We moeten er weer aan geloven. Geen Esf feestje zonder een beetje Måns Zelmerlöw.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:26 schreef Rebel- het volgende:
https://www.aftonbladet.s(...)l-tavla-i-mello-igen
Pulpkrant schrijft dat Måns mee wil doen aan Melfest.
Ja ergens wel, maar ik blijf toch wel een enorm zwak voor Mans houdenquote:Op woensdag 25 september 2024 20:30 schreef molloot200 het volgende:
Nog een dubbele winnaar en weer Zweden zou ik echt een dooddoener vinden
Het nummer is al gelekt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:38 schreef Momo het volgende:
Heb toch het gevoel dat 2025 het jaar van Klara gaat zijn
1000 keer liever Mans dan John "trek eens een gezicht" Lundvikquote:Op dinsdag 26 november 2024 09:44 schreef NailQueen het volgende:
Vorig jaar hebben we (onverwachts) 'geluk' gehad maar deze keer komen we er echt niet onder uit. Geen songfestivalfeest als Måns Zelmerlöw niet is geweest!
Måns had onlangs een Anoukje gedaan richting transgenders geloof ik.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
1000 keer liever Mans dan John "trek eens een gezicht" Lundvik
Ach, zijn eerdere homofobe uitspraken weerhielden 'm er ook niet van om te winnenquote:Op dinsdag 26 november 2024 14:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Måns had onlangs een Anoukje gedaan richting transgenders geloof ik.
Saaie odds. Van mij mag een "nieuwe" naam winnen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Odds zijn er ook meteen weer
quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Odds zijn er ook meteen weer
Daarom was 2024 ook zo kut. Iedereen was in paniek want de stabiele factor Måns was er niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
1000 keer liever Mans dan John "trek eens een gezicht" Lundvik
Het antwoord is nee.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Raken we ooit van deze kerel verlost? [ afbeelding ]
Oh en ik zie dat ik een dikke vette spuit 11 ben![]()
Nee en dat hoeft ook nietquote:Op woensdag 27 november 2024 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan er wel om lachen dat hij steeds terugkomt. Vorig jaar was hij er niet en Eurovision stond in brand. Dus heel goed dat hij er weer isquote:Op woensdag 27 november 2024 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh en ik zie dat ik een dikke vette spuit 11 ben![]()
Blijkbaar wel. Maar behalve GJ Kooijman geloofde niemand dat dat oprecht was overigens.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:45 schreef d_elise het volgende:
Nu weet ik wel dat m'n woede van 10 en 11 mei nog steeds aanwezig is. Wtf. En dat ook nog zo'n grote nationale omroep meedoet aan misinformatie door de suggestie te wekken dat Joost fysiek is geweest terwijl dat door alle partijen behalve de rioolpers duidelijk ontkracht werd. Echt super om dat sentiment weer de wereld in te helpen.
En is dit niet diezelfde man en tekstschrijver die een paar weken geleden in een podcast nog doodleuk vertelde sympathie voor de Nederlandse fans te voelen?
Yep.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:44 schreef Fred_B het volgende:
Is dit humor van die walgelijke Edward af Sillen (oid) ?
Kaarija treedt daar toch op? Die moet gewoon aangeven: deze ‘grap’ eruit of ik eruit.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:00 schreef Cee het volgende:
[..]
Yep.
Die is scenarioschrijver voor Melfest dit jaar. Je weet wel, die zelfde Edward die pas geleden nog in een podcast deed alsof hij wel medelijden had met de Nederlandse fans en spijt had dat hij niks over de DQ uitlegde in de finale.
Een vieze natrapper is het.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Maar behalve GJ Kooijman geloofde niemand dat dat oprecht was overigens.
Mensen met rode petjes zijn überhaupt niet te vertrouwen. Maar deze reactie is wel weer next level zeg.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:15 schreef blackswangreen het volgende:
Die paardelul Tobbe Ek juicht het toe. Want natuurlijk.
[ x ]
Ook dit inderdaad. De geloofwaardigheid is echt nul.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Een vieze natrapper is het.
Toen hij dat zei wist hij dit al, die Edward. Denk ik.
Ja, hij heeft een (overigens intens matig mag ik dat zeggen ja dat mag ik zeggen) nummer met Zweeds duo Hooja, in eigen land populair want tsja, daar houden ze nu eenmaal van troep, en dat gaan ze morgen doen en contractueel zal het lastig zijn om hier onderuit te komen. En ik betwijfel of Käärijä het doorheeft wat er in het begin van de show gebeurt, die is niet altijd helemaal van alles op de hoogte.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kaarija treedt daar toch op? Die moet gewoon aangeven: deze ‘grap’ eruit of ik eruit.
Het rode petje is ook smeriger dan smerig. Die komt ook nooit meer goed in m'n boekje. Never. Ever.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen met rode petjes zijn überhaupt niet te vertrouwen. Maar deze reactie is wel weer next level zeg.
Ja he? Ik gun ze de komende vijf jaar echt pure rampspoed op het Songfestival. En dat petje en Edward eeuwige jeuk onder hun voet.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:46 schreef Em31 het volgende:
verbaast me niks. Weten jullie nog dat ze elk jaar bij Melfest het winnende land aandacht geven, maar ze Nederland helemaal skipten toen Duncan won? Vervolgens ook zowat de enigen die negatief waren over Rotterdam.
Ze hebben gewoon sowieso altijd al een hekel aan Nederland gehad. Joost () mag weten waarom.
Als Songfestival-lieverdje Måns wint zie ik ons volgend jaar wel weer naar Zweden gaanquote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja he? Ik gun ze de komende vijf jaar echt pure rampspoed op het Songfestival. En dat petje en Edward eeuwige jeuk onder hun voet.
Komt op mij over als een mix van jaloezie en een superioriteitscomplexquote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:46 schreef Em31 het volgende:
verbaast me niks. Weten jullie nog dat ze elk jaar bij Melfest het winnende land aandacht geven, maar ze Nederland helemaal skipten toen Duncan won? Vervolgens ook zowat de enigen die negatief waren over Rotterdam.
Ze hebben gewoon sowieso altijd al een hekel aan Nederland gehad. Joost () mag weten waarom.
Om dezelfde reden waarschijnlijk dat bijvoorbeeld Italianen of Fransen en Nederlanders ook niet altijd even lekker samengaan. Wij nemen mensen die zichzelf heel wat vinden meestal niet al te serieus. Dus dan heb je snel te maken met gekrenkte ego’s.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:46 schreef Em31 het volgende:
Het rare is, de Zweedse jury's en het publiek hebben dat niet. Die zijn ons best gunstig gezind, normaal gesproken. Maar in de Eurovisie/Melfest insider-kliek, daar mogen ze ons niet. Geen idee waarom. Het is niet dat Aran Bade in Nederland een vergelijkbare hekel heeft aan Zweden, sterker nog, die staat eerder aan hun kant dan aan de kant van de Nederlandse artiesten.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:46 schreef Em31 het volgende:
Ik zie dat toch niet zo gauw gebeuren, sinds zijn winst is Eurovisie wel veranderd. Ok, Loreen heeft ook weer gewonnen, maar die heeft iets wat de meeste Melfest-figuren niet hebben: die weet je echt te raken, dat is echt een goede zangeres.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als Songfestival-lieverdje Måns wint zie ik ons volgend jaar wel weer naar Zweden gaan
Mijn gevoel zegt altijd dat het iets met Bjorkman moet zijn geweest, dat die niet overweg kon met de Nederlandse delegatie ofzo. Voelt ook altijd heel typisch dat dit met Joost juist daar gebeurde.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het rare is, de Zweedse jury's en het publiek hebben dat niet. Die zijn ons best gunstig gezind, normaal gesproken. Maar in de Eurovisie/Melfest insider-kliek, daar mogen ze ons niet. Geen idee waarom. Het is niet dat Aran Bade in Nederland een vergelijkbare hekel heeft aan Zweden, sterker nog, die staat eerder aan hun kant dan aan de kant van de Nederlandse artiesten.
[..]
Ik zie dat toch niet zo gauw gebeuren, sinds zijn winst is Eurovisie wel veranderd. Ok, Loreen heeft ook weer gewonnen, maar die heeft iets wat de meeste Melfest-figuren niet hebben: die weet je echt te raken, dat is echt een goede zangeres.
Het doet mij wel deugt dat ze dit decennium tot nu toe nog geen enkele 12 punten van de televote hebben gekregen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja he? Ik gun ze de komende vijf jaar echt pure rampspoed op het Songfestival. En dat petje en Edward eeuwige jeuk onder hun voet.
Måns wist in 2015 de televote al niet te winnen. En mensen zijn het wel zat dat hij elk jaar terugkomt (ik kan er wel om lachen). Hij is echt niet zo populair dan wat mensen denken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zie dat toch niet zo gauw gebeuren, sinds zijn winst is Eurovisie wel veranderd. Ok, Loreen heeft ook weer gewonnen, maar die heeft iets wat de meeste Melfest-figuren niet hebben: die weet je echt te raken, dat is echt een goede zangeres.
Nee, dat zie ik niet gebeuren hoor. Måns is gewoon zo'n schnabbel-koning die gevraagd en ongevraagd overal komt opdraven en nog altijd teert op zijn ene hitje van jaren geleden. Door mee te doen aan Mello staat hij weer even in de picture, zodat men hem niet vergeet te boeken voor de plaatselijke braderie. Maar Eurovisie nog een keer winnen, nah.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als Songfestival-lieverdje Måns wint zie ik ons volgend jaar wel weer naar Zweden gaan
Hopelijk wint hij Melfest sowieso al niet en hoeven we het niet mee te maken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik niet gebeuren hoor. Måns is gewoon zo'n schnabbel-koning die gevraagd en ongevraagd overal komt opdraven en nog altijd teert op zijn ene hitje van jaren geleden. Door mee te doen aan Mello staat hij weer even in de picture, zodat men hem niet vergeet te boeken voor de plaatselijke braderie. Maar Eurovisie nog een keer winnen, nah.
Ja jeetje Cee, heb de haatmail net op de post gedaan.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:12 schreef Cee het volgende:
Ben nog witheet maar mogelijke rectificatie, ik weet niet zeker of het Edward is die Melfest scriptschrijver is dit jaar, ik dacht het gisteren ergens bevestigd te hebben gezien maar nu kan ik het niet terugvinden.
Je haatmail kloptquote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja jeetje Cee, heb de haatmail net op de post gedaan.
Ja wattafak was datquote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:13 schreef Greys het volgende:
Ja dan is die twijfel nu wel weg inderdaad.
Maar goed dat 'ie slechte humor heeft wisten we al door z'n Ode aan Martin Österdahl tijdens de show vorig jaar.
Dat Björkman nog invloed heeft, is wel een understatement. Volgens mij staat die in de piramide op hetzelfde niveau als Österdahl.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:17 schreef molloot200 het volgende:
Wat is daar gebeurd joh
Ik krijg af en toe bijna het idee dat die Zweedse delegatie zó niet blij was dat Twan na het succes van 2021 ook door de Italianen en Britten een mooie rol als Head of Contest kregen (en wat andere Nederlanders ook trouwens), dat ze op het eerste moment dat het weer kon lekker Nederland begonnen te naaien
Het is dat we tweede helft hebben getrokken, anders hadden we ook gewoon startplek 2 kunnen krijgen voor mijn gevoel nu Bjorkman nog steeds invloed heeft komend jaar
Ja want we hebben die kutstartplek in zijn ogen vast nog tegoed van vorig jaar toen Joost al een slechte startplek kreeg in de finale en die niet heeft kunnen 'gebruiken'.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat Björkman nog invloed heeft, is wel een understatement. Volgens mij staat die in de piramide op hetzelfde niveau als Österdahl.
En in de semi kregen we uiteraard geen tweede startpositie, want dan zou Claude ook nog wel doorgaan. Maar in de finale bij de eerste 5 zou precies niemand moeten verbazen (tenzij Claude een matig liedje heeft).
Ik weet nog dat ik zei dat de shit wel eens de fan zou kunnen hitten toen ik die startplek zag, omdat Joost zich vast (terecht) genaaid zou voelen. Profetische woordenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja want we hebben die kutstartplek in zijn ogen vast nog tegoed van vorig jaar toen Joost al een slechte startplek kreeg in de finale en die niet heeft kunnen 'gebruiken'.
Satire is niet illegaal, maar als je bv. doet alsof Joost die vrouw wegduwt terwijl hij dat in werkelijkheid niet heeft gedaan is dat wel laster. En buiten het legale aspect, is het grappig of smaakvol? Zouden ze grappen maken over Eden Golan? Ik denk het niet he. Dat geeft het verschil aan. Het is makkelijk scoren.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:36 schreef EmVee97 het volgende:
Ik weet niet of ik het mag zeggen gezien het waarschijnlijk tegen de menigte in gaat maar ik vind het allemaal maar erg overdreven en bijna kinderachtig worden.
Beetje smakeloos? Wellicht wel ja, maar laten we niet doen alsof satirische grappen iets nieuws is. Dat zien we elk jaar wel ergens in her seizoen. Het word nu extra breed uitgemeten omdat het Zweden is en we weten allemaal dat er al een bias tegen Zweden is in de ESC bubbel for some reason. Al heeft de community sowieso al last van double standards.
Dan zie ik dingen als dat AVROTROS en Joost actie moeten ondernemen, etc en dan heb ik zoiets van denken mensen serieus dat er ook maar iets mee gaat gebeuren? Satire is niet iets illegaals ofzo.
Ik vind vooral dat iedereen een beetje kalm aan moeten doen en niet alles zo serieus nemen tot het punt van aangifte doen.
Tot zover mijn ongevraagde en waarschijnlijk niet gewaardeerde inbreng/mening. Ik ga mijn grot weer in, tot volgend jaar, joe joe 🙈
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |