Mensen die schrijven dat de gijzelaars niet teruggehaald moeten worden zijn moreel net zo erg als de terroristenquote:
Er was een tweestatenoplossing in 1947, die werd afgewezen. Elke poging daarna was minder gunstig voor Arabieren.quote:Op maandag 2 september 2024 17:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vreselijk voor die mensen. Die vieze gore Netanyahu had voor 7 oktober al aan een één/twee statenoplossing moeten werken en na 7 oktober een deal moeten sluiten om de gijzelaars vrij te krijgen. Helaas is het project Groot-Israël en zelf uit de cel blijven belangrijker voor hem dan het redden van deze mensen en het voorkomen van toekomstig bloedvergieten. Sinwar en Bibi zijn geen haar beter van elkaar. Jammer dat we ze beide nooit in Den Haag voor het gerecht zullen zien.
Die Sinwar heeft een veto. Dus ja.quote:Op maandag 2 september 2024 17:27 schreef oblo het volgende:
[..]
Specifiek aan die eis? Dat lijkt mij een van de minst belangrijke eisen van Hamas. Daar is niet eens discussie over in Israel. Veel minder belangrijk dan eisen zoals controle over philadelphi corridor en een langdurige staakt-het-vuren.
Waarom op de lange termijn? Je moet er gelijk mee beginnen. Sterker het had er al moeten zijn. Gelijke rechten is geen luxe maar een basis waar je vanuit werkt. Daarmee kan je ook je eigen voortbestaan verankeren in een grondwet.quote:Op maandag 2 september 2024 10:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik hier standaard zie gebeuren, eigenlijk. Ik denk dat iedereen wel snapt dat er na/naast de militaire acties het echte werk pas ligt om te zorgen dat iedereen op het grondgebied op de lange termijn genoeg perspectief en gelijke kansen en rechten krijgt.
Hamas geeft er 103 laten gaan en wat heeft het ze opgeleverd? Je krijgt ze op korte termijn echt niet terug denk ik.quote:Op maandag 2 september 2024 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
Nu deals sluiten met Hamas betekent dat ze in november weer 100 nieuwe gijzelaars hebben. Want kennelijk werkt het.
In elk geval een hoop vrijgelaten criminelen. En er gaan (internationaal) nog steeds een heleboel stemmen op om in ruil voor het vrijlaten van gijzelaars Hamas een voorschot te geven op een eigen staat.quote:Op maandag 2 september 2024 18:09 schreef Chadi het volgende:
Hamas geeft er 103 laten gaan en wat heeft het ze opgeleverd?
Je had ook naar het Palestijnse volk kunnen luisteren dan had je Hamas alle wind uit de zeilen gehaald en had je in vrede geleefd misschien wel in een 2 onder 1 kap constructie.quote:Op maandag 2 september 2024 15:49 schreef Cuendillar het volgende:
Een deal bevestigt voor Hamas (en andere terroristen) dat het nemen van Israëlische gijzelaars werkt. Dat het volgens hen een zwakheid is van Israël dat zij hun mensen te allen tijde terugwillen en dat zij dat kunnen misbruiken.
Dat is de spagaat.
Daar trappen ze niet in.quote:Op maandag 2 september 2024 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In elk geval een hoop vrijgelaten criminelen. En er gaan (internationaal) nog steeds een heleboel stemmen op om in ruil voor het vrijlaten van gijzelaars Hamas een voorschot te geven op een eigen staat.
Dat is geen moord, maar oorlog.quote:Op maandag 2 september 2024 16:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
De leiders van Hamas zijn ook democratisch verkozen. Moet ik ze om die reden ook maar geloven?
[..]
De berichten die duidelijk maken dat Israël burgerslachtoffers niet ontziet zijn nogal overweldigend.
Uiteraard niet, het is namelijk geen oorlogsmisdaad.quote:Het Israëlische beleid op dat gebied is een oorlogsmisdaad en het is duidelijk dat ze daar niets tegen doen.
Wat ze aanpakken, zijn de gevallen waar een verdenking is van moord. Zoals het in een beschaafd land gaat.quote:Wat ze aanpakken zijn enkel de gevallen waarbij de slachtoffers westerse hulpverleners waren of waarbij het wel heel prominent in het nieuws kwam.
Maar dat is helemaal geen realistisch doel, dus waarom zou je je daaraan blijven vastklampen?quote:Op maandag 2 september 2024 15:49 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nieuwste stokpaardje van zionisten om te roepen dat Palestina fake is? Wat maakt het uit, al-Aqsa is niet fake en die oorlog zal alleen stoppen zodra het in islamitische handen is.
Ministerie van volksgezondheid heet dat toch?quote:Op maandag 2 september 2024 18:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
De media afdeling van de IDF draait overuren. Hashhhbaraaaa.
Wie denk je voor de gek te houden met dit argument?quote:Op maandag 2 september 2024 18:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je had ook naar het Palestijnse volk kunnen luisteren dan had je Hamas alle wind uit de zeilen gehaald en had je in vrede geleefd misschien wel in een 2 onder 1 kap constructie.
quote:Maar of je nou vreedzaam demonstreert of niet het maakt de zionistische junta niets uit.
Ashira Darwish vertelt over de gruwelijkheden die haar zijn aangedaan in Israëlische gevangenschap. Gearresteerd omdat het kan. Khalida Jarrar zit al tijden vast om niks. Dit zijn geen hamas leden maar juristen en film makers
Is er iets onwaar aan? Indien ja, wat is dan jouw verklaring?quote:Op maandag 2 september 2024 18:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
De media afdeling van de IDF draait overuren. Hashhhbaraaaa.
Het staat niet vast dat ze door hamas om het leven zijn gebracht. Hamas ontkent. Hamas heeft het voordeel van de twijfel in dezequote:Op maandag 2 september 2024 18:42 schreef oblo het volgende:
[..]
Is er iets onwaar aan? Indien ja, wat is dan jouw verklaring?
Van wie zijn de kogelwonden dan volgens jou?quote:Op maandag 2 september 2024 18:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het staat niet vast dat ze door hamas om het leven zijn gebracht. Hamas ontkent. Hamas geeft het voordeel van de twijfel in deze
Het meest morele leger ter wereld.quote:Op maandag 2 september 2024 18:47 schreef oblo het volgende:
[..]
Van wie zijn de kogelwonden dan volgens jou?
Dat is eerlijk. Zelf geef ik terroristen altijd het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 2 september 2024 18:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het staat niet vast dat ze door hamas om het leven zijn gebracht. Hamas ontkent. Hamas heeft het voordeel van de twijfel in deze
Als ik moet kiezen tussen een organisatie die genocide pleegt of eentje die terroristisch is dan kies ik voor de laatste.quote:Op maandag 2 september 2024 18:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is eerlijk. Zelf geef ik terroristen altijd het voordeel van de twijfel.
Je weet maar nooit tenslotte:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 september 2024 18:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het staat niet vast dat ze door hamas om het leven zijn gebracht. Hamas ontkent. Hamas heeft het voordeel van de twijfel in deze
Dat is leuk, maar wat heeft dat met dit draadje te makenquote:Op maandag 2 september 2024 18:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen een organisatie die genocide pleegt of eentje die terroristisch is dan kies ik voor de laatste.
Eeuwige oorlog is wat je krijgt. Als je denkt dat wat ik zeg niet waar is, dan ben jij degene die zich vastklampt aan onrealistische sprookjes.quote:Op maandag 2 september 2024 18:31 schreef Cuendillar het volgende:
Maar dat is helemaal geen realistisch doel, dus waarom zou je je daaraan blijven vastklampen?
Het is toch veel beter om je erbij neer te leggen dat Al-Aqsa in joods gebied ligt, maar dat je er als moslim gewoon kan komen?
En ook geen woord van amnesty, HRW, oxfsm of de VN over het nieuws van dit weekend dat er weer vier Palestijnen zijn dood gemarteld. Drie daarvan in de afgelopen week. Laten we hopen dat het Hamas, PIJ was.quote:
Goh wat een verrassing, dat laatste is iig bewezen als het om Hamas gaat.quote:Op maandag 2 september 2024 18:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen een organisatie die genocide pleegt of eentje die terroristisch is dan kies ik voor de laatste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |