abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:32:51 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214728052
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 01:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Inderdaad, en zoals ik al eerder zei, er gaat geen Europese cent meer naar Poetin.
Er gaat gewoon nog geld voor gas vanuit Europa naar Poetin.
The End Times are wild
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:39:33 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214728075
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als je te maken hebt met een vijand als Rusland, is jezelf restricties opleggen en de moraalridder uithangen geen goed idee.
Waarom saboteren ze dan ook niet de gasleveringen aan Indie, China, etc? Heeft het er misschien iets mee te maken dat landen daar normaliter - en terecht - nogal agressief op zouden reageren?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214728098
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 07:17 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Er is een arrestatiebevel voor 1 Oekrainer. Ik kan moeilijk geloven dat 1 persoon die leidingen heeft opgeblazen. Ofwel dat is een zondebok die ze voor de bus gooien.

[ x ]
Ja, en de spreekbuis van het Kremlin probeert de VS als zondebok te gebruiken.

En dat is een bekende tactiek..
De VS krijgt overal de schuld van.
De inname van De Krim, de burgeroorlog in Donbas en de invasie en annexatie door Rusland.

Wat dat betreft geen verrassingen.
pi_214728104
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 08:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom saboteren ze dan ook niet de gasleveringen aan Indie, China, etc? Heeft het er misschien iets mee te maken dat landen daar normaliter - en terecht - nogal agressief op zouden reageren?
Agressief richting wie?

Er is nog steeds niet duidelijk wie er achter de aanslag zit.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:55:15 #131
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214728160
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 08:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]
nou de gaslevering met LNG schepen aan India en China mag men niet tegen gaan in de wereldhandel

daarnaast is dat niet om blijven van te worden voor Gazprom , India die betaald in Roepies tegen de roepie koers van India en China betaald een schijtprijsje , dan zou een afnemer als de groeitijger Vietnam uiteraard welkom zijn , met betalingen in Dollars maar ok

Ook zal er nog heel veel LNG in Europa terecht komen

Het wegvallen van GAZ leveringen via de Nordstream pijp is een enorme klap voor Ruzzia
LNG om de zuid varen is een hele dure busineess

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 08:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er gaat gewoon nog geld voor gas vanuit Europa naar Poetin.
natuurlijk maar niet zoveel als de bedoeling was met Nordstream2
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214728165
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 08:46 schreef Wantie het volgende:
Agressief richting wie?
??

De dader me dunkt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214728205
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 08:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
??

De dader me dunkt.
quote:
Er is nog steeds niet duidelijk wie er achter de aanslag zit.
pi_214728225
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]

Net wakker?
pi_214728393
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:07 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Net wakker?
Nee, jij suggereert dat bijvoorbeeld China hard terug zou slaan richting de dader.

Alleen is niet bekend wie die dader is.

Nu 2 jaar later is er 1 arrestatiebevel richting 1 Oekraïner..

That's it.

Volgens jou logica had de VS Saoedi Arabië, Egypte, Libanon en de Verenigde Arabische Emiraten moeten bombarderen na 911, omdat de daders van die nationaliteit zouden zijn.
pi_214728410
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:42 schreef Wantie het volgende:
Nee, jij suggereert dat bijvoorbeeld China hard terug zou slaan richting de dader.
En dat, dat de reden zou zijn waarom het (normaal gesproken) niet geriskeerd wordt.

Als het slachtoffer (DL, in dit geval) gebonden is aan andere belangen (Rusland verzwakken)/invloeden (de VS bv), pas dan wordt het interessant om het te ondernemen.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:45:30 #137
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_214728414
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 07:17 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Er is een arrestatiebevel voor 1 Oekrainer. Ik kan moeilijk geloven dat 1 persoon die leidingen heeft opgeblazen. Ofwel dat is een zondebok die ze voor de bus gooien.

[ x ]
Wie precies gaven dan meteen Rusland de schuld? De VS en Nederland deden dit volgens mij helemaal niet.
Krekker is de bom!
pi_214728418
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:42 schreef Wantie het volgende:
Volgens jou logica had de VS Saoedi Arabië, Egypte, Libanon en de Verenigde Arabische Emiraten moeten bombarderen na 911, omdat de daders van die nationaliteit zouden zijn.
Als de president van S-A er van de hoogte was, er schijnbaar initieel mee akkoord ging, en niemand voor- of achteraf op de hoogte heeft gesteld, dan zal ik S-A inderdaad de moeder in bombarderen.
pi_214728506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:44 schreef Akathisia het volgende:

[..]
En dat, dat de reden zou zijn waarom het (normaal gesproken) niet geriskeerd wordt.

Als het slachtoffer (DL, in dit geval) gebonden is aan andere belangen (Rusland verzwakken)/invloeden (de VS bv), pas dan wordt het interessant om het te ondernemen.
Rusland dreigt met kernwapens als het wordt aangevallen.

Toch is NS opgeblazen, zijn er aanvallen diep in Rusland geweest en is een gebied van enkele honderden vierkante kilometers ingenomen

Daarnaast, hoe gaat China een aanval doen op het verre Oekraïne.
pi_214728518
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als de president van S-A er van de hoogte was, er schijnbaar initieel mee akkoord ging, en niemand voor- of achteraf op de hoogte heeft gesteld, dan zal ik S-A inderdaad de moeder in bombarderen.
De VS heeft elke link naar SA onder mat geschoven.
pi_214728526
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wie precies gaven dan meteen Rusland de schuld? De VS en Nederland deden dit volgens mij helemaal niet.
Zo werkt Russische propaganda.
Er wordt handig ingespeeld op het sentiment dat Rusland ten onrechte altijd als de boeman wordt gezien.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:59:43 #142
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214728540
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Lol

quote:
US suggests Russia could be behind Nord Stream gas leaks
www.bbc.com/news/business-63084613.amp

Het feit dat ze vooraf op de hoogte waren van de Oekraïense plannen maakt bovenstaande uitspraken uiterst kwaadaardig.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214728619
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:59 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Lol
[..]
www.bbc.com/news/business-63084613.amp

Het feit dat ze vooraf op de hoogte waren van de Oekraïense plannen maakt bovenstaande uitspraken uiterst kwaadaardig.
Goh, wat raar tijdens een oorlog.

Wat kwaadaardig dat Rusland de schuld kreeg.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:22:38 #144
335133 MichaelScott
pi_214728678
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Goh, wat raar tijdens een oorlog.

Wat kwaadaardig dat Rusland de schuld kreeg.
Propaganda is van alle tijden. Geeft wel aan dat je vooral ook niet te veel moet vertrouwen op de VS of enig ander land.
  Vis een optie? vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:35:07 #145
70532 loveli
N
pi_214728746
Nu nog even lid worden van de EU en dan zand erover.
crap in = crap out
pi_214728811
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Propaganda is van alle tijden. Geeft wel aan dat je vooral ook niet te veel moet vertrouwen op de VS of enig ander land.
Maar wat maakt het dan kwaadaardig.

Rusland is in oorlog tegen Oekraïne, Oekraïne wordt gesteund door de VS.

En dan verwacht jij dat de VS open kaart speelt richting Rusland.

Ik vind dat heel bijzonder.

Dan waren de geallieerden ook heel kwaadaardig door te lekken dat DDay bij Calais plaats zou vinden.
Schandalig hoe ze die arme Duitsers hebben misleid....
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:52:52 #147
335133 MichaelScott
pi_214728884
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar wat maakt het dan kwaadaardig.

Rusland is in oorlog tegen Oekraïne, Oekraïne wordt gesteund door de VS.

En dan verwacht jij dat de VS open kaart speelt richting Rusland.

Ik vind dat heel bijzonder.

Dan waren de geallieerden ook heel kwaadaardig door te lekken dat DDay bij Calais plaats zou vinden.
Schandalig hoe ze die arme Duitsers hebben misleid....
Tsja, zo vind ik het heel bijzonder dat jij het okee vindt om de parlementariërs en bevolking van zogenaamde "bondgenoten" voor te liegen.
pi_214728935
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:52 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Tsja, zo vind ik het heel bijzonder dat jij het okee vindt om de parlementariërs en bevolking van zogenaamde "bondgenoten" voor te liegen.
Ja, want iedereen weet dat voor de Russen volslagen onmogelijk is nieuws uit het westen te lezen.

Daarom kan de VS gewoon hier eerlijk toegeven dat Oekraïne het heeft opgeblazen, terwijl ze tegen Rusland zeggen dat ze de Russen daarvan verdenken.

Dat is inderdaad een veel beter scenario ^O^
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:01:42 #149
335133 MichaelScott
pi_214728957
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, want iedereen weet dat voor de Russen volslagen onmogelijk is nieuws uit het westen te lezen.

Daarom kan de VS gewoon hier eerlijk toegeven dat Oekraïne het heeft opgeblazen, terwijl ze tegen Rusland zeggen dat ze de Russen daarvan verdenken.

Dat is inderdaad een veel beter scenario ^O^
Ja, want Rusland wist niet dat Oekraïne erachter zat. Schei toch uit met die onzin.
pi_214729016
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Op basis van een krantenartikel, vind ik te zwak om vergaande conclusies te trekken. Over een zeilbootje en een paar duikers. Ik denk dat de onderste steen nog niet boven is. Er komt echt nog wel meer info.

Vind de rol van onze MIVD ook interessant. Hoezo wisten wij het als eerste, omdat we zo diep in Oekraïne zouden zitten vanwege MH17?
Wat is dat voor verhaal. Het is na de Russische invasie hè.

We hebben onze info gedeeld met de VS, die weer met DL (en dan weet Israël het ook), en Polen scheen het ook gehoord te hebben.
Wie nog meer?
Ben echt heel benieuwd hoe en wat MIVD gehoord heeft. Hoe komen ze tot die informatie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')