Goed verhaal, maar geef eens antwoord?quote:Op zondag 1 september 2024 22:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik geloof juist de terroristen niet daarom geloof ik eerder hamas.
Dat klopt, want bewijs lijkt er niet te zijn.quote:Op zondag 1 september 2024 21:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vrije naties worden niet beschuldigd van genocide.
Oh ja, dat is allemaal "propaganda" van "terroristenvrienden".
Weten we niet.quote:En al die burgerdoden bestaan ook niet.
En dus? Moet Hamas blijven bestaan of zo?quote:Op zondag 1 september 2024 19:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kende deze club niet, maar ze waren blijkbaar altijd al tegen een deal. De dood van die zes heeft voor die club niks veranderd, het is puur PR
Trots staaltje naoorlogs verzet weer van iemand die verder geen lessen trekt uit het vooroorlogse vluchtelingenbeleid t.o.v. Jodenquote:Op zondag 1 september 2024 22:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Vlak voor WO2 was de media zo om met hun nazi reclame.
Zelfde antisemitische reflex zie je nu weer.
Nu snap je hoe het kon dat zoveel joden zo makkelijk uit Nederland konden worden gedeporteerd. De Duitsers vonden een vruchtbare voedingsbodem voor hun antisemitisme. Vergelijk dat eens met Denemarken, waar amper joden weg werden gedeporteerd. De Deense regering beschermden hun joden veel beter, en de Deense media was veel minder pro nazi dan de Nederlandse pers.
Wat betreft de Volkskrant en de NRC, die staan duidelijk weer aan de verkeerde kant. Typisch Nederland?
Dat maak jij er van en ik blijf ook hier benieuwd hoe je denkt het anders te bewerkstelligen.quote:Op zondag 1 september 2024 22:25 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Dat (hun) christelijke dorpen met de grond gelijk zijn gemaakt etc. dat boeit hun totaal niet nee het zijn gewoon halve moslims duidelijk weer
Dat is de omgekeerde wereld, maar als je in de moslim-echokamer zit dan worden feit en fictie nogal eens door elkaar gehaald.quote:Op zondag 1 september 2024 21:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik sta niet te springen om een discussie met iemand die de feiten ontkent en continu in een slachtoffer rol duikt.
3D echo? Of bedoel je de zionistische fabeltjeskrant waar je uit leest?quote:Op zondag 1 september 2024 22:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is de omgekeerde wereld, maar als je in de moslim-echokamer zit dan worden feit en fictie nogal eens door elkaar gehaald.
Door de deur van een ander niet in te rammen. Je moet oorzaak en gevolg niet door elkaar halen. Mensen zijn boos omdat ze onrecht wordt aangedaan en ze nergens terecht kunnen om het onrecht aan te vechten. Daarom nemen zij de wapens op. Dat ze daar dan boos om worden is de omgekeerde wereld.quote:Op zondag 1 september 2024 22:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat maak jij er van en ik blijf ook hier benieuwd hoe je denkt het anders te bewerkstelligen.
Wat ik zeg: dat leefgemeenschappen die vanwege een Israëlisch (veiligheids)beleid worden getroffen in hun dagelijks bestaan, vanzelfsprekend dat Israël zeker niet in dank zullen afnemen en geen begrip zullen opbrengen.
In die zin zijn ook anderen tragische slachtoffers van gevolgen die Israël noodzaken zich te moeten verdedigen tegen terreurgroepen die haar bestaan niet willen dulden.
Dan maakt soort geloof, hier doorgaans geen zier uit wanneer je uit je opgebouwde huis wordt gedreven.
Maar goed, ik ben meer dan bekend dat mensen in verdrukking levend, niet in staat zijn om over hun ellende heen te kijken en dan de partij die (zich) dat lot aantrekt, aanwijst als oorzaak.
Ik geef partijen vast op een briefje dat welke oplossing of actie er ook komt, Israël daarin altijd wel door iemand zal worden aangewezen als schuldige partij.
Hierbij proberen te onthouden dat het niet de schuld van Israël is dat zij zich moet verdedigen tegen moord en doodslag. En als je het niet eens bent met de aanpak, vertel dan maar hoe Israël dan wel de (be)dreiging buiten haar deur kan houden.
God heeft de joden natuurlijk de huizen en het land van de Palestijnen belooft. Dan wordt het wel een geloofskwestie. Daarbuiten is het een kolonialistische aangelegenheid.quote:Op zondag 1 september 2024 18:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je antisemitisme ziet als integraal onderdeel van de Islam wel.
Nee die wachten een onafhankelijk onderzoek af. Israël heeft nul geloofwaardigheid.quote:Op zondag 1 september 2024 23:12 schreef Ulx het volgende:
Hebben de VN en het Rode Kruis en zo al gereageerd op de executie van de gijzelaars?
Israël is niet het hoofdpersonage van de wereldgeschiedenis of zo waar andere volken toevallig in de weg van zitten met hun dorpen en belangenquote:Op zondag 1 september 2024 22:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat maak jij er van en ik blijf ook hier benieuwd hoe je denkt het anders te bewerkstelligen.
Wat ik zeg: dat leefgemeenschappen die vanwege een Israëlisch (veiligheids)beleid worden getroffen in hun dagelijks bestaan, vanzelfsprekend dat Israël zeker niet in dank zullen afnemen en geen begrip zullen opbrengen.
In die zin zijn ook anderen tragische slachtoffers van gevolgen die Israël noodzaken zich te moeten verdedigen tegen terreurgroepen die haar bestaan niet willen dulden.
Dan maakt soort geloof, hier doorgaans geen zier uit wanneer je uit je opgebouwde huis wordt gedreven.
Maar goed, ik ben meer dan bekend dat mensen in verdrukking levend, niet in staat zijn om over hun ellende heen te kijken en dan de partij die (zich) dat lot aantrekt, aanwijst als oorzaak.
Ik geef partijen vast op een briefje dat welke oplossing of actie er ook komt, Israël daarin altijd wel door iemand zal worden aangewezen als schuldige partij.
Hierbij proberen te onthouden dat het niet de schuld van Israël is dat zij zich moet verdedigen tegen moord en doodslag. En als je het niet eens bent met de aanpak, vertel dan maar hoe Israël dan wel de (be)dreiging buiten haar deur kan houden.
Ik geloof niet Hamas niet bij voorbaat. Maar de Israëlische regering geloof ik nog minder. Het is natuurlijk hetzelfde laken en pak.quote:Op zondag 1 september 2024 22:34 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat klopt, want bewijs lijkt er niet te zijn.
Het is ook niet erg logisch dat Israël genocide zou plegen.
[..]
Weten we niet.
Ik vertrouw in ieder geval niet wat Hamas zegt. Jij wel?
Alsof Palestijnse kinderen die door Israëlische bommen omkomen nou zo'n fijn einde hebben. Hen Mazzig's hypocrisy has ZERO bounds.quote:
De één zegt 10 minuten verwijdert van redding de ander weer 3 dagen ervoor. Ze vallen onder elkaar heen om te benadrukken dat het mensen zijn, 6 mensen. Ja echt. Dat is ook het enige wat ze om geven. De meer dan 40.000 doden door hun toedoen... Ach who cares.quote:
Dit vinden een chadi en een slayage echt helemaal prima.quote:
Niet heel veel in om in jouw echokamer te gaan resoneren. Tenzij je een gesprek wil, hoe dan wel anders of iets op inhoud wil toetsen; laat ik het hierbij.quote:Op zondag 1 september 2024 23:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Door de deur van een ander niet in te rammen. Je moet oorzaak en gevolg niet door elkaar halen. Mensen zijn boos omdat ze onrecht wordt aangedaan en ze nergens terecht kunnen om het onrecht aan te vechten. Daarom nemen zij de wapens op. Dat ze daar dan boos om worden is de omgekeerde wereld.
Geef mensen hun bezittingen terug en laat ze met rust als je met rust gelaten wil worden. Maar nee ze willen een groot Israël.
Alsof Israël die burgers vervolgens ontziet. Hamas zijn smeerlappen maar het Israëlische leger zijn nog veel grotere smeerlappen want die halen evengoed de trekker nog over.quote:Op zondag 1 september 2024 23:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet je bij hamas zijn die hun volk als menselijk schild gebruikt. Wees daar boos op, op dat gedrag wat een oorlogsmisdaad op zichzelf is.
Nadat ze eerst hebben gebeld en doorknockers hebben gebruikt.quote:Op maandag 2 september 2024 00:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alsof Israël die burgers vervolgens ontziet. Hamas zijn smeerlappen maar het Israëlische leger zijn nog veel grotere smeerlappen want die halen evengoed de trekker nog over.
Alleen al de terreur, ontvoering en gijzeling waren al ruim voldoende om vast te stellen dat hamas geen enkele grens (er)kent voor haar geweldadigheden.quote:
Je maakt een grapje. Israëlische bommen bellen niet aan hoor.quote:Op maandag 2 september 2024 00:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nadat ze eerst hebben gebeld en doorknockers hebben gebruikt.
Idd. Ik maak een grapje. Het zijn geen door knockers maar roof knockers.quote:Op maandag 2 september 2024 00:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je maakt een grapje. Israëlische bommen bellen niet aan hoor.
Er had helemaal geen Israël moeten komen. Dan waren deze problemen er niet geweest. Daar moet je beginnen. Niet bij er was eens Israël.... Beetje terug vriend..quote:Op zondag 1 september 2024 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet heel veel in om in jouw echokamer te gaan resoneren. Tenzij je een gesprek wil, hoe dan wel anders of iets op inhoud wil toetsen; laat ik het hierbij.
De oorzaak dat Israël als gevolg iemand uit zijn huis moet timmeren, is omdat Israël redenen heeft dat beleid te voeren dat rechtstreeks voortkomt uit o.a. veiligheid. Daar kan je dan alles (niet/s) van vinden maar het kille feit is dat Israël bedreigd wordt en dus een beleid moet zien (uit) te voeren dat het land met daarin zijnde burgers, bescherming biedt tegen die haar willen vernietigen.
De vraag is; hoe moet en kan Israël zorgen dat zij door anderen niet meer wordt bedreigd ?
Want dan is haar veiligheidsbeleid om desnoods "iemands deur in te trappen" om haar moverende redenen een verdediging af te dwingen, ook niet nodig noch van toepassing.
Gaat iemand gewaarschuwd niet goedschiks weg, zal die uiteindelijk met geweld daartoe toch worden gedwongen. Dan een instantie de schuld geven dat zij uiteindelijk hard optreedt, is de eigen ondervonden rol daarin; moedwillig negeren. Dat het instituut miskend wordt mag iemand dan aankaarten bij zijn eigen "overheid".
De aangezochte optie dat Israël zich dan maar in de zee moet laten wegzakken, hoe ook gewild; zal, gaat en laat Israël zeker niet gebeuren. Haar soevereine bestaansrecht - dat zij ook kan afdwingen - druist wellicht in tegen andere loze 'beloften' maar is inmiddels als onwrikbaar feit te beschouwen. "Better call Saul"
Wrath of God schijnt weer geactiveerd te zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 00:13 schreef Vallon het volgende:
Nu maar hopen dat israël bij voldoende zinnen blijft om niet te vervallen in wraak en tot verdere waanzin gedreven wordt om haar regering verantwoordelijk te stellen voor door hamas aangedane misdaden.
Dus Pearl Harbor was geen aanval? Bij mijn weten heeft het Japanse leger toen niet geprobeerd Hawai te veroveren.quote:Op maandag 2 september 2024 00:23 schreef Origami94 het volgende:
Leuk dat 9/11 retoriek 23 jaar later nog steeds bestaat. Israel is nooit aangevallen geweest. Een land kan pas aangevallen worden als er een inval plaatsvindt om stukken land te heroveren. Zoals in Oekraine gebeurt.
Eens maar helaas gaan we daar weinig aan kunnen veranderen. Israël is er eenmaal en zullen ook blijven. Wat ik hoop dat er gebeurd is dat ze hun legitimiteit verliezen op het wereldtoneel en zwijken onder druk om de Philadelphi corridor van de baan te vegen en de nederzettingen te ontruimen. Dat zal i.i.g al een hele goede stap zijn voor de Palestijnen.quote:Op maandag 2 september 2024 00:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er had helemaal geen Israël moeten komen. Dan waren deze problemen er niet geweest. Daar moet je beginnen. Niet bij er was eens Israël.... Beetje terug vriend..
Dit is wel heel donkere humor*.quote:Op maandag 2 september 2024 00:23 schreef Origami94 het volgende:
Leuk dat 9/11 retoriek 23 jaar later nog steeds bestaat. Israel is nooit aangevallen geweest. Een land kan pas aangevallen worden als er een inval plaatsvindt om stukken land te heroveren. Zoals in Oekraine gebeurt.
Jeetje, fascinerend zeg. Heb het afgelopen jaar veel geleerd over vroeger.quote:Op maandag 2 september 2024 00:42 schreef Nexum het volgende:
[..]
Eens maar helaas gaan we daar weinig aan kunnen veranderen. Israël is er eenmaal en zullen ook blijven.
dat geeft Iran weer vrij toegang tot de achterdeur van Israel, dat is dus geen oplossing, gaat ook niet gebeurenquote:Op maandag 2 september 2024 00:42 schreef Nexum het volgende:
Philadelphi corridor van de baan te vegen
Dus je gelooft een regering van een democratisch land minder dan een terreurorganisatie. Dat slaat nergens op. Hoe praat je dat goed voor jezelf?quote:Op zondag 1 september 2024 23:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik geloof niet Hamas niet bij voorbaat. Maar de Israëlische regering geloof ik nog minder.
Doel je nou op die paar oorlogsmisdaden waarvan de militairen gewoon vervolgd en berecht worden door Israël zelf?quote:Het is natuurlijk hetzelfde laken en pak.
De moorden op burgers die door IDF gepleegd worden zijn trouwens door veel meer organisaties dan Hamas bevestigd. Die vervolgens dan weer door Israel van "support voor Hamas" worden beschuldigd.
quote:Op zondag 1 september 2024 22:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dus? Moet Hamas blijven bestaan of zo?
Het is ook geen ramp dat een Israël er is, maar het moet gewoon voldoen aan de internationale verdragen en mensenrechten respecteren en naleven. Dan zal er ook geen hamas zijn. Het boeit een doorsnee persoon geen moer zolang er brood op plank komt en hij een veilige omgeving heeft waarin die aanspraak kan doen op al zijn rechten en deze grondwettelijk gewaarborgd worden en gelijk zijn voor iedereen.quote:Op maandag 2 september 2024 00:42 schreef Nexum het volgende:
[..]
Eens maar helaas gaan we daar weinig aan kunnen veranderen. Israël is er eenmaal en zullen ook blijven. Wat ik hoop dat er gebeurd is dat ze hun legitimiteit verliezen op het wereldtoneel en zwijken onder druk om de Philadelphi corridor van de baan te vegen en de nederzettingen te ontruimen. Dat zal i.i.g al een hele goede stap zijn voor de Palestijnen.
Ik ben zelf al zielszalig gelukkig en fier dat israel niet meer alleen het narratief bepaald. Zo'n mooie ontwikkeling met als gevolg dat men wereldwijd op de barricades gaat voor de Palestijnen. Mooi man.quote:Op maandag 2 september 2024 00:23 schreef Origami94 het volgende:
Wat?quote:Op maandag 2 september 2024 00:23 schreef Origami94 het volgende:
Dat is niet wat ik hier standaard zie gebeuren, eigenlijk. Ik denk dat iedereen wel snapt dat er na/naast de militaire acties het echte werk pas ligt om te zorgen dat iedereen op het grondgebied op de lange termijn genoeg perspectief en gelijke kansen en rechten krijgt.quote:Op maandag 2 september 2024 07:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar als je hier voor gelijkheid bent, ben je antisemiet. Je moet hier scanderen dat joden meer recht hebben op dat land omdat ze denken dat God het ze heeft gegeven. Dat ze meer rechten hebben dan de oorspronkelijke bewoners.
https://en.wikipedia.org/wiki/Roof_knockingquote:Op maandag 2 september 2024 00:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je maakt een grapje. Israëlische bommen bellen niet aan hoor.
Nee net zoals het neerschieten van Iran Air 655 of MH17quote:Op maandag 2 september 2024 00:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus Pearl Harbor was geen aanval? Bij mijn weten heeft het Japanse leger toen niet geprobeerd Hawai te veroveren.
Wat een prachtig argument.quote:Op maandag 2 september 2024 00:23 schreef Origami94 het volgende:
Kan je er inhoudelijk op in gaan? Anders is een reactie zoals deze overbodig.quote:Op maandag 2 september 2024 10:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat een prachtig argument.
Dat zelfverzonnen criterium maakt het ook helemaal af.
Ga ik ook doen! Even kijken...
Het christendom en de islam bestaan ook niet. Een religie is pas een religie als die zelf een God verzint. Zoals met het jodendom is gebeurd.
Jaaaa, prachtig![]()
Er is niets om inhoudelijk op in te gaan. Je argument is onzinnig. Een aanval is niet gedefinieerd als "invallen en stukken land innemen".quote:Op maandag 2 september 2024 11:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kan je er inhoudelijk op in gaan? Anders is een reactie zoals deze overbodig.
Lees dit nou zelf eens terug.quote:Op zondag 1 september 2024 11:59 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Yeap...
Eerder stond de VS erop dat Israël geen flatgebouwen meer bombardeerde maar binnenging met troepen.
Dat kostte onmiddellijk zo'n 20 soldaten het leven in één explosie...
Amerika's adviezen zijn niet altijd even adequaat geweest in deze oorlog.
Misschien moeten ze Israël gewoon laten doen wat het moet doen en moeten ze hun eigen bevolking vertellen dat ze gewoon hun grote waffel moeten houden met dat "Ceasefire NOW".
Eh, ja.... Als je de bewoners waarschuwt en wat tijd geeft weg te wezen mag dat.quote:Op maandag 2 september 2024 11:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lees dit nou zelf eens terug.
Vrij vertaald: Je mag een flatgebouw waar burgers wonen opblazen omdat het alternatief potentieel gevaarlijk is voor militairen.
Of, met iets andere verwoording en vermoedelijk meer in jouw straatje: Je mag een flatgebouw waar Gazanen wonen opblazzen omdat het alternatief potentieel gevaarlijk is voor Israeliers.
Wat is je vraag?quote:Op maandag 2 september 2024 11:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lees dit nou zelf eens terug.
Vrij vertaald: Je mag een flatgebouw waar burgers wonen opblazen omdat het alternatief potentieel gevaarlijk is voor militairen.
Of, met iets andere verwoording en vermoedelijk meer in jouw straatje: Je mag een flatgebouw waar Gazanen wonen opblazzen omdat het alternatief potentieel gevaarlijk is voor Israeliers.
Je bent het er duidelijk mee oneens zonder enige vorm van onderbouwingquote:Op maandag 2 september 2024 11:33 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er is niets om inhoudelijk op in te gaan. Je argument is onzinnig. Een aanval is niet gedefinieerd als "invallen en stukken land innemen".
Verder nog iets van je dienst?
https://www.vandale.nl/gr(...)nds/betekenis/aanvalquote:Op maandag 2 september 2024 12:05 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je bent het er duidelijk mee oneens zonder enige vorm van onderbouwing
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |