De realiteit is dat Rusland zijn buurland is binnengevallen, omdat Rusland ontkent dat zijn buurland zijn eigen identiteit heeft. Als Duitsland Nederland binnenvalt omdat Duitsland de Nederlandse identiteit ontkent en als vredesvoorstel Limburg en Gelderland wil behouden, is dat geen vredesvoorstel.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In la-la-land werkt dat zo. Ik hou mij liever bij de realiteit.
Bevrijd of bezet? Als waarzegger zal ik je maar niet inschakelen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zal ik jou zeggen wat er gaat gebeuren ,
Ruzzia gaat naar huis toe en huilen om hun 500.000 dode jongens en de 500.000 geemigreerde jongens en meisjes
en Wit Rusland gaat ook bevrijd worden door Polen
en de gaslevering aan Europa gaat nooit meer met pijpen
Jawel, zo krijgt het westen stelselmatig de schuld van wat in Oekraïne gebeurt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets met schuld te maken.
Waar het om gaat is dat Poetin niet het recht had om dat te doen, ongeacht of Oekraïne wel of niet bezig was de Donbas uit te moorden, zoals in het meest extreme voorbeeld wordt gebruikt.quote:In sprookjes en films werkt het zo, maar in de echte wereld speelt er veel meer. Dit conflict kent een lange aanloop. Het is niet alsof de Vodka slecht is gevallen op een avond en er vervolgens 140.000 man de grens over zijn gestuurd.
De realiteit is dat Rusland dat gewoon kan.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In la-la-land werkt dat zo. Ik hou mij liever bij de realiteit.
La-la-land.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zal ik jou zeggen wat er gaat gebeuren ,
Ruzzia gaat naar huis toe en huilen om hun 500.000 dode jongens en de 500.000 geemigreerde jongens en meisjes
en Wit Rusland gaat ook bevrijd worden door Polen
en de gaslevering aan Europa gaat nooit meer met pijpen
Dat is natuurlijk niet de reden geweest.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De realiteit is dat Rusland zijn buurland is binnengevallen, omdat Rusland ontkent dat zijn buurland zijn eigen identiteit heeft. Als Duitsland Nederland binnenvalt omdat Duitsland de Nederlandse identiteit ontkent en als vredesvoorstel Limburg en Gelderland wil behouden, is dat geen vredesvoorstel.
Ik lees dat eigenlijk nooit dat iemand de schuld volledig bij het Westen legt. Dat zou ook raar zijn.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, zo krijgt het westen stelselmatig de schuld van wat in Oekraïne gebeurt.
Niet zelden wordt Poetin daarbij als het onschuldige slachtoffer neergezet.
[..]
Waar het om gaat is dat Poetin niet het recht had om dat te doen, ongeacht of Oekraïne wel of niet bezig was de Donbas uit te moorden, zoals in het meest extreme voorbeeld wordt gebruikt.
Anno 2022 is de gebruikelijke gang van zaken dat dat bij de VN wordt neergelegd en dat er internationaal wordt gekeken naar de situatie, en naar een oplossing gezocht.
En dat kan een militair ingrijpen betekenen.
Wat we nu zagen is een Poetin die in een toespraak de Oekraïense identiteit en soevereiniteit ontkende en aankondigde om het regime in een speciale militaire operatie omver te werpen.
Dat mislukt, en vervolgens probeert hij meter voor meter tegen een enorme prijs vanuit het oosten het geannexeerde gebied in handen te krijgen.
Ja, Oekraïne kan ook stoppen met vechten in theorie. Maar goed, terug naar de realiteit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
De realiteit is dat Rusland dat gewoon kan.
Maar niet wil.
De realiteit blijft dat Rusland deze oorlog kan beëindigen, maar dat niet wil.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, Oekraïne kan ook stoppen met vechten in theorie. Maar goed, terug naar de realiteit.
het westen will een russisch expansie tegenhoudenquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik lees dat eigenlijk nooit dat iemand de schuld volledig bij het Westen legt. Dat zou ook raar zijn.
Dat schreef je al. Daar heb ik op gereageerd. Zinloos om dat nu exact zo te doen. Ga eens in op de argumenten van de ander…quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
De realiteit blijft dat Rusland deze oorlog kan beëindigen, maar dat niet wil.
er zijn geen argumenten om een oorlog te beginnenquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat schreef je al. Daar heb ik op gereageerd. Zinloos om dat nu exact zo te doen. Ga eens in op de argumenten van de ander…
Even kijken:quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat schreef je al. Daar heb ik op gereageerd. Zinloos om dat nu exact zo te doen. Ga eens in op de argumenten van de ander…
Tuurlijk wel. Ruslands inval draait om land en verschilt in niks van de Italiaanse inval van Frankrijk in de Tweede Wereldoorlog of de Duitse inval van Polen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet de reden geweest.
Rusland heeft notabene delen van Oekraïne geannexeerd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ruslands inval draait om land en verschilt in niks van de Italiaanse inval van Frankrijk in de Tweede Wereldoorlog of de Duitse inval van Polen.
Genoeg argumenten om een oorlog te beginnen. Dat blijkt uit alles. Het ligt er gewoon aan aan welke zijde je je bevindt. En de winnaar heeft altijd gelijk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn geen argumenten om een oorlog te beginnen
nooit
de snelle inval vanuit Belarussia naar Kiev is volledig mislukt en ook de inspaningen elders gaan mislukken
Er zijn geen nazi s in oekraine en dan nog was dat wel zo, dan het probleem van Oekraine zelf
In Ruzzia lopen meer NAZI s rond dan waar ook , laat men die eerst maar eens opruimen dan
Je redenering houdt rekening met een stukje rechtvaardiging waar wmb hier geen enkele sprake is.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets met schuld te maken. In sprookjes en films werkt het zo, maar in de echte wereld speelt er veel meer. Dit conflict kent een lange aanloop. Het is niet alsof de Vodka slecht is gevallen op een avond en er vervolgens 140.000 man de grens over zijn gestuurd.
Genoeg redenen die daarmee nog geen, laat staan rechtvaardige, argumenten zijn.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Genoeg argumenten om een oorlog te beginnen. Dat blijkt uit alles. Het ligt er gewoon aan aan welke zijde je je bevindt. En de winnaar heeft altijd gelijk.
Dat is toch allemaal theorie. Grootmachten dat Rusland dan niet is maar wel een kermacht willen altijd hun invloed uitoefenen en uitbreiden. En dan ontstaan er conflicten. Een conflict kan ook een burgeroorlog zijn. Het is dat ik westers ben opgevoed en daarom de invloeden wereldwijd accepteer van de VS en zelfs prima vind(dat is hypocriet), maar zo werkt het helaas. Maar kijk je door de bril van Rusland dan is het logisch wat zij doen ook al ben ik het er niet mee eens. Daarom is het voor mij ook geen verassing dat zij de Krim hebben bezet en de Donbass willen bezetten.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Genoeg redenen die daarmee nog geen, laat staan rechtvaardige, argumenten zijn.
En nee, de winnaar heeft hooguit 'gewonnen' en daarmee niet daarom haar gelijk verkregen.
Het gelijk hier is vooral op grond van macht of zelfs misleiding als (kiezers)manipulatie verkregen.
Dat winnen wordt gezien als dus gelijk is vooral omdat de winnaar een rechtvaardiging ziet (en wil zien) om haar 'bestaansrecht' als overtuiging te kunnen sussen. Dat iemand, weet ik veel, een vlieg kan doodslaan wil niet zeggen dat die daarmee in eigen recht staat en laat staan daarin gelijk heeft te bepalen dat die vlieg geen rechten heeft.
Ook iemand, een bevolking of land (weten) te kunnen onderdrukken, wil niet daarmee betekenen dat daarmee een gelijk, laat staan recht ontstaat.
lijkt me overdreven dramatischquote:Op zondag 18 augustus 2024 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsjonge, je graaft de kuil wel steeds dieper voor jezelf zeg…
Permanent.quote:Op zondag 18 augustus 2024 06:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Onrust, daarnaast kwam er op dat moment niks uit Nord stream 1 dan? En hoelang zou dat zijn?
Ad hominem.quote:Je bent zo vooringenomen het is echt tergend.
En dan je kerncentrales sluiten. Dat je niet van Russisch gas afhankelijk wil zijn is prima en dat had al veel eerder moeten gebeuren. Maar om dan je kerncentrales te sluiten is natuurlijk niet zo slim.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Permanent.
Duitsland had besloten om niet langer rechtstreeks Russisch gas te importeren.
Daarmee is NS achterhaald.
Voor de overige gasleveringen is de bestaande infrastructuur voldoende.
[..]
Ad hominem.
Theorie op grond van klopt niet of omdat het niet matcht met de situatie ?quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is toch allemaal theorie. Grootmachten dat Rusland dan niet is maar wel een kermacht willen altijd hun invloed uitoefenen en uitbreiden. En dan ontstaan er conflicten. Een conflict kan ook een burgeroorlog zijn. Het is dat ik westers ben opgevoed en daarom de invloeden wereldwijd accepteer van de VS en zelfs prima vind(dat is hypocriet), maar zo werkt het helaas. Maar kijk je door de bril van Rusland dan is het logisch wat zij doen ook al ben ik het er niet mee eens. Daarom is het voor mij ook geen verassing dat zij de Krim hebben bezet en de Donbass willen bezetten.
Die inzet past in het beeld dat er dat gas zou zijn. Gas in dat past in - wmb achterhaald - groendenken en daarmee een wederzijdse samenwerking afdwingt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
En dan je kerncentrales sluiten. Dat je niet van Russisch gas afhankelijk wil zijn is prima en dat had al veel eerder moeten gebeuren. Maar om dan je kerncentrales te sluiten is natuurlijk niet zo slim.
Klopt, Duitsland heeft een verkeerde keuze gemaakt door bij de energietransitie te kiezen voor Russisch gas.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
En dan je kerncentrales sluiten. Dat je niet van Russisch gas afhankelijk wil zijn is prima en dat had al veel eerder moeten gebeuren. Maar om dan je kerncentrales te sluiten is natuurlijk niet zo slim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |