quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Default? Welnee, dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet maar geloven dat iemand moreel bedorven is als default? Doe toch normaal, rare knul.
Met al die terroristen die je land omsingelen en een honderdtal gegijzelden vasthouden is stoppen berhaupt geen optie.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Default? Welnee, dat zijn jouw woorden.
De feiten zijn in elk geval dat er een corruptieproces tegen hem loopt, evenals meerdere aanklachten van fraude, en dat hij immuniteit geniet zolang hij op het pluche zit. Daarmee is voortzetting van de oorlog wel degelijk in het voordeel van Netanyahu.
Nu kan je wel allemaal doen alsof dat een heel belachelijke redenatie is, maar ik heb je daar tot op heden welgeteld nul argumenten voor in zien brengen.
Dat iets in een bepaald perspectief een voordeel zou kunnen zijn is allemaal heel leuk en heel aardig.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De feiten zijn in elk geval dat er een corruptieproces tegen hem loopt, evenals meerdere aanklachten van fraude, en dat hij immuniteit geniet zolang hij op het pluche zit. Daarmee is voortzetting van de oorlog wel degelijk in het voordeel van Netanyahu.
Nu kan je wel allemaal doen alsof dat een heel belachelijke redenatie is, maar ik heb je daar tot op heden welgeteld nul argumenten voor in zien brengen.
Netanyahu is ons moreel baken in een duisternis van barbarij.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Alle Palestijnen zijn terroristen, maar Netanyahu is liefffff
Gelukkig, begrijpen we dat weer.
Ja, dan word je uitgescholden.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Netanyahu is ons moreel baken in een duisternis van barbarij.
O-wee als je daaraan twijfelt.
Waarom zou iemand dat doen in Libanon?quote:Op woensdag 25 september 2024 15:20 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Meeste mensen dachten waarschijnlijk dat het om een mislukte zelfmoordaanslag ging.
Palestijnen bedoel je?quote:Op woensdag 25 september 2024 15:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Soennieten die niet blij zijn met Hezbollah's misdaden in Syri.
In 2016 voor het laatst gebeurd in Libanon.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou iemand dat doen in Libanon?
Dit filmpje ken ik. Op een langere versie zie je dat hij zijn pieper pakt en op het scherm kijkt, dus ik denk dat hij auwie heeft aan zijn ogen en hand. Inderdaad opvallend dat niemand hem helptquote:Op woensdag 25 september 2024 15:15 schreef Elan het volgende:
Zijn er ergens ongecensureerde video's te vinden van hoe terroristen zelf worden opgeblazen door pagers
Ik vind deze wel leuk, hij klinkt ineens als een vrouw (waarschijnlijk omdat hij dat technisch gezien ook is nadat zijn ballen werden opgeblazen)![]()
O en niemand helpt hem
Lekker voor ze.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:17 schreef Ulx het volgende:
Anyway, Reuters zegt dat men schat dat zo'n 1500 Hezbollah lui blind zijn geworden of ledematen kwijt zijn geraakt. Dat lijkt een beetje overeen te komen met dat rapport van Hezbollah zelf (hoewel die AFAIK niet hebben toegegeven dat dat rapport echt was)
Ik denk trouwens niet dat ze in staat zijn op dit moment daarover openheid te geven.
Bystander effectquote:Op woensdag 25 september 2024 15:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit filmpje ken ik. Op een langere versie zie je dat hij zijn pieper pakt en op het scherm kijkt, dus ik denk dat hij auwie heeft aan zijn ogen en hand. Inderdaad opvallend dat niemand hem helpt
Misschien op de langere termijn wel. Met een beetje geluk durft men ook in zuid Libanon te investeren als Hezbollah daar opgerot is.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:51 schreef Digi2 het volgende:
De ontwikkelingen lijken me niet erg bevorderlijk voor de libanese economie
Nee natuurlijk niet, maar als je de terroristen wil bestrijden, dan moet je net iets gemener en slimmer zijn.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze waren zich al een paar uur enthousiast in slachtofferschap aan het wentelen voordat men bedacht dat al die beelden met locaties en gezichten een schat aan intel voor Israel vormden. Toen droogde de stroom filmpjes helaas snel op.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:15 schreef Elan het volgende:
Zijn er ergens ongecensureerde video's te vinden van hoe terroristen zelf worden opgeblazen door pagers
Ik vind deze wel leuk, hij klinkt ineens als een vrouw (waarschijnlijk omdat hij dat technisch gezien ook is nadat zijn ballen werden opgeblazen)![]()
O en niemand helpt hem
Wat dacht jij dan? Dit zijn de inleidende beschietingen.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:43 schreef Ali_boo het volgende:
Maw het echte werk moet nog beginnen
[ x ]
Vandaag nog als ik de berichten moet gelovenquote:Op woensdag 25 september 2024 17:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan? Dit zijn de inleidende beschietingen.
Kansloos.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
Dacht al wel dat dat er aan zat te komen. Maar gaat voor Isral zeker ook afzien zijn met vele doden tot gevolg.
Ook als ze het niet zouden doen.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
Dacht al wel dat dat er aan zat te komen. Maar gaat voor Isral zeker ook afzien zijn met vele doden tot gevolg.
Voor Isral zijn de meeste doden op 7 oktober gevallen.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:07 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ook als ze het niet zouden doen.
Gelukkig.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor Isral zijn de meeste doden op 7 oktober gevallen.
nog wel en laten we dat vooral zo houden.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor Isral zijn de meeste doden op 7 oktober gevallen.
Iron Dome fixt toch alles wel? Het valt wel mee hoor met de schade van Hezbollah.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:07 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ook als ze het niet zouden doen.
Hoeveel plannen hebben zij nu al ingediend, waarvan Isral vervolgens zei, "Mwah, dat doen we maar nietquote:Op woensdag 25 september 2024 17:50 schreef Ali_boo het volgende:
Tenzij de VS roet ik het eten gooit![]()
[ x ]
Israel right nowquote:Op woensdag 25 september 2024 18:15 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hoeveel plannen hebben zij nu al ingediend, waarvan Isral vervolgens zei, "Mwah, dat doen we maar niet"?
Lijkt me logischer dat ie vlucht naar Iran, Syri of een van die andere landen.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:34 schreef Ulx het volgende:
Hooo boy....Dat zulke geruchten rondgaan is nooit positief voor de eigen manschappen, al zou het niet waar zijn.
[ x ]
Mossad die fake news verspreid om het land te demoniserenquote:Op woensdag 25 september 2024 18:34 schreef Ulx het volgende:
Hooo boy....Dat zulke geruchten rondgaan is nooit positief voor de eigen manschappen, al zou het niet waar zijn.
[ x ]
Dat is natuurlijk niet waar. Een oorlog is ook een risico voor Isral, er zijn genoeg Isralirs die helemaal klaar zijn met die man, maar aangezien het land wordt aangevallen zal hij wel moeten.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Correct.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Met al die terroristen die je land omsingelen en een honderdtal gegijzelden vasthouden is stoppen berhaupt geen optie.
Mwah, terroristen, toejuichers van terroristen of terroristen in sp. Deze drie categorien zijn iets passender.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Alle Palestijnen zijn terroristen, maar Netanyahu is liefffff
Gelukkig, begrijpen we dat weer.
Nou, zijn land vecht wel tegen barbaren, dat klopt. Een andere omschrijving is er niet voor Hamas en Hezbollah.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat val je toch steeds weer door de mand lieve vriend. Steeds weer de redelijkheid zelf spelend tot je ware aard weer naar boven komt. Zoveel emotie, zoveel haat, daar zou ik echt een keer naar laten kijken.quote:[..]
Mwah, terroristen, toejuichers van terroristen of terroristen in sp. Deze drie categorien zijn iets passender.
[..]
Waarom? Grote kans dat daar sympathisanten van Hezbollah zitten dus dan heeft hij wat uit te leggenquote:Op woensdag 25 september 2024 18:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lijkt me logischer dat ie vlucht naar Iran, Syri of een van die andere landen.
Hamas?quote:Op woensdag 25 september 2024 19:30 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat val je toch steeds weer door de mand lieve vriend. Steeds weer de redelijkheid zelf spelend tot je ware aard weer naar boven komt. Zoveel emotie, zoveel haat, daar zou ik echt een keer naar laten kijken.
Wie deden dat toch ook alweer? Een heel volk verachten? Een heel volk veroordelen? Een heel volk, van de allerjongste tot de alleroudste over 1 kam scheren? Uiteindelijk een heel volk proberen te vernietigen? Kom help me even, ik kom er even niet op.....
Precies. Zou dit dan die hooggeplaatste mol zijn?quote:Op woensdag 25 september 2024 19:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom? Grote kans dat daar sympathisanten van Hezbollah zitten dus dan heeft hij wat uit te leggen
Geen idee. Dat Twitter account zegt mij helemaal niets dus het zou ook desinformatie kunnen zijnquote:Op woensdag 25 september 2024 19:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Precies. Zou dit dan die hooggeplaatste mol zijn?
Hoe gaat het met de herovering van de Tempelberg?quote:Op woensdag 25 september 2024 20:02 schreef Triggershott het volgende:
Drone uit IraK, ruim een half uur geleden (The Times of Israel: IDF: 2 drones launched at Eilat from Iraq; 1 impacted, injuring 2, second was intercepted)
[ x ]
Goed stukje van Prof. Michael Scheuer:
Let me leave you, then, with a passage from General Washington’s Farewell Address, one that, although published in 1796, describes exactly how our current relationship with Israel is now at the point where it threatens the republic’s existence via our participation in wars that are none of America’s business and by causing domestic disunity.
Following then, Sir, is that passage from the Farewell Address. Read and ponder it Mr. Trump, it may scrape some barnacles from your eyes and allow you to see that our longstanding, one-way relationship with Israel always has been and is now increasingly likely to be fatal to the republic:
“… nothing is more essential than that permanent, inveterate antipathies against particular nations, and passionate attachments for others, should be excluded; and that, in place of them, just and amicable feelings towards all should be cultivated. The nation which indulges towards another a habitual hatred or a habitual fondness is in some degree a slave. It is a slave to its animosity or to its affection, either of which is sufficient to lead it astray from its duty and its interest.”
https://www.non-intervent(...)upon-foreign-ground/
Uiterst voortvarend is mij ter ore gekomen.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:11 schreef Cuendillar het volgende:
Hoe
[..]
Hoe gaat het met de herovering van de Tempelberg?
Ik zou dit niet paniek noemen.quote:
NOSquote:De Verenigde Staten, Frankrijk en enkele van hun bondgenoten roepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren van 21 dagen tussen Isral en Hezbollah. Ook uitten ze hun steun voor een staakt-het-vuren in Gaza.
Dat is te lezen in een gezamenlijke verklaring die het Witte Huis publiceerde. Zo roepen Australi, Canada, de Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Itali, Japan, Saudi-Arabi, Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten ook op tot een staakt-het-vuren.
NOSquote:'Bij een grootschalige oorlog in Libanon blijft Iran niet afzijdig'
Mocht er een grootschalige oorlog uitbreken tussen Hezbollah en Isral in Libanon, dan houdt Iran zich niet afzijdig. Volgens de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken, Abbas Araghchi, heeft Isral "alle rode lijnen" overschreden. Verder zei hij, bij de Verenigde Naties, dat de regio op de rand van een catastrofe staat. Araghchi riep de VN-Veiligheidsraad op om in te grijpen en de vrede te herstellen.
Daar gaan terroristen als Hezbollah en Hamas zich natuurlijk nooit aan houden. Dat staakt het vuren was er immers al voor 7 oktober. Daarnaast dienen eerst nog alle gijzelaars vrijgelaten te worden.quote:Op donderdag 26 september 2024 06:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Hopelijk een staakt het vuren dus.
Zodat Hezbollah en Hamas de tijd krijgen te hergroeperen en bewapenen. Adviezen van de VS en Frankrijk moet je vrijwel altijd negeren, ze zijn vaak desastreus. Zowel de VS als Frankrijk staan vlak voor verkiezingen en ze prediken vooral voor hun eigen publiek.quote:Op donderdag 26 september 2024 06:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Zodat Iran en Hezbollah zich kunnen versterken en hergroeperen? Nah.quote:Op donderdag 26 september 2024 06:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Wie weet ziet Isral het ook wel zitten:quote:Op donderdag 26 september 2024 07:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zodat Hezbollah en Hamas de tijd krijgen te hergroeperen en bewapenen. Adviezen van de VS en Frankrijk moet je vrijwel altijd negeren, ze zijn vaak desastreus. Zowel de VS als Frankrijk staan vlak voor verkiezingen en ze prediken vooral voor hun eigen publiek.
Terug? Je snapt het principe van actie en reactie al niet?quote:Op woensdag 25 september 2024 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Wanneer gaan die landen eens echt terug schieten?
Dit soort informatie geeft nooit het eerlijke beeld. Hoeveel van deze slachtoffers waren van Hezbollah? We weten het niet. Zo wordt de suggestie gewekt dat Isral lukraak burgers bestookt.quote:Libanon meldt minstens 72 dodelijke slachtoffers op woensdag
Minstens 72 mensen zijn woensdag omgekomen bij Isralische aanvallen in Libanon. Dat meldt persbureau Reuters aan de hand van de verschillende verklaringen die het Libanese gezondheidsministerie woensdag deelde. Bijna 400 mensen raakten gewond.
Volgens het ministerie zijn 38 mensen in het zuiden van Libanon gedood. 12 mensen kwamen om in de Bekavallei en 22 mensen werden gedood in dorpen rondom de hoofdstad Beiroet.
O ja, zeker. Zou me niets verbazen. Isral heeft eerder een president de cel in gesmeten.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zou het fijn zijn als Netanyahu na dit kabinet ook de bak in draait zeg.
Hamas heeft/had meer steun.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zal mij benieuwen. Hamas weg krijgen is nog niet helemaal gelukt na een bijna een jaar. En het gebied waar Hezbollah zit is vele malen groter en bergachtig.
Een invasie van Israel lijkt me dus sterk, maar wie weet is Israel ook bang dat Hezbollah nu dieper Libanon/Beirut in gaat als ze wachten.
quote:Isralische luchtaanvallen hebben woensdag 23 mensen gedood in de Libanese plaats Younine, in de Bekaa-vallei in het oosten van het land. Dat laat de burgemeester het dorp, Ali Qusas, weten in gesprek met persbureau Reuters. Alle slachtoffers zouden afkomstig zijn uit Syri. Het zou voornamelijk gaan om vrouwen en kinderen
En de wereld wil pas een staakt het vuren sinds Isral serieus terugschiet. Toen het voornamelijk eenrichtingsverkeer was, was er blijkbaar geen probleem. Ik zou er mijn tokus ook mee afvegen als Isralische partij.quote:
Dat gejank als iemand terugmept is wel het allertreurigste idd. Totaal geen schaamte.quote:Op donderdag 26 september 2024 12:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En de wereld wil pas een staakt het vuren sinds Isral serieus terugschiet. Toen het voornamelijk eenrichtingsverkeer was, was er blijkbaar geen probleem. Ik zou er mijn tokus ook mee afvegen als Isralische partij.
Eenrichtingsverkeer is onzin, anders waren er niet honderden Hezbollah-strijders om het leven gekomen het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 26 september 2024 12:20 schreef Qarrad het volgende:
En de wereld wil pas een staakt het vuren sinds Isral serieus terugschiet. Toen het voornamelijk eenrichtingsverkeer was, was er blijkbaar geen probleem. Ik zou er mijn tokus ook mee afvegen als Isralische partij.
Nee.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zou de ellende daar dan ophouden?
101.000 dode Taliban-strijders volgens ChatGPT, dit waren alleen degenen die bekend waren bij de autoriteiten.quote:
Je hebt gelijk. Had Isral maar geen Iron Dome gehad want als er echt Isralische slachtoffers zouden vallen door geweld dan zou de wereld het veel erger vinden.quote:Op donderdag 26 september 2024 12:45 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Eenrichtingsverkeer is onzin, anders waren er niet honderden Hezbollah-strijders om het leven gekomen het afgelopen jaar.
Nee, pas als Hezbollah geen partij meer is ten zuiden van de rivier.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zou de ellende daar dan ophouden?
Geen commentaarquote:Op donderdag 26 september 2024 12:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit ziet er toch uit als een iets te laat gedetoneerde pager of portofoon. Om wat voor reden dan ook.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:45 schreef Perrin het volgende:
Zijn pager ging af, of was het een soort mini R9X kinetische raket/drone?
[ x ]
Whehehe. Dit bedoel ik. Voor het publiek zeggen dat ze een wapenstilstand willen, langs de achterdeur volle bak financieren. 🥳quote:Op donderdag 26 september 2024 20:49 schreef Ali_boo het volgende:
We hoeven niet lang meer te wachten
[ x ]
De shekels zijn binnen
Om hem een medaille te geven hoop ik dan toch?quote:Op donderdag 26 september 2024 21:23 schreef Triggershott het volgende:
Noorse politie zoekt man die wordt gelinkt aan ontploffende piepers in Libanon
Noorwegen heeft een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd tegen een man die gelinkt wordt aan de piepers die vorige week explodeerden in Libanon. Dat meldt persbureau Reuters. De man was mogelijk betrokken bij de levering van de piepers aan de Libanese groepering Hezbollah.
De politie in Oslo begon vorige week een onderzoek naar de 39-jarige Noor. Hij is de oprichter van een Bulgaars bedrijf dat de piepers mogelijk zou hebben ingevoerd en daarna zou hebben geleverd aan Hezbollah.
Bulgarije heeft de rol van het bedrijf bij de levering van de piepers onderzocht. Het land heeft geen bewijs gevonden dat ze daar zijn gemaakt of gexporteerd.
De Noor heeft sinds vorige week niets meer van zich laten horen. Zijn werkgever heeft gezegd dat de man voor een conferentie naar de Verenigde Staten is gegaan en dat hij hem niet meer kan bereiken. De politie heeft na een melding over de verdwijning een vermissingszaak geopend en een arrestatiebevel uitgevaardigd.
Vorige week ontploften duizenden piepers tegelijkertijd in Libanon. Een dag later ontploften ook walkietalkies. Er vielen zeker 39 doden en duizenden gewonden. Hezbollah zegt dat Isral achter de aanvallen zit. Experts gaan daar ook van uit. Isral heeft zijn betrokkenheid niet bevestigd of ontkend.
Na het ontploffen van de piepers was op foto's het logo van het Taiwanese bedrijf Gold Apollo te zien. Dat bedrijf ontkende achter de levering van de piepers te zitten en wees naar het Hongaarse bedrijf BAC Consulting. De rol van dat bedrijf is nog onbekend.
Vorige week maakte de Bulgaarse staatsveiligheidsdienst wel bekend onderzoek te doen naar het Bulgaarse bedrijf Norta Global Ltd. Dat bedrijf is in 2022 opgericht door de 39-jarige Noor.
https://www.nu.nl/midden-(...)pers-in-libanon.html
Today, Hezbollah has launched more than 175 rockets at northern Israel.
https://www.timesofisrael(...)veblog-entry-3384566
Some 200 Israelis, Jewish Americans protest Netanyahu at UN headquarters upon his arrival to New York
Some 200 Israelis and Jewish Americans have gathered outside the headquarters of the United Nations to protest against Prime Minister Benjamin Netanyahu upon his arrival in New York to speak tomorrow at the UN General Assembly. The protesters are calling for a hostage deal and an end to the war in Gaza.
https://www.timesofisrael(...)arrival-to-new-york/
Gezellige mensen die Hezbollah-groupies. Je zult ze maar in je land hebben.quote:
De strijd eenheden schijnen deze al sinds 2014 niet meer te gebruiken. De uitvoerde instanties nog wel. Dus mensen die het verkeer regelen en aanhouding doen etc etc.. De hezbollah politie en ambtenaren. Ook een hoop ziekenhuizen gebruiken ze voor teams die moeten reageren bij nood situaties.quote:
Hamas uitgeschakeld, Hezbollah gecastreerd, Iran poept in de broek dus nu haal je je hopium uit Jemen?quote:Op vrijdag 27 september 2024 01:18 schreef Triggershott het volgende:
Raket uit Jemen, 18 gewonden vanwege paniek
Juichen als er een paar Isralische burgers bang gemaakt worden. Hoe sneu.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas uitgeschakeld, Hezbollah gecastreerd, Iran poept in de broek dus nu haal je je hopium uit Jemen?
Al jammeren dat je geen keuze hebt voordat je begint met praten. Wat een hondsberoerde onderhandelaar is hij toch.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:11 schreef Triggershott het volgende:
[ afbeelding ]
27 sep 2024 - A barrage of 10 rockets was fired from Lebanon at Haifa a short while ago, setting off sirens in the northern coastal city and suburbs, the IDF says.
[ x ]
Trump suggests he would make a deal with Iran if elected: ‘We have to’
“I would do that,” Trump says, without offering details on what sort of deal he was talking about. “We have to make a deal, because the consequences are impossible. We have to make a deal.”
quote:Former CIA Director and Defense Secretary Leon Panetta has accused Israel of committing an act of terrorism by rigging thousands of walkie-talkies and pagers that exploded in a coordinated attack last week that killed at least 37 people and injured thousands in Lebanon. Panetta spoke to CBS News.
Leon Panetta: “I don’t think there’s any question that it’s a form of terrorism. This has gone right into the supply chain. Right into the supply chain. And when you have terror going into the supply chain, it makes people ask the question: What the hell is next?”
Hij noemde de VN een "flat earth society"quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:58 schreef Ali_boo het volgende:
Heel de wereld is antisemitisch
[ x ]
En het hoofdkwartier nu ook kapot als ik het andere topic mag geloven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:12 schreef Haags het volgende:
Dat HeSSbollah heeft een grote bek maar tot nu toe presteren ze geen ene kut. Behalve dan dat de gehele top achter elkaar door de shredder gaat.
Als dat zo is, dikke prima.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En het hoofdkwartier nu ook kapot als ik het andere topic mag geloven.
Allemaal te achterlijk die Hermann Goringtjes om ook maar iets van luchtafweergeschut neer te zetten voor hun grond. En maar janken en huilen dat hunnie wel gebouwen kunnen opblazen met het grootste gemak.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:12 schreef Haags het volgende:
Dat HeSSbollah heeft een grote bek maar tot nu toe presteren ze geen ene kut. Behalve dan dat de gehele top achter elkaar door de shredder gaat.
Laffe honden die zich, zoals gebruikelijk, zich verstoppen achter burgers.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:12 schreef Haags het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:16 schreef Haags het volgende:
[..]
Als dat zo is, dikke prima.
Maar als ik de beelden zo zie is er iets meer kapot dan alleen dat...
Nou.....quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:13 schreef Aether het volgende:
[..]
Hij noemde de VN een "flat earth society"
Ik denk dat het raak was.quote:
Nog onbevestigd volgens BRICSquote:
Denk het niet, hoor althans geen getoeter buiten en er worden geen koekjes uitgedeeld.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nog onbevestigd volgens BRICS
[ x ]
Nog niet, is een parodie die op Arabische telegram de ronde doetquote:
Fotowinkel.quote:
Die mensen toeteren hier niet om, hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Denk het niet, hoor althans geen getoeter buiten en er worden geen koekjes uitgedeeld.
Bericht me maar als het echt is.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog niet, is een parodie die op Arabische telegram de ronde doet
quote:"Hezbollah's central headquarters was intentionally built under residential buildings in the heart of the Dahieh, in Beirut, as part of Hezbollah's strategy of using Lebanese people as human shields," the statement reads.
https://www.iranintl.com/en/liveblog/Israel%20strike%20hezbollah
Zonde, zo'n gezellige warme man. Altijd grapjes maken en stond altijd klaar voor anderen. Stond je om 2:00 uur 's nachts met een lekke band langs de weg, dan kon je altijd Nasrallah piepen.quote:
Had er /s achter moeten zettenquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die mensen toeteren hier niet om, hoor.
Moest lachenquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zonde, zo'n gezellige warme man. Altijd grapjes maken en stond altijd klaar voor anderen. Stond je om 2:00 uur 's nachts met een lekke band langs de weg, dan kon je altijd Nasrallah piepen.
Ja, grote denker ook. Wilde iedereen er bij betrekken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zonde, zo'n gezellige warme man. Altijd grapjes maken en stond altijd klaar voor anderen. Stond je om 2:00 uur 's nachts met een lekke band langs de weg, dan kon je altijd Nasrallah piepen.
Sympathieke man. Zou echt zonde zijn als ie in stukjes lag.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, grote denker ook. Wilde iedereen er bij betrekken.
[ afbeelding ]
Daar sta je dan als (hopelijk) verdelgde moslimfhrer op de foto, met je haatbaard en je duckface.quote:
Ja, puur fascisme natuurlijk. Geen haartje verschil met de Nazi'squote:Op vrijdag 27 september 2024 18:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, grote denker ook. Wilde iedereen er bij betrekken.
[ afbeelding ]
Ach, we wachten het nog even af. Mocht hij de dans ontspringen dan komt hij nog wel een keer aan de beurt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:53 schreef oblo het volgende:
@:Pleun2011 Dan kan hij toch nog je band plakken morgen.
Zal me weinig verbazen als blijkt dat Israel al gewoon duizenden drones hebben ter grote van een vlieg die constant in Lebanon heen en weer zoemen, en niemand die het merkt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach, we wachten het nog even af. Mocht hij de dans ontspringen dan komt hij nog wel een keer aan de beurt.
Vraag me af hoe de Israli telkens aan hun intel komen.
Veel informanten n heel veel high tech bronnen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach, we wachten het nog even af. Mocht hij de dans ontspringen dan komt hij nog wel een keer aan de beurt.
Vraag me af hoe de Israli telkens aan hun intel komen.
Deze keer zijn ze echt boos. Maar nu echt he.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:41 schreef Aether het volgende:
Ja, even oppiepen zit er niet (meer) in.
[ x ]
Er waren sowieso al constant drones over Beirut de laatste weken. Veel Libanezen zeiden ook dat er constant zoem geluiden waren.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zal me weinig verbazen als blijkt dat Israel al gewoon duizenden drones hebben ter grote van een vlieg die constant in Lebanon heen en weer zoemen, en niemand die het merkt.
Zulke dingen zag je 10-15 jaar geleden al ontwikkeld worden.
Zelfde met patroon herkenning en 'gait' (hoe iemand loopt). Begin 2000 waren er al drones van de VS die tot 20 mensen konden herkennen en volgen van kilometers hoogte puur aan de manier waarop iemand loopt.
Hmm, ok. Ff afwachten of er meer nieuws naar buiten gaat komen.quote:
Dat zou een enorm succes zijn.quote:
Echt een bizarre prestatie, een behoorlijk doelgerichte oorlog voeren zonder grondinvasie. Eentje voor de militaire studieboeken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:09 schreef MichaelScott het volgende:
Isral is goed bezig, nog even en de totale bevelstructuur is ontmanteld omdat er alleen nog loopjongens over zijn.
Technisch gezien nog in leven zeker.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Reuters meldt dat ie nog leeft, maar we gaan het zien.
Reuters: 'Hezbollah-leider Nasrallah nog in leven'
Een anonieme bron meldt aan persbureau Reuters dat Hezbollah-leider Hassan Nasrallah nog in leven is. Volgens het persbureau gaat het om een bron met goede contacten binnen de militante beweging.
Dat zou desastreus nieuws zijn. Zes flats opblazen met inwoners en al en het doelwit overleeft het.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Reuters meldt dat ie nog leeft, maar we gaan het zien.
Reuters: 'Hezbollah-leider Nasrallah nog in leven'
Een anonieme bron meldt aan persbureau Reuters dat Hezbollah-leider Hassan Nasrallah nog in leven is. Volgens het persbureau gaat het om een bron met goede contacten binnen de militante beweging.
Laten we even afwachtenquote:
Tijdzones, ehquote:
Daar lagen wat tunnels onder.quote:
Hou het bij gebrekkig onderhoudquote:
Waarschijnlijk wisten ze van een belangrijke ontmoeting maar niet wie er precies aanwezig zou zijn. Hezbollah gaat echt niet aankondigen dat Nasrallah een spreekbeurt gaat geven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Als de tweede in rang bij Hezbollah het loodje legt bij een meeting dan is het vrij logisch als de nummer 1 in de buurt is # wensdenken
Daar is weinig tegenstrijdigs aan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:45 schreef Ali_boo het volgende:
Veel tegenstrijdige berichten atm
[ x ]
bron:quote:Current assessment:
All the intelligence agencies are united in their opinion that he was there.
Iedereen lult maar watquote:Op vrijdag 27 september 2024 20:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Daar is weinig tegenstrijdigs aan.
Ik denk dat er wel een borreltje aan gewijd kan worden; op het iets minder haatvol zijn van de wereld.
Misschien dat Netanyanu daarom zei vanmiddag volgens NRC over vrede te willen gaan onderhandelen.quote:
Incels, allemaal.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:15 schreef Triggershott het volgende:
Hij heeft ook westerse fans.
[ x ]
[ x ]
Communisten verdienen een nekschotquote:Op vrijdag 27 september 2024 20:15 schreef Triggershott het volgende:
[ x ]
[ x ]
Wat is dit voor mafklapper dan? 🥲quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:15 schreef Triggershott het volgende:
[ x ]
[ x ]
Iran doet niets anders dan blaffenquote:Op vrijdag 27 september 2024 20:26 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Was wel weer te verwachten dat Iran weer even moest blaffen.
Begint er steeds meer op te lijken ja..quote:
Vooralsnog zijn het voornamelijk Isralirs die het claimenquote:Op vrijdag 27 september 2024 20:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Begint er steeds meer op te lijken ja..
[ x ]
De kans dat iemand ongeschonden uit die puinhopen komt gekropen acht ik niet heel hoog. Volgens mij was daar ook een flinke partij munitie en explosieven aanwezig die mee de lucht in is gegaan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vooralsnog zijn het voornamelijk Isralirs die het claimen
Zou fijn zijn als we ook buiten die regio bevestiging krijgen
Naar verluid zijn er iets van 20 van de zwaarste bunkervernietigende bommen ingezet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
De kans dat iemand ongeschonden uit die puinhopen komt gekropen acht ik niet heel hoog. Volgens mij was daar ook een flinke partij munitie en explosieven aanwezig die mee de lucht in is gegaan.
Een 25-jarige snotneus/influencer.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:17 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Wat is dit voor mafklapper dan? 🥲
Beide partijen?quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:19 schreef Akathisia het volgende:
Europeanen die partij kiezen wanneer beide partijen je het liefst onder de grond zien. Probeer er gewoon met het bot vandoor te gaan wanneer ze met elkaar op de vuist gaan.
Als dit het resultaat was:quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Naar verluid zijn er iets van 20 van de zwaarste bunkervernietigende bommen ingezet.
quote:Security source says Lebanese army is putting up protective cordon around US embassy
The Lebanese army is protectively setting up a security cordon around the US embassy in Lebanon, which is north of Beirut, a security source tells Reuters.
https://www.timesofisrael(...)n-around-us-embassy/
Anders hadden ze het niet gedaan?quote:
quote:Iran blames US for Israeli attack on Beirut
https://www.iranintl.com/en/liveblog/Israel%20strike%20hezbollah
Iran has accused the United States of complicity in Israel's attack on Beirut.
"This barbaric attack has been carried out by bombs gifted by the American regime to the brigand Zionist regime," Iran's foreign ministry spokesman Nasser Kanaani said in a statement Friday night local time.
This was Iran's first official reaction to the attack.
Kanaani called the air strike a "glaring war crime" and reaffirmed Iran's "absolute support" for the Lebanese government and Resistance.
Ja echt onwaarschijnlijk. Een militaire actie die nog lang besproken zal worden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zo dan koekoek! Isral rolt even heel Hezbollah op in een paar weken tijd.
Isral, uhuquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Minder dan een paar weken. Anderhalve week.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik haat oorlog enzo maar dit is en blijft toch een geweldige actie.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Minder dan een paar weken. Anderhalve week.
Is maar n woord voor: geniaal.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik haat oorlog enzo maar dit is en blijft toch een geweldige actie.
Ben het niet met anderen eens dat het discutabel is.
Dan zal Iran nieuwe poppetjes moeten aanstellen. Poppetjes die lastig een ziektenkostenverzekering of overlijdensrisicoverzekering zullen kunnen afsluiten.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:36 schreef Ulx het volgende:
Als inderdaad de complete top van Hezbollah en hun stafleden zijn afgemaakt ben ik benieuwd of er iemand over is die iets mag zeggen of besluiten.
Beter houdt Iran zich bezig met z’n eigen zaakjes.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan zal Iran nieuwe poppetjes moeten aanstellen. Poppetjes die lastig een ziektenkostenverzekering of overlijdensrisicoverzekering zullen kunnen afsluiten.
De verzekering sluiten ze allemaal met God, h.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan zal Iran nieuwe poppetjes moeten aanstellen. Poppetjes die lastig een ziektenkostenverzekering of overlijdensrisicoverzekering zullen kunnen afsluiten.
Deze man weetquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:36 schreef Pek het volgende:
[..]
Is maar n woord voor: geniaal.
Dit gaat de geschiedenisboeken in, praten ze nog eeuwen over.
Ik heb ookal zo gedacht.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:44 schreef Akathisia het volgende:
Is er eigenlijk niet een kans dat Isral er op hoopt dat Lebanon het nu ongecontroleerde zooitje gaat ruimen? Of sterker nog; dat Lebanon een belangrijke informant is geweest met ditzelfde doel?
Er zullen genoeg Libanezen zijn die helemaal niet blij zijn met Hezbollah nee.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:44 schreef Akathisia het volgende:
Is er eigenlijk niet een kans dat Isral er op hoopt dat Lebanon het nu ongecontroleerde zooitje gaat ruimen? Of sterker nog; dat Lebanon een belangrijk informant is geweest met ditzelfde doel en dat dit de afspraak was?
Zijn stelling is toch wel iets van een geloofwaardig?quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zullen genoeg Libanezen zijn die helemaal niet blij zijn met Hezbollah nee.
Ik weet zeker dat velen in Isral precies dat hopen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zijn stelling is toch wel iets van een geloofwaardig?
Ik denk dat die kans meer dan reel is.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:44 schreef Akathisia het volgende:
Is er eigenlijk niet een kans dat Isral er op hoopt dat Lebanon het nu ongecontroleerde zooitje gaat ruimen? Of sterker nog; dat Lebanon een belangrijk informant is geweest met ditzelfde doel en dat dit de afspraak was?
Die krijgt hopelijk een raket in z'n muil met Sinwar eraan vastgebonden.quote:
Yes, en dan vraag ik me nu af (ik heb me er al een tijd niet meer bezig gehouden) tot in hoeverre Hezbollah deze optie serieus neemt, en preventief tot actie over kunnen of zullen gaan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk dat die kans meer dan reel is.
En ik denk zelfs dat daarover al lang en breed contact is geweest en misschien al wel afspraken zijn gemaakt.
Nasrallah wilde in de jaren tachtig dat Libanon een onderdeel van Iran werd. Hij moest Syri ook in het gareel houden begreep ik. Dus ze zullen dit echt wel als hun zaak beschouwen. Iran heeft net een project waar ze al 40 jaar mee bezig zijn in 10 dagen tijd vernietigd zien worden. Degenen van Hezbollah die nog over zijn waren twee weken terug niet belangrijk genoeg om een pieper te geven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Beter houdt Iran zich bezig met z’n eigen zaakjes.
Omg, ik hou van jullie!quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk dat die kans meer dan reel is.
En ik denk zelfs dat daarover al lang en breed contact is geweest en misschien al wel afspraken zijn gemaakt.
Hezbollahraket in je poeperd en door.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:51 schreef Triggershott het volgende:
Police report heavy damage in Safed from impact of Hezbollah rockets, shrapnel.
[ x ]
De LAF zijn niet sterk genoeg om Hezbollah op te ruimen en samen met Unifil hebben ze tot nog toe niet aangeduft dus nee Israel zal daar niet op gokkenquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:44 schreef Akathisia het volgende:
quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:51 schreef Triggershott het volgende:
[ x ]
Maar tot nu toe was Hezbollah niet haar hele top kwijt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:53 schreef sp3c het volgende:
e LAF zijn niet sterk genoeg om Hezbollah op te ruimen en samen met Unifil hebben ze tot nog toe niet aangeduft dus nee Israel zal daar niet op gokken
And bottom.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar tot nu toe was Hezbollah niet haar hele top kwijt.
Halve top toch nog maar?quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar tot nu toe was Hezbollah niet haar hele top kwijt.
En midden. Tussen knie en navel zeg maar.quote:
Heavy is wat we eerder op de avond zagen. En als je cht heavy wil zien, moet je de Amerikanen gewoon duidelijk maken hoe de vork in de steel zit. Tot dat moment zal het een lachwekkende aangelegenheid blijven, die zaak van de Coalitie Tegen de Zionist. Je kan niet een incapabele, onderontwikkelde fundibende zijn n denken dat je het gaat winnen van Isral.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:51 schreef Triggershott het volgende:
[ x ]
Straks ontploffende vlaggen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:57 schreef Aether het volgende:
Gelukkig hebben we de vlag nog.
[ afbeelding ]
Zowel de gesaboteerde piepers als deze paukenslag, die nog lang zal nadreunen, zijn inderdaad geweldige acties.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik haat oorlog enzo maar dit is en blijft toch een geweldige actie.
Ben het niet met anderen eens dat het discutabel is.
Ik denk dat hij nog leeft.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:00 schreef Killumination het volgende:
*Komt binnengerend, struikelt over eigen voet en is van de trap aan het afdonderen...
Is Nasrallah echt dood, welke bron is waarachtiger en waarom?
The rabbis take a dim view about gambling. Besides being a risky enterprise financially, and addictive, the rabbis say that the winner is really a loser.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik denk dat hij nog leeft.
Kunnen we weddenschappen afleggen hier?
Kak.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
The rabbis take a dim view about gambling. Besides being a risky enterprise financially, and addictive, the rabbis say that the winner is really a loser.
Normaal komen bij dit soort acties altijd tientallen vrouwen en kinderen om. Niemand had een kans. Genocide. Blablabla. Jeweetwel. Aangezien hij aanwezig was zal hij wel de pijp uit zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hij's dood. Kapot. Uitgespeeld. Game over.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Twitter volop, eerder niet, nu wel.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:00 schreef Killumination het volgende:
*Komt binnengerend, struikelt over eigen voet en is van de trap aan het afdonderen...
Is Nasrallah echt dood, welke bron is waarachtiger en waarom?
quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Normaal komen bij dit soort acties altijd tientallen vrouwen en kinderen om. Niemand had een kans. Genocide. Blablabla. Jeweetwel. Aangezien hij aanwezig was zal hij wel de pijp uit zijn.
Dank!quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Twitter volop, eerder niet, nu wel.
Iran zegt Isral alle rode lijnen heeft overschreden. Uhm, en zijzelf dan?
Dat mag jij gewoon gokkenquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben ooit gedoopt in de mooiste kerk van NL.
Verder niet religieus.
(Oudenbosch)
Waarom?
Die rode lijnen ook steeds weerquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Twitter volop, eerder niet, nu wel.
Iran zegt Isral alle rode lijnen heeft overschreden. Uhm, en zijzelf dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |