Vind het wel meevallen met dat verschil. Paar dingen niet goed gevallen hoeven WE toch niet in totale paniek van te zijn. Ja we kunnen natuurlijk ook alleen zekerheidjes sturen, dan hebben we elke olympische spelen maar een paar deelnemers en nog minder medailles. Je kan uiteraard ook heel veel financiering terugschroeven en dat we allemaal veredelde amateurs sturen. Zal ook niet super veel opleveren lijkt me.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nouja, er zit wel een gigantisch gebied tussen "zonder medaille ga je mee met het knuppelsvliegtuig zodat iedereen je uit kan lachen" en "topsport? Neejoh, we doen mee voor de mooie verhalen".
Die verliezersvluchten van Rio waren overigens wel het dieptepunt qua NOC-NSF beleid. Maar als ze hier een all-time medaille-low gaan scoren, is dit vrijheid/blijheid beleid een goeie 2de. Maar goed, kunnen we de kiet opdoeken en de euro's van Papendal mooi in zorg, onderwijs en defensie stoppen.
Ondanks dat vooraf niet veel kans op goud en ook absoluut geen zekerheid voor een medaille. Van Dijke die morgen moet was al hoger in te schatten, maar ook die zit alsnog in een kransje met een stuk of 7,8 andere vrouwen achter de Kroatische favoriete.quote:
Morgen zijn de eerste finales bij het roeien. Daar moeten twee medailles gehaald worden. Mogelijk 2 goud maar ik weet even niet welke boten de absolute topfavoriet zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef TAmaru het volgende:
Wanneer is nou onze eerste serieuze volgende kans om keihard een medaille mis te lopen?
Morgen met Van Dijke, judoquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef TAmaru het volgende:
Wanneer is nou onze eerste serieuze volgende kans om keihard een medaille mis te lopen?
Mooi man, ik heb er nu al zin in!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Morgen met Van Dijke, judo
Nummer 5 van de wereld, brons in Tokyo
Begint tegen d enummer 34 of 36 van de wereldranking dus dat gaat meteen mis.
https://en.m.wikipedia.or(...)mmer_Olympics_–;_Women%27s_70_kg
https://www.ijf.org/wrl?category=12
Roeien is wel zo'n sport waar het moeilijk misgaat. Maar misschien gebeurt er iets bizars waardoor we toch geen medaille halen morgen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:07 schreef kilon het volgende:
[..]
Morgen zijn de eerste finales bij het roeien. Daar moeten twee medailles gehaald worden. Mogelijk 2 goud maar ik weet even niet welke boten de absolute topfavoriet zijn.
Mannen 4 de favoriet, vrouwen zouden wel podium moeten kunnen halen verwacht ik.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:07 schreef kilon het volgende:
[..]
Morgen zijn de eerste finales bij het roeien. Daar moeten twee medailles gehaald worden. Mogelijk 2 goud maar ik weet even niet welke boten de absolute topfavoriet zijn.
Gebroken peddel genot.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Roeien is wel zo'n sport waar het moeilijk misgaat. Maar misschien gebeurt er iets bizars waardoor we toch geen medaille halen morgen.
En dan die hele website van het NOC vol met allerlei ronkend marketinggewauwel en uit de duim gezogen doelstellingen maar presteren ho maar.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:34 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ben er helemaal klaar mee, prutsers
Mwah, kan mij van vorige edities wel misslagen enzo herinneren. Dus hold your horsesquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Roeien is wel zo'n sport waar het moeilijk misgaat. Maar misschien gebeurt er iets bizars waardoor we toch geen medaille halen morgen.
Dat is altijd wel fascinerend. In Tokyo had Nederland namelijk meer medailles dan Frankrijk, maar als je 4 jaar later gaat organiseren blijkt er ineens veeeeeel meer talent te zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:25 schreef Perrin het volgende:
Frankrijk heeft 4 keer zoveel inwoners als wij en al 17 medailles. Misschien kan het NOC*NSF daar eens op stage.
Ja, als je bij ieder onderdeel en z'n moeder iemand hebt die mee mag doen, neemt het aantal verrassingen ook exponentieel toe. Zie die ene judoka.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is altijd wel fascinerend. In Tokyo had Nederland namelijk meer medailles dan Frankrijk, maar als je 4 jaar later gaat organiseren blijkt er ineens veeeeeel meer talent te zijn.
Vooral veel meer geld beschikbaarquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is altijd wel fascinerend. In Tokyo had Nederland namelijk meer medailles dan Frankrijk, maar als je 4 jaar later gaat organiseren blijkt er ineens veeeeeel meer talent te zijn.
Dar lijkt me wat te simpel geredeneerdquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:45 schreef Nattekat het volgende:
Hetzelfde zag je met Nederland overigens toen dat hele 2024 verhaal uit elkaar klapte. De extra investeringen in topsport bleven, en hebben hun vruchten afgeworpen. Nu gaat de geldkraan weer langzaam maar zeker dicht, en de eerste gevolgen zijn al zichtbaar. Het zwemmen is het eerste grote slachtoffer.
Welk stuk? Het is een feit dat er meer geinvesteerd werd nadat het bid voor deze OS uit elkaar klapte, het is een feit dat Nederland op topniveau echt een aantal geweldige jaren heeft gedraaid, het is een feit dat er nu minder geld naartoe gaat en dat het zwemmen al heeft moeten inleveren.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dar lijkt me wat te simpel geredeneerd
Is het in de breedte niet beter dan in pak hem beet 2016-2018 oid?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welk stuk? Het is een feit dat er meer geinvesteerd werd nadat het bid voor deze OS uit elkaar klapte, het is een feit dat Nederland op topniveau echt een aantal geweldige jaren heeft gedraaid, het is een feit dat er nu minder geld naartoe gaat en dat het zwemmen al heeft moeten inleveren.
En je kan niet echt zeggen dat het zwemmen op topniveau zo gezond is in Nederland momenteel.
Ik zag de Serven vandaag een enorme misslag maken waardoor ze een finale 5 slagen voor het einde verneukten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zitten hier louter afgetrainde kenners hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef RamboDirk het volgende:
Al die couch potatos die een mening hebben over het lage aantal medailles
Over 4 jaar is het tijd voor een fok!-delegatie om orde op zaken te stellen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef RamboDirk het volgende:
Al die couch potatos die een mening hebben over het lage aantal medailles
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |