We moeten er weer aan geloven. Geen Esf feestje zonder een beetje Måns Zelmerlöw.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:26 schreef Rebel- het volgende:
https://www.aftonbladet.s(...)l-tavla-i-mello-igen
Pulpkrant schrijft dat Måns mee wil doen aan Melfest.
Ja ergens wel, maar ik blijf toch wel een enorm zwak voor Mans houdenquote:Op woensdag 25 september 2024 20:30 schreef molloot200 het volgende:
Nog een dubbele winnaar en weer Zweden zou ik echt een dooddoener vinden
Het nummer is al gelekt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:38 schreef Momo het volgende:
Heb toch het gevoel dat 2025 het jaar van Klara gaat zijn
1000 keer liever Mans dan John "trek eens een gezicht" Lundvikquote:Op dinsdag 26 november 2024 09:44 schreef NailQueen het volgende:
Vorig jaar hebben we (onverwachts) 'geluk' gehad maar deze keer komen we er echt niet onder uit. Geen songfestivalfeest als Måns Zelmerlöw niet is geweest!
Måns had onlangs een Anoukje gedaan richting transgenders geloof ik.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
1000 keer liever Mans dan John "trek eens een gezicht" Lundvik
Ach, zijn eerdere homofobe uitspraken weerhielden 'm er ook niet van om te winnenquote:Op dinsdag 26 november 2024 14:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Måns had onlangs een Anoukje gedaan richting transgenders geloof ik.
Saaie odds. Van mij mag een "nieuwe" naam winnen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Odds zijn er ook meteen weer
quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Odds zijn er ook meteen weer
Daarom was 2024 ook zo kut. Iedereen was in paniek want de stabiele factor Måns was er niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
1000 keer liever Mans dan John "trek eens een gezicht" Lundvik
Het antwoord is nee.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Raken we ooit van deze kerel verlost? [ afbeelding ]
Oh en ik zie dat ik een dikke vette spuit 11 ben![]()
Nee en dat hoeft ook nietquote:Op woensdag 27 november 2024 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan er wel om lachen dat hij steeds terugkomt. Vorig jaar was hij er niet en Eurovision stond in brand. Dus heel goed dat hij er weer isquote:Op woensdag 27 november 2024 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh en ik zie dat ik een dikke vette spuit 11 ben![]()
Blijkbaar wel. Maar behalve GJ Kooijman geloofde niemand dat dat oprecht was overigens.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:45 schreef d_elise het volgende:
Nu weet ik wel dat m'n woede van 10 en 11 mei nog steeds aanwezig is. Wtf. En dat ook nog zo'n grote nationale omroep meedoet aan misinformatie door de suggestie te wekken dat Joost fysiek is geweest terwijl dat door alle partijen behalve de rioolpers duidelijk ontkracht werd. Echt super om dat sentiment weer de wereld in te helpen.
En is dit niet diezelfde man en tekstschrijver die een paar weken geleden in een podcast nog doodleuk vertelde sympathie voor de Nederlandse fans te voelen?
Yep.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:44 schreef Fred_B het volgende:
Is dit humor van die walgelijke Edward af Sillen (oid) ?
Kaarija treedt daar toch op? Die moet gewoon aangeven: deze ‘grap’ eruit of ik eruit.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:00 schreef Cee het volgende:
[..]
Yep.
Die is scenarioschrijver voor Melfest dit jaar. Je weet wel, die zelfde Edward die pas geleden nog in een podcast deed alsof hij wel medelijden had met de Nederlandse fans en spijt had dat hij niks over de DQ uitlegde in de finale.
Een vieze natrapper is het.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Maar behalve GJ Kooijman geloofde niemand dat dat oprecht was overigens.
Mensen met rode petjes zijn überhaupt niet te vertrouwen. Maar deze reactie is wel weer next level zeg.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:15 schreef blackswangreen het volgende:
Die paardelul Tobbe Ek juicht het toe. Want natuurlijk.
[ x ]
Ook dit inderdaad. De geloofwaardigheid is echt nul.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Een vieze natrapper is het.
Toen hij dat zei wist hij dit al, die Edward. Denk ik.
Ja, hij heeft een (overigens intens matig mag ik dat zeggen ja dat mag ik zeggen) nummer met Zweeds duo Hooja, in eigen land populair want tsja, daar houden ze nu eenmaal van troep, en dat gaan ze morgen doen en contractueel zal het lastig zijn om hier onderuit te komen. En ik betwijfel of Käärijä het doorheeft wat er in het begin van de show gebeurt, die is niet altijd helemaal van alles op de hoogte.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kaarija treedt daar toch op? Die moet gewoon aangeven: deze ‘grap’ eruit of ik eruit.
Het rode petje is ook smeriger dan smerig. Die komt ook nooit meer goed in m'n boekje. Never. Ever.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen met rode petjes zijn überhaupt niet te vertrouwen. Maar deze reactie is wel weer next level zeg.
Ja he? Ik gun ze de komende vijf jaar echt pure rampspoed op het Songfestival. En dat petje en Edward eeuwige jeuk onder hun voet.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:46 schreef Em31 het volgende:
verbaast me niks. Weten jullie nog dat ze elk jaar bij Melfest het winnende land aandacht geven, maar ze Nederland helemaal skipten toen Duncan won? Vervolgens ook zowat de enigen die negatief waren over Rotterdam.
Ze hebben gewoon sowieso altijd al een hekel aan Nederland gehad. Joost () mag weten waarom.
Als Songfestival-lieverdje Måns wint zie ik ons volgend jaar wel weer naar Zweden gaanquote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja he? Ik gun ze de komende vijf jaar echt pure rampspoed op het Songfestival. En dat petje en Edward eeuwige jeuk onder hun voet.
Komt op mij over als een mix van jaloezie en een superioriteitscomplexquote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:46 schreef Em31 het volgende:
verbaast me niks. Weten jullie nog dat ze elk jaar bij Melfest het winnende land aandacht geven, maar ze Nederland helemaal skipten toen Duncan won? Vervolgens ook zowat de enigen die negatief waren over Rotterdam.
Ze hebben gewoon sowieso altijd al een hekel aan Nederland gehad. Joost () mag weten waarom.
Om dezelfde reden waarschijnlijk dat bijvoorbeeld Italianen of Fransen en Nederlanders ook niet altijd even lekker samengaan. Wij nemen mensen die zichzelf heel wat vinden meestal niet al te serieus. Dus dan heb je snel te maken met gekrenkte ego’s.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:46 schreef Em31 het volgende:
Het rare is, de Zweedse jury's en het publiek hebben dat niet. Die zijn ons best gunstig gezind, normaal gesproken. Maar in de Eurovisie/Melfest insider-kliek, daar mogen ze ons niet. Geen idee waarom. Het is niet dat Aran Bade in Nederland een vergelijkbare hekel heeft aan Zweden, sterker nog, die staat eerder aan hun kant dan aan de kant van de Nederlandse artiesten.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:46 schreef Em31 het volgende:
Ik zie dat toch niet zo gauw gebeuren, sinds zijn winst is Eurovisie wel veranderd. Ok, Loreen heeft ook weer gewonnen, maar die heeft iets wat de meeste Melfest-figuren niet hebben: die weet je echt te raken, dat is echt een goede zangeres.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als Songfestival-lieverdje Måns wint zie ik ons volgend jaar wel weer naar Zweden gaan
Mijn gevoel zegt altijd dat het iets met Bjorkman moet zijn geweest, dat die niet overweg kon met de Nederlandse delegatie ofzo. Voelt ook altijd heel typisch dat dit met Joost juist daar gebeurde.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het rare is, de Zweedse jury's en het publiek hebben dat niet. Die zijn ons best gunstig gezind, normaal gesproken. Maar in de Eurovisie/Melfest insider-kliek, daar mogen ze ons niet. Geen idee waarom. Het is niet dat Aran Bade in Nederland een vergelijkbare hekel heeft aan Zweden, sterker nog, die staat eerder aan hun kant dan aan de kant van de Nederlandse artiesten.
[..]
Ik zie dat toch niet zo gauw gebeuren, sinds zijn winst is Eurovisie wel veranderd. Ok, Loreen heeft ook weer gewonnen, maar die heeft iets wat de meeste Melfest-figuren niet hebben: die weet je echt te raken, dat is echt een goede zangeres.
Het doet mij wel deugt dat ze dit decennium tot nu toe nog geen enkele 12 punten van de televote hebben gekregen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja he? Ik gun ze de komende vijf jaar echt pure rampspoed op het Songfestival. En dat petje en Edward eeuwige jeuk onder hun voet.
Måns wist in 2015 de televote al niet te winnen. En mensen zijn het wel zat dat hij elk jaar terugkomt (ik kan er wel om lachen). Hij is echt niet zo populair dan wat mensen denken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zie dat toch niet zo gauw gebeuren, sinds zijn winst is Eurovisie wel veranderd. Ok, Loreen heeft ook weer gewonnen, maar die heeft iets wat de meeste Melfest-figuren niet hebben: die weet je echt te raken, dat is echt een goede zangeres.
Nee, dat zie ik niet gebeuren hoor. Måns is gewoon zo'n schnabbel-koning die gevraagd en ongevraagd overal komt opdraven en nog altijd teert op zijn ene hitje van jaren geleden. Door mee te doen aan Mello staat hij weer even in de picture, zodat men hem niet vergeet te boeken voor de plaatselijke braderie. Maar Eurovisie nog een keer winnen, nah.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als Songfestival-lieverdje Måns wint zie ik ons volgend jaar wel weer naar Zweden gaan
Hopelijk wint hij Melfest sowieso al niet en hoeven we het niet mee te maken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik niet gebeuren hoor. Måns is gewoon zo'n schnabbel-koning die gevraagd en ongevraagd overal komt opdraven en nog altijd teert op zijn ene hitje van jaren geleden. Door mee te doen aan Mello staat hij weer even in de picture, zodat men hem niet vergeet te boeken voor de plaatselijke braderie. Maar Eurovisie nog een keer winnen, nah.
Ja jeetje Cee, heb de haatmail net op de post gedaan.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:12 schreef Cee het volgende:
Ben nog witheet maar mogelijke rectificatie, ik weet niet zeker of het Edward is die Melfest scriptschrijver is dit jaar, ik dacht het gisteren ergens bevestigd te hebben gezien maar nu kan ik het niet terugvinden.
Je haatmail kloptquote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja jeetje Cee, heb de haatmail net op de post gedaan.
Ja wattafak was datquote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:13 schreef Greys het volgende:
Ja dan is die twijfel nu wel weg inderdaad.
Maar goed dat 'ie slechte humor heeft wisten we al door z'n Ode aan Martin Österdahl tijdens de show vorig jaar.
Dat Björkman nog invloed heeft, is wel een understatement. Volgens mij staat die in de piramide op hetzelfde niveau als Österdahl.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:17 schreef molloot200 het volgende:
Wat is daar gebeurd joh
Ik krijg af en toe bijna het idee dat die Zweedse delegatie zó niet blij was dat Twan na het succes van 2021 ook door de Italianen en Britten een mooie rol als Head of Contest kregen (en wat andere Nederlanders ook trouwens), dat ze op het eerste moment dat het weer kon lekker Nederland begonnen te naaien
Het is dat we tweede helft hebben getrokken, anders hadden we ook gewoon startplek 2 kunnen krijgen voor mijn gevoel nu Bjorkman nog steeds invloed heeft komend jaar
Ja want we hebben die kutstartplek in zijn ogen vast nog tegoed van vorig jaar toen Joost al een slechte startplek kreeg in de finale en die niet heeft kunnen 'gebruiken'.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat Björkman nog invloed heeft, is wel een understatement. Volgens mij staat die in de piramide op hetzelfde niveau als Österdahl.
En in de semi kregen we uiteraard geen tweede startpositie, want dan zou Claude ook nog wel doorgaan. Maar in de finale bij de eerste 5 zou precies niemand moeten verbazen (tenzij Claude een matig liedje heeft).
Ik weet nog dat ik zei dat de shit wel eens de fan zou kunnen hitten toen ik die startplek zag, omdat Joost zich vast (terecht) genaaid zou voelen. Profetische woordenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja want we hebben die kutstartplek in zijn ogen vast nog tegoed van vorig jaar toen Joost al een slechte startplek kreeg in de finale en die niet heeft kunnen 'gebruiken'.
Satire is niet illegaal, maar als je bv. doet alsof Joost die vrouw wegduwt terwijl hij dat in werkelijkheid niet heeft gedaan is dat wel laster. En buiten het legale aspect, is het grappig of smaakvol? Zouden ze grappen maken over Eden Golan? Ik denk het niet he. Dat geeft het verschil aan. Het is makkelijk scoren.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:36 schreef EmVee97 het volgende:
Ik weet niet of ik het mag zeggen gezien het waarschijnlijk tegen de menigte in gaat maar ik vind het allemaal maar erg overdreven en bijna kinderachtig worden.
Beetje smakeloos? Wellicht wel ja, maar laten we niet doen alsof satirische grappen iets nieuws is. Dat zien we elk jaar wel ergens in her seizoen. Het word nu extra breed uitgemeten omdat het Zweden is en we weten allemaal dat er al een bias tegen Zweden is in de ESC bubbel for some reason. Al heeft de community sowieso al last van double standards.
Dan zie ik dingen als dat AVROTROS en Joost actie moeten ondernemen, etc en dan heb ik zoiets van denken mensen serieus dat er ook maar iets mee gaat gebeuren? Satire is niet iets illegaals ofzo.
Ik vind vooral dat iedereen een beetje kalm aan moeten doen en niet alles zo serieus nemen tot het punt van aangifte doen.
Tot zover mijn ongevraagde en waarschijnlijk niet gewaardeerde inbreng/mening. Ik ga mijn grot weer in, tot volgend jaar, joe joe 🙈
Je schreef 'vind ik' per ongeluk als 'is'.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:09 schreef Ronaldussen het volgende:
En verder ben ik het eens met EmVee97; dat massale calimero-gehuil hier over een grapje (ja, een grapje, meer is het echt niet) is echt overdreven.
Ik ga over mijn eigen woorden. Als ik 'is' typ, bedoel ik ook 'is' en niet 'vind ik'. Verder gebruiken hier wel meer mensen 'is' ipv 'vind ik', maar omdat die in jouw straatje lullen, is dat geen probleem?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Je schreef 'vind ik' per ongeluk als 'is'.
Ik kan ook een sketch maken over Marco Borsato die een meisje aanrandt. Haha, leuk, maar het is wel laster.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:09 schreef Ronaldussen het volgende:
Het op een komische manier een gebeurtenis aandikken of net iets verdraaien is zo'n beetje de kern van satire. Dat je het misschien niet grappig vindt, maakt het niet meteen 'laster'.
En verder ben ik het eens met EmVee97; dat massale calimero-gehuil hier over een grapje (ja, een grapje, meer is het echt niet) is echt overdreven.
Ah oké, jouw waarheid is de enige waarheid merk ik. Jammer. Geen redelijkheid. Dan zijn we uitgepraat want het gaat hier om een mening van je en niet om feiten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:18 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Ik ga over mijn eigen woorden. Als ik 'is' typ, bedoel ik ook 'is' en niet 'vind ik'. Verder gebruiken hier wel meer mensen 'is' ipv 'vind ik', maar omdat die in jouw straatje lullen, is dat geen probleem?
Denk dat daar ook een stukje frustratie nog steeds zit bij de ESF fans. Er is nooit een excuus gemaakt dat er verhalen werden gedeeld zoals dat Joost de vrouw fysiek zou hebben aangevallen. En geen, "Sorry, achter af gezien was het misschien niet de juiste keuze om Joost een DQ te geven, of we hadden dat anders moeten aanpakken".quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kan ook een sketch maken over Marco Borsato die een meisje aanrandt. Haha, leuk, maar het is wel laster.
Verder moet SVT natuurlijk vooral doen wat ze niet kunnen laten, maar de verontwaardiging lijkt me gepast aangezien ze nooit ook maar iets van een excuus of enige empathie hebben getoond richting Joost. Deze humor is "punching down" ipv "punching up", en dat is nooit grappig.
Misschien moet jij je even verdiepen in wanneer iets echt laster is. Er werden en worden veel grappen over Marco gemaakt in de media. Niet allemaal even sterk, geef ik toe, maar dat is niet meteen laster.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kan ook een sketch maken over Marco Borsato die een meisje aanrandt. Haha, leuk, maar het is wel laster.
Het lijkt me wel duidelijk dat het om mijn mening gaat. Zoals ik al zei, er zijn hier meer mensen die hun mening met 'is' verwoorden in plaats van met 'vind ik', maar daar hoor ik je niet over. Als je dan zo graag de taalpolitie wilt uithangen, doe het dan consequent en niet alleen bij diegene waarmee je het niet eens bent.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oké, jouw waarheid is de enige waarheid merk ik. Jammer. Geen redelijkheid. Dan zijn we uitgepraat want het gaat hier om een mening van je en niet om feiten.
Oh sorry, ik wist niet dat ik de discussie aanging met een juridisch genie.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:26 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Misschien moet jij je even verdiepen in wanneer iets echt laster is. Er werden en worden veel grappen over Marco gemaakt in de media. Niet allemaal even sterk, geef ik toe, maar dat is niet meteen laster.
Net even door de nummers gegaan en vrij matig is nog zwak uitgedrukt wat mij betreft.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:34 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben vast niet de enige die de eerste heat vrij matig vind.
Je vindt een grapje leuk of je vindt een grapje niet leuk. Ik begrijp heus wel dat mensen het niet een leuk grapje vinden en zelf vind ik deze ook niet heel sterk, maar ik relativeer het gewoon. Geen leuke grap, prima en weer doorquote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Oh sorry, ik wist niet dat ik de discussie aanging met een juridisch genie.
Dat je de smakeloosheid en de ongepastheid van deze grap, uitgerekend van de Zweedse omroep, niet begrijpt, dat zegt mij eigenlijk wel genoeg. We trappen je eruit op basis van niks en we gaan er nog lekker grappen over maken ook. Hahaha! Wat zijn wij leuk he!
Ok, ik neem alles terug. De SVT toont hiermee aan hoe cool Joost eigenlijk is, dat hij zo'n outfit en zo'n kapsel kan dragen en er dan nog goed uitziet.quote:
Men moet niet alles zo overdreven serieus nemen vind ik (voordat de taalpolitie me een boete geeft 😭) Een smakeloos grapje? Eens, deze heisa over die 5 seconden? Overdreven. Het leven is al zo vervelend tegenwoordig mensenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:46 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Satire is niet illegaal, maar als je bv. doet alsof Joost die vrouw wegduwt terwijl hij dat in werkelijkheid niet heeft gedaan is dat wel laster. En buiten het legale aspect, is het grappig of smaakvol? Zouden ze grappen maken over Eden Golan? Ik denk het niet he. Dat geeft het verschil aan. Het is makkelijk scoren.
Ik heb niks tegen Zweden, ben zelfs wel een soort van Zwedofiel, maar hoe de Zweedse betrokkenen zich in deze hele kwestie gedragen... echt beneden alle peil. Ze lijken er zelfs lol in te hebben.
Ik ben het hier op zich mee eens, een grap moet zeker kunnen. Waar het voor mij schuurt is dat SVT en Edvard Auf Sillen niet geheel onpartijdig zijn in deze kwestiequote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:36 schreef EmVee97 het volgende:
Ik weet niet of ik het mag zeggen gezien het waarschijnlijk tegen de menigte in gaat maar ik vind het allemaal maar erg overdreven en bijna kinderachtig worden.
Beetje smakeloos? Wellicht wel ja, maar laten we niet doen alsof satirische grappen iets nieuws is. Dat zien we elk jaar wel ergens in her seizoen. Het word nu extra breed uitgemeten omdat het Zweden is en we weten allemaal dat er al een bias tegen Zweden is in de ESC bubbel for some reason. Al heeft de community sowieso al last van double standards.
Dan zie ik dingen als dat AVROTROS en Joost actie moeten ondernemen, etc en dan heb ik zoiets van denken mensen serieus dat er ook maar iets mee gaat gebeuren? Satire is niet iets illegaals ofzo.
Ik vind vooral dat iedereen een beetje kalm aan moeten doen en niet alles zo serieus nemen tot het punt van aangifte doen.
Tot zover mijn ongevraagde en waarschijnlijk niet gewaardeerde inbreng/mening. Ik ga mijn grot weer in, tot volgend jaar, joe joe 🙈
Oh, oké, Edward Ronald.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:09 schreef Ronaldussen het volgende:
Het op een komische manier een gebeurtenis aandikken of net iets verdraaien is zo'n beetje de kern van satire. Dat je het misschien niet grappig vindt, maakt het niet meteen 'laster'.
Dat calimero gehuil over geen mening mogen hebben ook altijd hier.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:41 schreef EmVee97 het volgende:
Dubbele standaarden hierzo dus.
Alleen een mening hebben als het in bepaalde richtlijnen past, duidelijk 🙃
Dit is altijd zo'n zwaktebod. Pffff. Je mag toch gewoon zeggen wat je vindt? De meerderheid hier is het niet met je eens, op Telegraaf.nl zijn ze ongetwijfeld meer op jouw hand. Maar om dan te praten over censuur, iedereen is tegen mij, zij zijn groot en ik ben klein... je kunt er president van Amerika mee worden, maar ik ben opgevoed met de gedachte dat dit soort gedrag behoorlijk zielig is.quote:[ afbeelding ] Op zaterdag 1 februari 2025 18:00 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Geen gehuil, gewoon hoe het is naar mijn inziens. Je moet hier een bepaalde mening hebben anders kan je net zo goed niet reageren want dan word je in principe gecensureerd.
Ja had het heel anders gevonden als België ofzo een grapje had gemaakt. Hierbij weten we dat Edward het zelf allemaal nogal leuk vond en we mogen ons nog steeds afvragen wat de dubieuze rol van SVT is geweest.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben het hier op zich mee eens, een grap moet zeker kunnen. Waar het voor mij schuurt is dat SVT en Edvard Auf Sillen niet geheel onpartijdig zijn in deze kwestie
Volgens mij heeft iedereen toch netjes gereageerd?quote:[ afbeelding ] Op zaterdag 1 februari 2025 18:00 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Dat calimero gehuil over geen mening mogen hebben ook altijd hier.
Geen gehuil, gewoon hoe het is naar mijn inziens. Je moet hier een bepaalde mening hebben anders kan je net zo goed niet reageren want dan word je in principe gecensureerd.
Ik hoop dat we winnen en volgend jaar in Rotterdam de Zweden helemaal kapot “satiren”.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja had het heel anders gevonden als België ofzo een grapje had gemaakt. Hierbij weten we dat Edward het zelf allemaal nogal leuk vond en we mogen ons nog steeds afvragen wat de dubieuze rol van SVT is geweest.
I said what I saidquote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:12 schreef blackswangreen het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 1 februari 2025 18:06 schreef EmVee97 het volgende:
[..]
Dit is altijd zo'n zwaktebod. Pffff. Je mag toch gewoon zeggen wat je vindt? De meerderheid hier is het niet met je eens, op Telegraaf.nl zijn ze ongetwijfeld meer op jouw hand. Maar om dan te praten over censuur, iedereen is tegen mij, zij zijn groot en ik ben klein... je kunt er president van Amerika mee worden, maar ik ben opgevoed met de gedachte dat dit soort gedrag behoorlijk zielig is.
Ik heb dus wel gezien. Maakt verder ook niet uit, was alweer een tijd geleden maar om te zeggen dat alles altijd zo netjes gaat vind ik debatable.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:18 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iedereen toch netjes gereageerd?
Ik kan me niet heugen dat iemand hier ooit gecensureerd is. Wel zie ik vaak users komen die een andere mening hebben dan de rest, die bij voorbaat al roepen dat ze dit ‘waarschijnlijk niet mogen zeggen, maar…’ en zich zo al in een bepaalde calimero-houding drukken, om daarna: ik ga wel weg’ te roepen als de reacties op hun posts hen niet bevalt. Dat is imo net zo “overdreven” als de reacties op de grap.
Maar love love peace peace verder.
Ik vind dit eerlijk gezegd juist nogal Calimero.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:28 schreef EmVee97 het volgende:
[..]
Ik heb dus wel gezien. Maakt verder ook niet uit, was alweer een tijd geleden maar om te zeggen dat alles altijd zo netjes gaat vind ik debatable.
In ieder geval wens ik iedereen een fijne, en hopelijk een positieve, avond. Tot dat volgende keer maar weer 🙌🏼
Niemand in de zaal moest lachen in elk geval.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Joost grapje in de intro. Nou ja, grapje...
Ik had live niet door dat hij zogenaamd de camera wegsloeg (multitaskende). Maar vind dit toch wel brutaal dat juist Zweden hiermee komt. En ja, ietwat smakeloos. En misschien ook onprofessioneel?quote:
Hahaha ja ik las vandaag ook mensen die zaten gister bij de repetities en zeiden op X dat ze plaatsvervangende schaamte hadden. En vanavond live was het zo te horen ook niet echt de grap van de eeuw.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zo, de grap valt ook wel goed bij het publiek. Doodse stilte.
HAHAHAHAquote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:41 schreef Fred_B het volgende:
Soort van karma. Blijkbaar is er een camerapersoon op de muil gepleurd![]()
[ x ]
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:41 schreef Fred_B het volgende:
Soort van karma. Blijkbaar is er een camerapersoon op de muil gepleurd![]()
[ x ]
Zonder het gehoord te hebben:quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:52 schreef Greys het volgende:
Ik vind Lundvik zo'n sympathieke kerel (of zo komt hij iig over) en zijn stem écht mooi en goed. Had een veel beter lied verdiend.
Hij schrijft zelf die saaie nummers. Hij schreef ook die Britse inzending, "it's bigger than us, it's bigger than you and me". Allemaal van die ontzettend afgezaagde meuk.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:52 schreef Greys het volgende:
Ik vind Lundvik zo'n sympathieke kerel (of zo komt hij iig over) en zijn stem écht mooi en goed. Had een veel beter lied verdiend.
Je vergeet Jimmy Joker.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:54 schreef Nexum het volgende:
Kan Zweden alsjeblieeeeeft van schrijvers en producers wisselen... ik snap dat je personen hebt die een aantal jaar terugkomen, dat heeft zelfs Sanremo, maar we hebben nu echt wel genoeg Joy Deb, Anderz Wrethov, Dino Medhanhodzic, Thomas G:son nummers gehad. Jezus alles lijkt op elkaar.
Ja en die begon juist zo goed. Had echt goeie pophits in z'n repertoire. Nu heeft hij ook z'n touch verloren. Het is tijd voor nieuw talent!quote:
Dan verdient ie een goede songwriter.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij schrijft zelf die saaie nummers. Hij schreef ook die Britse inzending, "it's bigger than us, it's bigger than you and me". Allemaal van die ontzettend afgezaagde meuk.
Tja wat moeten ze er nog meer van zeggen. Het lijkt vooral de persoonlijke vete van die Edvard die zijn gang mag gaan van SVT.quote:
Denk niet dat SVT veel zeggenschap had in de hele situatie in Malmö, volgens mij is dat nog altijd een EBU beslissing. Of zie ik dat verkeerd? Want dat kan namelijk ookquote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:40 schreef Nexum het volgende:
Smakeloos grapje van een omroep die er alles aan heeft gedaan om iemand's droom te verwoesten terwijl ze een delegatie met van alles en niks lieten wegkomen.
Over smakeloze comments gesproken...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:44 schreef Greys het volgende:
[..]
HAHAHAHA
Hello karrrrma
Dale van Aussivision:
[ x ]
Ik dacht dat humor gewoon moest kunnen en je overal om moet kunnen lachen?quote:Op zondag 2 februari 2025 11:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Over smakeloze comments gesproken...
Ik ga er niet eens meer energie in steken. Wiener mag dat smakeloos van mij persoonlijk vinden (hij vindt namelijk wel vaker iets van mij persoonlijk), net als ik de fake Joost smakeloos vond en dat mag vinden. Hoera, we zijn er!quote:Op zondag 2 februari 2025 11:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik dacht dat humor gewoon moest kunnen en je overal om moet kunnen lachen?
Nóg slechter dan de eerste kan het ook bijna nietquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:12 schreef usagi414 het volgende:
Dit is al beter dan de eerste semi.
Het is dan ook in samenwerking met Hooja, die als grootste hit een nummer hebben dat het heel goed doet op Zweedse basisscholen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:59 schreef NailQueen het volgende:
Nog even het optreden van de baby hulk. Dit is idd een van de minste nummers die Käärijä heeft uitgebracht. Het past gewoon niet bij hem.
Bekijk deze YouTube-video
Toen ik het nummer hoorde moest ik denken aan het nummer van Masha in Vidbir een beetje. Maar persoonlijk vind ik dat een beter nummer, wat vind jij?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:02 schreef Nexum het volgende:
Dat schijtnummer van Klaraik heb deze formule nu al zo vaak gehoord.
Ik herken mezelf bijna niet meer. Normaal kon je de vloer dweilen als ik dit soort hitjes voor de eerste keer hoorde. Ik denk dat ik bezeten ben.
Na alle liedjes in zijn geheel gehoord te hebben, ben ik het deels met je eens. Vind het nog steeds een prima nummer, al hoeft dit van mij niet te winnen. Zou het haar echter wel gunnen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:02 schreef Nexum het volgende:
Dat schijtnummer van Klaraik heb deze formule nu al zo vaak gehoord.
Ik herken mezelf bijna niet meer. Normaal kon je de vloer dweilen als ik dit soort hitjes voor de eerste keer hoorde. Ik denk dat ik bezeten ben.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Toen ik het nummer hoorde moest ik denken aan het nummer van Masha in Vidbir een beetje. Maar persoonlijk vind ik dat een beter nummer, wat vind jij?
Rednex meets K3.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:36 schreef Momo het volgende:
Dolly Style is zo camp dat het eigenlijk geweldig is
Mooie beschrijvingquote:
Ik heb geen zin in Mans 2.0quote:Op maandag 17 februari 2025 16:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Mans heeft diep in de buidel getast
Het wordt tijd dat een ander land met een winnend nummer komt, want fuck no.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Mans heeft diep in de buidel getast
Alleen al omdat we dan die knuppel uit de topictitel weer krijgen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 06:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat een ander land met een winnend nummer komt, want fuck no.
Wacht maar tot Mans flikflakkend over het plafond gaat terwijl er vuurwerk uit zijn laarsen komtquote:Op donderdag 20 februari 2025 09:09 schreef Nexum het volgende:
Nou Zweden gaat dus niet winnen gelukkig.
Er zit weleens een gekke winnaar tussen, maar in een rijtje met Arcade, Zitti E Buoni, Stefania, Tattoo en The Code zou dit op basis van de eerste minuut toch wel enorm uit de toon vallen als duidelijk de minste in de serie.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:37 schreef Greys het volgende:
Beetje underwhelming zo in de snippet. Maar ik vind het best lekker klinken.
Maarrrrr ik vlak het stiekem nog niet helemaal uit als hij live alles uit de kast trekt. Met juries en stemmend publiek weet je het maar nooit. Het is nogal een zwak jaar tot nu toe en Dima Bilan won immers ook ooit. En Ell en Nikki. Ook niet bepaald topnummers imho.
Ja maar dat geldt niet voor iedereen (hier zit een Jeden Dan grapje in):quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:50 schreef Greys het volgende:
Dan ging bv al van dit:
[ x ]
Naar dit nu hij de repetities ziet:
[ x ]
Hij heeft zelfs confetti meegenomen. Laat Loekz het maar niet zien!quote:Op donderdag 20 februari 2025 12:04 schreef Greys het volgende:
Hahaha ja zo veel mensen zo veel meningen!
Tim dan weer wel:
[ x ]
Ja zoiets zou goed kunnen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 12:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij heeft zelfs confetti meegenomen. Laat Loekz het maar niet zien!![]()
Maar goed, op basis van de informatie die we hebben zou ik zeggen een vergelijkbare uitkomst als John Lundvik. Dus 2e bij de jury, 9e bij de televoting of zoiets.
Dit nummer voelt veel te geforceerd. Het is als een Coca Cola-reclame die oproept tot protest: ongeloofwaardig.quote:
quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Wacht maar tot Mans flikflakkend over het plafond gaat terwijl er vuurwerk uit zijn laarsen komt
Tss, je wil hem gewoon weer shirtless zien volgend jaarquote:Op donderdag 20 februari 2025 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik wil het echt haten omdat het Zweden is maar dat lukt me niet. In elk ander jaar zou het absoluut geen hoge plaats halen op het ESF maar dit jaar... ik weet het echt niet. Heb een hekel aan Zweden als organiserend land maar geen hekel aan Måns of aan het lied. Ik vind het beter dan veel van de inzendingen die we al hebben.
Dus:
Hup Claude!
Hup Louane!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
Ik heb ook niet per se een hekel aan Måns, maar dit klinkt als een nummer dat ze een jaar of 10 geleden aan Azerbeidzjan hadden verkocht omdat het niet goed genoeg was voor Melfest. Heroes is geen meesterwerk, maar dat had dan nog een goede hook. De hook van dit nummer is dezelfde als Burning Daylight, en dat vonden we met z'n allen zo'n vervelend nummer. Omdat het zo voorspelbaar was.quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:02 schreef Greys het volgende:
Ik wil het echt haten omdat het Zweden is maar dat lukt me niet. In elk ander jaar zou het absoluut geen hoge plaats halen op het ESF maar dit jaar... ik weet het echt niet. Heb een hekel aan Zweden als organiserend land maar geen hekel aan Måns of aan het lied. Ik vind het beter dan veel van de inzendingen die we al hebben. Maar een aantal andere inzendingen vind ik toffer. En ik verwacht nog wel een en ander.
Dus:
Hup Claude!
Hup Louane!
quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:24 schreef Nexum het volgende:
[..]
Tss, je wil hem gewoon weer shirtless zien volgend jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Grotendeels eens. Maar dan nóg vind ik het beter dan een flink deel van de inzendingen van dit jaar.quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik heb ook niet per se een hekel aan Måns, maar dit klinkt als een nummer dat ze een jaar of 10 geleden aan Azerbeidzjan hadden verkocht omdat het niet goed genoeg was voor Melfest. Heroes is geen meesterwerk, maar dat had dan nog een goede hook. De hook van dit nummer is dezelfde als Burning Daylight, en dat vonden we met z'n allen zo'n vervelend nummer. Omdat het zo voorspelbaar was.
Nee dit is geen ESF-winnaar qua song. Wellicht komt er inderdaad nog een topscore uit met de bijbehorende staging, maar het mist ook als lied al net dat beetje extra dat Heroes had. Het is ook een beetje herhalend op het vervelende af. Het lijkt inderdaad op Burning Daylight in het refreinquote:
Mia en Dion hebben hier een mening overquote:Op vrijdag 21 februari 2025 07:40 schreef Ronaldussen het volgende:
Zuiver zingen is ook geen songfestivalvereiste, toch?
Als het Mans niet was geweest was dit op ESF een shocking non qualifer geweest. Maar goed in 2021 waren ze er ook Tusse-door gekropen.quote:
Ja zou best kunnen zijn dat hij die repetitie op 20 procent heeft gezongen. Deze hoort ook niet openbaar te staan he. Volgens mij heb ik Mans verder echt nooit vals horen zingen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mia en Dion hebben hier een mening over![]()
Maar goed, dit was de repetitie. Måns zal zaterdag vast beter bij stem zijn.
Yup, vooralsnog echt de enige met een totaalpakket, met België een beetje in de vertequote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:51 schreef Nexum het volgende:
Ja kut. Ik vind dit juist in combo met de staging eruit zien als een winnende inzending
1. Vicious – Andreas Lundstedtquote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:26 schreef Greys het volgende:
Weet iemand de running order?
Kan het niet vinden.
Dankjewelquote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:27 schreef Sableheart het volgende:
[..]
1. Vicious – Andreas Lundstedt
2. Bara du är där – Ella Tiritiello
3. Yours – Tennessee Tears
4. Bara bada bastu – KAJ
5. Do Good Be Better – AmenA
6. Revolution – Måns Zelmerlöw
De groep komt ook uit Finland.quote:
Ze zet een apart stemmetje op.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:37 schreef Sableheart het volgende:
Is het opzettelijk, of klinkt ze niet echt goed?
Heroes was een 10/10 staging, dit is een zeventje wmb. Het staged het nummer prima, maar over een kwartiertje ben ik de staging weer vergeten.quote:
Ik ben echt overtuigd dat Zweden met nummers top 10 is geëindigd waarmee andere landen niet door de semi waren gekomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:47 schreef Nexum het volgende:
Het is gewoon niet eeeeeerlijk. Finland verdient het om eindelijk eens te winnen. Zweden kan hier niet mee blijven wegkomen.
Eens. Ze brengen heel consistent goed gestagede, goed uitgevoerde, matige nummers.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben echt overtuigd dat Zweden met nummers top 10 is geëindigd waarmee andere landen niet door de semi waren gekomen.
Nja eerlijk is eerlijk het is wel een ontzettende earwurm. En het is wel heel gemoedelijk en past ook wel in het huidige klimaat. Ik denk echt wel dat dit mensen trekt hoor.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:50 schreef NailQueen het volgende:
Maar ik zie dit niet winnen hoor. Het nummer wordt erg omhoog getild door de staging.
Het is wel veilige IKEA pop voor mensen in een VINEX wijk met 2,1 kinderen en een labrador ja.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:52 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nja eerlijk is eerlijk het is wel een ontzettende earwurm. En het is wel heel gemoedelijk en past ook wel in het huidige klimaat. Ik denk echt wel dat dit mensen trekt hoor.
Het is gewoon een matig liedje. Gaat op Eurovisie echt niet veel televotes halen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:50 schreef Nexum het volgende:
Ik hoop ECHT dat de televotemagneten met geweldige stagings komen waardoor dit hooguit zesde wordt bij de televote met een miezerige 150-170 punten ofzo en het daardoor verliest![]()
Ik gun het Zweden gewoon niet nog een keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |