quote:Op maandag 2 september 2024 05:09 schreef aloa het volgende:
Je eenzaam voelen, maar niet alleen zijn. Je schuldig voelen, maar niet de schuldige zijn. En niemand die je snapt.
Okquote:Op woensdag 4 september 2024 23:07 schreef TonyMalony het volgende:
[..]
Doe met je mee, wel even klaar met deze dag.
quote:Op donderdag 5 september 2024 12:21 schreef Luuntje het volgende:
Getriggerd![]()
Blij als ik met de behandeling kan beginnen bij Lionarons
Sterkte!quote:Op donderdag 5 september 2024 12:21 schreef Luuntje het volgende:
Getriggerd![]()
Blij als ik met de behandeling kan beginnen bij Lionarons
Als ‘t maar werktquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:23 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Ik voel me uiteraard ook fantastisch
Positief denken and such![]()
Gewoon blijven doen!quote:Op vrijdag 6 september 2024 00:44 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen...
quote:
Als je post hoe je je voelt is dat prima. Maar inderdaad, dat sarcastische gedoe om het akkefietje van laatst nog eens op te rakelen is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 6 september 2024 01:11 schreef Puzzie het volgende:
[..]![]()
Waarom post je hier dan?
Dit topic gaat over hoe mensen zich voelen , Zonder sarcasme
Kan hier vanalles op zeggen maar ik laat t gaan.quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je post hoe je je voelt is dat prima. Maar inderdaad, dat sarcastische gedoe om het akkefietje van laatst nog eens op te rakelen is nergens voor nodig.
Ik heb precies hetzelfde:quote:Op zondag 8 september 2024 13:36 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Kan hier vanalles op zeggen maar ik laat t gaan.
En verder voel ik me
Jij ookquote:Op zondag 8 september 2024 13:41 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
I'm sorry
Hope you're feeling better soon
Dat lijkt me verstandig ja, dat je het laat gaan.quote:Op zondag 8 september 2024 13:36 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Kan hier vanalles op zeggen maar ik laat t gaan.
En verder voel ik me
Zeker. Sommige dingen zijn niet te winnenquote:Op zondag 8 september 2024 13:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat lijkt me verstandig ja, dat je het laat gaan.
Dat klopt, maar dat bedoelde ik nu niet. Ik bedoelde eigenlijk 'let it go'. Niet elke strijd hoeft gestreden te worden, je kśnt ook besluiten om je ergens niét druk over te maken.quote:Op zondag 8 september 2024 14:02 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Zeker. Sommige dingen zijn niet te winnen
Ik liet t ook gaan.quote:Op zondag 8 september 2024 14:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat bedoelde ik nu niet. Ik bedoelde eigenlijk 'let it go'. Niet elke strijd hoeft gestreden te worden, je kśnt ook besluiten om je ergens niét druk over te maken.
Ik keek niet weg, ik was het gewoon niet met je eens. Dat mag. Aangezien je het er overduidelijk tóch over wil hebben raad ik je aan om naar R&P FB te gaan, want mensen snel even achterbaks noemen in dezelfde adem als zeggen dat je het laat gaan (wat je dus niét doet) is op z'n zachtst gezegd niet netjes.quote:Op zondag 8 september 2024 14:15 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Ik liet t ook gaan.
Omdat het niet te winnen is hier. Maakt t niet minder frustrerend omdat het wel oneerlijk is. En ik begrijp niet waarom mensen zo achterbaks zijn. En waarom mensen wegkijken.
Maar goed. Ik zal let it go nog eens opzetten.
Thanks. T ging over allerlei situaties in life en op fok. Niet specifiek deze. Ik hoef t er verder niet over te hebben.quote:Op zondag 8 september 2024 14:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik keek niet weg, ik was het gewoon niet met je eens. Dat mag. Aangezien je het er overduidelijk tóch over wil hebben raad ik je aan om naar R&P FB te gaan, want mensen snel even achterbaks noemen in dezelfde adem als zeggen dat je het laat gaan (wat je dus niét doet) is op z'n zachtst gezegd niet netjes.
Dan doe ik wel mee…quote:Op zondag 8 september 2024 15:49 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Helpt niet meer met zoveel nare mensen
Dat is altijd mooi om te lezen.quote:Op zondag 8 september 2024 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik voel mij als een waterbuffel
Heel veel gedaan dit weekend maar still going strong 🐃
quote:Op maandag 9 september 2024 07:51 schreef aloa het volgende:
Onrustige geest momenteel.
Alsof er iets gaat gebeuren, maar geen idee hoe en wat.
He wat n naar gevoel lijkt mequote:Op maandag 9 september 2024 07:51 schreef aloa het volgende:
Onrustige geest momenteel.
Alsof er iets gaat gebeuren, maar geen idee hoe en wat.
Beterschap!quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Vandaag ziekig. Zucht. Nie leuk. Vroeg mijn bed in.
Mod op fok, wat wil je nog meer berijkenquote:Op woensdag 11 september 2024 21:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
behoorlijk kut eigenlijk; lage rugpijn, moe. Niet echt een doel in het leven.
Aww balen.. sterktequote:Op woensdag 11 september 2024 21:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
behoorlijk kut eigenlijk; lage rugpijn, moe. Niet echt een doel in het leven.
Sterkte. Dat is niet niksquote:Op dinsdag 17 september 2024 12:12 schreef FireFox1 het volgende:
Gisteren te horen gekregen dat ik de ziekte van Parkinson heb.![]()
Ben verdrietig..
Nee, ik zal er de rest van mijn leven last van houden helaas.quote:
Ach!!!quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:12 schreef FireFox1 het volgende:
Ben verdrietig..
Het gaat helemaal goed komen met je. Wat is je leeftijd?quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:12 schreef FireFox1 het volgende:
Ben verdrietig..
42 jaar.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:04 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Het gaat helemaal goed komen met je. Wat is je leeftijd?
Kwam die bloeding uit het niets?quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:06 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
42 jaar.
9 jaar geleden een hersenbloeding overleefd, en nu dit..
Niet helemaal. Ik was toen verslaafd aan cocaine, zat in een zeer stressvolle sitiuatie en was zwaar depressief.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:07 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Kwam die bloeding uit het niets?
Sterkte!quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:11 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ik was toen verslaafd aan cocaine, zat in een zeer stressvolle sitiuatie en was zwaar depressief.
Dat is nu wel anders, maar blijkbaar is er toch blijvende schade ontstaan.
Het is nu nog allemaal vers en de 25e heb ik een afspraak met de nuroloog voor een behandelplan. Ondertussen trilt mijn lichaam al dagenlang en krijg ik steeds minder controle over mijn armen en benen.
Ik ben best wel bang om eerlijk te zijn.
Sterkte!!quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:12 schreef FireFox1 het volgende:
Ben verdrietig..
Knufffff....quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:02 schreef Luuntje het volgende:
Voel me....k*t. Klaar.
Zoontje komt voorlopig nog niet thuis.
Hij zit nu, sinds mei, opgenomen bij Mondriaan en het blijkt dat zijn problematiek erg complex is.
Zodanig dat wij, als ouders, dat niet aankunnen.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:02 schreef Luuntje het volgende:
Voel me....k*t. Klaar.
Zoontje komt voorlopig nog niet thuis.
Hij zit nu, sinds mei, opgenomen bij Mondriaan en het blijkt dat zijn problematiek erg complex is.
Zodanig dat wij, als ouders, dat niet aankunnen.
Dat magquote:Op dinsdag 17 september 2024 13:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Sterkte!
Het topic is niet voor adviezen, dus zal ik je vragen of ik je een PM mag sturen.
Moet nog even wachten tot vanavond, na werk.quote:
Jeetje wat n nieuws, echt klote voor jequote:Op dinsdag 17 september 2024 13:11 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ik was toen verslaafd aan cocaine, zat in een zeer stressvolle sitiuatie en was zwaar depressief.
Het is nu nog allemaal vers en de 25e heb ik een afspraak met de nuroloog voor een behandelplan. Ondertussen trilt mijn lichaam al dagenlang en krijg ik steeds minder controle over mijn armen en benen.
Oh wat zwaar zeg, heel veel sterkte 😘quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:11 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wooow dat is heftig!!quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:12 schreef FireFox1 het volgende:
Ben verdrietig..
Heftig sterktequote:Op dinsdag 17 september 2024 12:12 schreef FireFox1 het volgende:
Ben verdrietig..
https://www.cnnbs.nl/20-gezondheidsvoordelen-medicinale-cannabis/quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:12 schreef FireFox1 het volgende:
Ben verdrietig..
quote:Op maandag 23 september 2024 19:41 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Vraag het morgen maar weer
Oh jee heel veel sterkte aloa!quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:59 schreef aloa het volgende:
Mijn pa is overleden. Uiteindelijk heeft een beroerte hem genekt.
Gecondoleerd aloa...quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:59 schreef aloa het volgende:
quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:59 schreef aloa het volgende:
Aww veel sterktequote:Op zondag 6 oktober 2024 09:59 schreef aloa het volgende:
Veel sterkte.quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:59 schreef aloa het volgende:
Ach.....sterkte met alles Aloaquote:Op zondag 6 oktober 2024 09:59 schreef aloa het volgende:
Gecondoleerdquote:Op zondag 6 oktober 2024 09:59 schreef aloa het volgende:
quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:15 schreef aloa het volgende:
Ik heb weleens betere dagen gehad.
Vandaag wil niks, voel me zo slecht...
quote:Op zaterdag 2 november 2024 07:06 schreef MisterFox het volgende:
In de war , paniekaanvallen en aan het rouwen
Hoe gaat het nu…?quote:Op zaterdag 2 november 2024 07:06 schreef MisterFox het volgende:
In de war , paniekaanvallen en aan het rouwen
quote:
Dat waren echt serieuze relatieproblemen.quote:
Fijn dat je even een berichtje achterlaat! Het klonk niet zo best.quote:Op zondag 3 november 2024 23:16 schreef MisterFox het volgende:
[..]
[..]
Dat waren echt serieuze relatieproblemen.
Het gaat goed. We gaan morgen even op vakantie.
Was het ook niet. 4 uur lang huilen en hyperventileren...quote:Op maandag 4 november 2024 06:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Fijn dat je even een berichtje achterlaat! Het klonk niet zo best.
quote:Op woensdag 6 november 2024 09:29 schreef MisterFox het volgende:
Mijn partner en ik hebben van maandag tot vandaag geschiedenis geschreven. Ik ben OK.
Oh dat is naar!quote:Op zondag 17 november 2024 15:52 schreef Joop.K het volgende:
Ik voel me klein, ongelukkig en emotioneel koud. Mijn stemmingen wisselen constant en slingeren me van het ene uiterste naar het andere. Soms voel ik me depressief, en op andere momenten ervaar ik een overweldigend gevoel van euforie dat bijna niet te hanteren is. Maar daarna val ik weer in een diepe, donkere put. Die put lijkt met elke val dieper te worden, en het voelt alsof het steeds moeilijker wordt om er weer uit te klimmen.
Ik schud je de hand. Een glijbaan die steeds sneller gaat.quote:Op zondag 17 november 2024 18:23 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik voel me alsof ik vastzit in een eindeloze novembernacht, koud en nat, terwijl de regen als naalden op mijn huid prikt. Melancholie doordrenkt mijn gedachten, alsof ik een oude, vergeelde foto ben die niemand meer bekijkt. De dagen lijken donkerder en kouder, een beklemmende voorbode van eenzaamheid die niet verdwijnt, zelfs niet met de lichten van de aankomende kerstdagen.
Oh wat naar!quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:14 schreef 444 het volgende:
Ik voel me depressief, alleen.
Bijna een jaar niet gedronken, maar nog nooit in mijn leven zo intens min gevoeld. De stemmingswisselingen zijn echt zwaar kut.
Ik weet soms niet meer hoe en wat.
Normaal dronk ik de ellende weg, maar nu blijf ik er in hangen, want...geen uitweg meer zien soms.
Zal wel weer goed komen.
Dat is heel kut, heb je hier al hulp bij? Er zullen vast nog hele mooie tijden komen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:14 schreef 444 het volgende:
Ik voel me depressief, alleen.
Bijna een jaar niet gedronken, maar nog nooit in mijn leven zo intens min gevoeld. De stemmingswisselingen zijn echt zwaar kut.
Ik weet soms niet meer hoe en wat.
Normaal dronk ik de ellende weg, maar nu blijf ik er in hangen, want...geen uitweg meer zien soms.
Zal wel weer goed komen.
quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh wat naar!![]()
Heb je medicijnen als ondersteuning?
Nog geen hulp en medicijnen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is heel kut, heb je hier al hulp bij? Er zullen vast nog hele mooie tijden komen.![]()
Ach jongens tochquote:Op vrijdag 6 december 2024 19:51 schreef 444 het volgende:
[..]
[..]
Nog geen hulp en medicijnen.
De wachtlijsten in de hulpverlening zijn echt een drama. Echt bizar is dat.
Ik heb vaker hulp gehad, maar dit duurt wel heel lang. Pas in januari is er plek.
Anti psychotica denk ik.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ach jongens toch![]()
En dan ook nog gestopt met drinken!
Wat heb je nodig, wat zou je willen nu…? Weet je dat?
Heb je een goed contact met je huisarts? Kan hij je niet wat geven om deze tijd te overbruggen?quote:Op vrijdag 6 december 2024 20:05 schreef 444 het volgende:
[..]
Anti psychotica denk ik.
Maar ik twijfel er over.
Dat overleg ik wel daar...
Haloaquote:Op vrijdag 6 december 2024 19:51 schreef 444 het volgende:
[..]
[..]
Nog geen hulp en medicijnen.
De wachtlijsten in de hulpverlening zijn echt een drama. Echt bizar is dat.
Ik heb vaker hulp gehad, maar dit duurt wel heel lang. Pas in januari is er plek.
Mooi geschreven ondanks dat je je zo klote voelt.quote:Op zondag 17 november 2024 18:23 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik voel me alsof ik vastzit in een eindeloze novembernacht, koud en nat, terwijl de regen als naalden op mijn huid prikt. Melancholie doordrenkt mijn gedachten, alsof ik een oude, vergeelde foto ben die niemand meer bekijkt. De dagen lijken donkerder en kouder, een beklemmende voorbode van eenzaamheid die niet verdwijnt, zelfs niet met de lichten van de aankomende kerstdagen.
quote:Op vrijdag 6 december 2024 20:22 schreef 444 het volgende:
Laat maar verder ff. Ik heb slechte ervaringen met dat soort medicatie, daarom twijfel ik enorm. En wat dat aangaat heb ik weinig vertrouwen in mijn huisarts.
Maar bedankt
Ik weet niet wat er speelt..quote:Op woensdag 11 december 2024 00:04 schreef Eric_Cantona het volgende:
Langzaamaan de moed aan het verliezen, het hoeft allemaal niet meer op deze manier...
Ach Eric…quote:Op woensdag 11 december 2024 00:04 schreef Eric_Cantona het volgende:
Langzaamaan de moed aan het verliezen, het hoeft allemaal niet meer op deze manier...
Zwaar klote. Sterkte kerelquote:Op woensdag 11 december 2024 00:04 schreef Eric_Cantona het volgende:
Dat is een klotegevoelquote:Op woensdag 11 december 2024 00:04 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik ben ook echt vreselijk overprikkeld door kerst, afgelopen weekend had ik ook nog een feestje, en oud en nieuw komt er ook aan.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:12 schreef Christiane. het volgende:
Moe![]()
Mijn stress niveau is echt om te janken...veel te veel prikkels.
Teveel. .
Om gek van te worden idd.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben ook echt vreselijk overprikkeld door kerst, afgelopen weekend had ik ook nog een feestje, en oud en nieuw komt er ook aan.![]()
Ongetwijfeld ook nog vrienden die aan m'n kop gaan zeuren of ik vanavond nog wil chillen.
quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:33 schreef Christiane. het volgende:
Somber en leeg.
Januari is dit jaar echt een diepe put. Ik kan mijn draai niet vinden.
Ik vraag me af of die zon in mij ooit nog gaat schijnen, het is nu een miezerige grijze mist.
Balenquote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoi HC, hier is het ook niet veel.
Lekker pyjama aan en TV kijken, pure ontspanning.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een zware dag
Ben moe en overprikkeld en somber
Morgen even begeleider en dan weekend
Nu lekker onderuit en bijkomen
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:21 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Voel me ontzettend klote, al een heel lange tijd. Mis iemand heel erg in mijn leven, iemand waar ik heel veel om gaf en nog steeds doe, maar door eigen handelen is alles kapot gegaan.
Wat zei je werkgever?quote:Op maandag 20 januari 2025 09:01 schreef MisterFox het volgende:
Je denkt dat je goed zit en werkt je helemaal het apenzuur; krijg je weer zo'n misplaatste kutopmerking van je werkgever.
Ik was al heel vroeg binnen en stond even met een collega te kletsen. "Zo wat is dit? Is dit een kwartiertje pauze of...?quote:
Oh bah..quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:38 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik was al heel vroeg binnen en stond even met een collega te kletsen. "Zo wat is dit? Is dit een kwartiertje pauze of...?"
The fuck zeg. De programmeurs liggen kennelijk voor het oprapen ofzo.
Het gemis is echt groot. Ook de manier hoe alles gelopen is. Ben heel bang dat deze persoon me haat en dat dit nu gewoon is hoe het voor altijd zal zijn.quote:
Sterkte...quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:01 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Het gemis is echt groot. Ook de manier hoe alles gelopen is. Ben heel bang dat deze persoon me haat en dat dit nu gewoon is hoe het voor altijd zal zijn.
Je weet pas wat je mist als het er niet is. En dat doet pijn, en ik beschouw mezelf als verantwoordelijk, wat ik mezelf enorm kwalijk neem.
Misschien een topic openen? Dan kun je je situatie uitleggen…quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:26 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Thanks
Vraag me af of t ooit beter wordt
Nah...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien een topic openen? Dan kun je je situatie uitleggen…
Ach Gebruikersnaam…quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:34 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Ik voel me meer dan vreselijk, hopeloos...
Heel stom, maar kun je wel goed slapen? Dan zou je misschien kunnen overwegen om al lekker je bed in te duiken. Ik kon altijd heel goed slapen. Hoe rot en depressed ik me ook voelde.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:34 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Ik voel me meer dan vreselijk, hopeloos...
Weet je wat ik me afvraag? Waarom die arts geen medicatie heeft meegegeven. Hij voelt zich zó hondsberoerd!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Heel stom, maar kun je wel goed slapen? Dan zou je misschien kunnen overwegen om al lekker je bed in te duiken. Ik kon altijd heel goed slapen. Hoe rot en depressed ik me ook voelde.
En anders zoek een beetje afleiding. Dat je hoofd even ergens anders aan kan denken
Dat snap ik ook niet? Nav zijn post in het andere topic kreeg ik ook het idee dat de arts met name inzoomde op de fysieke klachten?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weet je wat ik me afvraag? Waarom die arts geen medicatie heeft meegegeven. Hij voelt zich zó hondsberoerd!
Eens, ik zo in jou geval de hap bellen voor kalmerende nedicatie denk ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Voor Gebruikersnaam:
1) Bel morgen je huisarts en zeg hoe het gaat. Het gaat dus niet. Vraag om medicatie;
2) Wil je praten met iemand, bel dan de Luisterlijn 088 0767000. Kan ook vannacht;
3) Heb je met spoed een huisarts nodig, vanavond of vannacht, bel dan de lokale dokterswacht (ff googelen).
Ja, eens (huisartsenpost oftewel dokterswacht).quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:41 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Eens, ik zo in jou geval de hap bellen voor kalmerende nedicatie denk ik.
Dank allebei voor de aardige woorden, heb buiten gezeten in de kou, dat was wel even fijn. Ik heb morgen weer contact.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Voor Gebruikersnaam:
1) Bel morgen je huisarts en zeg hoe het gaat. Het gaat dus niet. Vraag om medicatie;
2) Wil je praten met iemand, bel dan de Luisterlijn 088 0767000. Kan ook vannacht;
3) Heb je met spoed een huisarts nodig, vanavond of vannacht, bel dan de lokale dokterswacht (ff googelen).
-edit: bij nader inzien is dit topic niet helemaal bedoeld voor adviezen, dus ik heb het in je eigen topic geplaatstquote:Op dinsdag 4 februari 2025 23:11 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Dank allebei voor de aardige woorden, heb buiten gezeten in de kou, dat was wel even fijn. Ik heb morgen weer contact.
Slaap heel slecht al een lange tijd. Vroeg in de nacht wakker worden met een bonkend hart, nat van het zweet, met het idee dat de hele nacht al voorbij is.
Beterschapquote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:48 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Gevelt door de griep. Ik voel me ontzettend klote.
Dankjewel lieverd.quote:
Beterschap!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:48 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Gevelt door de griep. Ik voel me ontzettend klote.
Echt he klotegriep, beterschap!!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:29 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Beterschap!
Ik zit ook ziek thuis, klotegriep is het
Hoofdpijn vooral bij mij
Hoi Gebruikersnaam, wat fijn dat je nog post. Heb je het nog met je huisarts gehad over je mentale toestand? Lijkt mij heel belangrijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:49 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Vandaag bloed laten afnemen, dus er is iets officieel in gang gezet, waar ik wel blij mee ben. Zelf voel ik me erg zwaar en zeer doelloos, mijn ziel heeft mijn lichaam al voor de helft verlaten lijkt het. Vannacht een hele tijd buiten gelopen, de kou was aangenaam.
Minder aangenaam is dat ik schade heb gereden met mijn auto, eenzijdig en gelukkig alleen maar bumperschade. Voet van koppeling afhalen terwijl je in de één staat vlak voor een steense muur is niet handig.
Volgende week heb ik weer een afspraak, voor uitslag te bespreken en wat nu verder. Voel me in de steek gelaten. Vannacht weer niks geslapen, overgegeven. Ik besef helemaal dat ik fouten heb gemaakt en het lijden is zwaar. Ben zelf ook nog een persoon, niet veel meer, had dit niet verwacht.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoi Gebruikersnaam, wat fijn dat je nog post. Heb je het nog met je huisarts gehad over je mentale toestand? Lijkt mij heel belangrijk.
Wanneer heb je de afspraak met de arts? Hoe dan ook, je moet er zo snel mogelijk terecht. Omdat dit niet vol te houden is. Alleen dit keer moet je hem duidelijk maken wat je allemaal voelt Hoe erg het is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:23 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Volgende week heb ik weer een afspraak, voor uitslag te bespreken en wat nu verder. Voel me in de steek gelaten. Vannacht weer niks geslapen, overgegeven. Ik besef helemaal dat ik fouten heb gemaakt en het lijden is zwaar. Ben zelf ook nog een persoon, niet veel meer, had dit niet verwacht.
Woensdag heb ik een dubbele afspraak kunnen inplannen, zoals ik eerder als tip kreeg in mijn topic. Ik ga er al tijden alleen mee om. Het komt wel goed, zo niet, dan is het maar zo. Er zit wel een beetje schot in de zaak.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wanneer heb je de afspraak met de arts? Hoe dan ook, je moet er zo snel mogelijk terecht. Omdat dit niet vol te houden is. Alleen dit keer moet je hem duidelijk maken wat je allemaal voelt Hoe erg het is.
Tot die afspraak zie één van mijn vorige posts over de Huisartsenpost e.d. Ook is het misschien prettig om hier te posten, wie weet om je hart wat te luchten.
Kun je je hier in vinden?
Ach... iemand probeert me altijd over te halen om ongezonde keuzes te maken en mijn gezonde keuzes afkraken... Ik praat nooit uit mezelf over afvallen/sporten/levensstijl(veranderen) met die persoon. Alleen ze vraagt altijd wat ik doe op dat gebied.quote:
En vergeet De Luisterlijn ook niet, die kan je ook bellen of ermee chattenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:32 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Woensdag heb ik een dubbele afspraak kunnen inplannen, zoals ik eerder als tip kreeg in mijn topic. Ik ga er al tijden alleen mee om. Het komt wel goed, zo niet, dan is het maar zo. Er zit wel een beetje schot in de zaak.
Hou vol meid.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach... iemand probeert me altijd over te halen om ongezonde keuzes te maken en mijn gezonde keuzes afkraken... Ik praat nooit uit mezelf over afvallen/sporten/levensstijl(veranderen) met die persoon. Alleen ze vraagt altijd wat ik doe op dat gebied.
Het gaat op dat gebied goed met mij, echt heel erg goed. Alleen die persoon lukt het niet en probeert mij te saboteren.
Je hoeft geen cheerleader te zijn, maar je hoeft ook niet iemand tegen te werken
Zo... ben nu weer pissig
Oh ik laat me er niet onder krijgen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Hou vol meid.
Jij hoeft die ander niet op sleeptouw te nemen. Als die motivatie problemen heeft met zelf te gaan sporten, hoeft ze het nog niet op jou af te vegen.
Toppertje!![]()
Hopelijk ben je inmiddels weer lekker warm binnen, en in je bed.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:04 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Voel me koud, heb uren gezeten bij een watertje in het donker. Nagedacht over het doel van alles.
Weer slecht geslapen, wel warm gehad (koorts). Ik weet het, benieuwd wat daar exact uit zal komen. Ben zelf de hoop aan het verliezen, dit komt niet meer goed. Vreselijk wat voor soort persoon ik ben. Heb eigenhandig iets de nek omgedraaid wat alles voor me was. Nu straft het hele universum me, ook verdiend. Ik ben in de rouw, en niet eens gelinkt aan de dood.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:56 schreef Sally het volgende:
[..]
Hopelijk ben je inmiddels weer lekker warm binnen, en in je bed.
En dat je nu slaapt - een beetje fatsoenlijk.
Een gesprek is nabij, hou dat maar vast
Het klinkt gewoon als de stadia van rouw die je doormaakt.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:22 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Weer slecht geslapen, wel warm gehad (koorts). Ik weet het, benieuwd wat daar exact uit zal komen. Ben zelf de hoop aan het verliezen, dit komt niet meer goed. Vreselijk wat voor soort persoon ik ben. Heb eigenhandig iets de nek omgedraaid wat alles voor me was. Nu straft het hele universum me, ook verdiend. Ik ben in de rouw, en niet eens gelinkt aan de dood.
In mijn jongere jaren heb ik een rouwstoornis ervaren na het verlies van een dierbare, was zeer traumatisch. Volgens mij heette het verstoorde rouw in andere termen. Wat ik nu doormaak voelt anders, en ik heb er ernstige moeite mee om er mee om te gaan. Het lijkt alsof er misschien wel een kans is, maar deze niet werkelijkheid wordt.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Het klinkt gewoon als de stadia van rouw die je doormaakt.
Gun jezelf dat ook.
Ik heb het gelezen...quote:Op zondag 9 februari 2025 20:55 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
In mijn jongere jaren heb ik een rouwstoornis ervaren na het verlies van een dierbare, was zeer traumatisch. Volgens mij heette het verstoorde rouw in andere termen. Wat ik nu doormaak voelt anders, en ik heb er ernstige moeite mee om er mee om te gaan. Het lijkt alsof er misschien wel een kans is, maar deze niet werkelijkheid wordt.
Daarnaast heb ik al vanaf mijn kinderjaren last van verlatingsangst, waardoor ik eigelijk alleen maar oppervlakkige relaties heb gehad met anderen, misschien wel zelfbescherming. Dit keer was dat anders, en helaas is het geėscaleerd tot een nachtmerrie.
quote:Wat zijn de vijf fasen van rouw?
De genoemde fasen van rouw; Ontkenning, (onderdrukte) woede, onderhandelen, depressie en aanvaarding. Zijn in 1969 beschreven door Elisabeth Kübler-Ross.
quote:Rouw is een persoonlijk proces, en voor iedereen anders.
Fase 1: Schok en ongeloof.
Fase 2: Ontkenning.
Fase 3: Woede.
Fase 4: Onderhandelen.
Fase 5: Depressie.
Fase 6: Aanvaarding.
Fase 7: Hoop en herstel.
Laat uw emoties toe.
quote:Op maandag 10 februari 2025 03:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen...![]()
Maar ken je de 5 Stadia van Rouw? (soms worden er 7 genoemd)
[..]
[..]
Ik ben enigszins bekend met de verschillende stadia, maar mijn stadia lijken door elkaar te lopen, er is totaal niks chronologsch aan. Het algemene gevoel is een combinatie van ongeloof en depressie, maar er is ook vaak woede, hoewel die niet van lange duur is. Dat is niet op zo'n heftige schaal dat ik dingen zou doen waar ik later spijt van zou krijgen. Het voelt niet alsof ik daadwerkelijk zou handelen naar de diepe emoties die ik op bepaalde momenten ervaar.quote:Op maandag 10 februari 2025 03:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen...![]()
Maar ken je de 5 Stadia van Rouw? (soms worden er 7 genoemd)
[..]
[..]
Geen idee of er een échte volgorde zit in de stukjes tussen Ongeloof/schok en de laatste: berusting/aanvaarding.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:23 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
[..]
Ik ben enigszins bekend met de verschillende stadia, maar mijn stadia lijken door elkaar te lopen, er is totaal niks chronologsch aan. Het algemene gevoel is een combinatie van ongeloof en depressie, maar er is ook vaak woede, hoewel die niet van lange duur is. Dat is niet op zo'n heftige schaal dat ik dingen zou doen waar ik later spijt van zou krijgen. Het voelt niet alsof ik daadwerkelijk zou handelen naar de diepe emoties die ik op bepaalde momenten ervaar.
Gevoel van depressie sluimert al vele jaren, is alleen enorm aangewakkerd. Factor duizend.
En de ene rouw is de andere niet.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Geen idee of er een échte volgorde zit in de stukjes tussen Ongeloof/schok en de laatste: berusting/aanvaarding.
Kan me voorstellen dat ook van alles tegelijk kan spelen.
Nou, dit. @srekiurbegnaamquote:Op maandag 10 februari 2025 13:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
En de ene rouw is de andere niet.
Bij sommige rouwprocessen zit er een schuldvraag (had ik x maar vaker gezegd dat ie moest stoppen met roken, had ik x maar niet de auto in laten stappen). Of dat dan valt dan onder rouw ? Verschilt per persoon en is specialistisch.
Wel n kutliedquote:Op maandag 10 februari 2025 20:04 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Voel me erg
Bekijk deze YouTube-video
Vreselijk kutlied, knuffel terug.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:22 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Wel n kutlied![]()
*opgeslagen
En virtuele knuffel v jou
Bel alsjeblieft:quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:47 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Vreselijk kutlied, knuffel terug.
Ik trek het niet meer. Gedachten blijven hangen, alles blijft zich herhalen en herhalen en herhalen in sneltreinvaart. Heb van alles geprobeerd om tot rust te komen, het lukt niet.
Bel alsjeblieftquote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:06 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Zit op mijn vaste spot buiten op het moment in het pikdonker, heb muziekje aan, het is vreselijk koud, nat. Ben aan het drinken. Morgen moet ik sowieso naar de huisarts, dit kan zo niet verder.
Weet je ook wanneer je gesprekken met de psycholoog beginnen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:48 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Mijn bloedwaarden weken wat af van normaal. De crp was licht verhoogd, maar niet zorgwekkend. Er was sprake van bloedarmoede en ik moet vitamine B12 en foliumzuur gaan innemen. Over drie weken moet ik opnieuw bloed laten afnemen. Ik heb een doorverwijzing naar een psycholoog gekregen in de basis-GGZ gekregen (moet me hier zelf nog even over inlezen, wou weg daar). Had het nog over psychologische hulp via internet, maar heb gezegd daar geen interesse in te hebben.
Vond het niet fijn met mijn huisarts te praten en mijn hele verhaal te doen, kwam niet goed uit mijn woorden, was enorm zenuwachtig. Vond het ook geen fijn persoon, heel bot, weinig empathie. Kom er normaal nooit, volgens mij was het de tweede of derde keer dat ik mijn huisarts lang zag en sprak, als ik vorige week niet meetel.
Vannacht amper geslapen, in paniek wakker geworden en daarna was het gedaan met de nachtrust.
Op dit moment weet ik zelf nog niks. Jawel, huisarts had het over kalmeringsmedicatie, maar dit wil ik zelf niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weet je ook wanneer je gesprekken met de psycholoog beginnen?
Erg jammer dat de huisarts zo bot is. Dat kun je nu niet gebruiken.
Ik begrijp niet waarom je geen medicatie hebt meegekregen. Een redelijk goede nachtrust maakt dat je de zware dagen aankunt. Het is anders niet te harden. En ook geen kalmeringstabletten… ik vind het vreemd.
Ik vind je goed bezig.
Als ik geen klik heb met een huisarts of psycholoog loop ik direct de deur uit en vraag om een nieuwe.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:48 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Vond het niet fijn met mijn huisarts te praten en mijn hele verhaal te doen, kwam niet goed uit mijn woorden, was enorm zenuwachtig. Vond het ook geen fijn persoon, heel bot, weinig empathie. Kom er normaal nooit, volgens mij was het de tweede of derde keer dat ik mijn huisarts lang zag en sprak, als ik vorige week niet meetel.
Mag ik vragen wat de reden is dat je geen medicatie wilt die je nu zou kunnen ondersteunen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:58 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Op dit moment weet ik zelf nog niks. Jawel, huisarts had het over kalmeringsmedicatie, maar dit wil ik zelf niet.
Bot is wellicht overdreven, maar geen fijn persoon om je verhaal bij te delen.
We zullen wel zien, dat is iets opstartende is, is wel een beter gevoel. Had dat een dikke twee weken geleden niet kunnen voorstellen.
Ik ben zelf te eigenwijs. Is ook deels mijn karakter. Vond dit al een grote stap die ik gezet heb, maar in feite is het gewoon een stap in het luchtledige. Een intake zou binnen een maand kunnen plaatsvinden, maar daarna volgt mogelijk een wachtlijst van drie maanden, als ik pech heb.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:19 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat de reden is dat je geen medicatie wilt die je nu zou kunnen ondersteunen?
Fijn dat er wel een verwijzing is naar de psycholoog. Maar gezien de wachttijden zal daar ook wat tijd overheen gaan? Is er voor overbrugging geen POH-GGZ binnen de praktijk?
Het is dat die huisarts in mijn omgeving zit, maar voor de persoon zelf hoeft het voor mij ook niet. Wil ook niemand ver weg, of bijvoorbeeld van die online consulten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik geen klik heb met een huisarts of psycholoog loop ik direct de deur uit en vraag om een nieuwe.
Maar die huisartsenpraktijk heeft toch meerdere huisartsen? Ik zou iemand anders doen want de klik is heel belangrijk.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:05 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Het is dat die huisarts in mijn omgeving zit, maar voor de persoon zelf hoeft het voor mij ook niet. Wil ook niemand ver weg, of bijvoorbeeld van die online consulten.
Beter ga je nou alvast dat eigenwijze gedrag zelf afleren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:03 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Ik ben zelf te eigenwijs. Is ook deels mijn karakter. Vond dit al een grote stap die ik gezet heb, maar in feite is het gewoon een stap in het luchtledige. Een intake zou binnen een maand kunnen plaatsvinden, maar daarna volgt mogelijk een wachtlijst van drie maanden, als ik pech heb.
Ik wil geen medicatie, omdat ik voel dat het actief bezig zijn met deze 'vooruitgang' als een soort tijdelijke oplossing voelt – een voet achter de deur zeg maar.
Van binnen weet ik ook dat dit niet de beste keuze is, maar ga het proberen.
Al was het maar *iets* wat helpt om beter te slapen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:03 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Ik ben zelf te eigenwijs. Is ook deels mijn karakter. Vond dit al een grote stap die ik gezet heb, maar in feite is het gewoon een stap in het luchtledige. Een intake zou binnen een maand kunnen plaatsvinden, maar daarna volgt mogelijk een wachtlijst van drie maanden, als ik pech heb.
Ik wil geen medicatie,
Maar ondersteuning bij de vooruitgang kan al helpend zijn?quote:omdat ik voel dat het actief bezig zijn met deze 'vooruitgang' als een soort tijdelijke oplossing voelt
quote:– een voet achter de deur zeg maar.
Van binnen weet ik ook dat dit niet de beste keuze is, maar ga het proberen.
Oh, er wordt al gesproken over B12 en Foliumzuur, gelukkig.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:48 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Mijn bloedwaarden weken wat af van normaal. De crp was licht verhoogd, maar niet zorgwekkend. Er was sprake van bloedarmoede en ik moet vitamine B12 en foliumzuur gaan innemen. Over drie weken moet ik opnieuw bloed laten afnemen. Ik heb een doorverwijzing naar een psycholoog gekregen in de basis-GGZ gekregen (moet me hier zelf nog even over inlezen, wou weg daar). Had het nog over psychologische hulp via internet, maar heb gezegd daar geen interesse in te hebben.
Vannacht amper geslapen, in paniek wakker geworden en daarna was het gedaan met de nachtrust.
Drink je vaker? (ik neem aan dat je Alcohol bedoelt). Dan kan je ook te laag zitten in je Vitamine B1. En wellicht ook B6 nodig hebben.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:06 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Zit op mijn vaste spot buiten op het moment in het pikdonker, heb muziekje aan, het is vreselijk koud, nat. Ben aan het drinken. Morgen moet ik sowieso naar de huisarts, dit kan zo niet verder.
Dit voel ik ook wel een beetje zo. Ik snap dat je het niet makkelijk doet hoor. Ik neem mijn pammetjes ook op het moment met dubbel gevoel. Omdat ik het liever niet wil. Maar heb ik het nodig, ja.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Beter ga je nou alvast dat eigenwijze gedrag zelf afleren.
Anders mag mevrouw de psycholoog de eerste maand gebruiken om daar aan te werken.
Dokter is niet goed (kan), online consult wil je niet (kan), medicatie wil je niet (kan).
Het lijkt dat je hulp wilt onder je eigen voorwaarden en dat gaat hem echt niet worden.
Aan het einde van de rit zal jij zelf het werk gedaan moeten hebben.
Dokters, medicatie en psychologen zijn ondersteunend, maar jij moet de stappen maken.
Heel lullig gezegd, de klachten die je schrijft komen niet overeen met de noodzaak van snelle acceptatie van hulp.
Als de klachten echt zo dramatisch waren zoals jij ze schrijft, dan had ik die medicatie met beide handen aangepakt.
Wat heerlijk voor je!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 04:00 schreef Pritt_Plakstift het volgende:
Na een depressie van ongeveer 10 jaar wonderbaarlijk goed!
De laatste maanden zijn er zoveel kansen en "toevalligheden" op m'n pad gekomen die ik gretig heb aanvaard...
Do you think we can fly? Well I do!
Bekijk deze YouTube-video
Sterktequote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een stuk beter, maar nog niet de oude
Ik hoop dat dat bij mij ook eens een keertje gebeurd.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 04:00 schreef Pritt_Plakstift het volgende:
De laatste maanden zijn er zoveel kansen en "toevalligheden" op m'n pad gekomen die ik gretig heb aanvaard...
Nah weet nietquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ach HC…![]()
![]()
Kan ik iets voor je doen?
Wat voel je wel…?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:08 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Nah weet niet![]()
Tis heerlijk weer
Maar ik voel t niet
Kut is dat.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |