Een journalist zou dat eens moeten checken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bonespurs. Oftewel botvergroeingen in zijn voeten. Dit terwijl hij dagelijks op de tennisbaan stond. Ach ja, als miljonair zijnde kun je natuurlijk wel een medische diagnose kopen.
Dat is gechecked. Trump loog. Niemand die zich daar bij de partij van het patriotisme druk om maakt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een journalist zou dat eens moeten checken.
ja, dat was erg domquote:Op maandag 26 augustus 2024 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trump is toch verantwoordelijk voor Operation Warpspeed en de vaccinatierondes die daaruit voort kwamen?
Je bent dus tegen Trump, begrijp ik.
Barack Obama (2009 - 2017)quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS heeft zijn hoogste werkeloosheid ooit gehad onder Trump.
De red states zijn, grosso modo, de Staten met de slechtse economie van de VS. Je post slaat nergens op en is inhoudelijk totale onzin.
Ben jij nu voor of tegen Trump want ik begrijp nu niet goed meer wat je positie is. Er is maar een zo'n situatie als covid geweest dus als je dat leidend vind en zo belangrijk acht dan is dit wel een lachwekkende reactie.quote:
Dat was niet wat ik stelde. Lees het nog eens.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:18 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Barack Obama (2009 - 2017)
Average Unemployment Rate: 7.41%
The average annual unemployment rate under President Barack Obama was 7.41%. Obama took office in the midst of the Great Recession, and unemployment continued to rise, hitting 10% in October 2009.
8
Obama passed the $831 billion American Recovery and Reinvestment Act (ARRA) to end the recession, stimulate the economy, and help the job market recover.
26
The unemployment rate went from 10% in 2009 to 4.6% in 2006 at the end of his two terms.
27
The White House: Obama Administration. "Economic Rescue, Recovery, and Rebuilding on a New Foundation."
Obama’s economic policies, known as Obamanomics, were controversial at the time, with its role in ending the 2008 financial crisis still debated today.
Donald Trump (2017 - 2021)
Average Unemployment Rate: 5.04%
The average annual unemployment rate under President Donald Trump was 5.04%. Unemployment remained low at the beginning of his term. However, when the economy went into a brief but severe recession at the start of the COVID-19 pandemic in 2020, unemployment skyrocketed to a record high of about 14.7% in April 2020—the highest monthly increase in the history of the BLS’s data.
28
The Trump Administration declared a state of emergency and passed the $2 trillion CARES Act in an effort to provide relief to American families and businesses.
29
While lockdowns continued and businesses struggled amid the COVID-19 pandemic, unemployment slowly came back down under 10% toward the end of Trump’s term.
8
Dat is geen corruptie, dat is beleid waar je het wel of niet mee eens kunt zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://www.vox.com/futur(...)minal-justice-record
Nee, dat is niet corrupt en je toont nergens aan dat zij dat persoonlijk deed. Heel kinderachtig wat je hier doet.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
afro-amerikanen in hun cel houden na vrijspraak of na hun straf is wel vrij corrupt
Harriscampaign moet meer de man benoemen als arrogant en corrupt en dan de bewijzen van zijn bedrog publiceren en dit illustreren met zijn minachting voor beschadigde veteranen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is gechecked. Trump loog. Niemand die zich daar bij de partij van het patriotisme druk om maakt.
Niemand die zich in die partij druk maakt dat Trump geregeld veteranen beledigd en de Medal of Honor iets voor losers vind. Of dat hij geld stal voor een militair ziekenhuis om een paar meter nutteloze muur te bouwen.
In Nederland zijn er ook voor elke verkiezing rechtszaken. Dat die er zijn is juist een hele goede zaak. Het probleem in de VS is echter de inhoud van die zaken en vooral het feit dat de politieke overtuiging van de rechter in kwestie veel te dominant is bij het beslechten er van.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:09 schreef AnneX het volgende:
In de grootste en grootse democratie moet je rechtzaken voeren om rechten te beschermen!
[ x ]
Dat doen ze ook als je de campagnes volgt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Harriscampaign moet meer de man benoemen als arrogant en corrupt en dan de bewijzen van zijn bedrog publiceren en dit illustreren met zijn minachting voor beschadigde veteranen.
Het zal de maga sheeps aan hun reet roesten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Harriscampaign moet meer de man benoemen als arrogant en corrupt en dan de bewijzen van zijn bedrog publiceren en dit illustreren met zijn minachting voor beschadigde veteranen.
Ja maar daar richt de campagne van Harris/Walz zich totaal niet op want dat is vergeefse moeite, wat ze targetten zijn de Independents en de onbesliste kiezers. En nieuwe kiezers die niet voor Biden wilden stemmen maar wel voor Harris. En de groeiende factie van Republikeinen die Trump beu zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het zal de maga sheeps aan hun reet roesten.
Kan je even de tekst quoten waarin dat staat? Voor zover ik weet is er één geval geweest waar ze zelf niet direct bij betrokken was.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
afro-amerikanen in hun cel houden na vrijspraak of na hun straf is wel vrij corrupt
Lijkt me overigens een hele lastige campagne om te voeren, een constante balanceeract tussen enerzijds zeg maar de Joe Manchins van deze wereld en anderzijds de AOC’s. En je moet ze allebei aan boord houden. En een fout is dodelijk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja maar daar richt de campagne van Harris/Walz zich totaal niet op want dat is vergeefse moeite, wat ze targetten zijn de Independents en de onbesliste kiezers. En nieuwe kiezers die niet voor Biden wilden stemmen maar wel voor Harris. En de groeiende factie van Republikeinen die Trump beu zijn.
Weg komen is me te optimistisch tbh. Teveel mensen uit z'n vorige administratie die hem niet steunen. Dat zegt wel iets.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt me overigens een hele lastige campagne om te voeren, een constante balanceeract tussen enerzijds zeg maar de Joe Manchins van deze wereld en anderzijds de AOC’s. En je moet ze allebei aan boord houden. En een fout is dodelijk.
En wat moet het dan frustrerend zijn om te zien dat de GOP, in ieder geval naar hun eigen overtuiging, met alles weg kan komen.
Dat is het ook maar Harris heeft redelijk aangetoond in staat te zijn om de verschillende kampen in de kruiwagen te houden. AOC had een belangrijk moment gekregen voor haar speech bijvoorbeeld, dat was een duidelijke handreiking en de linkervleugel reageerde op zijn beurt zeer positief tov Harris.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt me overigens een hele lastige campagne om te voeren, een constante balanceeract tussen enerzijds zeg maar de Joe Manchins van deze wereld en anderzijds de AOC’s. En je moet ze allebei aan boord houden. En een fout is dodelijk.
En wat moet het dan frustrerend zijn om te zien dat de GOP, in ieder geval naar hun eigen overtuiging, met alles weg kan komen.
Het ging mij niet om de personen, ik doelde meer op de stromingen. De wat conservatiever Democraat, die tien/vijftien jaar geleden misschien wel GOP gestemd had tot de uberprogressieve jongerenbeweging. En je kunt je eigenlijk niet veroorloven dat zo’n groep afhaakt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het ook maar Harris heeft redelijk aangetoond in staat te zijn om de verschillende kampen in de kruiwagen te houden. AOC had een belangrijk moment gekregen voor haar speech bijvoorbeeld, dat was een duidelijke handreiking en de linkervleugel reageerde op zijn beurt zeer positief tov Harris.
Manchin is daarentegen zelf buiten de kruiwagen beland nadat hij uit de partij gestapt is. Die word nu niet binnenboord gehouden omdat hij gewoon geen factor is voor de DNC. Andere, meer centrum Dem's wel.
Maar zoals gezegd, Harris is in staat gebleken tijdens de conventie om al die kikkers binnenboord te houden. Ze heeft heel doeltreffend coalities weten te bouwen binnen de DNC, dat is op zich een hele interessante ontwikkeling.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het ging mij niet om de personen, ik doelde meer op de stromingen. De wat conservatiever Democraat, die tien/vijftien jaar geleden misschien wel GOP gestemd had tot de uberprogressieve jongerenbeweging. En je kunt je eigenlijk niet veroorloven dat zo’n groep afhaakt.
November is nog ver. Kan nog veel gebeuren. Laat duidelijk zijn, ik hoop heel erg dat het lukt. Nog vier jaar die maffiaclan van de GOP is gewoon einde van de vrije westerse wereld as we know it. Maar ergens heb ik er wel een hard hoofd in. Juist omdat Harris zo’n brede waaier aan mensen tevreden moet houden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar zoals gezegd, Harris is in staat gebleken tijdens de conventie om al die kikkers binnenboord te houden. Ze heeft heel doeltreffend coalities weten te bouwen binnen de DNC, dat is op zich een hele interessante ontwikkeling.
Behalve de echte extremen zie ik niemand afhaken. Want ze weten wat er gebeurt als ze dat doen. Nog een keer trump. Ik zie ze daarom eerder, ook al is het knarsentandend, voor Harris gaan. Maar ze moeten wel op komen dagen bij de stembus.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het ging mij niet om de personen, ik doelde meer op de stromingen. De wat conservatiever Democraat, die tien/vijftien jaar geleden misschien wel GOP gestemd had tot de uberprogressieve jongerenbeweging. En je kunt je eigenlijk niet veroorloven dat zo’n groep afhaakt.
Dus het wordt waarschijnlijk geen spannende verkiezingen meer, zowel voorspeld is dat Harris bij komende presidentverkiezingen zeer overtuigend gaat winnen van Trump. Het worden nu echt zware en moeilijke tijden voor republieken zodat ze niet meer kunen opboksen tegen Harris en Walz.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het ook maar Harris heeft redelijk aangetoond in staat te zijn om de verschillende kampen in de kruiwagen te houden. AOC had een belangrijk moment gekregen voor haar speech bijvoorbeeld, dat was een duidelijke handreiking en de linkervleugel reageerde op zijn beurt zeer positief tov Harris.
Manchin is daarentegen zelf buiten de kruiwagen beland nadat hij uit de partij gestapt is. Die word nu niet binnenboord gehouden omdat hij gewoon geen factor is voor de DNC. Andere, meer centrum Dem's wel.
Binnen de RNC groeit er een tegenstroom nu, de overname van de partij door de Trump familie valt bepaald niet in goede aarde en de verdere MAGAisering (om er een naam aan te hangen) drijft best wel wat Rep's naar de Democraten. Zie bijvoorbeeld de uitspraken van Luttig.
Verkiezingen in de VS win je sowieso op opkomst, dus niet opkomen is afhaken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Behalve de echte extremen zie ik niemand afhaken. Want ze weten wat er gebeurt als ze dat doen. Nog een keer trump. Ik zie ze daarom eerder, ook al is het knarsentandend, voor Harris gaan. Maar ze moeten wel op komen dagen bij de stembus.
Het is nog steeds nek aan nek hoorquote:Op maandag 26 augustus 2024 00:38 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Dus het wordt waarschijnlijk geen spannende verkiezingen meer, zowel voorspeld is dat Harris bij komende presidentverkiezingen zeer overtuigend gaat winnen van Trump. Het worden nu echt zware en moeilijke tijden voor republieken zodat ze niet meer kunen opboksen tegen Harris en Walz.
Waar blijkt dat precies uit? Want de peilingen die ik zie geven weliswaar een licht voordeel aan Harris. Maar niet ‘zeer overtuigend’.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:38 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Dus het wordt waarschijnlijk geen spannende verkiezingen meer, zowel voorspeld is dat Harris bij komende presidentverkiezingen zeer overtuigend gaat winnen van Trump. Het worden nu echt zware en moeilijke tijden voor republieken zodat ze niet meer kunen opboksen tegen Harris en Walz.
True.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verkiezingen in de VS win je sowieso op opkomst, dus niet opkomen is afhaken.
Nu nog wel maar kan nog van alles veranderen in komende maanden. Ik verwacht eigenlijk dat meer stemmers tegen Trump gaan keren... zowel ze hem beu zijn. Deze groep groeit nu harder dat je denkt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is nog steeds nek aan nek hoor
De verkiezingen hangen op een paar Staten. Dat is gewoon de realiteit in de VS en dat komt door het Electoral College, een archaisch instrument wat totaal niet meer levensvatbaar zou moeten zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:38 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Het verschil is wel klein te noemen maar Harris heeft lichte voorsprong.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar blijkt dat precies uit? Want de peilingen die ik zie geven weliswaar een licht voordeel aan Harris. Maar niet ‘zeer overtuigend’.
Waar blijkt dat uit? Want ik heb na de wisseling Biden/Harris geen grote verschuivingen meer gezien.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:40 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Nu nog wel maar kan nog van alles veranderen in komende maanden. Ik verwacht eigenlijk dat meer stemmers tegen Trump gaan keren... zowel ze hem beu zijn. Deze groep groeit nu harder dat je denkt.
We zullen het zien.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:40 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Nu nog wel maar kan nog van alles veranderen in komende maanden. Ik verwacht eigenlijk dat meer stemmers tegen Trump gaan keren... zowel ze hem beu zijn. Deze groep groeit nu harder dat je denkt.
Nou niet echt nee, maar is nu het begin..... Vele Amerikanen zijn nu wakker geworden hoe Trump nu eigenlijk is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Want ik heb na de wisseling Biden/Harris geen grote verschuivingen meer gezien.
Dit zegt toch wel iets anders:quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Want ik heb na de wisseling Biden/Harris geen grote verschuivingen meer gezien.
Dat is veruit het beangstigendste stukje, en stel dat hij wel wint. Hoe gaat het dan in 28? Als hij nog meer loyalisten heeft kunnen installeren in de rechtspraak en het veiligheidsapparaat?quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
Wat het word...ik weet het niet, Harris/Walz zit in een stijgende lijn maar of dat voldoende is weten we pas in November. En zelfs dan...want je weet nu al wat er gaat gebeuren, het word weer een verhaal van pogingen om de verkiezingen daadwerkelijk te stelen zoalsn Trump al eerder geprobeerd heeft.
Ik denk daar persoonlijk liever niet over naquote:Op maandag 26 augustus 2024 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is veruit het beangstigendste stukje, en stel dat hij wel wint. Hoe gaat het dan in 28? Als hij nog meer loyalisten heeft kunnen installeren in de rechtspraak en het veiligheidsapparaat?
Bizar dat je daar over moet nadenken in het land dat zichzelf de beste democratie ter wereld noemt.
Naïef. We praten hier over een beweging die al heeft laten zien bereid en in staat te zijn om geweld aan te wenden als politiek instrument.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk daar persoonlijk liever niet over na
Trump doet voor 3de keer mee aan een presidentverkiezingen zodat hij vorige presidentverkiezingen verloor van Joe Biden, zowel hij altijd blijft proberen. Dus Trump verliest populaire stem, maakt dat voor hem wel uit of niet?quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De verkiezingen hangen op een paar Staten. Dat is gewoon de realiteit in de VS en dat komt door het Electoral College, een archaisch instrument wat totaal niet meer levensvatbaar zou moeten zijn.
Het staat al bij voorbaar vast dat Trump de popular vote verliest net als de vorige twee keer dat hij won en verloor maar zolang je op de juiste plaats wint maakt het niet uit dat je de minderheid van de stemmen hebt.
Wat het word...ik weet het niet, Harris/Walz zit in een stijgende lijn maar of dat voldoende is weten we pas in November. En zelfs dan...want je weet nu al wat er gaat gebeuren, het word weer een verhaal van pogingen om de verkiezingen daadwerkelijk te stelen zoalsn Trump al eerder geprobeerd heeft.
Ja is het ook! Er is ook kans dat hij de Grondwet gaat wijzigen dat hij langer president kan blijven, want als hij wint, zorgt hij dat Amerikanen nooit meer hoeft te stemmen. Precies het zelfde in Rusland!quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is veruit het beangstigendste stukje, en stel dat hij wel wint. Hoe gaat het dan in 28? Als hij nog meer loyalisten heeft kunnen installeren in de rechtspraak en het veiligheidsapparaat?
Bizar dat je daar over moet nadenken in het land dat zichzelf de beste democratie ter wereld noemt.
Een grondwetswijziging is niet zo makkelijk. Dat zal niet gebeuren.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:51 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ja is het ook! Er is ook kans dat hij de Grondwet gaat wijzigen dat hij langer president kan blijven, want als hij wint, zorgt hij dat Amerikanen nooit meer hoeft te stemmen. Precies het zelfde in Rusland!
Ahhh oke dan mogen we ook geen kritiek hebben op Rutte want de Toeslagenaffaire deed hij niet persoonlijk of Groningen of op Trump want dat Mexicaanse vrouwen hun baarmoeder zonder hun medeweten werd verwijderd nadat ze gevangen werden over de grens deed hij niet persoonlijk. Corona deed hij ook niet persoonlijk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet corrupt en je toont nergens aan dat zij dat persoonlijk deed. Heel kinderachtig wat je hier doet.
Als officier van justitie had ze meer oog voor haar carriere dan naar eer en geweten te luisteren waardoor er een aantal misstanden ontstonden. Dat is voor mij gewoon corrupt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is geen corruptie, dat is beleid waar je het wel of niet mee eens kunt zijn.
Dan weet je niet wat corruptie is. Mag. Maar maakt je opmerking dat Harris corrupt zou zijn niet minder nietszeggend.quote:Op maandag 26 augustus 2024 01:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als officier van justitie had ze meer oog voor haar carriere dan naar eer en geweten te luisteren waardoor er een aantal misstanden ontstonden. Dat is voor mij gewoon corrupt.
Noem nou eens precies de zaken waarbij Harris corrupt gehandeld zou hebben? De mening van Tulsi Gabbard ga ik echt niet naar luisterenquote:Op maandag 26 augustus 2024 01:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als officier van justitie had ze meer oog voor haar carriere dan naar eer en geweten te luisteren waardoor er een aantal misstanden ontstonden. Dat is voor mij gewoon corrupt.
"Corruptie is het politieke, sociale of economische verschijnsel waarbij een machtspositie misbruikt wordt door een of meerdere personen om zichzelf of anderen ongeoorloofde gunsten te verlenen"quote:Op maandag 26 augustus 2024 01:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan weet je niet wat corruptie is. Mag. Maar maakt je opmerking dat Harris corrupt zou zijn niet minder nietszeggend.
Corruptie is onwettige omkoping van functionarissen met geld, goederen of diensten, om daardoor voordeel te verkrijgen. Corruptie (letterlijk: bederf) bedient zich van middelen als fraude, steekpenningen, bedreiging, afpersing, het bevoordelen van familieleden en vrienden, enzovoort.
Hoe dan?quote:Op maandag 26 augustus 2024 01:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
"Corruptie is het politieke, sociale of economische verschijnsel waarbij een machtspositie misbruikt wordt door een of meerdere personen om zichzelf of anderen ongeoorloofde gunsten te verlenen"
In dit geval had Harris een machtspositie, heeft ze die misbruikt, voor eigen politieke gewin. Dat is corruptie ja.
Jazeker. Laat me daaraan toevoegen dat het verschil tussen jij en ik precies daaruit bestaat.quote:
quote:Op maandag 26 augustus 2024 01:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
"Corruptie is het politieke, sociale of economische verschijnsel waarbij een machtspositie misbruikt wordt door een of meerdere personen om zichzelf of anderen ongeoorloofde gunsten te verlenen"
In dit geval had Harris een machtspositie, heeft ze die misbruikt, voor eigen politieke gewin. Dat is corruptie ja.
quote:
Maga probeert alvast wat stenen los te wrikken voor een gewenste escalatie. Ook als die stenen er niet zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 08:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Alleen moet je daarvoor corrupt zijn, en dat zijn Biden en Harris niet.
Je bent bekend met het feit dat in de VS mensen vaak meerdere banen nodig hebben om rond te komen?quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:40 schreef Viesdik het volgende:
[..]
werkloosheid is verruit het laagst in de republikeinse staten
De elite en buigmiljonairs zitten vooral in de blauwe staten
https://www.bls.gov/web/laus/laumstrk.htm#
Vergeet ook de arbeidsparticipatie niet. Leuk dat een Alabama een relatief lage werkloosheidscijfer kent, maar met een arbeidsparticipatie van slechts 71% zet dat ook niet echt zoden aan de dijk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:17 schreef Weird- het volgende:
[..]
Je bent bekend met het feit dat in de VS mensen vaak meerdere banen nodig hebben om rond te komen?
De bron hierboven houdt daar geen rekening mee. Met andere woorden, het is op basis vanwerkloosheidscijfers niet volledig te zeggen of het ‘economisch goed gaat’.
Ik durf zelfs wel te beweren dat het in de meeste rode staten mensen armer zijn, en daarom gevoeliger zijn voor politici die gouden bergen beleven met simpele oplossingen
Het kan wel veel vrouwen achter het fornuis zetten. De ultieme droom van de subgroep Maga incels.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vergeet ook de arbeidsparticipatie niet. Leuk dat een Alabama een relatief lage werkloosheidscijfer kent, maar met een arbeidsparticipatie van slechts 71% zet dat ook niet echt zoden aan de dijk.
Dan gaat het toch goed met iedereen? Of werkt trickle down economie nu ineens niet meer?quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:40 schreef Viesdik het volgende:
De elite en buigmiljonairs zitten vooral in de blauwe staten
Uiteraard woont iedereen met verstand in het gezellige deel van het land. Wie gaat er vrijwillig naast schuimbekkende hillbillies wonen?quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:48 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dan gaat het toch goed met iedereen? Of werkt trickle down economie nu ineens niet meer?
Die zijn verloren voor het kiezen van een fatsoenlijke president, dus voor een gezonde democratie.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het zal de maga sheeps aan hun reet roesten.
Musk loopt gewoon bewust de verkiezingen te beinvloeden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt er trouwens op dat ze bij Twitter weer hebben lopen sleutelen aan de zichtbaarheid van bepaalde type berichten. Sinds een paar dagen wordt mijn 'voor jou'-feed overspoeld met berichten van MAGA's en RFK-aanhangers.
Nu vind ik het nooit zo'n probleem om zulke berichten voorbij te zien komen, zo zie je wat voor maffe gedachten er in die hoek rondgaan. Maar de verhouding is inmiddels compleet zoek.
Je spiegelt het teveel met hoe 'twitter' ooit was.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt er trouwens op dat ze bij Twitter weer hebben lopen sleutelen aan de zichtbaarheid van bepaalde type berichten. Sinds een paar dagen wordt mijn 'voor jou'-feed overspoeld met berichten van MAGA's en RFK-aanhangers.
Nu vind ik het nooit zo'n probleem om zulke berichten voorbij te zien komen, zo zie je wat voor maffe gedachten er in die hoek rondgaan. Maar de verhouding is inmiddels compleet zoek.
Wie wil dan nog werken voor/bij twitter? of het zijn soortgenoten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Musk loopt gewoon bewust de verkiezingen te beinvloeden.
Vraag me af hoeveel invloed het heeft. Het platform lijkt nou niet bepaald een prettigere gebruikerservaring te bieden als dat klopt (ik zie op mijn tijdslijn niet van die rare drek in ieder geval), waardoor mensen simpelweg zullen afhaken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom denk je anders dat russische oliarchen verbonden aan het Kremlin, Musk de winter door helpen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat een projectiequote:Op maandag 26 augustus 2024 08:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
De Saudi's hebben toch Twitter mede gefinancierd?quote:Op maandag 26 augustus 2024 12:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom denk je anders dat russische oliarchen verbonden aan het Kremlin, Musk de winter door helpen.
Alles was er op gericht om extreemrechts pro kremlin geluid zoveel mogelijk te verspreiden. de leugen moet regeren.
Het lijkt me inderdaad handig om woorden te vermijden waar je de betekenis niet van kent.quote:
Trump houdt van loyaliteit, grifters en ja-knikkers. Daarom dat opportunisten als JD Vance, Tucker Carlsen, RFK Jr. en Tulsi Gabbard bij hem de voorkeur krijgen boven de kritische oude stempel conservatieven (RINO's).quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Begrijp wel dat dit bij sommige conservatieven de wenkbrauwen doet fronsen. Dus enerzijds keert de huidige GOP traditionele Republikeinen de rug toe, prominente conservatieven zijn niet welkom op de RNC en worden niet uitgenodigd te spreken (als ze dat al zouden willen).
In plaats daarvan hijst de Trump-campagne een 'Democraat' op het schild, met de belofte dat er nog meer Dems binnen worden gehaald als onderdeel van het nieuwe team.
Het is een opmerkelijke strategie.
Nu kun je tegenwerpen dat de Dems ook prominente Republikeinen aan zich binden. Maar die spreken slechts hun steun uit, die worden niet gepresenteerd als onderdeel van het nieuwe Harris-team.
Met de kanttekening dat de vice-president niet de macht heeft om de verkiezing definitief te blokkeren. Het is een ceremoniële handeling die uiteindelijk zou stranden bij de rechter. Je koopt er alleen tijd mee (en in het geval van 4 jaar geleden was die tijd nodig om de fake elector scheme in gang te zetten).quote:Op maandag 26 augustus 2024 08:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
Vanuit het oogpunt van Trump begrijp ik het ook volkomen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 12:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Trump houdt van loyaliteit, grifters en ja-knikkers. Daarom dat opportunisten als JD Vance, Tucker Carlsen, RFK Jr. en Tulsi Gabbard bij hem de voorkeur krijgen boven de kritische oude stempel conservatieven (RINO's).
Waar ze je kinderen afpakken als je niet wilt dat ze van geslacht veranderen. En waar de junkies je belagen als je je huis verlaat, gezellig hoor.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteraard woont iedereen met verstand in het gezellige deel van het land. Wie gaat er vrijwillig naast schuimbekkende hillbillies wonen?
Goed verhaal.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar ze je kinderen afpakken als je niet wilt dat ze van geslacht veranderen. En waar de junkies je belagen als je je huis verlaat, gezellig hoor.
Het is daar zo vreselijk dat iedereen die geld heeft daarheen verhuist, weg van de boze onderbuikiërs.quote:
quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeeeuh eigen wil ik eigenlijk toch niet met Harris in debat.
[ afbeelding ]
Het is een belangrijk thema voor mensen die niet helemaal zeker zijn van hun seksualiteit.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
Persoonlijk houd ik mij geheel afzijdig van die hele discussie over transgenders en geslachtsverandering. Ik ken zulke mensen niet, weet niet wat ze beweegt en heb geen flauw idee wat daar allemaal bij komt. Laat staan dat ik ook maar enig besef heb van wat zoiets doet met de verhoudingen binnen families.
Wat 'puberty blockers' precies met kinderen doen zou ik niet weten en wat behandelingen betekenen voor de persoon in kwestie, daar heb ik ook nul verstand van.
Ik heb er geen oordeel over en bemoei mij er dan ook verder niet mee. Mijn insteek is hooguit 'leven en laten leven'.
Je ziet inderdaad een migratie van onder andere Californië naar Texas en Florida.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is daar zo vreselijk dat iedereen die geld heeft daarheen verhuist, weg van de boze onderbuikiërs.
En nog meer voor geradicaliseerde godsdienstwaanzinnigen die dolgraag de seksualiteit van anderen willen kunnen controleren en er invloed op uit willen kunnen oefenen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is een belangrijk thema voor mensen die niet helemaal zeker zijn van hun seksualiteit.
Ik zou persoonlijk liever in Californië of New York wonen dan in Texas.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ziet inderdaad een migratie van onder andere Californië naar Texas en Florida.
Tijdens Corona was Cuomo nog aan het smeken dat de New Yorkers aub in de staat willen blijven.
Nee. Team Hararis weet dat Harris beschaafd genoeg is om er niet doorheen te gaan schreeuwen en Team Trump is bang dat de man zoals gewoonlijk de laatste tijd weer als een demente mongool er allemaal domme shit door gaat gooien die zijn rampzalige campagne nog meer zal schaden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:25 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wat een aparte discussie, blijkbaar wilt Trump een beschaafd debat en wil Kamala Harris als een viswijf door de mic schreeuwen.
Texas heeft ook zon zee en strand, wel een hoop minder junkies die de stoep onder schijten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk liever in Californië of New York wonen dan in Texas.
New York lijkt mij namelijk een geweldige stad, even los van de bizarre huizenprijzen. En Californië is zon, strand en prachtige uitgestrekte bossen.
Maar ga komend voorjaar eindelijk eens naar de VS, dus we gaan het meemaken.
Ah Trump is nu niet in controle van zijn campagne volgens jouw? Lolquote:Op maandag 26 augustus 2024 15:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee. Team Hararis weet dat Harris beschaafd genoeg is om er niet doorheen te gaan schreeuwen en Team Trump is bang dat de man zoals gewoonlijk de laatste tijd weer als een demente mongool er allemaal domme shit door gaat gooien die zijn rampzalige campagne nog meer zal schaden.
Toch triest. Dat je zo gevangen zit in je bubbel van afkeer en haat richting de Dems dat je jezelf hebt wijsgemaakt dat Californië een of andere hel op aarde is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Texas heeft ook zon zee en strand, wel een hoop minder junkies die de stoep onder schijten.
Welkom in andersomland, waar Trump een beschaafde, kalme debater is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah Trump is nu niet in controle van zijn campagne volgens jouw? Lol
Maar als dat het probleem is dan is het toch prima dat de microfoons uit gedraaid worden. Ik zie het probleem niet, Harris wil graag als een viswijf door de mic brullen bij elke gelegenheid die ze krijgt. Het zou haar sieren om het beschaafd te houden met de debatten. Ze durft al niet meer dan 1 te doen en dan wil ze ook niet eens een beschaafd debat. Lol
Ik lees hier eigenlijk vooral in dat je het horkengedrag van de hoogbejaarde Republikeinse kandidaat probeert te projecteren op Harris.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar als dat het probleem is dan is het toch prima dat de microfoons uit gedraaid worden. Ik zie het probleem niet, Harris wil graag als een viswijf door de mic brullen bij elke gelegenheid die ze krijgt. Het zou haar sieren om het beschaafd te houden met de debatten. Ze durft al niet meer dan 1 te doen en dan wil ze ook niet eens een beschaafd debat. Lol
Er zit wel enige overlap tussen die categorieën.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En nog meer voor geradicaliseerde godsdienstwaanzinnigen die dolgraag de seksualiteit van anderen willen kunnen controleren en er invloed op uit willen kunnen oefenen.
Hey, een goed gebruik van projectie.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik lees hier eigenlijk vooral in dat je het horkengedrag van de hoogbejaarde Republikeinse kandidaat probeert te projecteren op Harris.
Volgens mij is Trump degene die nu Harris er staat alle debatten tot nu toe heeft afgezegd, ook nu er nog maar één gepland stond is hij degene die niet durft...quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ziet dan ook dat met die migratie naar Florida en Texas dat het verschil langzaam maar gestaag kleiner wordt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ziet inderdaad een migratie van onder andere Californië naar Texas en Florida.
Tijdens Corona was Cuomo nog aan het smeken dat de New Yorkers aub in de staat willen blijven.
Florida lijkt alleen maar roder geworden echter. Die hebben echter meer een specifiek type migratie van bejaarden die daarnaartoe trekken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:52 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Je ziet dan ook dat met die migratie naar Florida en Texas dat het verschil langzaam maar gestaag kleiner wordt.
Texas zou in de komende tien jaar wel eens blauw kunnen worden.
2012
Mitt Romney, Rep 4.569.843 (+1.261.719)
Barack Obama, Dem 3.308.124
2016
Donald J. Trump, Rep 4.685.047 (+807.179)
Hillary Clinton, Dem 3.877.868
2020
Donald J. Trump, Rep 5.890.347 (+631.221)
Joseph R. Biden, Dem 5.259.126
Ze hebben ook een fantastische gouverneur die zeer populair is in Florida.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Florida lijkt alleen maar roder geworden echter. Die hebben echter meer een specifiek type migratie van bejaarden die daarnaartoe trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |