quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Default? Welnee, dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet maar geloven dat iemand moreel bedorven is als default? Doe toch normaal, rare knul.
Met al die terroristen die je land omsingelen en een honderdtal gegijzelden vasthouden is stoppen überhaupt geen optie.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Default? Welnee, dat zijn jouw woorden.
De feiten zijn in elk geval dat er een corruptieproces tegen hem loopt, evenals meerdere aanklachten van fraude, en dat hij immuniteit geniet zolang hij op het pluche zit. Daarmee is voortzetting van de oorlog wel degelijk in het voordeel van Netanyahu.
Nu kan je wel allemaal doen alsof dat een heel belachelijke redenatie is, maar ik heb je daar tot op heden welgeteld nul argumenten voor in zien brengen.
Dat iets in een bepaald perspectief een voordeel zou kunnen zijn is allemaal heel leuk en heel aardig.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De feiten zijn in elk geval dat er een corruptieproces tegen hem loopt, evenals meerdere aanklachten van fraude, en dat hij immuniteit geniet zolang hij op het pluche zit. Daarmee is voortzetting van de oorlog wel degelijk in het voordeel van Netanyahu.
Nu kan je wel allemaal doen alsof dat een heel belachelijke redenatie is, maar ik heb je daar tot op heden welgeteld nul argumenten voor in zien brengen.
Netanyahu is ons moreel baken in een duisternis van barbarij.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Alle Palestijnen zijn terroristen, maar Netanyahu is liefffff
Gelukkig, begrijpen we dat weer.
Ja, dan word je uitgescholden.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Netanyahu is ons moreel baken in een duisternis van barbarij.
O-wee als je daaraan twijfelt.
Waarom zou iemand dat doen in Libanon?quote:Op woensdag 25 september 2024 15:20 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Meeste mensen dachten waarschijnlijk dat het om een mislukte zelfmoordaanslag ging.
Palestijnen bedoel je?quote:Op woensdag 25 september 2024 15:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Soennieten die niet blij zijn met Hezbollah's misdaden in Syrië.
In 2016 voor het laatst gebeurd in Libanon.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou iemand dat doen in Libanon?
Dit filmpje ken ik. Op een langere versie zie je dat hij zijn pieper pakt en op het scherm kijkt, dus ik denk dat hij auwie heeft aan zijn ogen en hand. Inderdaad opvallend dat niemand hem helptquote:Op woensdag 25 september 2024 15:15 schreef Elan het volgende:
Zijn er ergens ongecensureerde video's te vinden van hoe terroristen zelf worden opgeblazen door pagers
Ik vind deze wel leuk, hij klinkt ineens als een vrouw (waarschijnlijk omdat hij dat technisch gezien ook is nadat zijn ballen werden opgeblazen)![]()
O en niemand helpt hem
Lekker voor ze.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:17 schreef Ulx het volgende:
Anyway, Reuters zegt dat men schat dat zo'n 1500 Hezbollah lui blind zijn geworden of ledematen kwijt zijn geraakt. Dat lijkt een beetje overeen te komen met dat rapport van Hezbollah zelf (hoewel die AFAIK niet hebben toegegeven dat dat rapport echt was)
Ik denk trouwens niet dat ze in staat zijn op dit moment daarover openheid te geven.
Bystander effectquote:Op woensdag 25 september 2024 15:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit filmpje ken ik. Op een langere versie zie je dat hij zijn pieper pakt en op het scherm kijkt, dus ik denk dat hij auwie heeft aan zijn ogen en hand. Inderdaad opvallend dat niemand hem helpt
Misschien op de langere termijn wel. Met een beetje geluk durft men ook in zuid Libanon te investeren als Hezbollah daar opgerot is.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:51 schreef Digi2 het volgende:
De ontwikkelingen lijken me niet erg bevorderlijk voor de libanese economie
Nee natuurlijk niet, maar als je de terroristen wil bestrijden, dan moet je net iets gemener en slimmer zijn.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze waren zich al een paar uur enthousiast in slachtofferschap aan het wentelen voordat men bedacht dat al die beelden met locaties en gezichten een schat aan intel voor Israel vormden. Toen droogde de stroom filmpjes helaas snel op.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:15 schreef Elan het volgende:
Zijn er ergens ongecensureerde video's te vinden van hoe terroristen zelf worden opgeblazen door pagers
Ik vind deze wel leuk, hij klinkt ineens als een vrouw (waarschijnlijk omdat hij dat technisch gezien ook is nadat zijn ballen werden opgeblazen)![]()
O en niemand helpt hem
Wat dacht jij dan? Dit zijn de inleidende beschietingen.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:43 schreef Ali_boo het volgende:
Maw het echte werk moet nog beginnen
[ x ]
Vandaag nog als ik de berichten moet gelovenquote:Op woensdag 25 september 2024 17:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan? Dit zijn de inleidende beschietingen.
Kansloos.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
Dacht al wel dat dat er aan zat te komen. Maar gaat voor Israël zeker ook afzien zijn met vele doden tot gevolg.
Ook als ze het niet zouden doen.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
Dacht al wel dat dat er aan zat te komen. Maar gaat voor Israël zeker ook afzien zijn met vele doden tot gevolg.
Voor Israël zijn de meeste doden op 7 oktober gevallen.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:07 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ook als ze het niet zouden doen.
Gelukkig.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor Israël zijn de meeste doden op 7 oktober gevallen.
nog wel en laten we dat vooral zo houden.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor Israël zijn de meeste doden op 7 oktober gevallen.
Iron Dome fixt toch alles wel? Het valt wel mee hoor met de schade van Hezbollah.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:07 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ook als ze het niet zouden doen.
Hoeveel plannen hebben zij nu al ingediend, waarvan Israël vervolgens zei, "Mwah, dat doen we maar nietquote:Op woensdag 25 september 2024 17:50 schreef Ali_boo het volgende:
Tenzij de VS roet ik het eten gooit![]()
[ x ]
Israel right nowquote:Op woensdag 25 september 2024 18:15 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hoeveel plannen hebben zij nu al ingediend, waarvan Israël vervolgens zei, "Mwah, dat doen we maar niet"?
Lijkt me logischer dat ie vlucht naar Iran, Syrië of een van die andere landen.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:34 schreef Ulx het volgende:
Hooo boy....Dat zulke geruchten rondgaan is nooit positief voor de eigen manschappen, al zou het niet waar zijn.
[ x ]
Mossad die fake news verspreid om het land te demoniserenquote:Op woensdag 25 september 2024 18:34 schreef Ulx het volgende:
Hooo boy....Dat zulke geruchten rondgaan is nooit positief voor de eigen manschappen, al zou het niet waar zijn.
[ x ]
Dat is natuurlijk niet waar. Een oorlog is ook een risico voor Israël, er zijn genoeg Israëliërs die helemaal klaar zijn met die man, maar aangezien het land wordt aangevallen zal hij wel moeten.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Correct.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Met al die terroristen die je land omsingelen en een honderdtal gegijzelden vasthouden is stoppen überhaupt geen optie.
Mwah, terroristen, toejuichers van terroristen of terroristen in spé. Deze drie categorieën zijn iets passender.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Alle Palestijnen zijn terroristen, maar Netanyahu is liefffff
Gelukkig, begrijpen we dat weer.
Nou, zijn land vecht wel tegen barbaren, dat klopt. Een andere omschrijving is er niet voor Hamas en Hezbollah.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat val je toch steeds weer door de mand lieve vriend. Steeds weer de redelijkheid zelf spelend tot je ware aard weer naar boven komt. Zoveel emotie, zoveel haat, daar zou ik echt een keer naar laten kijken.quote:[..]
Mwah, terroristen, toejuichers van terroristen of terroristen in spé. Deze drie categorieën zijn iets passender.
[..]
Waarom? Grote kans dat daar sympathisanten van Hezbollah zitten dus dan heeft hij wat uit te leggenquote:Op woensdag 25 september 2024 18:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lijkt me logischer dat ie vlucht naar Iran, Syrië of een van die andere landen.
Hamas?quote:Op woensdag 25 september 2024 19:30 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat val je toch steeds weer door de mand lieve vriend. Steeds weer de redelijkheid zelf spelend tot je ware aard weer naar boven komt. Zoveel emotie, zoveel haat, daar zou ik echt een keer naar laten kijken.
Wie deden dat toch ook alweer? Een heel volk verachten? Een heel volk veroordelen? Een heel volk, van de allerjongste tot de alleroudste over 1 kam scheren? Uiteindelijk een heel volk proberen te vernietigen? Kom help me even, ik kom er even niet op.....
Precies. Zou dit dan die hooggeplaatste mol zijn?quote:Op woensdag 25 september 2024 19:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom? Grote kans dat daar sympathisanten van Hezbollah zitten dus dan heeft hij wat uit te leggen
Geen idee. Dat Twitter account zegt mij helemaal niets dus het zou ook desinformatie kunnen zijnquote:Op woensdag 25 september 2024 19:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Precies. Zou dit dan die hooggeplaatste mol zijn?
Hoe gaat het met de herovering van de Tempelberg?quote:Op woensdag 25 september 2024 20:02 schreef Triggershott het volgende:
Drone uit IraK, ruim een half uur geleden (The Times of Israel: IDF: 2 drones launched at Eilat from Iraq; 1 impacted, injuring 2, second was intercepted)
[ x ]
Goed stukje van Prof. Michael Scheuer:
Let me leave you, then, with a passage from General Washington’s Farewell Address, one that, although published in 1796, describes exactly how our current relationship with Israel is now at the point where it threatens the republic’s existence via our participation in wars that are none of America’s business and by causing domestic disunity.
Following then, Sir, is that passage from the Farewell Address. Read and ponder it Mr. Trump, it may scrape some barnacles from your eyes and allow you to see that our longstanding, one-way relationship with Israel always has been and is now increasingly likely to be fatal to the republic:
“… nothing is more essential than that permanent, inveterate antipathies against particular nations, and passionate attachments for others, should be excluded; and that, in place of them, just and amicable feelings towards all should be cultivated. The nation which indulges towards another a habitual hatred or a habitual fondness is in some degree a slave. It is a slave to its animosity or to its affection, either of which is sufficient to lead it astray from its duty and its interest.”
https://www.non-intervent(...)upon-foreign-ground/
Uiterst voortvarend is mij ter ore gekomen.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:11 schreef Cuendillar het volgende:
Hoe
[..]
Hoe gaat het met de herovering van de Tempelberg?
Ik zou dit niet paniek noemen.quote:
NOSquote:De Verenigde Staten, Frankrijk en enkele van hun bondgenoten roepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren van 21 dagen tussen Israël en Hezbollah. Ook uitten ze hun steun voor een staakt-het-vuren in Gaza.
Dat is te lezen in een gezamenlijke verklaring die het Witte Huis publiceerde. Zo roepen Australië, Canada, de Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Japan, Saudi-Arabië, Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten ook op tot een staakt-het-vuren.
NOSquote:'Bij een grootschalige oorlog in Libanon blijft Iran niet afzijdig'
Mocht er een grootschalige oorlog uitbreken tussen Hezbollah en Israël in Libanon, dan houdt Iran zich niet afzijdig. Volgens de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken, Abbas Araghchi, heeft Israël "alle rode lijnen" overschreden. Verder zei hij, bij de Verenigde Naties, dat de regio op de rand van een catastrofe staat. Araghchi riep de VN-Veiligheidsraad op om in te grijpen en de vrede te herstellen.
Daar gaan terroristen als Hezbollah en Hamas zich natuurlijk nooit aan houden. Dat staakt het vuren was er immers al voor 7 oktober. Daarnaast dienen eerst nog alle gijzelaars vrijgelaten te worden.quote:Op donderdag 26 september 2024 06:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Hopelijk een staakt het vuren dus.
Zodat Hezbollah en Hamas de tijd krijgen te hergroeperen en bewapenen. Adviezen van de VS en Frankrijk moet je vrijwel altijd negeren, ze zijn vaak desastreus. Zowel de VS als Frankrijk staan vlak voor verkiezingen en ze prediken vooral voor hun eigen publiek.quote:Op donderdag 26 september 2024 06:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Zodat Iran en Hezbollah zich kunnen versterken en hergroeperen? Nah.quote:Op donderdag 26 september 2024 06:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Wie weet ziet Israël het ook wel zitten:quote:Op donderdag 26 september 2024 07:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zodat Hezbollah en Hamas de tijd krijgen te hergroeperen en bewapenen. Adviezen van de VS en Frankrijk moet je vrijwel altijd negeren, ze zijn vaak desastreus. Zowel de VS als Frankrijk staan vlak voor verkiezingen en ze prediken vooral voor hun eigen publiek.
Terug? Je snapt het principe van actie en reactie al niet?quote:Op woensdag 25 september 2024 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Wanneer gaan die landen eens echt terug schieten?
Dit soort informatie geeft nooit het eerlijke beeld. Hoeveel van deze slachtoffers waren van Hezbollah? We weten het niet. Zo wordt de suggestie gewekt dat Israël lukraak burgers bestookt.quote:Libanon meldt minstens 72 dodelijke slachtoffers op woensdag
Minstens 72 mensen zijn woensdag omgekomen bij Israëlische aanvallen in Libanon. Dat meldt persbureau Reuters aan de hand van de verschillende verklaringen die het Libanese gezondheidsministerie woensdag deelde. Bijna 400 mensen raakten gewond.
Volgens het ministerie zijn 38 mensen in het zuiden van Libanon gedood. 12 mensen kwamen om in de Bekavallei en 22 mensen werden gedood in dorpen rondom de hoofdstad Beiroet.
O ja, zeker. Zou me niets verbazen. Israël heeft eerder een president de cel in gesmeten.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zou het fijn zijn als Netanyahu na dit kabinet ook de bak in draait zeg.
Hamas heeft/had meer steun.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zal mij benieuwen. Hamas weg krijgen is nog niet helemaal gelukt na een bijna een jaar. En het gebied waar Hezbollah zit is vele malen groter en bergachtig.
Een invasie van Israel lijkt me dus sterk, maar wie weet is Israel ook bang dat Hezbollah nu dieper Libanon/Beirut in gaat als ze wachten.
quote:Israëlische luchtaanvallen hebben woensdag 23 mensen gedood in de Libanese plaats Younine, in de Bekaa-vallei in het oosten van het land. Dat laat de burgemeester het dorp, Ali Qusas, weten in gesprek met persbureau Reuters. Alle slachtoffers zouden afkomstig zijn uit Syrië. Het zou voornamelijk gaan om vrouwen en kinderen
En de wereld wil pas een staakt het vuren sinds Israël serieus terugschiet. Toen het voornamelijk eenrichtingsverkeer was, was er blijkbaar geen probleem. Ik zou er mijn tokus ook mee afvegen als Israëlische partij.quote:
Dat gejank als iemand terugmept is wel het allertreurigste idd. Totaal geen schaamte.quote:Op donderdag 26 september 2024 12:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En de wereld wil pas een staakt het vuren sinds Israël serieus terugschiet. Toen het voornamelijk eenrichtingsverkeer was, was er blijkbaar geen probleem. Ik zou er mijn tokus ook mee afvegen als Israëlische partij.
Eenrichtingsverkeer is onzin, anders waren er niet honderden Hezbollah-strijders om het leven gekomen het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 26 september 2024 12:20 schreef Qarrad het volgende:
En de wereld wil pas een staakt het vuren sinds Israël serieus terugschiet. Toen het voornamelijk eenrichtingsverkeer was, was er blijkbaar geen probleem. Ik zou er mijn tokus ook mee afvegen als Israëlische partij.
Nee.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zou de ellende daar dan ophouden?
101.000 dode Taliban-strijders volgens ChatGPT, dit waren alleen degenen die bekend waren bij de autoriteiten.quote:
Je hebt gelijk. Had Israël maar geen Iron Dome gehad want als er echt Israëlische slachtoffers zouden vallen door geweld dan zou de wereld het veel erger vinden.quote:Op donderdag 26 september 2024 12:45 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Eenrichtingsverkeer is onzin, anders waren er niet honderden Hezbollah-strijders om het leven gekomen het afgelopen jaar.
Nee, pas als Hezbollah geen partij meer is ten zuiden van de rivier.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zou de ellende daar dan ophouden?
Geen commentaarquote:Op donderdag 26 september 2024 12:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |