Als iemand jou een wappie heeft genoemd had je waarschijnlijk wel meer gedaan dan de optie openhouden dat het wellicht ook Oekraïne geweest kon zijn. Dat wemelen in slachtofferschap is zo triest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:32 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Deze D66 mongolen bijvoorbeeld:
En ook de mainstream media dook er gelijk bovenop:
En daarnaast werd iedereen op internet, inclusief op fok, weer meteen voor 'wappie' / 'baudetlover' / 'putinpijper' uitgemaakt als diegene twijfelde aan dit verhaal en stelde dat het wel eens de VS of Oekraïne zelf geweest zouden kunnen zijn.
maar het was niet onze infrastructuurquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En wel met een land dat onze infrastructuur opblaast? Of dat heeft goedgekeurd, achtergehouden...? De vraag wordt op een gegeven moment welk land meer of minder onze of DL haar vijand is.
Een deel is gefinancierd door Gazprom, vandaar dat de kosten voor bedrijven in de EU laag bleven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Er zit 1 miljoen ton staal per pijpleiding. 4 miljoen in totaal. Staal kost ongeveer 1000 EUR / ton, dus inkoopkosten staal alleen is al miljarden euros.
Het was een gigantisch project. Weinig gedaan op gelijke schaal ergens anders op wereld.
Onze band met Oekraïne kan wel een stootje hebben. Maar het helpt niet mee, uiteraard.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En wel met een land dat onze infrastructuur opblaast? Of dat heeft goedgekeurd, achtergehouden...? De vraag wordt op een gegeven moment welk land meer of minder onze of DL haar vijand is.
Constructie en staallevering bovendien grotendeels gedaan door Europese bedrijven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een deel is gefinancierd door Gazprom, vandaar dat de kosten voor bedrijven in de EU laag bleven.
Sowieso was Nord Stream grotendeels privaat aangelegd, o.a. Uniper, Wintershall Dea, OMV, Engie en Shell hebben de kosten / leningen opgebracht, Gazprom de rest.
neequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:51 schreef skrn het volgende:
Volgens Nordstream 1 :
Er is nog 1 over, misschien wordt 'die weer operationeel
quote:Internationaalo8 jun '22 11:42
Merkel blijft achter Ruslandbeleid staan in eerste interview sinds aftreden
Auteur: BNR Webredactie
Angela Merkel veroordeelt de Russische invasie in Oekraïne, maar vindt niet dat ze zelf te pro-Russisch is geweest in haar tijd als bondskanselier.
Dat zei Merkel gisterenavond in het eerste interview sinds haar aftreden in december 2021.
Als leider van Duitsland heeft ze tot haar aftreden altijd geprobeerd de banden met Rusland aan te halen.
quote:De periode 2007/2008 is cruciaal in de discussie over de relatie tussen Oekraïne en het Westen.
Het waren bondskanselier Merkel en de toenmalige Franse president Sarkozy die er in 2008 tijdens een belangrijke NAVO-top in Roemenië voor zorgden dat Oekraïne geen lid werd.
Het jaar daarvoor gaf Poetin aan tijdens de jaarlijkse Veiligheidsconferentie in München dat er wat hem betreft een einde moest komen aan de 'unipolaire wereldorde', waarin de Verenigde Staten de enige wereldmacht is.
Deze speech wordt gezien als de eerste keer dat Poetin openlijk verklaarde dat Rusland zich tegen het Westen zou keren.
En dan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
Vraag is ook, wat wist Rutte. En als Rutte het wist moet Schoof het ook geweten hebben.
Rutte heeft er vast geen actieve herinnering aanquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
Vraag is ook, wat wist Rutte. En als Rutte het wist moet Schoof het ook geweten hebben.
doet er toch geen zaak toe, het resultaat is prima, weg met die pijpen,quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
ja en dan , en wat dan nogquote:
Die heeft daar vast geen actieve herinnering aanquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
Oh jij was me voorquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rutte heeft er vast geen actieve herinnering aan
niks boven water, prima zoquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Stap 1 is dit boven tafel krijgen. De rest is aan de politiek.
'Wij' hebben ons blauw betaald aan exorbitante gasprijzen. En de effecten op de voedselprijzen is nog steeds aanwezig. Dus nee, ik heb er in ieder geval geen reet aan verdiend.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:14 schreef Ulx het volgende:
Pompte Groningen toen nog gas op? Dan hebben we er toch prima aan verdiend?
Eens hoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:14 schreef Akathisia het volgende:
Goedpraters be like"Joah nee het is eigenlijk wel prima dat mijn buurman mijn auto heeft opgeblazen. Ik wilde toch al afvallen en mijn reisvermogen leverde zijn concurrent, de appie, teveel geld op. Nu kan ik alleen nog met de fiets boodschappen doen bij zijn vriend, de Jumbo. Mensen zouden eigenlijk vaker mijn spullen moeten opblazen. Vooral als ze goed kunnen uitleggen hoe het in hun én mijn voordeel is."
het was alleen niet jouw autoquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:14 schreef Akathisia het volgende:
Goedpraters be like"Joah nee het is eigenlijk wel prima dat mijn buurman mijn auto heeft opgeblazen. Ik wilde toch al afvallen en mijn reisvermogen leverde zijn concurrent, de appie, teveel geld op. Nu kan ik alleen nog met de fiets boodschappen doen bij zijn vriend, de Jumbo. Mensen zouden eigenlijk vaker mijn spullen moeten opblazen. Vooral als ze goed kunnen uitleggen hoe het in hun én mijn voordeel is."
Ik wil dat het niet escaleert. Straks moeten onze kindertjes voor Big Energy gaan vechten in Oekraïne. Dat moeten we vermijden, nietwaar?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:14 schreef Akathisia het volgende:
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:24 schreef sp3c het volgende:
ik had het kwalijker gevonden als de Amerikanen het idd gedaan hadden
Oekrainers die een Russische pijpleiding opblazen vind ik niet zo heel interessant tbh
Rusland is geen lid van de NAVOquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:25 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Want dan was het NAVO-land tegen NAVO-land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |