abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:32:02 #276
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218611727
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb je zeker een punt. Van nature zou EU zich zo bezien ook moeten afkeuren van Oekraïne
Er zijn velerlei redenen natuurlijk.
Wat ik wel opvallend is dat Frankrijk en VK tot de grote havikken horen onderhand, maar zelf intern de grootste problemen hebben. Eigenlijk staan die landen op punt van instorten. Die landen zijn ook niet echt democratieën meer in de zuivere zin van het woord.
_O-
pi_218611743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:32 schreef Perox het volgende:

[..]
_O-
Nou de landen misschien niet maar de democratische vrijheid staat onder druk.
Vakman pur sang
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:44:39 #278
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218611798
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is bubbelpraat man. Je mag niet meer zeggen dat je van bacon houdt zeker? :9
pi_218612323
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland is deels een patriarchale samenleving waar nog verbinding is tussen Kerk, landsbestuur én burger, ze zijn defacto christelijk, en de maatschappij kent traditionele omgangsvormen.
Dat haat het westen momenteel.
Precies.
Het heeft natuurlijk niets te maken met de invasie in Oekraïne.

En het dan vreemd vinden dat anderen gekscherend suggereren dat bepaalde Fokkers voor het Kremlin spreken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218612327
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
_O- _O- _O-

Het wordt steeds gekker...
pi_218612338
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mee eens maar eerlijk gezegd blijf ik mij daar dan wel over verbazen dat het zo'n klein team gelukt is.
en dan ook nog dat het 3 jaar heeft geduurd voordat er iets van daders bekend zijn geworden.
Hoe kleiner het team, des te moeilijker vindbaar natuurlijk.
En dat er een oorlogssituatie is maakt het ook lastiger.
pi_218612361
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat speelt zeker een rol in de afkeer van Rusland inderdaad. Aan de andere kant kun je ook goed het argument maken dat Oekraïne wat dit betreft niet veel anders is.
Kortom, de argumentatie klopt niet.

Voor Polen bijvoorbeeld geldt dit ook
En die staat lijnrecht tegenover Rusland.
En zo zijn er vast meer EU landen op te noemen.

Het is gewoon wanhopig zoeken naar een andere reden dan de daden van het huidige regime in het Kremlin.

Het slaat ook nergens op
Voor de inval deed het westen nog uitgebreid zaken met Rusland, en samenwerking op velerlei gebieden
Ondanks MH17, ondanks de annexatie van De Krim...

Nu liggen de ballen anders en dan weet Team Rusland niets anders te verzinnen dan dat dat komt omdat het westen de patriarchale samenleving van Rusland haat...
pi_218612385
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:41 schreef phpmystyle het volgende:
Het is opmerkelijker dat EU niet inziet dat Amerika vooral haar eigen belangen prevaleert, NS opblazen, vertellen welke technologie er niet naar Azie mag, ons onder druk zetten om geopolitiek en economisch China te gaan hinderen.
Dus jij denkt nog steeds dat de VS Nord Stream heeft opgeblazen.

Anyway, China is net zo goed een bedreiging voor ons als voor de VS.
pi_218612492
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:21 schreef LXIV het volgende:
Verder ben ik hier om te sparren in een zo objectief mogelijke analyse en niet om enige partij te bevoordelen. Dan vind ik de ‘fanboys’ van welke kant dan ook vermoeiend, want er valt geen redelijk woord mee te wisselen.
Dat heb ik ook.
Er is ook niet veel meer over te zeggen totdat de Duitsers meer informatie boven water krijgen.
Hierboven zie je wat activisme met je kan doen.
Vakman pur sang
pi_218612604
Denk dat die bij inlichtingendiensten al veel eerder bekend was maar onder de pet gehouden werd. Nu de Oekraïne oorlog al 3 jaar verder is kan het wel weer. Pijnlijk voor Duitsland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218612883
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:05 schreef Wantie het volgende:
Zelf keek in naar 3 opties: de VS, Rusland of Oekraïne.
Van deze drie is Rusland het meest onlogisch.

De Russen zijn één van de drijvende krachten en hebben gewoon een economisch en geopolitiek belang bij deze pijplijn.

Amerika is vanaf het begin tegenstander van deze pijplijn dus dat die er achter zitten of op de hoogte waren zou me niet verbazen.

De reden voor Oekraïne om deze pijplijn op te blazen lijkt me duidelijk, eigenlijk de enige reden om het niet te doen is de relatie met Duitsland en andere bondgenoten. Uiteindelijk is de ophef, althans publiekelijk, beperkt gebleven.
pi_218612905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:31 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat die bij inlichtingendiensten al veel eerder bekend was maar onder de pet gehouden werd. Nu de Oekraïne oorlog al 3 jaar verder is kan het wel weer. Pijnlijk voor Duitsland.
Die gaan er toch niets meer mee doen.
Er is nog 1 pijpleiding intact, en die is niet in gebruik genomen na de aanslag.
Duitsland is bezig Russisch gas definitief en volledig uit te faseren.
pi_218613089
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:38 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Vind het wel vreemd dat je op google niets kan vinden over een Valeria T met een duikrecord diepzeeduiken. Lijkt me ook stug dat ze dat nationale record op haar naam heeft staan sinds het wereldrecord in handen is van Kateryna Sadurska , een Oekraïense dame die het vorige 6 records ook op haar naam had staan.

Zo'n figuur moet je toch wel makkelijk kunnen vinden in berichtgeving :?
Goede opmerking.

Als ze recordhoudster is (geweest) dan zou de combinatie Valeria (eventueel iets andere schijfwijze) en freediving toch resultaten op moeten leveren. De vrouw is 40 dus is afgelopen 10 tot 15 jaar actief geweest in de sport.
pi_218613306
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Goede opmerking.

Als ze recordhoudster is (geweest) dan zou de combinatie Valeria (eventueel iets andere schijfwijze) en freediving toch resultaten op moeten leveren. De vrouw is 40 dus is afgelopen 10 tot 15 jaar actief geweest in de sport.
Dit verhaal begint dus ook al te rammelen.

Het is nog te vroeg om victorie te kraaien.
pi_218615098
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit verhaal begint dus ook al te rammelen.

Het is nog te vroeg om victorie te kraaien.
Jij staat er wel vreemd in.
Als Oekraïne het niet was dan is het victorie?
Het is gezien het degelijke Duitse onderzoek wel duidelijk dat de uitvoering door Oekraïne is gedaan.
De rol van de VS zal misschien nooit duidelijk worden maar die waren denk ik betrokken.

Maar denk je niet dat Duitsland al uit zichzelf die pijpleiding niet meer zou gebruiken? Ik kan nog geen goede reden bedenken voor het nut van het opblazen.

Wat iedereen wel zorgen baart is dat de infra in zeeën en oceanen dus gewoon niet te beveiligen is en dan brengt onzekerheid met zich mee.
Ook verzekeringen bemoeien zich daarmee.
Vakman pur sang
pi_218615472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Goede opmerking.

Je neemt niet voor niets zo'n klus aan hé? Die zorgen wel dat ze van de radar blijven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218615542
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij staat er wel vreemd in.
Als Oekraïne het niet was dan is het victorie?
Nee, degenen die stellen dat Oekraïne er achter zit kraaiden opnieuw victorie.
Dat is wellicht nog prematuur.

quote:
Het is gezien het degelijke Duitse onderzoek wel duidelijk dat de uitvoering door Oekraïne is gedaan.
Nee, dat blijkt daar niet uit.

quote:
De rol van de VS zal misschien nooit duidelijk worden maar die waren denk ik betrokken.
Maar dat is gebaseerd op onderbuikgevoel.

Beetje in de trant van BNW, waar de VS ook overal achter zit.

quote:
Maar denk je niet dat Duitsland al uit zichzelf die pijpleiding niet meer zou gebruiken?
Dat gaf ik al aan: Duitsland wil geen Russisch gas meer.

quote:
Ik kan nog geen goede reden bedenken voor het nut van het opblazen.

Wat iedereen wel zorgen baart is dat de infra in zeeën en oceanen dus gewoon niet te beveiligen is en dan brengt onzekerheid met zich mee.
Ook verzekeringen bemoeien zich daarmee.
Dat iets niet beveiligd was wil niet automatisch zeggen dat het niet te beveiligen is.

Er zal moeten worden nagedacht over de risico's voor de infrastructuur, en hoe dat is op te lossen.
Maar het is nogal gemakkelijk om bij voorbaat te zeggen dat het niet te beveiligen is.
pi_218615551
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je neemt niet voor niets zo'n klus aan hé? Die zorgen wel dat ze van de radar blijven.
Hoe win je een record onder de radar?
pi_218615599
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, degenen die stellen dat Oekraïne er achter zit kraaiden opnieuw victorie.
Dat is wellicht nog prematuur.
[..]
Nee, dat blijkt daar niet uit.
[..]
Maar dat is gebaseerd op onderbuikgevoel.

Beetje in de trant van BNW, waar de VS ook overal achter zit.
[..]
Dat gaf ik al aan: Duitsland wil geen Russisch gas meer.
[..]
Dat iets niet beveiligd was wil niet automatisch zeggen dat het niet te beveiligen is.

Er zal moeten worden nagedacht over de risico's voor de infrastructuur, en hoe dat is op te lossen.
Maar het is nogal gemakkelijk om bij voorbaat te zeggen dat het niet te beveiligen is.
Jij hebt echt een klap van een molenwiek gehad.
Knettergek.
Vakman pur sang
pi_218615924
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij hebt echt een klap van een molenwiek gehad.
Knettergek.
Ik accepteer je verlies
pi_218615933
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Anderhalf jaar geleden werd er toch ook al over een Oekraïner gesproken die toen in Polen zou zitten?
Klopt.
pi_218619223
Even wat reacties terug zoeken van lui die het de Russen in de schoenen schoven.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:00:49 #299
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218619265
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_218619326
quote:
Wat dit betreft toont het gewoon dat de geschiedenis zich blijft herhalen en dat degene die het domme volk beheerst ook de politiek kan domineren.

Waarom zou je hem opblazen als je de kraan ook gewoon dicht kan draaien en open kan zetten wanneer het je het beste uitkomt?

Maar nee het was Rusland. Holy crap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')