Beterschap!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:48 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Gevelt door de griep. Ik voel me ontzettend klote.
Echt he klotegriep, beterschap!!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:29 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Beterschap!
Ik zit ook ziek thuis, klotegriep is het
Hoofdpijn vooral bij mij
Hoi Gebruikersnaam, wat fijn dat je nog post. Heb je het nog met je huisarts gehad over je mentale toestand? Lijkt mij heel belangrijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:49 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Vandaag bloed laten afnemen, dus er is iets officieel in gang gezet, waar ik wel blij mee ben. Zelf voel ik me erg zwaar en zeer doelloos, mijn ziel heeft mijn lichaam al voor de helft verlaten lijkt het. Vannacht een hele tijd buiten gelopen, de kou was aangenaam.
Minder aangenaam is dat ik schade heb gereden met mijn auto, eenzijdig en gelukkig alleen maar bumperschade. Voet van koppeling afhalen terwijl je in de één staat vlak voor een steense muur is niet handig.
Volgende week heb ik weer een afspraak, voor uitslag te bespreken en wat nu verder. Voel me in de steek gelaten. Vannacht weer niks geslapen, overgegeven. Ik besef helemaal dat ik fouten heb gemaakt en het lijden is zwaar. Ben zelf ook nog een persoon, niet veel meer, had dit niet verwacht.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoi Gebruikersnaam, wat fijn dat je nog post. Heb je het nog met je huisarts gehad over je mentale toestand? Lijkt mij heel belangrijk.
Wanneer heb je de afspraak met de arts? Hoe dan ook, je moet er zo snel mogelijk terecht. Omdat dit niet vol te houden is. Alleen dit keer moet je hem duidelijk maken wat je allemaal voelt Hoe erg het is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:23 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Volgende week heb ik weer een afspraak, voor uitslag te bespreken en wat nu verder. Voel me in de steek gelaten. Vannacht weer niks geslapen, overgegeven. Ik besef helemaal dat ik fouten heb gemaakt en het lijden is zwaar. Ben zelf ook nog een persoon, niet veel meer, had dit niet verwacht.
Woensdag heb ik een dubbele afspraak kunnen inplannen, zoals ik eerder als tip kreeg in mijn topic. Ik ga er al tijden alleen mee om. Het komt wel goed, zo niet, dan is het maar zo. Er zit wel een beetje schot in de zaak.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wanneer heb je de afspraak met de arts? Hoe dan ook, je moet er zo snel mogelijk terecht. Omdat dit niet vol te houden is. Alleen dit keer moet je hem duidelijk maken wat je allemaal voelt Hoe erg het is.
Tot die afspraak zie één van mijn vorige posts over de Huisartsenpost e.d. Ook is het misschien prettig om hier te posten, wie weet om je hart wat te luchten.
Kun je je hier in vinden?
Ach... iemand probeert me altijd over te halen om ongezonde keuzes te maken en mijn gezonde keuzes afkraken... Ik praat nooit uit mezelf over afvallen/sporten/levensstijl(veranderen) met die persoon. Alleen ze vraagt altijd wat ik doe op dat gebied.quote:
En vergeet De Luisterlijn ook niet, die kan je ook bellen of ermee chattenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:32 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Woensdag heb ik een dubbele afspraak kunnen inplannen, zoals ik eerder als tip kreeg in mijn topic. Ik ga er al tijden alleen mee om. Het komt wel goed, zo niet, dan is het maar zo. Er zit wel een beetje schot in de zaak.
Hou vol meid.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach... iemand probeert me altijd over te halen om ongezonde keuzes te maken en mijn gezonde keuzes afkraken... Ik praat nooit uit mezelf over afvallen/sporten/levensstijl(veranderen) met die persoon. Alleen ze vraagt altijd wat ik doe op dat gebied.
Het gaat op dat gebied goed met mij, echt heel erg goed. Alleen die persoon lukt het niet en probeert mij te saboteren.
Je hoeft geen cheerleader te zijn, maar je hoeft ook niet iemand tegen te werken
Zo... ben nu weer pissig
Oh ik laat me er niet onder krijgen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Hou vol meid.
Jij hoeft die ander niet op sleeptouw te nemen. Als die motivatie problemen heeft met zelf te gaan sporten, hoeft ze het nog niet op jou af te vegen.
Toppertje!![]()
Hopelijk ben je inmiddels weer lekker warm binnen, en in je bed.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:04 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Voel me koud, heb uren gezeten bij een watertje in het donker. Nagedacht over het doel van alles.
Weer slecht geslapen, wel warm gehad (koorts). Ik weet het, benieuwd wat daar exact uit zal komen. Ben zelf de hoop aan het verliezen, dit komt niet meer goed. Vreselijk wat voor soort persoon ik ben. Heb eigenhandig iets de nek omgedraaid wat alles voor me was. Nu straft het hele universum me, ook verdiend. Ik ben in de rouw, en niet eens gelinkt aan de dood.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:56 schreef Sally het volgende:
[..]
Hopelijk ben je inmiddels weer lekker warm binnen, en in je bed.
En dat je nu slaapt - een beetje fatsoenlijk.
Een gesprek is nabij, hou dat maar vast
Het klinkt gewoon als de stadia van rouw die je doormaakt.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:22 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
Weer slecht geslapen, wel warm gehad (koorts). Ik weet het, benieuwd wat daar exact uit zal komen. Ben zelf de hoop aan het verliezen, dit komt niet meer goed. Vreselijk wat voor soort persoon ik ben. Heb eigenhandig iets de nek omgedraaid wat alles voor me was. Nu straft het hele universum me, ook verdiend. Ik ben in de rouw, en niet eens gelinkt aan de dood.
In mijn jongere jaren heb ik een rouwstoornis ervaren na het verlies van een dierbare, was zeer traumatisch. Volgens mij heette het verstoorde rouw in andere termen. Wat ik nu doormaak voelt anders, en ik heb er ernstige moeite mee om er mee om te gaan. Het lijkt alsof er misschien wel een kans is, maar deze niet werkelijkheid wordt.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Het klinkt gewoon als de stadia van rouw die je doormaakt.
Gun jezelf dat ook.
Ik heb het gelezen...quote:Op zondag 9 februari 2025 20:55 schreef srekiurbegnaam het volgende:
[..]
In mijn jongere jaren heb ik een rouwstoornis ervaren na het verlies van een dierbare, was zeer traumatisch. Volgens mij heette het verstoorde rouw in andere termen. Wat ik nu doormaak voelt anders, en ik heb er ernstige moeite mee om er mee om te gaan. Het lijkt alsof er misschien wel een kans is, maar deze niet werkelijkheid wordt.
Daarnaast heb ik al vanaf mijn kinderjaren last van verlatingsangst, waardoor ik eigelijk alleen maar oppervlakkige relaties heb gehad met anderen, misschien wel zelfbescherming. Dit keer was dat anders, en helaas is het geëscaleerd tot een nachtmerrie.
quote:Wat zijn de vijf fasen van rouw?
De genoemde fasen van rouw; Ontkenning, (onderdrukte) woede, onderhandelen, depressie en aanvaarding. Zijn in 1969 beschreven door Elisabeth Kübler-Ross.
quote:Rouw is een persoonlijk proces, en voor iedereen anders.
Fase 1: Schok en ongeloof.
Fase 2: Ontkenning.
Fase 3: Woede.
Fase 4: Onderhandelen.
Fase 5: Depressie.
Fase 6: Aanvaarding.
Fase 7: Hoop en herstel.
Laat uw emoties toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |