Je kiest dus: ideologisch, opportunistisch.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het huidige Isralische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering. Netanyahu vond al die waarschuwingen maar vervelend want het paste niet in het narratief dat Hamas geen gevaar meer was en de regering zich dus kon concentreren op de westbank en het slopen van de democratie. Dat die man niet is afgetreden op 8 oktober is een gotspe.
Vervolgens was die aanval wel een uitgelezen kans om de terreurgroepen keihard aan te pakken. Cynisch.
Wel grappig dat Thierry vrijwel de enige is die zich tegen de cynische oorlogen, veelal ten gunste van Isral, heeft uitgesproken waar de ''normale regeringen'' blindelings landen overhoop hebben gegooid.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het huidige Isralische kabinet doet meer denken aan Thierryaanse wappies dan een normale democratische (westerse) regering.
Assad mag toch eerst wat mij betreft.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:45 schreef Perrin het volgende:
Vertrouwen in God is goed, vertrouwen in een bunker beter.[ x ]
1 down, 3 to go.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Assad mag toch eerst wat mij betreft.
Ik heb inderdaad begrepen dat FvD de laatste jaren wat minder pro-Isral is geworden, maar ze zaten jarenlang op n lijn met de SGP en de PVV.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wel grappig dat Thierry vrijwel de enige is die zich tegen de cynische oorlogen, veelal ten gunste van Isral, heeft uitgesproken waar de ''normale regeringen'' blindelings landen overhoop hebben gegooid.
Hij is dood, maar volgens Thierry waren hij en Servi groot slachtoffer van een complot van de NAVO.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik dacht dat Milosovic dood was/is?
Of zit hij nog steeds op Scheveningen vast?
Ah zo. Heb me nooit in Thierry verdiept verder. Ooit eens een youtubefilmpje gezien waar hij als een Hitler te keer ging. Was er gelijk klaar mee.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hij is dood, maar volgens Thierry waren hij en Servi groot slachtoffer van een complot van de NAVO.
Thierry laat vooral de mening van zijn broodheren horen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wel grappig dat Thierry vrijwel de enige is die zich tegen de cynische oorlogen, veelal ten gunste van Isral, heeft uitgesproken waar de ''normale regeringen'' blindelings landen overhoop hebben gegooid.
Jinping en de Kim dynastie mogen wat mij betreft ook wel hetzelfde lot ondergaan als de Romanov dynastie of Ceaușescu.quote:
Het komt Netanyahu sowieso goed uit, maar je gaat te kort door de bocht hier. Er is al een jaar lang conflict en dreiging van Hezbollah en al een jaar lang is er druk op Netanyahu en de coalitie vanuit het volk, de oppositie en het defensieapparaat om die dreiging weg te nemen. Toen het duidelijk werd dat er geen diplomatieke oplossing mogelijk was met Hezbollah werd er met brede instemming gekozen voor escalatie. En nu is het juist het leger dat aanstuurt op doordrukken en escaleren, nu Hezbollah verzwakt is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Netanyahu doet het ook vooral om de stemmen, zou er daadwerkelijk geen bedreiging meer zijn, verliest hij snel ... en dus zie je zijn politiek erop gericht zijn dat hij snel genoeg een nieuwe bedreiging zal helpen creren (zoals zijn politiek er daadwerkelijk heel gericht op was Hamas sterker te maken in de Palestijnse gebieden, toen daar een regering zat die aanstuurde op onderhandelingen en een goede band met de Amerikanen had).
Welke deal heeft Israel met Hezbollah gesloten?quote:Ook Hezbollah werd in Libanon juist grootgemaakt mede doordat de Israeli’s met hen deals sloten... initieel was het een van vele milities, maar waar Isral de andere groepen verdreef, kon Hezbollah juist sterker worden dankzij dat machtsvacum, waarin ze konden instappen ook dankzij het Isralische leger in zuid-Libanon.
Ja ik heb die docu gezien, ik kan hem ook aanraden aan iedereen.quote:Wil je weten hoe ze vanuit de Isralische militaire inlichtingendiensten denken over Netanyahu, dus exact diegenen die die tegen-aanslagen op terroristen die tegen Isral zijn ook uitvoeren (ook wat deze denken als ze een aanval uitvoeren en er zijn ook burgerslachtoffers) kan ik je The Gatekeepers als documentaire aanraden...
Al wat ouder, uit 2008 maar wat betreft Netanyahu’s handelen zeer voorspellend en ook dat de oorlog en crisis steeds verder zou escaleren, grotendeels omdat de politiek niks te winnen heeft aan echte vrede, dat zou de aandacht verleggen naar economische thema’s en corruptie/fraude waarop Netanyahu altijd snel verliest.
Er is geen partij in Libanon die structurele vrede kan garanderen voor Israel. De macht en invloed van Iran en Hezbollah in Libanon is daarvoor te groot.quote:Netanyahu heeft uit machtsbehoud deze tegenstand nodig, en daarom blijven die ook in stand gehouden worden.
Ook nu zullen Isralische Havik-politici een situatie ongetwijfeld veroorzaken dat er geen onderhandelingen komen met een partij die bereid is voor een structurele vrede, en in tegendeel toekijken hoe er meerdere strijdende partijen komen waarbij meestal de meest agressieve en gewelddadige groep (met financile steun uit Iran of de Golfstaten) opkomt, die uiteindelijk ook weer Isral als grootste vijand proclameert.
Hangt ervan af. Netanyahu, Smotrich en Ben Gvir dromen van normalisatie met de Golfstaten zodat iedereen de Palestijnen kan vergeten. Daarom zijn ze ook voor een deal met voorwaarde dat Israel geen concessies doet in de West Bank.quote:Het is ook een welbewuste angst van deze Havikken in Isral, dat een vrede met zijn Arabische buren, door de snelle bevolkingsgroei daar, voor Isral een grotere bedreiging vormt, dan een voortdurende oorlogsdreiging (die Isral met zn militaire overmacht redelijk makkelijk kan winnen en de sterk bevolkte gebieden dan kan platbombarderen en de bevolking daar oproept te migreren)
Voorzitter xi gaat vanzelf wel, ik denk niet dat een externe partij daar iets aan hoeft te doen, en kim is gewoon niet relevant.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Jinping en de Kim dynastie mogen wat mij betreft ook wel hetzelfde lot ondergaan als de Romanov dynastie of Ceaușescu.
Als die gasten kloten hebben dan ruimen ze het zuiden op voordat de Israeli's het voor ze doen. Zijn ze weer baas in eigen huis.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:41 schreef Perrin het volgende:
Wordt tijd dat de Libanezen leren duidelijk te zijn tegen Iraanse inmenging.
[ x ]
Eens. Voordat de aanhangers van mohammed libanon kwamen vergallen, had het de bijnaam "het parijs van het midden oosten".quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:36 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als die gasten kloten hebben dan ruimen ze het zuiden op voordat de Israeli's het voor ze doen. Zijn ze weer baas in eigen huis.
https://www.bbc.com/news/live/c981g8mrl8ltquote:Hezbollah confirms death of leader Hassan Nasrallah after Israeli strikes on Beirut
een extra advies om die documentaire over de Shin Bet goed te kijken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:03 schreef AgLarrr het volgende:
Ik weet nog steeds niet goed wat ik daar nou van moet geloven en vinden. Misschien naief, maar ik wens te geloven dat zelfs haviken niet bereid zijn op zo'n koelbloedige manier eigen mensen te offeren ten behoeve van dit conflict. Hoewel terwijl ik het typ me realiseer dat het misschien wel precies zo gegaan is.
Jihad, the Paralympics editionquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:24 schreef Akathisia het volgende:
"Mijn -door jou gehandicapte- broertje gaat zorgen dat je spijt krijgt!"
Het zal je grote broer maar zijn
Trouwens, Hezbollah of Lebanon?
Veel loze worden, weinig daden. Ik begin een patroon te ontdekkenquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zei hij vanuit zijn bunker diep onder de grond. Wat een held.
Vandaag en vandaag alleen mag het best iets uitlopen, aangezien het weekend isquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
23.00 uur is bedtijd!
Dus beter voor die tijd of morgen.
Dat hebben ze ook gedaan. Dit staat bekend als de Libanese burgeroorlog en die hebben ze verloren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:41 schreef Perrin het volgende:
Wordt tijd dat de Libanezen leren duidelijk te zijn tegen Iraanse inmenging.
[ x ]
Heel erg mooi.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:42 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)aelische-aanval.html
Hezbollah bevestigt het nu ook
Dit is inderdaad een docu die het bekijken meer dan waard is, al is het maar om het beeld van een eendimensionaal land bij te stellen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een extra advies om die documentaire over de Shin Bet goed te kijken.
deze beschrijft exact de visie van de militairen die het beleid uitvoeren (het zijn letterlijk hun eigen woorden via persoonlijke interviews met de bevelhebbers van de Shin Bet), die aanslagen op terrorristen plannen en op het moment dat de kans is het besluit nemen die terrorist te doden, en ook hun afwegingen over burgerslachtoffers, en hoe ze erover achteraf denken (en heel eerlijk geven ze ook toe hoe dat hen achtervolgt)
Uiteindelijk geven ze ook aan dat met hun handelingen er geen vrede zal komen: Een van de shin bet directeuren geeft ook letterlijk aan dat hij uiteindelijk precies hetzelfde denkt en doet, als Hezbollah- of Hamas-commandanten...
De verantwoordelijkheid te handelen ligt bij de politiek, maar daar zijn ook leiders aan de macht die helemaal geen voordeel zouden heben als er vrede komt en wier machtspositie gebouwt is op het voortduren van juist die problemen die hen bij het volk populair maken, namelijk dat ze zo keihard terugslaan tegen vijanden, waarvan iedereen ook best wet dat diezelfde vijanden bewust opgebouwd zijn door eerdere Israelische politiek (zowel Hamas als Hezbollah hebben enorm geprofiteerd van de politiek van de Israelische regering die daarmee poogde andere politieke bewegingen onder de palestijnen kleiner te maken... vremd genoeg waren die andere bewegingen meer op vrede en stabiliteit gericht dan de bewegingen waarmee politiek Israel wel deals sloot )
De top van Hamas zit in Saudie Arabie, Abu Dhabi of Dubai ergens veilig voor Israelische bombardementen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Liefjens, ik ben niet vies van een complottheorietje hier en daar.
Maar eigenlijk is het toch ongeloofwaardig dat Isral in ruim een week de top van Hezbollah uitschakelt en Hamas blijkbaar nog springlevend is? Na bijna een jaar!
Is/was Hezbollah de zwakste schakel daar in het gebied?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |