Oh nee de vereende is echt. en als je daar uitkomt boah. dikke knaken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:17 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Even gewiki-ed, nu weet ik wat de Vereende is. Ik heb er nog nooit van gehoord en ik meld helemaal nooit iemand aan. Heb je een post of zo om dat te weerleggen?
Oh? Heb ik zoiets gepost? Misschien lijdt ik aan geheugenverlies.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
als je een alcoholvergrijp hebt en je koopt een nieuwe auto en wil die verzekeren is er een vragenlijst. 1 van de vragen is of je een vergrijp hebt. Als je liegt en ze doen een random controle ben je de sjaak. Dan kan je je auto alleen nog bij de vereende verzekeren en at is 5x zo duur.
nee dat is info die ik je geef :-)quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:18 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh? Heb ik zoiets gepost? Misschien lijdt ik aan geheugenverlies.
Wacht even, jij zei dat ik gepost had dat ik iemand aangeef. Waar heb ik dat gezegd?quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:19 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
nee dat is info die ik je geef :-)
Als je rijbewijs is ingenomen, dan mag je geen enkel voertuig besturen waar je een rijbewijs voor nodig hebt, dus ook geen scooter. En ik weet uit ervaring dat je ook op de scooter wel eens staande gehouden kan worden voor controle op alcohol en/of drugs.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is zo ongeveer wat mijn zwager ook heeft gekregen. Die reed te hard en er kwam een wietwalm uit zijn auto bij politiecontrole. Hij was niet aan het blowen tijdens het rijden maar je ruikt die lui natuurlijk altijd wel goed. Bloedwaarden sky high want hij blowt al 25+ jaar dagelijks.
Uiteindelijk was hij dik een jaar zijn rijbewijs kwijt. Hij heeft na een tijdje wel een scooter gekocht.
nee dat is de verwarring. ik denk dat je iets verkeerd begrijpt. ik zeg alleen dat als je een DUI aan je reet hebt je beter geen nieuwe auto koopt of van verzekering wisselt. Omdat er een goede kans is dat je door een check gaat en als je een DUI hebt ben je de sjaak. De vereende genot.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:20 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Wacht even, jij zei dat ik gepost had dat ik iemand aangeef. Waar heb ik dat gezegd?
een DUI = veroordeling wegen rijden onder invloed met een Amerikaans sausje. Stuk onbenul.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Een wat?????
Man, heb je gedronken of zo?
Sow...quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:24 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen? Flikker lekker een eind op alcoholist.
quote:
Waar kwam bovenstaande nou vandaan, want dat was het begin van het misverstand. Vincent had niets van dien aard beweerd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
jij wilde mensen bij de vereende aanmelden dat vind ik toch wel ver gaan.
Wit blauwe UI verwarring.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Waar kwam bovenstaande nou vandaan, want dat was het begin van het misverstand. Vincent had niets van dien aard beweerd.
Na zijn rijontzegging (van 6 maanden) lag zijn autorijbewijs nog in de krochten van het CBR. Hij mocht wel zijn brommerrijbewijs halen. Ik weet de exacte details niet meer, maar dit mocht zeker welquote:Op woensdag 31 juli 2024 20:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als je rijbewijs is ingenomen, dan mag je geen enkel voertuig besturen waar je een rijbewijs voor nodig hebt, dus ook geen scooter. En ik weet uit ervaring dat je ook op de scooter wel eens staande gehouden kan worden voor controle op alcohol en/of drugs.
Ik kan je zeggen dat dit wel gaat gebeuren, dichtbij meegemaakt en dan was dat nog niet eens met een ongeluk maar met een controle, ( met joint op rijden, 6 maanden geen rijbewijs en heel veel centjes betalen )quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.
Dit is dan waarschijnlijk heel lang geleden gebeurd, toen het bromfietsrijbewijs nog apart was van het befaamde roze papiertje.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Na zijn rijontzegging (van 6 maanden) lag zijn autorijbewijs nog in de krochten van het CBR. Hij mocht wel zijn brommerrijbewijs halen. Ik weet de exacte details niet meer, maar dit mocht zeker wel
Nee, een jaar of 2-3. Ik zal eens uitzoeken hoe het nou echt zat want ik ben ook wel benieuwd inmiddels.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dit is dan waarschijnlijk heel lang geleden gebeurd, toen het bromfietsrijbewijs nog apart was van het befaamde roze papiertje.
Als je niet liegt kan je ook alleen daar verzekeren 🤷♂️quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
als je een alcoholvergrijp hebt en je koopt een nieuwe auto en wil die verzekeren is er een vragenlijst. 1 van de vragen is of je een vergrijp hebt. Als je liegt en ze doen een random controle ben je de sjaak. Dan kan je je auto alleen nog bij de vereende verzekeren en at is 5x zo duur.
ja dus best kut al met al :pquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je niet liegt kan je ook alleen daar verzekeren 🤷♂️
Niet waar. Alleen bij een nieuwe auto/verzekering ga je de tombola in en als ze je checken ben je het haasje. Als je het 5-8 jaar weet uit te zitten met je huidige auto en polis zit je snor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:38 schreef bananen-plukker het volgende:
Ook onderdeel van de straf: Weet niet wie verzekeringsnemer is, maar diegene wordt ook verzekering stop gezet en je komt nergens aan de bak, behalve bij de Vereende.
Dat is geen straf. Dat is een gevolgquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:38 schreef bananen-plukker het volgende:
Ook onderdeel van de straf: Weet niet wie verzekeringsnemer is, maar diegene wordt ook verzekering stop gezet en je komt nergens aan de bak, behalve bij de Vereende.
je bent flink de lul ja, nu 5 jaar later of meer al zowat ben ik er namelijk nog steeds niet van af.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:05 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
TS heeft zelf niet door hoe gevaarlijk het is en dat zijn pa iemand dood had kunnen rijden met zijn debiele actie 'een celstraf gaat hem te ver'_____!!!!
Maar idd via het OM/rechter een boete,taakstraf, rijverbod (afhankelijk van of het vaker is voorgekomen en de hoeveelheid aangetroffen)
Daarnaast gaat er een berichtje naar het CBR die dat rijbewijs ongeldig gaat verklaren.
Zoals Nagelslak al zei de verplichte EMD cursus en diverse testen/onderzoeken die hij zelf mag betalen
En dat is enkel de procedure op papier, vraag maar aan @:kree
Wat zo gemakkelijk komt hij niet van het CBR af.
Je pa komt in een molen terecht en wordt van het kastje naar de muur gestuurd met steeds nieuwe onderzoeken, andere testen, onderzoeken en bloedwaardes, als er maar iets afwijkt in je waardes, testen of als de psycholoog/psychiater een antwoord niet helemaal ziet zitten word je doorgestuurd voor nog meer onderzoeken. die hij zelf mag betalen.
Hij kan zijn borst nat maken en reken dat hij buiten de ontzegging van de rijbevoegdheid (van bv 3 maanden) hij bij het CBR nog wel een jaar zoet is voordat hij dat roze papiertje weer heeft.
En dat ook nog idd, geweigerd zelfs voor bromfietsverzekering.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:38 schreef bananen-plukker het volgende:
De rechter zal hier rekening mee houden met de strafmaat (van niet naar werk kunnen en kwijtraken). Dit maakt echter niet uit, want als ze het CBR op de hoogte hebben gesteld dan moet je die onderzoeken doen. Kom je er niet door geen rijbewijs. kom je er wel door, meer onderzoeken nog maar met steeds rijbewijs voor bepaalde tijd en moet je weer nieuwe onderzoeken laten doen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |