Oh, en ik denk dat de mivd dit soort dingen niet deelt met Russische inlichtingendienstenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
En als zoveel inlichtingendiensten (ik tel er al 3 of 4) op de hoogte waren van dit initiële plan van Oekraïne om NS op te blazen, dan kun je er donder op zeggen dat de Russen dit ook wisten. En wsl veel meer landen.
Waardoor ieder land met een appeltje te schillen met Oekraïne dit gedaan kan hebben. Want de schuld komt toch altijd bij Oekraïne.
Ik wil echt wel meer bewijzen zien.
Dat valt prima te negeren. Zover gaat het nl niet komen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:35 schreef Hathor het volgende:
Stel dat hierdoor Europa zo verdeeld raakt dat de wapen en munitieleveranties stagneren of zelfs volledig stoppen, dan is Poetin de lachende derde, iets wat moeilijk te negeren valt.
Er gaat helemaal niks gebeuren want het komt niet uit. Net zomin er iets gebeurde toen de cia toch martelvluchten uitvoerde, er geen massa-vernietigingswapen in Irak waren etc.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:35 schreef Hathor het volgende:
Stel dat hierdoor Europa zo verdeeld raakt dat de wapen en munitieleveranties stagneren of zelfs volledig stoppen, dan is Poetin de lachende derde, iets wat moeilijk te negeren valt.
Wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zit ook wat in. Maar wie heeft er nu eigenlijk het meeste baat bij dit soort berichten?
Op basis van een krantenartikel, vind ik te zwak om vergaande conclusies te trekken. Over een zeilbootje en een paar duikers. Ik denk dat de onderste steen nog niet boven is. Er komt echt nog wel meer info.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was voordat dit bekend was al logisch dat Rusland dit niet gegaan had want het was zeer in hun nadeel. Zelf zou ik eerder denken dat de VS een vinger in de pap had, want zij hebben er het allermeeste voordeel bij.
“Ik wil meer bewijzen zien” is een zwaktebod wat je tot in het oneindige kunt blijven roepen als je je ongelijk niet wil toegeven.
En wat is jouw waarheidsbevinding?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit?
Gaat hier om waarheidsvinding
Het staan of vallen van Oekraïne ligt in handen van usa en duitsland. De overige eu landen praten, maar hebben geen substantie.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:35 schreef Hathor het volgende:
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh, en ik denk dat de mivd dit soort dingen niet deelt met Russische inlichtingendiensten
Dat er een aanslag is gepleegd op onze energievoorziening.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En wat is jouw waarheidsbevinding?
NS2 was niet operationeel. En is dat nooit geweest. Stond ergens in de ijskast.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat er een aanslag is gepleegd op onze energievoorziening.
Hoe dan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We halen onze energievoorziening nu elders, en de Russen zien geen cent meer van ons. Ik kan er niet rouwig om zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
NS2 was niet operationeel. En is dat nooit geweest. Stond ergens in de ijskast.
Wij zijn door mh17 heel actief geweest daar en hebben een netwerk opgebouwd. Dat gaf ons een voorsprong tov andere landen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Op basis van een krantenartikel, vind ik te zwak om vergaande conclusies te trekken. Over een zeilbootje en een paar duikers. Ik denk dat de onderste steen nog niet boven is. Er komt echt nog wel meer info.
Vind de rol van onze MIVD ook interessant. Hoezo wisten wij het als eerste, omdat we zo diep in Oekraïne zouden zitten vanwege MH17?
Wat is dat voor verhaal. Het is na de Russische invasie hè.
Wij delen dat niet met Rusland, China, Iran of noord- Korea natuurlijk .quote:We hebben onze info gedeeld met de VS, die weer met DL (en dan weet Israël het ook), en Polen scheen het ook gehoord te hebben.
Wie nog meer?
Wat een rare vergelijking.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus?
Volgende keer wordt lelystad opgeblazen, is ook niet operationeel.
Ik schrijf nergens dat wij informatie gedeeld hebben met Rusland. Voor de tweede maal.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij zijn door mh17 heel actief geweest daar en hebben een netwerk opgebouwd. Dat gaf ons een voorsprong tov andere landen.
[..]
Wij delen dat niet met Rusland, China, Iran of noord- Korea natuurlijk .
Er wordt ook informatie gedeeld om ook weer wat terug te krijgen. Zo werkt dat.
Putinpijper!quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik schrijf nergens dat wij informatie gedeeld hebben met Rusland. Voor de tweede maal.
Je kan geen dingen opblazen die niet van jou zijn. Dit lijkt een misdaad te zijn geweest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking.
Leg mij dan eens uit hoe dit een aanslag op onze energievoorziening zou zijn geweest als het hele project niet operationeel was en voor onbepaalde tijd in de ijskast geschoven was.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus?
Volgende keer wordt lelystad opgeblazen, is ook niet operationeel.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik schrijf nergens dat wij informatie gedeeld hebben met Rusland. Voor de tweede maal.
Hier suggereer je datquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
En als zoveel inlichtingendiensten (ik tel er al 3 of 4) op de hoogte waren van dit initiële plan van Oekraïne om NS op te blazen, dan kun je er donder op zeggen dat de Russen dit ook wisten. En wsl veel meer landen.
Waardoor ieder land met een appeltje te schillen met Oekraïne dit gedaan kan hebben. Want de schuld komt toch altijd bij Oekraïne.
Ik wil echt wel meer bewijzen zien.
Flapdrol.quote:
Voor zover ik weet zou Duitsland er gebruik van maken, en die zouden een grote afnemer zijn geweest. Maar die kip is dus de nek omgedraaid.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit hoe dit een aanslag op onze energievoorziening zou zijn geweest als het hele project niet operationeel was en voor onbepaalde tijd in de ijskast geschoven was.
Het voorzag niet in onze energie. En ging dat voorlopig ook niet doen.
Koekoek. Ik ga niet uitleggen waarom je geen civiele infrastructuur mag opblazen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit hoe dit een aanslag op onze energievoorziening zou zijn geweest als het hele project niet operationeel was en voor onbepaalde tijd in de ijskast geschoven was.
Het voorzag niet in onze energie. En ging dat voorlopig ook niet doen.
En Duitsland redt zichzelf nog steeds prima zonder NS2.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zou Duitsland er gebruik van maken, en die zouden een grote afnemer zijn geweest. Maar die kip is dus de nek omgedraaid.
Als je te maken hebt met een vijand als Rusland, is jezelf restricties opleggen en de moraalridder uithangen geen goed idee.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Koekoek. Ik ga niet uitleggen waarom je geen civiele infrastructuur mag opblazen.
Denk zelf maar eens na.
Dan heb je dat verkeerd gelezen.quote:
Inderdaad, en zoals ik al eerder zei, er gaat geen Europese cent meer naar Poetin.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En Duitsland redt zichzelf nog steeds prima zonder NS2.
Je maakt het nodeloos ingewikkeldquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je dat verkeerd gelezen.
Ik leg het uit:
Als je informatie deelt met 1 vriend, die het ook weer met 1 vriend deelt (zegt ie hè, kunnen er ook meerdere geweest zijn), en die ook weer, en dan blijkt ook Polen het te weten etc, dan kan het zomaar zijn dat je geheim ook bij een ander terecht gekomen is.
Niet omdat wij die info aan de Russen zouden geven.
Je verschuift nu de doelpalen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Koekoek. Ik ga niet uitleggen waarom je geen civiele infrastructuur mag opblazen.
Denk zelf maar eens na.
Ja. Het is laat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je maakt het nodeloos ingewikkeld![]()
Hoe noem je ns2?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Je verschuift nu de doelpalen.
Je had het over een aanslag op onze energievoorziening.
Hathor gaat zo ook zijn mand in, we worden oud he.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
We laten alles over aan @:Hathor
Ookdatnogquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hathor gaat zo ook zijn mand in, we worden oud he.
Ja. Ooit. Als de eindeloze rechtzaken opgelost zouden zijn. En Gazprom die dreigde maar beperkt te gaan leveren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zou Duitsland er gebruik van maken, en die zouden een grote afnemer zijn geweest. Maar die kip is dus de nek omgedraaid.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nord_Streamquote:Op 22 februari 2022 maakte de Duitse bondskanselier Olaf Scholz bekend dat de goedkeuring en ingebruikname van Nord Stream 2 tot nader order waren opgeschort, naar aanleiding van de escalerende crisis in Oost-Oekraïne door toedoen van Rusland. Scholz sprak van een "fundamenteel veranderde situatie".[29] Op 1 maart ontsloeg het bedrijf achter Nord Stream 2, de Nord Stream 2 AG met zetel in Zug Zwitserland, alle 140 medewerkers.[30]
In elk geval niet onze energievoorziening.quote:
Deze analist, Isa Yusibov, is het met je eens:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
@:lxiv
Zien we hier een move van de Duitsers om steun te gaan afschalen of pressie uitoefenen om te gaan praten?
https://x.com/Isa_Yusibov(...)ilZbfxGV-_br_TA&s=19quote:Ik vond de stilte van het Kremlin rondom het nieuws over NordStream2 niet opvallend, als in niemand in het Kremlin gelooft dat Oekraine er achter zit, maar nu hebben we een officiele uitspraak vanuit de Federatieraad en MinBuZa Rusland:
"Het is onmogelijk om zo'n complexe operatie uit te voeren met de deelname van één duiker vanaf een gewoon jacht in een gebied onder voortdurend toezicht van de NAVO zonder medeweten van de Verenigde Staten en andere NAVO-landen."
Ook MinBuZa Rusland zegt de conclusie van het artikel ook niet serieus te nemen en zegt dat de westerse landen de verantwoordelijkheid op Oekraine willen afschuiven.
Tot dusver, nog steeds hearsay, complottheorie of whatever.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Deze analist, Isa Yusibov, is het met je eens:
[..]
https://x.com/Isa_Yusibov(...)ilZbfxGV-_br_TA&s=19
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
In elk geval niet onze energievoorziening.
Het is inderdaad interessant om begrijpen waarom Duitsland dit doet. Ik zie het nog niet helemaal.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:34 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Goed verhaal. Ga ik wat mee doen; wie heeft een appeltje te schillen met Oekraïne én is bereid om Rusland, Oekraïne, DL, Fr, en NL over de zeik te krijgen met een poging om Oekraïne te framen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je dat verkeerd gelezen.
Ik leg het uit:
Als je informatie deelt met 1 vriend, die het ook weer met 1 vriend deelt (zegt ie hè, kunnen er ook meerdere geweest zijn), en die ook weer, en dan blijkt ook Polen het te weten etc, dan kan het zomaar zijn dat je geheim ook bij een ander terecht gekomen is.
Niet omdat wij die info aan de Russen zouden geven.
Er is een arrestatiebevel voor 1 Oekrainer. Ik kan moeilijk geloven dat 1 persoon die leidingen heeft opgeblazen. Ofwel dat is een zondebok die ze voor de bus gooien.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
Zien we hier een move van de Duitsers om steun te gaan afschalen of pressie uitoefenen om te gaan praten?
Er is een arrestatiebevel afgekondigd, als deel van een politie-onderzoek ... niet een politiek spel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:17 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Er is een arrestatiebevel voor 1 Oekrainer. Ik kan moeilijk geloven dat 1 persoon die leidingen heeft opgeblazen. Ofwel dat is een zondebok die ze voor de bus gooien.
[ x ]
Weet ik niet. Het kan ook gewoon zijn om recht te doen geldenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
Het is ook en vooral een aanslag tegen Duitsland, hé! Over de aanvallen op de Russische olie infrastructuur in Rusland doet niemand moeilijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een vijand als Rusland, is jezelf restricties opleggen en de moraalridder uithangen geen goed idee.
Er gaat gewoon nog geld voor gas vanuit Europa naar Poetin.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, en zoals ik al eerder zei, er gaat geen Europese cent meer naar Poetin.
Isa...quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:34 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Waarom saboteren ze dan ook niet de gasleveringen aan Indie, China, etc? Heeft het er misschien iets mee te maken dat landen daar normaliter - en terecht - nogal agressief op zouden reageren?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 01:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een vijand als Rusland, is jezelf restricties opleggen en de moraalridder uithangen geen goed idee.
Ja, en de spreekbuis van het Kremlin probeert de VS als zondebok te gebruiken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:17 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Er is een arrestatiebevel voor 1 Oekrainer. Ik kan moeilijk geloven dat 1 persoon die leidingen heeft opgeblazen. Ofwel dat is een zondebok die ze voor de bus gooien.
[ x ]
Agressief richting wie?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom saboteren ze dan ook niet de gasleveringen aan Indie, China, etc? Heeft het er misschien iets mee te maken dat landen daar normaliter - en terecht - nogal agressief op zouden reageren?
nou de gaslevering met LNG schepen aan India en China mag men niet tegen gaan in de wereldhandelquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom saboteren ze dan ook niet de gasleveringen aan Indie, China, etc? Heeft het er misschien iets mee te maken dat landen daar normaliter - en terecht - nogal agressief op zouden reageren?
natuurlijk maar niet zoveel als de bedoeling was met Nordstream2quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er gaat gewoon nog geld voor gas vanuit Europa naar Poetin.
??quote:
Net wakker?quote:
Nee, jij suggereert dat bijvoorbeeld China hard terug zou slaan richting de dader.quote:
En dat, dat de reden zou zijn waarom het (normaal gesproken) niet geriskeerd wordt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:42 schreef Wantie het volgende:
Nee, jij suggereert dat bijvoorbeeld China hard terug zou slaan richting de dader.
Wie precies gaven dan meteen Rusland de schuld? De VS en Nederland deden dit volgens mij helemaal niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:17 schreef Gunnter het volgende:
[..]
[ x ]
Als de president van S-A er van de hoogte was, er schijnbaar initieel mee akkoord ging, en niemand voor- of achteraf op de hoogte heeft gesteld, dan zal ik S-A inderdaad de moeder in bombarderen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:42 schreef Wantie het volgende:
Volgens jou logica had de VS Saoedi Arabië, Egypte, Libanon en de Verenigde Arabische Emiraten moeten bombarderen na 911, omdat de daders van die nationaliteit zouden zijn.
Rusland dreigt met kernwapens als het wordt aangevallen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En dat, dat de reden zou zijn waarom het (normaal gesproken) niet geriskeerd wordt.
Als het slachtoffer (DL, in dit geval) gebonden is aan andere belangen (Rusland verzwakken)/invloeden (de VS bv), pas dan wordt het interessant om het te ondernemen.
De VS heeft elke link naar SA onder mat geschoven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als de president van S-A er van de hoogte was, er schijnbaar initieel mee akkoord ging, en niemand voor- of achteraf op de hoogte heeft gesteld, dan zal ik S-A inderdaad de moeder in bombarderen.
Zo werkt Russische propaganda.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie precies gaven dan meteen Rusland de schuld? De VS en Nederland deden dit volgens mij helemaal niet.
Lolquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie precies gaven dan meteen Rusland de schuld? De VS en Nederland deden dit volgens mij helemaal niet.
www.bbc.com/news/business-63084613.ampquote:US suggests Russia could be behind Nord Stream gas leaks
Goh, wat raar tijdens een oorlog.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lol
[..]
www.bbc.com/news/business-63084613.amp
Het feit dat ze vooraf op de hoogte waren van de Oekraïense plannen maakt bovenstaande uitspraken uiterst kwaadaardig.
Propaganda is van alle tijden. Geeft wel aan dat je vooral ook niet te veel moet vertrouwen op de VS of enig ander land.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goh, wat raar tijdens een oorlog.
Wat kwaadaardig dat Rusland de schuld kreeg.
Maar wat maakt het dan kwaadaardig.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Propaganda is van alle tijden. Geeft wel aan dat je vooral ook niet te veel moet vertrouwen op de VS of enig ander land.
Tsja, zo vind ik het heel bijzonder dat jij het okee vindt om de parlementariërs en bevolking van zogenaamde "bondgenoten" voor te liegen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat maakt het dan kwaadaardig.
Rusland is in oorlog tegen Oekraïne, Oekraïne wordt gesteund door de VS.
En dan verwacht jij dat de VS open kaart speelt richting Rusland.
Ik vind dat heel bijzonder.
Dan waren de geallieerden ook heel kwaadaardig door te lekken dat DDay bij Calais plaats zou vinden.
Schandalig hoe ze die arme Duitsers hebben misleid....
Ja, want iedereen weet dat voor de Russen volslagen onmogelijk is nieuws uit het westen te lezen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, zo vind ik het heel bijzonder dat jij het okee vindt om de parlementariërs en bevolking van zogenaamde "bondgenoten" voor te liegen.
Ja, want Rusland wist niet dat Oekraïne erachter zat. Schei toch uit met die onzin.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, want iedereen weet dat voor de Russen volslagen onmogelijk is nieuws uit het westen te lezen.
Daarom kan de VS gewoon hier eerlijk toegeven dat Oekraïne het heeft opgeblazen, terwijl ze tegen Rusland zeggen dat ze de Russen daarvan verdenken.
Dat is inderdaad een veel beter scenario
Ben echt heel benieuwd hoe en wat MIVD gehoord heeft. Hoe komen ze tot die informatie?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Op basis van een krantenartikel, vind ik te zwak om vergaande conclusies te trekken. Over een zeilbootje en een paar duikers. Ik denk dat de onderste steen nog niet boven is. Er komt echt nog wel meer info.
Vind de rol van onze MIVD ook interessant. Hoezo wisten wij het als eerste, omdat we zo diep in Oekraïne zouden zitten vanwege MH17?
Wat is dat voor verhaal. Het is na de Russische invasie hè.
We hebben onze info gedeeld met de VS, die weer met DL (en dan weet Israël het ook), en Polen scheen het ook gehoord te hebben.
Wie nog meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |