abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214742614
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 08:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Blijf je nou gewoon doorgaan met die leugen nadat ik je al heb gewezen dat jouw eigen bron het tegendeel overduidelijk aantoont?
[..]

Tja, laatst zei iemand dat Trump als president nooit iets goed heeft gedaan, en toen zei jij iets in de trant van 'dus hij haalt niet goed adem?'

Als je op zo'n manier de discussie wilt winnen....
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 18 augustus 2024 @ 09:45:17 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214742842
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 08:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Blijf je nou gewoon doorgaan met die leugen nadat ik je al heb gewezen dat jouw eigen bron het tegendeel overduidelijk aantoont?
[..]

je moet wel de inflatie meenemen uiteraard

en

Daarnaast blijft een vermeend voordeel op gas via een pijp bij de handel, , gaat niet naar de consument
Eeenmaal in Nederland is gasprijs de wereldprijs , pijp of LNG , doet er niet toe
gas uit groningen was ook niet goedkoper voor ons

JIJ ALTIJD
Je betaald gewoon de wereldprijs van Gas, hoe de leverancier het bij jou krijgt is zijn economisch voor of nadeel
Het was voordeel van Poetin , dus een hele goede zaak dat die pijpen weg zijn ,
Poetin verdiend onze economische vriendschap niet

NATO is bescherming tegen Ruzzia , EU energy afhankelijkheid van Ruzzia is dan niet handig
Dat is wat Trump hier betoogde in 2018
Alle , ALLE gaspijpen moeten weg

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 09:59:25 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 18 augustus 2024 @ 10:09:09 #153
323876 michaelmoore
pi_214742977
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 08:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bepaald niet. Hou het eens gewoon bij wat ik schrijf.
waarom blijf je zo fel het Kremlin verdedigen , woont je moeder daar ofzo

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wensdenken. De Oekraïne zal uiteindelijk kleiner worden en heel veel steun nodig hebben van het Westen om er weer bovenop te komen.

De Oekraïeners die hier zijn gaan uiteraard niet terug. Dus ook dat probleem blijft.

Maar het grootste probleem blijft dat Europa geen goedkope energie meer heeft, waardoor de welvaart in Europa fors zal dalen de komende decennia. Dat is onontkoombaar, omdat welvaart goedkope energie nodig heeft.

Een echte lose-lose… (want ook Rusland heeft natuurlijk een zeer zware prijs moeten betalen).
Ruzzia is de enige die een hele hele zware tol betaald , en ook zal blijven betalen de komende decennia ,
Het gore lef om de beste klanten te willen chanteren

Putin dacht nu heb ik heel Europa aan een lijntje,. pijpje. .NEE DUS

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 16:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Allemaal wensdenken.
Gasprijzen zijn dankzij Poetin al in 2021 tot recordhoogte gestegen.

Inmiddels zijn ze op het niveau van voor 2021.

Verder heb je al het bovenstaande te danken aan Poetin.
sinds februari 2024 zijn de gasprijzen weer verdubbeld ja, in 6 maand tijd
https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas

maar dat heeft geen zak met Ruzzia te maken , meer met de economische activiteit in de wereld en overtollige speculatieve gasvoorraden

[ Bericht 28% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 12:22:47 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214743225
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 09:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gelukkig geef je nu toe dat het enkel je mening is
Want jij bent alleen feitelijk? Of wat is dit voor onzin?
pi_214743253
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 09:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, laatst zei iemand dat Trump als president nooit iets goed heeft gedaan, en toen zei jij iets in de trant van 'dus hij haalt niet goed adem?'

Als je op zo'n manier de discussie wilt winnen....
Leugen. Ik heb veel meer geschreven. Ik haalde dat aan omdat de stelling zo absoluut was dat hij niet waar kan zijn.

Meer inhoudelijk heb ik bv verwezen naar de First Step Act.

Ik word ook zo langzamerhand heel kriegel van dat jij continu loopt te draaien en te liegen in een poging om mijn persoon aan te vallen. Dat is zielige wijvengedrag. Hou daar eens mee op.

En meer in het algemeen: laat de illusie varen van dat je hier discussies moet winnen. Er valt niets te winnen. Nobody cares. Sterker nog, de groep die nog bereid is om echt in te gaan op de argumenten van de ander is zwaar in de minderheid.
pi_214743262
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 09:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je moet wel de inflatie meenemen uiteraard

Je weet donders goed dat de inflatie sinds 2020 niet boven de 400% zit.

Hou op met liegen. Echt, als je met keiharde leugens je standpunt moet verdedigen, dan weet je zelf ook wel beter.
pi_214743274
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 10:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leugen. Ik heb veel meer geschreven. Ik haalde dat aan omdat de stelling zo absoluut was dat hij niet waar kan zijn.

Meer inhoudelijk heb ik bv verwezen naar de First Step Act.

Ik word ook zo langzamerhand heel kriegel van dat jij continu loopt te draaien en te liegen in een poging om mijn persoon aan te vallen. Dat is zielige wijvengedrag. Hou daar eens mee op.

En meer in het algemeen: laat de illusie varen van dat je hier discussies moet winnen. Er valt niets te winnen. Nobody cares. Sterker nog, de groep die nog bereid is om echt in te gaan op de argumenten van de ander is zwaar in de minderheid.
Stelselmatig trek je argumenten van een ander tot in het absurde, alsof je niet wilt begrijpen binnen welke context het bedoeld wordt.

Dat maakt een discussie met jou erg moeizaam.
  zondag 18 augustus 2024 @ 11:00:55 #158
323876 michaelmoore
pi_214743286
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 10:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je weet donders goed dat de inflatie sinds 2020 niet boven de 400% zit.

Hou op met liegen. Echt, als je met keiharde leugens je standpunt moet verdedigen, dan weet je zelf ook wel beter.

maar dat heeft geen zak met Ruzzia te maken , meer met de economische activiteit in de wereld en overtollige speculatieve gasvoorraden
  zondag 18 augustus 2024 @ 11:04:47 #159
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214743306
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 08:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zo gek is dat toch niet? Lijkt mij dat je als regering de eigen inwoners als eerste moet dienen. Dat veel regeringsleiders daar anders over denken maakt dat niet anders.
Uiteraard.
Maar je gaat niet knijpen op die uitgaven als je Russie zou zijn als een grote dreiging die heel europa wil veroveren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_214743308
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 10:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waarom blijf je zo fel het Kremlin verdedigen , woont je moeder daar ofzo

Ook een leugen.

Ik heb mijn standpunt duidelijk genoeg toegelicht. Ik ben tegen oorlogvoering en derhalve dus per definitie tegen het starten van de oorlog door Rusland.
  zondag 18 augustus 2024 @ 11:05:54 #161
323876 michaelmoore
pi_214743314
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook een leugen.

Ik heb mijn standpunt duidelijk genoeg toegelicht. Ik ben tegen oorlogvoering en derhalve dus per definitie tegen het starten van de oorlog door Rusland.
dus Ruzzia moet de oorlog stoppen en terug naar hullie eigen land bedoel je
pi_214743323
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 10:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Stelselmatig trek je argumenten van een ander tot in het absurde, alsof je niet wilt begrijpen binnen welke context het bedoeld wordt.

Dat maakt een discussie met jou erg moeizaam.
Een gevalletje projectie hier, want dat was nu precies wat jij deed: mijn opmerking uit de context plaatsen, suggereren dat het binnen een andere context is gedaan en verzwijgen dat ik vrij uitgebreid heb beargumenteerd.
pi_214743328
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jouw stelling was net nog dat gas nog nooit zo goedkoop was als nu. Drol in de pispot dat je bent…
pi_214743336
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dus Ruzzia moet de oorlog stoppen en terug naar hullie eigen land bedoel je
Ik heb nooit iets anders geschreven dan dat ik vind dat iedereen zich maximaal moet inzetten om die oorlog te beëindigen.
pi_214743357
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Poetin had verwacht dat de Oekraïense bevolking de Russische troepen als bevrijders zou ontvangen, en het regime snel zou instorten en het land ontvluchten.

Een korte speciale militaire operatie, waarna Oekraïne als oblast kon worden toegevoegd aan de Russische Federatie, danwel een zetbaas kreeg die van Oekraïne een Russische vazalstaat maakte...

Dat bleek een gigantische misrekening.

Maar in plaats van dat te erkennen en zich terug te trekken besloot Poetin in dan maar vanuit het oosten delen van Oekraïne in te nemen.
Die delen in het oosten waren altijd al het probleem. Al vanaf 2014 waarbij rebellen ondersteund door Rusland al actief zijn. De reden zijn grondstoffen en de aansluiting naar het MO. Gelijk toen er sprake was van aansluiting EU en NAVO bezette Rusland gelijk de Krim. In de ogen van de Russen logica. In 2008 gaf Poetin al aan dat Oekraïne de rode draad zou zijn en dit niet zou accepteren. In een interview met Jaap de Hoop Scheffer werd dit al gezegd. En dat is een oud interview.

zondag 18 augustus 2024 @ 11:20:05 #166
323876 michaelmoore
pi_214743392
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb nooit iets anders geschreven dan dat ik vind dat iedereen zich maximaal moet inzetten om die oorlog te beëindigen.
ja en Rusland is de oorlog begonnen en die moet terug het hok in
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jouw stelling was net nog dat gas nog nooit zo goedkoop was als nu. Drol in de pispot dat je bent…
JA, in januari 2024 was het Aardgas in Europa 50% goedkoper dan nu, maar dat heeft niets met oorlog te maken drollie bollie

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 11:26:42 ]
pi_214743427
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niks iedereen: 1 partij kan de oorlog beëindigen en dat is Rusland.
pi_214743527
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:24 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Gaat helaas niet gebeuren. De Russen gaan niet zonder slag of stoot de Krim, en de Donbass opgeven. Zelfs zonder Poetin gaan ze niet de Krim opgeven. Dat zou geopolitiek een drama zijn voor Rusland. Maw dit gaat nog een heel lang conflict worden waarbij ik geen voorspelling durf te maken. Ik ga het mogelijk niet eens meer meemaken dat dit opgelost is.
pi_214743630
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Gaat helaas niet gebeuren. De Russen gaan niet zonder slag of stoot de Krim, en de Donbass opgeven. Zelfs zonder Poetin gaan ze niet de Krim opgeven. Dat zou geopolitiek een drama zijn voor Rusland. Maw dit gaat nog een heel lang conflict worden waarbij ik geen voorspelling durf te maken. Ik ga het mogelijk niet eens meer meemaken dat dit opgelost is.
Klopt, maar dat is dan ook wat mensen in ogenschouw moeten nemen, ipv telkens het westen de schuld te geven van het jarenlang doorgaan van dit conflict
pi_214743736
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar dat is dan ook wat mensen in ogenschouw moeten nemen, ipv telkens het westen de schuld te geven van het jarenlang doorgaan van dit conflict
Precies. Ik geef het westen zeker niet de schuld. Maar ik wijs ze wel op fouten die ik zie. Nu is het natuurlijk zo dat ik ook maar een simpele burger ben. Maar ik heb al vaker gezegd dat wij in de jaren 90 veel fouten hebben gemaakt. Het is de meest destructieve periode die ik heb mogen meemaken. Maar dat is mijn mening. En juist door die periode zitten we nu met het probleem Rusland/China. We hebben in die periode Rusland en China teveel gegeven.
pi_214743747
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja en Rusland is de oorlog begonnen en die moet terug het hok in
[..]
JA, in januari 2024 was het Aardgas in Europa 50% goedkoper dan nu, maar dat heeft niets met oorlog te maken drollie bollie
Mij ontgaat het waarom je een mening post van een leek.

En jij schreef dat gas nog nooit goedkoper was dan nu. De doelpalen verzetten is een ding, maar inmiddels heb je de doelpalen van het PSV stadion in de Euroborg gezet.
  zondag 18 augustus 2024 @ 12:10:09 #172
323876 michaelmoore
pi_214743750
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
De USSR is ook ineen gestort , dat had ook niemand geloofd in 1984
https://spectator.clingen(...)vjet-unie-voorspelde
toen ze nog probeerden om in een collectief ala Noord Korea de japanse Betamax videorecorder na te maken ,
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In la-la-land werkt dat zo. Ik hou mij liever bij de realiteit.
Ja kan , net als de moffen gewoon terug naar huis gaan en stoppen met oorlogvoeren dan is het over en gedaan

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 13:04:00 ]
pi_214743751
quote:

[..]
pi_214743766
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het heeft helemaal niets met schuld te maken. In sprookjes en films werkt het zo, maar in de echte wereld speelt er veel meer. Dit conflict kent een lange aanloop. Het is niet alsof de Vodka slecht is gevallen op een avond en er vervolgens 140.000 man de grens over zijn gestuurd.
  zondag 18 augustus 2024 @ 12:18:42 #175
323876 michaelmoore
pi_214743800
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het heeft helemaal niets met schuld te maken. In sprookjes en films werkt het zo, maar in de echte wereld speelt er veel meer. Dit conflict kent een lange aanloop. Het is niet alsof de Vodka slecht is gevallen op een avond en er vervolgens 140.000 man de grens over zijn gestuurd.
Zal ik jou zeggen wat er gaat gebeuren ,
Ruzzia gaat naar huis toe en huilen om hun 500.000 dode jongens en de 500.000 geemigreerde jongens en meisjes
en Wit Rusland gaat ook bevrijd worden door Polen

en de gaslevering aan Europa gaat nooit meer met pijpen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 12:28:05 ]
pi_214743861
quote:

[..]
De realiteit is dat Rusland zijn buurland is binnengevallen, omdat Rusland ontkent dat zijn buurland zijn eigen identiteit heeft. Als Duitsland Nederland binnenvalt omdat Duitsland de Nederlandse identiteit ontkent en als vredesvoorstel Limburg en Gelderland wil behouden, is dat geen vredesvoorstel.
pi_214743933
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ruzzia gaat naar huis toe en huilen om hun 500.000 dode jongens en de 500.000 geemigreerde jongens en meisjes

Bevrijd of bezet? Als waarzegger zal ik je maar niet inschakelen.
pi_214744005
quote:

[..]
Het heeft helemaal niets met schuld te maken.
Jawel, zo krijgt het westen stelselmatig de schuld van wat in Oekraïne gebeurt.
Niet zelden wordt Poetin daarbij als het onschuldige slachtoffer neergezet.

quote:
In sprookjes en films werkt het zo, maar in de echte wereld speelt er veel meer. Dit conflict kent een lange aanloop. Het is niet alsof de Vodka slecht is gevallen op een avond en er vervolgens 140.000 man de grens over zijn gestuurd.
Waar het om gaat is dat Poetin niet het recht had om dat te doen, ongeacht of Oekraïne wel of niet bezig was de Donbas uit te moorden, zoals in het meest extreme voorbeeld wordt gebruikt.

Anno 2022 is de gebruikelijke gang van zaken dat dat bij de VN wordt neergelegd en dat er internationaal wordt gekeken naar de situatie, en naar een oplossing gezocht.
En dat kan een militair ingrijpen betekenen.

Wat we nu zagen is een Poetin die in een toespraak de Oekraïense identiteit en soevereiniteit ontkende en aankondigde om het regime in een speciale militaire operatie omver te werpen.
Dat mislukt, en vervolgens probeert hij meter voor meter tegen een enorme prijs vanuit het oosten het geannexeerde gebied in handen te krijgen.
pi_214744018
quote:

[..]
De realiteit is dat Rusland dat gewoon kan.
Maar niet wil.
pi_214744327
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

La-la-land.
pi_214744335
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
De realiteit is dat Rusland zijn buurland is binnengevallen, omdat Rusland ontkent dat zijn buurland zijn eigen identiteit heeft. Als Duitsland Nederland binnenvalt omdat Duitsland de Nederlandse identiteit ontkent en als vredesvoorstel Limburg en Gelderland wil behouden, is dat geen vredesvoorstel.
Dat is natuurlijk niet de reden geweest.
pi_214744364
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel, zo krijgt het westen stelselmatig de schuld van wat in Oekraïne gebeurt.
Niet zelden wordt Poetin daarbij als het onschuldige slachtoffer neergezet.
[..]
Waar het om gaat is dat Poetin niet het recht had om dat te doen, ongeacht of Oekraïne wel of niet bezig was de Donbas uit te moorden, zoals in het meest extreme voorbeeld wordt gebruikt.

Anno 2022 is de gebruikelijke gang van zaken dat dat bij de VN wordt neergelegd en dat er internationaal wordt gekeken naar de situatie, en naar een oplossing gezocht.
En dat kan een militair ingrijpen betekenen.

Wat we nu zagen is een Poetin die in een toespraak de Oekraïense identiteit en soevereiniteit ontkende en aankondigde om het regime in een speciale militaire operatie omver te werpen.
Dat mislukt, en vervolgens probeert hij meter voor meter tegen een enorme prijs vanuit het oosten het geannexeerde gebied in handen te krijgen.
Ik lees dat eigenlijk nooit dat iemand de schuld volledig bij het Westen legt. Dat zou ook raar zijn.

Ten aanzien van het juridische heb je gelijk. Maar tussen juridisch gelijk hebben en gelijk krijgen zit vaak veel licht.
pi_214744370
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
De realiteit is dat Rusland dat gewoon kan.
Maar niet wil.
Ja, Oekraïne kan ook stoppen met vechten in theorie. Maar goed, terug naar de realiteit.
pi_214744415
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, Oekraïne kan ook stoppen met vechten in theorie. Maar goed, terug naar de realiteit.
De realiteit blijft dat Rusland deze oorlog kan beëindigen, maar dat niet wil.
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:29:03 #185
323876 michaelmoore
pi_214744470
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik lees dat eigenlijk nooit dat iemand de schuld volledig bij het Westen legt. Dat zou ook raar zijn.

het westen will een russisch expansie tegenhouden

maar nu heeft Ruzzia net zoveel schade aan mensen en materieel als Oekraine

enig voordeel van dit gedrag is er niet voor rusland , dan zichzelf voor de gek houden

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 15:37:50 ]
pi_214744479
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
De realiteit blijft dat Rusland deze oorlog kan beëindigen, maar dat niet wil.
Dat schreef je al. Daar heb ik op gereageerd. Zinloos om dat nu exact zo te doen. Ga eens in op de argumenten van de ander…
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:34:06 #187
323876 michaelmoore
pi_214744524
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat schreef je al. Daar heb ik op gereageerd. Zinloos om dat nu exact zo te doen. Ga eens in op de argumenten van de ander…
er zijn geen argumenten om een oorlog te beginnen
nooit

de snelle inval vanuit Belarussia naar Kiev is volledig mislukt en ook de inspaningen elders gaan mislukken
Er zijn geen nazi s in oekraine en dan nog was dat wel zo, dan is dat een probleem van Oekraine zelf

In Ruzzia lopen meer NAZI s rond dan waar ook , laat men die eerst maar eens opruimen dan

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 15:38:21 ]
pi_214744527
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Even kijken:

Tja, de realiteit is dat Rusland deze oorlog kan beëindigen, maar dat niet wil.

Je legt op geen enkele wijze uit waarom Rusland dat niet kan.
pi_214744634
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet de reden geweest.
Tuurlijk wel. Ruslands inval draait om land en verschilt in niks van de Italiaanse inval van Frankrijk in de Tweede Wereldoorlog of de Duitse inval van Polen.
pi_214744773
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Ruslands inval draait om land en verschilt in niks van de Italiaanse inval van Frankrijk in de Tweede Wereldoorlog of de Duitse inval van Polen.
Rusland heeft notabene delen van Oekraïne geannexeerd.
pi_214744813
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn geen argumenten om een oorlog te beginnen
nooit

de snelle inval vanuit Belarussia naar Kiev is volledig mislukt en ook de inspaningen elders gaan mislukken
Er zijn geen nazi s in oekraine en dan nog was dat wel zo, dan het probleem van Oekraine zelf

In Ruzzia lopen meer NAZI s rond dan waar ook , laat men die eerst maar eens opruimen dan
Genoeg argumenten om een oorlog te beginnen. Dat blijkt uit alles. Het ligt er gewoon aan aan welke zijde je je bevindt. En de winnaar heeft altijd gelijk.
  zondag 18 augustus 2024 @ 14:09:11 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214744914
quote:

[..]
Je redenering houdt rekening met een stukje rechtvaardiging waar wmb hier geen enkele sprake is.
Er is vooral een heel lange aanloop om Oekraïne te willen beheersen, onderdrukken en weg te houdne van haar eigen identiteitskeuze.

Dat begon al na de Tsaren, de Holodomar, inlijving door USSR en nu dan het binnenvallen van een inmiddels soevereine staat onder het mom van zg denazificering om de Russische zeggenschap terug te plaatsen.
Als Rusland enig historisch besef heeft zou zij zich juist moeten voegen bij de Oekraïense keuze die immers al in de 9e eeuw, de grondslag vormde van de Russische natie. Wat verderop na de Russische revolutie ontstond de identiteit die door slachter Stalin met werd uitgemoord en uitgehongerd.
De Krim werd (als van oorsprong) in 1954 weer deel van Oekraïne en Oekraïne werd in 1991 na een overtuigend referendum onafhankelijk van Rusland, zelfs op de Krim was maar 42% tegen die eigen keuze.
Saillant hier is het vieze spel van de Russische marionet Janoekovytsj die tot 2014 vergeefs probeerde om inmiddels democratisch verworden Oekraïne buiten de door haar gewenste Europese samenwerking te houden.

Dat Rusland in persoon van Putin dat met lede ogen aanzag dat zij haar grip kwijtraakte, is naast de waarde van die bufferstaat, de reden voor haar nimmer verdwenen machtspolitiek van verdeel een klein deel om zo in casu overal te willen heersen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 18 augustus 2024 @ 14:20:34 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214745002
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
Genoeg argumenten om een oorlog te beginnen. Dat blijkt uit alles. Het ligt er gewoon aan aan welke zijde je je bevindt. En de winnaar heeft altijd gelijk.
Genoeg redenen die daarmee nog geen, laat staan rechtvaardige, argumenten zijn.
En nee, de winnaar heeft hooguit 'gewonnen' en daarmee niet daarom haar gelijk verkregen.

Het gelijk hier is vooral op grond van macht of zelfs misleiding als (kiezers)manipulatie verkregen.
Dat winnen wordt gezien als dus gelijk is vooral omdat de winnaar een rechtvaardiging ziet (en wil zien) om haar 'bestaansrecht' als overtuiging te kunnen sussen. Dat iemand, weet ik veel, een vlieg kan doodslaan wil niet zeggen dat die daarmee in eigen recht staat en laat staan daarin gelijk heeft te bepalen dat die vlieg geen rechten heeft.
Ook iemand, een bevolking of land (weten) te kunnen onderdrukken, wil niet daarmee betekenen dat daarmee een gelijk, laat staan recht ontstaat.
pi_214745081
quote:
12s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
Genoeg redenen die daarmee nog geen, laat staan rechtvaardige, argumenten zijn.
En nee, de winnaar heeft hooguit 'gewonnen' en daarmee niet daarom haar gelijk verkregen.

Het gelijk hier is vooral op grond van macht of zelfs misleiding als (kiezers)manipulatie verkregen.
Dat winnen wordt gezien als dus gelijk is vooral omdat de winnaar een rechtvaardiging ziet (en wil zien) om haar 'bestaansrecht' als overtuiging te kunnen sussen. Dat iemand, weet ik veel, een vlieg kan doodslaan wil niet zeggen dat die daarmee in eigen recht staat en laat staan daarin gelijk heeft te bepalen dat die vlieg geen rechten heeft.
Ook iemand, een bevolking of land (weten) te kunnen onderdrukken, wil niet daarmee betekenen dat daarmee een gelijk, laat staan recht ontstaat.
Dat is toch allemaal theorie. Grootmachten dat Rusland dan niet is maar wel een kermacht willen altijd hun invloed uitoefenen en uitbreiden. En dan ontstaan er conflicten. Een conflict kan ook een burgeroorlog zijn. Het is dat ik westers ben opgevoed en daarom de invloeden wereldwijd accepteer van de VS en zelfs prima vind(dat is hypocriet), maar zo werkt het helaas. Maar kijk je door de bril van Rusland dan is het logisch wat zij doen ook al ben ik het er niet mee eens. Daarom is het voor mij ook geen verassing dat zij de Krim hebben bezet en de Donbass willen bezetten.
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 14:35:32 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214745113
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 08:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tsjonge, je graaft de kuil wel steeds dieper voor jezelf zeg…
lijkt me overdreven dramatisch _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214745152
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 06:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Onrust, daarnaast kwam er op dat moment niks uit Nord stream 1 dan? En hoelang zou dat zijn?
Permanent.

Duitsland had besloten om niet langer rechtstreeks Russisch gas te importeren.
Daarmee is NS achterhaald.

Voor de overige gasleveringen is de bestaande infrastructuur voldoende.

quote:
Je bent zo vooringenomen het is echt tergend.
Ad hominem.
pi_214745281
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Permanent.

Duitsland had besloten om niet langer rechtstreeks Russisch gas te importeren.
Daarmee is NS achterhaald.

Voor de overige gasleveringen is de bestaande infrastructuur voldoende.
[..]
Ad hominem.
En dan je kerncentrales sluiten. Dat je niet van Russisch gas afhankelijk wil zijn is prima en dat had al veel eerder moeten gebeuren. Maar om dan je kerncentrales te sluiten is natuurlijk niet zo slim.
  zondag 18 augustus 2024 @ 15:20:49 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214745462
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:32 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is toch allemaal theorie. Grootmachten dat Rusland dan niet is maar wel een kermacht willen altijd hun invloed uitoefenen en uitbreiden. En dan ontstaan er conflicten. Een conflict kan ook een burgeroorlog zijn. Het is dat ik westers ben opgevoed en daarom de invloeden wereldwijd accepteer van de VS en zelfs prima vind(dat is hypocriet), maar zo werkt het helaas. Maar kijk je door de bril van Rusland dan is het logisch wat zij doen ook al ben ik het er niet mee eens. Daarom is het voor mij ook geen verassing dat zij de Krim hebben bezet en de Donbass willen bezetten.
Theorie op grond van klopt niet of omdat het niet matcht met de situatie ?
NB het is allemaal wat filosofisch om aan te geven dat Rusland volstrekt onrechtvaardig en onrechtmatig bezig is om de waanzin van een narcistisch gedreven psychopaat, tot uitvoer te brengen.

Het is voor mij zeker ook geen verrassing dat er landen en vooral lieden zijn die er een eigen kijk op (willen) houden omdat dit (zichzelf als heerser ziende) beter uitkomt. Dit principe kan lang werken, zolang de ander en vooral helpers daarmee zijn te overtuigen.
Dat de Krim en Donbass dien(d)en als opstap is omdat die regio's meer open staan voor de daar aangedreven nationalistische overtuigingen. Mensen daar maken zelf geen keuze, nauwelijks in staat (gesteld om) andermans belangen belangen te overwegen en geven zich dan vooral over wat ze (met graagte?) wordt voorgespiegeld.

Het loopt spaak - uitmondend tot conflict - wanneer de onderdrukking (met eender welke overtuiging op valse gronden, zoals macht, onderscheid, historie of geweld) ter discussie wordt en gaat worden gesteld.
Onderdrukking is wanneer mensen ondergeschikt zijn (gemaakt) aan anderen die zelf op grond van hun voorkeurspositie daarvan zijn vrijgesteld.

De zienswijze omtrent vrijheden (door het Westen) is zeker niet ideaal en wmb te verkiezen boven die van een systeem dat dit voor mij gaat (be)denken.
Dat democratische invloed leidt tot meer eigen verantwoordelijkheid, kan zeker bedreigend zijn voor hen die anderen tot oorzaak maken of (willen) zien van hun belabberde situatie in Bad, Good & Ugly.
Onderdrukt of vrij te worden gesteld van een eigen inbreng, kan ook 'prettig' zijn om als (onverhoopt) slachtoffer in dat lotsdenken weg te zinken.
  zondag 18 augustus 2024 @ 15:25:44 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214745487
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
En dan je kerncentrales sluiten. Dat je niet van Russisch gas afhankelijk wil zijn is prima en dat had al veel eerder moeten gebeuren. Maar om dan je kerncentrales te sluiten is natuurlijk niet zo slim.
Die inzet past in het beeld dat er dat gas zou zijn. Gas in dat past in - wmb achterhaald - groendenken en daarmee een wederzijdse samenwerking afdwingt.
De molens daarin draaien tergen langzaam en ook in Duitsland komt tot besef komen met 'wir schaffen das', al snel 10 jaar of langer.
pi_214745492
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
Klopt, Duitsland heeft een verkeerde keuze gemaakt door bij de energietransitie te kiezen voor Russisch gas.
Daar zijn ze wat laat achter gekomen.
Maar beter laat dan nooit.
  zondag 18 augustus 2024 @ 15:41:31 #201
323876 michaelmoore
pi_214745614
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
een argument voor Hitler om de oorlog te starten was de joden elders die ausradiert moesten worden , hetzelfde soort argument van Rusland om Nazis in Oekraine te vernietigen

Ik denk dat Ruzzia nu wel heel veel meer argumenten voor oorlog zou hebben, nu de Nordstream pijpen opgeblazen zijn,

en dan nog, geen enkele oorlog heeft een winnaar , nooit

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 19:31:52 ]
  zondag 18 augustus 2024 @ 15:48:29 #202
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214745671
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 05:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gasprijzen zijn nog nooit zo laag geweest als nu

2018 mei

Daarnaast blijft een vermeend voordeel op gas via een pijp bij de handel, , gaat niet naar de consument
Eeenmaal in Nederland is gasprijs de wereldprijs , pijp of LNG , doet er niet toe
gas uit groningen was ook niet goedkoper voor ons

Je betaald gewoon de wereldprijs van Gas, hoe de leverancier het bij jou krijgt is zijn economisch voor of nadeel
[..]
[ afbeelding ]
Monthly prices for natural gas in the United States and Europe, June 2024, in nominal U.S. dollars per million British thermal units) :
US: 2.51
Europe: 10.87
https://www.statista.com/(...)d-states-and-europe/
are we infinite or am I alone
  zondag 18 augustus 2024 @ 15:51:57 #203
323876 michaelmoore
pi_214745710
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Monthly prices for natural gas in the United States and Europe, June 2024, in nominal U.S. dollars per million British thermal units) :
US: 2.51
Europe: 10.87
https://www.statista.com/(...)d-states-and-europe/
Dat prijsverschil was er altijd al , ook voordat de pijpen opgebelazen werden

Kun je begrijpen dat het voor Poetin een echte ramp is dat de belangrijkste klanten hem hebben laten vallen en nu alles met LNG schepen naar India moet om LNG te verkopen voor roepies
https://tradingeconomics.com/commodity/natural-gas

https://www.beleggersbela(...)t-mirakel-van-de-vs/
quote:
Innovatieve technologieën hebben de Amerikanen een enorm concurrentievoordeel gegeven op de gasmarkt, maar ze doen er alles aan om hun voorsprong weg te geven. Dit biedt kansen voor beleggers in aandelen die te maken hebben met Amerikaans aardgas.

Sinds 2007 is de aardgasproductie in de Verenigde Staten explosief gegroeid dankzij nieuwe technologieën zoals horizontaal boren en hydraulisch fracken. Vóór deze periode was de VS de grootste importeur van aardgas ter wereld, maar door de verhoogde productie van schaliegas is de VS sinds 2022 juist de grootste exporteur.

Momenteel bedraagt de prijs van aardgas in de VS $2,50 per MMBtu (1 miljoen British Thermal Unit). Omgerekend naar het olie-equivalent (vermenigvuldigen met zes) komt dit neer op $15 per vat olie. Ter vergelijking: een vat Amerikaanse olie kost momenteel $76.

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 16:07:01 ]
pi_214745734
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:25 schreef Vallon het volgende:

[..]
Die inzet past in het beeld dat er dat gas zou zijn. Gas in dat past in - wmb achterhaald - groendenken en daarmee een wederzijdse samenwerking afdwingt.
De molens daarin draaien tergen langzaam en ook in Duitsland komt tot besef komen met 'wir schaffen das', al snel 10 jaar of langer.
Ik moet mij steeds herhalen als ik aan de jaren 90 terug denk. Mijn generatie die aan de macht was(leeftijd circa 30-40 jaar). Alles maar naar China en Rusland. Het kon niet op. We maken niet eens meer onze eigen mondkapjes. Triest. En nu zitten we met de ellende die je niet moet onderschatten. Enfin het word een heel lang verhaal.

Mbt je vorige pos op mijn reactie geef je een prima onderbouwing. Ik heb de hoop opgeven om te denken dat ieder land geschikt is voor een democratie en dit middel te gebruiken om overal onze invloed te verspreiden om diverse redenen. Het MO is een puinhoop geworden met deze strategie. Chaos en vluchtelingen is een van de redenen.

Het is een complexe materie vanwege talloze verschillende belangen.
  zondag 18 augustus 2024 @ 15:58:38 #205
323876 michaelmoore
pi_214745790
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:53 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik moet mij steeds herhalen als ik aan de jaren 90 terug denk. Mijn generatie die aan de macht was(leeftijd circa 30-40 jaar). Alles maar naar China en Rusland. Het kon niet op. We maken niet eens meer onze eigen mondkapjes. Triest. En nu zitten we met de ellende die je niet moet onderschatten. Enfin het word een heel lang verhaal.

Mbt je vorige pos op mijn reactie geef je een prima onderbouwing. Ik heb de hoop opgeven om te denken dat ieder land geschikt is voor een democratie en dit middel te gebruiken om overal onze invloed te verspreiden om diverse redenen. Het MO is een puinhoop geworden met deze strategie. Chaos en vluchtelingen is een van de redenen.

Het is een complexe materie vanwege talloze verschillende belangen.
triest ,, heell triest, nou , laat de maakindustrie maar lekker daar , we hehben zinvoller werk zat hier
pi_214745938
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
triest ,, heell triest, nou , laat de maakindustrie maar lekker daar , we hehben zinvoller werk zat hier
Inderdaad ik was vergeten dat jij nog 3 dagen zinvol werk uitvoert.
pi_214746126
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja, mondkapjes hier maken is veel te duur.
In het begin van Covid was het even kunt, maar op een gegeven moment werd je doodgegooid met die dingen, voor een habbekrats.
  zondag 18 augustus 2024 @ 16:34:11 #208
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214746144
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:12 schreef Black_Baron het volgende:
Kan iemand dit uitleggen voor een simpele geest als ik.

[ x ]
quote:
Polish leader urges Nord Stream patrons to ‘keep quiet’ as pipeline mystery returns to spotlight

Polish Prime Minister Donald Tusk on Saturday reacted to reports that revived questions about who blew up the Nord Stream pipelines in 2022, saying the initiators of the gas pipeline project should “apologize and keep quiet.” That comment came after one of his deputies denied a claim that Warsaw was partly responsible for its damage.

The Wall Street Journal reported on Thursday that Ukrainian authorities were responsible for blowing up the Nord Stream 1 and 2 pipelines in September 2022, a dramatic act of sabotage that cut Germany off from a key source of energy and worsened an energy crisis in Europe.

Germany was a partner with Russia in the pipeline project. Poland has long said its own security interests have been harmed by Nord Stream.

“To all the initiators and patrons of Nord Stream 1 and 2. The only thing you should do today about it is apologise and keep quiet,” Tusk wrote on the social media portal X Saturday.

Tusk appeared to be reacting specifically to a claim by a former head of Germany’s foreign intelligence agency, BND, August Hanning, who told the German daily Die Welt that the attack on the Nord Stream gas pipelines must have had Poland’s support. Hanning said Germany should consider seeking compensation from Poland and Ukraine.

Hanning, who retired from his spy chief job, did not provide any evidence in support of his claim. Some observers noted that he served under former German Chancellor Gerhard Schroeder, who went on to work later for Russian state-owned energy companies, including Nord Stream.

[..]
https://apnews.com/articl(...)570820564d1d5b6a8e29
  zondag 18 augustus 2024 @ 16:39:17 #209
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214746202
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:51 schreef michaelmoore het volgende:
Waarom schreef je dan:
quote:
pi_214746204
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, mondkapjes hier maken is veel te duur.
In het begin van Covid was het even kunt, maar op een gegeven moment werd je doodgegooid met die dingen, voor een habbekrats.
Mondkapjes is een voorbeeld. Je kunt een industrie meer laten maken en combineren met andere producten. Een en dezelfde fabriek kan mondkapjes produceren maar ook andere producten die in die lijn liggen. Zo had je bijvoorbeeld Nedcar militaire voertuigen kunnen laten maken. We hebben hoogwaardige industrie verplaatst en daarmee ook de kennis. We laten Chinezen hier studeren maar wel janken over spionage.

Als je afhankelijk wil blijven van anderen moet je zeker niet gaan klagen dat die landen steeds meer invloed willen krijgen.
  zondag 18 augustus 2024 @ 17:03:23 #211
323876 michaelmoore
pi_214746470
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Waarom schreef je dan:
[..]

in venezuela en qatar kost de benzine 10 cent

het gaat om de europese locatie maakt het niet uit hoe het gas aangeleverd wordt Russische Nord stream , Groningen of LNG , men vraagt de handelsprijs

voor de consument dondert het allemaal niet , het gaat om de wereldprijs op locatie
, het voordeel of nadeel gaat naar de leverancier

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 17:49:06 ]
  zondag 18 augustus 2024 @ 18:01:59 #212
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214747163
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
in venezuela en qatar kost de benzine 10 cent

het gaat om de europese locatie maakt het niet uit hoe het gas aangeleverd wordt Russische Nord stream , Groningen of LNG , men vraagt de handelsprijs

voor de consument dondert het allemaal niet , het gaat om de wereldprijs op locatie
, het voordeel of nadeel gaat naar de leverancier
Het is geen "wereldprijs" als het afhankelijk is van de locatie.
  zondag 18 augustus 2024 @ 18:13:05 #213
323876 michaelmoore
pi_214747334
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Het is geen "wereldprijs" als het afhankelijk is van de locatie.
Ja het is verwarrend , maar toch werkt het zo ,
de wereld handelsprijs per locatie is een betere benaming

als het gas eenmaal op locatie is aangekomen en in de juiste vorm , dan is er maar een prijs , de vrije handelsprijs

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2024 22:49:41 ]
pi_214750085
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Kun je begrijpen dat het voor Poetin een echte ramp is dat de belangrijkste klanten hem hebben laten vallen en nu alles met LNG schepen naar India moet om LNG te verkopen voor roepies
https://tradingeconomics.com/commodity/natural-gas

https://www.beleggersbela(...)t-mirakel-van-de-vs/
[..]

Als je ziet hoe goedkoop Amerikaanse gas is, verbaast het me eigenlijk dat ze niet meer elektrisch rijden in VS. En de olie dan maar vol exporteren.

Olie export = makkelijker dan gas export.
pi_214750553
Van je vrienden moet je het maar hebben. Maar goed, dan maar de roze bril opzetten en alles goed praten. Russia is badtttt. Beloofd nog wat als die corrupte bende erbij komt…
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 02:32:00 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214751016
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 23:14 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Van je vrienden moet je het maar hebben. Maar goed, dan maar de roze bril opzetten en alles goed praten. Russia is badtttt. Beloofd nog wat als die corrupte bende erbij komt…
Als je denkt dat wij het slecht hebben getroffen wat dit betreft dan moet je je eens voor proberen te stellen hoe de Oekraïners zich voelen, hun vrienden betalen voor de duizend bommen en granaten die ze iedere dag om de oren krijgen!
pi_214751025
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 02:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als je denkt dat wij het slecht hebben getroffen wat dit betreft dan moet je je eens voor proberen te stellen hoe de Oekraïners zich voelen, hun vrienden betalen voor de duizend bommen en granaten die ze iedere dag om de oren krijgen!
Oekraine wilde zelf graag met het westen in zee. Ik vraag mij af hoeveel oekrainers dit geo-politieke proxy-oorlogje Orkaine tot nu toe heeft gekost.

Kajsa Olongren zei dat dit voor het westen een goedkope oorlog is want geen westerse soldaten die sneuvelen.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 02:52:30 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214751031
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 02:40 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Oekraine wilde zelf graag met het westen in zee. Ik vraag mij af hoeveel oekrainers dit geo-politieke proxy-oorlogje Orkaine tot nu toe heeft gekost.
Zonder het westen waren ze nu een stuk verder van huis

quote:
Kajsa Olongren zei dat dit voor het westen een goedkope oorlog is want geen westerse soldaten die sneuvelen.
Geen actieve herinneringen aan Ollongren en al die gekke gasten
pi_214751129
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 02:40 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Oekraine wilde zelf graag met het westen in zee.
Tja, die zijn bereid hulp te bieden.

China bijvoorbeeld niet.

quote:
Ik vraag mij af hoeveel oekrainers dit geo-politieke proxy-oorlogje Orkaine tot nu toe heeft gekost.
Dat is wel een trap in het gezicht van elke Oekraïener die zijn land vrouw en kinderen probeert te verdedigen tegen de agressie van Rusland.

quote:
Klopt.
Maar je kunt gewoon afreizen naar Oekraïne als je vindt dat we niet alleen wapens moeten leveren.
pi_214752594
Mooi topic met interessante invalshoeken.
pi_214752905
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 23:14 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Inmiddels moet je toch wel weten dat alles en iedereen met een beetje macht corrupt is, de 'machthebbers' van de EU dus ook.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:12:22 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214753442
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:30 schreef Montagui het volgende:

[..]
Inmiddels moet je toch wel weten dat alles en iedereen met een beetje macht corrupt is, de 'machthebbers' van de EU dus ook.
Nou, in Nederland bijvoorbeeld valt dat met corruptie echt enorm mee vergeleken met de rest van de wereld zo ongeveer.
The End Times are wild
pi_214812143
goede column over dat hele north stream debacle, waar de columnist nederland een spiegel voorhoudt.

Als het om Nord Stream gaat, heeft Nederland geen geheugen of geweten – alleen mierenneukers en geopolitieke dwaallichten

https://www.volkskrant.nl(...)aallichten~bb7f42be/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 26 augustus 2024 @ 19:46:43 #224
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_214812365
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nou, in Nederland bijvoorbeeld valt dat met corruptie echt enorm mee vergeleken met de rest van de wereld zo ongeveer.
Ik denk daar heel genuanceerd over. Dat je in NL niet eens beschaafd een politieagent om kan kopen zegt niet zo veel. In NL noemen we het lobbyen en hebben VVD-ers belangen in de woningmarkt, olie, tabak en alcohol. En boeren en Schiphol hebben ook een grote vinger in de politieke pap.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_214812399
Ik weet het nog. 15 euro voor een pakje mondkapjes.

#Samen
Heel veel sambal
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 04:22:43 #226
323876 michaelmoore
pi_214838986
Gas blijft erg goedkoop, en het afkoelen en tijdens het vervoer zo koud houden met LNG schepen is mega kostbaar

https://finance.yahoo.com/quote/NG=F/

Daar had Ruzzia met de Nordstream pijpen geen last van,
Dus economisch gezien was geen sterke zet van poetin om te gaan chanteren

quote:
-256°F
Liquified natural gas (LNG) is the liquid form of natural gas at cryogenic temperature of -256°F (-160°C).
When natural gas is turned into LNG, its volume shrinks by a factor of approximately 600.
This reduction in volume enables the gas to be transported economically over long distances.

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 30-08-2024 09:58:43 ]
pi_218608388
quote:
Duitse politie identificeert zeven Oekraïense verdachten van sabotage Nord Stream

De Duitse federale politie heeft bijna drie jaar na de explosie van de Nord Stream-pijpleidingen alle verdachten van de sabotageactie in beeld. Dat schrijven de Duitse media Die Zeit, Süddeutsche Zeitung en ARD op basis van bronnen rondom het onderzoek. Het gaat om de leden van het Oekraïense commando dat vermoedelijk de pijpleidingen heeft vernietigd.

Er zijn zes arrestatiebevelen uitgevaardigd tegen de bemanningsleden van het zeiljacht dat werd gebruikt voor de sabotageactie, schrijven de media. Alle verdachten zijn Oekraïners. Het team zou hebben bestaan uit meerdere duikers, een explosievenexpert, een coördinator en een schipper.

In totaal waren zeven bemanningsleden aan boord van het gehuurde zeiljacht de Andromeda. Een van hen, Vsevelod K., is inmiddels gesneuveld aan het front, blijkt uit onderzoek van de Volkskrant en Nieuwsuur.

Nord Stream was een Duits-Russisch miljardenproject met twee pijpleidingen, waarvan de tweede nog niet in gebruik genomen was toen de leiding werd opgeblazen in september 2022.

Vorige week werd een Oekraïense man in Italië gearresteerd op verdenking van het saboteren van de pijpleidingen. De verdachte, Serhii K., was op vakantie. Hij zou de coördinator van de sabotageactie zijn geweest.

Een andere verdachte, Joeri T. uit Odesa, is een bekende zeiler. Hij zou geïdentificeerd zijn doordat hij bij een eerder bezoek aan Nederland zijn vingerafdrukken had moeten afgeven. Die bleken te matchen met vingerafdrukken die de Duitse recherche aantrof op het zeiljacht dat het commando vermoedelijk gebruikte voor de sabotageactie.

De Oekraïense Valeria T. zou het enige vrouwelijke bemanningslid zijn geweest. Ze heeft het Oekraïense vrouwenrecord diepzeeduiken op haar naam staan.

Bemanningslid Volodymyr Z. woonde in Polen. Zijn locatie werd al eerder ontdekt, maar hij vluchtte vorige zomer met behulp van een Oekraïense defensieattaché naar Oekraïne. Duitsland had Polen om overlevering gevraagd.

Na de aanslag in 2022 beschuldigden Rusland en Oekraïne in eerste instantie elkaar van de sabotage, maar na verloop van tijd stapelden de aanwijzingen zich op dat Oekraïne erachter zat.

Nog altijd is onduidelijk wie de opdracht heeft gegeven voor de sabotageactie. Volgens de onderzoekers is het team met twee sets valse paspoorten afgereisd. Ze hadden een Roemeens paspoort, dat volledig vervalst was.

Daarnaast reisden ze met een Oekraïens paspoort waarop de namen weliswaar fictief waren, maar de paspoorten waren wel uitgegeven door Oekraïne. Dat zou kunnen duiden op banden met de Oekraïense overheid.

Een bron van de MIVD zei eerder dat de Oekraïense opperbevelhebber Zaloezjny betrokken was bij de actie. Zowel de Oekraïense president Zelensky als de opperbevelhebber heeft ontkend op de hoogte te zijn geweest van de sabotageactie.
Lekker dan, van je vrienden moet je het hebben. :N

En dan ook nog 's proberen Roemenen zwart te maken... Mihai did nothing wrong! :(
pi_218608440
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:11 schreef Drxx het volgende:

[..]

En dan ook nog 's proberen Roemenen zwart te maken... Mihai did nothing wrong! :(
Duitsland laat het er niet bij zitten en wil schadevergoedingen voor hun geïnvesteerde deel.
Vakman pur sang
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:58:04 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218608821
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Duitsland laat het er niet bij zitten en wil schadevergoedingen voor hun geïnvesteerde deel.
Kunnen ze gewoon inhouden van toegezegde steungelden
The End Times are wild
pi_218608875
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Kunnen ze gewoon inhouden van toegezegde steungelden
Ze blijven diep graven, terwijl dit een geheime dienst actie was wat normaliter allang onder de diensten bekend is gemaakt, met complete dossier informatie. Misschien is er zelfs wel gewaarschuwd en akkoord gevraagd.
Dan zie ik niet anders dan dat externe partijen geld betalen om zaken naar boven te krijgen om gelden terug te eisen, het was een multi miljarden project.
Vakman pur sang
  woensdag 27 augustus 2025 @ 22:05:35 #231
323876 michaelmoore
pi_218608893
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze blijven diep graven, terwijl dit een geheime dienst actie was wat normaliter allang onder de diensten bekend is gemaakt, met complete dossier informatie. Misschien is er zelfs wel gewaarschuwd en akkoord gevraagd.
Dan zie ik niet anders dan dat externe partijen geld betalen om zaken naar boven te krijgen om gelden terug te eisen, het was een multi miljarden project.
Oekraine moet de schuld krijgen kost wat kost, dat gaat vast lukken
  woensdag 27 augustus 2025 @ 22:06:56 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218608907
quote:

[..]
De enige aan wie ze mogelijk toestemming hadden kunnen vragen zijn de VS
The End Times are wild
  woensdag 27 augustus 2025 @ 22:08:31 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218608921
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Oekraine moet de schuld krijgen kost wat kost, dat gaat vast lukken
Nee, eigenlijk wordt alles eraan gedaan om Oekraïne uit de wind te houden.
Dat het de VS, Oekraïne of de UK was, was duidelijk vanaf het begin voor iedereen die zelfstandig en logisch na kan denken
The End Times are wild
pi_218608924
quote:

[..]
Ik vermoed dat we nooit het fijne hiervan zullen weten, maar wel dat het er nu op neer lijkt te komen dat er toch koppen moeten rollen, ook al zijn dat Oekraïense. Het voetvolk moet de klap opvangen voor het geld e/o de macht.

Wie weet, misschien dat het ook te maken heeft met het overleg Trump-Poetin???
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218608969
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:08 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik vermoed dat we nooit het fijne hiervan zullen weten, maar wel dat het er nu op neer lijkt te komen dat er toch koppen moeten rollen, ook al zijn dat Oekraïense. Het voetvolk moet de klap opvangen voor het geld e/o de macht.

Wie weet, misschien dat het ook te maken heeft met het overleg Trump-Poetin???
Ad andere kant is een aanval op je infrastructuur ook niet niks. En willen bepaalde machten in Duitsland van de hoed en de rand weten. Ze voelen zich denk ik nogal lullig onder dat dit energie paradepaardje opgeblazen is, net na de sluiting van alle kerncentrales waarbij er nieuwe gascentrales met wind de boel draaiende moest houden.
Duitsland moest zelfs bruinkoolcenyralen herstarten om stroom te behouden.
Vakman pur sang
pi_218608970
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Door met alle vingers naar Oekraïne te wijzen.

Knap...
pi_218608984
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ad andere kant is een aanval op je infrastructuur ook niet niks. En willen bepaalde machten in Duitsland van de hoed en de rand weten. Ze voelen zich denk ik nogal lullig onder dat dit energie paradepaardje opgeblazen is, net na de sluiting van alle kerncentrales waarbij er nieuwe gascentrales met wind de boel draaiende moest houden.
Duitsland moest zelfs bruinkoolcenyralen herstarten om stroom te behouden.
Tegelijkertijd wil Duitsland geen Russisch gas meer.

Dus wat hadden ze nog aan die infrastructuur?
  woensdag 27 augustus 2025 @ 22:21:29 #238
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218609029
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:11 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ze helpen die boeven en dan moeten we ze wel steunen in hun oorlog. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218609131
Ze hebben Duitsland van hun Russische gasverslaving afgeholpen dus hulde aan deze helden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 27 augustus 2025 @ 22:54:31 #240
323876 michaelmoore
pi_218609234
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:36 schreef Mortaxx het volgende:
Ze hebben Duitsland van hun Russische gasverslaving afgeholpen dus hulde aan deze helden
en die pijpen worden NOOIT meer in gebruik genomen
pi_218609308
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
De enige aan wie ze mogelijk toestemming hadden kunnen vragen zijn de VS
De VS kwam met het idee, de explosieven en instructieboek.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218609315
Gelukkig gaat de EU nu voor 750 miljard aan Amerikaanse energie importeren in ruil voor 15% minder importheffing. Jeej verschoven afhankelijkheid.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 27 augustus 2025 @ 23:16:11 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218609347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:36 schreef Mortaxx het volgende:
Ja nu hebben we een Amerikaanse gasverslaving. Vooruitgang.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218609402
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 23:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja nu hebben we een Amerikaanse gasverslaving. Vooruitgang.
Ja ach, iets minder erg dan Rusland
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 27 augustus 2025 @ 23:28:58 #245
38496 Perrin
pi_218609407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 23:27 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ja ach, iets minder erg dan Rusland
Met Trump is er een reële kans dat het even erg blijkt. Iedereen gebruikt het om Europa mee te chanteren en te verlammen.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 23:36:43 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218609430
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 22:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Door met alle vingers naar Oekraïne te wijzen.

Knap...
Dat is logisch als alle bewijs die kant op wijst. Je moet wel redelijk en objectief blijven in je oordeelsvorming.
The End Times are wild
  woensdag 27 augustus 2025 @ 23:38:00 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218609434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 23:08 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De VS kwam met het idee, de explosieven en instructieboek.
Goed mogelijk. Eigenlijk was dit een treetje te hoog voor solo Oekraïne en de VS had al expliciet aangegeven dat ze niet gediend waren van de concurrentie van Nordstream
The End Times are wild
  woensdag 27 augustus 2025 @ 23:57:37 #248
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218609460
quote:

[..]
Dat het de VS, Oekraïne of de UK was, was duidelijk vanaf het begin voor iedereen die zelfstandig en logisch na kan denken
Toen werd het vaak gekwalificeerd als misinformatie wat jij nu schrijft. Was propaganda rechtstreeks uit het Kremlin.
Niet zelden werd de suggestie gewekt dat mensen die zoiets zeiden vermoedelijk betaald werden door de Russen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 28 augustus 2025 @ 00:11:54 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218609484
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 23:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Toen werd het vaak gekwalificeerd als misinformatie wat jij nu schrijft. Was propaganda rechtstreeks uit het Kremlin.
Niet zelden werd de suggestie gewekt dat mensen die zoiets zeiden vermoedelijk betaald werden door de Russen.
Het hele idee dat ‘Het Kremlin’ mensen zou betalen om hier op Fok! die 30 andere users in dit topic te overtuigen hierover is natuurlijk al absurd.
The End Times are wild
  donderdag 28 augustus 2025 @ 00:13:04 #250
38496 Perrin
pi_218609485
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het hele idee dat ‘Het Kremlin’ mensen zou betalen om hier op Fok! die 30 andere users in dit topic te overtuigen hierover is natuurlijk al absurd.
Propaganda verspreidt zich ook op andere manieren hè.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 00:14:19 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218609490
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Propaganda verspreidt zich ook op andere manieren hè.
Ja, maar het ging nu over de inderdaad gemaakte bewering dat users op dit forum betaald zouden worden.
The End Times are wild
  donderdag 28 augustus 2025 @ 00:19:20 #252
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218609506
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Maar breder.
Soms wordt ook gesuggereerd dat onze alternatieve media betalingen ontvangen vanuit het Kremlin.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218609521
quote:
De Oekraïense Valeria T. zou het enige vrouwelijke bemanningslid zijn geweest. Ze heeft het Oekraïense vrouwenrecord diepzeeduiken op haar naam staan.
Vind het wel vreemd dat je op google niets kan vinden over een Valeria T met een duikrecord diepzeeduiken. Lijkt me ook stug dat ze dat nationale record op haar naam heeft staan sinds het wereldrecord in handen is van Kateryna Sadurska, een Oekraïense dame die het vorige 6 records ook op haar naam had staan.

Zo'n figuur moet je toch wel makkelijk kunnen vinden in berichtgeving :?
pi_218609921
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 23:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is logisch als alle bewijs die kant op wijst. Je moet wel redelijk en objectief blijven in je oordeelsvorming.
Dan klopt je stellingname niet.
pi_218609924
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja. Maar breder.
Soms wordt ook gesuggereerd dat onze alternatieve media betalingen ontvangen vanuit het Kremlin.
Als ze dat niet krijgen zijn het best wel sukkels on zich gratis voor het karretje van het Kremlin te laten spannen.
pi_218609929
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 23:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die propaganda vrijwillig wordt verspreid.

Ik denk dat het Kremlin dat ook het liefste ziet.
pi_218609982
Agressor Oekraïne. En maar vragen om nieuw wapentuig :') En het nog krijgen ook hé! Tuurlijk vrienden, hier hebben jullie weer 3000 stuks nieuwe 155 millimeter granaten!!! Succes ermee!
U MAD?
pi_218609993
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 05:54 schreef de_boswachter het volgende:
Agressor Oekraïne. En maar vragen om nieuw wapentuig :') En het nog krijgen ook hé! Tuurlijk vrienden, hier hebben jullie weer 3000 stuks nieuwe 155 millimeter granaten!!! Succes ermee!
Leuke stropop.
pi_218610003
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 04:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als ze dat niet krijgen zijn het best wel sukkels on zich gratis voor het karretje van het Kremlin te laten spannen.
Als Oekraïne dit soort dingen gaan uitvoeren bij bondgenoten is het niet vreemd dat bij journalisten wat vragen en opmerkingen naar boven komen. Dat kun je inderdaad zo framen zoals jij dat nu doet, maar dan mis je een deel van het verhaal. Keuzes hebben consequenties heb ik je eerder vaker horen zeggen.

Of denk je nog steeds dat Rusland hier achter zit?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218610019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 06:00 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Als Oekraïne dit soort dingen gaan uitvoeren bij bondgenoten is het niet vreemd dat bij journalisten wat vragen en opmerkingen naar boven komen. Dat kun je inderdaad zo framen zoals jij dat nu doet, maar dan mis je een deel van het verhaal. Keuzes hebben consequenties heb ik je eerder vaker horen zeggen.

Of denk je nog steeds dat Rusland hier achter zit?
Is dat een excuus om Kremlin propaganda te verspreiden?

Het punt is, wat was destijds de motivatie om Oekraïne de schuld te geven, toen er nog niets op tafel lag.

En gezien de richting op Fok waaruit die beschuldigingen kwamen maak je mij niet wijs dat er objectief werd gekeken naar de schuldvraag.

[ Bericht 13% gewijzigd door Wantie op 28-08-2025 06:10:56 ]
pi_218610080
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 06:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is dat een excuus om Kremlin propaganda te verspreiden?

Het punt is, wat was destijds de motivatie om Oekraïne de schuld te geven, toen er nog niets op tafel lag.

En gezien de richting op Fok waaruit die beschuldigingen kwamen maak je mij niet wijs dat er objectief werd gekeken naar de schuldvraag.
De tijd dat informatie objectief en neutraal was ligt al lang achter ons blijkt maar weer.

Soms is een verse drol gewoon een drol, hoe erg je ook hoopt dat het een chocolade brownie is.

Jij maakt er een actieve intentie van dat het gestuurde propaganda is, wat het niet is. Het speelt Rusland vast in de kaart, maar daar is Oekraïne zelf debet aan. Het feit dat Oekraïne erachter zit is gewoon malinformatie, niks meer en niks minder. Maar ook malinformatie is feitelijk waar, alleen bevalt het sommige partijen niet vanwege het “inconvenient truth”-gehalte. Ik heb liever malinformatie dan geloven in hetgeen niet waar is. De rest is politiek en sentiment. Het helpt ook tegen naïviteit overigens.

Fok beschreef overigens in den beginne hetzelfde scenario als wat Boekestein en de Wijk en andere analysten zeiden: dat het niet heel logisch was dat Rusland hier zelf achter zat. Je hebt de info klaarblijkelijk gemist of weggewuifd toentertijd. Maar blijkbaar zit het je nog steeds hoog. Noem de nageurende drol gewoon voor wat het is en move on.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akkerdjie op 28-08-2025 06:48:14 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218610385
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 06:28 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
De tijd dat informatie objectief en neutraal was ligt al lang achter ons blijkt maar weer.

Soms is een verse drol gewoon een drol, hoe erg je ook hoopt dat het een chocolade brownie is.

Jij maakt er een actieve intentie van dat het gestuurde propaganda is, wat het niet is. Het speelt Rusland vast in de kaart, maar daar is Oekraïne zelf debet aan. Het feit dat Oekraïne erachter zit is gewoon malinformatie, niks meer en niks minder. Maar ook malinformatie is feitelijk waar, alleen bevalt het sommige partijen niet vanwege het “inconvenient truth”-gehalte. Ik heb liever malinformatie dan geloven in hetgeen niet waar is. De rest is politiek en sentiment. Het helpt ook tegen naïviteit overigens.

Fok beschreef overigens in den beginne hetzelfde scenario als wat Boekestein en de Wijk en andere analysten zeiden: dat het niet heel logisch was dat Rusland hier zelf achter zat. Je hebt de info klaarblijkelijk gemist of weggewuifd toentertijd. Maar blijkbaar zit het je nog steeds hoog. Noem de nageurende drol gewoon voor wat het is en move on.
Dat laatste is wel grappig: het is juist de groep die aan het begin naar Oekraïne wees het hoog zit dat ze toen geen gelijk kregen en er gewaarschuwd werd voor de Russische propaganda.
Daar reageer ik op.

Zelf keek in naar 3 opties: de VS, Rusland of Oekraïne.
Allen hadden een motief en allen voerden verdachte activiteiten uit in de omgeving.

En je had een groep Fokkers die toen al riep dat Oekraïne er achter zat en dag daarom alle steun aan Oekraïne moet worden opgezegd.

Tja, dan kies je duidelijk voor Rusland.

Nord Stream is een Russisch-Duits project, en bij een oorlog nu eenmaal een doelwit.
Net zoals de installaties die brandstof leveren aan Hongarije.

Dat Oekraïne als land achter de aanslag zit is nog steeds niet vastgesteld.
Mocht Oekraïne er wel achter zitten, dan is dit een kwestie voor na de oorlog.

Het is niet zo dat Duitsland van plan was om gaslevering van Rusland via Nord Stream door te zetten, en Rusland kwam al met allerlei excuses om levering via Nord Stream te frustreren.
pi_218610434
quote:

[..]
Natuurlijk, men wil de publieke opinie verder niet tegen Oekraïne keren. En dat is ook niet meer dan logisch vanuit Westers perspectief. Het zou alleen fijn zijn als men dit ook deed met onze bondgenoot in die andere oorlog. Daar doet men echter precies het tegenovergestelde en doet er alles aan om die bondgenoot systematisch te demoniseren.

Pro-Westerse berichtgeving was enkele decennia geleden de norm, nu zie je dat er een hele rare dubbele standaard in is ontstaan. De ene keer pro-Westerse narratieven, de andere keer anti-Westerse narratieven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 28 augustus 2025 @ 08:19:57 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218610447
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Natuurlijk, men wil de publieke opinie verder niet tegen Oekraïne keren. En dat is ook niet meer dan logisch vanuit Westers perspectief. Het zou alleen fijn zijn als men dit ook deed met onze bondgenoot in die andere oorlog. Daar doet men echter precies het tegenovergestelde en doet er alles aan om die bondgenoot systematisch te demoniseren.

Pro-Westerse berichtgeving was enkele decennia geleden de norm, nu zie je dat er een hele rare dubbele standaard in is ontstaan. De ene keer pro-Westerse narratieven, de andere keer anti-Westerse narratieven.
Ja, dat is inderdaad opmerkelijk. Te meer omdat Israël wel als traditionele bondgenoot gezien kan worden en Oekraïne niet (tot 1991 gewoon een tegenstander). Heel vreemd.
The End Times are wild
  donderdag 28 augustus 2025 @ 08:21:46 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218610457
Verder ben ik hier om te sparren in een zo objectief mogelijke analyse en niet om enige partij te bevoordelen. Dan vind ik de ‘fanboys’ van welke kant dan ook vermoeiend, want er valt geen redelijk woord mee te wisselen.
The End Times are wild
pi_218610493
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat is inderdaad opmerkelijk. Te meer omdat Israël wel als traditionele bondgenoot gezien kan worden en Oekraïne niet (tot 1991 gewoon een tegenstander). Heel vreemd.
Oekraïne is bij het afstaan van haar kernraketten bescherming beloofd.
Die bescherming wordt nu heel karig gegeven.

En Israël gaat met een enorm gestrekt been tekeer in Gaza.
Tja, daar kun je weerstand op verwachten.
Oekraïne bombardeert vooralsnog strategische doelen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 08:41:59 #267
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218610515
Het is opmerkelijker dat EU niet inziet dat Amerika vooral haar eigen belangen prevaleert, NS opblazen, vertellen welke technologie er niet naar Azie mag, ons onder druk zetten om geopolitiek en economisch China te gaan hinderen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 28 augustus 2025 @ 08:50:31 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218610589
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oekraïne is bij het afstaan van haar kernraketten bescherming beloofd.
Die bescherming wordt nu heel karig gegeven.

Volgens mij niet

Er is beloofd de grenzen van dat land te respecteren maar over enige vorm van bescherming tegen invasie wordt niet gesproken, enkel dat het naar de veiligheidsraad gebracht moet worden

Rusland doet niet
pi_218610602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het heeft natuurlijk ook met de tegenstander te maken. Rusland wordt al langer gehekeld (volledig terecht trouwens) waar er een pathologische empathie is voor 'mensen van kleur' en moslims, zoals de Palestijnen. Als Rusland nu een Islamitisch land was had je al totaal andere reacties gezien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 28 augustus 2025 @ 09:03:29 #270
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218610650
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft natuurlijk ook met de tegenstander te maken. Rusland wordt al langer gehekeld (volledig terecht trouwens) waar er een pathologische empathie is voor 'mensen van kleur' en moslims, zoals de Palestijnen. Als Rusland nu een Islamitisch land was had je al totaal andere reacties gezien.
Rusland is deels een patriarchale samenleving waar nog verbinding is tussen Kerk, landsbestuur én burger, ze zijn defacto christelijk, en de maatschappij kent traditionele omgangsvormen.
Dat haat het westen momenteel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 28 augustus 2025 @ 09:46:15 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218611021
Laat Israel en de Palestijnen er nu in vredesnaam een keer buiten man
pi_218611320
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland is deels een patriarchale samenleving waar nog verbinding is tussen Kerk, landsbestuur én burger, ze zijn defacto christelijk, en de maatschappij kent traditionele omgangsvormen.
Dat speelt zeker een rol in de afkeer van Rusland inderdaad. Aan de andere kant kun je ook goed het argument maken dat Oekraïne wat dit betreft niet veel anders is.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:42:26 #273
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218611396
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat speelt zeker een rol in de afkeer van Rusland inderdaad. Aan de andere kant kun je ook goed het argument maken dat Oekraïne wat dit betreft niet veel anders is.
Heb je zeker een punt. Van nature zou EU zich zo bezien ook moeten afkeuren van Oekraïne
Er zijn velerlei redenen natuurlijk.
Wat ik wel opvallend is dat Frankrijk en VK tot de grote havikken horen onderhand, maar zelf intern de grootste problemen hebben. Eigenlijk staan die landen op punt van instorten. Die landen zijn ook niet echt democratieën meer in de zuivere zin van het woord.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218611432
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 23:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mee eens maar eerlijk gezegd blijf ik mij daar dan wel over verbazen dat het zo'n klein team gelukt is.
en dan ook nog dat het 3 jaar heeft geduurd voordat er iets van daders bekend zijn geworden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:05:09 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218611559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mee eens maar eerlijk gezegd blijf ik mij daar dan wel over verbazen dat het zo'n klein team gelukt is.
en dan ook nog dat het 3 jaar heeft geduurd voordat er iets van daders bekend zijn geworden.
Anderhalf jaar geleden werd er toch ook al over een Oekraïner gesproken die toen in Polen zou zitten?
The End Times are wild
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:32:02 #276
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218611727
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb je zeker een punt. Van nature zou EU zich zo bezien ook moeten afkeuren van Oekraïne
Er zijn velerlei redenen natuurlijk.
Wat ik wel opvallend is dat Frankrijk en VK tot de grote havikken horen onderhand, maar zelf intern de grootste problemen hebben. Eigenlijk staan die landen op punt van instorten. Die landen zijn ook niet echt democratieën meer in de zuivere zin van het woord.
_O-
pi_218611743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:32 schreef Perox het volgende:

[..]
_O-
Nou de landen misschien niet maar de democratische vrijheid staat onder druk.
Vakman pur sang
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:44:39 #278
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218611798
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is bubbelpraat man. Je mag niet meer zeggen dat je van bacon houdt zeker? :9
pi_218612323
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Precies.
Het heeft natuurlijk niets te maken met de invasie in Oekraïne.

En het dan vreemd vinden dat anderen gekscherend suggereren dat bepaalde Fokkers voor het Kremlin spreken.
pi_218612327
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
_O- _O- _O-

Het wordt steeds gekker...
pi_218612338
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoe kleiner het team, des te moeilijker vindbaar natuurlijk.
En dat er een oorlogssituatie is maakt het ook lastiger.
pi_218612361
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, de argumentatie klopt niet.

Voor Polen bijvoorbeeld geldt dit ook
En die staat lijnrecht tegenover Rusland.
En zo zijn er vast meer EU landen op te noemen.

Het is gewoon wanhopig zoeken naar een andere reden dan de daden van het huidige regime in het Kremlin.

Het slaat ook nergens op
Voor de inval deed het westen nog uitgebreid zaken met Rusland, en samenwerking op velerlei gebieden
Ondanks MH17, ondanks de annexatie van De Krim...

Nu liggen de ballen anders en dan weet Team Rusland niets anders te verzinnen dan dat dat komt omdat het westen de patriarchale samenleving van Rusland haat...
pi_218612385
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:41 schreef phpmystyle het volgende:
Het is opmerkelijker dat EU niet inziet dat Amerika vooral haar eigen belangen prevaleert, NS opblazen, vertellen welke technologie er niet naar Azie mag, ons onder druk zetten om geopolitiek en economisch China te gaan hinderen.
Dus jij denkt nog steeds dat de VS Nord Stream heeft opgeblazen.

Anyway, China is net zo goed een bedreiging voor ons als voor de VS.
pi_218612492
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:21 schreef LXIV het volgende:
Verder ben ik hier om te sparren in een zo objectief mogelijke analyse en niet om enige partij te bevoordelen. Dan vind ik de ‘fanboys’ van welke kant dan ook vermoeiend, want er valt geen redelijk woord mee te wisselen.
Dat heb ik ook.
Er is ook niet veel meer over te zeggen totdat de Duitsers meer informatie boven water krijgen.
Hierboven zie je wat activisme met je kan doen.
Vakman pur sang
pi_218612604
Denk dat die bij inlichtingendiensten al veel eerder bekend was maar onder de pet gehouden werd. Nu de Oekraïne oorlog al 3 jaar verder is kan het wel weer. Pijnlijk voor Duitsland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218612883
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:05 schreef Wantie het volgende:
Zelf keek in naar 3 opties: de VS, Rusland of Oekraïne.
Van deze drie is Rusland het meest onlogisch.

De Russen zijn één van de drijvende krachten en hebben gewoon een economisch en geopolitiek belang bij deze pijplijn.

Amerika is vanaf het begin tegenstander van deze pijplijn dus dat die er achter zitten of op de hoogte waren zou me niet verbazen.

De reden voor Oekraïne om deze pijplijn op te blazen lijkt me duidelijk, eigenlijk de enige reden om het niet te doen is de relatie met Duitsland en andere bondgenoten. Uiteindelijk is de ophef, althans publiekelijk, beperkt gebleven.
pi_218612905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:31 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat die bij inlichtingendiensten al veel eerder bekend was maar onder de pet gehouden werd. Nu de Oekraïne oorlog al 3 jaar verder is kan het wel weer. Pijnlijk voor Duitsland.
Die gaan er toch niets meer mee doen.
Er is nog 1 pijpleiding intact, en die is niet in gebruik genomen na de aanslag.
Duitsland is bezig Russisch gas definitief en volledig uit te faseren.
pi_218613089
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:38 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Vind het wel vreemd dat je op google niets kan vinden over een Valeria T met een duikrecord diepzeeduiken. Lijkt me ook stug dat ze dat nationale record op haar naam heeft staan sinds het wereldrecord in handen is van Kateryna Sadurska , een Oekraïense dame die het vorige 6 records ook op haar naam had staan.

Zo'n figuur moet je toch wel makkelijk kunnen vinden in berichtgeving :?
Goede opmerking.

Als ze recordhoudster is (geweest) dan zou de combinatie Valeria (eventueel iets andere schijfwijze) en freediving toch resultaten op moeten leveren. De vrouw is 40 dus is afgelopen 10 tot 15 jaar actief geweest in de sport.
pi_218613306
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Goede opmerking.

Als ze recordhoudster is (geweest) dan zou de combinatie Valeria (eventueel iets andere schijfwijze) en freediving toch resultaten op moeten leveren. De vrouw is 40 dus is afgelopen 10 tot 15 jaar actief geweest in de sport.
Dit verhaal begint dus ook al te rammelen.

Het is nog te vroeg om victorie te kraaien.
pi_218615098
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit verhaal begint dus ook al te rammelen.

Het is nog te vroeg om victorie te kraaien.
Jij staat er wel vreemd in.
Als Oekraïne het niet was dan is het victorie?
Het is gezien het degelijke Duitse onderzoek wel duidelijk dat de uitvoering door Oekraïne is gedaan.
De rol van de VS zal misschien nooit duidelijk worden maar die waren denk ik betrokken.

Maar denk je niet dat Duitsland al uit zichzelf die pijpleiding niet meer zou gebruiken? Ik kan nog geen goede reden bedenken voor het nut van het opblazen.

Wat iedereen wel zorgen baart is dat de infra in zeeën en oceanen dus gewoon niet te beveiligen is en dan brengt onzekerheid met zich mee.
Ook verzekeringen bemoeien zich daarmee.
Vakman pur sang
pi_218615472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Goede opmerking.

Je neemt niet voor niets zo'n klus aan hé? Die zorgen wel dat ze van de radar blijven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218615542
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij staat er wel vreemd in.
Als Oekraïne het niet was dan is het victorie?
Nee, degenen die stellen dat Oekraïne er achter zit kraaiden opnieuw victorie.
Dat is wellicht nog prematuur.

quote:
Het is gezien het degelijke Duitse onderzoek wel duidelijk dat de uitvoering door Oekraïne is gedaan.
Nee, dat blijkt daar niet uit.

quote:
De rol van de VS zal misschien nooit duidelijk worden maar die waren denk ik betrokken.
Maar dat is gebaseerd op onderbuikgevoel.

Beetje in de trant van BNW, waar de VS ook overal achter zit.

quote:
Maar denk je niet dat Duitsland al uit zichzelf die pijpleiding niet meer zou gebruiken?
Dat gaf ik al aan: Duitsland wil geen Russisch gas meer.

quote:
Ik kan nog geen goede reden bedenken voor het nut van het opblazen.

Wat iedereen wel zorgen baart is dat de infra in zeeën en oceanen dus gewoon niet te beveiligen is en dan brengt onzekerheid met zich mee.
Ook verzekeringen bemoeien zich daarmee.
Dat iets niet beveiligd was wil niet automatisch zeggen dat het niet te beveiligen is.

Er zal moeten worden nagedacht over de risico's voor de infrastructuur, en hoe dat is op te lossen.
Maar het is nogal gemakkelijk om bij voorbaat te zeggen dat het niet te beveiligen is.
pi_218615551
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je neemt niet voor niets zo'n klus aan hé? Die zorgen wel dat ze van de radar blijven.
Hoe win je een record onder de radar?
pi_218615599
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, degenen die stellen dat Oekraïne er achter zit kraaiden opnieuw victorie.
Dat is wellicht nog prematuur.
[..]
Nee, dat blijkt daar niet uit.
[..]
Maar dat is gebaseerd op onderbuikgevoel.

Beetje in de trant van BNW, waar de VS ook overal achter zit.
[..]
Dat gaf ik al aan: Duitsland wil geen Russisch gas meer.
[..]
Dat iets niet beveiligd was wil niet automatisch zeggen dat het niet te beveiligen is.

Er zal moeten worden nagedacht over de risico's voor de infrastructuur, en hoe dat is op te lossen.
Maar het is nogal gemakkelijk om bij voorbaat te zeggen dat het niet te beveiligen is.
Jij hebt echt een klap van een molenwiek gehad.
Knettergek.
Vakman pur sang
pi_218615924
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij hebt echt een klap van een molenwiek gehad.
Knettergek.
Ik accepteer je verlies
pi_218615933
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Anderhalf jaar geleden werd er toch ook al over een Oekraïner gesproken die toen in Polen zou zitten?
Klopt.
pi_218619223
Even wat reacties terug zoeken van lui die het de Russen in de schoenen schoven.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:00:49 #299
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218619265
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_218619326
quote:
Wat dit betreft toont het gewoon dat de geschiedenis zich blijft herhalen en dat degene die het domme volk beheerst ook de politiek kan domineren.

Waarom zou je hem opblazen als je de kraan ook gewoon dicht kan draaien en open kan zetten wanneer het je het beste uitkomt?

Maar nee het was Rusland. Holy crap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')