Ik ken eigenlijk best wat mensen die blowen en gewoon rijden. Vooralsnog gaat dat altijd prima en merk je het nooit aan hen. En Brits onderzoek ondersteunt ook die conclusie dat het de rijvaardigheid maar heel beperkt beïnvloed. Niet dat ik het zou doen natuurlijk, geen denken aan, maar ik denk dat de mensen die het vaak doen en het dus gewend zijn prima rijden. Bij alcohol is dat natuurlijk heel anders.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:37 schreef vul_maar_in het volgende:
fun times...
dus beste blowers, zorg dat je altijd meer naar alcohol ruikt zodat je alleen hoeft te blazen![]()
Het gaat altijd goed tot het opeens niet meer goed gaat. Je reactievermogen wordt nou eenmaal beïnvloed door drugs. Het is maar wachten tot het mis gaatquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk best wat mensen die blowen en gewoon rijden. Vooralsnog gaat dat altijd prima en merk je het nooit aan hen. En Brits onderzoek ondersteunt ook die conclusie dat het de rijvaardigheid maar heel beperkt beïnvloed. Niet dat ik het zou doen natuurlijk, geen denken aan, maar ik denk dat de mensen die het vaak doen en het dus gewend zijn prima rijden. Bij alcohol is dat natuurlijk heel anders.
Maar dat geldt evengoed bij zo veel andere dingen. Het gaat altijd goed tot het opeens niet meer goed gaat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:02 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Het gaat altijd goed tot het opeens niet meer goed gaat. Je reactievermogen wordt nou eenmaal beïnvloed door drugs. Het is maar wachten tot het mis gaat
Ik ga het niet lezen. Ik ben van mening dat als iemand een auto wil besturen diegene dan broodnuchter dient te zijn. Of het nou van drugs of alcohol of medicatie komt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat geldt evengoed bij zo veel andere dingen. Het gaat altijd goed tot het opeens niet meer goed gaat.
https://www.drugscience.org.uk/thc-vs-alcohol-impaired-driving
Daar gaat het niet over maat, de wet ziet dat helaas anders.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk best wat mensen die blowen en gewoon rijden. Vooralsnog gaat dat altijd prima en merk je het nooit aan hen. En Brits onderzoek ondersteunt ook die conclusie dat het de rijvaardigheid maar heel beperkt beïnvloed. Niet dat ik het zou doen natuurlijk, geen denken aan, maar ik denk dat de mensen die het vaak doen en het dus gewend zijn prima rijden. Bij alcohol is dat natuurlijk heel anders.
Ben het wel met je eens hoor, blowen is denk ik minder dan de helft van het gevaar van rijden met teveel (en we weten allemaal het verschil tussen een paar biertjes en TEVEEL) drank op.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En wat vind je van vermoeidheid of emotionele invloed?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:05 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ik ga het niet lezen. Ik ben van mening dat als iemand een auto wil besturen diegene dan broodnuchter dient te zijn. Of het nou van drugs of alcohol of medicatie komt.
Het is niet verantwoord om vermoeid een auto te besturen. Tijdens een lange rit van meerdere uren dus regelmatig rusten. Als je te vermoeid bent om de auto in te stappen en toch gaat rijden dan zou ik er niet bij in stappen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:11 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
En wat vind je van vermoeidheid of emotionele invloed?
Jij zou er wellicht niet bij instappen, maar die chauffeur is niet strafbaar bezig.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:13 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Het is niet verantwoord om vermoeid een auto te besturen. Tijdens een lange rit van meerdere uren dus regelmatig rusten. Als je te vermoeid bent om de auto in te stappen en toch gaat rijden dan zou ik er niet bij in stappen.
War wordt er bedoelt met emotionele invloed?
Je vroeg me wat ik ervan vond. Niet of het wel of niet strafbaar is. Het ligt aan het voertuig. Als vrachtwagenchauffeur zijn er wel degelijk regels over vermoeidheid. Als je een ongeluk veroorzaakt in een personenauto en onderzoek wijst uit dat het veroorzaakt is door vermoeidheid zal daar zeker een sanctie aan vast zitten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:20 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Jij zou er wellicht niet bij instappen, maar die chauffeur is niet strafbaar bezig.
Als je bijvoorbeeld heel erg boos of verdrietig bent. Dat de emoties van dusdanige invloed zijn op de aandacht dat je niet volledig gefocust met de weg bezig bent.
Dit. Of een lekker wijf die je ziet aan de overkant. Of een nacht niet goed geslapen. Of chagrijnig door een voorval van een paar uur geleden. Allemaal invloeden. Broodnuchter bestaat niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:11 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
En wat vind je van vermoeidheid of emotionele invloed?
Jup. Ben gewoon benieuwd wat empirisch onderzoek zegt. Vergelijk alcohol met wiet, of slaaptekort, of emotionele invloeden, of een lekker wijf in een bikini, iemand met net één jaar z'n rijbewijs, etc. Geen zin om daar nu in te duiken. Het is gewoon hypothetisch. Iemand zijn principes boeien me niet zo. Zoals ik zei: broodnuchter bestaat niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:09 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens hoor, blowen is denk ik minder dan de helft van het gevaar van rijden met teveel (en we weten allemaal het verschil tussen een paar biertjes en TEVEEL) drank op.
maar beter doen we allemaal ons best om zo nuchter mogelijk te rijden toch?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jup. Ben gewoon benieuwd wat empirisch onderzoek zegt. Vergelijk alcohol met wiet, of slaaptekort, of emotionele invloeden, of een lekker wijf in een bikini, iemand met net één jaar z'n rijbewijs, etc. Geen zin om daar nu in te duiken. Het is gewoon hypothetisch. Iemand zijn principes boeien me niet zo. Zoals ik zei: broodnuchter bestaat niet.
Natuurlijk. Al ben ik er wel makkelijker in geworden. Vroeger was het nul biertjes. En nu één of twee. Ik drink alleen amper nog.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:52 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
maar beter doen we allemaal ons best om zo nuchter mogelijk te rijden toch?
Hij kan altijd fietsen natuurlijk. Anders gewoon lekker stoppen met werken, scheelt ook weer kinderopvangkosten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.
Of carpoolen. Of het OV.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Hij kan altijd fietsen natuurlijk. Anders gewoon lekker stoppen met werken, scheelt ook weer kinderopvangkosten.
tenzij je bezorger oid bent moet je er wel omheen kunnen werken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Hij kan altijd fietsen natuurlijk. Anders gewoon lekker stoppen met werken, scheelt ook weer kinderopvangkosten.
Je doet me denken aan iemand die werd aangehouden voor veel te hard rijden bij Wegmisbruikers en die zei tegen de agent: "Als ik in uw schoenen zou staan, zou ik alleen een waarschuwing geven". Zijn rijbewijs werd gelukkig afgenomen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:27 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Een celstraf gaat mij te ver omdat afkicken en een EMD al pittig zat zijn.
Daarnaast is er sprake van best wel wat verzachtende omstandigheden (overspannen, vaak hyperventileren). Een celstraf lijkt me daarom echt niet gepast, want dan gaat deze ziel alleen maar verder achteruit.
jij wilde mensen bij de vereende aanmelden dat vind ik toch wel ver gaan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:45 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je doet me denken aan iemand die werd aangehouden voor veel te hard rijden bij Wegmisbruikers en die zei tegen de agent: "Als ik in uw schoenen zou staan, zou ik alleen een waarschuwing geven". Zijn rijbewijs werd gelukkig afgenomen.
Je gaat al met je berichten op de stoel van de rechter zitten.
De vereende? Wat is dat?quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
jij wilde mensen bij de vereende aanmelden dat vind ik toch wel ver gaan.
Even gewiki-ed, nu weet ik wat de Vereende is. Ik heb er nog nooit van gehoord en ik meld helemaal nooit iemand aan. Heb je een post of zo om dat te weerleggen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
jij wilde mensen bij de vereende aanmelden dat vind ik toch wel ver gaan.
als je een alcoholvergrijp hebt en je koopt een nieuwe auto en wil die verzekeren is er een vragenlijst. 1 van de vragen is of je een vergrijp hebt. Als je liegt en ze doen een random controle ben je de sjaak. Dan kan je je auto alleen nog bij de vereende verzekeren en at is 5x zo duur.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |