou denken dat regionale stabiliteit cq een alliantie met de Saoedi's te prefereren viel boven een regionale oorlog (zonder hun steun). Maar goed, misschien niet - ik overzie de Israëlische veiligheidssituatie niet.
Nouja, het regende al een jaar raketten in Noord-Israel en ~60k burgers is daar al een tijdje op de vlucht. Daar hoor je verder niets van o.a. omdat ze niet in het puin en de blubber hoeven te zitten, maar toch aardig existentieel lijkt me.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Israël kon/kan zonder serieuze weerstand haar gang gaan. Of het allemaal terecht is doet er voor mij niet toe nu, maar de existentiële crisis waar Israël het altijd over heeft kun je in ieder geval wel met paar kilo zout nemen.
Ik neem dat prima aan.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:03 schreef AgLarrr het volgende:
Ja, het grappige is, is dat 'de andere kant', de zelf opgelegde beheersing, mbt wapengekletter is gaan beschouwen als de norm, zo is het nu eenmaal, want, dat kan niet anders(?), ongetwijfeld gesterkt door de in het westen demonstrerende hamas/hezbollah meisjes, alsof die er daadwerkelijk toe doen ofzoquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Israël kon/kan zonder serieuze weerstand haar gang gaan. Of het allemaal terecht is doet er voor mij niet toe nu, maar de existentiële crisis waar Israël het altijd over heeft kun je in ieder geval wel met paar kilo zout nemen.
Zei hij vanuit zijn bunker diep onder de grond. Wat een held.quote:
Het huidige Israëlische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering. Netanyahu vond al die waarschuwingen maar vervelend want het paste niet in het narratief dat Hamas geen gevaar meer was en de regering zich dus kon concentreren op de Westelijke Jordaanoever en het slopen van de democratie. Dat die man niet is afgetreden op 8 oktober is een gotspe.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem dat prima aan.
Het zal niet de eerste keer zijn dat militairen/veiligheids-functionarissen gewoon overruled worden door de politiek.
Relevant voorbeeld is dat de US Navy gisteren naar eigen zeggen "complexe drone aanvallen" op 2 schepen af heeft moeten weren, van de houthi's.
En het amerikaanse politieke speelveld heeft genoeg actoren die gewoon zeggen: dit blijft niet goed gaan, ga die gasten eens structureel aanpakken.
Maar in het witte huis 'weten ze het beter'.
Dus er zijn genoeg motivaties te bedenken waarom daar niet op geacteerd werd. Ideologisch, opportunistisch, naïviteit. Kies maar.
Je kiest dus: ideologisch, opportunistisch.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het huidige Israëlische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering. Netanyahu vond al die waarschuwingen maar vervelend want het paste niet in het narratief dat Hamas geen gevaar meer was en de regering zich dus kon concentreren op de westbank en het slopen van de democratie. Dat die man niet is afgetreden op 8 oktober is een gotspe.
Vervolgens was die aanval wel een uitgelezen kans om de terreurgroepen keihard aan te pakken. Cynisch.
Wel grappig dat Thierry vrijwel de enige is die zich tegen de cynische oorlogen, veelal ten gunste van Israël, heeft uitgesproken waar de ''normale regeringen'' blindelings landen overhoop hebben gegooid.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het huidige Israëlische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering.
Assad mag toch eerst wat mij betreft.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:45 schreef Perrin het volgende:
Vertrouwen in God is goed, vertrouwen in een bunker beter.[ x ]
1 down, 3 to go.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Assad mag toch eerst wat mij betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |