SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe dan ook; de beste man is sterk verslaafd aan het roken van joints. Na het ongeluk is er bloed afgenomen en ik verwacht dat hij zo achterlijk is geweest om onder invloed te gaan rijden. Tijdens het hoesten en happen naar lucht is hij even weggezakt.
Wat is de gemiddelde strafmaat voor dit vergrijp? Iemand die daar kennis van heeft?
Overigens hoop ik zelf, voor zijn eigen bestwil, dat hij er zonder celstraf van af komt (dat gaat mij te ver) maar wel verplicht twee maandjes mag zitten in een afkickkliniek...
[ Bericht 4% gewijzigd door MisterFox op 31-07-2024 17:00:09 ]MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:47 schreef Nagelslak het volgende:
Geldboete 800 euro
EMD Traject CBR 1500 euro
Psychologisch onderzoek (volgens mij ook voor eigen kosten)
En rijbewijs voor langere tijd kwijt.
Afhankelijk van de hoeveelheid drugs.
Ik hoop dat z’n rijbewijs langer wordt ingenomen want rijden onder invloed is enorm gevaarlijk zoals blijkt uit op.
hoezo is dat het probleem van de rechter?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.
Zolang hij die verslaving maar kwijt raakt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.
TS heeft zelf niet door hoe gevaarlijk het is en dat zijn pa iemand dood had kunnen rijden met zijn debiele actie 'een celstraf gaat hem te ver'quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:47 schreef Nagelslak het volgende:
Geldboete 800 euro
EMD Traject CBR 1500 euro
En rijbewijs voor langere tijd kwijt.
Afhankelijk van de hoeveelheid drugs.
Ik hoop dat z’n rijbewijs langer wordt ingenomen want rijden onder invloed is enorm gevaarlijk zoals blijkt uit op.
Een celstraf gaat mij te ver omdat afkicken en een EMD al pittig zat zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:05 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
TS heeft zelf niet door hoe gevaarlijk het is en dat zijn pa iemand dood had kunnen rijden met zijn debiele actie 'een celstraf gaat hem te ver'_____!!!!
Maar idd via het OM/rechter een boete,taakstraf, rijverbod (afhankelijk van of het vaker is voorgekomen en de hoeveelheid aangetroffen)
Daarnaast gaat er een berichtje naar het CBR die dat rijbewijs ongeldig gaat verklaren.
Zoals Nagelslak al zei de verplichte EMD cursus en diverse testen/onderzoeken die hij zelf mag betalen
En dat is enkel de procedure op papier, vraag maar aan @:kree
Wat zo gemakkelijk komt hij niet van het CBR af.
Je pa komt in een molen terecht en wordt van het kastje naar de muur gestuurd met steeds nieuwe onderzoeken, andere testen, onderzoeken en bloedwaardes, als er maar iets afwijkt in je waardes, testen of als de psycholoog/psychiater een antwoord niet helemaal ziet zitten word je doorgestuurd voor nog meer onderzoeken. die hij zelf mag betalen.
Hij kan zijn borst nat maken en reken dat hij buiten de ontzegging van de rijbevoegdheid (van bv 3 maanden) hij bij het CBR nog wel een jaar zoet is voordat hij dat roze papiertje weer heeft.
niet alleen had je deze verzachtende omstandigheden niet gemeld in je OP, maar verder vraag ik me af wat ze ter zake doen bij onder invloed in de auto stappen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:27 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Een celstraf gaat mij te ver omdat afkicken en een EMD al pittig zat zijn.
Daarnaast is er sprake van best wel wat verzachtende omstandigheden (overspannen, vaak hyperventileren). Een celstraf lijkt me daarom echt niet gepast, want dan gaat deze ziel alleen maar verder achteruit.
Verzachtende omstandigheden?quote:
Waar haal je vandaan dat verplicht afkicken als straf kan worden opgelegd?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Een overlijden is ook pittig.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:27 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Daarnaast is er sprake van best wel wat verzachtende omstandigheden (overspannen, vaak hyperventileren). Een celstraf lijkt me daarom echt niet gepast, want dan gaat deze ziel alleen maar verder achteruit.
Reclassering is ook geen straf, tot je met ze te maken krijgt. Het is wel degelijk iets wat een rechter kan opleggen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat verplicht afkicken als straf kan worden opgelegd?
Klopt. Reken op 2x een psychiatrisch onderzoek plus -rapport: plm. ¤900/keer @MisterFoxquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:47 schreef Nagelslak het volgende:
Dat had ie van tevoren moeten bedenken, dat weet iedereen die goed bij z'n verstand is.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
Klopt. Overigens hoop ik dat de verzekering er ook lucht van krijgt, dan heeft ie een probleem extra als ie ooit weer z'n auto wil verzekeren @MisterFoxquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:03 schreef freak1 het volgende:
omdat er enkel schade is aangericht en geen slachtoffers zijn gevallen verwacht ik, als dit tenminste de eerste keer is, inderdaad geldboete + cursus CBR en bij verslavingstekens idd psychologisch onderzoek dan wel onderzoek geschiktheid voor behouden rijbewijs.
Ook in het geval van de vader van TS?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:09 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Reclassering is ook geen straf, tot je met ze te maken krijgt. Het is wel degelijk iets wat een rechter kan opleggen.
Klopt allemaal 100%. Ik heb zo het vermoeden dat die verslaving, een erfelijke kwestie is @MisterFox (?)quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:05 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
TS heeft zelf niet door hoe gevaarlijk het is en dat zijn pa iemand dood had kunnen rijden met zijn debiele actie 'een celstraf gaat hem te ver'_____!!!!
Maar idd via het OM/rechter een boete,taakstraf, rijverbod (afhankelijk van of het vaker is voorgekomen en de hoeveelheid aangetroffen)
Daarnaast gaat er een berichtje naar het CBR die dat rijbewijs ongeldig gaat verklaren.
Zoals Nagelslak al zei de verplichte EMD cursus en diverse testen/onderzoeken die hij zelf mag betalen
En dat is enkel de procedure op papier, vraag maar aan @:kree
Wat zo gemakkelijk komt hij niet van het CBR af.
Je pa komt in een molen terecht en wordt van het kastje naar de muur gestuurd met steeds nieuwe onderzoeken, andere testen, onderzoeken en bloedwaardes, als er maar iets afwijkt in je waardes, testen of als de psycholoog/psychiater een antwoord niet helemaal ziet zitten word je doorgestuurd voor nog meer onderzoeken. die hij zelf mag betalen.
Hij kan zijn borst nat maken en reken dat hij buiten de ontzegging van de rijbevoegdheid (van bv 3 maanden) hij bij het CBR nog wel een jaar zoet is voordat hij dat roze papiertje weer heeft.
Nee, er is bij mij geen sprake van een verslaving...quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt allemaal 100%. Ik heb zo het vermoeden dat die verslaving, een erfelijke kwestie is @:MisterFox (?)
:quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:41 schreef MisterFox het volgende:
Laat me allereerst zeggen dat ik beslist niets tegen cannabis heb. Ik ben zelf een ervaren gebruiker die twee keer per week een rustig moment pakt voor zichzelf.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:32 schreef MisterFox het volgende:
Nee, er is bij mij geen sprake van een verslaving...
Nooit meer lijkt me overdreven, vind je zelf niet? Maar een verplicht (streng) herexamen na een flinke ontzegging lijkt me geen overbodige luxe. Ik durf niet bij hem in te stappen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat had ie van tevoren moeten bedenken, dat weet iedereen die goed bij z'n verstand is.
Maar goed, je vader interesseerde dat blijkbaar niet: die zal wel nu wel de pineut zijn: financieel, maatschappelijk en sociaal.
Wat mij betreft komt ie nooit meer achter het stuur. Nu was het de vangrail; volgende keer een fietser, voetganger of andere onschuldige automobilist.
Je hebt niks te willen. Ja, dat klinkt niet leuk, maar het is eenmaal zo. Je vader is ook geen bijzonder geval. Hij heeft onder invloed een eenzijdige aanrijding veroorzaakt met alleen persoonlijk letsel en gaat met een artikel 8 WVW de molen in. En geloof me, hij wordt daar geknipt en geschoren. Niet alleen door het OM, maar ook de trap na van het CBR. Het enige dat je dan als verdediging mag aanvoeren zijn verzachtende omstandigheden of het tonen van berouw.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:27 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Waaruit maak je precies op dat er bij mij sprake is van een verslaving?quote:
Stop er dan maar mee. Niet afbouwen, gewoon cold turkey.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:34 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Waaruit maak je op dat er sprake is van een verslaving?
Daar is geen sprake van.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:34 schreef mvdejong het volgende:
Het zal ook heel erg uitmaken of hij al een "verleden" heeft bij de politie.
Dat laatste wil nogal wat zeggen; ik neem aan dat je je vader goed kent.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:34 schreef MisterFox het volgende:
Maar een verplicht (streng) herexamen na een flinke ontzegging lijkt me geen overbodige luxe. Ik durf niet bij hem in te stappen.
Je duikt op iets dat leeg is: er is met mij niets mis. Ik heb een stressvolle doch goedbetaalde baan. Op een vrije dag lekker in je eigen wereldje zitten is niks mis mee. Ik ben oud en wijs genoeg om dat zelf te besluiten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Stop er dan maar mee. Niet afbouwen, gewoon cold turkey.
Flikker de rest van je wiet weg, samen met je grinder, vloeitjes, tippies en aanstekers.
Dan gaat hij maar met het OV.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Het wordt wel een probleem als het een gewoonte wordt. Je hoeft mij niet te overtuigen, maar ga voor jezelf maar eens na wat het met je doet als je een lange (onbepaalde) tijd geen wiet tot je beschikking hebt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:43 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Je duikt op iets dat leeg is: er is met mij niets mis. Ik heb een stressvolle doch goedbetaalde baan. Op een vrije dag lekker in je eigen wereldje zitten is niks mis mee.
Bijna goed, geheelonthouder en nul drugs hiero.quote:Drink jij je biertje nou maar leeg.
Ik snap wel dat je graag zou zien dat je vader helemaal stopt met het gebruik, maar is hij daar zelf wel toe gemotiveerd?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:45 schreef MisterFox het volgende:
Even het volgende: ik ben niet van plan me te vededigen tegen rare beschuldigngen/verwijten.
De toetsenbordridders mogen even verkassen naar een ander topic. Bij voorbaat dank.
Waarom voeg je toe aan je OP dat je zelf ook blowt? Doet er toch niet toe verder?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:45 schreef MisterFox het volgende:
Even het volgende: ik ben niet van plan me te vededigen tegen rare beschuldigngen/verwijten.
De toetsenbordridders mogen even verkassen naar een ander topic. Bij voorbaat dank.
Betrek jezelf dan ook niet in dit topic. Jouw gebruik is niet relevant voor dit topic.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:45 schreef MisterFox het volgende:
Toch frappant dat je ook hier probeert eisen te stellen. Het begint wel op te vallen.quote:De toetsenbordridders mogen even verkassen naar een ander topic. Bij voorbaat dank.
Wat een gelul.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Alleen als hij slachtoffers had gemaakt kreeg ie voor zijn werk na paar maanden wel zijn rijbewijs terug.
Maar hij heeft schade gemaakt aan overheids infrastructuur, daar hebben ze een hekel aan dus rijbewijs 2 jaar kwijt en dat neppe rijcursus gedoe wat je zelf moet betalen wat gewoon een andere manier is om flink geld binnen te harken van de autobestuurder.
Misschien eens wat zaken volgen voor de lol.quote:
Ik vind het prima om dat te doen hoor, maar ik gebruik te weinig om daar wat te merken denk ik.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het wordt wel een probleem als het een gewoonte wordt. Je hoeft mij niet te overtuigen, maar ga voor jezelf maar eens na wat het met je doet als je een lange (onbepaalde) tijd geen wiet tot je beschikking hebt.
[..]
Bijna goed, geheelonthouder en nul drugs hiero.
Nope.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je graag zou zien dat je vader helemaal stopt met het gebruik, maar is hij daar zelf wel toe gemotiveerd?
En, nog meer voorbeelden?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Misschien eens wat zaken volgen voor de lol.
Je kan letterlijk enorm roekeloos rijden en jonge mensen doodrijde, geen significante straffen of rijontzegging.
Zoals twee beruchte figuren toevallig vader en zoon die geregeld straatraces houden.
Dat had hij inderdaad eerder in overweging moeten brengen. De psychiater zal zeker vragen of de persoon afhankelijk is van rijbewijs voor werk. Want dat kan indicatie geven dat persoon een verslaving heeft. Want waarom zou je je rijbewijs op het spel zetten voor drugs.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Je mag prima auto rijden als je de dag er voor wiet gerookt hebt hoor. En zoals je zelf al zei. Dan zit het nog in je systeem.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:12 schreef Nagelslak het volgende:
Maar als je wil auto rijden zou je geen drugs in je systeem moeten hebben.
Zolang je onder de wettelijke norm en waarden zit mag je rijden. Let wel. Als je vanavond een joint rookt en je krijgt een controle dan kan dat opgemerkt worden tot 24 uur erna met een speekseltest. Als dan uit de bloedtest komt dat je waardes te hoog zijn dan zal er een straf volgenquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je mag prima auto rijden als je de dag er voor wiet gerookt hebt hoor. En zoals je zelf al zei. Dan zit het nog in je systeem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |