Het gaat om 1,5 miljoen pond van een 'unnamed fund'. Dat kun je bezwaarlijk 'de institutionalisering van Bitcoin' noemen.quote:Op maandag 4 november 2024 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
2024 is het jaar van de institutionalisering van Bitcoin: First UK Pension Fund Invests in Bitcoin
Het is een eerste stap.quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat om 1,5 miljoen pond van een 'unnamed fund'. Dat kun je bezwaarlijk 'de institutionalisering van Bitcoin' noemen.
Alleen op het vlak van crypto hoor!quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is een eerste stap.
Bij jou is het glas altijd halfleeg. Dat is ook een gave.
Dat is nog knapper, dat je dat al die jaren weet vol te houden. Petje af.quote:
Dat komt omdat ik fundamenteel er niet in geloof en dat is ook niet veranderd. Het interesseert me wel natuurlijk, het blijft een fascinerend fenomeen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is nog knapper, dat je dat al die jaren weet vol te houden. Petje af.
Ja, dan wel.quote:Het fonds heeft 3% in bitcoin, dat is behoorlijk, ongeacht de grootte van het fonds.
Als de 100 grootste pensioenfondsen wereldwijd dat zouden doen, dan vloeit er $510 miljard in bitcon.
Ook wel interessant dat ze gewoon direct bitcoin gekocht hebben, ipv een ETF. Zouden er meer moeten doen, als je wil investeren in bitcoin heb je daar echt Blackrock niet voor nodig.quote:Op maandag 4 november 2024 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
2024 is het jaar van de institutionalisering van Bitcoin: First UK Pension Fund Invests in Bitcoin
Ik denk dat die exposure ontstaan door indexbeleggingen waardoor ze automatisch die bedrijven meenemen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ook wel interessant dat ze gewoon direct bitcoin gekocht hebben, ipv een ETF. Zouden er meer moeten doen, als je wil investeren in bitcoin heb je daar echt Blackrock niet voor nodig.
Nederlandse pensioenfondsen zijn volgens mij nog niet om, al hebben ze indirect al best wat exposure
[ afbeelding ]
Ik zeg toch ook niet dat dit de enige vorm van institutionalisering is? Het lijkt me nogal wiedes dat 2024 het jaar is van de spot etf's. Daar komen nu de pensioenfondsen bij (dit is niet het eerste). Vandaar: het jaar van de institutionalisering.quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat om 1,5 miljoen pond van een 'unnamed fund'. Dat kun je bezwaarlijk 'de institutionalisering van Bitcoin' noemen.
"Everyone gets bitcoin at the price they deserve"quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat dit de enige vorm van institutionalisering is? Het lijkt me nogal wiedes dat 2024 het jaar is van de spot etf's. Daar komen nu de pensioenfondsen bij (dit is niet het eerste). Vandaar: het jaar van de institutionalisering.
Maar blijf vooral zuur doen. Ik blijf aankopen.
Of niet, ook goed. Pyramidespel, heeft geen intrinsieke waarde, wordt nooit wat - we weten het nu wel.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Everyone gets bitcoin at the price they deserve"
Winsten niet rotaten, traden en weer verliezen. Daar moet ik nog even aan werken.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Memes lijken we de uitzondering te zijn idd.
Ja, treurig hoe dat gedraaid is door de jaren heen. Van een club met idealen voor een betere wereld, naar een club die juicht voor Blackrock en Donald Trumpquote:Op woensdag 6 november 2024 10:09 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
beetje dit gevoel bij de uitslag
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:59 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja, treurig hoe dat gedraaid is door de jaren heen. Van een club met idealen voor een betere wereld, naar een club die juicht voor Blackrock en Donald Trump
quote:Op donderdag 7 november 2024 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Ik beschouw mezelf als zo'n idealist en ik juich brede adoptie toe. Bitcoin gaat om de vrijheid om te kiezen, maar dat betekent niet dat anderen dezelfde keuze moeten maken als ik. Als zij liever Blackrock hun Bitcoin laten beheren, dan moeten ze dat zelf weten. Sterker nog, ik snap het wel, want het is ook een last om je eigen sleutels te beheren en te voorkomen dat je een fout maakt waardoor je geld kwijtraakt.quote:
Mijn persoonlijke mening is dat de wereld naar de klote geholpen wordt door schurken als Trump en instellingen als Blackrock. Als het 'je idealen in de praktijk brengen' is om die extra macht te geven zodat je zelf wat centen kan verdienen, hebben we denk ik een ander beeld van wat de idealen achter bitcoin zijn / waren.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik beschouw mezelf als zo'n idealist en ik juich brede adoptie toe. Bitcoin gaat om de vrijheid om te kiezen, maar dat betekent niet dat anderen dezelfde keuze moeten maken als ik. Als zij liever Blackrock hun Bitcoin laten beheren, dan moeten ze dat zelf weten. Sterker nog, ik snap het wel, want het is ook een last om je eigen sleutels te beheren en te voorkomen dat je een fout maakt waardoor je geld kwijtraakt.
En ik snap ook waarom de Amerikaanse crypto-industrie op Trump heeft gestemd. Ze willen een einde aan het vijandige politieke cryptoklimaat dat onder Biden is ingezet. Ze willen een bankrekening kunnen openen en een legaal cryptobedrijf kunnen runnen zonder de voortdurende dreiging van rechtszaken. Anderen willen dat Ulbricht wordt vrijgelaten, willen vrij in crypto's kunnen handelen en willen nieuwe belastingen voorkomen.
Dit is niet anti-idealistisch, maar het is je idealen in de praktijk brengen. Er gaat niets in de wereld veranderen als Bitcoin voor een kleine club cypherpunks is en blijft.
Die zit zelf waarschijnlijk zwaar in de crypto en hoopt met zo'n tweet de koersen te stuwen.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Zou dit dan de ommekeer zijn? Al hebben wij natuurlijk met onze eigen Europese machinerie te maken.
[ x ]
Dat kan. Ik word, zoals ik al zei, gedreven door vrijheid, vrijheid van de overheid en (centrale) banken. Maar afgedwongen vrijheid is geen vrijheid. In een vrije markt ontstaan er Blackrocks en is een ieder vrij gebruik te maken van de diensten van zulke giganten. Zelf doe ik het niet.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke mening is dat de wereld naar de klote geholpen wordt door schurken als Trump en instellingen als Blackrock. Als het 'je idealen in de praktijk brengen' is om die extra macht te geven zodat je zelf wat centen kan verdienen, hebben we denk ik een ander beeld van wat de idealen achter bitcoin zijn / waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |