quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
Dat zal wel meevallen. Het is 20 graden in Parijs.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dit lijkt me wel een lekker recept voor een kuchje
AI.quote:
Laatste bootjes komen dan net aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:57 schreef TweedeKlum het volgende:
Over twee maanden zit ik 4 dagen in Parijs, hoop dat het dan wel klaar is.
We worden beflikkerd. De echte Marianne had helemaal niet zo'n corset erodner aan.quote:
hologram ook?quote:
Als het goedkoop kan.quote:
Wou t net zeggen idd hehequote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:01 schreef SiGNe het volgende:
Wat zou het grappig zijn als ie het water in valt doordat die vloer spekglad is
Nou nouquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:01 schreef SiGNe het volgende:
Wat zou het grappig zijn als ie het water in valt doordat die vloer spekglad is
Lekker veel goud schrapen drie jaar geleden was dat ja.quote:
Ik had het idee dat daar straaljagers over zouden moeten vliegen o.i.d.quote:
Boven het water, terwijl je zeiknat bent? En er gaan al wat virussen rond, daar word je na 3 uur staan in dit weer echt wel een stuk vatbaarder voor. Wat mij betreft ben je een idioot als je de komende 4 dagen moet sporten en op die boot staat, ik had mijn trainer gestuurd.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Het is 20 graden in Parijs.
Hoe word je hier ziek van dan?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er gaan wat sporters ziek worden straks en we gaan nooit meer bootje varen bij openingsceremonie. Leuk bedacht, met goed zonnetje of duister had het mooi kunnen zijn maar dit valt helaas in water.
Die zijn bij de steeplechase ook al niet dol op de waterbak.quote:
Ik ookquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:01 schreef Dagoduck het volgende:
Ben in Jordanië geweest, komt wel dichtbij zo.
Ah dat zou best logisch zijn, dat is zonde.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik had het idee dat daar straaljagers over zouden moeten vliegen o.i.d.
Bizar vreemd gekozen anders.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die denken dat je ziek wordt van regen, ze blijven komen
Denk het nietquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ookHebben we elkaar daar gezien?
Ik vermoed dat daar een paar straaljagers over moesten vliegen, gezien de shot en de muziek (speculaas).quote:
Kwaliteitsshotquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:03 schreef Aratanax het volgende:
Prachtige sfeerbeelden van Nederlandse boot. Hulde aan de regisseur en cameraman.
Dat beetje water houdt een vliegtuig niet tegen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:02 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Misschien wat vliegtuigen gemist door het weer?
Die zijn ze nu Kuweit?quote:
Bij hoge luchtvochtigheid kunnen virussen niet rondvliegen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Boven het water, terwijl je zeiknat bent? En er gaan al wat virussen rond, daar word je na 3 uur staan in dit weer echt wel een stuk vatbaarder voor. Wat mij betreft ben je een idioot als je de komende 4 dagen moet sporten en op die boot staat, ik had mijn trainer gestuurd.
Je bent snel terug!quote:
Het enige steady shotquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:03 schreef Aratanax het volgende:
Prachtige sfeerbeelden van Nederlandse boot. Hulde aan de regisseur en cameraman.
En bij balletjeballetje?quote:
Die topsporters kunnen niets hebben. Beetje nat en koud en een kuchje erbij en ze hebben een probleem.quote:
Donder maar op naar je EWP, met je crackhoofdquote:
Godver.quote:
Toch komt het voor mij nu ook dichtbijquote:
Alsjeblieft niet zegquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:04 schreef OmniRocket het volgende:
Doet Nederland zometeen van links naar rechts op de boot?
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:04 schreef OmniRocket het volgende:
Doet Nederland zometeen van links naar rechts op de boot?
Sinds het in het Frans is.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:04 schreef PippenScottie het volgende:
Sinds wanneer heeft Laos zo’n moeilijke naam?
Zuid-Afrika.quote:
Die Fransen hebben nooit kunnen verwerken dat ze in Indochina in de pan zijn gehakt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:04 schreef PippenScottie het volgende:
Sinds wanneer heeft Laos zo’n moeilijke naam?
Alleen in Engeland.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:04 schreef Em31 het volgende:
Niet te hopen dat ze straks overal op tv bij onze boot over die beachvolleybaltoernooi beginnen.
Nee, ik zou het even melden!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:05 schreef Nattekat het volgende:
Is al vermeld dat Nederland een boot deelt met Peru?
Hansie?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:05 schreef thedeedster het volgende:
Bogarde op de boot?
Iemand trok zijn jasje uit.
Ja joh? Mensen in de fysieke top van hun kunnen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die topsporters kunnen niets hebben. Beetje nat en koud en een kuchje erbij en ze hebben een probleem.
Pakistan en wij hangen aan de reling denk ik.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:05 schreef Nattekat het volgende:
Late hoogtestagequote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:05 schreef Nattekat het volgende:
Daar hebben ze in de 20e eeuw toch veel ervaring in gehadquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die Fransen hebben nooit kunnen verwerken dat ze in Indochina in de pan zijn gehakt.
Inderdaad, topsporters zijn extreem vatbaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die topsporters kunnen niets hebben. Beetje nat en koud en een kuchje erbij en ze hebben een probleem.
De Drag Queen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:05 schreef Nattekat het volgende:
Ze slikken toch al van alles dus een pilletje extra dan maar.quote:
Is wel handig met dat soort landen dat ze zichzelf op de kaart zetten door conflicten, hoor je er nog eens van.quote:
Klopt, al was WO1 gelijkspel.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:05 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar hebben ze in de 20e eeuw toch veel ervaring in gehad
Hier staan de fonteinen uit vanwege blauwalg.quote:
De Engelsen sowiesoquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:04 schreef Em31 het volgende:
Niet te hopen dat ze straks overal op tv bij onze boot over die beachvolleyballer beginnen.
Vooral de zeilers, zwemmers ed kunnen er erg slecht tegen schijnt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, topsporters zijn extreem vatbaar.
Serieus?quote:
Zou lachen zijn als ie het water in pleurtquote:
Al besproken.quote:
Juist niet op de fysieke top, qua weerstand ver over de top heen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:05 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja joh? Mensen in de fysieke top van hun kunnen?
Hoge trainingsbelasting, competitie en druk zijn niet goed voor het immuunsysteem. Onderzoek toont dat sporters met een hoge belasting meer ontstekingen hebben, meer spierschade en meer kans op ziekte.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:05 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja joh? Mensen in de fysieke top van hun kunnen?
Bijzonder dat ik festivals met weekenden vol regen en een verlaagde weerstand door de drank overleefd heb dan.
Vlag is helemaal flets geworden van de regen.quote:
Akkoord, volgens de Fransen dan hè.quote:
Nee.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:07 schreef OmniRocket het volgende:
Eerste keer dat noord Macedonië meedoet toch?
I like to move it move itquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:07 schreef Snikkelbeer het volgende:
Waarom staan er geen dierentuindieren op de boot van Madagascar?
Niet Sporcle gebruikenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:07 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb ooit een tijdje de Country Quiz hier gespeeld: https://www.jetpunk.com/quizzes/how-many-countries-can-you-name
Dan leer je alle namen wel kennen
FarfanGODquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:05 schreef Nattekat het volgende:
Klap in het gezicht van de Nederlandse vloot. Tijd dat we BBB eens naar Brussel sturen om zaken recht te zetten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:07 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ja, waarom zou Nederland een eigen boot moeten
Nee, heette vorige keer ook al zo meen ik.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:07 schreef OmniRocket het volgende:
Eerste keer dat noord Macedonië meedoet toch?
Tja, Venray of Beverwijk hebben ieder meer inwoners dan Liechtenstein.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:06 schreef NailQueen het volgende:
Liechtenstein heeft maar 1 mountainbiker. Ach gossie.
Oh dus een paar mignons hebben het ongeluk zojuist overleefd?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:07 schreef Aratanax het volgende:
Zojuist binnengekomen: Nederland schijnt de boot te delen met Peru en een paar mignons.
Kenner gespotquote:
Reel2reel godquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:07 schreef Snikkelbeer het volgende:
Waarom staan er geen dierentuindieren op de boot van Madagascar?
Sinds 2019 naam gewijzigd inderdaad....quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, heette vorige keer ook al zo meen ik.
Maar sowieso gewoon een naamswijziging wordt als doorlopend gezien, dus gewoon in 1996
Bij de L denk ikquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:09 schreef PippenScottie het volgende:
Waarom is Australië nog niet geweest. Of heb ik niet opgelet?
En blijven ze dan ook daar?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de Nederlandse vloot. Tijd dat we BBB eens naar Brussel sturen om zaken recht te zetten.
Die zijn nog onderweg, hebben een lange reis te gaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:09 schreef PippenScottie het volgende:
BRUSSEL BOTEN BEKLAGquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de Nederlandse vloot. Tijd dat we BBB eens naar Brussel sturen om zaken recht te zetten.
Gewoon Kijkduin 2.0quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Komen als 2 na laatste omdat ze 2032 organiseren.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:09 schreef PippenScottie het volgende:
Had bij de n van New Holland gemoeten inderdaad.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:09 schreef PippenScottie het volgende:
Vastgelopen in de mestvaalt.quote:
Die liggen ondersteboven natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:09 schreef PippenScottie het volgende:
Later vanwege 2032quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:09 schreef PippenScottie het volgende:
Ja, datquote:
Host van 2032quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Had bij de n van New Holland gemoeten inderdaad.
Wat dacht jij dan, even in 20 minuten de openingsceremonie van de Olumpische Spelen afronden en door?quote:
Jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:10 schreef OmniRocket het volgende:
Bijna bij de N, dan krijgen we Nederland na de O
Omdat jij het op de camping weleens speelt?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:10 schreef xzaz het volgende:
Badminton mort Nederland toch ook veel beter in worden
Ja. En ook nog een close up met wat fonteinen tussendoorquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:10 schreef Aratanax het volgende:
Nu kijkt iedereen de verkeerde kant op. Lachen.
Die hebben de Mona Lisa gejatquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:10 schreef Maver24 het volgende:
Maladieven. Die zijn wel beter weer gewend
Valt wel mee hoor. Miljoenenpubliek haal ik niet maar ik heb weleens voor 10.000 man plus 100.000 tv publiek gezongen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Die fokking Denen zijn er ook kampioen in.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat jij het op de camping weleens speelt?
Oquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat jij het op de camping weleens speelt?
En met de vuist op tafel slaan!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Oh een kennerquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die fokking Denen zijn er ook kampioen in.
Dat die nog niet van het OS getrapt zijn.quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Marokko heeft al 100 x goud. Of ze ze teruggeven is de vraag.
17quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:13 schreef kilon het volgende:
Hoeveel landen zullen er over 4 jaar niet meer meedoen omdat hun eiland onder water is geraakt?
Dat maakt het niet minder lang logischerwijs, maar wel draaglijkerquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:12 schreef Jane het volgende:
Openingsceremonies bij de OS duren altijd (te) lang. Alleen krijg je normaal eerst 2 uur show en dan pas 2 uur lang atleten en nu wisselen ze het af.
0quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:13 schreef kilon het volgende:
Hoeveel landen zullen er over 4 jaar niet meer meedoen omdat hun eiland onder water is geraakt?
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Valt wel mee hoor. Miljoenenpubliek haal ik niet maar ik heb weleens voor 10.000 man plus 100.000 tv publiek gezongen.Maar toch, maar toch....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De schrumpfs zijn toch Belgisch?quote:
Ja, ik verwacht gewoon een auto waar Charles de Gaulle uit komt lopen, die vervolgens op een simpel podium in de microfoon zegt "Welkom bij de Olympische Spelen in Parijs, we beginnen morgen, nou weer oprotten".quote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan, even in 20 minuten de openingsceremonie van de Olumpische Spelen afronden en door?
Nee joh, dat las ik ergens van de week, badminton is geen sport.quote:
Ferrari: We are checkingquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:13 schreef Maver24 het volgende:
Is de safety car er al uit. Het is te nat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |