abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214825507

Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
BL3P - Nederlandse Bitcoin exchange, zelfde partij als broker Bitonic
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard
De Fiat Standaard
Gelaagd geld

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
pi_214826726
ik heb nu bitvavo. op welke platvorm kan je kendu kopen? Ik kan dit ook opzoeken maar luister graag naar het advies van een FOK!user.

Is het nu de moment om wat "kendu' te kopen?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_214826764
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik heb nu bitvavo. op welke platvorm kan je kendu kopen? Ik kan dit ook opzoeken maar luister graag naar het advies van een FOK!user.

Je had het @Playboy69 kunnen vragen als je hem geen ban had aangesmeerd
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 28 augustus 2024 @ 18:39:17 #4
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_214826846
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:26 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Je had het @:playboy69 kunnen vragen als je hem geen ban had aangesmeerd
🤣
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_214827070
Ik was vandaag een overzicht aan het maken qua vermogen voor m'n aangifte inkomstenbelasting (ja, ik weet het, ben altijd met alles last minute). Dus even de waarde opgezocht op 1 januari 2023.

Btc 15K
Eth 1200

Dat waren nog eens koopmomentjes.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 21:03:28 #6
19297 stinkie
pi_214828362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:05 schreef MaximumRush het volgende:
Ik was vandaag een overzicht aan het maken qua vermogen voor m'n aangifte inkomstenbelasting (ja, ik weet het, ben altijd met alles last minute). Dus even de waarde opgezocht op 1 januari 2023.

Btc 15K
Eth 1200

Dat waren nog eens koopmomentjes.
eth 75. En toen verkopen voor 250 ;(
pi_214832128
Ik bouw geen pensioen op. Ik wil nu kleinschalig iets gaan doen. Deels aandelen, deels crypto. Het cryptodeel: ik wil gaan beginnen met DCA crypto met 250 euro per maand. 10k als eerste inleg. Ik wil medium risk/offensief ingesteld zijn. Mijn plan is om dit te doen met horizon 20-30 jaar, zodat het een pensioenpotje wordt.

Ik heb de coins gepakt zodat ik in cryptowereld een relatief breed scala heb aan crypto's, maar iets zwaarder leun op de gevestigde BTC/ETH zodat ik in volatiele cryptowereld toch nog enige basis heb. Natuurlijk deels overleg gehad met mijn grote vriend heden ten dagen: ChatGPT. Niemand kan in de toekomst kijken, maar hebben jullie nog adviezen, tips, alternatieven?

Initiële Inleg per 1 september

Bitcoin (BTC): 35% van ¤10.000 = ¤3.500
Ethereum (ETH): 20% van ¤10.000 = ¤2.000
Binance Coin (BNB): 10% van ¤10.000 = ¤1.000
Chainlink (LINK): 10% van ¤10.000 = ¤1.000
Polkadot (DOT): 10% van ¤10.000 = ¤1.000
SingularityNET (AGIX): 10% van ¤10.000 = ¤1.000
Cardano (ADA): 5% van ¤10.000 = ¤500

Verdere Inleg via DCA (elke 4 weken loonuitbetaling)

Bitcoin (BTC): 35% van ¤250 = ¤87,50
Ethereum (ETH): 20% van ¤250 = ¤50,00
Binance Coin (BNB): 10% van ¤250 = ¤25,00
Chainlink (LINK): 10% van ¤250 = ¤25,00
Polkadot (DOT): 10% van ¤250 = ¤25,00
SingularityNET (AGIX): 10% van ¤250 = ¤25,00
Cardano (ADA): 5% van ¤250 = ¤12,50

Ik denk aan Kucoin/OKx/Kraken. Volgens mij is die laatste wat duurder qua fee's. Ik wil dit proces automatiseren en dan eens per half jaar(?) herevalueren en mijn portfolio qua percentages herbalanceren.
Of saté?
pi_214832284
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 10:59 schreef Schnitzels het volgende:
Ik bouw geen pensioen op. Ik wil nu kleinschalig iets gaan doen. Deels aandelen, deels crypto. Het cryptodeel: ik wil gaan beginnen met DCA crypto met 250 euro per maand. 10k als eerste inleg. Ik wil medium risk/offensief ingesteld zijn. Mijn plan is om dit te doen met horizon 20-30 jaar, zodat het een pensioenpotje wordt.

Ik heb de coins gepakt zodat ik in cryptowereld een relatief breed scala heb aan crypto's, maar iets zwaarder leun op de gevestigde BTC/ETH zodat ik in volatiele cryptowereld toch nog enige basis heb. Natuurlijk deels overleg gehad met mijn grote vriend heden ten dagen: ChatGPT. Niemand kan in de toekomst kijken, maar hebben jullie nog adviezen, tips, alternatieven?

Ik denk aan Kucoin/OKx/Kraken. Volgens mij is die laatste wat duurder qua fee's. Ik wil dit proces automatiseren en dan eens per half jaar(?) herevalueren en mijn portfolio qua percentages herbalanceren.
Ik zou 100% bitcoin aanhouden van het deel dat je in crypto belegt.

Als je in andere coins zit zal je ook constant in de gaten moeten houden of ze niet naar een nieuwe / andere blockchain verhuizen en veel van die projecten die je noemt bestaan over 5 of 10 jaar niet meer en zijn dus geen optie voor opbouw van een pensioen (als in: lange termijn).

Verder ook geen exchange gebruiken, altijd een eigen wallet, "cold storage".
Een exchange is geen bank. Ik herhaal: een exchange is geen bank.

Je kan eens kijken naar "Bitonic Bits", dan koop je periodiek bitcoin die naar je eigen wallet gestuurd worden.
pi_214832285
quote:

Is geen crypto. Maar al eens gedacht aan www.brandnewday.nl ? Ik doe dit zelf. Elke maand een bedrag daarheen. Rest verdeel ik over bitcoin en aandelen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214832298
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Is geen crypto. Maar al eens gedacht aan www.brandnewday.nl ? Ik doe dit zelf. Elke maand een bedrag daarheen. Rest verdeel ik over bitcoin en aandelen
Brandnewday is op zich prima maar wat ze doen is voor jou ETF's kopen.

Je kan ook zelf bij je bank of je broker een paar keer per jaar een S&P500 ETF koppen.
Dan heb je hetzelfde en betaal je minder kosten.

Of bedoel je het pensioenbeleggen van Brandnewday?
pi_214832309
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Brandnewday is op zich prima maar wat ze doen is voor jou ETF's kopen.

Je kan ook zelf bij je bank of je broker een paar keer per jaar een S&P500 ETF koppen.
Dan heb je hetzelfde en betaal je minder kosten.

Of bedoel je het pensioenbeleggen van Brandnewday?
pensioenbeleggen idd. Ik bouw geen pensioen op bij mijn werkgever. Dus ik gebruik dit voor mijn pensioen potje.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214832425
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
pensioenbeleggen idd. Ik bouw geen pensioen op bij mijn werkgever. Dus ik gebruik dit voor mijn pensioen potje.
Voordeel van pensioenbeleggen is uiteraard dat je nu geen belasting betaalt maar pas vanaf het moment dat je met pensioen gaat en het uit laat betalen.

Nadeel van pensioenbeleggen is dat je er niet over kan beschikken voor die tijd.
pi_214832443
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Voordeel van pensioenbeleggen is uiteraard dat je nu geen belasting betaalt maar pas vanaf het moment dat je met pensioen gaat en het uit laat betalen.

Nadeel van pensioenbeleggen is dat je er niet over kan beschikken voor die tijd.
Ja precies. Maar dat nadeel vind ik niet zo erg. Als ik wel pensioen opbouw via werkgever zou ik het ook pas krijgen wanneer ik met pensioen ga. (en ja snap dat het niet helemaal het zelfde is maar toch)

Maar @Schnitzels misschien ook wel iets voor jou. Bouw je pensioen op met de belastingvoordelen.
pi_214832477
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja precies. Maar dat nadeel vind ik niet zo erg. Als ik wel pensioen opbouw via werkgever zou ik het ook pas krijgen wanneer ik met pensioen ga. (en ja snap dat het niet helemaal het zelfde is maar toch)

Maar @:Schnitzels misschien ook wel iets voor jou. Bouw je pensioen op met de belastingvoordelen.
Het kan wel alleen als je nog ruimte hebt voor pensioenopbouw, ik heb geen inkomen dus ook geen ruimte.
En ik leef nu al van het (rendement over het) vermogen dus moet ik er ook nu over kunnen beschikken.

Ik weet niet hoe dat bij Schnitzels is.
pi_214842678
quote:

Bekijk voor de grap even het koersverloop van die coins geprijsd in BTC. Je bent met DCA beter af met Bitcoin. DCA kun je met o.a. Bits van Bitonic, Relai, Bittr of Strike doen.
Uitvinder van de biersmiley.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:24:34 #16
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_214848987
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:06 schreef Plots het volgende:
Er komt binnenkort een docu uit over Vitalik Buterin (de oprichter van Ethereum), gecrowdfund met ETH.

Van te voren worden 'stories' gereleased. De eerste is over zes dagen. Het is niet zomaar een docufilm:

https://paragraph.xyz/@:ethereumfilm/not-just-a-film

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter
pi_214849023
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:22 schreef dimmak het volgende:

[..]
Bekijk voor de grap even het koersverloop van die coins geprijsd in BTC. Je bent met DCA beter af met Bitcoin. DCA kun je met o.a. Bits van Bitonic, Relai, Bittr of Strike doen.
Dat.

Als je een beleggershorizon van 20-30 jaar hebt, dan heb je niets te zoeken in altcoins.

Als je tussen 2014 en 2024 een lijst van de top-10 coins naast elkaar zet, dan is er maar 1 overeenkomst: bitcoin stond bovenaan. Voor de rest is alles anders. En dat is maar 10 jaar... laat staan 20 of 30 jaar...

Hier de lijst van begin 2014:

https://coinmarketcap.com/historical/20140126/

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 31-08-2024 11:46:13 ]
pi_214849142
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:22 schreef capuchon_jongen het volgende:

Niet via Bitvavo in elk geval. Ik zou het gewoon via Uniswap rechtstreeks je wallet inpompen, of een account aanmaken bij een CEX die Kendu heeft gelist.

www.kenduinu.com

En het is altijd het juiste moment om Kendu te kopen als je in het project gelooft. En als je dat niet doet moet je er niet aan beginnen.

Ik heb een rotsvaste overtuiging dat Kendu vanaf de huidige mc van 70 miljoen naar minimaal 10 miljard gaat.

Maar lees je in, bezoek de Telegram groep.
pi_214849154
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat.

Als je een beleggershorizon van 20-30 jaar hebt, dan heb je niets te zoeken in altcoins.

Als je tussen 2014 en 2024 een lijst van de top-10 coins naast elkaar zet, dan is er maar 1 overeenkomst: bitcoin stond bovenaan. Voor de rest is alles anders. En dat is maar 10 jaar... laat staan 20 of 30 jaar...

Hier de lijst van begin 2014:

https://coinmarketcap.com/historical/20140126/
Lange termijn met je eens over het verleden. Ik sluit alleen niet uit dat met de ontwikkelingen in blockchain technologie en het mainstream worden daarvan dat (bijvoorbeeld) Ethereum de komende 30 jaar BTC gaat outperformen.
pi_214850024
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En het is altijd het juiste moment om Kendu te kopen als je in het project gelooft. En als je dat niet doet moet je er niet aan beginnen.
Ik heb werkelijk geen idee wat Kendu is. Welke site of youtube filmpje legt het beetje goed uit?
En waarom geloof jij er zo in?
pi_214850689
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Lange termijn met je eens over het verleden. Ik sluit alleen niet uit dat met de ontwikkelingen in blockchain technologie en het mainstream worden daarvan dat (bijvoorbeeld) Ethereum de komende 30 jaar BTC gaat outperformen.
De founders van Eth hebben honderden miljoenen Ethereum gedumpt. Ze geloven er zelf niet meer in.
pi_214850716
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:47 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
De founders van Eth hebben honderden miljoenen Ethereum gedumpt. Ze geloven er zelf niet meer in.
Een goede cryptocoin zou ook zonder founders prima moeten overleven.
Als Vitalik morgen op teamuitje gaat en de bus rijdt een ravijn in, dan moet zo'n project daar tegen kunnen.
pi_214853704
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 13:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee wat Kendu is. Welke site of youtube filmpje legt het beetje goed uit?
En waarom geloof jij er zo in?
Je kunt eens op de site zelf kijken www.kenduinu.com en het project wat er naast loopt www.kenduchads.com.

In het kort, Kendu is een memecoin opgericht door Kendu Miazaki, een van de Shiba Inu developers en multimiljonair. Hij heeft de community die betrokken is van begin af aan opgevoed met het credo 'we don't gamble we work' en mede daardoor is er een sterke community ontstaan die 24/7 aan het werk is om Kendu onder de aandacht te brengen op X, Reddit en IRL.

Kendu werkt, in tegenstelling tot werkelijk elke Memecoin op dit moment, niet met betaalde advertising of influencers die een zak crypto krijgen om te promoten. De groei is volledig organisch dankzij de inzet van de community. De Tegelgram groep is echt een plek met vreselijk veel energie en de developer is dagelijks in de groep om via X spaces en Telegram VC's het project op te hitsen, alfa te delen en de stand van zaken te delen.

Naast de cryptomunt wordt er een NFT marktplaats gelanceerd, Kenduchads. Op dit moment kun je een Chad NFT kopen die niet alleen een leuke plaatje is, maar je ook garandeert van een deel van de opbrengsten van het platform. Als alle Chads gemint zijn (10.000 in totaal, nu zo'n 6.000 gemint) dan opent de Marktplaats. 2,5% (later 5%) van het volume van de Marktplaats wordt gedeeld onder de Chad bezitters wat aardig kan oplopen als de NFT markt aantrekt. En uiteindelijk zal die NFT focus ook gaan verschuiven naar NFT's met utility in plaats van alleen leuke digitale kunst. Feitelijk is een Chad natuurlijk al een NFT met een leuke utility, omdat er een contract achter zit waarmee je deelt in de winst van het platform.

Maar het allermooiste is dat niet alleen de coin en de marktplaats gedecentraliseerd zijn, de hele merknaam is dat. Er is een merchstore met kleding waar binnenkort ook Kendu energydrinks verschijnen, er worden clubfeesten georganiseerd (in India) onder de naam Kendu Nights en zo zijn er nog veel meer initiatieven die steeds meer gericht zijn op DeFi naar de massa brengen (in plaats van andersom).

De drive achter de community (nu zo'n 14.000 holders op de blockchain en daar komen de CEX houders nog bij) is echt ongekend. Ik heb zoiets nog nooit gezien in crypto. Op de website vind je de link naar de Telegram. Kom gerust eens kijken en voelen of het iets voor je is.
pi_214853709
quote:

[..]
Prima knul :')
pi_214854113
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je kunt eens op de site zelf kijken www.kenduinu.com en het project wat er naast loopt www.kenduchads.com.

In het kort, Kendu is een memecoin opgericht door Kendu Miazaki, een van de Shiba Inu developers en multimiljonair. Hij heeft de community die betrokken is van begin af aan opgevoed met het credo 'we don't gamble we work' en mede daardoor is er een sterke community ontstaan die 24/7 aan het werk is om Kendu onder de aandacht te brengen op X, Reddit en IRL.

Kendu werkt, in tegenstelling tot werkelijk elke Memecoin op dit moment, niet met betaalde advertising of influencers die een zak crypto krijgen om te promoten. De groei is volledig organisch dankzij de inzet van de community. De Tegelgram groep is echt een plek met vreselijk veel energie en de developer is dagelijks in de groep om via X spaces en Telegram VC's het project op te hitsen, alfa te delen en de stand van zaken te delen.

Naast de cryptomunt wordt er een NFT marktplaats gelanceerd, Kenduchads. Op dit moment kun je een Chad NFT kopen die niet alleen een leuke plaatje is, maar je ook garandeert van een deel van de opbrengsten van het platform. Als alle Chads gemint zijn (10.000 in totaal, nu zo'n 6.000 gemint) dan opent de Marktplaats. 2,5% (later 5%) van het volume van de Marktplaats wordt gedeeld onder de Chad bezitters wat aardig kan oplopen als de NFT markt aantrekt. En uiteindelijk zal die NFT focus ook gaan verschuiven naar NFT's met utility in plaats van alleen leuke digitale kunst. Feitelijk is een Chad natuurlijk al een NFT met een leuke utility, omdat er een contract achter zit waarmee je deelt in de winst van het platform.

Maar het allermooiste is dat niet alleen de coin en de marktplaats gedecentraliseerd zijn, de hele merknaam is dat. Er is een merchstore met kleding waar binnenkort ook Kendu energydrinks verschijnen, er worden clubfeesten georganiseerd (in India) onder de naam Kendu Nights en zo zijn er nog veel meer initiatieven die steeds meer gericht zijn op DeFi naar de massa brengen (in plaats van andersom).

De drive achter de community (nu zo'n 14.000 holders op de blockchain en daar komen de CEX houders nog bij) is echt ongekend. Ik heb zoiets nog nooit gezien in crypto. Op de website vind je de link naar de Telegram. Kom gerust eens kijken en voelen of het iets voor je is.
Klinkt als de zoveelste pyramid scheme turned crypto.
pi_214854985
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tja meme coins is echt gewoon gokken. Ik doe er niets mee.
pi_214855449
quote:

[..]
En als er zoveel uitleg nodig is over zogenaamde utility, is het geen goede meme. Er zijn al genoeg utility coins en de enige memes die groot worden zijn cabal coins of sticky memes die mensen herkennen zoals Pepe.
  zondag 1 september 2024 @ 10:03:06 #28
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_214855675
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de reden dat Kendu 75% gezakt is sinds juni? Waarom zou die tij gaan omslaan (los van dat elke coin zal stijgen mocht er een bull run komen)?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 1 september 2024 @ 10:07:21 #29
436847 embedguy
pi_214855700
En ik begrijp niet zo goed wat het voordeel is dat Kendu alleen aan organic growth doet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere coins geven juist geld aan influencers zodat ze groeien, dat lijkt mij op zich juist een goed iets. Hoe zien anderen dit?
Life is happening now.
  zondag 1 september 2024 @ 10:12:02 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214855748
quote:

[..]
Daar zijn ze tenminste transparant over: dat ze het moeten hebben van de marketing. Beter dan een wazige whitepaper over added value van een coin waarmee je softijsjes op de blockchain kunt reserveren en waar als je eerlijk bent niemand, ook de oprichters niet, zit te wachten.
The End Times are wild
pi_214856058
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 10:03 schreef embedguy het volgende:

[..]
Wat is volgens jou de reden dat Kendu 75% gezakt is sinds juni? Waarom zou die tij gaan omslaan (los van dat elke coin zal stijgen mocht er een bull run komen)?
Die stijging naar de ATH was veel te explosief om voor de lange termijn goed te zijn. Daarna zijn een aantal grote whales uitgestapt. Het aantal houders groeit nog dagelijks, de community gaat steeds harder.

quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 10:07 schreef embedguy het volgende:
En ik begrijp niet zo goed wat het voordeel is dat Kendu alleen aan organic growth doet
SPOILER
Andere coins geven juist geld aan influencers zodat ze groeien, dat lijkt mij op zich juist een goed iets. Hoe zien anderen dit?
Wat andere coins doen is veel weggeven aan "influencers" die vervolgens alleen promoten tot ze hun positie hebben verkocht. Het is een hele vieze prikkel in de memecoin industrie waar Miazaki niet aan mee wil doen. De contests die nu worden uitgeschreven zijn om de community uit te dagen.

Maar weet je, ik heb helemaal geen behoefte om mensen te overtuigen. Als je je er goed bij voelt en denkt dat Kendu bij je past ga je gang. Als je twijfelt over het project blijf dan vooral weg.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 september 2024 @ 10:45:18 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214856081
quote:

[..]
Laat me raden: jij zit vuistdiep in bitcoin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 1 september 2024 @ 11:23:07 #33
436847 embedguy
pi_214856513
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 10:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Die stijging naar de ATH was veel te explosief om voor de lange termijn goed te zijn. Daarna zijn een aantal grote whales uitgestapt. Het aantal houders groeit nog dagelijks, de community gaat steeds harder.
[..]
Wat andere coins doen is veel weggeven aan "influencers" die vervolgens alleen promoten tot ze hun positie hebben verkocht. Het is een hele vieze prikkel in de memecoin industrie waar Miazaki niet aan mee wil doen. De contests die nu worden uitgeschreven zijn om de community uit te dagen.

Maar weet je, ik heb helemaal geen behoefte om mensen te overtuigen. Als je je er goed bij voelt en denkt dat Kendu bij je past ga je gang. Als je twijfelt over het project blijf dan vooral weg.
Tnx voor je uitleg en response.

Just to be clear: ik ben geïnteresseerd. Het was zeker niet de bedoeling om Kendu onderuit te halen.

Hoe weet je dat Kendu Miazaki echt achter Kendu zit en dat hij een dev van Shiba was? Dat is praktisch niet zeker te weten toch of hoe check je zoiets?

Hoelang volg jij Kendu al?
Life is happening now.
pi_214856805
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 11:23 schreef embedguy het volgende:

[..]
Tnx voor je uitleg en response.

Just to be clear: ik ben geïnteresseerd. Het was zeker niet de bedoeling om Kendu onderuit te halen.

Hoe weet je dat Kendu Miazaki echt achter Kendu zit en dat hij een dev van Shiba was? Dat is praktisch niet zeker te weten toch of hoe check je zoiets?

Hoelang volg jij Kendu al?
Je weet zo'n dingen nooit zeker natuurlijk, maar Shytoshi is meerdere malen in de TG geweest en volgt Kendu ook via zijn X account.

Daarbij zijn de banden tussen Miazaki en Shiba meermaals bevestigd in Shib magazine.

Los daarvan, eigenlijk gaat het daar niet eens over. Het is een opzich staand project en de banden met Shiba, die er in het begin waren, zijn verbroken. Er gaan wel geruchten dat Shytoshi na zijn vertrek bij Shiba eind dit jaar gaat aansluiten bij Kendu, maar dat is vooralsnog vooral speculatie op basis van Easter eggs.

Ik raad je aan om, voor je investeert, de Telegram groep eens in te wandelen. Kijk of het je aanspreekt en zie/voel dat het anders is dan andere projecten.

Ik zit nu een paar jaar in crypto en volg Kendu sinds maart. Ben helaas pas later ingestapt. Heb veel projecten intensief gevolgd, maar wat hier gebeurt is echt next level.
pi_214857254
Kendu is gewoon een memecoin, maak het niet groter dan het is.

Dat kan, als de hype groot genoeg is, leuk renderen.
En soms zakt het als een mislukte soufflé weg in de vergetelheid.
pi_214857803
Die hele community klinkt niet anders dan het begin van safemoon
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_214858485
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 13:38 schreef Gremen het volgende:
Die hele community klinkt niet anders dan het begin van safemoon
Het is ook hetzelfde, al die Telegram groepjes zijn ook hetzelfde. Nieuwe naam en gaan.

Het blijft knap dat het iedere keer weer lukt: een nieuw token creëren, hypen, dumpen, dood laten bloeden, rinse & repeat.
pi_214859043
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is ook hetzelfde, al die Telegram groepjes zijn ook hetzelfde. Nieuwe naam en gaan.

Het blijft knap dat het iedere keer weer lukt: een nieuw token creëren, hypen, dumpen, dood laten bloeden, rinse & repeat.
Hadden die ook een door de community onderhouden merch store en eigen energy drinks?

Totaal gemist.
pi_214859989
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 15:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hadden die ook een door de community onderhouden merch store en eigen energy drinks?

Totaal gemist.
Letterlijk honderden memecoins hebben zulke dingen gehad. Niet vergeten op tijd te verkopen anders sta je over twee jaar 99% in de min.

Hoe heette die memecoin ook alweer in de vorige cycle die hun eigen rum hadden?
pi_214860039
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 15:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Totaal gemist.
Deze coins volgen allemaal hetzelfde playbook. Prima om beetje mee te speculeren maar dat is het ook.

Jij bent het zonnetje!!!
pi_214860937
quote:

[..]

Totaal gemist.
Is het je eerste jaar in crypto? ;)

Het stelt ook niet zoveel voor, er zijn bedrijven die generieke energy drinks produceren / inkopen en waar je je eigen logo op kan laten drukken, bijvoorbeeld als relatiegeschenk of voor je eigen kantine.

Dus dat is voor dit soort memecoins ook niet zo ingewikkeld, met wat community funds kan alles.

Je kan ook (on)bekende sterren inhuren via cameo.com om wat leuks / positiefs over je coin te zeggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-09-2024 17:12:49 ]
pi_214995915
De ETH/BTC chart laat ook alles behalve een flippening zien. Laagste punt sinds 2021.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 september 2024 @ 10:00:33 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214996274
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:22 schreef dimmak het volgende:
De ETH/BTC chart laat ook alles behalve een flippening zien. Laagste punt sinds 2021.
Meer kopen!
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 18 september 2024 @ 11:48:37 #44
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215017013
Vandaag in première.. Over 2 dagen te streamen.

pi_215018011
twitter
pi_215018045
horse geworden

Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 18 september 2024 @ 14:13:00 #47
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215018370
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:39 schreef dimmak het volgende:
[ x ]
_O-
pi_215018689
Hoest met $KENDU eigenlijk
pi_215019520
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:51 schreef Scorpie het volgende:
Hoest met $KENDU eigenlijk
Dat kendu hier opzoeken:

https://www.coingecko.com/en/coins/kendu-inu
pi_215020173
Wen moon dan?
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 17:36:39 #51
18653 crew  D.
pi_215020206
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:34 schreef KappenBakken het volgende:
Wen moon dan?
In oktober, dat was toch al bekend?
pi_215021214
September altijd een slechte maand.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 september 2024 @ 19:38:17 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215021395
September is DCA maand
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 september 2024 @ 19:58:22 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215075437
Begint wel traditie te worden dat de markt aan trekt vlak voor m'n loon gestort wordt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215075656
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 19:58 schreef Nattekat het volgende:
Begint wel traditie te worden dat de markt aan trekt vlak voor m'n loon gestort wordt.
Dit herken ik
pi_215075683
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 19:58 schreef Nattekat het volgende:
Wie de schoen past...
What Would Goku Do
pi_215088975
Uptober soon :)
pi_215089807
''Based on your IP address, we currently do not provide services in your country or region due to local laws, regulations, or policies. We apologize for any inconvenience this may cause.''

Aldus Kucoin

Alles doet het nog, maar zal binnenkort misschien over zijn
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 16:52:46 #60
18653 crew  D.
pi_215090852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:07 schreef FundsAreSafu het volgende:
''Based on your IP address, we currently do not provide services in your country or region due to local laws, regulations, or policies. We apologize for any inconvenience this may cause.''

Aldus Kucoin

Alles doet het nog, maar zal binnenkort misschien over zijn
https://www.bestebank.org(...)ucoin-alternatieven/
pi_215091490
quote:
Bit2Me is de enige uit dat lijstje die godencoin Telos heeft dus dat is een makkelijke keuze
pi_215091516
Dat is ook wel een gevaar van altcoins, straks heb je een stapel op je hardware wallet die je nergens kwijt kunt omdat je geen toegang meer hebt tot de exchanges waar je ze kunt verkopen :')
pi_215094453
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:20 schreef FundsAreSafu het volgende:
Dat is ook wel een gevaar van altcoins, straks heb je een stapel op je hardware wallet die je nergens kwijt kunt omdat je geen toegang meer hebt tot de exchanges waar je ze kunt verkopen :')
Je kunt ze toch altijd kwijt op een DEX. Als je coins hebt gekocht die je zelfs op een DEX niet meer kwijt kunt dan heb je zo'n zooi gekocht dat je de pijn ook wel verdient.
pi_215094987
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 22:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je kunt ze toch altijd kwijt op een DEX. Als je coins hebt gekocht die je zelfs op een DEX niet meer kwijt kunt dan heb je zo'n zooi gekocht dat je de pijn ook wel verdient.
Ja goed punt, ik ben nooit verder gekomen dan Pancakeswap en Uniswap maar zal me eens verdiepen in andere DEXs die meer chains hebben

Veel projecten hebben ook hun eigen DEX natuurlijk
pi_215098492
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:03 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Ja goed punt, ik ben nooit verder gekomen dan Pancakeswap en Uniswap maar zal me eens verdiepen in andere DEXs die meer chains hebben

Veel projecten hebben ook hun eigen DEX natuurlijk
Op dextools kun je per coin zien op welke Dex hij gelist staat. Redelijk accuraat, al heb ik die wel eens op fouten betrapt. Met Uniswap en Raydium heb je het meeste Eth en Sol wel gedekt volgens mij, maar ik doe niet zo heel veel met super obscure coins.
  donderdag 26 september 2024 @ 17:52:38 #66
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215100298
Op 13 september had ik onderstaand artikel gelezen. Vervolgens had ik Moo Deng op Solana gevonden op 1.8M. Is nu 140M. (Niet gekocht).

https://nos.nl/l/2537022

Houd dus main stream nieuws in de gaten.
pi_215104231
quote:

[..]

_O-

Piramidespel zonder usecase dus
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215104246
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 10:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
[..]

Oh LaWd ThE cOmMuNiTy
pi_215105629
Als mensen over nft's beginnen weet je dat het klaar is :')
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215105961
NFT's :')

Dat daar zoveel geld in rondgegaan is pleit niet voor de cryptowereld. Zelden zo'n goed voorbeeld van gebakken lucht meegemaakt. 'je loopt het recht op een afbeelding' ja en dan? Manmanman.
What Would Goku Do
  vrijdag 27 september 2024 @ 11:44:08 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215106268
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:59 schreef viagraap het volgende:
NFT's :')

Dat daar zoveel geld in rondgegaan is pleit niet voor de cryptowereld. Zelden zo'n goed voorbeeld van gebakken lucht meegemaakt. 'je loopt het recht op een afbeelding' ja en dan? Manmanman.
Je koopt geen recht op een afbeelding. Op een bepaalde blockchain wordt een url naar een bepaalde afbeelding gekoppeld aan jouw adres. Iedereen kan die URL zelf vooy-pasten
The End Times are wild
pi_215107145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je koopt geen recht op een afbeelding. Op een bepaalde blockchain wordt een url naar een bepaalde afbeelding gekoppeld aan jouw adres. Iedereen kan die URL zelf vooy-pasten
Evengoed gebakken lucht.
What Would Goku Do
  vrijdag 27 september 2024 @ 14:52:50 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215108267
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:22 schreef viagraap het volgende:

[..]
Evengoed gebakken lucht.
Nooit meer zelfs!
The End Times are wild
pi_215112228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:52 schreef Plots het volgende:
Op 13 september had ik onderstaand artikel gelezen. Vervolgens had ik Moo Deng op Solana gevonden op 1.8M. Is nu 140M. (Niet gekocht).

Waarom niet gekocht?

Er zijn wekelijks tig micro meme narratives, maar je weet van tevoren niet welke daadwerkelijk doorzet. Op SOL eindigt 99% in een rugpull. Of ze komen op een hoge mcap maar dalen weer net zo hard ($boden). Op crypto twitter is het wel te volgen, maar dan moet je er ook nog snel bij zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door viceversa op 27-09-2024 23:13:46 ]
pi_215112339
Ik heb nog nooit een meme van kendu gezien itt popcat, wif en pepe.
  vrijdag 27 september 2024 @ 23:01:44 #76
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215112492
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:30 schreef viceversa het volgende:

[..]
Waarom niet gekocht?

Er zijn wekelijks tig micro meme narratives, maar je weet van tevoren niet welke daadwerkelijk doorzet. Op SOL eindigt 99% in een rugpull. Of ze komen op een hoge mcap maar dalen weer met zo hard ($boden). Op crypto twitter is het wel te volgen, maar dan moet je er ook nog snel bij zijn.
Ik vind op Solana het gokgehalte te hoog. Plus die week had ik meer interesse in andere tokens op ETH. Moo Deng kan nog veel hoger.

Maar dat dingen viraal gaan op sociale media is voor mij wel het bewijs dat de komende alt season nog heftiger gaat worden dan de vorige (sommigen denken van niet). Dat kan door TikTok, influencers die geld krijgen aangeboden, YouTube, Instagram etc. In 2021 was dat ook al meer tov 2017/2018.
pi_215112583
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 23:01 schreef Plots het volgende:

[..]
Ik vind op Solana het gokgehalte te hoog. Plus die week had ik meer interesse in andere tokens op ETH. Moo Deng kan nog veel hoger.
Moo Deng is op Solana.
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 11:23:29 #78
18653 crew  D.
pi_215115283
quote:

Nu 315M :Y
pi_215115319
quote:

Grappig zo'n baby nijlpaard :o
pi_215122894
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:23 schreef D. het volgende:

[..]
Nu 315M :Y
Dan zullen er binnenkort wel profits genomen worden.
  zondag 29 september 2024 @ 17:46:07 #81
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215129582
Iemand heeft de originele Shiba gevonden, bekend van de crypto meme "The Dogecoin killer". (Daarna is het logo 2 x veranderd tot wat het nu is.)

Maar het begon allemaal in de whitepaper van Shiba, gemaakt door Ryoshi. Bron: SHIBA Inu Whitepaper
Daar is deze logo gebruikt:

Nou heeft iemand de Shiba door Google Image search gehaald. En wat denk je?

De hond leeft nog steeds! Sterker nog.. ze is een 'breeder' bij een Rusische hondenfokker. Die had een foto gemaakt van Shib om mee te adverteren, die heeft Ryoshi dus van een stock website gehaald.

Instagram linkje van de kennel: https://www.instagram.com/p/Cb561UbM0MG/

Deze kennel heeft Shiba geïmporteerd uit Japan. Daar zijn officiële documenten van.
In Japan was haar naam KAGA NO FUUKA GO SAPPORO KAGASOU.
Maar de Russische Irina heeft haar "ESTEE" genoemd.

Er is ook een coin gemaakt voor Estee: https://www.esteecoin.com

Hier nog een draadje met de research:

SPOILER
Voor de mensen die dit leuk vinden om te weten :)
pi_215130084
Ik vind de Department of Government Efficiency (DOGE) meme wel grappig. Derhalve wat van gekocht.
pi_215153648
Iedereen had het over Uptober dus op 1 oktober een dip _O_
pi_215153739

🤞
pi_215154820
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 00:17 schreef FundsAreSafu het volgende:
Iedereen had het over Uptober dus op 1 oktober een dip _O_
Oorlog is nooit heul goed voor de markten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 oktober 2024 @ 11:24:55 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215156294
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 00:56 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

🤞
In 2030 kan ik een huis kopen dus
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215156531
quote:
[ afbeelding ]

🤞
is dit inclusief of exclusief oorlogen? :P
pi_215156612
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
is dit inclusief of exclusief oorlogen? :P
De range is gebaseerd op historische data dus ook eerdere black swan events. Chart is van PlanC https://x.com/TheRealPlanC
  woensdag 2 oktober 2024 @ 12:07:03 #89
436847 embedguy
pi_215156756
quote:
[ afbeelding ]

🤞
Haha, mooi wensdenken.

Helaas komt de grafiek een stuk lager uit als je de lijnen (en afnemende toename) doortrekt. Alsnog een mooi vooruitzicht.
Nu zit er een afwijkende knik naar boven toe in getekent iets voor 2024. Ziet er een beetje knullig uit imho.
Life is happening now.
pi_215183334
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:55 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De range is gebaseerd op historische data dus ook eerdere black swan events. Chart is van PlanC https://x.com/TheRealPlanC
PlanC is een treurige Fake, beweerd dat hij een belangrijke fondsmanager was. Was gewoon onderknuppel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 14 oktober 2024 @ 16:48:40 #91
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215262714
Zo. Goed begin van de week wel. ):O >:O
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 18:51:45 #92
18653 crew  D.
pi_215263601
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:48 schreef Plots het volgende:
Zo. Goed begin van de week wel. ):O >:O
Netjes op tijd, deze week precies 4 jaar geleden begon de vorige bull run :P

pi_215274742
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 12:21 schreef viceversa het volgende:
Uptober soon :)
*O*
pi_215275410
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 18:51 schreef D. het volgende:

[..]
Netjes op tijd, deze week precies 4 jaar geleden begon de vorige bull run :P

[ afbeelding ]
Er komt geen echte bull run meer zoals de eerdere keren. De bodem van de piramide komt in zicht.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:07:44 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215275490
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:59 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Er komt geen echte bull run meer zoals de eerdere keren. De bodem van de piramide komt in zicht.
Dat kun je nooit zeker weten. Wat ik wel zeker weet is dat er nooit 1 cent meer uitgehaald kan worden dan er ingestopt is.
The End Times are wild
pi_215277359
Wat ik al jaren roep, de prijs van BTC zou rond de prijs van 2 middenklassers moeten liggen, voor de lange termijn wanneer er meer schaarste ontstaat verwacht ik of moon of meer zoals goud, ik acht het laatste meer reëel.
pi_215277438
Ah, de criticasters zijn er weer. Dat is doorgaans een teken dat de Bitcoinkoers in een opwaartse lijn zit.

Wij hebben de afgelopen maanden gebruikt om lekker aan te kopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215278245
Wat is er met Kendu aan de hand?
pi_215279442
Aardig grafiekje:

Sowieso een aardige bron, Coinglass. Zo kun je zien dat Blackrock, dat Grayscale in mei heeft ingehaald als grootste fondsenmanager voor Bitcoin Spot ETF, vrijwel niet verkoopt.
pi_215281469
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat kun je nooit zeker weten. Wat ik wel zeker weet is dat er nooit 1 cent meer uitgehaald kan worden dan er ingestopt is.
Ik heb dat al meermaals gedaan. Of heb ik dan de centen die iemand anders erin gestopt heeft?
What Would Goku Do
  woensdag 16 oktober 2024 @ 17:28:31 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215282070
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:32 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik heb dat al meermaals gedaan. Of heb ik dan de centen die iemand anders erin gestopt heeft?
Ja, natuurlijk. Wat komt dat geld anders vandaag? Het is een sub-zero sum game.
The End Times are wild
pi_215282774
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:32 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als ik goud, munten, postzegels of kunst aan- of verkoop is dat niet anders.

Het is een beetje terugkerend gezemel over niets.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:47:06 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215283574
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 18:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als ik goud, munten, postzegels of kunst aan- of verkoop is dat niet anders.

Het is een beetje terugkerend gezemel over niets.
Dat is natuurlijk ook zo voor die assets. Maar die hebben naast hun geldwaarde ook nog een verzamelaarswaarde, op goud na.
The End Times are wild
pi_215283609
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 07:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ah, de criticasters zijn er weer. Dat is doorgaans een teken dat de Bitcoinkoers in een opwaartse lijn zit.

Wij hebben de afgelopen maanden gebruikt om lekker aan te kopen.

Kan vast nog wel groeien, maar niet meer zo exploderen en vertigvoudigen.
pi_215283833
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook zo voor die assets. Maar die hebben naast hun geldwaarde ook nog een verzamelaarswaarde, op goud na.
Ik verzamel bitcoins.
Prachtige collectie, ik poets ze iedere eerste zondag van het kwartaal.
pi_215284455
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:48 schreef De_Pel het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Kan vast nog wel groeien, maar niet meer zo exploderen en vertigvoudigen.
Dit soort postings doen me denken aan het tv-fragment “mobiel bellen in 1999” met uitspraken als “ik wil geen mobiele telefoon, want die raak ik alleen maar kwijt” en “als ze me willen bereiken, dan sturen ze maar een brief”. Geweldige documenten voor het nageslacht, dat zich af zal vragen: hoe konden we er ooit zo naast zitten?
pi_215286051
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk. Wat komt dat geld anders vandaag? Het is een sub-zero sum game.
Goud is ook absurd meer waard dan schaarste alleen kan verklaren.
What Would Goku Do
pi_215286249
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je hebt ook Bitcoin Ordnals.
pi_215316739
De ECB heeft weer eens wat over Bitcoin gepubliceerd. Moraal van het verhaal: als je vroeg in Bitcoin bent ingestapt, ben je een dief van mensen die niet of laat instappen. Niet lang geleden was het standpunt nog dat Bitcoin niks waard is en gauw in de vergetelheid zal raken. Ineens wordt serieus met de gedachte gespeeld: wat als Bitcoin geen speculatieve bubbel is die gauw gaat barsten, maar in waarde toe blijft nemen?

Paper: The distributional consequences of Bitcoin. NB. Dit zijn dezelfde auteurs als van Bitcoin’s last stand. First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Zouden we de op één na laatste fase hebben bereikt?

twitter
pi_215316865
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 09:15 schreef Claudia_x het volgende:
De ECB heeft weer eens wat over Bitcoin gepubliceerd. Moraal van het verhaal: als je vroeg in Bitcoin bent ingestapt, ben je een dief van mensen die niet of laat instappen. Niet lang geleden was het standpunt nog dat Bitcoin niks waard is en gauw in de vergetelheid zal raken. Ineens wordt serieus met de gedachte gespeeld: wat als Bitcoin geen speculatieve bubbel is die gauw gaat barsten, maar in waarde toe blijft nemen?

Paper: The distributional consequences of Bitcoin. NB. Dit zijn dezelfde auteurs als van Bitcoin’s last stand. First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Zouden we de op één na laatste fase hebben bereikt?

[ x ]
Ecb :')

Ik heb 10 jaar terug geen nvidia aandelen gekocht, waar kan ik klagen
pi_215317015
quote:

Paper: The distributional consequences of Bitcoin.
Dat is niet de moraal van het verhaal natuurlijk. Ze betogen dat bitcoin geen waarde toevoegt aan een economie en op macro-niveau en enkel zorgt voor de herverdeling van welvaart van de ene groep naar de andere groep.

Dat bitcoin geen economische waarde toevoegt lijkt me vooral een open deur. De overgrote meerderheid van de mensen laat ze gewoon op een wallet of een Exchange staan. Dat doet dus helemaal niets. Dan is er nog een groepje die ze gebruikt om te traden (voegt ook niets toe) en tot slot een miniem klein clubje die ze daadwerkelijk gebruikt om te betalen of te investeren.

Dus wat is dan wel de functie van bitcoin op macro-niveau? Niet meer dan houders die proberen er rijk van te worden, waarbij de eerste instappers er rijker van worden dan de latere instappers en de niet-instappers. Ook dit lijkt me vooral een open deur.

Voor ik beschuldigd word zuur te zijn, ik heb zelf bitcoin. Maar puur om er geld mee te verdienen. Laten we elkaar niet voor de gek houden, de rest van de economie heeft daar geen reet aan

[ Bericht 1% gewijzigd door Lichtloper op 20-10-2024 10:02:21 ]
  zondag 20 oktober 2024 @ 10:22:58 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215317221
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 09:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat is niet de moraal van het verhaal natuurlijk. Ze betogen dat bitcoin geen waarde toevoegt aan een economie en op macro-niveau en enkel zorgt voor de herverdeling van welvaart van de ene groep naar de andere groep.

Dat bitcoin geen economische waarde toevoegt lijkt me vooral een open deur. De overgrote meerderheid van de mensen laat ze gewoon op een wallet of een Exchange staan. Dat doet dus helemaal niets. Dan is er nog een groepje die ze gebruikt om te traden (voegt ook niets toe) en tot slot een miniem klein clubje die ze daadwerkelijk gebruikt om te betalen of te investeren.

Dus wat is dan wel de functie van bitcoin op macro-niveau? Niet meer dan houders die proberen er rijk van te worden, waarbij de eerste instappers er rijker van worden dan de latere instappers en de niet-instappers. Ook dit lijkt me vooral een open deur.

Voor ik beschuldigd word zuur te zijn, ik heb zelf bitcoin. Maar puur om er geld mee te verdienen. Laten we elkaar niet voor de gek houden, de rest van de economie heeft daar geen reet aan
Nee. Maar het kan ook geen kwaad, net zomin als postzegels verzamelen. Want er zit geen dollar ‘vast’ in bitcoin. Alles wat ervoor betaald is, is door anderen ontvangen en zo gewoon weer in de economie gekomen.
The End Times are wild
pi_215317356
quote:

[ x ]
Ach ja, wat is "vroeg ingestapt"?

Ik ben meerdere keren in- en uitgestapt.

Alle bitcoin die ik nu bezit (op zo'n 15% na) heb ik in maart / april 2024 gekocht.
pi_215319232
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ach ja, wat is "vroeg ingestapt"?

Ik ben meerdere keren in- en uitgestapt.

Alle bitcoin die ik nu bezit (op zo'n 15% na) heb ik in maart / april 2024 gekocht.
Dat is inderdaad een vraag die je je kunt stellen. En de auteurs gaan volkomen voorbij aan het alternatief: fiatgeld. Daarbij zijn het overheden die voor herverdeling zorgen door extra geld in omloop te brengen en er bepaalde groepen van te bevoordelen. Dat is natuurlijk precies wat dit soort lieden tegen Bitcoin hebben, dat er geen dergelijke macht op kan worden uitgeoefend.

Als je hun redenering consequent doortrekt, kom je op een 'eigendom is diefstal'-principe uit, waarbij de mensen die iets eerder verwerven (een huis of aandelen bijvoorbeeld) 'stelen' van de mensen dat niet of later verwerven. En wat doe je om dat grote onrecht recht te trekken? Hun bezit afromen ten bate van de rest.
  zondag 20 oktober 2024 @ 13:44:44 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215319312
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een vraag die je je kunt stellen. En de auteurs gaan volkomen voorbij aan het alternatief: fiatgeld. Daarbij zijn het overheden die voor herverdeling zorgen door extra geld in omloop te brengen en er bepaalde groepen van te bevoordelen. Dat is natuurlijk precies wat dit soort lieden tegen Bitcoin hebben, dat er geen dergelijke macht op kan worden uitgeoefend.

Als je hun redenering consequent doortrekt, kom je op een 'eigendom is diefstal'-principe uit, waarbij de mensen die iets eerder verwerven (een huis of aandelen bijvoorbeeld) 'stelen' van de mensen dat niet of later verwerven. En wat doe je om dat grote onrecht recht te trekken? Hun bezit afromen ten bate van de rest.
Mits dit met mate en redelijkheid gebeurt is hier ook niks mis mee. Een miljonair mag best wel wat meer bijdragen aan de dijkbewaking dan iemand op minimum. De miljonair profiteert vaak ook meer van de georganiseerde maatschappij dan de armoedzaaier.
The End Times are wild
pi_215319386
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mits dit met mate en redelijkheid gebeurt is hier ook niks mis mee. Een miljonair mag best wel wat meer bijdragen aan de dijkbewaking dan iemand op minimum. De miljonair profiteert vaak ook meer van de georganiseerde maatschappij dan de armoedzaaier.
Alle risico's ten aanzien van investeren in Bitcoin zijn voor mij geweest. Als ik alles had verloren, had de maatschappij me niet geholpen. En als ik dan winst ga maken ben ik ineens een dief en moet ik geld aan anderen geven? En jij en anderen willen me doen geloven dat dat zelfs moreel is?

Hoe je erbij komt dat de miljonair meer profiteert van de georganiseerde maatschappij is me een raadsel. Hij draagt juist veel meer bij door werkgelegenheid en goederen te bieden. Ik zal maar zwijgen over belasting.
  zondag 20 oktober 2024 @ 13:54:00 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215319426
quote:
13s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Alle risico's ten aanzien van investeren in Bitcoin zijn voor mij geweest. Als ik alles had verloren, had de maatschappij me niet geholpen. En als ik dan winst ga maken ben ik ineens een dief en moet ik geld aan anderen geven? En jij en anderen willen me doen geloven dat dat zelfs moreel is?
Dat geldt toch voor iedere andere assetklasse net zo goed? Of wil jij een uitzondering hebben voor bitcoin wat dan belastingvrij in belegd mag worden? Wat is daar de rationale achter?
The End Times are wild
  zondag 20 oktober 2024 @ 13:56:01 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215319451
quote:
13s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:51 schreef Claudia_x het volgende:

Hoe je erbij komt dat de miljonair meer profiteert van de georganiseerde maatschappij is me een raadsel. Hij draagt juist veel meer bij door werkgelegenheid en goederen te bieden. Ik zal maar zwijgen over belasting.
Hij heeft me baat bij een functionerende rechtsstaat of politie. Zonder goede infrastructuur kunnen zijn bedrijven ook niet functioneren. Op termijn heeft hij opgeleide mensen nodig, etc..
Als er een volkomen anarchie heerst dan had miljonair zijn niet eens betekenis!
The End Times are wild
pi_215319459
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het alternatief voor crypto is niet fiatgeld, maar andere assets als aandelen of obligaties. Die zijn ook opgeblazen door het monetair beleid, maar hebben tenminste nog wel economisch nut.
pi_215319469
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat geldt toch voor iedere andere assetklasse net zo goed? Of wil jij een uitzondering hebben voor bitcoin wat dan belastingvrij in belegd mag worden? Wat is daar de rationale achter?
Nee hoor, ik wil geen uitzondering voor Bitcoin. Wist je trouwens dat al een uitzondering wordt gemaakt? Italië gaat vermogenswinstbelasting op crypto's verhogen van 26% naar 42% om het begrotingstekort tegen te gaan.
pi_215319588
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het alternatief voor crypto is niet fiatgeld, maar andere assets als aandelen of obligaties. Die zijn ook opgeblazen door het monetair beleid, maar hebben tenminste nog wel economisch nut.
Hoe definieer jij 'economisch nut'? 't Lijkt me evident dat de eigenschappen van Bitcoin zorgen voor economisch nut. Blackrock heeft daar een mooie presentatie van gemaakt:

zondag 20 oktober 2024 @ 14:11:44 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215319641
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee hoor, ik wil geen uitzondering voor Bitcoin. Wist je trouwens dat al een uitzondering wordt gemaakt? Italië gaat vermogenswinstbelasting op crypto's verhogen van 26% naar 42% om het begrotingstekort tegen te gaan.
Maar dan wordt er toch gewoon afgeroomd ten bate van de rest?
The End Times are wild
pi_215321425
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe definieer jij 'economisch nut'? 't Lijkt me evident dat de eigenschappen van Bitcoin zorgen voor economisch nut. Blackrock heeft daar een mooie presentatie van gemaakt:

[ afbeelding ]
Als je obligaties koopt heeft dat economisch nut. Jij krijgt rente, de ontvanger krijgt financiering voor bedrijfsuitbreiding, of staatinvesteringen of wat dan ook. Aandelen idem dito en genereren dividend. Bitcoin genereert niets, het is er gewoon. Inderdaad zoals goud. Daar hoef je als consument geen boodschap aan te hebben, maar ik snap wel dat de economen van de ECB er met een andere bril naar kijken.
pi_215321462
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 14:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dan wordt er toch gewoon afgeroomd ten bate van de rest?
Als je het netjes opgeeft wel ja :+

Denk trouwens sowieso dat vermogenswinstbelasting best tricky is met een asset die zo volatiel is als crypto. Hoeveel winst je hebt kan op 01 januari compleet anders zijn dan op 31 december.
pi_215321577
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 16:34 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Als je obligaties koopt heeft dat economisch nut. Jij krijgt rente, de ontvanger krijgt financiering voor bedrijfsuitbreiding, of staatinvesteringen of wat dan ook. Aandelen idem dito en genereren dividend. Bitcoin genereert niets, het is er gewoon. Inderdaad zoals goud. Daar hoef je als consument geen boodschap aan te hebben, maar ik snap wel dat de economen van de ECB er met een andere bril naar kijken.
MSTR wil bitcoin gebruiken als collateral (ofwel, een zekerheid, onderpand) voor het verkrijgen van leningen om te investeren.

Voorheen werd daar vaak vastgoed voor ingezet maar het nadeel van vastgoed is o.a. dat het niet mobiel is, onderhoudsintensief en er vaak nog belastingen voor/over betaald moeten worden.

Daarom beschouwt MSTR bitcoin als "virtueel vastgoed".

Dus het genereert dan wel niets, het heeft wel een functie.
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:31:03 #126
19297 stinkie
pi_215324629
quote:

[ x ]
Dit is exact op dezelfde manier over goud te schrijven. Of vastgoed.
pi_215326665
Cardano gaat ook nooit meer wat worden hè
pi_215327983
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 16:34 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Als je obligaties koopt heeft dat economisch nut. Jij krijgt rente, de ontvanger krijgt financiering voor bedrijfsuitbreiding, of staatinvesteringen of wat dan ook. Aandelen idem dito en genereren dividend. Bitcoin genereert niets, het is er gewoon. Inderdaad zoals goud.
Als je op jouw zeer beperkte definitie van economisch nut afgaat, dan is DeFi interessant met bijv. WBTC.
pi_215332659
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 23:41 schreef De_Pel het volgende:
Cardano gaat ook nooit meer wat worden hè
Klopt…

Ik zet m’n geld hier in..

https://dexscreener.com/e(...)649f17f2FdE9cd75e2a6
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_215336418
Kendu gaat ook lekker 🚀
pi_215344473
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 07:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als je op jouw zeer beperkte definitie van economisch nut afgaat, dan is DeFi interessant met bijv. WBTC.
Ja dat is zeker interessant! In theorie een super mooi alternatief voor traditionele vormen van financiering. In de praktijk (vooralsnog) vol gebreken en van marginale betekenis.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 00:48:57 #132
436847 embedguy
pi_215346990
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:28 schreef blackmore het volgende:
Kendu gaat ook lekker 🚀
Haha.

Flauw.
Life is happening now.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 11:03:17 #133
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215348968
Zondag hoorde ik op de radio dat Elon Musk tot de Amerikaanse presidentverkiezingen op 4 november iedere dag 1 miljoen dollar verloot onder potentiële Trump stemmers in swing states. Dit doet Musk - ism Trump - om invloed te krijgen in de Amerikaanse politiek. Daarom heb ik gister $PAC gekocht op ETH. Misschien moon. Misschien niet.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:24:44 #134
436847 embedguy
pi_215350125
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:03 schreef Plots het volgende:
Zondag hoorde ik op de radio dat Elon Musk tot de Amerikaanse presidentverkiezingen op 4 november iedere dag 1 miljoen dollar verloot onder potentiële Trump stemmers in swing states. Dit doet Musk - ism Trump - om invloed te krijgen in de Amerikaanse politiek. Daarom heb ik gister $PAC gekocht op ETH. Misschien moon. Misschien niet.
Waarom $pac?

Ik kan die coin niet (snel) vinden, tijd voor een cursus Google voor mij? 🤔
Life is happening now.
pi_215350129
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:24 schreef embedguy het volgende:

[..]
Waarom $pac?

Ik kan die coin niet (snel) vinden, tijd voor een cursus Google voor mij? 🤔
die brengen binnenkort een energydrink uit. Dat moet wel moon gaan!
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:35:02 #136
436847 embedguy
pi_215350240
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Wauw! Indrukwekkend voor een coin. Dat moet dan wel serieuze business zijn. Balen dat ik de coin niet kan vinden.
Life is happening now.
  FOK!fotograaf woensdag 23 oktober 2024 @ 14:03:48 #137
364681 over_hedge
pi_215350496
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:03 schreef Plots het volgende:
pi_215353984
quote:
Belangrijke mededeling: BL3P sluit per 20 december – Overstap naar Bitonic

Na meer dan 10 jaar dienst sluit BL3P op 20 december 2024. Deze beslissing is genomen vanwege de nieuwe regelgeving, waaronder MiCA (Markets in Crypto-Assets Regulation), en stelt ons in staat om ons volledig te richten op het verbeteren van het Bitonic-platform en de bijbehorende producten. BL3P heeft lange tijd een integraal onderdeel gevormd van Bitonic en de bitcoin-community, en hoewel dit nieuws wellicht teleurstellend is, geloven we dat de focus op Bitonic betere service en nieuwe mogelijkheden biedt.

Wat betekent dit voor BL3P-gebruikers

Tot 20 december 2024 kunnen gebruikers blijven handelen en fondsen storten of opnemen via BL3P zoals gebruikelijk. Na deze datum worden alle resterende fondsen automatisch overgezet naar je Bitonic-account. Dit gebeurt volledig automatisch, zonder dat je hier iets voor hoeft te doen. De website blijft beschikbaar na 20 december - handelen, storten en opnemen worden uitgeschakeld. Dit betekent dat de handelsgeschiedenis toegankelijk blijft.

Verder is het goed om te weten dat de BL3P Lightning-kaart vanaf 20 december gedeactiveerd wordt.

https://bl3p.eu/nl/news/9(...)verstap+naar+Bitonic
Erg jammer. Mijn favoriete DCA adresje.
pi_215367259
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
:D
pi_215407605
We zijn weer door de $70.000 *O*
pi_215408861
Ben benieuwd of we deze week door de ATH heen kunnen knallen en daar blijven. Zou rond deze tijd toch wel ergens moeten gebeuren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:16:24 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215409219
Ethereum is echt kansloos aan het achterblijven als Bitcoin richting ATH gaat, mijn god :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215410746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:16 schreef Nattekat het volgende:
Ethereum is echt kansloos aan het achterblijven als Bitcoin richting ATH gaat, mijn god :')
Eth heeft met Solana een serieuze concurrent gekregen. Als dadelijk het echt geld weer binnenstroomt dan gaat die hele pumpfun pump&dump cabal shit vanzelf weer op de achtergrond voor de kwaliteits projecten zonder ingekochte KOL influencers.

En dan trekt Eth wel weer bij, omdat daar gewoon veel en veel minder zooi zit als op andere chains.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:34:28 #144
364681 over_hedge
pi_215411565
quote:
Valt toch wel mee

Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:42:32 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215411625
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Valt toch wel mee

[ afbeelding ]
Langere termijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:47:24 #146
18653 crew  D.
pi_215411664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 15:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Eth heeft met Solana een serieuze concurrent gekregen. Als dadelijk het echt geld weer binnenstroomt dan gaat die hele pumpfun pump&dump cabal shit vanzelf weer op de achtergrond voor de kwaliteits projecten zonder ingekochte KOL influencers.

En dan trekt Eth wel weer bij, omdat daar gewoon veel en veel minder zooi zit als op andere chains.
SUI is die nieuwe Solana :Y
pi_215411919
Ik zie dat onze "Playboy" met z'n "Rebel Cars" ook niet meer onder ons is, hij is #anoniem.
pi_215411921
quote:
Blijf dan ook lekker in bitcoin.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:35:46 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215411994
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Blijf dan ook lekker in bitcoin.
Ik zit al jaren in Ethereum. Had moeten wisselen dan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215412000
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zie dat onze "Playboy" met z'n "Rebel Cars" ook niet meer onder ons is, hij is #anoniem.
hij was redelijk all in kendu
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215412093
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zit al jaren in Ethereum. Had moeten wisselen dan.
Volgens mij heb je aardig wat keren alles verkocht en opnieuw aangekocht, toch? ;)
pi_215412095
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
hij was redelijk all in kendu
Dat gaat al niet veel beter dan Rebel Cars, al zie ik wel een opleving de afgelopen 24 uur. Maar als je uitzoomt blijft het mager.
pi_215412277
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Valt toch wel mee

[ afbeelding ]
ETH/BTC is waar het bloedbad is.
pi_215412282
Oh, Bitcoin net ATH in euro's trouwens.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:03:19 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215412341
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:58 schreef dimmak het volgende:

[..]
ETH/BTC is waar het bloedbad is.
;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 31 oktober 2024 @ 10:04:10 #156
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215426244
Ik snap de stijging niet van eerder deze week. Met de verkiezingen om de hoek is het toch juist een heel onzekere tijd.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 31 oktober 2024 @ 11:19:11 #157
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215426755
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik snap de stijging niet van eerder deze week. Met de verkiezingen om de hoek is het toch juist een heel onzekere tijd.
Iedereen denk dat Trump gaat winnen. Hij is pro Bitcoin.

Vandaag trouwens laatste dag dat je bij Relai zonder KYC fiat kan overmaken. Ook weer einde van een tijdperk.
pi_215427330
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:19 schreef Plots het volgende:

[..]
Vandaag trouwens laatste dag dat je bij Relai zonder KYC fiat kan overmaken. Ook weer einde van een tijdperk.
Yes, ik doe dat nu bij Strike. Werkt ook mooi moet ik zeggen.

Ik probeer alleen al maanden mijn order history van Relai te krijgen, maar dat wil niet erg vlotten.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 12:48:00 #159
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215427550
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:19 schreef Plots het volgende:

[..]
Iedereen denk dat Trump gaat winnen. Hij is pro Bitcoin.

Eerder wishfull thinking, het is gewoon een toss-up. Vind het erg bijzonder dat het opeens in deze mate de koers beinvloed.
pi_215429427
quote:
Er is een kans dat Microsoft BTC op de balans gaat zetten.
pi_215429611
quote:
Van wat ik las. Staan ze er alle 2 meer positief in dan Biden. Dus hoe dan ook voor bitcoin goed.
Trump voor bitcoin blijkbaar helemaal goed. Maarja die man roept zoveel. Dus geloof er weinig van :P
pi_215429653
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 16:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die kans is nihil hoorde ik.
pi_215430287
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 17:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die kans is nihil hoorde ik.
Ik denk het niet, maar ook weer niet zo groot als het optimisme was.
pi_215432440
quote:
Historisch zijn de verkiezingen een gunstige periode voor crypto. Kan ook zijn omdat het vaak de periode na de halving is. Of de markt denkt dat Trump gaat winnen.
pi_215433403
twitter

Iedereen een Lambo Lincoln
pi_215434195
quote:
Dat komt vooral door Blackrock.

twitter
  vrijdag 1 november 2024 @ 07:52:13 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215434203
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 16:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een particulier op de AVA riep dat random. Toen werd er gelachen en ging men weer over tot de orde van de dag.
The End Times are wild
pi_215434215
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 07:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een particulier op de AVA riep dat random. Toen werd er gelachen en ging men weer over tot de orde van de dag.
Je weet de uitslag van het stemmen al?
pi_215434960
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 07:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, Copy Paste van iemand anders:

𝐈𝐧𝐬𝐭𝐢𝐭𝐮𝐭𝐢𝐨𝐧𝐞𝐥𝐞 𝐀𝐚𝐧𝐝𝐞𝐞𝐥𝐡𝐨𝐮𝐝𝐞𝐫𝐬:
Vanguard - 9.09% (tegen - publiekelijk tegen BTC-allocatie)
BlackRock - 7.45% (voor - heeft eigen BTC ETF)
State Street - 4.04% (neutraal)
Fidelity Investments - 2.92% (voor - heeft eigen BTC ETF)
Geode Capital Management - 2.18% (voor - grote investering in BTC-miner)
T. Rowe Price - 1.84% (neutraal)
JPMorganChase - 1.78% (voor - Authorized Participant bij Bitcoin ETF’s)
Morgan Stanley - 1.65% (neutraal)
Bank of America - 1.14% (neutraal-voor - keurt investering in ETF’s goed)
Northern Trust - 1.03% (neutraal-voor - werkt aan custody-diensten voor BTC)
Goldman Sachs - 0.93% (voor - investeert in BTC via ETF's)
Invesco Ltd. - 0.84% (voor - eigen BTC ETF)
Capital Group - 0.76% (neutraal)
UBS - 0.71% (voor - investeert in BTC via ETF’s)
Wellington Management - 0.68% (neutraal)

Prive personen
Steve Ballmer (voormalig CEO) - 4.48% (neutraal-voor - overwoog eerder BTC als betaalmiddel)
Bill Gates - 1.39% (tegen)
  vrijdag 1 november 2024 @ 15:07:27 #170
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215437868
$PAC gokje ging niet zo goed.
Al mn winst van oktober op verloren.

Daarom Refund _O_
pi_215437952
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:07 schreef Plots het volgende:
$PAC gokje ging niet zo goed.
Al mn winst van oktober op verloren.

Daarom Refund _O_
Veel alts doen het sowieso niet zo goed. Bitcoin dominance stijgt al geruime tijd.
  vrijdag 1 november 2024 @ 15:31:35 #172
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215438125
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:16 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Veel alts doen het sowieso niet zo goed. Bitcoin dominance stijgt al geruime tijd.
Die DOGE van jou ging wel goed btw in aanloop naar de verkiezingen sinds je post.
pi_215438218
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:31 schreef Plots het volgende:

[..]
Die DOGE van jou ging wel goed btw in aanloop naar de verkiezingen sinds je post.
Memes lijken we de uitzondering te zijn idd.
pi_215478715
BlackRock’s Larry Fink says the US election ‘really doesn’t matter’ for markets

https://www.businessinsid(...)-matter-for-markets/

Maakt geen reet uit wie er wint ^O^
pi_215478797
pi_215479289
2024 is het jaar van de institutionalisering van Bitcoin: First UK Pension Fund Invests in Bitcoin
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:25:17 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215483845
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
2024 is het jaar van de institutionalisering van Bitcoin: First UK Pension Fund Invests in Bitcoin
Het gaat om 1,5 miljoen pond van een 'unnamed fund'. Dat kun je bezwaarlijk 'de institutionalisering van Bitcoin' noemen.
The End Times are wild
pi_215484089
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat om 1,5 miljoen pond van een 'unnamed fund'. Dat kun je bezwaarlijk 'de institutionalisering van Bitcoin' noemen.
Het is een eerste stap.

Bij jou is het glas altijd halfleeg. Dat is ook een gave.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:58:32 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215484111
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is een eerste stap.

Bij jou is het glas altijd halfleeg. Dat is ook een gave.
Alleen op het vlak van crypto hoor! :)
The End Times are wild
pi_215484132
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Alleen op het vlak van crypto hoor! :)
Dat is nog knapper, dat je dat al die jaren weet vol te houden. Petje af.

Het fonds heeft 3% in bitcoin, dat is behoorlijk, ongeacht de grootte van het fonds.

Als de 100 grootste pensioenfondsen wereldwijd dat zouden doen, dan vloeit er $510 miljard in bitcon.
pi_215484137
Zowel bitcoin als m'n MicroStrategy aandelen gaan lekker vandaag.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:02:33 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215484138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is nog knapper, dat je dat al die jaren weet vol te houden. Petje af.
Dat komt omdat ik fundamenteel er niet in geloof en dat is ook niet veranderd. Het interesseert me wel natuurlijk, het blijft een fascinerend fenomeen.
quote:
Het fonds heeft 3% in bitcoin, dat is behoorlijk, ongeacht de grootte van het fonds.

Als de 100 grootste pensioenfondsen wereldwijd dat zouden doen, dan vloeit er $510 miljard in bitcon.
Ja, dan wel.
The End Times are wild
pi_215485703
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ook wel interessant dat ze gewoon direct bitcoin gekocht hebben, ipv een ETF. Zouden er meer moeten doen, als je wil investeren in bitcoin heb je daar echt Blackrock niet voor nodig.

Nederlandse pensioenfondsen zijn volgens mij nog niet om, al hebben ze indirect al best wat exposure
  dinsdag 5 november 2024 @ 19:07:43 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215485942
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:48 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ook wel interessant dat ze gewoon direct bitcoin gekocht hebben, ipv een ETF. Zouden er meer moeten doen, als je wil investeren in bitcoin heb je daar echt Blackrock niet voor nodig.

Nederlandse pensioenfondsen zijn volgens mij nog niet om, al hebben ze indirect al best wat exposure
[ afbeelding ]
Ik denk dat die exposure ontstaan door indexbeleggingen waardoor ze automatisch die bedrijven meenemen.

Verder zie ik bitcoin lekker stijgen met de verwachting dat Trump gaat winnen. Als dat definitief is kan de index wel 10% of meer gekost hebben denk ik. Al is er vanaf dat moment van zekerheid geen reden om direct door te stijgen.
The End Times are wild
pi_215487181
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook niet dat dit de enige vorm van institutionalisering is? Het lijkt me nogal wiedes dat 2024 het jaar is van de spot etf's. Daar komen nu de pensioenfondsen bij (dit is niet het eerste). Vandaar: het jaar van de institutionalisering.

Maar blijf vooral zuur doen. Ik blijf aankopen.
pi_215487253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 20:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook niet dat dit de enige vorm van institutionalisering is? Het lijkt me nogal wiedes dat 2024 het jaar is van de spot etf's. Daar komen nu de pensioenfondsen bij (dit is niet het eerste). Vandaar: het jaar van de institutionalisering.

Maar blijf vooral zuur doen. Ik blijf aankopen.
"Everyone gets bitcoin at the price they deserve"
pi_215487432
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"Everyone gets bitcoin at the price they deserve"
Of niet, ook goed. Pyramidespel, heeft geen intrinsieke waarde, wordt nooit wat - we weten het nu wel.
  woensdag 6 november 2024 @ 04:30:06 #188
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215490779
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:37 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Memes lijken we de uitzondering te zijn idd.
Winsten niet rotaten, traden en weer verliezen. Daar moet ik nog even aan werken.
pi_215491621
MAGA :7
pi_215491897
Gary Gansler weg genot @RamboDirk
pi_215492383
twitter

Strikt genomen schijnt hij het eerste niet te kunnen, het tweede wel.
  FOK!fotograaf woensdag 6 november 2024 @ 10:09:32 #192
364681 over_hedge
pi_215493775

beetje dit gevoel bij de uitslag _O-
pi_215506829
Zou dit dan de ommekeer zijn? Al hebben wij natuurlijk met onze eigen Europese machinerie te maken.

twitter
pi_215506990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:09 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]

beetje dit gevoel bij de uitslag _O-
Ja, treurig hoe dat gedraaid is door de jaren heen. Van een club met idealen voor een betere wereld, naar een club die juicht voor Blackrock en Donald Trump
pi_215507027
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:59 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ja, treurig hoe dat gedraaid is door de jaren heen. Van een club met idealen voor een betere wereld, naar een club die juicht voor Blackrock en Donald Trump
Het een sluit het ander niet uit.
pi_215507078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit.
pi_215507156
quote:
12s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:09 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik beschouw mezelf als zo'n idealist en ik juich brede adoptie toe. Bitcoin gaat om de vrijheid om te kiezen, maar dat betekent niet dat anderen dezelfde keuze moeten maken als ik. Als zij liever Blackrock hun Bitcoin laten beheren, dan moeten ze dat zelf weten. Sterker nog, ik snap het wel, want het is ook een last om je eigen sleutels te beheren en te voorkomen dat je een fout maakt waardoor je geld kwijtraakt.

En ik snap ook waarom de Amerikaanse crypto-industrie op Trump heeft gestemd. Ze willen een einde aan het vijandige politieke cryptoklimaat dat onder Biden is ingezet. Ze willen een bankrekening kunnen openen en een legaal cryptobedrijf kunnen runnen zonder de voortdurende dreiging van rechtszaken. Anderen willen dat Ulbricht wordt vrijgelaten, willen vrij in crypto's kunnen handelen en willen nieuwe belastingen voorkomen.

Dit is niet anti-idealistisch, maar het is je idealen in de praktijk brengen. Er gaat niets in de wereld veranderen als Bitcoin voor een kleine club cypherpunks is en blijft.
pi_215507351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik beschouw mezelf als zo'n idealist en ik juich brede adoptie toe. Bitcoin gaat om de vrijheid om te kiezen, maar dat betekent niet dat anderen dezelfde keuze moeten maken als ik. Als zij liever Blackrock hun Bitcoin laten beheren, dan moeten ze dat zelf weten. Sterker nog, ik snap het wel, want het is ook een last om je eigen sleutels te beheren en te voorkomen dat je een fout maakt waardoor je geld kwijtraakt.

En ik snap ook waarom de Amerikaanse crypto-industrie op Trump heeft gestemd. Ze willen een einde aan het vijandige politieke cryptoklimaat dat onder Biden is ingezet. Ze willen een bankrekening kunnen openen en een legaal cryptobedrijf kunnen runnen zonder de voortdurende dreiging van rechtszaken. Anderen willen dat Ulbricht wordt vrijgelaten, willen vrij in crypto's kunnen handelen en willen nieuwe belastingen voorkomen.

Dit is niet anti-idealistisch, maar het is je idealen in de praktijk brengen. Er gaat niets in de wereld veranderen als Bitcoin voor een kleine club cypherpunks is en blijft.
Mijn persoonlijke mening is dat de wereld naar de klote geholpen wordt door schurken als Trump en instellingen als Blackrock. Als het 'je idealen in de praktijk brengen' is om die extra macht te geven zodat je zelf wat centen kan verdienen, hebben we denk ik een ander beeld van wat de idealen achter bitcoin zijn / waren.
pi_215507479
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Zou dit dan de ommekeer zijn? Al hebben wij natuurlijk met onze eigen Europese machinerie te maken.

[ x ]
Die zit zelf waarschijnlijk zwaar in de crypto en hoopt met zo'n tweet de koersen te stuwen.
blablablabla
pi_215508116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:49 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Mijn persoonlijke mening is dat de wereld naar de klote geholpen wordt door schurken als Trump en instellingen als Blackrock. Als het 'je idealen in de praktijk brengen' is om die extra macht te geven zodat je zelf wat centen kan verdienen, hebben we denk ik een ander beeld van wat de idealen achter bitcoin zijn / waren.
Dat kan. Ik word, zoals ik al zei, gedreven door vrijheid, vrijheid van de overheid en (centrale) banken. Maar afgedwongen vrijheid is geen vrijheid. In een vrije markt ontstaan er Blackrocks en is een ieder vrij gebruik te maken van de diensten van zulke giganten. Zelf doe ik het niet.

Cypherpunks zullen geneigd zijn te zeggen dat het tegen het gedachtegoed van Bitcoin indruist om gebruik te maken van spot etf's, want het overbodig maken van 'the middle man' is juist de essentie van Bitcoin. Saylor gaf recent een interview waarin hij zich uit leek te spreken tegen het in eigen beheer houden van sleutels. Dat interview viel niet goed.

Nu ben ik wel benieuwd: in hoeverre word je zelf gedreven door idealen bij je cryptobeleggingen?
pi_215509285
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat kan. Ik word, zoals ik al zei, gedreven door vrijheid, vrijheid van de overheid en (centrale) banken. Maar afgedwongen vrijheid is geen vrijheid. In een vrije markt ontstaan er Blackrocks en is een ieder vrij gebruik te maken van de diensten van zulke giganten. Zelf doe ik het niet.

Cypherpunks zullen geneigd zijn te zeggen dat het tegen het gedachtegoed van Bitcoin indruist om gebruik te maken van spot etf's, want het overbodig maken van 'the middle man' is juist de essentie van Bitcoin. Saylor gaf recent een interview waarin hij zich uit leek te spreken tegen het in eigen beheer houden van sleutels. Dat interview viel niet goed.

Nu ben ik wel benieuwd: in hoeverre word je zelf gedreven door idealen bij je cryptobeleggingen?
Ik zie crypto allang niet meer als iets waar idealen een rol in spelen. Het is een asset als alle anderen, amoreel en zo behandel ik het ook.

Ik had altijd wel sympathie voor de mensen die tijdens de financiële crisis hard voor crypto opkwamen (al was ik het zeker niet altijd met ze eens). Crypto als tegengif voor de roofkapitalisten, de belofte van een alternatief financieel systeem (waar ook mooi naar wordt verwezen in het genesis block). Nu is bitcoin een speeltje geworden van diezelfde roofkapitalisten en koopt een schurkenpresident er stemmen mee.
pi_215510226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:00 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik zie crypto allang niet meer als iets waar idealen een rol in spelen. Het is een asset als alle anderen, amoreel en zo behandel ik het ook.

Ik had altijd wel sympathie voor de mensen die tijdens de financiële crisis hard voor crypto opkwamen (al was ik het zeker niet altijd met ze eens). Crypto als tegengif voor de roofkapitalisten, de belofte van een alternatief financieel systeem (waar ook mooi naar wordt verwezen in het genesis block). Nu is bitcoin een speeltje geworden van diezelfde roofkapitalisten en koopt een schurkenpresident er stemmen mee.
Wat zijn roofkapitalisten?
pi_215515224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:00 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar handel trekt altijd dit soort personen aan, hoewel ik zelf een fan ben van Bitcoin denk ik ook niet dat Bitcoin een alternatief zal worden voor betalingen, en waarschijnlijk ook niet voor geld als oppotmiddel. Zeker niet voor de grote massa.
Neemt niet weg dat Crypto geen toepassing heeft, ik voorzie in de toekomst nog wel grote netwerken ontstaan die wel serieus gaan concurreren met geld. Dit is ook een vrij normaal patroon in Tech, de early adapters zijn zelden de gene die de grote spelers worden, een goed voorbeeld is AltaVista vs Google, of MySpace vs Facebook.
pi_215519936
Een overzichtelijk lijstje van de verkiezingsbeloftes van Trump:

twitter
pi_215520118
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat zijn roofkapitalisten?
Als ik je idealen in deze topics over vrijheid zo zie kan ik je het boek 23 Things They Don't Tell You About Capitalism van Ha-Joon Chang aanraden. Schrijft op een hele toegankelijke manier wat er allemaal scheef of zelfs ronduit schandalig is aan het huidige economische systeem in de wereld. Ik was bij wijze van spreken eerder een antikapitalist dan een crypto believer en ik vind dat die twee overtuigingen heel goed samen kunnen gaan.

Dus inderdaad jammer dat Bitcoin nu gekaapt lijkt te worden door het systeem. Misschien is het nog te vroeg om dat te zeggen hopen we dan maar. Ik hoop vooral dat Trump in de cryptowereld heel snel door de mand gaat vallen. Zelfs als men al zijn ideeën niet verkeerd vindt moet er een moment komen dat zijn totale incapabiliteit voor wat dan ook (behalve de boel voor de gek houden) door gaat schemeren.
What Would Goku Do
pi_215524866
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:30 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als ik je idealen in deze topics over vrijheid zo zie kan ik je het boek 23 Things They Don't Tell You About Capitalism van Ha-Joon Chang aanraden. Schrijft op een hele toegankelijke manier wat er allemaal scheef of zelfs ronduit schandalig is aan het huidige economische systeem in de wereld. Ik was bij wijze van spreken eerder een antikapitalist dan een crypto believer en ik vind dat die twee overtuigingen heel goed samen kunnen gaan.
Ik beschouw mezelf als een kapitalist - vandaar mijn interesse in de betekenis van 'roofkapitalist' - en zie anarcho-kapitalisme en Bitcoin uitstekend samengaan.
pi_215524944
$77.000 *O*

Op naar $77.777

edit: oh, dat duurde kort :P

[ Bericht 33% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-11-2024 21:25:56 ]
pi_215525108
POLL

Wat is jullie verwachting voor deze cycle?
pi_215537051
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
$77.000 *O*

Op naar $77.777

edit: oh, dat duurde kort :P
Damn, alweer door de 79k heen!
pi_215537079
Gefeliciteerd allen.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 11:47:36 #211
18653 crew  D.
pi_215538532
80K incoming...
pi_215538541
En gelukkig stijgen de alts ook goed mee
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 10 november 2024 @ 12:11:16 #213
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_215538766
Ik zag dat het richting de 80k ging en dacht, ik zal eens naar mijn wallet kijken. Al een jaar of 3 niet meer aangeraakt.
Leeg.
Een transactie op 31 augustus dit jaar, dat ben ik zeker niet geweest. Niemand anders heeft toegang tot de lokale wallet en er staat geen info van in password-managers o.i.d. De passphrase staat op een stukje papier hier in huis, verder nergens. Het betreft een Exodus-wallet, die partij zal wel ergens hard gefaald hebben denk ik?
Uiteindelijk niet heel boeiend, net geen 1000 euro op dit moment, maar wel leip.
pi_215538918
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:47 schreef D. het volgende:
80K incoming...
Bij-na.
pi_215538929
ADA
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 november 2024 @ 12:35:48 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215539069
quote:
87s.gif Op zondag 10 november 2024 12:11 schreef Mano_ het volgende:
Ik zag dat het richting de 80k ging en dacht, ik zal eens naar mijn wallet kijken. Al een jaar of 3 niet meer aangeraakt.
Leeg.
Een transactie op 31 augustus dit jaar, dat ben ik zeker niet geweest. Niemand anders heeft toegang tot de lokale wallet en er staat geen info van in password-managers o.i.d. De passphrase staat op een stukje papier hier in huis, verder nergens. Het betreft een Exodus-wallet, die partij zal wel ergens hard gefaald hebben denk ik?
Uiteindelijk niet heel boeiend, net geen 1000 euro op dit moment, maar wel leip.
Not your keys, not your coins. Wel zuur :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 10 november 2024 @ 12:42:31 #217
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_215539144
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Not your keys, not your coins. Wel zuur :{
Het is een non-custodial wallet, dus wel mijn keys. Gelukkig was de inleg ooit maar 100 euro, toch jammer ja.
Misschien ligt het bij Exodus, het is namelijk een applicatie met e.e.a. geintegreerd en daardoor wellicht kwetsbaar. Misschien is het malware aan mijn kant. Het zij zo.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 november 2024 @ 12:48:38 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215539199
quote:
80s.gif Op zondag 10 november 2024 12:42 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Het is een non-custodial wallet, dus wel mijn keys. Gelukkig was de inleg ooit maar 100 euro, toch jammer ja.
Misschien ligt het bij Exodus, het is namelijk een applicatie met e.e.a. geintegreerd en daardoor wellicht kwetsbaar. Misschien is het malware aan mijn kant. Het zij zo.
In mijn hoofd is alles wat met een passphrase komt niet per definitie veilig. Beetje paranoïde, maar goed.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 10 november 2024 @ 12:51:19 #219
132191 -jos-
Money=Power
pi_215539222
quote:
80s.gif Op zondag 10 november 2024 12:42 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Lijkt erop dat er inderdaad issues zijn bij Exodus: https://l.opnxng.com/r/Ex(...)s_wallet_got_hacked/
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 november 2024 @ 15:54:14 #220
862 Arcee
Look closer
pi_215541374
Bitcoin boven 80.000. w/

Ja, vanmorgen al.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 16:10:17 #221
18653 crew  D.
pi_215541614
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 15:54 schreef Arcee het volgende:
Bitcoin boven 80.000. w/

Ja, vanmorgen al.
Ligt eraan waar je kijkt, ik houd Coingecko aan :Y

quote:
All-Time High

$79,993.54
pi_215541694
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:51 schreef -jos- het volgende:

[..]
Lijkt erop dat er inderdaad issues zijn bij Exodus: https://l.opnxng.com/r/Ex(...)s_wallet_got_hacked/
Dit bericht komt uit 2022, lijkt me niet echt wijzen op een trend.

Het hele principe van non-custodial wallets is nu juist dat de controle volledig bij de gebruiker ligt. Al zou Exodus willen, dan nog komen ze niet bij je crypto.

De beveiliging is daarmee ook zo sterk als de beveiliging van de user zelf. Zodra ze toegang hebben tot je device of je passphrase ben je kwetsbaar.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 november 2024 @ 16:44:51 #223
862 Arcee
Look closer
pi_215542017
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 16:10 schreef D. het volgende:

[..]
Ligt eraan waar je kijkt, ik houd Coingecko aan :Y
[..]

Ik kijk altijd hier. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215542022
Ik kijk waar het mij het beste uitkomt. 8-)

twitter
pi_215542563
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 19:29:30 #226
18653 crew  D.
pi_215543719
We gaan lekker verder, bijna 81K :Y
pi_215546701
twitter

pi_215547054
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 07:21 schreef Scorpie het volgende:
[ x ]

Het gevoel van humor van die man wordt onderschat.
pi_215547804
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:29 schreef D. het volgende:
We gaan lekker verder, bijna 81K :Y
Top!

Mijn portfolio gaat ook echt lekker. Alleen VET is een flink smetje, man man, wat heb ik me daarmee om de tuin laten leiden zeg.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 november 2024 @ 10:18:38 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215547820
Wij verwelkomen de ¤3000. Het was een lange rit, maar we zijn er weer.

Achteraf zonde dat ik niet op 2400 nog gekocht heb. Uitstelgedrag genot, al heeft dat me ook vaak genoeg gered.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215549343
En we gaan lekker verder. c_/

twitter
  FOK!fotograaf maandag 11 november 2024 @ 13:15:20 #233
364681 over_hedge
pi_215549435
Ja leuke dagen zo. De normale aandelen ook allemaal in het groen.
pi_215549932
twitter

Wat een eindbaas is die Saylor ook.
pi_215550189
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 14:13 schreef dimmak het volgende:
[ x ]

Wel met geleend geld :P

Maar heb ook MSTR aandelen, ze doen het goed, bijna verdubbeld sinds aanschaf.
  maandag 11 november 2024 @ 14:54:12 #236
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215550198
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 14:13 schreef dimmak het volgende:
[ x ]

Tot bitcoin 10% zakt en Marge belt
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 november 2024 @ 14:55:33 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215550207
Nu MINA nog.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 11 november 2024 @ 14:56:05 #238
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215550211
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:15 schreef over_hedge het volgende:
Ja leuke dagen zo. De normale aandelen ook allemaal in het groen.
Tsja ik wordt er een beetje cynisch van :P

iets met when other are greedy, be fearful.

Ik vind het ook veel lastiger bijkopen in dit soort markten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215551054
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 14:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wel met geleend geld :P

Maar heb ook MSTR aandelen, ze doen het goed, bijna verdubbeld sinds aanschaf.
Waarom zou je MSTR aandelen kopen als je ook bitcoin hebt?
pi_215551186
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 16:59 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Waarom zou je MSTR aandelen kopen als je ook bitcoin hebt?
Rendement van MSTR is afgelopen jaar hoger dan bitcoin.
Leuk voor erbij.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 november 2024 @ 17:25:15 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215551254
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tsja ik wordt er een beetje cynisch van :P

iets met when other are greedy, be fearful.

Ik vind het ook veel lastiger bijkopen in dit soort markten.
Ik was voornemens om weer bij te kopen, maar dat ga ik ook zeker niet meer doen :P

Ether staat ook nog veel te laag om ook maar te denken aan afbouwen, dus mooi neutraal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 11 november 2024 @ 17:31:56 #242
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215551319
Elon Musk + Donald Trump + Michael Saylor + Larry Finck..

Deze personen gaan samen BTC zo hard pushen he.. Deze aankomende 12 maanden... Wauw...
  maandag 11 november 2024 @ 18:13:13 #243
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215551670
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:31 schreef Plots het volgende:
Elon Musk + Donald Trump + Michael Saylor + Larry Finck..

Deze personen gaan samen BTC zo hard pushen he.. Deze aankomende 12 maanden... Wauw...
Maar denk je niet dat die push nu is? Beetje buy the rumor, sell the news verhaaltje?

Niet dat ik het weet hoor. Maar dat geld moet ergens vandaag komen :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 18:16:56 #244
18653 crew  D.
pi_215551703
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
En we gaan lekker verder. c_/

[ x ]
En verder…

85K incoming

[ Bericht 0% gewijzigd door D. op 11-11-2024 19:54:18 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 18:54:31 #245
862 Arcee
Look closer
pi_215552113
$85.000.
pi_215552236
Damn!
pi_215552300
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 18:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Maar denk je niet dat die push nu is? Beetje buy the rumor, sell the news verhaaltje?

Niet dat ik het weet hoor. Maar dat geld moet ergens vandaag komen :P
twitter
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 19:39:40 #248
862 Arcee
Look closer
pi_215552546
Door de 85.000. w/

85.300 and counting. :7
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 19:57:49 #249
862 Arcee
Look closer
pi_215552691
85.900.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 20:02:28 #250
862 Arcee
Look closer
pi_215552714
86.000. 8-)
  maandag 11 november 2024 @ 20:02:41 #251
19297 stinkie
pi_215552716
Stil zitten, niet kopen, niet verkopen. Ik zit het uit met wat ik heb :)
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 20:03:19 #252
18653 crew  D.
pi_215552723
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:02 schreef Arcee het volgende:
86.000. 8-)
Bijna 86200 ;)
  FOK!fotograaf maandag 11 november 2024 @ 20:04:54 #253
364681 over_hedge
pi_215552740
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 20:02 schreef stinkie het volgende:
Stil zitten, niet kopen, niet verkopen. Ik zit het uit met wat ik heb :)
Tot je dood gaat?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 20:08:35 #254
862 Arcee
Look closer
pi_215552766
86.268. _O_
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 20:09:12 #255
862 Arcee
Look closer
pi_215552776
Inmiddels al 86.847 geweest. :Y)
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 20:12:16 #256
18653 crew  D.
pi_215552799
88888 op 11-11 zou wel mooi zijn :Y
  maandag 11 november 2024 @ 20:16:38 #257
19297 stinkie
pi_215552837
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Tot je dood gaat?
Tot ik mijn nieuwe auto ervan kan betalen.
En als het terugvalt verkoop ik het weer
  maandag 11 november 2024 @ 20:25:53 #258
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215552939
Ik pak alvast wat winst, heb 3% eruit gehaald vanmiddag.
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 20:35:48 #259
18653 crew  D.
pi_215553049
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik pak alvast wat winst, heb 3% eruit gehaald vanmiddag.
Ik heb wat winst op SUI en ADA gepakt gisteren

En in BTC gestopt :P
  maandag 11 november 2024 @ 20:41:14 #260
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215553103
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:35 schreef D. het volgende:

[..]
Ik heb wat winst op SUI en ADA gepakt gisteren

En in BTC gestopt :P
Ik voel me er niet comfortabel bij als meer dan de helft van mijn spaargeld in crypto zit. En het groeit nu zodanig snel dat ik er wat uit 'moet' halen.

Daarmee zet ik wel een rem op sterkere groei, maar prima.
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 20:44:47 #261
18653 crew  D.
pi_215553149
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik voel me er niet comfortabel bij als meer dan de helft van mijn spaargeld in crypto zit. En het groeit nu zodanig snel dat ik er wat uit 'moet' halen.

Daarmee zet ik wel een rem op sterkere groei, maar prima.
Je moet doen waar je je goed bij voelt :Y
pi_215553199
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:44 schreef D. het volgende:

[..]
Je moet doen waar je je goed bij voelt :Y
  maandag 11 november 2024 @ 21:05:46 #263
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215553463
De toekomst van het monetaire systeem is dogwifhat. Daarom ben ik all-in.

Ik ben financieel adviseur en dat raad ik mijn klanten ook aan. Wel in een iets andere verdeling, de 70/30 verdeling:

- 70% dogwifhat
- 30% obligaties
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 21:11:27 #264
862 Arcee
Look closer
pi_215553544
87000
pi_215553604
Boh
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 21:18:39 #266
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_215553629
Verkocht aan 65k. Ik voel me behoorlijk misselijk na het zien van de prijs
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 11 november 2024 @ 21:19:01 #267
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215553637
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Komt altijd weer een winter aan.
pi_215553648
POLL

Met dit tempo zijn de verwachtingen wellicht wat laag.
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 21:29:10 #269
18653 crew  D.
pi_215553730
quote:
Wat dacht je toen? Ik heb geen zin in een bullmarket, laat ik het nu maar vast verkopen?
  maandag 11 november 2024 @ 21:29:18 #270
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215553731
Price discovery.
  maandag 11 november 2024 @ 21:31:11 #271
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215553760
Op één of andere manier vind ik charts kijken leuker dan Netflix.

Er zit een hele verhaallijn in.
  maandag 11 november 2024 @ 21:35:47 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215553807
Mooie stijging hoor. Is er een aanleiding? Dat Trump president wordt wisten we immers al
The End Times are wild
pi_215553809
quote:
geen zorgen je kunt bij 100k weer terug kopen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215553900
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 21:35 schreef LXIV het volgende:
Mooie stijging hoor. Is er een aanleiding? Dat Trump president wordt wisten we immers al
Nah is gewoon de markt. Aandelen schieten ook omhoog.
blablablabla
pi_215553930
pi_215554082
Goh, bijna mijn sell orders van wat LINK en XRP bereikt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 22:32:46 #277
18653 crew  D.
pi_215554391
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:12 schreef D. het volgende:
88888 op 11-11 zou wel mooi zijn :Y
bijna...
pi_215554423
Shit ik heb veel te weinig Bitcoins gekocht
  maandag 11 november 2024 @ 22:37:54 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215554443
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 21:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Nah is gewoon de markt. Aandelen schieten ook omhoog.
Dat valt nog wel mee, niets uitzonderlijks vandaag
The End Times are wild
  maandag 11 november 2024 @ 22:54:45 #280
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215554617
40% erbij in een maand. Voor mijn gevoel is dat al een tijdje geleden…
pi_215554665
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:36 schreef DrDentz het volgende:
:D!

>88k. Ik vond de voorspelling van 100k voor de inauguratie van Trump wat optimistisch, maar ineens geloof ik erin.
pi_215554707
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 21:35 schreef LXIV het volgende:
Ik blijf in herhaling vallen:

twitter

Blackrock koopt agressief. Microstrategy koopt agressief. Trump praat over een Bitcoin Reserve. Er is speculatie over natiestaten die Bitcoin opkopen. Pensioenfondsen kopen Bitcoin. Er wordt hier steeds meer aandacht aan gegeven door reguliere media. Voor het eerst zijn crypto's een onderwerp van de Amerikaanse verkiezingen geweest.

Zoals ik laatst al zei: institutionalisering. Toen zat je me nog net niet uit te lachen.
pi_215554732
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ x ]

Blackrock koopt agressief. Microstrategy koopt agressief. Trump praat over een Bitcoin Reserve. Er is speculatie over natiestaten die Bitcoin opkopen. Pensioenfondsen kopen Bitcoin. Er wordt hier steeds meer aandacht aan gegeven door reguliere media. Voor het eerst zijn crypto's een onderwerp van de Amerikaanse verkiezingen geweest.

Zoals ik laatst al zei: institutionalisering. Toen zat je me nog net niet uit te lachen.
Baal je nou niet dat je een deel verkocht hebt _O-
blablablabla
pi_215555003
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:36 schreef DrDentz het volgende:
  maandag 11 november 2024 @ 23:49:53 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215555012
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ x ]

Zie ik nog steeds niet gebeuren hoor. Maar fijn voor jullie dat het stijgt.
The End Times are wild
pi_215555592
twitter
pi_215555613
En Saylor was weer bezig:

twitter
pi_215555688
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Baal je nou niet dat je een deel verkocht hebt _O-
Ik ook, rijd er een mooie wagen van. Geen moment spijt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 november 2024 @ 08:27:23 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215555829
*Ethereum schop onder kont geeft*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215555850
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 14:54 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Tot bitcoin 10% zakt en Marge belt
Ja want sinds ie koopt is Bitcoin nog niet gezakt. :')
pi_215556056
Wanneer komt die correctie?
pi_215556351
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zie ik nog steeds niet gebeuren hoor. Maar fijn voor jullie dat het stijgt.
Het is onvermijdelijk.
pi_215556358
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:10 schreef FL_Freak het volgende:
Wanneer komt die correctie?
Q5
pi_215556444
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 07:44 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Ik ook, rijd er een mooie wagen van. Geen moment spijt.
Auto's zijn vrijwel altijd een waardeloze investering. Blijf wel in mijn barreltje rijden.
blablablabla
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 10:28:09 #295
18653 crew  D.
pi_215556610
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Auto's zijn vrijwel altijd een waardeloze investering. Blijf wel in mijn barreltje rijden.
Beste investering ooit :Y

Edit: nouja, naast een huis dan
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 november 2024 @ 10:31:10 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215556636
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:28 schreef D. het volgende:

[..]

Volgens mijn berekeningen moet Ethereum naar 25000¤ voor ik een huis kan kopen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf dinsdag 12 november 2024 @ 10:33:29 #297
364681 over_hedge
pi_215556659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
nog maar 22k te gaan *O*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 november 2024 @ 10:41:44 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215556710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
nog maar 22k te gaan *O*
*O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215556773
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:28 schreef D. het volgende:

[..]

Eh nee, hoe duurder de auto des te rapper de waardevermindering, kosten voor onderhoud, verzekeringen wegenbelasting etc.

Tenzij je een knappe oldtimer koopt of iets exclusiefs dat stijgt in waarde naarmate de jaren vorderen lever je vrijwel altijd flink op in. Slechte investering dus.

Alleen een vrouw is duurder.
blablablabla
pi_215556789
quote:

[..]
Solana doet precies wat ETH doet in 2018. Daar zie ik nog wel een 10x gebeuren.
blablablabla
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 10:58:56 #301
18653 crew  D.
pi_215556833
quote:

[..]
En dan vergeet je de auto nog!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')