SPOILER: Spoedcursus 'Help, ik snap er niks van?!'Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij nodigen u uit om uw inzichten en verwachtingen te delen over deze editie van de Olympische Spelen. Welke prestaties verwacht u van TeamNL? Zijn er internationale turners waar we bijzondere aandacht aan moeten besteden? Laten we samen vooruitblikken op deze spannende wedstrijden.
Meer informatie over de Olympische gymnastiekwedstrijden vindt u hier.
Met vriendelijke groet,
Uw FOK!-Sport AI (en een beetje van Moira)
Input voor deze tekst: dit, dit en deze pagina. (En ook deze eerdere Moira OP)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Biles lijkt me ook niet iemand die het hoofd heel makkelijk koel kan houden als het tegen zitquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:28 schreef BlauwePhlox het volgende:
Biles stormde zo ongeveer de zaal uit. Zag net al dat ze zo snel mogelijk weg wilde. Benieuwd of ze dit op de vloer in haar voordeel in kan zetten of juist niet.
Andrade was ook bij ieder element aan het wiebelenquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond die ook beter dan Andrade, maar zilver voor Andrade tegenover die rommelige oefening vol fouten van de Chinese had me wel logisch geleken.
Of een flopshow, net hoe je het wil noemen. Maar het was wel vermakelijk.quote:
Matigste balkfinale ooit ja.quote:
Zilver winnen met een 7.5 uitvoering op balkquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond die ook beter dan Andrade, maar zilver voor Andrade tegenover die rommelige oefening vol fouten van de Chinese had me wel logisch geleken.
Haar laatste groet? Het viel me op dat ze inderdaad niet blij af-salueerde, maar ze salueerde zeker wel afquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:32 schreef koffieleuk het volgende:
Ik lees op Twitter dat die penalty Simone was omdat haar groet niet in orde was? Oké dan.
Terecht, de arrogantie!quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:32 schreef koffieleuk het volgende:
Ik lees op Twitter dat die penalty Simone was omdat haar groet niet in orde was? Oké dan.
Verrassingen zijn per definitie geen flopshow.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Of een flopshow, net hoe je het wil noemen. Maar het was wel vermakelijk.
Prima, dan een topshow.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verrassingen zijn per definitie geen flopshow.
Ik vond daardoor de oefening van de Italiaanse er ook mooier/beter uitzien, maarja weet ik veel qua moeilijkheid.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Andrade was ook bij ieder element aan het wiebelen
Even gekeken in de herhaling en ze doet een groet naar de balk, maar daarna niet naar de jury.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:33 schreef Moira het volgende:
[..]
Haar laatste groet? Het viel me op dat ze inderdaad niet blij af-salueerde, maar ze salueerde zeker wel af
Jury zit daar achter de balk thoughquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Even gekeken in de herhaling en ze doet een groet naar de balk, maar daarna niet naar de jury.
Ja daar salueerde ze toch naar?quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zie een hele rij parallel aan de balk zitten?
Nee, afsprong, daarna armen omhoog, daarna gaan armen omlaag en maakt ze een kwartslag naar de jury en loopt verslagen de mat af.quote:
nog een keer gekeken en het is wel close, armen gaan omlaag terwijl ze die kwartslag draai naar de jury maakt.quote:
Ja blijkbaar hebben ze zelf geoordeeld dat het onvoldoende was, mag hopen dat ze dat op Olympisch niveau wel volledig volgens de regels toepassen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
nog een keer gekeken en het is wel close, armen gaan omlaag terwijl ze die kwartslag draai naar de jury maakt.
Ik miste inderdaad die tweede keer armen omhoog ja. Als dat verplicht is snap ik dat wel hierquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
nog een keer gekeken en het is wel close, armen gaan omlaag terwijl ze die kwartslag draai naar de jury maakt.
Is het op zich niet, armen bij de afsprong 1x omhoog en naar de jury draaien is doorgaans voldoendequote:Op maandag 5 augustus 2024 13:44 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik miste inderdaad die tweede keer armen omhoog ja. Als dat verplicht is snap ik dat wel hier
Volgens mij nog steeds niet, ik zie het iig zeldenquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Loont het hier alweer om meer dan 2 vluchtonderdelen achter elkaar te doen?
Vind het echt mooi hoe dat nog leeft in de breinen van veel Nederlandersquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
En nog steeds iedere keer als ik dan bij de afsprong iemand zonder hup zie staan hoor ik van Zetten schreeuwen in mijn hoofd.
Dit was wellicht iets te optimistisch gedacht danquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:42 schreef Moira het volgende:
Maar wederom een herenfinale waar ze de D-score op het laatst nog omhoog gooien, dus ik verwacht wel een podium met 15+ scores eigenlijk
De Britse commentator suggereert het, dat het wel opvalt dat het 3 vallen zijn in dezelfde sectiequote:Op maandag 5 augustus 2024 14:14 schreef kilon het volgende:
Je zou bijna denken dat die mat niet goed is haha
Ja en deze doet ook z'n element waarop ie viel niet nog een keer dus daar loopt ie wss ook Dscore mis. En nu valt ie weerquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik was afgeleid door het klimmen, weer een val ja?
Zelfs ik... nee, eigenlijk niet. Ik hang aan die stok en kan wat heen en weer slingeren, maar dat is hem ook wel.quote:
Nou, inderdaad. Met een 14.100 was je niet eens gekwalificeerd vorige week maar nu win je er een Olympische plak meequote:Op maandag 5 augustus 2024 14:17 schreef kilon het volgende:
Als je nu als laatste bent kan je bijna een safe oefening draaien voor een zekere medaille
Zal niet de eerste keer zijnquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:20 schreef kilon het volgende:
Een gladde balk
Een lastige rekstok en mat
Wat krijgen we straks, een ingezakte vloer
HAHA OOK DAT NOGquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
4 medailles voor deze faalsessie
ja een vol punt idd, en nog extra aftrek voor stapjes en verkeerde positie bij landen enzoquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:22 schreef TAmaru het volgende:
wow
is dat nou -1 punt voor een val tijdens de landing?
deze had echt wel kans op goud anders denk ik met een goede landing
De scores kan je niet vergelijken omdat de regels, scores en penalties flink veranderen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:19 schreef TAmaru het volgende:
Wat bizar dan dat Epke een score van 16,533 had! Hoewel ik niet 100% zeker weet of dat vergelijkbaar is. Is deze generatie gewoon zo matig?
Is idd niet te vergelijken, dat was in 2012 en elke quad worden na de OS de startwaardes (D-waardes van elementen) weer opnieuw gewaardeerd, en soms flink gedowngrade.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:19 schreef TAmaru het volgende:
Wat bizar dan dat Epke een score van 16,533 had! Hoewel ik niet 100% zeker weet of dat vergelijkbaar is. Is deze generatie gewoon zo matig?
Iemand is nu in paniek naar de Eiffeltoren aan het rennen om een stukje in een extra medaille te verwerkenquote:
Hetzelfde als balkfinale:quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:23 schreef kilon het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden
Partytimequote:Op maandag 5 augustus 2024 14:11 schreef Moira het volgende:
Deze alvast voor straks, de laatste van deze OS
Overzicht vloer finale dames
Gemiddelde scores voor goud/brons deze quad:
Kwalificatiescores:
Notabele scores uit teamfinale:
Simone Biles 14.666
Jordan Chiles 13.966
Rebeca Andrade 14.200
Notabele scores uit meerkampfinale:
Simone Biles 15.066
Rebeca Andrade 14.033
Live scores:
https://olympics.com/en/p(...)xercise/fnl-000001--
Heng & Hung.quote:
of ze geven hem aan de Italiaanse park slaperquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:26 schreef Szura het volgende:
Kunnen ze de mat straks ff in de Seine flikkeren
Toch was Epkes oefening echt veel en veel beter dan wat we vandaag hebben gezien.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:25 schreef Moira het volgende:
[..]
Is idd niet te vergelijken, dat was in 2012 en elke quad worden na de OS de startwaardes (D-waardes van elementen) weer opnieuw gewaardeerd, en soms flink gedowngrade.
Is wellicht wel op internet te vinden wat Epke's oefening onder de huidige Code of Points waard zou zijn, maar een heel stuk lager iig
Ok. Hup Voinea!quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:29 schreef Moira het volgende:
JONGONS duimen jullie even met me mee voor een brons voor Chiles straks?
En als dat niet mag van jullie dan aub Voinea
Oh ja dat was ook hier sowieso een gouden oefening geweest hoor (met al die chutes iig), maar dan rond de 15 punten en niet rond de 16 zoals toen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Toch was Epkes oefening echt veel en veel beter dan wat we vandaag hebben gezien.
Rip deze werkdagquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
We lopen zeker een half uur uit, da's eigenlijk wel echt belachelijk
wacht ... Zhang mag niet de vlag van China wapperen?quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:38 schreef Moira het volgende:
Eigk ook wel frappant, twee Chinezen op het podium en geen van beiden mag de daadwerkelijke vlag van China wapperen
Ik had ook echt vrij gevraagd als ik er langer dan een week geleden achter was gekomen dat ze de laatste toestelfinales midden op een werkdag hadden gezetquote:
Niet de echte neequote:Op maandag 5 augustus 2024 14:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
wacht ... Zhang mag niet de vlag van China wapperen?
Ja dit is weer typisch hoorquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Omdat de NOS dit zo traag uitzendt gaan ze ook de finale vloer niet live kunnen uitzendenDat was anders echt makkelijk gelukt
quote:
Fake China moet gewoon optyfen met hun communisme en Real China moet hun territorium terugpakkenquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]ok dat is een lang verhaal. ben wel eens in Taiwan geweest en heb toen iets over die hele geschiedenis gelezen.
ik denk dat de Taiwanezen al heel blij zouden zijn met onafhankelijkheid, maar dat lijkt me een bijzonder lastig verhaal
quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die steekt zometeen 2 middelvingers op naar de jury als afgroet.
Wel een uur te laat bij de NOS, maar moeten zij wetenquote:
sowieso debiel dat ze van 6 mannenfinales en 4 vrouwenfinales met een vrouwenfinale afsluitenquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:51 schreef heywoodu het volgende:
Wel jammer dat het turnen afgesloten wordt met misschien wel mijn minst favoriete onderdeel
Ik zag knollen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh de NOS gaat weer bootje varen
Waarom zou ik? ik vind alle mannenonderdelen nog saaier maar boeiendquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:56 schreef Nattekat het volgende:
De vloer is echt verreweg het minst interessante onderdeel en Moira kan mij niet overtuigen dat het niet zo is, maar zal vast zeker een poging doen tot.
Rekstok >>>>>>>>>>>>>> vloerquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:56 schreef Moira het volgende:
[..]
Waarom zou ik? ik vind alle mannenonderdelen nog saaier maar boeiend
Ik ben al gestopt met zappen. Word er alleen maar nerveus van. Dan maar het één en ander missen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel een uur te laat bij de NOS, maar moeten zij weten
Stukje misandriequote:Op maandag 5 augustus 2024 15:00 schreef Moira het volgende:
Wat ik dan het liefst kijk van turnen (met eigk alleen de eerste 4 die ik buiten OS/WK aan zou zetten):
Vrouwen brug > vrouwen sprong > vrouwen vloer > vrouwen balk > mannen rekstok > mannen sprong > mannen vloer > mannen brug > mannen voltige > mannen ringen
Ik zit hier ook louter als ramptoerist naar te kijken.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:02 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Genoeg van die arrogante kop van Biles die net als Riner en Messi continu wordt gematst.
Ja dit, ik gebruik de mannenfinales vaak om m'n overzichtjes voor de vrouwenfinales nog eens te bekijken en op een rijtje te zettenquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:03 schreef BlauwePhlox het volgende:
Ik kijk de mannen helemaal niet. Vind toestelfinaledagen dus heel irritant. Beetje wachten op de uitreikingen enzo tot er weer een vrouwenonderdeel komt.
Ik vind sprong het minst leuk, balk en brug is me om het even, vloer het leukst.
Andere disciplinequote:Op maandag 5 augustus 2024 15:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Je had toch ook vloer met van die linten en hoepels enzo? Of is dat nooit Olympisch geweest.
Voor de verandering eens niet het meest stompzinnige onderdeel tijdens de spelen. (dat gaat breaking worden)quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:05 schreef Moira het volgende:
[..]
Andere disciplineStaat linkje in de OP, begint later in de week (niemand kijkt dat though, ik incluis)
OS / [Ritmische gymnastiek] Met ballen, hoepels, linten en knotsen
Dat vind ik wel leuker om te zien dan alleen vloer. Dat vind ik vrij saai.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:05 schreef Moira het volgende:
[..]
Andere disciplineStaat linkje in de OP, begint later in de week (niemand kijkt dat though, ik incluis)
Jep, vond ik ook al.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:03 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja dit, ik gebruik de mannenfinales vaak om m'n overzichtjes voor de vrouwenfinales nog eens te bekijken en op een rijtje te zetten
Maar dan is deze opzet dus extra kut, met in het weekend maar 1 vrouwenfinale op een dag en midden op een werkdag de tweede helft
ohja breakdancequote:Op maandag 5 augustus 2024 15:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Voor de verandering eens niet het meest stompzinnige onderdeel tijdens de spelen. (dat gaat breaking worden)
Ritmische gymnastiek is een sport die samen met het kunstschaatsen nog niet uit de Sovjet 1980s tijd is gegroeid. Allemaal mishandelde Russische meisjes met eetstoornis aan de top, vind ik zelf niet zo chill om te zien.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat vind ik wel leuker om te zien dan alleen vloer. Dat vind ik vrij saai.
Maar het zeilen, waarbij de start steeds wordt uitgesteld is ook vrij saai.
Ik moet het eerst een keer zien voor ik zoiets ga roepen, maar het moet wel een hele aparte samenloop van omstandigheden wil breaking niet met die titel aan de haal gaan. Gelukkig is het alleen maar tijdens mijn verblijf in Parijs en ga ik er zeer waarschijnlijk niets van zien.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Voor de verandering eens niet het meest stompzinnige onderdeel tijdens de spelen. (dat gaat breaking worden)
Hoezo zou ze niet gaan turnen?quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:13 schreef BlauwePhlox het volgende:
Ik ben benieuwd of Biles gaat turnen eerlijk gezegd.
die ga je sowieso niet zien deze OSquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:11 schreef Moira het volgende:
[..]
Ritmische gymnastiek is een sport die samen met het kunstschaatsen nog niet uit de Sovjet 1980s tijd is gegroeid. Allemaal mishandelde Russische meisjes met eetstoornis aan de top, vind ik zelf niet zo chill om te zien.
Ja dat scheelt wat dat betreft wel weer ietsquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
die ga je sowieso niet zien deze OS
Oooh dat heb ik helemaal gemist joh, hopelijk niks ernstigsquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:14 schreef BlauwePhlox het volgende:
[..]
Val tijdens het inturnen. Dat na het balkfiasco…
In Tokio werd Rusland onttroond, dat was wel grappigquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:14 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja dat scheelt wat dat betreft wel weer ietsMaar net zoals in turnen ook decennia lang is geweest nemen andere landen die tactieken over omdat ze denken dat dat nodig is voor goud.
Viel lichamelijk mee zo te zien, maar ze stond wel te overleggen met haar coaches.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:15 schreef Moira het volgende:
[..]
Oooh dat heb ik helemaal gemist joh, hopelijk niks ernstigs
ik mis de Russen sowieso helemaal niet, ik kan me ook niet veel echt mooie sporters uit Rusland herinneren die ik op de OS aan het werk heb gezienquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Tokio werd Rusland onttroond, dat was wel grappig
quote:
quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, dat worden een hoop penalties.
Sowieso een van mijn favoriete elementen trouwens.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:20 schreef BlauwePhlox het volgende:
Wooow die uitvoering van de Biles, zo mooi!
Een pittige?quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:21 schreef kilon het volgende:
Het zal alsnog wel goud worden. Maar als het een echt hoge score wordt heb ik daar een mening over.
denk in totaal wel een punt voor die 2 sprongseries, maar kan ze normaal gesproken hebben op vloerquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik denk het niet, kan zomaar -0.9 aftrek zijn
Natte katten zijn altijd chagrijnig toch?quote:
Lijkt me ook. Wel een hele mooie oefening hoor.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:22 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk die Braziliaan en Simone zilver.
Wie pakt dan het goud?quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:22 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk die Braziliaan en Simone zilver.
Altijd Andrade.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben vergeten voor wie ik moest juichen.
Andrade, dus we zijn blijquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben vergeten voor wie ik moest juichen.
Hier staat Voineaquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:29 schreef Moira het volgende:
JONGONS duimen jullie even met me mee voor een brons voor Chiles straks?
En als dat niet mag van jullie dan aub Voinea
Goud zou wel geweldig voor haar zijnquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:24 schreef Moira het volgende:
Rebeca fair en square ook een keertje net bóven Simone ipv net ónder
Eerste OS dat iemand zo dicht op haar zit dat ze daadwerkelijk over haar heen kunnen gaan als ze tiendes laat liggen
Hoi!quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:28 schreef Moira het volgende:
LAATSTE OEFENING VAN DEZE OS IK ZIE JULLIE OVER 1,5 MINUUT DOEI
Kijk gewoon een andere sport als je dit allemaal zo kut vind.quote:
De score was matigquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Kijk gewoon een andere soort als je dit allemaal zo kut vind.
Er is nog sportklimmen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:28 schreef Moira het volgende:
quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:28 schreef Moira het volgende:
ik moest wel gniffelen om het radio commentaar. die dame was helemaal in de mood "kijken met welke straatlengte voorsprong Biles en dan keihard HUH!? als het op 0.033 mis loopt. jammer maar helaas, feli Andrade dan maar?quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:24 schreef Moira het volgende:
Rebeca fair en square ook een keertje net bóven Simone ipv net ónder
Eerste OS dat iemand zo dicht op haar zit dat ze daadwerkelijk over haar heen kunnen gaan als ze tiendes laat liggen
Ze heeft normaal gesproken ongeveer een punt voorsprong en dat was nu ook net het verschil met de 2 uitstapjes.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:31 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik moest wel gniffelen om het radio commentaar. die dame was helemaal in de mood "kijken met welke straatlengte voorsprong Biles en dan keihard HUH!? als het op 0.033 mis loopt. jammer maar helaas, feli Andrade dan maar.
Ja dat het geen straatlengte meer was tussen haar en Andrade was bij de AA finale al duidelijkquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:31 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik moest wel gniffelen om het radio commentaar. die dame was helemaal in de mood "kijken met welke straatlengte voorsprong Biles en dan keihard HUH!? als het op 0.033 mis loopt. jammer maar helaas, feli Andrade dan maar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |