Ze begrijpen niet dat hun propaganda uiteindelijk niets uithaalt, aangezien Isral gevestigd is tussen moslims, dienen moslims je doelgroep te zijn om te overtuigen.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:38 schreef Ali_boo het volgende:
Ook dit topic is genfiltreerd door IDF-adepten
Hiermee tonen ze aan dat ze nog steeds raketten kunnen lanceren, 1 miljoen Isralirs moeten onderduiken, Isral wordt op kosten gejaagd, etc.quote:
Nog twee haatbaarden die uit hun jurk geschoten moeten worden.quote:
Wat bedoel je? De Iron Dome is voor 90% effectief, dat is waanzinnig hoog. En dan komt de Iron Beam daar volgend jaar nog bij.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:40 schreef Ali_boo het volgende:
Echt efficint is het allemaal niet
[ x ]
Wat doet de iron beam precies? Meteen terugschieten naar de locaties waar vandaan de raketten worden afgevuurd?quote:Op woensdag 25 september 2024 11:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat bedoel je? De Iron Dome is voor 90% effectief, dat is waanzinnig hoog. En dan komt de Iron Beam daar volgend jaar nog bij.
Je bent weer eens slecht op de hoogte. Een groot deel van de Isralirs wil een andere leider, en bij verkiezingen blijft er van Likud waarschijnlijk weinig over. Dat betekent dat er een einde komt aan zijn immuniteit, en hij het risico loopt om bij een veroordeling voor corruptie en omkoping de gevangenis in te moeten. Dat vooruitzicht bevalt hem natuurlijk niks.quote:
Dat lijkt mij ookquote:Op woensdag 25 september 2024 11:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat moet je per aangevallen doelwit evalueren.
Eens, de zaken zitten nu eenmaal wat complexer in elkaar.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook
Het is ridicuul om de stelling in te nemen dat het aan de burger ligt als hij/zij omkomt bij een aanval van een andere partij.
Het is ook ridicuul is om te stellen dat Isral niks terug mag doen of dat Isral volledig verantwoordelijk is voor de escalatie.
quote:Op woensdag 25 september 2024 11:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat doet de iron beam precies? Meteen terugschieten naar de locaties waar vandaan de raketten worden afgevuurd?
Nee hoor, als mensen een terreurgroepering steunen, moet men niet gaan jammeren als men geraakt wordt door een raket die wordt afgeschoten nadat de terreurgroepering die men zelf steunt een oorlog is begonnen.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook
Het is ridicuul om de stelling in te nemen dat het aan de burger ligt als hij/zij omkomt bij een aanval van een andere partij.
Het is ook ridicuul is om te stellen dat Isral niks terug mag doen of dat Isral volledig verantwoordelijk is voor de escalatie.
Ik kende maar een voorbeeld, dat ligt aan mij, en ik was me er van bewust dat ik het wel heel bout stelde dat het verhuren niet voorkomt. De schaal van dat verhuren (door brave burgers) daar stel ik wel vraagtekens bij, het lijkt net alsof het een excuus is om elke aanval te billijken. Maar ja ik heb ook geen harde onderbouwing behalve dat 'logische' verhaaltje wat ik postte, tegen tientallen voorbeelden kan ik natuurlijk niet opquote:Op woensdag 25 september 2024 11:17 schreef oblo het volgende:
[..]
Check: https://www.ynetnews.com/magazine/article/b1b4k50pc
En: https://www.timesofisrael(...)-civilian-homes/amp/
Zie de uitleg en de beelden. En ik heb tientallen beelden van dezelfde soort secundaire explosies gezien, voornamelijk op telegram en r/lebanon. Al met al vind ik het een geloofwaardige uitleg met genoeg ondersteunend beeldmateriaal.
Welnee het is eigenlijk heel simpel: van de partij waarmee je sympathiseert is alles geoorloofd en volledig proportioneel, en de partij waarmee je niet sympathiseert zijn allemaal barbaren.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eens, de zaken zitten nu eenmaal wat complexer in elkaar.
Dat jij gelooft dat politici, en met name nu Netanyahu, moreel zo bedorven is dat die daarvoor mensenlevens opoffert, mag jij weten, maar je bent dan wel aardig van het padje.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bent weer eens slecht op de hoogte. Een groot deel van de Isralirs wil een andere leider, en bij verkiezingen blijft er van Likud waarschijnlijk weinig over. Dat betekent dat er een einde komt aan zijn immuniteit, en hij het risico loopt om bij een veroordeling voor corruptie en omkoping de gevangenis in te moeten. Dat vooruitzicht bevalt hem natuurlijk niks.
Dus voor Netanyahu betekent dat voortzetting van de oorlog hem zo de tijd te verschaft zijn populariteit weer wat op te vijzelen, en dus een kwestie van politieke overleving is.
Een extremistisch standpunt ("alles", "allemaal").quote:Op woensdag 25 september 2024 12:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welnee het is eigenlijk heel simpel: van de partij waarmee je sympathiseert is alles geoorloofd en volledig proportioneel, en de partij waarmee je niet sympathiseert zijn allemaal barbaren.
Ik lees dat Hezbollah 13 van de 128 zetels heeft en dat Hezbollah alleen onder Sjiieten (30% van de bevolking) populair is/heel veel vertrouwen genietquote:Op woensdag 25 september 2024 12:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, als mensen een terreurgroepering steunen, moet men niet gaan jammeren als men geraakt wordt door een raket die wordt afgeschoten nadat de terreurgroepering die men zelf steunt een oorlog is begonnen.
Wegkijken terwijl er zich een gewelddadige militante organisatie in je land nestelt, heeft consequenties.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik lees dat Hezbollah 13 van de 128 zetels heeft en dat Hezbollah alleen onder Sjiieten (30% van de bevolking) populair is/heel veel vertrouwen geniet
Dat is al met al een krappe minderheid. Daar kunnen we toch niet alle inwoners op aankijken (jammeren). De PVV heeft qua percentage minder kiezers en jij kijkt mij of progressieve Nederlanders niet aan op standpunten van de PVV
Het klopt dat escalatie met hezbollah hem persoonlijk goed uitkomt, maar die escalatie zat er sowieso aan te komen ongeacht de positie van Netanyahu.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Duivelsgedram? Wat een grote woorden voor iets wat gewoon de waarheid is.
Ik zie dat users onder die post het ook al bevestigen dus ga er verder niet op in. Geen zin in die discussie. Genoeg media die er aandacht aan besteden.
En die oorlog komt Bibi verdomd goed uit ja. Natuurlijk is het niet de enige reden, dat is niet wat ik zeg en wat deskundigen ook schrijven. Wel goed lezen.
Ik doelde op de aanvallen van Hezbollahquote:Op woensdag 25 september 2024 11:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat bedoel je? De Iron Dome is voor 90% effectief, dat is waanzinnig hoog. En dan komt de Iron Beam daar volgend jaar nog bij.
Nee een militair doelwit is een militair doelwit, maar de stoere toetsenbord helden hier die wel nee zouden zeggen tegen een terreurclub die machtiger dan de overheid is kan ik moeilijk serieus nemen.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze gijzelaars zijn? Of eigenlijk slaaf? Lastige situatie, maar moet de IDF dan eerst bij iedereen langs om het te vragen? Hoe zie je dat voor je?
Hezbollah en hun bondgenoten hebben momenteel meer dan 60 zetels in het Libanese parlement. Dat zijn er tien minder die ze hadden in de periode van 2018 tot 2022.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik lees dat Hezbollah 13 van de 128 zetels heeft en dat Hezbollah alleen onder Sjiieten (30% van de bevolking) populair is/heel veel vertrouwen geniet
Dat is al met al een krappe minderheid. Daar kunnen we toch niet alle inwoners op aankijken (jammeren). De PVV heeft qua percentage minder kiezers en jij kijkt mij of progressieve Nederlanders niet aan op standpunten van de PVV
Netanyahu en vooral de Likud maken nu een opmars, als reactie op de escalatie met Hezbollah. Een soort rally around the flag effect. En Likud is groter dan Netanyahu, dus zelfs als het volk hem zat is, is er nog een redelijk veel steun voor Likud.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bent weer eens slecht op de hoogte. Een groot deel van de Isralirs wil een andere leider, en bij verkiezingen blijft er van Likud waarschijnlijk weinig over. Dat betekent dat er een einde komt aan zijn immuniteit, en hij het risico loopt om bij een veroordeling voor corruptie en omkoping de gevangenis in te moeten. Dat vooruitzicht bevalt hem natuurlijk niks.
Dus voor Netanyahu betekent dat voortzetting van de oorlog hem zo de tijd te verschaft zijn populariteit weer wat op te vijzelen, en dus een kwestie van politieke overleving is.
Libanon heeft veel problemen. Mensen hebben het er zwaar en het is er flink op achteruit gegaan de afgelopen jaren, denk dat veel mensen bezig zijn met overleven en zichzelf.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wegkijken terwijl er zich een gewelddadige militante organisatie in je land nestelt, heeft consequenties.
Ik denk dat je er met de verkeerde bril naar kijkt. Die burgers zijn Shia moslims en in die regio’s is een groot deel lid van Hezbollah (niet alleen militaire tak), nog een groter deel heeft directe familie in Hezbollah en nog een groter deel heeft indirecte familie en kennissen in Hezbollah. In die regio’s bestuurt Hezbollah bijna alles, want er is geen functionerende regering. Dus de scheidingslijn tussen brave burger die denkt dat hezbollah een terreurorganisatie is waar hij niks mee te maken wil hebben en een hezbollah strijder is heel vaag. Dus ik denk dat de lat om een deel van je huis te verhuren wat lager ligt dan jij denkt. En voor de goede orde ik vind niet dat je die burgers dan maar willekeurig mag doden, straffen of dat iedereen daar schuld draagt.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kende maar een voorbeeld, dat ligt aan mij, en ik was me er van bewust dat ik het wel heel bout stelde dat het verhuren niet voorkomt. De schaal van dat verhuren (door brave burgers) daar stel ik wel vraagtekens bij, het lijkt net alsof het een excuus is om elke aanval te billijken. Maar ja ik heb ook geen harde onderbouwing behalve dat 'logische' verhaaltje wat ik postte, tegen tientallen voorbeelden kan ik natuurlijk niet op
Zou best kunnen wat je zegt. En aangezien Libanon in een crisis zit en mensen geld nodig hebben snap ik wel dat ze dat doen.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:14 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik denk dat je er met de verkeerde bril naar kijkt. Die burgers zijn Shia moslims en in die regio’s is een groot deel lid van Hezbollah (niet alleen militaire tak), nog een groter deel heeft directe familie in Hezbollah en nog een groter deel heeft indirecte familie en kennissen in Hezbollah. In die regio’s bestuurt Hezbollah bijna alles, want er is geen functionerende regering. Dus de scheidingslijn tussen brave burger die denkt dat hezbollah een terreurorganisatie is waar hij niks mee te maken wil hebben en een hezbollah strijder is heel vaag. Dus ik denk dat de lat om een deel van je huis te verhuren wat lager ligt dan jij denkt. En voor de goede orde ik vind niet dat je die burgers dan maar willekeurig mag doden, straffen of dat iedereen daar schuld draagt.
Ja, tegen de ijzersterke argumenten die jij hier aandraagt is natuurlijk niks opgewassen.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat jij gelooft dat politici, en met name nu Netanyahu, moreel zo bedorven is dat die daarvoor mensenlevens opoffert, mag jij weten, maar je bent dan wel aardig van het padje.
Dat is de Supreme Leaderquote:Op woensdag 25 september 2024 13:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is dit voor schreeuwaccount. Lijkt Trump wel.
Sektarische video legt goed uit hoe Iran de sjiieten misbruikt om allerlei landen in de Arabische wereld over te nemenquote:Op woensdag 25 september 2024 13:14 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik denk dat je er met de verkeerde bril naar kijkt. Die burgers zijn Shia moslims en in die regio’s is een groot deel lid van Hezbollah (niet alleen militaire tak), nog een groter deel heeft directe familie in Hezbollah en nog een groter deel heeft indirecte familie en kennissen in Hezbollah. In die regio’s bestuurt Hezbollah bijna alles, want er is geen functionerende regering. Dus de scheidingslijn tussen brave burger die denkt dat hezbollah een terreurorganisatie is waar hij niks mee te maken wil hebben en een hezbollah strijder is heel vaag. Dus ik denk dat de lat om een deel van je huis te verhuren wat lager ligt dan jij denkt. En voor de goede orde ik vind niet dat je die burgers dan maar willekeurig mag doden, straffen of dat iedereen daar schuld draagt.
Ja en wat sp3c zegt. En sympathie voor Hezbollah is groot onder de shia’s. Zie bijv waarom: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hezbollah_social_servicesquote:Op woensdag 25 september 2024 13:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou best kunnen wat je zegt. En aangezien Libanon in een crisis zit en mensen geld nodig hebben snap ik wel dat ze dat doen.
Het pobleem is natuurlijk dat 'steunen' een subjectief begrip is, die veel mensen zelfs nog niet eens consequent toepassen.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, als mensen een terreurgroepering steunen, moet men niet gaan jammeren als men geraakt wordt door een raket die wordt afgeschoten nadat de terreurgroepering die men zelf steunt een oorlog is begonnen.
Er zou een soort vredesmacht in het gebied neer moeten worden gezet en Gaza en Libanon moeten weer opgebouwd worden, met toezicht op dat geld aan goede zaken wordt besteed en niet aan meer terrorisme.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Hoe ver moet Isral gaan tot de wereld zegt: ‘Nu is het genoeg’?
Ze hebben een vrijbrief om iedereen uit te schakelen die zich buiten Isral bevindt
Ze beschermen hun land en bevolking.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Ze hebben een vrijbrief om iedereen uit te schakelen die zich buiten Isral bevindt
Israel gaat net zolang door totdat de terreurgroepen die het bestaat van Isral bedreigen zijn uitgeroeid of dusdanig verzwakt dat Isral er de komende decennia geen last meer van heeft.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Weet je dat zeker?quote:Op woensdag 25 september 2024 12:46 schreef oblo het volgende:
[..]
Het klopt dat escalatie met hezbollah hem persoonlijk goed uitkomt, maar die escalatie zat er sowieso aan te komen ongeacht de positie van Netanyahu.
Nasrallah heeft duidelijk gemaakt dat hezbollah niet zal stoppen met raketten afvuren totdat er een permanent staakt-het-vuren met hamas komt.
En het volk evenals de oppositie zetten al een jaar druk op de regering om het noorden weer leefbaar te maken.
Israel prefereert een diplomatieke oplossing
De wereld mag zeggen wat het wil; alleen Isral zal beslissen wanneer het genoeg is.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Je moet maar geloven dat iemand moreel bedorven is als default? Doe toch normaal, rare knul.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, tegen de ijzersterke argumenten die jij hier aandraagt is natuurlijk niks opgewassen.
Netanyahu als ons moreel kompas.
Ze hebben alle recht om oorlog te voeren.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Lekker tunnels graven... Alsof UNRWA niet gewoon zelf half terroristisch is.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zou een soort vredesmacht in het gebied neer moeten worden gezet en Gaza en Libanon moeten weer opgebouwd worden, met toezicht op dat geld aan goede zaken wordt besteed en niet aan meer terrorisme.
Maar vrees dat dit te duur is en betrokken partijen dat niet zien zitten.
Eigenlijk doen ze dat in de regel niet. Alles wat ze doen is een pauze inlassen om te hergroeperen zodat ze er later weer goed tegenaan kunnen gaan.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:44 schreef sp3c het volgende:
Nee als de wereld echt zegt stop dan stopt ook Isral in de regel
Gaza werd al opgebouwd maar Haniyah (Hamas) heeft voor de strijd gekozen volgens zijn zoon:quote:Op woensdag 25 september 2024 13:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Er zou een soort vredesmacht in het gebied neer moeten worden gezet en Gaza en Libanon moeten weer opgebouwd worden, met toezicht op dat geld aan goede zaken wordt besteed en niet aan meer terrorisme.
Maar vrees dat dit te duur is en betrokken partijen dat niet zien zitten.
Ja in de regel wel, soms zelfs in ruil voor vriendschappelijkere banden met de landen om hen heenquote:Op woensdag 25 september 2024 13:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eigenlijk doen ze dat in de regel niet. Alles wat ze doen is een pauze inlassen om te hergroeperen zodat ze er later weer goed tegenaan kunnen gaan.
Anders zouden ze wel meer voor de vriendschappelijke banden met de landen om hen heen gaan.
Iran bepaalt helemaal nietsquote:Op woensdag 25 september 2024 13:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Gaza werd al opgebouwd maar Haniyah (Hamas) heeft voor de strijd gekozen volgens zijn zoon:
Iran bepaalt wanneer er vrede komt. Tot die tijd worden Gaza en Libanon duizend keer gesloopt en opnieuw opgebouwd als het moet.
Ja zie: https://www.timesofisrael(...)escalate-in-lebanon/quote:Op woensdag 25 september 2024 13:41 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Alles wijst er namelijk op dat Isral geen terroristen aan zijn grenzen meer duldt. Ze hebben geen krimp gegeven bij het bestrijden van Hamas, in tegenstelling tot de andere keren, en hetzelfde verwacht ik nu met Hezbollah.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |