abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214587240
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 22:26 schreef amaranta het volgende:
Maar heeft iemand net het polsstokhoogspringen gezien? Super knap!

En nog mooier was om te zien hoe Kendrick (USA) hem aan het aanmoedigen was.
Ja gezien!! Bizar en idd Kendrick, wat een sportieve vent!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 5 augustus 2024 @ 22:35:35 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214587291
Ach @Hupje, wat een verdriet…
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:19:47 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_214591821
@Hupje wat naar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214594211
@hilliebillie: luipaard is idd moeilijk te spotten.

Had je goed weer?
Werewolf
pi_214596973
Och @Hupje wat erg.. sterkte!

Heeft iemand DE tip tegen Coronahoofdpijn? Normaal neem ik een paracetamol en een ibu en is de hoofdpijn weg, maar nu ik Corona heb gehad werkt helemaal niks. Heb nu al ruim anderhalf week aanhoudende hoofdpijn achter (en boven/onder) m'n ogen en ik vind het niet leuk meer -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_214597056
Geen advies... als dat wat anders helpt niet helpt en je blijft hoofdpijn houden, dan zou ik even overleggen met de huisarts denk ik. Beterschap @PoesInDoos
Fake it till you make it...
pi_214597206
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 16:22 schreef Nijna het volgende:
Geen advies... als dat wat anders helpt niet helpt en je blijft hoofdpijn houden, dan zou ik even overleggen met de huisarts denk ik. Beterschap @:PoesinDoos
Maar met welke termijn zoek je hulp? Ik weet niet wat ''normaal'' is.. bij de vorige 2 keren Corona ook hoofdpijn gehad maar dat ging samen met de andere klachten voorbij. Nu ben ik ook klachtenvrij op die nare hoofdpijn na en het beperkt me behoorlijk ;(
pi_214597477
Dan zou ik iig even contact zoeken, en vertelt de huisarts je wel hoe lang je het aan moet kijken? Ik vind 1,5 week echt al wel lang.
pi_214597536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 16:47 schreef Bami het volgende:
Dan zou ik iig even contact zoeken, en vertelt de huisarts je wel hoe lang je het aan moet kijken? Ik vind 1,5 week echt al wel lang.
Dan zal ik morgenochtend even bellen :Y
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:38:47 #10
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214598300
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 16:51 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dan zal ik morgenochtend even bellen :Y
En rust proberen te houden corona blijft nasty :X
pi_214599191
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 17:38 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
En rust proberen te houden corona blijft nasty :X
Ik doe niks anders ;( Beetje bankhangen en in etappes het huishouden bijhouden.
pi_214600559
@PoesInDoos idd even de ha bellen. Bij dochter werkte de daro hoofdpijnpoeders altijd goed, maar dat was gewone hoofdpijn, geen corona nawee.
Beterschap :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:59:20 #13
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214600726
Hier werkte Alka Seltzer altijd fantastisch maar nergens meer te krijgen :(
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:50:20 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214603525
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:59 schreef oh-oh het volgende:
Hier werkte Alka Seltzer altijd fantastisch maar nergens meer te krijgen :(
Da heeft ze hier nog
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:24:27 #15
176471 oh-oh
pi_214604075
Oh echt? Nooit ergens te krijgen, ook online niet. Net als primatour.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214604106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:51 schreef Mushanga71 het volgende:
@:PoesInDoos idd even de ha bellen. Bij dochter werkte de daro hoofdpijnpoeders altijd goed, maar dat was gewone hoofdpijn, geen corona nawee.
Thnx O+
pi_214604425
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 13:01 schreef Pinnenmutske het volgende:
@:hilliebillie: luipaard is idd moeilijk te spotten.

Had je goed weer?
Ja prima weer gehad. We begonnen in Kaapstad daar wel een kleine bui gehad (en later nog een keer tijdens het rijden) maar geen last van gehad. Af en toe nog wel wat koude dagen en vooral in de avond. Het tweede deel van de reis zaten we noordelijker en was het in de avond fris, maar niet meer echt koud. En overdag tussen de 20 en 27 graden gehad. Waarbij 20 wel koeler aan voelde als wanneer het hier 20 is. En 27 graden echt perfect was terwijl ik dat hier al snel warm/benauwd vind.
Dus we hebben zeker niet mogen mopperen. (De week voor we in Kaapstad aan kwamen was het er nog noodweer met flinke modderstromen, dus voor we gingen hadden we wel even wat schrik wat we zouden aantreffen/meemaken)

@PoesInDoos corona hoofdpijn geen ervaring mee, maar als mijn hoofdpijn rond m’n ogen zit, dan zit vaak m’n nek/schouders ontzettend vast (zonder dat ik dat op die plek merk) massage (of evt met zo’n massage’gun’ als er niemand is om me te masseren) is het enige dat dan verlichting kan brengen en waardoor het op den duur over gaat. Paracetamol/ibuprofen doet in dat geval ook helemaal niks.

Beterschap!
pi_214604495
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 22:48 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja prima weer gehad. We begonnen in Kaapstad daar wel een kleine bui gehad (en later nog een keer tijdens het rijden) maar geen last van gehad. Af en toe nog wel wat koude dagen en vooral in de avond. Het tweede deel van de reis zaten we noordelijker en was het in de avond fris, maar niet meer echt koud. En overdag tussen de 20 en 27 graden gehad. Waarbij 20 wel koeler aan voelde als wanneer het hier 20 is. En 27 graden echt perfect was terwijl ik dat hier al snel warm/benauwd vind.
Dus we hebben zeker niet mogen mopperen. (De week voor we in Kaapstad aan kwamen was het er nog noodweer met flinke modderstromen, dus voor we gingen hadden we wel even wat schrik wat we zouden aantreffen/meemaken)

@:poesindoos corona hoofdpijn geen ervaring mee, maar als mijn hoofdpijn rond m’n ogen zit, dan zit vaak m’n nek/schouders ontzettend vast (zonder dat ik dat op die plek merk) massage (of evt met zo’n massage’gun’ als er niemand is om me te masseren) is het enige dat dan verlichting kan brengen en waardoor het op den duur over gaat. Paracetamol/ibuprofen doet in dat geval ook helemaal niks.

Beterschap!
Het begon inderdaad met enorm zere gewrichten, mijn nek is nog steeds pijnlijk. Dus zou ook prima daar vandaan kunnen komen, bedankt!
pi_214604552
Warmte helpt ook vaak goed om gespannen spieren weer wat te laten ontspannen! Warm bad, kruik, warmtedeken zoiets. En rustig aan blijven bewegen (van links naar rechts kijken, hoofd voorover en weer recht, dat soort dingen; volgens mij staan er ook wel tips op thuisarts voor bij nekpijn). Ibuprofen gel vind ik ook erg fijn als mn nek helemaal vast zit, wel beetje opletten dan met ook erbij ibu slikken ivm maximale dosis. Maar alsnog eerst ook even navragen bij de ha kan denk ik zeker geen kwaad!
pi_214606984
Ik vermoed dat je de afgelopen tijd veel hebt gelegen Poesindoos. Dan zal je nek aardig vast zitten. Pijn om je ogen komt vaak uit je nekspier, 1 voordeel die kan je prima zelf masseren.

Beste is om dat onder een warme douche te doen. Knijpen op de punten waar op dit plaatje een kruisje staat. Werkt goed!

woensdag 7 augustus 2024 @ 09:57:55 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214607720
Zit je rustig op je schoot de was te vouwen, zit er ineens een gigagrote spin in een vest. En die heb je dan dus op schoot. Op schoot! Brrrrrt. Ik heb m'n adrenaline voor vandaag weer gehad hoor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214609285
@Tink89, :o :o Ik had de hele straat bij elkaar gegild, ben echt panisch voor spinnen.

@PoesInDoos, beterschap!
pi_214609321
Iemand ervaring met het Lego Magazine?
https://www.lego.com/nl-n(...)IHtN-JEgqqOFts0PHzew

Is dat voornamelijk reclame ed of ook leuk voor kinderen?
pi_214609636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 12:03 schreef TolstoiFan het volgende:

Het is best leuk! Er staan puzzels in, strips, dat soort dingen. En uiteraard ook reclame, maar ik vind dat echt wel meevallen. Sjaak vindt het in ieder geval erg leuk.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 12:42:25 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_214609844
quote:

Ja ze vonden het leuk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214610114
quote:

Hier vonden ze t beide leuk!
*poef* nu is het weg
pi_214610596
Leuk blad en soms aanbiedingen. Hier zijn beide kinderen er blij mee.
pi_214611268
Zo, m’n anticlimax voor de ochtend weer gehad. Ik zou met de jongste en een vriendinnetje naar inside out 2 gaan in de bios.
Kaartjes gekocht en daar nog ieder een flesje drinken en wat te snoepen (¤23 ;( maar goed)

Doet het geluid in de film het niet fatsoenlijk (wel geluid, maar (bijna) geen stemmen.) ja dan heb je wel ondertiteling maar nog echt niet leuk om te volgen. Toen ik het de eerste keer ging melden kreeg ik amper reactie, hij gaf het wel door aan iemand maar ik kreeg geen reactie terug of ze er wat aan gingen doen of wat dan ook. Uiteindelijk nog 10 minuten afgewacht maar de meiden waren er ook klaar mee.

Blijkbaar kregen ze het niet opgelost (kom dat dan even melden of zo, en andere zalen hadden hetzelfde probleem).

Helaas draaide de film bij de Pathé op hetzelfde moment of pas eind van de middag weer. (Of 4XD maar dat vind ik echt vreselijk).

Nou heb ik wel een folder mee dat ik blijkbaar m’n geld terug ga krijgen en gratis tickets, maar dan gaan er dus gewoon eigen snacks en drankjes mee, ga ze niet nogmaals sponsoren.

Maar goed, vandaag was dus m’n enige vrije dag deze week, dat vind ik eigenlijk nog het meest jammer (en dat ik dus volgende week weer een dag moet opofferen om hetzelfde te doen en opnieuw parkeerkosten te hebben, tja dat vergoeden ze niet (snap ik, maar maakt het wel duurder allemaal)).

Zo einde rant, nou ga ik maar de was strijken ofzo :P
  woensdag 7 augustus 2024 @ 14:18:08 #29
176471 oh-oh
pi_214611449
:{ Daar zou ik serieus nog even een klacht over indienen hoor.
( Groucho Marx )
  woensdag 7 augustus 2024 @ 15:17:36 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214612351
Dus….
Ik moest hele grote bestanden uploaden hier in Frankrijk en we hebben geen wifi in het appartement, dus ik was heel snel door mijn bundel heen. En kpn laat me maar 1500mb a 1,99 per keer bijbestellen, dus ik dacht na alle verhalen hier slim te zijn en een esim databundel te kopen. :s)

Gelukt! :7
Alleen werkt dat dus niet op een iPhone 8 plus… -O- :X

Afijn, F heeft nu de esim en deelt zijn hotspot met mij. :D
pi_214612823
quote:
82s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 15:17 schreef BE het volgende:
Dus….
Ik moest hele grote bestanden uploaden hier in Frankrijk en we hebben geen wifi in het appartement, dus ik was heel snel door mijn bundel heen. En kpn laat me maar 1500mb a 1,99 per keer bijbestellen, dus ik dacht na alle verhalen hier slim te zijn en een esim databundel te kopen. :s)

Gelukt! :7
Alleen werkt dat dus niet op een iPhone 8 plus… -O- :X

Afijn, F heeft nu de esim en deelt zijn hotspot met mij. :D
Kun je wel onbeperkt mb’s delen? Met de e-Sim die we in zuid-Afrika hadden konden we maar 500
Mb per dag delen als hotspot. Hopelijk werkt dat in Frankrijk wel anders.
pi_214613415
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 14:09 schreef hilliebillie het volgende:
Zo, m’n anticlimax voor de ochtend weer gehad. Ik zou met de jongste en een vriendinnetje naar inside out 2 gaan in de bios.
Kaartjes gekocht en daar nog ieder een flesje drinken en wat te snoepen (¤23 ;( maar goed)

Doet het geluid in de film het niet fatsoenlijk (wel geluid, maar (bijna) geen stemmen.) ja dan heb je wel ondertiteling maar nog echt niet leuk om te volgen. Toen ik het de eerste keer ging melden kreeg ik amper reactie, hij gaf het wel door aan iemand maar ik kreeg geen reactie terug of ze er wat aan gingen doen of wat dan ook. Uiteindelijk nog 10 minuten afgewacht maar de meiden waren er ook klaar mee.

Blijkbaar kregen ze het niet opgelost (kom dat dan even melden of zo, en andere zalen hadden hetzelfde probleem).

Helaas draaide de film bij de Pathé op hetzelfde moment of pas eind van de middag weer. (Of 4XD maar dat vind ik echt vreselijk).

Nou heb ik wel een folder mee dat ik blijkbaar m’n geld terug ga krijgen en gratis tickets, maar dan gaan er dus gewoon eigen snacks en drankjes mee, ga ze niet nogmaals sponsoren.

Maar goed, vandaag was dus m’n enige vrije dag deze week, dat vind ik eigenlijk nog het meest jammer (en dat ik dus volgende week weer een dag moet opofferen om hetzelfde te doen en opnieuw parkeerkosten te hebben, tja dat vergoeden ze niet (snap ik, maar maakt het wel duurder allemaal)).

Zo einde rant, nou ga ik maar de was strijken ofzo :P
Dat is zeker een anticlimax :{ .

@BE, gelukkig werkt het via hotspot wel!

Wij zijn vanmorgen voor een nieuwe keuken gaan kijken en we zijn er al redelijk uit. Hij zou nog twee tekeningen maken en offertes... maar dat wordt na het weekend.
Net even de grens over, prettig gevoel bij. Fijn geholpen.
En toch nu wel een redelijk duidelijk plaatje, wat ons bij de ketens hier nog niet zo gelukt was.
Voor het ding hier komt te staan zijn we bijna weer een jaar verder, want er moet eerst nog van alles gebeuren voor er een nieuwe keuken in kan.
pi_214613568
@Nijna, welke keukenboer was dat? Wij moeten ook al een aantal jaar een nieuwe keuken, maar het komt er niet van en we zien ook een beetje op tegen het gedoe..... Goede ervaringen zijn altijd fijn :)

En dank voor de reacties op het Lego Magazine. Ik ga hem voor Simon aanvragen :)
pi_214613576
Eerst kon je op Marktplaats de kopersbescherming uitzetten. Ik maak net een nieuwe advertentie aan en nu staat er alleen 'Je handelt met kopersbescherming'. Kan dat niet meer uit?
pi_214613755
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 16:56 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Nijna, welke keukenboer was dat? Wij moeten ook al een aantal jaar een nieuwe keuken, maar het komt er niet van en we zien ook een beetje op tegen het gedoe..... Goede ervaringen zijn altijd fijn :)

En dank voor de reacties op het Lego Magazine. Ik ga hem voor Simon aanvragen :)
Wösten Küchendiele in Haren (Ems)
Wij zitten in Drenthe :). Opzien tegen het gedoe heb ik ook, vooral met wat er allemaal moet gebeuren en de tijd die het gaat kosten. Ik had de dag nadat de aannemer was geweest om het erover te hebben, de neiging om het hele circus af te blazen. Want het gaf met toen al zoveel stress.
De man is nu op vakantie, ik verwacht na zijn vakantie dat hij met zijn mannetjes komt kijken zodat hij een offerte kan maken, maar we zijn maar vast voor de keuken gaan kijken, want mijn mannetje heeft nu vakantie ;)
pi_214613800
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 17:12 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wösten Küchendiele in Haren (Ems)
Wij zitten in Drenthe :). Opzien tegen het gedoe heb ik ook, vooral met wat er allemaal moet gebeuren en de tijd die het gaat kosten. Ik had de dag nadat de aannemer was geweest om het erover te hebben, de neiging om het hele circus af te blazen. Want het gaf met toen al zoveel stress.
De man is nu op vakantie, ik verwacht na zijn vakantie dat hij met zijn mannetjes komt kijken zodat hij een offerte kan maken, maar we zijn maar vast voor de keuken gaan kijken, want mijn mannetje heeft nu vakantie ;)
Dank, ik sla hem op! Zeer herkenbaar dat gevoel om alles af te blazen bij dit soort dingen. Alleen erover denken geeft me zoveel stress, dat we daarom al jaren er tegenaan hikken.
pi_214613989
quote:

Mijn kind is mega legofan. Hij heeft afgelopen week nog een lego bouwset voor 18+ gebouwd :')
Maar dat magazine vindt hij stom. Alleen het lego dingetje dat er bij zit wil hij. De puzzeltjes en verhaaltjes enzo interesseren hem niets. Ik zou dus vooral kijken naar of je kind dat leuk vindt, dan is het best een leuk tijdschrift denk ik.
:)
pi_214613990
Wij schuiven onze grote verbouwing ook steeds op. Na de vakantie komen 3 aannemers langs, aan de hand van hun offertes beslissen we of we doorzetten. Het idee dat we 3 maanden bezig zullen zijn met een langere periode dat we niet in huis willen zijn, is niet bepaald goed voor onze gemoedstoestand.

Nadeel is dat er wel degelijk druk achter zit, onze uitbouw wordt met het jaar slechter, er komt een moment dat we lekkages krijgen.

De keuken weten we globaal, zodra we weten of we doorzetten, gaan we naar Baboon voor een Ikea keuken met hun frontjes.
pi_214614005
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 17:36 schreef mignonne het volgende:

[..]
Mijn kind is mega legofan. Hij heeft afgelopen week nog een lego bouwset voor 18+ gebouwd :')
Maar dat magazine vindt hij stom. Alleen het lego dingetje dat er bij zit wil hij. De puzzeltjes en verhaaltjes enzo interesseren hem niets. Ik zou dus vooral kijken naar of je kind dat leuk vindt, dan is het best een leuk tijdschrift denk ik.
Ach het is gratis, dus proberen kan altijd :)
pi_214614011
Poesindoos wat vervelend die hoofdpijn! Ik zou in ieder geval stoppen met pcm nemen als je dat niet al gedaan hebt. Te lang pcm nemen kan, cynisch genoeg, juist voor hoofdpijn zorgen waardoor je in een vicieuze cirkel komt. (Vergelijk het maar met neusspray). Kan zijn dat het dan 1 dag erger is, daarna zou het minder moeten worden. En volgende week ofzo even bij de HA neerleggen kan sowieso geen kwaad. Hoofdpijn kan natuurlijk nog veel meer oorzaken hebben dan alleen covid.
pi_214614022
Mijn grote kind heeft afgelopen week een fok! meet gehad :D zo leuk haha. Als baby's bij elkaar op de bank en nu weer. Wie had dat gedacht. Tuttebellen O+
pi_214614096
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 17:39 schreef mignonne het volgende:
Mijn grote kind heeft afgelopen week een fok! meet gehad :D zo leuk haha. Als baby's bij elkaar op de bank en nu weer. Wie had dat gedacht. Tuttebellen O+
Hihi, mijn kleine grote kind ook 🤣
En het was echt supergezellig!
Ik liet ze de foto's zien en ze waren beide helemaal verbaasd.

En dan samen naar de Mall, galajurken passen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_214614115
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 17:46 schreef Vicky het volgende:

[..]
En het was echt supergezellig!
Ik liet ze de foto's zien en ze waren beide helemaal verbaasd.
Ja ze zei het hahaha ik zei al tegen haar dat ik die foto's ook nog ergens heb. Te grappig.
pi_214614430
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 17:36 schreef mignonne het volgende:

[..]
bij dit gratis magazine zit geen lego dingetje. Kan het zijn dat je ervaring gaat over het betaalde tijdschrift?
pi_214614445
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:10 schreef Elleska het volgende:

[..]
bij dit gratis magazine zit geen lego dingetje. Kan het zijn dat je ervaring gaat over het betaalde tijdschrift?
Oh zou zomaar kunnen. Dan zou het voor mijn kind dus helemaal niets zijn.
pi_214614492
Ik heb inmiddels het abonnement voor Simon aangevraagd, inderdaad gratis, dus eens kijken wat hij ervan vindt straks in november.

@mignonne, hoe oud is de jouwe dat ie een 18+ set bouwt?
Simon is ook echt gek van Lego, hij is echt een bouwer, om het bouwwerk daarna ergens voor de show neer te zetten. Hij speelt er verder niet mee. Tot ie het zat is en weer iets nieuws gaat bouwen. Hij is net 7 en heeft vorige week een set voor 9-12 in elkaar gezet.
pi_214614545
Wat leuk Vicky en Mignonne. Wij hebben goed contact met iemand die ik hier heb leren kennen. Onze kinderen gaan naar dezelfde middelbare school (inmiddels) en we zijn een paar keer samen op vakantie geweest.
pi_214614955
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 16:46 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat is zeker een anticlimax :{ .

@:BE, gelukkig werkt het via hotspot wel!

Wij zijn vanmorgen voor een nieuwe keuken gaan kijken en we zijn er al redelijk uit. Hij zou nog twee tekeningen maken en offertes... maar dat wordt na het weekend.
Net even de grens over, prettig gevoel bij. Fijn geholpen.
En toch nu wel een redelijk duidelijk plaatje, wat ons bij de ketens hier nog niet zo gelukt was.
Voor het ding hier komt te staan zijn we bijna weer een jaar verder, want er moet eerst nog van alles gebeuren voor er een nieuwe keuken in kan.
Leuk! Kijken voor een nieuwe keuken! Ik moet zeggen dat wij de keukenboeren hebben overgeslagen en naar een plaatselijke keukenbouwer gegaan zijn. Die heeft onze huidige keuken ook gemaakt. En het maatwerk en kwaliteit is ons goed bevallen. Zag ook op tegen het afdingen en handelen en zo.
Zullen zo vast wat duurder uit zijn maar heb ook geen vergelijking :D
Binnenkort nog even de precieze apparatuur uitzoeken (zie een beetje op tegen het uitzoeken van een kookplaat, iemand ervaring? Heb nu een Siemens met flexinductie, maar merk dat m’n pannen aan de zijkant een beetje over steken waardoor niet alles goed bakt. En dat is toch vaak het type kookplaat dat ik tegen komen. En dan ook nog ingebouwde afzuiging dus al snel minder plek)
pi_214614964
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:21 schreef amaranta het volgende:
Wat leuk Vicky en Mignonne. Wij hebben goed contact met iemand die ik hier heb leren kennen. Onze kinderen gaan naar dezelfde middelbare school (inmiddels) en we zijn een paar keer samen op vakantie geweest.
A en T sporten bij dezelfde vereniging :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214615441
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:48 schreef Vicky het volgende:

[..]
A en T sporten bij dezelfde vereniging :)
Leuk!
pi_214615524
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb inmiddels het abonnement voor Simon aangevraagd, inderdaad gratis, dus eens kijken wat hij ervan vindt straks in november.

@:mignonne, hoe oud is de jouwe dat ie een 18+ set bouwt?
Simon is ook echt gek van Lego, hij is echt een bouwer, om het bouwwerk daarna ergens voor de show neer te zetten. Hij speelt er verder niet mee. Tot ie het zat is en weer iets nieuws gaat bouwen. Hij is net 7 en heeft vorige week een set voor 9-12 in elkaar gezet.
A. is 8.

Hij bouwde de Himeji set.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 19:26:29 #52
176471 oh-oh
pi_214615570
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 19:23 schreef mignonne het volgende:

[..]
A. is 8.

Hij bouwde de Himeji set.
:D Die had ik even doorgezet naar mijn neefje, die wil die nu ook!
( Groucho Marx )
pi_214615612
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 19:26 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:D Die had ik even doorgezet naar mijn neefje, die wil die nu ook!
Snap ik! Haha
pi_214615644
Wij zitten met smart op de Lego versie van deze te wachten:
https://ideas.lego.com/pr(...)e4-8be3-63afe1d5bbd3

Verder zullen wij juist Lego gaan verkopen, sets die we nooit meer bouwen zoals de boomhut en wat 3 in 1 sets. Staat de halve zolder nog steeds vol Lego overigens :)

B gaat zijn Lego trein ook verkopen.

Oh en de Duplo gaat grotendeels weg en B gaat al zijn Hot Wheels banen verkopen. We gaan een nieuwe fase in geloof ik. (En ruimte krijgen)
pi_214615674
En jongens wij komen maandagavond thuis, in tropische warmte....gelukkig heeft de buurvrouw al aangeboden de nacht ervoor alle ramen open te zetten en maandagochtend juist alles dicht te doen inclusief rolluiken. Hopelijk valt het dan mee en anders slapen we in de woonkamer.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 19:41:29 #56
176471 oh-oh
pi_214615818
Over warmte gesproken, ik at net noodles met nieuwe sambal , I am dying :Y)
( Groucho Marx )
pi_214615912
Ik ben helemaal geen legofan maar ik zag laatst een filmpje van deze set voorbij komen. En die vind ik toch wel heel mooi, ook om ergens op te hangen.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 20:01:48 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214616145
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 15:58 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Kun je wel onbeperkt mb’s delen? Met de e-Sim die we in zuid-Afrika hadden konden we maar 500
Mb per dag delen als hotspot. Hopelijk werkt dat in Frankrijk wel anders.
:o Eh….. *blank*

Zou wel bizar suf zijn, wat is het nut van een databundel als je er vervolgens niks mee kan op een laptop door dat soort beperkingen???
  woensdag 7 augustus 2024 @ 20:05:35 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214616215
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 19:31 schreef exode het volgende:

Verder zullen wij juist Lego gaan verkopen, sets die we nooit meer bouwen zoals de boomhut en wat 3 in 1 sets. Staat de halve zolder nog steeds vol Lego overigens :)

Oh en de Duplo gaat grotendeels weg en B gaat al zijn Hot Wheels banen verkopen. We gaan een nieuwe fase in geloof ik. (En ruimte krijgen)
Nice! Ruimte O+

En wat een lieve buurvrouw! Hopelijk valt het mee.

Wij hebben best wat legosets in huis voor de kinderen (niks bijzonders, meeste is gewoon bij kruidvat gekocht), maar zelf heb ik er weinig mee. Ik hou meer van hobby's waar je iets mee maakt dat je kunt gebruiken, zoals haken, naaien/kleding maken en leerbewerking. En het creatieve proces dat daar dan ook bij hoort. Gelukkig kon m'n in brand gevlogen naaimachine gemaakt worden en kan ik weer door (baens in weert is een held *O*), maar ik ga toch eens naar een nieuwe machine kijken. Zin in!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214617089
We hebben hartstikke lieve buren, ze zorgen nu ook 3 weken voor de kat en de planten. We gaan niet bij elkaar op de koffie maar we hebben goed contact.
pi_214617213
Ik denk dat wijzelf (dus niet van de kinderen) meer dan 50 sets hebben. De sets worden apart van elkaar bewaard, al staat het Disneykasteel standaard in de woonkamer. En nu ook de Londen telefooncel en het Sneeuwwitje huis, ok ok ook de Disney Brickheadz, grote Wall E en het huis van Up en ook de Pizza truck van Toy story.

Eind oktober starten we weer met de Kerst Lego anders zijn we niet voor Kerst klaar :) Dat vind ik zo gezellig. We bouwen veel samen maar ook met familie en buurtkinderen. Die vragen vanaf september al wanneer we beginnen met bouwen.
pi_214617251
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 19:31 schreef exode het volgende:

Wij zijn juist aan het kijken voor een Legotrein voor Sjaak… welke gaat B verkopen O-) ?
pi_214617445
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:01 schreef BE het volgende:

[..]
:o Eh….. *blank*

Zou wel bizar suf zijn, wat is het nut van een databundel als je er vervolgens niks mee kan op een laptop door dat soort beperkingen???
Ja ik vond het ook suf, hadden daarom ook beiden een bundel afgesloten. En maar af en toe met de kinderen gedeeld (zo zaten ze ook niet de hele rit filmpjes te kijken achter in de auto ;) ) maar af en toe hotspot wel aangezet, ook een keer in de avond naar de iPad toen we geen wifi hadden. Na twee afleveringen van 30 minuten was de 500 mb wel op :D

Moet ik zeggen dat deze provider ons was aangeraden door iemand en we verder ook niet in verdiept hebben in iets anders. Dus wellicht dat het bij andere (of in andere landen) wel anders is. (Iets met een huis kopen en verkopen voor je op vakantie gaat, kwam er even tussendoor :o )
pi_214617574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:47 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Leuk! Kijken voor een nieuwe keuken! Ik moet zeggen dat wij de keukenboeren hebben overgeslagen en naar een plaatselijke keukenbouwer gegaan zijn. Die heeft onze huidige keuken ook gemaakt. En het maatwerk en kwaliteit is ons goed bevallen. Zag ook op tegen het afdingen en handelen en zo.
Binnenkort nog even de precieze apparatuur uitzoeken (zie een beetje op tegen het uitzoeken van een kookplaat, iemand ervaring? Heb nu een Siemens met flexinductie, maar merk dat m’n pannen aan de zijkant een beetje over steken waardoor niet alles goed bakt. En dat is toch vaak het type kookplaat dat ik tegen komen. En dan ook nog ingebouwde afzuiging dus al snel minder plek)
Mijn ATAG lijkt heel groot, maar de inductiedingesen zijn echt irritant klein.

Is wel al bijna 10 jaar oud.

Moet ik dan volgend jaar een nieuwe keuken O-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214618002
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 21:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn ATAG lijkt heel groot, maar de inductiedingesen zijn echt irritant klein.

Is wel al bijna 10 jaar oud.

Moet ik dan volgend jaar een nieuwe keuken O-)
De keuken die we nu hebben is 7 jaar oud maar ben al van vrijwel het begin aan het vloeken op die kookplaat (kleinere pan kan natuurlijk maar tis wel fijn als ik gewoon vier stukjes vlees in m’n pan tegelijk kan bakken). Heb ook wel op het punt gestaan om het ding te gaan vervangen maar vond dat ook zonde omdat zoiets toch niet heel goedkoop is. En nu ik bij de keukenman in de showroom rondkeek, zag ik veel van hetzelfde type maar dan met afzuiging. Dus dan mis je ook nog eens een kookplaat in het midden. En twee pannen achter elkaar past gewoon niet altijd lekker op dat flexinductie.
pi_214618154
Wij motten ook een nieuwe inductiekookplaat dus ik lees vol interesse jullie ergenissen.

MevrC; het is de geel blauwe passegierstrein met best wat rails.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 21:44:48 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_214618190
Hier bij vriend nog een gasplaat en ik kan niet wachten totdat die eruit gaat en eht inductie wordt. Ik bene r nog steeds niet aan gewend.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 augustus 2024 @ 07:05:13 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214620750
Ik ben blij met de inductie die we hebben maar vooral omdat hij knoppen heeft, zo'n touchscreen reageert niet goed op mijn aanrakingen.
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 8 augustus 2024 @ 08:01:56 #69
176471 oh-oh
pi_214621027
Zolang het kan kook ik lekker op gas hoor!
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 augustus 2024 @ 08:12:33 #70
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214621127
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 08:01 schreef oh-oh het volgende:
Zolang het kan kook ik lekker op gas hoor!
Snap ik, wij hadden geen keus, huis is gasvrij
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214621646
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 17:16 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Dank, ik sla hem op! Zeer herkenbaar dat gevoel om alles af te blazen bij dit soort dingen. Alleen erover denken geeft me zoveel stress, dat we daarom al jaren er tegenaan hikken.
Hier idem, we moesten ook wel sparen, maar ik zie zo op tegen een maand of 2 in de zooi... aan de andere kant... daarna kunnen we er weer een hele tijd tegenaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:47 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wij twijfelen nog over een kookplaat met ingebouwde afzuiging of zo'n afzuiggeval aan het plafond.
We hebben nu gas en straks inductie.
We zijn hier ook bij zo'n plaatselijke keukenbouwer geweest, dat was ook nog een optie, maar deze kregen we als tip van degene die hier alles gaat doen.
Ik ben benieuwd naar het prijskaartje, mijn man heeft een voorzichtige schatting gemaakt, ik denk dat hij een beetje aan de lage kant zit. Maar we gaan het zien.

Mijn moeder zei nog: kan je niet beter verhuizen :') maar we zitten hier prima. Dus dan toch het huis maar meer naar onze zin maken, na ruim 15 jaar. Dan mag het ook wel een keer :Y
  donderdag 8 augustus 2024 @ 10:33:49 #72
176471 oh-oh
pi_214622939
Een van mijn buren wilde graag af en toe een wandelmaatje, vorige week zijn we samen een eind gaan lopen en ze heeft net Frenkie, een van mijn peruanen, opgehaald voor een wandeling.
Hij ging zo vrolijk mee die stoere. Ik voelde me net zo een moeder die haar kind af gaf op een KDV :')
( Groucho Marx )
pi_214623069
Wij hebben sinds een jaar inductie. Nu op vakantie kook ik op gas en ik merk nu hoeveel fijner inductie is. Het is met name véél sneller, op gas duurt het eindeloos voordat water kookt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 10:47:05 #74
176471 oh-oh
pi_214623159
Nou ik wok meestal, rijst doe ik in de rijstkoker, wokken op inductie slaat echt nergens op.
( Groucho Marx )
pi_214623316
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 07:05 schreef Ynske het volgende:
Ik ben blij met de inductie die we hebben maar vooral omdat hij knoppen heeft, zo'n touchscreen reageert niet goed op mijn aanrakingen.
Ik heb altijd ruzie met stand 3 bij de touchscreen. :')
Geef me een knop!
  donderdag 8 augustus 2024 @ 11:04:46 #76
176471 oh-oh
pi_214623349
Ik heb zo een wasmachine, een zwarte, dat was echt een beetje een domme keus want je kan heel dat menu niet lezen, ik niet in elk geval, en ik zit ook steeds naast die knoppen de duwen of zo :')
( Groucho Marx )
pi_214623703
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 11:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb zo een wasmachine, een zwarte, dat was echt een beetje een domme keus want je kan heel dat menu niet lezen, ik niet in elk geval, en ik zit ook steeds naast die knoppen de duwen of zo :')
Serieus? Vervelend voor jou, maar ik ben wel “blij” dit te lezen. Wilde ook graag een zwarte wasmachine en droger…. en toen kwam mijn man blij thuis met twee witte. ;(
Natuurlijk blij met de nieuwe aanschaf. Maar ik had zwart mooier gevonden. Nu ik dit zo lees, is het wellicht beter dat ze gewoon wit zijn.
Born to Lose, but Built to Win.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 11:35:28 #78
176471 oh-oh
pi_214623750
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 11:32 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Serieus? Vervelend voor jou, maar ik ben wel “blij” dit te lezen. Wilde ook graag een zwarte wasmachine en droger…. en toen kwam mijn man blij thuis met twee witte. ;(
Natuurlijk blij met de nieuwe aanschaf. Maar ik had zwart mooier gevonden. Nu ik dit zo lees, is het wellicht beter dat ze gewoon wit zijn.
:') Ja ik vond het ook mooier, en als ik dit had geweten had ik gewoon weer een witte genomen, het is echt vervelend!
( Groucho Marx )
pi_214623907
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 10:47 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik wok meestal, rijst doe ik in de rijstkoker, wokken op inductie slaat echt nergens op.
Mijn inductieplaat heeft een ingebouwde gasunit voor wokken *) .
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214623995
Wij hebben binnenkort ook de legotrein te koop.
Moeten de lego alleen nog even uitzoeken.
Het is de LegoCity met station. Daarnaast ook heel veel losse sporen en ook nog een wisselspoor wat geen officieel wisselspoor is maar door iemand is gemaakt.
pi_214624003
We hebben trouwens ineens mega veel last van fruitvliegjes op de badkamer. Geen idee hoe ze daar komen en waarom? Ik heb alles gepoetst maar ze gaan niet weg. Heb ook een schaaltje met azijn en zeep neergezet
pi_214624015
Voor Lego trein en spoor verkopen houd ik me ook aanbevolen!
pi_214624044
Ik ging vanochtend met J naar een skatebaantje en las daar een stukje werk literatuur. Kreeg meteen zin om binnenkort weer aan de slag te gaan met mijn nieuwe klasje O+
  donderdag 8 augustus 2024 @ 12:09:08 #84
176471 oh-oh
pi_214624142
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 11:56 schreef amaranta het volgende:
We hebben trouwens ineens mega veel last van fruitvliegjes op de badkamer. Geen idee hoe ze daar komen en waarom? Ik heb alles gepoetst maar ze gaan niet weg. Heb ook een schaaltje met azijn en zeep neergezet
Dat is een gekke plek!
Mss rare zeep of zo?
Of iets heel zoets?
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 11:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn inductieplaat heeft een ingebouwde gasunit voor wokken *) .
Dat geeft wel aan dat gas onmisbaar is!

Frenk werd net thuisgebracht, ze had de hond ingesmeerd onderweg maar was zelf helemaal verbrand, de schat.
Hij had het zo goed gedaan, voor een echt doorgeefhondje met rugzak, heel trots op hem.
En ze vond zelf de aanspraak zo leuk, denk dat ze hem vaker mee zal nemen.
( Groucho Marx )
pi_214624651
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 11:56 schreef amaranta het volgende:
Een klokhuis in een prullenbakje ofzo?
Vervelend die beestjes altijd.
pi_214624667
Ik krijg van mijn werk af en toe een bedankje. Attent, wordt gewaardeerd, maar vaak kan ik er helemaal niks mee. Zo zonde. Nu heb ik dus een Nationale kunst & cultuur cadeaukaart liggen. Ik wilde kaartjes bestellen voor het theater, dacht aan die bon, dus zocht hem even op. Is-ie vooral bij theaters in de Randstad uit te geven en hier in de buurt vrijwel alleen bij musea waar ook de Museumkaart geldt :') En dan voel ik druk om die bon toch uit te geven, want anders is het zonde van het geld wat mijn werk er voor betaald heeft...
pi_214624737
Wij baalden dat er inductie in ons huis zat/zit maar ik zou niet meer terug willen naar gas.

En ik wok vast niet zoals het hoort, maar onze wokpan doet het prima.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 13:15:22 #88
176471 oh-oh
pi_214624773
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 13:08 schreef exode het volgende:
Wij baalden dat er inductie in ons huis zat/zit maar ik zou niet meer terug willen naar gas.

En ik wok vast niet zoals het hoort, maar onze wokpan doet het prima.
:D Nee nee de Aziaat in mij wil vuur en vlammen!
( Groucho Marx )
pi_214624819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 11:32 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Wij hebben 2 zwarte en ik herken de "issues" totaal niet :D

Sinds we in dit huis wonen koken we inductie en ik vind het ontzettend fijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214624863
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 13:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Dan moet je toch eigenlijk buiten op zo'n gigaunit
pi_214625011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 12:59 schreef Hupje het volgende:
Ik krijg van mijn werk af en toe een bedankje. Attent, wordt gewaardeerd, maar vaak kan ik er helemaal niks mee. Zo zonde. Nu heb ik dus een Nationale kunst & cultuur cadeaukaart liggen. Ik wilde kaartjes bestellen voor het theater, dacht aan die bon, dus zocht hem even op. Is-ie vooral bij theaters in de Randstad uit te geven en hier in de buurt vrijwel alleen bij musea waar ook de Museumkaart geldt :') En dan voel ik druk om die bon toch uit te geven, want anders is het zonde van het geld wat mijn werk er voor betaald heeft...
Verkopen en het geld gebruiken voor je theater kaartjes?

Ik vind inductie ook top! Then again, sinds we een kind hebben kookt mijn partner 99% van de tijd dus heel veel gebruik maak ik er niet van. :')
pi_214625065
quote:

[..]
Mijn inductie is echt 3x ruk voor wokken. Daarom doe ik dat niet meer. De hapjespan kan nog wel iets maar het komt niet in de buurt. De wok wordt gewoon niet snel genoeg heet genoeg, echt anders dan bij gas.

Ik mis het wel, idem voor tajine en dolsot. Ook niet ideaal op indicatie. Als het moet kan het, maar het verhoudt zich tot de real deal zoals je grillpan zich verhoudt tot de bbq ofzo 😂
  donderdag 8 augustus 2024 @ 13:51:11 #93
176471 oh-oh
pi_214625096
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 13:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dan moet je toch eigenlijk buiten op zo'n gigaunit
:D Mag niet op het balkon.
Mijn vader bouwde vroeger wel zelf altijd een bbq en zat dan op zijn hurken sate te roosteren, waar wij eerst onze kindervingertjes aan stuk moesten prikken met reigen O+
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 13:46 schreef mignonne het volgende:

[..]
Mijn inductie is echt 3x ruk voor wokken. Daarom doe ik dat niet meer. De hapjespan kan nog wel iets maar het komt niet in de buurt. De wok wordt gewoon niet snel genoeg heet genoeg, echt anders dan bij gas.

Ik mis het wel, idem voor tajine en dolsot. Ook niet ideaal op indicatie. Als het moet kan het, maar het verhoudt zich tot de real deal zoals je grillpan zich verhoudt tot de bbq ofzo 😂
Nou ja dat dus, ik heb besloten dat ik mijn deel voor de aarde wel gedaan heb dus laat mij maar lekker aan het gas!
( Groucho Marx )
pi_214625112
quote:

[..]
Ken je dat stuk van Ronald Goedemondt over Thailand?
Een beetje pittig?
Ik moest hier aan denken bij jouw opmerking.

https://www.dailymotion.com/video/x35galf
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 augustus 2024 @ 13:55:36 #95
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214625135
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 11:01 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik heb altijd ruzie met stand 3 bij de touchscreen. :')
Geef me een knop!
Etna is de enige met knoppen
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 8 augustus 2024 @ 14:22:13 #96
176471 oh-oh
pi_214625332
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 13:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Een beetje pittig?

Ik zit te werken, zal straks eens kijken :D

Serieus ik liet een heel klein boertje gisteravond en ik dacht dat ik weer dood ging :'(
( Groucho Marx )
pi_214625387
quote:
Misschien kun je er iemand een plezier mee doen. :)

Wij krijgen ook weleens cadeautjes.
Met Sinterklaas een doosje lekkers zoals een flinke chocoladeletter of een variatie met nootjes/spekjes/mini chocolade enzo.
Met kerst een speciaal kaartspel en afgelopen paar zomers een grote handdoek, zonnebrand en deze keer een leuke, grote zomertas.
Tijdje terug kregen alle medewerkers kaartjes van het hele gezin voor naar de Efteling voor de ‘Naam’-bedrijfsdag.
Het was wel echt pestweer en ik ben alleen met mijn broertje gegaan i.p.v. het hele gezin. :P
Was eigenlijk ook weleens leuk. :)
pi_214625391
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 14:22 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik zit te werken, zal straks eens kijken :D

Serieus ik liet een heel klein boertje gisteravond en ik dacht dat ik weer dood ging :'(
:D
  donderdag 8 augustus 2024 @ 14:46:59 #99
176471 oh-oh
pi_214625611
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 14:29 schreef vencodark het volgende:

[..]
:D Ik dacht echt dat er iets mis was met me want ik was die sambal die geen sambal bleek te zijn alweer vergeten
( Groucho Marx )
pi_214625694
quote:
Mijn moeder zei nog: kan je niet beter verhuizen :') maar we zitten hier prima. Dus dan toch het huis maar meer naar onze zin maken, na ruim 15 jaar. Dan mag het ook wel een keer :Y
Denk dat verbouwen minder gedoe geeft dan verhuizen (en dan toch ook nog maar verbouwen om het dan toch maar in één keer allemaal naar wens te maken).
Tenminste, ik zie wel een beetje op tegen het inpakken van alle spullen en zo.

Maar ik geef je groot gelijk om na 15 jaar de keuken te vernieuwen, dat geeft ook meteen een heel ander beeld van je huis. Hier zit ie er ondertussen dus 7 jaar in en ben ook nog steeds heel blij met m’n keuken (behalve dus die kookplaat).

Hier overigens geen moeite met de touchscreen van de kookplaat. Ik druk meestal in 1 keer naar de goede stand, ooit zit ik een halfje mis. Dus qua bediening is de Siemens gewoon fijn.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 15:15:35 #101
176471 oh-oh
pi_214626002
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 13:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Een beetje pittig?

Net even gecheckt maar die kende ik idd al.
Dit is mijn alltime favo :
( Groucho Marx )
pi_214626355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 15:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Net even gecheckt maar die kende ik idd al.
Dit is mijn alltime favo :
Instructions unclear. _O-
  donderdag 8 augustus 2024 @ 15:40:33 #103
176471 oh-oh
pi_214626406
_O- m Hij zei proeven, een Nederlander eet dat heel zo een dingetje weg, dat is niet proeven!
( Groucho Marx )
pi_214626520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 15:40 schreef oh-oh het volgende:
_O- m Hij zei proeven, een Nederlander eet dat heel zo een dingetje weg, dat is niet proeven!
Het is geen bitterbal!!
pi_214626734
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 14:28 schreef vencodark het volgende:

[..]
Misschien kun je er iemand een plezier mee doen. :)

Wij krijgen ook weleens cadeautjes.
Met Sinterklaas een doosje lekkers zoals een flinke chocoladeletter of een variatie met nootjes/spekjes/mini chocolade enzo.
Met kerst een speciaal kaartspel en afgelopen paar zomers een grote handdoek, zonnebrand en deze keer een leuke, grote zomertas.
Tijdje terug kregen alle medewerkers kaartjes van het hele gezin voor naar de Efteling voor de ‘Naam’-bedrijfsdag.
Het was wel echt pestweer en ik ben alleen met mijn broertje gegaan i.p.v. het hele gezin. :P
Was eigenlijk ook weleens leuk. :)
Is ook zo. Ben nu ook rond aan het vragen. Mijn jaarlijkse tegoedbon voor koffie met gebak geef ik standaard aan een collega :')

Iemand toevallig interesse om een kunst en cultuur cadeaukaart van ¤50 over te kopen? :+ ;)
  donderdag 8 augustus 2024 @ 15:56:39 #106
176471 oh-oh
pi_214626806
Wij kregen laatst gewone bonnen voor 20 euro zomaar, die kon je inwisselen voor alle soorten bonnen weer, ik kreeg die van een collega erbij, gewoon, omdat ze me zo lief vindt O+
( Groucho Marx )
pi_214627385
Hij duwt ook gewoon zonder te vragen die peper in z’n mik
pi_214627605
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 15:51 schreef Hupje het volgende:
kunst en cultuur cadeaukaar
Hoe lang is hij nog geldig? Ik wil nog een keer naar de Frozen musical en zo te zien kan ik hem daar ook voor gebruiken.
pi_214627699
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:05 schreef Bami het volgende:

[..]
Hoe lang is hij nog geldig? Ik wil nog een keer naar de Frozen musical en zo te zien kan ik hem daar ook voor gebruiken.
Dan kan je wel meer van die bonnen gebruiken gezien de prijs. :P
pi_214627753
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:15 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dan kan je wel meer van die bonnen gebruiken gezien de prijs. :P
_O- True.
pi_214627873
quote:
Wissel.nl daar kun je hem te koop aanbieden
pi_214628306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 14:52 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Denk dat verbouwen minder gedoe geeft dan verhuizen (en dan toch ook nog maar verbouwen om het dan toch maar in één keer allemaal naar wens te maken).
Tenminste, ik zie wel een beetje op tegen het inpakken van alle spullen en zo.

Maar ik geef je groot gelijk om na 15 jaar de keuken te vernieuwen, dat geeft ook meteen een heel ander beeld van je huis. Hier zit ie er ondertussen dus 7 jaar in en ben ook nog steeds heel blij met m’n keuken (behalve dus die kookplaat).

Hier overigens geen moeite met de touchscreen van de kookplaat. Ik druk meestal in 1 keer naar de goede stand, ooit zit ik een halfje mis. Dus qua bediening is de Siemens gewoon fijn.
De keuken zit er zelfs al langer in dan 15 jaar. Wij wonen hier 15 jaar nu, maar de keuken is erin gekomen toen de vorige bewoners hebben uitgebouwd. Huis is gebouwd in '96 volgens mij en een aantal jaar later hebben ze uitgebouwd, zo lang zit 'ie er al in. ;).

Ik ben al wat aan het opruimen, we hebben nog even gelukkig.
pi_214631101
Nogmaals bedankt voor alle covid-hoofdpijntips. Ik ben wat liever voor m'n nek geweest, heb een handmatige massageroller (de guns waren er niet meer) gehaald. Ook gestopt met pijnstillers nemen. Vandaag ging het wonderbaarlijk goed!
pi_214631689
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 20:13 schreef PoesInDoos het volgende:
Nogmaals bedankt voor alle covid-hoofdpijntips. Ik ben wat liever voor m'n nek geweest, heb een handmatige massageroller (de guns waren er niet meer) gehaald. Ook gestopt met pijnstillers nemen. Vandaag ging het wonderbaarlijk goed!
Wat fijn! Ik herken je hoofdpijn klachten heel erg dus die tips van o.a. @exode ga ik onthouden (en heb ik opgeslagen). ^O^
pi_214632086
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 13:20 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij hebben 2 zwarte en ik herken de "issues" totaal niet :D

Sinds we in dit huis wonen koken we inductie en ik vind het ontzettend fijn.
Kak ;(

Oh inductie vind ik ook niks. Hebben we ook sinds dit huis. Die plaat valt gewoon halverwege uit. Tijd voor een nieuwe keuken.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_214633268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:55 schreef Nijna het volgende:

[..]
De keuken zit er zelfs al langer in dan 15 jaar. Wij wonen hier 15 jaar nu, maar de keuken is erin gekomen toen de vorige bewoners hebben uitgebouwd. Huis is gebouwd in '96 volgens mij en een aantal jaar later hebben ze uitgebouwd, zo lang zit 'ie er al in. ;).

Ik ben al wat aan het opruimen, we hebben nog even gelukkig.
Wij ‘moeten’ ook een nieuwe keuken. De huidige is 20 jaar oud en foeilelijk naar mijn mening. Alleen gaat het onderdeel worden van een vernieuwing van gehele beneden verdieping. Daar zie ik ook best tegenop. Geruststelling dat er meer mensen tegenop zien. Het hele onderhandelen is ook niets voor mij.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 21:42:30 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214634043
Teaminductie! Ik wil nooit meer anders. Het is sneller, veiliger, makkelijker en zo veel beter schoon te maken.

En ik heb een witte wasmachine en droger, maar wel met zwarte knoppen. Werkt prima.
pi_214635015
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:23 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Wij ‘moeten’ ook een nieuwe keuken. De huidige is 20 jaar oud en foeilelijk naar mijn mening. Alleen gaat het onderdeel worden van een vernieuwing van gehele beneden verdieping. Daar zie ik ook best tegenop. Geruststelling dat er meer mensen tegenop zien. Het hele onderhandelen is ook niets voor mij.
En het plannen ook, terwijl je weet dat alles uit gaat lopen.
pi_214636902
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 21:42 schreef exode het volgende:
Wij motten ook een nieuwe inductiekookplaat dus ik lees vol interesse jullie ergenissen.

MevrC; het is de geel blauwe passegierstrein met best wat rails.
Laat je t.z.t. weten hoe en wat? Ik houd me aanbevolen.
pi_214636903
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 11:55 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben binnenkort ook de legotrein te koop.
Moeten de lego alleen nog even uitzoeken.
Het is de LegoCity met station. Daarnaast ook heel veel losse sporen en ook nog een wisselspoor wat geen officieel wisselspoor is maar door iemand is gemaakt.
:W Wil jij me ook laten weten hoe en wat?
pi_214637080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:23 schreef exode het volgende:

[..]
En het plannen ook, terwijl je weet dat alles uit gaat lopen.
Wij overwegen een partij in de arm te nemen die op de keuken na het werk volledig op zich neemt. Ik hoop daarmee veel plan stress te voorkomen.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:02:49 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214637352
Onze nieuwe inductiekookplaat bevalt echt heel goed, het is een etna kif790t. Alle pannen passen doordat hij 90 breed is. Er zit geen afzuiging in, omdat ik dat niks vind. We hebben een platte recirculatie-afzuigkap tegen het plafond hangen. Ook meteen verlichting 😎

/inductieinfo

En verder hebben wij gisteren met vrienden een dagje door de kringloop gesjouwd. Eerst in Maastricht en daarna in Horn en het was echt heel fijn en gezellig. Muziek gemaakt, schoorsteenbrood gebakken op de barbecue en de kinderen waren na hun dagje bos-bso zowaar prima te genieten. Wat een topdag O+
pi_214638092
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:23 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Hier wordt het dan ook de hele benedenverdieping in 1x.
Wij hebben iemand die alles regelt behalve de keuken en vloer. Maar de vloerverwarming, het schilderen, toilet enzovoort, dat wordt allemaal door dezelfde man geregeld die voor de dingen die hij zelf niet kan allemaal mannetjes heeft. Hij heeft hier eerder de badkamer gedaan en ging erg goed.
pi_214638231
Als je een spin wilt vangen, neem dan een plastic beker...
Ik had de engerd gevangen in een theeglas, maar die creep kroop onder het papiertje door en zat ineens aan de buitenkant van het gras, ik schrok me rot en liet het glas uit mn handen vallen, in de badkamer :{
Dus ik stond gisteravond nog de boel te stofzuigen en te stofzuigen, geen glas meer gevonden. Alleen even kijken of ik het uit de badmatten ga krijgen :+
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:42:49 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214638294
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 05:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
:W Wil jij me ook laten weten hoe en wat?
Ik ben de trein uit elkaar aan ‘t halen. Maar ik mis een paar onderdeeltjes. Die moet ik nog zoeken. Dat is trouwens raar want mijn zoon heeft de trein altijd in één bak gehad (bij elkaar). En daar zit het niet in. En hij is niet het type kind wat andere dingen ermee gaat bouwen.
pi_214639698
De dag dat ik originele Legosets bij elkaar moet zoeken is de dag dat ik met de noorderzon vertrek en alles achterlaat, denk ik. :')
Ik zou gillend gek worden.
pi_214640316
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 09:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik ben de trein uit elkaar aan ‘t halen. Maar ik mis een paar onderdeeltjes. Die moet ik nog zoeken. Dat is trouwens raar want mijn zoon heeft de trein altijd in één bak gehad (bij elkaar). En daar zit het niet in. En hij is niet het type kind wat andere dingen ermee gaat bouwen.
Via Lego kan je altijd vervangende onderdelen aanvragen :) Kijk maar even, ik lees het wel.
pi_214640437
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:16 schreef vencodark het volgende:
De dag dat ik originele Legosets bij elkaar moet zoeken is de dag dat ik met de noorderzon vertrek en alles achterlaat, denk ik. :')
Heerlijk rustgevend :)
pi_214640618
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:11 schreef exode het volgende:

[..]
Heerlijk rustgevend :)
Ben jij in te huren? :P
pi_214640964
quote:
Dat gebeurt hier dus echt met enige regelmaat door de Legofiel in huis. En er worden inderdaad vervangende stukjes gekocht als er iets mist.
We zijn ooit een 'dinotand' verloren. Schoot door de kamer richting de tv kast en was meteen nérgens meer te vinden. Dat frustreert dan zo, dat het alsnog weer gekocht wordt.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:47:27 #131
176471 oh-oh
pi_214642482
Ik had als kind al een hekel aan Lego.
#geengeduld

@Nijna, ik liet vorige week een kristallen ( ja ja, van de weggeefwinkel maar mevrouw dineert op stand, en ze had mazzel want ik had nog een reserve ) voerbakje van de chihuahua vallen, op 15 cm hoogte, boven mijn tapijt in de woonkamer. Wat een drama was dat.
Maar ik geloof dat ik nu echt eindelijk schervenvrij ben. En mijn voeten ook.
( Groucho Marx )
pi_214643062
quote:
Ik heb het laatst gedaan, dat was een aardige taak en ik was er op een gegeven moment wel klaar mee, maar het is gelukt. Ik kon alleen niet alle ontbrekende onderdelen bijbestellen en had geen zin om nog verder te zoeken ;).

@oh-oh, oef wat zonde. Gelukkig had je nog een reserve voor madam ;) .
Fijn dat je schervenvrij bent...
Ik zit te denken dat dit misschien het moment is om maar eens de badmat te vervangen ;) .
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:42:41 #133
176471 oh-oh
pi_214643125
Ja ik zou het zeker doen _O-
( Groucho Marx )
pi_214643137
Ons (lichte) vloerkleed heeft intussen na al die jaren ook wat ervaringssporen. Ik zit nog te overwegen of ik ga proberen hem te reinigen of dat ik een nieuwe ga kopen.
Gelukkig zit daar geen glas in :P
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:48:28 #135
176471 oh-oh
pi_214643237
Ik stoom hem sowieso elke week, en ik heb zo een speciale kam voor haren, want ik heb weer 1 hond erbij die verhaart als de ziekte.
( Groucho Marx )
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:17:46 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214657669
Weer even een pro-tip:
Nog tot en met morgen met 50% korting te bestellen in de "weg = weg weken" van de NS; een maand Flex Weekend Vrij.
Dat betekent voor ¤ 17,48 een maand lang ieder weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot zondagnacht (maandagmorgen) 04.00 uur onbeperkt treinen, en voor ¤ 9,= extra eerste klas.

Eén enkele reis Amersfoort - Den Haag kost al hetzelfde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214667356
Ooooh jongens, we zijn vandaag verhuisd van camping. Weekje op de vorige, nu een weekje hier.
En we staan achter de duin, het waait waardoor het niet zo belachelijk heet is (ook in de caravan), en we horen de zee terwijl we onder de luifel zitten met de gezellige lampjes aan.

Genieten dit O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:05:07 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214667466
Hier is de wind sinds eind van de middag ineens warm waardoor het snikheet is! :o Morgen 36gr! Ik ga rondjes rijden in de airco denk ik!
De afgelopen dagen was het heel goed te doen in huis door alles tegen elkaar open te zetten maar het wordt nu alleen maar heter! :o

Hier: Mimizan-Plage, Fr. O+
Gelukkig vonden we nog een appartementje last minute.
De mannen zijn de hele dag aan het surfen en ik kom lekker een beetje bij. Nog een klein weekje te gaan. O+
pi_214667559
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 23:05 schreef BE het volgende:
Hier is de wind sinds eind van de middag ineens warm waardoor het snikheet is! :o Morgen 36gr! Ik ga rondjes rijden in de airco denk ik!
De afgelopen dagen was het heel goed te doen in huis door alles tegen elkaar open te zetten maar het wordt nu alleen maar heter! :o

Hier: Mimizan-Plage, Fr. O+
Gelukkig vonden we nog een appartementje last minute.
De mannen zijn de hele dag aan het surfen en ik kom lekker een beetje bij. Nog een klein weekje te gaan. O+
Oei das balen! Hopelijk snel weer wind. Wel fijn dat je een beetje bijkomt. Lekker genieten! 😘

Maandag bloedheet hier + Tour de Femmes die langs mijn werk gaat waardoor diverse straten zijn afgesloten = lekker thuis werken in mijn eigen airco huis.

Wij kijken finale basketbal USA - Frankrijk.. leuke pot
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 11 augustus 2024 @ 12:47:15 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214674499
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Via Lego kan je altijd vervangende onderdelen aanvragen :) Kijk maar even, ik lees het wel.
De hoge snelheidstrein (60051), heb ik compleet op 2 accessoires na (een bruin koffertje van een minifig en een tas van een minifig).

Het station (60050) ben ik nog mee bezig.
pi_214679038
Wij gaan van 17 graden (San Francisco) naar 34 graden (Sequoia National park). Dat wordt ook wel een grote verandering :D Eerder deze week hadden we dat ook al, onderweg een stop met 38 graden, nog geen uur later op bestemming 19 graden (we kwamen van 25 toen). Aan de kust maakt hier enorm veel verschil in temperatuur.

Kinderen vonden de oude cablecars heel leuk, de rest van de stad kon ze niet zo boeien. En Kamela Harris bezoekt nu de stad, dus de veiligheidsdienst heeft de halve cablecar routes eruit gegooid helaas, dus het was stervesdruk bij de route die wel open was.
pi_214686298
Tip voor jullie: vannacht, maar morgennacht nog meer, is de meteorietenregen weer goed te zien. Wij zijn er net even voor gaan zitten, lampen onder de luifel uit en naar de zee kijkend. Zagen er al een heel aantal vallen.
Morgen maar eens op het strand gaan kijken!
pi_214687661
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 23:45 schreef LeSage het volgende:
Tip voor jullie: vannacht, maar morgennacht nog meer, is de meteorietenregen weer goed te zien. Wij zijn er net even voor gaan zitten, lampen onder de luifel uit en naar de zee kijkend. Zagen er al een heel aantal vallen.
^O^ ik ga vannacht kijken :*
Werewolf
  maandag 12 augustus 2024 @ 07:46:50 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_214687863
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:17 schreef Leandra het volgende:
Weer even een pro-tip:
Nog tot en met morgen met 50% korting te bestellen in de "weg = weg weken" van de NS; een maand Flex Weekend Vrij.
Dat betekent voor ¤ 17,48 een maand lang ieder weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot zondagnacht (maandagmorgen) 04.00 uur onbeperkt treinen, en voor ¤ 9,= extra eerste klas.

Eén enkele reis Amersfoort - Den Haag kost al hetzelfde.
Helaas gemist. Zou leuk zijn geweest voor Zandvoort. Dan nu maar op de meereiskorting van de student :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214688520
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 23:45 schreef LeSage het volgende:
Ik lees het net pas, maar misschien vanavond maar even kijken, misschien is de puber er ook wel voor te porren...
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:20:45 #146
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214688979
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 07:46 schreef Troel het volgende:

[..]
Helaas gemist. Zou leuk zijn geweest voor Zandvoort. Dan nu maar op de meereiskorting van de student :D
O+
Jij hebt gewoon al een student!
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:36:06 #147
176471 oh-oh
pi_214689114
:') Hier wordt het vandaag ook 36 graden, daar hoef ik niet voor op vakantie.
Hopelijk houden de oude hondjes het een beetje vol...
Vannacht gekeken, maar kon geen vallende sterren zien, en ook geen noorderlicht helaas, stukje verderop was er wel van alles te zien.
Vannacht nog maar eens proberen.
( Groucho Marx )
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:44:44 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214689173
Hier 10 graden koeler dan gisteren! *O*
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:50:29 #149
176471 oh-oh
pi_214689247
:D Op het balkon is het al 42 nu
( Groucho Marx )
pi_214689311
Ik had vanmorgen om 7 uur de boel al open en het is zowaar een graad afgekoeld, nu alles dicht ;).
Ik ben ook al om half 7 wezen hardlopen, want toen was het nog best lekker.
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:59:30 #151
176471 oh-oh
pi_214689348
:D Ja ik liep ook van 7:15 tot 8:30 maar heel langzaam, oude hondentempo.
Was idd nog heel lekker.
( Groucho Marx )
pi_214690021
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:59 schreef oh-oh het volgende:
:D Ja ik liep ook van 7:15 tot 8:30 maar heel langzaam, oude hondentempo.
Was idd nog heel lekker.
Ik was net op de fiets, maar ik vind het al warm worden. Gelukkig waait het wat.
pi_214690394
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:36 schreef oh-oh het volgende:
:') Hier wordt het vandaag ook 36 graden, daar hoef ik niet voor op vakantie.
Hopelijk houden de oude hondjes het een beetje vol...
Vannacht gekeken, maar kon geen vallende sterren zien, en ook geen noorderlicht helaas, stukje verderop was er wel van alles te zien.
Vannacht nog maar eens proberen.
Ik dacht rond 3u dat de meeste meteoren te zien zijn.

https://hemel.waarnemen.com/meteoorzwermen/Perseiden_2024.html

Hopelijk hebben de oudjes drinken genoeg en een zwembadje ofzo.
Werewolf
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:33:56 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_214690559
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:20 schreef amaranta het volgende:

[..]
O+
Jij hebt gewoon al een student!
Ja, eentje van 16 :D
Die straks dus twee dagen voor de klas staat elke week. Een dag basisonderwijs, een dag middelbare school :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:35:23 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_214690577
Ondertussen waren we om 9 uur al in de tuin bezig. Aanhangwagen uit de jungle gehaald, volgestopt met oud ijzer. Lekkage gehad in de schuur, dus ook daaruit mag heel wat naar de stort. Nu lekker op mijn luie gat :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214690694
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:33 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, eentje van 16 :D
Die straks dus twee dagen voor de klas staat elke week. Een dag basisonderwijs, een dag middelbare school :o
Wat gaat hij doen dan voor opleiding?
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:48:01 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_214690738
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wat gaat hij doen dan voor opleiding?
Teachers College in Zwolle!

https://www.windesheim.nl(...)ing-teachers-college
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214690788
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Vluchtig gekeken, maar dat vind ik wel een mooie opzet! Leuk zeg!
pi_214690872
Het is hier in Kroatië al een dag of 5 boven de 30 graden, het blijft ook nog wel even zo. Het waait nauwelijks en vandaag voelt 34 graden meer als 38-40. We hadden nog een dagtocht Krka willen doen, maar hebben ervan afgezien. Na een paar dagen Dubrovnik met 31-33 graden, omarmen we de strandvakantie maar even. Ons huisje zit op 20 stappen van een privé-strandje, met schaduw, dus dat is wel lekker.

Sterkte met de hitte in NL!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214692088
Ik heb de schoolgids er eens bij gepakt en alle vakanties en studiedagen eens goed in de agenda van mijn telefoon gezet en tevens uitgeprint in de keuken opgehangen. *)
Ja, dit is een hele prestatie voor me. :')
  maandag 12 augustus 2024 @ 20:47:29 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214695133
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 15:56 schreef vencodark het volgende:
Ik heb de schoolgids er eens bij gepakt en alle vakanties en studiedagen eens goed in de agenda van mijn telefoon gezet en tevens uitgeprint in de keuken opgehangen. *)
Ja, dit is een hele prestatie voor me. :')
Daarom heb ik een familieplanner. En een foto van alle studiedagen om morgen in m'n werkkalender te zetten.
pi_214695234
Ik ben heel blij met de nieuw school app. De agenda van school staat automatisch in onze google agenda. Lang leve een goede koppeling met de school app.

Daarnaast vorige week een familieplanner gekocht om de kinderen wat meer overzicht te geven. Ik heb dat digitaal wel maar het overzicht op het whiteboard werd een chaos.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 12-08-2024 21:00:58 ]
pi_214695501
Wij zaten vandaag de hele dag in een auto met airco, dus weinig meegekregen van de hitte :)

Wel fijn om weer thuis te zijn. Wat een rit terug (lang verhaal kort, we zijn 1700 km gaan rijden ipv met de boot) zeg. Geen files, kinderen deden het prima. Maar pfoehhhhh, never again.

Dus hoi! Zijn we weer.
pi_214695535
Studiedagen, extra vrije dagen etc zet ik er altijd meteen in. Vooral omdat ik die 9 van de 10 x op moet lossen. Dus ook meteen in mijn werkagenda. Wel allemaal digitaal, vervolgens zet verloofde alles op een overzichtelijk papieren versie inclusief zwemlessen, scouting etc etc etc.
pi_214696777
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Leuk! Mijn kinderen hebben beide regelmatig docenten die deze opleiding doen/gedaan hebben en zijn altijd superenthousiast.
*poef* nu is het weg
pi_214698540
Ik zet alle vakanties e.d. in de google agenda en ik zet het per week op het whiteboard, maar ik geloof dat ik vooral degene ben die daarop kijkt ;) .

@exode, wat een rit!
pi_214698771
Ja, geen aanrader Nijna.

Maar nu lekker thuis, het was fijn en ontspannen maar altijd weer lekker om gewoon in mijn eigen bed te slapen.

Ik stond vanochtend om 7 uur de tassen al uit de dakkoffer te halen. Ik was toch al wakker en dacht 'nu is het te doen qua temperatuur'.

Even een kop thee in de tuin die een halve rimboe is geworden.
pi_214699540
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:13 schreef exode het volgende:
Wij zaten vandaag de hele dag in een auto met airco, dus weinig meegekregen van de hitte :)

Wel fijn om weer thuis te zijn. Wat een rit terug (lang verhaal kort, we zijn 1700 km gaan rijden ipv met de boot) zeg. Geen files, kinderen deden het prima. Maar pfoehhhhh, never again.

Dus hoi! Zijn we weer.
Poeh wat een rit, wij maakte 3750 km in drie weken en dat vond ik al veel, laat staan voor alleen de terugreis.

Hoe kwam het dat je niet met de boot ging? Was dat een bewuste keuze of was er iets mis gegaan met de boeking?

Studiedagen en vakantiedagen zet ik altijd in de gezinsagenda op de telefoon dus die kan iedereen zien. De kinderen kijken er niet naar en man zie het het wel.

Ik neem er de acties op. En probeer vrij te zijn indien mogelijk. Maar als dat niet gaat is dat op deze leeftijd ook geen probleem meer gelukkig.
pi_214699726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 08:38 schreef Nijna het volgende:
Ik zet alle vakanties e.d. in de google agenda en ik zet het per week op het whiteboard, maar ik geloof dat ik vooral degene ben die daarop kijkt .

Dat deed ik dus ook maar ik ben slecht in wekelijks alles bijhouden waardoor soms een eerdere week nog op het bord stond. Dan blijkt ineens dat L er wel naar kijkt. Hopelijk werkt een familieplanner waarbij ik verder vooruit kan werken beter want de digitale agenda gaat wel goed. Nu alleen nog beginnen met het invullen van dat ding.

Met een beetje geluk hoef ik dan ook geen terugkerende vragen meer te beantwoorden over dingen verder dan een week vooruit omdat L die zelf kan opzoeken (Hoeveel nachtjes slapen voor logeren bij opa en oma? wanneer is sinterklaas er weer? hoe lang nog tot ik jarig ben? De levensvragen van een 6jarige :D )
pi_214700256
Waarom geen boot:

Ik voelde me voor de vakantie natuurlijk al weken niet goed. Veel misselijk, long issues, weinig energie, duizelig, kort lontje etc. Ik zag ook best wel op tegen de heenreis en alles. Als we niets geboekt hadden of als het annuleerbaar was, hadden we dat gedaan.

De boot heen ging matig, al was verloofde zelfs met reispilletjes misselijk. B was wat paniekerig omdat ie steeds dacht dat de boot ging zinken. Hij keek steeds tussen de gordijnen naar buiten of we nog aan het varen waren.
Onverwachts want dit was onze 5e trip met zo'n boot en nog nooit was B bang of verloofde misselijk.

Nou was de boot ook behoorlijk aan het wiebelen, met lopen gingen we gewoon op en neer. Dat was nieuw. Wat meer stroming denk ik.

De vakantie was fijn maar mijn gezondheid was matig. Veel longproblemen en bijwerkingen van de medicatie. De laatste dagen was ik niet lekker. Ik wilde het liefste gewoon naar huis.

Ik zag enorm op tegen de boot omdat ik dus al misselijk was. B wilde al helemaal niet meer met de boot.

Dus besloten we om te gaan rijden. Ipv 2 x 6,5 uur rijden, werd het nu 2 x 8,5 uur rijden. Maar ondanks dat het zwaar was, wel opgelucht. Want ik bleef misselijk, geen idee hoe dat op de boot zou zijn gegaan.

Maar we hebben de kinderen plechtig beloofd nooit meer 2 volle dagen achter elkaar te rijden.

En het is wel erg duidelijk dat mijn gezondheid flink te lijden heeft gehad de afgelopen jaren.

Maar ondanks al dit gezeik was Zweden wel weer machtig mooi. Het is zo'n heerlijk land. Zoveel rust, zoveel ruimte, de natuur is overweldigend. Dat heeft me goed gedaan, ik heb wel een modus gevonden om mijn hoofd leeg te krijgen en dat was heel fijn.

De kinderen vonden het ook geweldig, B moest zelfs huilen dat we naar huis gingen EN ze hebben 3 wekenlang amper ruzie gemaakt, dat was ook wel eens prettig.

Sorry voor het lange verhaal.
pi_214700328
Wow exode, wat een end! Dan is thuiskomen wel heel fijn :)

Studiedagen... Staat bij zoon op de schoolsite en is niet duidelijk. Kreeg toen mail dat er 2 dagen waren verplaatst en ik wist heel niet dat die studiedagen er überhaupt waren :') Moet vaker kijken, blijkbaar, hoewel ik er vanuit ging dat alle dagen aan het begin van het schooljaar wel bekend zouden zijn. Not. Stupid me :')

Ik bestelde een tuintafel :) Die we nu hebben lijkt wel een skateschans, blijft het water zo lekker in liggen :+
If they say
pi_214700707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:00 schreef exode het volgende:
Ja, geen aanrader Nijna.

Maar nu lekker thuis, het was fijn en ontspannen maar altijd weer lekker om gewoon in mijn eigen bed te slapen.

Ik stond vanochtend om 7 uur de tassen al uit de dakkoffer te halen. Ik was toch al wakker en dacht 'nu is het te doen qua temperatuur'.

Even een kop thee in de tuin die een halve rimboe is geworden.
Verstandig om op tijd uit te pakken als je toch wakker bent.
Begrijpelijk dat jullie terug de boot hebben overgeslagen, maar wat een rit joh!

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 10:59 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat deed ik dus ook maar ik ben slecht in wekelijks alles bijhouden waardoor soms een eerdere week nog op het bord stond. Dan blijkt ineens dat L er wel naar kijkt. Hopelijk werkt een familieplanner waarbij ik verder vooruit kan werken beter want de digitale agenda gaat wel goed. Nu alleen nog beginnen met het invullen van dat ding.

Met een beetje geluk hoef ik dan ook geen terugkerende vragen meer te beantwoorden over dingen verder dan een week vooruit omdat L die zelf kan opzoeken (Hoeveel nachtjes slapen voor logeren bij opa en oma? wanneer is sinterklaas er weer? hoe lang nog tot ik jarig ben? De levensvragen van een 6jarige :D )
Ik vul op zondagochtend de komende week in, vanuit de digitale agenda. Helpt mij in elk geval om alle afspraken weer even voorbij te zien komen voor de komende week.
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:36:41 #173
176471 oh-oh
pi_214700736
Wij deden een x 9 uur over Texel Maastricht dankzij allemaal files, wat een ellende kan dat toch zijn he.
De honden wilden de hele weg niet uit de auto :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:06:13 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214701020
Ik vind de familieplanner veel fijner dan een whiteboard, omdat je vooruit kunt plannen. Geeft bij ons wel rust.

En wat een reis joh! 1700 km rijden lijkt me wel echt verschrikkelijk... Maar wat fijn dat je veilig thuis bent. Pas je goed op jezelf?
pi_214701021
Dan snap ik de keuze om niet met de boot te gaan exode. Maar op deze manier ook pittig. Maar snel weer vergeten zo 😉 en de herinneringen aan de rest van de vakantie houden.

Maar balen wel dat je je een flink deel van de vakantie beroerd hebt gevoeld.
pi_214701057
We hadden wel enorm veel geluk met het verkeer. Alleen bij Hamburg 15 minuutjes file gehad. Verder met 140 over de Duitse autobahn. Deed onze trouwe Kia toch erg goed.

We hebben wel vaker lange autoritten gedaan. Meerdere keren Frankrijk, 1100 km met de vouwwagen dus maximaal 100 km per uur. Maar dit was toch wel een niveautje lastiger.

Wel in Duitsland enorm gelachen, Google stuurde ons door meerdere boerendorpen, 100 km per uur mochten we er. Met 50 voelde het alsof we uit de bocht zouden vliegen. En dan hele smalle wegen en een enorme tractor tegenkomen. We gierden het uit van het lachen en de kindren keken echt zo van 'wat doen die moeders raar'.
pi_214701116
Ja en echt, we kijken met plezier terug. Met zijn 4tjes heel veel gelachen en genoten. Juul is letterlijk en figuurlijk gegroeid. Haar 2 dode scheefstaande melk voortanden zijn er uitgegaan. Ineens heeft ze een andere uitstraling. De grote mensen tanden zaten er al, het zag er echt niet uit. Het hele kleuter zijn is in 3 weken verdwenen.

B is volledig ontspannen en lacht veel.

De terugweg was zwaar, maar ik denk gelukkig vooral aan B die Juul een salto het water in heeft geleerd (nog niet eens zwemdiploma A), de topdagen in Isaberg, de 100 keer op volle snelheid van de Rodelbaan, met een gierende Juul. And so on.
Het was goed en fijn.

Mijn gezondheid was klote, maar dat zou het thuis ook zijn.
pi_214702233
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 13:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de familieplanner veel fijner dan een whiteboard, omdat je vooruit kunt plannen. Geeft bij ons wel rust.

En wat een reis joh! 1700 km rijden lijkt me wel echt verschrikkelijk... Maar wat fijn dat je veilig thuis bent. Pas je goed op jezelf?
Alle afspraken staan in de digitale agenda, ik zet het alleen voor de komende week op het whiteboard op zondags.
pi_214704587
Raad eens wie het dakraam van de caravan open lieten staan terwijl ze een middagje weggingen?

En misschien ging het toen even stormen…

Beddengoed hangt nu maar weer over de drooglijn en hopelijk droogt het hout in de caravan een beetje ;(
pi_214704894
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:58 schreef LeSage het volgende:
Raad eens wie het dakraam van de caravan open lieten staan terwijl ze een middagje weggingen?

En misschien ging het toen even stormen…

Beddengoed hangt nu maar weer over de drooglijn en hopelijk droogt het hout in de caravan een beetje ;(
Oh neeeeee :{
pi_214704920
Wij hebben een papieren kalender in de keuken hangen en gebruiken de Klender app.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214704990
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 19:28 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben een papieren kalender in de keuken hangen en gebruiken de Klender app.
Kan iedereen dan alle afspraken zien of kan je per afspraak aangeven wie wat ziet zeg maar?
Ik gebruik nu de google agenda met mn man, maar de kinderen kunnen daar niet in en ik denk dat het misschien wel handig zou zijn als zij hun eigen afspraken ook kunnen zien. Maar ze hoeven niet gelijk alles te zien wat ik erin zet.

Is het een gratis app of betaald?
pi_214705162
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 19:33 schreef Nijna het volgende:

[..]
Kan iedereen dan alle afspraken zien of kan je per afspraak aangeven wie wat ziet zeg maar?
Ik gebruik nu de google agenda met mn man, maar de kinderen kunnen daar niet in en ik denk dat het misschien wel handig zou zijn als zij hun eigen afspraken ook kunnen zien. Maar ze hoeven niet gelijk alles te zien wat ik erin zet.

Iedereen kan het zien. Je kan een eigen kleurtje aanmaken.
Je kan kiezen of je het in de familieplanner wil zetten of alleen je persoonlijke.
De app is gratis. Soms krijg je wel de vraag of je een bijdrage wil leveren.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214705193
Klinkt wel goed, die kleurtjes doe ik nu handmatig in dat google ding ook.
Ik ga eens kijken of dat iets is voor hier.
pi_214705235
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 19:47 schreef Nijna het volgende:
Klinkt wel goed, die kleurtjes doe ik nu handmatig in dat google ding ook.
Ik ga eens kijken of dat iets is voor hier.
Mijn zusje gebruikt de Cozi app
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:53:19 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214706144
Wij hebben een familieplanner in de keuken hangen. 3 personen gebruiken hem actief. Een puber, is puber en onthoudt nog net dat hij elke dag naar school moet.
Maar die klendar app die ziet er goed uit, die ga ik eens bekijken
pi_214706205
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 19:33 schreef Nijna het volgende:

[..]

Je kan met google verschillende agenda's aanmaken en daar verschillende rechten aan hangen. Ik heb de kinderen beide een eigen agenda gegeven zodat ze een ander kleurtje hebben in mijn overzicht.
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:58:34 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214706216
Bij ons hangt een familieplanner die ik als enige invul en bekijk :’)
pi_214706296
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 20:57 schreef Elleska het volgende:

[..]
Je kan met google verschillende agenda's aanmaken en daar verschillende rechten aan hangen. Ik heb de kinderen beide een eigen agenda gegeven zodat ze een ander kleurtje hebben in mijn overzicht.
Dat is nog handiger, ga ik ook nog ff naar kijken
pi_214706553
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:04 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat is nog handiger, ga ik ook nog ff naar kijken
https://support.google.com/calendar/answer/37095?hl=nl

Ik heb een prive agenda die ik niet deel.
Daarnaast een familie agenda, verjaardagskalender en beide kinderen hebben een eigen. Daar kunnen de kinderen vooralsnog zelf niets mee maar voor het overzicht wel handig
pi_214706577
Dat laatste heb ik ook, maar dan aan hun Google e-mailaccount gekoppeld. Ik heb ze ook toegevoegd aan de groep “gezin” zodat niet alles 3 dubbel er in staat, sommige afspraken voeg ik daar dan aan toe
pi_214706849
Ik ga er morgen naar kijken, mocht ik er niet uitkomen dan weet ik waar de helpdesk zit ;) hahaha
pi_214712794
De schade gisteren was gelukkig redelijk beperkt. Nu weer wat dreigend weer, maar nu zijn we wel op de camping, is het dakraam dicht en staat de was droog :D
pi_214713255
Hier een fijn dagje, vanochtend met B naar de Fysio en nu is hij samen met Juul al zijn Hot Wheels banen aan het 'bouwen' en foto's aan het maken voor Marktplaats.

Morgen gaat Juul naar de vakantie BSO en B bij een vriendje spelen. Komende maandag heeft B Timmerdorp en Juul een extra dagje vakantie BSO. Gewoon 2 dagen voor onszelf. Heerlijk.

Komend weekend gaan we met B in gesprek over de afspraak in het ziekenhuis dinsdag. We zien zelf de hormoonremmers steeds minder zitten, maar willen wel het gesprek met de arts open aangaan en weten wat B vindt. Maar we zouden het wel fijn vinden als er een open lijn is met een arts of therapeut of zo. Want ik denk dat we wel ondersteuning kunnen gebruiken de komende periode, met of zonder hormoonremmers,

Voor de vakantie zagen we op tegen het gesprek, maar ik merk dat we er nu relaxter in staan. Ik zie meer op tegen de MRI scan waar hij een minuut of 15/20 volledig stil moet liggen. Ik vrees voor veel zenuwen bij hem en dan moet ik uiteraard rustig blijven. Nog steeds geen oproep, dus we weten nog niet wanneer die is.
pi_214714130
Snap dat het een roerige periode zal zijn wat de keuze ook wordt. Goed om hem te betrekken bij de keuze en ook om het gesprek open aan te gaan.
pi_214714415
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:49 schreef exode het volgende:
Hier een fijn dagje, vanochtend met B naar de Fysio en nu is hij samen met Juul al zijn Hot Wheels banen aan het 'bouwen' en foto's aan het maken voor Marktplaats.

Morgen gaat Juul naar de vakantie BSO en B bij een vriendje spelen. Komende maandag heeft B Timmerdorp en Juul een extra dagje vakantie BSO. Gewoon 2 dagen voor onszelf. Heerlijk.

Komend weekend gaan we met B in gesprek over de afspraak in het ziekenhuis dinsdag. We zien zelf de hormoonremmers steeds minder zitten, maar willen wel het gesprek met de arts open aangaan en weten wat B vindt. Maar we zouden het wel fijn vinden als er een open lijn is met een arts of therapeut of zo. Want ik denk dat we wel ondersteuning kunnen gebruiken de komende periode, met of zonder hormoonremmers,

Voor de vakantie zagen we op tegen het gesprek, maar ik merk dat we er nu relaxter in staan. Ik zie meer op tegen de MRI scan waar hij een minuut of 15/20 volledig stil moet liggen. Ik vrees voor veel zenuwen bij hem en dan moet ik uiteraard rustig blijven. Nog steeds geen oproep, dus we weten nog niet wanneer die is.
Als je inlogt met zijn DigiD op het patiëntenportaal van het ziekenhuis zie je misschien de datum al staan bij afspreken
pi_214721549
Even een klein jubelmomentje hier.
Man had zich een tijdje terug ingeschreven voor de nieuwsbrief van Carré om melding te krijgen als er kaartjes voor Jochem Meijer vrij kwamen. Kreeg hij net een mail dat er wat kaarten retour waren en dat er nog wat losse stoelen over waren op sommige dagen.

Even snel alle dat doorlopen en ergens hadden we geluk en konden we nog vier kaarten naast elkaar bestellen! Dus we gaan in mei naar Jochem Meijer. Wel op een doordeweekse dag en dus niet heel dicht bij, maar wat ons met de wachtrij niet gelukt was, is ons nu dus wel gelukt *O*
pi_214721982
Ik heb samen met B een hele shitload aan Hot Wheels op Marktplaats gezet. Echt grote sets. Nu heb ik een boze man die niet snapt waarom ik het niet opstuur. Ik zou niet eens weten hoe ik het moet opsturen. Dus ik stelde voor dat hij een koerier betaalde, nu is ie nog bozer _O-

Goede tip Amaranta, helaas lukte inloggen steeds niet met zijn DigiD omdat hij minderjarig is :? Maar het is alweer een tijd geleden dat ik het geprobeerd heb. Dus ik ga vanavond een nieuwe poging wagen (zijn brief met wachtwoord ligt op zolder die moet ik even 'zoeken')
pi_214722063
Wat een mazzel hillie *O* Geniet alvast van de voorpret!

Whaha, exode, wat een mafkees _O- Zou hem blokkeren, jij bepaalt aan wie je verkoopt én hoe je het verkoopt.

Er viel vandaag een sprinkhaan, uit de boom op mn hoofd :'(
If they say
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:15:57 #200
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214722193
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:17 schreef hilliebillie het volgende:
Even een klein jubelmomentje hier.
Man had zich een tijdje terug ingeschreven voor de nieuwsbrief van Carré om melding te krijgen als er kaartjes voor Jochem Meijer vrij kwamen. Kreeg hij net een mail dat er wat kaarten retour waren en dat er nog wat losse stoelen over waren op sommige dagen.

Even snel alle dat doorlopen en ergens hadden we geluk en konden we nog vier kaarten naast elkaar bestellen! Dus we gaan in mei naar Jochem Meijer. Wel op een doordeweekse dag en dus niet heel dicht bij, maar wat ons met de wachtrij niet gelukt was, is ons nu dus wel gelukt *O*
Ah, ik had ook ingeschreven, maar uitgeloot. Geen mail gehad voor alsnog kaartjes, maar vind ik niet zo erg. Mijn man is meer fan van Jochem, ik vind hem wat te druk. Dat heb ik thuis al.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:22:26 #201
37150 livelink
pi_214722276
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:53 schreef exode het volgende:
Ik heb samen met B een hele shitload aan Hot Wheels op Marktplaats gezet. Echt grote sets. Nu heb ik een boze man die niet snapt waarom ik het niet opstuur. Ik zou niet eens weten hoe ik het moet opsturen. Dus ik stelde voor dat hij een koerier betaalde, nu is ie nog bozer _O-

Goede tip Amaranta, helaas lukte inloggen steeds niet met zijn DigiD omdat hij minderjarig is :? Maar het is alweer een tijd geleden dat ik het geprobeerd heb. Dus ik ga vanavond een nieuwe poging wagen (zijn brief met wachtwoord ligt op zolder die moet ik even 'zoeken')
Vreemd, dat met die DigID. Zover ik weet moest ik met corona toen wel testafspraken en vaccinatieafspraken maken met hun DigID voor mijn toen nog minderjarige kinderen.
pi_214722319
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:15 schreef livelink het volgende:
Mijn man is meer fan van Jochem, ik vind hem wat te druk. Dat heb ik thuis al.

Wij hebben kaartjes voor Steven Kazàn. Ben heel benieuwd hoe die een uur lang vol weet te stoppen met flauwekul en goochelen :D
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:37:33 #203
37150 livelink
pi_214722399
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:26 schreef Hupje het volgende:

[..]

Wij hebben kaartjes voor Steven Kazàn. Ben heel benieuwd hoe die een uur lang vol weet te stoppen met flauwekul en goochelen :D
Kan best leuk zijn, denk ik. Ik vind hem vaak wel grappig. En een uur is te overzien. Ik heb kaartjes voor deze voorstelling: https://www.niekenguy.com/
Is ook deels magie. Is normaal ook weer niet helemaal mijn ding, maar ik laat me verrassen.
pi_214722519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:22 schreef livelink het volgende:

[..]
Vreemd, dat met die DigID. Zover ik weet moest ik met corona toen wel testafspraken en vaccinatieafspraken maken met hun DigID voor mijn toen nog minderjarige kinderen.
Ja, het ging ook alleen mis met het patientenportal. Geen idee meer wat er was. Iets zegt me dat er geen DigiD mogelijkheid was voor minderjarigen in dat specifieke portal.

Maar as we speak is verloofde op zolder (om de pincode van B zijn pinpas te zoeken omdat hij op een ijsje wil trakteren maar we geen van allen zijn pincode weten....) dus ik ga het zo weer proberen.

Update: inloggen kan nu alleen met gebruikersnaam en wachtwoord die je weer alleen kan aanmaken als je een activatiecode van het ziekenhuis hebt. Als ik die probeer aan te vragen, krijg ik dat dat niet kan omdat hij minderjarig is...
Ik vraag het dinsdag in het ziekenhuis wel na.

Inloggen met DigiD kan pas vanaf het najaar van 2024 staat er }:|

[ Bericht 19% gewijzigd door exode op 15-08-2024 19:25:52 ]
pi_214722905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:53 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, het ging ook alleen mis met het patientenportal. Geen idee meer wat er was. Iets zegt me dat er geen DigiD mogelijkheid was voor minderjarigen in dat specifieke portal.

Maar as we speak is verloofde op zolder (om de pincode van B zijn pinpas te zoeken omdat hij op een ijsje wil trakteren maar we geen van allen zijn pincode weten....) dus ik ga het zo weer proberen.

Update: inloggen kan nu alleen met gebruikersnaam en wachtwoord die je weer alleen kan aanmaken als je een activatiecode van het ziekenhuis hebt. Als ik die probeer aan te vragen, krijg ik dat dat niet kan omdat hij minderjarig is...
Ik vraag het dinsdag in het ziekenhuis wel na.

Inloggen met DigiD kan pas vanaf het najaar van 2024 staat er }:|
Zelf inloggen en je laten machtigen? Dat kon bij ons wel toen met kindDigID inloggen niet lukte. Heb je ook het kindDigID voor nodig, maar dat werkte blijkbaar wel.
pi_214722947
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zelf inloggen en je laten machtigen? Dat kon bij ons wel toen met kindDigID inloggen niet lukte. Heb je ook het kindDigID voor nodig, maar dat werkte blijkbaar wel.
Het is dus nog niet met DigiD. Het is een apart portal waarvoor een andere inlog nodig is. Dinsdag vraag ik het gewoon na op de kinderafdeling, ze zijn daar altijd zo behulpzaam, komt dan vast wel goed.
pi_214722951
Ik heb toen met corona een DigiD aangevraagd voor kind, die werkte toen gewoon. Ik zal eens kijken of die nu nog werkt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_214722961
Zijn DigiD werkt dus gewoon, maar ik heb er niets aan voor het ziekenhuis :)
pi_214723497
Dacht ik ga eens Googlen op het ziekenhuis en DigiD. Dan kom ik bij de inlog via DigiD, joepie dacht ik. Eerst met mijn DigiD getest, dat lukte.....met die van B krijg ik na inloggen met DigiD:
Het inloggen is niet gelukt. Mogelijk bent u niet bekend in de zorginstelling.

Ik had het al getest bij Mijn DigiD en die is dus gewoon actief van hem.

Ik geef het voor nu op. Ik ga lekker de tuin in waar de buren hun dochter op bezoek hebben en ALLE dorpsroddels worden besproken :Y)
pi_214726341
Leuke roddels gehoord exode? Ik vind dat stiekem altijd best lekker :D

Wij hadden vandaag zo’n topdag. 2 jongens die flink mee gewandeld hebben om op een berg een oud klooster te bezoeken en de ruïnes van een kasteel. Ze waren super geïnteresseerd. En daarna naar een vissersdorpje, hebben ze mosselen en paella gegeten, want dat is dus echt hun lievelings op dit moment O+
En ze bleven maar zeggen hoe leuk de dag was en dat ze genoten.
pi_214727111
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 23:05 schreef LeSage het volgende:
Leuke roddels gehoord exode? Ik vind dat stiekem altijd best lekker :D

Wij hadden vandaag zo’n topdag. 2 jongens die flink mee gewandeld hebben om op een berg een oud klooster te bezoeken en de ruïnes van een kasteel. Ze waren super geïnteresseerd. En daarna naar een vissersdorpje, hebben ze mosselen en paella gegeten, want dat is dus echt hun lievelings op dit moment O+
En ze bleven maar zeggen hoe leuk de dag was en dat ze genoten.
Als ze met familie in de tuin zitten, is het altijd smullen. De gesprekken varieren van gekke roddels die ze voor waarnemen tot iets teveel informatie delen.

Ik weet exact hoeveel schuld iedereen in de familie heeft, ik weet ook dat de vriend van de dochter nogal gehaast is in bed, ik weet ook dat glas niet in de plastic container mag maar een lege fles bacardi wel (yes really) en sinds vandaag weet ik dat de zoon ervan overtuigd is dat zijn ondergrondse containerpas gemonitord wordt en hij dus de vuilnizakken ernaast zet dan gooit iemand anders het erin. Oh ja en ene Marjon is zwanger, als je dit leest Marjon 'gefeliciteerd' al was niet helemaal duidelijk of het echt zo was.

En wat een ontzettend fijne dag LeSage, heerlijk.
pi_214732539
Zijn er tips om de vlekken van een color run niet uit de kleding te wassen, behalve niet wassen? :P
Kind had vandaag een color run en vindt zijn shirt nu erg tof. Ik vrees dat dat niet kan, maar wie weet.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:14:10 #213
37150 livelink
pi_214732776
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:39 schreef Hupje het volgende:
Zijn er tips om de vlekken van een color run niet uit de kleding te wassen, behalve niet wassen? :P
Kind had vandaag een color run en vindt zijn shirt nu erg tof. Ik vrees dat dat niet kan, maar wie weet.
Geen ervaring, maar dit vind ik online:

quote:
Mocht je de kleuren na het event
graag in je shirt willen behouden als aandenken, dan kan je hem met azijn inspuiten en daarna strijken.
Echter als je dan je shirt nog vaak wast zal het kleuren poeder er uiteindelijk toch nog uitkomen.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:36:41 #214
176471 oh-oh
pi_214732908
@LeSage, dat klinkt echt als een perfecte dag, heerlijk als kinderen van zulke dingen genieten!
Ik geloof dat de tijden dat die van mijn zus in de vakantie hier kwamen logeren voorbij zijn, ik pas echt niet meer in hun schema en dat snap ik helemaal.
Vorig jaar was ik al positief verrast dat ze een hele week kwamen met zn drietjes.
Middelste is met rijles begonnen, ze wordt in januari 18 en wil dan meteen afrijden, langer wil ze niet lessen haha.

Die color run met permanente kleuren een paar jaar geleden, daar heb ik echt hard om gelachen toen :D
( Groucho Marx )
pi_214733204
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:14 schreef livelink het volgende:

[..]
Geen ervaring, maar dit vind ik online:
[..]

Dus de mama deed het volkomen fout.

Mijn shirt van Holi was terug wit.
Werewolf
pi_214734695
Ach ja, anders hebben we de foto's nog ;)
pi_214735654
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:29 schreef Hupje het volgende:
Ach ja, anders hebben we de foto's nog ;)
Of gewoon niet wassen en zo bewaren :Y

Kleinzoon komt vandaag. Had sinds Maastricht pijn aan mn heup, aan de buitenkant en die pijn heeft op alle plekken in mn been én rug gezeten :') Nu weinig last dus kan ik eindelijk weer een kleinzoondagje hebben :)
If they say
pi_214736847
@exode Ik heb vannacht met een echte Ross gewerkt. ;)
pi_214737108
De Haagsche hopjes zijn geupfuckt :'( Ze heten nu Hopjes, zijn niet meer van Rademakers en ze smaken naar verbrande koffie }:|
Net zoals de fireballs. Brak je daar vroeger je kiezen op als je ze probeerde door te bijten, wat nooit lukte, zijn ze nu zo doormidden. Waarom toch steeds iets wat goed is, 'verbeteren' zodat het niet meer is wat het ooit was?
Cafe noir ook, zit amper nog een laagje op. Stom gedoe }:|
If they say
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:43:38 #220
176471 oh-oh
pi_214737127
:D Heb je zelf niet gewoon per ongeluk een zak neppe gekocht?
Picnic heeft gewoon de echte nog hoor.
( Groucho Marx )
pi_214737140
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:40 schreef Mushanga71 het volgende:
De Haagsche hopjes zijn geupfuckt :'( Ze heten nu Hopjes, zijn niet meer van Rademakers en ze smaken naar verbrande koffie }:|
Net zoals de fireballs. Brak je daar vroeger je kiezen op als je ze probeerde door te bijten, wat nooit lukte, zijn ze nu zo doormidden. Waarom toch steeds iets wat goed is, 'verbeteren' zodat het niet meer is wat het ooit was?
Cafe noir ook, zit amper nog een laagje op. Stom gedoe }:|
Niet alle cafe noir, althans ik vind er wel verschil in zitten. Maar ik heb nu van de lidl volgens mij en ik vind ze best lekker.
pi_214737322
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:43 schreef oh-oh het volgende:
:D Heb je zelf niet gewoon per ongeluk een zak neppe gekocht?
Picnic heeft gewoon de echte nog hoor.
Deze, bij ah vandaan en het zijn de enige die ze hebben
Holland Hopjes Dutch coffee candies #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi578510
Zal es kijken, als ik ooit in een supermarkt kom :+

Edit: bij jumbo zijn ze niet bestelbaar. Zoon maar es langs sturen in een echte winkel :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:46 schreef Nijna het volgende:

[..]
Niet alle cafe noir, althans ik vind er wel verschil in zitten. Maar ik heb nu van de lidl volgens mij en ik vind ze best lekker.
Hebben die wel zo'n dik laagje erop? Die van verkade en ah iig niet :{
If they say
pi_214738125
Thanx! Die bij bol zag ik al, beetje prijzig ;) Die andere maar es voor kijken wat ze nog meer voor lekkers hebben :9
If they say
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:26:58 #226
176471 oh-oh
pi_214738429
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Holland Hopjes Dutch coffee candies #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi578510

Edit: bij jumbo zijn ze niet bestelbaar. Zoon maar es langs sturen in een echte winkel :P
[..]
Ik kom ook zelden in een supermarkt maar bij Picnic gewoon 2.15
( Groucho Marx )
pi_214739027
Wij gingen vandaag even naar het winkelcentrum in ons buurtdorp. We wilden eigenlijk naar Leidsche Rijn maar hadden toch geen zin in de A2 hel in de auto.

B heeft gewoon CK One gekocht als geurtje. Die had ik als puber ook. En nu ruikt het hele huis naar hem.
pi_214739089
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 14:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

[..]
Ik weet niet, wij hebben de laatste tijd alleen die van lidl gehad. Dus ik heb geen vergelijk.
Maar als ik het er zo af probeer te knabbelen dan denk ik dat dit ook "dun" is, vroeger kon je dat laagje eraf knabbelen en dat wil nu niet echt.

Ik zie die haagse hopjes op de jumbo site: niet leverbaar. Dus misschien zijn die wel vervangen door die hollandse hopjes... verpakking lijkt wel erg op elkaar.
pi_214739107
Ik liet vandaag de telefoon van mijn jongste stuk vallen... :{ nou was mijn man al aan het kijken voor een nieuwe. Dus die gaat hij nu dan bestellen en dan krijgt de jongste zijn telefoon. Toevallig was zij ook degene die aan de beurt was als hij een nieuwe zou kopen...
pi_214739894
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 18:49 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik weet niet, wij hebben de laatste tijd alleen die van lidl gehad. Dus ik heb geen vergelijk.
Maar als ik het er zo af probeer te knabbelen dan denk ik dat dit ook "dun" is, vroeger kon je dat laagje eraf knabbelen en dat wil nu niet echt.

Ik zie die haagse hopjes op de jumbo site: niet leverbaar. Dus misschien zijn die wel vervangen door die hollandse hopjes... verpakking lijkt wel erg op elkaar.
Daarom, de verpakking is bijna hetzelfde dus vandaar dat ik dacht dat het de echte waren met alleen een andere vorm. Langwerpige snoepjes ipv vierkant. Heb ook het idee dat deze de nieuwe oude zijn en de echte straks nergens meer verkrijgbaar zijn.

Jaa, die dikke bovenkant, die bedoel ik idd :Y Smaak is verder prima maar de bovenkant mis ik gewoon. Nouja, andere koekjes dan maar. Het is niet zo dat er geen keus is :+

Oeh, balen van de foon! Mazzel dan weer dat het nu toch weer op zn plekkie valt allemaal ;)

Ben moeee. Kleinzoon is net opgehaald maar met de warmte erbij was het best zwaar. Al is het een superlief en rustig jongetje O+
Twee uur in het park geweest en zowaar is niemand lekgeprikt door wat dan ook. Al hadden we wel last van een wesp. Volgende keer de elektrische muggenmepper maar meenemen :@ :')
If they say
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:50:13 #231
176471 oh-oh
pi_214740130
:D Dat is toch echt een grap he?
( Groucho Marx )
pi_214740255
Wij gingen naar de bioscoop.. Pathe Ypenburg.. die heeft relaxstoelen... Tafeltje, stoel die je achterover kan zetten, voetensteun die omhoog komt..
Ik wil nooit meer naar een andere bioscoop.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:06:04 #233
176471 oh-oh
pi_214740300
:D Daar liggen vrienden van me echt drie keer per week hahaha, Amazing Oriental en de Pathe, de enige goede dingen aan Ypenburg!
( Groucho Marx )
pi_214740317
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 20:50 schreef oh-oh het volgende:
:D Dat is toch echt een grap he?
Nou, dat weet ik nog niet :P
If they say
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:08:52 #235
176471 oh-oh
pi_214740326
Als je zo bang bent voor alles lekker binnen blijven en de wespen met rust laten hahaha, damn.
Tis de natuur O+
( Groucho Marx )
pi_214740372
Onze tuin wemelt van de hommels, bijen, vlinders, padden, kikkers, salamnders, libelles, vliegen, maar echt wespen moeten ver uit onze buurt blijven. Klotebeesten.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:18:17 #237
176471 oh-oh
pi_214740401
:D Ik heb echt nog nooit iemand met een elektrische vliegenmepper in het openbaar gezien hoor.
( Groucho Marx )
pi_214740517
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:08 schreef oh-oh het volgende:
Als je zo bang bent voor alles lekker binnen blijven en de wespen met rust laten hahaha, damn.
Tis de natuur O+
Nou, als een wesp niet uit mijn buurt kan blijven... *)

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:14 schreef exode het volgende:
Onze tuin wemelt van de hommels, bijen, vlinders, padden, kikkers, salamnders, libelles, vliegen, maar echt wespen moeten ver uit onze buurt blijven. Klotebeesten.
En dat :Y
Gister in in het park ook weer een dikke libelle die heen en weer vloog, ik bleef kijken. Zo mooi O+
Ik zet zelfs de spinnen die zoon binnen ziet, buiten. Die hij niet ziet en ik wel laat ik lekker zitten.
Maar wespen... :N
If they say
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:34:06 #239
176471 oh-oh
pi_214740601
Je bent toch niet gestoken?
( Groucho Marx )
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:37:56 #240
176471 oh-oh
pi_214740651
:D Er zitten hier twee prachtige spinnen in de woonkamer, gisteren kwam een vriend even ergens mee helpen, zegt ie heel nobel "zal ik ze even buiten mikken?" .
Why dude?
Lekker laten leven gek!

Wespen en hoornaars die hier binnenkomen worden sowieso gepakt door de grote hond wel, klapppp, maar ik zal ze liever eerst vangen en buiten zetten.
Maar die hond kan dat wel, die doet dat al zn hele leven, in Spanje at ie honderden wespen per dag, lag ie op een ligbed naast het zwembad die dingen uit de lucht te happen.
Maar ja, das ook de natuur, dat laat ik maar gewoon, hij leert het zijn onderdanen ook :')
( Groucho Marx )
pi_214740674
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:06 schreef oh-oh het volgende:
:D Daar liggen vrienden van me echt drie keer per week hahaha, Amazing Oriental en de Pathe, de enige goede dingen aan Ypenburg!
Oriëntal is ook geweldig.

Ik kan volgend jaar wel een bijeenkast in de tuin zetten ;)
We hebben dagelijks 30+ bijtjes in de bloemetjes zitten 🥰
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:40:48 #242
176471 oh-oh
pi_214740689
:D Ik vond een keer zo een insektenhotel in de struiken, heel enthousiast op het balkon gehangen, dat was toch niet ideaal, maar die is met bewoners naar de moestuin van een vriend verhuisd,
( Groucho Marx )
pi_214740719
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:40 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik vond een keer zo een insektenhotel in de struiken, heel enthousiast op het balkon gehangen, dat was toch niet ideaal, maar die is met bewoners naar de moestuin van een vriend verhuisd,
Hebben wij ook hangen. Een paar gaatjes zitten dicht maar er is al een tijdje geen activiteit meer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:44:32 #244
176471 oh-oh
pi_214740740
Het hing hier naast mijn altijd open slaapkamerraam _O-
( Groucho Marx )
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:47:11 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214740783
Ik mis de amazing oriental nu ik in midden-Limburg woon ontzettend. Er is hier echt geen enkele goede Aziatische supermarkt in de buurt. Vroeger had ik er twee, eentje op loopafstand van m'n werk, eentje achter stadion Breda dus ideaal voor vertraging.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:50:34 #246
176471 oh-oh
pi_214740829
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:47 schreef Tink89 het volgende:
Ik mis de amazing oriental nu ik in midden-Limburg woon ontzettend. Er is hier echt geen enkele goede Aziatische supermarkt in de buurt. Vroeger had ik er twee, eentje op loopafstand van m'n werk, eentje achter stadion Breda dus ideaal voor vertraging.
Ze hebben ook een webshop. Maar ik krijg er zo een uur om 😂. Sittard en Geleen hebben goede toko's ook!
Hier kan het zelfs via thuisbezorgd, net als Lush.
( Groucho Marx )
pi_214740873
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:34 schreef oh-oh het volgende:
Je bent toch niet gestoken?
Nope maar was bang dat kleinzoon gestoken zou worden :{ Daarom de elektrische muggenmepper voortaan mee als ik met hem ga wandelen. Dochter is allergisch dus grote kans hij ook.
Alleen met zoon maakt het me niet zoveel uit, maar in de tuin zal ik ook rustig een wesp grillen met dat ding.
If they say
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:57:10 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214740909
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ze hebben ook een webshop. Maar ik krijg er zo een uur om 😂. Sittard en Geleen hebben goede toko's ook!
Hier kan het zelfs via thuisbezorgd, net als Lush.
Ja weet ik, maar online bestellen is toch niet hetzelfde. Ik ga eens kijken naar Sittard, da's nog te doen. Maastricht is echt te ver en Eindhoven eigenlijk ook weer. Ik wil gewoon effe op en neer kunnen. #luxeproblemen
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:06:09 #249
176471 oh-oh
pi_214740993
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja weet ik, maar online bestellen is toch niet hetzelfde. Ik ga eens kijken naar Sittard, da's nog te doen. Maastricht is echt te ver en Eindhoven eigenlijk ook weer. Ik wil gewoon effe op en neer kunnen. #luxeproblemen
Ja snap ik hoor. Mensen komen hier wel van ver voor de Amazing, vaak op vrijdag icm de markt.
( Groucho Marx )
pi_214741073
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:42 schreef Vicky het volgende:

[..]
Hebben wij ook hangen. Een paar gaatjes zitten dicht maar er is al een tijdje geen activiteit meer
Hier dient ie als lopend buffet voor een bonte specht.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:24:36 #251
37150 livelink
pi_214741116
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 22:18 schreef exode het volgende:

[..]
Hier dient ie als lopend buffet voor een bonte specht.
In mijn insectenhotel was een wespennest :{
Dat was meteen het einde van het insectenhotel voor mij. Wel zielig, want wespen zijn natuurlijk ook insecten, maar waren eigenlijk net niet welkom in mijn hotel :@
pi_214741385
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 22:24 schreef livelink het volgende:

[..]
In mijn insectenhotel was een wespennest :{
Dat was meteen het einde van het insectenhotel voor mij. Wel zielig, want wespen zijn natuurlijk ook insecten, maar waren eigenlijk net niet welkom in mijn hotel :@
Ik snap het helemaal! Hier zit er van alles in maar geen wespen gelukkig.

Volgende x een bordje ophangen 'verboden voor wespen'

Wij hebben sinds kort een vogelbadje in de voortuin met fonteintje. Dat is helemaal een hit, ik ga entree aan alle vogels vragen. Ze hebben een all inclusive vakantie in onze voortuin inmiddels.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:37:08 #253
37150 livelink
pi_214741639
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:00 schreef exode het volgende:

[..]
Ik snap het helemaal! Hier zit er van alles in maar geen wespen gelukkig.

Volgende x een bordje ophangen 'verboden voor wespen'

Wij hebben sinds kort een vogelbadje in de voortuin met fonteintje. Dat is helemaal een hit, ik ga entree aan alle vogels vragen. Ze hebben een all inclusive vakantie in onze voortuin inmiddels.
Wat je ook nog kunt doen is er een grote steen in leggen. Dan kunnen bijen en hommels en zo er ook van drinken. En natuurlijk ook wespen.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:37:37 #254
37150 livelink
pi_214741643

[ Bericht 100% gewijzigd door livelink op 17-08-2024 23:37:57 (verkeerde topic) ]
pi_214742309
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:37 schreef livelink het volgende:

[..]
Wat je ook nog kunt doen is er een grote steen in leggen. Dan kunnen bijen en hommels en zo er ook van drinken. En natuurlijk ook wespen.
We hebben er meerdere stenen in liggen. :)
pi_214742522
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Amazing Sang Lee in Eindhoven is het wel waard *)
Kun je meteen avondeten scoren voor die avond in de snackbar en kun je de tijd van het koken gebruiken om te rijden!

Maar als ik heel eerlijk ben, het allllllerliefste heb ik dat mijn schoonmoeder naar de toko gaat en ons uitnodigt voor een Indische rijsttafel :D doet ze gelukkig ook heel regelmatig!
pi_214742529
Zo, wij zijn weer onderweg. Gisteren echt een zware reisdag gehad, maar nu na een nachtje goed slapen hebben we goede moed voor de laatste 700 km ^O^
Vanavond eigen bed en morgen weer meteen in het schoolritme duiken. Vriend en ik hebben nog wel 2 dagen vrij om de boel op te ruimen.
pi_214742982
Wij gaan zo zwemmen bij de Plassen, voor het eerst dit seizoen. Heerlijk.

Morgen gaan we weer een ritme in, Juul naar de BSO, B timmerdorp en dinsdag begint verloofde weer met werken. Wordt met name voor B zwaar die rolt niet voor 10 uur zijn bed uit deze vakantie.
pi_214742984
Succes met de laatste rijloodjes LeSage!
pi_214743031
Fijne terugreis @LeSage!

En veel zwemplezier @exode :)

Nerfguns... Heb nu een blauw ooglid :X
Kreeg ook al een paar Trumpjes op mn oor :')

Wij gaan zo de Garfield film huren en vanavond op de fiets naar de mcD, halen we wat en eten we in het park :)
If they say
pi_214743182
Succes met de laatste kilometers @LeSage
Zwem ze @exode

Wij doen een hangdag. Althans, aquarium moet schoon, er staat een was aan, straks beetje opruimen.
Vanmiddag chillen in mijn zwembad. Water is bijna 30 graden ❤️
Net ontbeten met een bak Griekse yoghurt met cruesli, banaan en wilde perzik, op de bank in de tuin. ❤️
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214743424
Hier laatste vakantiedag voor de kinderen. Ook hier gaan ze het zwaar krijgen deze week met op staan.

Vanmiddag nog een escaperoom doen samen. Dat is een beetje traditie geworden tijdens vakanties.
En gisteren hebben ze nog gewaterskied.

Als ze deze week weer naar school zijn ga ik op m’n gemak beginnen met spullen inpakken voor de verhuizing. In ieder geval de spullen die niet vaak gebruikt worden.

En ik denk een hoop te koop zetten, nerf, LoL. En misschien ook nog wat LEGO. Maar ondanks dat er hier al tijden niet meer mee gespeeld wordt vind ik dat toch een dingetje of zo

Succes met de laatste loodjes Lesage om thuis te komen!

Mushanga lekker genieten vanavond met de film en McDonald’s!
pi_214743559
Dank hillie :) Gelukkig zit mn oog niet dicht :D
Jij succes met uitzoeken en inpakken! Voordeel van een verhuizing is wél dat het flink opruimt. Enne, wij hebben genoeg nerfs :+

En lego...heb nog steeds spijt dat ik jaren terug de Black Pearl niet gekocht heb. Als ik zie wat die nu kost... :X
If they say
pi_214743596
6 weken terug was het ''we moeten nog twee weken! :'( '' en nu is het ''we mogen nog twee weken! *O* ''

Zoon is gisteren al teruggekomen van vakantie bij heit, vandaag verhuizen er 2 kittens en zo kan hij nog afscheid nemen O+ Morgen gaan we samen kanovaren en woensdag eindelijk naar de Minions :+

Sterkte voor alle zuiderlingen morgen!
  zondag 18 augustus 2024 @ 12:03:44 #265
176471 oh-oh
pi_214743709
Mijn nichtje van 17 appte me vannacht om 00:30 dat ze met haar basisschool vrienden in Valkenburg zit en of ze vandaag hier mogen komen. Dus ik ga zo ff lunch halen voor dat stel 💜
( Groucho Marx )
pi_214743713
Welke gaan jullie doen @hilliebillie?

T heeft nog 1 week vakantie, A nog 1,5.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 18 augustus 2024 @ 12:26:06 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_214743866
Ik heb vakantie en dus ben ik ziek. Kan wel janken dat de hele planning in de soep loopt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214743893
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:26 schreef Troel het volgende:
Ik heb vakantie en dus ben ik ziek. Kan wel janken dat de hele planning in de soep loopt.
I feel you, beterschap!
pi_214744498
quote:
Hoe ziek en wat was je van plan? -O-
Beterschap sowieso!
  zondag 18 augustus 2024 @ 14:43:00 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_214745171
quote:
Ow, het is gewoon krona. Heb ik die ervaring ook eindelijk.

Kerel en oudste ook positief, jongste gaat as we speak uit logeren om hopelijk de dans te ontspringen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Troel op 18-08-2024 15:13:39 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 18 augustus 2024 @ 14:43:44 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_214745178
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Hoe ziek en wat was je van plan? -O-
Beterschap sowieso!
We zouden disndag naar Amsterdam naar twee musea en vanaf donderdag richting Zandvoort voor de F1.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214745620
Ooh @Troel dat is idd wel heel zuur :{
Hebben jullie tickets voor de F1?
If they say
pi_214745748
Ik heb dus echt al zo lang niet gedacht om een test te doen als ik me ziek zou voelen.
Doen jullie dat wel allemaal? En dan ook nog in quarantaine?

In mijn omgeving is dit geloof ik helemaal geen ding meer dat speelt :@
pi_214745791
Hier ook niet, heb niet eens meer testen in huis :@
If they say
pi_214745920
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:55 schreef LeSage het volgende:
Ik heb dus echt al zo lang niet gedacht om een test te doen als ik me ziek zou voelen.

Ik test ook niet meer. Heb ze volgens mij nog wel ergens in huis liggen. Vriendinnetje testte nog wel en die is ook positief.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214746045
Als ik op vakantie een test had gehad, zou ik hem gedaan hebben. Nu was de test bij thuiskomst negatief. Ik heb op vakantie wel bewust meer afstand gehouden van mensen enz. Of het corona was of iets anders, ik wilde dat niet verspreiden. Maar heel eerlijk, als het een werkweek geweest was, had ik overlegd met mijn werkgever en die had dan gezegd dat ik gewoon voor de klas kon...
  zondag 18 augustus 2024 @ 17:00:59 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_214746443
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:55 schreef LeSage het volgende:

Ik test wel, vanwege mijn ouders, maar ook vanwege oudste met astma. In dit geval wilde ik ook een beetje weten waar ik aan toe was. En met het oog op komend weekend zit de jongste nu weer bij mijn ouders. Alles om ervoor te zorgen dat F1 straks goed kan gaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214746636
Wij testen niet, al heel lang niet meer. Als ik grieperig ben, blijf ik bij iedereen uit de buurt. We hebben geen testen meer in huis zover ik weet.
pi_214746679
Ik heb nog wel (over datum) testen, maar ik heb sowieso de neiging om bij anderen uit de buurt te blijven als ik ziek ben. Dat had ik al voor corona.
En ik heb er een beetje moeite mee soms als anderen dat niet doen :@ ;)
  zondag 18 augustus 2024 @ 18:44:19 #280
176471 oh-oh
pi_214747953
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:00 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik test wel, vanwege mijn ouders, maar ook vanwege oudste met astma. In dit geval wilde ik ook een beetje weten waar ik aan toe was. En met het oog op komend weekend zit de jongste nu weer bij mijn ouders. Alles om ervoor te zorgen dat F1 straks goed kan gaan.
Hopelijk kunnen jullie daar gewoon samen heen ja!
Ik hoor ook van veel mensen dat ze het weer hebben. Zou zelf zeker testen als ik plannen had buiten de deur.
Mijn nichtje was er de hele middag. Met haar basisschool vriendenclub. Een meisje uit die club is twee jaar geleden uit het leven gestapt. En ik hoor die namen al sinds ze vier is. Dus heel leuk om hier nu dat kwartet brakke 17 jarigen over de vloer te hebben die ook al al die jaren verhalen hoorden over die coole tante net al die honden. Ze waren vanochtend om 6 uur van Luik naar Valkenburg gefietst na een nacht stappen 😂.
Ik had stokbroden beleg en vlaai, dat ging er wel in.
Ze lagen hier helemaal in katzwijm tussen die honden en willen heel graag met zn allen komen oppassen als ik naar een concert wil of zo dus ik ga toch maar eens kijken of ik nog een Billie Eilish ticket kan scoren ergens!
( Groucho Marx )
pi_214748141
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:04 schreef Vicky het volgende:
Welke gaan jullie doen @:hilliebillie?

T heeft nog 1 week vakantie, A nog 1,5.
Wij hebben magic & mystery gedaan in Breda. En met 15 seconden over zijn we ontsnapt! Was een leuke om te doen!

@Troel was balen! Hopelijk kun je gewoon naar de formule 1 dit weekend!

Hier test ik niet meer sinds het niet meer hoeft. Ziek is ziek en dan blijf ik thuis. En als ik fit genoeg ben om iets te ondernemen dan doe ik dat ook.

Klinkt gezellig @oh-oh
pi_214748608
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:56 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wij hebben magic & mystery gedaan in Breda. En met 15 seconden over zijn we ontsnapt! Was een leuke om te doen!

Oeh top! Wij willen ook weer een kamer gaan doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214748668
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:21 schreef Nijna het volgende:
Ik heb nog wel (over datum) testen, maar ik heb sowieso de neiging om bij anderen uit de buurt te blijven als ik ziek ben. Dat had ik al voor corona.
En ik heb er een beetje moeite mee soms als anderen dat niet doen :@ ;)
Dit snap ik. Collega’s die dan koste was kost willen werken terwijl ze zich hondsberoerd voelen :{w :W
Ziek is ziek.
pi_214748802
Over Olympiers gesproken, B gaat 4 proeflessen Atletiek doen. Hij vond dat fantastisch op tv. Hij vindt Freerunnen ook nog steeds leuk maar hij denkt dat hij Atletiek leuker vindt dus hij mag het eens gaan onderzoeken. Het is uiteindelijk wel of Freerun of Atletiek.
pi_214749207
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 20:02 schreef exode het volgende:
Over Olympiers gesproken, B gaat 4 proeflessen Atletiek doen. Hij vond dat fantastisch op tv. Hij vindt Freerunnen ook nog steeds leuk maar hij denkt dat hij Atletiek leuker vindt dus hij mag het eens gaan onderzoeken. Het is uiteindelijk wel of Freerun of Atletiek.
Leuk!
T doet atletiek
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214749287
J wil ook freerunnen. Eerst weer in het schoolritme komen en dan zullen we eens kijken of dat kan.
pi_214749807
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 20:43 schreef Hupje het volgende:
J wil ook freerunnen. Eerst weer in het schoolritme komen en dan zullen we eens kijken of dat kan.
Hij vindt het leuk, maar door de grote groep staat ie vrij vaak stil en te wachten. Hij heeft nogal wat energie dus wat meer beweging is fijner voor hem denk ik.
  zondag 18 augustus 2024 @ 21:40:04 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_214749957
Jongste is inmiddels ook weer hier :D

Alleen extrapuber testte negatief en is dus bij zijn moeder thuis voor het geval dat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 augustus 2024 @ 08:15:38 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214751330
Wij gaan zaterdag weer een traditionele verjaardags-escape doen hier. *O*
Eentje in Scheveningen en dan daarna naar de Japanner. :9.
O is jarig en voor mijn verjaardag hadden we ook nog een etentje te goed want dat was in de week na mijn moeders overlijden dus toen geen optie.
pi_214751399
Leuk BE! Welke ga je doen?
En vast gefeliciteerd met O!

Hier afgelopen vrijdag naar de decathlon geweest, een hoops gym en sportschoenen en kleding gekocht voor beide kinderen, wil ik net die sportkleding wassen, zie ik dat er bij 1 shirt nog een beveiligingslabel aan hangt :{
Is het ‘maar’ 25 minuten rijden, niet erg als ik moet shoppen, maar voor even op en neer wel jammer.

Een half jaar geleden had ik dat ook al eens, niet bij de decathlon, maar in de stad. Was toen ook een hele rit en parkeerkosten.

En als klap op de vuurpijl, zag man gisteren dat er een scheurtje in m’n voorruit zit, die een week of 5/6 geleden vervangen is door Carglass. Als het goed is wel garantie, maar ook wel weer gedoe.

We beginnen de week rustig, laten we maar zeggen :P
  maandag 19 augustus 2024 @ 08:51:34 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214751485
Pirates of the Northsea in Scheveningen.

Dar is wel balen zeg Hillie! :o

[ Bericht 64% gewijzigd door BE op 19-08-2024 09:28:01 ]
pi_214751513
De monkeys zijn weer naar school. *O*
Wat een rust. :P

Zomer ging allemaal prima hoor maar dit is toch ook wel weer lekker.
Een groep 8-er en groep 3. O+
pi_214751651
Handig van dat label hillie. Kost weer tijd, moeite en geld om dat eraf te laten halen :{ Raar dat het alarm dan niet is afgegaan.

Ik moet zo naar decathlon. Moest een afspraak maken voor fietsreparatie voor de fiets van zoon. Nieuwe banden en het zadel is niet meer vast te krijgen. Gelukkig keek ik op de site want 2 jaar geleden kon er geen afspraak gemaakt worden en moest je gewoon langs en maakten ze de fiets, als ze tijd hadden, meteen.
Gelukkig woon ik er dichtbij.
If they say
pi_214751677
Atletiek en freerunnen, wat klinkt dat gaaf zeg O+

Mijn oudste zit sinds midden vorig schooljaar op hockey en mijn jongste gaat vanaf volgende week zaterdag meedoen met de funky groep (de groep voor de allerjongsten). En ze starten dit schooljaar beiden met hip hop. Kijken of dat goed gaat, de oudste op 2 sporten, toen ze op zwemles zat ging het helemaal niet goed samen met een sport maar ze is weer een jaartje ouder en wil het heel graag proberen. Kijken hoe dat uitpakt dus.
pi_214752418
B is echt nog wel zoekende. Het vervelende is dat hij na 2 jaar Reddingszwemmen steeds meer tegen zijn grenzen aanliep vanwege zijn astma. En met zijn bouw (tegen hypermobiliteit aan, gaat vaak door zijn enkels) worden contactsporten afgeraden.

Freerun vindt ie echt wel leuk, hij zou denk ik het liefst beide doen maar Freerun is op maandag en atletiek op maandag en vrijdag. Freerun zou misschien ook op woensdag kunnen. Hij zit echter ook al op Scouting. Zijn agenda zit dus al vol genoeg.

Zeker omdat groep 7 pittig gaat worden.
pi_214752510
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 20:37 schreef Vicky het volgende:

[..]
Leuk!
T doet atletiek
Hier ook een atletieker :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:18:17 #297
176471 oh-oh
pi_214752806
Ik heb een beetje moeite met wat dingen die mijn nichtje me vertelde en wat ik daar mee moet maar ik zal het in het volgende topic wel even een een spoiler zetten >:)
( Groucho Marx )
pi_214752865
Ja, nu moet dit topic natuurlijk vol :+
pi_214752941
Hier ook twee atletiekers
pi_214752948
Bijna vol, aan jou de eer een topic te openen dan oh-oh (of iemand anders natuurlijk)
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:51:15 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214753324
Kom maar door
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')