quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:08 schreef TheVulture het volgende:
Voor het geval dat we meedoen heb ik toch maar een hotel in Mulhouse Frankrijk vastgelegd voor 6 nachten, kosten 400 EUR. Zo goedkoop heb ik nog nergens gezeten voor zoveel dagen. En het is met de trein 22 minuten naar Basel
Duur wordt het sowieso welquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:37 schreef Nexum het volgende:
Volgens mij boeide het werkelijk niemand dit jaar wat de gaststad zou worden
Maar hoe spreek je het uit? 'Basl' of 'Basil'? #durftevragenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:02 schreef Pino112 het volgende:
Zullen we het gewoon Basel noemen? Dat doet zo'n beetje elke site.
Baaaazul.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maar hoe spreek je het uit? 'Basl' of 'Basil'? #durftevragen
Hou er wel rekening mee dat nachtelijk OV tussen Basel en Mulhouse wat lastiger kan zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:08 schreef TheVulture het volgende:
Voor het geval dat we meedoen heb ik toch maar een hotel in Mulhouse Frankrijk vastgelegd voor 6 nachten, kosten 400 EUR. Zo goedkoop heb ik nog nergens gezeten voor zoveel dagen. En het is met de trein 22 minuten naar Basel
Het is Duits. Dus min of meer hoe je het op z'n Nederlands ook zou zeggen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maar hoe spreek je het uit? 'Basl' of 'Basil'? #durftevragen
Ik kan er erg slecht tegen dat dit dus de lui zijn die ook elke reactie waarin Nederland wordt genoemd verwijderen, nog steeds.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:35 schreef Greys het volgende:
Zo gnant hoe een internationaal groots event dat serieus genomen wil worden zich als een tiener gedraagt op de socials. Hoe hun socialsteam (onder aanvoering van 40+ Rob Holley) dan op TikTok zit te gluren wat op dit moment hip is (niet het woord hip iig Greys 👵🏻) en dat snel zelf gaat gebruiken om er maar bij te horen. Heb echt plaatsvervangende schaamte.![]()
[ x ]
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:35 schreef Greys het volgende:
Zo gnant hoe een internationaal groots event dat serieus genomen wil worden zich als een tiener gedraagt op de socials. Hoe hun socialsteam (onder aanvoering van 40+ Rob Holley) dan op TikTok zit te gluren wat op dit moment hip is (niet het woord hip iig Greys 👵🏻) en dat snel zelf gaat gebruiken om er maar bij te horen. Heb echt plaatsvervangende schaamte.![]()
[ x ]
Ja dat.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft nogal deze vibes. Ze mogen daar best meer een middenweg in vinden, ten eerste stukje professionaliteit en ten tweede gezien er ook veel mensen op social media 25-50 jaar hun volgen.
Ja, het is toch van een grote treurigheid dat het ESF wordt gerepresenteerd op de sociale media door die ene ouwe gek in een hostel vol jongerenquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft nogal deze vibes. Ze mogen daar best meer een middenweg in vinden, ten eerste stukje professionaliteit en ten tweede gezien er ook veel mensen op social media 25-50 jaar hun volgen.
Ja dit wordt een ramp in Chisinauquote:Op woensdag 11 september 2024 22:42 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
De stad Basel heeft ingestemd 40 miljoen euro te investeren in het komende ESF.
(Voor degenen die zich afvragen of de EBU blij zou worden van Letland of Moldavi als winnaar, is dit een voorzichtige hint)
In principe hebben we gewoon dezelfde deelnemerslijst als vorig jaar, met Montenegro erbij. Tenzij Nederland nog iets onverwachts doet.quote:
Z'n naam lijkt zo uit een Scandinavische thriller te komen.quote:Op maandag 16 september 2024 16:20 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Er vertrekt in elk geval n engnek na het komende ESF.
Zou Australi nog meedoen? Vorig jaar hadden ze ook duidelijk geldproblemen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:13 schreef molloot200 het volgende:
Als ik het goed begrijp online, missen we nu nog 6 deelnemers die vorig jaar ook meededen:
-Armeni
-Australi
-Ierland
-Moldavi
-Nederland
-Polen
Australi en Armeni laten daarvan nooit tot de deadline wat weten. Moldavi zat vorig jaar al met geldproblemen, ben benieuwd of die het dit jaar rond krijgen. Ierland en Polen lijken me er ook sowieso wel bij te zijn.
En daarna kan je nog hopen op de terugkeer van een land als Noord-Macedoni, Monaco, Bulgarije of Roemeni. Maar wanneer dat komt blijft onvoorspelbaar. Ik heb het idee dat de organisatie niet heel hard aan deelnemerswerving doet de laatste jaren.
Hoe zit het eigenlijk met een eventuele terugkeer van Monaco? Sinds vorig jaar hebben ze een nieuwe zender dat lid is van de Ebu. Toen was er een grote kans dat ze net als Luxemburg terug zouden keren maar dat feest ging toch niet door. Nu lees ik er niets meer over.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Teller staat op 33 landen nu officieel. Deze landen zouden wel of niet mee kunnen doen.
-Armeni: denk wel gewoon
-Australi: Geruchten zijn dat ze wel mee doen, lees verder niks erover.
-Moldavi: Geld is lastig voor Moldavi, armste land van Europa. Maar politiek gezien verwacht ik wel dat ze gewoon mee doen.
-Nederland: Besluit moet nog gemaakt worden.
-Noord-Macedonie: gerucht gaat nu dat ze niet mee doen in 2025
-Polen: geruchten dat intern gewoon nummer opgestuurd worden dus ja.
-Roemeni: zeggen nog te moeten besluiten
Ja die zag ik ook. Nice dat Nemo dit doet. Sowieso Nemo en Duncan Laurence, die combinatie zag niemand aankomen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:02 schreef Zigsky het volgende:
Morgen is Nemo bij Gabe. Gewoon een tip, weet niet waar ik het anders kan neerzetten.
Hij lijkt echt op hem, he?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook. Nice dat Nemo dit doet. Sowieso Nemo en Duncan Laurence, die combinatie zag niemand aankomen.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:10 schreef Greys het volgende:
De EBU zou 'erop terugkomen' maar tot nu toe nog steeds niet gedaan. Verrassend weer....![]()
[ x ]
De strategie van de EBU (en in principe ook Avrotros) is momenteel simpel. Gewoon zwijgen en de hete aardappel doorschuiven, tot het punt dat fans en media wel klaar zijn met het ESF 2024. En dan aankondigen dat je zogenaamd grootse veranderingen gaat doen, en dan ervan uitgaan dat genoeg useful idiots wel positief reageren, omdat ze door willen naar een leuk nieuw seizoen. Waarschijnlijk ook een strategie die wel redelijk zal werken trouwens.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgend jaar wordt gewoon weer een waardeloos jaar.
Echt wat een gnante totalitaire bende daar.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:10 schreef Greys het volgende:
De EBU zou 'erop terugkomen' maar tot nu toe nog steeds niet gedaan. Verrassend weer....![]()
[ x ]
Klopt en dan begint het hele feest straks weer als er eenmaal artiesten gekozen zijn. Ik heb ook het gevoel dat ik elke week een jank-interview tegenkom van Eden Golan, dus om het feest compleet te maken zullen zijn volgend jaar nog wel een jonger en schattiger meisje sturen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De strategie van de EBU (en in principe ook Avrotros) is momenteel simpel. Gewoon zwijgen en de hete aardappel doorschuiven, tot het punt dat fans en media wel klaar zijn met het ESF 2024. En dan aankondigen dat je zogenaamd grootse veranderingen gaat doen, en dan ervan uitgaan dat genoeg useful idiots wel positief reageren, omdat ze door willen naar een leuk nieuw seizoen. Waarschijnlijk ook een strategie die wel redelijk zal werken trouwens.
Op die tweet van de BBC over Nemo reageren ook alleen maar mensen met 'Nemo moet zich niet zo aanstellen, die is geen slachtoffer, er was maar n slachtoffer daar en dat was Eden'.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Klopt en dan begint het hele feest straks weer als er eenmaal artiesten gekozen zijn. Ik heb ook het gevoel dat ik elke week een jank-interview tegenkom van Eden Golan, dus om het feest compleet te maken zullen zijn volgend jaar nog wel een jonger en schattiger meisje sturen.
Lekker allemaal delegaties achter de schermen lastig vallen, de bizarste zooi zeggen tijdens de uitzendingen, nu ook overal zeggen dat dat nummer gewoon politiek gemotiveerd was, maar nee hoor allemaal helemaal prima. Het is Nederland niet he.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Op die tweet van de BBC over Nemo reageren ook alleen maar mensen met 'Nemo moet zich niet zo aanstellen, die is geen slachtoffer, er was maar n slachtoffer daar en dat was Eden'.
Van de EBU verwacht ik, zoals al eerder gezegd, erg weinig praktische veranderingen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:39 schreef NailQueen het volgende:
Als er niets veranderd was dit jaar nog maar het topje van de ijsberg.
Ja. Goeie. Zelfs afgezien van alle andere shit en dat het klootzakken zijn bij de EBU wordt/blijft dit inderdaad k nog. En ze kunnen inderdaad niet blijven manipuleren met startvolgordes. Wat een bende is het geworden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Van de EBU verwacht ik, zoals al eerder gezegd, erg weinig praktische veranderingen.
Wat wel interessant is, is dat er nu een structurele ‘weeffout’ in de puntenverdeling zit. Met de situatie in Isral en een massale verspreiding van Oekraners over Europa, is de kans groot dat die landen de komende jaren telkens enorm hoog gaan scoren in de televoting. En dat verpest de puntentelling in het 50-50 systeem natuurlijk aanzienlijk, want als veel 10’en en 12’en worden weggekaapt in de televoting, bepaalt de jury uiteindelijk steeds de winnaar. Daar moet wel iets van een oplossing voor komen, want je kan ook niet elk jaar Oekrane en Isral aan het begin van de show zetten, en in het proces ook een paar televoting-favorieten als dit jaar Nederland (en in mindere mate Litouwen) onder de bus gooien om die landen nog meer te neutraliseren.
Grinniken om dat laatste.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:16 schreef Dave het volgende:
Tegen beter weten in: misschien is de reactie van de EBU naar het management van Nemo gestuurd en heeft Nemo het daarom niet gehoord? (Hallo Jaap, Armin)
Dat snapte ik in eerste instantie nog wel omdat geen enkele organisatie dat deed. Al kreeg Wit-Rusland niet 100 kansen om hun nummer aan te passen. Alleen dat je in Malm gewoon alles z’n gang laat gaan was echt belachelijk. Al waren/zijn ze gewoon bang voor de reactie van Isral en de hoofdsponsor uiteraard.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:53 schreef NailQueen het volgende:
En deze hele bende had gewoon gespaard kunnen blijven als de EBU het lef had getoond om Isral eruit te schoppen.
2021 was het laatste ‘echte’ ESF.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:29 schreef Greys het volgende:
Ik heb echt nul vertrouwen meer dat het beter wordt volgend jaar. De EBU heeft het hele Songfestival verkloot met hun machtsgeile vertoon en social media obsessie en sponsors. Het Songfestival was altijd 'van ons allemaal'. Daar is niks meer van over van dat gevoel. Het Songfestival is van de EBU en deelnemers en fans zijn onbelangrijke puppets die naar de pijpen van de EBU moeten dansen.
Het had mij best leuk gelegen om dit als verjaardagcadeutje voor mijn moeder te geven (concert valt op haar verjaardag) maar de artiesten vallen erg tegen. Of ze zijn erg matig (Nicki French, Rosa Lopez, Emmelie de Forest) of van het schnabbelcircuit (The Roop, Senhit, Esther Hart).quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:07 schreef Greys het volgende:
Jup, Gabe heeft ook al gratis kaarten.
Het zal vast een kwestie zijn van n een gedaalde liefde voor het ESF n een enorme overkill en verzadiging van de ESF markt. Steeds meer pre-parties, steeds meer esf concerten. Het wordt allemaal veel te veel.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:12 schreef Fred_B het volgende:
Dit is geen parodie. De nieuwe Martin over de andere Martin:
[ x ]
Djiezas kraaist.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:12 schreef Fred_B het volgende:
Dit is geen parodie. De nieuwe Martin over de andere Martin:
[ x ]
Ja daar hoeven zij inderdaad nooit bang voor te zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:20 schreef Em31 het volgende:
![]()
Leuk man. Compleet Brits social media team, Brits/Zweeds productieteam. Wel fijn voor ze dat zij in ieder geval nooit gediskwalificeerd gaan worden!
Nouja precies. Dat hele team is Brits, wat je ook gewoon merk met hoe ze communiceren. Die kunnen gewoon lekker zo doorgaan. Je ziet ook Britten roepen dat dit heel goed is voor de UK en de BBC. Uhh nee dat zou helemaal niet uit moeten maken. We weten alleen allemaal dat dat het wel doet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:31 schreef Greys het volgende:
Ben ook bang dat deze meneer echt niet Rob Holley als landgenoot op 't matje gaat roepen dat het wel even zes tandjes minder mag qua social media dwang naar de deelnemers.
Uiteraard maakt het uit. Een Britse kanshebber gaat niet op een matige startpositie worden gezet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nouja precies. Dat hele team is Brits, wat je ook gewoon merk met hoe ze communiceren. Die kunnen gewoon lekker zo doorgaan. Je ziet ook Britten roepen dat dit heel goed is voor de UK en de BBC. Uhh nee dat zou helemaal niet uit moeten maken. We weten alleen allemaal dat dat het wel doet.
Niet zo raar dat Oost Europese landen langzaam afhaken als ze er niet tussen komen. Ook met Running Order heb ik het idee dat Oost Europese landen makkelijker onder de bus worden gegooid.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uiteraard maakt het uit. Een Britse kanshebber gaat niet op een matige startpositie worden gezet.
Maar goed, ik had nog ergens de voorzichtige hoop dat er eens richting Oost-Europa gekeken zou worden, nu er wat functies vrijkomen. Maar dat was blijkbaar naef gedacht.
Als ik het goed heb, hebben we nu:
Algemeen directeur: Nol Curran (Ierland)
>
Mediadirecteur: Jean Philip De Tender (Belgi)
>
Martin Green (UK)
>
Martin sterdahl (Zweden)
Christer Bjrkman (Zweden)
>
Reference group:
Chairperson
Bakel Walden (SSR SRG Zwitserland)
Members
Ebba Adielsson (SVT Zweden)
Rachel Ashdown (BBC UK)
Felix Bergsson (RV IJsland)
Ana Maria Bordas (RTVE Spanje)
Carla Bugalho (RTP Portugal)
Moritz Stadler (SSR SRG Zwitserland)
Tomislav Stengl (HRT Kroati)
Alexandra Wolfslast (NDR Duitsland)
Martin sterdahl (EBU Zweden)
En dan nog het Britse mediateam.
Behalve n verdwaalde Kroaat speelt voor de EBU alles zich dus af in Noord- en West-Europa.
Hier (in NL) wordt ook altijd heel makkelijk en lacherig gedaan over Oost-Europa bij het ESF alsof het een op zichzelf stemmende kliek zou zijn. In de praktijk stemmen juist 'ons soort landen' heel veel op elkaar en winnen die dus ook bijna altijd het ESF.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Behalve n verdwaalde Kroaat speelt voor de EBU alles zich dus af in Noord- en West-Europa.
Waar past Oekrane precies in jouw theorie?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hier (in NL) wordt ook altijd heel makkelijk en lacherig gedaan over Oost-Europa bij het ESF alsof het een op zichzelf stemmende kliek zou zijn. In de praktijk stemmen juist 'ons soort landen' heel veel op elkaar en winnen die dus ook bijna altijd het ESF.
Nou ja goed, als het puur om de Nederlandse vakjury gaat, heeft hij best een punt dat die vooral op inzendingen uit West-Europa stemmen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Waar past Oekrane precies in jouw theorie?
Ik vind eerlijk gezegd niet dat je kan zeggen dat het voorbije ESF zonder de randverschijnselen wel een goede editie was. Het was voor mij toch een ongenspireerde flutshow. Wr Conchita, wr Lynda Woodruff, 1000 keer Charlotte, een mensonterend slecht optreden van Loreen en ze hebben niets leuks gedaan met het jubileum van ABBA, om maar wat zaken te noemen. Dat ging in Liverpool in elk geval een stuk beter.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:07 schreef Sableheart het volgende:
Zelfs onafhankelijk van de herkomst van de nieuwe ESF directeur, is het geen geweldige keuze.
Hoewel, dat klopt niet helemaal. Als ik kijk naar zijn CV, lijkt het me een geweldige keuze voor een rol als (executive) producer. Op het moment dat de problemen met de afgelopen editie(s) zich hadden afgespeeld op camerawerk, beeldvoering, aankleding, script en dergelijke, zou ik er het volste vertrouwen in hebben gehad dat hij een prima keuze zou zijn geweest.
Maar laat dat nu net niet zijn waar de problemen zaten. De problemen zitten in zaken als strategie, verhouding tot sponsoren, politiek tussen de omroepen, etcetera. En dat zijn precies problemen waar Martin Green totaal de CV niet voor heeft. Wat direct impliceert dat de EBU ofwel een zeer matige probleemanalyse heeft gedaan, ofwel niet de intentie heeft om de problemen aan te pakken.
De kans dat Nederland volgend jaar meedoet, is volgens mij met deze keuze een beetje kleiner geworden.
Structurele verbeteringen zijn onwaarschijnlijk, maar net als in het Joost-conflict zal de EBU hier ook proberen om rust te creren en tijd te kopen. Als de komende editie zonder noemenswaardige incidenten verloopt, en een milde benadering van de Engelstalige media helpt daar zeker bij, en de winnaar is niet Oekrane of Isral, dan heb je voorlopig als EBU even rust. En normaliter is de oorlog in Isral in 2026 wel klaar en met een beetje geluk worden de Oekraense diaspora voters dan ook wat minder fanatiek, en kan alles doorgaan zonder opmerkelijke problemen in de ogen van het brede publiek.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:15 schreef Greys het volgende:
De nieuwe Martin neemt voor mij (en zo te lezen velen op de socials) in elk geval totaal niet de zorgen weg over de veel te groot geworden machtspositie van die andere Martin, na de lofzang van MartinNieuw over MartinOud. Integendeel. Ik zie persoonlijk dan ook niet wat deze nieuwe meneer ten goede gaat veranderen op bv dat vlak, het zal wellicht toch meer van hetzelfde gaan worden ben ik bang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
In de tweede vraag? Volgens mij een vertaaldingetje, want die krant gebruikt geen genders, maar overal Nemo (zoals Nemo zelf ook wil), en dat levert soms wat kromme zinnen op.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:34 schreef Cee het volgende:
Is die misgendering van Nemo een ongelukkige vertaling of maakt het die Bakel echt geen reet uit?
Wat heeft Eden dan misdaan? Of is Eden opeens verantwoordelijk voor een hele delegatie?quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:56 schreef Em31 het volgende:
Wat is dit voor raar interview? En weer die slachtofferrol over Eden.Het wordt die lui van de EBU nooit gevraagd wat ze ervan vonden dat die delegatie zich zo misdroeg.
Ik wilde net zeggen, deze interviewer lijkt me lid van het Isral-promotieteamquote:Op zondag 20 oktober 2024 15:56 schreef Em31 het volgende:
Wat is dit voor raar interview? En weer die slachtofferrol over Eden.Het wordt die lui van de EBU nooit gevraagd wat ze ervan vonden dat die delegatie zich zo misdroeg.
Omdat Eden zo zielig is kan een interviewer niet een vraag stellen over het gedrag van de delegatie zelf en hoe de EBU daar naar kijkt? Het kan gewoon beide hoor, grappig genoeg gebeurt dat nooit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat heeft Eden dan misdaan? Of is Eden opeens verantwoordelijk voor een hele delegatie?
Toch apart h, dat hij nooit een interview geeft die de andere kant van dit verhaal een keer belicht of doorvraagt over Joost bijvoorbeeld. Nee steeds precies deze invalshoek.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, deze interviewer lijkt me lid van het Isral-promotieteam
Ik ben echt heel benieuwd of ze toch de ballen gaan hebben om Isral te gaan uitsluiten nu de zelfverdedigings/vergeldingskaart objectief steeds ongeloofwaardiger te trekken is...
Moeten we dan ook iedere keer aan Joost vragen wat er nou exact gebeurt is achter de schermen. Of gelden de arbitraire regels van jou enkel voor Isralische deelnemers?quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:16 schreef Em31 het volgende:
[..]
Omdat Eden zo zielig is kan een interviewer niet een vraag stellen over het gedrag van de delegatie zelf en hoe de EBU daar naar kijkt? Het kan gewoon beide hoor, grappig genoeg gebeurt dat nooit.
Heb je het nu over Joost die nooit een interview heeft gegeven over zijn kant van het verhaal?quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:17 schreef Em31 het volgende:
Toch apart h, dat hij nooit een interview geeft die de andere kant van dit verhaal een keer belicht of doorvraagt over Joost bijvoorbeeld. Nee steeds precies deze invalshoek.
Zal wel toeval zijn!
Helemaal prima! En ook graag Bakel, de AVROTROS en de cameravrouw zelf.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Moeten we dan ook iedere keer aan Joost vragen wat er nou exact gebeurt is achter de schermen. Of gelden de arbitraire regels van jou enkel voor Isralische deelnemers?
[..]
Heb je het nu over Joost die nooit een interview heeft gegeven over zijn kant van het verhaal?
Een Isralische journalist liep in Malm voor de deur van de kleedkamer van Griekenland en in de gang naar de kleedkamer van NL met zicht op de deur. Ik blijf maar denken aan hoe raar dat was, want pers mag daar nooit komen. Hoezo hij wel dan. Ik snap wel dat meerdere omroepen en deelnemers hebben geklaagd dat voor Isral echt heel andere regels leken te gelden. En dat ze het immens naar vonden dat ze werden gefilmd daar waar geen pers mocht komen in alle voorgaande jaren. Het wordt echt steeds vreemder.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:57 schreef Cyan9 het volgende:
Het is gewoon opvallend te noemen dan vanuit de EBU altijd Isral wordt gepresenteerd als het slachtoffer. Los van het ja of nee dat je Eden wat kan verwijten is het enigszins bijzonder dat je geen woord hoort over de misdragingen van de Isralische delegatie, terwijl dat door meerdere partijen bij de EBU onder de aandacht is gebracht.
Vooral las het over pestgedrag naar artiesten gaat, dan is het toch redelijk ironisch dat Isral zich als het slachtoffer ziet.
quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:40 schreef Fred_B het volgende:
In de spoiler het hele verhaal. Bakel blijft een griezel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig geeft ie ook inhoudelijk antwoord op de vragen.
Hotapnyc
Karen Peles (of weet ik veel hoe ze heet) kan nu wel thuis blijven.quote:
Eurvoixquote:Eurovision 2025: Referendum on Basel Hosting Eurovision Looks Likely
The residents of Canton of Basel Stadt look likely to vote on whether the city should host the Eurovision Song Contest 2025.
The Swiss Federal Democratic Union (EDU) has handed more than the required number of signatures to trigger a referendum on Basel hosting the Eurovision Song Contest 2025. A total of 4,203 signatures were received by the party, more than the 2,000 required to trigger a referendum.
The State Chancellery will now validate the signatures, and if the minimum number of signatures required to trigger a referendum, are authenticated a referendum will be triggered. The vote would be held on on November 24, with the public given their chance to vote on whether Basel should host Eurovision.
Le Temps reports that should the residents of Basel vote against the city financially contributing to the contest, it would cause the scale of the contest to be reduced. Edi Estermann, spokesperson for SSR SRG explained:
“The event would be reduced to a big TV show on Saturday evening, without any side events, and therefore of course with much less value creation for the city.”
The Newspaper goes on to report that no party involved with host Eurovision 2025 is looking to terminate Basel’s hosting of the contest. Beat Luchli who is the Project Manager for the contest for Basel explained that planning for the contest in May would continue unchanged regardless of the outcome of a referendum vote.
Gezien de afbeelding die men heeft gekozen om de boodschap duidelijk te maken, heb ik hier een sterke mening over.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Eurvoix
Er komt een referendum aan over het hosten van het songfestival in Basel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Naar het schijnt is dit een vrij kansloze missie. Maar goed, ze hebben hun momentje van aandacht gehad.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Eurvoix
Er komt een referendum aan over het hosten van het songfestival in Basel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke sponsor wel, waren laatst in het nieuws omdat ze de prijzen van hun medicijnen voor kanker verzesvoudigd hadden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:17 schreef NailQueen het volgende:
Novartis is de nieuwe officieel partner voor 2025. Betekent dit dat Moroccanoil er uit gebonjourd is?
https://eurovision.tv/sto(...)qG6vcRqXg5LV1B0jCljw
Oh nee. Dit staat nog steeds onderaan bij de partners![]()
Oef. Ze weten ze wel te kiezen he, die sponsors.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Leuke sponsor wel, waren laatst in het nieuws omdat ze de prijzen van hun medicijnen voor kanker verzesvoudigd hadden.
Het wordt een steeds sympathieker clubje, vind je niet? Ga zo door EBU en de entree van de arena is straks niet eens meer te bereiken door alle demonstraties overal.quote:
Echt hoe werkt dat in die koppen. Alsof er nog niet genoeg gezeik en ophef was huden ze de Isralische sponsor en nemen ze deze parel er nog bij.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:21 schreef Em31 het volgende:
Kopje schandalen op hun Wikipedia is een kilometer lang. Past perfect bij de EBU!
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:46 schreef Greys het volgende:
@:Momo bedoelde je dit?
https://www.nu.nl/binnenl(...)-kankermedicijn.html
Want dan doe ik er even een tweetje over.
Volgens mij heb je keuze met opheftweetjesquote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:21 schreef Em31 het volgende:
Kopje schandalen op hun Wikipedia is een kilometer lang. Past perfect bij de EBU!
https://www.fiercepharma.(...)an-it-do-make-amendsquote:When a company is repeatedly embroiled in scandals or compliance breaches—from on-the-ground sales activities to decisions made at the very top—an isolated infection isn't to blame.
It's a systemic illness. And judging by the long list of allegations and infractions at Novartis, that's what the Swiss drugmaker is facing. But is there a cure?
Some soul-searching and a closer look at the company’s culture could help, said corporate ethics and compliance expert Hui Chen in a recent interview with FiercePharma. And don't just blame everything on a few rogue employees.
In the $1.2 million payment to President Donald Trump’s ex-lawyer Michael Cohen, Novartis pinned it on then-CEO Joe Jimenez and former general counsel Felix Ehrat, who had stepped down. In the recent Zolgensma data manipulation case, two top AveXis science executives, who have since been fired, were named as the culprits.
We hebben door afgelopen jaar gezien dat niemand cht iets van actie onderneemt tegen de EBU als het er echt op aankomt. Dus ze komen overal mee weg en dat weten ze zelf ook wel.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt hoe werkt dat in die koppen. Alsof er nog niet genoeg gezeik en ophef was huden ze de Isralische sponsor en nemen ze deze parel er nog bij.
All about the money.
Wat maakt het verder ook nog uit he EBU.
Ja die vond ik net ook idd.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heb je keuze met opheftweetjes
[..]
https://www.fiercepharma.(...)an-it-do-make-amends
Niet om heel flauw te doen, maar het zou natuurlijk wel een beetje raar zijn als de leider van de Isralische branch zou zeggen dat ze de brug tussen Argentini (om maar een willekeurig land te kiezen) en de wereld op het gebied van biomedische zaken willen vormen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die vond ik net ook idd.
En...
[ afbeelding ]
Jup. Maar voor de EBU had het beter geweest als er berhaupt geen Isralische branch bestond in dit geval denk ik hahaha.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Niet om heel flauw te doen, maar het zou natuurlijk wel een beetje raar zijn als de leider van de Isralische branch zou zeggen dat ze de brug tussen Argentini (om maar een willekeurig land te kiezen) en de wereld op het gebied van biomedische zaken willen vormen.
Daar ben ik het mee eens hoor.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Jup. Maar voor de EBU had het beter geweest als er berhaupt geen Isralische branch bestond in dit geval denk ik hahaha.
Is er nog ruimte in dat liedje van Anouk voor Lil Wayne?quote:Op woensdag 6 november 2024 21:15 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Eigenlijk had Pitbull of Sean Paul op het podium moeten staan met Senhit
Je hebt inhoudelijk gelijk. Maar de financin, van een sluitende omroepbegroting tot een hypotheek die aan het eind van de maand moet worden betaald, wegen zwaarder dan principes.quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat de financien hooguit indirect een rol spreken. Het overgrote merendeel van de financiering van de omroepen (en dus ook de AvroTros) komt vanuit het ministerie van OCW, en wordt niet direct op kijkcijfers gebaseerd, maar op doelstellingen.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je hebt inhoudelijk gelijk. Maar de financin, van een sluitende omroepbegroting tot een hypotheek die aan het eind van de maand moet worden betaald, wegen zwaarder dan principes.
Financin omvatten wat dat betreft wel meer dan alleen wat een ESF aan euro's kost voor de omroep en oplevert uiteraard. Ook bij de Familie Maas moet aan het eind van de maand de hypotheek betaald worden, en zo zijn er nog genoeg mensen binnen de organisatie voor wie een boycot financieel pijn zou doen, en die hebben allemaal een stem in de eindbeslissing.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:59 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de financien hooguit indirect een rol spreken. Het overgrote merendeel van de financiering van de omroepen (en dus ook de AvroTros) komt vanuit het ministerie van OCW, en wordt niet direct op kijkcijfers gebaseerd, maar op doelstellingen.
De uitzendrechten (de financiele bijdrage om het ESF te mogen uitzenden) wordt betaald door de NPO in het algemeen. De AvroTros betaald ongeveer 250.000 om mee te kunnen doen. Denk daarbij aan salarissen en verblijfskosten.
Met die financiele situatie zal de AvroTros niet direct veel winst maken op het ESF. Het aantal kijkers heeft niet direct financiele impact.
De politieke impact daarentegen is een ander verhaal. Zeker met de voortdurende dreiging van bezuinigingen vanuit de politiek maken 2 miljoen kijkers best veel verschil.
Daarom was de diskwalificatie ook zo pijnlijk. We hadden een inzending die breed gedragen werd door het publiek, die populair was op een manier die we jaren niet hadden gezien. Dat had een enorme goodwill moeten genereren.
Ik denk dat de publieke opinie ten opzichte van een boycott veel meer verschil maakte dan directe financien.
Dat was een unaniem belachelijk groot fiasco, dus ik denk niet dat we die chaos nog eens terugkrijgen. Maar goed, met de EBU moet je de lat altijd zo laag mogelijk leggen.quote:Op zondag 17 november 2024 22:23 schreef Thrts het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Zo zijn gisteravond de jurypunten gegeven bij JESC, heel anders dan normaal, ben benieuwd of we dit in mei ook zullen terugzien.
Of men overweegt om Isral te weigerenquote:Op maandag 18 november 2024 20:50 schreef molloot200 het volgende:
Wel benieuwd waarom we de deelnemerslijst nog niet hebben. Vorig jaar duurde het zo lang omdat de EBU nog in overleg was met Roemeni. Duurt het dit jaar zo lang omdat ze nog in overleg zijn met een land? Zou dan om Roemeni of Monaco moeten gaan waarschijnlijk.
Of het is niks hoor. Maar opmerkelijk dat ze dit voor het tweede jaar op rij niet eind oktober al brengen.
Zou hij vergeten zijn dat hij IJsland al geprobeerd heeft en daar al ge'visit' heeft? Of snap ik de grap niet. Of is er geen grap. 😅quote:
Dat onderste zou hem honderden punten schelen als hij zou gaan uiteraard. Al vond ik dat liedje van dit jaar best leuk.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou hij vergeten zijn dat hij IJsland al geprobeerd heeft en daar al ge'visit' heeft? Of snap ik de grap niet. Of is er geen grap. 😅
Niks tegen hem als persoon maar ik vind dat 'pick meeee' in meerdere landen altijd iets ongemakkelijks hebben. Maar ja dat had ik dus ook toen dat Nederlandse meisje het voor Duitsland ging proberen vorige keer. Ergens zou je de ambitie moeten bewonderen maar ik heb altijd wat plaatsvervangende schaamte. (En van Bashar heb ik het gevoel dat hij voorl wil omdat hij Palestijns is.)
Oh maar dat vond ik ook! Zeker geen verkeerd lied. Geen winnend lied alleen, maar omdat men erop zou stemmen 'omdat Palestijns' had het idd wl kunnen winnen.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat onderste zou hem honderden punten schelen als hij zou gaan uiteraard. Al vond ik dat liedje van dit jaar best leuk.
Bashar is wat dat betreft wel n van de potentile sfeermakers.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh maar dat vond ik ook! Zeker geen verkeerd lied. Geen winnend lied alleen, maar omdat men erop zou stemmen 'omdat Palestijns' had het idd wl kunnen winnen.
Alleen nu wordt het een beetje leuren.
Maar goed, Joost riep gewoon een jaar dat hij naar het ESF zou gaan en dat werkte, dus misschien moet Bashar minder vragen en meer 'stellen' haha.
(Ik heb gewoon geen zin meer in bergen stemmen voor acts puur omdat ze ergens vandaan komen.)
Ja als de EBU dacht dat dit jaar een shitshow was, dan hebben we nog niets gezien mocht dit gebeuren. Ergens lijkt het me wel wat.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:19 schreef d_elise het volgende:
Zeker na het gedoe rondom die uiteindelijke stemming in Ijsland en de verontwaardiging daarover ligt de nadruk nu ng meer op zijn afkomst, idd. Kan een hoop sympathy votes opleveren, maar ik vrees dat het ESF dan uitdraait op Isral vs. Ijsland (of voor welk land hij dan ook meedoet) in de televotes om een statement af te geven. Wel benieuwd hoe de EBU zich daaruit gaat redden mocht dat gebeuren.
Ik denk dat wij als Nederland hem moeten uitnodigen om voor ons uit te komen op Eurovisie. Ze verbranden in Isral toch al Nederlandse vlaggen, dus erger kan de relatie niet wordenquote:Op woensdag 20 november 2024 16:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja als de EBU dacht dat dit jaar een shitshow was, dan hebben we nog niets gezien mocht dit gebeuren. Ergens lijkt het me wel wat.
Ik heb hier eigenlijk wel zin in, als je het zo stelt. Wat @Em31 ook zegt haha. Laat het dan ook maar de ultieme tyfusbende worden.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bashar is wat dat betreft wel n van de potentile sfeermakers.
Bashar voor IJsland
Iets kwijlerigs voor Isral
Een behoorlijk liedje voor Oekrane
Een potentieel winnend liedje uit Georgi
Ik denk dat alle juryleden dan wel een jaar gratis wijn en parfum aangeboden krijgen om Frankrijk te laten winnen en een hoofdpijnscenario voor de EBU te voorkomen
Ik zou verwachten dat een beslissing op het niveau van boycotten van het ESF uiteindelijk genomen gaat worden door de directie van de AvroTros, waarbij het de belangen van de AvroTros zijn die worden afgewogen. Als daarin persoonlijke belangen een rol gaan spelen, ontstaan er bij mij vragen over de professionaliteit van de organisatie en de rechtmatigheid van de beslissing, waarvoor ik op dit moment geen enkele aanleiding zie.quote:Op zondag 17 november 2024 22:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Financin omvatten wat dat betreft wel meer dan alleen wat een ESF aan euro's kost voor de omroep en oplevert uiteraard. Ook bij de Familie Maas moet aan het eind van de maand de hypotheek betaald worden, en zo zijn er nog genoeg mensen binnen de organisatie voor wie een boycot financieel pijn zou doen, en die hebben allemaal een stem in de eindbeslissing.
Mocht het gebeuren, dan zullen we ze (lees de delegatie) niet missen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:48 schreef Greys het volgende:
Ja dat kwam ik van de week ook op X overal tegen. Gelukkig gaat het wr over de Isralische deelname, we hadden er natuurlijk al jaren niks over gehoord...![]()
[ x ]
Oh, ik dacht dat dat al zo was, want dat discord channel bestaat al, het Discord logo zat in de post, maar dit is dus 'nieuw'?quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:13 schreef Momo het volgende:
Nouja dit was het dus, hopelijk is TikTok weg, maar zal wel niet
[ x ]
Discord channel heeft zijn eigen mensen die nieuws erop zetten. Die zijn eigenlijk professioneler qua taalgebruik en informatie dan het officile insta bijvoorbeeld. Slay gurlllquote:Op vrijdag 29 november 2024 15:25 schreef Dave het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dat al zo was, want dat discord channel bestaat al, het Discord logo zat in de post, maar dit is dus 'nieuw'?
Misschien ter vervanging van Reddit, vond ik persoonlijk ook niet zo'n succes dit jaar.
Zoals dat ESC Discord nu geleid wordt, is ook prima. Het wordt er echt niet beter op als de hysterische bejaardensoos van Rob Holley en zijn vriendjes zich daarmee gaan bemoeien.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Discord channel heeft zijn eigen mensen die nieuws erop zetten. Die zijn eigenlijk professioneler qua taalgebruik en informatie dan het officile insta bijvoorbeeld. Slay gurlll
Nou dat. Rob Holley moet zich lekker bij de ESF insta houden wmb. Liever nog alleen bij z'n hond, maar vooruit. Niet overal met je tengels aan gaan zitten. Brrrr.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zoals dat ESC Discord nu geleid wordt, is ook prima. Het wordt er echt niet beter op als de hysterische bejaardensoos van Rob Holley en zijn vriendjes zich daarmee gaan bemoeien.
Ook een deelnemers lijst zonder Isral gaat voor heel veel reuring zorgen. Ik zie Geert Wilders en andere politieke figuren zich er wel mee gaan bemoeien. Al zou de reden de privatisatie van KAN zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:11 schreef TheVulture het volgende:
Die lijst met deelnemers laat nu wel zo lang op zich wachten dat ik zowaar hoop krijg dat ze Israel op basis van veiligheidsissues misschien toch gaan weigeren als de situatie in het M-Oosten niet gaat wijzigen... ze weten ook wat voor een shitstorm er weer gaat ontstaan zodra ze de deelnemerslijst mt Israel publiceren. Denk dat er wat mensen achter de schermen daarom zo zenuwachtig wachten met publicatie....
In Roemeni zijn 8 december nog verkiezingen en er doet ook een zwaar conservatief kandidaat mee die goed staat in de peilingen, misschien dat ze daar de uitslag nog van afwachten?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:32 schreef NailQueen het volgende:
De oorlog in Gaza hield de EBU vorig jaar ook niet tegen. Misschien dat ze die nieuwe wet afwachten maar dan hijgt de hoofdsponsor nog in hun nek. Ik gok dat ze nog aan het onderhandelen zijn met een land. Roemeni, Bulgarije of Monaco ofzo
Kan me echt niet voorstellen dat ze Isral om veiligheidsissues gaan weigeren, omdat mensen van de EBU zelfs in recente interviews gewoon nog zeiden dat ze er bij horen en het de enige juiste beslissing was om ze mee te laten doen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:11 schreef TheVulture het volgende:
Die lijst met deelnemers laat nu wel zo lang op zich wachten dat ik zowaar hoop krijg dat ze Israel op basis van veiligheidsissues misschien toch gaan weigeren als de situatie in het M-Oosten niet gaat wijzigen... ze weten ook wat voor een shitstorm er weer gaat ontstaan zodra ze de deelnemerslijst mt Israel publiceren. Denk dat er wat mensen achter de schermen daarom zo zenuwachtig wachten met publicatie....
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 1. Zweden 2.794 10.693.700 0,2613 (originele positie: 2) 2. Estland 175 1.326.600 0,1319 (originele positie: 11) 3. Montenegro 79 617.200 0,1279 (originele positie: 16) 4. Finland 485 5.551.300 0,0873 (originele positie: 4) 5. Zwitserland 431 8.869.200 0,0486 (originele positie: 5) 6. Letland 114 1.847.200 0,0617 (originele positie: 13) 7. Sloveni 154 2.117.800 0,0727 (originele positie: 12) 8. Litouwen 96 2.790.600 0,0344 (originele positie: 14) 9. Albani 93 2.828.500 0,0329 (originele positie: 15) 10. Duitsland 3.281 83.294.600 0,0394 (originele positie: 1) 11. Oostenrijk 221 8.982.800 0,0246 (originele positie: 9) 12. Isral 222 9.357.400 0,0237 (originele positie: 8) 13. Nederland 374 17.412.100 0,0215 (originele positie: 6) 14. Spanje 1.000 47.986.100 0,0208 (originele positie: 3) 15. Griekenland 187 10.289.600 0,0182 (originele positie: 10) 16. Noord-Macedoni 32 1.753.600 0,0182 (originele positie: 17) 17. Oekrane 331 36.744.600 0,0090 (originele positie: 7) |
KAN is al bezig ook met hun TV talentenjacht show om de artiest te kiezen. Vorige week zaterdag was de eerste uitzending.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat ze Isral om veiligheidsissues gaan weigeren, omdat mensen van de EBU zelfs in recente interviews gewoon nog zeiden dat ze er bij horen en het de enige juiste beslissing was om ze mee te laten doen.
Alsssss ze niet meedoen zal het puur zijn om het gebeuren met KAN die binnen nu en 2 jaar geen publieke omroep meer zal zijn oid. Maar misschien dat Isral dat zelf gaat aangrijpen om in 2025 alvast maar niet meer mee te doen. Kan me haast niet voorstellen.
Geeft niks mop, het idee was leuk.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:18 schreef Dave het volgende:
Noord-Macedoni moet denk ik Portugal zijn. Zal wel meer niet kloppen dus, never mind..
Ja die gaan gewoon weer meedoen denk ik ook. Jottem.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:21 schreef Momo het volgende:
[..]
KAN is al bezig ook met hun TV talentenjacht show om de artiest te kiezen. Vorige week zaterdag was de eerste uitzending.
Noord-Macedoni is Montenegro en Montenegro is Luxemburg.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:18 schreef Dave het volgende:
Noord-Macedoni moet denk ik Portugal zijn. Zal wel meer niet kloppen dus, never mind..
92 miljoen Zweedse kronen zijn ongeveer 8 miljoen euro, maar nog steeds wel veel geld ja.quote:Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef Em31 het volgende:
De beveiliging heeft de Zweedse politie afgelopen jaar 92 miljoen euro gekost (!!!).Organiseren wordt zo wel een stuk minder leuk.
https://www.svt.se/nyhete(...)-kostade-92-miljoner
Omg hoe dom ben ik hahahaquote:Op maandag 2 december 2024 19:32 schreef Momo het volgende:
[..]
92 miljoen Zweedse kronen zijn ongeveer 8 miljoen euro, maar nog steeds wel veel geld ja.
Komt natuurlijk ook omdat alles door Isral extra beveiligd werdquote:Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef Em31 het volgende:
De beveiliging heeft de Zweedse politie afgelopen jaar 92 miljoen euro gekost (!!!).Organiseren wordt zo wel een stuk minder leuk.
https://www.svt.se/nyhete(...)-kostade-92-miljoner
Wat een Orwelliaanse club is het ook.quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:38 schreef Greys het volgende:
De EBU gaat de fanpers 'leren' in een cursus hoe ze het ESF 'moeten' verslaan. Is dat niet dolletjes!![]()
Wij hebben de mail ook gehad maar ik gooi deze tweet hier even omdat dat uploaden scheelt.
Kweenie maar misschien kunnen ze beter de Boulevards en de Zweedse rode petjes een cursus geven. En zichzelf, inzake communicatie, crisismanagement en nog wat andere zaken.
Dit wordt gewoon een soort "wie zich hiervoor aanmeldt en deelneemt en daarna in mei positief jubelt krijgt voorrang van ons", wedden. Ze willen een jubel-legertje creren.
[ x ]
Wauw, ze zoeken het bij alles en iedereen behalve bij zichzelf. En wat je zegt, de fanpers die hier aan gaan meewerken worden vast op de een of andere manier daarvoor beloond. Benieuwd of dat op gaat vallen volgend jaar, wie onafhankelijk blijft en wie zich bij het kritiekloze jubelclubje heeft geschaard.quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:38 schreef Greys het volgende:
De EBU gaat de fanpers 'leren' in een cursus hoe ze het ESF 'moeten' verslaan. Is dat niet dolletjes!![]()
Wij hebben de mail ook gehad maar ik gooi deze tweet hier even omdat dat uploaden scheelt.
Kweenie maar misschien kunnen ze beter de Boulevards en de Zweedse rode petjes een cursus geven. En zichzelf, inzake communicatie, crisismanagement en nog wat andere zaken.
Dit wordt gewoon een soort "wie zich hiervoor aanmeldt en deelneemt en daarna in mei positief jubelt krijgt voorrang van ons", wedden. Ze willen een jubel-legertje creren.
[ x ]
Een accreditatie is zo ingetrokken. Dus een verzameling juichaapjes creren is niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:54 schreef d_elise het volgende:
[..]
Wauw, ze zoeken het bij alles en iedereen behalve bij zichzelf. En wat je zegt, de fanpers die hier aan gaan meewerken worden vast op de een of andere manier daarvoor beloond. Benieuwd of dat op gaat vallen volgend jaar, wie onafhankelijk blijft en wie zich bij het kritiekloze jubelclubje heeft geschaard.
Nee, en ook niks negatiefs over Isral graag!quote:Op vrijdag 6 december 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
Dus "Fuck de EBU" is niet iets wat ze willen zien?
Dat er geen code of conduct was, vind ik vrij bijzonder, maar vooruit, ze zijn in elk geval ten 99% gekeerd in plaats van ten hele gedwaald.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:41 schreef Cee het volgende:
De nieuwe toelichtingen op de (maat)regels zijn binnen jongens! Nog niet echt concreet en veel wollige taal met de zelfde steekwoorden en veel borstklopperij maar dat zijn we onderhand gewend.
https://www.ebu.ch/news/2(...)nd-protect-wellbeing
Betekent dit berhaupt geen beelden meer van de eerste (en tweede) repetities, en het einde van dat geweldige liveblog?quote:More closed-door rehearsals to help artists focus on their performances without distractions.
Dat kan wel zijn, maar het betekent in de praktijk wel dat er tot de maandagavond in de ESF-week eigenlijk niets meer gebeurt op ESF-vlak. En of een evenement dat behalve voor de winnaar voorbijflitst zonder media-aandacht in het belang is van de deelnemende artiesten is ook twijfelachtig.quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:04 schreef TheVulture het volgende:
Repetities volledig achter gesloten deuren lijken me verder ook prima, het is de laatste jaren echt compleet doorgeschoten waarbij elke verkeerde scheet meteen een hoop heisa betekende, ook richting de bookies.
Nu gaat die media-aandacht vooral over bookmakers, en de bookmakers reageren daar dan weer op. Op zich is het niet erg als die dynamiek eens stopt. Het ging op een gegeven moment nergens meer over, veranderingen van een tiende procent in de winstkansen en meteen een nieuw artikel op Nu.nl.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar het betekent in de praktijk wel dat er tot de maandagavond in de ESF-week eigenlijk niets meer gebeurt op ESF-vlak. En of een evenement dat behalve voor de winnaar voorbijflitst zonder media-aandacht in het belang is van de deelnemende artiesten is ook twijfelachtig.
Dat soort nutteloze artikelen zal niemand missen, maar het alternatief dat er eigenlijk niets meer te melden is, tot de show zelf, is ook wel ongebruikelijk. Zelfs 35 jaar terug was er al reuring in de aanloop van het ESF doordat Justine Pelmelay de hoge noot tijdens de repetities niet haalde. Dat hoort toch gewoon bij de voorpret van het ESF, en eigenlijk elk groot evenement.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nu gaat die media-aandacht vooral over bookmakers, en de bookmakers reageren daar dan weer op. Op zich is het niet erg als die dynamiek eens stopt. Het ging op een gegeven moment nergens meer over, veranderingen van een tiende procent in de winstkansen en meteen een nieuw artikel op Nu.nl.
Bij nader inzien: Doe maar gewoon de hele semi’s achter gesloten deuren. Hoe minder aandacht er wordt besteed aan dit clubje dat niet is teruggekeerd van weekendverlof, hoe beterquote:
Ik denk dieper. Er zijn zelfs speciale armband tattoos voor. Marco Mengoni heeft er n, zo heb ik gesuggereerd zien worden.quote:
Het is toch niet te geloven hoe eng dit clubje is geworden.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij nader inzien: Doe maar gewoon de hele semi’s achter gesloten deuren. Hoe minder aandacht er wordt besteed aan dit clubje dat niet is teruggekeerd van weekendverlof, hoe beter
Ik vermoed persoonlijk dat de Rode Petjes en Arans gewoon weer allerhande zelfbedachte dingen en foute info mogen roepen zonder maatregelen. En die Isralische journalist gewoon weer deelnemers mag jennen en stalken.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:09 schreef Cee het volgende:
Wat ik me wel afvraag is of ze die code of conduct ook goed doordrukken bij niet-fanmedia aangezien daar ook behoorlijk wat galbakken tussen zaten dit jaar die op grotere schaal schade aanrichtten voor iemand dan een fansite dat voor kift en ophef zorgde, meestal naar de EBU toe en niet eens naar de artiest.
Nooit gedacht dat ik deze man zo erg zou missenquote:Op dinsdag 10 december 2024 19:08 schreef Greys het volgende:
Brrrr. Vooral dat stukje dat 'sinds Martin sterdahl er is is alles vl beter geworden bij het ESF'. I beg to differ.
(Maar ja, differen mag niet meer want we moeten JUBELEN JONGENS als fanmedia en ALLES IS WEER LEUK EN GOED JOECHEIII)
Nou he?quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat ik deze man zo erg zou missen
[ afbeelding ]
Eigenlijk was 2020 al een stille voorbode. Jon Ola Sand gaf aan te stoppen en de coronapleuris breekt uitquote:
Is deze vent geselecteerd op zijn liefde voor sterdahl ofzo? Begint gewoon beschamend te worden zo.quote:
De deelnemers noemen ze nu de 'public broadcasters', maar dan wel Montenegro noemen als land. Ze wringen zich in allerlei bochten om straks weer te kunnen roepen dat niet Isral meedoet maar hun omroep.quote:
Hmmmm, die cursus Juichen voor Beginners van de EBU komt geen moment te vroeg, lees ik.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:20 schreef Greys het volgende:
[..]
De deelnemers noemen ze nu de 'public broadcasters', maar dan wel Montenegro noemen als land. Ze wringen zich in allerlei bochten om straks weer te kunnen roepen dat niet Isral meedoet maar hun omroep.
En dan wel met de vlaggen wapperen straks en overal in de youtubetitels het land zetten.
Ja ik ga dat jubel-examen niet halen ben ik bang Fred.quote:Op donderdag 12 december 2024 16:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hmmmm, die cursus Juichen voor Beginners van de EBU komt geen moment te vroeg, lees ik.
Waarom geen focus op de historische mijlpaal “the highest number of participants since 2022” bijvoorbeeld?
Op de Taylor Swift manierquote:Op maandag 16 december 2024 15:38 schreef Momo het volgende:
Voor de kaartjes moet je je straks vanaf 16:00 voor inschrijven tot 10 januari, kaartjes gaan 29 januari in verkoop. Prijs 40 euro (familieshow) tot 370 euro (finale). Dat voor-inschrijven is om scalpers te weren.
[ x ]
Het podium ziet er oprecht wel mooi uit. Maar wie die gedateerde visuals heeft goedgekeurd moet zich nog eens achter de oren krabben.quote:Op maandag 16 december 2024 15:47 schreef Em31 het volgende:
Mooi podium, maar wat ziet de rest er lelijk uit johLijkt wel in paint gemaakt. En dat lettertype?
Kan je dan nog 3638373 verschillende schermen open hebben eigenlijk?quote:
quote:Op maandag 16 december 2024 15:54 schreef NailQueen het volgende:
370 euro is zeker voor de finale?
Voor Zwitserland's gebruik vind ik dat nog meevallen
De ziel is er wel aardig uit zo, vooral zo’n origineel logo per land maakte de show vaak wel eigen. Maarja, dit is de kant die ze op willen blijkbaar.quote:Op maandag 16 december 2024 15:56 schreef Fred_B het volgende:
United by Genocide Music blijft ondanks de negatieve associaties nog wel de slogan.
Nou ja goed, het is niet dat de kwaliteit van ESF echt afhankelijk is van zulke zaken natuurlijk.quote:Op maandag 16 december 2024 20:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
De ziel is er wel aardig uit zo, vooral zo’n origineel logo per land maakte de show vaak wel eigen. Maarja, dit is de kant die ze op willen blijkbaar.
De bergen staan op rails en kunnen heen en weer bewegen. Totdat het vast loopt net voor de eerste halve finale, de bergen de LED-wall blokkeren, et voil, Turijn 2.0.quote:
Ik gok dat ze ze toch weer allemaal op het podium gaan zettenquote:Op woensdag 18 december 2024 11:37 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Na alles wat dit jaar misging, zijn ze tot de conclusie gekomen dat het echte probleem was dat de qualifiers naar de finale niet spannend genoeg aangekondigd werden.
Dit is te soft. Ik ga voor de Squid Game-variant.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:16 schreef Momo het volgende:
Ja vol camera op de afvallers, misschien kun je ze door een luikje laten vallen.
Ik denk dat zelfs de EBU wel begrijpt dat net het moment dat het veel over het welzijn van de artiesten gaat, niet het ideale moment is om dat te introducerenquote:Op woensdag 18 december 2024 12:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok dat ze ze toch weer allemaal op het podium gaan zetten
Die andere nieuwe Martin kwam denk ik met dat idee in Liverpool toen hij daar de boel regelde? Dus zou me niets verbazen.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:22 schreef d_elise het volgende:
Ze gaan toch niet weer zo'n x-factor situatie creren? Dat probeersel viel namelijk ontzettend goed een aantal jaar geleden. Ik snap niet waarom er altijd maar gesleuteld moet worden aan een format dat gewoon prima werkt. Ga de echte problemen nou maar eens oplossen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
Deden ze al in Noorwegen de laatste jaren, waren soms wel echt lullige beelden. Ook 20 seconden blijven hangen om te zien of toch nog een traan uit komt.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:55 schreef TheVulture het volgende:
Misschien maken ze van elk land specifiek bekend of ze wel of niet door zijn door op elk land in te zoomen. "Sorry, you're not qualified"
Oh echtquote:Op woensdag 18 december 2024 21:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Deden ze al in Noorwegen de laatste jaren, waren soms wel echt lullige beelden. Ook 20 seconden blijven hangen om te zien of toch nog een traan uit komt.
Oh dit zie ik ze gewoon ook echt doen volgend jaarquote:
https://eurovoix.com/2024(...)wal-from-eurovision/quote:Slovenia: RTVSLO Council Demands Israel’s Withdrawal from Eurovision
The council of Slovenian broadcaster RTV SLO is demanding that Israel withdraw from the Eurovision Song Contest 2025.
RTV SLO’s council proposed a resolution at its 12th correspondence session from 9-11 December 2024, where the subject of Israel’s participation at Eurovision, and how RTV SLO should respond, was discussed.
At the meeting, a resolution was proposed that says that RTV SLO’s Management Board should immediately initiate a request with contest organisers the European Broadcasting Union (EBU) for Israel not to participate at the upcoming contest in Basel, Switzerland.
The resolution, which was accepted at the meeting, says that RTV SLO must keep the broadcaster’s council and the wider public informed about their efforts. Evrovizija.com reports that the resolution will be part of “mandatory guidelines for the management in finalising the financial plan and program-production plan for 2025” at the broadcaster.
As a result, the broadcaster is not required to withdraw from Eurovision 2025 should Israel participate. However, this resolution means that the broadcaster must actively call on the EBU to consider whether Israel should be allowed to compete at the contest.
It is important to note that the first resolution calling for a blackout of the Israeli performance would be a breach of contest rules. In 2005 the Lebanese broadcaster Tele Liban which was due to compete in Kyiv, would not confirm that it would air the Israeli performance. As a result it was forced to withdraw and fined by the EBU.
While several have openly called on countries to withdraw from Eurovision over Israel’s participation, this is the first example of a broadcaster being directed by a part of its management to demand that Israel withdraw from Eurovision.
Israel’s participation at Eurovision has been a controversial topic since the beginning of the Israel-Hamas war on October 7, 2023. Many artists, musicians and fans across Europe have called for Israel to be excluded from the competition because of their involvement in military action.
Dat een niche markt als ESF-parties met twee grote evenementen in 4 maanden tijd in Amsterdam en omstreken wel redelijk verzadigd zou zijn, had iedereen natuurlijk wel van tevoren kunnen zeggen. En na 2024 zal de interesse vooral gedaald zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wat een verrassing naast al die bestaande events.
Ik heb er in het begin wel over nagedacht om met mijn moeder hier heen te gaan (concert valt op haar verjaardag). Maar de line up is best matig te noemen. Veel mensen uit het (wanhopig) goedkope schnabbelcircuit en vergeetbare namen waar niemand op zit te wachten.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:53 schreef Meke het volgende:
Gingen er berhaupt mensen van hier? Ik heb het gevoel dat het niet heel erg leefde verder ook, maar wel zonde
Eurodrama Entertainment SL is de organisator schijnbaar. Maar er gingen meteen dingen mis als artiesten die niet wisten dat ze op het schema stonden etc.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat een niche markt als ESF-parties met twee grote evenementen in 4 maanden tijd in Amsterdam en omstreken wel redelijk verzadigd zou zijn, had iedereen natuurlijk wel van tevoren kunnen zeggen. En na 2024 zal de interesse vooral gedaald zijn.
Wie zat er eigenlijk achter dit initiatief? Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik weet dat er op de eurovision website ook promotie voor gemaakt werd.
Blijkbaar de mensen achter de preparty in Barcelona, die dachten een verdienmodel te pakken te hebben.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Eurodrama Entertainment SL is de organisator schijnbaar. Maar er gingen meteen dingen mis als artiesten die niet wisten dat ze op het schema stonden etc.
Ja in Londen gaven ze geloof ik ook bijna alle kaarten gratis weg. Wat we al zeiden van de pre-party's ook, het is veel te veel allemaal.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Blijkbaar de mensen achter de preparty in Barcelona, die dachten een verdienmodel te pakken te hebben.
Volgens mij is het in Australi nog wel redelijk goed gegaan, maar is het in Europa eigenlijk overal geflopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |