Denk dat verbouwen minder gedoe geeft dan verhuizen (en dan toch ook nog maar verbouwen om het dan toch maar in één keer allemaal naar wens te maken).quote:Mijn moeder zei nog: kan je niet beter verhuizenmaar we zitten hier prima. Dus dan toch het huis maar meer naar onze zin maken, na ruim 15 jaar. Dan mag het ook wel een keer
Net even gecheckt maar die kende ik idd al.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ken je dat stuk van Ronald Goedemondt over Thailand?
Een beetje pittig?
Ik moest hier aan denken bij jouw opmerking.
https://www.dailymotion.com/video/x35galf
Instructions unclear.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Net even gecheckt maar die kende ik idd al.
Dit is mijn alltime favo :
Het is geen bitterbal!!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:40 schreef oh-oh het volgende:
m Hij zei proeven, een Nederlander eet dat heel zo een dingetje weg, dat is niet proeven!
Is ook zo. Ben nu ook rond aan het vragen. Mijn jaarlijkse tegoedbon voor koffie met gebak geef ik standaard aan een collegaquote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien kun je er iemand een plezier mee doen.![]()
Wij krijgen ook weleens cadeautjes.
Met Sinterklaas een doosje lekkers zoals een flinke chocoladeletter of een variatie met nootjes/spekjes/mini chocolade enzo.
Met kerst een speciaal kaartspel en afgelopen paar zomers een grote handdoek, zonnebrand en deze keer een leuke, grote zomertas.
Tijdje terug kregen alle medewerkers kaartjes van het hele gezin voor naar de Efteling voor de ‘Naam’-bedrijfsdag.
Het was wel echt pestweer en ik ben alleen met mijn broertje gegaan i.p.v. het hele gezin.![]()
Was eigenlijk ook weleens leuk.
Hoe lang is hij nog geldig? Ik wil nog een keer naar de Frozen musical en zo te zien kan ik hem daar ook voor gebruiken.quote:
Dan kan je wel meer van die bonnen gebruiken gezien de prijs.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:05 schreef Bami het volgende:
[..]
Hoe lang is hij nog geldig? Ik wil nog een keer naar de Frozen musical en zo te zien kan ik hem daar ook voor gebruiken.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dan kan je wel meer van die bonnen gebruiken gezien de prijs.
Wissel.nl daar kun je hem te koop aanbiedenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:59 schreef Hupje het volgende:
Ik krijg van mijn werk af en toe een bedankje. Attent, wordt gewaardeerd, maar vaak kan ik er helemaal niks mee. Zo zonde. Nu heb ik dus een Nationale kunst & cultuur cadeaukaart liggen. Ik wilde kaartjes bestellen voor het theater, dacht aan die bon, dus zocht hem even op. Is-ie vooral bij theaters in de Randstad uit te geven en hier in de buurt vrijwel alleen bij musea waar ook de Museumkaart geldtEn dan voel ik druk om die bon toch uit te geven, want anders is het zonde van het geld wat mijn werk er voor betaald heeft...
De keuken zit er zelfs al langer in dan 15 jaar. Wij wonen hier 15 jaar nu, maar de keuken is erin gekomen toen de vorige bewoners hebben uitgebouwd. Huis is gebouwd in '96 volgens mij en een aantal jaar later hebben ze uitgebouwd, zo lang zit 'ie er al in.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:52 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Denk dat verbouwen minder gedoe geeft dan verhuizen (en dan toch ook nog maar verbouwen om het dan toch maar in één keer allemaal naar wens te maken).
Tenminste, ik zie wel een beetje op tegen het inpakken van alle spullen en zo.
Maar ik geef je groot gelijk om na 15 jaar de keuken te vernieuwen, dat geeft ook meteen een heel ander beeld van je huis. Hier zit ie er ondertussen dus 7 jaar in en ben ook nog steeds heel blij met m’n keuken (behalve dus die kookplaat).
Hier overigens geen moeite met de touchscreen van de kookplaat. Ik druk meestal in 1 keer naar de goede stand, ooit zit ik een halfje mis. Dus qua bediening is de Siemens gewoon fijn.
Wat fijn! Ik herken je hoofdpijn klachten heel erg dus die tips van o.a. @exode ga ik onthouden (en heb ik opgeslagen).quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:13 schreef PoesInDoos het volgende:
Nogmaals bedankt voor alle covid-hoofdpijntips. Ik ben wat liever voor m'n nek geweest, heb een handmatige massageroller (de guns waren er niet meer) gehaald. Ook gestopt met pijnstillers nemen. Vandaag ging het wonderbaarlijk goed!
Kakquote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben 2 zwarte en ik herken de "issues" totaal niet
Sinds we in dit huis wonen koken we inductie en ik vind het ontzettend fijn.
Wij ‘moeten’ ook een nieuwe keuken. De huidige is 20 jaar oud en foeilelijk naar mijn mening. Alleen gaat het onderdeel worden van een vernieuwing van gehele beneden verdieping. Daar zie ik ook best tegenop. Geruststelling dat er meer mensen tegenop zien. Het hele onderhandelen is ook niets voor mij.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
De keuken zit er zelfs al langer in dan 15 jaar. Wij wonen hier 15 jaar nu, maar de keuken is erin gekomen toen de vorige bewoners hebben uitgebouwd. Huis is gebouwd in '96 volgens mij en een aantal jaar later hebben ze uitgebouwd, zo lang zit 'ie er al in..
Ik ben al wat aan het opruimen, we hebben nog even gelukkig.
En het plannen ook, terwijl je weet dat alles uit gaat lopen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:23 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Wij ‘moeten’ ook een nieuwe keuken. De huidige is 20 jaar oud en foeilelijk naar mijn mening. Alleen gaat het onderdeel worden van een vernieuwing van gehele beneden verdieping. Daar zie ik ook best tegenop. Geruststelling dat er meer mensen tegenop zien. Het hele onderhandelen is ook niets voor mij.
Laat je t.z.t. weten hoe en wat? Ik houd me aanbevolen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:42 schreef exode het volgende:
Wij motten ook een nieuwe inductiekookplaat dus ik lees vol interesse jullie ergenissen.
MevrC; het is de geel blauwe passegierstrein met best wat rails.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:55 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben binnenkort ook de legotrein te koop.
Moeten de lego alleen nog even uitzoeken.
Het is de LegoCity met station. Daarnaast ook heel veel losse sporen en ook nog een wisselspoor wat geen officieel wisselspoor is maar door iemand is gemaakt.
Wij overwegen een partij in de arm te nemen die op de keuken na het werk volledig op zich neemt. Ik hoop daarmee veel plan stress te voorkomen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:23 schreef exode het volgende:
[..]
En het plannen ook, terwijl je weet dat alles uit gaat lopen.
Hier wordt het dan ook de hele benedenverdieping in 1x.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:23 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Wij ‘moeten’ ook een nieuwe keuken. De huidige is 20 jaar oud en foeilelijk naar mijn mening. Alleen gaat het onderdeel worden van een vernieuwing van gehele beneden verdieping. Daar zie ik ook best tegenop. Geruststelling dat er meer mensen tegenop zien. Het hele onderhandelen is ook niets voor mij.
Ik ben de trein uit elkaar aan ‘t halen. Maar ik mis een paar onderdeeltjes. Die moet ik nog zoeken. Dat is trouwens raar want mijn zoon heeft de trein altijd in één bak gehad (bij elkaar). En daar zit het niet in. En hij is niet het type kind wat andere dingen ermee gaat bouwen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 05:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]Wil jij me ook laten weten hoe en wat?
Via Lego kan je altijd vervangende onderdelen aanvragenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben de trein uit elkaar aan ‘t halen. Maar ik mis een paar onderdeeltjes. Die moet ik nog zoeken. Dat is trouwens raar want mijn zoon heeft de trein altijd in één bak gehad (bij elkaar). En daar zit het niet in. En hij is niet het type kind wat andere dingen ermee gaat bouwen.
Heerlijk rustgevendquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:16 schreef vencodark het volgende:
De dag dat ik originele Legosets bij elkaar moet zoeken is de dag dat ik met de noorderzon vertrek en alles achterlaat, denk ik.![]()
Ik zou gillend gek worden.
Dat gebeurt hier dus echt met enige regelmaat door de Legofiel in huis. En er worden inderdaad vervangende stukjes gekocht als er iets mist.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:16 schreef vencodark het volgende:
De dag dat ik originele Legosets bij elkaar moet zoeken is de dag dat ik met de noorderzon vertrek en alles achterlaat, denk ik.![]()
Ik heb het laatst gedaan, dat was een aardige taak en ik was er op een gegeven moment wel klaar mee, maar het is gelukt. Ik kon alleen niet alle ontbrekende onderdelen bijbestellen en had geen zin om nog verder te zoekenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:16 schreef vencodark het volgende:
Oei das balen! Hopelijk snel weer wind. Wel fijn dat je een beetje bijkomt. Lekker genieten! 😘quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 23:05 schreef BE het volgende:
Hier is de wind sinds eind van de middag ineens warm waardoor het snikheet is!Morgen 36gr! Ik ga rondjes rijden in de airco denk ik!
De afgelopen dagen was het heel goed te doen in huis door alles tegen elkaar open te zetten maar het wordt nu alleen maar heter!
Hier: Mimizan-Plage, Fr.
Gelukkig vonden we nog een appartementje last minute.
De mannen zijn de hele dag aan het surfen en ik kom lekker een beetje bij. Nog een klein weekje te gaan.
De hoge snelheidstrein (60051), heb ik compleet op 2 accessoires na (een bruin koffertje van een minifig en een tas van een minifig).quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Via Lego kan je altijd vervangende onderdelen aanvragenKijk maar even, ik lees het wel.
quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:45 schreef LeSage het volgende:
Tip voor jullie: vannacht, maar morgennacht nog meer, is de meteorietenregen weer goed te zien. Wij zijn er net even voor gaan zitten, lampen onder de luifel uit en naar de zee kijkend. Zagen er al een heel aantal vallen.
Morgen maar eens op het strand gaan kijken!
Helaas gemist. Zou leuk zijn geweest voor Zandvoort. Dan nu maar op de meereiskorting van de studentquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:17 schreef Leandra het volgende:
Weer even een pro-tip:
Nog tot en met morgen met 50% korting te bestellen in de "weg = weg weken" van de NS; een maand Flex Weekend Vrij.
Dat betekent voor ¤ 17,48 een maand lang ieder weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot zondagnacht (maandagmorgen) 04.00 uur onbeperkt treinen, en voor ¤ 9,= extra eerste klas.
Eén enkele reis Amersfoort - Den Haag kost al hetzelfde.
Ik lees het net pas, maar misschien vanavond maar even kijken, misschien is de puber er ook wel voor te porren...quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:45 schreef LeSage het volgende:
Tip voor jullie: vannacht, maar morgennacht nog meer, is de meteorietenregen weer goed te zien. Wij zijn er net even voor gaan zitten, lampen onder de luifel uit en naar de zee kijkend. Zagen er al een heel aantal vallen.
Morgen maar eens op het strand gaan kijken!
quote:Op maandag 12 augustus 2024 07:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Helaas gemist. Zou leuk zijn geweest voor Zandvoort. Dan nu maar op de meereiskorting van de student
Ik was net op de fiets, maar ik vind het al warm worden. Gelukkig waait het wat.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:59 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik liep ook van 7:15 tot 8:30 maar heel langzaam, oude hondentempo.
Was idd nog heel lekker.
Ik dacht rond 3u dat de meeste meteoren te zien zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:36 schreef oh-oh het volgende:
Hier wordt het vandaag ook 36 graden, daar hoef ik niet voor op vakantie.
Hopelijk houden de oude hondjes het een beetje vol...
Vannacht gekeken, maar kon geen vallende sterren zien, en ook geen noorderlicht helaas, stukje verderop was er wel van alles te zien.
Vannacht nog maar eens proberen.
Ja, eentje van 16quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:20 schreef amaranta het volgende:
[..]![]()
Jij hebt gewoon al een student!
Wat gaat hij doen dan voor opleiding?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, eentje van 16![]()
Die straks dus twee dagen voor de klas staat elke week. Een dag basisonderwijs, een dag middelbare school
Teachers College in Zwolle!quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat gaat hij doen dan voor opleiding?
Vluchtig gekeken, maar dat vind ik wel een mooie opzet! Leuk zeg!quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Teachers College in Zwolle!
https://www.windesheim.nl(...)ing-teachers-college
Daarom heb ik een familieplanner. En een foto van alle studiedagen om morgen in m'n werkkalender te zetten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:56 schreef vencodark het volgende:
Ik heb de schoolgids er eens bij gepakt en alle vakanties en studiedagen eens goed in de agenda van mijn telefoon gezet en tevens uitgeprint in de keuken opgehangen.![]()
Ja, dit is een hele prestatie voor me.
Leuk! Mijn kinderen hebben beide regelmatig docenten die deze opleiding doen/gedaan hebben en zijn altijd superenthousiast.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Teachers College in Zwolle!
https://www.windesheim.nl(...)ing-teachers-college
Poeh wat een rit, wij maakte 3750 km in drie weken en dat vond ik al veel, laat staan voor alleen de terugreis.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:13 schreef exode het volgende:
Wij zaten vandaag de hele dag in een auto met airco, dus weinig meegekregen van de hitte
Wel fijn om weer thuis te zijn. Wat een rit terug (lang verhaal kort, we zijn 1700 km gaan rijden ipv met de boot) zeg. Geen files, kinderen deden het prima. Maar pfoehhhhh, never again.
Dus hoi! Zijn we weer.
Dat deed ik dus ook maar ik ben slecht in wekelijks alles bijhouden waardoor soms een eerdere week nog op het bord stond. Dan blijkt ineens dat L er wel naar kijkt. Hopelijk werkt een familieplanner waarbij ik verder vooruit kan werken beter want de digitale agenda gaat wel goed. Nu alleen nog beginnen met het invullen van dat ding.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:38 schreef Nijna het volgende:
Ik zet alle vakanties e.d. in de google agenda en ik zet het per week op het whiteboard, maar ik geloof dat ik vooral degene ben die daarop kijkt .
Verstandig om op tijd uit te pakken als je toch wakker bent.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:00 schreef exode het volgende:
Ja, geen aanrader Nijna.
Maar nu lekker thuis, het was fijn en ontspannen maar altijd weer lekker om gewoon in mijn eigen bed te slapen.
Ik stond vanochtend om 7 uur de tassen al uit de dakkoffer te halen. Ik was toch al wakker en dacht 'nu is het te doen qua temperatuur'.
Even een kop thee in de tuin die een halve rimboe is geworden.
Ik vul op zondagochtend de komende week in, vanuit de digitale agenda. Helpt mij in elk geval om alle afspraken weer even voorbij te zien komen voor de komende week.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:59 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook maar ik ben slecht in wekelijks alles bijhouden waardoor soms een eerdere week nog op het bord stond. Dan blijkt ineens dat L er wel naar kijkt. Hopelijk werkt een familieplanner waarbij ik verder vooruit kan werken beter want de digitale agenda gaat wel goed. Nu alleen nog beginnen met het invullen van dat ding.
Met een beetje geluk hoef ik dan ook geen terugkerende vragen meer te beantwoorden over dingen verder dan een week vooruit omdat L die zelf kan opzoeken (Hoeveel nachtjes slapen voor logeren bij opa en oma? wanneer is sinterklaas er weer? hoe lang nog tot ik jarig ben? De levensvragen van een 6jarige)
Alle afspraken staan in de digitale agenda, ik zet het alleen voor de komende week op het whiteboard op zondags.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de familieplanner veel fijner dan een whiteboard, omdat je vooruit kunt plannen. Geeft bij ons wel rust.
En wat een reis joh! 1700 km rijden lijkt me wel echt verschrikkelijk... Maar wat fijn dat je veilig thuis bent. Pas je goed op jezelf?
Oh neeeeeequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:58 schreef LeSage het volgende:
Raad eens wie het dakraam van de caravan open lieten staan terwijl ze een middagje weggingen?
En misschien ging het toen even stormen…
Beddengoed hangt nu maar weer over de drooglijn en hopelijk droogt het hout in de caravan een beetje
Kan iedereen dan alle afspraken zien of kan je per afspraak aangeven wie wat ziet zeg maar?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:28 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben een papieren kalender in de keuken hangen en gebruiken de Klender app.
Iedereen kan het zien. Je kan een eigen kleurtje aanmaken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Kan iedereen dan alle afspraken zien of kan je per afspraak aangeven wie wat ziet zeg maar?
Ik gebruik nu de google agenda met mn man, maar de kinderen kunnen daar niet in en ik denk dat het misschien wel handig zou zijn als zij hun eigen afspraken ook kunnen zien. Maar ze hoeven niet gelijk alles te zien wat ik erin zet.
Is het een gratis app of betaald?
Mijn zusje gebruikt de Cozi appquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:47 schreef Nijna het volgende:
Klinkt wel goed, die kleurtjes doe ik nu handmatig in dat google ding ook.
Ik ga eens kijken of dat iets is voor hier.
Je kan met google verschillende agenda's aanmaken en daar verschillende rechten aan hangen. Ik heb de kinderen beide een eigen agenda gegeven zodat ze een ander kleurtje hebben in mijn overzicht.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Kan iedereen dan alle afspraken zien of kan je per afspraak aangeven wie wat ziet zeg maar?
Ik gebruik nu de google agenda met mn man, maar de kinderen kunnen daar niet in en ik denk dat het misschien wel handig zou zijn als zij hun eigen afspraken ook kunnen zien. Maar ze hoeven niet gelijk alles te zien wat ik erin zet.
Is het een gratis app of betaald?
Dat is nog handiger, ga ik ook nog ff naar kijkenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Je kan met google verschillende agenda's aanmaken en daar verschillende rechten aan hangen. Ik heb de kinderen beide een eigen agenda gegeven zodat ze een ander kleurtje hebben in mijn overzicht.
https://support.google.com/calendar/answer/37095?hl=nlquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat is nog handiger, ga ik ook nog ff naar kijken
Als je inlogt met zijn DigiD op het patiëntenportaal van het ziekenhuis zie je misschien de datum al staan bij afsprekenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:49 schreef exode het volgende:
Hier een fijn dagje, vanochtend met B naar de Fysio en nu is hij samen met Juul al zijn Hot Wheels banen aan het 'bouwen' en foto's aan het maken voor Marktplaats.
Morgen gaat Juul naar de vakantie BSO en B bij een vriendje spelen. Komende maandag heeft B Timmerdorp en Juul een extra dagje vakantie BSO. Gewoon 2 dagen voor onszelf. Heerlijk.
Komend weekend gaan we met B in gesprek over de afspraak in het ziekenhuis dinsdag. We zien zelf de hormoonremmers steeds minder zitten, maar willen wel het gesprek met de arts open aangaan en weten wat B vindt. Maar we zouden het wel fijn vinden als er een open lijn is met een arts of therapeut of zo. Want ik denk dat we wel ondersteuning kunnen gebruiken de komende periode, met of zonder hormoonremmers,
Voor de vakantie zagen we op tegen het gesprek, maar ik merk dat we er nu relaxter in staan. Ik zie meer op tegen de MRI scan waar hij een minuut of 15/20 volledig stil moet liggen. Ik vrees voor veel zenuwen bij hem en dan moet ik uiteraard rustig blijven. Nog steeds geen oproep, dus we weten nog niet wanneer die is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |