quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:08 schreef TheVulture het volgende:
Voor het geval dat we meedoen heb ik toch maar een hotel in Mulhouse Frankrijk vastgelegd voor 6 nachten, kosten 400 EUR. Zo goedkoop heb ik nog nergens gezeten voor zoveel dagen. En het is met de trein 22 minuten naar Basel
Duur wordt het sowieso welquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:37 schreef Nexum het volgende:
Volgens mij boeide het werkelijk niemand dit jaar wat de gaststad zou worden
Maar hoe spreek je het uit? 'Basél' of 'Basil'? #durftevragenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:02 schreef Pino112 het volgende:
Zullen we het gewoon Basel noemen? Dat doet zo'n beetje elke site.
Baaaazul.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maar hoe spreek je het uit? 'Basél' of 'Basil'? #durftevragen
Hou er wel rekening mee dat nachtelijk OV tussen Basel en Mulhouse wat lastiger kan zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:08 schreef TheVulture het volgende:
Voor het geval dat we meedoen heb ik toch maar een hotel in Mulhouse Frankrijk vastgelegd voor 6 nachten, kosten 400 EUR. Zo goedkoop heb ik nog nergens gezeten voor zoveel dagen. En het is met de trein 22 minuten naar Basel
Het is Duits. Dus min of meer hoe je het op z'n Nederlands ook zou zeggen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maar hoe spreek je het uit? 'Basél' of 'Basil'? #durftevragen
Ik kan er erg slecht tegen dat dit dus de lui zijn die ook elke reactie waarin Nederland wordt genoemd verwijderen, nog steeds.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:35 schreef Greys het volgende:
Zo gênant hoe een internationaal groots event dat serieus genomen wil worden zich als een tiener gedraagt op de socials. Hoe hun socialsteam (onder aanvoering van 40+ Rob Holley) dan op TikTok zit te gluren wat op dit moment hip is (niet het woord hip iig Greys 👵🏻) en dat snel zelf gaat gebruiken om er maar bij te horen. Heb echt plaatsvervangende schaamte.![]()
[ x ]
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:35 schreef Greys het volgende:
Zo gênant hoe een internationaal groots event dat serieus genomen wil worden zich als een tiener gedraagt op de socials. Hoe hun socialsteam (onder aanvoering van 40+ Rob Holley) dan op TikTok zit te gluren wat op dit moment hip is (niet het woord hip iig Greys 👵🏻) en dat snel zelf gaat gebruiken om er maar bij te horen. Heb echt plaatsvervangende schaamte.![]()
[ x ]
Ja dat.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft nogal deze vibes. Ze mogen daar best meer een middenweg in vinden, ten eerste stukje professionaliteit en ten tweede gezien er ook veel mensen op social media 25-50 jaar hun volgen.
Ja, het is toch van een grote treurigheid dat het ESF wordt gerepresenteerd op de sociale media door die ene ouwe gek in een hostel vol jongerenquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft nogal deze vibes. Ze mogen daar best meer een middenweg in vinden, ten eerste stukje professionaliteit en ten tweede gezien er ook veel mensen op social media 25-50 jaar hun volgen.
Ja dit wordt een ramp in Chisinauquote:Op woensdag 11 september 2024 22:42 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
De stad Basel heeft ingestemd 40 miljoen euro te investeren in het komende ESF.
(Voor degenen die zich afvragen of de EBU blij zou worden van Letland of Moldavië als winnaar, is dit een voorzichtige hint)
In principe hebben we gewoon dezelfde deelnemerslijst als vorig jaar, met Montenegro erbij. Tenzij Nederland nog iets onverwachts doet.quote:
Z'n naam lijkt zo uit een Scandinavische thriller te komen.quote:Op maandag 16 september 2024 16:20 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Er vertrekt in elk geval één engnek na het komende ESF.
Zou Australië nog meedoen? Vorig jaar hadden ze ook duidelijk geldproblemen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:13 schreef molloot200 het volgende:
Als ik het goed begrijp online, missen we nu nog 6 deelnemers die vorig jaar ook meededen:
-Armenië
-Australië
-Ierland
-Moldavië
-Nederland
-Polen
Australië en Armenië laten daarvan nooit tot de deadline wat weten. Moldavië zat vorig jaar al met geldproblemen, ben benieuwd of die het dit jaar rond krijgen. Ierland en Polen lijken me er ook sowieso wel bij te zijn.
En daarna kan je nog hopen op de terugkeer van een land als Noord-Macedonië, Monaco, Bulgarije of Roemenië. Maar wanneer dat komt blijft onvoorspelbaar. Ik heb het idee dat de organisatie niet heel hard aan deelnemerswerving doet de laatste jaren.
Hoe zit het eigenlijk met een eventuele terugkeer van Monaco? Sinds vorig jaar hebben ze een nieuwe zender dat lid is van de Ebu. Toen was er een grote kans dat ze net als Luxemburg terug zouden keren maar dat feest ging toch niet door. Nu lees ik er niets meer over.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Teller staat op 33 landen nu officieel. Deze landen zouden wel of niet mee kunnen doen.
-Armenië: denk wel gewoon
-Australië: Geruchten zijn dat ze wel mee doen, lees verder niks erover.
-Moldavië: Geld is lastig voor Moldavië, armste land van Europa. Maar politiek gezien verwacht ik wel dat ze gewoon mee doen.
-Nederland: Besluit moet nog gemaakt worden.
-Noord-Macedonie: gerucht gaat nu dat ze niet mee doen in 2025
-Polen: geruchten dat intern gewoon nummer opgestuurd worden dus ja.
-Roemenië: zeggen nog te moeten besluiten
Ja die zag ik ook. Nice dat Nemo dit doet. Sowieso Nemo en Duncan Laurence, die combinatie zag niemand aankomen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:02 schreef Zigsky het volgende:
Morgen is Nemo bij Gabe. Gewoon een tip, weet niet waar ik het anders kan neerzetten.
Hij lijkt echt op hem, he?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook. Nice dat Nemo dit doet. Sowieso Nemo en Duncan Laurence, die combinatie zag niemand aankomen.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:10 schreef Greys het volgende:
De EBU zou 'erop terugkomen' maar tot nu toe nog steeds niet gedaan. Verrassend weer....![]()
[ x ]
De strategie van de EBU (en in principe ook Avrotros) is momenteel simpel. Gewoon zwijgen en de hete aardappel doorschuiven, tot het punt dat fans en media wel klaar zijn met het ESF 2024. En dan aankondigen dat je zogenaamd grootse veranderingen gaat doen, en dan ervan uitgaan dat genoeg useful idiots wel positief reageren, omdat ze door willen naar een leuk nieuw seizoen. Waarschijnlijk ook een strategie die wel redelijk zal werken trouwens.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgend jaar wordt gewoon weer een waardeloos jaar.
Echt wat een gênante totalitaire bende daar.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:10 schreef Greys het volgende:
De EBU zou 'erop terugkomen' maar tot nu toe nog steeds niet gedaan. Verrassend weer....![]()
[ x ]
Klopt en dan begint het hele feest straks weer als er eenmaal artiesten gekozen zijn. Ik heb ook het gevoel dat ik elke week een jank-interview tegenkom van Eden Golan, dus om het feest compleet te maken zullen zijn volgend jaar nog wel een jonger en schattiger meisje sturen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De strategie van de EBU (en in principe ook Avrotros) is momenteel simpel. Gewoon zwijgen en de hete aardappel doorschuiven, tot het punt dat fans en media wel klaar zijn met het ESF 2024. En dan aankondigen dat je zogenaamd grootse veranderingen gaat doen, en dan ervan uitgaan dat genoeg useful idiots wel positief reageren, omdat ze door willen naar een leuk nieuw seizoen. Waarschijnlijk ook een strategie die wel redelijk zal werken trouwens.
Op die tweet van de BBC over Nemo reageren ook alleen maar mensen met 'Nemo moet zich niet zo aanstellen, die is geen slachtoffer, er was maar één slachtoffer daar en dat was Eden'.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Klopt en dan begint het hele feest straks weer als er eenmaal artiesten gekozen zijn. Ik heb ook het gevoel dat ik elke week een jank-interview tegenkom van Eden Golan, dus om het feest compleet te maken zullen zijn volgend jaar nog wel een jonger en schattiger meisje sturen.
Lekker allemaal delegaties achter de schermen lastig vallen, de bizarste zooi zeggen tijdens de uitzendingen, nu ook overal zeggen dat dat nummer gewoon politiek gemotiveerd was, maar nee hoor allemaal helemaal prima. Het is Nederland niet he.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Op die tweet van de BBC over Nemo reageren ook alleen maar mensen met 'Nemo moet zich niet zo aanstellen, die is geen slachtoffer, er was maar één slachtoffer daar en dat was Eden'.
Van de EBU verwacht ik, zoals al eerder gezegd, erg weinig praktische veranderingen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:39 schreef NailQueen het volgende:
Als er niets veranderd was dit jaar nog maar het topje van de ijsberg.
Ja. Goeie. Zelfs afgezien van alle andere shit en dat het klootzakken zijn bij de EBU wordt/blijft dit inderdaad óók nog. En ze kunnen inderdaad niet blijven manipuleren met startvolgordes. Wat een bende is het geworden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Van de EBU verwacht ik, zoals al eerder gezegd, erg weinig praktische veranderingen.
Wat wel interessant is, is dat er nu een structurele ‘weeffout’ in de puntenverdeling zit. Met de situatie in Israël en een massale verspreiding van Oekraïners over Europa, is de kans groot dat die landen de komende jaren telkens enorm hoog gaan scoren in de televoting. En dat verpest de puntentelling in het 50-50 systeem natuurlijk aanzienlijk, want als veel 10’en en 12’en worden weggekaapt in de televoting, bepaalt de jury uiteindelijk steeds de winnaar. Daar moet wel iets van een oplossing voor komen, want je kan ook niet elk jaar Oekraïne en Israël aan het begin van de show zetten, en in het proces ook een paar televoting-favorieten als dit jaar Nederland (en in mindere mate Litouwen) onder de bus gooien om die landen nog meer te neutraliseren.
Grinniken om dat laatste.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:16 schreef Dave het volgende:
Tegen beter weten in: misschien is de reactie van de EBU naar het management van Nemo gestuurd en heeft Nemo het daarom niet gehoord? (Hallo Jaap, Armin)
Dat snapte ik in eerste instantie nog wel omdat geen enkele organisatie dat deed. Al kreeg Wit-Rusland niet 100 kansen om hun nummer aan te passen. Alleen dat je in Malmö gewoon alles z’n gang laat gaan was echt belachelijk. Al waren/zijn ze gewoon bang voor de reactie van Israël en de hoofdsponsor uiteraard.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:53 schreef NailQueen het volgende:
En deze hele bende had gewoon gespaard kunnen blijven als de EBU het lef had getoond om Israël eruit te schoppen.
2021 was het laatste ‘echte’ ESF.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:29 schreef Greys het volgende:
Ik heb echt nul vertrouwen meer dat het beter wordt volgend jaar. De EBU heeft het hele Songfestival verkloot met hun machtsgeile vertoon en social media obsessie en sponsors. Het Songfestival was altijd 'van ons allemaal'. Daar is niks meer van over van dat gevoel. Het Songfestival is van de EBU en deelnemers en fans zijn onbelangrijke puppets die naar de pijpen van de EBU moeten dansen.
Het had mij best leuk gelegen om dit als verjaardagcadeutje voor mijn moeder te geven (concert valt op haar verjaardag) maar de artiesten vallen erg tegen. Of ze zijn erg matig (Nicki French, Rosa Lopez, Emmelie de Forest) of van het schnabbelcircuit (The Roop, Senhit, Esther Hart).quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:07 schreef Greys het volgende:
Jup, Gabe heeft ook al gratis kaarten.
Het zal vast een kwestie zijn van én een gedaalde liefde voor het ESF én een enorme overkill en verzadiging van de ESF markt. Steeds meer pre-parties, steeds meer esf concerten. Het wordt allemaal veel te veel.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:12 schreef Fred_B het volgende:
Dit is geen parodie. De nieuwe Martin over de andere Martin:
[ x ]
Djiezas kraaist.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:12 schreef Fred_B het volgende:
Dit is geen parodie. De nieuwe Martin over de andere Martin:
[ x ]
Ja daar hoeven zij inderdaad nooit bang voor te zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:20 schreef Em31 het volgende:
![]()
Leuk man. Compleet Brits social media team, Brits/Zweeds productieteam. Wel fijn voor ze dat zij in ieder geval nooit gediskwalificeerd gaan worden!
Nouja precies. Dat hele team is Brits, wat je ook gewoon merk met hoe ze communiceren. Die kunnen gewoon lekker zo doorgaan. Je ziet ook Britten roepen dat dit heel goed is voor de UK en de BBC. Uhh nee dat zou helemaal niet uit moeten maken. We weten alleen allemaal dat dat het wel doet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:31 schreef Greys het volgende:
Ben ook bang dat deze meneer echt niet Rob Holley als landgenoot op 't matje gaat roepen dat het wel even zes tandjes minder mag qua social media dwang naar de deelnemers.
Uiteraard maakt het uit. Een Britse kanshebber gaat niet op een matige startpositie worden gezet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nouja precies. Dat hele team is Brits, wat je ook gewoon merk met hoe ze communiceren. Die kunnen gewoon lekker zo doorgaan. Je ziet ook Britten roepen dat dit heel goed is voor de UK en de BBC. Uhh nee dat zou helemaal niet uit moeten maken. We weten alleen allemaal dat dat het wel doet.
Niet zo raar dat Oost Europese landen langzaam afhaken als ze er niet tussen komen. Ook met Running Order heb ik het idee dat Oost Europese landen makkelijker onder de bus worden gegooid.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uiteraard maakt het uit. Een Britse kanshebber gaat niet op een matige startpositie worden gezet.
Maar goed, ik had nog ergens de voorzichtige hoop dat er eens richting Oost-Europa gekeken zou worden, nu er wat functies vrijkomen. Maar dat was blijkbaar naïef gedacht.
Als ik het goed heb, hebben we nu:
Algemeen directeur: Noël Curran (Ierland)
>
Mediadirecteur: Jean Philip De Tender (België)
>
Martin Green (UK)
>
Martin Österdahl (Zweden)
Christer Björkman (Zweden)
>
Reference group:
Chairperson
Bakel Walden (SSR SRG Zwitserland)
Members
Ebba Adielsson (SVT Zweden)
Rachel Ashdown (BBC UK)
Felix Bergsson (RÚV IJsland)
Ana Maria Bordas (RTVE Spanje)
Carla Bugalho (RTP Portugal)
Moritz Stadler (SSR SRG Zwitserland)
Tomislav Stengl (HRT Kroatië)
Alexandra Wolfslast (NDR Duitsland)
Martin Österdahl (EBU Zweden)
En dan nog het Britse mediateam.
Behalve één verdwaalde Kroaat speelt voor de EBU alles zich dus af in Noord- en West-Europa.
Hier (in NL) wordt ook altijd heel makkelijk en lacherig gedaan over Oost-Europa bij het ESF alsof het een op zichzelf stemmende kliek zou zijn. In de praktijk stemmen juist 'ons soort landen' heel veel op elkaar en winnen die dus ook bijna altijd het ESF.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Behalve één verdwaalde Kroaat speelt voor de EBU alles zich dus af in Noord- en West-Europa.
Waar past Oekraïne precies in jouw theorie?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hier (in NL) wordt ook altijd heel makkelijk en lacherig gedaan over Oost-Europa bij het ESF alsof het een op zichzelf stemmende kliek zou zijn. In de praktijk stemmen juist 'ons soort landen' heel veel op elkaar en winnen die dus ook bijna altijd het ESF.
Nou ja goed, als het puur om de Nederlandse vakjury gaat, heeft hij best een punt dat die vooral op inzendingen uit West-Europa stemmen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Waar past Oekraïne precies in jouw theorie?
Ik vind eerlijk gezegd niet dat je kan zeggen dat het voorbije ESF zonder de randverschijnselen wel een goede editie was. Het was voor mij toch een ongeïnspireerde flutshow. Wéér Conchita, wéér Lynda Woodruff, 1000 keer Charlotte, een mensonterend slecht optreden van Loreen en ze hebben niets leuks gedaan met het jubileum van ABBA, om maar wat zaken te noemen. Dat ging in Liverpool in elk geval een stuk beter.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:07 schreef Sableheart het volgende:
Zelfs onafhankelijk van de herkomst van de nieuwe ESF directeur, is het geen geweldige keuze.
Hoewel, dat klopt niet helemaal. Als ik kijk naar zijn CV, lijkt het me een geweldige keuze voor een rol als (executive) producer. Op het moment dat de problemen met de afgelopen editie(s) zich hadden afgespeeld op camerawerk, beeldvoering, aankleding, script en dergelijke, zou ik er het volste vertrouwen in hebben gehad dat hij een prima keuze zou zijn geweest.
Maar laat dat nu net niet zijn waar de problemen zaten. De problemen zitten in zaken als strategie, verhouding tot sponsoren, politiek tussen de omroepen, etcetera. En dat zijn precies problemen waar Martin Green totaal de CV niet voor heeft. Wat direct impliceert dat de EBU ofwel een zeer matige probleemanalyse heeft gedaan, ofwel niet de intentie heeft om de problemen aan te pakken.
De kans dat Nederland volgend jaar meedoet, is volgens mij met deze keuze een beetje kleiner geworden.
Structurele verbeteringen zijn onwaarschijnlijk, maar net als in het Joost-conflict zal de EBU hier ook proberen om rust te creëren en tijd te kopen. Als de komende editie zonder noemenswaardige incidenten verloopt, en een milde benadering van de Engelstalige media helpt daar zeker bij, en de winnaar is niet Oekraïne of Israël, dan heb je voorlopig als EBU even rust. En normaliter is de oorlog in Israël in 2026 wel klaar en met een beetje geluk worden de Oekraïense diaspora voters dan ook wat minder fanatiek, en kan alles doorgaan zonder opmerkelijke problemen in de ogen van het brede publiek.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:15 schreef Greys het volgende:
De nieuwe Martin neemt voor mij (en zo te lezen velen op de socials) in elk geval totaal niet de zorgen weg over de veel te groot geworden machtspositie van die andere Martin, na de lofzang van MartinNieuw over MartinOud. Integendeel. Ik zie persoonlijk dan ook niet wat deze nieuwe meneer ten goede gaat veranderen op bv dat vlak, het zal wellicht toch meer van hetzelfde gaan worden ben ik bang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |