abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214868052
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder
Intolerant voor intolerantie
pi_214868088
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 12:38 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wat is je onderbouwing hierbij. In plaats van een linkdump kan je ook inhoudelijk erop ingaan.
8)7
quote:
Alsof ik met een vmbo'er aan het debatteren ben.
:+

Leuke poging verder. Ik ga even door. :W
pi_214868251
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2024 12:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
8)7
[..]
:+

Leuke poging verder. Ik ga even door. :W
Leuke smileys
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 13:09:51 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214868260
Begin meer de indruk te krijgen dat het niveau van deze reeks een flinke impuls zou krijgen als er een handvol VMBO'ers mee zou komen babbelen ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214868473
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 2 september 2024 @ 13:35:19 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214868499
quote:
bron: nu.nl 1 sep 2024 om 21:57
De grootste Isralische vakbond Histadrut heeft voor maandag een staking aangekondigd. De vakbond wil de druk op premier Netanyahu opvoeren om zo een deal te sluiten met Hamas.

De staking is aangekondigd nadat het Isralische leger zondagochtend bekendmaakte dat het de lichamen van zes gijzelaars had gevonden. Volgens het leger lagen die in een tunnel onder de stad Rafah, in het zuiden van de Gazastrook. De lichamen werden gevonden tijdens een militaire operatie. Het zou gaan om vier mannen en twee vrouwen.
Blijft (mij) bizar hoe een inmiddels emotioneel aangedaan land zo de pest heeft aan Netanyahu dat ze zich liever inzetten om zo mee te strijden voor hamas die hun geliefden liever afschiet dan ze vrij te laten.

Ergens las ik een gekunstelde verklaring namens hamas dat die gegijzelden door Isralische luchtaanvallen zouden zijn gedood...... hoe die doden dan van dichtbij in tunnels bron doorzeefd zijn vertelt dat verhaal niet.

Useful Idiots die menen dat een deal mogelijk is met hamas, hebben vast niet haar handvest gelezen die op niets mis te verstane wijze aangeeft dat Isral vernietigd moet worden.

Maar goed, ik kan ook begrijpen - maar niet vatten - dat iemand "verkiest" om met een geliefde in onderdrukking te leven en desnoods alles daar voor te offeren dan in vrijheid levend terug te moeten denken wat dat voor betekenis en waarde heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214868548
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:35 schreef Vallon het volgende:

[..]
Blijft (mij) bizar hoe een inmiddels emotioneel aangedaan land zo de pest heeft aan Netanyahu dat ze zich liever inzetten om zo mee te strijden voor hamas die hun geliefden liever afschiet dan ze vrij te laten.

Ergens las ik een gekunstelde verklaring namens hamas dat die gegijzelden door Isralische luchtaanvallen zouden zijn gedood...... hoe die doden dan van dichtbij in tunnels bron doorzeefd zijn vertelt dat verhaal niet.

Useful Idiots die menen dat een deal mogelijk is met hamas, hebben vast niet haar handvest gelezen die op niets mis te verstane wijze aangeeft dat Isral vernietigd moet worden.

Maar goed, ik kan ook begrijpen - maar niet vatten - dat iemand "verkiest" om met een geliefde in onderdrukking te leven en desnoods alles daar voor te offeren dan in vrijheid levend terug te moeten denken wat dat voor betekenis en waarde heeft.
Zoals ik in het vorige topic ook al aangaf: ik had precies hetzelfde gedaan als ouder van een ontvoerd kind.

Gevolgen be damned, ik wil mijn kind vrij. :(

Dat begrijp ik zelfs, hier in het verre Nederland.

Maar het staat eveneens als een paal boven water dat Hamas geen partij meer is waarmee onderhandeld zou moeten worden... gijzelaars of geen gijzelaars.
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 13:51:43 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214868639
quote:

[..]

Eisen dat de overheid meer doet om die gegijzelden levend terug te krijgen vind ik niet hetzelfde als meestrijden met hamas
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 14:04:11 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214868739
quote:
88s.gif Op maandag 2 september 2024 13:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
Eisen dat de overheid meer doet om die gegijzelden levend terug te krijgen vind ik niet hetzelfde als meestrijden met hamas
Dat is toegeven aan terrorisme.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 14:11:27 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214868800
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 14:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet echt maar dan nog is het wat anders dan mee strijden met hamas
pi_214868831
quote:

[..]

Er wordt niet gestaakt omdat ze een hekel hebben aan Netanyahu, maar omdat ze een deal proberen af te dwingen.

En de redenen om voor een deal te zijn lopen uiteen. Ook in het defensieapparaat van Israel zijn er veel voorstanders voor een deal, die menen dat een deal strategisch te rechtvaardigen is. Jij denkt dat zij het handvest van hamas niet kennen? Zie: https://www.timesofisrael(...)i-corridor-decision/

Een deal met hamas is mogelijk, er was letterlijk een deal met hamas die meer levende gijzelaars terug heeft gebracht dan alle reddingsoperaties van de IDF bij elkaar.

Prima dat jij niet voor een deal bent. Dat is een hele normale positie. Maar om mensen die wel voor een deal zijn weg te zetten als useful idiots die zogenaamd samen werken met hamas en alleen staken en een deal willen om Netanyahu te pesten is echt ongelooflijk achterlijk. Ik kan het helaas niet zachter verwoorden.
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 14:17:55 #12
3928 Ulx
pi_214868851
"Een deal"

Maak dat eens concreet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214868877
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:17 schreef Ulx het volgende:
"Een deal"

Maak dat eens concreet.
Dat is in reactie op een user die dooddoeners typt als “een deal is niet mogelijk”, “een deal is meestrijden met hamas” en “een deal is alles opofferen”.

Met je eigen dooddoener: “Dat is toegeven aan terrorisme.”

Lees je in over de onderhandelingen die al een paar weken aan de gang zijn.
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 15:15:49 #14
3928 Ulx
pi_214869274
Een eis van Hamas is dat de architect van de moord op zo'n 1300 mensen een -defacto- pardon krijgt en zijn rol mag houden.

Moet aan die eis worden voldaan?
pi_214869302
Defacto een pardon krijgt :?
Er was in november al een deal dus die architect heeft blijkbaar allang een pardon ontvangen
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 15:22:30 #16
3928 Ulx
pi_214869335
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 15:18 schreef opgebaarde het volgende:
Er was in november al een deal dus die architect heeft blijkbaar allang een pardon ontvangen
Hij wil een vrijgeleide voor hem en zijn familie en de garantie dat de Mossad hem niet liquideert.

Voor de bewoners van Gaza boeit het niet of hij leeft of niet. Dus dit is puur eigenbelang. Moet Isral daarop ingaan zodat er misschien wat gijzelaars vrijkomen?
  maandag 2 september 2024 @ 15:25:14 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214869360
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:15 schreef oblo het volgende:

[..]
Er wordt niet gestaakt omdat ze een hekel hebben aan Netanyahu, maar omdat ze een deal proberen af te dwingen.

En de redenen om voor een deal te zijn lopen uiteen. Ook in het defensieapparaat van Israel zijn er veel voorstanders voor een deal, die menen dat een deal strategisch te rechtvaardigen is. Jij denkt dat zij het handvest van hamas niet kennen? Zie: https://www.timesofisrael(...)i-corridor-decision/

Een deal met hamas is mogelijk, er was letterlijk een deal met hamas die meer levende gijzelaars terug heeft gebracht dan alle reddingsoperaties van de IDF bij elkaar.

Prima dat jij niet voor een deal bent. Dat is een hele normale positie. Maar om mensen die wel voor een deal zijn weg te zetten als useful idiots die zogenaamd samen werken met hamas en alleen staken en een deal willen om Netanyahu te pesten is echt ongelooflijk achterlijk. Ik kan het helaas niet zachter verwoorden.
Het speelt hamas volledig in de kaart en ik zeg niet dat die mensen die strijden voor hun (on)geluk, achterlijk zijn maar ze worden daarin wel zo door partijen als nuttige pionnen op het schaakbord neergezet.

Je kunt/wil toch niet ontkennen dat de werkwijze van Netanyahu en tegenstelling binnenin de regering, geen rol speelt om een staking te houden ?
Terzijde: Wat en waarom een vakbond bezielt om zich te bemoeien met druk uitoefenen op het (ingestemde) veiligheidsbeleid van de regering is mij ergens een raadsel.

Vandaag nog in de T. een pagina groot artikel die dat "Vingerwijzen naar Netanyahu" deels aanstipt. Hier ter illustratie een excerpt:
quote:
„Niets is belangrijker dan een akkoord.” Dat het daarvan nog niet is gekomen, ligt volgens hem voorzitter Arnon Bar-David aan de politieke overwegingen van premier Benjamin Netanyahu"
... ....
"Alleen militaire druk kan Hamas tot concessie dwingen, is hun (de conservatieve) overtuiging.
Dat is ook de opvatting van Netanyahu en zijn extreemrechtse coalitiepartners.
Maar niet van het leger en de veiligheidsdiensten".
Zie hier de tweedeling die jij in je reactie bevestigd.
Een deal waarin een partij de aanwezigheid van Isral afwijst, is wmb idd een misdeal.

Wanneer het mijn geliefden zou betreffen, ben ik voor elke deal en als (eerder) gezegd, begrijp ik (meer dan) de inzet. Een deal maken die een paar mensen redt ten koste van een grotere stabiliteit, is een bad deal.
Ik zie niet of en hoe hamas Isral met een deal voortaan met rust zal worden gelaten.
Dat maakt die afweging, waar emotie en functie voortdurende ter discussie staat, ook zo buitengewoon ingewikkeld om te onderscheiden.

En ja het zijn benaderingen die de n doet instemmen met een oplossing deal die een ander in afgrijzen daarvan doet bezien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 02-09-2024 15:30:32 ]
pi_214869363
De een is gewoon tegen een deal en de ander is onder bepaalde voorwaarden voor een deal. Verschillende meningen zonder de noodzaak om hierbij rariteiten erbij te verzinnen

Ik ben onder bepaalde voorwaarden voor een deal. Ik vind het het belangrijkste dat de nog levende gijzelaars terugkomen en ik kan me goed voorstellen dat anderen van mening zijn dat de levens van die mensen, in het landsbelang, van ondergeschikte waarde is. Lijkt me heel logisch na tig jaar terreur en een prima te accepteren meningsverschil.

Ik zou voor het vrijlaten van de gijzelaars niet alles opofferen. De 100% volledige controle over Gaza kan dan nog steeds het doel zijn en een punt zijn waar niet over onderhandeld kan worden.
  maandag 2 september 2024 @ 15:26:53 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214869373
Nu deals sluiten met Hamas betekent dat ze in november weer 100 nieuwe gijzelaars hebben. Want kennelijk werkt het.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214869437
Sinwar is in 2011 vrijgekomen. Misschien ben ik slecht genformeerd maar hoeveel gijzelaars heeft Hamas tussen 2011 en 2023 gevangen genomen en heeft dit tot onacceptabele deals geleid?

Ik kan me niet voorstellen dat Hamas dit nog een keer lukt, met alle nieuwe maatregelen en een op scherp staande IDF
pi_214869500
quote:
Hamas is breaking records of cruelty!
The six hostages that were murdered in Rafah were all filmed!
Hamas just published a teaser video promising to share their last messages.
I won't share the video!

It's terrible to see! It's the first time we see some of them (especially heartbreaking for me to see Eden Yerushalmi and Carmel Gat) alive, and we see it only after their death
twitter
pi_214869554
quote:
Nieuwste stokpaardje van zionisten om te roepen dat Palestina fake is? Wat maakt het uit, al-Aqsa is niet fake en die oorlog zal alleen stoppen zodra het in islamitische handen is.
pi_214869560
Een deal bevestigt voor Hamas (en andere terroristen) dat het nemen van Isralische gijzelaars werkt. Dat het volgens hen een zwakheid is van Isral dat zij hun mensen te allen tijde terugwillen en dat zij dat kunnen misbruiken.

Dat is de spagaat.
  maandag 2 september 2024 @ 15:51:15 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214869564
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 15:18 schreef opgebaarde het volgende:
Ook die deal was en is niet anders dan wat nu speelt.

Dat pardon krijgt de architect van een door hem belaagde groep die inmiddels zo zijn afgestompt dat zij liever even de schijn van rust heeft dan zich nog te willen verbeelden dat zij daarin meer zekerheid krijgen.
Een leven onder voortdurende spanning van gevaar wordt dan heel normaal om vandaag te kunnen overleven om pas morgen te kijken of dat zo gaat blijven.

Alles staat en valt wmb dat hamas c.s. de keuze heeft de consequenties te aanvaarden van haar terreur of Isral in haar bestaan tenminste te tolereren.
De politiek van een beetje (ver)trappen en (aan)duwen met spaken in het wiel, lijkt mij wel klaar.
Zoals hamas het ook bedoelde en ingeplande met haar weerzinwekkende terreuraanslag, door dingen eens en voor haar altijd te gaan (laten) kantelen.

Het is een zero-game waar wmb geen andere tussenoplossing in mogelijk is.
De enige manier is voorkomen dat vijanden van Isral haar soevereiniteit nog (kunnen of willen) gaan bedreigen.
De keuze is dan: Gaza wordt een omheind parkeerterrein of zij werpt de agressie af om zich met haar gelijkgestemden in hun eigen "bloei" te kunnen smoren.

quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 15:34 schreef opgebaarde het volgende:
Sinwar is in 2011 vrijgekomen. Misschien ben ik slecht genformeerd maar hoeveel gijzelaars heeft Hamas tussen 2011 en 2023 gevangen genomen en heeft dit tot onacceptabele deals geleid?

Ik kan me niet voorstellen dat Hamas dit nog een keer lukt, met alle nieuwe maatregelen en een op scherp staande IDF
Hier toegeven gaat dan nog een keer lukken omdat na een periode van oppervlakkige rust, het IDF zal inkakken.
Mark my words dat na 6 maanden of 6 jaar iemand iemand gaat roepen of 'het' nog wel nodig is om zo strak de vinger aan een veiligheidspols te houden. Exact wat nu - in feite - is gebeurd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Vallon op 02-09-2024 15:59:58 ]
  maandag 2 september 2024 @ 16:45:42 #25
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214870008
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 06:44 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dus je gelooft een regering van een democratisch land minder dan een terreurorganisatie. Dat slaat nergens op. Hoe praat je dat goed voor jezelf?
De leiders van Hamas zijn ook democratisch verkozen. Moet ik ze om die reden ook maar geloven?

quote:
Doel je nou op die paar oorlogsmisdaden waarvan de militairen gewoon vervolgd en berecht worden door Isral zelf?

Er zijn hier ook users die alle oorlogsslachtoffers moord vinden (of zelfs genocide). Daarbij gaat het meestal om projectie van de eigen wens.
De berichten die duidelijk maken dat Isral burgerslachtoffers niet ontziet zijn nogal overweldigend. Het Isralische beleid op dat gebied is een oorlogsmisdaad en het is duidelijk dat ze daar niets tegen doen. Wat ze aanpakken zijn enkel de gevallen waarbij de slachtoffers westerse hulpverleners waren of waarbij het wel heel prominent in het nieuws kwam.
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 17:13:46 #26
3928 Ulx
pi_214870322
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:45 schreef beantherio het volgende:

[..]
De leiders van Hamas zijn ook democratisch verkozen. Moet ik ze om die reden ook maar geloven?
[..]
De berichten die duidelijk maken dat Isral burgerslachtoffers niet ontziet zijn nogal overweldigend. Het Isralische beleid op dat gebied is een oorlogsmisdaad en het is duidelijk dat ze daar niets tegen doen. Wat ze aanpakken zijn enkel de gevallen waarbij de slachtoffers westerse hulpverleners waren of waarbij het wel heel prominent in het nieuws kwam.
Nee, klopt niet. De beruchte zaken die in het nieuws kwamen kwamen in het nieuws nadat en doordat de IDF al een onderzoek was gestart.
Het kan uiteraard wel dat iemand eerder naar de pers rent dan naar de krijgsraad maar daar valt weinig aan te doen.
pi_214870439
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:15 schreef Ulx het volgende:
Een eis van Hamas is dat de architect van de moord op zo'n 1300 mensen een -defacto- pardon krijgt en zijn rol mag houden.

Moet aan die eis worden voldaan?
Specifiek aan die eis? Dat lijkt mij een van de minst belangrijke eisen van Hamas. Daar is niet eens discussie over in Israel. Veel minder belangrijk dan eisen zoals controle over philadelphi corridor en een langdurige staakt-het-vuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door oblo op 02-09-2024 17:33:38 ]
pi_214870464
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:42 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]
Vreselijk voor die mensen. Die vieze gore Netanyahu had voor 7 oktober al aan een n/twee statenoplossing moeten werken en na 7 oktober een deal moeten sluiten om de gijzelaars vrij te krijgen. Helaas is het project Groot-Isral en zelf uit de cel blijven belangrijker voor hem dan het redden van deze mensen en het voorkomen van toekomstig bloedvergieten. Sinwar en Bibi zijn geen haar beter van elkaar. Jammer dat we ze beide nooit in Den Haag voor het gerecht zullen zien.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_214870473
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:49 schreef Cuendillar het volgende:
Een deal bevestigt voor Hamas (en andere terroristen) dat het nemen van Isralische gijzelaars werkt. Dat het volgens hen een zwakheid is van Isral dat zij hun mensen te allen tijde terugwillen en dat zij dat kunnen misbruiken.

Dat is de spagaat.
Voor wie is dat de spagaat? Het meerendeel van de Israelis is voor onderhandelen van een deal die de gijzelaars vrij krijgt. Ook de regering en de coalitie is voor een deal onder bepaalde voorwaarden.

Deal of geen deal is alleen een spagaat voor een groep hardliners in Israel die de minderheid vormen.
pi_214870489
-

[ Bericht 99% gewijzigd door oblo op 02-09-2024 17:33:26 ]
pi_214870503
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 14:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mensen die schrijven dat de gijzelaars niet teruggehaald moeten worden zijn moreel net zo erg als de terroristen
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 17:42:07 #32
3928 Ulx
pi_214870587
quote:
8s.gif Op maandag 2 september 2024 17:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Vreselijk voor die mensen. Die vieze gore Netanyahu had voor 7 oktober al aan een n/twee statenoplossing moeten werken en na 7 oktober een deal moeten sluiten om de gijzelaars vrij te krijgen. Helaas is het project Groot-Isral en zelf uit de cel blijven belangrijker voor hem dan het redden van deze mensen en het voorkomen van toekomstig bloedvergieten. Sinwar en Bibi zijn geen haar beter van elkaar. Jammer dat we ze beide nooit in Den Haag voor het gerecht zullen zien.
Er was een tweestatenoplossing in 1947, die werd afgewezen. Elke poging daarna was minder gunstig voor Arabieren.

Wat is je voorstel?
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 17:42:58 #33
3928 Ulx
pi_214870593
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 17:27 schreef oblo het volgende:

[..]
Specifiek aan die eis? Dat lijkt mij een van de minst belangrijke eisen van Hamas. Daar is niet eens discussie over in Israel. Veel minder belangrijk dan eisen zoals controle over philadelphi corridor en een langdurige staakt-het-vuren.
Die Sinwar heeft een veto. Dus ja.
pi_214870953
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 10:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik hier standaard zie gebeuren, eigenlijk. Ik denk dat iedereen wel snapt dat er na/naast de militaire acties het echte werk pas ligt om te zorgen dat iedereen op het grondgebied op de lange termijn genoeg perspectief en gelijke kansen en rechten krijgt.
Waarom op de lange termijn? Je moet er gelijk mee beginnen. Sterker het had er al moeten zijn. Gelijke rechten is geen luxe maar een basis waar je vanuit werkt. Daarmee kan je ook je eigen voortbestaan verankeren in een grondwet.
pi_214870979
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
Nu deals sluiten met Hamas betekent dat ze in november weer 100 nieuwe gijzelaars hebben. Want kennelijk werkt het.
Hamas geeft er 103 laten gaan en wat heeft het ze opgeleverd? Je krijgt ze op korte termijn echt niet terug denk ik.
  maandag 2 september 2024 @ 18:10:42 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214870998
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:09 schreef Chadi het volgende:
Hamas geeft er 103 laten gaan en wat heeft het ze opgeleverd?
In elk geval een hoop vrijgelaten criminelen. En er gaan (internationaal) nog steeds een heleboel stemmen op om in ruil voor het vrijlaten van gijzelaars Hamas een voorschot te geven op een eigen staat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214871129
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:49 schreef Cuendillar het volgende:

Dat is de spagaat.
Je had ook naar het Palestijnse volk kunnen luisteren dan had je Hamas alle wind uit de zeilen gehaald en had je in vrede geleefd misschien wel in een 2 onder 1 kap constructie.
Maar of je nou vreedzaam demonstreert of niet het maakt de zionistische junta niets uit.

Ashira Darwish vertelt over de gruwelijkheden die haar zijn aangedaan in Isralische gevangenschap. Gearresteerd omdat het kan. Khalida Jarrar zit al tijden vast om niks. Dit zijn geen hamas leden maar juristen en film makers
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 18:23:47 #38
3928 Ulx
pi_214871206
twitter
pi_214871210
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In elk geval een hoop vrijgelaten criminelen. En er gaan (internationaal) nog steeds een heleboel stemmen op om in ruil voor het vrijlaten van gijzelaars Hamas een voorschot te geven op een eigen staat.
Daar trappen ze niet in.
pi_214871222
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
De media afdeling van de IDF draait overuren. Hashhhbaraaaa.
pi_214871286
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:45 schreef beantherio het volgende:

[..]
[..]
De berichten die duidelijk maken dat Isral burgerslachtoffers niet ontziet zijn nogal overweldigend.
Dat is geen moord, maar oorlog.

De stelling dat alle doelen waarbij burgerslachtoffers aanwezig waren, op vergisbombardementen na, militair valide doelen waren, is goed verdedigbaar. En uiteraard waren er de afzwaaiers van terroristenraketten waar Isral gewoon de schuld van kreeg, initieel.

Moord (en genocide) zijn verkeerde woorden om te gebruiken in deze context. Oorlog is het goede woord.
quote:
Het Isralische beleid op dat gebied is een oorlogsmisdaad en het is duidelijk dat ze daar niets tegen doen.
Uiteraard niet, het is namelijk geen oorlogsmisdaad.
quote:
Wat ze aanpakken zijn enkel de gevallen waarbij de slachtoffers westerse hulpverleners waren of waarbij het wel heel prominent in het nieuws kwam.
Wat ze aanpakken, zijn de gevallen waar een verdenking is van moord. Zoals het in een beschaafd land gaat.

Nog eens wat anders dan het uitbundig te vieren, zoals de Palestijnen doen bij moord.
pi_214871309
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:49 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Nieuwste stokpaardje van zionisten om te roepen dat Palestina fake is? Wat maakt het uit, al-Aqsa is niet fake en die oorlog zal alleen stoppen zodra het in islamitische handen is.
Maar dat is helemaal geen realistisch doel, dus waarom zou je je daaraan blijven vastklampen?

Het is toch veel beter om je erbij neer te leggen dat Al-Aqsa in joods gebied ligt, maar dat je er als moslim gewoon kan komen?
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 18:36:31 #43
3928 Ulx
pi_214871349
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ministerie van volksgezondheid heet dat toch?
pi_214871423
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 18:18 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je had ook naar het Palestijnse volk kunnen luisteren dan had je Hamas alle wind uit de zeilen gehaald en had je in vrede geleefd misschien wel in een 2 onder 1 kap constructie.
Wie denk je voor de gek te houden met dit argument?
quote:
Maar of je nou vreedzaam demonstreert of niet het maakt de zionistische junta niets uit.

Ashira Darwish vertelt over de gruwelijkheden die haar zijn aangedaan in Isralische gevangenschap. Gearresteerd omdat het kan. Khalida Jarrar zit al tijden vast om niks. Dit zijn geen hamas leden maar juristen en film makers
:')
pi_214871463
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Is er iets onwaar aan? Indien ja, wat is dan jouw verklaring?
pi_214871484
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:42 schreef oblo het volgende:

[..]
Is er iets onwaar aan? Indien ja, wat is dan jouw verklaring?
Het staat niet vast dat ze door hamas om het leven zijn gebracht. Hamas ontkent. Hamas heeft het voordeel van de twijfel in deze
pi_214871523
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het staat niet vast dat ze door hamas om het leven zijn gebracht. Hamas ontkent. Hamas geeft het voordeel van de twijfel in deze
Van wie zijn de kogelwonden dan volgens jou?
pi_214871531
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:47 schreef oblo het volgende:

[..]
Van wie zijn de kogelwonden dan volgens jou?
Het meest morele leger ter wereld.
pi_214871566
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:48 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het meest morele leger ter wereld.
Hoe weet je dat?
  maandag 2 september 2024 @ 18:51:35 #50
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214871582
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 18:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het staat niet vast dat ze door hamas om het leven zijn gebracht. Hamas ontkent. Hamas heeft het voordeel van de twijfel in deze
Dat is eerlijk. Zelf geef ik terroristen altijd het voordeel van de twijfel.

Je weet maar nooit tenslotte:

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214871622
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat is eerlijk. Zelf geef ik terroristen altijd het voordeel van de twijfel.

Je weet maar nooit tenslotte:

[ afbeelding ]
Als ik moet kiezen tussen een organisatie die genocide pleegt of eentje die terroristisch is dan kies ik voor de laatste.
pi_214871634
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:50 schreef oblo het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
Het Hamas 8 uur journaal.
pi_214871646
quote:

[..]
:D _O-
  maandag 2 september 2024 @ 19:00:01 #54
330914 Sherlock_Holmes
pi_214871672
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als ik moet kiezen tussen een organisatie die genocide pleegt of eentje die terroristisch is dan kies ik voor de laatste.
Dat is leuk, maar wat heeft dat met dit draadje te maken :P
pi_214872094
twitter
pi_214872205
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:31 schreef Cuendillar het volgende:
Maar dat is helemaal geen realistisch doel, dus waarom zou je je daaraan blijven vastklampen?

Het is toch veel beter om je erbij neer te leggen dat Al-Aqsa in joods gebied ligt, maar dat je er als moslim gewoon kan komen?
Eeuwige oorlog is wat je krijgt. Als je denkt dat wat ik zeg niet waar is, dan ben jij degene die zich vastklampt aan onrealistische sprookjes.
pi_214872218
VK trekt vergunning voor export van dertig soorten wapens naar Isral in
De Britse regering zegt dat het gaat stoppen met de export van dertig soorten wapens, of wapenonderdelen, naar Isral. Volgens Londen is er een "duidelijk risico" dat met dit materieel het humanitair oorlogsrecht wordt geschonden in Gaza.

Het grootste deel van de wapenleveringen aan Isral gaat overigens door: 30 van de 350 Britse wapenexportvergunningen worden opgeschort. Het is uitzonderlijk dat een militaire bondgenoot van Isral deze stap neemt. Kort na de verkiezingswinst van Labour maakte de partij bekend dat de wapenexport naar Isral zou worden onderzocht.

Minister van Buitenlandse Zaken David Lammy benadrukt dat Isral zich nog steeds zal kunnen verdedigen tegen Hamas. "Dit is geen wapenembargo", zei Lammy. Wel zei hij dat Isral meer zou moeten doen om voedsel en medicijnen in Gaza te krijgen.

De aanklager van het Internationaal Strafhof in Den Haag heeft om een arrestatiebevel verzocht tegen Netanyahu en andere Isralische leiders. Ze worden verdacht van oorlogsmisdaden in Gaza, zoals uithongering als oorlogstactiek. Ook Hamas-kopstukken moeten volgens de aanklager worden vervolgd, bijvoorbeeld vanwege de aanslagen van 7 oktober.

https://nos.nl/collectie/(...)ar-we-hebben-gefaald
pi_214872551
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:24 schreef Nober het volgende:
[ x ]
En ook geen woord van amnesty, HRW, oxfsm of de VN over het nieuws van dit weekend dat er weer vier Palestijnen zijn dood gemarteld. Drie daarvan in de afgelopen week. Laten we hopen dat het Hamas, PIJ was.

Misschien berichten die clubjes niet over elk bericht. Maar als het een rustgevende gedachte is dat de executie van zes Isralirs voor die clubjes acceptabel is dan moet je dat vooral denken. Leg wel die scheermesjes weg
  maandag 2 september 2024 @ 20:05:52 #59
131800 Tarado
cap de fusca
pi_214872653
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
Goh wat een verrassing, dat laatste is iig bewezen als het om Hamas gaat.
pi_214872976
Schokkende daad van Hamas. Dacht voor deze daad dat Hamas bestond uit gezellige padvinders.
pi_214873227
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het Hamas 8 uur journaal.
Het 8 uur journaal van Hamas:
quote:
Hamas’ armed wing has issued new instructions to guards handling captives if Israeli forces approach Gaza detention sites.

“Netanyahu’s insistence on releasing the prisoners through military pressure – instead of concluding a deal – will mean they’ll be returned to their families in coffins,” said Qassam Brigades spokesman Abu Obaida.
https://www.aljazeera.com(...)ling-11-palestinians
pi_214873274
quote:
The spokesperson for Hamas’ armed al-Qassam Brigades, Abu Ubaida, said on Monday that the Palestinian group has issued new instructions to guards on handling hostages if Israeli forces approach detention sites, reiterating blame on Israel for the deaths of hostages.
https://english.alarabiya(...)aeli-troops-approach
pi_214873312
Misschien heeft @Chadi een directe lijn met Sinwar en kan hij dit corrigeren?
pi_214873439
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:24 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Gossie dezelfde dag dat deze 6 omkwamen, kwamen er ook 45 Palestijnen om door toedoen van Isral. Maar bij deze 6 moeten we natuurlijk langer stil staan.
Hoe durven ze deze ubermenschen niet anders te behandelen. :W
pi_214873459
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 20:48 schreef oblo het volgende:
Misschien heeft @:Chadi een directe lijn met Sinwar en kan hij dit corrigeren?
Ik heb hem net gebeld. Wilde op de thee komen bij me maar heb hem verteld van Wilders en Co. Dat vind hij geen goed iedee meer. Thee is inmiddels koud... Bah..
pi_214873486
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 20:24 schreef theunderdog het volgende:
Schokkende daad van Hamas. Dacht voor deze daad dat Hamas bestond uit gezellige padvinders.
Ik ook. Die leuke liedjes sinwar. Ik bedoel, zingen.
pi_214873502
Wat wil je dan, dat Hamas die gijzelaars levend laat gaan zodat Netanyahu de held kan spelen. :') Delusional.
pi_214873511
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 20:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik heb hem net gebeld. Wilde op de thee komen bij me maar heb hem verteld van Wilders en Co. Dat vind hij geen goed iedee meer. Thee is inmiddels koud... Bah..
Kan je mij uitleggen waarom je denkt dat de IDF de 6 gegijzelden heeft doodgeschoten?
pi_214873512
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 20:53 schreef Chadi het volgende:

[..]
Gossie dezelfde dag dat deze 6 omkwamen, kwamen er ook 45 Palestijnen om door toedoen van Isral. Maar bij deze 6 moeten we natuurlijk langer stil staan.
Dat is eigen schuld. IDF doet aan roof knocking en als iemand daarna dan toch nog eigenwijs blijft staan dan kan IDF er niks aan doen :N
pi_214873514
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:32 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Eeuwige oorlog is wat je krijgt. Als je denkt dat wat ik zeg niet waar is, dan ben jij degene die zich vastklampt aan onrealistische sprookjes.
Oost Jarusalem ligt echt binnen de grenzen van '67 in Palestijns gebied.
pi_214873550
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 20:57 schreef Triggershott het volgende:
Wat wil je dan, dat Hamas die gijzelaars levend laat gaan zodat Netanyahu de held kan spelen. :') Delusional.
Dat denkt @Chadi
Ik ben benieuwd naar zijn uitleg
pi_214873554
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 20:57 schreef oblo het volgende:

[..]
Kan je mij uitleggen waarom je denkt dat de IDF de 6 gegijzelden heeft doodgeschoten?
Even terug scrollen.
pi_214873567
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 20:57 schreef Chadi het volgende:

pi_214873598
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:00 schreef Chadi het volgende:

[..]
Even terug scrollen.
quote:

[..]
quote:
Hamas’ armed wing has issued new instructions to guards handling captives if Israeli forces approach Gaza detention sites.

“Netanyahu’s insistence on releasing the prisoners through military pressure – instead of concluding a deal – will mean they’ll be returned to their families in coffins,” said Qassam Brigades spokesman Abu Obaida.
https://www.aljazeera.com(...)ling-11-palestinians
pi_214873694
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:50 schreef oblo het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
Waarschijnlijk heeft hij dat uit dezelfde fuikjes op de socials waar men nog altijd wil beweren dat 7 oktober eigenlijk het werk is van het Isralische leger zelf, zodat men een oorlog kon beginnen tegen de Palestijnen.

Het meest erge is hier nog wel dat er een aanzienlijk aantal mensen zijn die dit soort troep echt geloven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214873706
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:00 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat denkt @:Chadi
Ik ben benieuwd naar zijn uitleg
Heb ik nergens gezegd. Dat is wat jij er van maakt.
pi_214873723
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:02 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]
[..]
Terug scrollen.
pi_214873862
quote:

[..]
Dat spreek voor zich, de realiteit is namelijk dat terroristen en diens adepten zijn geen onschuldige mensen zijn. Deze zes Isralirs/Joden waren dat wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214873866
quote:
9s.gif Op maandag 2 september 2024 21:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarschijnlijk heeft hij dat uit dezelfde fuikjes op de socials waar men nog altijd wil beweren dat 7 oktober eigenlijk het werk is van het Isralische leger zelf, zodat men een oorlog kon beginnen tegen de Palestijnen.

Het meest erge is hier nog wel dat er een aanzienlijk aantal mensen zijn die dit soort troep echt geloven.
Zelfs als de woordvoerder van hamas insinueert dat ze het zelf hebben gedaan gelooft hij het nog niet. Waarschijnlijk is het gewoon een trol.
pi_214873889
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2024 21:18 schreef HowardRoark het volgende:
Dat spreek voor zich, de realiteit is namelijk dat terroristen en diens adepten zijn geen onschuldige mensen zijn. Deze zes Isralirs/Joden waren dat wel.
Delusional.
pi_214873894
quote:

[..]
Als dit is wat je wil, dan verdien je alle verdriet, woede, frustratie, onmacht en andere negatieve emoties die je hierdoor nog gaat krijgen, nu en in de toekomst.

En ik zal ervan genieten. En met mij vele, vele anderen. Barbaar.
pi_214873945
quote:
18s.gif Op maandag 2 september 2024 21:20 schreef Cuendillar het volgende:
Als dit is wat je wil, dan verdien je alle verdriet, woede, frustratie, onmacht en andere negatieve emoties die je hierdoor nog gaat krijgen, nu en in de toekomst.
Volgens mij projecteer je alles wat Isral momenteel voelt onterecht op mij.

pi_214874059
quote:

[..]
Onrealistische sprookjes, haha, je bedoelt bijvoorbeeld het geloof in een land genaamd Palestina dat nooit heeft bestaan en de notie dit gebied 'Islamitisch' is terwijl de Islam er als laatste kwam, vele eeuwen na het Jodendom en het Christendom?

Bijzonder staaltje projectie wel.
pi_214874141
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2024 21:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Onrealistische sprookjes, haha, je bedoelt bijvoorbeeld het geloof in een land genaamd Palestina dat nooit heeft bestaan en de notie dit gebied 'Islamitisch' is terwijl de Islam er als laatste kwam, vele eeuwen na het Jodendom en het Christendom?

Aan jouw zionistische geschiedsvervalsing heb ik niets, het is ook nog eens irrelevant, feit is namelijk dat al-Aqsa en omgeving heilig is voor de islam en moslims, alleen als we allemaal massaal overnacht van ons geloof vallen ( delusional :') ), kom je er mee weg, anders, verwacht een oneindige oorlog, reconquista van de heilige moskee, de kruisvaarders hebben het bijna 250 jaar volgehouden btw, gij nog geen 80 jaar, 100 wordt al moeilijk, 200 onmogelijk.

Exalted is He who took His Servant by night from al-Masjid al-Haram to al-Masjid al- Aqsa, whose surroundings We have blessed, to show him of Our signs. Indeed, He is the Hearing, the Seeing.
https://legacy.quran.com/17/1
pi_214874229
quote:
11s.gif Op maandag 2 september 2024 21:33 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Aan jouw zionistische geschiedsvervalsing heb ik niets, het is ook nog eens irrelevant, feit is namelijk dat al-Aqsa en omgeving heilig is voor de islam en moslims, alleen als we allemaal massaal overnacht van ons geloof vallen ( delusional :') ), kom je er mee weg, anders, verwacht een oneindige oorlog, reconquista van de heilige moskee, de kruisvaarders hebben het bijna 250 jaar volgehouden btw, gij nog geen 80 jaar, 100 wordt al moeilijk, 200 onmogelijk.
Okay, dus al dat gelul over gelijke rechten, kan dat nu dan eindelijk de prullenbak in?

Het gaat jou helemaal niet om de Palestijnen. Het gaat je om je religie. De extremistische aap komt hier even uit de mouw gestormd. :D

Oei, ik ga genieten. O+
pi_214874242
quote:
11s.gif Op maandag 2 september 2024 21:33 schreef Triggershott het volgende:

[..]

Exalted is He who took His Servant by night from al-Masjid al-Haram to al-Masjid al- Aqsa, whose surroundings We have blessed, to show him of Our signs. Indeed, He is the Hearing, the Seeing.
https://legacy.quran.com/17/1
Hier heeft niemand een boodschap aan, de realiteit is dat de Islam er al laatste kwam. Kortom, achteraan in de rij aansluiten en respect tonen voor de religies die er al waren.

Maar wat doet de moslim? Hoppa, een moskee bouwen op de runes van een oude Joodse tempel en vervolgens voor vele eeuwen Joden en Christenen de toegang tot dit gebied ontzeggen om vervolgens ook nog eens doodleuk te beweren dat dit hun grondgebied is.

Het Westen had toen men nog controle had over dit gebied, de Islam en diens volgers terug moeten sturen Oostwaarts, waar de daadwerkelijke oorsprong van de Islam ligt.
  maandag 2 september 2024 @ 21:52:25 #87
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_214874426
Post Hannah hier nog weleens trouwens?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214874511
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2024 21:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En als de Kanaannieten met hun natuurverering ineens voor de deur staan. Wat moet er dan met het land gebeuren?
pi_214874524
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2024 21:39 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Okay, dus al dat gelul over gelijke rechten, kan dat nu dan eindelijk de prullenbak in?

Het gaat jou helemaal niet om de Palestijnen. Het gaat je om je religie. De extremistische aap komt hier even uit de mouw gestormd. :D

Oei, ik ga genieten. O+
Typisch een discussies met een zionist. Kan het niet bevatten dat anderen valide argumenten hebben en de eigen bubbel overstijgen.
pi_214874548
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 21:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En als de Kanaannieten met hun natuurverering ineens voor de deur staan. Wat moet er dan met het land gebeuren?
Die moeten gewoon hun bek houden en doen wat het uitverkoren volk hen opdraagt. Uiteindelijk worden de gewone mensen dienaars van deze lui.
pi_214874594
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:33 schreef Triggershott het volgende:
VK trekt vergunning voor export van dertig soorten wapens naar Isral in
De Britse regering zegt dat het gaat stoppen met de export van dertig soorten wapens, of wapenonderdelen, naar Isral. Volgens Londen is er een "duidelijk risico" dat met dit materieel het humanitair oorlogsrecht wordt geschonden in Gaza.

Het grootste deel van de wapenleveringen aan Isral gaat overigens door: 30 van de 350 Britse wapenexportvergunningen worden opgeschort. Het is uitzonderlijk dat een militaire bondgenoot van Isral deze stap neemt. Kort na de verkiezingswinst van Labour maakte de partij bekend dat de wapenexport naar Isral zou worden onderzocht.

Minister van Buitenlandse Zaken David Lammy benadrukt dat Isral zich nog steeds zal kunnen verdedigen tegen Hamas. "Dit is geen wapenembargo", zei Lammy. Wel zei hij dat Isral meer zou moeten doen om voedsel en medicijnen in Gaza te krijgen.

De aanklager van het Internationaal Strafhof in Den Haag heeft om een arrestatiebevel verzocht tegen Netanyahu en andere Isralische leiders. Ze worden verdacht van oorlogsmisdaden in Gaza, zoals uithongering als oorlogstactiek. Ook Hamas-kopstukken moeten volgens de aanklager worden vervolgd, bijvoorbeeld vanwege de aanslagen van 7 oktober.

https://nos.nl/collectie/(...)ar-we-hebben-gefaald
Dit is een behoorlijke statement. Waarom zo weinig aandacht?
pi_214874746
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2024 21:40 schreef HowardRoark het volgende:
Het Westen had toen men nog controle had over dit gebied, de Islam en diens volgers terug moeten sturen Oostwaarts, waar de daadwerkelijke oorsprong van de Islam ligt.
Dat is nou juist het hele probleem, 'terugsturen' helpt niet, we komen namelijk terug, voor de reconquista. Het Westen heeft het al geprobeerd, namelijk 'de kruistochten', en nu met Isral.

Ik heb voor de lol eens uitgerekend hoeveel nieuwe moslims geboren worden in de moslimlanden in 2024, ruim 40 miljoen. Ze zullen opgevoed worden met liefde voor de al-Aqsa moskee. Netanyahu is niets in het groter geheel, vraag alle andere tirannen die hem voor zijn geweest.
pi_214874829
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:10 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dat is nou juist het hele probleem, 'terugsturen' helpt niet, we komen namelijk terug, voor de reconquista. Het Westen heeft het al geprobeerd, namelijk 'de kruistochten', en nu met Isral.
Haha, elk narratief dat hem goed uitkomt. :+
quote:
Ik heb voor de lol eens uitgerekend hoeveel nieuwe moslims geboren worden in de moslimlanden in 2024, ruim 40 miljoen. Ze zullen opgevoed worden met liefde voor de al-Aqsa moskee. Netanyahu is niets in het groter geheel, vraag alle andere tirannen die hem voor zijn geweest.
Ik kijk even naar de huidige K/D ratio...

... Nee, ik maak me geen zorgen. :+
pi_214874860
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:22 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Volgens mij projecteer je alles wat Isral momenteel voelt onterecht op mij.

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Typisch een discussies met een zionist. Kan het niet bevatten dat anderen valide argumenten hebben en de eigen bubbel overstijgen.
Wat proberen ze leuk mee te doen, he. O+
pi_214874868
quote:
11s.gif Op maandag 2 september 2024 22:02 schreef Drxx het volgende:

[..]
Dit is een behoorlijke statement. Waarom zo weinig aandacht?
Het is al lang bekend dat Labour last heeft van antisemitisme.
  maandag 2 september 2024 @ 22:20:17 #96
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214874901
Wellicht handig om de drijfveren van hamas als ingegeven door religie, net als smaak, typering en mening omtrent die andere overtuigden, links te laten liggen.
Niet in dis/respect of dat het geen rol speelt maar omdat het de situatie sws niet gaat en zal veranderen. Over smaak, geloof en voorkeur is geen discussie te voeren.
Ook waarom het conflict is gekomen en wat er allemaal in een onveranderlijk verleden volgens die en deze allemaal fout of anders (niet) had gemoeten of is toe/gezegd maar niet na/gekomen, is volstrekt duidelijk en zal in geschiedenisboekjes zijn opgetekend.

Kernreden tot bestaan van hamas is dat Isral ongeacht hoe; in de zee zinkt en Isral op haar beurt dat zeker niet zal laten gebeuren. So far, deze paradox waar ieder zijn/haar mening omtrent (on)recht over kan uitduiden.

Een deal lijkt dan om pogen gegijzelden vrij te krijgen van hamas; in ruil dat Isral sws Gaza alsmede de Philadelphia Corridor verlaat. De vraag lijkt dan: gaat Isral (moeten?) toegeven aan die opgebouwde druk en hoe gaat zij zeker stellen dat hamas c.s. geen dreiging gaat veroorzaken.

Het lijkt als een scheiding dat feitelijk uit onderhandelen is met wie waar welk vaasje buigt of een kruik laat barsten, in wetenschap dat het (t)huis belangrijker is.
Puur teruggebracht tot deze context, is het voorstelbaar dat Isral buigt want verscheuren van hamasspelers kan altijd nog (volgende week/maand/jaar?) doorgaan. Een gegeven woord onder druk van chantage, is sws geen drol waard.
pi_214875061
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 22:17 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zionisten kunnen het niet bevatten dat ze zich moeten verantwoorden zoals alle anderen. Zodra je ze als gelijke behandelt en aan dezelfde standaard houdt, krijgen ze een error omdat ze het niet kunnen verklaren en is het per definitie antisemitisme.
  maandag 2 september 2024 @ 22:38:03 #98
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214875220
Volgende stap waarbij zelfs gedode gegijzelden die worden begraven, hun rol voor hamas blijven vervullen.
quote:
bron: thejc 02sep24 17:37
Hamas has threatened to release a video showing the “last messages” of the six murdered hostages recorded sometime prior to their deaths last week.

The brief teaser shared by Hamas via Telegram on Monday showed each of the six hostages – Eden Yerushalmi, 24, Ori Danino, 25, Almog Sarusi, 27, Alexander Lobanov, 32, Carmel Gat, 40, and Hersh Goldberg-Polin, 23 – introducing themselves to the camera before a line appears on the screen in Hebrew, English and Arabic: “Hours and we will show their last messages.”
Het blijft een walgelijke methode om nabestaanden in hun verdriet te vertrappen met als doel de samenleving te dwingen toe te geven aan terreur als middel.
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 22:39:23 #99
3928 Ulx
pi_214875248
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 20:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat was Jordani in die tijd.
  maandag 2 september 2024 @ 22:45:33 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214875327
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 22:17 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Juist de 'Britten' met hun gepasseerde rol, zouden zich - mede gezien hun verleden - hier heel erg muisstil moeten houden. Als overal zijn sociaal-democraten wat kort van memorie. Wel als sinterklaas wat peuren in een stronthoop en dan hun neus ophalen als het gaat stinken.

De export vergunning die ter discussie staan, zijn zaken die betrekking hebben op het [i]luchtvermogen[/i] van Isral (drones/vliegtuigonderdelen e.d.)
  maandag 2 september 2024 @ 22:50:08 #101
28033 Pek
je moet wat
pi_214875406
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 21:52 schreef Molo het volgende:
Post Hannah hier nog weleens trouwens?
Of Machteld?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_214875424
quote:
3s.gif Op maandag 2 september 2024 22:38 schreef Vallon het volgende:
Volgende stap waarbij zelfs gedode gegijzelden die worden begraven, hun rol voor hamas blijven vervullen.
[..]
Het blijft een walgelijke methode om nabestaanden in hun verdriet te vertrappen met als doel de samenleving te dwingen toe te geven aan terreur als middel.
De video heb ik net gezien en is indrukwekkend en alles behalve reclame voor Hamas. Ben diep geraakt door de woorden van de 24 jarige dame. Het had allemaal niet gehoeven. Hopelijk vindt haar familie rust en vrede.
pi_214875482
quote:
3s.gif Op maandag 2 september 2024 22:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat dat averechts werkt?

Met deze beestmensen kun je toch niet onderhandelen?
pi_214875570
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 22:57 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Degene aan de andere kant van de onderhandelingstafel zijn nog slechter. Doen de meest vreselijke dingen met mensen.
  maandag 2 september 2024 @ 23:18:50 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214875696
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 22:57 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wanneer het besef eens gaat doordringen dat hamas c.s. geen deal willen en uitsluitend uit zijn op die afketsen middels destabilisatie van een sentiment en uitbuiting van emotie.

Ik had overigens verwacht dat de video pas publiek zou komen als Isral tegenwerpingen zou maken (orgen of overmorgen). Zo kort, vlak na de begrafenis, kan alleen maar duiden op een gedegen planning door olie op het vuur te blijven gooien.

Ik kan mij niet voorstellen dat welke onderhandelaar dan ook met droge ogen zijn paraaf gaat zetten met mensen die deze psychopathie inzetten als middel.

Ben benieuwd wat, volgens voorstanders van een 'deal', Nethanyahu's regering nu moet gaan doen (antwoorden).
pi_214875698
quote:

[..]
45 Palestijnen
Je schrijft terroristen verkeerd.
  Overall beste user 2022 maandag 2 september 2024 @ 23:45:11 #107
3928 Ulx
pi_214875882
twitter
pi_214876008
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:45 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Het ligt aan hamas natuurlijk. Al die moorden, het uithongeren van onschuldige mensen. Komt allemaal door hamas. Je hoeft zelf totaal geen verantwoordelijkheid te dragen voor je daden. Schuif het maar op hamas.
Die speelplaat is kapot gedraaid en steeds minder mensen trappen erin.

quote:
In the last six months, Israel's security chiefs, or their senior advisers, have traveled to at least 20 meetings, in Cairo, Doha, Paris, Warsaw and elsewhere, mostly with their Qatari, Egyptian and American counterparts. CIA Director William Burns has personally attended nearly half of them. But in vain. An Israeli top security source told me that the talks remind him of "idling in neutral."
Netanyahu claims, or rather excuses are that he would not compromise on Israel's security. However, the security chiefs have told Netanyahu time and again that his security concerns can be accommodated, and that the release the hostages is not only a moral obligation but a decision which would improve Israel's strategic position at home and internationally. He listens to them, describe them as "weak"' and does the opposite. "Every time the deal is near, he adds new preconditions in order to torpedo the deal", the source added.

[ Bericht 19% gewijzigd door Chadi op 03-09-2024 00:34:54 ]
  dinsdag 3 september 2024 @ 00:03:32 #109
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214876009
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:07 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarom op de lange termijn? Je moet er gelijk mee beginnen. Sterker het had er al moeten zijn. Gelijke rechten is geen luxe maar een basis waar je vanuit werkt. Daarmee kan je ook je eigen voortbestaan verankeren in een grondwet.
Ik bedoel niet dat ze daar later pas mee moeten beginnen, maar dat het iets is dat blijvend moet zijn ;)
pi_214876059
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 00:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik bedoel niet dat ze daar later pas mee moeten beginnen, maar dat het iets is dat blijvend moet zijn ;)
Ja ho effe. Dit gaat niet goed komen zo. We zijn het eens.
  dinsdag 3 september 2024 @ 01:25:00 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214876285
De persmoment woorden van Netanyahu (hij kan speechen) in reactie op de laatste moorden, waarbij gegegijzelden simpelweg door hun achterhoofd lijken te zijn doodgeschoten, echon nog na....
quote:
bron: nu.nl 02sep24 00u00
De Isralische premier Netanyahu zegt dat hij bij een eventuele deal voor een staakt-het-vuren per se de Isralische controle over de zogeheten Philadelphi-corridor wil behouden.
....
"Controle over de corridor garandeert dat de gijzelaars niet Gaza uit worden gesmokkeld." ....
Tja, als die corridor opengaat, belet niets of niemand hamas dat zij de gegijzelden elders "in veiligheid" kunnen onderbrengen. Hamas gaat die waardevolle troefkaart niet inwisselen.

Ik wil mij weer voorstellen dat "nabestaanden" liever hun geliefde levend (waar dan ook) zien wegkwijnen om te dienen als als drukmiddel, dan dat ze vlak voor hun bevrijding (met enige zekerheid) door hun kop te worden afgeschoten. Die doodgeschoten gegijzelden dienen ook om Isral duidelijk te maken dat ze bij 'acties' alleen nog maar dood vlees retour krijgen.

Maar goed, Netanyahu slaat hier zijn piketpaaltje in het beton dat hamas zal afschieten.
Benieuwd wat Biden voor wijze woorden heeft dat Netanyahu niet genoeg zou doen om de deal rond te krijgen.
pi_214877005
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2024 01:25 schreef Vallon het volgende:
De persmoment woorden van Netanyahu (hij kan speechen) in reactie op de laatste moorden, waarbij gegegijzelden simpelweg door hun achterhoofd lijken te zijn doodgeschoten, echon nog na....
[..]
Tja, als die corridor opengaat, belet niets of niemand hamas dat zij de gegijzelden elders "in veiligheid" kunnen onderbrengen. Hamas gaat die waardevolle troefkaart niet inwisselen.

Ik wil mij weer voorstellen dat "nabestaanden" liever hun geliefde levend (waar dan ook) zien wegkwijnen om te dienen als als drukmiddel, dan dat ze vlak voor hun bevrijding (met enige zekerheid) door hun kop te worden afgeschoten. Die doodgeschoten gegijzelden dienen ook om Isral duidelijk te maken dat ze bij 'acties' alleen nog maar dood vlees retour krijgen.

Maar goed, Netanyahu slaat hier zijn piketpaaltje in het beton dat hamas zal afschieten.
Benieuwd wat Biden voor wijze woorden heeft dat Netanyahu niet genoeg zou doen om de deal rond te krijgen.
Netanyahu heeft hierin natuurlijk groot gelijk...

Je hebt die beestmensen nu waar je ze wil: in (en onder) Gaza, met weinig kans om te ontsnappen. Die troef uit handen geven lijkt me geen optie; nu niet meer.

Het gaat nu ook alleen maar om de levens van de gijzelaars. Het lot van Hamas is allang beslist.
pi_214877007
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 00:03 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het ligt aan hamas natuurlijk. Al die moorden, het uithongeren van onschuldige mensen. Komt allemaal door hamas. Je hoeft zelf totaal geen verantwoordelijkheid te dragen voor je daden. Schuif het maar op hamas.
Die speelplaat is kapot gedraaid en steeds minder mensen trappen erin.
[..]

Dat klopt, als de Palestijnse terroristen een duidelijke scheiding zouden aanbrengen tussen burger en strijder, zou dit probleem niet bestaan. Maar we kennen de drang in Islamtische kringen voor het martelaarschap.
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 21:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die zijn er niet meer.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:10 schreef Triggershott het volgende:

[..]

Dat is irrelevant. Het is natuurlijk zorgwekkend dat men zich zo snel voortplant. Maar de meesten zijn straatarm en leven in een samenleving vol barbarisme en primitiviteit zoals bijvoorbeeld Iran, Afhanistan, Pakistan of ergens in Afrika. Bovendien slaat men elkaar de koppen in als anderen niet onderdrukt kunnen worden.

Het wordt pas echt problematisch als moslims grote delen van het Westen volledig weten te Islamiseren en zo hier de macht grijpen. Maar dat duurt nog wel even, mocht het berhaupt zover komen. Dat zal ook wel gaan leiden tot oorlogen trouwens.
pi_214877039
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:45 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ja was Netanyahu meerdere akkoord met de volgende voorwaarden!?

Vooral die toevoeging van de humanitarian aid is hilarisch aangezien er ver voor het Amerikaanse voorstel voor de hulp al geen enkele restrictie of belemmering zou zijn
pi_214877047
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:08 schreef HowardRoark het volgende:

Het wordt pas echt problematisch als moslims grote delen van het Westen volledig weten te Islamiseren en zo hier de macht grijpen. Maar dat duurt nog wel even, mocht het berhaupt zover komen. Dat zal ook wel gaan leiden tot oorlogen trouwens.
Dat laatste gaat echt niet gebeuren. Wij Europeanen zijn langzaam op gang te brengen als het om zelfverdediging gaat, want we hebben nog steeds met de psychische fallout van de tweede wereldoorlog te maken, maar als het zover is, dan zijn er geen betere vechters dan wij. Wee de vijand die ons dan zover heeft weten te brengen.
pi_214877059
quote:

[..]
Die zijn er niet meer.
Zij waren er eerder dus dan mogen zij het land hebben h. Ik vind het een beetje raar argument van je maar het klopt wel
pi_214877075
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja was Netanyahu meerdere akkoord met de volgende voorwaarden!?

Vooral die toevoeging van de humanitarian aid is hilarisch aangezien er ver voor het Amerikaanse voorstel voor de hulp al geen enkele restrictie of belemmering zou zijn
[ afbeelding ]
Er moet helemaal niet onderhandeld worden met terroristen. Dit schept een precedent voor nog meer terreur en gijzelingen, want blijkbaar werkt dit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:12 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat laatste gaat echt niet gebeuren. Wij Europeanen zijn langzaam op gang te brengen als het om zelfverdediging gaat, want we hebben nog steeds met de psychische fallout van de tweede wereldoorlog te maken, maar als het zover is, dan zijn er geen betere vechters dan wij. Wee de vijand die ons dan zover heeft weten te brengen.
Dat niet alleen, er is ook meer rationaliteit in het Westen. In Islamtische landen handelt men veeluit vanuit emotie, dat helpt ook niet in een situatie van oorlog en conflict. Dit is ook waarom Islamtische landen zo'n slechte track record hebben als het gaat om oorlogen en conflicten.

Daarnaast is het niet alleen het Westen, ook in China en Rusland is men is niet dol op de Islam. Die heulen nu wel wat met landen als Iran, maar ondertussen verwijderd China alles wat Islamtische is uit het eigen land en wil men in Moskou ook maar al te graag Orthodox Christelijk blijven.

Kortom, moslims kunnen wel met veel zijn, maar alle wereldmachten en ook de kleinere grote spelers (Japan, Zuid-Korea en India etc.) zijn niet zo dol op de Islam en diens volgelingen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zij waren er eerder dus dan mogen zij het land hebben h. Ik vind het een beetje raar argument van je maar het klopt wel
Dit argument gaat dus alleen niet op als die mensen niet meer bestaan.
pi_214877141
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:17 schreef HowardRoark het volgende:
Dit argument gaat dus alleen niet op als die mensen niet meer bestaan.
In Libanon zijn nastammelingen te vinden. Meer dan 90% van hun DNA komt overeen. Die zouden dus volgens jou recht hebben op het land, of moeten ze aan natuurverering doen?
pi_214877213
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In Libanon zijn nastammelingen te vinden. Meer dan 90% van hun DNA komt overeen. Die zouden dus volgens jou recht hebben op het land, of moeten ze aan natuurverering doen?
Zij leven dan al in een gebied dat van hun voorouders was, want ook het huidige Libanon viel onder de streek waar deze mensen leefden. En ook Joden stammen trouwens voor een aanzienlijk deel af van Kananieten, de vroegere Isralieten kwamen waarschijnlijk immers uit dat bredere volk voort.
pi_214877300
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zij leven dan al in een gebied dat van hun voorouders was, want ook het huidige Libanon viel onder de streek waar deze mensen leefden. En ook Joden stammen trouwens voor een aanzienlijk deel af van Kananieten, de vroegere Isralieten kwamen waarschijnlijk immers uit dat bredere volk voort.
Ik weet dat jullie daar van af stammen. Ik volg jouw argument wst je al tig keer gebruikt hebt alleen je bent het er zelf blijkbaar nu ook niet mee eens.
pi_214877482
Volgens mij wil Hamas helemaal geen vrede, die gaan voor het beeld meedoen aan onderhandelingen maar blijven erop hopen dat de oorlog met Iran escaleert zodat Israel van meerdere kanten wordt aangevallen.

Het zijn nu eenmaal terroristen die niets anders willen dan Israel vernietigen, die hun eigen burgers als schild gebruiken.
Waarom zouden die ooit voor vrede kiezen behalve om hun eigen troepen en arsenaal weer aan te vullen voor de volgende slag?
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:24:16 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214877600
quote:

Dat proces is allang niet meer te stoppen. Het gaat niet om het bereiken van een absolute meerderheid, het is voldoende als een aanzienlijk percentage van de jonge mannen hiertoe bereid is. Je ziet dat moslims zeker bereid zijn zich op te offeren en ellende te doorstaan om hun doel te bereiken.
De vraag is of wij als Westen eerder in staat zullen zijn de hier aanwezige jonge moslims te corrumperen met alcohol en een promiscue levenshouding dan dat de islam in staat is genoeg gewicht in de schaal te krijgen om dat te stoppen.
The End Times are wild
pi_214877601
Oh en nog iets.

Wat denk je dat Hamas gaat doen nu ze weten hoe groot het effect is van 6 afgeslachte gijzelaars in Israel.

Reken er maar op dat de komende tijd alleen maar meer gexecuteerde gijzelaars worden gevonden.
pi_214877627
quote:

[..]
Er moet helemaal niet onderhandeld worden met terroristen. Dit schept een precedent voor nog meer terreur en gijzelingen, want blijkbaar werkt dit.
En precies daarom kan er niet worden toegegeven op punten als die corridor. Sorry Hamas, maar jullie gaan eraan. Je gaat je daar niet onderuit lullen.
quote:
[..]
Dat niet alleen, er is ook meer rationaliteit in het Westen. In Islamtische landen handelt men veeluit vanuit emotie, dat helpt ook niet in een situatie van oorlog en conflict. Dit is ook waarom Islamtische landen zo'n slechte track record hebben als het gaat om oorlogen en conflicten.
Dat heeft met meer dan alleen hun kinderlijke emotie te maken, maar ook met het feit dat militaire hierarchie niet goed werkt voor islamitische legers. De kern van hun religie beperkt de effectiviteit van hun militaire apparaat en er is niets dat dat kan doorbreken. Niets.

Soldaat Ahmed van [stam X] gaat geen bevelen accepteren van korporaal Ihsan van [stam Y], want hij is van [stam Y]. Logisch, toch? Maar soldaat Ahmed en korporaal Ihsan gaan ook zeker geen bevelen accepteren van luitenant Fatima. En wat dacht je van generaal David?

De effectiviteit van de westerse militaire operatie komt primair voort uit de strikte implementatie van de militaire hirarchie. Een militair is primair zijn rang, secundair (iemand anders). Iedere militair wordt getraind om een element in een draaiende machine te worden en wordt doordrongen van het belang ervan. Affijn, er zijn anderen die veel beter kunnen uitleggen hoe belangrijk dat is, dan ik.

Punt is dat islamitische legers nooit ofte nimmer die effectiviteit kunnen benaderen, door die zelfopgelegde beperkingen. Een moslim is primair [stam x], secundair moslim, tertiair zijn rang.

Dus Triggershott kan blijven hopen op de vernietiging van het joodse volk... dat gaat nevernooit niet gebeuren; niet door de islam zoals die nu is. Die schiet zichzelf namelijk in de voet. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Cuendillar op 03-09-2024 09:36:49 ]
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:49:22 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214877770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 00:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja ho effe. Dit gaat niet goed komen zo. We zijn het eens.
Ik was al aan het shoppen voor schaatsen in de hel ;)
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:54:10 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214877811
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:24 schreef Zoddie het volgende:
Oh en nog iets.

Wat denk je dat Hamas gaat doen nu ze weten hoe groot het effect is van 6 afgeslachte gijzelaars in Israel.

Reken er maar op dat de komende tijd alleen maar meer gexecuteerde gijzelaars worden gevonden.
Triest genoeg neemt het effect daarvan ook af met de hoeveelheid. Denk aan de gruwelijke filmpjes van Al Qaeda en IS. De eerste domineerden het nieuws, daarna werd het steeds meer een item zoals de rest.

Of net zoals de koppen "Isral bombardeert school". Er is maar zoveel keer dat je dan hetzelfde dansje kan doen. Op een gegeven moment slijt de respons.

Maar inderdaad, grote kans dat dit nog een keer voor gaat komen en gezien de agenda van Hamas op korte termijn vast nog een paar keer.
pi_214877974
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik was al aan het shoppen voor schaatsen in de hel ;)
Grond is lava ;)
pi_214878088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Triest genoeg neemt het effect daarvan ook af met de hoeveelheid. Denk aan de gruwelijke filmpjes van Al Qaeda en IS. De eerste domineerden het nieuws, daarna werd het steeds meer een item zoals de rest.

Of net zoals de koppen "Isral bombardeert school". Er is maar zoveel keer dat je dan hetzelfde dansje kan doen. Op een gegeven moment slijt de respons.

Maar inderdaad, grote kans dat dit nog een keer voor gaat komen en gezien de agenda van Hamas op korte termijn vast nog een paar keer.
Ik verwacht dat Hamas zich wel inhoudt. Uiteindelijk moeten ze wel iets hebben om mee te kunnen onderhandelen. Ze hebben gedreigd om weer zelfmoord commando's in te zetten bijvoorbeeld. Denk dat de filmpjes zoals van de 24 jarige dame heel erg verkeerd vallen om me zacht uit te drukken. Het executeren van gijzelaars is ook onder de supporters van de Palestijnse zaak een "NO GO". Zij hebben ervoor gekozen om de mensen te gijzelen dus is het hun taak om zich in te zetten voor de veiligheid van de gijzelaars en zo respectvol als kan onder deze omstandigheden te accommoderen. Ze kunnen het absoluut niet weg schuiven onder het mom van het IDF komt in de buurt van bevrijding. Kan je er niet voor zorgen dan moet je ze los laten. Zo simpel is het. Het executeren van gijzelaars zal dus op langer termijn maar zeker ook op korte termijn niet in hun voordeel werken als ze die lijn overschrijden.
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:40:04 #129
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214878194
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik verwacht dat Hamas zich wel inhoudt. Uiteindelijk moeten ze wel iets hebben om mee te kunnen onderhandelen. Ze hebben gedreigd om weer zelfmoord commando's in te zetten bijvoorbeeld. Denk dat de filmpjes zoals van de 24 jarige dame heel erg verkeerd vallen om me zacht uit te drukken. Het executeren van gijzelaars is ook onder de supporters van de Palestijnse zaak een "NO GO". Zij hebben ervoor gekozen om de mensen te gijzelen dus is het hun taak om zich in te zetten voor de veiligheid van de gijzelaars en zo respectvol als kan onder deze omstandigheden te accommoderen. Ze kunnen het absoluut niet weg schuiven onder het mom van het IDF komt in de buurt van bevrijding. Kan je er niet voor zorgen dan moet je ze los laten. Zo simpel is het. Het executeren van gijzelaars zal dus op langer termijn maar zeker ook op korte termijn niet in hun voordeel werken als ze die lijn overschrijden.
Ik help het je hopen maar ik verwacht het niet gezien de tactieken die ze tot nu toe hebben ingezet en ook uitspreken.
pi_214878412
Van gisteren...
quote:
Israeli forces arrested Ayman Abed, a 58-year-old Palestinian from the occupied West Bank, and returned his body to his family an hour later. Doctors said he died as a result of beatings and torture.
Dan hebben we natuurlijk ook een bekende die het na kan vertellen. Best indrukwekkend omdat ze over haar gevangenschap vertelt al voor 7 oktober.
Ashira Darwish

https://www.tiktok.com/@desert.ukht/video/7379501023271898400
pi_214878485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:24 schreef Zoddie het volgende:
Oh en nog iets.

En dus zal Isral verder verrechtsen. Het smoesje dat Isral namelijk met hun tegenreactie meer terroristen creert is een leugen, want die waren er al. Maar dat Isral is verrechtst door het Palestijnse terreur is wel een juiste constatering.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat proces is allang niet meer te stoppen. Het gaat niet om het bereiken van een absolute meerderheid, het is voldoende als een aanzienlijk percentage van de jonge mannen hiertoe bereid is. Je ziet dat moslims zeker bereid zijn zich op te offeren en ellende te doorstaan om hun doel te bereiken.
De vraag is of wij als Westen eerder in staat zullen zijn de hier aanwezige jonge moslims te corrumperen met alcohol en een promiscue levenshouding dan dat de islam in staat is genoeg gewicht in de schaal te krijgen om dat te stoppen.
De migratie naar het Westen afstoppen is op dit moment inderdaad nog lastig. Dit komt voornamelijk door activisten en politici die wijzen naar vermeende mensenrechtenverdragen en andere afspraken om maar zoveel mogelijk kansarme gelukzoekers uit (Islamtische) derdewereldlanden hierheen te kunnen krijgen.

Maar deze mensen belanden voorlopig onderaan de samenleving, vaak terende op de welvaartsstaat. Het is dus niet zo dat zij ook op daadwerkelijk invloedrijke posities terechtkomen, op enkele uitzonderingen na.

Tevens zal de polarisatie alleen maar toenemen, omdat veel van deze mensen hier alleen komen voor economische redenen weigeren om cultureel gezien te integreren en assimileren. Wat we recent hebben gezien in het VK kun je op een veel grotere schaal in het Westen gaan zien vrees ik.

Ook voor hogeropgeleiden uit progressief linkse contreien, waarvan sommigen problematische Islamofilie vertonen, is dit op een geven moment onhoudbaar. Hun dogma's worden simpelweg niet gedeeld door het gros van de mensen in het Westen.
pi_214878769
Tja ..

twitter
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 11:43:14 #133
8781 crew  Frutsel
pi_214878857
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
Tja ..

[ twitter ]
En weer met die laffe gezichtsbedekkingen...
Je zou denken dat de VS weet wat ze met terreuraanhangers moeten doen
pi_214879167
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214879483
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:14 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Hopelijk wordt deze bijeenkomst verstoord.
  dinsdag 3 september 2024 @ 12:35:49 #136
37887 Dauthi
Progressive
pi_214879501
Dat de vakbonden de schuld bij Netanyahu durven te leggen omdat Hamas 6 gijzelaars heeft doodgeschoten, toont wel hoe makkelijk je Stockholmsyndroom zich ontwikkelt bij mensen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_214879592
quote:
[ x ]
Het is goed dat er clubjes zoals unwatch zijn, hoe meer kritiek mogelijk is des te scherper wordt de blik van de ontvangende partij.

De onderstaande verklaring van de CEO Hillel Neuer is uitermate tenenkrommend. Iedereen kan zich verspreken, maar publiceer het dan niet.
quote:
Ms. Albanese, your report accuses Israel of “genocide.” At page 2, you say your report does not examine the Hamas crimes of October 7th, because “they are beyond the geographic scope of [my] mandate.”

Ms. Albanese, you went on a recent official trip to Australia, all expenses paid by the UN. Could you explain how Australia is within the geography of your mandate, but not the mass murder, rape, torture committed by Hamas terrorists on October 7th, invading Israel from Gaza, kidnapping hundreds of hostages, including babies and Holocaust survivors?

pi_214879710
quote:
[ x ]
Het zal niemand verbazen, grote delen van de academische wereld zijn radicaal activistisch links en dus helaas dol op zulke sprekers die hun haat "antizionisme" en Islamofilie tentoon kunnen komen spreiden. Maar oh jee als er iemand kritiek heeft op de Islam, migratie of andere onderwerpen, dan heb je meteen een grote interne rel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:35 schreef Dauthi het volgende:
Dat de vakbonden de schuld bij Netanyahu durven te leggen omdat Hamas 6 gijzelaars heeft doodgeschoten, toont wel hoe makkelijk je Stockholmsyndroom zich ontwikkelt bij mensen.
Het legt vooral de interne conflicten binnen die samenleving bloot waar je nog altijd een disproportioneel aantal seculiere Asjkenazim hebt die op de belangrijkste posities zitten. Deze mensen zijn alleen nog Joods op basis van afkomst, verder is men ideologisch meer trouw aan Westers progressief links gedachtegoed, dan aan het Jodendom en/of de Joodse cultuur.

Dit resulteert in een ongezonde haat jegens alles en iedereen rechts van het politieke spectrum, in Isral is daarbij Bibi vaak de pineut, zo ook in dit geval.
pi_214880311
quote:
[ x ]
Ja je zou maar wat zeggen van de oorlogsmisdaden en genocide die Israel pleegt.
  dinsdag 3 september 2024 @ 14:38:31 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214880629
quote:
...

Daarnaast is het niet alleen het Westen, ook in China en Rusland is men is niet dol op de Islam. Die heulen nu wel wat met landen als Iran, maar ondertussen verwijderd China alles wat Islamtische is uit het eigen land en wil men in Moskou ook maar al te graag Orthodox Christelijk blijven.
...
Die emotie is spiritueel ingegeven waar de 'religie' belangrijker is (geworden) dan geliefden of zelfs het eigen bestaan. Het slechte trackrecord van religieus gedreven oorlogen is dat de religie in (die) werkelijkheid een misvatting blijkt. Het neemt dan tijd - vele generaties ? - om tot dat besef te komen.

Het voordeel van welvaart en vaak bijbehorende welzijnsvoorzieningen, dat het juk van een onderdrukkende religie niet - langer - nodig is om voor(t) te bestaan.
Het is een gegeven dat een nuttig belang (en dwang) dat een religie biedt, afzwakt wanneer 'mensen' (zich) op andere wijze (bv via een ander zinsbegoochelende politieke of maatschappelijke ideologie) hun doelen kunnen nastreven.
pi_214880651
Weer een beestmens opgeruimd. *O*

IDF says it killed Hamas commander who murdered man in front of his kids on Oct. 7
https://www.timesofisrael(...)f-his-kids-on-oct-7/
pi_214880692
Verhitte discussies hier...

Volgens sommige users hier zijn alle Palestijnen voor het gemak terroristen en mag je ze dus allemaal vermoorden.
Andere users het omgekeerde dat alle Israeliers voor de genocide van de Palestijnen zijn.
Dieptriest natuurlijk, het zijn allemaal mensen zoals jij en ik en geloof me niemand wilt oorlog.
Het Westen is natuurlijk al decenia lang aan het stoken in het midden Oosten en is zelfs op valse voorwendselen oorlogen tegen Islamitische landen begonnen.
Niet alles is natuurlijk de schuld van de Palestijnen en of moslims, wij zijn natuurlijk net zo schuldig aan de chaos in het Midden Oosten.

Hoe nu verder....Israel kan moeilijk alle Palestijnen vermoorden en hoelanger dit duurt hoe meer afkeer ertegen deze oorlog komt, ja ook van de Israeliers zelf.
Mijn buren zijn Israeliers (echt hele lieve mensen) en die vinden het ook niet goed wat Israel aan het doen is.
Zoals mijn buurman zei het is genoeg zo, genoeg onschuldige mensen zijn omgekomen en dit gaat vroeg of laat tegen ons keren.

Ik hoop echt dat er ooit vrede komt en dat zowel de Palestijnen als hun Israelische broeders vredig naast elkaar kunnen leven.
  dinsdag 3 september 2024 @ 16:14:48 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214881334
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:46 schreef AFA2022 het volgende:

Volgens sommige users hier zijn alle Palestijnen voor het gemak terroristen en mag je ze dus allemaal vermoorden.
Andere users het omgekeerde dat alle Israeliers voor de genocide van de Palestijnen zijn.
Dieptriest natuurlijk, het zijn allemaal mensen zoals jij en ik en geloof me niemand wilt oorlog.
Het Westen is natuurlijk al decenia lang aan het stoken in het midden Oosten en is zelfs op valse voorwendselen oorlogen tegen Islamitische landen begonnen.
Niet alles is natuurlijk de schuld van de Palestijnen en of moslims, wij zijn natuurlijk net zo schuldig aan de chaos in het Midden Oosten.

Hoe nu verder....Israel kan moeilijk alle Palestijnen vermoorden en hoelanger dit duurt hoe meer afkeer ertegen deze oorlog komt, ja ook van de Israeliers zelf.
Mijn buren zijn Israeliers (echt hele lieve mensen) en die vinden het ook niet goed wat Israel aan het doen is.
Zoals mijn buurman zei het is genoeg zo, genoeg onschuldige mensen zijn omgekomen en dit gaat vroeg of laat tegen ons keren.

Ik hoop echt dat er ooit vrede komt en dat zowel de Palestijnen als hun Israelische broeders vredig naast elkaar kunnen leven.
Lief. De hoop, ligt in de hel van goede bedoelingen op het kerkhof van uitgevoerd terrorisme en naast die van slachtoffers.

Per definitie kunnen "Palestijnen", die immers het grondgebied Palestina claimen waar tot hun afgrijzen soeverein Isral is gevestigd, daar niet samenleven.
Met wat geluk en sjekels, kunnen wannabes proberen staatsburgerschap aan te vragen om Isralir te worden en zo in hun spirituele vaderland te wonen.
Ik vrees, gezien het aangedane sentiment, dat aanvragers met ogenschijnlijk goede bedoelingen niet veel verder zullen komen dan de status van gewaardeerd arbeidsmigrant. En nee, er is geen recht om ergens burger te zijn, te mogen werken. en laat staan aan de humanitaire tiet van Isral te zuigen.

In het beste geval kunnen "Palestijnen" elders als "deal" hun Palestijns Staat vormen om die wellicht opnieuw, net als vaker, weer te laten (o)vervallen tot terreur. En dan hopen dat zij daar tenminste in hun haat verenigde 'vrede' wel kunnen samenleven door Isral voortaan simpelweg te tolereren.

Die zg tribaal ingerichte Palestijnen zijn zeker niet over n kam te scheren en onderling nog meer verdeeld door hun sterke leiders dan de groep Isralirs die hun eigen verzwakte regering (mogen) afvallen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 3 september 2024 @ 19:46:38 #144
3928 Ulx
pi_214883260
Goed zo. Die lui gevangen nemen schiet niet op. Dan gaan ze weer eisen dat ze vrij moeten komen en zo.

twitter
pi_214883911
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
Tja ..

[ twitter ]
Zwaaien met een Isralische vlag is gelijk aan zwaaien met een vlag van genocide plegers.
pi_214884119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 20:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zwaaien met een Isralische vlag is gelijk aan zwaaien met een vlag van genocide plegers.
Er is geen genocide en niemand zwaait hier met een Isralische vlag. Wel wordt er gezwaaid met de vlag van een Islamtische en antisemitische terreurbeweging die Isral willen vernietigen.
  dinsdag 3 september 2024 @ 21:15:16 #147
330914 Sherlock_Holmes
pi_214884176
quote:

Misschien kunnen we het afkopen net als het slavernij verleden :D _O-
pi_214884364
quote:

Wie is wij? Nederland? Nederland heeft helemaal geen schuld aan dit conflict.

De realiteit is dat dit conflict wel volledig op het conto kan worden geschreven van Arabische moslims en dan voornamelijk de groep die nu door het leven gaat als 'de Palestijnen'.

Als deze mensen vrede hadden gewild, Isral hadden geaccepteerd, Joden rustig hadden laten leven en eens niet hun eigen "religie" en etniciteit op de voorgrond hadden willen plaatsen, was er hier momenteel vrede geweest in dit gebied.

En we zien hetzelfde op plekken zoals India, Syri, Nigeria en Bangladesh. Op bijna alle plekken waar de Islam land zorgt dit voor kommer en kwel en zaait het dood en verderf. En elke dag opnieuw hebben zulke mensen de keus om de wapens neer te leggen en te kiezen voor vrede.
pi_214884418
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2024 21:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is geen genocide en niemand zwaait hier met een Isralische vlag. Wel wordt er gezwaaid met de vlag van een Islamtische en antisemitische terreurbeweging die Isral willen vernietigen.
Ik wil je graag geloven maar de afgelopen 75 jaar heeft Isral er alles aan gedaan om de genocide vorm te geven. Het zijn dus de Palestijnen door worden bedreigd met vernietiging.
pi_214884427
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2024 21:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie is wij? Nederland? Nederland heeft helemaal geen schuld aan dit conflict.

De realiteit is dat dit conflict wel volledig op het conto kan worden geschreven van Arabische moslims en dan voornamelijk de groep die nu door het leven gaat als 'de Palestijnen'.

Als deze mensen vrede hadden gewild, Isral hadden geaccepteerd, Joden rustig hadden laten leven en eens niet hun eigen "religie" en etniciteit op de voorgrond hadden willen plaatsen, was er hier momenteel vrede geweest in dit gebied.

En we zien hetzelfde op plekken zoals India, Syri, Nigeria en Bangladesh. Op bijna alle plekken waar de Islam land zorgt dit voor kommer en kwel en zaait het dood en verderf. En elke dag opnieuw hebben zulke mensen de keus om de wapens neer te leggen en te kiezen voor vrede.
Het ligt ook altijd aan die verrekte moslims omdat ze hun land niet afstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')