Die had ik al gezien, de reacties op die post zijn al vele malen extremer dan wat die schutter ooit heeft gepost. Zionist ookquote:
Dit dus.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:42 schreef thedeedster het volgende:
Tragische kwestie. Punt is. De verdachte is opgepakt.
Kap met polariserende speculaties en laat het aan de rechter.
Zonder het online verleden van matige Gerben zou ik me kunnen vinden in je opstelling en selectieve verontwaardiging. Maar zijn online optreden is dusdanig duidelijk dat die gedachte helemaal niet zo gek is.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Omdat de hysterie momenteel afkomt van moslims, omdat moslims roepen dat dit een racistische daad is gebaseerd op islamofobie. Ik roep maar eens wat.
quote:Terwijl Wilders de aanslag op Trump aangreep voor een nummertje stuitend hypocriet gejank over de “haat retoriek” [sic] jegens rechtse politici, schoot in het Brabantse Stampersgat één van zijn fans zijn Marokkaans-Nederlandse buurman dood, om daarna achter diens vrouw en twee maanden oude baby aan te gaan.
De moordenaar, Gerben van Vlimmeren, gaat op Twitter flink tekeer tegen moslims en de islam, over het moslimprobleem, het moslimgevaar en dat moslims nazi’s en “de echte fascisten” zijn en zo. Wat we gewend zijn van de PVV-aanhang en van Wilders zelf. Mijn hele links-progressieve Twitter-bubbel haalt Van Vlimmerens tweets aan, ik ga daar verder niet op in.
Getergde burger
Wat mij opvalt, en Tofik Dibi ook, is dat Van Vlimmeren van de media onmiddellijk de “getergde boze burger”-behandeling krijgt. Hij is een vriendelijke man, zielig omdat hij chronisch ziek en afgekeurd is, houdt van katten. “Er moet iets zijn geknapt bij hem”, tekent De Telegraaf uit de mond van een buurvrouw op.
Zijn slachtoffer wordt neergezet als een dominante, ruziemakende bullebak die voor de hele buurt wilde beslissen over de openbare ruimte. De stereotype moslim zoals Wierd Duk die ook altijd opvoert, zeg maar. En Geert Wilders, natuurlijk.
De Telegraaf, en in zijn kielzog alle andere media die over de moord berichten, doen de aanleiding af als een parkeerruzie, zonder acht te slaan op Van Vlimmerens rabiate racisme en islamofobie.
Ik dacht even dat het om oud nieuws ging, want een racistische moord die afgedaan werd als parkeerruzie, dat hadden we toch al gehad? Maar Tofik Dibi brengt me bij de les: dat was in Amerika, alweer bijna tien jaar geleden. Vergelijkbare zaak, vergelijkbare media-behandeling.
Martelaarsstatus
Maar ik zie ook sterke overeenkomsten met Richard K., de Weitevener die begin dit jaar een Pool en zijn vrouw voor de ogen van hun jonge zoon vermoordde en eveneens door de media werd opgevoerd als getergde Nederlander bij wie een grens was bereikt omdat hij zou zijn geterroriseerd door zijn slachtoffers. Richard K. bereikte onmiddellijk de martelaarsstatus bij Domrechts en hij geldt, voor zover ik weet, nog steeds als een held in die kringen.
Niemand maakt me wijs dat dit fenomeen, dus witte Nederlanders die “buitenlanders” vermoorden en begrip oogsten bij media en publiek, geen gevolg is van de haatretoriek van Wilders en zijn groeiende aanhang. Domrechts heeft niks anders dan Volkert van der Graaf om Links mee om de oren te slaan, terwijl het zelf een lang spoor van vaak dodelijk racistisch geweld achterlaat, vrijwel altijd gebagatelliseerd of zelfs genegeerd door de media. Wilders is de inspiratie van massamoordenaar Breivik geweest, die veel Nederlanders, waaronder Parool-columnist Theodor Holman, tot zijn bewonderaars mag rekenen.
Geweldscultus
Domrechts, dus de de hele beweging waar Wilders, Caroline van der Plas, Victor Orbán, Trump enzovoort deel van uitmaken, draait om de verheerlijking van geweld tegen volken die als inferieur worden beschouwd en tegen “Links” en iedereen die het niet eens is met de mix van toxisch nationalisme en misplaatste nostalgie naar een tijd waarin de witte man het voor het zeggen had en de bruintjes en de vrouwtjes hem op zijn wenken bedienden.
Niet heel erg verschillend van de nazi’s, dus. Een gevaarlijke beweging, een beweging waarmee elke samenwerking moet worden afgewezen, een beweging die moet worden bestreden met alle democratische middelen die we hebben. Ik heb het dus over protesten, stakingen, werkweigering, dat soort zaken. En jawel, pittige retoriek. Verbaal geweld. Beleefdheid en fatsoen zijn voor als het vrede is. When they go low moet je niet hoog gaan vliegen, want daar ziet niemand je, daar geniet alleen jijzelf van je morele verhevenheid.
Je moet de mollenklemmen uitzetten.
Peter Breedveld
Vraag het aan de tribalen die het enkel nog over islamofobie kunnen hebbenquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit topic gaat over een gek genaamd Gerben die iemand koelbloedig met drie kogels om het leven heeft gebracht, voor de ogen van zijn gezin. Vanwaar de obsessieve drang om het steeds over ‘de moslims’ te hebben?
quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:46 schreef Triggershott het volgende:
Ik dacht even dat het om oud nieuws ging, want een racistische moord die afgedaan werd als parkeerruzie, dat hadden we toch al gehad? Maar Tofik Dibi brengt me bij de les: dat was in Amerika, alweer bijna tien jaar geleden. Vergelijkbare zaak, vergelijkbare media-behandeling.
Meer olie:
[..]
Nouja, ons Gerben vond geen enkele moslim te vertrouwenquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vraag het aan de tribalen die het enkel nog over islamofobie kunnen hebben
Gerben is een moordenaar die mag gaan brommen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja, ons Gerben vond geen enkele moslim te vertrouwen
Dat zou ik toch wel een fobie willen noemen. Je zal maar zo in het leven staan.
Dat is dan mooi, want het OM doet altijd onderzoek naar alle mogelijke motieven. Zoals ze nu ook aangevenquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:51 schreef Red_85 het volgende:
Bij oedere moslim die een niet moslim doodt, wil ik ook een onderzoek naar mogelijk discriminatie en/of racisme.
Gaat verder alles nog goed met je makker?quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gerben is een moordenaar die mag gaan brommen.
Dat uit de DENK-riolen weer allerlei wannabe Mandela's komen kruipen om het over het 'racistische DNA' van 'witte Nederlanders' te hebben, lustig bijgestaan door een brigade zelfhatende nitwits, is waar ik tegen ageer.
Zeker wanneer diezelfde club, wanneer in Frankrijk leraars en priesters de strot wordt afgesneden, dan wel in agenten in Duitsland gekeeld worden, tot 'rust en kalmte en nuance' manen want dat waren allemaal radicalen, en die staan niet voor de hele groep.
Echt, mijn walging voor deze progressieve wegkijkers neemt enkel toe. Een intersectionele hel maken ze er van, waarin enkel nog KLEUR en RACISME en HAAT schijnt te bestaan. Die laatste twee natuurlijk alleen bij mensen met een wat vale tint.
Uitstekend.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Gaat verder alles nog goed met je makker?
Hij probeert net als in het vorige topic de boel te verzieken.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit topic gaat over een gek genaamd Gerben die iemand koelbloedig met drie kogels om het leven heeft gebracht, voor de ogen van zijn gezin. Vanwaar de obsessieve drang om het steeds over ‘de moslims’ te hebben?
Ik vind dat negers niet kunnen keepen, maar ageer er sterk tegen dat dat racistisch is.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uitstekend.
Wat vind jij van de laatste tirade van DENK?
Heb jij racistisch DNA?
Ja, komt weer te dichtbij.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind dat negers niet kunnen keepen, maar ageer er sterk tegen dat dat racistisch is.
Goed stukje.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:46 schreef Triggershott het volgende:
Terwijl Wilders de aanslag op Trump aangreep voor een nummertje stuitend hypocriet gejank over de “haat retoriek” [sic] jegens rechtse politici, schoot in het Brabantse Stampersgat één van zijn fans zijn Marokkaans-Nederlandse buurman dood, om daarna achter diens vrouw en twee maanden oude baby aan te gaan.
De moordenaar, Gerben van Vlimmeren, gaat op Twitter flink tekeer tegen moslims en de islam, over het moslimprobleem, het moslimgevaar en dat moslims nazi’s en “de echte fascisten” zijn en zo. Wat we gewend zijn van de PVV-aanhang en van Wilders zelf. Mijn hele links-progressieve Twitter-bubbel haalt Van Vlimmerens tweets aan, ik ga daar verder niet op in.
Getergde burger
Wat mij opvalt, en Tofik Dibi ook, is dat Van Vlimmeren van de media onmiddellijk de “getergde boze burger”-behandeling krijgt. Hij is een vriendelijke man, zielig omdat hij chronisch ziek en afgekeurd is, houdt van katten. “Er moet iets zijn geknapt bij hem”, tekent De Telegraaf uit de mond van een buurvrouw op.
Zijn slachtoffer wordt neergezet als een dominante, ruziemakende bullebak die voor de hele buurt wilde beslissen over de openbare ruimte. De stereotype moslim zoals Wierd Duk die ook altijd opvoert, zeg maar. En Geert Wilders, natuurlijk.
De Telegraaf, en in zijn kielzog alle andere media die over de moord berichten, doen de aanleiding af als een parkeerruzie, zonder acht te slaan op Van Vlimmerens rabiate racisme en islamofobie.
Martelaarsstatus
Maar ik zie ook sterke overeenkomsten met Richard K., de Weitevener die begin dit jaar een Pool en zijn vrouw voor de ogen van hun jonge zoon vermoordde en eveneens door de media werd opgevoerd als getergde Nederlander bij wie een grens was bereikt omdat hij zou zijn geterroriseerd door zijn slachtoffers. Richard K. bereikte onmiddellijk de martelaarsstatus bij Domrechts en hij geldt, voor zover ik weet, nog steeds als een held in die kringen.
Niemand maakt me wijs dat dit fenomeen, dus witte Nederlanders die “buitenlanders” vermoorden en begrip oogsten bij media en publiek, geen gevolg is van de haatretoriek van Wilders en zijn groeiende aanhang. Domrechts heeft niks anders dan Volkert van der Graaf om Links mee om de oren te slaan, terwijl het zelf een lang spoor van vaak dodelijk racistisch geweld achterlaat, vrijwel altijd gebagatelliseerd of zelfs genegeerd door de media. Wilders is de inspiratie van massamoordenaar Breivik geweest, die veel Nederlanders, waaronder Parool-columnist Theodor Holman, tot zijn bewonderaars mag rekenen.
Geweldscultus
Domrechts, dus de de hele beweging waar Wilders, Caroline van der Plas, Victor Orbán, Trump enzovoort deel van uitmaken, draait om de verheerlijking van geweld tegen volken die als inferieur worden beschouwd en tegen “Links” en iedereen die het niet eens is met de mix van toxisch nationalisme en misplaatste nostalgie naar een tijd waarin de witte man het voor het zeggen had en de bruintjes en de vrouwtjes hem op zijn wenken bedienden.
Niet heel erg verschillend van de nazi’s, dus. Een gevaarlijke beweging, een beweging waarmee elke samenwerking moet worden afgewezen, een beweging die moet worden bestreden met alle democratische middelen die we hebben. Ik heb het dus over protesten, stakingen, werkweigering, dat soort zaken. En jawel, pittige retoriek. Verbaal geweld. Beleefdheid en fatsoen zijn voor als het vrede is. When they go low moet je niet hoog gaan vliegen, want daar ziet niemand je, daar geniet alleen jijzelf van je morele verhevenheid.
Je moet de mollenklemmen uitzetten.
"Polarisatie"quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:42 schreef thedeedster het volgende:
Klopt, alleen staat daar de media en de goegemeente wél erg kritisch tegenover.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:01 schreef egayalS het volgende:
[..]
"Polarisatie"![]()
Laat ik het zo zeggen, als het de Mocro was die zijn blanke Nederlandse buurman had afgeknald met twee kogels door zijn rug en 1 door zijn hoofd, had Wilders al lang kamervragen gesteld over "het gevaar van Marokkaanse straat terroristen die geïmporteerd zijn door links, die onze vredelievende straten in Nederland onveilig maken". Was de wereld te klein ook hier op fok en was het niet deze Toerkoe user geweest die gisteren dit topic moest openen, omdat er ondertussen al 6 topics vol was getikt over het multiculturele drama, white genocide en omvolking.
DENK is een kutpartij met 3 zetels maar dit topic gaat over Gerben.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gerben is een moordenaar die mag gaan brommen.
Dat uit de DENK-riolen weer allerlei wannabe Mandela's komen kruipen om het over het 'racistische DNA' van 'witte Nederlanders' te hebben, lustig bijgestaan door een brigade zelfhatende nitwits, is waar ik tegen ageer.
Zeker wanneer diezelfde club, wanneer in Frankrijk leraars en priesters de strot wordt afgesneden, dan wel in agenten in Duitsland gekeeld worden, tot 'rust en kalmte en nuance' manen want dat waren allemaal radicalen, en die staan niet voor de hele groep.
Echt, mijn walging voor deze progressieve wegkijkers neemt enkel toe. Een intersectionele hel maken ze er van, waarin enkel nog KLEUR en RACISME en HAAT schijnt te bestaan. Die laatste twee natuurlijk alleen bij mensen met een wat vale tint.
Omdat, lieve Harvest, het hier gaat over een dubbele maat, hypocrisie en het verwerpen van intolerantie enkel wanneer het van één kant komt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
DENK is een kutpartij met 3 zetels maar dit topic gaat over Gerben.
Vanwaar nu 1 regel over Gerben en daarna allerlei tirades over DENK los laten. Wat hebben zij te maken met deze schietpartij?
Oh, nou ik weet niet hoe relevant het is voor dit topic maar ik vind DENK een clubje treurige ophitsers waar je als mens ver weg van moet blijven. Maar dat geldt voor wel meer politieke partijen inmiddels, ook die de goedkeuring van deze Gerben konden wegdragen. Om het maar ontopic te houdenquote:Op woensdag 17 juli 2024 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, komt weer te dichtbij.
Nietszeggende brabbels zijn dan het gevolg.
As always.
Wilders is inderdaad irritant met zijn polariserende getwitter en vele media wil inderdaad vooral graag scoren.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:01 schreef egayalS het volgende:
[..]
"Polarisatie"![]()
Laat ik het zo zeggen, als het de Mocro was die zijn blanke Nederlandse buurman had afgeknald met twee kogels door zijn rug en 1 door zijn hoofd, had Wilders al lang kamervragen gesteld over "het gevaar van Marokkaanse straat terroristen die geïmporteerd zijn door links, die onze vredelievende straten in Nederland onveilig maken". Was de wereld te klein ook hier op fok en was het niet deze Toerkoe user geweest die gisteren dit topic moest openen, omdat er ondertussen al 6 topics vol was getikt over het multiculturele drama, white genocide en omvolking.
DE media? Is dat zo? Gisteren toen ik dit nieuws vernam via een een random guy op Twitter en ik het nieuws ging googlen kwam ik dus alleen dat Telegraaf stuk tegen en iets uit brabands dagblad. MSM zat te slapen of had er geen zin in om er melding van te maken. Maar zoals ik zei, petje af dat de Telegraaf het wel heeft gemeld. Alleen jammer dat ze er dan nog hun eigen draai aan geven.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, alleen staat daar de media en de goegemeente wél erg kritisch tegenover.
Kleine nuance.
Ja en dat is dus het punt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, nou ik weet niet hoe relevant het is voor dit topic maar ik vind DENK een clubje treurige ophitsers waar je als mens ver weg van moet blijven. Maar dat geldt voor wel meer politieke partijen inmiddels, ook die de goedkeuring van deze Gerben konden wegdragen. Om het maar ontopic te houden
Niet allemaal.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat, lieve Harvest, het hier gaat over een dubbele maat, hypocrisie en het verwerpen van intolerantie enkel wanneer het van één kant komt.
Gaat ook wat verder dan DENK: heel 'progressief' Nederland staat weer mee te lallen met hoe kut en racistisch we toch wel niet zijn allemaal.
Maar dat zul je nooit begrijpen, want je zit zelf al helemaal in de intersectionele bubbel.
Waarom zouden ze geen zin hebben?quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:08 schreef egayalS het volgende:
[..]
DE media? Is dat zo? Gisteren toen ik dit nieuws vernam via een een random guy op Twitter en ik het nieuws ging googlen kwam ik dus alleen dat Telegraaf stuk tegen en iets uit brabands dagblad. MSM zat te slapen of had er geen zin in om er melding van te maken. Maar zoals ik zei, petje af dat de Telegraaf het wel heeft gemeld. Alleen jammer dat ze er dan nog hun eigen draai aan geven.
Ja, precies: daadwerkelijke racisten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet allemaal.
Gerben en zijn clubje.
Dit dus.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, alleen staat daar de media en de goegemeente wél erg kritisch tegenover.
Kleine nuance.
Ik weet niet of Gerben het toonbeeld van een bepaalde partij is, maar hij tikt wel alle vakjes aan zoals al eerder gesteld. Moslimhaat, klimaatontkenner, pro-Rusland, online uitschelden van politici, werkloos, boomer, woonde blijkbaar in een complex voor het uitschot van de maatschappij en dan ook nog eens wapenverzamelaar met vergunningquote:Op woensdag 17 juli 2024 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja en dat is dus het punt.
Gerben is ineens het toonbeeld van een bepaalde partij.
Dat soort denken - dat ik altijd veroordeeld - werkt echter kennelijk enkel één kant op.
Ja, het zegt wel wat inderdaad.quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
2021 is al even terug, dus ik dacht check het even.
Ik heb wat berichten van gore Gerwen gelezen. Normaliter zijn boekenschrijvers genuanceerd en evenwichtig. Maar niks van dit alles bij dit matige heerschap. Inmiddels ben ik er ook een beetje van genezen dat er zgn iets geknapt zou kunnen zijn. Daarvoor wijzen simpelweg te veel zaken de verkeerde kant op.quote:
Ik respecteer ook mensen die kunnen nuanceren. Als ik het woord nuance hoor denk ik alleen niet aan een bepaalde user, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 17:14 schreef vul_maar_in het volgende:
Denk dat hij met fier "redelijk in de discussie" bedoeld. En ik snap hem wel.
Ik respecteer mensen die kunnen nuanceren ongeacht welk standpunt ze van vertrekken. Ben het 90% oneens met wat ie uitkraamt maar hier kunnen mensen een voorbeeld aan nemen.
Ja ik sta hier weer mooi voor joker.quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik respecteer ook mensen die kunnen nuanceren. Als ik het woord nuance hoor denk ik alleen niet aan een bepaalde user, maar dat zal wel aan mij liggen.
Dit klopt nietquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind dat negers niet kunnen keepen, maar ageer er sterk tegen dat dat racistisch is.
Dit hele topic, waar users over de rug van een vermoorde vader, stelsmatig de polariserende onderbuik mogen legen en slachtoffer zwart mogen maken klopt niet.quote:
Precies, ziet die dader westerlingen als zondig?quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:51 schreef Red_85 het volgende:
Bij oedere moslim die een niet moslim doodt, wil ik ook een onderzoek naar mogelijk discriminatie en/of racisme.
Er is 100x zoveel verontwaardiging op social media, op FOK en in de kamer wanneer een moslim een blanke afknalt dan andersom. Dat is er aan de hand.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat, lieve Harvest, het hier gaat over een dubbele maat, hypocrisie en het verwerpen van intolerantie enkel wanneer het van één kant komt.
Gaat ook wat verder dan DENK: heel 'progressief' Nederland staat weer mee te lallen met hoe kut en racistisch we toch wel niet zijn allemaal.
Maar dat zul je nooit begrijpen, want je zit zelf al helemaal in de intersectionele bubbel.
Bron?quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat overigens niet de eerste keer zou zijn dat Hamza dat zou doen. Was op zijn 16e of 17e al bezig met woningovervallen op bejaarde dames. Maar he...het was zo'n lieve jongen.
Sowieso, één van de twee is doodgeschoten en het is niet de racistische boomer. Die hele flex van de onderbuik om maar achter de moordenaar te gaan staan omdat het slachtoffer er wel om gevraagd zou hebben is echt bijzonder fucked up.quote:Op donderdag 18 juli 2024 12:14 schreef FYazz het volgende:
[..]
Duidelijk? Ja?
Het is niet eens duidelijk dat de man uit het artikel dezelfde is (wat je al een paar keer is verteld).
Evenals dat het nog niet duidelijk is wat zich nou precies heeft afgespeeld.
Maar jij weet al stellig te vertellen dat het slachtoffer, een vermoorde vader, iets tegen oude blanke Nederlanders heeft.
Zou je een paar van die onderwerpen hier kunnen posten zodat ik het kan zien. Want ik kan mij eerlijk gezegd zo’n discussie niet herinneren. Laat staan meerderen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Er is 100x zoveel verontwaardiging op social media, op FOK en in de kamer wanneer een moslim een blanke afknalt dan andersom. Dat is er aan de hand.
Niet nodig. We weten allemaal dat andersom dit deel 4 was geweest. Er is echt minder verontwaardiging.quote:Op donderdag 18 juli 2024 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou je een paar van die onderwerpen hier kunnen posten zodat ik het kan zien. Want ik kan mij eerlijk gezegd zo’n discussie niet herinneren. Laat staan meerderen.
Ligt misschien aan mij. Maar het kan ook dat je maar wat roept omdat je denkt dat het waar is.
Ah, feelings trump facts. Heel progressief van je. Hier is de realiteit: facts don’t care about your feelings.quote:Op donderdag 18 juli 2024 13:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet nodig. We weten allemaal dat andersom dit deel 4 was geweest. Er is echt minder verontreiniging.
El Baghdadi heette die jeugdcrimineel toch?quote:Op donderdag 18 juli 2024 12:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
Naam klopt?
De achternaam staat helemaal niet in het artikel joh. Met je "check!"![]()
"De buurt vindt"
Je weet helemaal niet wat de buurt vindt.
quote:In Stampersgat, gelegen in de provincie Noord-Brabant, werd vorige week de 25-jarige Marokkaans-Nederlandse Hamza el Baghdadi op brute wijze doodgeschoten door zijn 55-jarige buurman Gerben van V.
Nee, zo heette het slachtoffer.quote:Op donderdag 18 juli 2024 13:33 schreef Gia het volgende:
[..]
El Baghdadi heette die jeugdcrimineel toch?
Nu, deze ook:
https://www.facebook.com/islamomroep
Ik meende hier ook een linkje gezien te hebben dat die overvaller uit Oosterhout in 2018/2019 ook El Baghdadi heette. Maar kan het niet zo snel vinden.quote:
Telegraaf had 't er over. Al gehoord?quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:18 schreef Tekaschi het volgende:
Gerben van V. schiet zijn buurman dood, twee keer door de rug 1 keer door de hoofd. En er is nauwelijks media aandacht voor. De Telegraaf maakt er wel melding van maar omschrijft het als een "parkeer ruzie". De moordenaar wordt omschreven als iemand die problemen heeft met zijn gezondheid en “liefhebber van Mercedessen, katten en casettebandjes.” en dat er kennelijk iets is geknapt bij hem waardoor hij tot zijn daad kwam. Zo gaat dat nu eenmaal.
Om de moordenaar te beschrijven, zal de Telegraaf de termen extreemrechts, islamofoob, moslim haat uiteraard niet gebruiken, omdat dat niet past binnen hun business model. Terwijl de Twitter accountant van de moordenaar niets aan de verbeelding overlaat. Tot enkele uren voor de moord maakt hij zijm Moslim haat kenbaar op Twitter.
https://www.funx.nl/news/(...)dat-we-moord-negeren
https://www.boevennieuws.(...)opmerkelijke-tweets/
[ x ]
NIET MIJN OP
Lees goed. Nergens gaat het over gevoel. Ik heb het over aantal topics. Dit is nog niet eens op 150 posts.quote:Op donderdag 18 juli 2024 13:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, feelings trump facts. Heel progressief van je. Hier is de realiteit: facts don’t care about your feelings.
Goede kans dat er meerdere vergelijkbare zaken niet voorbij de lokale berichtgeving zijn gekomen. Ongeacht afkomst van dader en slachtoffer. Dat zou dan minder ophef zijn en dat registreer jij niet.
Dus ofwel je meet. Ofwel je hebt geen weet.
Een racistische gen X'erquote:Op donderdag 18 juli 2024 12:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sowieso, één van de twee is doodgeschoten en het is niet de racistische boomer. Die hele flex van de onderbuik om maar achter de moordenaar te gaan staan omdat het slachtoffer er wel om gevraagd zou hebben is echt bijzonder fucked up.
1) Abu Bakr al-Baghdadi was niet zijn echte naam maar een nom de guerre / kunyaquote:Op donderdag 18 juli 2024 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik meende hier ook een linkje gezien te hebben dat die overvaller uit Oosterhout in 2018/2019 ook El Baghdadi heette. Maar kan het niet zo snel vinden.
Zou ie trouwens familie zijn van:
https://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Bakr_al-Baghdadi
quote:Ook slachtoffer El B. is bekend bij justitie. Hij werd in 2018 als minderjarige veroordeeld tot twee jaar jeugddetentie voor gewapende overvallen.
quote:
quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik snap best dat op een forum meningen en uitspraken wat rauwer en ongezouten worden gegeven en dat er wordt gespeculeerd (hoeft hier ook geen Viva-forum te worden), maar bij topics over dergelijk heftige zaken als moord/zedendelicten is het wat mij betreft wenselijk en fatsoenlijk dat we wat meer op de woorden en aannames letten, zeker met betrekking tot de slachtoffers.
Kortom, geen kop in het zand of wegkijken. Gewoon wat fatsoen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:49 schreef FYazz het volgende:
Als op een later moment het bewijs/de link wel officieel wordt gelegd kan dit nieuws gewoon aan de OP toegevoegd worden denk ik.
Maar je kan niet 1 voorbeeld produceren waaruit blijkt dat je gelijk hebt. Hoe is dat feitelijk?quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Lees goed. Nergens gaat het over gevoel. Ik heb het over aantal topics. Dit is nog niet eens op 150 posts.
Neemt niet weg dat niemand, ook deze jongen niet de dood verdiende.quote:(Ze dreigen de vrouw met een mes dood te steken. Om hun woorden kracht bij te zetten, zetten ze het mes op haar keel. Daarop wordt de vrouw naar haar slaapkamer gebracht en daar is ze aan haar handen en voeten vastgebonden. De overvallers nemen bankpassen, een iPhone en de sleutels van een BMW mee. Ook nemen ze geld, sieraden en tassen mee."). Dat de vader van Hamza op de zitting verklaarde dat de overvallen "een klein foutje voortkomend uit puberaal gedrag" komt ons toch ook nogal opmerkelijk voor.
Ik wist al wat voor een vlees we in de kuip hadden toen ik las dat de buren ook al ruzie hadden met die Hamza zodra ze hem aanspraken of alleen maar al in zijn buurt durfden te parkeren. Ken die types heel goed.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:40 schreef L_auteur het volgende:
Het was zo'n lieve jongen. Deed geen vlieg kwaad.
Z'n broer, die een politieauto ramde, heeft ook een hart van goud.
Allemaal nette mensen..
Dat is slecht gissen, daar is weinig ‘zeer zeker’ aan. Je bent weer verhaaltjes in je hoofd aan het maken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:48 schreef Tekaschi het volgende:
Maar het geeft wel een andere dimensie aan het verhaal, want iets zegt mij dat die Hamza geen mak lammetje is geweest, die heeft zeer zeker lopen dreigen en treiteren
Klopt, komt omdat ik keer op keer gelijk blijk te hebben met mijn verhaaltjes, al jaren zoals nu ook weer blijkt. Daar opeens niets meer over te zeggen trouwens?quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is slecht gissen, daar is weinig ‘zeer zeker’ aan. Je bent weer verhaaltjes in je hoofd aan het maken.
Dat noemen we confirmation bias.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Klopt, komt omdat ik keer op keer gelijk blijk te hebben met mijn verhaaltjes, al jaren zoals nu ook weer blijkt. Daar opeens niets meer over te zeggen trouwens?
Maar eh wat vind je dan van het feit dat die hamza gewelddadige woningovervallen pleegde? Hij ruzie zocht met meerdere buren? En dat de islamitische gemeenschap doodstil is zodra een niet moslim het slachtoffer is maar nu opeens wel massaal krijst? Wat zegt dat eigenlijk over die gemeenschap? Waarom alleen krijsen zodra een moslim het slachtoffer is terwijl ze als dader duizenden keren vaker voorkomen en als je daar wat over zegt ben je een racist?quote:
Geen flauw hoe dat gedrag in verhouding staat tot zijn leven bijna 10 jaar later.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar eh wat vind je dan van het feit dat die hamza gewelddadige woningovervallen pleegde?
Je had altijd gelijk, toch?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:30 schreef Tekaschi het volgende:
Weet niet wat gaande is, beetje aan het volgen op GS. Ik zal nooit geweld goedpraten, maar ergens heb ik er wel begrip voor (even vanuit gaande dat het verhaal klopt). De politie en de rechtsstaat staat totaal niet in dienst van de samenleving, nu kunnen ze dat al jaren onder de pet houden door vooral te schreeuwen dat mensen met een ander kleurtje gediscrimineerd worden, maar als je in de mindere wijken woont en dus heel wat vaker de politie nodig hebt dan in de betere wijken dan merk je gewoon dat ze werkelijk niets doen aan de criminaliteit.
Drugsdealers, geweldplegers, mensen die jaren gestalkt/bedreigd worden die worden gewoon niet aangepakt, of je moet al uit de betere kringen komen. Dus mensen worden wanhopig, en die wanhopigheid heb ik enkele jaren geleden nog ondervonden. Ook een criminele doorgedraaide gast, die jarenlang hier mensen heeft lopen te bedreigen, vernielingen heeft aangebracht, en ronduit agressief was terwijl hij zwaar onder invloed was van drugs. Jarenlang heeft de politie en de buurt lopen klooien met die gast, maar rechters veroordeelden hem niet, lieten hem vrij en dan was het gewoon weer het probleem van de buurt. Tot de dag dat ze hem oppakte omdat hij een hoop openstaande rekeningen had, vervolgens krijgt hij een gebiedsverbod terwijl ze met hem het traject ingaan van begeleid wonen en hij binnen enkele weken liep hij hier weer rond met zelf een wanhopige politie die niets kan doen. De wanhoop nam toe omdat ook mijn ouders al meermaals bedreigd werden, en dan houd je je in, scheld wat op de politie, maar ik kan niet ontkennen dat ik hele nare gedachtes heb gehad dat als het zou misgaan en je achteraf weer leest "was in het vizier van de politie" ik mij niet meer zou inhouden en het recht in eigen hand zou nemen. En dat voelde op dat moment als rechtvaardigheid omdat de rechtstaat maar blijft falen, mijn persoonlijke voorbeelden zijn oneindig. Niet ingrijpen bij drugsdeals, zelfs niet die dagelijks bij het AZC staan, niet ingrijpen bij geweldsexplosies waar groepen een jongen kopschoppen, niks doen aan inbraken of diefstal waarbij recent bij de gemeente na 1 vernieling op het parkeerterrein vanwege één of ander vrouwenrecht project in Afrika een poster beklad was en er wel meteen camera's geplaatst konden worden, want dat was weer een prestige project van zo'n elitair geval. Dat is het niveau van onze rechtstaat, en dat er dan mensen zijn die knakken is helaas maar wel volledig te begrijpen. De grootste excessen worden met moeite aangepakt, en voor de rest tiert de criminaliteit gewoon in de samenleving zonder gevolgen, helaas geen politieposten of camera's voor de deur bij die mensen, die worden aan hun lot overgelaten en moeten maar hopen dat het goed afloopt want zelf ingrijpen mag dan weer niet.
Als je dan leest dat mensen een half jaar de cel invliegen omdat ze met een fakkel voor een deur staan bij een politicus dan is de rechtsstaat zeer krom en zeer selectief. Maar zo zien we ook dat de ene snelwegblokkeerder de andere snelwegblokkeerder niet is. Maar als je in de betere wijken woont van NL kan ik mij indenken dat je nog volledig de illusie hebt dat het onzin is, dat de politie onze rechtstaat dient en de burgers beschermt, want die zullen de politie een stuk minder nodig hebben en dus niet merken hoe de werkelijke wereld in elkaar zit.
Als het gaat om de islam wel en het gedrag van moslims wel.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen flauw hoe dat gedrag in verhouding staat tot zijn leven bijna 10 jaar later.
Ik zie hier vooral een user die in de war is en voor de tweede keer in korte tijd de schuld bij het vermoorde slachtoffer probeert te leggen. Dit deed je ook al met enorm veel woorden en anekdotes bij die gek in Weiteveen. En we kunnen nu toch ook wel stellen dat dat complete nonsens was, nietwaar?
User @:tekaschi over een echtpaar dat zojuist koelbloedig is vermoord:
[..]
Je had altijd gelijk, toch?
Ervan uitgaande dat dat verhaal over jou klopt snap ik wel waar dat maniakale gedrag van je vandaan komt. Maar ik zou die verborgen wrokgevoelens dan vooral niet de hele dag online gaan uiten. Straks word je een volgende Gerben, zoek hulp. Serieus advies overigens.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als het gaat om de islam wel en het gedrag van moslims wel.
Maar wat een treurig volkje zijn enkelen hier toch, gisteren al een user die het nodig vond om op een externe site een hetze te starten over de "grootste racist op FOK!" en daar even belachelijk deed over mijn psychische problemen en nu weer een onderwerp erbij slepen wat niet met dit onderwerp te maken heeft. Wat heb ik een geluk dat ik in de eerste alinea dit poste: (even vanuit gaande dat het verhaal klopt). Goh heb ik me al goed ingedekt.
En dat alles alleen maar omdat je weigert mijn vragen te beantwoorden, je kiest mijn argumenten uit waarop je reageert omdat je geen antwoorden hebt op de rest van de argumenten, zoals je nu ook al 2x aantoont niet de gevoelige vragen te beantwoorden over het gedrag van de islamitische gemeenschap, en dan gaan we maar persoonlijk worden, want dat is alle munitie die types zoals jou hebben, geen antwoord op de echte vragen en ze ontwijken omdat we beiden het antwoord op mijn vragen al weten.
Een zwaar zwaktebod, geestelijke armoede, meer is het niet keer op keer.
Heb ik gedaan, EMDR gekregen voor een traumatische jeugd, wil je iets leuks horen van mijn psycholoog? De problematiek in de achterstandswijk met Marokkanen bleek nogal vaak voor te komen, de psycholoog erkende de problemen omdat ze heel wat patiënten hadden die geleden hadden onder het dagelijkse terreur, en die mensen waren ook een probleem, dat erkende een professionele hulpverlener zelfs en zij was niet de eerste en de enige hulpverlener die het mij bevestigde. De kritiek was ook niet mals op het wegkijken van de politiek, de woorden van de experts. Dus daar ga je alweer.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat dat verhaal over jou klopt snap ik wel waar dat maniakale gedrag van je vandaan komt. Maar ik zou die verborgen wrokgevoelens dan vooral niet de hele dag online gaan uiten. Straks word je een volgende Gerben, zoek hulp. Serieus advies overigens.
Nee, we kennen hier in Nederland geen doodstraf en al helemaal geen burgermilities die het recht even in eigen hand gaan nemen.quote:
Wat een interesse voor de psychische problemen van anderen ineens; we hadden je nodig in het topic waarin kindhuwelijken, polygamie, concubines en slavernij werden behandeld als heilige zaken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat dat verhaal over jou klopt snap ik wel waar dat maniakale gedrag van je vandaan komt. Maar ik zou die verborgen wrokgevoelens dan vooral niet de hele dag online gaan uiten. Straks word je een volgende Gerben, zoek hulp. Serieus advies overigens.
Karma van Allah.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, we kennen hier in Nederland geen doodstraf en al helemaal geen burgermilities die het recht even in eigen hand gaan nemen.
Die Gerben is een walgelijk figuur, een racist tot op het bot en gewoon helemaal van het padje af. Levenslang de bak in mag wel.
DENK is een walgelijke partij met walgelijke ideeën.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:57 schreef Triggershott het volgende:
Denk-Kamerlid Ismail el Abassi sprak van "een verdachte die openlijk moslims haat" en heeft Kamervragen ingediend.
Belangenorganisatie Muslim Rights Watch, die zichzelf als de waakhond van de islamitische gemeenschap profileert, roept mensen met meer informatie over de verdachte op om zich te melden. Een vrouw die al tientallen jaren in de buurt in Stampersgat woont waar het schietincident was, zegt dat zij de verdachte bij ruzies racistische opmerkingen heeft horen maken.
In Oosterhout, waar de Marokkaans-Nederlandse Hamza el Baghdadi werd geboren, is de islamitische gemeenschap kapot van de gebeurtenis, zegt een bekende van het slachtoffer tegen de NOS. "Veel jongens kennen hem van de sportschool, de moskee en de buurt. Dat een jongeman die net vader is geworden om het leven wordt gebracht door zinloos geweld, dat raakt ons enorm."
"Het is misschien nog niet bewezen wat het motief was, maar het slachtoffer voldeed wel aan het plaatje van waar de verdachte zo'n afkeer tegen had", zegt hij. "Op basis van het gedachtegoed dat hij deelde op de socials weet je dat hij een afkeer heeft van moslims. Dat maakt het extra zorgelijk."
Ook in een kapperszaak in Oosterhout leeft dat sentiment. "We vinden het onzin dat er alleen over een parkeerruzie wordt gesproken. Er is te weinig aandacht voor de achtergrond van de verdachte, die racistische opmerkingen heeft gemaakt", zegt een vriend van de familie van het slachtoffer.
De verdachte moet volgende week voor de rechtbank verschijnen. Mogelijk wordt dan meer duidelijk over zijn motief.
https://nos.nl/artikel/25(...)rzoekt-alle-motieven
Het is nooit goed om over elk probleem in de wereld een mening te moeten vormen, ik lul een stuk liever over voetbalquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een interesse voor de psychische problemen van anderen ineens; we hadden je nodig in het topic waarin kindhuwelijken, polygamie, concubines en slavernij werden behandeld als heilige zaken.
Maar zoals altijd: daar zien we de goegemeente niet.
Dat weet ik; de 'progressieve' goegemeente komt enkel uit de krochten der zelfgenoegzaamheid gekropen wanneer ze wederom de opleving van het Vierde Rijk menen te zien.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is nooit goed om over elk probleem in de wereld een mening te moeten vormen, ik lul een stuk liever over voetbal
Nou inderdaad zegquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat weet ik; de 'progressieve' goegemeente komt enkel uit de krochten der zelfgenoegzaamheid gekropen wanneer ze wederom de opleving van het Vierde Rijk menen te zien.
Klinkt eerder als de kracht van, dan een probleem.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:38 schreef Tekaschi het volgende:
Het toont het probleem in de islam voor de zoveelste keer weer aan, islam en moslims op één
Als islamofobie geen racisme is dan andersom ook niet natuurlijk.quote:Moge hopelijk duidelijk zijn waar het echte racisme nu vandaan komt, want het gaat nooit om de inhoud van de daad maar welke ideologie de dader of het slachtoffer heeft.
Toegeven ergens heb ik er respect voor, de toewijding in die cultuur heeft ook wel wat. Wij Nederlanders hebben dat totaal niet, zijn zo verdeeld. Het zou alleen mooier zijn dat ze niet zo massaal de criminelen in hun cultuur beschermen die hun een slechte naam geven. Je hoeft ze niet laten te vallen, een moeder laat haar kind ook niet vallen, maar een klein beetje beetje zelfkritiek zou ze sieren. Ze zijn er wel alleen naar mijn gevoel zo in de minderheid.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:03 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Klinkt eerder als de kracht van, dan een probleem.
[..]
Als islamofobie geen racisme is dan andersom ook niet natuurlijk.
Ik heb nul respect voor hersenloos kuddedenken. Al helemaal als het religie of politiek betreftquote:Op donderdag 18 juli 2024 20:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toegeven ergens heb ik er respect voor, de toewijding in die cultuur heeft ook wel wat. Wij Nederlanders hebben dat totaal niet, zijn zo verdeeld. Het zou alleen mooier zijn dat ze niet zo massaal de criminelen in hun cultuur beschermen die hun een slechte naam geven. Je hoeft ze niet laten te vallen, een moeder laat haar kind ook niet vallen, maar een klein beetje beetje zelfkritiek zou ze sieren. Ze zijn er wel alleen naar mijn gevoel zo in de minderheid.
Religie i.p.v. cultuur.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:09 schreef Tekaschi het volgende:
Toegeven ergens heb ik er respect voor, de toewijding in die cultuur heeft ook wel wat. Wij Nederlanders hebben dat totaal niet, zijn zo verdeeld. Het zou alleen mooier zijn dat ze niet zo massaal de criminelen in hun cultuur beschermen die hun een slechte naam geven. Je hoeft ze niet laten te vallen, een moeder laat haar kind ook niet vallen, maar een klein beetje beetje zelfkritiek zou ze sieren. Ze zijn er wel alleen naar mijn gevoel zo in de minderheid.
Dat is ook zulke mooie logica.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Religie i.p.v. cultuur.
Criminelen in gevangenissen worden eerder benaderd zodat ze zich bekeren dan hen te laten vallen.
Er is geen sprake van hersenloos kuddedenken, dit vers op de website van Harvard roept op tot heel wat anders:quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb nul respect voor hersenloos kuddedenken. Al helemaal als het religie of politiek betreft
Oh jawel hoor. Dat zie je alleen al wanneer er ergens een onwelgevallig tekeningetje verschijnt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:32 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Er is geen sprake van hersenloos kuddedenken, dit vers op de website van Harvard roept op tot heel wat anders:
https://ask.library.harvard.edu/faq/82441
Hij geeft aan dat we niet 'krijsen' als hij woningovervallen pleegt, nee, je ziet ons ook geen campagne voeren om hem uit de gevangenis te krijgen nadat hij een woningoverval heeft gepleegd.
Voor zulke klachten dien je toch echt bij God te zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is ook zulke mooie logica.
Iemand die moordt, verkracht, rooft maar zich later bekeerd krijgt een enkeltje hemel. Een sul die z'n hele leven geen vlieg kwaad doet maar net de verkeerde, of geen, religie heeft geloofd, wacht een eeuwige marteling in de hel.
Nul moraliteit.
En daarom heeft niemand wat aan die 'religie' van je.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Voor zulke klachten dien je toch echt bij God te zijn.
Als ik je vraag om tomaat te halen en je brengt gebak, dan ben je ook gezakt voor je test ondanks dat het gebak heerlijk heeft gesmaakt.
Ik zie het.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
En daarom heeft niemand wat aan die 'religie' van je.
Ik ben er inderdaad van overtuigd dat er legio mensen zitten te wachten op de terugkeer van concubines, kindhuwelijken, gedwongen koppelingen, polygamie en slavernijquote:
Als er in Duitsland in de naam van allah een agent in zijn nek wordt gestoken, of in Frankrijk een priester onthoofd, dan blijft het vanuit die hoek altijd oorverdovend stil, maar dit grijpen ze met beide handen aan om er een 'wij tegen zullie' verhaal van te maken, plotseling is het een moslim die vermoord is door een ongelovige. Op de socials heb ik zelfs gelezen dat die Gerben een zionist is, alles om het vuurtje verder op te stoken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
DENK is een walgelijke partij met walgelijke ideeën.
Hm-hm... Nog even over die aanslag op Trump...quote:Op donderdag 18 juli 2024 23:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kun jij echt 's ochtends jezelf in de spiegel aankijken en beweren dat jij een beschaafd mens bent? Man, man, wat moet jij nodig je morele kompas laten kalibreren.
Dan hebben we daar een rechtspraak voor en sancties. De doodstraf is hier al enige tijd afgeschaft, en terecht.quote:
Omdat er blijkbaar in de islam een behoefte bestaat aan het bekeren van criminele labiele elementen, zoals een Joram van Klaveren, of een Arnoud van Doorn. Moet je trots op zijn als zulke pannenkoeken zich geroepen voelen om zich bij je aan te sluiten.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Religie i.p.v. cultuur.
Criminelen in gevangenissen worden eerder benaderd zodat ze zich bekeren dan hen te laten vallen.
De variant die hij predikt staat kindhuwelijken, concubines, polygamie en slavinnen toe. Logisch dat criminelen daar voor vallen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 23:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar in de islam een behoefte bestaat aan het bekeren van criminele labiele elementen, zoals een Joram van Klaveren, of een Arnoud van Doorn. Moet je trots op zijn als zulke pannenkoeken zich geroepen voelen om zich bij je aan te sluiten.
Wil je zeggen dat er wel campagne wordt gevoerd om Gerben uit de gevangenis te krijgen?quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:32 schreef Triggershott het volgende:
nee, je ziet ons ook geen campagne voeren om hem uit de gevangenis te krijgen nadat hij een woningoverval heeft gepleegd.
Moge de Heer jou zegenen voor je mooie post.quote:Op donderdag 18 juli 2024 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan hebben we daar een rechtspraak voor en sancties. De doodstraf is hier al enige tijd afgeschaft, en terecht.
Sowieso, zodra mensen over andere mensen als ongedierte gaan praten kun je je borst nat maken. Wat een gifbelt er dan nog verder onder die hersenpan zit...
Die Gerben is een moordenaar en zal de bak in draaien (terecht); het slachtoffer heeft wellicht ernstige misdrijven begaan, dat is in Nederland nog altijd geen reden om geëxecuteerd te worden, al helemaal niet door vigilantes.
Zeker. Bewezen zaken kunnen gewoon benoemd worden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:38 schreef Tekaschi het volgende:
In Stampersgat vermoorde Hamza als 17-jarige veroordeeld voor drie overvallen
@:Fyazz
Nu mag het hopelijk wel.
Punt is, beste Fyazz, dat er hier meteen wordt gewezen naar een moord uit racistisch motief, omdat zaken als ruzie zoeken met de buurt ontkend werden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 08:30 schreef FYazz het volgende:
[..]
Zeker. Bewezen zaken kunnen gewoon benoemd worden.
Dat je vervolgens, bijna 'content', een betoog houdt over het foute gedrag van het slachtoffer en ook zo blijft focussen op het foute gedrag en schuld hebben van het slachtoffer en het nieuws gebruikt om te generaliseren blijf ik wel wat onfris vinden.
Denk dat er genoeg andere topics zijn waarin je jouw mening over en ervaringen met moslims en politiek kunt uiten (en waar je ook al jaren de ruimte voor krijgt). Persoonlijk hoeft dat voor mij niet in een topic over moord en over de rug van het slachtoffer.
Andersom is het dan natuurlijk ook waar. Dat je als moslim een niet moslim vermoord, wil niet zeggen dat je moord omdat de ander niet moslim is.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is, beste Fyazz, dat er hier meteen wordt gewezen naar een moord uit racistisch motief, omdat zaken als ruzie zoeken met de buurt ontkend werden.
Als je in je achterhoofd houdt wat dit slachtoffer in het verleden gedaan heeft, kun je je voorstellen (althans ik wel) dat het geen lieverdje was in de buurt en dat het heel goed mogelijk is dat hij deze dader tot het uiterste getergd heeft. Buurtbewoners kunnen hiervoor getuigen.
Het feit dat Gerben naar racisme neigende content heeft geplaatst, wil niet per definitie zeggen dat hij Hamza vermoord heeft, omdat het een moslim is. Lijkt mij dat er echt wel wat anders de oorzaak is dat hij tot deze daad is gekomen. En het lijkt mij ook dat het andersom had kunnen zijn. Hamza heeft al eerder messen getrokken, dat had ook hier kunnen gebeuren.
Neemt niet weg dat er nog steeds sprake is van moord of doodslag en dat Gerben hier voor gestraft moet worden. Daar is iedereen het over eens. Maar een verzwarende straf vanwege een racistisch motief lijkt mij moeilijk te bewijzen.
Punt is beste Gia dat ik nimmer heb gesteld dat het wel een racistisch motief betreft. Ik zie die link ook niet direct en daar gaat de discussie tussen user en mij ook helemaal niet over.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is, beste Fyazz, dat er hier meteen wordt gewezen naar een moord uit racistisch motief, omdat zaken als ruzie zoeken met de buurt ontkend werden.
Als je in je achterhoofd houdt wat dit slachtoffer in het verleden gedaan heeft, kun je je voorstellen (althans ik wel) dat het geen lieverdje was in de buurt en dat het heel goed mogelijk is dat hij deze dader tot het uiterste getergd heeft. Buurtbewoners kunnen hiervoor getuigen.
Het feit dat Gerben naar racisme neigende content heeft geplaatst, wil niet per definitie zeggen dat hij Hamza vermoord heeft, omdat het een moslim is. Lijkt mij dat er echt wel wat anders de oorzaak is dat hij tot deze daad is gekomen. En het lijkt mij ook dat het andersom had kunnen zijn. Hamza heeft al eerder messen getrokken, dat had ook hier kunnen gebeuren.
Neemt niet weg dat er nog steeds sprake is van moord of doodslag en dat Gerben hier voor gestraft moet worden. Daar is iedereen het over eens. Maar een verzwarende straf vanwege een racistisch motief lijkt mij moeilijk te bewijzen.
Lijkt mij dat dat soort dingen altijd op een spectrum liggen. Van pro-slachtoffer tot pro-dader.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
Punt is beste Gia dat ik nimmer heb gesteld dat het wel een racistisch motief betreft. Ik zie die link ook niet direct en daar gaat de discussie tussen user en mij ook helemaal niet over.
Maar denk zo dat je dit allemaal niet hebt gelezen omdat je mij per definitie als 'tegenstander' ziet en dus automatisch denkt dat ik het tegenovergestelde vind en me daarom hierop moet aanspreken/corrigeren.
Dat doe je wel vaker namelijk en dan blijkt dat we hetzelfde vinden en reageer je niet meer ...
Of het wel/geen racistisch motief betreft verklaart nog altijd niet de drang om de focus zo eenzijdig op het gedrag en schuld van het slachtoffer te leggen. Of dat nu in deze zaak is of zoals in Weiteveen.
Nogmaals, ik heb bij moord en zedendelicten niet zo'n behoefte om pro-dader te zijn of überhaupt om daar als buitenstaander in te moeten wroeten of een harde mening erover te hebben.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lijkt mij dat dat soort dingen altijd op een spectrum liggen. Van pro-slachtoffer tot pro-dader.
Maar niet iedereen moet dit maar op jouw manier interpreteren en op dezelfde plek van dat spectrum zetten.
- Slachtoffer was een crimineel. of minimaal iemand met een crimineel verledenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:42 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb bij moord en zedendelicten niet zo'n behoefte om pro-dader te zijn of überhaupt om daar als buitenstaander in te moeten wroeten of een harde mening erover te hebben.
Niets moet inderdaad en ik mag het gewoon onfris en minder fatsoenlijk vinden dat de focus zo op een slachtoffer wordt gelegd. En dat spreek ik ook gewoon uit.
Nee, dat zeg ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
- Slachtoffer was een crimineel. of minimaal iemand met een crimineel verleden
- Slachtoffer was een constante treiteraar binnen de relatie en ook richting andere buren
Dat telt gewoon zwaar mee. Dat je dat onsmakelijk vindt is echt bizar.
Je oogst wat je zaait. Als je jaren lang iemands woongenot aan het verkankeren bent.. en die persoon draait dan een keertje gewoon door... tsja...
Precies. Ook als die moslim op Islamitische sites afgeeft op het verderfelijke westen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Andersom is het dan natuurlijk ook waar. Dat je als moslim een niet moslim vermoord, wil niet zeggen dat je moord omdat de ander niet moslim is.
We discussiëren hier met meerdere users en de discussie gaat al vanaf het begin over het al dan niet sprake zijn van een racistisch motief. Aangezien dat tot strafverzwaring kan leiden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
Punt is beste Gia dat ik nimmer heb gesteld dat het wel een racistisch motief betreft. Ik zie die link ook niet direct en daar gaat de discussie tussen user en mij ook helemaal niet over.
Maar denk zo dat je dit allemaal niet hebt gelezen omdat je mij per definitie als 'tegenstander' ziet en dus automatisch denkt dat ik het tegenovergestelde vind en me daarom hierop moet aanspreken/corrigeren.
Dat doe je wel vaker namelijk en dan blijkt dat we hetzelfde vinden en reageer je niet meer ...
Of het wel/geen racistisch motief betreft verklaart nog altijd niet de drang om de focus zo eenzijdig op het gedrag en schuld van het slachtoffer te leggen. Of dat nu in deze zaak is of zoals in Weiteveen.
Het Christendom bedoel je?quote:Op donderdag 18 juli 2024 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De variant die hij predikt staat kindhuwelijken, concubines, polygamie en slavinnen toe. Logisch dat criminelen daar voor vallen.
Nee, jij bemoeit je met/reageert op een discussie tussen Tekaschi en mij over iets waar wij dus helemaal geen discussie over hebben.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
We discussiëren hier met meerdere users en de discussie gaat al vanaf het begin over het al dan niet sprake zijn van een racistisch motief. Aangezien dat tot strafverzwaring kan leiden.
Wie zegt dat het een koelbloedige moord was? Ik vind dat nogal een uitspraak, eerlijk gezegd! Juist het feit dat hij dreigde ook nog zijn vrouw en kind dood te schieten, doet mij vermoeden dat hij op dat moment helemaal over de rooien was en absoluut niet koelbloedig.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:51 schreef FYazz het volgende:
Nogmaals, slachtoffer was geen lieverdje maar de dader nog minder gelet op de koelbloedige moord maar daar ligt opmerkelijk genoeg niet de focus op.
Ik quote puur de uitspraken van de buurman, waar notabene het artikel van boevennieuws mee begint.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie zegt dat het een koelbloedige moord was? Ik vind dat nogal een uitspraak, eerlijk gezegd! Juist het feit dat hij dreigde ook nog zijn vrouw en kind dood te schieten, doet mij vermoeden dat hij op dat moment helemaal over de rooien was en absoluut niet koelbloedig.
Dit was geen voorbereide, bewuste moord, eerder een dader die over the edge is geduwd en doordraaide.
Nee, hij verwerpt Jezus als godheid, dus dat is vrij onwaarschijnlijk. Voorts waren vooral Unitaristen erg tegen de slavernij, dus dat zal hij ook niet zijn.quote:
Vervelend dat dat je is overkomen. Dat lijkt mij heel frustrerend.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:51 schreef FYazz het volgende:
Lees anders ff mijn post 183 terug. Geeft een duidelijke uitleg en daar laat ik het bij.
Zo sta ik er ook in. Alleen betreft mijn empathie hooguit de vrouw en het kind in dit verhaal.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:38 schreef SpecialK het volgende:
Maar op basis van dit... lukt het mij met geen mogelijkheid om meer dan de minimale basishoeveelheid empathie op te wekken voor het slachtoffer. Waarmee ik bedoel.. het was een mens en ik gun hem zijn rechten zoals ik Hitler en moeder Teresa ook hun rechten zou gunnen.
Hoe kom je bij die onzin?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook in. Alleen betreft mijn empathie hooguit de vrouw en het kind in dit verhaal.
Niemand, hoe verrot ook, verdient het om vermoord te worden, maar je kunt mensen tot het uiterste treiteren en op een bepaald moment slaan ze door.
In mijn ogen is het dan doodslag, geen moord, ook niet als hij doelbewust het wapen gepakt heeft. Lijkt mij zeker geen sprake van een racistisch motief, want het is niet zo dat deze man iemand doodschiet omdat het een moslim is. Als dit een Surinamer, een belg of een nederlander was geweest die hem, op deze manier, gedurende langere tijd getreiterd had, had hetzelfde kunnen gebeuren.
Maar goed, dat is allemaal aan de rechtbank. Ik ga zeker geen actie voeren of zo om deze man vrij te krijgen, of strafvermindering. Hij heeft het gedaan en nu is het aan de rechter om hier een oordeel over te vellen.
Vrees alleen wel, gezien het feit dat rechters nogal gevoelig zijn voor druk vanuit de moslimgemeenschap, dat hier wel dat racistisch motief aangehangen gaat worden. Dat vind ik dan jammer, maar ik zal er geen minuut minder om slapen.
Ervaringen uit het verleden geven in dit geval wel garanties voor de toekomst.quote:
Het is klinkklare nonsens.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ervaringen uit het verleden geven in dit geval wel garanties voor de toekomst.
En nee, ik heb op deze zonnige vrijdag geen zin om voorbeelden met bronnen te gaan zoeken, dus je doet het maar met mijn mening.
Blijkbaar wel, want je moet toch constant offtopic op me reagerenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:34 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
En laat dit nou eens niemand interesseren.
Het christendom staat geen polygamie toe.quote:
quote:Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn
Dat zegt niks over polygamie. Dat betekent alleen, dat ze zullen neuken (voor de voortplanting, natuurlijk, niet voor de lol).quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het christendom staat geen polygamie toe.
Mattheus 19:5
[..]
Wow, wat een kritiek op religie ineens... nu wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 17:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zegt niks over polygamie. Dat betekent alleen, dat ze zullen neuken (voor de voortplanting, natuurlijk, niet voor de lol).
Wel eens van Koning David gehoord? Of Salomo?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wow, wat een kritiek op religie ineens... nu wel.
En nee, veelwijverij is in het christendom nooit de norm geweest.
Ja.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel eens van Koning David gehoord? Of Salomo?
Eerder dan jij, vermoedelijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja.
Wel eens van Augustinus gehoord?
Dat zou kunnen zijn.quote:
Ja hoor, echt een HEL hier voor aanhangers van de islam.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:45 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Ik hoop oprecht dat karma bestaat, walgelijk flutkrantje.
Hardop gelachen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:45 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Ik hoop oprecht dat karma bestaat, walgelijk flutkrantje.
Zo waar helaas..quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:56 schreef Mubassie het volgende:
Stel je voor:
Angst onder christenen na schietpartij in Utrechtse tram.
Een utopie dat deze headliner het ooit zou hebben gehaald.
Weet je wel wat een column inhoudtquote:Op maandag 22 juli 2024 14:34 schreef Richestorags het volgende:
Wat een walgelijk ideologisch kutblad is de Volkskrant toch. In plaats van nieuws feitelijk te presenteren printen ze gewoon een agenda.
Toch ben jij zo goed op de hoogte van al die zogenaamde misdrijven.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:36 schreef LaDaDiDa het volgende:
Moslims hebben altijd zo weinig zelf reflectie.
Hoevaak zijn Nederlanders niet het slachtoffer van misdrijven van moslims, en daar hoor je nooit iets over.
Het gaat om de combinatie van de toon die ze in hun nieuwsartikelen, gestapeld met hun columns, proberen neer te zetten. Dat is een toon die voortkomt uit een agenda onafhankelijk van wat er feitelijk is gebeurd.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:01 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Weet je wel wat een column inhoudt
Lijkt de Telegraaf welquote:Op maandag 22 juli 2024 15:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gaat om de combinatie van de toon die ze in hun nieuwsartikelen, gestapeld met hun columns, proberen neer te zetten. Dat is een toon die voortkomt uit een agenda onafhankelijk van wat er feitelijk is gebeurd.
Niets mis mee IMHO, objectieve media bestaan niet. Deze kranten komen uit een tijd waar ze openlijk bij een zuil hoorden.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:03 schreef Richestorags het volgende:
Het gaat om de combinatie van de toon die ze in hun nieuwsartikelen, gestapeld met hun columns, proberen neer te zetten. Dat is een toon die voortkomt uit een agenda onafhankelijk van wat er feitelijk is gebeurd.
Heb ik gezegd dat dat een kwaliteitskrant is? Ben je werkelijk zo intellectueel lui dat je denkt dat A = kut, B = goed betekent? Echt, reageer dan gewoon niet.quote:
Dan kun je zelf misschien wel een moslim zijn, maar wat deze user zegt wil je toch niet ontkennen zeker?quote:Op maandag 22 juli 2024 15:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Toch ben jij zo goed op de hoogte van al die zogenaamde misdrijven.
Yep, al doet "de pers" er van alles aan om zoveel mogelijk achter tehouden:quote:Op maandag 22 juli 2024 15:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Toch ben jij zo goed op de hoogte van al die zogenaamde misdrijven.
quote:Op maandag 22 juli 2024 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Yep, al doet "de pers" er van alles aan om zoveel mogelijk achter tehouden:
[ afbeelding ]
En da's 1 voorbeeld, van de NOS zijn er honderden te vinden inmiddels.
Daarom hebben de mensen zo weinig vertrouwen in de journalistiek inmiddels.
Idd...quote:Op maandag 22 juli 2024 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn God, dat er naar zo'n Youssef wordt geluisterd in plaats van dat hij keihard wordt aangepakt geeft het failliet van het land wel weer aan zeg.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van alles mis mee want ze proberen de publieke opinie te sturen in plaats van nieuws te brengen. Het probleem is dat bijna de gehele mainstream media inmiddels zo is.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:09 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Niets mis mee IMHO, objectieve media bestaan niet. Deze kranten komen uit een tijd waar ze openlijk bij een zuil hoorden.
De krant is van oorsprong rooms-katholiek en richt zich sinds de jaren 1960 op de hoger opgeleide lezers.
In Amsterdam hetzelfde met die Groot Wassink.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mijn God, dat er naar zo'n Youssef wordt geluisterd in plaats van dat hij keihard wordt aangepakt geeft het failliet van het land wel weer aan zeg.
*de wappiesquote:Op maandag 22 juli 2024 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan zijn de wappies, inmiddels dus aantoonbaar bewezen hierboven, goed geinformeerdquote:
Je kunt dan vast wel enkele tientallen van de honderden voorbeelden delen?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan zijn de wappies, inmiddels dus aantoonbaar bewezen hierboven, goed geinformeerd.
De PM?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:10 schreef vul_maar_in het volgende:
beetje raar om over wappies te spreken als destijds de PM door het stof ging maar ok.
Ja hoor, maar ik ga je huiswerk niet 100% doen voor je, ik geef je een hele kleine opdracht, zoek op X het account "blik op de NOS" en zie de jarenlange propaganda in actiequote:Op maandag 22 juli 2024 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt dan vast wel enkele tientallen van de honderden voorbeelden delen?
Terugkrabbelgenotquote:Op maandag 22 juli 2024 16:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja hoor, maar ik ga je huiswerk niet 100% doen voor je, ik geef je een hele kleine opdracht, zoek op X het account "blik op de NOS" en zie de jarenlange propaganda in actie.
Nope, leeg argumentquote:
Gerben van V? Lijkt me Japans of iets in die richting.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:12 schreef recursief het volgende:
Even on-topic: Welke nationaliteit heeft de doodschieter uit Stampersgat eigenlijk? Is dat bekend?
Yep, vergeet ook niet "verwarde man" en "jongeren"quote:
Lekker zwemmen in je fabeltjesfuikquote:Op maandag 22 juli 2024 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, leeg argument.
Ik geef al 2 voorbeelden, artikel dat ik post en Groot Wassink. Niet genoeg? Jammer dat je zo onwetend bent, kan ik niets aan doen.
Een fuik met inmiddels 2 harde bewijzen een een account vol bewijs tegen..quote:Op maandag 22 juli 2024 16:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker zwemmen in je fabeltjesfuik
Een account vol bewijsquote:Op maandag 22 juli 2024 16:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een fuik met inmiddels 2 harde bewijzen een een account vol bewijs tegen..
*checkt notes.
Jouw lege posts.
Ik zie nu pas dat jouw harde bewijs al van een jaar geleden is.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een fuik met inmiddels 2 harde bewijzen een een account vol bewijs tegen..
*checkt notes.
Jouw lege posts.
Yep, vooralsnog ben jij nog met 0,0, niks, nakkes, nada op de proppen gekomen qua iets dat ook maar in de buurt komt van een tegenargument.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een account vol bewijs. Lekker blijven trappelen jongen
Ah ja, dingen die "we" al jaren benoemen zijn niet meer geldig omdat ze, in dit geval, van een tijd terug zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat jouw harde bewijs al van een jaar geleden is.
Figures.
Nee precies, ik toon verder niet aan hoe dat fameuze account waar je altijd mee schermt met HONDERDEN voorbeelden eigenlijk geen reet voorsteltquote:Op maandag 22 juli 2024 16:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Yep, vooralsnog ben jij nog met 0,0, niks, nakkes, nada op de proppen gekomen qua iets dat ook maar in de buurt komt van een tegenargument.
En toch zou IK aan het trappelen zijn. Apart jochie ben je toch.
Nee, dat deed je inderdaad totaal niet. De eerste post met de waarheid van je in dit topicquote:Op maandag 22 juli 2024 16:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee precies, ik toon verder niet aan hoe dat fameuze account waar je altijd mee schermt met HONDERDEN voorbeelden eigenlijk geen reet voorstelt.
Agreed.quote:
Zo blind word je dus in een fabeltjesfuik. Eigenlijk best treurig ookquote:Op maandag 22 juli 2024 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat deed je inderdaad totaal niet. De eerste post met de waarheid van je in dit topic.
Elke Europeaan zou voor zijn eigen bestwil voor de Democraten moeten zijn.quote:
De fabeltjesfuik vol bewijzen, wederom, tegen jouw "je hebt ongelijk" diarree zonder inhoud.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo blind word je dus in een fabeltjesfuik. Eigenlijk best treurig ook.
Waarom vind je dat?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Elke Europeaan zou voor zijn eigen bestwil voor de Democraten moeten zijn.
Het is inderdaad wel een bewijs van een fabeltjesfuik dat dat X account vorige week nog 'vergat' dat Leeds wel degelijk gewoon in het NOS Journaal zat.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De fabeltjesfuik vol bewijzen, wederom, tegen jouw "je hebt ongelijk" diarree zonder inhoud.
Heb je de tijden gechecked?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel een bewijs van een fabeltjesfuik dat dat X account vorige week nog 'vergat' dat Leeds wel degelijk gewoon in het NOS Journaal zat.
Ben je het zelf dat accountquote:Op maandag 22 juli 2024 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heb je de tijden gechecked?
En nou nou, je hebt er 1 gevonden die wellicht op dat moment net achterhaald was.
De honderden voorbeelden waarin moedwillig de achtergrond van de daders is weggemoffeld, die negeer je.
Cherry picken heet dat, dat mag, maar je weet zelf dat je uiteindelijk gewoon fout zit.
Neequote:
Best lekker, vermaak me prima met dat leuke account van je.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee.
Wederom geen enkel argument alleen een domme aantijging.
Hoe vind je zelf dat het gaat?.
Da's mooi danquote:Op maandag 22 juli 2024 16:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Best lekker, vermaak me prima met dat leuke account van je.
Je weet best hoe het zit, hou eens op met dat goedpraten.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Deze is ook wel mooi (en ontopic)
[ x ]
Nergens beweert "de staatsomroep" (of de neutrale taakomroep) iets in die trant maar ok
Wat een fopaccount zeg.
Nee ik begin net johquote:Op maandag 22 juli 2024 16:36 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je weet best hoe het zit, hou eens op met dat goedpraten.
O wacht, je bent een moslim?
Dat is absoluut zo. Betekend nog niet dat je in je eigen land voor de d66'ers van deze planeet moet zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Elke Europeaan zou voor zijn eigen bestwil voor de Democraten moeten zijn.
Niet lullig bedoeld maar ik adviseer je echt om bij Twitter weg te blijven. Dit is lang niet de eerste keer dat je dubieuze news accounts hier neergooid en je jezelf daarna moet corrigeren. Twitter zit vol met nep nieuws en framing zowel aan de linker en rechterkant.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heb je de tijden gechecked?
En nou nou, je hebt er 1 gevonden die wellicht op dat moment net achterhaald was.
De honderden voorbeelden waarin moedwillig de achtergrond van de daders is weggemoffeld, die negeer je.
Cherry picken heet dat, dat mag, maar je weet zelf dat je uiteindelijk gewoon fout zit.
Leuk advies Ursula, maar nee dank je.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar ik adviseer je echt om bij Twitter weg te blijven. Dit is lang niet de eerste keer dat je dubieuze news accounts hier neergooid en je jezelf daarna moet corrigeren. Twitter zit vol met nep nieuws en framing zowel aan de linker en rechterkant.
Als je graag een rechts geluid wilt zullen er toch alternatieven zijn, zoals Telegraaf of een ander krantje? Waar in elk geval nog een beetje journalistiek bedreven wordt.
Dat maak je er helemaal zelf vanquote:
quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:42 schreef thedeedster het volgende:
Ach ja...Schimmelpenninck...nuff said.quote:
Wat je ook van Schimmelpenninck vindt, hij heeft hier best een punt.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach ja...Schimmelpenninck...nuff said.
Er is geen smeriger onderkruipsel dan die Schimmelpenninck.quote:
Niet echt, tenzij je een net afgestudeerde student INTERSECTIONAL POSTCOLONIALISM WHITENESS bentquote:Op maandag 22 juli 2024 19:28 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat je ook van Schimmelpenninck vindt, hij heeft hier best een punt.
We weten allemaal hoe de 'progressieven' op de Islam zouden reageren als het grootste deel van de moslims autochtone zou zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
De meeste moslims hebben een 'kleurtje'. Dat, en alleen dat, betekent dat hele hordes deugkneuzende 'witte' progressieven maar een lans blijven breken voor aanhangers van een aartsconservatieve religie die qua denkbeelden over vrouwen, homo's en andersdenkenden niet onderdoet voor een calvinistische predikant anno 1618.
De doodgravers van rechten van homo's, vrouwen en andersdenkenden, met hun pathologische angst verweten te worden racistisch te zijn.
Wees er trots op, 'progressief' Nederland. Jullie, en alleen jullie, zullen schuldig zijn aan de telooorgang van de hier zwaar bevochten rechten van minderheden
Veel plezier alvast, volgend jaar, bij het 'meedoen met zo'n gezellige en inclusieve' iftar.
Dat is inderdaad doodvermoeiend. Het liefst zou ik zien dat de media en politici zich meer verbindend opstellen, maar zo werkt de wereld helaas niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:58 schreef FYazz het volgende:
Ik vind het een verheven polariserende column van Sander.
Die soms echt wel goede dingen kan zeggen (en soms ook niet), en dit soort stellige columns over 'domrechts' dragen niets bij aan het oplossen van de onderlinge verdeeldheid ofwel dat beide kanten beter naar elkaar gaan luisteren.
De andere kant is dat de reacties erop, die dan weer even polariserend zijn maar dan over 'links/progressieve deugers', ook totaal niets bijdragen.
Misschien moeten we al die ophitsers aan beide kanten eens gaan negeren. Laat ze lekker met elkaar bekvechten in de eigen bubbel.
Het is toch doodvermoeiend dat alles maar draait om vingertjes wijzen, argwaan hebben naar de ander en elkaar klem te zetten.
Enge vrouw- en homohatende conservatieve engerds natuurlijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:04 schreef ISVV het volgende:
[..]
We weten allemaal hoe de 'progressieven' op de Islam zouden reageren als het grootste deel van de moslims autochtone, blanke Nederlanders waren.
Kritiek op islam = racisme.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:05 schreef Triggershott het volgende:
Advocaat Anis Boumanjal, die de nabestaanden bijstaat, laat weten dat de familie het belangrijk vindt dat een eventueel racistisch motief nadrukkelijk wordt onderzocht. Volgens regionale media was de 25-jarige Hamza als minderjarige overigens zelf betrokken bij meerdere gewapende overvallen en kreeg hij om die reden een zogeheten PIJ-maatregel opgelegd, in de volksmond bekend als jeugd-tbs. Een OM-woordvoerder mag daarover niets zeggen. Advocaat Boumanjal reageert geïrriteerd op vragen hierover. ‘Ik weet daar niets van en het lijkt me ook niet relevant op dit moment, vindt u wel? Die jongeman is net overleden.’
In een interview in de regionale krant BN/DeStem sprak hij toen de achteraf bezien nogal beladen woorden: ‘Het is waar dat pistolen gemaakt worden om mensen dood te schieten. Maar dat is niet iets waar verzamelaars bij stilstaan.’
Ook wel betuttelracisme genoemd.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Enge vrouw- en homohatende conservatieve engerds natuurlijk.
Maar ja, dat kleurtje: nu moet gemaand worden tot 'respect voor diversiteit' en vooral heel veel nuance.
Hypocrieten
Op Linkedin ook weer, allemaal van die 'witte' deugneuzen die de tenenkrommende janksessie van Esmah Lalah liken en bejubelen als teken van 'dapperheid' en 'moed'.quote:
Zet ff linkjes bij je quotes plsquote:Op maandag 22 juli 2024 20:05 schreef Triggershott het volgende:
Advocaat Anis Boumanjal, die de nabestaanden bijstaat, laat weten dat de familie het belangrijk vindt dat een eventueel racistisch motief nadrukkelijk wordt onderzocht. Volgens regionale media was de 25-jarige Hamza als minderjarige overigens zelf betrokken bij meerdere gewapende overvallen en kreeg hij om die reden een zogeheten PIJ-maatregel opgelegd, in de volksmond bekend als jeugd-tbs. Een OM-woordvoerder mag daarover niets zeggen. Advocaat Boumanjal reageert geïrriteerd op vragen hierover. ‘Ik weet daar niets van en het lijkt me ook niet relevant op dit moment, vindt u wel? Die jongeman is net overleden.’
In een interview in de regionale krant BN/DeStem sprak hij toen de achteraf bezien nogal beladen woorden: ‘Het is waar dat pistolen gemaakt worden om mensen dood te schieten. Maar dat is niet iets waar verzamelaars bij stilstaan.’
Ik vind de hypocrisie van de andere club blootleggen door middel van polariseren geen goede reden alsook geen goed middel.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik de hypocrisie van die club verafschuw.
Plus dat ze natuurlijk al enkele tijden de media op hun hand hebben.
Die andere club is voor geen enkele rede vatbaar. Dat uitgerekend ik, met mijn staat van dienst hier en elders, door lidmaten van deze sekte wordt verweten 'racistisch' en 'conservatief' te zijn, zegt genoeg.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:16 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind de hypocrisie van de andere club blootleggen door middel van polariseren geen goede reden als middel. Je blijft hiermee ook in een cirkel draaie, want de andere club reageert met eenzelfde polariserende toon.
Je kunt ook zonder termen als domrechts en deugkneuzen etc. een punt maken.
Je kunt ook met een gezonde kritische blik en met begrip/interesse in de ander de hypocrisie blootleggen ipv puur vanuit de aanval en afkeur op de mening/actie van de ander.
Ik ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:05 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad doodvermoeiend. Het liefst zou ik zien dat de media en politici zich meer verbindend opstellen, maar zo werkt de wereld helaas niet.
Nou, hij schijnt ook diversiteit te hebben met neuken. En van wat ik begreep niet met medeweten van zijn vriendin (als dat anders is: b'vo).quote:Op maandag 22 juli 2024 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Schimmelpenninck is zo'n 13 in een dozijn grachtengordeliaan wiens enige diversiteit bestaat uit het plaatsen van bestellingen op thuisbezorgd.
Dit blijft inderdaad fascinerend om te aanschouwen.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die andere club is voor geen enkele rede vatbaar. Dat uitgerekend ik, met mijn staat van dienst hier en elders, door lidmaten van deze sekte wordt verweten 'racistisch' en 'conservatief' te zijn, zegt genoeg.
Nee, de grens is bereikt. We hebben hier van doen met een onbelezen, fanatische roedel van met 'witte erfschuld' behepte charlatans die juist zelf enkel nog in kleur en ras kunnen denken, en daarmee alles wat met progressivisme en Verlichting te maken heeft naar het graf dragen.
Dat eeuwige gedweep met de islam, alsof het een oh zo eenhoorn en regenboog gekleurde religie van tolerantie en begrip en inclusie is, daar moet gewoon korte metten mee gemaakt worden.
VOORAL voor onze vrouwen en homo's.
Ja, ja ... de andere club is.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die andere club is voor geen enkele rede vatbaar. Dat uitgerekend ik, met mijn staat van dienst hier en elders, door lidmaten van deze sekte wordt verweten 'racistisch' en 'conservatief' te zijn, zegt genoeg.
Nee, de grens is bereikt. We hebben hier van doen met een onbelezen, fanatische roedel van met 'witte erfschuld' behepte charlatans die juist zelf enkel nog in kleur en ras kunnen denken, en daarmee alles wat met progressivisme en Verlichting te maken heeft naar het graf dragen.
Dat eeuwige gedweep met de islam, alsof het een oh zo eenhoorn en regenboog gekleurde religie van tolerantie en begrip en inclusie is, daar moet gewoon korte metten mee gemaakt worden.
VOORAL voor onze vrouwen en homo's.
Bij Real Time was het weer tijd voor future headlines. Een daarvan:quote:Op maandag 22 juli 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
De meeste moslims hebben een 'kleurtje'. Dat, en alleen dat, betekent dat hele hordes deugkneuzende 'witte' progressieven maar een lans blijven breken voor aanhangers van een aartsconservatieve religie die qua denkbeelden over vrouwen, homo's en andersdenkenden niet onderdoet voor een calvinistische predikant anno 1618.
De doodgravers van rechten van homo's, vrouwen en andersdenkenden, met hun pathologische angst verweten te worden racistisch te zijn.
Wees er trots op, 'progressief' Nederland. Jullie, en alleen jullie, zullen schuldig zijn aan de telooorgang van de hier zwaar bevochten rechten van minderheden
Veel plezier alvast, volgend jaar, bij het 'meedoen met zo'n gezellige en inclusieve' iftar.
Dat interesseert me nul.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, ja ... de andere club is.
En die club vindt weer wat van dat andere clubje en beide doen ze bijvoorbaat al niet meer naar elkaar luisteren.
Wat de ene club ook zegt, het is domrechts. En wat de andere club ook zegt, het is deugkneuzen links.
Wees eerlijk.
Hoeveel mensen van de andere polariserende club heb jij weten te overtuigen met jouw polariserende houding? Met hoeveel van die andere clubleden heb jij echt verbinding gemaakt en zijn jullie nader tot elkaar gekomen?
Wat heeft het 'jouw' clubje en het andere clubje concreet gebracht door zo te polariseren?
Die 'hij doet hetzelfde' begrijp ik niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:57 schreef oblo het volgende:
Maar hij heeft toch gewoon een punt over dat telegraaf artikel? Het leest niet echt objectief en geen woord over het online profiel van de dader.
Dat hij vervolgens precies doet wat de telegraaf ook doet met zijn “extreemrechtse moordpartij” is wel cringe.
Dat zou dan juist weer kunnen wijzen op dat het motief niet racistisch van aard was.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:05 schreef Triggershott het volgende:
Ook de vrouw van Hamza leek volgens haar niet op de hoogte van een conflict, merkte ze toen ze afgelopen week langsging om haar condoleances over te brengen. ‘Zijn vrouw vertelde me dat Hamza en mijn buurman soms gewoon gezellig met elkaar kletsten over auto’s.’
Je bent/doet dus net zoals Sander.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat interesseert me nul.
Ik kan in ieder geval met gerust hart naar mezelf kijken in de spiegel, wetende dat ik mijn progressieve en Verlichtings-idealen niet verloochend heb voor wat likes van 'witte' deugkneuzen en hun religieuze 'broeders en zusters'
Schouderklopjes interesseren me ook nul.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:36 schreef FYazz het volgende:
[..]
Je bent/doet dus net zoals Sander.
Maar dan met een ander smaakje.
Maar goed, dan blijven jullie beide jezelf schouderklopjes geven omdat jullie heldhaftig blijven staan voor de eigen waarheid (over de ander) en omdat jullie dat andere clubje toch echt even de waarheid hebben verteld (die vervolgens helemaal niet naar jullie hebben geluisterd).
Het andere clubje zegt hetzelfde.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schouderklopjes interesseren me ook nul.
Mij interesseren de rechten van vrouwen, homo's en andersdekenen/ongelovigen.
Ooit was dat heel 'progressief'.
Hij beticht de telegraaf ervan deze moord af te doen als “parkeerruzie” door selectief om te gaan met de informatie.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die 'hij doet hetzelfde' begrijp ik niet.
Elke club die de islam continu met fluwelen handschoentjes aanpakt en zegt op te komen voor die rechten neem ik dus totaal niet serieus.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het andere clubje zegt hetzelfde.
Maar jullie horen elkaar niet meer
Niet projecteren svpquote:Op maandag 22 juli 2024 19:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Er is geen smeriger onderkruipsel dan die Schimmelpenninck.
Ok, laten we er even vanuit gaan dat Wilders en Duk aangesproken moeten kunnen worden op de handelingen van hun volgers, kunnen we het er dan over eens zijn dat hetzelfde gezegd kan worden over de imams van de moskeeen waar de Mohammded B's en de Gokmen T's van deze wereld hun inspiratie opdeden?quote:Op maandag 22 juli 2024 19:28 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat je ook van Schimmelpenninck vindt, hij heeft hier best een punt.
Ook nooit over het oproepen om zwarte piet voor zijn kop te schoppen, of Tofik die tijdens ramadan mensen op een terras wil sniperen, zal toeval zijnquote:Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ok, laten we er even vanuit gaan dat Wilders en Duk aangesproken moeten kunnen worden op de handelingen van hun volgers, kunnen we het er dan over eens zijn dat hetzelfde gezegd kan worden over de imams van de moskeeen waar de Mohammded B's en de Gokmen T's van deze wereld hun inspiratie opdeden?
Want daar heb ik Schimmelkut nooit op kunnen betrappen.
Dat is helemaal niet wat Schimmelpenninck zegt.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ok, laten we er even vanuit gaan dat Wilders en Duk aangesproken moeten kunnen worden op de handelingen van hun volgers
Nou dat is dus zo klaar als een klontje, hij was overduidelijk verward. Classificeren we dat niet altijd zo?quote:Op maandag 22 juli 2024 20:05 schreef Triggershott het volgende:
De grote vraag is wat Gerben van V. bezielde, toen hij zijn wapen richtte op de jonge vader. De directe buren van verdachte en slachtoffer zeggen nooit iets te hebben gemerkt van enig conflict.
Ook de vrouw van Hamza leek volgens haar niet op de hoogte van een conflict, merkte ze toen ze afgelopen week langsging om haar condoleances over te brengen. ‘Zijn vrouw vertelde me dat Hamza en mijn buurman soms gewoon gezellig met elkaar kletsten over auto’s.’
Omdat de andere een isolationistische mafkees is.quote:
Link?quote:Op maandag 22 juli 2024 20:27 schreef VEM2012 het volgende:
Co-founder of Queers for Palestine visits Gaza, changes his mind
Volgens deze redenatie kan Schimmelpenninck zélf ook verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele acties van zíjn volgers.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ok, laten we er even vanuit gaan dat Wilders en Duk aangesproken moeten kunnen worden op de handelingen van hun volgers, kunnen we het er dan over eens zijn dat hetzelfde gezegd kan worden over de imams van de moskeeen waar de Mohammded B's en de Gokmen T's van deze wereld hun inspiratie opdeden?
Want daar heb ik Schimmelkut nooit op kunnen betrappen.
https://nos.nl/artikel/25(...)mpersgat-langer-vastquote:Verdachte dodelijke schietpartij Stampersgat langer vast
De man die verdacht wordt van het doodschieten van zijn 25-jarige buurman in Stampersgat moet langer in de cel blijven. Dat heeft de raadkamer van de rechtbank in Breda bepaald.
Dat zou sws niet kunnen want alleen Marokkanen zorgen voor ellende rondom voetbalwedstrijden las ik net.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:50 schreef Triggershott het volgende:
Wat zat Gerben te doen een uur of twee voordat hij Hamza doodschoot (nacht van 10 op 11 juli)? Hij draaide door nadat Engeland Nederland uitschakelde?
Waarschijnlijk op zoek naar het Weideveen-topique.quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:33 schreef ISVV het volgende:
[..]
Bedankt voor je constructieve bijdrage, mooie kick.
quote:In juli werd Hamza el Baghdadi (25) doodgeschoten door een buurman in Stampersgat. Al gauw gingen verhalen over een racistisch motief, maar dat is nog maar de vraag. Volgens de rechtbank in Breda staat er niks daarover in het dossier. Het Openbaar Ministerie (OM) wil nu geen conclusie trekken omdat het onderzoek nog loopt. De schutter zegt dat hij bezorgd is over alle verhalen die de ronde doen. "Ik vind het stuitend dat ik neergezet word als een of andere racist die om zich heen heeft lopen schieten."
De schutter Gerben van V. (55) beroept zich op zelfverdediging en wijst naar Hamza: "Hij is de aanstichter van het geheel geweest." Het OM heeft Van V. aangeklaagd voor moord of doodslag.
De zitting maandagmiddag begon met een korte mededeling van de rechtbankvoorzitter. Die merkte op dat er veel belangstelling is van de media, vanaf het eerste moment. "De grote belangstelling en opnames zijn vanwege het mogelijke motief. Maar we hebben in de vijfhonderd pagina’s dossier die er nu zijn geen aanknopingspunt gevonden voor een racistisch motief. Dat is belangrijk om vooraf te zeggen", zei de rechter.
De officier van justitie benadrukte dat zij nog geen conclusies wil trekken. "Het benoemen van motieven kan het OM pas doen als alles is onderzocht. Onderzoek naar zijn socialemediauitingen is nog steeds in volle gang. Wij kunnen nog geen uitspraak doen over het motief of mogelijke motieven."
Bekentenis
De officier vertelde ook dat verdachte Gerben van V. tot nu toe vier keer is gehoord door de politie. "Hij heeft telkens aangegeven meermaals op het slachtoffer te hebben geschoten", zei de officier. Er loopt nog volop onderzoek naar onder meer schotresten. In februari of maart komt er een rapport over de hulzen.
Een psychiater had al een gesprek met de verdachte. En er zijn geen aanwijzingen voor een ziekte of stoornis. Wel autistische trekken, maar er is geen nader persoonlijk onderzoek nodig, is het advies. Het OM volgt dat op.
Geen racist
Van V. wilde zelf ook nog kort wat kwijt. “Het eerste schot is in de woning zelf gevallen. Van binnen naar buiten, dat was het eerste.” En hij deed dat omdat hij zich verdedigde. "Ik beroep me op zelfverdediging, noodweer. Hij is de aanstichter van het geheel geweest. Ik vind het stuitend dat ik neergezet wordt als een of andere racist die om zich heen heeft lopen schieten."
Van V. zei dat hij het zwaar heeft in het huis van bewaring. "Mijn veiligheid in de PI in Grave is niet gegarandeerd. Dat vind ik nogal zorgelijk. Ik zit al twee weken in beveiligde detentie in Grave. Dat vind ik wel belangrijk om te benoemen." Volgens Van V. lijden ook zijn familieleden onder de beschuldigingen en durft niemand te getuigen.
Meer wapens
Van V. verklaarde bij de politie dat hij Hamza met een Mauser-handvuurwapen zou hebben gedood. Maar de officier van justitie vertelde dat in het huis van Van V. meer wapens zijn gevonden, "Ik heb alle wapens in beslag laten nemen.” Ze bevestigde dat het nog niet honderd procent vast staat dat Hamza met het Mauser-handvuurwapen is gedood, vandaar het onderzoek naar de hele collectie.
Hoe groot die collectie was, is niet bekendgemaakt. Van V. was verzamelaar en had een vergunning. Hij voegde daar ook nog wat aan toe. "Ik was bezig met de verkoop van de collectie. Vrijdag voor de schietpartij zijn de laatste foto’s gemaakt."
Nabestaanden
De zitting van maandag was de eerste in deze zaak en daarmee de openbare start van het proces. Er was veel belangstelling. De weduwe en kinderen van Hamza zaten in de zaal. Samen met hun slachtofferadvocaat. Die vond het 'ongepast' dat de rechtbank nu al motieven uitsluit terwijl het onderzoek nog loopt.
De rechters benadrukten nogmaals. "Wij lezen ook kranten en kijken ook tv en wij hebben een dossier. Bij de huidige stand van het onderzoek - en er is al veel socialemediaonderzoek gedaan - hebben we geen aanleiding om te veronderstellen dat meneer Van V. het heeft gedaan uit racistische overwegingen.” Daarna voegde de rechtbankvoorzitter er nog eens expliciet aan toe: "Op dit moment"
De advocaat van de verdachte deed geen verzoeken voor het opheffen van zijn voorarrest. De zaak gaat verder op 8 januari. Wanneer het proces inhoudelijk is dat is nog onbekend.
https://www.omroepbrabant(...)nt-dat-hij-racist-is
Vergelijkbaar met Asmerom Z., de eerste zaak omtrent straatintimidatie, die zonder advocaat het iets onderschat had laatst. Ook daar heel veel media.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:04 schreef Tekaschi het volgende:
Geen racistische moord dus, al die "journalisten" (proest) en politici weer helemaal voor niets een tweedeling veroorzaakt in de maatschappij. Toch apart hoe snel er naar racisme wordt gewezen en hoeveel aandacht er voor was, nog aparter dat dit andersom nooit gebeurd, de media aandacht dan racistische aanvallen zijn er dagelijks op autochtone Nederlanders.
Hopelijk snel meer duidelijkheid, want als het eerste schot vanuit zijn woning is gevallen zal die Hamza wel agressief zijn geweest, had natuurlijk al een heel verleden en strafblad.
Dat je niet veilig bent in de gevangenis is niet raar, het zit daar vol met Hamza's en Hamza kan de grootste crimineel op aarde zijn, de loyaliteit in die kringen kent geen grenzen.
Vraag mij wel af of al die schreeuwende islamitische politici, die het veelvoud aan racisme andersom altijd doodzwijgen of downplayen, en een Jihad probeerden te starten nu hun excuses aanbieden? Lol wat zeg ik, die jutten hun islamitische achterban nog wel even lekker verder op.
Denk eerder dat de mensen die zijn x account bekeken hebben, daar 2 berichten over moslims vonden, 50 over christen, 100 over Joden, 150 over vrouwen en 200 over de PVV vooral racistisch zijn om de focus alleen op die over moslims te leggen. Types zoals Sander Schimmelpennick die hele haatzaai columns schreef over Wierd Duk, Wilders en de dom rechtse PVV stemmer, of Tofik Dibi, Kati Piri en Esmah Lahlah die meteen hun haat voor Nederlanders konden spuien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 07:25 schreef Killumination het volgende:
Zou de rechter ook een racist zijn?
Ach ja, je denkt….quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 08:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Denk eerder dat de mensen die zijn x account bekeken hebben, daar 2 berichten over moslims vonden, 50 over christen, 100 over Joden, 150 over vrouwen en 200 over de PVV vooral racistisch zijn om de focus alleen op die over moslims te leggen. Types zoals Sander Schimmelpennick die hele haatzaai columns schreef over Wierd Duk, Wilders en de dom rechtse PVV stemmer, of Tofik Dibi, Kati Piri en Esmah Lahlah die meteen hun haat voor Nederlanders konden spuien.
Helemaal mee eens, hadden de eerder opgesomde personen dat ook maar gedaan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 08:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach ja, je denkt….
Laat dat maar over aan de rechters in deze zaak.
Noodweer exces misschien?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Noodweer? Hij heeft van binnen het huis naar buiten geschoten schijnbaar. Dus als het noodweer was, dan moet er een worsteling ofzo zijn geweest in de deuropening. Hij zal niet het slachtoffer even in de deur hebben laten staan om zijn Mauser te halen, dus opengedaan hebben met de Mauser. Dan lijkt me dat er al een conflict was, maar kun je nog wel van noodweer/zelfverdediging spreken als je een geweer meeneemt naar de deur om die open te doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |