Ja gezien!! Bizar en idd Kendrick, wat een sportieve vent!quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:26 schreef amaranta het volgende:
Maar heeft iemand net het polsstokhoogspringen gezien? Super knap!
En nog mooier was om te zien hoe Kendrick (USA) hem aan het aanmoedigen was.
Maar met welke termijn zoek je hulp? Ik weet niet wat ''normaal'' is.. bij de vorige 2 keren Corona ook hoofdpijn gehad maar dat ging samen met de andere klachten voorbij. Nu ben ik ook klachtenvrij op die nare hoofdpijn na en het beperkt me behoorlijkquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:22 schreef Nijna het volgende:
Geen advies... als dat wat anders helpt niet helpt en je blijft hoofdpijn houden, dan zou ik even overleggen met de huisarts denk ik. Beterschap @:PoesinDoos
Dan zal ik morgenochtend even bellenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:47 schreef Bami het volgende:
Dan zou ik iig even contact zoeken, en vertelt de huisarts je wel hoe lang je het aan moet kijken? Ik vind 1,5 week echt al wel lang.
En rust proberen te houden corona blijft nastyquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:51 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dan zal ik morgenochtend even bellen
Ik doe niks andersquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:38 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
En rust proberen te houden corona blijft nasty
Da heeft ze hier nogquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:59 schreef oh-oh het volgende:
Hier werkte Alka Seltzer altijd fantastisch maar nergens meer te krijgen
Thnxquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:51 schreef Mushanga71 het volgende:
@:PoesInDoos idd even de ha bellen. Bij dochter werkte de daro hoofdpijnpoeders altijd goed, maar dat was gewone hoofdpijn, geen corona nawee.
Beterschap
Ja prima weer gehad. We begonnen in Kaapstad daar wel een kleine bui gehad (en later nog een keer tijdens het rijden) maar geen last van gehad. Af en toe nog wel wat koude dagen en vooral in de avond. Het tweede deel van de reis zaten we noordelijker en was het in de avond fris, maar niet meer echt koud. En overdag tussen de 20 en 27 graden gehad. Waarbij 20 wel koeler aan voelde als wanneer het hier 20 is. En 27 graden echt perfect was terwijl ik dat hier al snel warm/benauwd vind.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:01 schreef Pinnenmutske het volgende:
@:hilliebillie: luipaard is idd moeilijk te spotten.
Had je goed weer?
Het begon inderdaad met enorm zere gewrichten, mijn nek is nog steeds pijnlijk. Dus zou ook prima daar vandaan kunnen komen, bedankt!quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:48 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja prima weer gehad. We begonnen in Kaapstad daar wel een kleine bui gehad (en later nog een keer tijdens het rijden) maar geen last van gehad. Af en toe nog wel wat koude dagen en vooral in de avond. Het tweede deel van de reis zaten we noordelijker en was het in de avond fris, maar niet meer echt koud. En overdag tussen de 20 en 27 graden gehad. Waarbij 20 wel koeler aan voelde als wanneer het hier 20 is. En 27 graden echt perfect was terwijl ik dat hier al snel warm/benauwd vind.
Dus we hebben zeker niet mogen mopperen. (De week voor we in Kaapstad aan kwamen was het er nog noodweer met flinke modderstromen, dus voor we gingen hadden we wel even wat schrik wat we zouden aantreffen/meemaken)
@:poesindoos corona hoofdpijn geen ervaring mee, maar als mijn hoofdpijn rond m’n ogen zit, dan zit vaak m’n nek/schouders ontzettend vast (zonder dat ik dat op die plek merk) massage (of evt met zo’n massage’gun’ als er niemand is om me te masseren) is het enige dat dan verlichting kan brengen en waardoor het op den duur over gaat. Paracetamol/ibuprofen doet in dat geval ook helemaal niks.
Beterschap!
Het is best leuk! Er staan puzzels in, strips, dat soort dingen. En uiteraard ook reclame, maar ik vind dat echt wel meevallen. Sjaak vindt het in ieder geval erg leuk.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ervaring met het Lego Magazine?
https://www.lego.com/nl-n(...)IHtN-JEgqqOFts0PHzew
Is dat voornamelijk reclame ed of ook leuk voor kinderen?
Ja ze vonden het leuk!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier vonden ze t beide leuk!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Kun je wel onbeperkt mb’s delen? Met de e-Sim die we in zuid-Afrika hadden konden we maar 500quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:17 schreef BE het volgende:
Dus….
Ik moest hele grote bestanden uploaden hier in Frankrijk en we hebben geen wifi in het appartement, dus ik was heel snel door mijn bundel heen. En kpn laat me maar 1500mb a 1,99 per keer bijbestellen, dus ik dacht na alle verhalen hier slim te zijn en een esim databundel te kopen.
Gelukt!
Alleen werkt dat dus niet op een iPhone 8 plus…![]()
![]()
Afijn, F heeft nu de esim en deelt zijn hotspot met mij.
Dat is zeker een anticlimaxquote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:09 schreef hilliebillie het volgende:
Zo, m’n anticlimax voor de ochtend weer gehad. Ik zou met de jongste en een vriendinnetje naar inside out 2 gaan in de bios.
Kaartjes gekocht en daar nog ieder een flesje drinken en wat te snoepen (¤23maar goed)
Doet het geluid in de film het niet fatsoenlijk (wel geluid, maar (bijna) geen stemmen.) ja dan heb je wel ondertiteling maar nog echt niet leuk om te volgen. Toen ik het de eerste keer ging melden kreeg ik amper reactie, hij gaf het wel door aan iemand maar ik kreeg geen reactie terug of ze er wat aan gingen doen of wat dan ook. Uiteindelijk nog 10 minuten afgewacht maar de meiden waren er ook klaar mee.
Blijkbaar kregen ze het niet opgelost (kom dat dan even melden of zo, en andere zalen hadden hetzelfde probleem).
Helaas draaide de film bij de Pathé op hetzelfde moment of pas eind van de middag weer. (Of 4XD maar dat vind ik echt vreselijk).
Nou heb ik wel een folder mee dat ik blijkbaar m’n geld terug ga krijgen en gratis tickets, maar dan gaan er dus gewoon eigen snacks en drankjes mee, ga ze niet nogmaals sponsoren.
Maar goed, vandaag was dus m’n enige vrije dag deze week, dat vind ik eigenlijk nog het meest jammer (en dat ik dus volgende week weer een dag moet opofferen om hetzelfde te doen en opnieuw parkeerkosten te hebben, tja dat vergoeden ze niet (snap ik, maar maakt het wel duurder allemaal)).
Zo einde rant, nou ga ik maar de was strijken ofzo
Wösten Küchendiele in Haren (Ems)quote:Op woensdag 7 augustus 2024 16:56 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Nijna, welke keukenboer was dat? Wij moeten ook al een aantal jaar een nieuwe keuken, maar het komt er niet van en we zien ook een beetje op tegen het gedoe..... Goede ervaringen zijn altijd fijn
En dank voor de reacties op het Lego Magazine. Ik ga hem voor Simon aanvragen
Dank, ik sla hem op! Zeer herkenbaar dat gevoel om alles af te blazen bij dit soort dingen. Alleen erover denken geeft me zoveel stress, dat we daarom al jaren er tegenaan hikken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wösten Küchendiele in Haren (Ems)
Wij zitten in Drenthe. Opzien tegen het gedoe heb ik ook, vooral met wat er allemaal moet gebeuren en de tijd die het gaat kosten. Ik had de dag nadat de aannemer was geweest om het erover te hebben, de neiging om het hele circus af te blazen. Want het gaf met toen al zoveel stress.
De man is nu op vakantie, ik verwacht na zijn vakantie dat hij met zijn mannetjes komt kijken zodat hij een offerte kan maken, maar we zijn maar vast voor de keuken gaan kijken, want mijn mannetje heeft nu vakantie
Mijn kind is mega legofan. Hij heeft afgelopen week nog een lego bouwset voor 18+ gebouwdquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Ach het is gratis, dus proberen kan altijdquote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn kind is mega legofan. Hij heeft afgelopen week nog een lego bouwset voor 18+ gebouwd![]()
Maar dat magazine vindt hij stom. Alleen het lego dingetje dat er bij zit wil hij. De puzzeltjes en verhaaltjes enzo interesseren hem niets. Ik zou dus vooral kijken naar of je kind dat leuk vindt, dan is het best een leuk tijdschrift denk ik.
Hihi, mijn kleine grote kind ook 🤣quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:39 schreef mignonne het volgende:
Mijn grote kind heeft afgelopen week een fok! meet gehadzo leuk haha. Als baby's bij elkaar op de bank en nu weer. Wie had dat gedacht. Tuttebellen
Ja ze zei het hahaha ik zei al tegen haar dat ik die foto's ook nog ergens heb. Te grappig.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
En het was echt supergezellig!
Ik liet ze de foto's zien en ze waren beide helemaal verbaasd.
bij dit gratis magazine zit geen lego dingetje. Kan het zijn dat je ervaring gaat over het betaalde tijdschrift?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn kind is mega legofan. Hij heeft afgelopen week nog een lego bouwset voor 18+ gebouwd![]()
Maar dat magazine vindt hij stom. Alleen het lego dingetje dat er bij zit wil hij. De puzzeltjes en verhaaltjes enzo interesseren hem niets. Ik zou dus vooral kijken naar of je kind dat leuk vindt, dan is het best een leuk tijdschrift denk ik.
Oh zou zomaar kunnen. Dan zou het voor mijn kind dus helemaal niets zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:10 schreef Elleska het volgende:
[..]
bij dit gratis magazine zit geen lego dingetje. Kan het zijn dat je ervaring gaat over het betaalde tijdschrift?
Leuk! Kijken voor een nieuwe keuken! Ik moet zeggen dat wij de keukenboeren hebben overgeslagen en naar een plaatselijke keukenbouwer gegaan zijn. Die heeft onze huidige keuken ook gemaakt. En het maatwerk en kwaliteit is ons goed bevallen. Zag ook op tegen het afdingen en handelen en zo.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 16:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat is zeker een anticlimax.
@:BE, gelukkig werkt het via hotspot wel!
Wij zijn vanmorgen voor een nieuwe keuken gaan kijken en we zijn er al redelijk uit. Hij zou nog twee tekeningen maken en offertes... maar dat wordt na het weekend.
Net even de grens over, prettig gevoel bij. Fijn geholpen.
En toch nu wel een redelijk duidelijk plaatje, wat ons bij de ketens hier nog niet zo gelukt was.
Voor het ding hier komt te staan zijn we bijna weer een jaar verder, want er moet eerst nog van alles gebeuren voor er een nieuwe keuken in kan.
A en T sporten bij dezelfde verenigingquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:21 schreef amaranta het volgende:
Wat leuk Vicky en Mignonne. Wij hebben goed contact met iemand die ik hier heb leren kennen. Onze kinderen gaan naar dezelfde middelbare school (inmiddels) en we zijn een paar keer samen op vakantie geweest.
Leuk!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
A en T sporten bij dezelfde vereniging
A. is 8.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb inmiddels het abonnement voor Simon aangevraagd, inderdaad gratis, dus eens kijken wat hij ervan vindt straks in november.
@:mignonne, hoe oud is de jouwe dat ie een 18+ set bouwt?
Simon is ook echt gek van Lego, hij is echt een bouwer, om het bouwwerk daarna ergens voor de show neer te zetten. Hij speelt er verder niet mee. Tot ie het zat is en weer iets nieuws gaat bouwen. Hij is net 7 en heeft vorige week een set voor 9-12 in elkaar gezet.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
A. is 8.
Hij bouwde de Himeji set.
Snap ik! Hahaquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]Die had ik even doorgezet naar mijn neefje, die wil die nu ook!
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:58 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Kun je wel onbeperkt mb’s delen? Met de e-Sim die we in zuid-Afrika hadden konden we maar 500
Mb per dag delen als hotspot. Hopelijk werkt dat in Frankrijk wel anders.
Nice! Ruimtequote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:31 schreef exode het volgende:
Wij zitten met smart op de Lego versie van deze te wachten:
https://ideas.lego.com/pr(...)e4-8be3-63afe1d5bbd3
Verder zullen wij juist Lego gaan verkopen, sets die we nooit meer bouwen zoals de boomhut en wat 3 in 1 sets. Staat de halve zolder nog steeds vol Lego overigens
B gaat zijn Lego trein ook verkopen.
Oh en de Duplo gaat grotendeels weg en B gaat al zijn Hot Wheels banen verkopen. We gaan een nieuwe fase in geloof ik. (En ruimte krijgen)
Wij zijn juist aan het kijken voor een Legotrein voor Sjaak… welke gaat B verkopenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:31 schreef exode het volgende:
Wij zitten met smart op de Lego versie van deze te wachten:
https://ideas.lego.com/pr(...)e4-8be3-63afe1d5bbd3
Verder zullen wij juist Lego gaan verkopen, sets die we nooit meer bouwen zoals de boomhut en wat 3 in 1 sets. Staat de halve zolder nog steeds vol Lego overigens
B gaat zijn Lego trein ook verkopen.
Oh en de Duplo gaat grotendeels weg en B gaat al zijn Hot Wheels banen verkopen. We gaan een nieuwe fase in geloof ik. (En ruimte krijgen)
Ja ik vond het ook suf, hadden daarom ook beiden een bundel afgesloten. En maar af en toe met de kinderen gedeeld (zo zaten ze ook niet de hele rit filmpjes te kijken achter in de autoquote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:01 schreef BE het volgende:
[..]Eh….. *blank*
Zou wel bizar suf zijn, wat is het nut van een databundel als je er vervolgens niks mee kan op een laptop door dat soort beperkingen???
Mijn ATAG lijkt heel groot, maar de inductiedingesen zijn echt irritant klein.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:47 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Leuk! Kijken voor een nieuwe keuken! Ik moet zeggen dat wij de keukenboeren hebben overgeslagen en naar een plaatselijke keukenbouwer gegaan zijn. Die heeft onze huidige keuken ook gemaakt. En het maatwerk en kwaliteit is ons goed bevallen. Zag ook op tegen het afdingen en handelen en zo.
Zullen zo vast wat duurder uit zijn maar heb ook geen vergelijking![]()
Binnenkort nog even de precieze apparatuur uitzoeken (zie een beetje op tegen het uitzoeken van een kookplaat, iemand ervaring? Heb nu een Siemens met flexinductie, maar merk dat m’n pannen aan de zijkant een beetje over steken waardoor niet alles goed bakt. En dat is toch vaak het type kookplaat dat ik tegen komen. En dan ook nog ingebouwde afzuiging dus al snel minder plek)
De keuken die we nu hebben is 7 jaar oud maar ben al van vrijwel het begin aan het vloeken op die kookplaat (kleinere pan kan natuurlijk maar tis wel fijn als ik gewoon vier stukjes vlees in m’n pan tegelijk kan bakken). Heb ook wel op het punt gestaan om het ding te gaan vervangen maar vond dat ook zonde omdat zoiets toch niet heel goedkoop is. En nu ik bij de keukenman in de showroom rondkeek, zag ik veel van hetzelfde type maar dan met afzuiging. Dus dan mis je ook nog eens een kookplaat in het midden. En twee pannen achter elkaar past gewoon niet altijd lekker op dat flexinductie.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn ATAG lijkt heel groot, maar de inductiedingesen zijn echt irritant klein.
Is wel al bijna 10 jaar oud.
Moet ik dan volgend jaar een nieuwe keuken
Snap ik, wij hadden geen keus, huis is gasvrijquote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:01 schreef oh-oh het volgende:
Zolang het kan kook ik lekker op gas hoor!
Hier idem, we moesten ook wel sparen, maar ik zie zo op tegen een maand of 2 in de zooi... aan de andere kant... daarna kunnen we er weer een hele tijd tegenaan.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:16 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dank, ik sla hem op! Zeer herkenbaar dat gevoel om alles af te blazen bij dit soort dingen. Alleen erover denken geeft me zoveel stress, dat we daarom al jaren er tegenaan hikken.
Wij twijfelen nog over een kookplaat met ingebouwde afzuiging of zo'n afzuiggeval aan het plafond.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:47 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Leuk! Kijken voor een nieuwe keuken! Ik moet zeggen dat wij de keukenboeren hebben overgeslagen en naar een plaatselijke keukenbouwer gegaan zijn. Die heeft onze huidige keuken ook gemaakt. En het maatwerk en kwaliteit is ons goed bevallen. Zag ook op tegen het afdingen en handelen en zo.
Zullen zo vast wat duurder uit zijn maar heb ook geen vergelijking![]()
Binnenkort nog even de precieze apparatuur uitzoeken (zie een beetje op tegen het uitzoeken van een kookplaat, iemand ervaring? Heb nu een Siemens met flexinductie, maar merk dat m’n pannen aan de zijkant een beetje over steken waardoor niet alles goed bakt. En dat is toch vaak het type kookplaat dat ik tegen komen. En dan ook nog ingebouwde afzuiging dus al snel minder plek)
Ik heb altijd ruzie met stand 3 bij de touchscreen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 07:05 schreef Ynske het volgende:
Ik ben blij met de inductie die we hebben maar vooral omdat hij knoppen heeft, zo'n touchscreen reageert niet goed op mijn aanrakingen.
Serieus? Vervelend voor jou, maar ik ben wel “blij” dit te lezen. Wilde ook graag een zwarte wasmachine en droger…. en toen kwam mijn man blij thuis met twee witte.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb zo een wasmachine, een zwarte, dat was echt een beetje een domme keus want je kan heel dat menu niet lezen, ik niet in elk geval, en ik zit ook steeds naast die knoppen de duwen of zo
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:32 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Serieus? Vervelend voor jou, maar ik ben wel “blij” dit te lezen. Wilde ook graag een zwarte wasmachine en droger…. en toen kwam mijn man blij thuis met twee witte.![]()
Natuurlijk blij met de nieuwe aanschaf. Maar ik had zwart mooier gevonden. Nu ik dit zo lees, is het wellicht beter dat ze gewoon wit zijn.
Mijn inductieplaat heeft een ingebouwde gasunit voor wokkenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:47 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik wok meestal, rijst doe ik in de rijstkoker, wokken op inductie slaat echt nergens op.
Dat is een gekke plek!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:56 schreef amaranta het volgende:
We hebben trouwens ineens mega veel last van fruitvliegjes op de badkamer. Geen idee hoe ze daar komen en waarom? Ik heb alles gepoetst maar ze gaan niet weg. Heb ook een schaaltje met azijn en zeep neergezet
Dat geeft wel aan dat gas onmisbaar is!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn inductieplaat heeft een ingebouwde gasunit voor wokken.
Een klokhuis in een prullenbakje ofzo?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:56 schreef amaranta het volgende:
We hebben trouwens ineens mega veel last van fruitvliegjes op de badkamer. Geen idee hoe ze daar komen en waarom? Ik heb alles gepoetst maar ze gaan niet weg. Heb ook een schaaltje met azijn en zeep neergezet
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:08 schreef exode het volgende:
Wij baalden dat er inductie in ons huis zat/zit maar ik zou niet meer terug willen naar gas.
En ik wok vast niet zoals het hoort, maar onze wokpan doet het prima.
Wij hebben 2 zwarte en ik herken de "issues" totaal nietquote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:32 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Serieus? Vervelend voor jou, maar ik ben wel “blij” dit te lezen. Wilde ook graag een zwarte wasmachine en droger…. en toen kwam mijn man blij thuis met twee witte.![]()
Natuurlijk blij met de nieuwe aanschaf. Maar ik had zwart mooier gevonden. Nu ik dit zo lees, is het wellicht beter dat ze gewoon wit zijn.
Dan moet je toch eigenlijk buiten op zo'n gigaunitquote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]Nee nee de Aziaat in mij wil vuur en vlammen!
Verkopen en het geld gebruiken voor je theater kaartjes?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:59 schreef Hupje het volgende:
Ik krijg van mijn werk af en toe een bedankje. Attent, wordt gewaardeerd, maar vaak kan ik er helemaal niks mee. Zo zonde. Nu heb ik dus een Nationale kunst & cultuur cadeaukaart liggen. Ik wilde kaartjes bestellen voor het theater, dacht aan die bon, dus zocht hem even op. Is-ie vooral bij theaters in de Randstad uit te geven en hier in de buurt vrijwel alleen bij musea waar ook de Museumkaart geldtEn dan voel ik druk om die bon toch uit te geven, want anders is het zonde van het geld wat mijn werk er voor betaald heeft...
Mijn inductie is echt 3x ruk voor wokken. Daarom doe ik dat niet meer. De hapjespan kan nog wel iets maar het komt niet in de buurt. De wok wordt gewoon niet snel genoeg heet genoeg, echt anders dan bij gas.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:15 schreef oh-oh het volgende:
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan moet je toch eigenlijk buiten op zo'n gigaunit
Nou ja dat dus, ik heb besloten dat ik mijn deel voor de aarde wel gedaan heb dus laat mij maar lekker aan het gas!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn inductie is echt 3x ruk voor wokken. Daarom doe ik dat niet meer. De hapjespan kan nog wel iets maar het komt niet in de buurt. De wok wordt gewoon niet snel genoeg heet genoeg, echt anders dan bij gas.
Ik mis het wel, idem voor tajine en dolsot. Ook niet ideaal op indicatie. Als het moet kan het, maar het verhoudt zich tot de real deal zoals je grillpan zich verhoudt tot de bbq ofzo 😂
Ken je dat stuk van Ronald Goedemondt over Thailand?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:15 schreef oh-oh het volgende:
Etna is de enige met knoppenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb altijd ruzie met stand 3 bij de touchscreen.![]()
Geef me een knop!
Ik zit te werken, zal straks eens kijkenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ken je dat stuk van Ronald Goedemondt over Thailand?
Een beetje pittig?
Ik moest hier aan denken bij jouw opmerking.
https://www.dailymotion.com/video/x35galf
Misschien kun je er iemand een plezier mee doen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:59 schreef Hupje het volgende:
Ik krijg van mijn werk af en toe een bedankje. Attent, wordt gewaardeerd, maar vaak kan ik er helemaal niks mee. Zo zonde. Nu heb ik dus een Nationale kunst & cultuur cadeaukaart liggen. Ik wilde kaartjes bestellen voor het theater, dacht aan die bon, dus zocht hem even op. Is-ie vooral bij theaters in de Randstad uit te geven en hier in de buurt vrijwel alleen bij musea waar ook de Museumkaart geldtEn dan voel ik druk om die bon toch uit te geven, want anders is het zonde van het geld wat mijn werk er voor betaald heeft...
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik zit te werken, zal straks eens kijken![]()
Serieus ik liet een heel klein boertje gisteravond en ik dacht dat ik weer dood ging
quote:
Denk dat verbouwen minder gedoe geeft dan verhuizen (en dan toch ook nog maar verbouwen om het dan toch maar in één keer allemaal naar wens te maken).quote:Mijn moeder zei nog: kan je niet beter verhuizenmaar we zitten hier prima. Dus dan toch het huis maar meer naar onze zin maken, na ruim 15 jaar. Dan mag het ook wel een keer
Net even gecheckt maar die kende ik idd al.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ken je dat stuk van Ronald Goedemondt over Thailand?
Een beetje pittig?
Ik moest hier aan denken bij jouw opmerking.
https://www.dailymotion.com/video/x35galf
Instructions unclear.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Net even gecheckt maar die kende ik idd al.
Dit is mijn alltime favo :
Het is geen bitterbal!!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:40 schreef oh-oh het volgende:
m Hij zei proeven, een Nederlander eet dat heel zo een dingetje weg, dat is niet proeven!
Is ook zo. Ben nu ook rond aan het vragen. Mijn jaarlijkse tegoedbon voor koffie met gebak geef ik standaard aan een collegaquote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien kun je er iemand een plezier mee doen.![]()
Wij krijgen ook weleens cadeautjes.
Met Sinterklaas een doosje lekkers zoals een flinke chocoladeletter of een variatie met nootjes/spekjes/mini chocolade enzo.
Met kerst een speciaal kaartspel en afgelopen paar zomers een grote handdoek, zonnebrand en deze keer een leuke, grote zomertas.
Tijdje terug kregen alle medewerkers kaartjes van het hele gezin voor naar de Efteling voor de ‘Naam’-bedrijfsdag.
Het was wel echt pestweer en ik ben alleen met mijn broertje gegaan i.p.v. het hele gezin.![]()
Was eigenlijk ook weleens leuk.
Hoe lang is hij nog geldig? Ik wil nog een keer naar de Frozen musical en zo te zien kan ik hem daar ook voor gebruiken.quote:
Dan kan je wel meer van die bonnen gebruiken gezien de prijs.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:05 schreef Bami het volgende:
[..]
Hoe lang is hij nog geldig? Ik wil nog een keer naar de Frozen musical en zo te zien kan ik hem daar ook voor gebruiken.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dan kan je wel meer van die bonnen gebruiken gezien de prijs.
Wissel.nl daar kun je hem te koop aanbiedenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:59 schreef Hupje het volgende:
De keuken zit er zelfs al langer in dan 15 jaar. Wij wonen hier 15 jaar nu, maar de keuken is erin gekomen toen de vorige bewoners hebben uitgebouwd. Huis is gebouwd in '96 volgens mij en een aantal jaar later hebben ze uitgebouwd, zo lang zit 'ie er al in.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:52 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Denk dat verbouwen minder gedoe geeft dan verhuizen (en dan toch ook nog maar verbouwen om het dan toch maar in één keer allemaal naar wens te maken).
Tenminste, ik zie wel een beetje op tegen het inpakken van alle spullen en zo.
Maar ik geef je groot gelijk om na 15 jaar de keuken te vernieuwen, dat geeft ook meteen een heel ander beeld van je huis. Hier zit ie er ondertussen dus 7 jaar in en ben ook nog steeds heel blij met m’n keuken (behalve dus die kookplaat).
Hier overigens geen moeite met de touchscreen van de kookplaat. Ik druk meestal in 1 keer naar de goede stand, ooit zit ik een halfje mis. Dus qua bediening is de Siemens gewoon fijn.
Wat fijn! Ik herken je hoofdpijn klachten heel erg dus die tips van o.a. @exode ga ik onthouden (en heb ik opgeslagen).quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:13 schreef PoesInDoos het volgende:
Nogmaals bedankt voor alle covid-hoofdpijntips. Ik ben wat liever voor m'n nek geweest, heb een handmatige massageroller (de guns waren er niet meer) gehaald. Ook gestopt met pijnstillers nemen. Vandaag ging het wonderbaarlijk goed!
Kakquote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben 2 zwarte en ik herken de "issues" totaal niet
Sinds we in dit huis wonen koken we inductie en ik vind het ontzettend fijn.
Wij ‘moeten’ ook een nieuwe keuken. De huidige is 20 jaar oud en foeilelijk naar mijn mening. Alleen gaat het onderdeel worden van een vernieuwing van gehele beneden verdieping. Daar zie ik ook best tegenop. Geruststelling dat er meer mensen tegenop zien. Het hele onderhandelen is ook niets voor mij.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
De keuken zit er zelfs al langer in dan 15 jaar. Wij wonen hier 15 jaar nu, maar de keuken is erin gekomen toen de vorige bewoners hebben uitgebouwd. Huis is gebouwd in '96 volgens mij en een aantal jaar later hebben ze uitgebouwd, zo lang zit 'ie er al in..
Ik ben al wat aan het opruimen, we hebben nog even gelukkig.
En het plannen ook, terwijl je weet dat alles uit gaat lopen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:23 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Wij ‘moeten’ ook een nieuwe keuken. De huidige is 20 jaar oud en foeilelijk naar mijn mening. Alleen gaat het onderdeel worden van een vernieuwing van gehele beneden verdieping. Daar zie ik ook best tegenop. Geruststelling dat er meer mensen tegenop zien. Het hele onderhandelen is ook niets voor mij.
Laat je t.z.t. weten hoe en wat? Ik houd me aanbevolen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:42 schreef exode het volgende:
Wij motten ook een nieuwe inductiekookplaat dus ik lees vol interesse jullie ergenissen.
MevrC; het is de geel blauwe passegierstrein met best wat rails.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:55 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben binnenkort ook de legotrein te koop.
Moeten de lego alleen nog even uitzoeken.
Het is de LegoCity met station. Daarnaast ook heel veel losse sporen en ook nog een wisselspoor wat geen officieel wisselspoor is maar door iemand is gemaakt.
Wij overwegen een partij in de arm te nemen die op de keuken na het werk volledig op zich neemt. Ik hoop daarmee veel plan stress te voorkomen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:23 schreef exode het volgende:
[..]
En het plannen ook, terwijl je weet dat alles uit gaat lopen.
Hier wordt het dan ook de hele benedenverdieping in 1x.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:23 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Wij ‘moeten’ ook een nieuwe keuken. De huidige is 20 jaar oud en foeilelijk naar mijn mening. Alleen gaat het onderdeel worden van een vernieuwing van gehele beneden verdieping. Daar zie ik ook best tegenop. Geruststelling dat er meer mensen tegenop zien. Het hele onderhandelen is ook niets voor mij.
Ik ben de trein uit elkaar aan ‘t halen. Maar ik mis een paar onderdeeltjes. Die moet ik nog zoeken. Dat is trouwens raar want mijn zoon heeft de trein altijd in één bak gehad (bij elkaar). En daar zit het niet in. En hij is niet het type kind wat andere dingen ermee gaat bouwen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 05:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]Wil jij me ook laten weten hoe en wat?
Via Lego kan je altijd vervangende onderdelen aanvragenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben de trein uit elkaar aan ‘t halen. Maar ik mis een paar onderdeeltjes. Die moet ik nog zoeken. Dat is trouwens raar want mijn zoon heeft de trein altijd in één bak gehad (bij elkaar). En daar zit het niet in. En hij is niet het type kind wat andere dingen ermee gaat bouwen.
Heerlijk rustgevendquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:16 schreef vencodark het volgende:
De dag dat ik originele Legosets bij elkaar moet zoeken is de dag dat ik met de noorderzon vertrek en alles achterlaat, denk ik.![]()
Ik zou gillend gek worden.
Dat gebeurt hier dus echt met enige regelmaat door de Legofiel in huis. En er worden inderdaad vervangende stukjes gekocht als er iets mist.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:16 schreef vencodark het volgende:
De dag dat ik originele Legosets bij elkaar moet zoeken is de dag dat ik met de noorderzon vertrek en alles achterlaat, denk ik.![]()
Ik heb het laatst gedaan, dat was een aardige taak en ik was er op een gegeven moment wel klaar mee, maar het is gelukt. Ik kon alleen niet alle ontbrekende onderdelen bijbestellen en had geen zin om nog verder te zoekenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:16 schreef vencodark het volgende:
Oei das balen! Hopelijk snel weer wind. Wel fijn dat je een beetje bijkomt. Lekker genieten! 😘quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 23:05 schreef BE het volgende:
Hier is de wind sinds eind van de middag ineens warm waardoor het snikheet is!Morgen 36gr! Ik ga rondjes rijden in de airco denk ik!
De afgelopen dagen was het heel goed te doen in huis door alles tegen elkaar open te zetten maar het wordt nu alleen maar heter!
Hier: Mimizan-Plage, Fr.
Gelukkig vonden we nog een appartementje last minute.
De mannen zijn de hele dag aan het surfen en ik kom lekker een beetje bij. Nog een klein weekje te gaan.
De hoge snelheidstrein (60051), heb ik compleet op 2 accessoires na (een bruin koffertje van een minifig en een tas van een minifig).quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Via Lego kan je altijd vervangende onderdelen aanvragenKijk maar even, ik lees het wel.
quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:45 schreef LeSage het volgende:
Tip voor jullie: vannacht, maar morgennacht nog meer, is de meteorietenregen weer goed te zien. Wij zijn er net even voor gaan zitten, lampen onder de luifel uit en naar de zee kijkend. Zagen er al een heel aantal vallen.
Morgen maar eens op het strand gaan kijken!
Helaas gemist. Zou leuk zijn geweest voor Zandvoort. Dan nu maar op de meereiskorting van de studentquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:17 schreef Leandra het volgende:
Weer even een pro-tip:
Nog tot en met morgen met 50% korting te bestellen in de "weg = weg weken" van de NS; een maand Flex Weekend Vrij.
Dat betekent voor ¤ 17,48 een maand lang ieder weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot zondagnacht (maandagmorgen) 04.00 uur onbeperkt treinen, en voor ¤ 9,= extra eerste klas.
Eén enkele reis Amersfoort - Den Haag kost al hetzelfde.
Ik lees het net pas, maar misschien vanavond maar even kijken, misschien is de puber er ook wel voor te porren...quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:45 schreef LeSage het volgende:
Tip voor jullie: vannacht, maar morgennacht nog meer, is de meteorietenregen weer goed te zien. Wij zijn er net even voor gaan zitten, lampen onder de luifel uit en naar de zee kijkend. Zagen er al een heel aantal vallen.
Morgen maar eens op het strand gaan kijken!
quote:Op maandag 12 augustus 2024 07:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Helaas gemist. Zou leuk zijn geweest voor Zandvoort. Dan nu maar op de meereiskorting van de student
Ik was net op de fiets, maar ik vind het al warm worden. Gelukkig waait het wat.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:59 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik liep ook van 7:15 tot 8:30 maar heel langzaam, oude hondentempo.
Was idd nog heel lekker.
Ik dacht rond 3u dat de meeste meteoren te zien zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:36 schreef oh-oh het volgende:
Hier wordt het vandaag ook 36 graden, daar hoef ik niet voor op vakantie.
Hopelijk houden de oude hondjes het een beetje vol...
Vannacht gekeken, maar kon geen vallende sterren zien, en ook geen noorderlicht helaas, stukje verderop was er wel van alles te zien.
Vannacht nog maar eens proberen.
Ja, eentje van 16quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:20 schreef amaranta het volgende:
[..]![]()
Jij hebt gewoon al een student!
Wat gaat hij doen dan voor opleiding?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, eentje van 16![]()
Die straks dus twee dagen voor de klas staat elke week. Een dag basisonderwijs, een dag middelbare school
Teachers College in Zwolle!quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat gaat hij doen dan voor opleiding?
Vluchtig gekeken, maar dat vind ik wel een mooie opzet! Leuk zeg!quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Teachers College in Zwolle!
https://www.windesheim.nl(...)ing-teachers-college
Daarom heb ik een familieplanner. En een foto van alle studiedagen om morgen in m'n werkkalender te zetten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:56 schreef vencodark het volgende:
Ik heb de schoolgids er eens bij gepakt en alle vakanties en studiedagen eens goed in de agenda van mijn telefoon gezet en tevens uitgeprint in de keuken opgehangen.![]()
Ja, dit is een hele prestatie voor me.
Leuk! Mijn kinderen hebben beide regelmatig docenten die deze opleiding doen/gedaan hebben en zijn altijd superenthousiast.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Teachers College in Zwolle!
https://www.windesheim.nl(...)ing-teachers-college
Poeh wat een rit, wij maakte 3750 km in drie weken en dat vond ik al veel, laat staan voor alleen de terugreis.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:13 schreef exode het volgende:
Wij zaten vandaag de hele dag in een auto met airco, dus weinig meegekregen van de hitte
Wel fijn om weer thuis te zijn. Wat een rit terug (lang verhaal kort, we zijn 1700 km gaan rijden ipv met de boot) zeg. Geen files, kinderen deden het prima. Maar pfoehhhhh, never again.
Dus hoi! Zijn we weer.
Dat deed ik dus ook maar ik ben slecht in wekelijks alles bijhouden waardoor soms een eerdere week nog op het bord stond. Dan blijkt ineens dat L er wel naar kijkt. Hopelijk werkt een familieplanner waarbij ik verder vooruit kan werken beter want de digitale agenda gaat wel goed. Nu alleen nog beginnen met het invullen van dat ding.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:38 schreef Nijna het volgende:
Ik zet alle vakanties e.d. in de google agenda en ik zet het per week op het whiteboard, maar ik geloof dat ik vooral degene ben die daarop kijkt .
Verstandig om op tijd uit te pakken als je toch wakker bent.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:00 schreef exode het volgende:
Ja, geen aanrader Nijna.
Maar nu lekker thuis, het was fijn en ontspannen maar altijd weer lekker om gewoon in mijn eigen bed te slapen.
Ik stond vanochtend om 7 uur de tassen al uit de dakkoffer te halen. Ik was toch al wakker en dacht 'nu is het te doen qua temperatuur'.
Even een kop thee in de tuin die een halve rimboe is geworden.
Ik vul op zondagochtend de komende week in, vanuit de digitale agenda. Helpt mij in elk geval om alle afspraken weer even voorbij te zien komen voor de komende week.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:59 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook maar ik ben slecht in wekelijks alles bijhouden waardoor soms een eerdere week nog op het bord stond. Dan blijkt ineens dat L er wel naar kijkt. Hopelijk werkt een familieplanner waarbij ik verder vooruit kan werken beter want de digitale agenda gaat wel goed. Nu alleen nog beginnen met het invullen van dat ding.
Met een beetje geluk hoef ik dan ook geen terugkerende vragen meer te beantwoorden over dingen verder dan een week vooruit omdat L die zelf kan opzoeken (Hoeveel nachtjes slapen voor logeren bij opa en oma? wanneer is sinterklaas er weer? hoe lang nog tot ik jarig ben? De levensvragen van een 6jarige)
Alle afspraken staan in de digitale agenda, ik zet het alleen voor de komende week op het whiteboard op zondags.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de familieplanner veel fijner dan een whiteboard, omdat je vooruit kunt plannen. Geeft bij ons wel rust.
En wat een reis joh! 1700 km rijden lijkt me wel echt verschrikkelijk... Maar wat fijn dat je veilig thuis bent. Pas je goed op jezelf?
Oh neeeeeequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:58 schreef LeSage het volgende:
Raad eens wie het dakraam van de caravan open lieten staan terwijl ze een middagje weggingen?
En misschien ging het toen even stormen…
Beddengoed hangt nu maar weer over de drooglijn en hopelijk droogt het hout in de caravan een beetje
Kan iedereen dan alle afspraken zien of kan je per afspraak aangeven wie wat ziet zeg maar?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:28 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben een papieren kalender in de keuken hangen en gebruiken de Klender app.
Iedereen kan het zien. Je kan een eigen kleurtje aanmaken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Kan iedereen dan alle afspraken zien of kan je per afspraak aangeven wie wat ziet zeg maar?
Ik gebruik nu de google agenda met mn man, maar de kinderen kunnen daar niet in en ik denk dat het misschien wel handig zou zijn als zij hun eigen afspraken ook kunnen zien. Maar ze hoeven niet gelijk alles te zien wat ik erin zet.
Is het een gratis app of betaald?
Mijn zusje gebruikt de Cozi appquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:47 schreef Nijna het volgende:
Klinkt wel goed, die kleurtjes doe ik nu handmatig in dat google ding ook.
Ik ga eens kijken of dat iets is voor hier.
Je kan met google verschillende agenda's aanmaken en daar verschillende rechten aan hangen. Ik heb de kinderen beide een eigen agenda gegeven zodat ze een ander kleurtje hebben in mijn overzicht.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Kan iedereen dan alle afspraken zien of kan je per afspraak aangeven wie wat ziet zeg maar?
Ik gebruik nu de google agenda met mn man, maar de kinderen kunnen daar niet in en ik denk dat het misschien wel handig zou zijn als zij hun eigen afspraken ook kunnen zien. Maar ze hoeven niet gelijk alles te zien wat ik erin zet.
Is het een gratis app of betaald?
Dat is nog handiger, ga ik ook nog ff naar kijkenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Je kan met google verschillende agenda's aanmaken en daar verschillende rechten aan hangen. Ik heb de kinderen beide een eigen agenda gegeven zodat ze een ander kleurtje hebben in mijn overzicht.
https://support.google.com/calendar/answer/37095?hl=nlquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat is nog handiger, ga ik ook nog ff naar kijken
Als je inlogt met zijn DigiD op het patiëntenportaal van het ziekenhuis zie je misschien de datum al staan bij afsprekenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:49 schreef exode het volgende:
Hier een fijn dagje, vanochtend met B naar de Fysio en nu is hij samen met Juul al zijn Hot Wheels banen aan het 'bouwen' en foto's aan het maken voor Marktplaats.
Morgen gaat Juul naar de vakantie BSO en B bij een vriendje spelen. Komende maandag heeft B Timmerdorp en Juul een extra dagje vakantie BSO. Gewoon 2 dagen voor onszelf. Heerlijk.
Komend weekend gaan we met B in gesprek over de afspraak in het ziekenhuis dinsdag. We zien zelf de hormoonremmers steeds minder zitten, maar willen wel het gesprek met de arts open aangaan en weten wat B vindt. Maar we zouden het wel fijn vinden als er een open lijn is met een arts of therapeut of zo. Want ik denk dat we wel ondersteuning kunnen gebruiken de komende periode, met of zonder hormoonremmers,
Voor de vakantie zagen we op tegen het gesprek, maar ik merk dat we er nu relaxter in staan. Ik zie meer op tegen de MRI scan waar hij een minuut of 15/20 volledig stil moet liggen. Ik vrees voor veel zenuwen bij hem en dan moet ik uiteraard rustig blijven. Nog steeds geen oproep, dus we weten nog niet wanneer die is.
Ah, ik had ook ingeschreven, maar uitgeloot. Geen mail gehad voor alsnog kaartjes, maar vind ik niet zo erg. Mijn man is meer fan van Jochem, ik vind hem wat te druk. Dat heb ik thuis al.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:17 schreef hilliebillie het volgende:
Even een klein jubelmomentje hier.
Man had zich een tijdje terug ingeschreven voor de nieuwsbrief van Carré om melding te krijgen als er kaartjes voor Jochem Meijer vrij kwamen. Kreeg hij net een mail dat er wat kaarten retour waren en dat er nog wat losse stoelen over waren op sommige dagen.
Even snel alle dat doorlopen en ergens hadden we geluk en konden we nog vier kaarten naast elkaar bestellen! Dus we gaan in mei naar Jochem Meijer. Wel op een doordeweekse dag en dus niet heel dicht bij, maar wat ons met de wachtrij niet gelukt was, is ons nu dus wel gelukt![]()
Vreemd, dat met die DigID. Zover ik weet moest ik met corona toen wel testafspraken en vaccinatieafspraken maken met hun DigID voor mijn toen nog minderjarige kinderen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:53 schreef exode het volgende:
Ik heb samen met B een hele shitload aan Hot Wheels op Marktplaats gezet. Echt grote sets. Nu heb ik een boze man die niet snapt waarom ik het niet opstuur. Ik zou niet eens weten hoe ik het moet opsturen. Dus ik stelde voor dat hij een koerier betaalde, nu is ie nog bozer![]()
Goede tip Amaranta, helaas lukte inloggen steeds niet met zijn DigiD omdat hij minderjarig isMaar het is alweer een tijd geleden dat ik het geprobeerd heb. Dus ik ga vanavond een nieuwe poging wagen (zijn brief met wachtwoord ligt op zolder die moet ik even 'zoeken')
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:15 schreef livelink het volgende:
Mijn man is meer fan van Jochem, ik vind hem wat te druk. Dat heb ik thuis al.
Kan best leuk zijn, denk ik. Ik vind hem vaak wel grappig. En een uur is te overzien. Ik heb kaartjes voor deze voorstelling: https://www.niekenguy.com/quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:26 schreef Hupje het volgende:
[..]![]()
Wij hebben kaartjes voor Steven Kazàn. Ben heel benieuwd hoe die een uur lang vol weet te stoppen met flauwekul en goochelen
Ja, het ging ook alleen mis met het patientenportal. Geen idee meer wat er was. Iets zegt me dat er geen DigiD mogelijkheid was voor minderjarigen in dat specifieke portal.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Vreemd, dat met die DigID. Zover ik weet moest ik met corona toen wel testafspraken en vaccinatieafspraken maken met hun DigID voor mijn toen nog minderjarige kinderen.
Zelf inloggen en je laten machtigen? Dat kon bij ons wel toen met kindDigID inloggen niet lukte. Heb je ook het kindDigID voor nodig, maar dat werkte blijkbaar wel.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:53 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, het ging ook alleen mis met het patientenportal. Geen idee meer wat er was. Iets zegt me dat er geen DigiD mogelijkheid was voor minderjarigen in dat specifieke portal.
Maar as we speak is verloofde op zolder (om de pincode van B zijn pinpas te zoeken omdat hij op een ijsje wil trakteren maar we geen van allen zijn pincode weten....) dus ik ga het zo weer proberen.
Update: inloggen kan nu alleen met gebruikersnaam en wachtwoord die je weer alleen kan aanmaken als je een activatiecode van het ziekenhuis hebt. Als ik die probeer aan te vragen, krijg ik dat dat niet kan omdat hij minderjarig is...
Ik vraag het dinsdag in het ziekenhuis wel na.
Inloggen met DigiD kan pas vanaf het najaar van 2024 staat er![]()
Het is dus nog niet met DigiD. Het is een apart portal waarvoor een andere inlog nodig is. Dinsdag vraag ik het gewoon na op de kinderafdeling, ze zijn daar altijd zo behulpzaam, komt dan vast wel goed.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zelf inloggen en je laten machtigen? Dat kon bij ons wel toen met kindDigID inloggen niet lukte. Heb je ook het kindDigID voor nodig, maar dat werkte blijkbaar wel.
Als ze met familie in de tuin zitten, is het altijd smullen. De gesprekken varieren van gekke roddels die ze voor waarnemen tot iets teveel informatie delen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 23:05 schreef LeSage het volgende:
Leuke roddels gehoord exode? Ik vind dat stiekem altijd best lekker![]()
Wij hadden vandaag zo’n topdag. 2 jongens die flink mee gewandeld hebben om op een berg een oud klooster te bezoeken en de ruïnes van een kasteel. Ze waren super geïnteresseerd. En daarna naar een vissersdorpje, hebben ze mosselen en paella gegeten, want dat is dus echt hun lievelings op dit moment![]()
En ze bleven maar zeggen hoe leuk de dag was en dat ze genoten.
Geen ervaring, maar dit vind ik online:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:39 schreef Hupje het volgende:
Zijn er tips om de vlekken van een color run niet uit de kleding te wassen, behalve niet wassen?![]()
Kind had vandaag een color run en vindt zijn shirt nu erg tof. Ik vrees dat dat niet kan, maar wie weet.
quote:Mocht je de kleuren na het event
graag in je shirt willen behouden als aandenken, dan kan je hem met azijn inspuiten en daarna strijken.
Echter als je dan je shirt nog vaak wast zal het kleuren poeder er uiteindelijk toch nog uitkomen.
Dus de mama deed het volkomen fout.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar dit vind ik online:
[..]
Of gewoon niet wassen en zo bewarenquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:29 schreef Hupje het volgende:
Ach ja, anders hebben we de foto's nog
Niet alle cafe noir, althans ik vind er wel verschil in zitten. Maar ik heb nu van de lidl volgens mij en ik vind ze best lekker.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:40 schreef Mushanga71 het volgende:
De Haagsche hopjes zijn geupfucktZe heten nu Hopjes, zijn niet meer van Rademakers en ze smaken naar verbrande koffie
![]()
Net zoals de fireballs. Brak je daar vroeger je kiezen op als je ze probeerde door te bijten, wat nooit lukte, zijn ze nu zo doormidden. Waarom toch steeds iets wat goed is, 'verbeteren' zodat het niet meer is wat het ooit was?
Cafe noir ook, zit amper nog een laagje op. Stom gedoe
Deze, bij ah vandaan en het zijn de enige die ze hebbenquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:43 schreef oh-oh het volgende:
Heb je zelf niet gewoon per ongeluk een zak neppe gekocht?
Picnic heeft gewoon de echte nog hoor.
Hebben die wel zo'n dik laagje erop? Die van verkade en ah iig nietquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Niet alle cafe noir, althans ik vind er wel verschil in zitten. Maar ik heb nu van de lidl volgens mij en ik vind ze best lekker.
Ik kom ook zelden in een supermarkt maar bij Picnic gewoon 2.15quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Deze, bij ah vandaan en het zijn de enige die ze hebben
Holland Hopjes Dutch coffee candies #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi578510
Zal es kijken, als ik ooit in een supermarkt kom![]()
Edit: bij jumbo zijn ze niet bestelbaar. Zoon maar es langs sturen in een echte winkel
[..]
Hebben die wel zo'n dik laagje erop? Die van verkade en ah iig niet
Ik weet niet, wij hebben de laatste tijd alleen die van lidl gehad. Dus ik heb geen vergelijk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Deze, bij ah vandaan en het zijn de enige die ze hebben
Holland Hopjes Dutch coffee candies #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi578510
Zal es kijken, als ik ooit in een supermarkt kom![]()
Edit: bij jumbo zijn ze niet bestelbaar. Zoon maar es langs sturen in een echte winkel
[..]
Hebben die wel zo'n dik laagje erop? Die van verkade en ah iig niet
Daarom, de verpakking is bijna hetzelfde dus vandaar dat ik dacht dat het de echte waren met alleen een andere vorm. Langwerpige snoepjes ipv vierkant. Heb ook het idee dat deze de nieuwe oude zijn en de echte straks nergens meer verkrijgbaar zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:49 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet niet, wij hebben de laatste tijd alleen die van lidl gehad. Dus ik heb geen vergelijk.
Maar als ik het er zo af probeer te knabbelen dan denk ik dat dit ook "dun" is, vroeger kon je dat laagje eraf knabbelen en dat wil nu niet echt.
Ik zie die haagse hopjes op de jumbo site: niet leverbaar. Dus misschien zijn die wel vervangen door die hollandse hopjes... verpakking lijkt wel erg op elkaar.
Nou, als een wesp niet uit mijn buurt kan blijven...quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:08 schreef oh-oh het volgende:
Als je zo bang bent voor alles lekker binnen blijven en de wespen met rust laten hahaha, damn.
Tis de natuur
En datquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:14 schreef exode het volgende:
Onze tuin wemelt van de hommels, bijen, vlinders, padden, kikkers, salamnders, libelles, vliegen, maar echt wespen moeten ver uit onze buurt blijven. Klotebeesten.
Oriëntal is ook geweldig.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:06 schreef oh-oh het volgende:
Daar liggen vrienden van me echt drie keer per week hahaha, Amazing Oriental en de Pathe, de enige goede dingen aan Ypenburg!
Hebben wij ook hangen. Een paar gaatjes zitten dicht maar er is al een tijdje geen activiteit meerquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:40 schreef oh-oh het volgende:
Ik vond een keer zo een insektenhotel in de struiken, heel enthousiast op het balkon gehangen, dat was toch niet ideaal, maar die is met bewoners naar de moestuin van een vriend verhuisd,
Ze hebben ook een webshop. Maar ik krijg er zo een uur om 😂. Sittard en Geleen hebben goede toko's ook!quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:47 schreef Tink89 het volgende:
Ik mis de amazing oriental nu ik in midden-Limburg woon ontzettend. Er is hier echt geen enkele goede Aziatische supermarkt in de buurt. Vroeger had ik er twee, eentje op loopafstand van m'n werk, eentje achter stadion Breda dus ideaal voor vertraging.
Nope maar was bang dat kleinzoon gestoken zou wordenquote:
Ja weet ik, maar online bestellen is toch niet hetzelfde. Ik ga eens kijken naar Sittard, da's nog te doen. Maastricht is echt te ver en Eindhoven eigenlijk ook weer. Ik wil gewoon effe op en neer kunnen. #luxeproblemenquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ze hebben ook een webshop. Maar ik krijg er zo een uur om 😂. Sittard en Geleen hebben goede toko's ook!
Hier kan het zelfs via thuisbezorgd, net als Lush.
Ja snap ik hoor. Mensen komen hier wel van ver voor de Amazing, vaak op vrijdag icm de markt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar online bestellen is toch niet hetzelfde. Ik ga eens kijken naar Sittard, da's nog te doen. Maastricht is echt te ver en Eindhoven eigenlijk ook weer. Ik wil gewoon effe op en neer kunnen. #luxeproblemen
Hier dient ie als lopend buffet voor een bonte specht.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hebben wij ook hangen. Een paar gaatjes zitten dicht maar er is al een tijdje geen activiteit meer
In mijn insectenhotel was een wespennestquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 22:18 schreef exode het volgende:
[..]
Hier dient ie als lopend buffet voor een bonte specht.
Ik snap het helemaal! Hier zit er van alles in maar geen wespen gelukkig.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 22:24 schreef livelink het volgende:
[..]
In mijn insectenhotel was een wespennest![]()
Dat was meteen het einde van het insectenhotel voor mij. Wel zielig, want wespen zijn natuurlijk ook insecten, maar waren eigenlijk net niet welkom in mijn hotel
Wat je ook nog kunt doen is er een grote steen in leggen. Dan kunnen bijen en hommels en zo er ook van drinken. En natuurlijk ook wespen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:00 schreef exode het volgende:
[..]
Ik snap het helemaal! Hier zit er van alles in maar geen wespen gelukkig.
Volgende x een bordje ophangen 'verboden voor wespen'
Wij hebben sinds kort een vogelbadje in de voortuin met fonteintje. Dat is helemaal een hit, ik ga entree aan alle vogels vragen. Ze hebben een all inclusive vakantie in onze voortuin inmiddels.
We hebben er meerdere stenen in liggen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat je ook nog kunt doen is er een grote steen in leggen. Dan kunnen bijen en hommels en zo er ook van drinken. En natuurlijk ook wespen.
Amazing Sang Lee in Eindhoven is het wel waardquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar online bestellen is toch niet hetzelfde. Ik ga eens kijken naar Sittard, da's nog te doen. Maastricht is echt te ver en Eindhoven eigenlijk ook weer. Ik wil gewoon effe op en neer kunnen. #luxeproblemen
I feel you, beterschap!quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:26 schreef Troel het volgende:
Ik heb vakantie en dus ben ik ziek. Kan wel janken dat de hele planning in de soep loopt.
Hoe ziek en wat was je van plan?quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:26 schreef Troel het volgende:
Ik heb vakantie en dus ben ik ziek. Kan wel janken dat de hele planning in de soep loopt.
Ow, het is gewoon krona. Heb ik die ervaring ook eindelijk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:26 schreef Troel het volgende:
We zouden disndag naar Amsterdam naar twee musea en vanaf donderdag richting Zandvoort voor de F1.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe ziek en wat was je van plan?![]()
Beterschap sowieso!
Ik test ook niet meer. Heb ze volgens mij nog wel ergens in huis liggen. Vriendinnetje testte nog wel en die is ook positief.quote:Op zondag 18 augustus 2024 15:55 schreef LeSage het volgende:
Ik heb dus echt al zo lang niet gedacht om een test te doen als ik me ziek zou voelen.
Doen jullie dat wel allemaal? En dan ook nog in quarantaine?
In mijn omgeving is dit geloof ik helemaal geen ding meer dat speelt
Ik test wel, vanwege mijn ouders, maar ook vanwege oudste met astma. In dit geval wilde ik ook een beetje weten waar ik aan toe was. En met het oog op komend weekend zit de jongste nu weer bij mijn ouders. Alles om ervoor te zorgen dat F1 straks goed kan gaan.quote:Op zondag 18 augustus 2024 15:55 schreef LeSage het volgende:
Ik heb dus echt al zo lang niet gedacht om een test te doen als ik me ziek zou voelen.
Doen jullie dat wel allemaal? En dan ook nog in quarantaine?
In mijn omgeving is dit geloof ik helemaal geen ding meer dat speelt
Hopelijk kunnen jullie daar gewoon samen heen ja!quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik test wel, vanwege mijn ouders, maar ook vanwege oudste met astma. In dit geval wilde ik ook een beetje weten waar ik aan toe was. En met het oog op komend weekend zit de jongste nu weer bij mijn ouders. Alles om ervoor te zorgen dat F1 straks goed kan gaan.
Wij hebben magic & mystery gedaan in Breda. En met 15 seconden over zijn we ontsnapt! Was een leuke om te doen!quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:04 schreef Vicky het volgende:
Welke gaan jullie doen @:hilliebillie?
T heeft nog 1 week vakantie, A nog 1,5.
Oeh top! Wij willen ook weer een kamer gaan doen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:56 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wij hebben magic & mystery gedaan in Breda. En met 15 seconden over zijn we ontsnapt! Was een leuke om te doen!
Dit snap ik. Collega’s die dan koste was kost willen werken terwijl ze zich hondsberoerd voelenquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:21 schreef Nijna het volgende:
Ik heb nog wel (over datum) testen, maar ik heb sowieso de neiging om bij anderen uit de buurt te blijven als ik ziek ben. Dat had ik al voor corona.
En ik heb er een beetje moeite mee soms als anderen dat niet doen![]()
![]()
Leuk!quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:02 schreef exode het volgende:
Over Olympiers gesproken, B gaat 4 proeflessen Atletiek doen. Hij vond dat fantastisch op tv. Hij vindt Freerunnen ook nog steeds leuk maar hij denkt dat hij Atletiek leuker vindt dus hij mag het eens gaan onderzoeken. Het is uiteindelijk wel of Freerun of Atletiek.
Hij vindt het leuk, maar door de grote groep staat ie vrij vaak stil en te wachten. Hij heeft nogal wat energie dus wat meer beweging is fijner voor hem denk ik.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:43 schreef Hupje het volgende:
J wil ook freerunnen. Eerst weer in het schoolritme komen en dan zullen we eens kijken of dat kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |