Je schreef 'vind ik' per ongeluk als 'is'.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:09 schreef Ronaldussen het volgende:
En verder ben ik het eens met EmVee97; dat massale calimero-gehuil hier over een grapje (ja, een grapje, meer is het echt niet) is echt overdreven.
Ik ga over mijn eigen woorden. Als ik 'is' typ, bedoel ik ook 'is' en niet 'vind ik'. Verder gebruiken hier wel meer mensen 'is' ipv 'vind ik', maar omdat die in jouw straatje lullen, is dat geen probleem?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Je schreef 'vind ik' per ongeluk als 'is'.
Ik kan ook een sketch maken over Marco Borsato die een meisje aanrandt. Haha, leuk, maar het is wel laster.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:09 schreef Ronaldussen het volgende:
Het op een komische manier een gebeurtenis aandikken of net iets verdraaien is zo'n beetje de kern van satire. Dat je het misschien niet grappig vindt, maakt het niet meteen 'laster'.
En verder ben ik het eens met EmVee97; dat massale calimero-gehuil hier over een grapje (ja, een grapje, meer is het echt niet) is echt overdreven.
Ah oké, jouw waarheid is de enige waarheid merk ik. Jammer. Geen redelijkheid. Dan zijn we uitgepraat want het gaat hier om een mening van je en niet om feiten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:18 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Ik ga over mijn eigen woorden. Als ik 'is' typ, bedoel ik ook 'is' en niet 'vind ik'. Verder gebruiken hier wel meer mensen 'is' ipv 'vind ik', maar omdat die in jouw straatje lullen, is dat geen probleem?
Denk dat daar ook een stukje frustratie nog steeds zit bij de ESF fans. Er is nooit een excuus gemaakt dat er verhalen werden gedeeld zoals dat Joost de vrouw fysiek zou hebben aangevallen. En geen, "Sorry, achter af gezien was het misschien niet de juiste keuze om Joost een DQ te geven, of we hadden dat anders moeten aanpakken".quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kan ook een sketch maken over Marco Borsato die een meisje aanrandt. Haha, leuk, maar het is wel laster.
Verder moet SVT natuurlijk vooral doen wat ze niet kunnen laten, maar de verontwaardiging lijkt me gepast aangezien ze nooit ook maar iets van een excuus of enige empathie hebben getoond richting Joost. Deze humor is "punching down" ipv "punching up", en dat is nooit grappig.
Misschien moet jij je even verdiepen in wanneer iets echt laster is. Er werden en worden veel grappen over Marco gemaakt in de media. Niet allemaal even sterk, geef ik toe, maar dat is niet meteen laster.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kan ook een sketch maken over Marco Borsato die een meisje aanrandt. Haha, leuk, maar het is wel laster.
Het lijkt me wel duidelijk dat het om mijn mening gaat. Zoals ik al zei, er zijn hier meer mensen die hun mening met 'is' verwoorden in plaats van met 'vind ik', maar daar hoor ik je niet over. Als je dan zo graag de taalpolitie wilt uithangen, doe het dan consequent en niet alleen bij diegene waarmee je het niet eens bent.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oké, jouw waarheid is de enige waarheid merk ik. Jammer. Geen redelijkheid. Dan zijn we uitgepraat want het gaat hier om een mening van je en niet om feiten.
Oh sorry, ik wist niet dat ik de discussie aanging met een juridisch genie.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:26 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Misschien moet jij je even verdiepen in wanneer iets echt laster is. Er werden en worden veel grappen over Marco gemaakt in de media. Niet allemaal even sterk, geef ik toe, maar dat is niet meteen laster.
Net even door de nummers gegaan en vrij matig is nog zwak uitgedrukt wat mij betreft.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:34 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben vast niet de enige die de eerste heat vrij matig vind.
Je vindt een grapje leuk of je vindt een grapje niet leuk. Ik begrijp heus wel dat mensen het niet een leuk grapje vinden en zelf vind ik deze ook niet heel sterk, maar ik relativeer het gewoon. Geen leuke grap, prima en weer doorquote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Oh sorry, ik wist niet dat ik de discussie aanging met een juridisch genie.
Dat je de smakeloosheid en de ongepastheid van deze grap, uitgerekend van de Zweedse omroep, niet begrijpt, dat zegt mij eigenlijk wel genoeg. We trappen je eruit op basis van niks en we gaan er nog lekker grappen over maken ook. Hahaha! Wat zijn wij leuk he!
Ok, ik neem alles terug. De SVT toont hiermee aan hoe cool Joost eigenlijk is, dat hij zo'n outfit en zo'n kapsel kan dragen en er dan nog goed uitziet.quote:
Men moet niet alles zo overdreven serieus nemen vind ik (voordat de taalpolitie me een boete geeft 😭) Een smakeloos grapje? Eens, deze heisa over die 5 seconden? Overdreven. Het leven is al zo vervelend tegenwoordig mensenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:46 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Satire is niet illegaal, maar als je bv. doet alsof Joost die vrouw wegduwt terwijl hij dat in werkelijkheid niet heeft gedaan is dat wel laster. En buiten het legale aspect, is het grappig of smaakvol? Zouden ze grappen maken over Eden Golan? Ik denk het niet he. Dat geeft het verschil aan. Het is makkelijk scoren.
Ik heb niks tegen Zweden, ben zelfs wel een soort van Zwedofiel, maar hoe de Zweedse betrokkenen zich in deze hele kwestie gedragen... echt beneden alle peil. Ze lijken er zelfs lol in te hebben.
Ik ben het hier op zich mee eens, een grap moet zeker kunnen. Waar het voor mij schuurt is dat SVT en Edvard Auf Sillen niet geheel onpartijdig zijn in deze kwestiequote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:36 schreef EmVee97 het volgende:
Ik weet niet of ik het mag zeggen gezien het waarschijnlijk tegen de menigte in gaat maar ik vind het allemaal maar erg overdreven en bijna kinderachtig worden.
Beetje smakeloos? Wellicht wel ja, maar laten we niet doen alsof satirische grappen iets nieuws is. Dat zien we elk jaar wel ergens in her seizoen. Het word nu extra breed uitgemeten omdat het Zweden is en we weten allemaal dat er al een bias tegen Zweden is in de ESC bubbel for some reason. Al heeft de community sowieso al last van double standards.
Dan zie ik dingen als dat AVROTROS en Joost actie moeten ondernemen, etc en dan heb ik zoiets van denken mensen serieus dat er ook maar iets mee gaat gebeuren? Satire is niet iets illegaals ofzo.
Ik vind vooral dat iedereen een beetje kalm aan moeten doen en niet alles zo serieus nemen tot het punt van aangifte doen.
Tot zover mijn ongevraagde en waarschijnlijk niet gewaardeerde inbreng/mening. Ik ga mijn grot weer in, tot volgend jaar, joe joe 🙈
Oh, oké, Edward Ronald.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:09 schreef Ronaldussen het volgende:
Het op een komische manier een gebeurtenis aandikken of net iets verdraaien is zo'n beetje de kern van satire. Dat je het misschien niet grappig vindt, maakt het niet meteen 'laster'.
Dat calimero gehuil over geen mening mogen hebben ook altijd hier.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:41 schreef EmVee97 het volgende:
Dubbele standaarden hierzo dus.
Alleen een mening hebben als het in bepaalde richtlijnen past, duidelijk 🙃
Dit is altijd zo'n zwaktebod. Pffff. Je mag toch gewoon zeggen wat je vindt? De meerderheid hier is het niet met je eens, op Telegraaf.nl zijn ze ongetwijfeld meer op jouw hand. Maar om dan te praten over censuur, iedereen is tegen mij, zij zijn groot en ik ben klein... je kunt er president van Amerika mee worden, maar ik ben opgevoed met de gedachte dat dit soort gedrag behoorlijk zielig is.quote:[ afbeelding ] Op zaterdag 1 februari 2025 18:00 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Geen gehuil, gewoon hoe het is naar mijn inziens. Je moet hier een bepaalde mening hebben anders kan je net zo goed niet reageren want dan word je in principe gecensureerd.
Ja had het heel anders gevonden als België ofzo een grapje had gemaakt. Hierbij weten we dat Edward het zelf allemaal nogal leuk vond en we mogen ons nog steeds afvragen wat de dubieuze rol van SVT is geweest.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben het hier op zich mee eens, een grap moet zeker kunnen. Waar het voor mij schuurt is dat SVT en Edvard Auf Sillen niet geheel onpartijdig zijn in deze kwestie
Volgens mij heeft iedereen toch netjes gereageerd?quote:[ afbeelding ] Op zaterdag 1 februari 2025 18:00 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Dat calimero gehuil over geen mening mogen hebben ook altijd hier.
Geen gehuil, gewoon hoe het is naar mijn inziens. Je moet hier een bepaalde mening hebben anders kan je net zo goed niet reageren want dan word je in principe gecensureerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |