Je hebt inhoudelijk gelijk. Maar de financin, van een sluitende omroepbegroting tot een hypotheek die aan het eind van de maand moet worden betaald, wegen zwaarder dan principes.quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat de financien hooguit indirect een rol spreken. Het overgrote merendeel van de financiering van de omroepen (en dus ook de AvroTros) komt vanuit het ministerie van OCW, en wordt niet direct op kijkcijfers gebaseerd, maar op doelstellingen.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je hebt inhoudelijk gelijk. Maar de financin, van een sluitende omroepbegroting tot een hypotheek die aan het eind van de maand moet worden betaald, wegen zwaarder dan principes.
Financin omvatten wat dat betreft wel meer dan alleen wat een ESF aan euro's kost voor de omroep en oplevert uiteraard. Ook bij de Familie Maas moet aan het eind van de maand de hypotheek betaald worden, en zo zijn er nog genoeg mensen binnen de organisatie voor wie een boycot financieel pijn zou doen, en die hebben allemaal een stem in de eindbeslissing.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:59 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de financien hooguit indirect een rol spreken. Het overgrote merendeel van de financiering van de omroepen (en dus ook de AvroTros) komt vanuit het ministerie van OCW, en wordt niet direct op kijkcijfers gebaseerd, maar op doelstellingen.
De uitzendrechten (de financiele bijdrage om het ESF te mogen uitzenden) wordt betaald door de NPO in het algemeen. De AvroTros betaald ongeveer 250.000 om mee te kunnen doen. Denk daarbij aan salarissen en verblijfskosten.
Met die financiele situatie zal de AvroTros niet direct veel winst maken op het ESF. Het aantal kijkers heeft niet direct financiele impact.
De politieke impact daarentegen is een ander verhaal. Zeker met de voortdurende dreiging van bezuinigingen vanuit de politiek maken 2 miljoen kijkers best veel verschil.
Daarom was de diskwalificatie ook zo pijnlijk. We hadden een inzending die breed gedragen werd door het publiek, die populair was op een manier die we jaren niet hadden gezien. Dat had een enorme goodwill moeten genereren.
Ik denk dat de publieke opinie ten opzichte van een boycott veel meer verschil maakte dan directe financien.
Dat was een unaniem belachelijk groot fiasco, dus ik denk niet dat we die chaos nog eens terugkrijgen. Maar goed, met de EBU moet je de lat altijd zo laag mogelijk leggen.quote:Op zondag 17 november 2024 22:23 schreef Thrts het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Zo zijn gisteravond de jurypunten gegeven bij JESC, heel anders dan normaal, ben benieuwd of we dit in mei ook zullen terugzien.
Of men overweegt om Isral te weigerenquote:Op maandag 18 november 2024 20:50 schreef molloot200 het volgende:
Wel benieuwd waarom we de deelnemerslijst nog niet hebben. Vorig jaar duurde het zo lang omdat de EBU nog in overleg was met Roemeni. Duurt het dit jaar zo lang omdat ze nog in overleg zijn met een land? Zou dan om Roemeni of Monaco moeten gaan waarschijnlijk.
Of het is niks hoor. Maar opmerkelijk dat ze dit voor het tweede jaar op rij niet eind oktober al brengen.
Zou hij vergeten zijn dat hij IJsland al geprobeerd heeft en daar al ge'visit' heeft? Of snap ik de grap niet. Of is er geen grap. 😅quote:
Dat onderste zou hem honderden punten schelen als hij zou gaan uiteraard. Al vond ik dat liedje van dit jaar best leuk.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou hij vergeten zijn dat hij IJsland al geprobeerd heeft en daar al ge'visit' heeft? Of snap ik de grap niet. Of is er geen grap. 😅
Niks tegen hem als persoon maar ik vind dat 'pick meeee' in meerdere landen altijd iets ongemakkelijks hebben. Maar ja dat had ik dus ook toen dat Nederlandse meisje het voor Duitsland ging proberen vorige keer. Ergens zou je de ambitie moeten bewonderen maar ik heb altijd wat plaatsvervangende schaamte. (En van Bashar heb ik het gevoel dat hij voorl wil omdat hij Palestijns is.)
Oh maar dat vond ik ook! Zeker geen verkeerd lied. Geen winnend lied alleen, maar omdat men erop zou stemmen 'omdat Palestijns' had het idd wl kunnen winnen.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat onderste zou hem honderden punten schelen als hij zou gaan uiteraard. Al vond ik dat liedje van dit jaar best leuk.
Bashar is wat dat betreft wel n van de potentile sfeermakers.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh maar dat vond ik ook! Zeker geen verkeerd lied. Geen winnend lied alleen, maar omdat men erop zou stemmen 'omdat Palestijns' had het idd wl kunnen winnen.
Alleen nu wordt het een beetje leuren.
Maar goed, Joost riep gewoon een jaar dat hij naar het ESF zou gaan en dat werkte, dus misschien moet Bashar minder vragen en meer 'stellen' haha.
(Ik heb gewoon geen zin meer in bergen stemmen voor acts puur omdat ze ergens vandaan komen.)
Ja als de EBU dacht dat dit jaar een shitshow was, dan hebben we nog niets gezien mocht dit gebeuren. Ergens lijkt het me wel wat.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:19 schreef d_elise het volgende:
Zeker na het gedoe rondom die uiteindelijke stemming in Ijsland en de verontwaardiging daarover ligt de nadruk nu ng meer op zijn afkomst, idd. Kan een hoop sympathy votes opleveren, maar ik vrees dat het ESF dan uitdraait op Isral vs. Ijsland (of voor welk land hij dan ook meedoet) in de televotes om een statement af te geven. Wel benieuwd hoe de EBU zich daaruit gaat redden mocht dat gebeuren.
Ik denk dat wij als Nederland hem moeten uitnodigen om voor ons uit te komen op Eurovisie. Ze verbranden in Isral toch al Nederlandse vlaggen, dus erger kan de relatie niet wordenquote:Op woensdag 20 november 2024 16:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja als de EBU dacht dat dit jaar een shitshow was, dan hebben we nog niets gezien mocht dit gebeuren. Ergens lijkt het me wel wat.
Ik heb hier eigenlijk wel zin in, als je het zo stelt. Wat @Em31 ook zegt haha. Laat het dan ook maar de ultieme tyfusbende worden.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bashar is wat dat betreft wel n van de potentile sfeermakers.
Bashar voor IJsland
Iets kwijlerigs voor Isral
Een behoorlijk liedje voor Oekrane
Een potentieel winnend liedje uit Georgi
Ik denk dat alle juryleden dan wel een jaar gratis wijn en parfum aangeboden krijgen om Frankrijk te laten winnen en een hoofdpijnscenario voor de EBU te voorkomen
Ik zou verwachten dat een beslissing op het niveau van boycotten van het ESF uiteindelijk genomen gaat worden door de directie van de AvroTros, waarbij het de belangen van de AvroTros zijn die worden afgewogen. Als daarin persoonlijke belangen een rol gaan spelen, ontstaan er bij mij vragen over de professionaliteit van de organisatie en de rechtmatigheid van de beslissing, waarvoor ik op dit moment geen enkele aanleiding zie.quote:Op zondag 17 november 2024 22:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Financin omvatten wat dat betreft wel meer dan alleen wat een ESF aan euro's kost voor de omroep en oplevert uiteraard. Ook bij de Familie Maas moet aan het eind van de maand de hypotheek betaald worden, en zo zijn er nog genoeg mensen binnen de organisatie voor wie een boycot financieel pijn zou doen, en die hebben allemaal een stem in de eindbeslissing.
Mocht het gebeuren, dan zullen we ze (lees de delegatie) niet missen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:48 schreef Greys het volgende:
Ja dat kwam ik van de week ook op X overal tegen. Gelukkig gaat het wr over de Isralische deelname, we hadden er natuurlijk al jaren niks over gehoord...![]()
[ x ]
Oh, ik dacht dat dat al zo was, want dat discord channel bestaat al, het Discord logo zat in de post, maar dit is dus 'nieuw'?quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:13 schreef Momo het volgende:
Nouja dit was het dus, hopelijk is TikTok weg, maar zal wel niet
[ x ]
Discord channel heeft zijn eigen mensen die nieuws erop zetten. Die zijn eigenlijk professioneler qua taalgebruik en informatie dan het officile insta bijvoorbeeld. Slay gurlllquote:Op vrijdag 29 november 2024 15:25 schreef Dave het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dat al zo was, want dat discord channel bestaat al, het Discord logo zat in de post, maar dit is dus 'nieuw'?
Misschien ter vervanging van Reddit, vond ik persoonlijk ook niet zo'n succes dit jaar.
Zoals dat ESC Discord nu geleid wordt, is ook prima. Het wordt er echt niet beter op als de hysterische bejaardensoos van Rob Holley en zijn vriendjes zich daarmee gaan bemoeien.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Discord channel heeft zijn eigen mensen die nieuws erop zetten. Die zijn eigenlijk professioneler qua taalgebruik en informatie dan het officile insta bijvoorbeeld. Slay gurlll
Nou dat. Rob Holley moet zich lekker bij de ESF insta houden wmb. Liever nog alleen bij z'n hond, maar vooruit. Niet overal met je tengels aan gaan zitten. Brrrr.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zoals dat ESC Discord nu geleid wordt, is ook prima. Het wordt er echt niet beter op als de hysterische bejaardensoos van Rob Holley en zijn vriendjes zich daarmee gaan bemoeien.
Ook een deelnemers lijst zonder Isral gaat voor heel veel reuring zorgen. Ik zie Geert Wilders en andere politieke figuren zich er wel mee gaan bemoeien. Al zou de reden de privatisatie van KAN zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:11 schreef TheVulture het volgende:
Die lijst met deelnemers laat nu wel zo lang op zich wachten dat ik zowaar hoop krijg dat ze Israel op basis van veiligheidsissues misschien toch gaan weigeren als de situatie in het M-Oosten niet gaat wijzigen... ze weten ook wat voor een shitstorm er weer gaat ontstaan zodra ze de deelnemerslijst mt Israel publiceren. Denk dat er wat mensen achter de schermen daarom zo zenuwachtig wachten met publicatie....
In Roemeni zijn 8 december nog verkiezingen en er doet ook een zwaar conservatief kandidaat mee die goed staat in de peilingen, misschien dat ze daar de uitslag nog van afwachten?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:32 schreef NailQueen het volgende:
De oorlog in Gaza hield de EBU vorig jaar ook niet tegen. Misschien dat ze die nieuwe wet afwachten maar dan hijgt de hoofdsponsor nog in hun nek. Ik gok dat ze nog aan het onderhandelen zijn met een land. Roemeni, Bulgarije of Monaco ofzo
Kan me echt niet voorstellen dat ze Isral om veiligheidsissues gaan weigeren, omdat mensen van de EBU zelfs in recente interviews gewoon nog zeiden dat ze er bij horen en het de enige juiste beslissing was om ze mee te laten doen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:11 schreef TheVulture het volgende:
Die lijst met deelnemers laat nu wel zo lang op zich wachten dat ik zowaar hoop krijg dat ze Israel op basis van veiligheidsissues misschien toch gaan weigeren als de situatie in het M-Oosten niet gaat wijzigen... ze weten ook wat voor een shitstorm er weer gaat ontstaan zodra ze de deelnemerslijst mt Israel publiceren. Denk dat er wat mensen achter de schermen daarom zo zenuwachtig wachten met publicatie....
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 1. Zweden 2.794 10.693.700 0,2613 (originele positie: 2) 2. Estland 175 1.326.600 0,1319 (originele positie: 11) 3. Montenegro 79 617.200 0,1279 (originele positie: 16) 4. Finland 485 5.551.300 0,0873 (originele positie: 4) 5. Zwitserland 431 8.869.200 0,0486 (originele positie: 5) 6. Letland 114 1.847.200 0,0617 (originele positie: 13) 7. Sloveni 154 2.117.800 0,0727 (originele positie: 12) 8. Litouwen 96 2.790.600 0,0344 (originele positie: 14) 9. Albani 93 2.828.500 0,0329 (originele positie: 15) 10. Duitsland 3.281 83.294.600 0,0394 (originele positie: 1) 11. Oostenrijk 221 8.982.800 0,0246 (originele positie: 9) 12. Isral 222 9.357.400 0,0237 (originele positie: 8) 13. Nederland 374 17.412.100 0,0215 (originele positie: 6) 14. Spanje 1.000 47.986.100 0,0208 (originele positie: 3) 15. Griekenland 187 10.289.600 0,0182 (originele positie: 10) 16. Noord-Macedoni 32 1.753.600 0,0182 (originele positie: 17) 17. Oekrane 331 36.744.600 0,0090 (originele positie: 7) |
KAN is al bezig ook met hun TV talentenjacht show om de artiest te kiezen. Vorige week zaterdag was de eerste uitzending.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat ze Isral om veiligheidsissues gaan weigeren, omdat mensen van de EBU zelfs in recente interviews gewoon nog zeiden dat ze er bij horen en het de enige juiste beslissing was om ze mee te laten doen.
Alsssss ze niet meedoen zal het puur zijn om het gebeuren met KAN die binnen nu en 2 jaar geen publieke omroep meer zal zijn oid. Maar misschien dat Isral dat zelf gaat aangrijpen om in 2025 alvast maar niet meer mee te doen. Kan me haast niet voorstellen.
Geeft niks mop, het idee was leuk.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:18 schreef Dave het volgende:
Noord-Macedoni moet denk ik Portugal zijn. Zal wel meer niet kloppen dus, never mind..
Ja die gaan gewoon weer meedoen denk ik ook. Jottem.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:21 schreef Momo het volgende:
[..]
KAN is al bezig ook met hun TV talentenjacht show om de artiest te kiezen. Vorige week zaterdag was de eerste uitzending.
Noord-Macedoni is Montenegro en Montenegro is Luxemburg.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:18 schreef Dave het volgende:
Noord-Macedoni moet denk ik Portugal zijn. Zal wel meer niet kloppen dus, never mind..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |