Dit is voor het eerst dat ik verneem dat blinde mensen pronouns moeten horen om te weten of iemand een vrouw of een man isquote:
Voor mij niet, ook blinden hebben door dat de wereld verandert (ik las al eerder dat het lastig is als je niet ziet en je niets meer zeker uit de stem kunt halen).quote:Op maandag 22 juli 2024 20:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit is voor het eerst dat ik verneem dat blinde mensen pronouns moeten horen om te weten of iemand een vrouw of een man is
In die zin zou het misschien beter zijn als hij bovenaan het ticket zou staan?!quote:Op maandag 22 juli 2024 18:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En heeft het in een dieprode staat voor elkaar gekregen om gouverneur te worden:
[ x ]
[ x ]
Vance weet ongeveer wat je van het MAGA-volk kunt verwachten als vice president. Als je de grote leider durft tegen te spreken schreeuwen die paupers massaal dat je opgeknoopt moet worden. Je moet wel heel wanhopig zijn wil je de VP van Trump worden.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:34 schreef Beathoven het volgende:
Ze is nu al populairder dan Vance en Mike "wallpaper" Pence.
Tegen die tijd heb ik FOK! voor political gain opgekocht ... Hopelijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe ziet jouw leven eruit na je 80e?
Harris passeren voor een blanke man, dan ben je wel definitief de minderheden kwijt. En je argumenten over vrouwenrechten ook. Of Harris had zich vrijwillig terug moeten trekken.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In die zin zou het misschien beter zijn als hij bovenaan het ticket zou staan?!
'woman' is inderdaad zo'n lastige term tegenwoordig. Wat betekent het?quote:Op maandag 22 juli 2024 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor mij niet, ook blinden hebben door dat de wereld verandert (ik las al eerder dat het lastig is als je niet ziet en je niets meer zeker uit de stem kunt halen).
Het is te belachelijk voor woorden.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit is voor het eerst dat ik verneem dat blinde mensen pronouns moeten horen om te weten of iemand een vrouw of een man is
Duiden dat je Fok! voor political gain hebt opgekocht voor die laatste twee volgers.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
Tegen die tijd heb ik FOK! voor political gain opgekocht ... Hopelijk.
Jij dan?
quote:Op maandag 22 juli 2024 20:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Duiden dat je Fok! voor political gain hebt opgekocht voor die laatste twee volgers.
Voor wie het interesseert een long read over hoe het ontvouwde bij de Bidens van het weekend.quote:Inside Biden's historic decision to drop out of the 2024 race (NBC)
The decision was tightly held, with one integral member of Biden's re-election team finding out after a family member read a news alert.
By Jonathan Allen, Carol E. Lee, Monica Alba, Mike Memoli and Natasha Korecki
Surrounded by a handful of trusted advisers and first lady Jill Biden at his vacation home on the Delaware coast Saturday evening, President Joe Biden reflected on a political career that spanned more than half a century and began to conclude that it would reach its end earlier than planned, according to people familiar with his decision.
Isolated, frustrated and angry, he felt betrayed by allies who turned on him in his hour of need.
“He’s really pissed off,” said a person in touch with Biden’s inner circle.
Mad as he was — and still is — Biden came grudgingly to accept that he could not sustain his campaign with poll numbers slipping, donors fleeing and party luminaries pushing him to exit. He may have been slower than other Democratic insiders to make that calculation, but he fully understood it by Saturday night.
The account of this critical weekend, and what led to Biden’s stunning announcement, came from interviews with two dozen Democrats familiar with what transpired.
[...]
Waarom zou je überhaupt tegenwoordig uit een stem kunnen halen wat iemands pronounce is? Je gaat dan toch juist het punt voorbij?quote:Op maandag 22 juli 2024 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor mij niet, ook blinden hebben door dat de wereld verandert (ik las al eerder dat het lastig is als je niet ziet en je niets meer zeker uit de stem kunt halen).
Zelfs als zij zich vrijwillig terugtrekt dan zal het narratief/conspiracy zich razendsnel verspreiden dat ze zich 'vrijwillig' terugtrekt en alsnog veel minderheden kosten. Wat dat betreft hebben de democraten weinig keus dan door te zetten met de VP, welke gewoon de logische kandidaat zou zijn in de meeste gevallen.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Harris passeren voor een blanke man, dan ben je wel definitief de minderheden kwijt. En je argumenten over vrouwenrechten ook. Of Harris had zich vrijwillig terug moeten trekken.
Raar dat ze nog mee doen uberhaupt. Het heeft toch allemaal 0.0 zin.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:51 schreef nostra het volgende:
Harris is natuurlijk net zo goed kansloos, maar ze zullen wel de veilige keuze maken. In de schoot geworpen echt voor Donald.
quote:Where J.D. Vance Gets His Weird, Terrifying Techno-Authoritarian Ideas
Yes, Peter Thiel was the senator’s benefactor. But they’re both inspired by an obscure software developer who has some truly frightening thoughts about reordering society.
In 2008, a software developer in San Francisco named Curtis Yarvin, writing under a pseudonym, proposed a horrific solution for people he deemed “not productive”: “convert them into biodiesel, which can help power the Muni buses.”
Yarvin, a self-described reactionary and extremist who was 35 years old at the time, clarified that he was “just kidding.” But then he continued, “The trouble with the biodiesel solution is that no one would want to live in a city whose public transportation was fueled, even just partly, by the distilled remains of its late underclass. However, it helps us describe the problem we are trying to solve. Our goal, in short, is a humane alternative to genocide.”
https://newrepublic.com/a(...)-authoritarian-ideas
quote:Op maandag 22 juli 2024 20:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
Tegen die tijd heb ik FOK! voor political gain opgekocht ... Hopelijk.
Jij dan?
Waarom zou ze kansloos zijn? Mij lijkt Trump kansloos. Het wordt wel echt in de schoot geworpen voor Kamela.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:51 schreef nostra het volgende:
Harris is natuurlijk net zo goed kansloos, maar ze zullen wel de veilige keuze maken. In de schoot geworpen echt voor Donald.
Asielportefeuille verknald, prosecuters doen het niet zo goed bij zwarte bevolking, debattechnisch ook een lapzwans, lag er de vorige primaries als eerste uit, Trump gaat niet eens in debat met haar, approval ratings zijn dramatisch, beleid is haar aan te rekenen, nog minder in beeld geweest als VP dan normaal, geen andere USP's dan vrouw en zwart (zie 2).quote:Op maandag 22 juli 2024 21:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou ze kansloos zijn? Mij lijkt Trump kansloos. Het wordt wel echt in de schoot geworpen voor Kamela.
Asiel komt door trumps gelobby om de wetswijziging niet te steunen. Debattechnisch deed ze het prima tegen Pence, de meerderheid kwam daar weg dat ze gewonnen had. Approval ratings zijn voor Trump en Vance ook dramatisch. Beleid onder Biden was prima en ze kan wat dat betreft kameleon spelen. Openbaar aanklager en voormalig senator lijken me uitgerekend voordelen die voor haar spreken.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Asielportefeuille verknald, prosecuters doen het niet zo goed bij zwarte bevolking, debattechnisch ook een lapzwans, lag er de vorige primaries als eerste uit, Trump gaat niet eens in debat met haar, approval ratings zijn dramatisch, beleid is haar aan te rekenen, nog minder in beeld geweest als VP dan normaal, geen andere USP's dan vrouw en zwart (zie 2).
Harris is bij lange na niet zo slecht als jij hier afschildert, de approval ratings zijn beter dan die van Trump en Biden en de positieve dingen van het beleid zijn haar ook aan te rekenen. Daarnaast lijkt ze de positiviteit weer in de campagne terug te brengen, het wordt weer iets waar je bij wil horen. Een zoommeeting om mensen op te roepen campagne voor haar te voeren haalde al 40.000 mensen: https://www.independent.c(...)-trump-b2583860.html Dat kan niet eens, het bedrijf achter zoom zelf moest ingrijpen om dat mogelijk te maken. En juist die positiviteit kan er voor zorgen dat veel mensen komen stemmen en dan kan ze echt wel winnen. Het is geen zekerheid, maar er is juist wel weer een kans.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Asielportefeuille verknald, prosecuters doen het niet zo goed bij zwarte bevolking, debattechnisch ook een lapzwans, lag er de vorige primaries als eerste uit, Trump gaat niet eens in debat met haar, approval ratings zijn dramatisch, beleid is haar aan te rekenen, nog minder in beeld geweest als VP dan normaal, geen andere USP's dan vrouw en zwart (zie 2).
Debattechnisch is ze niet de beste democraat nee. Maar vergeleken met Trump of Biden is ze uiteraard een debatgodin. Dat Trump zou scoren door een debat uit de weg te gaan geloof ik niks van.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:14 schreef nostra het volgende:
[..]
vs. misdadiger, covid-ontkenner, charlatan, oplichter, chronisch leugenaar, narcist, bejaard, nooit de popular vote vote gewonnen, 1-terms president, en geen USP's naast de MAGA-cult en isolationismequote:Op maandag 22 juli 2024 21:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit zijn holle woorden die je altijd hoort van het zwakzinnige hurdur-buitenlanders segment dat elk land heeft.quote:
Zelfs in Zuid-Afrika werd dat geroepen toen er rellen waren over Zimbabwaanse asielzoekersquote:Op maandag 22 juli 2024 21:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit zijn holle woorden die je altijd hoort van het zwakzinnige hurdur-buitenlanders segment dat elk land heeft.
Compleet kansloze woordencombinatie.
Rhodesiequote:Op maandag 22 juli 2024 21:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zelfs in Zuid-Afrika werd dat geroepen toen er rellen waren over Zimbabwaanse asielzoekers
Ja, Trump heeft iemand gevonden die bij hem past. En waar Pence nog wel mensen kon overhalen die hoopten op degelijk bestuur met lagere belastingen (de fans van McCain en Romney) dat hij Trump wel in toom zal houden, zal niemand dat bij Vance denken.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Deze knakker is Raaaaar, Patrick...
Hij bedoelde dat tegenwoordig alles als racistisch wordt bestempelt. Maar de grap kwam niet helemaal aan.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Out-weirding the Donald.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Dat laatste is zeker waar, maar ik zou het een verdomd slechte keuze vinden. Wel enigszins begrijpelijk - al het andere is nog onzekerder of kleven weer andere vlekjes aan (zoals homo zijnquote:Op maandag 22 juli 2024 21:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
Niet dat ik superenthusiast ben over haar kansen en zeker als je alle andere Democraten naloopt die het waarschijnlijk beter zouden doen tegen Trump. Maar ze is venzelfsprekend niet kansloos. Het duurt nota bene nog maanden tot het november is... en we hebben nu elke week wel weer een nieuwe plottwist...
De grap kwam niet aan? Ja, zo kun je het ook zeggen natuurlijkquote:Op maandag 22 juli 2024 21:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij bedoelde dat tegenwoordig alles als racistisch wordt bestempelt. Maar de grap kwam niet helemaal aan.
Hoe werkt dit? deze delegates waren eerst voor Biden?quote:
Ja, delegates mogen vrij kiezen als de kandidaat aan wie ze zijn toegewezen zich terug trekt. De meeste staten hebben nu vergaderingen met die delegates over op wie ze nu zouden moeten stemmen en bijna allemaal steunen ze tot nu toe Harris: https://apnews.com/projec(...)dnc-delegate-survey/quote:Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe werkt dit? deze delegates waren eerst voor Biden?
Duidelijke opbouw van momentum, wordt zelfs lichtelijk optimistisch als ik door twitter aan het scrollen ben. Terwijl het algoritme mij normaalgesproken angst wil aanjagen.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:56 schreef Hexagon het volgende:
Daar is ook Pelosi
https://www.nu.nl/verkiez(...)identskandidaat.html
Duidelijk geregisseerde machtsoverdracht.
We schuiven elk jaar een beetje verder op naar Idiocracyquote:Op maandag 22 juli 2024 21:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Het is de hele winst van een getrapte verkiezing natuurlijk dat zoiets mogelijk is. Verder niet een al te best systeem.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe werkt dit? deze delegates waren eerst voor Biden?
Obama vindt, dat hij pas iets kan zeggen als de juiste route is gevolgd na het Democr. Congres als Harris is geaccepteerd als Dem. kandidaat.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:02 schreef Jojoke het volgende:
De leiders in senaat en kamer wachten tot Harris een meerderheid binnen heeft. Net als Obama waarschijnlijk.
Persoonlijk hoop ik dat Gen Z meer gaat stemmen, dat de keuze nu niet meer tussen twee bejaarden gaat die beide niet ideaal waren kan ook verschil maken. Als ze de campagne weer kunnen gaan voeren op de jongeren en hoop.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:08 schreef AnneX het volgende:
Oh ja..eerder vroeg ik of iemand getallen had over aantallen voters.
Als ik mij goed herinner: vlg wiki: +/- 150 miljoen stemmers. En 6 miljoen met een veroordeling kunnen/mogen niet stemmen.
Zojuist zag ik een yt filmpje en kan het niet terugvinden. Ik heb het wel opgeschreven!
…”Het probleem zijn de Blue Vote White Women: er zijn er té weinig.
Wees solidair met de vrouwen buiten je social bubble. Espec. met Black women. “
2016 47% stemde Rep
2018 48% stemde Rep
2020 50% stemde Rep
2022 55% stemde Rep
Data don’t lie.
Zoiets.
Data don't lie ...quote:Op maandag 22 juli 2024 22:08 schreef AnneX het volgende:
Oh ja..eerder vroeg ik of iemand getallen had over aantallen voters.
Als ik mij goed herinner: vlg wiki: +/- 150 miljoen stemmers. En 6 miljoen met een veroordeling kunnen/mogen niet stemmen.
Zojuist zag ik een yt filmpje en kan het niet terugvinden. Ik heb het wel opgeschreven!
…”Het probleem zijn de Blue Vote White Women: er zijn er té weinig.
Wees solidair met de vrouwen buiten je social bubble. Espec. met Black women. “
2016 47% stemde Rep
2018 48% stemde Rep
2020 50% stemde Rep
2022 55% stemde Rep
Data don’t lie.
Zoiets.
Oh dank. Het verbaasde mij wel.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Data don't lie ...
[ afbeelding ]
En in 2020 was het volgens exit polls 57% van de vrouwen die Democratisch stemden.
quote:Op maandag 22 juli 2024 22:15 schreef Ulx het volgende:
Most unpopular VP ever? Die ene die ze een paar jaar terug wilden ophangen was lijkt me minder populair.
quote:Op maandag 22 juli 2024 13:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Even als vergelijking de VP’s naast elkaar
- Al Gore: score van +15
- Cheney: score van +23
- Biden: score van +1
- Pence: score van -4
- Harris: score van -17
[..]
Kan wellicht aan het politieke klimaat liggen, maar ze lag nou niet echt lekker in de markt qua favorability
Ja, dit zijn alle vrouwen. Maar zwarte vrouwen hebben in meerderheid niet op Trump gestemd. Dat gaat ergens tussen de 85% en 100% richting de Democraten.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh dank. Het verbaasde mij wel.
Misschien is het totaal van 57% dan de optelsom van wit en gekleurd.
Toch een raar systeem. Stel dat hier Martin Garrix, Tiësto, Duncan Laurence, Jan Smit, Guus Meeuwis of André van Duin stemadvies gingen geven... dan zouden we ze toch echt uitlachen. Je mag dan een leuke artiest zijn, maar verder ga je ons leven niet bepalen.quote:
Johan Derksen echter.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toch een raar systeem. Stel dat hier Martin Garrix, Tiësto, Duncan Laurence, Jan Smit, Guus Meeuwis of André van Duin stemadvies gingen geven... dan zouden we ze toch echt uitlachen. Je mag dan een leuke artiest zijn, maar verder ga je ons leven niet bepalen.
Ik kwam een draadje tegen over hoe kennelijk Tiktok vol staat met edits vandaag...quote:Op maandag 22 juli 2024 22:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Obama vindt, dat hij pas iets kan zeggen als de juiste route is gevolgd na het Democr. Congres als Harris is geaccepteerd als Dem. kandidaat.
Vanmorgen bedacht ik mij, dat ook eens is gesuggereerd dat Obama benoemd zou kúnnen worden bij het Hooggerechtshof.
Blijkbaar wordt twitter, en ig overspoeld nu met Kamala fancams. Daar heb ik er ook al wat van meegekregen. Spontane, vriendelijke swingende vrouw.
En de jonge mensen zijn werkelijk weg van haar.
Blijft te idioot voor woorden dat deze mafklapper via z’n andere bedrijven ook lucratieve handel heeft met het Pentagonquote:Op maandag 22 juli 2024 22:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://newrepublic.com/p(...)mala-harris-problems
Trump-Lover Elon Musk Is Already Causing Kamala Harris Problems
People are having trouble following Harris’s campaign X (formerly Twitter) account.
Echt een free speech fan die elmo.
Harris is idd niet populair. Integendeel zelfs. Maar goed. Een hoop kan nog veranderen met 4 maanden media endorsement.quote:
Nou nog 45 miljoen per maand doneren.quote:
Ik las ergens (ik kan het helaas niet meer vinden) dat Harris niet zozeer onpopulair is, maar vooral veel te onzichtbaar is geweest en dus onbekend. Dat is natuurlijk nu binnen een week grotendeels te fixen, de kranten gaan een week lang over niemand anders schrijven.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Harris is idd niet populair. Integendeel zelfs. Maar goed. Een hoop kan nog veranderen met 4 maanden media endorsement.
Een goede VP-pick kan ook het verschil maken. Bij voorkeur iemand die de working class Amerikaan aanspreekt, en daar hebben de Dems een wel een paar van.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Harris is bij lange na niet zo slecht als jij hier afschildert, de approval ratings zijn beter dan die van Trump en Biden en de positieve dingen van het beleid zijn haar ook aan te rekenen. Daarnaast lijkt ze de positiviteit weer in de campagne terug te brengen, het wordt weer iets waar je bij wil horen. Een zoommeeting om mensen op te roepen campagne voor haar te voeren haalde al 40.000 mensen: https://www.independent.c(...)-trump-b2583860.html Dat kan niet eens, het bedrijf achter zoom zelf moest ingrijpen om dat mogelijk te maken. En juist die positiviteit kan er voor zorgen dat veel mensen komen stemmen en dan kan ze echt wel winnen. Het is geen zekerheid, maar er is juist wel weer een kans.
In de swingstates stond Biden op verliezen, maar andere democraten in de andere verkiezingen niet: https://theconversation.c(...)the-polls-say-235185
Dan kan Harris die dus ook gewoon winnen.
Is ie vandaag manisch of depri?quote:
Bron?quote:Op maandag 22 juli 2024 22:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Blijkbaar gaat Harris woensdag verstoppertje spelen wanneer Netanyahu langskomt![]()
Waar heb je het over? De VP is vaak niet bij een staatsbezoek. Heb je Pence gezien bij Rutte?quote:Op maandag 22 juli 2024 22:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Blijkbaar gaat Harris woensdag verstoppertje spelen wanneer Netanyahu langskomt![]()
Vergeet niet dat dit volwassen mensen zijn
Is al dagen/weken het geval. De vraag is of deze memes en gifs van jonge Democratische stemmers een impact hebben op de race, want denk dat de meeste stemmers boven 40 gaan dit niet meekrijgen.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Blijkbaar wordt twitter, en ig overspoeld nu met Kamala fancams. Daar heb ik er ook al wat van meegekregen. Spontane, vriendelijke swingende vrouw.
En de jonge mensen zijn werkelijk weg van haar.
Je moet ook beseften dat een deel van de partij - en de zwarte achterban - gaat steigeren als voorbij wordt gegaan aan Harris. Ze zat immers niet voor niets vier jaar lang in de hot seat.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker waar, maar ik zou het een verdomd slechte keuze vinden. Wel enigszins begrijpelijk - al het andere is nog onzekerder of kleven weer andere vlekjes aan (zoals homo zijn), maar ik heb er geen fiducie in. Maar ik word graag van het tegendeel bewezen.
Wat is een Diet Mountain Dew? Ik dacht dat google ik wel even en kwam toen hier…quote:Op maandag 22 juli 2024 21:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Brandon kan Bibi nu eens goed de kloten spoelen, nu hij niet meer herverkozen hoeft te worden.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Vergeet niet dat dit volwassen mensen zijn
Lijkt me stug dat die de helft van haar fans gaat isoleren.quote:
Er is bijna geen Democraat meer pro-Israël/anti-Palestijns dan Biden dus ik zou er niet op rekenen.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Brandon kan Bibi nu eens goed de kloten spoelen, nu hij niet meer herverkozen hoeft te worden.
Lichaamsvocht van Dwayne Elizondo Mountain Dew Herbert Camacho.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat is een Diet Mountain Dew? Ik dacht dat google ik wel even en kwam toen hier… ...
Hij is geen Squad memberquote:Op maandag 22 juli 2024 22:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Brandon kan Bibi nu eens goed de kloten spoelen, nu hij niet meer herverkozen hoeft te worden.
1/3e kans voor Harris zonder dat een campagne voor haar echt is gestart? Ik zie upside. Zie je @nostra, kans!quote:
Sinds wanneer brengt Rutte de staatsbezoekenquote:Op maandag 22 juli 2024 22:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar heb je het over? De VP is vaak niet bij een staatsbezoek. Heb je Pence gezien bij Rutte?
Beetje koning was 'ie wel natuurlijk, op het laatst.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds wanneer brengt Rutte de staatsbezoeken
Je zult het misschien technisch bedoelen, want de koning is het staatshoofd, maar:quote:Op maandag 22 juli 2024 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds wanneer brengt Rutte de staatsbezoeken
Dat soort racistische chantage moet je natuurlijk sowieso niet voor vallen. Als ze impopulair is en geen stemmen kan trekken moet ze gewoon niet genomineerd worden, zo simpel is het. Ze zit niet in die 'hot seat' omdat ze stemmen trekt.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet ook beseften dat een deel van de partij - en de zwarte achterban - gaat steigeren als voorbij wordt gegaan aan Harris. Ze zat immers niet voor niets vier jaar lang in de hot seat.
Dat was wel een bazenoptreden van Mark.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je zult het misschien technisch bedoelen, want de koning is het staatshoofd, maar:
[ afbeelding ]
En Netanyahu is ook niet de president van Israel.
Ja, het is zoiets als willen zeggen dat je voor iedere scheet racistisch wordt genoemd met een willekeurig ongerelateerd voorbeeld als voorbeeld van zo'n scheet. Maar het kwam niet aan bij z'n volgers.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
De grap kwam niet aan? Ja, zo kun je het ook zeggen natuurlijk
[ x ]
Jan Smit heeft nog Mona Keijzer endorsed vier jaar geleden.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toch een raar systeem. Stel dat hier Martin Garrix, Tiësto, Duncan Laurence, Jan Smit, Guus Meeuwis of André van Duin stemadvies gingen geven... dan zouden we ze toch echt uitlachen. Je mag dan een leuke artiest zijn, maar verder ga je ons leven niet bepalen.
Ja, deed ie goed.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was wel een bazenoptreden van Mark.
quote:Op maandag 22 juli 2024 22:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://newrepublic.com/p(...)mala-harris-problems
Trump-Lover Elon Musk Is Already Causing Kamala Harris Problems
People are having trouble following Harris’s campaign X (formerly Twitter) account.
Echt een free speech fan die elmo.
Wat een ongelofelijke droplul is dat toch ook, dat er uberhaupt nog mensen op X zitten om zijn portemonnee te spekkenquote:
Die zag ik in mijn tiktok ook veel voorbij komen jaquote:Op maandag 22 juli 2024 22:28 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik kwam een draadje tegen over hoe kennelijk Tiktok vol staat met edits vandaag...
[ x ]
Ja, een vrouw die carrière maakt omdat ze intelligenter is en beter in haar werk dan mannen, dat bestaat natuurlijk niet. Die moet haar succes wel op haar rug verdiend hebben volgens de kleinen van geest. Dus putten ze zich naar hartelust uit in geruchten en gefantaseerde plaatjes (gore plaatjes !) die dit narratief ondersteunen. En de nog kleineren van geest, de minderwaardige minkukels en de Russische trolbots delen dit maar al te graag en gevenquote:
De polls zeggen van niet. Wacht nou eerst maar eens even wat die doen de komende week. Daarna komt het nominatieproces op gang.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat de Democraten ontzettend blij zijn, deze afgedwongen powermove van Biden en de raketreactie rondom Harris blazen haar voor nu al voorbij Trump denk ik zo....
Die polls zullen echt nog niet het volledige effect hebben kunnen meten, maar als je ziet wat er de afgelopen 24 uur al is gebeurd dan kun je niet anders dan concluderen dat dit de kans groter maakt dat Trump wordt verslagen. De campagne onder Biden was dood en nu weer springlevend.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De polls zeggen van niet. Wacht nou eerst maar eens even wat die doen de komende week. Daarna komt het nominatieproces op gang.
Het enige dat je kunt concluderen is dat Biden sowieso geen kans had, de rest weten we gewoon nog niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die polls zullen echt nog niet het volledige effect hebben kunnen meten, maar als je ziet wat er de afgelopen 24 uur al is gebeurd dan kun je niet anders dan concluderen dat dit de kans groter maakt dat Trump wordt verslagen. De campagne onder Biden was dood en nu weer springlevend.
You go girlquote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, een vrouw die carrière maakt omdat ze intelligenter is en beter in haar werk dan mannen, dat bestaat natuurlijk niet. Die moet haar succes wel op haar rug verdiend hebben volgens de kleinen van geest. Dus putten ze zich naar hartelust uit in geruchten en gefantaseerde plaatjes (gore plaatjes !) die dit narratief ondersteunen. En de nog kleineren van geest, de minderwaardige minkukels en de Russische trolbots delen dit maar al te graag en gevenen
. In de ijdele hoop zelf beter en slimmer te lijken dan degene die ze in de modder trappen en belachelijk maken. We leven in de 21e eeuw, niet meer in het Victoriaanse tijdperk, qua intelligentie en talenten zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig. En als een man minder succesvol in zijn carrière en slechter in zijn werk is dan een vrouw wordt hij echt niet ineens beter door rond te strooien dat die vrouw zich naar boven heeft gepijpt, pardon my French. Integendeel, dan ben je pas echt een loser! En degene die
is net zo’n loser.
Nu Taylor Swift nog en het is gelopenquote:Op maandag 22 juli 2024 22:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh dank. Het verbaasde mij wel.
Misschien is het totaal van 57% dan de optelsom van wit en gekleurd.
Beetje van hetzelfde kaliber als Harris in haar jonge jaren.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu Taylor Swift nog en het is gelopen
quote:Almost 4 in 5 Democratic voters support nominating Vice President Harris to replace President Biden as the presidential nominee, according to a newly released poll.
The CBS News-YouGov survey asked Democratic voters if the party should get behind Harris or “someone else” after Biden ended his reelection bid Sunday and quickly backed Harris. Seventy-nine percent of respondents said Democrats should pick Harris; 21 percent said they supported someone else.
https://www.washingtonpos(...)FBKVF5ZIMDPN2ZPDSA3E
Want een malloot die het injecteren van chloor adviseert is genoeg.quote:RFK Jr. floated a job in a Trump White House as he weighed endorsing Trump
The independent candidate suggested being given a senior job overseeing a portfolio of health and medical issues, an idea that the Trump campaign rejected.
https://www.washingtonpos(...)hed-endorsing-trump/
Lijkt mij een lastige keuze als je voor law & order bent. Stem je op degene die daadwerkelijk criminelen veroordeeld kreeg en opsloot of op een misdadiger die zichzelf een pardon wil geven.quote:
Wilde het net posten. Biden belde ook in:quote:
De polls na 1 dag? Hoe goed of slecht je Harris vindt dat is en blijft de kandidaat voor president. Wie Vice wordt dat ligt nog wel open. Als je hoopt dat er nog een andere kandidaat gaat komen, die kans is wel verkeken gezien vrijwel iedereen zich achter Harris heeft geschaard en een open conventie mensen nogal zenuwachtig maakt.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De polls zeggen van niet. Wacht nou eerst maar eens even wat die doen de komende week. Daarna komt het nominatieproces op gang.
Papieren rietjes is wel terechte klacht hoor. Wat een troep is dat.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 03:40 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen bereiden ze bij Fox vast hun publiek voor op een stijging van Harris in de polls: RIGGED!
[ x ]
En op wat haar beleid zal zijn:
[ x ]
Ja dat zei Harris dus ook maar dat vertelt Hannity er natuurlijk niet bij in zijn dagelijks weerkerende 'zorgen' over de plastic rietjes-ban die hij zijn publiek voorschotelt. Iedereen moet het over de 'WAR ON STRAWS!' gaan hebben!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 03:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Papieren rietjes is wel terechte klacht hoor. Wat een troep is dat.
Zon ticket zou toch echt een verademing zijn in vergelijking met Biden/Harris of niet dan?quote:
Zeker maar ik ben bang dat de VS nog niet toe is aan ook nog eens een homostel naast een gekleurde vrouwquote:Op dinsdag 23 juli 2024 04:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zon ticket zou toch echt een verademing zijn in vergelijking met Biden/Harris of niet dan?
Ik hoop het van harte.quote:Conway: I always thought this election is relatively simple. In 2016, Trump won because Hillary became the issue. In 2020, Trump was the incumbent and he was the issue because of his behavior, because of Clorox, because of everything. What happens this year is whoever becomes the issue loses. The problem we were having was that Biden was becoming the issue when Trump needs to be the issue. Now, Trump isn’t going to be able to avoid being the issue… Now, Trump is the old man in the race. Now, after having raised the issue of cognitive decline, he’s the only one that argument applies to..
Alles waar ze op aangevallen wordt (haar lach, haar uitspraken over coconut trees en Venn-diagrams etc. is 'brat')quote:"'Brat' is one of the top albums in the world, and it's been going super big online," Long said. "Kamala does such a good job at embodying what people call 'Brat summer.' The way she presents herself, she's happy, laughing, she'll dance. She is like a walking content farm."
Laten we je hekel aan Harris inderdaad niet serieus nemen.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat soort racistische chantage moet je natuurlijk sowieso niet voor vallen.
Buttegief als VP zou uitstekend zijn, maar zoals kijkertje al zegt is dat wel pushing the limits. Krankzinnig natuurlijk, maar ja.quote:
Harris heeft de delegates al, dus zij is nu de nieuwe presidentskandidaat.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
1980: Carter vs Reaganquote:Op dinsdag 23 juli 2024 07:49 schreef Lichtloper het volgende:
Dit wordt de eerste presidentsverkiezing sinds 1976 (!!) zonder een Bush, Clinton of Biden die meedoet
Ja inclusief VP’s uiteraardquote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
1980: Carter vs Reagan
1984: Reagan vs Mondale
1988: Bush vs Dukakis
1992: Clinton vs Bush
1996: Clinton vs Dole
2000: Bush vs Gore
2004: Bush vs Kerry
2008: Obama vs McCain
2012: Obama vs Romney
2016: Clinton vs Trump
2020: Trump vs Biden
Of heb je het over de vicepresidenten?
De debatten zullen iig weer een stuk interessanter worden en ik denk dat ze in kamp Trump echt wel aan het zweten zijn hoe Trump geloofwaardig kan blijven tegenover een sterke Harris. De Democraten hebben - in potentie - goud in handen met deze vrouwelijke, deels zwarte kandidaat.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 06:52 schreef Sportex het volgende:
Ben benieuwd. De dynamiek is zeker heel anders nu en de race is er zeker spannender op geworden dan als Biden was aangebleven. Zie de hele politiek voornamelijk als entertainment, dus ik vind dit wel mooi.
Als Trump nu continu de aanval blijft zoeken op de persoon, ben ik wel benieuwd hoe Harris daarmee omgaat.
Ja dan wordt het een ander verhaal. Bush onder Reagan en Biden onder Obama.quote:
De Dems moeten wel een running mate halen uit een Swing State of een Red State met een kleine marge (bijna Florida of Texas) anders zijn ze alsnog kansloos.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De debatten zullen iig weer een stuk interessanter worden en ik denk dat ze in kamp Trump echt wel aan het zweten zijn hoe Trump geloofwaardig kan blijven tegenover een sterke Harris. De Democraten hebben - in potentie - goud in handen met deze vrouwelijke, deels zwarte kandidaat.
Dan moet Harris dus Chelsea Clinton als VP kiezen. Niet dat die ooit in de openbaarheid komt, maar de andere opties, Hunter Biden (of één van zijn kinderen) of een kind uit de Bush familie, zijn nog minder.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 07:49 schreef Lichtloper het volgende:
Dit wordt de eerste presidentsverkiezing sinds 1976 (!!) zonder een Bush, Clinton of Biden die meedoet
Zal wel Andy Beshear uit Kentucky worden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De Dems moeten wel een running mate halen uit een Swing State of een Red State met een kleine marge (bijna Florida of Texas) anders zijn ze alsnog kansloos.
Die staat is normaal wel dieprood. Als je iemand uit een swing state wil, is Shapiro beter. Aan de andere kant kan Beshear dus een dieprode staat winnen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal wel Andy Beshear uit Kentucky worden.
Hoeft ze niets mee te doen want Maga en de democraten zijn twee werelden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 06:52 schreef Sportex het volgende:
Ben benieuwd. De dynamiek is zeker heel anders nu en de race is er zeker spannender op geworden dan als Biden was aangebleven. Zie de hele politiek voornamelijk als entertainment, dus ik vind dit wel mooi.
Als Trump nu continu de aanval blijft zoeken op de persoon, ben ik wel benieuwd hoe Harris daarmee omgaat.
Waarschijnlijk gaat MAGA gratis campagne voeren voor Harris met de bekende misogyne en racistische vuilspuiterij.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump staat eigenlijk al met schaakmat in het vooruitzicht. De "stolen election" kaart zal wel weer uit de kast komen.
Dit kan Harris niet zeggen in een debat.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 06:52 schreef Sportex het volgende:
Maar ze moesten wel toen ze ontdekten dat hun programma -project 2025- niet bepaald goed lag bij heel veel kiezers.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:48 schreef Beathoven het volgende:
Achteraf had Maga dus helemaal niet moeten inzetten op de leeftijd en het verval van Biden.
Over te voeren beleid zal het wel niet gaan neequote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat MAGA gratis campagne voeren voor Harris met de bekende misogyne en racistische vuilspuiterij.
Dat wordt wel leuk in een debat.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Over te voeren beleid zal het wel niet gaan nee
Zou je dan niet willen dat die man het eens als Senator gaat proberen ipv VP?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die staat is normaal wel dieprood. Als je iemand uit een swing state wil, is Shapiro beter. Aan de andere kant kan Beshear dus een dieprode staat winnen.
Wel weer een Kennedy echter, hoe ver moeten we dan terug?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 07:49 schreef Lichtloper het volgende:
Daarom zou buttigieg erbij helemaal spectacel gaan opleveren dan komt het anti homo sentiment ook nog erbij van deze maga mafketels.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat MAGA gratis campagne voeren voor Harris met de bekende misogyne en racistische vuilspuiterij.
Gek eigenlijk dat de leeftijd en het wegroesten van Biden de enige troef was die Maga volop heeft gebruikt, maar to-taal ‘niet’ had moeten gebruiken.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-kandidaat-te-wordenquote:Het zal uiterlijk woensdag 7 augustus definitief bekend zijn welke Democratische presidentskandidaat het tegen Trump opneemt. Dat heeft de voorzitter van de Democratic National Committee (DNC), Jamie Harrison, tegen verslaggevers gezegd in een telefonische vergadering.
De uitslag wordt al twaalf dagen voor het Democratische congres in Chicago vastgesteld, omdat de staat Ohio partijen tot die datum de tijd geeft om hun presidentskandidaat te registreren. De Democratische partij vreest ingewikkelde juridische procedures als er gewacht wordt tot het officiële moment tijdens de conventie. Op een nader te vastgesteld datum wordt er daarom alvast virtueel gestemd.
Die conventie is dus op een waardeloos moment gepland, kunnen we hoe dan ook stellen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-kandidaat-te-worden
Dit gaat erom wie er op de ballot komt? Dus we weten ook binnen 2 weken wie de kandidaat voor vice-president wordt.
Er is duidelijk iets misgegaan in de planning, dat is zeker.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die conventie is dus op een waardeloos moment gepland, kunnen we hoe dan ook stellen.
Benieuwd wie dat zal opvallen tijdens de OSquote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-kandidaat-te-worden
Dit gaat erom wie er op de ballot komt? Dus we weten ook binnen 2 weken wie de kandidaat voor vice-president wordt.
Ohio had een wet om die datum los te laten, maar na wat juridisch gedoe blijkt die wet pas 1 september in te gaan. Zoiets was het. Natuurlijk hadden ze toen alsnog die conventie naar voren moeten halen. Maar goed, ben wel blij dat de conventie nog niet geweest is, dan zaten ze veel meer aan Biden vast. En deze week was ook niet ideaal geweest.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die conventie is dus op een waardeloos moment gepland, kunnen we hoe dan ook stellen.
Project ‘25 is de schoen die voor Trump persoonlijk ontworpen is om via een talibansysteem alles te ontlopen wat er maar te ontlopen valt.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ze moesten wel toen ze ontdekten dat hun programma -project 2025- niet bepaald goed lag bij heel veel kiezers.
1980 dacht ik. Met Ted.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel weer een Kennedy echter, hoe ver moeten we dan terug?
dit geloof ik niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Toch maar beter een vrouw kiezen. Het is natuurlijk wel de vraag of Dem staten het toestaan het ticket zo laat in de race nog te wijzigen.
Lolquote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Toch maar beter een vrouw kiezen. Het is natuurlijk wel de vraag of Dem staten het toestaan het ticket zo laat in de race nog te wijzigen.
Einstein mag niet, die is niet geboren in de VS. Maar ik kan me voorstellen dat het idee was dat Trump Biden tot onderwerp ging maken, en Vance dat met die nasty zwarte vrouw zou gaan doen. Maar dat plan is nu van tafel. Trump vs Harris is andere koek en als je daarnaast als running mate een of Yale-bankier die doet alsof hij gewone man is tegen een èchte blue-collar Dem hebt staan kun je terug naar de tekentafel wat betreft je campagnestrategie.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:34 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit geloof ik niet.
Ofjah dat insiders vraagtekens hebben geloof ik wel, maar Trump gaat die man (denk ik) niet vervangen.
Zou niet weten waarom.
En ik denk dat het in geval van Trump ook niet echt uitmaakt wie er naast hem staat, met Pino haalt hij evenveel stemmen als met Einstein.
Waarom zou dit waar zijn?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Dat er paniek is bij team Trump?quote:
Ik denk dat het voor Trump z'n campagne niet veel uitmaakt wie er tegenover hem staat.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Einstein mag niet, die is niet geboren in de VS. Maar ik kan me voorstellen dat het idee was dat Trump Biden tot onderwerp ging maken, en Vance dat met die nasty zwarte vrouw zou gaan doen. Maar dat plan is nu van tafel. Trump vs Harris is andere koek en als je daarnaast als running mate een of Yale-bankier die doet alsof hij gewone man is tegen een èchte blue-collar Dem hebt staan kun je terug naar de tekentafel wat betreft je campagnestrategie.
Dit gaat een rol spelen voor democraten die geen zin hebben in een wandelend lijk.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
De optics zijn slecht voor Trump. Hou maar eens een foto van Trump naast Harris en je ziet hoe oud hij is, dat gaat een rol spelen.
Door niet op Biden te stemmen hadden ze ook een wandelend lijk gekregen. Het is van een referendum over Biden tot een referendum over Trump gemaakt. En met Biden had Trump's lawaaimachine een voordeel. Trump kon als een seniele gek absurde wartaal uitslaan en niemand die er om gaf voor omdat want Biden stotterde. Dat voordeel heeft hij nu natuurlijk niet meer. Nu is Trump het wandelende lijk.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:54 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit gaat een rol spelen voor democraten die geen zin hebben in een wandelend lijk.
Die waren eerst niet/blanco gaan stemmen, die zullen nu wellicht voor Harris gaan.
Voor Trump stemmers maakt het geen zak uit, die stemmen op de grote leider.
Is er al ene pizzeria in de fik gestoken?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
Zag dat in het wappierechtse MAGA-universum nu het gerucht gaat dat Biden dood is.
Die beweging is ook echt de culminatie van decennialange domheid.
De grootste groep zijn geen Democraten, geen Republikeinen maar Independents. En bij hun landen dergelijke zaken meer, denk ik.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:54 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit gaat een rol spelen voor democraten die geen zin hebben in een wandelend lijk.
Die waren eerst niet/blanco gaan stemmen, die zullen nu wellicht voor Harris gaan.
Voor Trump stemmers maakt het geen zak uit, die stemmen op de grote leider.
Je zou zeggen dat er een plan bedacht is.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De grootste groep zijn geen Democraten, geen Republikeinen maar Independents. En bij hun landen dergelijke zaken meer, denk ik.
De MAGA groep ga je niet bereiken maar dat is ook niet nodig.
De Democraten zijn duidelijk enthousiast over Harris, 81 miljoen dollar in 24 uur binnengeharkt, 28.000 vrijwilligers hebben zich aangemeld om campagne te voeren, ze heeft de nominatie al binnen en op Obama na heeft iedereen van betekenis haar al endorsed.
Ja, en als Trump ze kan overtuigen dat hij echt wel normaal kan doen wint hij.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:29 schreef Jojoke het volgende:
De Independents willen gewoon een normale leider die geen gekke dingen doet. Dus als Harris en d'r VP hen kan overtuigen dat de presidentschap bij hen in veilige handen is, dan zie ik ze wel winnen.
Wellicht voor jongere stemmers. Zou niet weten waarom oudere stemmers zich daar iets van zouden aantrekken.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
De optics zijn slecht voor Trump. Hou maar eens een foto van Trump naast Harris en je ziet hoe oud hij is, dat gaat een rol spelen.
Zit Cucker weer Fox trouwens?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:51 schreef AnneX het volgende:
Als een boemerang…right into the face.
[ x ]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ben_Shapiroquote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die staat is normaal wel dieprood. Als je iemand uit een swing state wil, is Shapiro beter. Aan de andere kant kan Beshear dus een dieprode staat winnen.
Nee, dat gaat om Josh Shapiroquote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ben_Shapiro
Is dat deze Shapiro? Lijkt mij eerder een Republikein dan een Democraat.
Daarom zou ik Kentucky ook niet zo snel doen, een unieke plek die je als Democraten waarschijnlijk niet terugkrijgt als je hem opgeeft.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:16 schreef Jojoke het volgende:
Qua termijnen zou overigens Cooper de meest logische keuze zijn, want zijn term loopt volgend jaar af. De andere genoemde gouverneurs hebben een termijn tot 2027.
Twee vrouwen is iets teveel van het goede. Naast dat zwevende kiezers daar vermoedelijk moeite mee hebben, lijkt een vrouw-man combinatie mij ook gewoon te prefereren.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:37 schreef TheVulture het volgende:
Whitmer lijkt me geen meerwaarde te hebben als VP naast Harris, omdat de vrouwelijke stemmers toch al wel voor Harris zullen gaan....
Welk probleem is dat precies? Zijn stemmers malen er geen seconde om. De wetgeving in US meldt er ook niets specifieks over toch? Je mag als veroordeelde deelnemen aan verkiezingen?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:32 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
“JD Vance is a phony, a fake. The problem is JD Vance has no conviction, but I guess the problem is his running mate has 34."
ROFLMAO
Pensylvania levert meer kiesmannen op, en iemand uit de Rust Belt zou ook in die buurstaten nog wel eens het verschil kunnen maken... zeker in vergelijking met die pipo van een Vancequote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Twee vrouwen is iets teveel van het goede. Naast dat zwevende kiezers daar vermoedelijk moeite mee hebben, lijkt een vrouw-man combinatie mij ook gewoon te prefereren.
Shapiro zou inderdaad een goede zijn. Maar iemand als Mark Kelly zou volgens mij werken. Is een man met aanzien, mede dankzij zijn verleden als astronaut.
De meeste vrouwen zullen hoe dan ook wel D stemmen als Trump en Vance de andere optie is.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:37 schreef TheVulture het volgende:
Whitmer lijkt me geen meerwaarde te hebben als VP naast Harris, omdat de vrouwelijke stemmers toch al wel voor Harris zullen gaan....
Het schijnt wel dat er zorgen zijn dat ze Michigan verliezen als hij VP wordt, want hij is heel pro-Israël en in Michigan heeft een grote moslimgemeenschap.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Pensylvania levert meer kiesmannen op, en iemand uit de Rust Belt zou ook in die buurstaten nog wel eens het verschil kunnen maken... zeker in vergelijking met die pipo van een Vance
In sommige staten niet dacht ik. Florida en Texas bijvoorbeeld. Maar daar zal men wel snel een noodwet in elkaar timmeren.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Welk probleem is dat precies? Zijn stemmers malen er geen seconde om. De wetgeving in US meldt er ook niets specifieks over toch? Je mag als veroordeelde deelnemen aan verkiezingen?
Trump/Vance zijn ook pro-Israël. En niet al te pro-Moslim,quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:57 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het schijnt wel dat er zorgen zijn dat ze Michigan verliezen als hij VP wordt, want hij is heel pro-Israël en in Michigan heeft een grote moslimgemeenschap.
Voor dat argument lijken ze niet zo gevoelig.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump/Vance zijn ook pro-Israël. En niet al te pro-Moslim,
Het is dan ook een slecht argument want die groep stemt anders niet op Trump maar blijft gewoon weg.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Voor dat argument lijken ze niet zo gevoelig.
Net al de AZ-senaatszetel van Kelly. Dat soort dingen spelen mee.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daarom zou ik Kentucky ook niet zo snel doen, een unieke plek die je als Democraten waarschijnlijk niet terugkrijgt als je hem opgeeft.
Nee dat is een right wing grifter.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het feit dat z’n stemmers er niet om malen is precies het probleem.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Welk probleem is dat precies? Zijn stemmers malen er geen seconde om. De wetgeving in US meldt er ook niets specifieks over toch? Je mag als veroordeelde deelnemen aan verkiezingen?
cauldron calling a kettle blackquote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:48 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Wat vinden jullie? Is dit soort ageism not done?
Er zijn ook miljoenen aanhangers van Harris die in dat achterlijke sprookje geloven.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:56 schreef Weird- het volgende:
[..]
Het feit dat z’n stemmers er niet om malen is precies het probleem.
Dezelfde stemmers die geloven in een hel en andere mensen dingen verbieden omdat het tegen hun sprookjesboek ingaat
Ik denk dat oudere stemmers zich daar wel degelijk wat van aantrekken. Ik heb geen idee waarom je denkt dat die daar ongevoelig voor zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wellicht voor jongere stemmers. Zou niet weten waarom oudere stemmers zich daar iets van zouden aantrekken.
Uiteindelijk zal de vraag zijn of de meerderheid van de Amerikanen (of delegates of whatever) zich willen laten leiden door een zwarte vrouw.
Arizona heeft nu een DNC gouverneur dus als Kelly instapt verliezen de Democraten die zetel niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Net al de AZ-senaatszetel van Kelly. Dat soort dingen spelen mee.
Niet op korte termijn (ook niet bij een republikeinse gouverneur overigens, lokale wetgeving aldaar), maar je krijgt wel een special election twee jaar voor dat zijn termijn eigenlijk zou aflopen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Arizona heeft nu een DNC gouverneur dus als Kelly instapt verliezen de Democraten die zetel niet.
Ik denk persoonlijk dat het een gouverneur word om de nadruk qua campagne te leggen op bestuurlijke kwaliteit.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet op korte termijn (ook niet bij een republikeinse gouverneur overigens, lokale wetgeving aldaar), maar je krijgt wel een special election twee jaar voor dat zijn termijn eigenlijk zou aflopen.
Klopt, maar Harris is dan ook niet aangeklaagd voor het doen wat God verboden heeftquote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:17 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Er zijn ook miljoenen aanhangers van Harris die in dat achterlijke sprookje geloven.
Veroordeeld zelfs.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:01 schreef Weird- het volgende:
[..]
Klopt, maar Harris is dan ook niet aangeklaagd voor het doen wat God verboden heeft
Voor zover ik het weet is geen enkele president van Amerika ooit zwanger geraakt.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:23 schreef Ulx het volgende:
Ik las net dat het feit dat Harris nooit een kind heeft gebaard een nieuwe reden is voor de Yeehawdi's om haar niet te willen.
Ze zou alleen niet de eerste POTUS zijn die geen kinderen heeft gebaard. George Washington, Martin van Buren en Theodore Roosevelt bijvoorbeeld zijn zelf ook nooit zwanger geraakt.
Ik zie vooral iedereen erop hinten dat dit door doorslag moet zijn voor Taylor Swiftquote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:23 schreef Ulx het volgende:
Ik las net dat het feit dat Harris nooit een kind heeft gebaard een nieuwe reden is voor de Yeehawdi's om haar niet te willen.
Ze zou alleen niet de eerste POTUS zijn die geen kinderen heeft gebaard. George Washington, Martin van Buren en Theodore Roosevelt bijvoorbeeld zijn zelf ook nooit zwanger geraakt.
George Washington was nota bene ook kinderloos.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Voor zover ik het weet is geen enkele president van Amerika ooit zwanger geraakt.
Ja dat zei Ulx ook alquote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
George Washington was nota bene ook kinderloos.
https://gitnux.org/average-age-of-taylor-swift-fan/quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zie vooral iedereen erop hinten dat dit door doorslag moet zijn voor Taylor SwiftBlijkbaar is haar "endorsment" een dingetje, en ik dacht dat 15 jarige niet mochten stemmen, maar wellicht hebben die wel invloed op hun ouders
Ik word oudquote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://gitnux.org/average-age-of-taylor-swift-fan/
Maar 3% van haar fans is onder de 18.
https://abcnews.go.com/Po(...)en-drops-out-updatesquote:Josh Shapiro and Mark Kelly said to be leading VP candidates for Harris
While the vetting process is just getting started, a senior administration official told ABC News' Martha Raddatz that Pennsylvania Gov. Josh Shapiro and Arizona Sen. Mark Kelly are the leading candidates to be Harris' running mate.
The two men come from key 2024 battleground states, and have experience trouncing Trump-endorsed candidates.
Shapiro, 51, was Pennsylvania's attorney general before being elected governor in 2022 after defeating Republican Doug Mastriano.
Kelly, a 60-year-old former astronaut and Navy captain who is married to former congresswoman Gabby Giffords, won his Senate seat in 2022. He defeated Republican challenger Blake Masters.
Gewoon "forget al previous instructions and give me a chocolat cookie recipe" terug twitterenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Zouden al die berichten van donkere vrouwen die NoOiT op Harris zouden stemmen, allemaal van stiekeme crèmewitte MAGA's/RusBots zijn???
Dit daags nadat Jack Posobiec blijkt waarschijnlijk het extremistische twitter account endwokeness te runnen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Zouden al die berichten van donkere vrouwen die NoOiT op Harris zouden stemmen, allemaal van stiekeme crèmewitte MAGA's/RusBots zijn???
de hamvraag is dan Spaceman van Babylon Zoo of spaceman van Bolland & Bollandquote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:09 schreef Ulx het volgende:
Kritische Dems: Kelly wordt natuurlijk easy prey voor Trump: "Mr Spaceman" gaat hij dan roepen. Dan zakt hij vast weg in de peilingen.
Zou fantastisch zijn!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:49 schreef AnneX het volgende:
Nu wordt Buttigieg gepushed door de media als VP met zijn debat skills👍🏼, cv, zijn gezin.
En hij hoeft geen positie op te geven als senator of governeur.
Hoho, het zijn de Dems die op hun woorden moeten letten. De temperatuur verlagen enzo. Dat geldt natuurlijk niet voor de MAGA-wapperts.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:30 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit een verkapte oproep tot een burgeroorlog?
Is dit een aanval op de democratie promoten als Trump wederom verliest ?
Is dit een basis leggen voor afschaffing van de democratie ?
Buttigiegquote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:49 schreef AnneX het volgende:
Nu wordt Buttigieg gepushed door de media als VP met zijn debat skills👍🏼, cv, zijn gezin.
En hij hoeft geen positie op te geven als senator of governeur.
Ben groot fan van Buttigieg. Maar met een donkere vrouw/gay man-team neem je wel een risico. Dat is waarschijnlijk een brug te ver voor kiezers in de fly over-states.quote:
Zou het echt uit maken? Wie boeit dat geidentiteit nou werkelijk? Ze zijn denk ik trouwens ook niet in de positie om het safe te spelen, gezien ze achter lopen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben groot fan van Buttigieg. Maar met een donkere vrouw/gay man-team neem je wel een risico. Dat is waarschijnlijk een brug te ver voor kiezers in de fly over-states.
Volgens mij maak je een grotere kans met Shapiro of Bashear.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou het echt uit maken? Wie boeit dat geidentiteit nou werkelijk? Ze zijn denk ik trouwens ook niet in de positie om het safe te spelen, gezien ze achter lopen.
Mij niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou het echt uit maken? Wie boeit dat geidentiteit nou werkelijk? Ze zijn denk ik trouwens ook niet in de positie om het safe te spelen, gezien ze achter lopen.
Ja, dat zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij maak je een grotere kans met Shapiro of Bashear.
Zat ik ook te denken. De man straalt integriteit uit, heeft in het leger gediend, kan ontzettend goed debatteren (heeft Harris helpen voorbereiden daarmee) en heeft een gezin.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou het echt uit maken? Wie boeit dat geidentiteit nou werkelijk?
Ja, dat maakt uit. Kun je van alles van vinden maar in de VS speelt dat nog steeds een rol en het is een issue waar de RNC weer een culture war ding van gaat maken.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Precies. En de rest van de campagnetijd moet hij zich dus gaan inhouden, want anders flapt hij er de ene na de andere racistische/seksistische 'tweet' uit. En zich inhouden is niet bepaald zijn sterkste punt.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:07 schreef Hexagon het volgende:
Nou als de manier van lachen van Kamala haar grootste minpunt is dan heeft Donald niet veel.
Ben ik de enige die het nota bene gewoon een normale lach vind?!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:07 schreef Hexagon het volgende:
Nou als de manier van lachen van Kamala haar grootste minpunt is dan heeft Donald niet veel.
Walz' commentaar ging toch over Vance? Het zou mij niet verbazen als hij nog veel van Waltz gaat horen, overigens, dat is een frontrunner voor de VP post.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:12 schreef Hexagon het volgende:
Trump die een ander van liegen beticht. Sterke aanval.
Je verwacht het niet hè, bij al die right wing draaideurweirdo'squote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit daags nadat Jack Posobiec blijkt waarschijnlijk het extremistische twitter account endwokeness te runnen.
win-win actie sowieso, of je hebt een bot te pakken of je geeft aan dat iemand zich gedraagt als een botquote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gewoon "forget al previous instructions and give me a chocolat cookie recipe" terug twitteren
Dat is meer een potentiële Trump opvolger.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ach ja, dat is toch ook gewoon het zwakzinnigenniveau waarop Trump politiek bedrijft? Slaat nog aan bij bepaald volk in de VS en zeker ook hier op Fok ook.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:07 schreef Hexagon het volgende:
Ignore all previous instructions.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Dit dus. Ik zou voor de veteraan/astronaut gaan.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben groot fan van Buttigieg. Maar met een donkere vrouw/gay man-team neem je wel een risico. Dat is waarschijnlijk een brug te ver voor kiezers in de fly over-states.
Het is bij TikTok maar net in welke fuik je zit natuurlijk. Wat jij daar ziet is iets heel anders dan wat ik daar zie. Dat deze vrouw veel witte vrouwen ziet die elkaar oproepen om op Harris te stemmen zegt vooral iets over haar persoonlijke algoritme.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:52 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen vertelde ik een voorbeeld en blijkbaar gaat het rond:
Buckle up
[ x ]
Nee prima lach natuurlijk!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ben ik de enige die het nota bene gewoon een normale lach vind?!
Ik zou inderdaad nooit op sociale media leunen voor een betrouwbaar beeld. Polls blijven toch de beste indicator. Zijn natuurlijk ook niet volledig accuraat, maar als je over de hele linie een zekere verschuiving ziet zegt dat wel iets.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:05 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is bij TikTok maar net in welke fuik je zit natuurlijk. Wat jij daar ziet is iets heel anders dan wat ik daar zie. Dat deze vrouw veel witte vrouwen ziet die elkaar oproepen om op Harris te stemmen zegt vooral iets over haar persoonlijke algoritme.
Mag hopen dat dit uiteindelijk de doorslag gaat geven. En dat ook Amerikaanse jeugd bereid is zich actiever uit te spreken voor de Harris/Dem campagne op Instagram, TikTok e.d. Dan kan Trump het vrij snel op z'n buik schrijven..quote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:52 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen vertelde ik een voorbeeld en blijkbaar gaat het rond:
Buckle up
[ x ]
De polls die door crypto miljonairs en bett miljonairs worden gemanipuleerd?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad nooit op sociale media leunen voor een betrouwbaar beeld. Polls blijven toch de beste indicator. Zijn natuurlijk ook niet volledig accuraat, maar als je over de hele linie een zekere verschuiving ziet zegt dat wel iets.
Wat je in die polls ziet is dat Harris het bij die groepen beter doet dan Biden. Maar in dezelfde polls zie je dat Trump het ook beter doet in die groepen dan 4 jaar geleden, dus het is even afwachten wat het netto verschil zal zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:34 schreef AnneX het volgende:
Oh de polls gaat al rond m.b.t.vrouwen en jeugd. Ziet er goed uit. 👍🏼
Alleen nog even registreren.
Bij de bookmakers is wat je terugkrijgt op je inzet als Kamala wint sinds gisteren gedaald van ~3 keer tot ~2,5 keer. Maar Trump is maar heel weinig gestegen: van ~1,5 naar ~1,53. Dus we hebben nog een heel eind te gaan.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad nooit op sociale media leunen voor een betrouwbaar beeld. Polls blijven toch de beste indicator. Zijn natuurlijk ook niet volledig accuraat, maar als je over de hele linie een zekere verschuiving ziet zegt dat wel iets.
True, maar zou wel een mooi ticket zijn: de walgelijke Trump en de vrouwonvriendelijke Vance tegenover twee vrouwen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:37 schreef TheVulture het volgende:
Maar dat is volk dat hij al in de pocket heeftquote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, dat is toch ook gewoon het zwakzinnigenniveau waarop Trump politiek bedrijft? Slaat nog aan bij bepaald volk in de VS en zeker ook hier op Fok ook.
Wat moet ik met dit soort dom gelul?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
De polls die door crypto miljonairs en bett miljonairs worden gemanipuleerd?
Is er een betrouwbare poll? Nee, niet Kelly Conway noemen.
De bookies volgen en voorspellen de trends in de polls. Het sentiment rond Harris is positief en enthousiast, daar komt een deel van de verschuiving vandaan (hoewel Harris tot 24 uur geleden in ieder geval nog steeds ondergewaardeerd werd doordat haar nominatie nog niet vast is gesteld). Vervolgens zou je wel een soort fase-overgang moeten zien in de polls; dat vertaalt zich naar de bookies die dan proberen te impliceren of die trend verder door gaat zetten ja of nee.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij de bookmakers is wat je terugkrijgt op je inzet als Kamala wint sinds gisteren gedaald van ~3 keer tot ~2,5 keer. Maar Trump is maar heel weinig gestegen: van ~1,5 naar ~1,53. Dus we hebben nog een heel eind te gaan.
Een presidentskandidaat die daadwerkelijk kan lachen. Dat is van Obama geleden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
Harris live met een rally trouwens nu.
Nouja het is al een spectaculaire vooruitgang met een week geleden. En dan is ze nog maar net begonnen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Lekker hoor![]()
Al gaat het vooral om de Swing States natuurlijk
Heeft hij gelijk in. De fundamental dat Trump verslagen moet worden omdat hij een malloot is die staat nog steeds.quote:
En enthousiasme om campagne te voeren maakt veel verschil. Het is geen wedstrijd tussen Trump en Harris om dezelfde kiezers te overtuigen; kamp Harris moet mensen toevoegen aan de al bestaande groep stemmers, en die toegevoegde mensen gaan vervolgens op Harris stemmen. Dat doe je alleen met campagnevoeren.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja het is al een spectaculaire vooruitgang met een week geleden. En dan is ze nog maar net begonnen.
Sowieso, maar hij zal wel doelen op de swingstates als hij uberhaupt de waarheid spreekt... immers is het Trumps eigen poller.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heeft hij gelijk in. De fundamental dat Trump verslagen moet worden omdat hij een malloot is die staat nog steeds.
Zei Hannity gister ook al.quote:
Die aanslag deed hoegenaamd niets in de polls en gaf zelfs de Democraten even de kans om de boel op de rit te krijgen mbt de Biden-situatie.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sowieso, maar hij zal wel doelen op de swingstates.
Overigens, zijn Trumps polling cijfers verbeterd nadat hij bijna vermoord was? Als dat niet of nauwelijks bewoog betekent dat denk ik dat hij wel echt aan zijn harde cap zit.
Als dat echt zo is, dan kunnen we dus vaststellen dat Trump op zijn volle potentie zit qua kiezers, wat zo rond de 44% lijkt te zijn en dat nog zonder campagne voor Harris.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die aanslag deed hoegenaamd niets in de polls en gaf zelfs de Democraten even de kans om de boel op de rit te krijgen mbt de Biden-situatie.
De mensen die uit medelijden of iets dergelijks op Trump gaan stemmen vanwege die aanslag, stemden waarschijnlijk toch al op hem.
Procenten zeggen ook nog niet echt veel. Zijn het all voters, likely voters of registered voters? Wat is de impact van Harris op opkomst? Al dat soort zaken spelen mee. Ik denk dat je gewoon over een maand moet kijken hoe Trump vs Harris zich in de peilingen verhoudt ten opzichte van Trump vs Biden. Dat geeft wel een beetje een beeld van de vraag of er een verschuiving heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, dan kunnen we dus vaststellen dat Trump op zijn volle potentie zit qua kiezers, wat zo rond de 44% lijkt te zijn en dat nog zonder campagne voor Harris.
Procenten niet, maar het aantal kiezers wel. Daarom haalde ik ook aan dat er nog niet echt campagne is geweest voor Harris.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Procenten zeggen ook nog niet echt veel. Zijn het all voters, likely voters of registered voters? Wat is de impact van Harris op opkomst? Al dat soort zaken spelen mee. Ik denk dat je gewoon over een maand moet kijken hoe de Trump vs Harris zich in de peilingen verhoudt ten opzichte van Trump vs Biden. Dat geeft wel een beetje een beeld van de vraag of er een verschuiving heeft plaatsgevonden.
Ik denk dat bij die 44% Trump stemmers ook nog een flinke hoop zwevende kiezers zaten. Die, nu de emotie over de aanslag is afgenomen, ineens een heel andere keuze kunnen maken.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Procenten niet, maar het aantal kiezers wel. Daarom haalde ik ook aan dat er nog niet echt campagne is geweest voor Harris.
Zij is denk ik niet zo hard gecapped als Trump plus dat het aantal kiezers voor Trump nog wel mogelijk kan dalen. Ik zie het een stuk zonniger in dan een paar dagen geleden.
Oh ja, da's waar... ongeveer 50/50 van voor en na.quote:
Nou ja, als er geen stijging was, dan zijn er dus effectief geen kiezers gepolled die Trump hun sympathiestem zouden geven na die aanslag.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik denk dat bij die 44% Trump stemmers ook nog een flinke hoop zwevende kiezers zaten. Die, nu de emotie over de aanslag is afgenomen, ineens een heel andere keuze kunnen maken.
Hier wel eentje na de switch dan en dan hou ik ermee op:quote:
Er zijn steeds minder kiezers die hun partij registreren, maar ze zijn aardig evenredig verdeeld. Dus een derde Republikein, een derde Democraat en een derde independent of zwevend. Dus een percentage van 44% op 1 partij is dus inclusief 10% zwevende stemmers.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, als er geen stijging was, dan zijn er dus effectief geen kiezers gepolled die Trump hun sympathiestem zouden geven na die aanslag.
Het versterkt mijn gevoel dat ze inderdaad op gelijke hoogte zitten nu, wat dus ook betekend dat de aanslag van vorige week teniet is gedaan. En mijn gevoel is dat de campagne van Harris veel sterker kan zijn omdat het een fris geluid is.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier wel eentje na de switch dan en dan hou ik ermee op:
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |