Wel n kutliedquote:Op maandag 10 februari 2025 20:04 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Voel me erg
Bekijk deze YouTube-video
Vreselijk kutlied, knuffel terug.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:22 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Wel n kutlied![]()
*opgeslagen
En virtuele knuffel v jou
Bel alsjeblieft:quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:47 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Vreselijk kutlied, knuffel terug.
Ik trek het niet meer. Gedachten blijven hangen, alles blijft zich herhalen en herhalen en herhalen in sneltreinvaart. Heb van alles geprobeerd om tot rust te komen, het lukt niet.
Bel alsjeblieftquote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:06 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Zit op mijn vaste spot buiten op het moment in het pikdonker, heb muziekje aan, het is vreselijk koud, nat. Ben aan het drinken. Morgen moet ik sowieso naar de huisarts, dit kan zo niet verder.
Weet je ook wanneer je gesprekken met de psycholoog beginnen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:48 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Mijn bloedwaarden weken wat af van normaal. De crp was licht verhoogd, maar niet zorgwekkend. Er was sprake van bloedarmoede en ik moet vitamine B12 en foliumzuur gaan innemen. Over drie weken moet ik opnieuw bloed laten afnemen. Ik heb een doorverwijzing naar een psycholoog gekregen in de basis-GGZ gekregen (moet me hier zelf nog even over inlezen, wou weg daar). Had het nog over psychologische hulp via internet, maar heb gezegd daar geen interesse in te hebben.
Vond het niet fijn met mijn huisarts te praten en mijn hele verhaal te doen, kwam niet goed uit mijn woorden, was enorm zenuwachtig. Vond het ook geen fijn persoon, heel bot, weinig empathie. Kom er normaal nooit, volgens mij was het de tweede of derde keer dat ik mijn huisarts lang zag en sprak, als ik vorige week niet meetel.
Vannacht amper geslapen, in paniek wakker geworden en daarna was het gedaan met de nachtrust.
Op dit moment weet ik zelf nog niks. Jawel, huisarts had het over kalmeringsmedicatie, maar dit wil ik zelf niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weet je ook wanneer je gesprekken met de psycholoog beginnen?
Erg jammer dat de huisarts zo bot is. Dat kun je nu niet gebruiken.
Ik begrijp niet waarom je geen medicatie hebt meegekregen. Een redelijk goede nachtrust maakt dat je de zware dagen aankunt. Het is anders niet te harden. En ook geen kalmeringstabletten… ik vind het vreemd.
Ik vind je goed bezig.
Als ik geen klik heb met een huisarts of psycholoog loop ik direct de deur uit en vraag om een nieuwe.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:48 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Vond het niet fijn met mijn huisarts te praten en mijn hele verhaal te doen, kwam niet goed uit mijn woorden, was enorm zenuwachtig. Vond het ook geen fijn persoon, heel bot, weinig empathie. Kom er normaal nooit, volgens mij was het de tweede of derde keer dat ik mijn huisarts lang zag en sprak, als ik vorige week niet meetel.
Mag ik vragen wat de reden is dat je geen medicatie wilt die je nu zou kunnen ondersteunen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:58 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Op dit moment weet ik zelf nog niks. Jawel, huisarts had het over kalmeringsmedicatie, maar dit wil ik zelf niet.
Bot is wellicht overdreven, maar geen fijn persoon om je verhaal bij te delen.
We zullen wel zien, dat is iets opstartende is, is wel een beter gevoel. Had dat een dikke twee weken geleden niet kunnen voorstellen.
Ik ben zelf te eigenwijs. Is ook deels mijn karakter. Vond dit al een grote stap die ik gezet heb, maar in feite is het gewoon een stap in het luchtledige. Een intake zou binnen een maand kunnen plaatsvinden, maar daarna volgt mogelijk een wachtlijst van drie maanden, als ik pech heb.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:19 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat de reden is dat je geen medicatie wilt die je nu zou kunnen ondersteunen?
Fijn dat er wel een verwijzing is naar de psycholoog. Maar gezien de wachttijden zal daar ook wat tijd overheen gaan? Is er voor overbrugging geen POH-GGZ binnen de praktijk?
Het is dat die huisarts in mijn omgeving zit, maar voor de persoon zelf hoeft het voor mij ook niet. Wil ook niemand ver weg, of bijvoorbeeld van die online consulten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik geen klik heb met een huisarts of psycholoog loop ik direct de deur uit en vraag om een nieuwe.
Maar die huisartsenpraktijk heeft toch meerdere huisartsen? Ik zou iemand anders doen want de klik is heel belangrijk.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:05 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Het is dat die huisarts in mijn omgeving zit, maar voor de persoon zelf hoeft het voor mij ook niet. Wil ook niemand ver weg, of bijvoorbeeld van die online consulten.
Beter ga je nou alvast dat eigenwijze gedrag zelf afleren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:03 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Ik ben zelf te eigenwijs. Is ook deels mijn karakter. Vond dit al een grote stap die ik gezet heb, maar in feite is het gewoon een stap in het luchtledige. Een intake zou binnen een maand kunnen plaatsvinden, maar daarna volgt mogelijk een wachtlijst van drie maanden, als ik pech heb.
Ik wil geen medicatie, omdat ik voel dat het actief bezig zijn met deze 'vooruitgang' als een soort tijdelijke oplossing voelt – een voet achter de deur zeg maar.
Van binnen weet ik ook dat dit niet de beste keuze is, maar ga het proberen.
Al was het maar *iets* wat helpt om beter te slapen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:03 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Ik ben zelf te eigenwijs. Is ook deels mijn karakter. Vond dit al een grote stap die ik gezet heb, maar in feite is het gewoon een stap in het luchtledige. Een intake zou binnen een maand kunnen plaatsvinden, maar daarna volgt mogelijk een wachtlijst van drie maanden, als ik pech heb.
Ik wil geen medicatie,
Maar ondersteuning bij de vooruitgang kan al helpend zijn?quote:omdat ik voel dat het actief bezig zijn met deze 'vooruitgang' als een soort tijdelijke oplossing voelt
quote:– een voet achter de deur zeg maar.
Van binnen weet ik ook dat dit niet de beste keuze is, maar ga het proberen.
Oh, er wordt al gesproken over B12 en Foliumzuur, gelukkig.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:48 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Mijn bloedwaarden weken wat af van normaal. De crp was licht verhoogd, maar niet zorgwekkend. Er was sprake van bloedarmoede en ik moet vitamine B12 en foliumzuur gaan innemen. Over drie weken moet ik opnieuw bloed laten afnemen. Ik heb een doorverwijzing naar een psycholoog gekregen in de basis-GGZ gekregen (moet me hier zelf nog even over inlezen, wou weg daar). Had het nog over psychologische hulp via internet, maar heb gezegd daar geen interesse in te hebben.
Vannacht amper geslapen, in paniek wakker geworden en daarna was het gedaan met de nachtrust.
Drink je vaker? (ik neem aan dat je Alcohol bedoelt). Dan kan je ook te laag zitten in je Vitamine B1. En wellicht ook B6 nodig hebben.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:06 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Zit op mijn vaste spot buiten op het moment in het pikdonker, heb muziekje aan, het is vreselijk koud, nat. Ben aan het drinken. Morgen moet ik sowieso naar de huisarts, dit kan zo niet verder.
Dit voel ik ook wel een beetje zo. Ik snap dat je het niet makkelijk doet hoor. Ik neem mijn pammetjes ook op het moment met dubbel gevoel. Omdat ik het liever niet wil. Maar heb ik het nodig, ja.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Beter ga je nou alvast dat eigenwijze gedrag zelf afleren.
Anders mag mevrouw de psycholoog de eerste maand gebruiken om daar aan te werken.
Dokter is niet goed (kan), online consult wil je niet (kan), medicatie wil je niet (kan).
Het lijkt dat je hulp wilt onder je eigen voorwaarden en dat gaat hem echt niet worden.
Aan het einde van de rit zal jij zelf het werk gedaan moeten hebben.
Dokters, medicatie en psychologen zijn ondersteunend, maar jij moet de stappen maken.
Heel lullig gezegd, de klachten die je schrijft komen niet overeen met de noodzaak van snelle acceptatie van hulp.
Als de klachten echt zo dramatisch waren zoals jij ze schrijft, dan had ik die medicatie met beide handen aangepakt.
Wat heerlijk voor je!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 04:00 schreef Pritt_Plakstift het volgende:
Na een depressie van ongeveer 10 jaar wonderbaarlijk goed!
De laatste maanden zijn er zoveel kansen en "toevalligheden" op m'n pad gekomen die ik gretig heb aanvaard...
Do you think we can fly? Well I do!
Bekijk deze YouTube-video
Sterktequote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een stuk beter, maar nog niet de oude
Ik hoop dat dat bij mij ook eens een keertje gebeurd.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 04:00 schreef Pritt_Plakstift het volgende:
De laatste maanden zijn er zoveel kansen en "toevalligheden" op m'n pad gekomen die ik gretig heb aanvaard...
Nah weet nietquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ach HC…![]()
![]()
Kan ik iets voor je doen?
Wat voel je wel…?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:08 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Nah weet niet![]()
Tis heerlijk weer
Maar ik voel t niet
Kut is dat.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |