quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:27 schreef kilon het volgende:
Deze opening levert wel mooie foto's en gifjes op straks
Zo rollen Fransen, schijtvolk.quote:
Volgens mij welquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:29 schreef Aratanax het volgende:
Is dit nou wel of niet iemand anders dan gemaskerde fakkeldrager?
Jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:29 schreef Aratanax het volgende:
Bedankt Rob Kempsquote:
Amateursquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:29 schreef Coco het volgende:
2 modjes door het slotje heen
Dat belooft wat
Nope. Die vinden mij oud denk ikquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:25 schreef Vallon het volgende: [..] Generation Z zo zeker..... niks gewend.
Dat is mijn signature movequote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:29 schreef Coco het volgende:
Dat belooft wat
Anders krijgen ze de tijd niet vol.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:29 schreef kilon het volgende:
Waarom moeten al die stukken zo lang zijn. Dat paard kon veel dichter bij komen. En galopperen.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:
Dit is iemand anders. Dame van de Gendarmerie.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:29 schreef Aratanax het volgende:
Ja, het is kitscherig.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:30 schreef WAvanBuren het volgende:
Dus één van de mooiste en waardigste momenten van een openingsceremonie, het binnendragen van de vlag, weten ze dus ook gewoon compleet te verkrachten.
@ESF1Gamer @Momo stop deze act aubquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:29 schreef Coco het volgende:
Dat belooft wat
Is een agente. Dat zeiden ze net.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:29 schreef Karina het volgende:
ja is een vrouw je zag haar gezicht een beetje
waterquote:
Die gaan zo nog even lekker wippen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:30 schreef Xylos het volgende:
Moeten die atleten nog niet naar hun kartonnen bed?
Jij bent hier niet de baasquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:30 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
@:esf1gamer @:momo stop deze act aub
spa roodquote:
Rode wijnquote:
Daar gooit de regie al de hele tijd mee.quote:
Pilsener Urquellquote:
Herbert von Karijan.quote:
Welcome to the 30th Hungergamesquote:
Zometeen staan er 3 dingen vast in het leven...quote:
lolquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar gooit de regie al de hele tijd mee.
Best kans dat dat nog geen sporter was.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:33 schreef Nova het volgende:
[..]
Oh, @:Zipportal! Ik ben niet echt in staat om iemand fysiek te zien of te identificeren omdat ik geen visuele waarneming heb. Dus ik kan je helaas niet vertellen wie er in dat pak zit.
Maar als je me meer details kunt geven over het specifieke scenario, help ik graag met andere vragen of onderwerpen waarover we kunnen praten!
Dus laat maar weten wat je nog meer wilt bespreken.
De voorste rijen zijn het met je eens.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet zonder bladmuziek durven zingen![]()
Midnight City natuurlijkquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:33 schreef SonicVolcano het volgende:
Welk nummer van M83 werd er overigens gebruikt? Outro genot?
Nee dit is een ander persoon (van 't leger ofzo)quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:32 schreef Mikeytt het volgende:
huh. dacht dat ze de mysteryperson nu zouden revealen?
Notre Dame.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:34 schreef OmniRocket het volgende:
De Olympische vlam brandt zo in de top van de eiffeltoren?
Even wachten, allah snackbar.quote:
De stomerijen gaan het druk krijgen om alle plooien weer glad te strijken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:33 schreef Jane het volgende:
Koor allemaal naar de kapper geweest en nu natgeplenst.
Ja, nog een gebouw in de fikquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:34 schreef OmniRocket het volgende:
De Olympische vlam brandt zo in de top van de eiffeltoren?
Dat een Zorro pak noemen is een belediging.quote:
Ja echt ongelofelijkquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:35 schreef kilon het volgende:
Wie gaat er nou een award uitreiken bij een OPENING
Maar goed dat Grueter geen verslag deed van deze ceremonie.quote:
Alles beter dan dat van Lowlands.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:34 schreef cosmosis het volgende:
Wie de neuk heeft trouwens dat font bedacht
Te vroeg?quote:
Vers van de pers, de wikipedia is nog niets eens bijgewerktquote:
Wiki hepbpt nou wel dark mode.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:35 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Vers van de pers, de wikipedia is nog niets eens bijgewerkt
Al besproken.quote:
Lowlands.nlquote:
Villeneuve? Dutroux?quote:
Wat kunnen ze hockeyen he.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:35 schreef timmmmm het volgende:
'Vol overgave gezongen' dat zeg je alleen als iemand eer geen kut van kan.
djiezes kraaistquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:35 schreef N00dles het volgende:
Ben ik de enige die dit allemaal overkill vindt? Het lijkt wel het einde van Star Wars Episode VI, waarin heel het galaxy danst omdat The Empire verslagen is. Het zijn maar een paar sporten, djiezes.
Voor wie?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:35 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat een Zorro pak noemen is een belediging.
Voor het echte Zorro pakquote:
Ja, al gezien.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:37 schreef Szura het volgende:
TAGHID
https://www.telegraaf.nl/(...)rbeveiligde-privejet
@:zipportal
quote:
Meedoen is belangrijker dan winnen, xzaz!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:37 schreef xzaz het volgende:
Mijn vrouw ligt al te pitten. Eindstreep niet gehaald.
Wat een gelul, net zoiets als blij zijn met zilver, first loser.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:38 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Meedoen is belangrijker dan winnen, xzaz!
3quote:
Heb ik ook wel eens last van.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:39 schreef Karina het volgende:
meisje met paraplu zal wel een lamme arm krijgen
Poh AI tegenwoordigquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:39 schreef butz0rs het volgende:
Hoe kunnen ze de ondertitels al klaar hebben! is dit niet live
Wij zijn uniek in ondertitelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
Godverrekte zakkenwassende Duitsers. Ondertitel nou eens, in plaats van na te synchroniseren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laffe huichelaar
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:39 schreef timmmmm het volgende:
Als je nou toch na 3 uur zegt 'we zitten nu in het officiële gedeelte' alsof we net de intro hebben gezien, wil ik eigenlijk het liefst acuut voor de trein springenDie rijden niet meer, gesaboteerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te laat voor je edit..
Je bent sportvrouw of niet. 8 jaar op geoefend en dan sta je daar...... op het podium.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:39 schreef Karina het volgende:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:39 schreef timmmmm het volgende:
Als je nou toch na 3 uur zegt 'we zitten nu in het officiële gedeelte' alsof we net de intro hebben gezien, wil ik eigenlijk het liefst acuut voor de trein springenPak wel een goederentrein dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
was vanochtend bij het ontbijt, hotelpersoneel die al 7 jaar geen loonsverhoging hadden gehadquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:39 schreef eborn het volgende:
De grote vraag is natuurlijk wel: wanneer is de eerste staking van de medewerkers van de Spelen? Hoort er toch een beetje bij in Frankrijk vind ik.
Daarom Amsterdam 2040 maarquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:40 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel mooi dat ze het in eigen taal doen
is een omgebouwdequote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:40 schreef TAmaru het volgende:
Dat parapluchickje is wel een van de leukste die ik heb gezien vanavond
Die met die baard niet meegerekend dan
Van de paraplu of....?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:39 schreef Karina het volgende:
Wereldtaal.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:40 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel mooi dat ze het in eigen taal doen
Biddinghuizen 2040quote:
ze kijkt idd wel een beetje verliefdquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Van de paraplu of....?
(als ze ziet hoe ze aan het kijken is)
En daarna heffen we de boel op.quote:
C is een wereldtaalquote:
Dan ga ik daar wel kijkenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:41 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Kingdom of the Netherlands 2040.. surfen in de cariben
Dat wordt tenminste wel een grote show en niet zo'n shitshow zoals dit.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:41 schreef kilon het volgende:
Ik kijk zo erg op tegen de opening in LA. Maar dan slaap ik waarschijnlijk toch.
Hoge golven op de Noordzee.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:41 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Kingdom of the Netherlands 2040.. surfen in de cariben
ohquote:
Voorzitter comité parijs 2024quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |