En Duitsland redt zichzelf nog steeds prima zonder NS2.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zou Duitsland er gebruik van maken, en die zouden een grote afnemer zijn geweest. Maar die kip is dus de nek omgedraaid.
Als je te maken hebt met een vijand als Rusland, is jezelf restricties opleggen en de moraalridder uithangen geen goed idee.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Koekoek. Ik ga niet uitleggen waarom je geen civiele infrastructuur mag opblazen.
Denk zelf maar eens na.
Dan heb je dat verkeerd gelezen.quote:
Inderdaad, en zoals ik al eerder zei, er gaat geen Europese cent meer naar Poetin.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En Duitsland redt zichzelf nog steeds prima zonder NS2.
Je maakt het nodeloos ingewikkeldquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je dat verkeerd gelezen.
Ik leg het uit:
Als je informatie deelt met 1 vriend, die het ook weer met 1 vriend deelt (zegt ie hè, kunnen er ook meerdere geweest zijn), en die ook weer, en dan blijkt ook Polen het te weten etc, dan kan het zomaar zijn dat je geheim ook bij een ander terecht gekomen is.
Niet omdat wij die info aan de Russen zouden geven.
Je verschuift nu de doelpalen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Koekoek. Ik ga niet uitleggen waarom je geen civiele infrastructuur mag opblazen.
Denk zelf maar eens na.
Ja. Het is laat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je maakt het nodeloos ingewikkeld![]()
Hoe noem je ns2?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Je verschuift nu de doelpalen.
Je had het over een aanslag op onze energievoorziening.
Hathor gaat zo ook zijn mand in, we worden oud he.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
We laten alles over aan @:Hathor
Ookdatnogquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hathor gaat zo ook zijn mand in, we worden oud he.
Ja. Ooit. Als de eindeloze rechtzaken opgelost zouden zijn. En Gazprom die dreigde maar beperkt te gaan leveren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zou Duitsland er gebruik van maken, en die zouden een grote afnemer zijn geweest. Maar die kip is dus de nek omgedraaid.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nord_Streamquote:Op 22 februari 2022 maakte de Duitse bondskanselier Olaf Scholz bekend dat de goedkeuring en ingebruikname van Nord Stream 2 tot nader order waren opgeschort, naar aanleiding van de escalerende crisis in Oost-Oekraïne door toedoen van Rusland. Scholz sprak van een "fundamenteel veranderde situatie".[29] Op 1 maart ontsloeg het bedrijf achter Nord Stream 2, de Nord Stream 2 AG met zetel in Zug Zwitserland, alle 140 medewerkers.[30]
In elk geval niet onze energievoorziening.quote:
Deze analist, Isa Yusibov, is het met je eens:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
@:lxiv
Zien we hier een move van de Duitsers om steun te gaan afschalen of pressie uitoefenen om te gaan praten?
https://x.com/Isa_Yusibov(...)ilZbfxGV-_br_TA&s=19quote:Ik vond de stilte van het Kremlin rondom het nieuws over NordStream2 niet opvallend, als in niemand in het Kremlin gelooft dat Oekraine er achter zit, maar nu hebben we een officiele uitspraak vanuit de Federatieraad en MinBuZa Rusland:
"Het is onmogelijk om zo'n complexe operatie uit te voeren met de deelname van één duiker vanaf een gewoon jacht in een gebied onder voortdurend toezicht van de NAVO zonder medeweten van de Verenigde Staten en andere NAVO-landen."
Ook MinBuZa Rusland zegt de conclusie van het artikel ook niet serieus te nemen en zegt dat de westerse landen de verantwoordelijkheid op Oekraine willen afschuiven.
Tot dusver, nog steeds hearsay, complottheorie of whatever.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Deze analist, Isa Yusibov, is het met je eens:
[..]
https://x.com/Isa_Yusibov(...)ilZbfxGV-_br_TA&s=19
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
In elk geval niet onze energievoorziening.
Het is inderdaad interessant om begrijpen waarom Duitsland dit doet. Ik zie het nog niet helemaal.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:34 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Goed verhaal. Ga ik wat mee doen; wie heeft een appeltje te schillen met Oekraïne én is bereid om Rusland, Oekraïne, DL, Fr, en NL over de zeik te krijgen met een poging om Oekraïne te framen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je dat verkeerd gelezen.
Ik leg het uit:
Als je informatie deelt met 1 vriend, die het ook weer met 1 vriend deelt (zegt ie hè, kunnen er ook meerdere geweest zijn), en die ook weer, en dan blijkt ook Polen het te weten etc, dan kan het zomaar zijn dat je geheim ook bij een ander terecht gekomen is.
Niet omdat wij die info aan de Russen zouden geven.
Er is een arrestatiebevel voor 1 Oekrainer. Ik kan moeilijk geloven dat 1 persoon die leidingen heeft opgeblazen. Ofwel dat is een zondebok die ze voor de bus gooien.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
Zien we hier een move van de Duitsers om steun te gaan afschalen of pressie uitoefenen om te gaan praten?
Er is een arrestatiebevel afgekondigd, als deel van een politie-onderzoek ... niet een politiek spel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:17 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Er is een arrestatiebevel voor 1 Oekrainer. Ik kan moeilijk geloven dat 1 persoon die leidingen heeft opgeblazen. Ofwel dat is een zondebok die ze voor de bus gooien.
[ x ]
Weet ik niet. Het kan ook gewoon zijn om recht te doen geldenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
Het is ook en vooral een aanslag tegen Duitsland, hé! Over de aanvallen op de Russische olie infrastructuur in Rusland doet niemand moeilijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een vijand als Rusland, is jezelf restricties opleggen en de moraalridder uithangen geen goed idee.
Er gaat gewoon nog geld voor gas vanuit Europa naar Poetin.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, en zoals ik al eerder zei, er gaat geen Europese cent meer naar Poetin.
Isa...quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:34 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Waarom saboteren ze dan ook niet de gasleveringen aan Indie, China, etc? Heeft het er misschien iets mee te maken dat landen daar normaliter - en terecht - nogal agressief op zouden reageren?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een vijand als Rusland, is jezelf restricties opleggen en de moraalridder uithangen geen goed idee.
Ja, en de spreekbuis van het Kremlin probeert de VS als zondebok te gebruiken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:17 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Er is een arrestatiebevel voor 1 Oekrainer. Ik kan moeilijk geloven dat 1 persoon die leidingen heeft opgeblazen. Ofwel dat is een zondebok die ze voor de bus gooien.
[ x ]
Agressief richting wie?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom saboteren ze dan ook niet de gasleveringen aan Indie, China, etc? Heeft het er misschien iets mee te maken dat landen daar normaliter - en terecht - nogal agressief op zouden reageren?
nou de gaslevering met LNG schepen aan India en China mag men niet tegen gaan in de wereldhandelquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom saboteren ze dan ook niet de gasleveringen aan Indie, China, etc? Heeft het er misschien iets mee te maken dat landen daar normaliter - en terecht - nogal agressief op zouden reageren?
natuurlijk maar niet zoveel als de bedoeling was met Nordstream2quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er gaat gewoon nog geld voor gas vanuit Europa naar Poetin.
??quote:
Net wakker?quote:
Nee, jij suggereert dat bijvoorbeeld China hard terug zou slaan richting de dader.quote:
En dat, dat de reden zou zijn waarom het (normaal gesproken) niet geriskeerd wordt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:42 schreef Wantie het volgende:
Nee, jij suggereert dat bijvoorbeeld China hard terug zou slaan richting de dader.
Wie precies gaven dan meteen Rusland de schuld? De VS en Nederland deden dit volgens mij helemaal niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:17 schreef Gunnter het volgende:
[..]
[ x ]
Als de president van S-A er van de hoogte was, er schijnbaar initieel mee akkoord ging, en niemand voor- of achteraf op de hoogte heeft gesteld, dan zal ik S-A inderdaad de moeder in bombarderen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:42 schreef Wantie het volgende:
Volgens jou logica had de VS Saoedi Arabië, Egypte, Libanon en de Verenigde Arabische Emiraten moeten bombarderen na 911, omdat de daders van die nationaliteit zouden zijn.
Rusland dreigt met kernwapens als het wordt aangevallen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En dat, dat de reden zou zijn waarom het (normaal gesproken) niet geriskeerd wordt.
Als het slachtoffer (DL, in dit geval) gebonden is aan andere belangen (Rusland verzwakken)/invloeden (de VS bv), pas dan wordt het interessant om het te ondernemen.
De VS heeft elke link naar SA onder mat geschoven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als de president van S-A er van de hoogte was, er schijnbaar initieel mee akkoord ging, en niemand voor- of achteraf op de hoogte heeft gesteld, dan zal ik S-A inderdaad de moeder in bombarderen.
Zo werkt Russische propaganda.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie precies gaven dan meteen Rusland de schuld? De VS en Nederland deden dit volgens mij helemaal niet.
Lolquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie precies gaven dan meteen Rusland de schuld? De VS en Nederland deden dit volgens mij helemaal niet.
www.bbc.com/news/business-63084613.ampquote:US suggests Russia could be behind Nord Stream gas leaks
Goh, wat raar tijdens een oorlog.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lol
[..]
www.bbc.com/news/business-63084613.amp
Het feit dat ze vooraf op de hoogte waren van de Oekraïense plannen maakt bovenstaande uitspraken uiterst kwaadaardig.
Propaganda is van alle tijden. Geeft wel aan dat je vooral ook niet te veel moet vertrouwen op de VS of enig ander land.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goh, wat raar tijdens een oorlog.
Wat kwaadaardig dat Rusland de schuld kreeg.
Maar wat maakt het dan kwaadaardig.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Propaganda is van alle tijden. Geeft wel aan dat je vooral ook niet te veel moet vertrouwen op de VS of enig ander land.
Tsja, zo vind ik het heel bijzonder dat jij het okee vindt om de parlementariërs en bevolking van zogenaamde "bondgenoten" voor te liegen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat maakt het dan kwaadaardig.
Rusland is in oorlog tegen Oekraïne, Oekraïne wordt gesteund door de VS.
En dan verwacht jij dat de VS open kaart speelt richting Rusland.
Ik vind dat heel bijzonder.
Dan waren de geallieerden ook heel kwaadaardig door te lekken dat DDay bij Calais plaats zou vinden.
Schandalig hoe ze die arme Duitsers hebben misleid....
Ja, want iedereen weet dat voor de Russen volslagen onmogelijk is nieuws uit het westen te lezen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, zo vind ik het heel bijzonder dat jij het okee vindt om de parlementariërs en bevolking van zogenaamde "bondgenoten" voor te liegen.
Ja, want Rusland wist niet dat Oekraïne erachter zat. Schei toch uit met die onzin.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, want iedereen weet dat voor de Russen volslagen onmogelijk is nieuws uit het westen te lezen.
Daarom kan de VS gewoon hier eerlijk toegeven dat Oekraïne het heeft opgeblazen, terwijl ze tegen Rusland zeggen dat ze de Russen daarvan verdenken.
Dat is inderdaad een veel beter scenario
Ben echt heel benieuwd hoe en wat MIVD gehoord heeft. Hoe komen ze tot die informatie?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Op basis van een krantenartikel, vind ik te zwak om vergaande conclusies te trekken. Over een zeilbootje en een paar duikers. Ik denk dat de onderste steen nog niet boven is. Er komt echt nog wel meer info.
Vind de rol van onze MIVD ook interessant. Hoezo wisten wij het als eerste, omdat we zo diep in Oekraïne zouden zitten vanwege MH17?
Wat is dat voor verhaal. Het is na de Russische invasie hè.
We hebben onze info gedeeld met de VS, die weer met DL (en dan weet Israël het ook), en Polen scheen het ook gehoord te hebben.
Wie nog meer?
Ah, dus Rusland liegt ook.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja, want Rusland wist niet dat Oekraïne erachter zat. Schei toch uit met die onzin.
Vooral Russofonen vinden dat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:09 schreef -XOR- het volgende:
Er zijn wel veel mensen die geloven in de heiligheid van de Oekraiense strijders...
We haalden in Europa voorheen 150 miljard m3 aardgas per jaar uit Rusland en de totale kosten van Nord Stream waren zo'n 11 miljard Euro.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:34 schreef Za het volgende:
Gasunie (NLse staat) investeerde in 2007 ruim een half miljard in de aanleg van Nord Stream 1.
Neuh, omdat Oekraine op een laffe manier is aangevallen zijn ze nu niet opeens een Denemarken aan de Zwarte zee. Het blijft nu eenmaal een corrupte boevenbende en men is daar echt wel Macchiavellistisch genoeg om tot dergelijke false flagoperaties over te gaan als er voor hen een voordeel te behalen valt.quote:
Hoezo is dit een false flag aanval.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, omdat Oekraine op een laffe manier is aangevallen zijn ze nu niet opeens een Denemarken aan de Zwarte zee. Het blijft nu eenmaal een corrupte boevenbende en men is daar echt wel Macchiavellistisch genoeg om tot dergelijke false flagoperaties over te gaan als er voor hen een voordeel te behalen valt.
Die aanslag is naar Rusland toegeschreven. Men snapte de incentive voor Rusland om Nord Stream op te blazen destijds al niet maar Rusland zou wel dingen opblazen omdat ze het leuk vonden ofzo. In principe leek alles altijd al te wijzen op een Oekraiense (of eventueel Amerikaanse) aanslag maar men was liever ziende blind.
11 miljard voor NS 1 + 2? Kon me herinneren dat elke Nordstream zo'n 10 mrd kostte.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We haalden in Europa voorheen 150 miljard m3 aardgas per jaar uit Rusland en de totale kosten van Nord Stream waren zo'n 11 miljard Euro.
Dus als je voor het gemak rekent met 10 jaar gebruik dan heb je het over 1.500.000.000.000m3 aardgas en is de investering achteraf zo'n ¤11.000.000.000 / 1.500.000.000.000 = ¤0,00733 per m3 aardgas, ofwel minder dan een cent per m3.
Dus die kosten zijn er wel uit.
Deze D66 mongolen bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hopend op de beschuldigende vinger richting Rusland en een intensivering van Europese hulp.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo is dit een false flag aanval.
Ik vond een false flag toen niet uit te sluiten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, omdat Oekraine op een laffe manier is aangevallen zijn ze nu niet opeens een Denemarken aan de Zwarte zee. Het blijft nu eenmaal een corrupte boevenbende en men is daar echt wel Macchiavellistisch genoeg om tot dergelijke false flagoperaties over te gaan als er voor hen een voordeel te behalen valt.
Die aanslag is naar Rusland toegeschreven. Men snapte de incentive voor Rusland om Nord Stream op te blazen destijds al niet maar Rusland zou wel dingen opblazen omdat ze het leuk vonden ofzo. In principe leek alles altijd al te wijzen op een Oekraiense (of eventueel Amerikaanse) aanslag maar men was liever ziende blind.
Aan welk van die 3 criteria voldoe je dan volgens jezelf?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:32 schreef matigeuser het volgende:
En daarnaast werd iedereen op internet, inclusief op fok, weer meteen voor 'wappie' / 'baudetlover' / 'putinpijper' uitgemaakt als diegene twijfelde aan dit verhaal en stelde dat het wel eens de VS of Oekraïne zelf geweest zouden kunnen zijn.
viel wel mee in dezequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:32 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Deze D66 mongolen bijvoorbeeld:
En ook de mainstream media dook er gelijk bovenop:
En daarnaast werd iedereen op internet, inclusief op fok, weer meteen voor 'wappie' / 'baudetlover' / 'putinpijper' uitgemaakt als diegene twijfelde aan dit verhaal en stelde dat het wel eens de VS of Oekraïne zelf geweest zouden kunnen zijn.
Zelfs als het 50 miljard was, dan is het nog steeds goedkoop gas geweest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:31 schreef skrn het volgende:
[..]
11 miljard voor NS 1 + 2? Kon me herinneren dat elke Nordstream zo'n 10 mrd kostte.
Dat sowiesoquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:45 schreef RichardHammond het volgende:
Vind het idee dat een paar knapen een bootje huren en ongemerkt een dergelijke pijpleiding opblazen nog steeds tamelijk ongeloofwaardig.
En wel met een land dat onze infrastructuur opblaast? Of dat heeft goedgekeurd, achtergehouden...? De vraag wordt op een gegeven moment welk land meer of minder onze of DL haar vijand is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteindelijk, wie het ook heeft opgeblazen, ik vind niet dat we nog zaken met Rusland zouden moeten doen de komende 25 jaar. Dus ook geen gas uit Rusland.
Er zit 1 miljoen ton staal per pijpleiding. 4 miljoen in totaal. Staal kost ongeveer 1000 EUR / ton, dus inkoopkosten staal alleen is al miljarden euros.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zelfs als het 50 miljard was, dan is het nog steeds goedkoop gas geweest.
Zal ook wel verschil zitten in beraamde kosten en de uiteindelijke kosten, want dat soort projecten vallen altijd 2x duurder uit
Als iemand jou een wappie heeft genoemd had je waarschijnlijk wel meer gedaan dan de optie openhouden dat het wellicht ook Oekraïne geweest kon zijn. Dat wemelen in slachtofferschap is zo triest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:32 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Deze D66 mongolen bijvoorbeeld:
En ook de mainstream media dook er gelijk bovenop:
maar het was niet onze infrastructuurquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En wel met een land dat onze infrastructuur opblaast? Of dat heeft goedgekeurd, achtergehouden...? De vraag wordt op een gegeven moment welk land meer of minder onze of DL haar vijand is.
Een deel is gefinancierd door Gazprom, vandaar dat de kosten voor bedrijven in de EU laag bleven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Er zit 1 miljoen ton staal per pijpleiding. 4 miljoen in totaal. Staal kost ongeveer 1000 EUR / ton, dus inkoopkosten staal alleen is al miljarden euros.
Het was een gigantisch project. Weinig gedaan op gelijke schaal ergens anders op wereld.
Onze band met Oekraïne kan wel een stootje hebben. Maar het helpt niet mee, uiteraard.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En wel met een land dat onze infrastructuur opblaast? Of dat heeft goedgekeurd, achtergehouden...? De vraag wordt op een gegeven moment welk land meer of minder onze of DL haar vijand is.
Constructie en staallevering bovendien grotendeels gedaan door Europese bedrijven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een deel is gefinancierd door Gazprom, vandaar dat de kosten voor bedrijven in de EU laag bleven.
Sowieso was Nord Stream grotendeels privaat aangelegd, o.a. Uniper, Wintershall Dea, OMV, Engie en Shell hebben de kosten / leningen opgebracht, Gazprom de rest.
neequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:51 schreef skrn het volgende:
Volgens Nordstream 1 :
Er is nog 1 over, misschien wordt 'die weer operationeel
quote:Internationaalo8 jun '22 11:42
Merkel blijft achter Ruslandbeleid staan in eerste interview sinds aftreden
Auteur: BNR Webredactie
Angela Merkel veroordeelt de Russische invasie in Oekraïne, maar vindt niet dat ze zelf te pro-Russisch is geweest in haar tijd als bondskanselier.
Dat zei Merkel gisterenavond in het eerste interview sinds haar aftreden in december 2021.
Als leider van Duitsland heeft ze tot haar aftreden altijd geprobeerd de banden met Rusland aan te halen.
quote:De periode 2007/2008 is cruciaal in de discussie over de relatie tussen Oekraïne en het Westen.
Het waren bondskanselier Merkel en de toenmalige Franse president Sarkozy die er in 2008 tijdens een belangrijke NAVO-top in Roemenië voor zorgden dat Oekraïne geen lid werd.
Het jaar daarvoor gaf Poetin aan tijdens de jaarlijkse Veiligheidsconferentie in München dat er wat hem betreft een einde moest komen aan de 'unipolaire wereldorde', waarin de Verenigde Staten de enige wereldmacht is.
Deze speech wordt gezien als de eerste keer dat Poetin openlijk verklaarde dat Rusland zich tegen het Westen zou keren.
En dan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
Vraag is ook, wat wist Rutte. En als Rutte het wist moet Schoof het ook geweten hebben.
Rutte heeft er vast geen actieve herinnering aanquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
Vraag is ook, wat wist Rutte. En als Rutte het wist moet Schoof het ook geweten hebben.
doet er toch geen zaak toe, het resultaat is prima, weg met die pijpen,quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
ja en dan , en wat dan nogquote:
Die heeft daar vast geen actieve herinnering aanquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
Oh jij was me voorquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rutte heeft er vast geen actieve herinnering aan
niks boven water, prima zoquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Stap 1 is dit boven tafel krijgen. De rest is aan de politiek.
'Wij' hebben ons blauw betaald aan exorbitante gasprijzen. En de effecten op de voedselprijzen is nog steeds aanwezig. Dus nee, ik heb er in ieder geval geen reet aan verdiend.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:14 schreef Ulx het volgende:
Pompte Groningen toen nog gas op? Dan hebben we er toch prima aan verdiend?
Eens hoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:14 schreef Akathisia het volgende:
Goedpraters be like"Joah nee het is eigenlijk wel prima dat mijn buurman mijn auto heeft opgeblazen. Ik wilde toch al afvallen en mijn reisvermogen leverde zijn concurrent, de appie, teveel geld op. Nu kan ik alleen nog met de fiets boodschappen doen bij zijn vriend, de Jumbo. Mensen zouden eigenlijk vaker mijn spullen moeten opblazen. Vooral als ze goed kunnen uitleggen hoe het in hun én mijn voordeel is."
het was alleen niet jouw autoquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:14 schreef Akathisia het volgende:
Goedpraters be like"Joah nee het is eigenlijk wel prima dat mijn buurman mijn auto heeft opgeblazen. Ik wilde toch al afvallen en mijn reisvermogen leverde zijn concurrent, de appie, teveel geld op. Nu kan ik alleen nog met de fiets boodschappen doen bij zijn vriend, de Jumbo. Mensen zouden eigenlijk vaker mijn spullen moeten opblazen. Vooral als ze goed kunnen uitleggen hoe het in hun én mijn voordeel is."
Ik wil dat het niet escaleert. Straks moeten onze kindertjes voor Big Energy gaan vechten in Oekraïne. Dat moeten we vermijden, nietwaar?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:14 schreef Akathisia het volgende:
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:24 schreef sp3c het volgende:
ik had het kwalijker gevonden als de Amerikanen het idd gedaan hadden
Oekrainers die een Russische pijpleiding opblazen vind ik niet zo heel interessant tbh
Rusland is geen lid van de NAVOquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:25 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Want dan was het NAVO-land tegen NAVO-land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |