Heb nu al meerdere sporters horen zeggen maar ik heb er wel plezier in. Beetje Simone biles syndroom met als kanttekening dat zij wel wint, dan is zeggen dat plezier het belangrijkste is wel een stukkie makkelijkerquote:
Ah ja, de achteraf is het mooi wonen kritieken. Minstens net zo leuke rubriek altijdquote:
Tobsport is een woordgrap, me dunkt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Met de lessen Nederlands gaat het ook niet helemaal lekker.
Misschien is het ook wel logisch omdat de rest van de wereld nu ook meer geld in de topsport stopt. We zijn ook maar een klein landje uiteindelijk. Wat verwachten we ook ... ok in fietsen zijn we redelijk goed omdat we overal fietspaden hebben liggen en dat kan de rest van de wereld niet zeggen. Maar verder hebben ze overal steeds betere faciliteiten. We moeten er denk ik aan wennen dat we niet meer meedoen om de top 10 in het medailleklassement.quote:
Gelukkig wil het nieuwe kabinet daar wat aan doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel logisch omdat de rest van de wereld nu ook meer geld in de topsport stopt. We zijn ook maar een klein landje uiteindelijk. Wat verwachten we ook ... ok in fietsen zijn we redelijk goed omdat we overal fietspaden hebben liggen en dat kan de rest van de wereld niet zeggen. Maar verder hebben ze overal steeds betere faciliteiten. We moeten er denk ik aan wennen dat we niet meer meedoen om de top 10 in het medailleklassement.
De zon gaat weer schijnen in Nederlandquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:28 schreef spapaars het volgende:
Er werd een record voorspeld, maar het lijkt erop dat dit een laagterecord aan goud zal zijn.
Aan de andere kant was het ook wel een prestatie van formaat voor ons kleine landje dat we überhaupt regelmatig in de top 10 te vinden waren.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel logisch omdat de rest van de wereld nu ook meer geld in de topsport stopt. We zijn ook maar een klein landje uiteindelijk. Wat verwachten we ook ... ok in fietsen zijn we redelijk goed omdat we overal fietspaden hebben liggen en dat kan de rest van de wereld niet zeggen. Maar verder hebben ze overal steeds betere faciliteiten. We moeten er denk ik aan wennen dat we niet meer meedoen om de top 10 in het medailleklassement.
Net als dat je ook `gewoon' na 1 week zonder medailles kan komen te staanquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:34 schreef Em31 het volgende:
Woensdag/donderdag kun je al ‘gewoon’ weer in die top 10 staan hoor.
Ja leuk maar dat zien we dan wel weer. Dat janken voordat de echte kansen zijn geweest is zwaar overdreven.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Net als dat je ook `gewoon' na 1 week zonder medailles kan komen te staan
Oh eens hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja leuk maar dat zien we dan wel weer. Dat janken voordat de echte kansen zijn geweest is zwaar overdreven.
U bent de vleesgeworden zesjescultuur. Waar zijn de mannen en vrouwen met haar op de borst en eelt op de knuisten en hun tomeloze ambitie gebleven?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Gelukkig speelt Ajax donderdag. Tijd om te OOGSTEN.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:03 schreef maxi-mus het volgende:
En ook de volgende Judoka naar huis. Wat een ongekende farce is dit.
quote:
Hoe dragen exceptioneel goede sporters ons dan? Is Marc gekwetst dat we nog geen medailles hebben.quote:
Gewoon een kwestie van geld. Zijn kleinere landen die het verhoudingsgewijs beter doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:33 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Aan de andere kant was het ook wel een prestatie van formaat voor ons kleine landje dat we überhaupt regelmatig in de top 10 te vinden waren.
Ook een laagterecord is een record.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:28 schreef spapaars het volgende:
Er werd een record voorspeld, maar het lijkt erop dat dit een laagterecord aan goud zal zijn.
Dit is zo achterhaald. Klein in oppervlak ja. Qua inwonersaantal valt dat behoorlijk mee. Van de 51 Europese landen is Nederland gewoon de 12e qua inwoners, met daar boven nog economisch zwakkere landen als Kazachstan, Polen en Oekraïne. En dan hebben we het alleen nog maar over Europa dus.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:33 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Aan de andere kant was het ook wel een prestatie van formaat voor ons kleine landje dat we überhaupt regelmatig in de top 10 te vinden waren.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik heb niks gezegd. Sorry.
Leuke rubriek wel.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:23 schreef GotenSSJ het volgende:
Hockey geeft ook nagenoeg zeker overwinning nog uit handen
Zeker wanneer alsnog de medailles binnen gaan stromen de komende dagen. Kan een leuke traditie worden.quote:
Bol die struikelt ontbreekt nog.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zeker wanneer alsnog de medailles binnen gaan stromen de komende dagen. Kan een leuke traditie worden.
Bol is überhaupt hoogstens een zilveren medaille.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:51 schreef Ferdii het volgende:
bol struikelt
lavreijsen rijdt lek
roeierts zinken
worden leuke dagen
Broekie uit.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vanaf morgen gaan de gouden medailles binnenstromen.
Daar houd ik je aanquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vanaf morgen gaan de gouden medailles binnenstromen.
Schaatsenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik op dag 4 toch wel ergens al een medaille had verwacht, al helpt het programma niet echt mee en zitten de voor ons goede sporten wel later geclusterd.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:51 schreef TAmaru het volgende:
wat is de laatste editie waarop we na dag 4 nog geen medaille hadden?
In 1988 hadden we 2 goud, 2 zilver en 5 brons in totaal, dus 9 medailles. Best matig. De vorige keer hadden we 10/12/14 voor in totaal 36 medailles!quote:
Nouja, er zit wel een gigantisch gebied tussen "zonder medaille ga je mee met het knuppelsvliegtuig zodat iedereen je uit kan lachen" en "topsport? Neejoh, we doen mee voor de mooie verhalenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe dragen exceptioneel goede sporters ons dan? Is Marc gekwetst dat we nog geen medailles hebben.
Ik dacht dat iedereen die losersvluchten enzo juist kut vond en dat we dus op de positivo tour zouden gaan. Zijn we op de positivo tour, lekker meegedaan (belangrijker dan winnen) is weer iedereen over de zeik. Sommige lui zijn echt van die beroepsklagers.
Vind het wel meevallen met dat verschil. Paar dingen niet goed gevallen hoeven WE toch niet in totale paniek van te zijn. Ja we kunnen natuurlijk ook alleen zekerheidjes sturen, dan hebben we elke olympische spelen maar een paar deelnemers en nog minder medailles. Je kan uiteraard ook heel veel financiering terugschroeven en dat we allemaal veredelde amateurs sturen. Zal ook niet super veel opleveren lijkt me.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nouja, er zit wel een gigantisch gebied tussen "zonder medaille ga je mee met het knuppelsvliegtuig zodat iedereen je uit kan lachen" en "topsport? Neejoh, we doen mee voor de mooie verhalen".
Die verliezersvluchten van Rio waren overigens wel het dieptepunt qua NOC-NSF beleid. Maar als ze hier een all-time medaille-low gaan scoren, is dit vrijheid/blijheid beleid een goeie 2de. Maar goed, kunnen we de kiet opdoeken en de euro's van Papendal mooi in zorg, onderwijs en defensie stoppen.
Ondanks dat vooraf niet veel kans op goud en ook absoluut geen zekerheid voor een medaille. Van Dijke die morgen moet was al hoger in te schatten, maar ook die zit alsnog in een kransje met een stuk of 7,8 andere vrouwen achter de Kroatische favoriete.quote:
Morgen zijn de eerste finales bij het roeien. Daar moeten twee medailles gehaald worden. Mogelijk 2 goud maar ik weet even niet welke boten de absolute topfavoriet zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef TAmaru het volgende:
Wanneer is nou onze eerste serieuze volgende kans om keihard een medaille mis te lopen?
Morgen met Van Dijke, judoquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef TAmaru het volgende:
Wanneer is nou onze eerste serieuze volgende kans om keihard een medaille mis te lopen?
Mooi man, ik heb er nu al zin in!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Morgen met Van Dijke, judo
Nummer 5 van de wereld, brons in Tokyo
Begint tegen d enummer 34 of 36 van de wereldranking dus dat gaat meteen mis.
https://en.m.wikipedia.or(...)mmer_Olympics_–;_Women%27s_70_kg
https://www.ijf.org/wrl?category=12
Roeien is wel zo'n sport waar het moeilijk misgaat. Maar misschien gebeurt er iets bizars waardoor we toch geen medaille halen morgen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:07 schreef kilon het volgende:
[..]
Morgen zijn de eerste finales bij het roeien. Daar moeten twee medailles gehaald worden. Mogelijk 2 goud maar ik weet even niet welke boten de absolute topfavoriet zijn.
Mannen 4 de favoriet, vrouwen zouden wel podium moeten kunnen halen verwacht ik.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:07 schreef kilon het volgende:
[..]
Morgen zijn de eerste finales bij het roeien. Daar moeten twee medailles gehaald worden. Mogelijk 2 goud maar ik weet even niet welke boten de absolute topfavoriet zijn.
Gebroken peddel genot.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Roeien is wel zo'n sport waar het moeilijk misgaat. Maar misschien gebeurt er iets bizars waardoor we toch geen medaille halen morgen.
En dan die hele website van het NOC vol met allerlei ronkend marketinggewauwel en uit de duim gezogen doelstellingen maar presteren ho maar.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:34 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ben er helemaal klaar mee, prutsers
Mwah, kan mij van vorige edities wel misslagen enzo herinneren. Dus hold your horsesquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Roeien is wel zo'n sport waar het moeilijk misgaat. Maar misschien gebeurt er iets bizars waardoor we toch geen medaille halen morgen.
Dat is altijd wel fascinerend. In Tokyo had Nederland namelijk meer medailles dan Frankrijk, maar als je 4 jaar later gaat organiseren blijkt er ineens veeeeeel meer talent te zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:25 schreef Perrin het volgende:
Frankrijk heeft 4 keer zoveel inwoners als wij en al 17 medailles. Misschien kan het NOC*NSF daar eens op stage.
Ja, als je bij ieder onderdeel en z'n moeder iemand hebt die mee mag doen, neemt het aantal verrassingen ook exponentieel toe. Zie die ene judoka.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is altijd wel fascinerend. In Tokyo had Nederland namelijk meer medailles dan Frankrijk, maar als je 4 jaar later gaat organiseren blijkt er ineens veeeeeel meer talent te zijn.
Vooral veel meer geld beschikbaarquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is altijd wel fascinerend. In Tokyo had Nederland namelijk meer medailles dan Frankrijk, maar als je 4 jaar later gaat organiseren blijkt er ineens veeeeeel meer talent te zijn.
Dar lijkt me wat te simpel geredeneerdquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:45 schreef Nattekat het volgende:
Hetzelfde zag je met Nederland overigens toen dat hele 2024 verhaal uit elkaar klapte. De extra investeringen in topsport bleven, en hebben hun vruchten afgeworpen. Nu gaat de geldkraan weer langzaam maar zeker dicht, en de eerste gevolgen zijn al zichtbaar. Het zwemmen is het eerste grote slachtoffer.
Welk stuk? Het is een feit dat er meer geinvesteerd werd nadat het bid voor deze OS uit elkaar klapte, het is een feit dat Nederland op topniveau echt een aantal geweldige jaren heeft gedraaid, het is een feit dat er nu minder geld naartoe gaat en dat het zwemmen al heeft moeten inleveren.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dar lijkt me wat te simpel geredeneerd
Is het in de breedte niet beter dan in pak hem beet 2016-2018 oid?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welk stuk? Het is een feit dat er meer geinvesteerd werd nadat het bid voor deze OS uit elkaar klapte, het is een feit dat Nederland op topniveau echt een aantal geweldige jaren heeft gedraaid, het is een feit dat er nu minder geld naartoe gaat en dat het zwemmen al heeft moeten inleveren.
En je kan niet echt zeggen dat het zwemmen op topniveau zo gezond is in Nederland momenteel.
Ik zag de Serven vandaag een enorme misslag maken waardoor ze een finale 5 slagen voor het einde verneukten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zitten hier louter afgetrainde kenners hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef RamboDirk het volgende:
Al die couch potatos die een mening hebben over het lage aantal medailles
Over 4 jaar is het tijd voor een fok!-delegatie om orde op zaken te stellen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef RamboDirk het volgende:
Er zijn dan ook heel veel Chinezen en ze hebben toegang tot Russische artsen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:03 schreef Cupfighter het volgende:
De hoeveelheid medailles bij China stinkt enorm
er wordt daar sowieso heel veel doping gebruikt, want de overheid is daar ook niet te vertrouwenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn dan ook heel veel Chinezen en ze hebben toegang tot Russische artsen.
Lol op hockey dames na allemaal volstrekt kansloos. En zelfs de dames hebben niet de topvorm.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:11 schreef kilon het volgende:
We gaan gewoon hockey (2x), handbal, volleybal, waterpolo en beach volleybal (2x) winnen. Gouden golf in de laatste dagen. Geen zorgen.
Mooi verhaal!!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:14 schreef GotenSSJ het volgende:
Kamminga die zich blesseert na het zwemmen mag hier ook bij.
Hockey, Van Rouwendaal, Sifan en Mathieu zijn wel zo'n beetje de enige die een realistisch kans hebben op goud buiten die 3 sporten ja.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:13 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Lol op hockey dames na allemaal volstrekt kansloos. En zelfs de dames hebben niet de topvorm.
Ik verwacht alleen goud bij zeilen en roeien plus lavrysen.
Medische begeleiding van TeamNL (quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:14 schreef GotenSSJ het volgende:
Kamminga die zich blesseert na het zwemmen mag hier ook bij.
En misschien Bol maar voor al deze geldt met moet wel een beetje meezitten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:17 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hockey, Van Rouwendaal, Sifan en Mathieu zijn wel zo'n beetje de enige die een realistisch kans hebben op goud buiten die 3 sporten ja.
Edit: Waterpolo kan ook best. Moet het wel mee zitten.
Ja, Sifan is misschien niet echt 'realistisch', maar meer valse hoop. De voorbereiding lijkt niet fantastisch te zijn, maar ja, als je ziet wat ze 3 jaar terug kon.. en marathons gewonnen etc.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:20 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
En misschien Bol maar voor al deze geldt met moet wel een beetje meezitten.
Sifan is volgens mij niet in beste vorm dus daar verwacht ik niet veel van.
De gifbeker moet leeg.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:17 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Medische begeleiding van TeamNL () mag ook op zoek naar een andere werkgever.
Ik hoop dat dit de verrassing wordt maar is zeker geen zekerheidje.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:21 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja, Sifan is misschien niet echt 'realistisch', maar meer valse hoop. De voorbereiding lijkt niet fantastisch te zijn, maar ja, als je ziet wat ze 3 jaar terug kon.. en marathons gewonnen etc.
Bol lijkt me heeeeel stug. Tenzij McLaughlin te vroeg heeft gepiekt, en Bol nog moet pieken.
Ik werk bij de big4 in tegenstelling tot de andere plebs herequote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:39 schreef RamboDirk het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |