SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe dan ook; de beste man is sterk verslaafd aan het roken van joints. Na het ongeluk is er bloed afgenomen en ik verwacht dat hij zo achterlijk is geweest om onder invloed te gaan rijden. Tijdens het hoesten en happen naar lucht is hij even weggezakt.
Wat is de gemiddelde strafmaat voor dit vergrijp? Iemand die daar kennis van heeft?
Overigens hoop ik zelf, voor zijn eigen bestwil, dat hij er zonder celstraf van af komt (dat gaat mij te ver) maar wel verplicht twee maandjes mag zitten in een afkickkliniek...
[ Bericht 4% gewijzigd door MisterFox op 31-07-2024 17:00:09 ]MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:47 schreef Nagelslak het volgende:
Geldboete 800 euro
EMD Traject CBR 1500 euro
Psychologisch onderzoek (volgens mij ook voor eigen kosten)
En rijbewijs voor langere tijd kwijt.
Afhankelijk van de hoeveelheid drugs.
Ik hoop dat z’n rijbewijs langer wordt ingenomen want rijden onder invloed is enorm gevaarlijk zoals blijkt uit op.
hoezo is dat het probleem van de rechter?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.
Zolang hij die verslaving maar kwijt raakt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.
TS heeft zelf niet door hoe gevaarlijk het is en dat zijn pa iemand dood had kunnen rijden met zijn debiele actie 'een celstraf gaat hem te ver'quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:47 schreef Nagelslak het volgende:
Geldboete 800 euro
Ik hoop dat z’n rijbewijs langer wordt ingenomen want rijden onder invloed is enorm gevaarlijk zoals blijkt uit op.
Een celstraf gaat mij te ver omdat afkicken en een EMD al pittig zat zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:05 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
TS heeft zelf niet door hoe gevaarlijk het is en dat zijn pa iemand dood had kunnen rijden met zijn debiele actie 'een celstraf gaat hem te ver'_____!!!!
Maar idd via het OM/rechter een boete,taakstraf, rijverbod (afhankelijk van of het vaker is voorgekomen en de hoeveelheid aangetroffen)
Daarnaast gaat er een berichtje naar het CBR die dat rijbewijs ongeldig gaat verklaren.
Zoals Nagelslak al zei de verplichte EMD cursus en diverse testen/onderzoeken die hij zelf mag betalen
En dat is enkel de procedure op papier, vraag maar aan @:kree
Wat zo gemakkelijk komt hij niet van het CBR af.
Je pa komt in een molen terecht en wordt van het kastje naar de muur gestuurd met steeds nieuwe onderzoeken, andere testen, onderzoeken en bloedwaardes, als er maar iets afwijkt in je waardes, testen of als de psycholoog/psychiater een antwoord niet helemaal ziet zitten word je doorgestuurd voor nog meer onderzoeken. die hij zelf mag betalen.
Hij kan zijn borst nat maken en reken dat hij buiten de ontzegging van de rijbevoegdheid (van bv 3 maanden) hij bij het CBR nog wel een jaar zoet is voordat hij dat roze papiertje weer heeft.
niet alleen had je deze verzachtende omstandigheden niet gemeld in je OP, maar verder vraag ik me af wat ze ter zake doen bij onder invloed in de auto stappen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:27 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Een celstraf gaat mij te ver omdat afkicken en een EMD al pittig zat zijn.
Daarnaast is er sprake van best wel wat verzachtende omstandigheden (overspannen, vaak hyperventileren). Een celstraf lijkt me daarom echt niet gepast, want dan gaat deze ziel alleen maar verder achteruit.
Verzachtende omstandigheden?quote:
Waar haal je vandaan dat verplicht afkicken als straf kan worden opgelegd?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Een overlijden is ook pittig.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:27 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Daarnaast is er sprake van best wel wat verzachtende omstandigheden (overspannen, vaak hyperventileren). Een celstraf lijkt me daarom echt niet gepast, want dan gaat deze ziel alleen maar verder achteruit.
Reclassering is ook geen straf, tot je met ze te maken krijgt. Het is wel degelijk iets wat een rechter kan opleggen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat verplicht afkicken als straf kan worden opgelegd?
Klopt. Reken op 2x een psychiatrisch onderzoek plus -rapport: plm. ¤900/keer @MisterFoxquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:47 schreef Nagelslak het volgende:
Dat had ie van tevoren moeten bedenken, dat weet iedereen die goed bij z'n verstand is.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
Klopt. Overigens hoop ik dat de verzekering er ook lucht van krijgt, dan heeft ie een probleem extra als ie ooit weer z'n auto wil verzekeren @MisterFoxquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:03 schreef freak1 het volgende:
omdat er enkel schade is aangericht en geen slachtoffers zijn gevallen verwacht ik, als dit tenminste de eerste keer is, inderdaad geldboete + cursus CBR en bij verslavingstekens idd psychologisch onderzoek dan wel onderzoek geschiktheid voor behouden rijbewijs.
Ook in het geval van de vader van TS?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:09 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Reclassering is ook geen straf, tot je met ze te maken krijgt. Het is wel degelijk iets wat een rechter kan opleggen.
Klopt allemaal 100%. Ik heb zo het vermoeden dat die verslaving, een erfelijke kwestie is @MisterFox (?)quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:05 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
TS heeft zelf niet door hoe gevaarlijk het is en dat zijn pa iemand dood had kunnen rijden met zijn debiele actie 'een celstraf gaat hem te ver'_____!!!!
Maar idd via het OM/rechter een boete,taakstraf, rijverbod (afhankelijk van of het vaker is voorgekomen en de hoeveelheid aangetroffen)
Daarnaast gaat er een berichtje naar het CBR die dat rijbewijs ongeldig gaat verklaren.
Zoals Nagelslak al zei de verplichte EMD cursus en diverse testen/onderzoeken die hij zelf mag betalen
Je pa komt in een molen terecht en wordt van het kastje naar de muur gestuurd met steeds nieuwe onderzoeken, andere testen, onderzoeken en bloedwaardes, als er maar iets afwijkt in je waardes, testen of als de psycholoog/psychiater een antwoord niet helemaal ziet zitten word je doorgestuurd voor nog meer onderzoeken. die hij zelf mag betalen.
Hij kan zijn borst nat maken en reken dat hij buiten de ontzegging van de rijbevoegdheid (van bv 3 maanden) hij bij het CBR nog wel een jaar zoet is voordat hij dat roze papiertje weer heeft.
Nee, er is bij mij geen sprake van een verslaving...quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt allemaal 100%. Ik heb zo het vermoeden dat die verslaving, een erfelijke kwestie is @:MisterFox (?)
:quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:41 schreef MisterFox het volgende:
Laat me allereerst zeggen dat ik beslist niets tegen cannabis heb. Ik ben zelf een ervaren gebruiker die twee keer per week een rustig moment pakt voor zichzelf.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:32 schreef MisterFox het volgende:
Nee, er is bij mij geen sprake van een verslaving...
Nooit meer lijkt me overdreven, vind je zelf niet? Maar een verplicht (streng) herexamen na een flinke ontzegging lijkt me geen overbodige luxe. Ik durf niet bij hem in te stappen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat had ie van tevoren moeten bedenken, dat weet iedereen die goed bij z'n verstand is.
Maar goed, je vader interesseerde dat blijkbaar niet: die zal wel nu wel de pineut zijn: financieel, maatschappelijk en sociaal.
Wat mij betreft komt ie nooit meer achter het stuur. Nu was het de vangrail; volgende keer een fietser, voetganger of andere onschuldige automobilist.
Je hebt niks te willen. Ja, dat klinkt niet leuk, maar het is eenmaal zo. Je vader is ook geen bijzonder geval. Hij heeft onder invloed een eenzijdige aanrijding veroorzaakt met alleen persoonlijk letsel en gaat met een artikel 8 WVW de molen in. En geloof me, hij wordt daar geknipt en geschoren. Niet alleen door het OM, maar ook de trap na van het CBR. Het enige dat je dan als verdediging mag aanvoeren zijn verzachtende omstandigheden of het tonen van berouw.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:27 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Waaruit maak je precies op dat er bij mij sprake is van een verslaving?quote:
Stop er dan maar mee. Niet afbouwen, gewoon cold turkey.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:34 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Waaruit maak je op dat er sprake is van een verslaving?
Daar is geen sprake van.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:34 schreef mvdejong het volgende:
Het zal ook heel erg uitmaken of hij al een "verleden" heeft bij de politie.
Dat laatste wil nogal wat zeggen; ik neem aan dat je je vader goed kent.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:34 schreef MisterFox het volgende:
Maar een verplicht (streng) herexamen na een flinke ontzegging lijkt me geen overbodige luxe. Ik durf niet bij hem in te stappen.
Je duikt op iets dat leeg is: er is met mij niets mis. Ik heb een stressvolle doch goedbetaalde baan. Op een vrije dag lekker in je eigen wereldje zitten is niks mis mee. Ik ben oud en wijs genoeg om dat zelf te besluiten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Stop er dan maar mee. Niet afbouwen, gewoon cold turkey.
Flikker de rest van je wiet weg, samen met je grinder, vloeitjes, tippies en aanstekers.
Dan gaat hij maar met het OV.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Het wordt wel een probleem als het een gewoonte wordt. Je hoeft mij niet te overtuigen, maar ga voor jezelf maar eens na wat het met je doet als je een lange (onbepaalde) tijd geen wiet tot je beschikking hebt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:43 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Je duikt op iets dat leeg is: er is met mij niets mis. Ik heb een stressvolle doch goedbetaalde baan. Op een vrije dag lekker in je eigen wereldje zitten is niks mis mee.
Bijna goed, geheelonthouder en nul drugs hiero.quote:Drink jij je biertje nou maar leeg.
Ik snap wel dat je graag zou zien dat je vader helemaal stopt met het gebruik, maar is hij daar zelf wel toe gemotiveerd?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:45 schreef MisterFox het volgende:
Even het volgende: ik ben niet van plan me te vededigen tegen rare beschuldigngen/verwijten.
De toetsenbordridders mogen even verkassen naar een ander topic. Bij voorbaat dank.
Waarom voeg je toe aan je OP dat je zelf ook blowt? Doet er toch niet toe verder?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:45 schreef MisterFox het volgende:
Even het volgende: ik ben niet van plan me te vededigen tegen rare beschuldigngen/verwijten.
De toetsenbordridders mogen even verkassen naar een ander topic. Bij voorbaat dank.
Betrek jezelf dan ook niet in dit topic. Jouw gebruik is niet relevant voor dit topic.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:45 schreef MisterFox het volgende:
Toch frappant dat je ook hier probeert eisen te stellen. Het begint wel op te vallen.quote:De toetsenbordridders mogen even verkassen naar een ander topic. Bij voorbaat dank.
Wat een gelul.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Alleen als hij slachtoffers had gemaakt kreeg ie voor zijn werk na paar maanden wel zijn rijbewijs terug.
Maar hij heeft schade gemaakt aan overheids infrastructuur, daar hebben ze een hekel aan dus rijbewijs 2 jaar kwijt en dat neppe rijcursus gedoe wat je zelf moet betalen wat gewoon een andere manier is om flink geld binnen te harken van de autobestuurder.
Misschien eens wat zaken volgen voor de lol.quote:
Ik vind het prima om dat te doen hoor, maar ik gebruik te weinig om daar wat te merken denk ik.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het wordt wel een probleem als het een gewoonte wordt. Je hoeft mij niet te overtuigen, maar ga voor jezelf maar eens na wat het met je doet als je een lange (onbepaalde) tijd geen wiet tot je beschikking hebt.
[..]
Bijna goed, geheelonthouder en nul drugs hiero.
Nope.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je graag zou zien dat je vader helemaal stopt met het gebruik, maar is hij daar zelf wel toe gemotiveerd?
En, nog meer voorbeelden?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Misschien eens wat zaken volgen voor de lol.
Je kan letterlijk enorm roekeloos rijden en jonge mensen doodrijde, geen significante straffen of rijontzegging.
Zoals twee beruchte figuren toevallig vader en zoon die geregeld straatraces houden.
Dat had hij inderdaad eerder in overweging moeten brengen. De psychiater zal zeker vragen of de persoon afhankelijk is van rijbewijs voor werk. Want dat kan indicatie geven dat persoon een verslaving heeft. Want waarom zou je je rijbewijs op het spel zetten voor drugs.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Je mag prima auto rijden als je de dag er voor wiet gerookt hebt hoor. En zoals je zelf al zei. Dan zit het nog in je systeem.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:12 schreef Nagelslak het volgende:
Maar als je wil auto rijden zou je geen drugs in je systeem moeten hebben.
Zolang je onder de wettelijke norm en waarden zit mag je rijden. Let wel. Als je vanavond een joint rookt en je krijgt een controle dan kan dat opgemerkt worden tot 24 uur erna met een speekseltest. Als dan uit de bloedtest komt dat je waardes te hoog zijn dan zal er een straf volgenquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je mag prima auto rijden als je de dag er voor wiet gerookt hebt hoor. En zoals je zelf al zei. Dan zit het nog in je systeem.
De speekseltest is indicerend. Die merkt enkel op of je drugs in je systeem hebt. Een bloedtest moet uitwijzen welke waarden er in je bloed zitten. Voor cannabis is dat 3 microgram wat in je bloed mag bevinden. Als je daar boven zit ben je inderdaad het haasje.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:18 schreef vul_maar_in het volgende:
Uhm nee. Als jij een speekseltest krijgt als je gister of de dag daarvoor een flinke jonkoe geklapt hebt ben je gewoon het haasje. En als je structureel blowt (3/4 x in de week) ben je eigenlijk altijd de lul.
En die test slaat wel aan over het algemeen, en omdat THC zo verrekte langzaam afbreekt is die 3 microgram al snel bereikt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:21 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
De speekseltest is indicerend. Die merkt enkel op of je drugs in je systeem hebt. Een bloedtest moet uitwijzen welke waarden er in je bloed zitten. Voor cannabis is dat 3 microgram in je bloed bevinden. Als je daar boven zit ben je inderdaad het haasje.
Dat is correct. Het blijft lang in je systeem. Het afbreken is ook afhankelijk van je vet gehalte in lichaam en frequentie en hoeveelheid drugs.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:22 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
En die test slaat wel aan over het algemeen, en omdat cannabis zo verrekte langzaam afbreekt is die 3 microgram al snel bereikt.
Geloof er weinig van dat als ik 2 dagen geleden wiet gerookt heb, dat ik dan de lul zou zijn 2 dagen later bij een test.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:18 schreef vul_maar_in het volgende:
Uhm nee. Als jij een speekseltest krijgt als je gister of de dag daarvoor een flinke jonkoe geklapt hebt ben je gewoon het haasje. En als je structureel blowt (3/4 x in de week) ben je eigenlijk altijd de lul.
Ja dat ook idd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:23 schreef RodenCity het volgende:
Nog een bijkomend iets, verwacht ook een rekening van Rijkswaterstaat voor het vervangen/repareren van de vangrail. Want dat gaat de verzekering niet betalen.
Als jij voor die 2 dagen een maand niks gerookt heb miss niet nee. Maar als je regelmatig blowt is het wel een gemene test hoor. Alcoholtesten zijn veel eerlijker wat dat betreft.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geloof er weinig van dat als ik 2 dagen geleden wiet gerookt heb, dat ik dan de lul zou zijn 2 dagen later bij een test.
Zal best dat een speeksel test aanslaat. en ze een bloedtest willen laten doen daardoor. Maar dan ben je nog niet meteen de lul?
De wet stelt 3 micogram in je bloed. Als je dagelijks hebt geblowd en dan 2 dagen stopt dan zal de gehalte waarschijnlijk te hoog zijnquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geloof er weinig van dat als ik 2 dagen geleden wiet gerookt heb, dat ik dan de lul zou zijn 2 dagen later bij een test.
Zal best dat een speeksel test aanslaat. en ze een bloedtest willen laten doen daardoor. Maar dan ben je nog niet meteen de lul?
Dit zegt chat gpt er van:
HC-niveau: De hoeveelheid actieve THC (delta-9-tetrahydrocannabinol) in je bloed is wat relevant is voor politiecontroles. Dit is de psychoactieve stof in cannabis die je high maakt. Deze concentratie daalt vrij snel na gebruik. Na twee dagen is de actieve THC meestal laag genoeg dat het niet meer als beïnvloeding wordt gezien. Dit betekent echter niet dat er geen THC meer in je systeem zit; het niveau van inactieve metabolieten kan nog steeds hoog zijn, maar deze hebben geen invloed op je rijvaardigheid.
Conclusie
Naja volgens chat gpt valt het dus wel meequote:Op woensdag 31 juli 2024 13:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Als jij voor die 2 dagen een maand niks gerookt heb miss niet nee. Maar als je regelmatig blowt is het wel een gemene test hoor. Alcoholtesten zijn veel eerlijker wat dat betreft.
Dan heeft ie toch wel iets geks gedaan hoor. zolang je onder een bepaald Ugl gehalte zit is het een EMR en 4 maanden ontzegging. Dus of hij was echt kanjerdronken of hij heeft iemand aangereden, of hij heeft de EMR niet goed afgelegd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:46 schreef Gia het volgende:
Ik ken iemand die ooit is gepakt onder invloed van alcohol. Hoewel hij slechts een half jaar rij-ontzegging had heeft het CBR dat nog kunnen rekken tot bijna 2 jaar voordat hij zijn rijbewijs terug had.
Hij heeft er wel van geleerd. Dit overkomt hem niet nog een keer. Dus, het werkt.
Ik verwacht hier ook wel rij-ontzegging van een half jaar. Dat hij dan niet naar zijn werk kan, zal de rechter aan zijn edelachtbare reet roesten.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:49 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dan heeft ie toch wel iets geks gedaan hoor. zolang je onder een bepaald Ugl gehalte zit is het een EMR en 4 maanden ontzegging. Dus of hij was echt kanjerdronken of hij heeft iemand aangereden, of hij heeft de EMR niet goed afgelegd.
excuus EMA. Ik bedoel alleen maar dat ie niet alleen "onder invloed" heeft gereden als ze hem zo hard aanpakken. Ken er meerdere die 4 maanden ontzegging kregen en het rijbewijs al terug hadden voor dat ze de cursus afgerond hadden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:54 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
In zo'n geval zijn er twee trajecten: 1) Het strafrechtelijke, zoals hierboven beschreven plus 2) Het CBR dat begint meestal bij 1 jaar inhouden rijbewijs.
Het is btw een EMA
Hij was 19. Dus ik denk dat het CBR hem een lesje heeft willen leren.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:49 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dan heeft ie toch wel iets geks gedaan hoor. zolang je onder een bepaald Ugl gehalte zit is het een EMR en 4 maanden ontzegging. Dus of hij was echt kanjerdronken of hij heeft iemand aangereden, of hij heeft de EMR niet goed afgelegd.
Dan heeft hij gewoon pech gehad, denk ik. Was ook in de periode dat het erg druk was bij het CBR. Wat overigens nog steeds zo is. Je komt dan onderaan de stapel.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:57 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
excuus EMA. Ik bedoel alleen maar dat ie niet alleen "onder invloed" heeft gereden als ze hem zo hard aanpakken. Ken er meerdere die 4 maanden ontzegging kregen en het rijbewijs al terug hadden voor dat ze de cursus afgerond hadden.
Sorry ik blijf het bizar vinden. Iemand daar had de pik op hem om een of andere reden. Geen ongeval, geen bovenmatige promilages...en het is de officier van justitie de het rijbewijs in eerste instantie inneemt niet de rechter. En de officier geeft je je rijbewijs terug onafhankelijk van je cursus, zolang de 4-6 maanden maar verstreken zijn. En het CBR bepaalt a.d.h. van je cursusresultaat of je het vervolgens mag houden. Dus ook daar is al iets geks aan de hand.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij was 19. Dus ik denk dat het CBR hem een lesje heeft willen leren.
Van de rechter zou hij na een half jaar zijn rijbewijs terugkrijgen, maar CBR rekte dat op. De jongeman heeft heel wat briefjes geschreven, want was er ook voor zijn werk afhankelijk van.
Was een neefje van me. Hij was woest door een relatie die op de klippen was gelopen. Hij zou bij haar blijven slapen, maar moest dus, onder invloed, naar huis. Zijn rijgedrag viel op. Had niemand aangereden en ook nergens opgebotst.
CBR is best wel machtig wat dat betreft.
Maar goed, achteraf heeft het erin geresulteerd dat hij nu nooit meer rijdt als hij gedronken heeft. Dus de straf is goed binnen gekomen!!
In dit geval begrijp ik niet goed dat TS wil dat zijn vader stopt met cannabis gebruik, terwijl hij het voor zichzelf niet erg vindt. Ik heb overigens niets tegen cannabis gebruik, heb weer een plantje in de pot staan, maar rijden onder invloed hoort niet en mag best flink bestraft worden.
Ik gebruik cannabis overigens in warme melk (ik rook niet), vanwege neuropathie. Maar alleen als ik de volgende dag nergens naartoe hoef met de auto. Ik merk zelf de volgende dag echt nog wel de invloed ervan. Maar goed, ik gebruik het misschien 1x in de 7 tot 10 dagen. Dan krijg je geen gewenning.
Ik heb het in eerste instantie voorgeschreven gekregen door de pijnpoli, met een dosering van 0,2 gram dagelijks. En dan zou ik na een gewenningsperiode van 2 weken weer gewoon auto mogen rijden. Die dosering is teveel voor mij. Daardoor deed ik langer dan 2 jaar met de voorraad waardoor ik steeds uitgeschreven werd bij de poli. Heb toen maar besloten zelf een plantje te kweken en dat gaat goed. Krijg alleen de oogst niet op. Haha.
Wel een bovenmatig promillage. Veel te hoog! Maar geen aanrijding.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Sorry ik blijf het bizar vinden. Iemand daar had de pik op hem om een of andere reden. Geen ongeval, geen bovenmatige promilages...en het is de officier van justitie de het rijbewijs in eerste instantie inneemt niet de rechter. En de officier geeft je je rijbewijs terug onafhankelijk van je cursus, zolang de 4-6 maanden maar verstreken zijn. En het CBR bepaalt a.d.h. van je cursusresultaat of je het vervolgens mag houden. Dus ook daar is al iets geks aan de hand.
-psychologische rapport van de psychiater - daar is niets geks aan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:04 schreef vul_maar_in het volgende:
En het CBR bepaalt a.d.h. van je cursusresultaat of je het vervolgens mag houden. Dus ook daar is al iets geks aan de hand.
Welke dan?quote:
Dat werkt helaas niet zo en dat is dan ook een onderdeel waar veel discussie over is. THC blijft wel even in je bloedbaan in tegenstelling tot alcohol. Je kan maandag een joint gerookt hebben en woensdag ontzettende pech hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je mag prima auto rijden als je de dag er voor wiet gerookt hebt hoor. En zoals je zelf al zei. Dan zit het nog in je systeem.
Ik kende een jongen (16 - 17) met een alcoholprobleem die op de brommer een paar keer te veel had gedronken en gepakt bij alcoholcontrole.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:14 schreef Gia het volgende:
Eigenlijk voldeed hij aan alles om zijn rijbewijs weer terug te krijgen, maar het CBR frustreerde het.
Ik denk ook dat het met zijn leeftijd te maken had dat het CBR het frustreerde.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik kende een jongen (16 - 17) met een alcoholprobleem die op de brommer een paar keer te veel had gedronken en gepakt bij alcoholcontrole.
Ging rijlessen nemen, haalde z'n B-examen. Mooi dat het CBR geen rijbewijs afgaf, die waren door politie/justitie op de hoogte gebracht
Ik weet niet hoe lang dat geleden is, bij mijn E examen een tijdje terug werd dat afgevangen en zou ik niet op examen mogen als ik aan de drugs of alcohol zatquote:Op woensdag 31 juli 2024 14:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik kende een jongen (16 - 17) met een alcoholprobleem die op de brommer een paar keer te veel had gedronken en gepakt bij alcoholcontrole.
Ging rijlessen nemen, haalde z'n B-examen. Mooi dat het CBR geen rijbewijs afgaf, die waren door politie/justitie op de hoogte gebracht
en daarop volgtquote:17) Heeft u de afgelopen vijf jaar overmatig gebruik (misbruik) gemaakt van alcohol, drugs of andere verslavende middelen?
Vul ja in als:
u moeilijk zonder alcohol of drugs kunt;
u regelmatig rijdt onder invloed van alcohol of drugs;
u in de afgelopen vijf jaar bent behandeld voor alcohol- of drugsmisbruik.
quote:Als u op de Gezondheidsverklaring één of meer vragen met 'ja' heeft beantwoord, moet u naar een arts.
ja ik gok dat je op qoute hebt gedrukt en niet eerst de rest gelezen hebt. (wat ik helemaal snap. doe dat ook veel te vaakquote:Op woensdag 31 juli 2024 14:20 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat werkt helaas niet zo en dat is dan ook een onderdeel waar veel discussie over is. THC blijft wel even in je bloedbaan in tegenstelling tot alcohol. Je kan maandag een joint gerookt hebben en woensdag ontzettende pech hebben.
Het is echt heel nasty want ik wil ook wel eens een jointje roken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:34 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja ik gok dat je op qoute hebt gedrukt en niet eerst de rest gelezen hebt. (wat ik helemaal snap. doe dat ook veel te vaak) Maar na wat discussie en chat gpt vragen kwam ik ook tot die conclusie ja.
Je haalt er nu twee door elkaar. Ik heb het over de reguliere EMA. Er zijn zat mensen die een EMA krijgen zonder psychologische evaluatie.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:15 schreef blomke het volgende:
[..]
-psychologische rapport van de psychiater - daar is niets geks aan.
[..]
Welke dan?
Er zijn bepaalde promillage grenzen waarbij je idd automatisch in onderzoek komt. En dan ben je aan de wolven overgeleverd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel een bovenmatig promillage. Veel te hoog! Maar geen aanrijding.
Dat er iets geks aan de hand was, vonden wij ook allemaal. Was heel sneu. Hij is zelfs naar het bureau voor rechtshulp geweest. Had de cursus gedaan. Eigenlijk voldeed hij aan alles om zijn rijbewijs weer terug te krijgen, maar het CBR frustreerde het.
Ja ik schrik er ook wel beetje van. Ik rook het ook af en toe. En ging er eigenlijk wel vanuit dat wanneer ik gewoon goed slaap ik zonder problemen volgende dag zou kunnen rijden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:36 schreef Document1 het volgende:
[..]
Het is echt heel nasty want ik wil ook wel eens een jointje roken.1x per maand is veel tegenwoordig maar toch.
Volg je de EMA, dan mag je (al tijdens de cursus), je rijbewijs houden. Alleen het EMA niet volgen heeft consequenties; in principe is het volgen "voldoende", los van de rijontzegging door de rechter/justitie..quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:37 schreef vul_maar_in het volgende:
Je haalt er nu twee door elkaar. Ik heb het over de reguliere EMA. Er zijn zat mensen die een EMA krijgen zonder psychologische evaluatie.
De officier bepaalt dat. Maar zoals ik zei de ontzegging staat los van de cursus, in die zin dat als jij een dag niet op komt dagen of eruit geknikkerd wordt ze je rijbewijs weer innemen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Volg je de EMA, dan mag je (al tijdens de cursus), je rijbewijs houden. Alleen het EMA niet volgen heeft consequenties; in principe is het volgen "voldoende", los van de rijontzegging door de rechter/justitie..
De psychiater komt in beeld als je rijbewijs al is ingevorderd en naar het CBR is gestuurd, dan zit je al boven de EMA-mogelijkheid.
In principe wel, maar die kans is heel klein.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ook in het geval van de vader van TS?
Er komt ook nog een psychologische keuring bij kijken, en als je daar de verkeerde antwoorden bij geeft dan ben je gewoon de lul, vooral antwoorden waaruit blijkt dat je afhankelijk ervan bent, en dus een verslaving hebt zal je de nek om doen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Sorry ik blijf het bizar vinden. Iemand daar had de pik op hem om een of andere reden. Geen ongeval, geen bovenmatige promilages...en het is de officier van justitie de het rijbewijs in eerste instantie inneemt niet de rechter. En de officier geeft je je rijbewijs terug onafhankelijk van je cursus, zolang de 4-6 maanden maar verstreken zijn. En het CBR bepaalt a.d.h. van je cursusresultaat of je het vervolgens mag houden. Dus ook daar is al iets geks aan de hand.
Dat onderzoek zou dan op basis van het promillage zijn, bij een EMA krijg je alleen een eindgesprekje via facetime. En zolang je geen bier in beeld hebt of met rode oogjes voor de camera verschijnt blijkt dat niet veel voor te stellen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:30 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Er komt ook nog een psychologische keuring bij kijken, en als je daar de verkeerde antwoorden bij geeft dan ben je gewoon de lul, vooral antwoorden waaruit blijkt dat je afhankelijk ervan bent, en dus een verslaving hebt zal je de nek om doen.
En de lat daarvoor kan heel laag liggen.
Het CBR bepaalt dat https://www.om.nl/onderwe(...)-maatregelen-alcoholquote:
Nee, de initiële ontzegging is in handen van de OVJ. die bepaalt of en hoe lang ze het rijbewijs in houden. Daarna bepaalt het CBR of je het mag houden obv je EMA resultaat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Het CBR https://www.om.nl/onderwe(...)-maatregelen-alcohol
Het EMA heeft/geeft geen resultaat. Je volgt 'm (desnoods met de auto er naar toe rijdend) en dan klaar. Volg je 'm (gedeeltelijk) niet, dan moet je voor je rijbewijs alsnog door naar het CBR.quote:
Echt wel. Je moet alle dagen volgen, en als je onder invloed op komt dagen ben je ook klaar. Daarnaast is er het eindgesprek wat je ook nog kan verpissen. Het CBR moet een officiële verklaring geven dat je je rijbewijs mag houden. Komop man.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Het EMA heeft/geeft geen resultaat. Je volgt 'm (desnoods met de auto er naar toe rijdend) en dan klaar. Volg je 'm (gedeeltelijk) niet, dan kan je alsnog naar het CBR.
Verder laat ik het hierbij, ik ga aan het werk.
Ik heb horrorverhalen gelezen van mensen die de verkeerde antwoorden gaven, en die met een klein gebruik elke week, bijvoorbeeld 5 biertjes in het weekend al de stempel alcoholmisbruik/afhankelijkheid/overmatig gebruik kregen en hun rijbewijs niet terug kregen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:31 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat onderzoek zou dan op basis van het promillage zijn, bij een EMA krijg je alleen een eindgesprekje via facetime. En zolang je geen bier in beeld hebt of met rode oogjes voor de camera verschijnt blijkt dat niet veel voor te stellen.
Die vragen krijg je niet standaard. De EMA is educatief en heeft geen persoonlijke vragenlijst. Tijdens de cursus wordt er uiteraard wel ingezoomd op persoonlijke ervaringen als onderdeel van de cursus. Maar geen lijst oid.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:54 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik heb horrorverhalen gelezen van mensen die de verkeerde antwoorden gaven, en die met een klein gebruik elke week, bijvoorbeeld 5 biertjes in het weekend al de stempel alcoholmisbruik/afhankelijkheid/overmatig gebruik kregen en hun rijbewijs niet terug kregen.
Eerlijk is eerlijk dat was een aantal jaren geleden, en het is ook nog eens afhankelijk van welke psychiater je kreeg toegewezen.
Even gezocht en een voorbeeldje gevonden, al heb ik hem niet helemaal doorgelezen, op het rechtenforum zijn er ook een aantal te vinden:
https://radar-forum.avrot(...)hol-cbr-t202071.html
5 biertjes en klein verbruik in een zin noemenquote:Op woensdag 31 juli 2024 15:54 schreef Delenlill het volgende:
Ik heb horrorverhalen gelezen van mensen die de verkeerde antwoorden gaven, en die met een klein gebruik elke week, bijvoorbeeld 5 biertjes in het weekend al de stempel alcoholmisbruik/afhankelijkheid/overmatig gebruik kregen en hun rijbewijs niet terug kregen.
Dit is zo ongeveer wat mijn zwager ook heeft gekregen. Die reed te hard en er kwam een wietwalm uit zijn auto bij politiecontrole. Hij was niet aan het blowen tijdens het rijden maar je ruikt die lui natuurlijk altijd wel goed. Bloedwaarden sky high want hij blowt al 25+ jaar dagelijks.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:47 schreef Nagelslak het volgende:
Geldboete 800 euro
Wat is megaveel? Voor iemand van 19 is dat al gauw. Die mogen al minder, slechts 0,2. Iemand die al langer een rijbewijs heeft mag met 0,5 nog rijden. 0,2 is nog geen hele consumptie, 0,5 is ongeveer 2 glazen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:01 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
De officier bepaalt dat. Maar zoals ik zei de ontzegging staat los van de cursus, in die zin dat als jij een dag niet op komt dagen of eruit geknikkerd wordt ze je rijbewijs weer innemen.
Als je een psychiatrische evaluatie moet doorlopen ben je idd zwaar het haasje en krijg je je rijbewijs niet terug want dat gaat naar het CBR tot je de evaluaties doorlopen hebt.
Volgens mij zijn we het gewoon eens maar misschien mis ik iets? Ik ging er alleen van uit dat de persoon in kwestie alleen een EMA had gekregen. Maar als hij idd megaveel geblazen heeft kun je direct door naar de psych met alle ellende van dien.
Is een lijstje voor op overheidssite. tot een bepaald promillage (inderdaad in combinatie met je bestuurder status) krijg je alleen een beperkte of volledige EMA. Maar daarboven is het linea recta naar de CBR psych.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is megaveel? Voor iemand van 19 is dat al gauw. Die mogen al minder, slechts 0,2. Iemand die al langer een rijbewijs heeft mag met 0,5 nog rijden. 0,2 is nog geen hele consumptie, 0,5 is ongeveer 2 glazen.
Ik wil ze niet de kost geven die na 5 biertjes rustig, probleemloos naar huis rijden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:55 schreef blomke het volgende:
[..]
5 biertjes en klein verbruik in een zin noemendan staat het CBR/de psych je handenwrijvend op te wachten.
https://www.cbr.nl/nl/onv(...)terie-en-met-het-cbrquote:
Op het CBR lees ik dat zij een cursus of onderzoek op kunnen leggen, en dat het dus aan hun is wat zij willlen doen.quote:In de meeste situaties stuurt de politie een bericht door aan het CBR. Zodra het CBR informatie ontvangt van de politie, beoordelen wij of u veilig de weg op kunt. In deze procedure krijgt u te maken met het bestuursrecht, de mededelingenprocedure (voorheen vorderingsprocedure). Het doel is herhaling van bijvoorbeeld rijden onder invloed of veel te hard rijden in de toekomst te voorkomen. We beoordelen de informatie van de politie en nodigen u dan uit voor een cursus of onderzoek. De kosten hiervoor betaalt u zelf. Deze liggen tussen de ¤ 600 en ¤ 1200. Als u niet meewerkt aan de cursus of het onderzoek, wordt uw rijbewijs ongeldig. U mag dan niet meer rijden.
Als u bent aangehouden, kan het dus voorkomen dat u naast een boete en/of een rijontzegging van de rechter of het OM ook bericht krijgt van het CBR dat u moet meewerken aan een cursus of onderzoek.
Het is heel goed opletten naar de vraag achter de vraag. Als ze bijvoorbeeld vragen of je afhankelijk bent van een rijbewijs in verband met werk. En je antwoord ja, dan is eigenlijk de vraag: ben je bereid met je drink gedrag of drugs gebruik het risico te nemen om je rijbewijs kwijt te raken, dus wat vind je belangrijker: drugs/drank of je rijbewijs?quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:54 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk dat was een aantal jaren geleden, en het is ook nog eens afhankelijk van welke psychiater je kreeg toegewezen.
Even gezocht en een voorbeeldje gevonden, al heb ik hem niet helemaal doorgelezen, op het rechtenforum zijn er ook een aantal te vinden:
https://radar-forum.avrot(...)hol-cbr-t202071.html
Al ben ik eerlijk gezegd niet geheel op de hoogte van wanneer dit nu precies opgelegd kan worden. Dus het zou kunnen dat ik langs jou heen aan het praten ben.
5 biertjes in de week vindt ik toch een klein verbruik. Al drink ik zelf geen alcohol. Niet meer in elk geval. maar in mijn studenten tijd was 5 bier een opwarmertje.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:55 schreef blomke het volgende:
[..]
5 biertjes en klein verbruik in een zin noemendan staat het CBR/de psych je handenwrijvend op te wachten.
Niet zomaar, dan moet je een bepaald promillage/ THC gehalte halen of er moeten hele gekke dingen in het politierapport staan (en dan ga je een ander artikel in). Er is letterlijk een tabel voor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:08 schreef Delenlill het volgende:
[..]
https://www.cbr.nl/nl/onv(...)terie-en-met-het-cbr
[..]
Op het CBR lees ik dat zij een cursus of onderzoek op kunnen leggen, en dat het dus aan hun is wat zij willlen doen.
amfetamine, methamfetamine, cocaïne, MDMA, MDEA en MDA: 50 microgram per liter bloedquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niet zomaar, dan moet je een bepaald promillage/ THC gehalte halen of er moeten hele gekke dingen in het politierapport staan (en dan ga je een ander artikel in). Er is letterlijk een tabel voor.
Aah ik heb het gevonden. Voor alcohol:quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niet zomaar, dan moet je een bepaald promillage/ THC gehalte halen of er moeten hele gekke dingen in het politierapport staan (en dan ga je een ander artikel in). Er is letterlijk een tabel voor.
Ik ken eigenlijk best wat mensen die blowen en gewoon rijden. Vooralsnog gaat dat altijd prima en merk je het nooit aan hen. En Brits onderzoek ondersteunt ook die conclusie dat het de rijvaardigheid maar heel beperkt beïnvloed. Niet dat ik het zou doen natuurlijk, geen denken aan, maar ik denk dat de mensen die het vaak doen en het dus gewend zijn prima rijden. Bij alcohol is dat natuurlijk heel anders.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:37 schreef vul_maar_in het volgende:
fun times...
dus beste blowers, zorg dat je altijd meer naar alcohol ruikt zodat je alleen hoeft te blazen![]()
Het gaat altijd goed tot het opeens niet meer goed gaat. Je reactievermogen wordt nou eenmaal beïnvloed door drugs. Het is maar wachten tot het mis gaatquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk best wat mensen die blowen en gewoon rijden. Vooralsnog gaat dat altijd prima en merk je het nooit aan hen. En Brits onderzoek ondersteunt ook die conclusie dat het de rijvaardigheid maar heel beperkt beïnvloed. Niet dat ik het zou doen natuurlijk, geen denken aan, maar ik denk dat de mensen die het vaak doen en het dus gewend zijn prima rijden. Bij alcohol is dat natuurlijk heel anders.
Maar dat geldt evengoed bij zo veel andere dingen. Het gaat altijd goed tot het opeens niet meer goed gaat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:02 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Het gaat altijd goed tot het opeens niet meer goed gaat. Je reactievermogen wordt nou eenmaal beïnvloed door drugs. Het is maar wachten tot het mis gaat
Ik ga het niet lezen. Ik ben van mening dat als iemand een auto wil besturen diegene dan broodnuchter dient te zijn. Of het nou van drugs of alcohol of medicatie komt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat geldt evengoed bij zo veel andere dingen. Het gaat altijd goed tot het opeens niet meer goed gaat.
https://www.drugscience.org.uk/thc-vs-alcohol-impaired-driving
Daar gaat het niet over maat, de wet ziet dat helaas anders.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk best wat mensen die blowen en gewoon rijden. Vooralsnog gaat dat altijd prima en merk je het nooit aan hen. En Brits onderzoek ondersteunt ook die conclusie dat het de rijvaardigheid maar heel beperkt beïnvloed. Niet dat ik het zou doen natuurlijk, geen denken aan, maar ik denk dat de mensen die het vaak doen en het dus gewend zijn prima rijden. Bij alcohol is dat natuurlijk heel anders.
Ben het wel met je eens hoor, blowen is denk ik minder dan de helft van het gevaar van rijden met teveel (en we weten allemaal het verschil tussen een paar biertjes en TEVEEL) drank op.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En wat vind je van vermoeidheid of emotionele invloed?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:05 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ik ga het niet lezen. Ik ben van mening dat als iemand een auto wil besturen diegene dan broodnuchter dient te zijn. Of het nou van drugs of alcohol of medicatie komt.
Het is niet verantwoord om vermoeid een auto te besturen. Tijdens een lange rit van meerdere uren dus regelmatig rusten. Als je te vermoeid bent om de auto in te stappen en toch gaat rijden dan zou ik er niet bij in stappen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:11 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
En wat vind je van vermoeidheid of emotionele invloed?
Jij zou er wellicht niet bij instappen, maar die chauffeur is niet strafbaar bezig.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:13 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Het is niet verantwoord om vermoeid een auto te besturen. Tijdens een lange rit van meerdere uren dus regelmatig rusten. Als je te vermoeid bent om de auto in te stappen en toch gaat rijden dan zou ik er niet bij in stappen.
War wordt er bedoelt met emotionele invloed?
Je vroeg me wat ik ervan vond. Niet of het wel of niet strafbaar is. Het ligt aan het voertuig. Als vrachtwagenchauffeur zijn er wel degelijk regels over vermoeidheid. Als je een ongeluk veroorzaakt in een personenauto en onderzoek wijst uit dat het veroorzaakt is door vermoeidheid zal daar zeker een sanctie aan vast zitten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:20 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Jij zou er wellicht niet bij instappen, maar die chauffeur is niet strafbaar bezig.
Als je bijvoorbeeld heel erg boos of verdrietig bent. Dat de emoties van dusdanige invloed zijn op de aandacht dat je niet volledig gefocust met de weg bezig bent.
Dit. Of een lekker wijf die je ziet aan de overkant. Of een nacht niet goed geslapen. Of chagrijnig door een voorval van een paar uur geleden. Allemaal invloeden. Broodnuchter bestaat niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:11 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
En wat vind je van vermoeidheid of emotionele invloed?
Jup. Ben gewoon benieuwd wat empirisch onderzoek zegt. Vergelijk alcohol met wiet, of slaaptekort, of emotionele invloeden, of een lekker wijf in een bikini, iemand met net één jaar z'n rijbewijs, etc. Geen zin om daar nu in te duiken. Het is gewoon hypothetisch. Iemand zijn principes boeien me niet zo. Zoals ik zei: broodnuchter bestaat niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:09 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens hoor, blowen is denk ik minder dan de helft van het gevaar van rijden met teveel (en we weten allemaal het verschil tussen een paar biertjes en TEVEEL) drank op.
maar beter doen we allemaal ons best om zo nuchter mogelijk te rijden toch?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jup. Ben gewoon benieuwd wat empirisch onderzoek zegt. Vergelijk alcohol met wiet, of slaaptekort, of emotionele invloeden, of een lekker wijf in een bikini, iemand met net één jaar z'n rijbewijs, etc. Geen zin om daar nu in te duiken. Het is gewoon hypothetisch. Iemand zijn principes boeien me niet zo. Zoals ik zei: broodnuchter bestaat niet.
Natuurlijk. Al ben ik er wel makkelijker in geworden. Vroeger was het nul biertjes. En nu één of twee. Ik drink alleen amper nog.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:52 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
maar beter doen we allemaal ons best om zo nuchter mogelijk te rijden toch?
Hij kan altijd fietsen natuurlijk. Anders gewoon lekker stoppen met werken, scheelt ook weer kinderopvangkosten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Of carpoolen. Of het OV.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Hij kan altijd fietsen natuurlijk. Anders gewoon lekker stoppen met werken, scheelt ook weer kinderopvangkosten.
tenzij je bezorger oid bent moet je er wel omheen kunnen werken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Hij kan altijd fietsen natuurlijk. Anders gewoon lekker stoppen met werken, scheelt ook weer kinderopvangkosten.
Je doet me denken aan iemand die werd aangehouden voor veel te hard rijden bij Wegmisbruikers en die zei tegen de agent: "Als ik in uw schoenen zou staan, zou ik alleen een waarschuwing geven". Zijn rijbewijs werd gelukkig afgenomen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:27 schreef MisterFox het volgende:
[..]
jij wilde mensen bij de vereende aanmelden dat vind ik toch wel ver gaan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:45 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je doet me denken aan iemand die werd aangehouden voor veel te hard rijden bij Wegmisbruikers en die zei tegen de agent: "Als ik in uw schoenen zou staan, zou ik alleen een waarschuwing geven". Zijn rijbewijs werd gelukkig afgenomen.
Je gaat al met je berichten op de stoel van de rechter zitten.
De vereende? Wat is dat?quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
jij wilde mensen bij de vereende aanmelden dat vind ik toch wel ver gaan.
Even gewiki-ed, nu weet ik wat de Vereende is. Ik heb er nog nooit van gehoord en ik meld helemaal nooit iemand aan. Heb je een post of zo om dat te weerleggen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
als je een alcoholvergrijp hebt en je koopt een nieuwe auto en wil die verzekeren is er een vragenlijst. 1 van de vragen is of je een vergrijp hebt. Als je liegt en ze doen een random controle ben je de sjaak. Dan kan je je auto alleen nog bij de vereende verzekeren en at is 5x zo duur.quote:
Oh nee de vereende is echt. en als je daar uitkomt boah. dikke knaken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:17 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Even gewiki-ed, nu weet ik wat de Vereende is. Ik heb er nog nooit van gehoord en ik meld helemaal nooit iemand aan. Heb je een post of zo om dat te weerleggen?
Oh? Heb ik zoiets gepost? Misschien lijdt ik aan geheugenverlies.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
als je een alcoholvergrijp hebt en je koopt een nieuwe auto en wil die verzekeren is er een vragenlijst. 1 van de vragen is of je een vergrijp hebt. Als je liegt en ze doen een random controle ben je de sjaak. Dan kan je je auto alleen nog bij de vereende verzekeren en at is 5x zo duur.
nee dat is info die ik je geef :-)quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:18 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh? Heb ik zoiets gepost? Misschien lijdt ik aan geheugenverlies.
Wacht even, jij zei dat ik gepost had dat ik iemand aangeef. Waar heb ik dat gezegd?quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:19 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
nee dat is info die ik je geef :-)
Als je rijbewijs is ingenomen, dan mag je geen enkel voertuig besturen waar je een rijbewijs voor nodig hebt, dus ook geen scooter. En ik weet uit ervaring dat je ook op de scooter wel eens staande gehouden kan worden voor controle op alcohol en/of drugs.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is zo ongeveer wat mijn zwager ook heeft gekregen. Die reed te hard en er kwam een wietwalm uit zijn auto bij politiecontrole. Hij was niet aan het blowen tijdens het rijden maar je ruikt die lui natuurlijk altijd wel goed. Bloedwaarden sky high want hij blowt al 25+ jaar dagelijks.
Uiteindelijk was hij dik een jaar zijn rijbewijs kwijt. Hij heeft na een tijdje wel een scooter gekocht.
nee dat is de verwarring. ik denk dat je iets verkeerd begrijpt. ik zeg alleen dat als je een DUI aan je reet hebt je beter geen nieuwe auto koopt of van verzekering wisselt. Omdat er een goede kans is dat je door een check gaat en als je een DUI hebt ben je de sjaak. De vereende genot.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:20 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Wacht even, jij zei dat ik gepost had dat ik iemand aangeef. Waar heb ik dat gezegd?
een DUI = veroordeling wegen rijden onder invloed met een Amerikaans sausje. Stuk onbenul.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Een wat?????
Man, heb je gedronken of zo?
Sow...quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:24 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen? Flikker lekker een eind op alcoholist.
quote:
Waar kwam bovenstaande nou vandaan, want dat was het begin van het misverstand. Vincent had niets van dien aard beweerd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wit blauwe UI verwarring.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Waar kwam bovenstaande nou vandaan, want dat was het begin van het misverstand. Vincent had niets van dien aard beweerd.
Na zijn rijontzegging (van 6 maanden) lag zijn autorijbewijs nog in de krochten van het CBR. Hij mocht wel zijn brommerrijbewijs halen. Ik weet de exacte details niet meer, maar dit mocht zeker welquote:Op woensdag 31 juli 2024 20:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als je rijbewijs is ingenomen, dan mag je geen enkel voertuig besturen waar je een rijbewijs voor nodig hebt, dus ook geen scooter. En ik weet uit ervaring dat je ook op de scooter wel eens staande gehouden kan worden voor controle op alcohol en/of drugs.
Ik kan je zeggen dat dit wel gaat gebeuren, dichtbij meegemaakt en dan was dat nog niet eens met een ongeluk maar met een controle, ( met joint op rijden, 6 maanden geen rijbewijs en heel veel centjes betalen )quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dit is dan waarschijnlijk heel lang geleden gebeurd, toen het bromfietsrijbewijs nog apart was van het befaamde roze papiertje.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Na zijn rijontzegging (van 6 maanden) lag zijn autorijbewijs nog in de krochten van het CBR. Hij mocht wel zijn brommerrijbewijs halen. Ik weet de exacte details niet meer, maar dit mocht zeker wel
Nee, een jaar of 2-3. Ik zal eens uitzoeken hoe het nou echt zat want ik ben ook wel benieuwd inmiddels.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dit is dan waarschijnlijk heel lang geleden gebeurd, toen het bromfietsrijbewijs nog apart was van het befaamde roze papiertje.
Als je niet liegt kan je ook alleen daar verzekeren 🤷♂️quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
als je een alcoholvergrijp hebt en je koopt een nieuwe auto en wil die verzekeren is er een vragenlijst. 1 van de vragen is of je een vergrijp hebt. Als je liegt en ze doen een random controle ben je de sjaak. Dan kan je je auto alleen nog bij de vereende verzekeren en at is 5x zo duur.
ja dus best kut al met al :pquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je niet liegt kan je ook alleen daar verzekeren 🤷♂️
Niet waar. Alleen bij een nieuwe auto/verzekering ga je de tombola in en als ze je checken ben je het haasje. Als je het 5-8 jaar weet uit te zitten met je huidige auto en polis zit je snor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:38 schreef bananen-plukker het volgende:
Ook onderdeel van de straf: Weet niet wie verzekeringsnemer is, maar diegene wordt ook verzekering stop gezet en je komt nergens aan de bak, behalve bij de Vereende.
Dat is geen straf. Dat is een gevolgquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:38 schreef bananen-plukker het volgende:
Ook onderdeel van de straf: Weet niet wie verzekeringsnemer is, maar diegene wordt ook verzekering stop gezet en je komt nergens aan de bak, behalve bij de Vereende.
je bent flink de lul ja, nu 5 jaar later of meer al zowat ben ik er namelijk nog steeds niet van af.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:05 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
En dat ook nog idd, geweigerd zelfs voor bromfietsverzekering.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:38 schreef bananen-plukker het volgende:
De rechter zal hier rekening mee houden met de strafmaat (van niet naar werk kunnen en kwijtraken). Dit maakt echter niet uit, want als ze het CBR op de hoogte hebben gesteld dan moet je die onderzoeken doen. Kom je er niet door geen rijbewijs. kom je er wel door, meer onderzoeken nog maar met steeds rijbewijs voor bepaalde tijd en moet je weer nieuwe onderzoeken laten doen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
dit is idd een herkenbaar verhaal. Uit ervaring. CBR zal hier de grootste boosdoener als je het zo wil noemen in zijn. Niet de politie rechter.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij was 19. Dus ik denk dat het CBR hem een lesje heeft willen leren.
Van de rechter zou hij na een half jaar zijn rijbewijs terugkrijgen, maar CBR rekte dat op. De jongeman heeft heel wat briefjes geschreven, want was er ook voor zijn werk afhankelijk van.
Was een neefje van me. Hij was woest door een relatie die op de klippen was gelopen. Hij zou bij haar blijven slapen, maar moest dus, onder invloed, naar huis. Zijn rijgedrag viel op. Had niemand aangereden en ook nergens opgebotst.
CBR is best wel machtig wat dat betreft.
Maar goed, achteraf heeft het erin geresulteerd dat hij nu nooit meer rijdt als hij gedronken heeft. Dus de straf is goed binnen gekomen!!
In dit geval begrijp ik niet goed dat TS wil dat zijn vader stopt met cannabis gebruik, terwijl hij het voor zichzelf niet erg vindt. Ik heb overigens niets tegen cannabis gebruik, heb weer een plantje in de pot staan, maar rijden onder invloed hoort niet en mag best flink bestraft worden.
Ik gebruik cannabis overigens in warme melk (ik rook niet), vanwege neuropathie. Maar alleen als ik de volgende dag nergens naartoe hoef met de auto. Ik merk zelf de volgende dag echt nog wel de invloed ervan. Maar goed, ik gebruik het misschien 1x in de 7 tot 10 dagen. Dan krijg je geen gewenning.
Ik heb het in eerste instantie voorgeschreven gekregen door de pijnpoli, met een dosering van 0,2 gram dagelijks. En dan zou ik na een gewenningsperiode van 2 weken weer gewoon auto mogen rijden. Die dosering is teveel voor mij. Daardoor deed ik langer dan 2 jaar met de voorraad waardoor ik steeds uitgeschreven werd bij de poli. Heb toen maar besloten zelf een plantje te kweken en dat gaat goed. Krijg alleen de oogst niet op. Haha.
OV? Fiets? Lift?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik lees dat anderen het ook al gevraagd hebben, maar ik vraag me ook af of hij geen andere mogelijkheid heeft om op zijn werk te komen, zoals openbaar vervoer, fiets, meerijden met iemand of iemand anders in zijn auto laten rijden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
Niet waar. Ligt aan de verzekeraar maar de wat kleinere verzekeraars gaan er coulanter mee om. Plus als je gewoon bij je verzekeraar blijft auto uitschrijft en inschrijft stellen ze 9/10 die vragen niet eensquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je niet liegt kan je ook alleen daar verzekeren 🤷♂️
No problem! Excuses geaccepteerd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:39 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wit blauwe UI verwarring.
edit: ik bedoelde @:blomke my bad.
GammaGT = na stoppen nog +/- 2 tot 3 maanden zichtbaarquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:58 schreef kree het volgende:
Zit niet meer in je bloed maar ze kunnen ongeveer achterhalen of je nog dagelijks drinkt enzo.
Dat dus. Het is altijd het paupervolk dat iets aan een ander wijt en verwacht dat de ander het probleem oplost. Of het nou gaat om inkomen, huisvesting of verslaving: altijd iets van een ander.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zo niet, korte metten maken met zo'n paupervolk. Je mag toch hopen dat bij een volgende keer hij wederom alleen zichzelf tegen een boom parkeert ipv een onschuldig iemand de dupe laat zijn van zijn achterlijke gedrag en verslaving.
Yep..quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Het is altijd het paupervolk dat iets aan een ander wijt en verwacht dat de ander het probleem oplost. Of het nou gaat om inkomen, huisvesting of verslaving: altijd iets van een ander.
Je reactievermogen wordt ook beïnvloed door slecht slapen, door hoge leeftijd, door zeurende kinderen op de achterbank of door een ander nummer zoeken op Spotify.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:02 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Het gaat altijd goed tot het opeens niet meer goed gaat. Je reactievermogen wordt nou eenmaal beïnvloed door drugs. Het is maar wachten tot het mis gaat
Waar ze allen op testen trouwensquote:Op donderdag 1 augustus 2024 08:35 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
GammaGT = na stoppen nog +/- 2 tot 3 maanden zichtbaar
CDT = na stoppen nog +/- 3 weken zichtbaar
en dan heb je ook nog de ALAT, ASAT en MCV
Straffen zijn ook gevolgenquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:37 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat is geen straf. Dat is een gevolg
Fuck dat, meteen een levenslang rijverbod. Autorijden is geen recht.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Yep..
In mijn tienerjaren door zo'n gek een van mijn beste vrienden verloren. Levens kapotgemaakt. En dan nog werd er gewezen op 'hoe zwaar' de beste man het wel niet had, in een depressie zat etc.
Of je blijft gewoon met je fikken van het stuur af als je zo nodig moet gebruiken.
Overigens mogen ze sowieso van mij direct rijbewijzen innemen en pas na x-jaar teruggeven als er sprake is van alcohol of drugs. Daar hoeft niet direct een ongeluk aan vooraf te zijn gegaan. Je speelt gewoon met levens.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:27 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Diegene wordt er onherroepelijk uitgegooid, verzekeraar wordt op de hoogte gebracht van deze schade.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 01:59 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Niet waar. Ligt aan de verzekeraar maar de wat kleinere verzekeraars gaan er coulanter mee om. Plus als je gewoon bij je verzekeraar blijft auto uitschrijft en inschrijft stellen ze 9/10 die vragen niet eens
Helemaal omdat de wegbeheerder schade gaat verhalen en weer dat er politie is geweest.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:27 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Diegene wordt er onherroepelijk uitgegooid, verzekeraar wordt op de hoogte gebracht van deze schade.
ALLE verzekeraars worden op de hoogte gebracht middels de ROY-database.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:27 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Diegene wordt er onherroepelijk uitgegooid, verzekeraar wordt op de hoogte gebracht van deze schade.
Gaat erom dat ze rekening krijgen van het wegslepen van zo'n auto inderdaad. Als kleine verzekeraar moet je dan premiehonger hebben, maar die zijn juist het strengst met hun herverzekeraars. De kleine verzekeraars richten zich op niche-markten (snelle auto's bijv.) maar dan is drugs/alcohol echt een no-go, een snelheidsovertreding kan soms nog wel over gesproken worden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:14 schreef investeerdertje het volgende:
eerder schade gaat verhalen en weer dat er politie is geweest.
Is een automatisch proces, voor dat soort dingen komt geen acceptant meer aan te pas, helemaal nu met regelgeving is acceptatie van nieuwe klanten scherper geworden. Inderdaad blijven zitten waar je zit is de juiste oplossing... en mocht je toch over willen gaan, eerst acceptatie afwachten en dan je huidige opzeggen. Genoeg die het andersom doenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:22 schreef Electric_Eye het volgende:
eten verzekeraars deze wel raadplegen. Zolang je bij de zelfde verzekeraar blijft, de zelfde autoverzekering behoudt, is er niks aan de hand. Kun je zelfs van kenteken wissel
mwah. het is hier en daar wel een beetje holyer than thou dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 05:55 schreef vul_maar_in het volgende:
Niet om flauw te doen maar als die users hun zin krijgen is het als een mini Thanos snap. Zeker als je al het volk wat met restalcohol 's ochtends in de auto stapt meetelt.
CBR de grootste boosdoener? CBR voert zijn taak uit: controleren of iemand geschikt en bekwaam is om auto te rijden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:04 schreef kree het volgende:
dit is idd een herkenbaar verhaal. Uit ervaring. CBR zal hier de grootste boosdoener als je het zo wil noemen in zijn. Niet de politie rechter.
hoewel taakstraf via de rechter er mss nog bij.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 23:15 schreef kree het volgende:
over het algemeen vind ik de mening hier te hard hoor en was het eerder al....
tuurlijk is het niet goed en daarom ga je er ook flink voor gestraft worden.
Maar mensen kunnen ook veranderen, dat wil ik maar zeggen.
Niet alleen als ie ooit weer z'n auto wil verzekeren.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt. Overigens hoop ik dat de verzekering er ook lucht van krijgt, dan heeft ie een probleem extra als ie ooit weer z'n auto wil verzekeren @:MisterFox
Dat klopt, dat gaat over de verslavingsgevoeligheidquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:11 schreef blomke het volgende:
[..]Eens een alcoholist, altijd een alcoholist.
Vanuit zakelijk perspectief gezien blijft het natuurlijk wel een enorm risico, omdat het risico op een terugval nog net niet aan zekerheid grenst, maar daar verdomd dicht bij in de buurt komt. Dat laat onverlet dat je dan nog wel het gogme kan hebben om dan niet de auto in te stappen, dat is hoe je zelf omgaat met je verslaving en niet de verslaving zelf.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:42 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Dat klopt, dat gaat over de verslavingsgevoeligheid
Iemand die al jaren afgekicked is en clean is van alcohol, valt nog steeds onder de definitie van alcoholist (kan niet omgaan met drank) maar is prima in staat om nuchter een auto te besturen.
Enig idee hoe lang cannabis in je bloed blijft? Ik mag hopen dat je met het ov naar je werk gaat, zo niet lijk je wel heel erg veel op je vader.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:43 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Je duikt op iets dat leeg is: er is met mij niets mis. Ik heb een stressvolle doch goedbetaalde baan. Op een vrije dag lekker in je eigen wereldje zitten is niks mis mee. Ik ben oud en wijs genoeg om dat zelf te besluiten.
Drink jij je biertje nou maar leeg.
ben je nou echt te lui om te googlen?quote:Op maandag 5 augustus 2024 20:49 schreef Treinhoer het volgende:
Uit pure interesse, gezien ik behoorlijk wat mensen zie posten die juridische kennis hebben.
Wanneer ben je volgens de wet onder invloed van cannabis?
Hypothetisch. OP zou vanavond voor het eerst een hele joint roken (en hoe sterk, hoeveel gram doe je er in, hoeveel THC zit er in?), en weet, dat hij zeker 48 niet moet gaan rijden ivm THC in bloed. En hij rijdt na 3 dagen wel, en bij een controle wordt er bloed afgenomen (nogmaals hypothetisch, dus maakt nu even niet uit of er een aanzet voor is), is OP dan de lul?
Wat zijn de waarden wanneer de wet zegt dat je het bokje bent als het puur op cannabis aan komt, zonder combinatie met alcohol of andere drugs?
In het bloed zitten =/= psychoactief zijn. Meneer de agent zei een keer tegen mij meerdere dagen. Ja, gast dan ben je al weer nuchter. Het is hooguit een paar uurtjes psychoactief. En het blijft redelijk lang in je bloed.quote:Op maandag 5 augustus 2024 18:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Enig idee hoe lang cannabis in je bloed blijft? Ik mag hopen dat je met het ov naar je werk gaat, zo niet lijk je wel heel erg veel op je vader.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |