Zijj mag zich best ellendig voelen. Dan heb je teamgenoten en andere entourage om je te troosten. Maar een peptalk is er ten bate van de prestatie, niet om de pijn van een mislukking te verzachten. Het is mosterd na de maaltijd, tenzij het verhaal belangrijker is dan presteren.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als het robots zouden zijn misschien wel ja.
Dan moeten er niet meer dan twee bronzen medailles gehaald worden. Denk dat het er wel meer zullen zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:06 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik denk dat dit topic voor het eerst in tijden zijn naam eer aan gaat doen.
Ook pas vanaf dag 4 of zo.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe kan het toch? Kan me herinneren van eerdere Olympische spelen dat het medailles regende voor NL.
Dacht dat het er beter op zou worden zonder Bas Verwijlen, de Robin Haase van het schermen.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:52 schreef maxi-mus het volgende:
4 jaar trainen en na 9 minuten met je degentje zwaaien mag je alweer naar huis. PIETER NEEM JE ROTZOOI MEE.
quote:Op maandag 29 juli 2024 13:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Dacht dat het er beter op zou worden zonder Bas Verwijlen, de Robin Haase van het schermen.
quote:Op maandag 29 juli 2024 13:13 schreef Nielsch het volgende:
Brons en zilver zijn in feite ook voor losers. Participatieprijzen.
Best vaak komen ze voor en verneuken ze het daarna alsnog. (Pieterse en de volleybaldames)quote:Op maandag 29 juli 2024 13:31 schreef TLC het volgende:
Voordeel is wel dat je bij Nederlandse sporters bijna nooit naar de tussenstand hoeft te kijken, immers in 8 van de 10 gevallen staan ze achter
Laten we eerst eens blij zijn met uberhaupt een medaille voor we kieskeurig worden.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Boeit jullie het nou echt heel veel of de volleyballers vijfde of tiende worden? Of zelfs of Kamminga nou achtste wordt of brons wint?
Gaat toch om het goud.
Natuurlijk boeit het mij of sporters waar ik interesse in heb 3e of 8e worden, wat een rare vraag.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Boeit jullie het nou echt heel veel of de volleyballers vijfde of tiende worden? Of zelfs of Kamminga nou achtste wordt of brons wint?
Gaat toch om het goud.
quote:De Nederlandse equipe is matig begonnen aan het olympisch neuktoernooi. Zowel de hinkstapneukers als de synchroonneukers wisten zich niet te kwalificeren voor de finale.
"Het ging al mis bij het hordeneuken", zegt de eveneens teleurgestelde zevenkamper Berend-Ed van den Elsemulder. "Ik heb geprobeerd bij het polsstokhoogneuken nog wat te compenseren, maar de achterstand was al te groot.
"Een bescheiden hoogtepunt werd geleverd door Achraf el Azzouzi-Jansen en zijn partner Jaydian Jansen-El Azzouzi, die bij het handboogneuken voor heren aardig wisten te scoren. Maandagochtend treffen zij Iran.
Online wordt volop gespeculeerd over de oorzaken van de matige start van de neukers. Chef de mission Pieter van den Hoogenband ontkent de 'wildwestverhalen' over afleiding door slaapmaskers en meditatie in het olympisch dorp. "Dit zijn absolute professionals die honderd procent met hun sport bezig zijn.
"Het olympisch neuken is na drie jaar weer onderdeel van de Spelen. Tijdens de corona-editie in Tokio werd het toernooi afgelast, omdat het te weinig deelnemers gegeven was de anderhalve meter afstand in acht te nemen.
Het boeit jou toch ook of feyenoord 2de of 3de wordt?quote:Op maandag 29 juli 2024 13:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gaat toch om het goud.
Heel weinig. (En als het me wel zou uitmaken is dat vooral voor de Champions League-miljoenen, daar is hier geen sprake van)quote:Op maandag 29 juli 2024 14:10 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Het boeit jou toch ook of feyenoord 2de of 3de wordt?
Grote indruk en nipt in 1 zin.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:39 schreef Mani89 het volgende:
Boonzaaijer maakt weer grote indruk en plaatst zich nipt als 10de voor de individuele finale.
[ afbeelding ]
De sporters krijgen ook betaald per plak hoe hoger hoe beterquote:Op maandag 29 juli 2024 14:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heel weinig. (En als het me wel zou uitmaken is dat vooral voor de Champions League-miljoenen, daar is hier geen sprake van)
De top 25 ging door, dus 'nipt' is een #werkenbijdenos gevalletjequote:
Heeft zelfs hij een medaille?quote:Op maandag 29 juli 2024 14:57 schreef Beathoven het volgende:
Ik las net dat veel landen kritisch zijn over de winst van Maduro.
Verdomme, zelfs Madurodam staat boven ons in de medaillespiegel.quote:
Die hadden ze moeten sturen, nooit verloren in Oranje.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:57 schreef Beathoven het volgende:
Ik las net dat veel landen kritisch zijn over de winst van Maduro.
Is dit endurance of sprintneuken?quote:Op maandag 29 juli 2024 13:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
We doen het ook al kut bij het neuken
https://speld.nl/2024/07/(...)et-olympisch-neuken/
[..]
Edurance mixed doublequote:
2026, deze OS snel vergeten en over naar de nationale folklore.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:34 schreef Coco het volgende:
@:heywoodu wanneer zijn er weer echt serieuze medaille kansen?
De 100meter van links naar rechts?quote:Op maandag 29 juli 2024 15:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
2026, deze OS snel vergeten en over naar de nationale folklore.
Dit kan ik jou ook wel vertellen.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:34 schreef Coco het volgende:
Toe maar.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit kan ik jou ook wel vertellen.
Volgende keer lekker op de tribune dan gaan zitten.quote:
Absoluut niet, dit is een goed verhaal.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Volgende keer lekker op de tribune dan gaan zitten.
Dat kan ik me nu niet voorstellen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:56 schreef ReplaR het volgende:
Laatste keer dat we dit zeiden gingen we met een record aantal medailles retour volgens mij.
Tsja, ook gewoon het betere knip- en plakwerk van de NOS. En dat tennissers met weinig aspiraties naar de Spelen gaan verbaast me sowieso geen fuck.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
@:Mexicanobakker Om dit soort reacties cynisch doen mocht niet meer toch?
Heb je het volledige interview gezien? Staat er bij als een ongeïnteresseerd dood vogeltje.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, ook gewoon het betere knip- en plakwerk van de NOS. En dat tennissers met weinig aspiraties naar de Spelen gaan verbaast me sowieso geen fuck.
Niet gekeken nee. Ik vind onze Tennissers ook een treurige rubriek hoor al hoop ik dat Koolhof/Schuurs er wat van bakkenquote:Op maandag 29 juli 2024 16:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb je het volledige interview gezien? Staat er bij als een ongeïnteresseerd dood vogeltje.
Meestal ook 1 potje winnen en dan weer klaar.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet gekeken nee. Ik vind onze Tennissers ook een treurige rubriek hoor al hoop ik dat Koolhof/Schuurs er wat van bakken
Nummer 99 verliest van nummer 7. Je verwacht het nietquote:Op maandag 29 juli 2024 16:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Lekker shoppen natuurlijk. Goed gespeeld? Je hebt verloren, kap er maar gewoon mee!
Natuurlijk niet, we hadden 3 kansen vandaag van 0.01%quote:
NOS nu ook weer; ze is GEWELDIG bezig. Als 10e door.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:38 schreef Snikkelbeer het volgende:
NOS: 'Boonzaaijer knap negende bij eventing'
Op naar het maasgebouwquote:Op maandag 29 juli 2024 16:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, we hadden 3 kansen vandaag van 0.01%
Morgen pas weer de eerste fatsoenlijke medaillekans (ook enkel op de judomat, kansen op 100 rug dames en triatlon zijn alleen theoretisch)
Doe je ding.quote:
Nou nou nou. Maar wel op zijn minst het hele bestuur ontslaan en een parlementaire enquête hoe dit heeft kunnen gebeuren.quote:
Ik stel voor dat Nederland vanaf vandaag alle ontwikkelingshulp intrekt en dat in de SPORT investeert en een fatsoenlijk dopingprogramma opzet.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:52 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Nou nou nou. Maar wel op zijn minst het hele bestuur ontslaan en een parlementaire enquête hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Leuk om zo'n redelijk uit de kluiten gewassen boot met Nederlanders te zien en gewoon 0 medailles te pakken na een paar dagen.quote:
Gewoon meer vluchtelingen naar binnen halen die wel kunnen sportenquote:Op maandag 29 juli 2024 16:53 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Nederland vanaf vandaag alle ontwikkelingshulp intrekt en dat in de SPORT investeert en een fatsoenlijk dopingprogramma opzet.
Had kunnen en had pech is dus niet genoeg, Tommeke.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:54 schreef Tommeke het volgende:
Pieterse had gewoon stomme pech en bij de dames tijdrit was het natuurlijk een enorm stomme actie om een geblesseerde Ellen van Dijk te laten starten. Riejanne Markus had best wel eens een medaille kunnen pakken.
Een blik afrikaantjes importeren en al die loopafstanden DOMINEREN.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon meer vluchtelingen naar binnen halen die wel kunnen sporten
Dat eerste sowieso. Nederland heeft tenslotte ook nooit ontwikkelingshulp gehad. Een dopingprogramma is niet genoeg, wat met sporten als Boogschieten en schieten en activiteiten als paardje rijden? Zal ook geld moeten naar omkoping?quote:Op maandag 29 juli 2024 16:53 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Nederland vanaf vandaag alle ontwikkelingshulp intrekt en dat in de SPORT investeert en een fatsoenlijk dopingprogramma opzet.
Ik wil dat de boogschutters cocaine gaan snuiven.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:58 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Dat eerste sowieso. Nederland heeft tenslotte ook nooit ontwikkelingshulp gehad. Een dopingprogramma is niet genoeg, wat met sporten als Boogschieten en schieten en activiteiten als paardje rijden? Zal ook geld moeten naar omkoping?
Oké, maar Harrie Lavreysen gaat wel 3x goud pakken.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Had kunnen en had pech is dus niet genoeg, Tommeke.
Wat een LOSERSMENTALITEIT
Mathieu van der Poel 5 keer klonen.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Een blik afrikaantjes importeren en al die loopafstanden DOMINEREN.
Mathieu en VOS 15 kinderen laten baren. En Naomi en Pietertje. Zwemmers motten we hebben met hun 40-45 onderdelen.quote:
In boogschieten zijn dopinggevallen bekend, bijvoorbeeld bètablokkers om hartslag te verlagenquote:Op maandag 29 juli 2024 16:58 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Dat eerste sowieso. Nederland heeft tenslotte ook nooit ontwikkelingshulp gehad. Een dopingprogramma is niet genoeg, wat met sporten als Boogschieten en schieten en activiteiten als paardje rijden? Zal ook geld moeten naar omkoping?
Alcohol wel toegestaan? Dat schijnt bij het pijltjes gooien al flink te helpen.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:08 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
In boogschieten zijn dopinggevallen bekend, bijvoorbeeld bètablokkers om hartslag te verlagen
Hoe gaat het met de Polenquote:
quote:Antoine Griezmann blijkt deze zomer een grote geluksfactor voor zijn landgenoten. De Franse voetballer was na goud op zaterdag (Rugby Sevens) en zondagavond (voor zwemmer Leon Marchand) nu ook nog getuige van een zilveren medaille voor Frankrijk bij paardensport.
Team NL concept in optima formaquote:Op maandag 29 juli 2024 16:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Leuk om zo'n redelijk uit de kluiten gewassen boot met Nederlanders te zien en gewoon 0 medailles te pakken na een paar dagen.
Al vond ik het lekrijden van die mountainbikester als een van de favoriet3n wel sneu. En dat ze gewoon een wiel moest laten vervangen daarbij. Pas gewoon de reglementen aan voor een reservefiets.
De winnaar bij de mannen had ook een lekke band, slecht excuus.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Leuk om zo'n redelijk uit de kluiten gewassen boot met Nederlanders te zien en gewoon 0 medailles te pakken na een paar dagen.
Al vond ik het lekrijden van die mountainbikester als een van de favoriet3n wel sneu. En dat ze gewoon een wiel moest laten vervangen daarbij. Pas gewoon de reglementen aan voor een reservefiets.
Wel veel rondere wielen natuurlijkquote:Op maandag 29 juli 2024 18:22 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
De winnaar bij de mannen had ook een lekke band, slecht excuus.
Er moeten nu echt koppen gaan rollen. De positie van van den Hoogenband is nu toch echt niet meer houdbaar.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:56 schreef maxi-mus het volgende:
En ook het tennisduo Ruus/Schuurs mag naar huis, eerste set gewonnen maar alsnog verloren. Het was weer gezellig, taart op het bondsbureau!
Voldoende verhalen anders en daar gingen we voor naar Parijs.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:36 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Er moeten nu echt koppen gaan rollen. De positie van van den Hoogenband is nu toch echt niet meer houdbaar.
Wij hebben ongeluksbrenger Willem Alexanderquote:
De Nederlandse Harry Kanequote:Op maandag 29 juli 2024 18:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij hebben ongeluksbrenger Willem Alexander
Griekspoor heeft nu wel fantastische verhalen te vertellen tegen Pietertjequote:Op maandag 29 juli 2024 20:07 schreef maxi-mus het volgende:
Griekspoor ook weer volledig van de baan geveegd door één of andere Spanjaard. Doe die geldkraan maar dicht van de KNLTB.
En daar komen nog verhalen bij!quote:Op maandag 29 juli 2024 20:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Griekspoor heeft nu wel fantastische verhalen te vertellen tegen Pietertje
Lekker met Rus en Schuurs vertellen hoe gaaf Parijs was.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Griekspoor heeft nu wel fantastische verhalen te vertellen tegen Pietertje
Schuurs en Griekspoor pakken allebei goud hoor!quote:Op maandag 29 juli 2024 20:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Lekker met Rus en Schuurs vertellen hoe gaaf Parijs was.
Schrijven we vast +2 in de gouden plakken kolom!quote:Op maandag 29 juli 2024 20:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schuurs en Griekspoor pakken allebei goud hoor!
Ik heb ook kritiek op Pieter. Ik zag Michael Phelps het zwemwater nog inspecteren. Dat maakt wel het verschil in voorkennis.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:36 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Er moeten nu echt koppen gaan rollen. De positie van van den Hoogenband is nu toch echt niet meer houdbaar.
Dumpen we Pietertje in de Seine, levert vast mooie verhalen op voor laterquote:Op maandag 29 juli 2024 20:46 schreef Boezeidekoe het volgende:
Stel je voor dat Nederland gewoon 0 medailles haalt deze OS. Het kan bijna niet, maar in theorie...
Wat zal er dan gebeuren?
Dat gaat dan in ieder geval prima, Pieter.quote:"Het gaat om de verhalen, niet om de medailles", is het motto van chef de mission Pieter van den Hoogenband.
Belachelijk dat dit de missie van de Chef de Mission is.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:24 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat gaat dan in ieder geval prima, Pieter.
Top-10 in het medailleklassement was/is het doelquote:Op maandag 29 juli 2024 21:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Belachelijk dat dit de missie van de Chef de Mission is.
Basisregel van prestatie-indicatoren is toch wel dat je ze meetbaar moet maken. Ik mag nog steeds aannemen dat NOC-NSF wel een medailletarget heeft opgesteld, maar na deze start zullen ze die wel helemaal niet meer bekend maken.
Schuld van linksquote:Op maandag 29 juli 2024 20:46 schreef Boezeidekoe het volgende:
Stel je voor dat Nederland gewoon 0 medailles haalt deze OS. Het kan bijna niet, maar in theorie...
Wat zal er dan gebeuren?
Hadden die ook last van de HOLLANDSE ziekte?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:37 schreef Beathoven het volgende:
Geen medaille voor de VS bij het schieten.
Geen idee, maar schieten zou toch wel de discipline moeten zijn waar de VS tenminste één gouden medaille in zou moeten behalen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hadden die ook last van de HOLLANDSE ziekte?
Pfft, heb je de aanslag op Trump gezienquote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geen idee, maar schieten zou toch wel de discipline moeten zijn waar de VS tenminste één gouden medaille in zou moeten behalen.
Ik snap het, slecht jaar voor de schietsport in de VS.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Pfft, heb je de aanslag op Trump gezien
Na een onmogelijk achtste finale alleen nog de kwart, halve en de finale dus die hebben met 1.5 been Olympisch goud inderdaadquote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zou er misschien nog een onverwachte tennismedaille in het vat zitten? Dubbelspel komt in de buurt nu.
Even checken. Schuurs en Koolhof staan in de kwartfinale nu. Die achtste finale is al geweest.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Na een onmogelijk achtste finale alleen nog de kwart, halve en de finale dus die hebben met 1.5 been Olympisch goud inderdaad
Oh je hebt nog gelijk ookquote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Even checken. Schuurs en Koolhof staan in de kwartfinale nu. Die achtste finale is al geweest.
Nog 1 potje en je hebt 75 procent kans op een medaille.
Nee ze maken serieus kans. Zullen wel vierde worden, potje om brons verliezen ofzo.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh je hebt nog gelijk ookexcuus. Ik dacht dat ze er al uit lagen, maar dat was Schuurs en Rus
Marjolein Faberquote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:39 schreef Perrin het volgende:
#TeamNul Ontsla de verantwoordelijke minister!
En dat was nog wel de wereldkampioen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:44 schreef GotenSSJ het volgende:
We schrijven weer een kansloze pot op de judo mat bij
Kansloze sport, lekker mee stoppen. Vliegen er allemaal kansloos uit.quote:
Een van de beste judoka’s ter wereld Anton Geesink draait zich om in zijn graf.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:45 schreef TornadoDK het volgende:
Judo verwacht ik nooit zo veel van maar dit is wel heel sneu weer
Judo komt er bijna nooit goed uit met favoriete. Ook een verschrikkelijke sport om te kijkenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:53 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Een van de beste judoka’s ter wereld Anton Geesink draait zich om in zijn graf.
Die wordt dalijk weer gered door de roei equipe en het baanwielrennen. Lekker blijven zitten.quote:
Na een minuut weer naar huis kunnen is toch ook een verhaal?quote:
Hoezo? Het is traditie dat de Nederlandse topfavoriet in het judo in de eerste ronde verliest.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:45 schreef TornadoDK het volgende:
Judo verwacht ik nooit zo veel van maar dit is wel heel sneu weer
Sowieso dat hele TeamNL geneuzel. Dat gemaakte ‘grote familiegevoel’ terwijl die sporters gewoon bezig zijn met zichzelf of hun eigen ploeg.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:48 schreef WAvanBuren het volgende:
Trek dat hele TeamNL () maar terug voor het nog gênanter wordt. Dit zou in Noord-Korea ook niet geaccepteerd worden dus waarom zou Nederland dit wel doen?
Ja.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:34 schreef Coco het volgende:
Iig geen goud pakt of medaille pakt waar dat wel verwacht werd. Met faler Grol als uithangbordquote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoezo? Het is traditie dat de Nederlandse topfavoriet in het judo in de eerste ronde verliest.
Ach, met al dat geld winnen ze ook niks. Dus er gaat niks verloren.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:03 schreef Fok-it het volgende:
Jammer genoeg zal het wel een goeie reden zijn voor lulletje Schoof de geldkraan dicht te draaien
Bron?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:03 schreef Fok-it het volgende:
Jammer genoeg zal het wel een goeie reden zijn voor lulletje Schoof de geldkraan dicht te draaien
Grol is de uitzondering op de regelquote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:03 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Iig geen goud pakt of medaille pakt waar dat wel verwacht werd. Met faller Grol als uithangbord
Nu bij goud friemelen ze ook aan elkaar heb ik begrepen van de hockeysters.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sowieso dat hele TeamNL geneuzel. Dat gemaakte ‘grote familiegevoel’ terwijl die sporters gewoon bezig zijn met zichzelf of hun eigen ploeg.
We winnen vrijwel nooit bij Judo, alleen de mannen lang geleden, vrouwen echt nooit, eeuwige falers. Dus waar die verwachtingen vandaan komen?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:03 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Iig geen goud pakt of medaille pakt waar dat wel verwacht werd. Met faler Grol als uithangbord
Wat een verhaal.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:35 schreef Ericr het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-op-vliegtuig-gezet
Zo moet het Pieter. Gewoon al die falers gelijk naar huis sturen. Doe de rest ook maar preventief. Plus die Oranje kliek, beetje hossen met nul oogst. Hoe komen ze er bij?
Wíllen ze wel winnen?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:03 schreef maxi-mus het volgende:
En ook de volgende Judoka naar huis. Wat een ongekende farce is dit.
Heb nu al meerdere sporters horen zeggen maar ik heb er wel plezier in. Beetje Simone biles syndroom met als kanttekening dat zij wel wint, dan is zeggen dat plezier het belangrijkste is wel een stukkie makkelijkerquote:
Ah ja, de achteraf is het mooi wonen kritieken. Minstens net zo leuke rubriek altijdquote:
Tobsport is een woordgrap, me dunkt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Met de lessen Nederlands gaat het ook niet helemaal lekker.
Misschien is het ook wel logisch omdat de rest van de wereld nu ook meer geld in de topsport stopt. We zijn ook maar een klein landje uiteindelijk. Wat verwachten we ook ... ok in fietsen zijn we redelijk goed omdat we overal fietspaden hebben liggen en dat kan de rest van de wereld niet zeggen. Maar verder hebben ze overal steeds betere faciliteiten. We moeten er denk ik aan wennen dat we niet meer meedoen om de top 10 in het medailleklassement.quote:
Gelukkig wil het nieuwe kabinet daar wat aan doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel logisch omdat de rest van de wereld nu ook meer geld in de topsport stopt. We zijn ook maar een klein landje uiteindelijk. Wat verwachten we ook ... ok in fietsen zijn we redelijk goed omdat we overal fietspaden hebben liggen en dat kan de rest van de wereld niet zeggen. Maar verder hebben ze overal steeds betere faciliteiten. We moeten er denk ik aan wennen dat we niet meer meedoen om de top 10 in het medailleklassement.
De zon gaat weer schijnen in Nederlandquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:28 schreef spapaars het volgende:
Er werd een record voorspeld, maar het lijkt erop dat dit een laagterecord aan goud zal zijn.
Aan de andere kant was het ook wel een prestatie van formaat voor ons kleine landje dat we überhaupt regelmatig in de top 10 te vinden waren.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel logisch omdat de rest van de wereld nu ook meer geld in de topsport stopt. We zijn ook maar een klein landje uiteindelijk. Wat verwachten we ook ... ok in fietsen zijn we redelijk goed omdat we overal fietspaden hebben liggen en dat kan de rest van de wereld niet zeggen. Maar verder hebben ze overal steeds betere faciliteiten. We moeten er denk ik aan wennen dat we niet meer meedoen om de top 10 in het medailleklassement.
Net als dat je ook `gewoon' na 1 week zonder medailles kan komen te staanquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:34 schreef Em31 het volgende:
Woensdag/donderdag kun je al ‘gewoon’ weer in die top 10 staan hoor.
Ja leuk maar dat zien we dan wel weer. Dat janken voordat de echte kansen zijn geweest is zwaar overdreven.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Net als dat je ook `gewoon' na 1 week zonder medailles kan komen te staan
Oh eens hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja leuk maar dat zien we dan wel weer. Dat janken voordat de echte kansen zijn geweest is zwaar overdreven.
U bent de vleesgeworden zesjescultuur. Waar zijn de mannen en vrouwen met haar op de borst en eelt op de knuisten en hun tomeloze ambitie gebleven?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Gelukkig speelt Ajax donderdag. Tijd om te OOGSTEN.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:03 schreef maxi-mus het volgende:
En ook de volgende Judoka naar huis. Wat een ongekende farce is dit.
quote:
Hoe dragen exceptioneel goede sporters ons dan? Is Marc gekwetst dat we nog geen medailles hebben.quote:
Gewoon een kwestie van geld. Zijn kleinere landen die het verhoudingsgewijs beter doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:33 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Aan de andere kant was het ook wel een prestatie van formaat voor ons kleine landje dat we überhaupt regelmatig in de top 10 te vinden waren.
Ook een laagterecord is een record.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:28 schreef spapaars het volgende:
Er werd een record voorspeld, maar het lijkt erop dat dit een laagterecord aan goud zal zijn.
Dit is zo achterhaald. Klein in oppervlak ja. Qua inwonersaantal valt dat behoorlijk mee. Van de 51 Europese landen is Nederland gewoon de 12e qua inwoners, met daar boven nog economisch zwakkere landen als Kazachstan, Polen en Oekraïne. En dan hebben we het alleen nog maar over Europa dus.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:33 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Aan de andere kant was het ook wel een prestatie van formaat voor ons kleine landje dat we überhaupt regelmatig in de top 10 te vinden waren.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik heb niks gezegd. Sorry.
Leuke rubriek wel.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:23 schreef GotenSSJ het volgende:
Hockey geeft ook nagenoeg zeker overwinning nog uit handen
Zeker wanneer alsnog de medailles binnen gaan stromen de komende dagen. Kan een leuke traditie worden.quote:
Bol die struikelt ontbreekt nog.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zeker wanneer alsnog de medailles binnen gaan stromen de komende dagen. Kan een leuke traditie worden.
Bol is überhaupt hoogstens een zilveren medaille.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:51 schreef Ferdii het volgende:
bol struikelt
lavreijsen rijdt lek
roeierts zinken
worden leuke dagen
Broekie uit.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vanaf morgen gaan de gouden medailles binnenstromen.
Daar houd ik je aanquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vanaf morgen gaan de gouden medailles binnenstromen.
Schaatsenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik op dag 4 toch wel ergens al een medaille had verwacht, al helpt het programma niet echt mee en zitten de voor ons goede sporten wel later geclusterd.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:51 schreef TAmaru het volgende:
wat is de laatste editie waarop we na dag 4 nog geen medaille hadden?
In 1988 hadden we 2 goud, 2 zilver en 5 brons in totaal, dus 9 medailles. Best matig. De vorige keer hadden we 10/12/14 voor in totaal 36 medailles!quote:
Nouja, er zit wel een gigantisch gebied tussen "zonder medaille ga je mee met het knuppelsvliegtuig zodat iedereen je uit kan lachen" en "topsport? Neejoh, we doen mee voor de mooie verhalenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe dragen exceptioneel goede sporters ons dan? Is Marc gekwetst dat we nog geen medailles hebben.
Ik dacht dat iedereen die losersvluchten enzo juist kut vond en dat we dus op de positivo tour zouden gaan. Zijn we op de positivo tour, lekker meegedaan (belangrijker dan winnen) is weer iedereen over de zeik. Sommige lui zijn echt van die beroepsklagers.
Vind het wel meevallen met dat verschil. Paar dingen niet goed gevallen hoeven WE toch niet in totale paniek van te zijn. Ja we kunnen natuurlijk ook alleen zekerheidjes sturen, dan hebben we elke olympische spelen maar een paar deelnemers en nog minder medailles. Je kan uiteraard ook heel veel financiering terugschroeven en dat we allemaal veredelde amateurs sturen. Zal ook niet super veel opleveren lijkt me.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nouja, er zit wel een gigantisch gebied tussen "zonder medaille ga je mee met het knuppelsvliegtuig zodat iedereen je uit kan lachen" en "topsport? Neejoh, we doen mee voor de mooie verhalen".
Die verliezersvluchten van Rio waren overigens wel het dieptepunt qua NOC-NSF beleid. Maar als ze hier een all-time medaille-low gaan scoren, is dit vrijheid/blijheid beleid een goeie 2de. Maar goed, kunnen we de kiet opdoeken en de euro's van Papendal mooi in zorg, onderwijs en defensie stoppen.
Ondanks dat vooraf niet veel kans op goud en ook absoluut geen zekerheid voor een medaille. Van Dijke die morgen moet was al hoger in te schatten, maar ook die zit alsnog in een kransje met een stuk of 7,8 andere vrouwen achter de Kroatische favoriete.quote:
Morgen zijn de eerste finales bij het roeien. Daar moeten twee medailles gehaald worden. Mogelijk 2 goud maar ik weet even niet welke boten de absolute topfavoriet zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef TAmaru het volgende:
Wanneer is nou onze eerste serieuze volgende kans om keihard een medaille mis te lopen?
Morgen met Van Dijke, judoquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef TAmaru het volgende:
Wanneer is nou onze eerste serieuze volgende kans om keihard een medaille mis te lopen?
Mooi man, ik heb er nu al zin in!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Morgen met Van Dijke, judo
Nummer 5 van de wereld, brons in Tokyo
Begint tegen d enummer 34 of 36 van de wereldranking dus dat gaat meteen mis.
https://en.m.wikipedia.or(...)mmer_Olympics_–;_Women%27s_70_kg
https://www.ijf.org/wrl?category=12
Roeien is wel zo'n sport waar het moeilijk misgaat. Maar misschien gebeurt er iets bizars waardoor we toch geen medaille halen morgen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:07 schreef kilon het volgende:
[..]
Morgen zijn de eerste finales bij het roeien. Daar moeten twee medailles gehaald worden. Mogelijk 2 goud maar ik weet even niet welke boten de absolute topfavoriet zijn.
Mannen 4 de favoriet, vrouwen zouden wel podium moeten kunnen halen verwacht ik.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:07 schreef kilon het volgende:
[..]
Morgen zijn de eerste finales bij het roeien. Daar moeten twee medailles gehaald worden. Mogelijk 2 goud maar ik weet even niet welke boten de absolute topfavoriet zijn.
Gebroken peddel genot.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Roeien is wel zo'n sport waar het moeilijk misgaat. Maar misschien gebeurt er iets bizars waardoor we toch geen medaille halen morgen.
En dan die hele website van het NOC vol met allerlei ronkend marketinggewauwel en uit de duim gezogen doelstellingen maar presteren ho maar.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:34 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ben er helemaal klaar mee, prutsers
Mwah, kan mij van vorige edities wel misslagen enzo herinneren. Dus hold your horsesquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Roeien is wel zo'n sport waar het moeilijk misgaat. Maar misschien gebeurt er iets bizars waardoor we toch geen medaille halen morgen.
Dat is altijd wel fascinerend. In Tokyo had Nederland namelijk meer medailles dan Frankrijk, maar als je 4 jaar later gaat organiseren blijkt er ineens veeeeeel meer talent te zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:25 schreef Perrin het volgende:
Frankrijk heeft 4 keer zoveel inwoners als wij en al 17 medailles. Misschien kan het NOC*NSF daar eens op stage.
Ja, als je bij ieder onderdeel en z'n moeder iemand hebt die mee mag doen, neemt het aantal verrassingen ook exponentieel toe. Zie die ene judoka.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is altijd wel fascinerend. In Tokyo had Nederland namelijk meer medailles dan Frankrijk, maar als je 4 jaar later gaat organiseren blijkt er ineens veeeeeel meer talent te zijn.
Vooral veel meer geld beschikbaarquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is altijd wel fascinerend. In Tokyo had Nederland namelijk meer medailles dan Frankrijk, maar als je 4 jaar later gaat organiseren blijkt er ineens veeeeeel meer talent te zijn.
Dar lijkt me wat te simpel geredeneerdquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:45 schreef Nattekat het volgende:
Hetzelfde zag je met Nederland overigens toen dat hele 2024 verhaal uit elkaar klapte. De extra investeringen in topsport bleven, en hebben hun vruchten afgeworpen. Nu gaat de geldkraan weer langzaam maar zeker dicht, en de eerste gevolgen zijn al zichtbaar. Het zwemmen is het eerste grote slachtoffer.
Welk stuk? Het is een feit dat er meer geinvesteerd werd nadat het bid voor deze OS uit elkaar klapte, het is een feit dat Nederland op topniveau echt een aantal geweldige jaren heeft gedraaid, het is een feit dat er nu minder geld naartoe gaat en dat het zwemmen al heeft moeten inleveren.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dar lijkt me wat te simpel geredeneerd
Is het in de breedte niet beter dan in pak hem beet 2016-2018 oid?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welk stuk? Het is een feit dat er meer geinvesteerd werd nadat het bid voor deze OS uit elkaar klapte, het is een feit dat Nederland op topniveau echt een aantal geweldige jaren heeft gedraaid, het is een feit dat er nu minder geld naartoe gaat en dat het zwemmen al heeft moeten inleveren.
En je kan niet echt zeggen dat het zwemmen op topniveau zo gezond is in Nederland momenteel.
Ik zag de Serven vandaag een enorme misslag maken waardoor ze een finale 5 slagen voor het einde verneukten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zitten hier louter afgetrainde kenners hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef RamboDirk het volgende:
Al die couch potatos die een mening hebben over het lage aantal medailles
Over 4 jaar is het tijd voor een fok!-delegatie om orde op zaken te stellen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef RamboDirk het volgende:
Er zijn dan ook heel veel Chinezen en ze hebben toegang tot Russische artsen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:03 schreef Cupfighter het volgende:
De hoeveelheid medailles bij China stinkt enorm
er wordt daar sowieso heel veel doping gebruikt, want de overheid is daar ook niet te vertrouwenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn dan ook heel veel Chinezen en ze hebben toegang tot Russische artsen.
Lol op hockey dames na allemaal volstrekt kansloos. En zelfs de dames hebben niet de topvorm.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:11 schreef kilon het volgende:
We gaan gewoon hockey (2x), handbal, volleybal, waterpolo en beach volleybal (2x) winnen. Gouden golf in de laatste dagen. Geen zorgen.
Mooi verhaal!!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:14 schreef GotenSSJ het volgende:
Kamminga die zich blesseert na het zwemmen mag hier ook bij.
Hockey, Van Rouwendaal, Sifan en Mathieu zijn wel zo'n beetje de enige die een realistisch kans hebben op goud buiten die 3 sporten ja.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:13 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Lol op hockey dames na allemaal volstrekt kansloos. En zelfs de dames hebben niet de topvorm.
Ik verwacht alleen goud bij zeilen en roeien plus lavrysen.
Medische begeleiding van TeamNL (quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:14 schreef GotenSSJ het volgende:
Kamminga die zich blesseert na het zwemmen mag hier ook bij.
En misschien Bol maar voor al deze geldt met moet wel een beetje meezitten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:17 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hockey, Van Rouwendaal, Sifan en Mathieu zijn wel zo'n beetje de enige die een realistisch kans hebben op goud buiten die 3 sporten ja.
Edit: Waterpolo kan ook best. Moet het wel mee zitten.
Ja, Sifan is misschien niet echt 'realistisch', maar meer valse hoop. De voorbereiding lijkt niet fantastisch te zijn, maar ja, als je ziet wat ze 3 jaar terug kon.. en marathons gewonnen etc.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:20 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
En misschien Bol maar voor al deze geldt met moet wel een beetje meezitten.
Sifan is volgens mij niet in beste vorm dus daar verwacht ik niet veel van.
De gifbeker moet leeg.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:17 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Medische begeleiding van TeamNL () mag ook op zoek naar een andere werkgever.
Ik hoop dat dit de verrassing wordt maar is zeker geen zekerheidje.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:21 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja, Sifan is misschien niet echt 'realistisch', maar meer valse hoop. De voorbereiding lijkt niet fantastisch te zijn, maar ja, als je ziet wat ze 3 jaar terug kon.. en marathons gewonnen etc.
Bol lijkt me heeeeel stug. Tenzij McLaughlin te vroeg heeft gepiekt, en Bol nog moet pieken.
Ik werk bij de big4 in tegenstelling tot de andere plebs herequote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef RamboDirk het volgende:
Het belang van een goed gevulde snoepautomaat moeten we niet onderschatten. Bedankt KRquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:37 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik werk bij de big4 in tegenstelling tot de andere plebs here
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |