abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214309016
Gerben van V. schiet zijn buurman dood, twee keer door de rug 1 keer door de hoofd. En er is nauwelijks media aandacht voor. De Telegraaf maakt er wel melding van maar omschrijft het als een "parkeer ruzie". De moordenaar wordt omschreven als iemand die problemen heeft met zijn gezondheid en “liefhebber van Mercedessen, katten en casettebandjes.” en dat er kennelijk iets is geknapt bij hem waardoor hij tot zijn daad kwam. Zo gaat dat nu eenmaal.

Om de moordenaar te beschrijven, zal de Telegraaf de termen extreemrechts, islamofoob, moslim haat uiteraard niet gebruiken, omdat dat niet past binnen hun business model. Terwijl de Twitter accountant van de moordenaar niets aan de verbeelding overlaat. Tot enkele uren voor de moord maakt hij zijm Moslim haat kenbaar op Twitter.

https://www.funx.nl/news/(...)dat-we-moord-negeren

https://www.boevennieuws.(...)opmerkelijke-tweets/

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 17-07-2024 16:50:08 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Official ESF Kreviewer dinsdag 16 juli 2024 @ 15:55:54 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214309080
Heerlijke objectieve tekst in de OP. Genieten.
pi_214309112
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 15:55 schreef Kreator het volgende:
Heerlijke objectieve tekst in de OP. Genieten.
Alleen omdat telegraaf het niet doet als ik 't goed begrijp.
pi_214309127
Ik ken die naam ergens van lijkt het haast.
pi_214309177
Mooie OP
Alius aliud dicit
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:06:05 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214309183
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 15:59 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik ken die naam ergens van lijkt het haast.
Hiervan?

quote:
OOSTERHOUT - De advocaat van Oosterhouter Hamza el B. (18) gaat in beroep tegen de uitspraak die de Bredase rechtbank heeft gedaan tegen zijn cliënt. El. B. kreeg die straf voor het plegen van drie woningovervallen in zijn woonplaats en in Breda en voor een autodiefstal
https://www.bndestem.nl/o(...)7d85da227c&auth_rd=1

Artikel uit 2017, leeftijd klopt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:07:26 #7
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214309197
Dat artikeltje van Soraya in funx is pure stemmingmakerij. :')
Je bent een waardeloze agent.
pi_214309203
Laten we het topic eens even aanvullen met meer informatie:

quote:
Op het grasveldje voor de centrale toegangsdeur van het kleine appartementencomplex aan de Markiezaatstraat staan drie auto’s: twee Mercedessen en een BMW. De beide ’sterren’ zijn van de verdachte, zegt een buurvrouw. De BMW is van Hamza; de voorkant van zijn auto staat geheel op de stoep. Voorbijgangers moeten gedwongen de straat over.

„Hiermee is het allemaal begonnen”, verzucht een buurvrouw. „De auto van de vrouw van Hamza stond hier altijd, en hij wilde per se zijn auto ernaast zetten.” Omdat het een openbare parkeerplaats is, mag iedereen daar echter staan. Ook Gerben wilde zijn voertuig pal voor de deur neerzetten.

„Toen heeft Hamza zijn auto maar zó op de stoep gezet. Hij wilde nooit ergens anders parkeren. Als er iemand anders ging staan, of er werden vuilnisbakken op de stoep voor de parkeerplaats gezet om te worden geleegd, maakte hij daarover meteen ruzie.” Meerdere buurtbewoners bevestigen problemen met de twintiger te hebben gehad.
Die "lieve" Hamza had toch wel een heel kort lontje zeg.

quote:
„Ik sprak hem regelmatig, hij was gewoon een vriendelijke man”, vertelt de buurvrouw, die desondanks laat weten niet op te kijken van wat er is gebeurd. „Hierop kon je wachten. Er moet iets zijn geknapt bij hem, na jaren van ruzies.”
Dus meerdere bewoners hebben ruzie gehad met die Hamza en die dader blijkt een vriendelijke man te zijn geweest. Nja na jaren moslim terreur is het te begrijpen dat je je wel eens negatief uitlaat over moslims.

quote:
Nadat bekend was geworden wat er was gebeurd, kwamen familieleden van het slachtoffer snel ter plaatse. De emoties liepen volgens omstanders hoog op. Een broer van Hamza, die naderhand aan kwam scheuren, ramde een politiewagen, zegt een buurman.
Familie natuurlijk meteen ter plekke, bekend fenomeen bij een ruzie met een moslim.

Dat die man mag zitten voor het doodschieten van iemand, helemaal terecht. Onder geen enkel beding zal dat goedgepraat worden, hij is de dader, hij is de moordenaar dus hopelijk krijgt hij een flinke straf.

Maar om het weer te draaien alsof hier een rechts extremistische moord is gepleegd door een moslim hater gaat te ver. Heb het zelf geregeld aan de stok gehad met moslims, waarna ze dreigend massaal voor de deur staan, totaal niet voor rede vatbaar en super agressief, dan ben je wel een beetje klaar met die bevolkingsgroep.

Dit zijn die zogenaamde zwaar rechtsextremistische islamofobische tweets, oordeelt u zelf:

Ook al een Christenen hater blijkbaar.

Deze is misschien niet leuk om te horen maar daarom niet minder waar.

Keti Koti en Halsema hebben niets te maken met moslims, dus hoe die link gelegd wordt weet ik niet. Treurige tweet wel.

Verschrikkelijk natuurlijk, Hamas leden die omkomen, islamofobie!!!

Gezien ik wel een beetje bekend ben met de emotie en woede als je enige nuance probeert aan te brengen en ik geen zin heb in wederom de standaard verwijten moeten jullie het doen met deze bijdrage van mij in dit topic, nee ik reageer niet op aanvallen.

Nogmaals de disclaimer: De schutter is in alle tijden helemaal fout, hier hadden nooit doden mogen vallen, en ik hoop oprecht dat hij een jarenlange celstraf tegemoet gaat.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:09:31 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214309213
"Hij was een lieve jongen die net op het punt stond zijn leven te beteren" versie 753456 :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214309222
Dus TS vindt dat wij altijd het beestje bij de naam moeten noemen en elke islamitische moordenaar van een autochtoon moeten wegzetten als racist, net als bij deze persoon?

Of zullen we toch maar het onderzoek afwachten voordat we overgaan tot speculaties?
pi_214309248
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
Dus meerdere bewoners hebben ruzie gehad met die Hamza en die dader blijkt een vriendelijke man te zijn geweest. Nja na jaren moslim terreur is het te begrijpen dat je je wel eens negatief uitlaat over moslims.
[..]
Familie natuurlijk meteen ter plekke, bekend fenomeen bij een ruzie met een moslim.

Dat die man mag zitten voor het doodschieten van iemand, helemaal terecht. Onder geen enkel beding zal dat goedgepraat worden, hij is de dader, hij is de moordenaar dus hopelijk krijgt hij een flinke straf.

Maar om het weer te draaien alsof hier een rechts extremistische moord is gepleegd door een moslim hater gaat te ver. Heb het zelf geregeld aan de stok gehad met moslims, waarna ze dreigend massaal voor de deur staan, totaal niet voor rede vatbaar en super agressief, dan ben je wel een beetje klaar met die bevolkingsgroep.

Dit zijn die zogenaamde zwaar rechtsextremistische islamofobische tweets, oordeelt u zelf:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Keti Koti en Halsema hebben niets te maken met moslims, dus hoe die link gelegd wordt weet ik niet. Treurige tweet wel.

[ afbeelding ]

Gezien ik wel een beetje bekend ben met de emotie en woede als je enige nuance probeert aan te brengen en ik geen zin heb in wederom de standaard verwijten moeten jullie het doen met deze bijdrage van mij in dit topic, nee ik reageer niet op aanvallen.

Nogmaals de disclaimer: De schutter is in alle tijden helemaal fout, hier hadden nooit doden mogen vallen, en ik hoop oprecht dat hij een jarenlange celstraf tegemoet gaat.
Goede post, de TS neemt wel een loopje met de omstandigheden...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_214309258
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dus TS vindt dat wij altijd het beestje bij de naam moeten noemen en elke islamitische moordenaar van een autochtoon moeten wegzetten als racist, net als bij deze persoon?

Of zullen we toch maar het onderzoek afwachten voordat we overgaan tot speculaties?
Omgedraaid, is de verkrachter Ali B dan bewust blanke meisjes gaan verkrachten? Racist :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:14:26 #13
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214309268
Die paar berichten op Twitter waren totaal geen haat. Uiteraard wordt dit voorval weer gebruikt om de slachtofferkaart te trekken terwijl allang blijkt dat Hamza dus geen lieverdje was. Pareltje weer dit.

En nee, ik praat niet het doodschieten van Hamza omdat het een klootzak was goed ofzo.
pi_214309270
Ts is een racist! Hij benoemt expliciet de afkomst van het slachtoffer. Ook slachtoffers zijn gelijk en hebben niets met afkomst te maken.
pi_214309272
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:06 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Hiervan?
[..]
https://www.bndestem.nl/o(...)7d85da227c&auth_rd=1

Artikel uit 2017, leeftijd klopt.
Allebei nu ik erover nadenk. Hamza B én die van Vlimmeren. Maar vooral onze vriend Hamza ja.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:15:25 #16
pi_214309285
Hamza was wel de ideale schoonzoon zo lijkt. Neemt niet weg dat dit niet de juiste oplossing is. Alleen maar verliezers hier...
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:17:53 #17
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214309310
Mensen vermoorden is nooit de juiste oplossing.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:18:20 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214309313
Wat een kansloze draad is dit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214309321
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:18 schreef thedeedster het volgende:
Wat een kansloze draad is dit.
Wat mankeert er aan? Help ons een beetje dan.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:23:00 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214309361
:o

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2024 @ 16:24:08 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214309375
Dit topic geeft er weer blijk van dat mensen het lastig vinden om een beetje objectiviteit te veinzen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214309383
quote:
Het drama roept in de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap grote gevoelens van woede op. Er wordt zelfs door meerdere mensen gesproken over een ’racistische’ moord.
Zeker omdat op sociale media, zoals op X, Van V. zijn afkeer van moslims niet onder stoelen of banken stak. Zo schreef hij een paar dagen voor de tragedie dat hij het absoluut eens is met de stelling dat het Westen zonder islam en moslims een veiligere plek is.
Van vandaag.

Begrijpelijk, racistische aanvallen op autochtone Nederlanders door Marokkanen roepen bij mij ook al jaren woede op.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:25:18 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214309391
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit topic geeft er weer blijk van dat mensen het lastig vinden om een beetje objectiviteit te veinzen.
Waarom zou het goed zijn als mensen iets veinzen dan?
Get woke, go broke!
pi_214309407
quote:
[..]
[..]
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Welke nuance wil je nu aanbrengen?
Dat de moordenaar geen racist is ofwel geen moslimhater?

Verder lijkt je nuance ineens verdwenen als het gaat om het slachtoffer en zijn familie.

Het meest verdrietige vind ik nog wel dat je mogelijk niet aansloeg op het vreselijke nieuws dat een vader in zijn eigen huis is vermoord terwijl zijn vrouw en kind doodsbang in de badkamer zaten, je sloeg zeer waarschijnlijk aan op de beschuldiging dat de dader een racist is en het slachtoffer een moslim en je moest toch echt binnen 20 minuten na openen van dit topic 'bewijzen' dat de dader geen racist is.

Echt, let it go. Laat de obsessie met moslims/migranten even los joh. Het is een moordenaar.
  Redactie Sport dinsdag 16 juli 2024 @ 16:27:46 #25
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214309418
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom zou het goed zijn als mensen iets veinzen dan?
Nouja, het is dus nog slechter gesteld dan dat, moet je nagaan!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:29:09 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214309429
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:19 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Wat mankeert er aan? Help ons een beetje dan.
Vul maar in.

Met zo’n naam vraag je er gewoon om.

Desalniettemin; de OP zit vol met aannames en men probeert hier tevergeefs een racisme verhaal van te maken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214309435
Gelukkig is er de groep die jaren een diabetespatiënt met een hypo achter het stuur voor terrorist uitmaakt vanwege zijn afkomst er nog om alles dood te nuanceren
pi_214309488
Moord is nooit de oplossing natuurlijk. Naar voor zijn familie ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:24 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Van vandaag.

Begrijpelijk, racistische aanvallen op autochtone Nederlanders door Marokkanen roepen bij mij ook al jaren woede op.
Zo gek is het niet dat hij het eens was met die stelling, ik denk ook dat de wereld beter af is zonder de islam. Of nou ja, kan het beter breder trekken: zonder religie. Religie maakt meer kapot dan je lief is.

Ik heb geen idee wat de druppel was voor hem, en of dat racisme was of niet, maar dat maakt verder ook maar weinig uit.
pi_214309490
quote:
[..]
[..]
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

https://muslimi.com/5-ess(...)a-successful-muslim/

Krijg wel de indruk dat hij niet zo'n goede moslim was, deze Hamza.

Klinkt eerder als een ordinaire irritante Marokkaan. En ja daar hebben we meer dan genoeg van rondlopen.
pi_214309493
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vul maar in.

Desalniettemin; de OP zit vol met aannames en men probeert hier tevergeefs een racisme verhaal van te maken.
Uit de berichtgeving en tweets kan ik niet direct halen dat het hier gaat om een racistisch motief ofwel een dader die moslims haat.
Echter op basis van de berichtgeving en de tweets kun je best hierover vragen stellen.

De OP is inderdaad suggestief.
Artikel van boekennieuws zit objectiever in elkaar.
pi_214309501
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vul maar in.

Oh je bedoelde OP. Geeft niks.
pi_214309542
Compleet eenzijdig inlevingsvermogen omdat sommigen eerder met de moordenaar identificeren dan het slachtoffer en zijn gezin. Als het ging om een Marokkaan die elke dag online over Joden kankerde die een Joodse buurman in de rug doodschoot zou de nuance hier ver te zoeken zijn
pi_214309561
OP haat samengestelde woorden.

[ Bericht 3% gewijzigd door NoCigar op 16-07-2024 16:50:27 ]
anonieme razernist
pi_214309569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:26 schreef FYazz het volgende:

[..]

Verder lijkt je nuance ineens verdwenen als het gaat om het slachtoffer en zijn familie.

Het meest verdrietige vind ik nog wel dat je mogelijk niet aansloeg op het vreselijke nieuws dat een vader in zijn eigen huis is vermoord terwijl zijn vrouw en kind doodsbang in de badkamer zaten, je sloeg zeer waarschijnlijk aan op de beschuldiging dat de dader een racist is en het slachtoffer een moslim en je moest toch echt binnen 20 minuten na openen van dit topic 'bewijzen' dat de dader geen racist is.

Echt, let it go. Laat de obsessie met moslims/migranten even los joh. Het is een moordenaar.
Er zit een verhaal aan vast, anders wordt onze lieve Hamza niet zomaar van het leven beroofd. Neemt niet weg dat de familie altijd slachtoffers zijn van zulke daden.
pi_214309585
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:40 schreef moby_jones het volgende:
Compleet eenzijdig inlevingsvermogen omdat sommigen eerder met de moordenaar identificeren dan het slachtoffer en zijn gezin. Als het ging om een Marokkaan die elke dag online over Joden kankerde die een Joodse buurman in de rug doodschoot zou de nuance hier ver te zoeken zijn
Omdat het waarschijnlijk een combinatie van factoren is? Gerben is een rechtse moslimhater maar legt blijkbaar niet dagelijks moslims om. Dus dat dat de ENIGE reden voor dit incident zou zijn is weer totale onzin.

Ik heb die Hamza B. al te vaak voorbij zien komen en wat ik er van kan zeggen was het een criminele asociaal die sowieso de verkeerde nog wel tegen gekomen was.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:46:26 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214309590
Dit gaat toch niet de Nederlandse George Floyd worden he? :').
Get woke, go broke!
pi_214309595
Dat lijkt me heel sterk.
pi_214309667
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 15:50 schreef egayalS het volgende:
Om de moordenaar te beschrijven, zal de Telegraaf de termen extreemrechts, islamofoob, moslim haat uiteraard niet gebruiken, omdat dat niet past binnen hun business model. Terwijl de Twitter accountant van de moordenaar niets aan de verbeelding overlaat. Tot enkele uren voor de moord maakt hij zijm Moslim haat kenbaar op Twitter.
Een Twitter-bv'tje hebben, dat is toch wel een teken dat de ondergang van de Westerse beschaving niet meer te stoppen is.
pi_214309679
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:43 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Er zit een verhaal aan vast, anders wordt onze lieve Hamza niet zomaar van het leven beroofd. Neemt niet weg dat de familie altijd slachtoffers worden van zulke daden.
Zit inderdaad altijd een verhaal aan vast. Maar niemand hier weet het werkelijke verhaal en kan dus ook geen inhoudelijk oordeel vellen.

Of Hamza lief was of niet, weet ik ook niet. Idem dito voor de buurman. Uit de berichtgeving lijken beide mannen in ieder geval geen types die wijken voor een ander.

Wat we wel zeker weten is dat Hamza op dat moment een vrij man was die leefde met een vrouw en kind en die op koelbloedige wijze vermoord is.

Ik vind het dan uiterst verdrietig dat de polarisatie in ons land inmiddels zo ver is dat men daadwerkelijk tijd gaat besteden om aan te tonen dat een moordenaar toch echt geen moslimhater is ipv dat sympathie wordt opgebracht voor nabestaanden. Ofwel dat we 'gewoon doorgaan' met ons leven ipv dat we nog even mee gaan etteren, het leed en de wond is al groot genoeg joh.
pi_214309686
Ik zie echt nergens begrip voor het koelbloedig omleggen van een buurman voor de ogen van zijn gezin.

Wat er verder ook gebeurd is deze idioot moet gewoon lekker 30 jaar oprotten.

Maar ik geloof voor geen meter dat deze gast opstond en dacht "Vandaag is de dag. Hiervoor ben ik verhuisd GO TIME".
pi_214309690
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:50 schreef Durmada het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat Gerben wel eens een gemiddelde poster uit NWS zou kunnen zijn. Zelden zo veel begrip gelezen voor een ordinaire moordenaar.
Je buurman doodschieten is een ding maar het kan niet zo zijn dat er iemand voor racist wordt uitgemaakt dat is pas erg
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:56:26 #42
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214309696
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:50 schreef Durmada het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat Gerben wel eens een gemiddelde poster uit NWS zou kunnen zijn. Zelden zo veel begrip gelezen voor een ordinaire moordenaar.
En daarvoor zal hij ook gestraft worden.

Maar voor de rest is ons een cokedealertje ontvallen die met enige regelmaat een woning 'openmaakt'. Dat is geen aderlating voor de samenleving. Nog los van of die moslim, christen of jood is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214309700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:55 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Je buurman doodgeschoten is een ding maar het kan niet zo zijn dat er iemand voor racist wordt uitgemaakt dat is pas erg
Niemand noemt hem geen racist ook, of zegt dat dat niet kan. Ook weer zoiets...
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:56:58 #44
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214309701
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat had niet gehoeven. Als die Marokkanen waar jullie het altijd over hebben jullie als voorbeeld nemen blijven ze slechtgemanierd. Ik zeg dit voor the sake of the argument. Want ik deel die mening niet.

:{²
Wie is jullie? Je roept dit wel vaker maar je weigert steeds duidelijk te maken wie jullie is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:57:52 #45
459912 FlippingCoin
pi_214309704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:56 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Niemand noemt hem geen racist ook, of zegt dat dat niet kan. Ook weer zoiets...
Makkelijk discussie voeren inderdaad als je gewoon de helf verzint. _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:58:33 #46
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214309707
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wie is jullie? Je roept dit wel vaker maar je weigert steeds duidelijk te maken wie jullie is.
Staat er notabene bij. Maar nogmaals: usertjes die het te pas en te onpas over de slechte manieren van Marokkanen hebben. In zo'n zin ga ik geen we zeggen. Zelfs niet als fijn heerschap.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:58:40 #47
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214309709
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:54 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik vind het dan uiterst verdrietig dat de polarisatie in ons land inmiddels zo ver is dat men daadwerkelijk tijd gaat besteden om aan te tonen dat een moordenaar toch echt geen moslimhater is ipv dat sympathie wordt opgebracht voor nabestaanden. Ofwel dat we 'gewoon doorgaan' met ons leven ipv dat we nog even mee gaan etteren, het leed en de wond is al groot genoeg joh.
Dan moet TS, die we hier natuurlijk al jaren kennen qua extreme opvattingen, niet zelf een OP in elkaar knutselen waarin hij probeert te bewijzen dat de dader een bepaald motief had. Dan krijg je dat mensen dat gaan ontkrachten.

Niemand neemt het op voor de moordenaar verder, maar de OP Is gewoon een soort van propaganda.
Get woke, go broke!
pi_214309712
“ Hamza, net vader geworden, overleed volgens de buren ter plekke. Daarna zou de schutter op de deur van de woning hebben gebonkt met het wapen in zijn hand. De vrouw van het slachtoffer verstopte zich met haar baby, uit angst dat de schutter binnen zou komen en haar ook iets zou aandoen.”

Wat triest. En dat allemaal om een parkeerruzie.
pi_214309723
We horen het wel, zal wel jaren wederzijds pesten en traineren zijn geweest. Of die Gerben zocht gewoon een reden. Ben wel benieuwd.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:02:57 #50
13462 BansheeBoy
pi_214309738
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:00 schreef vul_maar_in het volgende:
We horen het wel, zal wel jaren wederzijds pesten en traineren zijn geweest. Of die Gerben zocht gewoon een reden. Ben wel benieuwd.
Hoezo ben je benieuwd, je bent al redelijk zeker van je zaak.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214309740
Je mag pas uitgaan van een racistisch motief als iemand "Ik ben bezig een racistische moord te plegen" roept tijdens het schieten of zo
pi_214309748
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hoezo ben je benieuwd, je bent al redelijk zeker van je zaak.

Zoals gezegd, broer Hamza B. heb ik de afgelopen 10 (!) jaar meerdere keren voorbij zien komen in de context van niet heel leuk gedrag om het zwak uit te drukken.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:06:24 #53
13462 BansheeBoy
pi_214309760
Als ik de berichten hier lees zou Gerben ze tot de orde roepen. Dit gaat zelfs hem te ver. :')

pi_214309765
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik de berichten hier lees zou Gerben ze tot de orde roepen. Dit gaat zelfs hem te ver. :')

ik moest lachen.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:07:10 #55
459912 FlippingCoin
pi_214309773
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:03 schreef moby_jones het volgende:
Je mag pas uitgaan van een racistisch motief als iemand "Ik ben bezig een racistische moord te plegen" roept tijdens het schieten of zo
Nou nee, maar als iemand over alles loopt te kankeren op twitter, dan is dit niet ineens een racistisch motief.

Beetje nadenken gewoon, en verder even afwachten.
pi_214309780
quote:
[..]
[..]
Dus meerdere bewoners hebben ruzie gehad met die Hamza en die dader blijkt een vriendelijke man te zijn
Dat rechtvaardigt idd om hem te vermoorden. Je kan achteraf wel een disclaimer plaatsen, maar dat je hiermee begint geeft wel aan dat je het probeert goed te praten. Het gebruik van termen als "moslimterreur" terwijl het gewoon om ruzies ging, "bekend fenomeen bij moslims", "ik ben klaar met die bevolkingsgroep", en dus generaliseert en je gal spuwt over een hele bevolkingsgroep, terwijl hier een moslim het slachtoffer is die vermoord is, laat heel goed zien dat je gewoon zelf extreemrechts, een racist en islamofoob bent en dat je je daarom door de OP aangesproken voelt en de boel probeert om te draaien in je walgelijke met haat doordrenkte post.
pi_214309791
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:08 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dat rechtvaardigt idd om hem te vermoorden.

Strawman harder.
pi_214309793
Eventjes je buurman executeren omdat het een eikel is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:09:54 #59
pi_214309798
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee puur omdat het een moslim was he
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:10:38 #60
459912 FlippingCoin
pi_214309807
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hij parkeerde ook wel erg asociaal moet ik zeggen.
pi_214309812
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ik heb mensen voor minder doodgewenst, maar om het ook te doen :{
pi_214309821
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het lijkt me dan ook best een eikel. Maar wel een beetje overkill dit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_214309863
quote:

Inmiddels is wel duidelijk dat de dader een islamhater was, zijn uitspraken op X zijn daar een duidelijk bewijs van.

Dat betekent nog niet dat hij een racistisch motief had voor de moord op zijn buurman. We weten niet wat er precies heeft gespeeld. Maar om nou zijn afkeer van de islam te gaan betwisten is vrij lachwekkend, die berichten op X liegen er niet om.

Meneer had een hekel aan de islam. En misschien is dat voortgekomen uit irritaties over de buurman, generaliseren is niet goed maar het gebeurt vaker. Maar zonder meer informatie zullen we het niet weten.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:19:20 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214309892
Dit is niet te geloven dit is echt erg.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:21:12 #65
459912 FlippingCoin
pi_214309908
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:11 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
ik heb mensen voor minder doodgewenst, maar om het ook te doen :{
Ja precies ;(
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:21:24 #66
459912 FlippingCoin
pi_214309912
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het lijkt me dan ook best een eikel. Maar wel een beetje overkill dit.
Ja nogal -O-
pi_214309997
Volgens mij moet het zijn "Nederlander schiet Nederlandse buurman dood".
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214310000
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:15 schreef archito het volgende:

[..]
Inmiddels is wel duidelijk dat de dader een islamhater was, zijn uitspraken op X zijn daar een duidelijk bewijs van.

Dat betekent nog niet dat hij een racistisch motief had voor de moord op zijn buurman. We weten niet wat er precies heeft gespeeld. Maar om nou zijn afkeer van de islam te gaan betwisten is vrij lachwekkend, die berichten op X liegen er niet om.

Meneer had een hekel aan de islam. En misschien is dat voortgekomen uit irritaties over de buurman, generaliseren is niet goed maar het gebeurt vaker. Maar zonder meer informatie zullen we het niet weten.
jammer dat ie ook een christenhater was, anders had ie het mss niet gedaan
pi_214310083
Gelukkig dat hij ervoor koos om iemand dood te schieten ipv oproepen tot een boycot van een land in het midden-oosten, dan zou er sprake zijn geweest van racisme
pi_214310162
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij moet het zijn "Nederlander schiet Nederlandse buurman dood".
'Stampergattenaar (?) schiet buurman dood' is een nog betere kop.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:50:09 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214310165
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:44 schreef moby_jones het volgende:
Gelukkig dat hij ervoor koos om iemand dood te schieten ipv oproepen tot een boycot van een land in het midden-oosten, dan zou er sprake zijn geweest van racisme
Beetje raar om het als enige in dit topic op te nemen voor de dader, maar you do yo girl :7.
Get woke, go broke!
pi_214310176
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:52 schreef HeatWave het volgende:
Alleen heeft TS de toon gezet door, zoals altijd, de onvermijdelijke islamofobiekaart te trekken, dus als mensen daar over vallen is dat aan hem verder.

Islamofobie bestaat niet namelijk :).
Bestaat wel, Gerben is overduidelijk een islamofoob en ik citeer zijn tweet: “Moslims zijn een probleem. Ongeacht wat ze wel of niet doen”

Dit is islamofobie.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:58:24 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214310245
Man schiet iemand dood en probeert daarna hetzelfde te doen bij zijn vrouw en kinderen en tokkies nemen het voor hem op

Waar heb ik dat dit jaar eerder gelezen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214310250
quote:

[..]

De nuance dat er geen enkel bewijs is dat dit een racistische moord is, dat maken Marokkanen en moslims er nu heel graag van. Dit is een conflict geweest met een moslim, die blijkbaar al jaren zeer agressief was naar buurtbewoners, wat misschien wel één van de redenen kan zijn dat de schutter een hekel aan moslims had. Deze man is niet doodgeschoten omdat hij moslim was, deze man is doodgeschoten omdat er al jaren een conflict was en toevallig was die man moslim en was de dader geen fan van moslims.

Was die Hamza wel zo lief voor autochtonen? Want ruzie maken met de hele buurt zegt toch ook wat? In welke moskee kwam Hamza eigenlijk en wat preken ze daar over westerlingen? Hebben ze op Marokko.nl zijn account achterhaald en ook zijn reacties gelezen over Nederlanders?

Dat hoor je nu nooit, nee als het andersom was geweest dan was het "Nederlander schiet Nederlander dood", want we hebben hier blijkbaar nog nooit een racistische moord gehad op autochtone Nederlanders door Marokkanen, apart want ik ken geen één Marokkaan wat ooit positief is geweest over Nederlanders.

Iets zegt mij als dit een christelijk persoon was geweest en dit conflict zo hoog was opgelopen het resultaat hetzelfde was geweest, en dan hadden die tweets geen verschil gemaakt.

Misschien moeten de moslims hier de haat eens loslaten jegens autochtonen, niet elk conflict is een gevolg van moslimhaat hoewel dit wel de favoriete kaart is wat ze trekken. Misschien is die schutter wel jarenlang geterroriseerd door die Hamza en zijn broers en neefjes, ken zulke situaties, en daarna is de wanhoop toegeslagen.

Feit is die schutter is een moordenaar en daarvoor moet hij lang boeten, geen medelijden mee. De rest van dit topic staat weer vol met de slachtofferrol want het was een zielige onschuldige moslim en hij is doodgeschoten omdat hij moslim was.

Maar de discussie is nutteloos, want voor moslims was dit een racistische moord en in die bubbel zullen ze blijven zitten.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:00:49 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214310267
Andersom was de kop gewoon weer "verwarde jongere schiet buurman dood" geweest natuurlijk :').
Get woke, go broke!
pi_214310274
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:55 schreef HeatWave het volgende:
Een fobie is een IRRATIONELE angst, gezien het CV van de islam door de eeuwen heen is angst voor de islam redelijk gerechtvaardigd.
Moslims, niet de islam.

Islamofobie is haat jegens moslims.

Bij een islamofoob incident kan het gaan om fysiek of verbaal geweld, uitsluiting en discriminatie gericht tegen moslims, omwille van hun ‘moslim zijn’: van discriminatie op de arbeidsmarkt, op de werkvloer, en in het onderwijs, tot verbaal en fysiek geweld op straat en scheldpartijen op het internet.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:03:04 #77
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214310284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:01 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Moslims, niet de islam.

Bij een islamofoob incident kan het gaan om fysiek of verbaal geweld, uitsluiting en discriminatie gericht tegen moslims, omwille van hun ‘moslim zijn’: van discriminatie op de arbeidsmarkt, op de werkvloer, en in het onderwijs, tot verbaal en fysiek geweld op straat en scheldpartijen op het internet.
Waarom heet het dan geen moslimfobie? :').

Maar het doet niets af aan het verdere argument, als iemand dus al "angstig" zou zijn voor een moslim, dan is dat in ieder geval niet irrationeel B-).
Get woke, go broke!
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:05:57 #78
13462 BansheeBoy
pi_214310299
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:00 schreef HeatWave het volgende:
Andersom was de kop gewoon weer "verwarde jongere schiet buurman dood" geweest natuurlijk :').
Hoe kom je daar nou bij, hij gaat echt wel een lange straf tegemoet. En ik ben blij toe. Dat het maar een mooie precedent mag scheppen.

pi_214310363
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:03 schreef HeatWave het volgende:
Maar het doet niets af aan het verdere argument, als iemand dus al "angstig" zou zijn voor een moslim, dan is dat in ieder geval niet irrationeel B-).
Gerben was dus terecht bang voor de moslimbaby.

Nadat hij zijn buurman twee keer vanachteren in de rug had geschoten stond hij bonkend en schreeuwend bij de vrouw voor de deur. Daarbij zou hij geroepen hebben: “Jullie twee gaan er ook nog”, tegen de vrouw en de baby.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:17:31 #80
pi_214310394
Hopelijk gaat baby Hamza geen wraak nemen en wordt hij een chirurg.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:21:40 #81
pi_214310434
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:58 schreef Caland het volgende:
Man schiet iemand dood en probeert daarna hetzelfde te doen bij zijn vrouw en kinderen en tokkies nemen het voor hem op

Waar heb ik dat dit jaar eerder gelezen
Nee Richard had niks bij die zoon gedaan die erbij was, dus klopt niet.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:28:00 #82
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_214310480
Hamza was dus een crimineel, en geen kleintje ook.

Wat is de kans dat Hamza zijn buurman al tijden zwaar bedreigd en Gerben daardoor tot deze daad is gekomen? Die Hamza leek me allesbehalve iemand waar je een normale discussie mee kon voeren.
pi_214310486
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:59 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De nuance dat er geen enkel bewijs is dat dit een racistische moord is, dat maken Marokkanen en moslims er nu heel graag van. Dit is een conflict geweest met een moslim, die blijkbaar al jaren zeer agressief was naar buurtbewoners, wat misschien wel één van de redenen kan zijn dat de schutter een hekel aan moslims had. Deze man is niet doodgeschoten omdat hij moslim was, deze man is doodgeschoten omdat er al jaren een conflict was en toevallig was die man moslim en was de dader geen fan van moslims.

Was die Hamza wel zo lief voor autochtonen? Want ruzie maken met de hele buurt zegt toch ook wat? In welke moskee kwam Hamza eigenlijk en wat preken ze daar over westerlingen? Hebben ze op Marokko.nl zijn account achterhaald en ook zijn reacties gelezen over Nederlanders?

Dat hoor je nu nooit, nee als het andersom was geweest dan was het "Nederlander schiet Nederlander dood", want we hebben hier blijkbaar nog nooit een racistische moord gehad op autochtone Nederlanders door Marokkanen, apart want ik ken geen één Marokkaan wat ooit positief is geweest over Nederlanders.

Iets zegt mij als dit een christelijk persoon was geweest en dit conflict zo hoog was opgelopen het resultaat hetzelfde was geweest, en dan hadden die tweets geen verschil gemaakt.

Misschien moeten de moslims hier de haat eens loslaten jegens autochtonen, niet elk conflict is een gevolg van moslimhaat hoewel dit wel de favoriete kaart is wat ze trekken. Misschien is die schutter wel jarenlang geterroriseerd door die Hamza en zijn broers en neefjes, ken zulke situaties, en daarna is de wanhoop toegeslagen.

Feit is die schutter is een moordenaar en daarvoor moet hij lang boeten, geen medelijden mee. De rest van dit topic staat weer vol met de slachtofferrol want het was een zielige onschuldige moslim en hij is doodgeschoten omdat hij moslim was.

Maar de discussie is nutteloos, want voor moslims was dit een racistische moord en in die bubbel zullen ze blijven zitten.
Je verhaal langer maken maakt het niet meer waar en je intentie ook niet ineens mooi of genuanceerd.

Jij was er niet bij. Je kent de dader niet, het slachtoffer niet, de buurt niet.
Maar toch moet je hier stellig van alles verkondigen over de ruzie, oorzaak en slachtoffer en en passant ook nog even generaliseren over moslims in het algemeen en er weer een wij/zij-verhaal van maken.

Jij leeft net zo hard in je eigen bubbel als de mensen waar je op afgeeft :{w
pi_214310499
- never mind -

[ Bericht 97% gewijzigd door Tekaschi op 17-07-2024 11:26:24 ]
pi_214310501
als de dader een racist blijkt te zijn, wat is het probleem?

Waarom is het nodig om deze onbekende man zonder informatie zo hard te verdedigen en nog harder te zoeken waarom het slachtoffer verkeerd was en het verdiende?

Iets teveel mensen voelen zich door deze moordpartij persoonlijk aangesproken of geraakt. Dat zou eigenlijk totaal niet nodig moeten zijn, ook niet als je zelf een keiharde Marokkanen hater bent
pi_214310508
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:29 schreef Tekaschi het volgende:
Zou dit megatoeval zijn?
[..]
Bericht van 2017, dus nu 25 jaar, heet ook Hamza el B. en op steenworp afstand. Zou wel mega toevallig zijn, maar het zal wel stikken van de Hamza's el B. in Brabant.
Geen toeval als je even doorzoekt kom je genoeg van deze man zijn kerfstok tegen.
pi_214310509
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:28 schreef FYazz het volgende:

[..]
Je verhaal langer maken maakt het niet meer waar en je intentie ook niet ineens mooi of genuanceerd.

Jij was er niet bij. Je kent de dader niet, het slachtoffer niet, de buurt niet.
Maar toch moet je hier stellig van alles verkondigen over de ruzie, oorzaak en slachtoffer en en passant ook nog even generaliseren over moslims in het algemeen en er weer een wij/zij-verhaal van maken.

Jij leeft net zo hard in je eigen bubbel als de mensen waar je op afgeeft :{w
TS en jij waren er ook niet bij, kennen de dader niet, kennen het slachtoffer niet en menen toch dat het een racistische moord is.
pi_214310520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:31 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
TS en jij waren er ook niet bij, kennen de dader niet, kennen het slachtoffer niet en menen toch dat het een racistische moord is.
Ik meen helemaal niets. Stel echt nergens dat het een racistische moord of dader is.
Misschien eens rustig lezen ipv direct reageren vanuit je vooroordelen en aanvalsmodus ;)
pi_214310539
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:32 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik meen helemaal niets.
Beter lezen ipv reageren vanuit je vooroordelen ;)
Maar het weerhoud je niet om bovenaan de lijst te beginnen en eerst de aanval op TS te openen vanwege aannames. Nee alleen de mensen die enige nuance proberen aan te brengen dat er geen bewijs is van een racistische moord krijgen kritiek.

We weten beiden wel beter. ;)
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:35:18 #90
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_214310553
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:29 schreef opgebaarde het volgende:
als de dader een racist blijkt te zijn, wat is het probleem?

Waarom is het nodig om deze onbekende man zonder informatie zo hard te verdedigen en nog harder te zoeken waarom het slachtoffer verkeerd was en het verdiende?

Iets teveel mensen voelen zich door deze moordpartij persoonlijk aangesproken of geraakt. Dat zou eigenlijk totaal niet nodig moeten zijn, ook niet als je zelf een keiharde Marokkanen hater bent
Mensen proberen enkel context te geven aan de zaak, voor zover dat momenteel kan. Daar is niks racistisch aan dunkt mij en mensen klakkeloos wegzetten als racisten is een beetje zielig.

George Floyd was ook geen lieverdje en had zijn eigen overlijden helaas grotendeels aan zichzelf te danken, dat mag je best benoemen.
pi_214310561
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Mijn Tekaschi-bingokaart is in ieder geval weer moeiteloos vol

Ook wat waard
Onmogelijk, heb 80% van mijn standaard argumenten nog niet gebruikt. Niet foetelen!
pi_214310677
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:34 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Maar het weerhoud je niet om bovenaan de lijst te beginnen en eerst de aanval op TS te openen vanwege aannames. Nee alleen de mensen die enige nuance proberen aan te brengen dat er geen bewijs is van een racistische moord krijgen kritiek.

Nuance brengen is geen eenzijdig verhaal belichten en dat is wel wat je doet.

En over de OP heb ik inmiddels al 2x gemeld dat deze suggestief is.
Maar ja, vanuit je aanvalsmodus reageer je zeer waarschijnlijk wederom te snel en heb je dit dus over het hoofd gezien.

Kortom, ik heb nu twee keer kritiek gegeven op de suggestieve OP en ook 2x keer op jouw suggestieve posts. Is het nu wel eerlijk genoeg voor je?

Ik ben echt kritisch op beide kanten hoor. Ik lever kritiek op polarisatie en haat van beide kanten en hou het graag bij feiten ipv speculaties en suggestieve verhalen.
Van het weekend nog TR gezet omdat iemand Trump liever dood had zien gaan en daarvoor nog TR gezet voor uitspraken als domrechts en nazi-vergelijkingen.

Dus rustig maar hoor, ik ben ook kritisch op links/moslims.
pi_214310704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:34 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Je claimt nuance te willen brengen maar je doet zelf allerlei aannames en generalisaties over moslims. Dat maakt je verhaal niet sterk.
pi_214310827
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Mijn Tekaschi-bingokaart is in ieder geval weer moeiteloos vol

Ook wat waard
Nou, euh, ik kom er dus echt nu net pas, door de inmiddels (terecht) verwijderde link, achter dat user eerder onder een andere naam furore maakte op dit forum :@

Alles valt op zijn plek nu en ik zal het voortaan laten gaan (of mee bingoën) ...
pi_214310835
twitter
pi_214310867
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:03 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
zou wel erg vreemd zijn dat moslims mensen vermoorden lol
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:13:47 #97
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214310922
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
Mensen horen gewoon met respect om gaan .
Helaas is Marokko denkt dat alles van hem is en eigene het ook toe .

Dus niet vreemd dat dit is gebeurd dus.
En zal nog veel meer gebeuren omdat de burgers het zat zijn.
Wat gaat er nog meer gebeuren?
pi_214310923
Verwarde man vermoord iemand. Dat hoor je tegenwoordig steeds vaker.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:14:53 #99
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214310933
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
Mensen horen gewoon met respect om gaan .
Helaas is Marokko denkt dat alles van hem is en eigene het ook toe .

Dus niet vreemd dat dit is gebeurd dus.
En zal nog veel meer gebeuren omdat de burgers het zat zijn.
Laten we hopen van niet, ik zou ook liever veel minder van dat soort in ons land hebben, maar doodschieten gaat me echt te ver. Laten we dat maar niet doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:16:51 #100
13462 BansheeBoy
pi_214310951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Laten we hopen van niet, ik zou ook liever veel minder van dat soort in ons land hebben, maar doodschieten gaat me echt te ver. Laten we dat maar niet doen.
Kun je wat duidelijker zijn?

pi_214310960
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 15:50 schreef egayalS het volgende:
de hoofd
het hoofd
Google is your friend, abuse your friends
pi_214310973
De Telegraaf heeft een nieuw bericht over de zaak gepubliceerd inclusief deze foto:

Als ze echt last hadden van zijn auto dan hadden ze hem toch op andere manieren kunnen pakken, door de gemeente in te schakelen?

Gerben noemde anderen crimineel in zijn tweets, nu is hij er zelf een.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:19:27 #103
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214310974
Gewoon opsluiten dit soort tuig.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_214311190
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:14 schreef Richestorags het volgende:
Die paar berichten op Twitter waren totaal geen haat. Uiteraard wordt dit voorval weer gebruikt om de slachtofferkaart te trekken terwijl allang blijkt dat Hamza dus geen lieverdje was. Pareltje weer dit.

En nee, ik praat niet het doodschieten van Hamza omdat het een klootzak was goed ofzo.
Precies.. als Gerben een racist is dan is 80% op Fok dat ook. Het is weer de voorspelbare slachtofferrol en racismekaart die wordt getrokken
pi_214311268
quote:
De overval in Breda gebeurt om 19 uur in de woning van een vrouw. Samen met zijn neef Hamza el B. en nog een derde persoon klimmen ze getooid met bivakmutsen door een opengebroken raam. Ze dreigen de vrouw met een mes dood te steken Om hun woorden kracht bij te zetten, zetten ze het mes op haar keel.
Wat doe je als je een conflict krijgt met zo'n persoon. Op een geven moment is het jij of hem denk ik. Maar om het weg te zetten als een racistische moord gaat mij te ver. Een agressieve criminele gast met een kort lontje wat weer over de schutting is gegooid en waar de buurt maar mee moet dealen, en als je aan de bel trekt wordt je genegeerd.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:47:29 #106
13462 BansheeBoy
pi_214311276
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:45 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wat doe je als je een conflict krijgt met zo'n persoon. Op een geven moment is het jij of hem denk ik. Maar om het weg te zetten als een racistische moord gaat mij te ver. Een agressieve criminele gast met een kort lontje wat weer over de schutting is gegooid en waar de buurt maar mee moet dealen, en als je aan de bel trekt wordt je genegeerd.
Gaat dit om diezelfde Hamza?

pi_214311284
- Never mind -

[ Bericht 97% gewijzigd door Tekaschi op 17-07-2024 11:26:49 ]
pi_214311318
Wat twittert Geert hierover?

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 16-07-2024 20:09:21 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:52:08 #109
13462 BansheeBoy
pi_214311330
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:48 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ja, heeft in 2017 toen hij 18 was 2 jaar jeugd detentie gekregen vanwege meerdere woningovervallen.
Ik vind serieus dat deze feiten een ander licht op de zaak brengen. Als dit zijn buurman was en er viel niet mee te praten en stelselmatig bedreigen dan kan er ergens iets geknapt zijn bij Gerben. Mogelijk een "het is ik of hij"-reflex.

Het is nu te makkelijk om nog maar discriminatie of racisme te blijven roepen...

dinsdag 16 juli 2024 @ 19:52:25 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214311336
quote:

[..]
Moslims, niet de islam.

Jouw idee van islam zou bij ieder weldenkend mens tot fobie moeten leiden. Of nu ja, gewoon gezonde afkeer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:52:51 #111
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214311341
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:45 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wat doe je als je een conflict krijgt met zo'n persoon. Op een geven moment is het jij of hem denk ik.
Jij weet wat eraan ten grondslag lag?

Daarbij lijkt het me eigenlijk zelden tot nooit een kwestie van moorden of vermoord worden
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214311361
Als de buurt ook continue met die Hanza ruzie hadden denk ik gewoon twee agressievelingen die ruzie met elkaar hebben gekregen. Dat is volledig geëscaleerd, maar die jongen lijkt mij niet doodgeschoten omdat hij moslim was.

Gewoon een treurig verhaal voor alle betrokkenen, maar die schutter is toch wel echt een grens over gegaan.

[ Bericht 58% gewijzigd door Tekaschi op 17-07-2024 11:27:12 ]
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:56:58 #113
13462 BansheeBoy
pi_214311380
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:55 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Als de buurt ook continue met die Hanza ruzie hadden denk ik gewoon twee agressievelingen die ruzie met elkaar hebben gekregen. Dat is volledig geëscaleerd, maar die jongen lijkt mij niet doodgeschoten omdat hij moslim was.

Dit was wel 7 jaar geleden, kan ook zijn dat die jongen zijn leven op de rit had nu.

Gewoon een treurig verhaal voor alle betrokkenen, maar die schutter is toch wel echt een grens over gegaan.
Maar als je dan weer dit leest:

De man was wel racist en islamofoob. Hoeft niet meteen te zeggen dat dat ook het motief was.

pi_214311435
Ik vond dit artikel nog. Boevennieuws. Weet niet of het al is gepost. Gerben heeft het slachtoffer dus eerst 2x in de rug geschoten en pas 1 minuut later een schot in het hoofd. Ik zie wel overeenkomsten met die idioot in Weiteveen.

quote:
Buurman Gerben van V. schoot Hamza el Baghdadi twee keer in de rug en daarna door zijn hoofd bij schietpartij Stampersgat
juli 13, 2024 5 reacties
Het slachtoffer van de dodelijke schietpartij in de nacht van woensdag op donderdag in Stampersgat is de 25-jarige Hamza el Baghdadi. Hij werd doodgeschoten door zijn buurman Gerben van V. Het slachtoffer zou tweemaal van achteren zijn neergeschoten. Vervolgens zou hij schreeuwend en kloppend aan de deur van Hamza el Baghdadi hebben gestaan, waar zijn vrouw zich met hun twee maanden oude baby verstopte. Het slachtoffer schreeuwde nog naar zijn gezin om de deur niet open te maken. Daarna werd hij door Gerben van V. door zijn hoofd geschoten.

Schietpartij Stampersgat
Als een angstaanjagend tafereel beschrijft een van de buren de gebeurtenissen die nacht. De buren Hamza el Baghdadi en Gerben van V. zouden wel vaker woorden hebben gehad over een parkeerplaats, maar of dit daadwerkelijk de reden is geweest voor de moord vragen velen zich af. Hamza el Baghdadi kwam die nacht thuis en was met zijn vrouw aan het telefoneren. Zijn auto parkeerde hij half op de stoep. Beide mannen wilden altijd graag hun auto voor de ingang van de flat geparkeerd hebben. Twee Mercedessen van Gerben van V. stonden daar al geparkeerd. Waardoor Hamza el Baghdadi zijn auto half op de stoep moest parkeren.

Moord Hamza el Baghdadi
Terwijl hij bellend naar zijn woning loopt wordt hij op de galerij vlak voor zijn voordeur aan de Markiezaatstraat tweemaal van achteren neergeschoten door buurman Gerben van V. Hij roept naar zijn vrouw om hulp en om de politie te bellen. Gerben van V. begint dan met het pistool in zijn hand op de voordeur van zijn slachtoffer te bonzen en te roepen dat hij de vrouw en de baby ook zal vermoorden. Hamza roept naar zijn vrouw dat ze niet de deur open moet maken. Zijn vrouw verstopt zich met hun twee maanden oude baby in de badkamer. Uit angst dat de buurman toch binnen weet te komen. Dan volgt het fatale schot. Gerben van V. schiet voor een derde keer op zijn buurman. Ditmaal door zijn hoofd. Hamza el Baghdadi overlijdt ter plekke aan zijn verwondingen.

Koelbloedig
Een brute afrekening, zo omschrijft een van de buren de schietpartij. Wat vooral opviel was de kalmte van Gerben van V. Hoe hij na een kleine minuut alsnog Hamza el Baghdadi door zijn hoofd schoot. Alsof hij zeker wilde weten dat de man dood was. En daarna rustig naast hem is blijven staan en zijn buurman zag overlijden. De koelbloedigheid van de man toen hij door de politie in de boeien werd geslagen. Gerben van V. is afgelopen vrijdag voorgeleid bij de rechter-commissaris. Die besliste dat zijn voorarrest met twee weken werd verlengd.

Gerben van V.
Gerben van V. is werkzaam geweest als vertaler en in de ICT. In zijn werk als vertaler schreef hij ook twee boeken over wapens. Zo kon hij zijn werk combineren met zijn liefde voor wapens uit de Tweede Wereldoorlog. Hij schreef een biografie over de Duitse wapenproducent Paul Mauser en een boek enkel gericht op Luger pistolen. Of hij hierdoor ook een wapenvergunning had is onbekend.
pi_214311458
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Jij weet wat eraan ten grondslag lag?

Daarbij lijkt het me eigenlijk zelden tot nooit een kwestie van moorden of vermoord worden
Ik kan weer een persoonlijk verhaal vertellen maar dat wordt hier niet gewaardeerd, en dan gaat het zelfs deze keer niet over een moslim maar gewoon een beroepscrimineel die al meerdere moorden op zijn naam had en vrij rondliep in onze oude buurt. Heb wel eens gedacht en gezegd dat als ik met hem een conflict kreeg er maar één zeer treurige oplossing was en ik voor mijzelf zou kiezen.

Nu wil ik niet zeggen dat het daarop zou uitdraaien, maar die gast maakte zo'n indruk dat je wel het idee had voor je leven te vrezen als je een conflict met hem kreeg, die mening had de gehele buurt op basis van zijn eerdere gedrag en het feit dat hij zijn leven nog altijd niet verbeterd had.

Maar wie weet was de discussie en ruzie echt alleen om een parkeerplaats.

Het is een treurig verhaal voor alle betrokkenen.
pi_214311490
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind serieus dat deze feiten een ander licht op de zaak brengen. Als dit zijn buurman was en er viel niet mee te praten en stelselmatig bedreigen dan kan er ergens iets geknapt zijn bij Gerben. Mogelijk een "het is ik of hij"-reflex.

Het is nu te makkelijk om nog maar discriminatie of racisme te blijven roepen...

Ik weet even niet wat ik hier mee aan moet. Dit is de eerste verstandige post die ik je ooit heb zien maken. Gaat alles wel goed?

Nu nog bij de volgende keer EERST de feiten afwachten, daarna pas je internet diarree plaatsen.

Edit: en ookal is er 'iets geknapt' of wat dan ook, deze moord is natuurlijk vreselijk en nooit goed te praten.
pi_214311518
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Maar als je dan weer dit leest:

De man was wel racist en islamofoob. Hoeft niet meteen te zeggen dat dat ook het motief was.

Dat ga ik ook niet ontkennen. Heb zijn x zojuist eens doorgenomen en het is niet mijn type. Hoewel hij wel over alles en iedereen klaagde of afviel. Hij was geen fan van moslims, was anti Hamas, anti links, anti vdd, anti koningshuis etc. Zelfs wat reacties waar hij tegen geweld was (nja die negeren we dan maar helemaal).

Maar je zegt het goed, het hoeft niet meteen het motief te zijn, kan natuurlijk wel, maar het lijkt gewoon een zwaar geëscaleerde ruzie te zijn en niet iemand die dacht laat ik eens een Marokkaanse jongen doodschieten.

Nette reactie verder kerel. :)
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:11:41 #118
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214311576
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:02 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik kan weer een persoonlijk verhaal vertellen maar dat wordt hier niet gewaardeerd, en dan gaat het zelfs deze keer niet over een moslim maar gewoon een beroepscrimineel die al meerdere moorden op zijn naam had en vrij rondliep in onze oude buurt. Heb wel eens gedacht en gezegd dat als ik met hem een conflict kreeg er maar één zeer treurige oplossing was en ik voor mijzelf zou kiezen.

Nu wil ik niet zeggen dat het daarop zou uitdraaien, maar die gast maakte zo'n indruk dat je wel het idee had voor je leven te vrezen als je een conflict met hem kreeg, die mening had de gehele buurt op basis van zijn eerdere gedrag en het feit dat hij zijn leven nog altijd niet verbeterd had.

Maar wie weet was de discussie en ruzie echt alleen om een parkeerplaats.
Psychoses zijn een bitch
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:13:24 #119
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214311589
quote:
Terwijl hij bellend naar zijn woning loopt wordt hij op de galerij vlak voor zijn voordeur aan de Markiezaatstraat tweemaal van achteren neergeschoten door buurman Gerben van V. Hij roept naar zijn vrouw om hulp en om de politie te bellen. Gerben van V. begint dan met het pistool in zijn hand op de voordeur van zijn slachtoffer te bonzen en te roepen dat hij de vrouw en de baby ook zal vermoorden. Hamza roept naar zijn vrouw dat ze niet de deur open moet maken. Zijn vrouw verstopt zich met hun twee maanden oude baby in de badkamer.
Steeds meer gelijkenissen met die moordende psychopaat in Drenthe, inderdaad
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214311612
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Psychoses zijn een bitch
Bij hem moest ik altijd denken aan de uitspraak van "Alfred" in "The dark knight rises".

"Some people just want to watch the world burn".
pi_214311669
Hebben we ook een bron dat het om dezelfde Hamza gaat die eerder is veroordeeld?

Niet dat ik het niet geloof, maar geen nieuwssite refereert eraan. Ook crimesite en boevennieuws niet en die leggen meestal de link wel.
Denk dat het wel wenselijk is om dit 100% zeker te weten.

Zie namelijk ook de verwarring bij sommige users met Hamza B (dus zonder El). Dit is niet dezelfde man. Hamza B is een veroordeelde in de zaak Staatsliedenbuurt.
pi_214311671
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vond dit artikel nog. Boevennieuws. Weet niet of het al is gepost. Gerben heeft het slachtoffer dus eerst 2x in de rug geschoten en pas 1 minuut later een schot in het hoofd. Ik zie wel overeenkomsten met die idioot in Weiteveen.
[..]

Dus ook totaal geen spijt, geen schrik van "wat heb ik gedaan" uit emotie. Nee nog executeren terwijl die jongen hulpeloos op de grond ligt en ondertussen nog de partner en het kind bedreigen.

Zo iemand dient nooit meer vrij te komen.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:24:27 #123
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_214311796
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:18 schreef FYazz het volgende:
Hebben we ook een bron dat het om dezelfde Hamza gaat die eerder is veroordeeld?

Niet dat ik het niet geloof, maar geen nieuwssite refereert eraan. Ook crimesite en boevennieuws niet en die leggen meestal de link wel.

Zie namelijk ook de verwarring bij sommige users met Hamza B (dus zonder El). Dit is niet dezelfde man. Hamza B is een veroordeelde in de zaak Staatsliedenbuurt.
Bron of bewijs nog niet, maar naam, leeftijd en woonomgeving kloppen wel met dit verhaal https://www.ad.nl/breda/j(...)er-tralies~a31c9127/
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_214311862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:18 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dus ook totaal geen spijt, geen schrik van "wat heb ik gedaan" uit emotie. Nee nog executeren terwijl die jongen hulpeloos op de grond ligt en ondertussen nog de partner en het kind bedreigen.

Zo iemand dient nooit meer vrij te komen.
Hoeveel van dit soort ogenschijnlijk doorsnee potentiële moordenaars zouden er rondlopen.. best veel vermoed ik.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:37:15 #126
13462 BansheeBoy
pi_214311914
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Hoeveel van dit soort ogenschijnlijk doorsnee potentiële moordenaars zouden er rondlopen.. best veel vermoed ik.
In principe heb je maar 1 seconde nodig om iets ontzettend doms te doen. En kan er je hele leven spijt van hebben.

pi_214312007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Bron of bewijs nog niet, maar naam, leeftijd en woonomgeving kloppen wel met dit verhaal https://www.ad.nl/breda/j(...)er-tralies~a31c9127/
Die link had ik al gelezen, toch dank, en het lijkt inderdaad te kunnen kloppen (al is niet duidelijk of de B ook staat voor Bhagdadi), vandaar ook mijn vraag juist.

Doorgaans doen kranten dan linken naar eerdere artikelen (of kun je al het nieuws over dezelfde persoon terugvinden als lijst in het archief).
Maar bij geen van de kranten wordt gelinkt naar nieuws of dossier over deze eerdere veroordeling. Ook dus niet op crimesite en boevennieuws.

[ Bericht 4% gewijzigd door FYazz op 16-07-2024 23:53:55 ]
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:42:14 #128
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214312012
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
In principe heb je maar 1 seconde nodig om iets ontzettend doms te doen. En kan er je hele leven spijt van hebben.

Op het moment dat je illegale wapens aanschaft en vervolgens doodleuk aan het moorden gaat kan je het niet echt meer een opwelling noemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214312354
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Geen idee, lijkt wel een psychose. Hopen niet teveel, maar veel verwarde mensen de laatste jaren.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 21:13:19 #130
13462 BansheeBoy
pi_214312440
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 21:07 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Geen idee, lijkt wel een psychose. Hopen niet teveel, maar veel verwarde mensen de laatste jaren.
Ja, zie je steeds meer. Ik erger me zelf meer en meer aan het feit dat het legaal is wiet te verkopen. Een van de grootste oorzaken van psychoses.

pi_214312475
Gewoon verward, nothing to see here.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_214312521
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 21:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, zie je steeds meer. Ik erger me zelf meer en meer aan het feit dat het legaal is wiet te verkopen. Een van de grootste oorzaken van psychoses.

Is niet alleen de wiet, hoewel dat ook niet helpt. Veel mensen met kortere lontjes, ontevreden over het leven, druk druk druk, geen geduld meer, geen wederzijds begrip, geen respect etc. Het zal een opsomming zijn. Je bemerkt het overal tegenwoordig.
pi_214313367
De moordenaar zat kennelijk ook zijn haat te spuien bij een twitteraar die ik volg 8)7 hij geeft een sterke "bezorgde burger" vibe :B

https://x.com/NadiaBouras/status/1813246326387450142
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214313543
Waarom is het slachtoffer vermoord? Ik denk dat niemand hier en in de media die vraag met enige zekerheid kan beantwoorden.

Het enige wat je met zekerheid kan zeggen is dat de dader een moslimhater is. Of dat ook het motief is geweest voor de moord kan je niet zeggen, zeker niet gezien de informatie over de omstandigheden.
pi_214313553
Zou die op dumpert zitten?
pi_214313585
Wanneer racist Gerben de Amerikaanse racist Lucas Gage tegenkwam moest ie boehoe doen.

twitter
  dinsdag 16 juli 2024 @ 23:04:01 #137
117098 Hathor
Effe niet
pi_214313614
quote:

[..]

Tot wanhoop gedreven misschien? Zo te lezen maakte meneer Hamza te pas en te onpas met iedereen ruzie die op 'zijn' parkeerplekje stond, dus hij zal geen al te beste reputatie hebben gehad in de buurt. Misschien is hier gewoon sprake van de overbekende druppel? Daarnaast lees ik dat hij ook gewoon een ordinaire overvaller was, dus ik denk niet dat de maatschappij hier veel aan gaat verliezen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Admin dinsdag 16 juli 2024 @ 23:08:31 #138
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_214313641
Hé, ik ken die man. Gerben.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 23:13:53 #139
117098 Hathor
Effe niet
pi_214313670
quote:

[..]
Moslims, niet de islam.

Misschien moet je er nog eens even de definitie van een fobie op naslaan, het heeft namelijk niks met haat te maken.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 23:24:52 #140
117098 Hathor
Effe niet
pi_214313720
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 21:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Juist niet man, daar ga je gewoon ontzettend mellow van worden. Dan zou ik de oorzaak van agressie eerder zoeken in cocaine en/of alcohol.
pi_214313801
quote:

[..]

:') hij geeft gewoon een reactie op de ts en zijn bronnen die toch vooral bezig zijn een punt te maken over de dader. Als blijkt dat ze maar het halve verhaal hebben verteld is dat gewoon nuance. En zoals hij terecht aangaf alsnog geen reden om iemand dood te schieten.
pi_214313832
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 22:56 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Zou die op dumpert zitten?
Dumpert heeft tegenwoordig een heel andere sfeer dan in de GeenStijl tijden.
pi_214313840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 23:08 schreef yvonne het volgende:
Volgende keer dat je 'm ziet zal het bezoek wel bij hem op locatie zijn.
pi_214313897
Wollah hij was fijne jongen. Grgr Ridouan
pi_214313926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 23:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Daarnaast lees ik dat hij ook gewoon een ordinaire overvaller was, dus ik denk niet dat de maatschappij hier veel aan gaat verliezen.
Heb op user al gereageerd en toelichting gegeven over mijn post.

Dat de druppel bij de dader is overgelopen lijkt me evident, wat de oorzaak hiervan is (psychische aandoening, ruzie, racisme etc.) geen idee.

Dat van die overvallen is niet zeker. Geen enkele media bericht hier op dit moment over.
Het is alleen in dit topic ter sprake gekomen doordat een user een artikel heeft gepost over een veroordeelde Hamza el B. uit dezelfde omgeving en leeftijd. Maar het is onduidelijk of die B ook daadwerkelijk staat voor de B van deze Hamza el Bhagdadi.
  woensdag 17 juli 2024 @ 00:29:55 #146
13462 BansheeBoy
pi_214313966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 23:08 schreef yvonne het volgende:
Echt? :?

woensdag 17 juli 2024 @ 01:14:14 #147
307622 Perox
(niet de echte)
pi_214314040
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:00 schreef HeatWave het volgende:
Er moet toch zeker sprake zijn geweest van enige verwarring lijkt me. Zo triest dit, dat je met je eigen buurman er niet uit kan komen hoe het met het parkeren moet en dat het dan zo hoog moet oplopen dat een zoontje zijn vader kwijt is en een moeder haar man. En de dader is er ook niets mee opgeschoten, die kan lange tijd gaan brommen.
Lekker gewerkt mensen. :'( :'( :'(
  woensdag 17 juli 2024 @ 02:40:07 #148
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_214314159
Wat een gedrocht van een OP weer :')

Lekker een huilerig propagandaverhaaltje ophangen en stiekem weglaten dat de werkelijke gebeurtenissen een stuk minder flatteus waren voor het slachtoffer.

Verder moet meneer de dader natuurlijk wel gewoon terechtstaan en zo.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_214314688
Tja hordes criminelen laten bestaan en toelaten in dit land, polarisatie drijft de man nog verder in bepaalde gedachtegang, terecht of niet, dan krijg je dit soort uitspattingen.

Als hij nou even had gewacht tot bepaalde wetgeving was aangepast, was die buurman vanzelf eruit gezet.
pi_214314697
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja hordes criminelen laten bestaan en toelaten in dit land, polarisatie drijft de man nog verder in bepaalde gedachtegang, terecht of niet, dan krijg je dit soort uitspattingen.

Als hij nou even had gewacht tot bepaalde wetgeving was aangepast, was die buurman vanzelf eruit gezet.
Wat voor wetgeving doel je op?
  woensdag 17 juli 2024 @ 07:48:50 #151
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214314706
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:47 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Mensen die in Nederland geboren zijn zetten we dan gewoon uit naar Nederland

Dat zal ze leren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214314714
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:48 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat zal ze leren.
Ja ik had al een vermoeden dat user @TheoddDutchGuy op de "alle Marokkanen terug naar Istanbul"-wet doelde. Nog even geduld voordat Geertje de treinen opstookt _O_
pi_214314717
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:47 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Dat stukje van dat je nu als “verblijfsvergunniër” alleen eruit gezet kan worden bij drugs gerelateerde delicten.
Echt wie dat als basis er ooit in heeft gezet moet echt een teringhekel hebben aan de eigen bevolking.

Dit gaat aangepast worden naar inclusief andere zware delicten.
pi_214314720
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:48 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat zal ze leren.
Ook dat is een mentaliteit wat vanzelf veranderd als hele generaties verder, het gros blijft rondlopen hier alsof dit het vakantieland is waar ze toevallig wonen en roven.
  woensdag 17 juli 2024 @ 07:54:44 #155
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214314735
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat stukje van dat je nu als “verblijfsvergunniër” alleen eruit gezet kan worden bij drugs gerelateerde delicten.
Echt wie dat als basis er ooit in heeft gezet moet echt een teringhekel hebben aan de eigen bevolking.

Mensen die hier geboren zijn hebben geen verblijfsvergunning.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214314739
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Nou dat gaat ook vanzelf veranderd worden, hoe eerder hoe beter.
Gaat wel weer lang duren en er moet eerst weer van alles gebeuren natuurlijk want de Nederlander, de echte Nederlanders bedoel ik dan, zijn trage makke schapen geworden.
  woensdag 17 juli 2024 @ 07:56:59 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214314746
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nou dat gaat ook vanzelf veranderd worden, hoe eerder hoe beter.
Nee, dat gaat nooit gebeuren. Geen enkele wettelijke basis voor, zelfs niet als je het zou willen aanpassen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214314753
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee, dat gaat nooit gebeuren. Geen enkele wettelijke basis voor, zelfs niet als je het zou willen aanpassen.
Gewoon terugtrekken uit dat achterlijk verouderde rechten van de mens.
Dit verkracht heel Europa inmiddels en feit is, gaat dat niet goedschiks dan gaat het straks kwaadschiks, ik voorkom liever het laatste als je het niet erg vindt.
  woensdag 17 juli 2024 @ 07:58:53 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214314762
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Gewoon terugtrekken uit dat achterlijk verouderde rechten van de mens.
Dit verkracht heel Europa inmiddels en feit is, gaat dat niet goedschiks dan gaat het straks kwaadschiks, ik voorkom liever het laatste als je het niet erg vindt.
Succes daarmee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214314776
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Succes daarmee.
Heeft Gerben van V. Al bereikt op de kwaadschikse manier.
  woensdag 17 juli 2024 @ 08:02:40 #161
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214314782
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 08:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Heeft Gerben van V. Al bereikt op de kwaadschikse manier.
Tsja, één of andere racistische boomer die zich laat ophitsen door het internet en nu zijn laatste levensjaren in de gevangenis mag doorbrengen. Zal vast een voorbeeld voor velen zijn.

Hopelijk zetten we die ook het land uit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214314790
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 08:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Tsja, één of andere racistische boomer die zich laat ophitsen door het internet en nu zijn laatste levensjaren in de gevangenis mag doorbrengen. Zal vast een voorbeeld voor velen zijn.

Hopelijk zetten we die ook het land uit.
Nee die gaat het gevang is, lang neem ik aan.
Ik maak inderdaad onderscheid tussen niet westerse allochtonen en autochtone blanken.
Ongeacht hoe lang ze hier wel of niet zijn.

Dat doen alsof er geen verschil in zit, daar doe ik dus niet aan mee.
pi_214314927
Mijn bek valt open van de racistische drek in dit topic. 8)7
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_214315041
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is niet waar.
pi_214315337
Waar anders op Joop.nl van een DENK raadslid:

quote:
De moord op Hamza moet een wake-up call zijn voor ons allemaal

Vorige week werd de 25-jarige Hamza op gruwelijke wijze vermoord voor de deur van zijn woning met meerdere kogels door zijn buurman, de 55-jarige Gerben van V. Deze tragische gebeurtenis markeert wellicht het begin van een nieuw tijdperk in Nederland. Of weerspiegelt het de zichtbare gevolgen van een al langer bestaand racistisch klimaat in ons land? De afgelopen twintig jaar is Nederland veranderd in een land waarin discriminatie en racisme de norm lijken te zijn geworden. Minderheidsgroepen worden uitgesloten op basis van hun afkomst, religie, geaardheid, handicap en andere kenmerken.

Met een rechtsextremistisch kabinet en ministers die openlijk racistische opvattingen verkondigen maak ik mij grote zorgen over de toekomst van Nederland. Deze zorgen zijn niet zozeer voor mijzelf, want ik blijf strijdvaardig voor de mensen die dagelijks te maken hebben met discriminatie, racisme, uitsluiting en ander grensoverschrijdend gedrag. Echter, ik heb al besloten om Nederland mogelijk tijdelijk te verlaten, en ik ben niet de enige. Steeds meer mensen nemen dit besluit, gedreven door de toenemende onveiligheid en onverdraagzaamheid.

De toename van moslimhaat, antisemitisme en andere vormen van haat verbaast mij niet. Het racistische DNA dat Nederland heeft sinds de vorige eeuwen wordt alleen maar zichtbaarder door de strijdlustige personen die rechtvaardigheid en mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan. Degenen die hun positie misbruiken om anderen uit te sluiten, moeten we keihard aanpakken. Zoveel ellende komt aan het licht in de mediawereld, de sportwereld, de politiek en andere sectoren waar misselijkmakende misstanden plaatsvinden. Ik pleit voor een harde aanpak en duidelijke consequenties voor mensen die zich schuldig maken aan discriminatie, racisme en andere vormen van uitsluiting.

De moord op onze jonge Hamza laat wederom zien dat racisme genormaliseerd is in dit land. We mogen dit nooit, maar dan ook nooit accepteren. We moeten het altijd blijven bestrijden en, als het moet, door politieke muren heen breken. Ik roep iedereen op om een vuist te maken tegen deze misselijkmakende ontwikkeling in Nederland. Ik roep de mainstream media en politici op om meer aandacht te besteden aan de moslimhaat in Nederland.

Het is belangrijk dat we de omstandigheden en achtergronden van deze moord nauwkeurig onderzoeken. De moord op Hamza is niet alleen een persoonlijk drama, maar ook een symptoom van een dieperliggend probleem in onze samenleving. Het normaliseren van haatdragende retoriek en het vergoelijken van discriminerend gedrag hebben geleid tot een klimaat waarin zulke gruweldaden mogelijk zijn. Het is noodzakelijk dat we als samenleving erkennen dat racisme en discriminatie systemische problemen zijn die diep geworteld zijn in onze instituties en cultuur.

Er moet een veel breder maatschappelijk debat plaatsvinden over de oorzaken van racisme en discriminatie in Nederland. We moeten ons afvragen hoe het mogelijk is dat racistische opvattingen zo wijdverbreid zijn en welke rol de politiek, media en andere maatschappelijke instellingen hierin spelen. Het is tijd voor zelfreflectie en actie. Beleidsmakers moeten de verantwoordelijkheid nemen om inclusieve en rechtvaardige beleidsmaatregelen te ontwikkelen die de gelijkheid en waardigheid van alle burgers waarborgen.

Daarnaast moeten we investeren in educatie en bewustwording. Racisme en discriminatie zijn niet aangeboren; ze worden aangeleerd. Het onderwijssysteem speelt een belangrijke rol in het vormen van de opvattingen en attitudes van jonge mensen. Scholen moeten actief werken aan het bevorderen van diversiteit en inclusie, en leerlingen leren over de geschiedenis van racisme en de waarde van gelijkheid en respect.

De rol van de media is eveneens van groot belang. De manier waarop minderheden worden afgebeeld in de media beïnvloedt de publieke perceptie en kan bijdragen aan vooroordelen en stereotypes. Mediaorganisaties moeten verantwoordelijkheid nemen voor hun berichtgeving en streven naar een evenwichtige en eerlijke representatie van alle bevolkingsgroepen.

Tot slot, moeten we als samenleving solidair zijn met degenen die dagelijks de gevolgen van racisme en discriminatie ervaren. Dit betekent luisteren naar hun verhalen, hun ervaringen serieus nemen en hen steunen in hun strijd voor rechtvaardigheid en gelijkheid. Het betekent ook dat we actief moeten deelnemen aan initiatieven en bewegingen die zich inzetten voor sociale rechtvaardigheid.

De moord op Hamza moet een wake-up call zijn voor ons allemaal. Laten we samen werken aan een Nederland waarin iedereen, ongeacht afkomst, religie, geaardheid of andere kenmerken, vrij en veilig kan leven. Het is een lange weg, maar een die we moeten bewandelen als we echt geloven in de waarden van gelijkheid, rechtvaardigheid en menselijkheid.
:')

DENK rakker weet ook al zeker dat het een racistische moord is, het feit dat Hamza met de hele buurt ruzie zocht zodra ze hem aanspraken wordt er niet bij vermeld, nee het is een racistische moord.

Nog even reppen over Antisemitisme, waar zijn islamitische broeders toch voornamelijk verantwoordelijk voor zijn om vervolgens weer te roepen dat de media en politiek meer tegen moslimhaat moeten doen, dan noemen we antisemitisme maar niet.

Klagen over toenemende onveiligheid en onverdraagzaamheid terwijl ook dat een veelal geïmporteerd probleem is.

Klagen over de media terwijl de media niet weet hoe ze nog dieper in de kont van moslims kunnen kruipen.

Walgelijk stukje vol vingerwijzen en de slachtofferrol en geen enkele keer hand in eigen boezem.
pi_214315382
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 09:22 schreef recursief het volgende:

[..]
En een paar Fok-rakkers weten zeker dat het eigenlijk komt door alle migranten.
Dat zegt niemand, wel zeggen mensen dat het een racistische moord is, vermoord omdat hij Marokkaan/Moslim was. Alsof elke moslim die in Nederland een autochtoon vermoord of belaagd, wat er nog altijd heel wat meer zijn dan dit ene geval genaamd Hamza, zo positief zijn over Nederlanders of westerlingen.

Het is stemmingsmakerij van volk wat een monopolie meent te hebben op de slachtofferrol, hun grootste troef.
pi_214315475
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 09:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Een DENK raadslid die op de stoel van aanklager, rechter en onderzoeker gaat zitten zou uitgerekend jou moeten triggeren aangezien je dat vaak genoeg in het verleden hebt gedaan, maar ik heb het idee dat er een reden is waarom je nu niet al schuimbekkend staat te kankeren dat dat gebeurt.

Kan er alleen niet op komen waarom je nu zo hypocriet doet…..hm…..wat zou het zijn ?
Dit DENK raadslid doet eigenlijk niets anders waar users zoals recursief Wilders van beschuldigen. Was dit een artikeltje geweest waar het slachtoffer Pieter had geheten, vermoord door een moslim en geschreven door Wilders dan was het weer stemmingsmakerij en racisme natuurlijk. Dan had dat DENK raadslid natuurlijk ook een artikeltje geschreven op Joop, alleen vol verwijten van racisme en generaliseren door Wilders.
pi_214315509
twitter

twitter

twitter
  woensdag 17 juli 2024 @ 09:45:50 #169
13462 BansheeBoy
pi_214315519
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 09:43 schreef Stepperoller het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Heftig. Ze heeft her en der zeker een punt. Er is geen twijfel mogelijk dat als dit andersom was geweest Wilders dit de volle aandacht had gegeven.

pi_214315542
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar dan nog was Hamza niet uitgezet toch. Voor een burenruzie wordt je niet uitgezet.

De claim dat deze Hamza een veroordeelde is van zware delicten staat nergens genoemd. Is geen artikel over te vinden, dus het is niet duidelijk of die claim wel klopt.

@Tekaschi
Heb jij al een bron hiervoor kunnen vinden?
pi_214315626
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 09:26 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dat zegt niemand
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

En er was er nog een. Ik kan m zo niet vinden dus misschien is ie verwijderd.
pi_214315628
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 09:48 schreef FYazz het volgende:

[..]
Maar dan nog was Hamza niet uitgezet toch. Voor een burenruzie wordt je niet uitgezet.

De claim dat deze Hamza een veroordeelde is van zware delicten staat nergens genoemd. Is geen artikel over te vinden, dus het is niet duidelijk of die claim wel klopt.

@:Tekaschi
Heb jij al een bron hiervoor kunnen vinden?
Nee, geen bron die bevestigd dat het exact dezelfde persoon is.

Maar leeftijd, woonplaats, afkomst en naam komen overeen. En hoeveel Hamza's El B komen er op die plek voor, en dan ook nog exact dezelfde leeftijd. Was het nu Mohammed of Ali geweest dan had ik zwaar getwijfeld, maar Hamza is niet een naam wat veel voorkomt in dit land. En als je zoekt op Hamza el Baghdadi vind je alleen maar artikelen over woningovervallen en het feit dat hij nu vermoord is na een ruzie.
pi_214315633
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 09:57 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]
En er was er nog een. Ik kan m zo niet vinden dus misschien is ie verwijderd.
Dan spreek je die user er toch op aan? Kom op, spijkers op laag water zoeken. Ik ga jou ook niet verantwoordelijk houden voor de uitspraken van TS.
pi_214315652
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 09:58 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dan spreek je die user er toch op aan? Kom op, spijkers op laag water zoeken. Ik ga jou ook niet verantwoordelijk houden voor de uitspraken van TS.
Dat doe ik toch? Dit is gvd een discussieforum dus ik reageer. Maar dat is kennelijk ook niet goed want ik krijg een ontkenning van jou en van Scorpie krijg ik een bak stront in de vorm van een persoonlijke aanval over me heen, die treurig genoeg ook nog likes krijgt. Waar zijn jullie mee bezig?
pi_214315674
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 09:57 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee, geen bron die bevestigd dat het exact dezelfde persoon is.

Maar leeftijd, woonplaats, afkomst en naam komen overeen. En hoeveel Hamza's El B komen er op die plek voor, en dan ook nog exact dezelfde leeftijd. Was het nu Mohammed of Ali geweest dan had ik zwaar getwijfeld, maar Hamza is niet een naam wat veel voorkomt in dit land. En als je zoekt op Hamza el Baghdadi vind je alleen maar artikelen over woningovervallen en het feit dat hij nu vermoord is na een ruzie.
Kortom, je hebt geen enkel bewijs dat de claim klopt maar houdt hier wel stellig vol dat deze Hamza el B een veroordeelde overvaller is zonder dat je hiervoor enig bewijst hebt?

Je gaat enkel af op een artikel waarin de omgeving en leeftijd kloppen. Over de naam weet je helemaal niet of deze klopt. We weten niet eens of de B daadwerkelijk staat voor Bhagdadi.
De B kan ook staan voor Bouali.

En als je zoekt op Hamza el Bhagdadi krijg je geen enkele link waarin zijn volledige naam staat inclusief nieuws over een veroordeling.

Nogmaals, het kan best zo zijn.
Maar aangezien geen enkel nieuwsoutlet (van rechts tot links) hierover bericht en zelfs crimesite en boevennieuws niet de link leggen, denk ik dat die link er dus niet is. Anders had dit al lang in een artikel gestaan (of op Twitter).
pi_214315711
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:06 schreef FYazz het volgende:

[..]
Kortom, je hebt geen enkel bewijs dat de claim klopt maar houdt hier wel stellig vol dat deze Hamza el B een veroordeelde overvaller is zonder dat je hiervoor enig bewijst hebt?

Je gaat enkel af op een artikel waarin de omgeving en leeftijd kloppen. Over de naam weet je helemaal niet of deze klopt. We weten niet eens of de B daadwerkelijk staat voor Bhagdadi.
De B kan ook staan voor Bouali.

En als je zoekt op Hamza el Bhagdadi krijg je geen enkele link waarin zijn volledige naam staat inclusief nieuws over een veroordeling.

Nogmaals, het kan best zo zijn.
Maar aangezien geen enkel nieuwsoutlet (van rechts tot links) hierover bericht en zelfs crimesite en boevennieuws niet de link leggen, denk ik dat die link er dus niet is. Anders had dit al lang in een artikel gestaan (of op Twitter).
Mooie reactie, nu plaats je die reactie nog eens en quote je TS en alle andere mensen die hier overtuigd zijn dat het een racistische moord is, waar blijkbaar evenveel bewijs voor is. Ik was in de veronderstelling dat we in dit topic aannames mochten doen gezien de toon die TS zette zodra hij dit het topic opende.
pi_214315845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:10 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Mooie reactie, nu plaats je die reactie nog eens en quote je TS en alle andere mensen die hier overtuigd zijn dat het een racistische moord is, waar blijkbaar evenveel bewijs voor is. Ik was in de veronderstelling dat we in dit topic aannames mochten doen gezien de toon die TS zette zodra hij dit het topic opende.
Dankjewel, ik vind mijn reactie ook treffend.

Maar niet de doelpalen verschuiven nu. Jij weet heel goed (kun je ook teruglezen) dat ik nergens claim dat het wel/niet een racistische moord is.

Het gaat om jouw claim dat het slachtoffer een veroordeelde overvaller is zonder dat je hiervoor enig bewijs voor hebt.
Zolang dit bewijs er niet is lijkt het me zeer wenselijk dat je dit dan ook niet stellig blijft verkondigen. In NWS is het policy dat je een harde stelling ook onderbouwt en tevens is het gewoon laster wat je doet en als je claim niet klopt is de laster nog onfrisser dan het nu al is ...
pi_214315886
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:23 schreef FYazz het volgende:

[..]
Dankjewel, ik vind mijn reactie ook treffend.

Maar niet de doelpalen verschuiven nu. Jij weet heel goed (kun je ook teruglezen) dat ik nergens claim dat het wel/niet een racistische moord is.

Het gaat om jouw claim dat het slachtoffer een veroordeelde overvaller is zonder dat je hiervoor enig bewijs voor hebt.
Zolang dit bewijs er niet is lijkt het me zeer wenselijk dat je dit dan ook niet stellig blijft verkondigen. In NWS is het policy dat je een harde stelling ook onderbouwt en tevens is het gewoon laster wat je doet en als je claim niet klopt is de laster nog onfrisser dan het nu al is ...
In NWS is het ook de policy dat je feiten plaats en geen aannames doet, TS maakt zich daar toch ook schuldig aan?

Nee het klopt, jij claimt niet dat het een racistische moord is. Dat claimen anderen hier, waar jij je dan opeens niet druk maakt om de NWS policy, zie dat gedrag wel vaker. Maak jij je dan werkelijk druk om de NWS policy of is er een andere reden waarom je de ene user wel en de andere user niet afvalt voor exact hetzelfde gedrag?

Je mag mij hier afvallen, zoals meerdere users doen, maar het is een beetje hypocriet om alleen de aanval op mij te openen en niet de aanval op iemand die dit topic start met een rits van aannames. Maar laten we eerlijk zijn, ik houd niet van die maskers en dat schijnheilig gedrag, en ik zie heus wel welke users mij afvallen, de aanname van TS past gewoon beter in het straatje bij enkele users hier dan mijn aannames, ze willen dat de aanname van TS klopt en wensen dat de aanname van mij niet klopt, dat is een beetje het echte probleem hier.

Daar maak ik mij ook wel eens schuldig aan, hand in eigen boezem, maar ik ga daar niet zo hypocriet mee om.
pi_214315926
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:31 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
In NWS is het ook de policy dat je feiten plaats en geen aannames doet, TS maakt zich daar toch ook schuldig aan?

Nee het klopt, jij claimt niet dat het een racistische moord is. Dat claimen anderen hier, waar jij je dan opeens niet druk maakt om de NWS policy, zie dat gedrag wel vaker. Maak jij je dan werkelijk druk om de NWS policy of is er een andere reden waarom je de ene user wel en de andere user niet afvalt voor exact hetzelfde gedrag?

Je mag mij hier afvallen, zoals meerdere users doen, maar het is een beetje hypocriet om alleen de aanval op mij te openen en niet de aanval op iemand die dit topic start met een rits van aannames. Maar laten we eerlijk zijn, ik houd niet van die maskers en dat schijnheilig gedrag, en ik zie heus wel welke users mij afvallen, de aanname van TS past gewoon beter in het straatje bij enkele users hier dan mijn aannames, ze willen dat de aanname van TS klopt en wensen dat de aanname van mij niet klopt, dat is een beetje het echte probleem hier.

Daar maak ik mij ook wel eens schuldig aan, hand in eigen boezem, maar ik ga daar niet zo hypocriet mee om.
Nee, niet doen.
Nu ga je weer de doelpalen verschuiven en de focus verleggen naar TS.

Over de OP van TS heb ik ook al kritiek gegeven in dit topic (ook dit weet je). Tevens is in FB door een user gevraagd om een neutrale OP en die vraag ondersteun ik en heb ik geliked.
Deze discussie nu gaat niet om wel/niet racistisch motief. Of om de suggestie OP van TS en jouw suggestieve reacties hierop.

Het gaat over jouw lasterende claim. Als je daadwerkelijk hand in eigen boezem zou steken dan zou je nu eerlijk toegeven dat je laster pleegt en dat je zonder enig bewijs het slachtoffer maar blijft wegzetten als een veroordeelde overvaller.
En zou je de crew vragen om deze laster-posts te verwijderen totdat er bewijs is dat de claim klopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door FYazz op 17-07-2024 10:43:30 ]
pi_214315995
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:37 schreef FYazz het volgende:

[..]
Nee, niet doen.
Nu ga je weer de doelpalen verschuiven en de focus verleggen naar TS.

Over de OP van TS heb ik ook al kritiek gegeven in dit topic (ook dit weet je). Tevens is in FB door een user gevraagd om een neutrale OP en die vraag ondersteun ik en heb ik geliked.
Deze discussie nu gaat niet om wel/niet racistisch motief. Of om de suggestie OP van TS en jouw suggestieve reacties hierop.

Het gaat over jouw lasterende claim. Als je daadwerkelijk hand in eigen boezem zou steken dan zou je nu eerlijk toegeven dat je laster pleegt en dat je zonder enig bewijs het slachtoffer maar blijft wegzetten als een veroordeelde overvaller.
En zou je de crew vragen om deze laster-posts te verwijderen totdat er bewijs is dat de claim klopt.
Plaats maar een TR voor deze reacties:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:29 schreef Tekaschi het volgende:
Zou dit megatoeval zijn?
[..]
Bericht van 2017, dus nu 25 jaar, heet ook Hamza el B. en op steenworp afstand. Zou wel mega toevallig zijn, maar het zal wel stikken van de Hamza's el B. in Brabant.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:55 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Dit was wel 7 jaar geleden, kan ook zijn dat die jongen zijn leven op de rit had nu.

pi_214316001
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Plaats maar een TR voor deze reacties:
[..]
[..]

Al gedaan ^O^
pi_214316039
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:46 schreef FYazz het volgende:

[..]
Al gedaan ^O^
Dit was trouwens jouw eerste reactie in dit topic, niet toevallig een reactie op de informatie die ik aanleverde en die gewoon te vinden is op het internet:

quote:

[..]

Beetje laster om mij te beschuldigen van een obsessie met moslims/migranten terwijl ik alleen maar de OP van TS probeerde aan te vullen met andere feiten. Bleek je je toch meer te storen aan mijn reactie dan de aannames in de OP.
pi_214316328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dit was trouwens jouw eerste reactie in dit topic, niet toevallig een reactie op de informatie die ik aanleverde en die gewoon te vinden is op het internet:
[..]
Beetje laster om mij te beschuldigen van een obsessie met moslims/migranten terwijl ik alleen maar de OP van TS probeerde aan te vullen met andere feiten. Bleek je je toch meer te storen aan mijn reactie dan de aannames in de OP.
Ja, dat klopt voor een deel wel. Ondanks de vervelende suggestieve OP, wordt in deze OP wel gelinkt naar een objectief artikel/bron, die van Boevennieuws.

Jouw suggestieve reactie is echter zonder link, de informatie die je geeft staat al in het artikel van boevennieuws en je doet daarnaast flink generaliseren.

Ik vind het persoonlijk onfris om bij zo'n heftige daad de focus te gaan leggen op het al dan niet fout zijn (schuld hebben) van het slachtoffer dan dat de focus wordt gelegd op het foute gedrag van de dader. Iets wat we in eerste instantie ook zagen gebeuren bij dossier-Weiteveen.

Dat ik hier (wellicht wat scherp) op aansla komt overigens voort uit een persoonlijke ervaring. Ik ben zelf nabestaande van iemand die door moord om het leven is gekomen.
Destijds werd hierover ook flink gespeculeerd op FOK! en werden de meest vreemde en nare en vooral onjuiste verhalen de wereld in geslingerd.
Dat is wat mij betreft dus persoonlijk niet oké en onnodig kwetsend alsook ik zie het als onnodig dat buitenstaanders nog zo moeten wroeten in een al heftige wond.
pi_214316406
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 11:17 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ja, dat klopt voor een deel wel. Ondanks de vervelende suggestieve OP, wordt in deze OP wel gelinkt naar een objectief artikel/bron, die van Boevennieuws.

Jouw suggestieve reactie is echter zonder link, de informatie die je geeft staat al in het artikel van boevennieuws en je doet daarnaast flink generaliseren.

Ik vind het persoonlijk onfris om bij zo'n heftige daad de focus te gaan leggen op het al dan niet fout zijn (schuld hebben) van het slachtoffer dan dat de focus wordt gelegd op het foute gedrag van de dader. Iets wat we in eerste instantie ook zagen gebeuren bij dossier-Weiteveen.

Dat ik hier (wellicht wat scherp) op aansla komt overigens voort uit een persoonlijke ervaring. Ik ben zelf nabestaande van iemand die door moord om het leven is gekomen.
Destijds werd hierover ook flink gespeculeerd op FOK! en werden de meest vreemde en nare en vooral onjuiste verhalen de wereld in geslingerd.

Dat is wat mij betreft dus persoonlijk niet oké en onnodig kwetsend alsook ik zie het als onnodig dat buitenstaanders nog zo moeten wroeten in een al heftige wond.
Dit wist ik niet, en dan begrijp ik je reacties wat meer. Heb de reacties waar jij je aan stoorde uit respect voor jouw verleden ook verwijderd, als jou dat stoort vanwege een persoonlijk traumatisch verleden dan houd ik daar rekening mee.
  woensdag 17 juli 2024 @ 11:54:25 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214316631
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:50 schreef Tekaschi het volgende:
Beetje laster om mij te beschuldigen van een obsessie met moslims/migranten
Nouuuu _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214316639
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 11:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouuuu _O-
Toegeven, ik moest er zelf ook wel een beetje om lachen. :D
pi_214316712
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 11:28 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dit wist ik niet, en dan begrijp ik je reacties wat meer. Heb de reacties waar jij je aan stoorde uit respect voor jouw verleden ook verwijderd, als jou dat stoort vanwege een persoonlijk traumatisch verleden dan houd ik daar rekening mee.
Dank voor je reactie.

Het zou fijn zijn als we voortaan sowieso wat meer rekening houden met elkaar.
Ik snap best dat op een forum meningen en uitspraken wat rauwer en ongezouten worden gegeven en dat er wordt gespeculeerd (hoeft hier ook geen Viva-forum te worden), maar bij topics over dergelijk heftige zaken als moord/zedendelicten is het wat mij betreft wenselijk en fatsoenlijk dat we wat meer op de woorden en aannames letten, zeker met betrekking tot de slachtoffers.

Zand erover nu ^O^
Geniet van het zonnetje buiten!
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:07:52 #188
3542 Gia
User under construction
pi_214316770
Lijkt mij uit de berichtjes van die man dat hij echt wel iets had tegen moslims; zoveel mensen in Nederland hebben dat. (Ik niet, overigens)

Maar iemand kan nog zo'n erge moslimhater zijn, dat betekent niet dat hij deze man vermoord heeft omdat het een moslim is.
Als dit een willekeurige andere persoon was geweest die op die manier zijn buren het leven zuur maakt, dan had dat net zo goed kunnen escaleren.

Uiteraard zit die gast zeer fout en moet hij voor moord of doodslag (dat mag de rechter beslissen) veroordeeld worden. Maar niet voor moord met een verzwarend racistisch motief.
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:14:23 #189
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_214316830
Laten we dit gewoon een verward persoon noemen. Zo noemen ze allochtonen meestal ook die autochtonen doden met een vermoedelijk racistisch motief.
pi_214316860
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:23 schreef Starhopper het volgende:
:o

[ x ]
Het was niet het toonbeeld van nuance inderdaad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214316897
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:17 schreef Puzzie het volgende:
Mensen vermoorden is nooit de juiste oplossing
Waarom doen een hoop landen op deze planeet dat dan zo vaak?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:37:52 #192
3542 Gia
User under construction
pi_214317025
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:14 schreef SugeLucky het volgende:
Laten we dit gewoon een verward persoon noemen. Zo noemen ze allochtonen meestal ook die autochtonen doden met een vermoedelijk racistisch motief.
Het is gewoon een uit de hand gelopen burenruzie, zoals in Weiteveen. Dat er hier een verschil is in etniciteit heeft er niet per se mee te maken. Alleen die twitterberichtjes bewijzen niet dat hij zijn buurman vermoord heeft, omdat het een moslim is.
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:39:47 #193
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317035
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Het is gewoon een uit de hand gelopen burenruzie, zoals in Weiteveen. Dat er hier een verschil is in etniciteit heeft er niet per se mee te maken. Alleen die twitterberichtjes bewijzen niet dat hij zijn buurman vermoord heeft, omdat het een moslim is.
Zijn tijdlijn laat wel de zoveelste boomer zien die in de wappiefuik is getrapt en verstand heeft van alle problematiek in de wereld
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214317111
Gerben spuide dagelijks racisme op X onder zijn echte naam (!!!!) terwijl hij een wapenvergunning had en o.a. geweren van voor de Tweede Wereldoorlog verzamelde en dodelijke wapens en munitie in huis had.

Dit heb ik nog niet genoemd zien worden:
- De autoriteiten hebben al die tijd zitten slapen.
- Zijn vrienden bij de wapenverzamelaarsclub hebben ook niet de autoriteiten ingelicht.

Tijd voor de autoriteiten om alle wappies die over een wapen(vergunning) beschikken op te sporen, begin maar met degenen die onder hun echte naam actief zijn op het internet. Als je allochtonen etnisch profileert zonder dat ze zich schuldig hebben gemaakt aan iets, dan is het al helemaal geen probleem om wappies met een wapenvergunning onder de loep te nemen.
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:49:05 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317121
Eigenlijk tikt Gerben alle vakjes aan als ik het zo eens bekijk

-Alleenstaande boomer werkzaam in de IT
-Pro Israel
-Anti Oekraïne
-Anti Europa
-Moslimhater
-Regelmatig boze tweets naar ongetwijfeld in zijn ogen linkse politici
-Klimaatveranderingontkenner
-WEF als het kwaad zien

Het leest een beetje als de zoveelste loner die heeft gefaald in het leven en daardoor maar de hele dag boos is op heel de wereld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:50:01 #196
3542 Gia
User under construction
pi_214317128
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:39 schreef Caland het volgende:

[..]
Zijn tijdlijn laat wel de zoveelste boomer zien die in de wappiefuik is getrapt en verstand heeft van alle problematiek in de wereld
Klopt, maar dat hoeft geen strafverzwaring op te leveren.
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:52:02 #197
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317142
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt, maar dat hoeft geen strafverzwaring op te leveren.
Ik heb niet echt de illusie dat deze man nog vrij komt voordat hij komt te overlijden door ouderdom (of iets anders).
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:56:25 #198
3542 Gia
User under construction
pi_214317182
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb niet echt de illusie dat deze man nog vrij komt voordat hij komt te overlijden door ouderdom (of iets anders).
Hij is 55! Ik verwacht dat hij niet meer krijgt dan een jaar of 10 (uitgaande van doodslag), waarbij hij daadwerkelijk misschien 7 jaar 'binnen' is. Dan is hij 62.

Dat is nog niet echt oud.
pi_214317190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:49 schreef Caland het volgende:
Eigenlijk tikt Gerben alle vakjes aan als ik het zo eens bekijk

-Alleenstaande boomer werkzaam in de IT
-Pro Israel
-Anti Oekraïne
-Anti Europa
-Moslimhater
-Regelmatig boze tweets naar ongetwijfeld in zijn ogen linkse politici
-Klimaatveranderingontkenner
-WEF als het kwaad zien

Het leest een beetje als de zoveelste loner die heeft gefaald in het leven en daardoor maar de hele dag boos is op heel de wereld.
Hmm aparte redenering. Dus als je het tegenovergestelde van al die punten bent, dan ben je wel normaal?
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:58:17 #200
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317209
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Hij is 55! Ik verwacht dat hij niet meer krijgt dan een jaar of 10 (uitgaande van doodslag), waarbij hij daadwerkelijk misschien 7 jaar 'binnen' is. Dan is hij 62.

Dat is nog niet echt oud.
Doodslag is in bijna alle gevallen al wel aardig uitgesloten als je met vuurwapens op straat loopt om iemand om te brengen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:59:19 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317218
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:56 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Hmm aparte redenering. Dus als je het tegenovergestelde van al die punten bent, dan ben je wel normaal?
Nee, maar als je je de hele dag door ontzettend druk maakt over dat soort zaken en op X politici uitscheld ben je natuurlijk ook niet echt normaal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Admin woensdag 17 juli 2024 @ 13:01:16 #202
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_214317243
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2024 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Echt? :?

Ja, anders zeg ik het toch niet.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:09:23 #203
13462 BansheeBoy
pi_214317314
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:01 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ja, anders zeg ik het toch niet.
Kleine wereld zo zeg. Pfff.

pi_214317340
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:18 schreef FYazz het volgende:

Blijt wel te zijn. Hamza heeft jeugddetentie gehad.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:15:28 #205
13462 BansheeBoy
pi_214317360
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:13 schreef skrn het volgende:

[..]
Blijt wel te zijn. Hamza heeft jeugddetentie gehad.
Het zal niet de liefste van de klas zijn geweest. Maar deze dingen hoeven niks te zeggen over hoe hij vandaag de dag in het leven staat stond. Ik krijg meer een beeld van een noeste jongen die zich na veel kattenkwaad eindelijk heeft weten te settelen middels huisje boompje beestje. Het is een indruk. Niet meer dan dat.

woensdag 17 juli 2024 @ 13:19:07 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214317399
Het racistische DNA dat Nederland heeft sinds de vorige eeuwen wordt alleen maar zichtbaarder door de strijdlustige personen die rechtvaardigheid en mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan.

Flikker op, DENK.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:19:29 #207
3542 Gia
User under construction
pi_214317400
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Doodslag is in bijna alle gevallen al wel aardig uitgesloten als je met vuurwapens op straat loopt om iemand om te brengen.
Dan nog spelen de omstandigheden mee. Hamza is een crimineel die de hele buurt het leven zuur maakte. Als Gerben geen strafblad heeft, dan kan (hoeft niet, dus) er uit gegaan worden van een opwelling. Hij was het ineens zat, heeft een wapen gepakt en hem neergeschoten.

Bij moord komt vaak ook nog kijken dat het voorbereid is. En daar lijkt me hier geen sprake van.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:20:24 #208
3542 Gia
User under construction
pi_214317407
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee, maar als je je de hele dag door ontzettend druk maakt over dat soort zaken en op X politici uitscheld ben je natuurlijk ook niet echt normaal.
Dus mensen die op X op Wilders of Faber af lopen te geven zijn niet echt normaal. Duidelijk.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:22:29 #209
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317428
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan nog spelen de omstandigheden mee. Hamza is een crimineel die de hele buurt het leven zuur maakte.
Bron?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214317433
Dat zal wel zijn maar aanklacht van TS was gebrek aan media-aandacht.
Wat ik ook opmerkelijk vond, eerlijk gezegd. Een jonge vader koelbloedig vermoorden vanwege een parkeerruzie, waar dader nogal negatief was op x over de islam.Een racist die een moord heeft gepleegd.

Maar gebrek aan media-aandacht kan wel gerelateerd worden dat die Hamza een crimineel was. En ik vermoed gewelddadig.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:22:46 #211
3542 Gia
User under construction
pi_214317435
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het zal niet de liefste van de klas zijn geweest. Maar deze dingen hoeven niks te zeggen over hoe hij vandaag de dag in het leven staat stond. Ik krijg meer een beeld van een noeste jongen die zich na veel kattenkwaad eindelijk heeft weten te settelen middels huisje boompje beestje. Het is een indruk. Niet meer dan dat.

En dan parkeer je opzettelijk je auto dwars in een parkeervak en op het gehele trottoir?

Overigens ben ik van mening dat ze die parkeervakken beter in de lengte hadden kunnen aanleggen, dan was er geen probleem geweest, maar goed, dat is de beslissing van ruimtelijke ordening geweest.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:24:14 #212
3542 Gia
User under construction
pi_214317445
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Bron?
skrn in NWS / Man schiet zijn Mocro buurman dood

Ik ga er van uit dat de reacties daarover in dit topic kloppen.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:24:51 #213
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317453
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar lees je precies dat hij een crimineel is die de hele buurt terroriseerde?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214317456
El B. is begin vorig jaar ook al veroordeeld voor twee andere overvallen. Het gaat om een overval op een bejaarde vrouw aan de Maalsteen in Oosterhout, in februari 2016. Ze werd over de grond gesleurd en in haar gezicht gesneden. En ook op 2 maart van dat jaar pleegde hij een woningoverval, nu aan de Slotlaan in Oosterhout. Daar kwam hij met een bivakmuts en een nepwapen het huis binnenvallen en eiste hij geld en de pincode van de bankpas. Voor die twee overvallen kreeg hij al tien maanden jeugddetentie
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:25:52 #215
13462 BansheeBoy
pi_214317458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:22 schreef Gia het volgende:

[..]
En dan parkeer je opzettelijk je auto dwars in een parkeervak en op het gehele trottoir?
Er voor worden vermoord is dan toch een stuk erger ja.

woensdag 17 juli 2024 @ 13:28:29 #216
3542 Gia
User under construction
pi_214317472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Waar lees je precies dat hij een crimineel is die de hele buurt terroriseerde?
Tekaschi in NWS / Man schiet zijn Mocro buurman dood

quote:
„Toen heeft Hamza zijn auto maar zó op de stoep gezet. Hij wilde nooit ergens anders parkeren. Als er iemand anders ging staan, of er werden vuilnisbakken op de stoep voor de parkeerplaats gezet om te worden geleegd, maakte hij daarover meteen ruzie.” Meerdere buurtbewoners bevestigen problemen met de twintiger te hebben gehad.
In diezelfde post een aanwijzing dat er iets in hem geknapt is:
quote:
„Ik sprak hem regelmatig, hij was gewoon een vriendelijke man”, vertelt de buurvrouw, die desondanks laat weten niet op te kijken van wat er is gebeurd. „Hierop kon je wachten. Er moet iets zijn geknapt bij hem, na jaren van ruzies.”
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:31:54 #217
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317494
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]
[..]

Ik zou foutparkeren toch niet graag willen scharen onder moslimterreur, maar waarschijnlijk Gerben wel.

En als we dan toch van anekdotisch bewijs uit mogen gaan deden ze dat blijkbaar allebei. Wel benieuwd wat wappie Gerben verder nog allemaal op zijn kerfstok had aangezien hij kwam te wonen in een complex voor mensen die elders nergens terecht kunnen.

quote:
Lange3
17 jul. 2024 - 11:53
Als inwoner van Stampersgat kan ik zeggen dat de dader een totale wildvreemde was en geen een van zijn zogenaamde vrienden uit het dorp komt (1100 inwoners). Beide heren parkeerde de auto altijd op een grasveld wegens te weinig plek, blijkaar mag de een het wel en de andere niet?
Beide hadden een verleden buiten het dorp maar het gebouw waar ze wonen staat op de rand van de gemeente. Paar jaar geleden toen de bejaarden vertrokken is het niet gesloopt maar heringericht voor een woningen voor jongeren. Maar sinds de gemeente geregeerd wordt door de VVD dumpen ze er ook moeiijk plaatsbare zoals de schutter lekker ver weg van Hoeven en Oudenbosch.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 13:33:51 #218
375570 crew  Cyan9
pi_214317513
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]
[..]

De mening van een willekeurige buurvrouw aannemen als de volledige waarheid is natuurlijk ook wel een dingetje. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:46:00 #219
3542 Gia
User under construction
pi_214317649
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zou foutparkeren toch niet graag willen scharen onder moslimterreur, maar waarschijnlijk Gerben wel.

En als we dan toch van anekdotisch bewijs uit mogen gaan deden ze dat blijkbaar allebei. Wel benieuwd wat wappie Gerben verder nog allemaal op zijn kerfstok had aangezien hij kwam te wonen in een complex voor mensen die elders nergens terecht kunnen.
[..]

Kijk op google earth, het zijn gewoon parkeerplekken. De betonnen banden geven aan hoe er geparkeerd dient te worden en dat is niet in de lengte.

Op de foto in dit topic lijkt het op een grasveld, maar het is zo'n parkeerplaats met van die open bestrating waar gras tussen gezaaid is.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:47:11 #220
3542 Gia
User under construction
pi_214317664
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:33 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De mening van een willekeurige buurvrouw aannemen als de volledige waarheid is natuurlijk ook wel een dingetje. |:)
Als getuige kan ze zijn versie van de gebeurtenis ondersteunen. En wellicht meerdere buren.
Maar ja, zullen wel allemaal moslimhaters zijn.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:48:48 #221
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214317679
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:22 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Waarom doen een hoop landen op deze planeet dat dan zo vaak?
Dat moet je niet aan mij vragen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214317706
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het racistische DNA dat Nederland heeft sinds de vorige eeuwen wordt alleen maar zichtbaarder door de strijdlustige personen die rechtvaardigheid en mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan.

Flikker op, DENK.
haha, overheen gelezen.

Denk omarmt verrassend genoeg een flinterdunne hypothese van Gloria Wekker.
pi_214317785
Maar goed. De Telegraaf heeft het over een parkeerruzie en dat lijkt zo op het eerste oog ook wel de aanleiding.

Dus ik snap de klacht van TS niet.
pi_214317806
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

Flikker op, DENK.
Ow op Joop.nl is het the talk of the day, de mensen met exotische namen gaan los, alweer een artikeltje van Joop.nl over deze racistische moord:

quote:
Er is een jongen vermoord. Wie heeft dit klimaat gecreëerd? En waarom horen we hen niet?

Vorige week werd een 25-jarige broeder uit Stampersgat in koelen bloede neergeschoten. Niet enkel de dader, de lafaard die iemand twee kogels in zijn rug schoot, verdient onze aandacht, maar ook zij die hebben bijgedragen hebben aan dit klimaat en het genormaliseerd hebben.

Normaal zie je deze moraalridders naar hun toetsenborden snellen om bepaalde zaken 'af te keuren', zoals mevrouw Yeşilgöz en Geert W., maar nu zijn ze nergens te bekennen en geven ze geen enkel teken van leven. Zij hebben deze anti-islamsentimenten de afgelopen twintig jaar genormaliseerd.

Zij hebben de maatschappij opgehitst, doelbewust gepolariseerd en mensen tegen elkaar opgezet. En zij gaan actief, samen met het journaille in de vorm van onder andere De Telegraaf, keer op keer op jacht bij elk 'incident' waarbij moslims betrokken zijn. Waar zijn hun afkeer en hun walging nu?

De islam gebiedt ons, ondanks de vele emoties en de boosheid die er nu spelen, om niet haastig te zijn in ons oordeel en om clementie te praktiseren bij nieuws. Toch lijkt het erop dat Hamza is vermoord uit racistische motieven. Natuurlijk wilde De Telegraaf deze zaak verbloemen en de schutter nog enigszins humaniseren.

Islamofobie is genormaliseerd. Daar moeten we heel simpel over zijn. Daar moeten we niet meer omheen draaien. Open een platform als 'X' maar: het is een vuilnisbelt geworden waar moslimhaat aan de orde van de dag is. Tevens hebben veel politici, geheime diensten en journalisten voor dit klimaat gezorgd. Zij dienen thans dus ook hun verantwoordelijkheid te dragen.

Want we weten tevens hoe het was geweest als de rollen waren omgedraaid hè? Een flauwe vraag? Of een heel evidente?

Dan wat kritische vragen:

- De buurman uit Stampersgat bleek zich volgens ooggetuigen te hebben verstopt en Hamza te hebben opgewacht in de avond. Waarom zou je dit doen met een wapen?

- De tweets van de verdachte liegen er niet om. “Moslims zijn een probleem. Ongeacht wat ze wel of niet doen” en “De moslims zijn niet de nieuwe joden. Maar moslims zijn de oude nazi’s!” Niet echt joviaal, wel?

- En waarschijnlijk de belangrijkste: als het écht een burenruzie was geweest om een vermeende parkeerplek, dan zou buurman Gerben toch zijn gestopt na het laf neerschieten van Hamza? Maar hij wilde vervolgens Hamza’s vrouw en kindje ook van het leven beroven, aldus getuigen en omwonenden. Dus heel het motief van zogenaamde ruzie om een parkeerplek is nonsens.

In dit soort gevallen draai ik - zoals ik eerder meldde - de rollen altijd om, om de verontwaardiging te toetsen. Hypothetisch gezien: hoe zou het zijn als een Marokkaanse jongen in de bloei van zijn leven een blanke man van middelbare leeftijd bruut van het leven berooft vanuit zijn rug? Het antwoord zou voor zich spreken. En de walging en alle veroordelingen zouden enorm zijn. Nu: niets, nada.

The usual suspects die immer zo'n grote mond hebben en hun walging uitspreken hoor je niet. Waarom niet? Is het thans niet populistisch om je walging te uiten? Scoor je er niet mee? En weet je stiekem heel diep vanbinnen dat je hebt bijgedragen aan dit klimaat?

Daar sta je dan Geert W. Waarschijnlijk wrijvend in de handen. U pleitte immers toch ooit voor kogels in de knieën van Marokkanen? U bent er toch voor alle Nederlanders? Waar bent u nu dan? Waar is uw walging nu dan, mits u er voor alle Nederlanders bent? Sterker nog, iteratie: dhr. W. en consorten hebben voor heel dit klimaat gezorgd en dragen geen verantwoordelijkheid voor dit klimaat.

En ook mevrouw Yeşilgöz, die toch wel erg graag haar walging en afkeuring uit als het bijvoorbeeld gaat om antisemitisme, is thans muisstil. Zou het een synagoge betreffen, zou ik niet weten hoe vaak ze zich zou uitspreken. En ze zou er als eerste opduiken en haar afschuw uitspreken, samen met de moraalridders Henk Krol, Gert-Jan Segers, Paul Cliteur, en anderen.

Maar ze blijken nu allen hun handen en vingers en tong verloren. Nu moeten we waarschijnlijk toch wel even de 'feiten' afwachten.

Wij weten ondertussen wel beter...
Auteur: Anoir Benabdillah
Beroep: Psycholoog

En ook deze man weet het natuurlijk weer beter dan de politie en wil het politie onderzoek niet afwachten. Tegen de loyaliteit in de islam kan zelfs een psycholoog niet op.
pi_214317814
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:01 schreef VEM2012 het volgende:
Maar goed. De Telegraaf heeft het over een parkeerruzie en dat lijkt zo op het eerste oog ook wel de aanleiding.

Dus ik snap de klacht van TS niet.
Filmpje
https://www.instagram.com/p/C9Z7vYXOISs/
pi_214317875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:25 schreef skrn het volgende:
El B. is begin vorig jaar ook al veroordeeld voor twee andere overvallen. Het gaat om een overval op een bejaarde vrouw aan de Maalsteen in Oosterhout, in februari 2016. Ze werd over de grond gesleurd en in haar gezicht gesneden. En ook op 2 maart van dat jaar pleegde hij een woningoverval, nu aan de Slotlaan in Oosterhout. Daar kwam hij met een bivakmuts en een nepwapen het huis binnenvallen en eiste hij geld en de pincode van de bankpas. Voor die twee overvallen kreeg hij al tien maanden jeugddetentie
Bron?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Serieus :'(

Je hebt alle reacties in dit topic over dat er geen bewijs is voor deze claim niet gelezen?
En de eerdere posts over de claim/veroordeling kun je niet hebben gelezen want deze zijn verwijderd omdat er vooralsnog dus geen bewijs is.

[ Bericht 16% gewijzigd door FYazz op 17-07-2024 14:33:17 ]
pi_214317890
quote:
Een hele hoop aannames, meer niet. Filmpje ook afgekapt, het gaat weer om de slachtofferrol. Ze willen niet geloven dat de parkeerruzie de oorzaak kan zijn, nee het is racisme, die jongen is vermoord omdat hij Marokkaan was, dat was en is de enige reden voor dit hele conflict.

Is ook moeilijk te geloven, je spreekt een Marokkaanse jongen aan op zijn gedrag, en we weten allemaal inmiddels hoe Marokkaanse jongens reageren als je ze aanspreekt, die reageren altijd vol begrip, zeer rustig en bieden allereerst hun excuses aan. Zullen niet dreigen en treiteren, zullen geen broertjes en neefjes erbij betrekken, en die bewoners die aangaven dat ze ook ruzie hadden met Hanza omdat hij altijd zo agressief reageerde zullen ook wel racisten zijn.

Agressieve mocro loopt verkeerde tegen het lijf, dat is het moraal van het verhaal.
pi_214317927
quote:
Voor zover ik het kan beoordelen is er een journalist van de Telegraaf rond gaan vragen en was de aanleiding weldegelijk het parkeergedrag van het slachtoffer, wat blijkens de foto inderdaad afwijkend is geweest.

Daar wordt dan vervolgens door mensen op basis van de afkomst van het slachtoffer van gemaakt dat het motief anders moet zijn geweest, te weten een racistische moord. De onderbouwing daarvan is buitengewoon zwak.

Laten we nou gewoon maar de politie haar werk doen.

En in zijn algemeenheid vind ik het raar dat iedere keer maar weer als iemand die niet blank is vermoord wordt een bepaalde groep direct racisme roept. Dat is namelijk vrijwel nooit het motief. Nee, ook niet bij bekende zaken als Floyd (er is in ieder geval geen aanwijzing dat er een racistisch motief was).
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 14:22:29 #229
375570 crew  Cyan9
pi_214317963
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Als getuige kan ze zijn versie van de gebeurtenis ondersteunen. En wellicht meerdere buren.
Maar ja, zullen wel allemaal moslimhaters zijn.
Je doet weer allerlei aannames, dat zien we vaker van je.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_214317974
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:18 schreef VEM2012 het volgende:
Daar wordt dan vervolgens door mensen op basis van de afkomst van het slachtoffer van gemaakt dat het motief anders moet zijn geweest, te weten een racistische moord. De onderbouwing daarvan is buitengewoon zwak.
Het motief is bijzaak en wordt onderzocht.

Er is kritiek op de Telegraaf omdat ze de dader humaniseren en het slachtoffer dehumaniseren.

Dankzij de ophef weten we van deze zaak af en er wordt gepleit om in het onderzoek van de politie mee te nemen dat de dader naast een vriendelijke buurman (volgens de Telegraaf), ook nog een fascist was.
  woensdag 17 juli 2024 @ 14:27:53 #231
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317992
quote:
En in zijn algemeenheid vind ik het raar dat iedere keer maar weer als iemand die niet blank is vermoord wordt een bepaalde groep direct racisme roept. Dat is namelijk vrijwel nooit het motief. Nee, ook niet bij bekende zaken als Floyd (er is in ieder geval geen aanwijzing dat er een racistisch motief was).
Ik vind het eigenlijk net zo opvallend dat er, net als in Weiteveen, direct allerlei beschuldigingen gaan naar het slachtoffer of de slachtoffers.

'Het waren van die Polen die het hele dorp terroriseerden' tot 'moslimterreur omdat ik een nieuwsbericht met ongeveer dezelfde naam van 10 jaar geleden heb gevonden'
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214318086
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:24 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Het motief is bijzaak en wordt onderzocht.

Er is kritiek op de Telegraaf omdat ze de dader humaniseren en het slachtoffer dehumaniseren.

Dankzij de ophef weten we van deze zaak af en er wordt gepleit om in het onderzoek van de politie mee te nemen dat de dader naast een vriendelijke buurman (volgens de Telegraaf), ook nog een fascist was.
Nee, er wordt toch heel hard gesteld dat het om een racistisch motief gaat.

En verder zie ik ook niet dat de Telegraad de dader humaniseert en het slachtoffer dehumaniseert.

Dat de dader een fascist is laat ik ook graag voor jouw rekening. Misschien. Ik heb er geen bewijs van gezien.
pi_214318095
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk net zo opvallend dat er, net als in Weiteveen, direct allerlei beschuldigingen gaan naar het slachtoffer of de slachtoffers.

Is dat niet gewoon dat men een verklaring zoekt voor zo'n bizarre daad? En die vind je nu eenmaal niet altijd. Sommige mensen draaien nu eenmaal door.
pi_214318122
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is dat niet gewoon dat men een verklaring zoekt voor zo'n bizarre daad? En die vind je nu eenmaal niet altijd. Sommige mensen draaien nu eenmaal door.
In de zaak Weiteveen en deze slaat (sloeg) men hier vooral aan op de mogelijke fout/schuld van het slachtoffer vanwege de afkomst.

Als in beide zaken ipv het slachtoffer de dader een buitenlandse afkomst had gehad dan was zeker weten daar de focus op gelegd en niet op het slachtoffer.

Overigens doet de andere extreme/verpolariserende kant hetzelfde hoor. Daar wordt dan bijvoorbeeld de focus gelegd op een Trump die als slachtoffer zogezegd dan zelf deze aanslag heeft veroorzaakt door zijn uitspraken etc. en wordt er niet gesproken over het foute gedrag van de dader.

Maw: die beide groepen zijn wat mij betreft niet op zoek naar een objectieve verklaring voor een daad, maar sturen richting een suggestieve verklaring die past in het eigen politieke straatje.

[ Bericht 4% gewijzigd door FYazz op 17-07-2024 14:54:12 ]
pi_214318201
quote:

[..]
Voor zover ik het kan beoordelen is er een journalist van de Telegraaf rond gaan vragen en was de aanleiding weldegelijk het parkeergedrag van het slachtoffer, wat blijkens de foto inderdaad afwijkend is geweest.

Ik moet zeggen: ik schrik wel van de racistische reacties in het topic (los van jou hoor). Maarre.. Racisme is vrijwel nooit het motief? Huh? Hoe kun je dat zo stellig zeggen?

Overigens snap ik niet wat George Floyd ermee te maken heeft? Maar juist in die context mag je wel de geschiedenis meenemen, waar er in VS natuurlijk al mega lang systemisch geweld is richting zwarte mensen oa vanuit politie. En volgens mij kwam juist uit onderzoek van justitie naar voren dat er bij de politie-eenheid waar de dader werkte, ook weer sprake was van structurele discriminatie van minderheden en buitensporig geweld, dat werd nooit aangepakt en dat juist die problemen ervoor hebben gezorgd dat het zo ver heeft kunnen komen bij George. Leuk dat jij roept dat er geen racistisch motief is dan, maar er spelen wel bepaalde patronen en is het toch onderdeel van een bredere context. Daarom begrijp ik niet wat hij hiermee te maken heeft?
pi_214318222
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:14 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Een hele hoop aannames, meer niet. Filmpje ook afgekapt, het gaat weer om de slachtofferrol. Ze willen niet geloven dat de parkeerruzie de oorzaak kan zijn, nee het is racisme, die jongen is vermoord omdat hij Marokkaan was, dat was en is de enige reden voor dit hele conflict.

Is ook moeilijk te geloven, je spreekt een Marokkaanse jongen aan op zijn gedrag, en we weten allemaal inmiddels hoe Marokkaanse jongens reageren als je ze aanspreekt, die reageren altijd vol begrip, zeer rustig en bieden allereerst hun excuses aan. Zullen niet dreigen en treiteren, zullen geen broertjes en neefjes erbij betrekken, en die bewoners die aangaven dat ze ook ruzie hadden met Hanza omdat hij altijd zo agressief reageerde zullen ook wel racisten zijn.

Agressieve mocro loopt verkeerde tegen het lijf, dat is het moraal van het verhaal.
Vind je je eigen reactie nou normaal?
pi_214318248
quote:

[..]

Dat de aanleiding een parkeerruzie is, sluit niet meteen uit dat de dader racistisch is.

Gaat natuurlijk om of dader hetzelfde zou hebben gedaan als slachtoffer een Nederlander zou zijn geweest.
pi_214318285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:14 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Los van de claim vanuit de nabestaanden dat het wel/niet een racistische daad is.

Met deze zwaar suggestieve en generaliserende post over het slachtoffer is je eerdere excuses en gemaakte nuance toch geen knip voor de neus waard man :{

Waarom ook? Waarom die drang om maar herhaaldelijk kwaad te blijven spreken over het slachtoffer terwijl je praktisch niets van de zaak afweet.

Dacht dat we wat meer na zouden denken over de woorden en dat we gingen genieten van het zonnetje ;(
pi_214318347
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:06 schreef FYazz het volgende:

[..]
Los van de claim vanuit de nabestaanden dat het wel/niet een racistische daad is.

Met deze zwaar suggestieve en generaliserende post over het slachtoffer is je eerdere excuses en gemaakte nuance toch geen knip voor de neus waard man :{

Waarom ook? Waarom die drang om maar herhaaldelijk kwaad te blijven spreken over het slachtoffer terwijl je praktisch niets van de zaak afweet.

Dacht dat we wat meer na zouden denken over de woorden en dat we gingen genieten van het zonnetje ;(
Waarom verklaar jij het slachtoffer per definitie onschuldig ?
pi_214318367
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:02 schreef skrn het volgende:

[..]
Dat de aanleiding een parkeerruzie is, sluit niet meteen uit dat de dader racistisch is.

Gaat natuurlijk om of dader hetzelfde zou hebben gedaan als slachtoffer een Nederlander zou zijn geweest.
Maar de titel en de usual suspects in dit topic maken er wel direct een racistisch motief van.
pi_214318382
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:55 schreef Ixia het volgende:

[..]
Ik moet zeggen: ik schrik wel van de racistische reacties in het topic (los van jou hoor). Maarre.. Racisme is vrijwel nooit het motief? Huh? Hoe kun je dat zo stellig zeggen?
Dan gaan we toch even met dezelfde maat meten en bij alle misdrijven van Marokkanen tegen Nederlanders een racistisch motief veronderstellen.

quote:
Overigens snap ik niet wat George Floyd ermee te maken heeft? Maar juist in die context mag je wel de geschiedenis meenemen, waar er in VS natuurlijk al mega lang systemisch geweld is richting zwarte mensen oa vanuit politie. En volgens mij kwam juist uit onderzoek van justitie naar voren dat er bij de politie-eenheid waar de dader werkte, ook weer sprake was van structurele discriminatie van minderheden en buitensporig geweld, dat werd nooit aangepakt en dat juist die problemen ervoor hebben gezorgd dat het zo ver heeft kunnen komen bij George. Leuk dat jij roept dat er geen racistisch motief is dan, maar er spelen wel bepaalde patronen en is het toch onderdeel van een bredere context. Daarom begrijp ik niet wat hij hiermee te maken heeft?
Uit onderzoek komt naar voren dat de politie daar vooral bij geringe inzet bevooroordeeld is tegen zwarten, en niet in de toepassing van zwaar geweld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 17 juli 2024 @ 15:12:54 #242
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214318384
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarom zou je bij moord direct op zoek gaan naar de eventuele schuld van het slachtoffer?

Dat vond ik bij die zaak in Drenthe ook al zo'n rare reflex. En dat bleek achteraf ook flink wat genuanceerder te liggen dan het geroep van de T. en de usual suspects in het topic die het meteen hadden over Polen die de arme dorpsgenoten gek maakten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214318385
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar de titel en de usual suspects in dit topic maken er wel direct een racistisch motief van.
zijn wrs zelf de grootste racisten
pi_214318411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
_O-

Nou, zou dat misschien komen omdat het slachtoffer niet zichzelf heeft vermoord?

En omdat uit de berichtgeving vooralsnog blijkt dat er geen enkele sprake van zelfverdediging was en dat de dader het slachtoffer twee keer in de rug heeft geschoten en vervolgens, na een korte pauze, ook nog door het hoofd.

Vergeet ook niet dat de dader daarna nog heeft gedreigd vrouw en kind te vermoorden. Die toch zeker weten onschuldig zullen zijn, kind sowieso.

[ Bericht 1% gewijzigd door FYazz op 17-07-2024 15:23:25 ]
pi_214318414
Zoals ik al aangaf, waarschijnlijk een stoofketel van onderlinge ruzies tussen 2 nare personen die conflict boven harmonie prefereerden.

Mensen zijn vrij voorspelbaar.
pi_214318445
quote:

[..]
En dat is prematuur.
pi_214318451
quote:

[..]
Welke usual suspects (buiten TS en wellicht BSB om) doen dit dan?
Noem eens namen als je toch persoonlijk komt aanvallen.

Ik zie vooralsnog meer users die zeggen dat ze de racistische link niet (direct) zien.
En verder gaat het hier vooral over het mogelijke karakter en de achtergrond van het slachtoffer.
pi_214318510
Ik zie een racistisch persoon maar niet direct een racistisch motief.
pi_214318634
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:44 schreef FYazz het volgende:

[..]
In de zaak Weiteveen en deze slaat (sloeg) men hier vooral aan op de mogelijke fout/schuld van het slachtoffer vanwege de afkomst.

Als in beide zaken ipv het slachtoffer de dader een buitenlandse afkomst had gehad dan was zeker weten daar de focus op gelegd en niet op het slachtoffer.

Overigens doet de andere extreme/verpolariserende kant hetzelfde hoor. Daar wordt dan bijvoorbeeld de focus gelegd op een Trump die als slachtoffer zogezegd dan zelf deze aanslag heeft veroorzaakt door zijn uitspraken etc. en wordt er niet gesproken over het foute gedrag van de dader.

Maw: die beide groepen zijn wat mij betreft niet op zoek naar een objectieve verklaring voor een daad, maar sturen richting een suggestieve verklaring die past in het eigen politieke straatje.
Zowel bij Weiteveen als bij deze zaak geldt zoals ik het lees dat het slachtoffer en de dader vooraf al ruzie hadden. Dus niet eens dat men aansloeg op de afkomst. De overeenkomst is simpelweg dat er over en weer zaken speelden en de dader een idiote reactie daarop heeft gehad.
pi_214318696
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zowel bij Weiteveen als bij deze zaak geldt zoals ik het lees dat het slachtoffer en de dader vooraf al ruzie hadden. Dus niet eens dat men aansloeg op de afkomst. De overeenkomst is simpelweg dat er over en weer zaken speelden en de dader een idiote reactie daarop heeft gehad.
Eens over de overeenkomst qua reactie van dader.

Niet eens met dat men hier niet aanslaat op afkomst (of politieke voorkeur).

Dit topic en vele andere topics in NWS bewijzen toch echt anders.
Een deel van de users hier zijn zo doordrenkt met polarisatie en afkeer tegen de andere kant dat elk nieuws zo eenzijdig wordt aangegrepen om maar kwaad te kunnen spreken/elkaar klem te zetten/spanningen op te voeren, correctheid over de eigen frustratie te bevestigen etc.
pi_214318704
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:55 schreef Ixia het volgende:

[..]

Er is veel data dat hierover wordt verzameld, met name in de VS. Ik wil het wel eens voor je opzoeken, maar je zal schrikken hoeveel de feitelijke data afwijkt van hoe het in de media wordt gebracht. Dus zelfs als er een bericht is over een zogenaamde hate crime is dat zelden ook echt een hate crime. Sterker nog, in de VS is in meer dan 80% van de gevallen sprake van een in scene gezette hate crime.

Floyd noem ik omdat iedereen die zaak kent en zeker in progressieve kringen heel veel mensen tot op de dag van vandaag denken dat er sprake was van een racistisch motief (onderzocht en niet gebleken) en dat politiegeweld met de dood ten gevolge in overwegende mate mensen van kleur treft in de VS (het is zelfs gecorrigeerd minder vaak bij mensen van kleur).

Dat er in het verleden in de VS sprake was van een overwegend racistische bejegening is een feit. Maar er is inmiddels heel veel veranderd gelukkig.
pi_214318720
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:02 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik sluit uitdrukkelijk niets uit. Ik ageer tegen conclusies trekken zonder dat er echt iets bekend is.

Ik zou het ook raar vinden dat wanneer de dader Marokkaans is en het slachtoffer blank het meteen op racisme wordt gegooid.
pi_214318764
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:40 schreef FYazz het volgende:

[..]
Eens over de overeenkomst qua reactie van dader.

Niet eens met dat men hier niet aanslaat op afkomst (of politieke voorkeur).

Dit topic en vele andere topics in NWS bewijzen toch echt anders.
Een deel van de users hier zijn zo doordrenkt met polarisatie en afkeer tegen de andere kant dat elk nieuws zo eenzijdig wordt aangegrepen om maar kwaad te kunnen spreken/elkaar klem te zetten/spanningen op te voeren, correctheid over de eigen frustratie te bevestigen etc.
Zou de OP daar niet aan bijdragen? Die is namelijk ook niet fris.

Dat op internet er rare reacties staan is helaas niets nieuws. Niet ok, eens, maar ik zie vooral dat er van een tragische gebeurtenis een politieke kwestie wordt gemaakt.
pi_214318779
twitter
pi_214318807
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:48 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Lekker polariseren. En vervolgens maar klagen dat er op X (alleen daar is het een probleem kennelijk) mensen vervelend doen.
pi_214318826
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zou de OP daar niet aan bijdragen? Die is namelijk ook niet fris.

Zeker en dat heb ik inmiddels zelf nu ook al 4x opgemerkt (inclusief een ondersteunende like in FB over de OP).

Beide kanten van het spectrum maken er een polariserende en politieke discussie van.
pi_214318859
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:53 schreef FYazz het volgende:

[..]
Zeker en dat heb ik inmiddels zelf nu ook al 4x opgemerkt (inclusief een ondersteunende like in FB over de OP).
Het was geen verwijt aan jou. Ik denk simpelweg dat het hoofd koel houden voor alle partijen beter is.
pi_214318861
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:40 schreef VEM2012 het volgende:
Dat de dader een fascist is laat ik ook graag voor jouw rekening. Misschien. Ik heb er geen bewijs van gezien.
Gerben's uitspraken op Twitter, maar dan over Joden i.p.v. moslims, klinkt niet fascistisch?

Joden zijn een probleem. Ongeacht wat ze wel of niet doen.

Vraag het eens aan je vriendjes in de synagoge. Die zijn gespecialiseerd in kinderporno.

I absolutely think that the West without Judaism and Jews would be a much safer place.

Een Jood met een keppeltje op is het toonbeeld van achterlijkheid.

Wearing the Israeli Jewish flag is mostly just a testament of the wearer's stupidity.

Ook nog pareltjes zoals:

Dogs are loyal and grateful, they don't rape your daughters and steal everything like refugees while calling you a racist.

De poot verwijt de ketel (over Jetten).

Wat in dit land niet normaal is, zijn mensen als jij (tegen een kleurling).

Palestinians murdered Netanyahu's mother, his son, daughter in law and seven grandchildren! A GOOD START (aldus Gerben).
pi_214318897
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het was geen verwijt aan jou. Ik denk simpelweg dat het hoofd koel houden voor alle partijen beter is.
Vandaar dat ik hier ook zo hamer op dat we bij de tot nu toe bekende feiten moeten blijven en vooral niet allerlei speculaties en kwalificaties moeten uiten over dader en slachtoffer ;)
pi_214318915
Behalve zaken die in een strafdossier zijn na te zoeken uiteraard.
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:05:25 #261
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214318973
Ziek.
En we hebben ook het perfecte politieke klimaat voor deze hatecrimes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:06:42 #262
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214318987
quote:
[..]
[..]
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Haal maar alles uit de kast om dit te bagateliseren. Kom op tekashi, je kunt het.
Een auto op de stoep parkeren. Afschieten die gek.
pi_214319110
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:55 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Gerben's uitspraken op Twitter, maar dan over Joden i.p.v. moslims, klinkt niet fascistisch?

Vraag het eens aan je vriendjes in de synagoge. Die zijn gespecialiseerd in kinderporno.

I absolutely think that the West without Judaism and Jews would be a much safer place.

Wearing the Israeli Jewish flag is mostly just a testament of the wearer's stupidity.

Ook nog pareltjes zoals:

Dogs are loyal and grateful, they don't rape your daughters and steal everything like refugees while calling you a racist.

Palestinians murdered Netanyahu's mother, his son, daughter in law and seven grandchildren! A GOOD START (aldus Gerben).
Post eens de tweets, niet gewoon letterlijke quotes overnemen die ik al sinds 7 oktober op het internet zie verschijnen. Nee weet je wat, ik zal eens wat tweets posten van deze man:

twitter

Een "racistische" reactie op een islamitisch uitziende man die praat over de sharia, en die praat niet positief over de sharia.

twitter

Beiden een toonbeeld van achterlijkheid, racisme? Nee, hij valt de hoofddoek en de rok af.

twitter

Ook hier weer, hap hap hap op een racistische post gericht aan blanken. Begint toch een ander beeld te ontstaan als je zo in de gehele context kijkt wat hij post. Hij hapt wat snel vind ik.

twitter

Dit vind ik niet echt racisme, wederom geïrriteerd lijkt het nadat een synagoge is aangevallen.

twitter

Over het hoofddoekje, kinderachtig maar geen racisme, een mening.

twitter

Ja hij is geen Hamas fan, wie wel?

twitter

Ook dit is geen racisme, onsmakelijk, maar eerlijk gezegd ik laat ook geen traan als Hamas aanhangers of familieleden van Hamas strijders omkomen.

Dat is eigenlijk een beetje het niveau, 99% van de tweets gaan ergens anders over en niet over moslims. Wel veel anti links, anti VVD, anti het weer (typisch Nederlands) en andere onzin. Maar echt racisme zie ik niet echt? Ook geen tweet net voor de aanslag

Het merendeel van de zogenaamde tweets in de bron van OP zie ik ook totaal niet, maar dat kan aan mij liggen misschien, misschien een filter verkeerd of zo? Die zie ik graag tegemoet. Denk ook niet dat de dader in staat is om een gedeelte van zijn tweets te wissen en anderen weer te laten staan, die zit in beperkingen.

Hoop dat de tweets waar hij op reageert, want het zijn altijd reacties op anderen, zichtbaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tekaschi op 17-07-2024 16:22:12 ]
pi_214319111
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Haal maar alles uit de kast om dit te bagateliseren. Kom op tekashi, je kunt het.
Bagatelliseren is wat anders dan het aanvullen van een OP. Vrijwel iedereen hier keurt die moord af en is van mening dat die gast jarenlang opgesloten moet worden, maar de aanname dat het maar meteen een racistische moord is is wel wat voorbarig.
pi_214319117
quote:

[..]
Ik miste je al. _O_ O+
pi_214319134
quote:

[..]
Ja want dat is werkelijk het enige patroon omtrent Hamza B. :D
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:21:59 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214319163
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:16 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Post eens de tweets, niet gewoon letterlijke quotes overnemen die ik al sinds 7 oktober op het internet zie verschijnen. Nee weet je wat, ik zal eens wat tweets posten van deze man:

[ x ]

Een "racistische" reactie op een islamitisch uitziende man die praat over de sharia, en die praat niet negatief over de sharia.

[ x ]

Beiden een toonbeeld van achterlijkheid, racisme? Nee, hij valt de hoofddoek en de rok af.

[ x ]

Ook hier weer, hap hap hap op een racistische post gericht aan blanken. Begint toch een ander beeld te ontstaan als je zo in de gehele context kijkt wat hij post. Hij hapt wat snel vind ik.

[ x ]

Dit vind ik niet echt racisme, wederom geïrriteerd lijkt het nadat een synagoge is aangevallen.

[ x ]

Over het hoofddoekje, kinderachtig maar geen racisme, een mening.

[ x ]

Ja hij is geen Hamas fan, wie wel?

[ x ]

Ook dit is geen racisme, onsmakelijk, maar eerlijk gezegd ik laat ook geen traan als Hamas aanhangers of familieleden van Hamas strijders omkomen.

Dat is eigenlijk een beetje het niveau, 99% van de tweets gaan ergens anders over en niet over moslims. Wel veel anti links, anti VVD, anti het weer (typisch Nederlands) en andere onzin. Maar echt racisme zie ik niet echt? Ook geen tweet net voor de aanslag

Het merendeel van de zogenaamde tweets in de bron van OP zie ik ook totaal niet, maar dat kan aan mij liggen misschien, misschien een filter verkeerd of zo? Die zie ik graag tegemoet. Denk ook niet dat de dader in staat is om een gedeelte van zijn tweets te wissen en anderen weer te laten staan, die zit in beperkingen.

Hoop dat de tweets waar hij op reageert, want het zijn altijd reacties op anderen, zichtbaar zijn.
Als ik in de eerste vijf tweetjes al het volgende vind:

Islam is based on sexual crime

Vraag het eens aan je vriendjes in de moskee. Die zijn gespecialiseerd in het onderwerp(en) (over kinderporno)

Moet de rest niet zo moeilijk zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 16:24:09 #268
236264 crew  capricia
pi_214319179
Nou ja, was ie in Marokko gebleven, was dit niet gebeurd. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214319196
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:21 schreef Caland het volgende:

[..]
Als ik in de eerste vijf tweetjes al het volgende vind:

Islam is based on sexual crime

Vraag het eens aan je vriendjes in de moskee. Die zijn gespecialiseerd in het onderwerp(en) (over kinderporno)

Moet de rest niet zo moeilijk zijn.
Ja die zag ik in de OP staan als printscreen, maar is van Chris Klomp, die gek heb ik geblokkeerd dus ik zie die niet meer.

Dat is dan wel met afstand de ergste, de enige tweet waarvan ik oprecht kan zeggen dat deze racistisch is. Maar is dat alle munitie om deze man als een racist weg te zetten en deze daad als een racistische aanslag te benoemen?

Ik kreeg het idee dat die man vol zat met haat jegens moslims, het valt reuze mee. Ja wat treurige tweets die ik zelf nooit zou maken, maar als dit een probleem is dan kan Danny wat servers bij gaan plaatsen want houd je maar vast voor de storm aan nog extremere en racistischere tweets die ik al sinds 7 oktober zie langskomen vanuit de andere hoek.

Ja de man was geen fan van de islam, maar ook niet van het christendom. Dat maakt het vooralsnog geen racistische moord, en de indruk die gewekt wordt dat deze man zwaar racistisch op het internet bezig was is ook zwaar overdreven naar mijn mening.

Neemt niet weg dat hij wel mag wegrotten in een cel, en stiekem ik wel moet lachen als hij tussen de Marokkanen komt te zitten in de gevangenis. :P

EDIT: die "islam is based on a sexual crime" is wel weer een reactie op een moslim die waarschuwt voor de sharia. Het is niet dat hij zomaar aan het spuiten is, hij reageert op items.
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:28:41 #270
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214319229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:25 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ja die zag ik in de OP staan als printscreen, maar is van Chris Klomp, die gek heb ik geblokkeerd dus ik zie die niet meer.

Dat is dan wel met afstand de ergste, de enige tweet waarvan ik oprecht kan zeggen dat deze racistisch is. Maar is dat alle munitie om deze man als een racist weg te zetten en deze daad als een racistische aanslag te benoemen?

Ik kreeg het idee dat die man vol zat met haat jegens moslims, het valt reuze mee. Ja wat treurige tweets die ik zelf nooit zou maken, maar als dit een probleem is dan kan Danny wat servers bij gaan plaatsen want houd je maar vast voor de storm aan nog extremere en racistischere tweets die ik al sinds 7 oktober zie langskomen vanuit de andere hoek.

Ja de man was geen fan van de islam, maar ook niet van het christendom. Dat maakt het vooralsnog geen racistische moord, en de indruk die gewekt wordt dat deze man zwaar racistisch op het internet bezig was is ook zwaar overdreven naar mijn mening.

Neemt niet weg dat hij wel mag wegrotten in een cel, en stiekem ik wel moet lachen als hij tussen de Marokkanen komt te zitten in de gevangenis. :P
Racistische drek, wappiedrek, het schetst hooguit een beeld over de beste man die ze klaarblijkelijk niet alle 24 in het kratje heeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214319240
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:25 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat de man een racist is en obsessief bezig was met moslims en zijn haat spuien, aan zijn enge tweets te zien. Wat een nare man. Hoeft niet per definitie te betekenen dat dit een racistische aanslag was inderdaad.
pi_214319254
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Racistische drek, wappiedrek, het schetst hooguit een beeld over de beste man die ze klaarblijkelijk niet alle 24 in het kratje heeft.
Ow dat laatste ben ik volledig met je eens, als ik de foto al zie van hem. :')

Was ook een probleembuurt zag ik in een interview, drugsflat waar beiden zich bevonden of zoiets. Dat die gast niet 100% is dat is duidelijk, mag de rest van zijn dagen slijten in een cel, en daar zal ik ook 0 medelijden mee hebben.
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:32:09 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214319271
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:31 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Was ook een probleembuurt zag ik in een interview, drugsflat waar beiden zich bevonden of zoiets. Dat die gast niet 100% is dat is duidelijk, mag de rest van zijn dagen slijten in een cel, en daar zal ik ook 0 medelijden mee hebben.
Dat jij vervolgens het meteen meent te moeten hebben over moslimterreur van het slachtoffer betekent ook dat jij niet helemaal spoort, natuurlijk. En over die tendens ging het toch wel een beetje in dit topic
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:36:28 #274
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214319315
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
maar de aanname dat het maar meteen een racistische moord is is wel wat voorbarig.
Oh dus die online posts van hem waren gewoon voor de lol.
pi_214319368
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:55 schreef Triggershott het volgende:

[..]

Ook nog pareltjes zoals:

Gerben kan ook gewoon een stoornis hebben. Geen idee.
pi_214319379
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:58 schreef FYazz het volgende:

[..]
Vandaar dat ik hier ook zo hamer op dat we bij de tot nu toe bekende feiten moeten blijven en vooral niet allerlei speculaties en kwalificaties moeten uiten over dader en slachtoffer ;)
Dan zijn we het gewoon eens. :)
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:42:36 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214319399
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:31 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Toch probeer je meteen op de eerste pagina het topic te ontsporen en op het slachtoffer te bashen.

"Kan ik deze keer niet losgaan op de achtergrond van de dader dan ga ik maar los op de achtergrond van het slachtoffer.". :')
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:43:08 #278
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214319414
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gerben kan ook gewoon een stoornis hebben. Geen idee.
Extreem rechtse wappie stoornis.
pi_214319453
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb niet al z'n posts gelezen, maar geloof best dat het een racist is.

Betekent alleen niet dat dat ook de (belangrijkste) motivatie was bij de dood. Als je als buurtbewoners jaren last hebt van iemand kan er wat knappen na verloop van tijd; dan hoeft de achtergrond niet eens mee te hebben gespeeld. Of wel, dat weten we niet.
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:48:55 #280
13462 BansheeBoy
pi_214319493
quote:

[..]
Ja, die posts verraden wel iets, maar niet alles.

pi_214319506
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Extreem rechtse wappie stoornis.
Welke pagina van de DSM-5 is dat?
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:50:54 #282
13462 BansheeBoy
pi_214319523
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:18 schreef FYazz het volgende:

[..]
Welke usual suspects (buiten TS en wellicht BSB om) doen dit dan?
Noem eens namen als je toch persoonlijk komt aanvallen.
Je doet me onrecht aan. Lees dit topic nog eens. Op deze manier kan ik niet fier blijven.

pi_214319545
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je doet me onrecht aan. Lees dit topic nog eens. Op deze manier kan ik niet fier blijven.

Poster Bansheeboy is meer dan redelijk geweest in dit topic even niet zo flauw doen.
pi_214319570
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb niet al z'n posts gelezen, maar geloof best dat het een racist is.

Betekent alleen niet dat dat ook de (belangrijkste) motivatie was bij de dood. Als je als buurtbewoners jaren last hebt van iemand kan er wat knappen na verloop van tijd; dan hoeft de achtergrond niet eens mee te hebben gespeeld. Of wel, dat weten we niet.
Kan natuurlijk ook dat de lopende ruzie met het slachtoffer maakte dat hij daarom als door een adder gebeten reageerde op dit soort posts.

Als een Duitser op vakantie naast een Haags tokkiegezin zit zal de term schijthollanders ook wel gebezigd worden.
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:55:18 #285
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214319596
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke pagina van de DSM-5 is dat?
Ergens bij angststoornissen.
pi_214319686
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kan natuurlijk ook dat de lopende ruzie met het slachtoffer maakte dat hij daarom als door een adder gebeten reageerde op dit soort posts.

Als een Duitser op vakantie naast een Haags tokkiegezin zit zal de term schijthollanders ook wel gebezigd worden.
Dat kan zeker ja. Eigen ervaringen vormen nou eenmaal een mening en het is dan vrij makkelijk te generaliseren; helemaal als het vaker voorkomt en je het elders ook in het nieuws en dergelijke tegen komt.

quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat is toch je obsessie met ''fier'' zijn? :D
pi_214319725
Zal wel een Belg zijn.
pi_214319747
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:05 schreef vul_maar_in het volgende:
Zal wel een Belg zijn.
BelgenBoy
pi_214319815
Denk dat hij met fier "redelijk in de discussie" bedoeld. En ik snap hem wel.

Ik respecteer mensen die kunnen nuanceren ongeacht welk standpunt ze van vertrekken. Ben het 90% oneens met wat ie uitkraamt maar hier kunnen mensen een voorbeeld aan nemen.
  woensdag 17 juli 2024 @ 17:46:34 #290
3542 Gia
User under construction
pi_214320110
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Bagatelliseren is wat anders dan het aanvullen van een OP. Vrijwel iedereen hier keurt die moord af en is van mening dat die gast jarenlang opgesloten moet worden, maar de aanname dat het maar meteen een racistische moord is is wel wat voorbarig.
Dit inderdaad. En of dit moord (met voorbedachte rade), dan wel doodslag (in een opwelling) wordt, is aan de rechter.
  woensdag 17 juli 2024 @ 17:51:02 #291
3542 Gia
User under construction
pi_214320147
quote:

[..]
Die staan los van deze moord/doodslag. Iemand kan een hekel aan de islam hebben en in een opwelling een buurman doden die hem al een hele poos het bloed onder de nagels vandaan haalt, die toevallig moslim is.
Hij doodt hem, uit woede om zijn gedrag, niet vanwege het feit dat het een moslim is.
pi_214320246
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Die staan los van deze moord/doodslag. Iemand kan een hekel aan de islam hebben en in een opwelling een buurman doden die hem al een hele poos het bloed onder de nagels vandaan haalt, die toevallig moslim is.
Hij doodt hem, uit woede om zijn gedrag, niet vanwege het feit dat het een moslim is.
Er lijkt hier inderdaad eerder sprake te zijn van een klassieke ruzie tussen Mercedes-tokkies.
pi_214320312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Maakt niet meer uit, volgens links denkend en islamitisch NL is het een racistische moord. En reken er maar op dat ze geen genoegen nemen met een andere uitkomst.

twitter
pi_214320327
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:13 schreef Tekaschi het volgende:

Maakt niet meer uit, volgens linksdenkend en islamitisch NL is het een racistische moord. En reken er maar op dat ze geen genoegen nemen met een andere uitkomst.

[ x ]
Going international

twitter
pi_214320353
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')