abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juli 2024 @ 09:18:52 #251
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214380638
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ok, laten we er even vanuit gaan dat Wilders en Duk aangesproken moeten kunnen worden op de handelingen van hun volgers, kunnen we het er dan over eens zijn dat hetzelfde gezegd kan worden over de imams van de moskeeen waar de Mohammded B's en de Gokmen T's van deze wereld hun inspiratie opdeden?

Want daar heb ik Schimmelkut nooit op kunnen betrappen.
Volgens deze redenatie kan Schimmelpenninck zélf ook verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele acties van zíjn volgers.

En dat negeert hij dus, want anders had hij deze column nooit geplaatst.

Ik kan deze man gewoonweg niet serieus nemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214404917
quote:
Verdachte dodelijke schietpartij Stampersgat langer vast
De man die verdacht wordt van het doodschieten van zijn 25-jarige buurman in Stampersgat moet langer in de cel blijven. Dat heeft de raadkamer van de rechtbank in Breda bepaald.
https://nos.nl/artikel/25(...)mpersgat-langer-vast

Bizar, de NOS vermeldt niet eens de afkomst van het slachtoffer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_214404962
Wat zat Gerben te doen een uur of twee voordat hij Hamza doodschoot (nacht van 10 op 11 juli)? Hij draaide door nadat Engeland Nederland uitschakelde?
pi_214405108
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:50 schreef Triggershott het volgende:
Wat zat Gerben te doen een uur of twee voordat hij Hamza doodschoot (nacht van 10 op 11 juli)? Hij draaide door nadat Engeland Nederland uitschakelde?
Dat zou sws niet kunnen want alleen Marokkanen zorgen voor ellende rondom voetbalwedstrijden las ik net.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_215116059
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Nober op 28-09-2024 13:09:34 ]
pi_215117857
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:06 schreef Nober het volgende:
-
Bedankt voor je constructieve bijdrage, mooie kick.
pi_215119139
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:33 schreef ISVV het volgende:

[..]
Bedankt voor je constructieve bijdrage, mooie kick.
Waarschijnlijk op zoek naar het Weideveen-topique.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_215263432
Schutter noemt moord Hamza 'zelfverdediging' en ontkent dat hij racist is

quote:
In juli werd Hamza el Baghdadi (25) doodgeschoten door een buurman in Stampersgat. Al gauw gingen verhalen over een racistisch motief, maar dat is nog maar de vraag. Volgens de rechtbank in Breda staat er niks daarover in het dossier. Het Openbaar Ministerie (OM) wil nu geen conclusie trekken omdat het onderzoek nog loopt. De schutter zegt dat hij bezorgd is over alle verhalen die de ronde doen. "Ik vind het stuitend dat ik neergezet word als een of andere racist die om zich heen heeft lopen schieten."

De schutter Gerben van V. (55) beroept zich op zelfverdediging en wijst naar Hamza: "Hij is de aanstichter van het geheel geweest." Het OM heeft Van V. aangeklaagd voor moord of doodslag.

De zitting maandagmiddag begon met een korte mededeling van de rechtbankvoorzitter. Die merkte op dat er veel belangstelling is van de media, vanaf het eerste moment. "De grote belangstelling en opnames zijn vanwege het mogelijke motief. Maar we hebben in de vijfhonderd pagina’s dossier die er nu zijn geen aanknopingspunt gevonden voor een racistisch motief. Dat is belangrijk om vooraf te zeggen", zei de rechter.

De officier van justitie benadrukte dat zij nog geen conclusies wil trekken. "Het benoemen van motieven kan het OM pas doen als alles is onderzocht. Onderzoek naar zijn socialemediauitingen is nog steeds in volle gang. Wij kunnen nog geen uitspraak doen over het motief of mogelijke motieven."

Bekentenis
De officier vertelde ook dat verdachte Gerben van V. tot nu toe vier keer is gehoord door de politie. "Hij heeft telkens aangegeven meermaals op het slachtoffer te hebben geschoten", zei de officier. Er loopt nog volop onderzoek naar onder meer schotresten. In februari of maart komt er een rapport over de hulzen.

Een psychiater had al een gesprek met de verdachte. En er zijn geen aanwijzingen voor een ziekte of stoornis. Wel autistische trekken, maar er is geen nader persoonlijk onderzoek nodig, is het advies. Het OM volgt dat op.

Geen racist
Van V. wilde zelf ook nog kort wat kwijt. “Het eerste schot is in de woning zelf gevallen. Van binnen naar buiten, dat was het eerste.” En hij deed dat omdat hij zich verdedigde. "Ik beroep me op zelfverdediging, noodweer. Hij is de aanstichter van het geheel geweest. Ik vind het stuitend dat ik neergezet wordt als een of andere racist die om zich heen heeft lopen schieten."

Van V. zei dat hij het zwaar heeft in het huis van bewaring. "Mijn veiligheid in de PI in Grave is niet gegarandeerd. Dat vind ik nogal zorgelijk. Ik zit al twee weken in beveiligde detentie in Grave. Dat vind ik wel belangrijk om te benoemen." Volgens Van V. lijden ook zijn familieleden onder de beschuldigingen en durft niemand te getuigen.

Meer wapens
Van V. verklaarde bij de politie dat hij Hamza met een Mauser-handvuurwapen zou hebben gedood. Maar de officier van justitie vertelde dat in het huis van Van V. meer wapens zijn gevonden, "Ik heb alle wapens in beslag laten nemen.” Ze bevestigde dat het nog niet honderd procent vast staat dat Hamza met het Mauser-handvuurwapen is gedood, vandaar het onderzoek naar de hele collectie.

Hoe groot die collectie was, is niet bekendgemaakt. Van V. was verzamelaar en had een vergunning. Hij voegde daar ook nog wat aan toe. "Ik was bezig met de verkoop van de collectie. Vrijdag voor de schietpartij zijn de laatste foto’s gemaakt."

Nabestaanden
De zitting van maandag was de eerste in deze zaak en daarmee de openbare start van het proces. Er was veel belangstelling. De weduwe en kinderen van Hamza zaten in de zaal. Samen met hun slachtofferadvocaat. Die vond het 'ongepast' dat de rechtbank nu al motieven uitsluit terwijl het onderzoek nog loopt.

De rechters benadrukten nogmaals. "Wij lezen ook kranten en kijken ook tv en wij hebben een dossier. Bij de huidige stand van het onderzoek - en er is al veel socialemediaonderzoek gedaan - hebben we geen aanleiding om te veronderstellen dat meneer Van V. het heeft gedaan uit racistische overwegingen.” Daarna voegde de rechtbankvoorzitter er nog eens expliciet aan toe: "Op dit moment"

De advocaat van de verdachte deed geen verzoeken voor het opheffen van zijn voorarrest. De zaak gaat verder op 8 januari. Wanneer het proces inhoudelijk is dat is nog onbekend.

https://www.omroepbrabant(...)nt-dat-hij-racist-is
pi_215263717
Geen racistische moord dus, al die "journalisten" (proest) en politici weer helemaal voor niets een tweedeling veroorzaakt in de maatschappij. Toch apart hoe snel er naar racisme wordt gewezen en hoeveel aandacht er voor was, nog aparter dat dit andersom nooit gebeurd, de media aandacht dan racistische aanvallen zijn er dagelijks op autochtone Nederlanders.

Hopelijk snel meer duidelijkheid, want als het eerste schot vanuit zijn woning is gevallen zal die Hamza wel agressief zijn geweest, had natuurlijk al een heel verleden en strafblad.

Dat je niet veilig bent in de gevangenis is niet raar, het zit daar vol met Hamza's en Hamza kan de grootste crimineel op aarde zijn, de loyaliteit in die kringen kent geen grenzen.

Vraag mij wel af of al die schreeuwende islamitische politici, die het veelvoud aan racisme andersom altijd doodzwijgen of downplayen, en een Jihad probeerden te starten nu hun excuses aanbieden? Lol wat zeg ik, die jutten hun islamitische achterban nog wel even lekker verder op.

[ Bericht 21% gewijzigd door Tekaschi op 14-10-2024 19:16:03 ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215263852
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:04 schreef Tekaschi het volgende:
Geen racistische moord dus, al die "journalisten" (proest) en politici weer helemaal voor niets een tweedeling veroorzaakt in de maatschappij. Toch apart hoe snel er naar racisme wordt gewezen en hoeveel aandacht er voor was, nog aparter dat dit andersom nooit gebeurd, de media aandacht dan racistische aanvallen zijn er dagelijks op autochtone Nederlanders.

Hopelijk snel meer duidelijkheid, want als het eerste schot vanuit zijn woning is gevallen zal die Hamza wel agressief zijn geweest, had natuurlijk al een heel verleden en strafblad.

Dat je niet veilig bent in de gevangenis is niet raar, het zit daar vol met Hamza's en Hamza kan de grootste crimineel op aarde zijn, de loyaliteit in die kringen kent geen grenzen.

Vraag mij wel af of al die schreeuwende islamitische politici, die het veelvoud aan racisme andersom altijd doodzwijgen of downplayen, en een Jihad probeerden te starten nu hun excuses aanbieden? Lol wat zeg ik, die jutten hun islamitische achterban nog wel even lekker verder op.
Vergelijkbaar met Asmerom Z., de eerste zaak omtrent straatintimidatie, die zonder advocaat het iets onderschat had laatst. Ook daar heel veel media.

pi_215268607
Zou de rechter ook een racist zijn?
pi_215269085
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 07:25 schreef Killumination het volgende:
Zou de rechter ook een racist zijn?
Denk eerder dat de mensen die zijn x account bekeken hebben, daar 2 berichten over moslims vonden, 50 over christen, 100 over Joden, 150 over vrouwen en 200 over de PVV vooral racistisch zijn om de focus alleen op die over moslims te leggen. Types zoals Sander Schimmelpennick die hele haatzaai columns schreef over Wierd Duk, Wilders en de dom rechtse PVV stemmer, of Tofik Dibi, Kati Piri en Esmah Lahlah die meteen hun haat voor Nederlanders konden spuien.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:37:50 #263
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215269113
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:34 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Denk eerder dat de mensen die zijn x account bekeken hebben, daar 2 berichten over moslims vonden, 50 over christen, 100 over Joden, 150 over vrouwen en 200 over de PVV vooral racistisch zijn om de focus alleen op die over moslims te leggen. Types zoals Sander Schimmelpennick die hele haatzaai columns schreef over Wierd Duk, Wilders en de dom rechtse PVV stemmer, of Tofik Dibi, Kati Piri en Esmah Lahlah die meteen hun haat voor Nederlanders konden spuien.
Ach ja, je denkt….
Laat dat maar over aan de rechters in deze zaak. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215269121
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach ja, je denkt….
Laat dat maar over aan de rechters in deze zaak. :)
Helemaal mee eens, hadden de eerder opgesomde personen dat ook maar gedaan. ;)
pi_215272223
twitter

twitter
pi_215272410
Noodweer? Hij heeft van binnen het huis naar buiten geschoten schijnbaar. Dus als het noodweer was, dan moet er een worsteling ofzo zijn geweest in de deuropening. Hij zal niet het slachtoffer even in de deur hebben laten staan om zijn Mauser te halen, dus opengedaan hebben met de Mauser. Dan lijkt me dat er al een conflict was, maar kun je nog wel van noodweer/zelfverdediging spreken als je een geweer meeneemt naar de deur om die open te doen?
pi_215273107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Noodweer? Hij heeft van binnen het huis naar buiten geschoten schijnbaar. Dus als het noodweer was, dan moet er een worsteling ofzo zijn geweest in de deuropening. Hij zal niet het slachtoffer even in de deur hebben laten staan om zijn Mauser te halen, dus opengedaan hebben met de Mauser. Dan lijkt me dat er al een conflict was, maar kun je nog wel van noodweer/zelfverdediging spreken als je een geweer meeneemt naar de deur om die open te doen?
Noodweer exces misschien?

Al heeft het er op het eerste oog de schijn van dat het niet gaat beklijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')