Het zijn de nabestaanden van gegijzelde, normale mensen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor mensen het zijn die een deal eisen. Zijn dat van die linkse liberale softies die het grotere belang niet willen zien?
En dat is de bittere, harde en voor deze mensen onvoorstelbare realiteit.quote:De staatsveiligheid is wel wat belangrijker dan het lot van een tiental gijzelaars, hoe cru dat ook klinkt.
Ik kende deze club niet, maar ze waren blijkbaar altijd al tegen een deal. De dood van die zes heeft voor die club niks veranderd, het is puur PRquote:Op zondag 1 september 2024 19:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
De Palestijnen executeerden die zes gijzelaars enkele minuten voordat ze bevrijd zouden kunnen worden. Dus werkelijk voor niets. Dus ik begrijp dit wel. Het heeft geen zin om met zulke lui te praten.
Ik denk niet dat de mensen die een deal willen van mening zijn dat aan alle eisen van Hamas voldaan moet worden. Netanyahu krijgt de kritiek dat in zijn Gaza strategie een nieuwe deal niet eens een mogelijkheid isquote:Op zondag 1 september 2024 19:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor mensen het zijn die een deal eisen. Zijn dat van die linkse liberale softies die het grotere belang niet willen zien? De staatsveiligheid is wel wat belangrijker dan het lot van een tiental gijzelaars, hoe cru dat ook klinkt.
Er lijkt totaal geen oog te zijn voor de neveneffecten van een staakt het vuren en de overleving van Hamas. Het is allemaal zo simplistisch.
Ik begrijp ze wel dat nabestaanden alles (maar dan ook alles) zullen doen om hun geliefde in hun armen te sluiten.quote:Op zondag 1 september 2024 19:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor mensen het zijn die een deal eisen. Zijn dat van die linkse liberale softies die het grotere belang niet willen zien? De staatsveiligheid is wel wat belangrijker dan het lot van een tiental gijzelaars, hoe cru dat ook klinkt.
Er lijkt totaal geen oog te zijn voor de neveneffecten van een staakt het vuren en de overleving van Hamas. Het is allemaal zo simplistisch.
Met zulke vrienden die bereid zijn om de ziel en zaligheid van hun land te offeren aan een terrorist die vermoord, zijn er geen vijanden meer nodig. Benieuwd ook wat die Arnon voor tweede agenda heeft om de situatie van slachtoffers hier te gebruiken.quote:bron: nos.nl 1 sep 2024 om 19:05
De grootste Israëlische vakbond Histadrut heeft voor maandag een staking aangekondigd. De vakbond wil de druk op premier Benjamin Netanyahu opvoeren om een deal te sluiten met Hamas.
"Joden worden vermoord in de tunnels van Gaza. Het is niet te bevatten en het moet stoppen", zei Arnon Bar-David, de leider van Histadrut zondag op een persconferentie in Tel Aviv.
Ik vrees ook dat dit de volgende strategische move gaat worden van hamas om de opinie verder te kantelen door (ge)dode gijzelaars te laten bevrijden waar het IDF en de Israëlische regering dan de schuld van verkrijgen.quote:Op zondag 1 september 2024 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
We hebben dit weekend geleerd dat Hamas of een van die andere kutclubjes de gijzelaars niet levend kwijt wil raken. De kans dat er nu überhaupt nog een gijzelaar levend bevrijd kan worden is nog veel kleiner geworden.
Als je allemaal dingen uit de duim gaat zuigen heeft verdere discussie weinig zin. Hier is allemaal waar wél sprake van is, zijn Palestijnen die omkomen door de manier waarop de Palestijnse terrorist het gevecht aangaan nadat men een oorlog is gestart met Israël. De zoveelste inmiddels. En nee, dit is vervolgens geen genocide.quote:Op zondag 1 september 2024 19:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze bezetten, belegeren, vermoorden, verkrachten, kolonialiseren, plegen genocide maar ze zijn wel slachtoffer.
Neem er nog eentje misschien dat het dan wat helderder wordt.
Op zulke redacties, die gerund worden door journalisten met een bepaald wereldbeeld, is er inmiddels ook de volledige overtuiging dat de Palestijnse terroristen slechts verzetsstrijders (of misschien wel verzetshelden) zijn. En dit zijn dan de mensen die pretenderen neutraal en objectief nieuws te brengen. Het blijft hilarisch, maar tegelijkertijd ook schrikbarend.quote:Op zondag 1 september 2024 20:30 schreef Molo het volgende:
Net als de Volkskrant die het heeft over lichamen die gevonden zijn en Palestijnse strijders en functionarissen van de militante beweging.....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik sta niet te springen om een discussie met iemand die de feiten ontkent en continu in een slachtoffer rol duikt.quote:Op zondag 1 september 2024 21:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je allemaal dingen uit de duim gaat zuigen heeft verdere discussie weinig zin. Hier is allemaal waar wél sprake van is, zijn Palestijnen die omkomen door de manier waarop de Palestijnse terrorist het gevecht aangaan nadat men een oorlog is gestart met Israël. De zoveelste inmiddels. En nee, dit is vervolgens geen genocide.
Op het westen na ziet iedereen ze als verzet.quote:Op zondag 1 september 2024 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op zulke redacties, die gerund worden door journalisten met een bepaald wereldbeeld, is er inmiddels ook de volledige overtuiging dat de Palestijnse terroristen slechts verzetsstrijders (of misschien wel verzetshelden) zijn. En dit zijn dan de mensen die pretenderen neutraal en objectief nieuws te brengen. Het blijft hilarisch, maar tegelijkertijd ook schrikbarend.
Hamas claimt trouwens dat ze omgekomen zijn door IDF. Ik neem aan dat dit ook zo is.quote:Op zondag 1 september 2024 20:30 schreef Molo het volgende:
Net als de Volkskrant die het heeft over lichamen die gevonden zijn en Palestijnse strijders en functionarissen van de militante beweging.....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ongetwijfeld jouw aanname jaquote:Op zondag 1 september 2024 21:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas claimt trouwens dat ze omgekomen zijn door IDF. Ik neem aan dat dit ook zo is.
Hamas kennende zouden ze het gewoon toegegeven hebben.quote:
Het gaat ze natuurlijk om de joden zoals ze zelf zeggen. Nethanyahu is een afspiegeling van de Israëlische maatschappij en geen uitzondering zoals Norman Finkelstein al zei.quote:
Waarom geloof jij terroristen eerder dan het leger van een vrije natie?quote:Op zondag 1 september 2024 21:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas claimt trouwens dat ze omgekomen zijn door IDF. Ik neem aan dat dit ook zo is.
Tja, dan kun je misschien beter zelf uitloggen, want dit is immers het fundament van jouw manier van discussiëren.quote:Op zondag 1 september 2024 21:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik sta niet te springen om een discussie met iemand die de feiten ontkent en continu in een slachtoffer rol duikt.
Nee hoor, voornamelijk een groot deel van de Arabische en Islamtische wereld, aangevuld met schurkenstaten zoals Rusland, Iran en Venezuela.quote:Op zondag 1 september 2024 21:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Op het westen na ziet iedereen ze als verzet.
Ja hoor, Hamas zou het gewoon hebben toegegeven, haha. Man man man.quote:Op zondag 1 september 2024 21:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas kennende zouden ze het gewoon toegegeven hebben.
Inmiddels een staking in Israël voor morgen.
[..]
Het gaat ze natuurlijk om de joden zoals ze zelf zeggen. Nethanyahu is een afspiegeling van de Israëlische maatschappij en geen uitzondering zoals Norman Finkelstein al zei.
Ah, Norman Finkelstein, nou dan moet het wel waar zijn natuurlijk.quote:Op zondag 1 september 2024 21:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas kennende zouden ze het gewoon toegegeven hebben.
Inmiddels een staking in Israël voor morgen.
[..]
Het gaat ze natuurlijk om de joden zoals ze zelf zeggen. Nethanyahu is een afspiegeling van de Israëlische maatschappij en geen uitzondering zoals Norman Finkelstein al zei.
Tja, dat zijn de verzetshelden binnen de Islamtische wereld. En zo blijkt maar weer: het is voor moslims heel lastig de radicale elementen binnen hun geloofscontreien af te keuren. Als het puntje bij paaltje komt, dan verdedigen helaas ook de gematigde moslims de radicale Islamisten, vanuit gevoelens van religieus (en in het geval van Arabieren ook raciaal) broederschap.quote:Op zondag 1 september 2024 21:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Waarom geloof jij terroristen eerder dan het leger van een vrije natie?
Vrije naties worden niet beschuldigd van genocide.quote:Op zondag 1 september 2024 21:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Net als al die Palestijnen.quote:
Ik geloof juist de terroristen niet daarom geloof ik eerder hamas.quote:Op zondag 1 september 2024 21:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Exact... Poef en je komt om. Geen schuldige of zo.quote:Op zondag 1 september 2024 21:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Net als al die Palestijnen.
Wat een lap tekst vol onwaarheden en vooroordelen. Gaat het goed met je?quote:Op zondag 1 september 2024 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan kun je misschien beter zelf uitloggen, want dit is immers het fundament van jouw manier van discussiëren.
[..]
Nee hoor, voornamelijk een groot deel van de Arabische en Islamtische wereld, aangevuld met schurkenstaten zoals Rusland, Iran en Venezuela.
[..]
Ja hoor, Hamas zou het gewoon hebben toegegeven, haha. Man man man.
[..]
Ah, Norman Finkelstein, nou dan moet het wel waar zijn natuurlijk.
Het blijft fascinerend om te zien hoe men in de Arabische en Islamtische kringen er helemaal geen moeite mee heeft om zich te verschuilen achter een handjevol provocatieve Israëlische of Joodse dissidenten, die hun geld verdienen met het innemen van een anti-Israël positie.
[..]
Tja, dat zijn de verzetshelden binnen de Islamtische wereld. En zo blijkt maar weer: het is voor moslims heel lastig de radicale elementen binnen hun geloofscontreien af te keuren. Als het puntje bij paaltje komt, dan verdedigen helaas ook de gematigde moslims de radicale Islamisten, vanuit gevoelens van religieus (en in het geval van Arabieren ook raciaal) broederschap.
Dat (hun) christelijke dorpen met de grond gelijk zijn gemaakt etc. dat boeit hun totaal niet nee het zijn gewoon halve moslims duidelijk weerquote:Op zondag 1 september 2024 18:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat anderen gezindten weer hun eigen redenen hebben om israël af te wijzen, heeft te maken met historisch vermeende rechten die bv onder islamitisch bewind, wel geclaimd (konden) worden.
Vlak voor WO2 was de media zo om met hun nazi reclame.quote:Op zondag 1 september 2024 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op zulke redacties, die gerund worden door journalisten met een bepaald wereldbeeld, is er inmiddels ook de volledige overtuiging dat de Palestijnse terroristen slechts verzetsstrijders (of misschien wel verzetshelden) zijn. En dit zijn dan de mensen die pretenderen neutraal en objectief nieuws te brengen. Het blijft hilarisch, maar tegelijkertijd ook schrikbarend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |