abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 13:05:33 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215089302
Shit is nog niet begonnen man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215089396
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 12:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kende maar een voorbeeld, dat ligt aan mij, en ik was me er van bewust dat ik het wel heel bout stelde dat het verhuren niet voorkomt. De schaal van dat verhuren (door brave burgers) daar stel ik wel vraagtekens bij, het lijkt net alsof het een excuus is om elke aanval te billijken. Maar ja ik heb ook geen harde onderbouwing behalve dat 'logische' verhaaltje wat ik postte, tegen tientallen voorbeelden kan ik natuurlijk niet op
Ik denk dat je er met de verkeerde bril naar kijkt. Die burgers zijn Shia moslims en in die regio’s is een groot deel lid van Hezbollah (niet alleen militaire tak), nog een groter deel heeft directe familie in Hezbollah en nog een groter deel heeft indirecte familie en kennissen in Hezbollah. In die regio’s bestuurt Hezbollah bijna alles, want er is geen functionerende regering. Dus de scheidingslijn tussen brave burger die denkt dat hezbollah een terreurorganisatie is waar hij niks mee te maken wil hebben en een hezbollah strijder is heel vaag. Dus ik denk dat de lat om een deel van je huis te verhuren wat lager ligt dan jij denkt. En voor de goede orde ik vind niet dat je die burgers dan maar willekeurig mag doden, straffen of dat iedereen daar schuld draagt.
  woensdag 25 september 2024 @ 13:14:09 #278
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215089400
quote:
80s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:04 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Wat is dit voor schreeuwaccount. Lijkt Trump wel. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 25 september 2024 @ 13:15:17 #279
438527 MissButterflyy
pi_215089421
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik denk dat je er met de verkeerde bril naar kijkt. Die burgers zijn Shia moslims en in die regio’s is een groot deel lid van Hezbollah (niet alleen militaire tak), nog een groter deel heeft directe familie in Hezbollah en nog een groter deel heeft indirecte familie en kennissen in Hezbollah. In die regio’s bestuurt Hezbollah bijna alles, want er is geen functionerende regering. Dus de scheidingslijn tussen brave burger die denkt dat hezbollah een terreurorganisatie is waar hij niks mee te maken wil hebben en een hezbollah strijder is heel vaag. Dus ik denk dat de lat om een deel van je huis te verhuren wat lager ligt dan jij denkt. En voor de goede orde ik vind niet dat je die burgers dan maar willekeurig mag doden, straffen of dat iedereen daar schuld draagt.
Zou best kunnen wat je zegt. En aangezien Libanon in een crisis zit en mensen geld nodig hebben snap ik wel dat ze dat doen.
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 13:17:32 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215089458
Libanon wordt gekaapt door Hezbollah

Zijn sterker dan de LAF en als ze aan je deur komen met een zakje geld en de vraag of ze een Mlrs in je kinderkamer mogen zetten dan kun je maar beter ja zeggen
  woensdag 25 september 2024 @ 13:19:53 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215089475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat jij gelooft dat politici, en met name nu Netanyahu, moreel zo bedorven is dat die daarvoor mensenlevens opoffert, mag jij weten, maar je bent dan wel aardig van het padje.
Ja, tegen de ijzersterke argumenten die jij hier aandraagt is natuurlijk niks opgewassen.

Netanyahu als ons moreel kompas _O_ .

:')
Huilen dan.
pi_215089529
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is dit voor schreeuwaccount. Lijkt Trump wel. :')
Dat is de Supreme Leader -O-
pi_215089535
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Sektarische video legt goed uit hoe Iran de sjiieten misbruikt om allerlei landen in de Arabische wereld over te nemen
pi_215089545
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zou best kunnen wat je zegt. En aangezien Libanon in een crisis zit en mensen geld nodig hebben snap ik wel dat ze dat doen.
Ja en wat sp3c zegt. En sympathie voor Hezbollah is groot onder de shia’s. Zie bijv waarom: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hezbollah_social_services
pi_215089553
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2024 12:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee hoor, als mensen een terreurgroepering steunen, moet men niet gaan jammeren als men geraakt wordt door een raket die wordt afgeschoten nadat de terreurgroepering die men zelf steunt een oorlog is begonnen.
Het pobleem is natuurlijk dat 'steunen' een subjectief begrip is, die veel mensen zelfs nog niet eens consequent toepassen.

Dus:

1) Wie vriend en wie vijand is, is subjectief en aan verandering onderhavig.
2) Wat steun is, is subjectief en aan verandering onderhavig.
3) Beide begrippen worden niet eens consequent toegepast door veel personen.

Ziehier een three-body-problem.

Zo lang het niet lukt om in ieder geval één van deze drie onder controle te krijgen, zal het niet mogelijk zijn om de chaos naar stabiliteit om te buigen.

Of in gewone woorden: zo lang mensen subjectieve keuzes maken en inconsequent zijn, zal er geen weg naar een vrede zijn.
  woensdag 25 september 2024 @ 13:31:08 #286
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215089558
Hoe ver moet Israël gaan tot de wereld zegt: ‘Nu is het genoeg’?
Ze hebben een vrijbrief om iedereen uit te schakelen die zich buiten Israël bevindt
  woensdag 25 september 2024 @ 13:33:46 #287
438527 MissButterflyy
pi_215089572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:31 schreef KingRadler het volgende:
Ze hebben een vrijbrief om iedereen uit te schakelen die zich buiten Israël bevindt
Er zou een soort vredesmacht in het gebied neer moeten worden gezet en Gaza en Libanon moeten weer opgebouwd worden, met toezicht op dat geld aan goede zaken wordt besteed en niet aan meer terrorisme.
Maar vrees dat dit te duur is en betrokken partijen dat niet zien zitten.
pi_215089576
quote:
Ze beschermen hun land en bevolking.

Met alle recht, zie 7 oktober.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 25 september 2024 @ 13:40:19 #289
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215089612
quote:
Israel gaat net zolang door totdat de terreurgroepen die het bestaat van Israël bedreigen zijn uitgeroeid of dusdanig verzwakt dat Israël er de komende decennia geen last meer van heeft.

Zoveel is wel duidelijk geworden.
pi_215089617
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 12:46 schreef oblo het volgende:

[..]
Het klopt dat escalatie met hezbollah hem persoonlijk goed uitkomt, maar die escalatie zat er sowieso aan te komen ongeacht de positie van Netanyahu.

Nasrallah heeft duidelijk gemaakt dat hezbollah niet zal stoppen met raketten afvuren totdat er een permanent staakt-het-vuren met hamas komt.

En het volk evenals de oppositie zetten al een jaar druk op de regering om het noorden weer leefbaar te maken.

Israel prefereert een diplomatieke oplossing
Weet je dat zeker?

Alles wijst er namelijk op dat Israël geen terroristen aan zijn grenzen meer duldt. Ze hebben geen krimp gegeven bij het bestrijden van Hamas, in tegenstelling tot de andere keren, en hetzelfde verwacht ik nu met Hezbollah.
Intolerant voor intolerantie
pi_215089624
quote:
De wereld mag zeggen wat het wil; alleen Israël zal beslissen wanneer het genoeg is. ;)
Intolerant voor intolerantie
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 13:44:12 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215089637
Nee als de wereld echt zegt stop dan stopt ook Israël in de regel

Komt alleen heel zelden voor

Zelfs de Arabieren komen niet verder dan boze statements online zetten
pi_215089638
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, tegen de ijzersterke argumenten die jij hier aandraagt is natuurlijk niks opgewassen.

Netanyahu als ons moreel kompas _O_ .

:')
Je moet maar geloven dat iemand moreel bedorven is als default? Doe toch normaal, rare knul.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215089648
quote:
Ze hebben alle recht om oorlog te voeren.

Ze hebben niet het recht om oorlogsmisdaden te plegen. Maar het probleem is dat oorlogsmisdaden een taktiek van het voldongen feit zijn. De misdaden worden gepleegd, en ze kunnen alleen achteraf geanalyseerd worden, en alleen achteraf kan er gestraft worden.

Wat we in ieder geval weten is dat Netanyahu als leider hoofdverantwoordelijk is voor de oorlogsmisdaden, en dat hij zal moeten boeten. Hoe Netanyahu zichzelf na de oorlog zal beschermen, weet ik niet. Hij zal proberen tot zijn dood te blijven regeren, denk ik.
pi_215089658
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er zou een soort vredesmacht in het gebied neer moeten worden gezet en Gaza en Libanon moeten weer opgebouwd worden, met toezicht op dat geld aan goede zaken wordt besteed en niet aan meer terrorisme.
Lekker tunnels graven... Alsof UNRWA niet gewoon zelf half terroristisch is.
Je hebt er niks te zoeken als je de indoctrinatie niet kan cancellen, en als je het niet kan cancelen heb je een eeuwige oorlog.

Anyhow, de vijand financieren is niet zo verstandig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215089661
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:44 schreef sp3c het volgende:
Nee als de wereld echt zegt stop dan stopt ook Israël in de regel
Eigenlijk doen ze dat in de regel niet. Alles wat ze doen is een pauze inlassen om te hergroeperen zodat ze er later weer goed tegenaan kunnen gaan.

Anders zouden ze wel meer voor de vriendschappelijke banden met de landen om hen heen gaan.
pi_215089672
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Gaza werd al opgebouwd maar Haniyah (Hamas) heeft voor de strijd gekozen volgens zijn zoon:

Iran bepaalt wanneer er vrede komt. Tot die tijd worden Gaza en Libanon duizend keer gesloopt en opnieuw opgebouwd als het moet.
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 13:48:27 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215089673
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:47 schreef RetepV het volgende:

[..]
Eigenlijk doen ze dat in de regel niet. Alles wat ze doen is een pauze inlassen om te hergroeperen zodat ze er later weer goed tegenaan kunnen gaan.

Anders zouden ze wel meer voor de vriendschappelijke banden met de landen om hen heen gaan.
Ja in de regel wel, soms zelfs in ruil voor vriendschappelijkere banden met de landen om hen heen
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 13:48:59 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215089680
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:48 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Gaza werd al opgebouwd maar Haniyah (Hamas) heeft voor de strijd gekozen volgens zijn zoon:

Iran bepaalt wanneer er vrede komt. Tot die tijd worden Gaza en Libanon duizend keer gesloopt en opnieuw opgebouwd als het moet.
Iran bepaalt helemaal niets
pi_215089719
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:41 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Weet je dat zeker?

Alles wijst er namelijk op dat Israël geen terroristen aan zijn grenzen meer duldt. Ze hebben geen krimp gegeven bij het bestrijden van Hamas, in tegenstelling tot de andere keren, en hetzelfde verwacht ik nu met Hezbollah.
Ja zie: https://www.timesofisrael(...)escalate-in-lebanon/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')