92 miljoen Zweedse kronen zijn ongeveer 8 miljoen euro, maar nog steeds wel veel geld ja.quote:Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef Em31 het volgende:
De beveiliging heeft de Zweedse politie afgelopen jaar 92 miljoen euro gekost (!!!).Organiseren wordt zo wel een stuk minder leuk.
https://www.svt.se/nyhete(...)-kostade-92-miljoner
Omg hoe dom ben ik hahahaquote:Op maandag 2 december 2024 19:32 schreef Momo het volgende:
[..]
92 miljoen Zweedse kronen zijn ongeveer 8 miljoen euro, maar nog steeds wel veel geld ja.
Komt natuurlijk ook omdat alles door Isral extra beveiligd werdquote:Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef Em31 het volgende:
De beveiliging heeft de Zweedse politie afgelopen jaar 92 miljoen euro gekost (!!!).Organiseren wordt zo wel een stuk minder leuk.
https://www.svt.se/nyhete(...)-kostade-92-miljoner
Wat een Orwelliaanse club is het ook.quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:38 schreef Greys het volgende:
De EBU gaat de fanpers 'leren' in een cursus hoe ze het ESF 'moeten' verslaan. Is dat niet dolletjes!![]()
Wij hebben de mail ook gehad maar ik gooi deze tweet hier even omdat dat uploaden scheelt.
Kweenie maar misschien kunnen ze beter de Boulevards en de Zweedse rode petjes een cursus geven. En zichzelf, inzake communicatie, crisismanagement en nog wat andere zaken.
Dit wordt gewoon een soort "wie zich hiervoor aanmeldt en deelneemt en daarna in mei positief jubelt krijgt voorrang van ons", wedden. Ze willen een jubel-legertje creren.
[ x ]
Wauw, ze zoeken het bij alles en iedereen behalve bij zichzelf. En wat je zegt, de fanpers die hier aan gaan meewerken worden vast op de een of andere manier daarvoor beloond. Benieuwd of dat op gaat vallen volgend jaar, wie onafhankelijk blijft en wie zich bij het kritiekloze jubelclubje heeft geschaard.quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:38 schreef Greys het volgende:
De EBU gaat de fanpers 'leren' in een cursus hoe ze het ESF 'moeten' verslaan. Is dat niet dolletjes!![]()
Wij hebben de mail ook gehad maar ik gooi deze tweet hier even omdat dat uploaden scheelt.
Kweenie maar misschien kunnen ze beter de Boulevards en de Zweedse rode petjes een cursus geven. En zichzelf, inzake communicatie, crisismanagement en nog wat andere zaken.
Dit wordt gewoon een soort "wie zich hiervoor aanmeldt en deelneemt en daarna in mei positief jubelt krijgt voorrang van ons", wedden. Ze willen een jubel-legertje creren.
[ x ]
Een accreditatie is zo ingetrokken. Dus een verzameling juichaapjes creren is niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:54 schreef d_elise het volgende:
[..]
Wauw, ze zoeken het bij alles en iedereen behalve bij zichzelf. En wat je zegt, de fanpers die hier aan gaan meewerken worden vast op de een of andere manier daarvoor beloond. Benieuwd of dat op gaat vallen volgend jaar, wie onafhankelijk blijft en wie zich bij het kritiekloze jubelclubje heeft geschaard.
Nee, en ook niks negatiefs over Isral graag!quote:Op vrijdag 6 december 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
Dus "Fuck de EBU" is niet iets wat ze willen zien?
Dat er geen code of conduct was, vind ik vrij bijzonder, maar vooruit, ze zijn in elk geval ten 99% gekeerd in plaats van ten hele gedwaald.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:41 schreef Cee het volgende:
De nieuwe toelichtingen op de (maat)regels zijn binnen jongens! Nog niet echt concreet en veel wollige taal met de zelfde steekwoorden en veel borstklopperij maar dat zijn we onderhand gewend.
https://www.ebu.ch/news/2(...)nd-protect-wellbeing
Betekent dit berhaupt geen beelden meer van de eerste (en tweede) repetities, en het einde van dat geweldige liveblog?quote:More closed-door rehearsals to help artists focus on their performances without distractions.
Dat kan wel zijn, maar het betekent in de praktijk wel dat er tot de maandagavond in de ESF-week eigenlijk niets meer gebeurt op ESF-vlak. En of een evenement dat behalve voor de winnaar voorbijflitst zonder media-aandacht in het belang is van de deelnemende artiesten is ook twijfelachtig.quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:04 schreef TheVulture het volgende:
Repetities volledig achter gesloten deuren lijken me verder ook prima, het is de laatste jaren echt compleet doorgeschoten waarbij elke verkeerde scheet meteen een hoop heisa betekende, ook richting de bookies.
Nu gaat die media-aandacht vooral over bookmakers, en de bookmakers reageren daar dan weer op. Op zich is het niet erg als die dynamiek eens stopt. Het ging op een gegeven moment nergens meer over, veranderingen van een tiende procent in de winstkansen en meteen een nieuw artikel op Nu.nl.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar het betekent in de praktijk wel dat er tot de maandagavond in de ESF-week eigenlijk niets meer gebeurt op ESF-vlak. En of een evenement dat behalve voor de winnaar voorbijflitst zonder media-aandacht in het belang is van de deelnemende artiesten is ook twijfelachtig.
Dat soort nutteloze artikelen zal niemand missen, maar het alternatief dat er eigenlijk niets meer te melden is, tot de show zelf, is ook wel ongebruikelijk. Zelfs 35 jaar terug was er al reuring in de aanloop van het ESF doordat Justine Pelmelay de hoge noot tijdens de repetities niet haalde. Dat hoort toch gewoon bij de voorpret van het ESF, en eigenlijk elk groot evenement.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nu gaat die media-aandacht vooral over bookmakers, en de bookmakers reageren daar dan weer op. Op zich is het niet erg als die dynamiek eens stopt. Het ging op een gegeven moment nergens meer over, veranderingen van een tiende procent in de winstkansen en meteen een nieuw artikel op Nu.nl.
Bij nader inzien: Doe maar gewoon de hele semi’s achter gesloten deuren. Hoe minder aandacht er wordt besteed aan dit clubje dat niet is teruggekeerd van weekendverlof, hoe beterquote:
Ik denk dieper. Er zijn zelfs speciale armband tattoos voor. Marco Mengoni heeft er n, zo heb ik gesuggereerd zien worden.quote:
Het is toch niet te geloven hoe eng dit clubje is geworden.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij nader inzien: Doe maar gewoon de hele semi’s achter gesloten deuren. Hoe minder aandacht er wordt besteed aan dit clubje dat niet is teruggekeerd van weekendverlof, hoe beter
Ik vermoed persoonlijk dat de Rode Petjes en Arans gewoon weer allerhande zelfbedachte dingen en foute info mogen roepen zonder maatregelen. En die Isralische journalist gewoon weer deelnemers mag jennen en stalken.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:09 schreef Cee het volgende:
Wat ik me wel afvraag is of ze die code of conduct ook goed doordrukken bij niet-fanmedia aangezien daar ook behoorlijk wat galbakken tussen zaten dit jaar die op grotere schaal schade aanrichtten voor iemand dan een fansite dat voor kift en ophef zorgde, meestal naar de EBU toe en niet eens naar de artiest.
Nooit gedacht dat ik deze man zo erg zou missenquote:Op dinsdag 10 december 2024 19:08 schreef Greys het volgende:
Brrrr. Vooral dat stukje dat 'sinds Martin sterdahl er is is alles vl beter geworden bij het ESF'. I beg to differ.
(Maar ja, differen mag niet meer want we moeten JUBELEN JONGENS als fanmedia en ALLES IS WEER LEUK EN GOED JOECHEIII)
Nou he?quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat ik deze man zo erg zou missen
[ afbeelding ]
Eigenlijk was 2020 al een stille voorbode. Jon Ola Sand gaf aan te stoppen en de coronapleuris breekt uitquote:
Is deze vent geselecteerd op zijn liefde voor sterdahl ofzo? Begint gewoon beschamend te worden zo.quote:
De deelnemers noemen ze nu de 'public broadcasters', maar dan wel Montenegro noemen als land. Ze wringen zich in allerlei bochten om straks weer te kunnen roepen dat niet Isral meedoet maar hun omroep.quote:
Hmmmm, die cursus Juichen voor Beginners van de EBU komt geen moment te vroeg, lees ik.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:20 schreef Greys het volgende:
[..]
De deelnemers noemen ze nu de 'public broadcasters', maar dan wel Montenegro noemen als land. Ze wringen zich in allerlei bochten om straks weer te kunnen roepen dat niet Isral meedoet maar hun omroep.
En dan wel met de vlaggen wapperen straks en overal in de youtubetitels het land zetten.
Ja ik ga dat jubel-examen niet halen ben ik bang Fred.quote:Op donderdag 12 december 2024 16:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hmmmm, die cursus Juichen voor Beginners van de EBU komt geen moment te vroeg, lees ik.
Waarom geen focus op de historische mijlpaal “the highest number of participants since 2022” bijvoorbeeld?
Op de Taylor Swift manierquote:Op maandag 16 december 2024 15:38 schreef Momo het volgende:
Voor de kaartjes moet je je straks vanaf 16:00 voor inschrijven tot 10 januari, kaartjes gaan 29 januari in verkoop. Prijs 40 euro (familieshow) tot 370 euro (finale). Dat voor-inschrijven is om scalpers te weren.
[ x ]
Het podium ziet er oprecht wel mooi uit. Maar wie die gedateerde visuals heeft goedgekeurd moet zich nog eens achter de oren krabben.quote:Op maandag 16 december 2024 15:47 schreef Em31 het volgende:
Mooi podium, maar wat ziet de rest er lelijk uit johLijkt wel in paint gemaakt. En dat lettertype?
Kan je dan nog 3638373 verschillende schermen open hebben eigenlijk?quote:
quote:Op maandag 16 december 2024 15:54 schreef NailQueen het volgende:
370 euro is zeker voor de finale?
Voor Zwitserland's gebruik vind ik dat nog meevallen
De ziel is er wel aardig uit zo, vooral zo’n origineel logo per land maakte de show vaak wel eigen. Maarja, dit is de kant die ze op willen blijkbaar.quote:Op maandag 16 december 2024 15:56 schreef Fred_B het volgende:
United by Genocide Music blijft ondanks de negatieve associaties nog wel de slogan.
Nou ja goed, het is niet dat de kwaliteit van ESF echt afhankelijk is van zulke zaken natuurlijk.quote:Op maandag 16 december 2024 20:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
De ziel is er wel aardig uit zo, vooral zo’n origineel logo per land maakte de show vaak wel eigen. Maarja, dit is de kant die ze op willen blijkbaar.
De bergen staan op rails en kunnen heen en weer bewegen. Totdat het vast loopt net voor de eerste halve finale, de bergen de LED-wall blokkeren, et voil, Turijn 2.0.quote:
Ik gok dat ze ze toch weer allemaal op het podium gaan zettenquote:Op woensdag 18 december 2024 11:37 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Na alles wat dit jaar misging, zijn ze tot de conclusie gekomen dat het echte probleem was dat de qualifiers naar de finale niet spannend genoeg aangekondigd werden.
Dit is te soft. Ik ga voor de Squid Game-variant.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:16 schreef Momo het volgende:
Ja vol camera op de afvallers, misschien kun je ze door een luikje laten vallen.
Ik denk dat zelfs de EBU wel begrijpt dat net het moment dat het veel over het welzijn van de artiesten gaat, niet het ideale moment is om dat te introducerenquote:Op woensdag 18 december 2024 12:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok dat ze ze toch weer allemaal op het podium gaan zetten
Die andere nieuwe Martin kwam denk ik met dat idee in Liverpool toen hij daar de boel regelde? Dus zou me niets verbazen.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:22 schreef d_elise het volgende:
Ze gaan toch niet weer zo'n x-factor situatie creren? Dat probeersel viel namelijk ontzettend goed een aantal jaar geleden. Ik snap niet waarom er altijd maar gesleuteld moet worden aan een format dat gewoon prima werkt. Ga de echte problemen nou maar eens oplossen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
Deden ze al in Noorwegen de laatste jaren, waren soms wel echt lullige beelden. Ook 20 seconden blijven hangen om te zien of toch nog een traan uit komt.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:55 schreef TheVulture het volgende:
Misschien maken ze van elk land specifiek bekend of ze wel of niet door zijn door op elk land in te zoomen. "Sorry, you're not qualified"
Oh echtquote:Op woensdag 18 december 2024 21:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Deden ze al in Noorwegen de laatste jaren, waren soms wel echt lullige beelden. Ook 20 seconden blijven hangen om te zien of toch nog een traan uit komt.
Oh dit zie ik ze gewoon ook echt doen volgend jaarquote:
https://eurovoix.com/2024(...)wal-from-eurovision/quote:Slovenia: RTVSLO Council Demands Israel’s Withdrawal from Eurovision
The council of Slovenian broadcaster RTV SLO is demanding that Israel withdraw from the Eurovision Song Contest 2025.
RTV SLO’s council proposed a resolution at its 12th correspondence session from 9-11 December 2024, where the subject of Israel’s participation at Eurovision, and how RTV SLO should respond, was discussed.
At the meeting, a resolution was proposed that says that RTV SLO’s Management Board should immediately initiate a request with contest organisers the European Broadcasting Union (EBU) for Israel not to participate at the upcoming contest in Basel, Switzerland.
The resolution, which was accepted at the meeting, says that RTV SLO must keep the broadcaster’s council and the wider public informed about their efforts. Evrovizija.com reports that the resolution will be part of “mandatory guidelines for the management in finalising the financial plan and program-production plan for 2025” at the broadcaster.
As a result, the broadcaster is not required to withdraw from Eurovision 2025 should Israel participate. However, this resolution means that the broadcaster must actively call on the EBU to consider whether Israel should be allowed to compete at the contest.
It is important to note that the first resolution calling for a blackout of the Israeli performance would be a breach of contest rules. In 2005 the Lebanese broadcaster Tele Liban which was due to compete in Kyiv, would not confirm that it would air the Israeli performance. As a result it was forced to withdraw and fined by the EBU.
While several have openly called on countries to withdraw from Eurovision over Israel’s participation, this is the first example of a broadcaster being directed by a part of its management to demand that Israel withdraw from Eurovision.
Israel’s participation at Eurovision has been a controversial topic since the beginning of the Israel-Hamas war on October 7, 2023. Many artists, musicians and fans across Europe have called for Israel to be excluded from the competition because of their involvement in military action.
Dat een niche markt als ESF-parties met twee grote evenementen in 4 maanden tijd in Amsterdam en omstreken wel redelijk verzadigd zou zijn, had iedereen natuurlijk wel van tevoren kunnen zeggen. En na 2024 zal de interesse vooral gedaald zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wat een verrassing naast al die bestaande events.
Ik heb er in het begin wel over nagedacht om met mijn moeder hier heen te gaan (concert valt op haar verjaardag). Maar de line up is best matig te noemen. Veel mensen uit het (wanhopig) goedkope schnabbelcircuit en vergeetbare namen waar niemand op zit te wachten.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:53 schreef Meke het volgende:
Gingen er berhaupt mensen van hier? Ik heb het gevoel dat het niet heel erg leefde verder ook, maar wel zonde
Eurodrama Entertainment SL is de organisator schijnbaar. Maar er gingen meteen dingen mis als artiesten die niet wisten dat ze op het schema stonden etc.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat een niche markt als ESF-parties met twee grote evenementen in 4 maanden tijd in Amsterdam en omstreken wel redelijk verzadigd zou zijn, had iedereen natuurlijk wel van tevoren kunnen zeggen. En na 2024 zal de interesse vooral gedaald zijn.
Wie zat er eigenlijk achter dit initiatief? Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik weet dat er op de eurovision website ook promotie voor gemaakt werd.
Blijkbaar de mensen achter de preparty in Barcelona, die dachten een verdienmodel te pakken te hebben.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Eurodrama Entertainment SL is de organisator schijnbaar. Maar er gingen meteen dingen mis als artiesten die niet wisten dat ze op het schema stonden etc.
Ja in Londen gaven ze geloof ik ook bijna alle kaarten gratis weg. Wat we al zeiden van de pre-party's ook, het is veel te veel allemaal.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Blijkbaar de mensen achter de preparty in Barcelona, die dachten een verdienmodel te pakken te hebben.
Volgens mij is het in Australi nog wel redelijk goed gegaan, maar is het in Europa eigenlijk overal geflopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |