abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215479289
2024 is het jaar van de institutionalisering van Bitcoin: First UK Pension Fund Invests in Bitcoin
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:25:17 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215483845
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
2024 is het jaar van de institutionalisering van Bitcoin: First UK Pension Fund Invests in Bitcoin
Het gaat om 1,5 miljoen pond van een 'unnamed fund'. Dat kun je bezwaarlijk 'de institutionalisering van Bitcoin' noemen.
The End Times are wild
pi_215484089
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat om 1,5 miljoen pond van een 'unnamed fund'. Dat kun je bezwaarlijk 'de institutionalisering van Bitcoin' noemen.
Het is een eerste stap.

Bij jou is het glas altijd halfleeg. Dat is ook een gave.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:58:32 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215484111
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is een eerste stap.

Bij jou is het glas altijd halfleeg. Dat is ook een gave.
Alleen op het vlak van crypto hoor! :)
The End Times are wild
pi_215484132
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Alleen op het vlak van crypto hoor! :)
Dat is nog knapper, dat je dat al die jaren weet vol te houden. Petje af.

Het fonds heeft 3% in bitcoin, dat is behoorlijk, ongeacht de grootte van het fonds.

Als de 100 grootste pensioenfondsen wereldwijd dat zouden doen, dan vloeit er $510 miljard in bitcon.
pi_215484137
Zowel bitcoin als m'n MicroStrategy aandelen gaan lekker vandaag.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:02:33 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215484138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is nog knapper, dat je dat al die jaren weet vol te houden. Petje af.
Dat komt omdat ik fundamenteel er niet in geloof en dat is ook niet veranderd. Het interesseert me wel natuurlijk, het blijft een fascinerend fenomeen.
quote:
Het fonds heeft 3% in bitcoin, dat is behoorlijk, ongeacht de grootte van het fonds.

Als de 100 grootste pensioenfondsen wereldwijd dat zouden doen, dan vloeit er $510 miljard in bitcon.
Ja, dan wel.
The End Times are wild
pi_215485703
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ook wel interessant dat ze gewoon direct bitcoin gekocht hebben, ipv een ETF. Zouden er meer moeten doen, als je wil investeren in bitcoin heb je daar echt Blackrock niet voor nodig.

Nederlandse pensioenfondsen zijn volgens mij nog niet om, al hebben ze indirect al best wat exposure
  dinsdag 5 november 2024 @ 19:07:43 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215485942
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:48 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ook wel interessant dat ze gewoon direct bitcoin gekocht hebben, ipv een ETF. Zouden er meer moeten doen, als je wil investeren in bitcoin heb je daar echt Blackrock niet voor nodig.

Nederlandse pensioenfondsen zijn volgens mij nog niet om, al hebben ze indirect al best wat exposure
[ afbeelding ]
Ik denk dat die exposure ontstaan door indexbeleggingen waardoor ze automatisch die bedrijven meenemen.

Verder zie ik bitcoin lekker stijgen met de verwachting dat Trump gaat winnen. Als dat definitief is kan de index wel 10% of meer gekost hebben denk ik. Al is er vanaf dat moment van zekerheid geen reden om direct door te stijgen.
The End Times are wild
pi_215487181
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook niet dat dit de enige vorm van institutionalisering is? Het lijkt me nogal wiedes dat 2024 het jaar is van de spot etf's. Daar komen nu de pensioenfondsen bij (dit is niet het eerste). Vandaar: het jaar van de institutionalisering.

Maar blijf vooral zuur doen. Ik blijf aankopen.
pi_215487253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 20:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook niet dat dit de enige vorm van institutionalisering is? Het lijkt me nogal wiedes dat 2024 het jaar is van de spot etf's. Daar komen nu de pensioenfondsen bij (dit is niet het eerste). Vandaar: het jaar van de institutionalisering.

Maar blijf vooral zuur doen. Ik blijf aankopen.
"Everyone gets bitcoin at the price they deserve"
pi_215487432
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"Everyone gets bitcoin at the price they deserve"
Of niet, ook goed. Pyramidespel, heeft geen intrinsieke waarde, wordt nooit wat - we weten het nu wel.
  woensdag 6 november 2024 @ 04:30:06 #188
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215490779
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:37 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Memes lijken we de uitzondering te zijn idd.
Winsten niet rotaten, traden en weer verliezen. Daar moet ik nog even aan werken.
pi_215491621
MAGA :7
pi_215491897
Gary Gansler weg genot @RamboDirk
pi_215492383
twitter

Strikt genomen schijnt hij het eerste niet te kunnen, het tweede wel.
  FOK!Fotograaf woensdag 6 november 2024 @ 10:09:32 #192
364681 over_hedge
pi_215493775

beetje dit gevoel bij de uitslag _O-
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215506829
Zou dit dan de ommekeer zijn? Al hebben wij natuurlijk met onze eigen Europese machinerie te maken.

twitter
pi_215506990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:09 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]

beetje dit gevoel bij de uitslag _O-
Ja, treurig hoe dat gedraaid is door de jaren heen. Van een club met idealen voor een betere wereld, naar een club die juicht voor Blackrock en Donald Trump
pi_215507027
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:59 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ja, treurig hoe dat gedraaid is door de jaren heen. Van een club met idealen voor een betere wereld, naar een club die juicht voor Blackrock en Donald Trump
Het een sluit het ander niet uit.
pi_215507078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit.
pi_215507156
quote:
12s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:09 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik beschouw mezelf als zo'n idealist en ik juich brede adoptie toe. Bitcoin gaat om de vrijheid om te kiezen, maar dat betekent niet dat anderen dezelfde keuze moeten maken als ik. Als zij liever Blackrock hun Bitcoin laten beheren, dan moeten ze dat zelf weten. Sterker nog, ik snap het wel, want het is ook een last om je eigen sleutels te beheren en te voorkomen dat je een fout maakt waardoor je geld kwijtraakt.

En ik snap ook waarom de Amerikaanse crypto-industrie op Trump heeft gestemd. Ze willen een einde aan het vijandige politieke cryptoklimaat dat onder Biden is ingezet. Ze willen een bankrekening kunnen openen en een legaal cryptobedrijf kunnen runnen zonder de voortdurende dreiging van rechtszaken. Anderen willen dat Ulbricht wordt vrijgelaten, willen vrij in crypto's kunnen handelen en willen nieuwe belastingen voorkomen.

Dit is niet anti-idealistisch, maar het is je idealen in de praktijk brengen. Er gaat niets in de wereld veranderen als Bitcoin voor een kleine club cypherpunks is en blijft.
pi_215507351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik beschouw mezelf als zo'n idealist en ik juich brede adoptie toe. Bitcoin gaat om de vrijheid om te kiezen, maar dat betekent niet dat anderen dezelfde keuze moeten maken als ik. Als zij liever Blackrock hun Bitcoin laten beheren, dan moeten ze dat zelf weten. Sterker nog, ik snap het wel, want het is ook een last om je eigen sleutels te beheren en te voorkomen dat je een fout maakt waardoor je geld kwijtraakt.

En ik snap ook waarom de Amerikaanse crypto-industrie op Trump heeft gestemd. Ze willen een einde aan het vijandige politieke cryptoklimaat dat onder Biden is ingezet. Ze willen een bankrekening kunnen openen en een legaal cryptobedrijf kunnen runnen zonder de voortdurende dreiging van rechtszaken. Anderen willen dat Ulbricht wordt vrijgelaten, willen vrij in crypto's kunnen handelen en willen nieuwe belastingen voorkomen.

Dit is niet anti-idealistisch, maar het is je idealen in de praktijk brengen. Er gaat niets in de wereld veranderen als Bitcoin voor een kleine club cypherpunks is en blijft.
Mijn persoonlijke mening is dat de wereld naar de klote geholpen wordt door schurken als Trump en instellingen als Blackrock. Als het 'je idealen in de praktijk brengen' is om die extra macht te geven zodat je zelf wat centen kan verdienen, hebben we denk ik een ander beeld van wat de idealen achter bitcoin zijn / waren.
pi_215507479
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Zou dit dan de ommekeer zijn? Al hebben wij natuurlijk met onze eigen Europese machinerie te maken.

[ x ]
Die zit zelf waarschijnlijk zwaar in de crypto en hoopt met zo'n tweet de koersen te stuwen.
blablablabla
pi_215508116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:49 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Mijn persoonlijke mening is dat de wereld naar de klote geholpen wordt door schurken als Trump en instellingen als Blackrock. Als het 'je idealen in de praktijk brengen' is om die extra macht te geven zodat je zelf wat centen kan verdienen, hebben we denk ik een ander beeld van wat de idealen achter bitcoin zijn / waren.
Dat kan. Ik word, zoals ik al zei, gedreven door vrijheid, vrijheid van de overheid en (centrale) banken. Maar afgedwongen vrijheid is geen vrijheid. In een vrije markt ontstaan er Blackrocks en is een ieder vrij gebruik te maken van de diensten van zulke giganten. Zelf doe ik het niet.

Cypherpunks zullen geneigd zijn te zeggen dat het tegen het gedachtegoed van Bitcoin indruist om gebruik te maken van spot etf's, want het overbodig maken van 'the middle man' is juist de essentie van Bitcoin. Saylor gaf recent een interview waarin hij zich uit leek te spreken tegen het in eigen beheer houden van sleutels. Dat interview viel niet goed.

Nu ben ik wel benieuwd: in hoeverre word je zelf gedreven door idealen bij je cryptobeleggingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')