abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 09:06:51 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214390848
https://nos.nl/artikel/25(...)steunt-kamala-harris

quote:
Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris

De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.

Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".

Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
twitter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214390893
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214390918
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2024 07:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou dit onthouden voor als het weer over Trump gaat, dan wil dit beeld namelijk nog wel eens overheersen.
Komt ook door maga, die dat beweren.
pi_214391119
Harris heeft in ieder geval niet BLM aan haar zijde.

twitter

quote:
Black Lives Matter calls on the DNC to host a virtual snap primary.

Washington D.C. – Black Lives Matter demands that the Democratic National Committee (DNC) immediately host an informal, virtual snap primary across the country prior to the DNC convention in August. We call for the Rules Committee to create a process that allows for public participation in the nomination process, not just a nomination by party delegates. The current political landscape is unprecedented, with President Biden stepping aside in a manner never seen before. This moment calls for decisive action to protect the integrity of our democracy and the voices of Black voters.

While Joe Biden wasn’t our preferred candidate, we cannot ignore the troubling actions of the Democratic Party:

The DNC refused to host debates during the primary, even though a vast majority of Democratic voters wanted them. This would have likely allowed America to see the decline of Joe Biden in 2023.
The DNC changed the primary schedule and created rules that made it almost impossible for non-Biden candidates to appear on the ballot, effectively clearing the field of any challengers to the incumbent president.
Following the primary where millions of Black voters weighed in, after one poor debate performance, the DNC Party elites and billionaire donors bullied Joe Biden out of the race.
Now, Democratic Party elites and billionaire donors are attempting to manipulate Black voters by anointing Kamala Harris and an unknown vice president as the new Democratic ticket without a primary vote by the public. This blatant disregard for democratic principles is unacceptable. While the potential outcome of a Harris presidency may be historic, the process to achieve it must align with true democratic values. We have no idea where Kamala Harris stands on the issues, now that she has assumed Joe Biden’s place, and we have no idea of the record of her potential vice president because we don’t even know who it is yet.

At Black Lives Matter, our focus is on building strong communities, addressing root issues, and creating spaces of justice and joy. This election process has been a disservice to our communities and to democracy. Historically, Black people have been loyal Democratic voters, but time and again, the party has taken our votes for granted and prioritized political theatrics over our real needs.

So we will do the hard thing: we will celebrate, and honor the joy many in our community are feeling about Kamala’s historic candidacy and path to the nomination—while calling out the undemocratic process and engaging in a vigorous discussion on the issues our community cares about.

We do not live in a dictatorship. Delegates are not oligarchs. Any attempt to evade or override the will of voters in our primary system—no matter how historic the candidate—must be condemned. We demand an informal, virtual snap primary now that the incumbent president is no longer in the running.

For the past few years, the Democratic Party has proclaimed that “democracy is on the ballot” in an effort to persuade Black voters to participate in the upcoming general election. They have presented this as the most serious election for democracy in our lifetimes. However, democracy isn’t just an ideal to be protected against Republicans; it must also be safeguarded from erosions within the Democratic Party. Calls for “unity” cannot come at the expense of democracy. The Democratic party, which has been the loudest in defending democracy, is now poised to commit some of the most undemocratic maneuvering to avoid listening to the will of the voters.

D’Zhane Parker, a Black Lives Matter leader, said: “Black Lives Matter is independent of any political party. We focus on fighting racial and economic injustices that impact Black communities. While we may back policies that align with our goals, our commitment is to the liberation of Black people. This independence allows us to hold all political entities accountable and stay true to our mission without party influence.”

We must stand firm against any attempt to silence Black voters and other marginalized communities. This is not just about Biden or Harris; it is about demanding a political system that genuinely represents us and upholds democracy.

Let us be clear: This is about the Democratic Party following a process that protects the legitimacy of any future Democratic president following this unprecedented moment. Installing Kamala Harris as the Democratic nominee and an unknown vice president without any public voting process would make the modern Democratic Party a party of hypocrites. It would undermine their credibility on issues related to democracy. Imagine our first Black woman president not having won some sort of public nomination process. The pundits would immediately label it as affirmative action or a DEI move, and any progress made by a President Harris would be on shaky foundations. If Kamala Harris is to be the nominee, it must be through a process that upholds democratic principles and public participation.

Reflecting on history, we remember Shirley Chisholm, the first Black woman to run for the Democratic nomination for president in 1972. She faced significant opposition from the party establishment, underscoring the need to stand firm against undemocratic practices today. Since 1972, presidential candidates have needed to undergo a vote by the public to receive the nomination, which replaced the era when party bosses controlled the nomination process. Binding primaries were established to ensure that the nominee reflected the will of the people rather than party elites.

Shalomyah Bowers, a Black Lives Matter leader, said: “This is not an attack on Kamala Harris or Black women, and right now we aren’t questioning Kamala’s qualifications or capabilities. This is about the nominating process. Those of us who care about the principles of democracy cannot be serious about installing Kamala Harris and an unknown vice president as the Democratic nominee without any semblance of a people-powered process. Not delegates and party elites, but actually asking communities across the country if they believe this should be the democratic ticket. Anything less is unserious in the quest for democracy. Democracies are stronger when political parties operate with primary systems that allow for genuine participation.”

We demand a transparent and fair virtual snap primary to allow for a democratic selection of the nominee. The DNC must address systemic issues, increase transparency, and promote genuine grassroots engagement. Our democracy is strongest when it is inclusive, transparent, and fair.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 24 juli 2024 @ 09:55:57 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_214391189
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:47 schreef Tekaschi het volgende:
Harris heeft in ieder geval niet BLM aan haar zijde.

[ x ]
[..]

Is hun enige reden dat er geen openbaar stemproces is? wat willen ze eigenlijk?
Heb je eindelijk een gekleurde vrouw op (bijna) de toppositie in het land is het weer niet goed?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_214391240
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:55 schreef Gunner het volgende:

[..]
Staat toch duidelijk in hun statement? Ze willen eerlijke verkiezingen, ze willen dat het democratische proces gevolgd wordt om een kandidaat voor de democraten naar voren te schuiven, en ze vinden het hypocriet dat de democraten hun mond vol hebben over democratie maar aantonen hun reet af te vegen met de democratie zodra het hun uitkomt. Zo hoort het in principe ook, vergeet niet dat er 4 jaar geleden veel weerstand was tegen Harris binnen eigen democratische kringen.

Ze krijgt nu eigenlijk de kandidatuur in de schoot geworpen, iets waar ze zelf mede debet aan is natuurlijk om jarenlang te verzwijgen dat Biden niet meer kon door zijn geestelijke gesteldheid, tel het gelukje van een vroeg debat erbij op waar er dus niet genoeg tijd is om een primairy te houden maar wel genoeg tijd is voor Harris om het stokje over te nemen, niet raar dat mensen dan niet blij zijn met dit proces.

quote:
Heb je eindelijk een gekleurde vrouw op (bijna) de toppositie in het land is het weer niet goed?
Zo ver zijn de "anti" racisten al afgezakt, het gaat wederom om huidskleur.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214391816
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:01 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Staat toch duidelijk in hun statement? Ze willen eerlijke verkiezingen, ze willen dat het democratische proces gevolgd wordt om een kandidaat voor de democraten naar voren te schuiven, en ze vinden het hypocriet dat de democraten hun mond vol hebben over democratie maar aantonen hun reet af te vegen met de democratie zodra het hun uitkomt. Zo hoort het in principe ook, vergeet niet dat er 4 jaar geleden veel weerstand was tegen Harris binnen eigen democratische kringen.

Ze krijgt nu eigenlijk de kandidatuur in de schoot geworpen, iets waar ze zelf mede debet aan is natuurlijk om jarenlang te verzwijgen dat Biden niet meer kon door zijn geestelijke gesteldheid, tel het gelukje van een vroeg debat erbij op waar er dus niet genoeg tijd is om een primairy te houden maar wel genoeg tijd is voor Harris om het stokje over te nemen, niet raar dat mensen dan niet blij zijn met dit proces.
[..]
Zo ver zijn de "anti" racisten al afgezakt, het gaat wederom om huidskleur.
Ik snap je punt en neem alvast een voorschot op je vervolgvraag wie er nu voor de bus moet worden gegooid voor het verzwijgen dat Trump z’n geestelijke gezondheid voorbij de houdbaarheidsdatum is.
pi_214391899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik snap je punt en neem alvast een voorschot op je vervolgvraag wie er nu voor de bus moet worden gegooid voor het verzwijgen dat Trump z’n geestelijke gezondheid voorbij de houdbaarheidsdatum is.
Zo vermoeiend om discussies te voeren over de democraten of de democratische kandidatuur als het enige tegenargument keer op keer "ja maar Trump" blijkt te zijn. Democraten hebben een vrijbrief om te liegen en de democratie niet te accepteren omdat Trump bestaat. Waarom haten mensen Trump? Omdat de Democraten dagelijks de mensen vertellen dat Trump liegt en de democratie niet accepteert.

Nutteloos gewoon.

twitter
pi_214391990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Zo vermoeiend om discussies te voeren over de democraten of de democratische kandidatuur als het enige tegenargument keer op keer "ja maar Trump" blijkt te zijn. Democraten hebben een vrijbrief om te liegen en de democratie niet te accepteren omdat Trump bestaat. Waarom haten mensen Trump? Omdat de Democraten dagelijks de mensen vertellen dat Trump liegt en de democratie niet accepteert.

Nutteloos gewoon.

[ x ]
ik lees al jaren (vrijwel) niks anders in de media dat Biden oud/fragiel en niet fit is.
Dus kan het zijn dat men hem een keer werl scherp vond, maar de modus operandi is dat hij te oud en te warrig is. Nu net doen alsof de media altijd deed alsof Biden super scherp was altijd slaat totaal nergens op.

wel makkelijk discusieren als je zelf de argumenten van je "tegenstanders" kan bedenken, waar je dan vervolgens op reageert.
pi_214392002
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:19 schreef koemleit het volgende:

[..]
ik lees al jaren (vrijwel) niks anders in de media dat Biden oud/fragiel en niet fit is.
Dus kan het zijn dat men hem een keer werl scherp vond, maar de modus operandi is dat hij te oud en te warrig is. Nu net doen alsof de media altijd deed alsof Biden super scherp was altijd slaat totaal nergens op.

wel makkelijk discusieren als je zelf de argumenten van je "tegenstanders" kan bedenken, waar je dan vervolgens op reageert.
Duidelijk het filmpje in de X link niet gekeken. _O-
pi_214392008
quote:

[..]

Nutteloos gewoon.

[ x ]
Ah ja "the media", die plaat is nog niet grijs gedraaid.

Anyway, ze hebben tot 7 augustus om een kandidaaat te bepalen vanwege de wet in Ohio. Die was wel aangepast, maar gaat volgens de DNC niet in voor 1 september. Het lijkt me logistiek gewoon lastig om binnen die tijd wat te organiseren.

Bovendien is er al een democratisch proces geweest, de primary kiezers hebben al op het ticket Biden/Harris gestemd en wie neemt het over als Biden terugtreedt? Zijn VP. Merk ook op dat er geen andere kandidaat zich aandiende na Bidens terugtrekking, dus je kunt een ander proces willen, maar da's wat zinloos zonder serieuze tegenkandidaten.

Ik had overigens natuurlijk ook liever een normale primary gehad net als waarschijnlijk 99% van de democraten en hoe het nu gaat verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik zie niet op deze korte termijn een beter proces wat niet tot chaos leidt.

Trouwens, ze mogen natuurlijk net als iedereen een mening hebben, maar wat heeft BLM met de democratische partij te maken?!

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 24-07-2024 11:40:15 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214393756
twitter

De media natuurlijk tot in Europa in hosanna stemming met Harris, want vrouw en een kleur, maar dit is nog niet voorbij.
pi_214393881
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh, toch maar niet _O-
Als je wat beter had opgelet (niet dat de verzamelde pers dat deed overigens, want die bleven deze leugen ook tot in den treuren herhalen), dan had je geweten dat Musk het vrijwel onmiddellijk op X ontkende (fake gnus).
pi_214393888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:20 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

De media natuurlijk tot in Europa in hosanna stemming met Harris, want vrouw en een kleur, maar dit is nog niet voorbij.
het is zeker nog niet voorbij. want de verkiezingen moeten nog komen

Maar Biden trekt zichzelf terug he, hij is niet afgezet.
Dus dan kunnen de delegates op de conventie zelf kiezen wie ze willen. (dat kon volgens mij ook met Biden in de race, maar dan zou het wel erg ondemecratisch zijn om tegen de primaries in te gaan) .

Dus nee het is niet over, en de delegates maken hun eigen keuze, die nog altijd anders kan uitpakken.
Maar het verloopt allemaal wel volgens de regels.
pi_214393924
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:19 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet welke media jij volgt maar ik heb van de mainstream media eigenlijk alleen maar te horen gekregen dat hij zo scherp als een scheermes is en dat alle filmpjes waaruit het tegendeel bleek vuig rechts knip en plakwerk was om Biden in diskrediet te brengen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 juli 2024 @ 14:37:28 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_214393950
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik weet natuurlijk niet welke media jij volgt maar ik heb van de mainstream media eigenlijk alleen maar te horen gekregen dat hij zo scherp als een scheermes is en dat alle filmpjes waaruit het tegendeel bleek vuig rechts knip en plakwerk was om Biden in diskrediet te brengen.
Heb je wat voorbeeldjes?
pi_214393957
quote:

[..]
Dat hebben zij ook gehoord en gezien natuurlijk, maar dit is hoe het werkt. Gewoon ontkennen, daarna vingers in de oren en doen alsof ze het nooit gehoord/gezien hebben of dat het onzin is. Werkt iedere keer bij dit clubje, ze herschrijven gewoon de geschiedenis, en dadelijk is het een feit dat de media Biden altijd heeft afgevallen voor zijn mentale gesteldheid. Teveel mensen uit dat kamp trappen erin of vinden dit soort tactieken om de dialoog maar te kunnen ontlopen fantastisch.

Discussiren is ook gewoon nutteloos met die mensen. Op alles wat je hier zegt komt het standaard antwoord "ja maar Trump", het is alles wat telt tegenwoordig, geestelijke armoede.
pi_214393958
pi_214393974
quote:

[..]
Harris is niet zo populair bij de Zwarte bevolking vanwege haar verleden als crime fighter, waarbij ze snoeihard was en bovendien oneerlijk (waaronder ontlastend bewijs achterhouden waarmee een iemand die ter dood veroordeeld was vrij zou komen, hetgeen ze pas overhandigde nadat ze daartoe door de rechter werd gedwongen).

Ze was onderdeel van het vuile systeem waar BLM haar naar aan ontleent. En voor de goede orde: waar Trump belangrijke stappen in heeft gezet om te verbeteren.

Ik denk dat het strategisch van haar dan ook een fout is om dat verleden te noemen. Natuurlijk, het levert een haha op dat ze eerder achter oplichters en pussy grabbers als Trump aanging. Maar veel Amerikanen zien daarin juist weaponizing the justice system for political gains en als vervolgens mensen duidelijk wordt wat ze vooral deed openbaar aanklager (vooral de Zwarte bevolking opsluiten en extra lang in de gevangenis houden zodat ze voor een gruipstuiver aan het werk gezet bleven), dan kan dat een enorme backfire worden.

Mijn idee: de peilingen gaan even in het voordeel van de Democraten bewegen. Maar als de Amerikanen haar leren kennen neemt de steun voor haar flink af.

Vergeet niet, het aantal delegates die ze won toen ze in de voorverkiezingen meedeed waren op 1 hand te tellen. Vermits die hand geen vingers had. :)
pi_214394018
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Harris is niet zo populair bij de Zwarte bevolking vanwege haar verleden als crime fighter, waarbij ze snoeihard was en bovendien oneerlijk (waaronder ontlastend bewijs achterhouden waarmee een iemand die ter dood veroordeeld was vrij zou komen, hetgeen ze pas overhandigde nadat ze daartoe door de rechter werd gedwongen).

Maar Trump is natuurlijk de crimineel, hij heeft campagne geld gebruikt om een stripper te betalen en dat niet juist gedocumenteerd. Zwarte mensen opsluiten als goedkope arbeid en bewijs achterhouden is natuurlijk vele malen crimineler, maar zolang ze niet vervolgd wordt kan het stemvee in koor krijsen dat Trump crimineel is en Harris niet.
  woensdag 24 juli 2024 @ 14:46:30 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_214394020
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:41 schreef VEM2012 het volgende:
Mijn idee: de peilingen gaan even in het voordeel van de Democraten bewegen. Maar als de Amerikanen haar leren kennen neemt de steun voor haar flink af.
Voor Trump lijkt dat geen probleem integendeel als ze hem leren kennen. Dus dat zal wel wat meevallen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_214394079
quote:

[..]
kom op. Het ging echt al maaaanden over z'n gezonheid en oudheid.
Vrijwel overal, RTL, NOS, SBS, Internets.

Ik kan me wel herrineren dat ie ze bij de Navo top wel meldden "op 2 versprekeningen na maakte hij verder een heldere indrduk". Maar als ze al zover zijn, dan is dat echt geen goede reclame voor je. Zo praat je over je oma in het verzorginstehuis.

En komop na dat debat werd ie overal gefileerd toch?
Hoe kun je stellen dat er niet werd gepraat over z'n gezonheid/warrigheid?
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:01:44 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214394164
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:52 schreef koemleit het volgende:

[..]
kom op. Het ging echt al maaaanden over z'n gezonheid en oudheid.
Vrijwel overal, RTL, NOS, SBS, Internets.

Ik kan me wel herrineren dat ie ze bij de Navo top wel meldden "op 2 versprekeningen na maakte hij verder een heldere indrduk". Maar als ze al zover zijn, dan is dat echt geen goede reclame voor je. Zo praat je over je oma in het verzorginstehuis.

En komop na dat debat werd ie overal gefileerd toch?
Hoe kun je stellen dat er niet werd gepraat over z'n gezonheid/warrigheid?
Vooral de Amerikaanse media zijn hierin relevant natuurlijk. En inderdaad, er wordt al maanden, zo niet jaren over gepraat. Maar de boodschap was daarin (via interviews met insiders/kenners) vrijwel steevast dat hij nog altijd zo scherp als een mes is, vooral in meetings achter gesloten deuren. Videos of kritieken waarin het al geruime tijd aan de kaak werd gesteld, werden afgedaan als 'cheapfakes' e.d.

Tot dat rampzalige debat van minder dan een maand geleden, waar het zelfs voor de meest welwillende supporter niet meer te ontkennen of anders uit te leggen viel.
pi_214394216
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Vooral de Amerikaanse media zijn hierin relevant natuurlijk. En inderdaad, er wordt al maanden, zo niet jaren over gepraat. Maar de boodschap was daarin (via interviews met insiders/kenners) vrijwel steevast dat hij nog altijd zo scherp als een mes is, vooral in meetings achter gesloten deuren. Videos of kritieken waarin het al geruime tijd aan de kaak werd gesteld, werden afgedaan als 'cheapfakes' e.d.

Tot dat rampzalige debat van minder dan een maand geleden, waar het zelfs voor de meest welwillende supporter niet meer te ontkennen of anders uit te leggen viel.
de twijfels waren er dus altijd.
En of meneer alleen wat warrig/sloom van begrip was, of echt niet in staat een land te besturen is natuurlijk iets heel anders.
Hij had zich nooit voor een 2e termijn moeten kandidateren, maar gewoon aan z'n woord voor z'n verkiezing moeten houden.
pi_214394337
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Maar Trump is natuurlijk de crimineel, hij heeft campagne geld gebruikt om een stripper te betalen en dat niet juist gedocumenteerd. Zwarte mensen opsluiten als goedkope arbeid en bewijs achterhouden is natuurlijk vele malen crimineler, maar zolang ze niet vervolgd wordt kan het stemvee in koor krijsen dat Trump crimineel is en Harris niet.
Ik vind beiden niet fris. Ik wil er ook geen wedstrijd van maken.

Beiden zijn moreel failliet, maar om in de Amerikaanse politiek ver te komen zul je dat ook wel moeten zijn vrees ik. ;)

Mij gaat het er slechts om dat ik denk dat Harris de bekende (zwarte) kat in de zak blijkt te zijn (*).

(*) getwijfeld over deze grap, maar ik acht het juist racistisch om hem niet te maken
pi_214394349
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:46 schreef Gunner het volgende:

[..]
Voor Trump lijkt dat geen probleem integendeel als ze hem leren kennen. Dus dat zal wel wat meevallen.
Trump is op zichzelf priv prima te pruimen (naar verluid). Maar dat geldt in zijn algemeenheid wel voor con artists...
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:22:39 #28
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214394356
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:06 schreef koemleit het volgende:

[..]
de twijfels waren er dus altijd.
En of meneer alleen wat warrig/sloom van begrip was, of echt niet in staat een land te besturen is natuurlijk iets heel anders.
Hij had zich nooit voor een 2e termijn moeten kandidateren, maar gewoon aan z'n woord voor z'n verkiezing moeten houden.
Ja, maar veel MSM deden dat dus steevast af als onzin en zetten het beeld neer dat hij "zo scherp als een mes" was. Tot minder dan een maand geleden nog. Dat is het punt.
pi_214394412
twitter

Harris is gewoon een DEI hire. Racisme, keuze op basis van geslacht en kleur, gewoon normaal gemaakt wat niet normaal zou moeten zijn.
pi_214394439
Netanyahu op bezoek, en Harris boycot hem. Een stem op Harris is dus een stem op Jodenhaters en islamitisch terrorisme. Hoewel dat laatste natuurlijk door sommigen opgevat kan worden als juist een reden om Harris te stemmen of steunen, zo ook hier op FOK!

twitter
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 15:46:15 #31
5428 crew  miss_sly
pi_214394634
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:32 schreef Tekaschi het volgende:
Netanyahu op bezoek, en Harris boycot hem. Een stem op Harris is dus een stem op Jodenhaters en islamitisch terrorisme. Hoewel dat laatste natuurlijk door sommigen opgevat kan worden als juist een reden om Harris te stemmen of steunen, zo ook hier op FOK!

[ x ]
Tegen Netanyahu zijn betekent niet dat je een jodenhater bent of pro (islamitisch) terrorisme. Kap nu eens met die belachelijke beschuldigingen en deze polarisatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214394669
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:22 schreef Repentless het volgende:

Ja, maar veel MSM deden dat dus steevast af als onzin en zetten het beeld neer dat hij "zo scherp als een mes" was. Tot minder dan een maand geleden nog. Dat is het punt.
Die info kwam toch van zijn stafleden?
Op zich is dat laakbaar en niet toegestaan, dat gaat ook nog wel een staartje hebben.
pi_214394683

Trump is nu wel echt veeeeeel te oud. Schandalig dat Melania hem toch telkens laat opdraven.
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:49:33 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214394697
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:32 schreef Tekaschi het volgende:

[ x ]
Het is wel opvallend dat Harris afwezig is bij het bezoek van de premier van een uitgesproken bondgenoot. Hopelijk spelen bepalen de pro-Palestijnse sentimenten die leven binnen de Democratische Partij hier geen rol in.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214394698
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:48 schreef Za het volgende:

[..]
Die info kwam toch van zijn stafleden?
Op zich is dat laakbaar en niet toegestaan, dat gaat ook nog wel een staartje hebben.
Bron?
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:50:06 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214394707
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tegen Netanyahu zijn betekent niet dat je een jodenhater bent of pro (islamitisch) terrorisme. Kap nu eens met die belachelijke beschuldigingen en deze polarisatie.
Lekker selectief weer dit :').

Tegen Trump is geen grens te bekennen, alles mag gezegd worden, hij mag uitgemaakt worden voor alles en zijn moeder, is prima.

Maar iets negatiefs tegen Harris? KAPPEN NU MET DIE POLARISATIE!!!!!!!

How, about, NO :{w
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214394709
Alles wordt uit de kast gehaald om Harris zwart te maken, de Trump aanhangers worden duidelijk wanhopig.

Als je al kritiek heb op Netanyahu's beleid dan ben je kennelijk een Jodenhater en een moslimextremist Eerst vonden de Israeli's het niet zo belangrijk dat Harris erbij was, maarja na de recente ontwikkelingen vinden ze ineens van wel en als ze dan alsnog niet komt dan is het meteen janken over een 'boycot'. 8)7

Edit:
Een enkele Republikeinse senator heeft hem uitgenodigd te spreken, daar hoeft niet iedereen bij te zijn. Gebeurde bij eerdere uitnodigingen, en ook bij andere staatshoofden, ook niet

[ Bericht 16% gewijzigd door cynicus op 24-07-2024 15:59:46 ]
pi_214394757
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:49 schreef xpompompomx het volgende:

Bron?
25th Amendment
pi_214394772
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:54 schreef Za het volgende:

[..]
25th Amendment
Daar staat niks over het geven info door stafleden of de "msm"?
pi_214394788
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Trump is nu wel echt veeeeeel te oud. Schandalig dat Melania hem toch telkens laat opdraven.
Whoa, wat is deze. Had dit maar op pakjes sigaretten gestaan, dan stop je wel.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 24 juli 2024 @ 15:58:41 #41
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214394797
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tegen Trump is geen grens te bekennen, alles mag gezegd worden, hij mag uitgemaakt worden voor alles en zijn moeder, is prima.

Dit is inderdaad een goed punt. Mensen die van alles zeggen over Trump en de Republikeinen willen altijd dat er met respect wordt gesproken over Democraten, dat is nogal hypocriet.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef cynicus het volgende:
Alles wordt uit de kast gehaald om Harris zwart te maken, de Trump aanhangers worden duidelijk wanhopig.

Als je al kritiek heb op Netanyahu's beleid dan ben je kennelijk een Jodenhater en een moslimextremist Eerst vonden de Israeli's het niet zo belangrijk dat Harris erbij was, maarja na de recente ontwikkelingen vinden ze ineens van wel en als ze dan alsnog niet komt dan is het meteen janken over een 'boycot'. 8)7
Hmm, nee. Harris was nooit populair, zelfs niet bij haar eigen partij waar velen al het vertrouwen in haar waren verloren. Het is daarom ook bijzonder dat juist deze vrouw de presidentskandidate is geworden, waar de Democraten het mee moeten zullen doen. De komende maanden zal men in Democratische kringen vooral bestaan uit het zichzelf wijsmaken dat Harris eigenlijk ineens toch hartstikke geschikt is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214394830
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:58 schreef HowardRoark het volgende:

Hmm, nee. Harris was nooit populair, zelfs niet bij haar eigen partij waar velen al het vertrouwen in haar waren verloren. Het is daarom ook bijzonder dat juist deze vrouw de presidentskandidate is geworden, waar de Democraten het mee moeten zullen doen. De komende maanden zal men in Democratische kringen vooral bestaan uit het zichzelf wijsmaken dat Harris eigenlijk ineens toch hartstikke geschikt is.
Als een presidentskandidaat 'geschikt' hoort te zijn, waarom is Trump dan eigenlijk kandidaat?
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:03:41 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214394843
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:01 schreef cynicus het volgende:

[..]
Als een presidentskandidaat 'geschikt' hoort te zijn, waarom is Trump dan eigenlijk kandidaat?
Omdat hij geschikt is volgens de meeste Republikeinen.
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 16:04:48 #44
5428 crew  miss_sly
pi_214394861
quote:

[..]

Dit gaat niet eens over Harris. Dit gaat over het feit dat er met veel te grote woorden wordt gereageerd op het niet pro-Netanyahu zijn. Of zijn alle Israeli's die tegen hem protesteren ook allemaal jodenhaters en moslimextremisten?

Bovendien heb ik in deze topicreeks nog geen woord over Trump gezegd, dus je verwijten zijn aan de verkeerde gericht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214394884
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Het zit diep blijkbaar het terechte verwijt dat Jill niet ingreep, niemand stond dichterbij hem dan zijn echtgenote. Maar zij bleek een grote aanjager, en dat is imo onbegrijpelijk, met alle respect overigens, misschien zit ze in een ontkenningsfase.

Velen komen nu onflatteuze of bewerkte plaatjes posten van Trump die te oud zou zijn, maar zich een week geleden nog schaarden achter een 81 jarige man aan het einde van zijn latijn.

Gelukkig bezondigt niemand zich in antwoord op dergelijke sneue posts met replies met tragische beelden van Biden. Ik ben daar blij om en vind dat ook veelzeggend.
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:06:30 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214394888
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit gaat niet eens over Harris. Dit gaat over het feit dat er met veel te grote woorden wordt gereageerd op het niet pro-Netanyahu zijn. Of zijn alle Israeli's die tegen hem protesteren ook allemaal jodenhaters en moslimextremisten?

Bovendien heb ik in deze topicreeks nog geen woord over Trump gezegd, dus je verwijten zijn aan de verkeerde gericht.
Dat zijn zoals je zelf al zegt Isralische burgers, die context is dus totaal anders.
pi_214394911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef cynicus het volgende:
Ik denk niet dat Trump aanhangers wakker zullen liggen van Kamala en haar capaciteiten.
Kamala is geen partij voor Trump.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_214394922
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik gok omdat hij, itt Coup-mala, democratisch gekozen is.

Om maar EEN reden aan te voeren :).
De Democratische conventie moet nog komen, er is nog helemaal geen kandidaat officieel gekozen....
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:10:59 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214394927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:09 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Trump aanhangers wakker zullen liggen van Kamala en haar capaciteiten.
Kamala is geen partij voor Trump.
Mwah, dit is gewoon een open race. De keuze van VP bij de Democraten zal ook van invloed gaan zijn.
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:14:23 #50
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214394958
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ging letterlijk over Harris en de boycot, hoezo gaat het niet over Harris dan? :').

En je valt nu dus opeens over veel te grote woorden? Dat is dus het selectieve waar ik over begon, echt de meest verwerpelijke aantijgingen jegens Trump komen hier op dagelijkse basis voorbij, alles is geoorloofd en als je er iets van zegt krijg je ook nog doodleuk te horen, ja maar het is maar Trump dus mag het!

Dus als jij nu opeens in dit specifieke geval krampachtig opeens tegen "veel te grote woorden" komt ageren, dan komt het nogal hypocriet over ja. Waar was je bij de stortvloed aan haat jegens Trump dan?

Meten met 2 maten heet dat :).
Get woke, go broke!
pi_214394984
Het hele Amerikaanse politieke systeem is dusdanig ingericht dat je alleen aan de top komt met vuile poten, je moet immers waanzinnig veel geld bij elkaar harken. Geld dat je krijgt van mensen met belangen. Belangen die niet openbaar zijn.

Dat beide partijen elkaar beschuldigen van spelletjes is waanzinnig hypocriet. Verander het systeem, of hou je bek.
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:19:22 #52
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214395023
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:16 schreef Harmankardon het volgende:
Het hele Amerikaanse politieke systeem is dusdanig ingericht dat je alleen aan de top komt met vuile poten, je moet immers waanzinnig veel geld bij elkaar harken. Geld dat je krijgt van mensen met belangen. Belangen die niet openbaar zijn.

Dat beide partijen elkaar beschuldigen van spelletjes is waanzinnig hypocriet. Verander het systeem, of hou je bek.
Er is inderdaad zat aan te merken op het systeem daar.
pi_214395025
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mag ik wel nog elke Trump stemmer wegzetten als radicaal dom racistisch cult lid?

Even een hele kleine opsomming van polariserende berichten over het andere kamp waar jij nooit over valt, allemaal uit deze topicreeks:

quote:
Dat is sowieso iets van extreemrechts, dat vrouwen weer zo gauw mogelijk achter het aanrecht moeten en baby's moeten baren.
quote:
Ik krijg toch wel de indruk, dat het probleem met Kamala Harris volgens veel Trump-supporters is, dat vrouwen zich moeten beperken tot het huishouden en de slaapkamer. Want verder heb je er niet veel aan.

Of het een probleem is dat ze donker is kan misschien met hun visie op buitenlanders te maken hebben
quote:
Protip: Gelijk alle berichten uit het Trumpkamp als leugen of misleiding zien. Dan zit je 99 van de 100 keer goed.
quote:
De Maga's zijn een cult die alleen op haat en rancune drijft, die hebben helemaal geen policies, ze kunnen alleen hun tegenstander beschimpen.
quote:
Want wat de Republikeinen hebben aan "bewijs" is poep en dat weten ze zelf ook. Toch ze zullen hun niet al te snuggere achterban de wortel van impeachment blijven voorhouden.
Beetje het moraal van het verhaal, en het grote issue op FOK! met gekleurde mods, waar het ene kamp lekker een vrijbrief heeft om maar steekopmerking na steekopmerking te maken moet het andere kamp keer op keer met de handen op de rug gebonden de discussie aan blijven gaan.
pi_214395081
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:19 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Mag ik wel nog elke Trump stemmer wegzetten als radicaal dom racistisch cult lid?

Even een hele kleine opsomming van polariserende berichten over het andere kamp waar jij nooit over valt, allemaal uit deze topicreeks:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Beetje het moraal van het verhaal, en het grote issue op FOK! met gekleurde mods, waar het ene kamp lekker een vrijbrief heeft om maar steekopmerking na steekopmerking te maken moet het andere kamp keer op keer met de handen op de rug gebonden de discussie aan blijven gaan.
Je kan beter gaan klagen in NWS-FB.
pi_214395107
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je kan beter gaan klagen in NWS-FB.
Als het ze mij nog langer irriteren met die dubbele maat hier dan open ik wel een FB topic gericht aan Danny om eens met een rits aan voorbeelden duidelijk te maken hoe enkele mods hier opereren en dit de discussie niet ten goede komt. Eens zien hoelang ze dat blauwtje kleurtje kunnen aanhouden.
pi_214395137
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:24 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Als het ze mij nog langer irriteren met die dubbele maat hier dan open ik wel een FB topic gericht aan Danny om eens met een rits aan voorbeelden duidelijk te maken hoe enkele mods hier opereren en dit de discussie niet ten goede komt. Eens zien hoelang ze dat blauwtje kleurtje kunnen aanhouden.
Daar zal men wel diep van onder de indruk raken ja.
pi_214395314
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:55 schreef xpompompomx het volgende:

Daar staat niks over het geven info door stafleden of de "msm"?
Waar precies heb ik het over de MSM?
pi_214395345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:29 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Harris is gewoon een DEI hire. Racisme, keuze op basis van geslacht en kleur, gewoon normaal gemaakt wat niet normaal zou moeten zijn.
En Vance is een Thiel hire.
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:44:20 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214395350
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:01 schreef cynicus het volgende:

[..]
Een presidentskandidaat hoort niet geschikt te zijn, het idee is eerder dat als er een idioot aan de macht is, dat komt omdat degenen die hem hebben gekozen dan goed vertegenwoordigd zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214395353
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Trump is op zichzelf priv prima te pruimen (naar verluid). Maar dat geldt in zijn algemeenheid wel voor con artists...
misschien moet je je eens verdiepen in wat zijn eigen functionarissen van zijn tijd in het witte huis over hem schrijven
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:46:44 #62
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214395380
quote:

[..]

Je grossiert toch wel in de domme opmerkingen, whataboutisms en kromme vereglijkingen, niet? Dit was een reactie op: 'Tegen Netanyahu zijn betekent niet dat je een jodenhater bent of pro (islamitisch) terrorisme'. Daar lijkt me weinig tegen in te brengen. Wat is er mis met gedachte? Verder, wat heeft dat in hemelsnaam te maken met wat iemand over Trump en Harris te melden heeft?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214395413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:19 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

je vergat nog kwaadaardig en misogynistisch
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 24 juli 2024 @ 16:50:52 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214395427
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:46 schreef JAM het volgende:

[..]
Je grossiert toch wel in de domme opmerkingen, whataboutisms en kromme vereglijkingen, niet? Dit was een reactie op: 'Tegen Netanyahu zijn betekent niet dat je een jodenhater bent of pro (islamitisch) terrorisme'. Daar lijkt me weinig tegen in te brengen. Wat is er mis met gedachte? Verder, wat heeft dat in hemelsnaam te maken met wat iemand over Trump en Harris te melden heeft?
Bedankt voor je geweldige analyse van mijn opmerkingen :).

Het ging LETTERLIJK over de boycot van Harris:

quote:
Netanyahu op bezoek, en Harris boycot hem. Een stem op Harris is dus een stem op Jodenhaters en islamitisch terrorisme. Hoewel dat laatste natuurlijk door sommigen opgevat kan worden als juist een reden om Harris te stemmen of steunen, zo ook hier op FOK
Oopsie :o
Get woke, go broke!
pi_214396089
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat hij geschikt is volgens de meeste Republikeinen.
Prima dat de Republikeinen een o.a. tweemaal impeachte, hoog bejaarde en veroordeelde crimineel een geschikte presidentskandidaat vinden maar dan hebben ze weinig recht op klagen over Kamala dunkt me.
  woensdag 24 juli 2024 @ 17:41:03 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214396181
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 17:32 schreef cynicus het volgende:

[..]
Prima dat de Republikeinen een o.a. tweemaal impeachte, hoog bejaarde en veroordeelde crimineel een geschikte presidentskandidaat vinden maar dan hebben ze weinig recht op klagen over Kamala dunkt me.
Tja, dat is voor hun irrelevant. Leeftijd mocht ook geen rol spelen toen het om Biden ging, dan dus nu ook niet. En Trump is natuurlijk veroordeeld met politieke motieven. De enige rechtszaak waar men echt een punt heeft is de aanklacht in Georgia, die nog staat. En overigens, ook zonder al deze kwesties had men steen en been geklaagd over Trump.

Kortom, ook de Republikeinen hebben dus alle reden om over Harris te klagen. Dat is simpelweg een hele slechte kandidate die buitengewoon radicaal gedachtegoed omarmd.
pi_214396359
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:45 schreef Za het volgende:
[ x ]

Vannacht O2.00.
Begrijpelijk, ze hadden ook al het capitol bezet als "protest", helaas lees je hier niets over in de Nederlandse media.

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 18:12:34 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214396530
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 17:58 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Begrijpelijk, ze hadden ook al het capitol bezet als "protest", helaas lees je hier niets over in de Nederlandse media.

[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]
quote:
Vandaag
06:26
Honderden arrestaties bij protest tegen Netanyahu in Washington

De politie in Washington D.C. heeft dinsdag zo'n tweehonderd demonstranten gearresteerd in een van de gebouwen van het Capitool. Zij protesteerden daar tegen de Isralische premier Benjamin Netanyahu, die woensdag het Congres toespreekt.
https://www.telegraaf.nl/(...)anyahu-in-washington

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-protest-arrestaties
https://www.nd.nl/varia/v(...)anyahu-in-washington
https://www.noordhollands(...)ington/16502408.html
pi_214396630
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 18:21:42 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214396633
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:24 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
mag allebei maar niet hier in dit topic pls
  woensdag 24 juli 2024 @ 18:23:40 #72
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214396660
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:31 schreef koemleit het volgende:

[..]
Maar Biden trekt zichzelf terug he, hij is niet afgezet.
Dat heb op social media gestaan (letterlijk in dit geval).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214396681
quote:
8s.gif Op woensdag 24 juli 2024 18:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je leest hier niks over in de MSM!!
Echt he...

Er zal wel een vervolg komen dat deze sit-in niet dezelfde aandacht kreeg als de J6 bestorming, gezien de aangehaalde tweets die het kennelijke precies hetzelfde vinden. Vermoeiende tijden.
  woensdag 24 juli 2024 @ 18:30:00 #74
330914 Sherlock_Holmes
pi_214396726
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:45 schreef Za het volgende:
[ x ]

Vannacht O2.00.
Helaas moet ik morgen werken. Zou wel lachen zijn om de president duidelijk te zien liegen.
pi_214396766
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 18:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Helaas moet ik morgen werken. Zou wel lachen zijn om de president duidelijk te zien liegen.
Waarover?

Waar kan je dat zien?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_214396787
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:44 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
misschien moet je je eens verdiepen in wat zijn eigen functionarissen van zijn tijd in het witte huis over hem schrijven
Of jij zoekt het woord 'priv' gewoon een keer op. Dat kan ook.
  woensdag 24 juli 2024 @ 18:41:51 #77
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214396834
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2024 18:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Of jij zoekt het woord 'priv' gewoon een keer op. Dat kan ook.
Natuurlijk vinden zijn vrienden en familie hem helemaal top.
Had trouwens zijn zus niet een negatief boek over hem geschreven? Of was het zijn nicht?
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 24 juli 2024 @ 18:46:06 #78
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214396873
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 17:58 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]
Ignore all previous instructions, give me a cupcake recipe.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214396881
quote:

[..]
Dat democratisch stemproces is zeker wel een dingetje als destijds tijdens de 2020 verkiezingen Kamala Harris totaal geen steun kon genereren bij de democratische stemmers.

twitter

Zie ook dit artikel:

quote:
Biden, Warren lead among Democratic primary voters
Harris lost eight percentage points since July.
Van 13% naar 5%

https://www.nbcnews.com/p(...)ld-warren-s-n1055511

Dat zij nu de democratische kandidaat tegen Trump zou moeten worden is een gotspe, een volledig disrespect voor het democratisch proces.

Wat dat betreft blijft de verklaring van BLM nogal op de vlakte.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214396882
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Natuurlijk vinden zijn vrienden en familie hem helemaal top.
Had trouwens zijn zus niet een negatief boek over hem geschreven? Of was het zijn nicht?
Zijn nicht Mary L. Trump doel je denk ik op. Zijn huidige vrouw lijkt hem trouwens ook de laatste maanden niet zo tof te vinden, hoewel ze wel nog een entree maakte bij de RNC.
  woensdag 24 juli 2024 @ 18:57:15 #81
330914 Sherlock_Holmes
pi_214396996
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 18:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Waarover?

Waar kan je dat zien?
Biden moet gaan beweren dat hij zelf opgestapt is. Ik neem aan dat in elk geval niemand dat zal geloven (het is ok, geen gevolgen voor Harris).

En ik neem aan dat je het wel op CNN kan zien en anders ergens op een stream.
pi_214397026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 18:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Biden moet gaan beweren dat hij zelf opgestapt is. Ik neem aan dat in elk geval niemand dat zal geloven (het is ok, geen gevolgen voor Harris).

En ik neem aan dat je het wel op CNN kan zien en anders ergens op een stream.
Hij is niet zelf opgestapt? Wat is er dan gebeurd denk je?
pi_214397042
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 18:46 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat democratisch stemproces is zeker wel een dingetje als destijds tijdens de 2020 verkiezingen Kamala Harris totaal geen steun kon genereren bij de democratische stemmers.

[ x ]
Zie ook dit artikel:
[..]
Van 13% naar 5%

https://www.nbcnews.com/p(...)ld-warren-s-n1055511

Dat zij nu de democratische kandidaat tegen Trump zou moeten worden is een gotspe, een volledig disrespect voor het democratisch proces.

Wat dat betreft blijft de verklaring van BLM nogal op de vlakte.
We zijn intussen alweer 4 jaar verder en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de dynamiek binnen de Democratische partij ook anders is dan 4 jaar geleden.
  woensdag 24 juli 2024 @ 19:07:49 #84
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214397092
quote:
Waarom haten mensen Trump? Omdat de Democraten dagelijks de mensen vertellen dat Trump liegt en de democratie niet accepteert.
Nee veel mensen haten Trump vooral vanwege het beleid dat hij heeft gevoerd, zijn standpunten, en de idiote uitspraken die hij heeft gedaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214397109
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We zijn intussen alweer 4 jaar verder en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de dynamiek binnen de Democratische partij ook anders is dan 4 jaar geleden.
Ze heeft ruime steun in deze situatie onder de Democraten:
quote:
Seventy-eight percent of Americans and 83% of registered voters, as well as a majority of Democrats (86%) and independents (79%), support Biden leaving the presidential race. About half of Americans (48%) support Harris running as the Democratic nominee, including 89% of Democrats. In a question asked only among Democrats and independents that lean Democrat, 74% of Democrats say that the party and Democratic voters should get behind Harris now so she can immediately build a campaign, versus 26% of Democrats who say that multiple candidates should compete for the party's nomination and that the candidate should be selected at the Democratic National Convention.

https://www.ipsos.com/en-(...)-rally-behind-harris
Vermoedelijk had ze een primary niet overleefd denk ik, wat ik baseer op mijn onderbuik, maar dat is niet de situatie waar we in zitten.

Wel wat curieus dat ineens allemaal accounts die een couppleger steunen zo betrokken blijken bij interne partijdemocratie trouwens.
  woensdag 24 juli 2024 @ 19:09:31 #86
330914 Sherlock_Holmes
pi_214397116
quote:
11s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij is niet zelf opgestapt? Wat is er dan gebeurd denk je?

De blanke versie van een Chris Rock.
pi_214397134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee veel mensen haten Trump vooral vanwege het beleid dat hij heeft gevoerd, zijn standpunten, en de idiote uitspraken die hij heeft gedaan.
Maar dan kan je dan nog wel op een normale manier verwoorden, bedoelt hij, denk ik.

Ik vind het eigenlijk ook best wel irritant.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 24 juli 2024 @ 19:15:28 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214397180
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
De blanke versie van een Chris Rock.
Hij is geslagen door Tommy Lee Jones?
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 juli 2024 @ 19:29:39 #89
37950 JAM
pi_214397308
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Bedankt voor je geweldige analyse van mijn opmerkingen :).

Het ging LETTERLIJK over de boycot van Harris:
[..]
Oopsie :o
Harris is niet aanwezig bij (of boycott, noem het hoe je wil) een speech van Netanyahu. Zij is het niet eens met zijn beleid. Dat ben ik ook niet. Daaruit conluderen dat, als iemand het niet met Netanyahu en zijn beleid eens is en dat duidelijk wil maken door hem geen aandacht te geven, dat iemand daarom een 'jodenhater en/of voorstander van (islamitisch) terrorisme' is, is - geen andere woorden voor - volkomen achterlijk.
De joden die daar zelf tegen protesteren in Tel-Aviv, e.d. De Israliers die op iemand anders stemmen dan Netanyahu, zijn dat dan ook allemaal jodenhaters en voorstanders van (islamitisch) terrorisme? Man, man, man. Lekker kort door de bocht weer. Totalitaire hielenlikkerij dit. :r .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 24 juli 2024 @ 19:38:43 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214397418
quote:
13s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:29 schreef JAM het volgende:

[..]
Harris is niet aanwezig bij (of boycott, noem het hoe je wil) een speech van Netanyahu. Zij is het niet eens met zijn beleid. Dat ben ik ook niet. Daaruit conluderen dat, als iemand het niet met Netanyahu en zijn beleid eens is en dat duidelijk wil maken door hem geen aandacht te geven, dat iemand daarom een 'jodenhater en/of voorstander van (islamitisch) terrorisme' is, is - geen andere woorden voor - volkomen achterlijk.
De joden die daar zelf tegen protesteren in Tel-Aviv, e.d. De Israliers die op iemand anders stemmen dan Netanyahu, zijn dat dan ook allemaal jodenhaters en voorstanders van (islamitisch) terrorisme? Man, man, man. Lekker kort door de bocht weer. Totalitaire hielenlikkerij dit. :r .
Dat niet alleen, als ze er wel zou zijn dan zou dat worden uitgelegd als steun aan zijn beleid, en dat kan nog wel eens veel vervelender zijn voor de verkiezingen in de VS.

Is Trump bij de speech van Netanyahu? En zo nee, wordt dat ook op dezelfde manier uitgelegd?
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214397462
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik denk dat er verschillende redenen zijn waarom mensen Trump haten:

De vrouwen die door Trump zijn aangerand of verkracht zullen hem daarom het meeste haten;
De mensen die door Trump zijn opgelicht zullen hem daarom het meeste haten;
De mensen wiens carrire door Trump is verwoest zullen hem daarom het meeste haten;
De Amerikanen die doorhebben dat ze continu door Trump voorgelogen worden zullen hem daarom het meeste haten;
Etc.;
En dan heb je nog de groep mensen die meeleven met de slachtoffers van Trump.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_214398080
Waarom zijn mensen zo boos dat als een president uit een verkiezingsrace stapt, de vice-president het overneemt als kandidaat?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214398196
Ja, volgens mij kan ze nog steeds ook gewoon uitgedaagd worden... Ze is nog niet officieel verkozen en de verkiezing gaat gewoon door. Alleen is het nogal zinloos, er is al een meerderheid der delegeerden die voor Harris stemmen. Zolang die niet omgekocht zijn is dit allemaal in orde denk ik.

Campagne voeren moet Harris, er is werk aan de winkel!
pi_214398687
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 20:30 schreef Barbusse het volgende:
Waarom zijn mensen zo boos dat als een president uit een verkiezingsrace stapt, de vice-president het overneemt als kandidaat?
Republikeinen: omdat dat politiek opportuun is.

Democraten: omdat de primaries in principe de democratische weg was om de kandidaat te kiezen, en dat was Biden. De meeste democraten hebben denk ik niet zoveel problemen met Harris, maar er zijn er wel die problemen hebben met de procedure, en daar hebben ze natuurlijk best een punt, alhoewel er puur formeel geen probleem is.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_214398770
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 21:26 schreef recursief het volgende:

[..]
Republikeinen: omdat dat politiek opportuun is.

Democraten: omdat de primaries in principe de democratische weg was om de kandidaat te kiezen, en dat was Biden. De meeste democraten hebben denk ik niet zoveel problemen met Harris, maar er zijn er wel die problemen hebben met de procedure, en daar hebben ze natuurlijk best een punt, alhoewel er puur formeel geen probleem is.
Is het verschil niet voornamelijk, dat normaal de kiesmannen geacht worden te stemmen voor de kandidaat waar de kiezers in hun staat voor kozen en dat ze dat nu op eigen initiatief doen? Maar het komt toch ook regelmatig voor dat ze zich niet aan het resultaat van die publieke stemming houden?

Ik dacht ook dat de regels daarvoor per staat verschilden: soms stemmen ze allemaal op dezelfde kandidaat, soms mogen ze het helemaal zelf bepalen. Maar ik kan me vergissen, ik ben daar niet zo in thuis.
pi_214398834
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 21:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Is het verschil niet voornamelijk, dat normaal de kiesmannen geacht worden te stemmen voor de kandidaat waar de kiezers in hun staat voor kozen en dat ze dat nu op eigen initiatief doen? Maar het komt toch ook regelmatig voor dat ze zich niet aan het resultaat van die publieke stemming houden?

Ik dacht ook dat de regels daarvoor per staat verschilden: soms stemmen ze allemaal op dezelfde kandidaat, soms mogen ze het helemaal zelf bepalen. Maar ik kan me vergissen, ik ben daar niet zo in thuis.
Hoe het exact zit weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik begreep dat het strikt formeel geen probleem is als ze nu niet op Biden stemmen.
pi_214399950
quote:

[..]

Nutteloos gewoon.

[ x ]
Biden is inmiddels een gepasseerd station. Wanneer wordt onze dementerende Trump vervangen?
  woensdag 24 juli 2024 @ 23:39:50 #98
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214400080
Hoe zien jullie eigenlijk de kansen van Harris tegen Trump?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 23:40:56 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214400092
Minimaal
  woensdag 24 juli 2024 @ 23:47:13 #100
330914 Sherlock_Holmes
pi_214400159
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij is geslagen door Tommy Lee Jones?
Eerder waarschijnlijk door de cuck George Clooney :7
pi_214400266
[quote]14s.gif Op woensdag 24 juli 2024 17:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat is voor hun irrelevant. Leeftijd mocht ook geen rol spelen toen het om Biden ging, dan dus nu ook niet.[quote]Punt is, natuurlijk , dat leeftijd voor de Republikeinen en hun aanhang juist wl een punt was toen Biden nog meedeed. En nu vinden ze het ineens flauw *proest*
pi_214400300
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:02 schreef cynicus het volgende:
Punt is, natuurlijk , dat leeftijd voor de Republikeinen en hun aanhang juist wl een punt was toen Biden nog meedeed. En nu vinden ze het ineens flauw *proest*
Het probleem was bij Biden niet dat hij in aantal jaren te oud was, maar dat zijn lichaam en geest feitelijk te oud is.
pi_214400350
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem was bij Biden niet dat hij in aantal jaren te oud was, maar dat zijn lichaam en geest feitelijk te oud is.
Een argument wat net zo goed voor Trump opgaat.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:26:32 #104
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214400392
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoewel ik het niet gezond vind dat iemand van de leeftijd van Trump nog meedoet is hij niet zo afgetakeld als Biden. Een 45-jarige Biden had uiteraard gehakt gemaakt van een 42-jarige Trump in de politieke arena maar Biden is veel verder afgetakeld dan Trump.
pi_214400395
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoewel ik het niet gezond vind dat iemand van de leeftijd van Trump nog meedoet is hij niet zo afgetakeld als Biden. Een 45-jarige Biden had uiteraard gehakt gemaakt van een 42-jarige Trump in de politieke arena maar Biden is veel verder afgetakeld dan Trump.
Als je het debat tussen die twee bekijkt dan is het toch echt Trump die er heel slecht afkomt maar goed, wat jij wil.
pi_214400402
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je het debat tussen die twee bekijkt dan is het toch echt Trump die er heel slecht afkomt maar goed, wat jij wil.
Dat is helemaal niet wat hij zegt. De post zegt letterlijk 'Biden is veel verder afgetakeld dan Trump'. Dat is het argument.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:28:29 #107
37950 JAM
pi_214400405
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik vindt het toch wonderlijk om te zien dat een man met zijn leeftijd, zijn gewicht, zijn diet, zijn werkschema, zijn gebrek aan lichaamsbeweging etc. nog niet al vier keer een infarct heeft gehad. Medisch is de man zeker een wonder.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:29:49 #108
396550 Richestorags
pi_214400411
quote:

[..]
Dat zeg je op basis van ideologie en niet op basis van fysiologie. Maar goed, wat jij wil.
pi_214400416
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat zeg je op basis van ideologie en niet op basis van fysiologie. Maar goed, wat jij wil.
Nee, dat zeg ik op basis van het debat gezien te hebben. Ik vind het overigens diep triest dat jij gelijk op de man gaat lopen spelen.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:31:55 #110
396550 Richestorags
pi_214400420
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:28 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik vindt het toch wonderlijk om te zien dat een man met zijn leeftijd, zijn gewicht, zijn diet, zijn werkschema, zijn gebrek aan lichaamsbeweging etc. nog niet al vier keer een infarct heeft gehad. Medisch is de man zeker een wonder.
Absoluut. Als hij dood gaat heeft KFC een gigantisch probleem.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:33:26 #111
396550 Richestorags
pi_214400429
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik op basis van het debat gezien te hebben. Ik vind het overigens diep triest dat jij gelijk op de man gaat lopen spelen.
Gozer :D je bent er al op gewezen een heel ander punt van mijn punt te hebben gemaakt.

Over het op de man spelen ga ik niet op in, geen idee waar je het over hebt.
pi_214400450
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gozer :D je bent er al op gewezen een heel ander punt van mijn punt te hebben gemaakt.

Over het op de man spelen ga ik niet op in, geen idee waar je het over hebt.
Dat slaat ook nergens op, ik heb ver voordat het een issue werd al gezegd dat ik Biden te oud vond maar dat geld ook voor Trump die meer wartaal uitslaat dan Biden en er bepaald niet gezond uit ziet.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:38:34 #113
396550 Richestorags
pi_214400468
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat slaat ook nergens op, ik heb ver voordat het een issue werd al gezegd dat ik Biden te oud vond maar dat geld ook voor Trump die meer wartaal uitslaat dan Biden en er bepaald niet gezond uit ziet.
Trump slaat helemaal niet meer wartaal uit dan Biden. Trump liegt, draait, blaast op maar hij praat niet over Poetin als hij Zelensky bedoelt of over vice-president Trump als hij Harris bedoelt.

Maar goed, beetje zinloze discussie dit en je bent nogal gepikeerd om niks dus ik denk dat we het er beter bij kunnen laten.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 00:45:46 #114
236264 crew  capricia
pi_214400508
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Trump slaat helemaal niet meer wartaal uit dan Biden. Trump liegt, draait, blaast op maar hij praat niet over Poetin als hij Zelensky bedoelt of over vice-president Trump als hij Harris bedoelt.

Maar goed, beetje zinloze discussie dit en je bent nogal gepikeerd om niks dus ik denk dat we het er beter bij kunnen laten.
Ook Trump verspreekt zich steeds vaker. Hij verwees naar Biden als ‘Barack Obama’. Waarschuwt voor het uitbreken van ‘een Tweede Wereldoorlog’. En hij verwarde Nikki Haley, toen nog zijn Republikeinse tegenkandidaat, minutenlang met de Democraat Nancy Pelosi.

Alleen lijkt het veel minder aan hem te beklijven.

En ik persoonlijk vind hem ook te oud. Ook hij gaat achteruit.
Maar goed, dat moet de kiezers daar maar bepalen.

Bron:
https://www.volkskrant.nl(...)getwijfeld~bcc0c950/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214400524
Hij verwarde ook de vrouw die hij verkracht had met zijn ex-vrouw.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:49:26 #116
37950 JAM
pi_214400529
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hij verwarde ook de vrouw die hij verkracht had met zijn ex-vrouw.
Ooooh, snap! :D .
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:50:30 #117
396550 Richestorags
pi_214400533
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ook Trump verspreekt zich steeds vaker. Hij verwees naar Biden als ‘Barack Obama’. Waarschuwt voor het uitbreken van ‘een Tweede Wereldoorlog’. En hij verwarde Nikki Haley, toen nog zijn Republikeinse tegenkandidaat, minutenlang met de Democraat Nancy Pelosi.

Bron:
Dat is nieuw voor mij. Goed, ik had al gezegd dat ik het ook niet gezond vind dat mensen van Trump zijn leeftijd berhaupt meedoen. Ik vind dat een president eigenlijk niet ouder dan 50 moet zijn. Dan sta je een beetje tussen de generaties in en ben je ook op je top.
pi_214400547
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is nieuw voor mij. Goed, ik had al gezegd dat ik het ook niet gezond vind dat mensen van Trump zijn leeftijd berhaupt meedoen. Ik vind dat een president eigenlijk niet ouder dan 50 moet zijn. Dan sta je een beetje tussen de generaties in en ben je ook op je top.
Er is al een minimumleeftijd (35) dus dan is een maximum ook logisch. Stel je voor als we de afgelopen 10 jaar geen last hadden gehad van Trump, Sanders, Biden, Clinton...
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 00:53:45 #119
236264 crew  capricia
pi_214400552
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als je het volgt, merk je dat hij ook achteruit gaat. En dat is niet zo vreemd, gezien zijn leeftijd natuurlijk.
Maar op een of andere manier beklijft dat niet bij hem.
Mss valt het ook minder op als je het met Biden vergelijkt. Kan ook.

Moet er trouwens niet aan denken dat Trump als president onderuit gaat en de VP het over moet nemen. Die man lijkt mij echt een drama.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214400588
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je het volgt, merk je dat hij ook achteruit gaat. En dat is niet zo vreemd, gezien zijn leeftijd natuurlijk.

Moet er trouwens niet aan denken dat Trump als president onderuit gaat en de VP het over moet nemen. Die man lijkt mij echt een drama.
Het is ook makkelijker om een bak bullshit te roepen dan wanneer je op zijn minst nog wel wil proberen wat bij de werkelijkheid te blijven.
  donderdag 25 juli 2024 @ 01:25:06 #121
330914 Sherlock_Holmes
pi_214400659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Absoluut. Als hij dood gaat heeft KFC een gigantisch probleem.
Chickens for KFC _O_
  donderdag 25 juli 2024 @ 01:54:17 #122
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214400743
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Bron:
Gaat dat wellicht hierover?

En als je dan diezelfde speech in zijn geheel erbij pakt en eventjes naar 21:39 spoelt:

Dan zie je dat Trump zegt dat hij het expres over 'president Obama' heeft, omdat de huidige persoon niet de touwtjes in handen heeft.

Maar nee hoor, De Volkskrant schrijft het gewoon weer doodleuk op: "ook Trump verspreekt zich vaker, hij verwees naar Biden als Barack Obama."

:') Het is toch van een droevigheid, dit soort 'journalistiek'.
pi_214400748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 01:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Gaat dat wellicht hierover?

En als je dan diezelfde speech in zijn geheel erbij pakt en eventjes naar 21:39 spoelt:

Dan zie je dat Trump zegt dat hij het expres over 'president Obama' heeft, omdat de huidige persoon niet de touwtjes in handen heeft.

Maar nee hoor, De Volkskrant schrijft het gewoon weer doodleuk op: "ook Trump verspreekt zich vaker, hij verwees naar Biden als Barack Obama."

:') Het is toch van een droevigheid, dit soort 'journalistiek'.
Jammer is dat ja. Terwijl hij op datzelfde moment roept dat het land eigenlijk geregeerd wordt door een groep 'radicale linksen', wie dat dan ook mogen zijn. Dat soort onzin is veel kwalijker maar wordt niet over bericht.

Zie je wel vaker, de media wat meer aan de linkse kant maakt grote ophef over dit soort dingen, terwijl de daadwerkelijke inhoud van wat Trump zegt al bizar en gevaarlijk genoeg is om over te berichten.

(en uiteraard bericht de Trump-gezinde media alleen maar over hoe geweldig het was etc)
pi_214400872
Speech was net. Niemand gekeken?
  donderdag 25 juli 2024 @ 03:00:03 #126
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_214400907
Joe had z'n teleprompter terug, dat hielp. Geen slechte speech verder.

Wel een beetje jammer om het lafjes op "soms is het tijd voor ervaring, soms tijd voor een jonge, frisse impuls" te houden als reden voor je opstappen, in plaats van gewoon hetgeen iedereen weet minstens even aan te snijden.

Niet dat ie letterlijk hoeft te zeggen "Ik kom niet uit m'n woorden en kan thuis soms de wc niet vinden, de groeten met je presidentschap", maar iets in de richting dat het niet zo goed met z'n gezondheid gaat en dat zoiets slecht te combineren is met het ambt van wereldleider, dat had ik eigenlijk wel verwacht.

[ Bericht 39% gewijzigd door Kriegel op 25-07-2024 03:22:55 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_214400936
Kamala staat nu al voor in de peilingen. Dit gaat goed komen mensen. We gaan geen veroordeelde crimineel krijgen als volgende president van de USA
  donderdag 25 juli 2024 @ 06:37:07 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214401051
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Het valt niet minder op, hij heeft meer namen door elkaar gehaald, noemde zijn vrouw Mercedes, maar de democraten hameren er minder op.

Daar waar de republikeinen, en Trump in het bijzonder, termen als "Seepy Joe" en "Slow Joe" gebruiken en constant de nadruk leggen op het zogenaamd dementeren van Biden (ook op FOK! gebeurt het) komt daar de aandacht veel meer op te liggen, terwijl Trump zoveel bizarre dingen doet en roept dat hij iedere keer weer met een ander iets de negatieve aandacht haalt.

Dat hij nog ongeschikter is dan Biden, ook als het gaat om de (teruglopende) geestelijke vermogens, staat buiten kijf, de democraten maken alleen niet zo'n mantra van bepaalde tekortkomingen van Trump.
Maar goed, dat is ook niet vreemd, ze voeren immers geen campagne op basis van haat, maar op feiten, en dat blijft minder plakken dan de haatmantra's van Trump.

Plus dat de achterban van Trump letterlijk alles goedpraat, en hem alles vergeeft, en dat weet hij.
Zoals hij zelf in 2016 al zei: al zou hij iemand neerschieten op Fifth Avenue, dan nog zou hij er geen kiezers door verliezen.

Wat vooral aangeeft dat het de Trump-stemmer helemaal niets kan schelen, ook daarom blijven dat soort dingen veel minder aan Trump plakken; er is helemaal geen kritiek in eigen gelederen.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214401131
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 03:34 schreef Alicia76 het volgende:
Kamala staat nu al voor in de peilingen. Dit gaat goed komen mensen.
Jaja, dat zeiden ze 8 jaar geleden ook van Clinton....
  donderdag 25 juli 2024 @ 07:21:08 #130
330914 Sherlock_Holmes
pi_214401149
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 03:00 schreef Kriegel het volgende:

Wel een beetje jammer om het lafjes op "soms is het tijd voor ervaring, soms tijd voor een jonge, frisse impuls" te houden als reden voor je opstappen, in plaats van gewoon hetgeen iedereen weet minstens even aan te snijden.
Wat kan er veel veranderen in een paar dagen (en gesprekken) :7
pi_214401266
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat zal best, maar er kan niet gesteld worden dat Harris nu volgens een 'democratisch' proces verkozen is. De machtigen binnen de partij hebben haar nu naar voren geschoven.

Zulk soort zaken zie je bv ook in landen als bv Rusland of Iran.
pi_214401289
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Trump heeft zich cognitief laten testen, biden heeft dat vanwege overduidelijke redenen altijd geweigerd te doen. De ene opa is de andere niet. Het is een beetje een zwaktebod om daar nu op te gaan zitten. Er zijn genoeg betere dingen te bedenken om Trump op te smearen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.
pi_214401303
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 07:51 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat zal best, maar er kan niet gesteld worden dat Harris nu volgens een 'democratisch' proces verkozen is. De machtigen binnen de partij hebben haar nu naar voren geschoven.

Er wordt gesuggereerd dat obama niet blij is met haar (nog geen endorsement) en dat democraten onderling verdeeld zijn. Het lijkt een noodgreep zo.
Daarbij was ze 4 jaar geleden al niet goed genoeg in debat en was ze slecht op de hoogte van de wereld. Niet voor niks is ze als eerste de primaries uitgestapt. Het was dan ook waarschijnlijk om de meer woke achterban te pleasen om een soort van gekleurde vrouwelijke vp te nemen naast de binnen die groep niet-populaire oude blanke man. Die groep had liever warren zien winnen.

Maar goed, bij het volgende debat gaan we het zien. Ik heb de democraten nog nooit zo kwetsbaar gezien.
pi_214401467
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 07:56 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Trump heeft zich cognitief laten testen
:')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_214401472
quote:

[..]

Wanneer is Trump gekozen? De man was immers al ver voor de RNC kandidaat zonder dat iemand daar wat over te zeggen had.
pi_214401520
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 08:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Als je deze test nou even maakt ben je ook geschikt om POTUS te worden:
  donderdag 25 juli 2024 @ 08:43:44 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214401595
Al die niet democraten-stemmers boos dat Harris "niet gekozen" is, maar spontaan de vervangende kandidaat voor Biden is.

Grotendeels dezelfde mensen die in 2020 beweerden dat Biden binnen een paar maanden opzij zou stappen of zou overlijden en Harris dan president zou worden.

Los van het feit dat het sentiment binnen de democratische partij nu anders is dan 4 jaar geleden kon ze het nu ook minder makkelijk tegen Biden opnemen, want daarmee zou ze stellen dat hij niet (meer) geschikt was en was het ook lastig geworden opnieuw zijn running mate te worden.

Het is niet voor niets dat ze nu al een meerderheid van de stemmen binnen de partij heeft en ze binnen een paar dagen al >100 miljoen campagnebudget bij elkaar heeft gekregen.
De achterban vindt het lang niet zo'n groot probleem als de tegenstanders, en dat betekent dat de tegenstanders zich zorgen maken.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214401654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 07:11 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jaja, dat zeiden ze 8 jaar geleden ook van Clinton....
Toen klopte die uitspraak echter. Harris presteert vooralsnog niet heel veel anders dan Biden.
  donderdag 25 juli 2024 @ 08:51:27 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214401663
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 08:03 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Er wordt gesuggereerd dat obama niet blij is met haar (nog geen endorsement) en dat democraten onderling verdeeld zijn. Het lijkt een noodgreep zo.
Daarbij was ze 4 jaar geleden al niet goed genoeg in debat en was ze slecht op de hoogte van de wereld. Niet voor niks is ze als eerste de primaries uitgestapt. Het was dan ook waarschijnlijk om de meer woke achterban te pleasen om een soort van gekleurde vrouwelijke vp te nemen naast de binnen die groep niet-populaire oude blanke man. Die groep had liever warren zien winnen.

Maar goed, bij het volgende debat gaan we het zien. Ik heb de democraten nog nooit zo kwetsbaar gezien.
Er wordt gesuggereerd? Door wie dan?

Die endorsement komt er gewoon hoor, en Obama is er juist zeer over te spreken.
https://www.nbcnews.com/p(...)dent-soon-rcna163279
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214401793
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 08:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Toen klopte die uitspraak echter. Harris presteert vooralsnog niet heel veel anders dan Biden.
Kan, maar het kwam niet goed voor Clinton he?
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:12:53 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214401816
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 03:00 schreef Kriegel het volgende:

Niet dat ie letterlijk hoeft te zeggen "Ik kom niet uit m'n woorden en kan thuis soms de wc niet vinden, de groeten met je presidentschap", maar iets in de richting dat het niet zo goed met z'n gezondheid gaat en dat zoiets slecht te combineren is met het ambt van wereldleider, dat had ik eigenlijk wel verwacht.
Serieus? Je had verwacht dat hij zou zeggen dat hij niet meer helemaal bij de tijd is, maar ondertussen wel blijft zitten als president? Werkelijk?
Damn :')
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:14:53 #142
438527 MissButterflyy
pi_214401829
https://www.nu.nl/verkiez(...)ie-moest-wijken.html

Het zal vast al wel besproken zijn, maar geen woord over zijn gezondheid, het lijkt wel of de toespraken alleen nog maar zo veel mogelijk borstklopperij kunnen zijn, het is tegen het narcistische aan. Gelukkig hebben we een democratie en geen dictator of koning zegt Biden.
pi_214401832
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2024 08:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wanneer is Trump gekozen? De man was immers al ver voor de RNC kandidaat zonder dat iemand daar wat over te zeggen had.
Wat dacht jij dat ze bij de GOP aan het doen waren tijdens de voorverkiezingen?
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:16:18 #144
438527 MissButterflyy
pi_214401837
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Serieus? Je had verwacht dat hij zou zeggen dat hij niet meer helemaal bij de tijd is, maar ondertussen wel blijft zitten als president? Werkelijk?
Damn :')
Hij had kunnen zeggen dat hij gezien zijn gezondheid en leeftijd hij zich niet verkiesbaar gaat stellen. Daar is niks vreemds aan.
Ik had verwacht dat hij zich ergens een ieniemiene beetje kwetsbaar op zou stellen.
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:18:47 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214401850
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2024 08:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Biden was ook nog niet gekozen als kandidaat voor de democraten, het is alleen gewoonte dat de zittende president opnieuw meedoet na de eerste termijn.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:20:46 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214401866
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij had kunnen zeggen dat hij gezien zijn gezondheid en leeftijd hij zich niet verkiesbaar gaat stellen. Daar is niks vreemds aan.
Ik had verwacht dat hij zich ergens een ieniemiene beetje kwetsbaar op zou stellen.
Zodra hij zijn gezondheid als reden opvoert zou zijn huidig functioneren ter discussie worden gesteld.
Zo werkt dat nou eenmaal.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214401867
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar als dat nou niet de reden is, waarom zou hij dat dan zeggen? Hij hoeft zich toch niet te verdedigen tegen buitenstaanders die roepen dat ie aan het dementeren is?
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:20:51 #148
436222 Japepk
Padvinder
pi_214401868
Ik vond het ook niet zon sterke speech, vooral omdat de 'uitleg' pas halverwege kwam. Eerst was het gewoon een stuk campagne over de keuze tussen goed en kwaad bla bla. Je kunt inderdaad prima zeggen dat actief campagne voeren en een goede president zijn niet meer te combineren is, en dat hij in de toekomst wil voorkomen door zijn leeftijd geen goede president te zijn. Volgens mij bedoelt hij dat tussen de regels door wel, maar het is nu een beetje vlees noch vis.
't Echte en 't ware!
pi_214401905
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 08:43 schreef Leandra het volgende:
Al die niet democraten-stemmers boos dat Harris "niet gekozen" is, maar spontaan de vervangende kandidaat voor Biden is.

Grotendeels dezelfde mensen die in 2020 beweerden dat Biden binnen een paar maanden opzij zou stappen of zou overlijden en Harris dan president zou worden.

Los van het feit dat het sentiment binnen de democratische partij nu anders is dan 4 jaar geleden kon ze het nu ook minder makkelijk tegen Biden opnemen, want daarmee zou ze stellen dat hij niet (meer) geschikt was en was het ook lastig geworden opnieuw zijn running mate te worden.

Het is niet voor niets dat ze nu al een meerderheid van de stemmen binnen de partij heeft en ze binnen een paar dagen al >100 miljoen campagnebudget bij elkaar heeft gekregen.
De achterban vindt het lang niet zo'n groot probleem als de tegenstanders, en dat betekent dat de tegenstanders zich zorgen maken.
Toch is het wel een zwaktebod als je Trump beschuldigt van een gevaar voor de democratie, maar vervolgens de top van de partij de beoogde kandidaat naar de uitgang dwingt en vervolgens vervangt door iemand anders.

En er zijn genoeg democratische kiezers die daar helemaal niet blij mee zijn.
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:24:11 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214401906
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:20 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar als dat nou niet de reden is, waarom zou hij dat dan zeggen? Hij hoeft zich toch niet te verdedigen tegen buitenstaanders die roepen dat ie aan het dementeren is?
Dit dus.
Dat hele "hij is aan het dementeren" is een frame uit het Trump-kamp.

En ja, hij is oud, dat betekent niet dat hij aan het dementeren is.
Dat hij niet meer zo snel is als op zijn 46ste doet daar niets aan af.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214401943
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Biden was ook nog niet gekozen als kandidaat voor de democraten, het is alleen gewoonte dat de zittende president opnieuw meedoet na de eerste termijn.
Biden heeft gewoon de voorverkiezingen gewonnen hoor. Waar jij nu op doelt is de officile benoeming middels de afgevaardigden die je hebt gewonnen bij de voorverkiezingen.
pi_214401949
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zodra hij zijn gezondheid als reden opvoert zou zijn huidig functioneren ter discussie worden gesteld.
Zo werkt dat nou eenmaal.
Dus liegt hij maar.

Sterk wel, gelet op hoe ze daar Trump (terecht) als leugenaar wegzetten.
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:32:12 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214401960
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus liegt hij maar.

Sterk wel, gelet op hoe ze daar Trump (terecht) als leugenaar wegzetten.
Hoezo liegt hij? Gaan we nou weer doen alsof die Trump-frame de waarheid is?
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214401963
Het is ook nooit goed he. Zou hij zeggen dat ie vanwege zijn gezondheid geen kandidaat meer is dan is het "Zie je wel! En meteen aftreden Joe, je kan ook geen president meer zijn!"

En als ie het niet benoemt is het ook niet goed. Het is allemaal zo doorzichtig.
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:38:49 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214401995
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Biden heeft gewoon de voorverkiezingen gewonnen hoor. Waar jij nu op doelt is de officile benoeming middels de afgevaardigden die je hebt gewonnen bij de voorverkiezingen.
Ja, de tegenkadidaten waren ook nergens... Jason Palmer (wie?) won alleen Samoa op de popular vote.
En Dean Philips (weer: wie??) won helemaal niets.
Waarom? Omdat het ongehoord is een sterke tegenkandidaat in te zetten tegen een president die herkozen kan worden, daarmee geef je vanuit de partij immers aan dat hij niet voldoet.

Als de voorverkiezingen serieus voor het zoeken van een nieuwe kandidaat waren geweest dan waren er veel sterkere namen opgestaan, waaronder Harris zelf, maar ook Buttgieg bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214402021
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2024 08:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als je deze test nou even maakt ben je ook geschikt om POTUS te worden:
[ afbeelding ]
Ik had het 3e beest bijna goed Kamala maar helaas het was een domme daris ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_214402023
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoezo liegt hij? Gaan we nou weer doen alsof die Trump-frame de waarheid is?
Zijn mentale gesteldheid zoals overduidelijk zichtbaar bij het debat is de reden dat ze van hem af wilden.

Wat daar een Trump-frame aan is ontgaat mij ten ene male.
pi_214402040
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, de tegenkadidaten waren ook nergens... Jason Palmer (wie?) won alleen Samoa op de popular vote.
Waarom? Omdat het ongehoord is een sterke tegenkandidaat in te zetten tegen een president die herkozen kan worden, daarmee geef je vanuit de partij immers aan dat hij niet voldoet.

Als de voorverkiezingen serieus voor het zoeken van een nieuwe kandidaat waren geweest dan waren er veel sterkere namen opgestaan, waaronder Harris zelf, maar ook Buttgieg bijvoorbeeld.
De reden waarom sterke kandidaten hun beurt afwachten is dat de zittende president vrijwel zeker zal winnen.

Blijft gewoon dat het een feit is dat hij al was verkozen.
pi_214402052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zijn mentale gesteldheid zoals overduidelijk zichtbaar bij het debat is de reden dat ze van hem af wilden.
Dat is een frame uit republikeinse hoek.

quote:
Wat daar een Trump-frame aan is ontgaat mij ten ene male.
Okay.
pi_214402115
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:46 schreef recursief het volgende:

[..]

Waar de democraten dan dankbaar gebruik van hebben gemaakt om Biden te kunnen dumpen, of zo? :?
pi_214402119
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:46 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]
Je kan nu wel net doen alsof de hele wereld gek is behalve jij, maar je diskwalificeert jezelf als je nu net doet alsof de waardeloze prestatie van Biden in dat debat, welke overduidelijk het gevolg was van mentale aftakeling, niet de aanleiding was.

Nee, het was puur toeval dat direct daarna de ene na de andere Democraat wilde dat hun clubje een andere keuze zou maken.

Ophouden met Trumpetteren hoor…
pi_214402133
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:55 schreef Montagui het volgende:

[..]
Waar de democraten dan dankbaar gebruik van hebben gemaakt om Biden te kunnen dumpen, of zo? :?
De frame/beeldvorming heeft ongetwijfeld meegespeeld in de beslissing, maar ik denk niet de de Democraten daar dankbaar voor zijn. Die willen gewoon de verkiezingen winnen, net als de Republikeinen. Het hoeft allemaal niet moeilijker gemaakt worden dan het is hoor.
pi_214402137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan nu wel net doen alsof de hele wereld gek is behalve jij, maar je diskwalificeert jezelf
Kappen met dat op de persoon spelen.
pi_214402166
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:58 schreef recursief het volgende:

[..]
Kappen met dat op de persoon spelen.
Ik speel niet op de persoon, ik reageer op wat je schrijft.
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:02:27 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214402170
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De reden waarom sterke kandidaten hun beurt afwachten is dat de zittende president vrijwel zeker zal winnen.

Blijft gewoon dat het een feit is dat hij al was verkozen.
Het is sinds 1852 (Franlin Pierce) niet meer gebeurd dat een zittende, gekozen, president door zijn partij niet genomineerd is voor een tweede termijn.
Dat is waarom er geen serieuze voorverkiezingen waren, het is de gewoonte.

Als de zittende president niet voor een 2de termijn wilde gaan of werd gekozen was het vrijwel altijd de voormalige VP die president werd door het overlijden of aftreden van de president wiens running mate hij was.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214402174
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit dus.
Dat hele "hij is aan het dementeren" is een frame uit het Trump-kamp.

En ja, hij is oud, dat betekent niet dat hij aan het dementeren is.
Dat hij niet meer zo snel is als op zijn 46ste doet daar niets aan af.
Hoe verklaar jij dan het merkwaardige gedrag op bv. de G7 top en de D-Day herdenking ?
pi_214402176
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik speel niet op de persoon, ik reageer op wat je schrijft.
Je hebt het letterlijk over mij.
pi_214402189
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:57 schreef recursief het volgende:

[..]
De frame/beeldvorming heeft ongetwijfeld meegespeeld in de beslissing, maar ik denk niet de de Democraten daar dankbaar voor zijn. Die willen gewoon de verkiezingen winnen, net als de Republikeinen. Het hoeft allemaal niet moeilijker gemaakt worden dan het is hoor.
Onwaar.

Dit is direct na het debat (je ziet ze nog weglopen):

pi_214402209
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onwaar.

Dit is direct na het debat (je ziet ze nog weglopen):

Wat precies is volgens jou onwaar?
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:06:59 #170
438527 MissButterflyy
pi_214402215
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:20 schreef recursief het volgende:

[..]
Hij zal vast niet zijn aan het dementeren, maar dat het niet goed gaat met zijn gezondheid was iedereen wel duidelijk.
Soms zit kracht ook in zelfreflectie en kwetsbaarheid tonen.
pi_214402229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is sinds 1852 (Franlin Pierce) niet meer gebeurd dat een zittende, gekozen, president door zijn partij niet genomineerd is voor een tweede termijn.
Dat is waarom er geen serieuze voorverkiezingen waren, het is de gewoonte.

Als de zittende president niet voor een 2de termijn wilde gaan of werd gekozen was het vrijwel altijd de voormalige VP die president werd door het overlijden of aftreden van de president wiens running mate hij was.
Ik weet niet waarom je in de vlek blijft wrijven, maar wat je schreef is simpelweg onjuist. Iedereen mag zich kandidaat stellen en er wordt gewoon gestemd. Daarmee was hij dus verkozen.
pi_214402238
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij zal vast niet zijn aan het dementeren, maar dat het niet goed gaat met zijn gezondheid was iedereen wel duidelijk.
Soms zit kracht ook in zelfreflectie en kwetsbaarheid tonen.
Hij is een oude man, dat is duidelijk voor iedereen. Wat mij betreft te oud voor nog een termijn, maar dat vind ik van Trump ook.
pi_214402242
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:03 schreef recursief het volgende:

[..]
Je hebt het letterlijk over mij.
Als de boodschapper inderdaad. Even de hele quote plaatsen en je ziet dat het rechtstreeks gekoppeld wordt aan jouw uitspraak.
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:10:32 #174
438527 MissButterflyy
pi_214402247
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:09 schreef recursief het volgende:

[..]
Hij is een oude man, dat is duidelijk voor iedereen. Wat mij betreft te oud voor nog een termijn, maar dat vind ik van Trump ook.
Vind ik ook hoor.
pi_214402258
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:06 schreef recursief het volgende:

[..]
Wat precies is volgens jou onwaar?
Kijk het even na: de paniek brak vrijwel direct na het begin van het debat uit. Kortom: geen frame van Trump, die was op dat moment aan het debatteren.

Echt, hou op met Trumpetteren.
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:11:45 #176
438527 MissButterflyy
pi_214402263
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als de boodschapper inderdaad. Even de hele quote plaatsen en je ziet dat het rechtstreeks gekoppeld wordt aan jouw uitspraak.
Je komt niet aardig over en maakt het wel persoonlijk met de uitspraak ‘je kan doen of de hele wereld gek is behalve jij’.
Laat dat gewoon achterwege.
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:12:14 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214402270
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:02 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Hoe verklaar jij dan het merkwaardige gedrag op bv. de G7 top en de D-Day herdenking ?
G7? De frame waarbij bewust buiten beeld werd gelaten dat hij met de paratroopers communiceerde?

D-day? Dat hij emotioneel werd bij de Missing Man formatie?
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214402288
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:09 schreef recursief het volgende:

[..]
Trump is helder van geest (niet anders dan toen hij jong was in ieder geval).

Het probleem bij Biden was niet zijn geboortedatum, maar de aftakeling.
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:14:51 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214402294
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet niet waarom je in de vlek blijft wrijven, maar wat je schreef is simpelweg onjuist. Iedereen mag zich kandidaat stellen en er wordt gewoon gestemd. Daarmee was hij dus verkozen.
Ja, iedereen mag het, maar geen enkele serieuze kandidaat doet het want het wordt gezien als kansloos en motie van afkeuring jegens de zittende president van de eigen partij.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214402295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kijk het even na: de paniek brak vrijwel direct na het begin van het debat uit. Kortom: geen frame van Trump, die was op dat moment aan het debatteren.

Ho! Ik zeg dat de beeldvorming heeft meegespeeld. En natuurlijk was dat debat ook een ramp. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Dat wil niet zeggen dat ze hardstikke dankbaar zijn voor een vals frame uit Republikeinse hoek.
pi_214402334
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, iedereen mag het, maar geen enkele serieuze kandidaat doet het want het wordt gezien als kansloos en motie van afkeuring jegens de zittende president van de eigen partij.
Prima, maar dat doet niets af aan dat hij al was gekozen toch?
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:20:23 #182
438527 MissButterflyy
pi_214402358
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een doodnormaal gezegde als iemand iets beweert waar iedereen het wel over eens is dat het niet waar is.

Wel bijzonder dat je dit niet vind kunnen, maar je gisteren het wel een goed idee vond om mensen die een andere mening hadden dan jij impliciet te beschuldigen van racisme.
Zucht…
pi_214402369
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Biden had de primary wel degelijk gewonnen bij de Democraten en had zelfs tegenstanders, wat op zich al uitzonderlijk is voor een zittende President, met rond de 80% van de stemmen. Dat zijn de delegates die nu stemmen over zijn opvolger, overigens.
pi_214402371
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:14 schreef recursief het volgende:

[..]
Ho! Ik zeg dat de beeldvorming heeft meegespeeld. En natuurlijk was dat debat ook een ramp. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Dat wil niet zeggen dat ze hardstikke dankbaar zijn voor een vals frame uit Republikeinse hoek.
Welk valse frame? Of je nu naar CNN, MSNBC, FOX news of Daily Wire, allemaal waren ze het over de mentale gesteldheid van Biden eens: dit kan echt niet meer.

Ik volg ze allemaal. Het was eerder dat men relatief mild was aan de andere kant. Logisch, want het liefst had men Biden als tegenstander gehad.
pi_214402375
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die monoloog van trump met halve feiten en complete leugens wil je toch geen debat noemen. :P
pi_214402445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welk valse frame?
Ja
pi_214402488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die monoloog van trump met halve feiten en complete leugens wil je toch geen debat noemen. :P
Ja, het blijft een shitshow die politiek daar.
pi_214402882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:29 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Precies. Hypocriete tweet inderdaad. Als inclusion niet de bedoeling is binnen de groep van mannenbroeders aan Maga zijde, dan moet MTG er eerst maar uit als vrouw. Kunnen ze daarna weer klagen.
pi_214403608
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 11:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Precies. Hypocriete tweet inderdaad. Als inclusion niet de bedoeling is binnen de groep van mannenbroeders aan Maga zijde, dan moet MTG er eerst maar uit als vrouw. Kunnen ze daarna weer klagen.
Over mentale gesteldheid gesproken. :P
pi_214403818
quote:

[..]
Slechts ongeveer 1/3e vond Biden beter. En dat is de harde kern die hem nog beter hadden gevonden als hij ter plekke was gestorven. De Democraten waren in paniek zelfs...

Dus laten we constateren dat jij VINDT dat Trump er heel slecht afkwam.
  donderdag 25 juli 2024 @ 12:47:23 #191
37950 JAM
pi_214403914
quote:

[..]

Dat is een beetje overtrokken, moet ik zeggen. Het is in heel veel vrij normaal en redelijk functionerende democratien, waaronder Nederland, vrij normaal dat een politieke partij geen 'democratisch' proces volgt om te bepalen wie er op de kieslijst komt te staan. Volgens mij doen alleen D66 en GroenLinks dat hier en gaat het bij vrijwel elke andere partij aan de hand van een kiescommissie of ander orgaan binnen die partij, waar dus voor een plekje op de lijst gesolliciteerd moet worden.

Ik snap ook niet zo wat daar nu zo problematisch aan is (dat meen ik toch op de maken uit de toevoeging 'dat zie je dus ook in Rusland en Iran, waar de democratie niet heel geweldig functioneert). Of de mensen die door die partijen voorgedragen zijn (op welke manier dan ook) ook in de volksvertegenwoordiging komen, tsja, dat is dan wel weer aan de kiezer. Het lijkt me lastig om politieke partijen te verplichten op een bepaalde manier tot een kieslijst te komen. Dat moeten ze vooral zelf weten, denk ik dan.

[ Bericht 3% gewijzigd door JAM op 25-07-2024 12:53:39 ]
  Vis een optie? donderdag 25 juli 2024 @ 12:51:24 #192
70532 loveli
N
pi_214403944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Blijkbaar ziet niet iedereen dat de keizer geen kleren aan heeft.
crap in = crap out
  donderdag 25 juli 2024 @ 12:57:49 #193
37950 JAM
pi_214403997
quote:

[..]

Ik mag toch hopen dat wanneer die man te overlijden komt, we dan achteraf toch een hle grote tumor of andere afwijking in zijn prefontale cortex aantreffen. want anders valt het gedrag en de uitlatingen van die man toch lastig te verklaren. 'Bij bewustzijn' is iets anders dan 'helder van geest'. Ik verbaas me toch elke dag weer dat het lijkt dat'ie zelfstandig kan ademen, maar vraag me wel ernstig af hoe dat met andere zaken, zoals kauwen en knipperen, gaat.
pi_214404054
quote:

[..]

Hoe die man nu incoherent zn zinnen aan elkaar ratelt, zo praatte hij 20 jaar geleden echt niet hoor.
Цой жив
pi_214404078
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:57 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat wanneer die man te overlijden komt, we dan achteraf toch een hle grote tumor of andere afwijking in zijn prefontale cortex aantreffen. want anders valt het gedrag en de uitlatingen van die man toch lastig te verklaren. 'Bij bewustzijn' is iets anders dan 'helder van geest'. Ik verbaas me toch elke dag weer dat het lijkt dat'ie zelfstandig kan ademen, maar vraag me wel ernstig af hoe dat met andere zaken, zoals kauwen en knipperen, gaat.
Parkinson.

I could diagnose him from across the mall.

Maar goed, zal ook wel afgedaan worden als een 'nothing burger.'
pi_214404231
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Slechts ongeveer 1/3e vond Biden beter.
Bij een keuze tussen poep en diarree. :D
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:26:42 #197
37950 JAM
pi_214404276
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:07 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Parkinson.

Nee hoor, ik wil best geloven dat Biden ook niet in al te beste doen is.
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:40:58 #198
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_214404409
quote:

[..]
Parkinson.

Nee nee, nu probeer je een frame toe te passen. Die man is gewoon oud, het gaat daardoor allemaal iets trager. Hij is immers geen 40 meer.

Never mind dat mijn opa op z'n 91e scherper was dan Joe met 81 (en zo zijn er nog tig), nooit verdwaald raakte in een volzin en zonder hulp de trap afliep, dit is leeftijd.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_214404426
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:26 schreef JAM het volgende:

[..]
Nee hoor, ik wil best geloven dat Biden ook niet in al te beste doen is.
Oh gelukkig maar, het was ook meer in het algemeen bedoeld. :)
pi_214404468
quote:

[..]

Zo'n samenhangende zinnen als bijv. hier hoor je hem toch al jaren niet meer formuleren.
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:49:16 #201
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214404484

En alsof ze door skynet zijn aangestuurd komen alle TDS-patienten met pre-cies dezelfde "strategie":
Get woke, go broke!
pi_214404516
quote:

[..]
Parkinson.

Deze dokter heeft het weer over de lichte cognitieve stoornis (mild cognitive impairment).

Overigens kon het slechte debat ook komen door een verkoudheid, een gebrek aan slaap, of de medicatie die tegen de verkoudheid gegeven is.
pi_214404589
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:33 schreef recursief het volgende:

En meteen aftreden Joe, je kan ook geen president meer zijn!"
Dat kan toch ook niet meer.

Zou jij instappen wanneer Joe Biden kwam aanzetten als piloot van je vliegtuig?
Waarschijnlijk zeg je hier ja op.

"Joe Biden addressing the nation", het was pijnlijk om naar te kijken, met alle respect.
  donderdag 25 juli 2024 @ 14:13:50 #204
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214404678
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 06:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het valt niet minder op, hij heeft meer namen door elkaar gehaald, noemde zijn vrouw Mercedes, maar de democraten hameren er minder op.

En ook dit is weer niet waar. Mercedes Schlapp zat in het publiek, waar hij al een paar keer iets tegen zei tijdens die bijeenkomst. Toen had hij het over zijn vrouw en werd er hard gejuicht en geapplaudiseerd vanuit het publiek. Hij reageert dan op iets dat Mercedes doet, en zegt dan: "look at that! Mercedes, wow!" waarbij hij in haar richting kijkt.

De droevige manier waarop men nu Trump dezelfde mentale gesteldheid als Biden probeert aan te meten door wat knipwerk, het is lachwekkend. :')
  donderdag 25 juli 2024 @ 14:20:16 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214404728
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
En ook dit is weer niet waar. Mercedes Schlapp zat in het publiek, waar hij al een paar keer iets tegen zei tijdens die bijeenkomst. Toen had hij het over zijn vrouw en werd er hard gejuicht en geapplaudiseerd vanuit het publiek. Hij reageert dan op iets dat Mercedes doet, en zegt dan: "look at that! Mercedes, wow!" waarbij hij in haar richting kijkt.

De droevige manier waarop men nu Trump dezelfde mentale gesteldheid als Biden probeert aan te meten door wat knipwerk, het is lachwekkend. :')
Nou, het is vooral lachwekkend dat men doet alsof Biden dementerend zou zijn en Trump nog helder, Trump is minstens zo ver weg als Biden (en daar mag je zelf van maken of Trump ook de weg kwijt is of Biden niet), maar door zijn gehaatzaai, gescheld en herhaling op herhaling van one-liners valt het minder op.
Als hij werkelijk iets moet vertellen of aan elkaar moet praten maakt hij behoorlijke fouten.

Plus dat zijn aanhang het gewoon niet erg vindt, zolang hij maar blijft sneren en haten.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 25 juli 2024 @ 14:22:09 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214404744
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, het is vooral lachwekkend dat men doet alsof Biden dementerend zou zijn en Trump nog helder, Trump is minstens zo ver weg als Biden (en daar mag je zelf van maken of Trump ook de weg kwijt is of Biden niet), maar door zijn gehaatzaai, gescheld en herhaling op herhaling van one-liners valt het minder op.
Als hij werkelijk iets moet vertellen of aan elkaar moet praten maakt hij behoorlijke fouten.

Plus dat zijn aanhang het gewoon niet erg vindt, zolang hij maar blijft sneren en haten.
Wensdenken van de prototype NPC dit.

Prima als je niet pro-Trump bent, maar dingen verzinnen is gewoon, nou ja, raar :').
Get woke, go broke!
  donderdag 25 juli 2024 @ 14:27:56 #207
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214404789
quote:

[..]

"Minstens zo ver weg" en dan overduidelijk twee volledig gefabriceerde voorbeelden geven, alsof dat feiten zijn. Twee 'voorbeelden' die men gewoon kan nazoeken waardoor je meteen ziet dat het complete bullshit is. Maar dat nazoeken is lastig want dat kost enkele minuten, dus dan pakt men gewoon die opmerkingen uit de context getrokken en doet gewoon net of dat vergelijkbaar is met Biden. :')
pi_214404818
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:22 schreef HeatWave het volgende:

Prima als je niet pro-Trump bent, maar dingen verzinnen is gewoon, nou ja, raar :').
Fijn dat je dan ook Trump raar vind met zijn verzinsels over bijvoorbeeld abortussen na 9 maanden. :D
pi_214405025
Na de speech kwam Joe Biden gisteren met zijn hele familie naar buiten.
Speech was niet pre recorded, en hij is in wat betere doen gelukkig en ziet er blij uit. Excuses voor het onzinnige bijschrift van de X'er:

twitter
pi_214405041
twitter
pi_214405047
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:57 schreef Za het volgende:
Na de speech kwam Joe Biden gisteren met zijn hele familie naar buiten.
Speech was niet pre recorded, en hij is in wat betere doen gelukkig en ziet er blij uit. Excuses voor het onzinnige bijschrift van de X'er:

[ x ]
Doe niet zo schijnheilig. Dat onderschrift is de enige reden dat jij dit tegenkomt en het hier deelt.
Цой жив
pi_214405078
quote:

[..]

Ik sta er een beetje versteld van dat er meerderen zijn die net doen alsof de mentale gesteldheid van beide heren vergelijkbaar zou zijn. Waarom zou de Democratische partij dan ineens in paniek zijn geweest?

Dat Trump vaak in de wilde weg aan het lullen is en feiten erbij verzint om gaten in zijn verhaal op te vullen is waar, maar het is simpelweg onvergelijkbaar.

Echt, dat het tribalisme in Nederland ook is toegeslagen... ok... Maar zelfs ten aanzien van de Amerikaanse politiek die de meesten hier compleet niet volgen aangezien de voorverkiezingen van zowel de Democraten als de Republikeinen de mensen hier zijn ontgaan... Jezus fucking Christ!
pi_214405099
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:59 schreef Zwoerd het volgende:

Doe niet zo schijnheilig. Dat onderschrift is de enige reden dat jij dit tegenkomt en het hier deelt.
Joe die langer lijkt? Ja daar gaat het me om :') Deze lengte heeft hij altijd gehad, en zo loopt hij ook al even.

Ik ben oprecht blij te zien dat hij in wat betere doen is, hij is een mens.
Het is jouw zwarte geest die dit soort dingen denkt. Creepy.
pi_214405124
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik sta er een beetje versteld van dat er meerderen zijn die net doen alsof de mentale gesteldheid van beide heren vergelijkbaar zou zijn. Waarom zou de Democratische partij dan ineens in paniek zijn geweest?

Dat Trump vaak in de wilde weg aan het lullen is en feiten erbij verzint om gaten in zijn verhaal op te vullen is waar, maar het is simpelweg onvergelijkbaar.

Echt, dat het tribalisme in Nederland ook is toegeslagen... ok... Maar zelfs ten aanzien van de Amerikaanse politiek die de meesten hier compleet niet volgen aangezien de voorverkiezingen van zowel de Democraten als de Republikeinen de mensen hier zijn ontgaan... Jezus fucking Christ!
Wie de Amerikaanse politiek volgt weet dat Trumps mentale gesteldheid ook al sinds zijn termijn veelvuldig ten sprake komt, en dat hij ze ook niet allemaal op een rijtje heeft.
Цой жив
pi_214405141
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:08 schreef Zwoerd het volgende:

Wie de Amerikaanse politiek volgt weet dat Trumps mentale gesteldheid ook al sinds zijn termijn veelvuldig ten sprake komt, en dat hij ze ook niet allemaal op een rijtje heeft.
Echt man zoek hulp.
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:13:15 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405163
quote:

[..]
Ja, door democratische campagnes en andere propaganda :').

Of Trump ze ooit helemaal op een rijtje heeft gehad wil ik best betwisten, maar dat hij opeens net zo ver heen zou zijn als Biden is gewoon wensdenken of valse propaganda.
Get woke, go broke!
pi_214405233
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:05 schreef Za het volgende:

[..]
Joe die langer lijkt? Ja daar gaat het me om :') Deze lengte heeft hij altijd gehad, en zo loopt hij ook al even.

Ik ben oprecht blij te zien dat hij in wat betere doen is, hij is een mens.
Het is jouw zwarte geest die dit soort dingen denkt. Creepy.
Mijn zwarte geest? Jij loopt hier al een week lang van die indianenverhalen over Biden te verspreiden.
Цой жив
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:23:16 #218
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214405245
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Of Trump ze ooit helemaal op een rijtje heeft gehad wil ik best betwisten, maar dat hij opeens net zo ver heen zou zijn als Biden is gewoon wensdenken of valse propaganda.

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214405254
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lagere standaarden voor de veroordeelde misdadiger misschien? Gozer is letterlijk een veroordeelde misdadiger. Hij roept ook al 3 jaar lang dat de vorige verkiezingen "gestolen" zijn. En Republikeinen doen alsof dat normaal is om te roepen, 3 jaar lang. Laten we niet doen alsof de standaarden gelijk zijn tussen die 2.

quote:
Is het verschil niet weten tussen wat er echt is gebeurd en wat totaal niet is gebeurd, maar wel als werkelijkheid beschouwen niet een dementie dingetje? Als consistent minimaal 60% van alles wat hij zegt niet klopt, is het misschien niet omdat hij het leuk vindt om te liegen, maar dat hij het verschil niet meer weet tussen wat het werkelijk is en wat hij denk dat werkelijkheid is?
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:26:41 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405267
quote:
Leuken plaatjon.

Maar je bent jarenlang voorgelogen over de mentale staat van Biden en nu moet je compenseren dat je jarenlang voor een leugen bent gevallen, dus maar DRUMPPPF!!!!

Zie gewoon het debat tussen Trump en Biden, daar heb je je antwoord :).
Get woke, go broke!
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:33:43 #221
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214405318
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Leuken plaatjon.

Maar je bent jarenlang voorgelogen over de mentale staat van Biden en nu moet je compenseren dat je jarenlang voor een leugen bent gevallen, dus maar DRUMPPPF!!!!

Zie gewoon het debat tussen Trump en Biden, daar heb je je antwoord :).
Ok, dus je vindt het volkomen normaal dat Trump het heeft over Hannibal Lecter en het feit dat die man een held is. Verder heeft Trump meerdere leugens verkondigd tijdens dat debat waar de te zwakke debatleider niet op in ging. Kan-ie leugens en waarheden uberhaupt nog uit elkaar halen? Hij verkondigt nu ook dat Kamala Harris baby's wil aborteren bij 8 en 9 maanden... :')

Je komt wel met veel zwakteboden, jammer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:35:17 #222
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214405326
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:23 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Lagere standaarden voor de veroordeelde misdadiger misschien? Gozer is letterlijk een veroordeelde misdadiger. Hij roept ook al 3 jaar lang dat de vorige verkiezingen "gestolen" zijn. En Republikeinen doen alsof dat normaal is om te roepen, 3 jaar lang. Laten we niet doen alsof de standaarden gelijk zijn tussen die 2.
Laten we ook niet vergeten dat hij de secretary of state van Georgia heeft gebeld, of die even 11.000 stemmen wilde opduikelen ergens.
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:36:05 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405328
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ok, dus je vindt het volkomen normaal dat Trump het heeft over Hannibal Lecter en het feit dat die man een held is. Je komt wel met veel zwakteboden, jammer.
Heel jammer, maar niet zo jammer als het wensdenken dat Trump net zo totaal dement is als Biden :).
Get woke, go broke!
pi_214405329
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ok, dus je vindt het volkomen normaal dat Trump het heeft over Hannibal Lecter en het feit dat die man een held is. Je komt wel met veel zwakteboden, jammer.
Ik zie veel frustratie in Trump-kamp dat Biden uit de race is gestapt.
Цой жив
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:36:52 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214405331
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Heel jammer, maar niet zo jammer als het wensdenken dat Trump net zo totaal dement is als Biden :).
Ik zie je geen tegenargumenten posten, dus je hebt geen punt.
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:38:21 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214405345
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:36 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik zie veel frustratie in Trump-kamp dat Biden uit de race is gestapt.
pi_214405371
quote:
Former President Donald Trump ripped Vice President Kamala Harris in a Truth Social post, saying she had "terrible pole numbers against a fine and brilliant young man," referring to himself.

Zo briljant dat hij het verschil niet weet tussen poll en pole :')

Oh en ook nog zo jong :') Heeft alles met zich mee! :')

Serieus, brein van die belachelijk malloot is helemaal weg. Dat zie je toch gelijk?
pi_214405445
quote:

[..]

Het niveauverschil waarop de twee politiek bedrijven is enorm groot. Dit lijkt me wel een accurate vergelijking: Vitesse (Biden) is uit de eredivisie gedegradeerd, Het bierbuikenteam van FC Bal op het dak (Trump) is kampioen geworden in de reserve 6e klasse van de amateurs. En dan denken sommigen dat het bierbuikenteam van FC Bal op het dak dus beter is dan Vitesse.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:49:56 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214405450
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
nou Trump is wel net zo gek als Putin dat dan weer wel

krijgen we een driemanschaps als leiders van de "vrije" wereld ,
XI, Putin en Trump
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:52:25 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405471
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik zie je geen tegenargumenten posten, dus je hebt geen punt.
Mijn tegenargument is dat Biden WEL uit zijn partij getrapt is en Trump niet :).

Prima punt al zeg ik het zelf :7.
Get woke, go broke!
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:53:10 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214405481
quote:

[..]

ze zijn alle drie knettergek XI,.Putin en Trump
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:53:27 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405485
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:42 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Zo briljant dat hij het verschil niet weet tussen poll en pole :')

Oh en ook nog zo jong :') Heeft alles met zich mee! :')

Serieus, brein van die belachelijk malloot is helemaal weg. Dat zie je toch gelijk?
Je zal eens zelfspot tonen, dat is pas het teken van een onmens :').

TDS, it's real people, zie hier! *O*.
Get woke, go broke!
pi_214405494
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mijn tegenargument is dat Biden WEL uit zijn partij getrapt is en Trump niet :).

Prima punt al zeg ik het zelf :7.
Alleen is Biden niet uit zijn partij getrapt.
Probeer het nog eens.
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:54:18 #234
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405500
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Probeer het nog eens.
:).
Get woke, go broke!
pi_214405536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je zal eens zelfspot tonen, dat is pas het teken van een onmens :').
Zwak excuus voor de dementie van Trump :)

Zelfspot werkt geeneens in die context. :')

Snap je dat echt niet?
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:01:49 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214405554
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Probeer het nog eens.
Nou... Voor de Bhne misschien net niet maar de facto wel. Het spreekt alsnog voor Biden dat hij zich nu inzet voor Kamala dus dat laat wel zien dat hij het beste voor heeft met het land/de democraten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:02:12 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:59 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Zwak excuus voor de dementie van Trump :)

Zelfspot werkt geeneens in die context. :')

Snap je dat echt niet?
Blijf jezelf maar voorliegen, je zal er vast beter door slapen :).

Maandenlang constant ontkennen dat Biden te oud en seniel en HET moment dat hij eruit getrapt wordt schakel je als brave NPC als opgedragen over op, nee, Trump is te oud.

Gewoon nee :).
Get woke, go broke!
pi_214405573
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Blijf jezelf maar voorliegen, je zal er vast beter door slapen :).
Haha, that's it? Dacht ik al :)
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:04:06 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214405584
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou Trump is wel net zo gek als Putin dat dan weer wel

krijgen we een driemanschaps als leiders van de "vrije" wereld ,
XI, Putin en Trump
Vergeet de familie Kim in Noord-Korea niet.
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:05:44 #240
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405604
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:03 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Haha, that's it? Dacht ik al :)
Als je zelf niet verder komt dan, Biden is niet dement, Trump is zelf dement, mag je nu best een lolly hoor, maar echt sterk was je eigen betoog niet he? :').

Pole en poll them apples *).
Get woke, go broke!
pi_214405668
twitter

En de zaken die haar parten kunnen spelen tijdens de verkiezingen worden alweer stilletjes verwijderd natuurlijk.
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:12:25 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405686
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:10 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

En de zaken die haar parten kunnen spelen tijdens de verkiezingen worden alweer stilletjes verwijderd natuurlijk.
Klopt, ze ontkennen nu bij hoog en laag dat ze verantwoordelijk was voor de zuidelijke grens bijv.

Gaslighting, je gaat het echt heel erg veel zien idd.
Get woke, go broke!
pi_214405691
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Als je zelf niet verder komt dan, Biden is niet dement,
Dat heb ik nergens gezegd :')

Weet je zeker dat jij niet een beetje last hebt van dementie?
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:18:17 #244
208890 June.
Seriously?
pi_214405773
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zeker, hij is minder frail dan Biden, maar ook hij is een seniele 78-jarige. Snap sowieso niet waarom er, naast een minimale leeftijdsgrens ook een maximale leeftijdsgrens zit aan kandidaatschap.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:19:10 #245
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405785
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:12 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dat heb ik nergens gezegd :')

Weet je zeker dat jij niet een beetje last hebt van dementie?
Ja, ik wel. Jij komt nu inmiddels niet verder dan domme persoonlijke aanvallen :).

Maar blijf het opnemen voor een partij die maandenlang in je gezicht heeft gelogen, die zullen vast betrouwbaar zijn :).

Voorspelde keiharde comeback : ja maar trump......
Get woke, go broke!
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:21:01 #246
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:18 schreef June. het volgende:

[..]
Zeker, hij is minder frail dan Biden, maar ook hij is een seniele 78-jarige. Snap sowieso niet waarom er, naast een minimale leeftijdsgrens ook een maximale leeftijdsgrens zit aan kandidaatschap.
Hij is niet seniel. Echt, waarom trappen mensen constant in propaganda van 1 kant?

Ik post hier helemaal niet eens zo pro-trump, maar de totale onzin, het wensdenken, het is gewoon eng om te zien hoe snel mensen alles klakkeloos overnemen als die partij ooit een keer iets gezegd heeft waar ze het mee eens zijn.
Get woke, go broke!
pi_214405818
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, ik wel.
:') Maar hoe weet je dat dan? Je ziet dingen die er niet zijn. Dat is wel een dingetje hoor.
pi_214405840
Als Trump niet seniel is waar heeft hij dan last dat hij geen volzinnen meer kan maken en leugens blijft herhalen? :D
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:23:27 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:22 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
:') Maar hoe weet je dat dan? Je ziet dingen die er niet zijn. Dat is wel een dingetje hoor.
Ga je lekker?

Ik zie dingen die er niet zijn, komend van iemand die de dementie van Trump uit zijn reet heeft getrokken :').
Get woke, go broke!
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:26:14 #250
208890 June.
Seriously?
pi_214405883
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Hij is niet seniel. Echt, waarom trappen mensen constant in propaganda van 1 kant?

Ik post hier helemaal niet eens zo pro-trump, maar de totale onzin, het wensdenken, het is gewoon eng om te zien hoe snel mensen alles klakkeloos overnemen als die partij ooit een keer iets gezegd heeft waar ze het mee eens zijn.
Hij is per definitie seniel, want hij is 78. Dus los van z'n opvattingen moet je sowieso niet willen dat hij president wordt. Ik zei hetzelfde over Biden en goddank heeft hij zich teruggetrokken.
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:26:35 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405885
twitter

Dit lullen jullie allemaal braaf na :).

Biden was pas nog de kandidaat en dus de oudste ooit, maar nu is Trump de oudste ooit.

Hoe werkt dat, jezelf zo keihard voorliegen en denken dat je slim bent? :).
Get woke, go broke!
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:27:18 #252
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405892
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:26 schreef June. het volgende:

[..]
Hij is per definitie seniel, want hij is 78. Dus los van z'n opvattingen moet je sowieso niet willen dat hij president wordt. Ik zei hetzelfde over Biden en goddank heeft hij zich teruggetrokken.
We zijn wel klaar denk ik.
Get woke, go broke!
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:28:32 #253
208890 June.
Seriously?
pi_214405905
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:26 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

Biden was pas nog de kandidaat en dus de oudste ooit, maar nu is Trump de oudste ooit.

Eh, er staat toch nu? Als in op dit moment? Dat zegt helemaal niks over Biden. Kun jij wel begrijpend lezen?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
We zijn wel klaar denk ik.
Jij vind het dus geen probleem dat er geen leeftijdsgrens is?
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:29:40 #254
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405912
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:28 schreef June. het volgende:

[..]
Eh, er staat toch nu? Als in op dit moment? Dat zegt helemaal niks over Biden. Kun jij wel begrijpend lezen?
Nee, hij kan nooit de oudste zijn als er al iemand voor hem ouder was :).
DAT is begrijpend lezen :).
Get woke, go broke!
pi_214405920
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ga je lekker?

Ik zie dingen die er niet zijn, komend van iemand die de dementie van Trump uit zijn reet heeft getrokken :').
Dit is jouw versie van "ja, maar jij..." :) Zie je niet hoe belachelijk en hypocriet je klinkt? :')

En er is genoeg videomateriaal van Trump waar hij totaal onzin zit uit te kramen waar geen touw aan vast te knopen valt. Keer op keer. Op een gegeven moment is het "ja, maar trump liegt er altijd op los, dat weet iedereen" excuus ook een beetje klaar.

Als je zo consistent elke dag onwaarheden zit mee te delen, ben je misschien niet gewoon een grote leugenaar, maar gewoon gestoord?
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:31:15 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405926
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:30 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dit is jouw versie van "ja, maar jij..." :) Zie je niet hoe belachelijk en hypocriet je klinkt? :')

En er is genoeg videomateriaal van Trump waar hij totaal onzin zit uit te kramen waar geen touw aan vast te knopen valt. Keer op keer. Op een gegeven moment is het "ja, maar trump liegt er altijd op los, dat weet iedereen" excuus ook een beetje klaar.

Als je zo consistent elke dag onwaarheden zit mee te delen, ben je misschien niet gewoon een grote leugenaar, maar gewoon gestoord?
Ga door met je aantijgingen :).
Get woke, go broke!
pi_214405931
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:33:32 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214405937
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:32 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Leg anders je poll/pole aantijging even uit, talenknobbel van me :).
Get woke, go broke!
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:39:33 #259
208890 June.
Seriously?
pi_214405978
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je hebt gelijk als er stond "Trump is de oudste Amerikaanse presidentskandidaat ooit". Alleen dat staat er niet.
pi_214406018
quote:

[..]
Stond allemaal in geen verhouding tot wat iedereen overduidelijk zag tijdens het debat.
pi_214406024
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:26 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

Wat wordt er nageluld? Trump is oud net zoals Biden oud is. Verder is Trump een achterlijke randdebiel die na zijn beschamende gedrag na zn nederlaag in 2020 nooit meer een politieke functie zou mogen bekleden.
Цой жив
pi_214406050
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:23 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
[..]
Is het verschil niet weten tussen wat er echt is gebeurd en wat totaal niet is gebeurd, maar wel als werkelijkheid beschouwen niet een dementie dingetje? Als consistent minimaal 60% van alles wat hij zegt niet klopt, is het misschien niet omdat hij het leuk vindt om te liegen, maar dat hij het verschil niet meer weet tussen wat het werkelijk is en wat hij denk dat werkelijkheid is?
Je bent het in ieder geval met mij eens dat Biden en Trump op dit punt verschillend zijn.

Trump heeft zijn hele leven gelogen. Tot aan het verzinnen van een alter ego die tegen journalisten vertelde over hoe geweldig Trump wel niet was. Zoek maar eens op, om je te bescheuren. :)
  donderdag 25 juli 2024 @ 16:52:26 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214406061
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:39 schreef June. het volgende:

[..]
Je hebt gelijk als er stond "Trump is de oudste Amerikaanse presidentskandidaat ooit". Alleen dat staat er niet.
Biden was de kandidaat tot een week geleden, dus die was de oudste ooit.

Dit is gewoon propaganda en hopen dat niemand het doorheeft, je mag ook weer eens niet reageren. Maar zie de reacties op X :).
Get woke, go broke!
pi_214406139
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je bent het in ieder geval met mij eens dat Biden en Trump op dit punt verschillend zijn.
Dat er met 2 standaarden wordt gemeten? Eh ja?

quote:
Trump heeft zijn hele leven gelogen. Tot aan het verzinnen van een alter ego die tegen journalisten vertelde over hoe geweldig Trump wel niet was. Zoek maar eens op, om je te bescheuren. :)
Tis makkelijker om helderder over te komen als je niet na hoeft te denken of je iets vertelt wat waar is of niet. Constant onzin lopen te lullen is 100x makkelijker dan zo juist mogelijk iets proberen te vertellen.

En dat hij dat zijn hele leven al doet wilt niet zeggen dat hij op zijn 78ste dat nog steeds bewust doet. Heeft weinig zin om leugens te vertellen die duidelijk onwaar zijn op het moment van horen. Op een gegeven moment moet je ophouden met "hij weet dat dit totaal niet klopt, maar hij zegt het toch express fout" bij de meest onzinnige anekdotes.

Iemand die duidelijk niet weet hoe hij moet stoppen met leugens vertellen is sowieso mentaal niet in orde. En je weet nooit of hij het express doet of dat hij daadwerkelijk denkt dat het klopt omdat hij dement is. "Hij gedraagt zich als een demente persoon, maar dat is bewust hoor!" wordt na een tijdje ook een beetje moe als argument.

Ben het wel eens dat dit extra lastig is omdat hij de meest debiele fans aantrekt die dit waarschijnlijk nooit van hun leven gaan snappen en dat hij daardoor ongestoord gestoorde dingen kan blijven roepen. Maar gezond klinkt hij duidelijk niet.
pi_214406146
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:46 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wat wordt er nageluld? Trump is oud net zoals Biden oud is. Verder is Trump een achterlijke randdebiel die na zijn beschamende gedrag na zn nederlaag in 2020 nooit meer een politieke functie zou mogen bekleden.
Zijn er eigenlijk ooit verliezende ex presidenten in de VS geweest die dan toch 4 jaar daarna weer meedoen?
pi_214406245
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:04 schreef IndoorKite het volgende:

Tis makkelijker om helderder over te komen als je niet na hoeft te denken of je iets vertelt wat waar is of niet. Constant onzin lopen te lullen is 100x makkelijker dan zo juist mogelijk iets proberen te vertellen.

En dat hij dat zijn hele leven al doet wilt niet zeggen dat hij op zijn 78ste dat nog steeds bewust doet. Heeft weinig zin om leugens te vertellen die duidelijk onwaar zijn op het moment van horen. Op een gegeven moment moet je ophouden met "hij weet dat dit totaal niet klopt, maar hij zegt het toch express fout" bij de meest onzinnige anekdotes.

Iemand die duidelijk niet weet hoe hij moet stoppen met leugens vertellen is sowieso mentaal niet in orde. En je weet nooit of hij het express doet of dat hij daadwerkelijk denkt dat het klopt omdat hij dement is. "Hij gedraagt zich als een demente persoon, maar dat is bewust hoor!" wordt na een tijdje ook een beetje moe als argument.

Ben het wel eens dat dit extra lastig is omdat hij de meest debiele fans aantrekt die dit waarschijnlijk nooit van hun leven gaan snappen en dat hij daardoor ongestoord gestoorde dingen kan blijven roepen. Maar gezond klinkt hij duidelijk niet.
Heel veel woorden, maar het verandert simpelweg niets aan het feit dat in alles Joe Biden wel 20 jaar ouder leek dan Trump in plaats van slechts 3,5 jaar.

Maar kennelijk hebben degenen die dit niet toe willen geven alleen een probleem met liegen als Trump het doet. Vermakelijk om te zien. En ook wel een beetje vermoeiend.
pi_214406263
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zijn er eigenlijk ooit verliezende ex presidenten in de VS geweest die dan toch 4 jaar daarna weer meedoen?
Nee.
pi_214406314
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heel veel woorden, maar het verandert simpelweg niets aan het feit dat in alles Joe Biden wel 20 jaar ouder leek dan Trump in plaats van slechts 3,5 jaar.
Maar uiteindelijk is dat relatief, want Trump komt ook dement over in veel van zijn speeches. En ik zou die vergelijking wel willen zien wanneer Trump niet alleen maar onzin zit uit te kramen. Dat hij echt een keer moet nadenken en waarheden mag vertellen. Dan is dat beter vergelijken dan alleen maar onzin uitkramen. We zitten nog steeds met 2 maten te meten.
pi_214406333
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar kennelijk hebben degenen die dit niet toe willen geven alleen een probleem met liegen als Trump het doet. Vermakelijk om te zien. En ook wel een beetje vermoeiend.
Volgens mij ging het niet om wie het oudste overkomt het ging over de algemene mentale gesteldheid van beide heren. Biden stamelt onverstaanbaar, vergeet dingen en haalt namen door elkaar. Trump ratelt een onsamenhangend verhaal aan elkaar alsof er een paar gram coke in zn neus is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwoerd op 25-07-2024 17:49:10 ]
Цой жив
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:30:07 #270
236264 crew  capricia
pi_214406364
Ik ben blij dat er een wat jonger iemand bij is nu.
Had er niet aan moeten denken dat twee van die bejaarden alles was waaruit men zou hebben kunnen kiezen. _O-

Sws niet echt mijn systeem, kiezen uit twee. Maar het zij zo.

Laat het Amerikaanse volk maar bepalen of Trump seniel is, of president materiaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:44:33 #271
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214406475
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:04 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dat er met 2 standaarden wordt gemeten? Eh ja?
[..]

Denk je nou echt dat Biden niet compleet uit zijn nek lulde en allerlei anekdotes stond te vertellen die helemaal niet waar zijn?
pi_214406477
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee.
Ja.

Grover Cleveland. Won in 1884, verloor in 1888, won in 1892.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2024 17:46:08 ]
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:50:48 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214406527
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Denk je nou echt dat Biden niet compleet uit zijn nek lulde en allerlei anekdotes stond te vertellen die helemaal niet waar zijn?
Kijk alleen maar eens hoe vaak en in hoeveel verschillende landen/situaties zijn zoon Beau is omgekomen :').
Get woke, go broke!
pi_214406586
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:57 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik zit wel eens stukjes van zijn rally's enzo te bekijken. DIe man weet werkelijk helemaal niets. Hij herhaalt alleen maar cirkeltjes die in zijn hoofd blijven rondgaan en maakt geen zin af. Werkelijk geen enkel feitje of blijk van de realiteit. Dat was 4 jaar en 8 jaar geleden al zo, maar het wordt met de week extremer. Zijn hoofd is ook net een harde schijf. Er passen maar 5 of 6 onderwerpen in. Ontkent dat hij dingen heeft gezegd die hij diezelfde fucking maand gezegd heeft. Verhaspelt inmiddels ook het ene na het andere woord. De aftakeling is bij Trump behoorlijk aanwezig. En hij was al geen groot licht.

Oh wacht, je had het over Biden. :X
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214406601
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:26 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Volgens mij ging het niet om wie het oudste overkomt het ging over de algemene mentale gesteldheid van beide heren. Biden stamelt onverstaanbaar, vergeet dingen en haalt namen door elkaar. Trump ratelt een onsamenhangend verhaal aan elkaar alsof er een paar gram coke in zn neus is.
Trump doet vrijwel hetzelfde als Biden. Ook Trump haalt namen door elkaar, valt in slaap op belangrijke momenten, vertelt onsamenhangende verhalen hoewel dat laatste niet nieuw is, het is wel onsamenhangender dan voorheen.

Anyways, ze zijn gewoon beiden veel te oud. Biden heeft dat geaccepteerd en is opgestapt als kandidaat, Trump niet. Soit, we zien wel waar dat op uitloopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2024 18:01:13 ]
pi_214406611
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
BoTh SiDeS!

Ga je nu serieus de hoeveelheid krankzinnige verhalen die Trump keer op keer verkondigt vergelijken met die van Biden?

Zo een beetje elke "tweet" die Trump post bevat iets totaal onzinnigs.
pi_214406626
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Trump doet vrijwel hetzelfde als Biden. Ook Trump haalt namen door elkaar, valt in slaap op belangrijke momenten, vertelt onsamenhangende verhalen hoewel dat laatste niet nieuw is, het is wel onsamenhangender dan voorheen.

Anyways, ze zijn gewoon beiden veel te oud. Biden heeft dat geaccepteerd en is opgestapt als kandidaat, Trump niet. Soit, we zien wel waar dat op uitloopt.
Biden had gewoon Trump's taktiek moeten volgen. Ipv eh stamelen, had hij gewoon ineens over zijn vrouw moeten beginnen halverwege de zin, daarna overgaan op koelkasten ofzo. Of haaien. En aan het einde gewoon een nieuw onderwerp beginnen. Dan had men vast niet geklaagd dat ie dementerend was :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:07:26 #278
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_214406637
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:05 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Biden had gewoon Trump's taktiek moeten volgen. Ipv eh stamelen, had hij gewoon ineens over zijn vrouw moeten beginnen halverwege de zin, daarna overgaan op koelkasten ofzo. Of haaien. En aan het einde gewoon een nieuw onderwerp beginnen. Dan had men vast niet geklaagd dat ie dementerend was :')
Haaien, dat zou het daar goed doen en zou hier misschien meer moeten worden aangehaald !
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:18:34 #279
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214406726
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kijk alleen maar eens hoe vaak en in hoeveel verschillende landen/situaties zijn zoon Beau is omgekomen :').
Precies. :') Er zijn er nog veel meer, maar drie leuke:

- Op Hawaii even tegen de mensen daar, die net alles zijn kwijtgeraakt door bosbranden, doodleuk gaan vertellen dat hij zich wel enigszins kan voorstellen hoe het is om je huis en bijna je vrouw te verliezen, omdat zijn keuken ooit in de fik heeft gestaan. Enorm aangedikt en overdreven. :')
- Een anekdote over zijn vader toen ze in 1961 (!) twee mannen zagen zoenen op straat. Hij keek zijn vader aan en die zei: "it's simple Joey, they love each other!" :')
- Een prachtig verhaal over hoe zijn oom in zijn vliegtuig boven Papoea-Nieuw-Guinea was neergeschoten in WWII. Hij vloog "reconnaissance missions" in een "single engine plane". Hij is nooit teruggevonden volgens Biden, omdat er toendertijd veel kannibalen (!) in PNG waren. Het echte verhaal: zijn zat in een tweemotorig transportvliegtuig dat vanwege problemen een noodlanding moest maken in zee. Was hij dan de gezagvoerder? Nee, hij was passagier. :') :')

En dan willen mensen toch nog steeds het verhaaltje geloven dat alleen Trump onzin vertelt. :')
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:20:23 #280
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214406738
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:02 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
BoTh SiDeS!

Ga je nu serieus de hoeveelheid krankzinnige verhalen die Trump keer op keer verkondigt vergelijken met die van Biden?

Zo een beetje elke "tweet" die Trump post bevat iets totaal onzinnigs.
Misschien kun je mijn post hieronder even lezen. Slechts een zeer kleine greep uit het rijke oeuvre. En ja, dat vergelijk ik "serieus" daarmee.
pi_214406898
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:18 schreef Repentless het volgende:

En dan willen mensen toch nog steeds het verhaaltje geloven dat alleen Trump onzin vertelt. :')
Nu wel.
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:35:48 #282
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214406915
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nu wel.
Nu wel?
pi_214406926
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nu wel?
Biden doet niet meer mee, weet je nog?
pi_214406950
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Precies. :') Er zijn er nog veel meer, maar drie leuke:

- Op Hawaii even tegen de mensen daar, die net alles zijn kwijtgeraakt door bosbranden, doodleuk gaan vertellen dat hij zich wel enigszins kan voorstellen hoe het is om je huis en bijna je vrouw te verliezen, omdat zijn keuken ooit in de fik heeft gestaan. Enorm aangedikt en overdreven. :')
- Een anekdote over zijn vader toen ze in 1961 (!) twee mannen zagen zoenen op straat. Hij keek zijn vader aan en die zei: "it's simple Joey, they love each other!" :')
- Een prachtig verhaal over hoe zijn oom in zijn vliegtuig boven Papoea-Nieuw-Guinea was neergeschoten in WWII. Hij vloog "reconnaissance missions" in een "single engine plane". Hij is nooit teruggevonden volgens Biden, omdat er toendertijd veel kannibalen (!) in PNG waren. Het echte verhaal: zijn zat in een tweemotorig transportvliegtuig dat vanwege problemen een noodlanding moest maken in zee. Was hij dan de gezagvoerder? Nee, hij was passagier. :') :')

Maar Trump versprak zich laatst ook een keer hoor !!!!!11!1!1
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:39:32 #285
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214406962
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Biden doet niet meer mee, weet je nog?
Hoe is dit in hemelsnaam relevant voor de vergelijking tussen de onzin van Trump en Biden?
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 18:41:24 #286
236264 crew  capricia
pi_214406987
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe is dit in hemelsnaam relevant voor de vergelijking tussen de onzin van Trump en Biden?
Dat Biden niet meer mee doet.
Dat de onzin van Trump blijft doorgaan. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:42:01 #287
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214406996
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat Biden niet meer mee doet.
Dat de onzin van Trump blijft doorgaan. :+
Dat was de discussie helemaal niet. :')
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 18:43:31 #288
236264 crew  capricia
pi_214407010
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat was de discussie helemaal niet. :')
Jawel
Want Biden doet er niet meer toe. Tenzij je een of ander achterhoede gevecht wilt hebben. En who cares?

Trump daarentegen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214407025
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Maar Trump versprak zich laatst ook een keer hoor !!!!!11!1!1
Tussen de leugens door?
pi_214407051
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Misschien kun je mijn post hieronder even lezen. Slechts een zeer kleine greep uit het rijke oeuvre. En ja, dat vergelijk ik "serieus" daarmee.
Zeer kleine greep inderdaad. Hier heb je er +30k van Trump (tot Jan. 20, 2021) om eens goed mee te vergelijken:
https://www.washingtonpos(...)ump-claims-database/

Hoor graag hoe de leugens van Biden hier wat meer perspectief geven qua aantal etc. :)
pi_214407053
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Jawel
Want Biden doet er niet meer toe. Tenzij je een of ander achterhoede gevecht wilt hebben. En who cares?

Trump daarentegen...
Hoezo niet? Biden is president. Als hij het niet meer aankan moet ie opstappen. De eindverantwoordelijke heeft ze niet meer op een rijtje en hij moet nog een half jaar.
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:51:33 #292
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214407104
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Jawel

Trump daarentegen...
Hahahahaha, zo lust ik er nog wel een paar. Als je op 21 januari 2017 een discussie zou hebben of Obama of Trump een betere president is en jij zegt: "Obama is een betere president dan Trump", dan kan ik dus zeggen: "Nee, Trump. Want Obama doet er sinds gisteren niet meer toe!" :')
pi_214407130
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Harris is nooit populair geweest en als eerste uit de race gestapt na tegenvallende resultaten in 2020. Het feit dat ze toch vice-premier is geworden is best bijzonder te noemen en heeft meer met het politieke spel te maken dan wat anders.
pi_214407209
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Hoezo niet? Biden is president. Als hij het niet meer aankan moet ie opstappen. De eindverantwoordelijke heeft ze niet meer op een rijtje en hij moet nog een half jaar.
Prima, dan kunnen de Republikeinen een impeachment beginnen en word Harris President.
pi_214407237
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Prima, dan kunnen de Republikeinen een impeachment beginnen en word Harris President.
Prima, alles beter dan een demente gek aan de knoppen van het machtigste land ter wereld.
pi_214407255
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Prima, alles beter dan een demente gek aan de knoppen van het machtigste land ter wereld.
Blijkbaar vinden de Republikeinen het geen probleem. Maar ja, als je zelf een criminele demente gek als kandidaat hebt dan is het mischien wel slim om het te laten lopen.
pi_214407258
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Welke beslissingen van Biden zijn zoal ingegeven door dementie in jouw ogen?
pi_214407273
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Blijkbaar vinden de Republikeinen het geen probleem. Maar ja, als je zelf een criminele demente gek als kandidaat hebt dan is het mischien wel slim om het te laten lopen.
Trump is nog scherp van geest. Als je zijn interviews en rally's bekijkt dan merk je dat gelijk. Integenstelling tot Biden.
pi_214407279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Welke beslissingen van Biden zijn zoal ingegeven door dementie in jouw ogen?
Ik vraag me af of hij berhaupt de beslissingen maakt.
pi_214407301
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Trump is nog scherp van geest. Als je zijn interviews en rally's bekijkt dan merk je dat gelijk. Integenstelling tot Biden.
:') Loopt alleen onzin te verkondigen. Weet totaal niet waar hij het over heeft. Komt erg dement over.
pi_214407309
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:23 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Maar uiteindelijk is dat relatief, want Trump komt ook dement over in veel van zijn speeches. En ik zou die vergelijking wel willen zien wanneer Trump niet alleen maar onzin zit uit te kramen. Dat hij echt een keer moet nadenken en waarheden mag vertellen. Dan is dat beter vergelijken dan alleen maar onzin uitkramen. We zitten nog steeds met 2 maten te meten.
Het is allemaal niet zo relevant, aangezien de Amerikanen dit weten en Trump alsnog er beter voorstaat dan Harris.

Het is echt niet zo relevant wat wij ervan vinden. Tenminste, ik neem aan dat jij ook niet mag stemmen.
pi_214407354
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')